abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36830801
Ja hoor, ik zei altijd dat ik een stagiair was Maar 1x gehad dat iemand dan liever een arts had.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36831036
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:52 schreef Isabeau het volgende:
Ja hoor, ik zei altijd dat ik een stagiair was Maar 1x gehad dat iemand dan liever een arts had.
Ik zou het niet erg vinden als het een stagiair het zou doen maar als ik zo hoor dat je geen theorie of zo erover gehad hebt en dat je het na 1 keer zien het al meteen mag doen zonder je goed voorbereid te hebben. Als ik bekijk wat ik allemaal moest weten over die handelingen en voordat ik het in praktijk bracht het dan nog aan mij werd gevraagd van hoe ga je het aanpakken wat heb je allemaal nodig wat kan er mis gaan en etc. Zoiets vind ik toch dat het bij co-assistentes ook wel hoort. Maar goed wie ben ik...
pi_36831204
Ik heb me vaak verbaast over wat we allemaal verwacht werden te doen zonder al teveel basis, terwijl je verpleegkundigen in opleiding over de meest eenvoudige handelingen allerlei lesformulieren zag invullen. Wat dat betreft kan er wel van alles verbeteren in onze opleiding. Maar ja, je moet ook zo verschrikkelijk veel weten en alles moet je in zeer korte tijd even goed in de praktijk brengen.

Maar goed. Alle patiënten hebben het overleefd en ik ook Maar er was wel een punt dat als ze me vroegen een infuus te prikken dat ik bij voorbaat al medelijden met de patiënt had Ik vond het verschrikkelijk dat het niet goed ging.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36831583
Ja dat is waar jullie moeten veel in hele korte tijd. Wat ik al belachelijk vind dat ik zoveel van medicijnen en ziektes moet afweten. Als de dokter vind dat ik dat ene medicijn moet geven moet ik het toch doen. En als iemand medicijn is vergeten moet ik toch opbellen naar de huisarts. En als er iemand komt met een ziekte krijgen we daar in een verzorginshuis toch een clinische les of uitleg in. En wat ik ook weer zoiets stoms vind is dat eerst Verzorgende ook rechts en lings om mochten zwachtelen en 3e en 4e graats decubitus wonden mochten verzorgen en nu schijnt het niet meer te mogen en nu mogen alleen IG-ers het nog maar. Terwijl ze het voorheen wel altijd gedaan hebben. STOM STOM STOM
pi_36831960
Oh ja, dit was een dieettopic

Ik voel me een beetje 'schuldig' omdat ik vandaag niet gesport heb. Heel erg vaag, want ik heb minstens 2 uur schoongemaakt en ook gefietst. Er staat gewoon niets op het programma voor vandaag Morgen weer 150 minuten wandelen en 's morgens 40 minuten zwemmen.
  maandag 10 april 2006 @ 19:52:30 #107
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_36832929
vandaag mijn 1ste dieet dag.
op zich viel het me wel mee zo overdag,maar tegen etens tijd kreeg ik toch wel erge trek .
mag zo nog 1 speculaasje volgens het boekje en dan zit dag 1 er op.
vanmorgen eerst gewogen ,schrok me rot ,was alweer een poos geleden dat ik op dat ding had gestaan , het was er op er af er op er af ja hij geeft het toch echt aan 122 kg schon aan de haak , dat was wel ff schrikken.
ben benieuwd hoeveel er volgende week af is.
ga zo eerst ff douche,kopje thee zetten en enorm genieten van me speculaasje.

op naar dag 2!!!
  maandag 10 april 2006 @ 20:40:21 #108
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36834816
Ik heb met 1 weekje Sonja 1 kg eraf, en het is me enorm meegevallen die 1e weeek, geen rare buikkrampen, alleen ff toen mijn huisgenoot bij het kijken van een film allemaal lekker dingen ging eten maar ik sloeg mezelf erdoorheen , nu week 2 voor mij. Bij mij op het werk is iedereen echt aan Sonja, niet normaal meer gewoon, boekje hier ook uitverkocht , maar woensdag heb ik hem als het goed is Vandaag lekker gefitnesst, 24 min gefietst en het ging als een zonnetje, daarna nog wat apparaten en weer naar huis, eten gemaakt en nu internetten, morgen weer opnieuw
Een Ajacied, ben je niet zo maar voor even
Een Ajacied, ben je voor de rest van je leven
Ondanks dat het wel eens minder zal gaan
De liefde voor AJAX blijft altijd bestaan
pi_36836706
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:27 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, dit was een dieettopic

Ik voel me een beetje 'schuldig' omdat ik vandaag niet gesport heb. Heel erg vaag, want ik heb minstens 2 uur schoongemaakt en ook gefietst. Er staat gewoon niets op het programma voor vandaag Morgen weer 150 minuten wandelen en 's morgens 40 minuten zwemmen.
Isa, kijk je uit dat je niet te ver doordraaft met het sporten? Ik bedoel, het is natuurlijk gezond om lekker te bewegen enzo, maar als je je schuldig gaat voelen terwijl je hartstikke veel beweging hebt gehad dan moet je misschien een beetje gas terug nemen.
pi_36840392
150 minuten wandelen voor de lol , is dat niet een beetje lang voor conditiekweken? Maar goed, je komt dan wel ergens.

