abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36813951
mooi Rewimo!!!!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36814026
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:16 schreef Rewimo het volgende:

Ik ben door de 40 kilo heen!

G E F E L I C I T E E R D
Neem er een chocolaatje op zou ik zo zeggen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 09:37:54 #53
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36814160
Nee, ik doe een uitstapje naar het ziekenhuis Ik vertrouw mijn teen niet...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36814293
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:37 schreef Rewimo het volgende:
Nee, ik doe een uitstapje naar het ziekenhuis Ik vertrouw mijn teen niet...
? Wat doet'ie?
pi_36814759
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:16 schreef Rewimo het volgende:

Ik ben door de 40 kilo heen!

Geweldig Hoe lang heb jij daar trouwens over gedaan?

Ik ben trouwens blij dat het weer maandag is, letten op je eten in de week is ZOVEEL makkelijker. Weekeds zijn altijd al zwakke momenten geweest.
pi_36814795
Emu, moet je even op het middelste linkje onder Rewimo's post klikken, dan kan je het lezen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36815091
Even snel tvp-en, 't heeft me meer dan een uur gekost om bij te lezen... was vrijdag voor het laatst online.
Het gaat hier heel slecht met mijn gewicht, de afgelopen maand was ik al 2kg aangekomen, vanmorgen zat er opeens nog 1kg bij. Voel me ook al tijden beroerd. Ga er vandaag maar weer 'ns serieus tegenaan, er moet nog een hoop af en nu dus alweer een kilo meer.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 10:33:19 #58
13151 crew  Rewimo
pi_36815264
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:09 schreef Emu het volgende:
Geweldig Hoe lang heb jij daar trouwens over gedaan?
7 maanden

Zie dit topic en verder
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 april 2006 @ 10:34:24 #59
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36815285
Yes, 87,2 kg nu het is net geen kilo eraf maar toch, het is wat
Een Ajacied, ben je niet zo maar voor even
Een Ajacied, ben je voor de rest van je leven
Ondanks dat het wel eens minder zal gaan
De liefde voor AJAX blijft altijd bestaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 10:34:31 #60
13151 crew  Rewimo
pi_36815288
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:46 schreef freecell het volgende:
? Wat doet'ie?
Ben inmiddels terug. De gele smurrie schijnt erbij te horen Ben opnieuw verbonden, donderdag weer naar de dokter en dan gaan de hechtingen er ook uit.
  maandag 10 april 2006 @ 10:35:39 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_36815310
Woei!!!!

Over de 40
We zijn samen al bijna 100 kilo kwijt!!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36815386
Gefeliciteerd Rewimo en shit van je teen. Waaromkan het nou niet normaal een keer genezen zoals het hoor -edit- Ik lees nu dat het erbij hoort! Super, het valt dus mee!! (en heb je extra gaasjes gekregen?)

Emu, je moet je eerst laten opereren voor je Rewimo haar supertempo kan bijbenen

Levitation, kom op joh. Wat doe je nu fout dan? Of heb je geen zin meer in lijnen, geen tijd, geen fut meer (of ander herkenbaar smoejes ). Je kan het echt wel En die ene kilo meer is er volgende week gewoon niet meer. Foetsie weg!

Zoals sommigen misschien onthouden hebben probeer ik dus te eten volgens de weekplanning van het voedingscentrum. Nou, deze week is bagger. Vandaag raapsteeltjes. Lijkt me heerlijk hoor, daar niet van. Maar ik heb 2 weken geleden al de hele stad doorgefietst op zoek naar raapsteeltjes, doe ik niet nog een keer. Ze zijn er niet. Punt. En dan de Pasen. Het menu voor zondag lijkt me verre van lekker, behalve het toetje. Iets met gorgonzola en zo, brrr. Dus daar moet ik zelf iets verzinnen. En voor maandag tweede paasdag dus nog niets, want dat komt pas op maandag online te staan en dan zijn de winkels dicht Lekkere planning weer. Ik verzin zelf wel wat deze week.

Maar goed, ik heb net mijn Weekly Home Blessing Hour gehad (uur schoonmaken) en denk dat ik maar ga skaten. De zon schijnt zo lekker
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36816124
Ik ben niet meer afgevallen de afgelopen paar weken maar ook niet aangekomen!
Ik weeg nog netjes 77,6! Daar was ik toch wel blij verrast door!
Ik dacht dat ik veel weer was aangekomen, maar toch niet! Yippie!