Een paar collega's van mij gaan dit jaar stoer meedoen met de Dam tot Dam loop. Helaas kan ik niet meedoen (ik ga mijn blessure niet opzoeken nu ik er geen last van heb) maar ik ga ze gewoon aangemoedigen. En heel misschien ga ik wel meedoen met de wandelvariant van de Dam tot Dam loop ..

Ik wilde vandaag gaan fietsen op de sportfiets, ben ik buiten, gaat het hagelen.... Mja, ben toen maar wat oefeningetjes gaan yogaen. Net nog mijn eerste skateles gehad, echt leuk, ik kan nu eindelijk pootje over . Vriendjelief heb ik ook eens meegesleept omdat die naar mijn mening te veel thuis zit (op zoek naar een onderzoek) en het was echt aandoenlijk om die te zien skaten met zijn gebrek aan evenwicht. Ik vond het knap dat ie niet is gevallen maar hij was me toch een partij moe na de les...
pi_36840831
Die wandeltocht klinkt leuk Pandorah!
http://www.damtotdamwandeltocht.nl/ voor de liefhebbers. Ik ga eens kijken of ik wat mensen zo gek kan krijgen om mee te gaan.
pi_36846001
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:28 schreef octopussy het volgende:
Isa, kijk je uit dat je niet te ver doordraaft met het sporten? Ik bedoel, het is natuurlijk gezond om lekker te bewegen enzo, maar als je je schuldig gaat voelen terwijl je hartstikke veel beweging hebt gehad dan moet je misschien een beetje gas terug nemen.
Ja, ik weet het. Maar vorige week had ik elke dag wel een uurtje sport gehad en dan is het ineens gek dat er 'niets' is. En het wandelschema van morgenbeginik zegt dat ik 2x 75 min. moet wandelen. Dat is best héél erg lang Maar het lijkt hier zonnig te worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 08:04:50 #113
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36846298
Mag die zon even hierheen? Ik wil nog wat fotograferen vandaag Heb nu de gelegenheid omdat ik nog niet aan het werk ben...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:26:00 #114
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_36846445
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:40 schreef Teigetje78 het volgende:
Ik heb met 1 weekje Sonja 1 kg eraf, en het is me enorm meegevallen die 1e weeek, geen rare buikkrampen, alleen ff toen mijn huisgenoot bij het kijken van een film allemaal lekker dingen ging eten maar ik sloeg mezelf erdoorheen , nu week 2 voor mij. Bij mij op het werk is iedereen echt aan Sonja, niet normaal meer gewoon, boekje hier ook uitverkocht , maar woensdag heb ik hem als het goed is Vandaag lekker gefitnesst, 24 min gefietst en het ging als een zonnetje, daarna nog wat apparaten en weer naar huis, eten gemaakt en nu internetten, morgen weer opnieuw
Bij mij op het werk doet ook een hoop sonja bakker dieet , boekje is ook meerdere malen uit geleend aan elkaar.ik heb nu me eigen boekje er lagen er gelukkig nog 2 vorige week.
tegen elkaar zeggen ze dan van en hoe gaat het met sonja bakker want een hoop zijn er al een tijd mee bezig en dan zeg ik maar gelijk met mij gaat het goed hoor (soms wel lastig als je ook sonja bakker heet).
heb net me ontbijtje op ,smaakte weer erg lekker , viel mij mee dat ik vannacht niet wakker werd omdat ik misschien honger zou hebben.
pi_36846776
Ja joh 150minuten wandelen dat is niet niets, daar heb ik niet eens de tijd voor. Gisteren ben ik wel 60 minuten gaan fietsen tegen vrij snel tempo want ik had er een keer zin in, op begin was het met de wind mee, maar toen ik terug naar huis ging tegen de wind, dat was natuurlijk minder prettig maarja ik voelde de spieren in mijn benen wel werken toen
pi_36846866
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:04 schreef Rewimo het volgende:
Mag die zon even hierheen? Ik wil nog wat fotograferen vandaag Heb nu de gelegenheid omdat ik nog niet aan het werk ben...
Kom je hier heen. De Drentse heide staat prachtig in bloei
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 09:03:21 #117
13151 crew  Rewimo
pi_36846900
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:01 schreef Isabeau het volgende:
Kom je hier heen. De Drentse heide staat prachtig in bloei
Tikkie ver... maar wel een leuk idee Hier inmiddels ook zon, 't is alleen nog verrekte koud.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36846958
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:56 schreef Emu het volgende:
Ja joh 150minuten wandelen dat is niet niets, daar heb ik niet eens de tijd voor. Gisteren ben ik wel 60 minuten gaan fietsen tegen vrij snel tempo want ik had er een keer zin in, op begin was het met de wind mee, maar toen ik terug naar huis ging tegen de wind, dat was natuurlijk minder prettig maarja ik voelde de spieren in mijn benen wel werken toen
Ik heb gelukkig nu wel even de tijd, straks ook niet meer. Maar ja, dan ga ik ook weer hardlopen en dat doe ik de komende 5 jaar niet in de buurt van de 150 minuten Ik vind fietsen eigenlijk verschrikkelijk Nou ja, al sje wind mee hebt natuurlijk niet, maar bij wind tegen dan heb ik er echt de pest in.

Net lekker gezwommen (weer tussen de bejaarden idd) en straks wandelend naar mijn ouders en dan moet ik maar één of andere rare omweg gaan maken of zo. Ik doe er normaal namelijk lopend 1,5 uur over. Daar de tuin afmaken (zaterdag vnl. gesnoeid, nu nog harken en dergelijke).

Ik heb trouwens eindelijk een plekje voor mijn allerlaatste co-schap (had ik gemist ivm ziekte), maar dat is pas in augustus *zucht*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 09:17:26 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36847106
Afgelopen zondag heb ik 120 minuten gewandeld, een kilometertje of 12 ongeveer. Ben alleen gestopt omdat ik last kreeg, moet dus vrijdag nieuwe schoenen gaan kopen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_36847159
Nieuwe schoenen vind ik juist altijd eng...krijg ik al heel snel blaren in en zo.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 09:26:14 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36847261
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:20 schreef Isabeau het volgende:
Nieuwe schoenen vind ik juist altijd eng...krijg ik al heel snel blaren in en zo.
Ik heb in 2000 de Vierdaagse uitgelopen op schoenen die ik de week ervoor gekocht had. Niet zonder blaren, maar die krijg ik eigenlijk altijd wel... Diezelfde schoenen had ik zondag aan, maar ik kreeg last met bergaf lopen. De demping is duidelijk niet meer optimaal, dus maar vervanging zoeken. En ook maar meteen nieuwe sokken kopen...

Weet iemand of je Fixomul (dun wit pleisterachtig materiaal) gewoon bij de apotheek kunt kopen? Dan kan ik mijn voeten weer afplakken als ik langere stukken ga lopen...
pi_36847315
Geen idee, maar ik heb van dat bruine tape speciaal tegen blaren gekocht bij de Etos. Rampzalig spul overigens aangezien het nogal vast zat. Toen ik het eraf trok scheurde een stuk van mijn huid mee...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 09:36:34 #123
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36847472
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:28 schreef Isabeau het volgende:
Geen idee, maar ik heb van dat bruine tape speciaal tegen blaren gekocht bij de Etos. Rampzalig spul overigens aangezien het nogal vast zat. Toen ik het eraf trok scheurde een stuk van mijn huid mee...
Ieks, dat moeten we dus niet hebben... Ik ga de plaatselijke apotheek maar eens bellen.
pi_36847483
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:28 schreef Isabeau het volgende:
Auw
Hier gaat alles prima, zit nu op stage, maar kom bij mijn ouders vandaan (even een nachtje daar geslapen) dus ik heb vanmorgen de fruitmand half meegenomen
ouders zijn nuttig. Resultaat: twee appels, 1 sinaasappel en een mandarijn
pi_36847965
Ik had alleen geen blaren

Nou, dan ga ik zo maar. Twee en een half uur wandelen. Pfff, da's best lang in je eentje. Ik heb een route uitgezet waarbij ik met een grote boog omlopen bij mijn ouders terecht kom. Ben ik daar rond lunchtijd.
pi_36848046
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:02 schreef Isabeau het volgende:

Nou, dan ga ik zo maar. Twee en een half uur wandelen. Pfff, da's best lang in je eentje. Ik heb een route uitgezet waarbij ik met een grote boog omlopen bij mijn ouders terecht kom. Ben ik daar rond lunchtijd.
Jij liever dan ik
Succes
pi_36848106
Ai! Dat is niet fijn als huid meekomt... dat is bij mij nooit overkomen. Geen goede tip dus geweest
Succes met wandelen: neem je walkman mee en kijk om je heen tijdens het wandelen. Dan is het vast best te doen .
pi_36848812
quote:

Knap van je hoor!

Ik baal dat ik 40 uur werk en dus weinig tijd door de week hiervoor heb. Zaterdags vaak boodschappen doen en poetsen, zondag blijft over (en vaak is die ook volgeboekt).
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 10:49:58 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36848969
quote:

Ik vind het eigenlijk heerlijk... Ik heb dan juist de tijd om eens op mijn gemak alles te overdenken. Zondag thuisgekomen met een roodverbrand en heel opgeruimd hoofd, ik word er gewoon vrolijk van
pi_36849283
nou geen beweging hier hoor.... behalve dat mn knie nog steeds geen zin heeft hoest ik de longen uit mn lijf, en heb ik nu heel erg veel zin om in bed te gaan liggen....

Maar ja, die scriptie he.....
pi_36849916
Ik heb mijn verslag terug en hoef er nog maar heel weinig aan te verbeteren.. VAndaag dus lekker thuis werken...