Deze week echt, echt, ECHT weer meer aan beweging doen... daar ben ik heel laks in geweest de afgelopen maand (maar wel netjes elke avond 2 liter water drinken ).
Tralalalaaa
pi_36816246
Elke avond 2 liter water?! Ik zou de helenacht om het uur uit mijn bed moeten om te gaan plassen als ik dat deed Ik drink eigenlijk na 19:00 geen water meer. Kopje thee misschien, maar daar houdt het ook mee op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36816265
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:39 schreef Isabeau het volgende:

Levitation, kom op joh. Wat doe je nu fout dan? Of heb je geen zin meer in lijnen, geen tijd, geen fut meer (of ander herkenbaar smoejes ). Je kan het echt wel En die ene kilo meer is er volgende week gewoon niet meer. Foetsie weg!
Tja, ik zou het kunnen wijten aan het feit dat ik me gewoon al tijden heel ellendig voel. Is het mijn buik niet, dan zijn het mijn heupen/beenspieren wel, of anders is er altijd nog de kans op hoofdpijn. Meestal echter alle 3 tegelijk en dat maakt moe, heel moe.

Feit is echter dat ik het ook wel erg lekker vind om toe te geven aan de vermoeidheid en 's avonds doodmoe op de bank te hangen. Sport veel minder dan ik zou moeten, fiets wel naar mijn werk en wandel iedere dag, maar dat weegt gewoon niet op tegen mijn "ik ben een beetje zielig en die paaseitjes smaken me prima"-eetpatroon.

Dus is het weer tijd om er hard tegenaan te gaan deze week, ondanks de kwaaltjes enzo, ik zal er toch een keer doorheen moeten. Ik kan het!

Kwam er gisteren trouwens achter dat darmklachten een familiekwaal is, we zijn met 5 kinderen thuis en bij 3 is de diagnose "spastisch colon" gesteld en de andere 2 zijn gewoon nog niet naar de dokter geweest met hun klachten. Bij mijn zusje zijn zelfs onlangs 2 dikkedarmpoliepen verwijderd, dat had ze naast de spastische darm.
***Levi was here***
pi_36816344
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:39 schreef Isabeau het volgende:

Zoals sommigen misschien onthouden hebben probeer ik dus te eten volgens de weekplanning van het voedingscentrum. Nou, deze week is bagger. Vandaag raapsteeltjes. Lijkt me heerlijk hoor, daar niet van. Maar ik heb 2 weken geleden al de hele stad doorgefietst op zoek naar raapsteeltjes, doe ik niet nog een keer. Ze zijn er niet. Punt.
Jawel Groningen, op donderdag, op de markt
Ben ze al een paar keer tegengekomen op de vismarkt
pi_36816378
Ik herken het wel, Levitation en het is inderdaad een patroon waar je uit moet breken. Ik heb gelukkig iemand thuis die zegt 'moet jij niet wandelen/hardlopen/zwemmen' en dan ga ik maar (met veel tegenzin) en ben daarna heel erg blij dat ik ben gegaan En paaseitjes moet je gewoon niet in huis halen
pi_36816389
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:20 schreef freecell het volgende:
Jawel Groningen, op donderdag, op de markt
Ben ze al een paar keer tegengekomen op de vismarkt
Maar dat kost me dan 10 euro om even op en neer maar Groningen te gaan om raapsteeltjes te halen

kan je ze niet brengen, kom je kopje thee drinken
pi_36816548
Isabeau, dus jij bent afgevallen door gewoon het menu van het voedingscentrum te volgen??
Hoe bevalt dat?
pi_36816714
Isa, waar haal jij dat menu van 't voedingscentrum vandaan? Ben eigenlijk wel benieuwd of 't wat is.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 11:33:54 #71
13151 crew  Rewimo
pi_36816718
Isa, ik zou dan gewoon een oud weekschema kiezen dat je goed bevallen is voor komende week

En ja, ik heb nu nieuwe gaasjes meegekregen
pi_36816813
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dat kost me dan 10 euro om even op en neer maar Groningen te gaan om raapsteeltjes te halen

kan je ze niet brengen, kom je kopje thee drinken
dure raapsteeltjes
ik ben al heel lang van plan om te komen theedrinken, maar één of andere idioot heeft het concept stage uitgevonden....
pi_36817288
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:33 schreef Levitation het volgende:
Isa, waar haal jij dat menu van 't voedingscentrum vandaan? Ben eigenlijk wel benieuwd of 't wat is.
Hier haal ik mijn weekmenu's vandaan: linkje
Op de homepage van het voedingscentrum staat rechts ook een linkje naar het recept van de dag.