Vrijdag begint de friday fun skate weer, dus dan maak ik elke week een tocht van 20 kilometer(als het weer tenminste meezit...).. Ik heb er nu al zin in..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36849954
ik ben beetje zenuwachtig voor vanmiddag solicitatiegesprek

ennuh heb een beetje stom gedaan afgelopen weekend ik ben met mijn ex naar de sauna geweest zaterdag en daar blijven slapen. En nu verteld ie leuk dat ie nu wat gevoelens heeft voor een ander meisje ik wil hem echt niet terug of zo maar is wel een beetje pijnlijk nu. Ik mis de leuke dingen doen met hem. Dat is ook het enige wat ik echt mis. En ik vind ook een andere jongen leuk. Maar ja neemt niet weg dat het toch nog wel wat pijnlijk is dat hij het me nu ff leuk verteld over msn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 12:15:41 #133
13151 crew  Rewimo
pi_36851283
Succes vanmiddag, Riann

En sterkte... ex-en zijn maar lastig
pi_36855323
* AnnekeM is blij

Diëtiste was tevreden en weegschaal gaf 87.8 aan In 3 weken tijd bijna 3 kilo afgevallen
Er moest nog wel het een en ander aan mijn dagschema veranderen - o.a meer tussendoortjes (wat jullie ook al zeiden ) en het avondeten kan beter. Maar dit komt doordat ik veel avonddiensten draai op een woongroep voor demente ouderen en daar ook kook met de bewoner(s). Als ik daar om 15u kom is het menu al bekend en kan ik daar weinig aan veranderen.
Bij mijn dieet hoort mager vlees, maar op het menu daar staat meestal gehaktbal, slavink, schnitzel enz.
Ik neem het wel omdat ik wel graag vlees eet en het ook nodig heb. Ik neem dan een normale portie en neem daarnaast 2 aardappelen en veel groente. Het groente varieert daar heel erg. Vaak diepvriesgroente omdat 't langer houdbaar is en de keuringsdienst van waren er heel streng op is. (we mogen geen dingen gebruiken die de datum zijn of 1 dag over datum - terwijl vla enz. best nog 3 dagen na houdbaarheidsdatum goed is).
Het is allemaal wel goed te eten en het proeft voor mij ook gezond. Maar het kan dus beter en dat weet ik ook.
Ook moet ik beter opletten dat ik mijn lunch op tijd neem als ik een ochtenddienst heb. Ik werk ook geregeld op de gewone afdeling in een verzorgingshuis en dan loop je echt van hot naar her. Vaak heb ik diensten van 07:30 - 13:00u. Alleen om 10u even pauze van een kleine half uur. Meestal eet ik dan 1 boterham of fruit + kopje koffie. Om 13u blijf ik vaak nog even hangen op het werk en ben ik vaak pas om 14u thuis. Om dan nog mijn lunch klaar te maken en op te eten, word wel erg laat.
Tip van diëtiste is dus om mijn lunch mee te nemen naar mijn werk en evt. tussendoor te eten of net na diensttijd.

Ik heb heel wat leeswerk meegekregen van de diëtiste. o.a lijsten waarop de caloriën staan van de meest gebruikte producten als broodbeleg, vleeswaren e.d.
Ik moet het allemaal nog doorlezen. Mocht iemand interesse hebben in zo'n formulier, wil ik het wel inscannen. Laat het maar weten.

Over een maand terug komen en dan word de vragenlijst + mijn dagschema besproken. We hebben het dagschema wat ik ingevuld heb vandaag al kort besproken, maar zij voert dit in de computer en daar zal een uitdraai uit komen. Ben benieuwd.
Het was trouwens eigenlijk de bedoeling dat ik zou noteren wat ik "normaal" eet, en niet mijn eigen dieet, hihi Maar ze vond het knap dat ik al bezig was!
Eigenlijk vind ik 't ook beter om te noteren hoe je je eigen dieet eruit zou willen zien en daarop advies van dietiste. Als ik mijn eerdere eetpatroon zou noteren, zou ze allemaal dingen zeggen die ik al weet. "niet snoepen, minder tussendoortjes, bla bla". Dat hou je toch ook niet vol?
pi_36856383
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:27 schreef Riann het volgende:
ik ben beetje zenuwachtig voor vanmiddag solicitatiegesprek
Succesvanmiddag!!! (als het al nog niet geweest is)

AnnekeM wat fijn dat je zoveel aan je dietiste hebt.

Vanacht op mijn werk maar eens even op de weegschaal gaan staan (heb thuis geen weegschaal)
Ben zeer benieuwd wat die aan geeft...
Moet over 1,5 maand pas weer terug naar de reumatoloog en anders duurt het nog wel heel lang voordat ik weet of ik een beetje op de goede weg ben.
pi_36859267
Ik ben aangenomen
  dinsdag 11 april 2006 @ 17:12:48 #137
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36859983
proficiat riann

hier ook weer een halve kilo kwijt in drie dagen oleeeej
Ik doe nog even niet updaten maar het begin is er.
heb nu het voedingsschema van de dietiste ook binnen en vind hetappart dat ik mee rmoet eten als ik deed.
Probeer echt me regelmaat erin te houden. we zien wel hoe het gaat.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36860365
Mooi zo Riann, gefeliciteerd..

evenstar, wat moet je nu dan eten op een dag van de dietiste?
Ik moest ook veel meer gaan eten, maar dat had als voordeel dat ik veel minder snoepte en dus zeker wel afviel
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36860418
Ik ben benieuwd wanneer ik wat anders dan spierpijn ga merken van al m'n gesport (woensdag BodyBalance, zaterdag BodyAttack, zondag BodyBalance, maandag BodyCombat en woensdagavond ga ik weer iets doen, ik weet alleen nog niet wat).
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:06:56 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36861649
s ochtends of 2 snees brood of bakje pap/cornflakes
tussendoor thee ( zonder suiker)
( at s ochtens niet)
smiddags 4 snees brood waarvan 1 kaas 2 vleeswaar en een zoet beleg
( ik at meestal alleen vleeswaar of kaas)
s avonds 3 aardappelen stukje vlees en goede schep groente ( ik at meestal alleen stukje vlees met wat bietjes of sla of komkommer )
later op de avond yoghurt of magere vla of bakje van die japanse rijstedingen
cola light en thee drinken over de dag

de chocolade s avonds of een knakworstje moet ik weglaten, mag sowieso geen rookworst/knakworst meer eten
Bij mij is het nu voornamelijk de regelmaat erin krijgen als dat er maar in gaat komen zijn we al een stapje verder
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36862721
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:49 schreef Sjeen het volgende:

Ik vind het eigenlijk heerlijk... Ik heb dan juist de tijd om eens op mijn gemak alles te overdenken. Zondag thuisgekomen met een roodverbrand en heel opgeruimd hoofd, ik word er gewoon vrolijk van
Toen ik ergens in the middle of nowhere langs een watertje wandelde en links en rechts bos om me heen had en de zon in de rug dach ik ook: wat fijn dat ik alleen ben

En ik heb er precies 2,5 uur over gedaan om bij mijn ouders te komen Wat een planning. Maar mijn voeten zijn nu wel heel erg moe.

Vandaag zeker 3 uur gewandeld, 50 minuten gezwommen en ik ga zo nog oefeningen doen (20 min.) Lekker dagje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 18:52:14 #142
13151 crew  Rewimo
pi_36862967
Riann, gefeliciteerd! Wat voor baan is het eigenlijk?

AnnekeM, goed bezig joh!

_evenstar_ jij ook lekker van start, hartstikke goed! Zet je msn eens even aan vanavond?
pi_36863221
Riann gefeliciteerd met je baan Wanneer kan je beginnen?
pi_36863532
Rewimo Verzorgende IG

Isabeau 24 april
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 19:18:40 #145
13151 crew  Rewimo
pi_36863826
Goed zeg! Lekker snel al
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 19:26:26 #146
43556 miss_dynastie
pi_36864097
Isa! Wat ik net toch zag liggen in de supermarkt... raapsteeltjes !
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 19:33:24 #147
13151 crew  Rewimo
pi_36864356
Net een dag te laat, die steeltjes
pi_36865943
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:10 schreef Riann het volgende:
Rewimo Verzorgende IG

Isabeau 24 april
Gefeliciteerd!!
Waar ga je aan het werk?

Ik ben zelf ook gediplomeerd Verzorgende IG en ga in sept. een verkorte opleiding (2jr) tot verpleegkundige volgen.
pi_36866170
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:52 schreef Rewimo het volgende:
AnnekeM, goed bezig joh!
Thanx!
Ik kon mijn ogen eerst niet geloven toen de weegschaal dat aangaf. Weegschaal op het werk bleef hangen op 89, dus niet meer wegen op het werk
De diëtiste zei nog dat ze cliënten de 2e keer niet weegt omdat ze meestal nog niet aan hun dieet zijn begonnen, maar ik dus wel. Dus of ik even op de weegschaal wilde staan. Tuurlijk wilde ik dat
Was dus een leuke afsluiting en ik ging happy de deur uit. Ook de dietiste zei dat ik vooral zo door moest gaan! Ik liep helemaal vrolijk een bomvolle wachtkamer binnen om mijn jas te halen, vond dat wel geinig (huisartsenwachtkamer)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 20:34:39 #150
13151 crew  Rewimo
pi_36866702
Ik zie net dat je bij Kruidvat een roeitrainer kunt bestellen. Nog voor een redelijke prijs ook. Krijg je 'm tweedehands nauwelijks voor...
pi_36867746
Riann: gefeliciteerd met je nieuwe job

Da's een goede tip Rewimo, er staan daar wel meer leuke apparaten bij .