Wat me er zo aan bevalt:
  • Ik hoef niet meer na te denken wat er op tafel komt. Dat deden we vaak pas in de winkel en dan werd het wel heel erg vaak hetzelfde, zoals pasta.
  • Het is goedkoper! Ik ga nu ongeveer 2x in de week naar de winkel ipv elke dag. Op maandag als het nieuwe weekmenu bekend is ga ik eerst maar de Aldi en haal daar alles wat daar te krijgen is.
  • Het is altijd gezond. Het is namelijk van het voedingscentrum en die zetten vooral gezonde maaltijden op tafel. Dus als er een keer room moet worden gebruikt dan staat er al in de ingrediënten lijst dat het slankroom moet zijn etc. Andere weekmenu's (zoals van een weekblad of nu net deze maand in de Allerhande) die houden geen rekening met gezond, slank en dergelijke. Die houden alleen rekening met de smaak en als daar veel roomboter en zo voor nodig is dan staat dat erin. Bij het voedingscentrum tref je dat niet aan (ik doe het al een week of 10).
  • Het is afwisselend. Elke week minstens 1x vis, een keer pasta, een keer een vegetarisch gerecht, een keer een soep, op zondag altijd incl voor- en nagerecht die we soms wel, soms niet maken.
  • Als je iets een keer niet lekker vindt of je hebt er geen zin in, dan maak je gewoon één van je eigen lekkere standaardgerechten klaar waar je nu anders niet meer aan toe zou komen
  • Het is lekker!! Ik heb de afgelopen weken zo verschrikkelijk veel lekkere dingen gegeten, niet normaal meer. Allerlei dingen die ik zelf nooit zou hebben klaargemaakt blijken geweldig lekker te zijn. Met uitzondering van de uientaart, die was gewoonweg niet te eten Maar dat is dus 1 gerecht in 10 weken.
  • Koken is stukken leuker, Dennis vindt het koken nu zelfs leuk en omdat hij weet wat we eten en wat er moet gebeuren (het staat immers gewoon online) gaat hij regelmatig alvast aan de slag voor ik thuis ben of als ik met iets anders bezig ben.

En last but not least: ik val er dus heel erg goed mee af

Nadelen:

• Soms willen ze dat je iets klaarmaakt waarvan je de ingrediënten niet kan vinden (raapsteeltjes )
  • Er staat wel eens iets op het menu wat me domweg veel te duur is. Tijdje terug was de bloemkool bijv. bijna 3 euro per heel klein kooltje. Dat geef ik er niet aan uit en verzin dus iets anders.
  • Er gaat al weken iets mis met de menu's in het weekend. Als ik dan op het toetje wil klikken dan krijg ik alleen het hoofdgerecht te zien. Toetje moet ik zoeken met de search van de site (gewoon naam van toetje intypen). Dat gaat trouwens alleen op de dag zelf mis, de week ervoor kan je het toetje gewoon bekijken Ik heb ze gemaild en ze waren ervan op de hoogte. Maar er verandert niets.
  • Het menu komt pas op maandag online (direct na 12 uur 's nachts). Ik had liever gehad dat het weekmenu voor het weekend begon; dan kan ik zaterdag op de markt voor de hele week inslaan ipv in de supermarkt.
  • Ze hebben geen rekening gehouden met Tweede Paasdag. Ook die dag komt pas maandag online en tsja, dan zijn de winkels dus dicht. Suf hoor.

[ Bericht 10% gewijzigd door Isabeau op 10-04-2006 11:58:26 ]
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 11:57:06 #74
    13151 crew  Rewimo
    pi_36817458
    Recepten voor 2 personen, da's wel handig Hoe lang sta je dan zo'n beetje te koken?
    pi_36817522
    Gemiddeld 15-30 minuten. Veel rond de 15 minuten. Maar het hangt vaak van de aardappelkooktijd en de rijst af. Het zijn allemaal vrij eenvoudige recepten. Ik doe tegenwoordig de afwas onder het koken en dan benut ik de hele tijd optimaal.

En voor 2 personen inderdaad Heel handig!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')