Ik ga zo ook weer eens mijn oefeningetjes doen, na een uurtje poweryoga kan ik er weer even tegen
pi_36868326
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Isa! Wat ik net toch zag liggen in de supermarkt... raapsteeltjes !
pi_36870333
Ik lees hier regelmatig dat jullie ook thee drinken ipv water. Nu lijkt me dat ook handig, omdat warme dranken sowieso wat beter vullen. Alleen... ik lust geen thee! De enige "thee" die ik lust, is appelthee in het Turkse restaurant. Ik verdenk ze er alleen van dat dat opgewarmd appelsap is.
Iemand tips om thee te leren lusten?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 22:18:00 #154
13151 crew  Rewimo
pi_36870514
Probeer eens een zoete thee, bijvoorbeeld vanillethee (die van de AH is lekker vind ik). Of als zoet je niet zo aanstaat groene thee of rooibosthee. Er zijn zoveel verschillende smaakjes, er zit vast wel iets bij wat je stiekem toch lust

Die Turkse thee is trouwens gemaakt van een soort korreltjes, het ziet eruit als vruchtenhagel De Lidl verkoopt het in de smaken citroen, perzik en bosvruchten. Er zit wel suiker in. Ik drink het ook graag. In het buitenland hebben ze de appelvariant bij de Lidl, zodra ik die tegenkom in België of Duitsland sla ik een doos vol in. Die is namelijk het allerlekkerst!
pi_36870929
Vanille is mijn ding niet, ik hou er alleen van in de vorm van vanillesuiker. In kaarsen, badproducten, parfums vind ik het een hele zware geur.
Ik ben nogal kieskeurig met drank (lust bvb geen frisdrank of bier en niet eens alle vruchtensappen terwijl ik wel alle fruit lust). Ik zal maar eens gaan theeleuten bij een vriendinnen om verschillende smaakjes uit te proberen, alleen is het zonde als je dat na 2 slokken laat staan hè.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 22:28:14 #156
13151 crew  Rewimo
pi_36870941
Ik heb de roeitrainer besteld Daar had ik tenslotte mijn verjaardagsgeld voor bestemd
pi_36871063
leuk! hoe lang is de levertermijn nu?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 22:33:30 #158
13151 crew  Rewimo
pi_36871149
10 werkdagen, dat valt mee vind ik
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 22:37:50 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36871311
Riann Proficiat!!!

Net terug van volleybalwedstrijd, weer verloren Maar wel 4 sets gespeeld
pi_36872547
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:28 schreef Iksje het volgende:
Vanille is mijn ding niet, ik hou er alleen van in de vorm van vanillesuiker. In kaarsen, badproducten, parfums vind ik het een hele zware geur.
Ik ben nogal kieskeurig met drank (lust bvb geen frisdrank of bier en niet eens alle vruchtensappen terwijl ik wel alle fruit lust). Ik zal maar eens gaan theeleuten bij een vriendinnen om verschillende smaakjes uit te proberen, alleen is het zonde als je dat na 2 slokken laat staan hè.
Ja of koop zo'n doosje met allerlei smaakjes, dan kan je het als je het zelf niet lust toch voorzetten aan gasten. Die potten met instant-thee uit de Lidl enzo zijn ook lekker, vooral de citroen versie maar daar zit dan wel aardig wat suiker in.
De Witte thee (die pyramidezakjes) van Lipton is trouwens ook een goede om te proberen. Het heeft veel minder die typische theesmaak van Earl grey ofzo, en je kan het eigenlijk niet verpesten door het te lang te laten trekken omdat het zo licht van smaak is.

Ik geloof ook wel dat thee (zeker zonder suiker) een beetje een aquired taste is, net als koffie. Ik lustte nooit koffie tot ongeveer 2 jaar geleden. Toen ik een senseo kreeg, begin ik het zelfs erg te waarderen. Heb je al eens melk in je thee geprobeerd?
pi_36872860
Ik lust ook geen melk
Ben echt moeilijk met drank. Maar misschien werkt de citroensaptruc ook wel bij thee.
pi_36873609
Riann Gefeliciteerd

Iksje ik ben ook absoluut geen theeleut, maar sommige kruidenthee soorten. Bv die evening/morgning en weet ik veel wat nog meer van pickwick smaken me met 1 theelepeltje honing wel prima.
En een kop thee met 1 theelepeltje honing is nog altijd veel gezonder als de meeste andere dranken. (om maar eens te herhalen wat iemand hier een paar dagen geleden tegen mij zei)

Willen jullie allemaal even duimen dat alle kinderen op mijn werk de komende 3 nachten flink doorslapen? Ik vond voor zo'n 40 uur administratieve klusjes in mijn postvak
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 07:53:50 #163
13151 crew  Rewimo
pi_36877821
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 23:18 schreef Iksje het volgende:
Ik lust ook geen melk
Ben echt moeilijk met drank. Maar misschien werkt de citroensaptruc ook wel bij thee.
Ja, je kunt altijd wat citroensap in je thee doen, lekker fris
pi_36878351
Vanmorgen precies 15 kilo kwijt en een BMI van 30,3. Nog héél even en ik hoor cijfermatig tot de dikkertjes en niet tot de obese mensen

En ik ben zielig want Dennis is tot morgenavond weg en dan ben ik helemaal alleen
pi_36878532
Die roeitrainer ziet er inderdaad goed uit, alleen is de maximale belastbaarheid 100kg en dan ben ik altijd een beetje huiverig... is 'tie wel stevig?

Gefeliciteerd Riann! Veel succes met je nieuwe baan.

De rest waarmee het zo lekker gaat: goedzo, ga zo door!

Isa: sterkte met het alleen zijn. Heb je wel lekker veel tijd om te sporten.

Hier gaat 't niet zo best, was vanmorgen 95,2 op de weegschaal, 3 kilo boven mijn laagste regeltje hier. Nu heb ik inderdaad gisteren wat veel gesnoept, (vriendje was jarig) maar ik was gisterochtend een pond lichter dan vandaag, zoveel heb ik toch ook niet gegeten.
Anyway, vandaag is een nieuwe dag, nieuwe kans, we gaan er weer lekker tegenaan! Nog 15,2kg te gaan.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36878662
Isabeau, jij gaat snel zeg....

Ik heb gisteren lekker pattatjes met een viandel gegeten met nog wat sla erbij en een magnum als toetje... Ik heb me dus de hele avond kut gevoeld omdat ik zoiets had van zo val ik nooit af... Weeg ik me vanmorgen na toiletbezoek en ontbijt, ben ik gewoon 4 ons lichter dan gisteren...
Ik snap echt niets van mijn lijf...
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 april 2006 @ 09:22:10 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36878796
Toch aardig zo'n eigenwijs lichaam he... Ik weeg al vier dagen op rij 77,7 kilo en vandaag natuurlijk ineens weer niet meer
pi_36878806
Goedemorgen
Iksje: Ik heb idioot veel soorten thee (van vruchtenthee tot kruidenthee, groene, witte, zwarte en rooibos) en ik nodig je uit om eens een theeproefmiddagje te komen doen
pi_36878927
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:14 schreef teigan het volgende:
Isabeau, jij gaat snel zeg....

Ik heb gisteren lekker pattatjes met een viandel gegeten met nog wat sla erbij en een magnum als toetje... Ik heb me dus de hele avond kut gevoeld omdat ik zoiets had van zo val ik nooit af... Weeg ik me vanmorgen na toiletbezoek en ontbijt, ben ik gewoon 4 ons lichter dan gisteren...
Ik snap echt niets van mijn lijf...
Ik denk dat ik 'vroeger' heel erg veel energie binnenkreeg Waarschijnlijk tussen de 3000 en 3500 per dag of zo...en nu ik rond de 1300-1500 kcal zit is dat heel erg veel minder voor mijn lijf. Misschien dat het daarom zo snel gaat, want ik eet op een dag best veel en gezond. Ik heb voor mijn gevoel 3 volwaardige maaltijden plus tussendoortjes (appeltje etc).

Ik begrijp daar trouwens ook geen moer van. Ik ben ook wel eens afgevallen na een energierijke dag Eet je gebak en snoep je koekjes en dan denk je echt 'oei., dat wordt niks morgen' en dan ben je verdorie gewoon afgevallen. Maar lekker toch!
pi_36878944
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:22 schreef Sjeen het volgende:
Toch aardig zo'n eigenwijs lichaam he... Ik weeg al vier dagen op rij 77,7 kilo en vandaag natuurlijk ineens weer niet meer
Aan de te zien ben je dus weer zomaar zwaarder geworden? Moet je ongesteld worden of zo?
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 april 2006 @ 09:44:18 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36879186
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Aan de te zien ben je dus weer zomaar zwaarder geworden? Moet je ongesteld worden of zo?
Het is maar twee ons, dus niet noemenswaardig. Gisterenavond veel water gedronken tijdens volleybalwedstrijd, dus daar zal het wel aan liggen.
pi_36879273
Nou ik heb mij net gewogen en ik ben een halve kilo afgevallen.... Ik had meer af kunnen vallen als ik soms niet stiekum had gesnoept maar dat is mijn eiegen schuld
pi_36879389
Hoi

Het is weer lang geleden, heb momenteel pauze. Ik ben zo druk met mijn studie niet normaal bah
Heb alleen nog maar tijd voor de studie en sporten. En dan eten en slapen.
Ben gisteren dus ook weer niet wezen wegen Domweg gewoon geen tijd voor.

Ik hoop dat het snel weer wat rustiger is
Met lijnen gaat het volgens mij wel goed. Wel wat patat en dergelijke op afgelopen 3 weken, maar ik sport daarin tegen wel veel.
Thuis gaat het niet goed. het ziet er erg slecht uit voor mijn schoonvader, ze hebben vandaag een kweekje genomen van de lympklier. Daar zat een verdikking op, maar het hoefde niet persee kanker te zijn, het kon ook wat anders zijn. Laten we dat hopen. We zitten nu al 3 weken in onzekerheid, vermoeiend
We hopen snel op nieuws, en het liefst natuurlijk goed nieuws
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 09:57:01 #174
13151 crew  Rewimo
pi_36879409
ymme, wat vervelend dat wachten... Hopelijk snel goed nieuws!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 09:57:53 #175
13151 crew  Rewimo
pi_36879421
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:05 schreef Levitation het volgende:
Die roeitrainer ziet er inderdaad goed uit, alleen is de maximale belastbaarheid 100kg en dan ben ik altijd een beetje huiverig... is 'tie wel stevig?
Die limiet van 100 kg zie je bij heel veel van die roeitrainers. Ik denk (hoop ) dat het dus wel meevalt.
pi_36879464
Roeien, vind ik niets aan.
Krachttraining en cardio wel. Het stepapparaat niet, omdat ik deze vanaf volgende week zelf thuis heb. Spinning, lopendeband, crosstrainer, fietsen en kracht voor de benen/rug en buik.

Dit doe ik dan elke dag Ik merk dat mijn conditie al veel beter is. En alles strakker aan het worden is:)

Rewimo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 10:03:12 #177
13151 crew  Rewimo
pi_36879541
Ik vond roeien het enige leuke op de sportschool
  woensdag 12 april 2006 @ 10:07:36 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_36879630
Bij mij gaat het gestaag omlaag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 10:19:51 #179
13151 crew  Rewimo
pi_36879900
quote:
Op woensdag 12 april 2006 10:07 schreef Troel het volgende:
Bij mij gaat het gestaag omlaag
Geweldig Ben je ook zo blij dat je het hebt laten doen? Ik heb er werkelijk geen minuut spijt van gehad
  woensdag 12 april 2006 @ 10:46:00 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_36880488
quote:
Op woensdag 12 april 2006 10:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Geweldig Ben je ook zo blij dat je het hebt laten doen? Ik heb er werkelijk geen minuut spijt van gehad
Nee, zeker weten niet. Ondanks dat ik toch nog wel vrij regelmatig problemen heb met mijn maag. Het wordt wel minder, maar af en toe sta ik nog flink boven het toilet (nouja, we hebben een oude beslagkom boven bij het toilet staan ).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 10:47:20 #181
13151 crew  Rewimo
pi_36880524
Nou ja, daar heb ik mazzel bij denk ik, of jij pech... Ik heb dat helemaal niet.
  woensdag 12 april 2006 @ 10:59:08 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_36880816
quote:
Op woensdag 12 april 2006 10:47 schreef Rewimo het volgende:
Nou ja, daar heb ik mazzel bij denk ik, of jij pech... Ik heb dat helemaal niet.
Ik denk dat het ook gewoon een beetje door mezelf komt hoor
Gisteren patatjes gehad, en daa rmoet ik echt maar heel weinig van hebben, maarja, je eet er snel te veel. En dan weet je gewoon dat het niet goed gaat.

Als het mis gaat heeft het meestal te maken met het feit dat ik dan wellicht wat veel gegeten heb omdat ik 's avonds geen tussendoortje wil pakken of met een lege maag wakker wil worden. Op een of andere manier eet ik dan dus net te veel, , en dan alsnog een boterham ofzo pak (matses zijn errug lekker).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 11:04:07 #183
13151 crew  Rewimo
pi_36880955
Ja, je moet echt leren om te stoppen met eten als je genoeg hebt. Voorheen móest alles gewoon op. Nu laat ik rustig een deel van mijn eten liggen als het me te veel is. Ik eet juist wel 's avonds nog wat. Stukje kaas of zo, niet echt veel maar ik moet wel wat hebben, anders trek ik het niet.
pi_36882500
AnnekeM Bij de zorgboog www.zorgboog.nl en dan de locatie in Deurne

En de rest bedankt
pi_36884222
Net vier winkels afgestruind, is vast ook goed voor de energieverbranding

* Isabeau gaat klussen

Ik heb zelfs een lamp mee, maar ik weet niets van elektriciteit. Mochten jullie voor vanavond niets meer horen gelieve iemand te alarmeren
pi_36884444
wat voor klussen ga je doen Isabeau??

Ik kijk wel op teletekst of ik iets zie over stroomstoringen in Hoogeveen..
pi_36884778
  woensdag 12 april 2006 @ 13:31:57 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_36885060
Ik ga zaterdag jurken shoppen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 13:34:25 #189
13151 crew  Rewimo
pi_36885131
Spannend Troel
pi_36886192
spannend ja, ga je echt mooi in een prinsessejurk trouwen???

of is het daar niet voor?
pi_36889893
Zeg, gisteren woog ik 84!!! Vorige week woog ik 81,5. Ik heb weinig gesnoept en vier uur gesport, en dan doet die weegschaal zo stom!
pi_36890094
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:59 schreef Riann het volgende:
AnnekeM Bij de zorgboog www.zorgboog.nl en dan de locatie in Deurne

En de rest bedankt
Ziet er goed uit Riann, met al die voorzieningen in het huis! Op welke afdeling ga je werken?
Succes alvast!

Isabeau; succes met de wc-bril wat een klus
pi_36892173
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:51 schreef Maeghan het volgende:
Zeg, gisteren woog ik 84!!! Vorige week woog ik 81,5. Ik heb weinig gesnoept en vier uur gesport, en dan doet die weegschaal zo stom!
Wat een verschil Enig idee hoe dat kan?

AnnekeM: En het is niet alleen een wc-bril meer, ik ben de hele wc aan het opknappen
pi_36892355
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:57 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ziet er goed uit Riann, met al die voorzieningen in het huis! Op welke afdeling ga je werken?
Succes alvast!

Isabeau; succes met de wc-bril wat een klus
ik ga op de extramurale zorg werken. Aanleunwoningen die aan het huis vast zitten met een gang en in het huis zelf zijn ook inleunwoningen.
pi_36892404
Nee Isa. Ik wijt het maar gewoon aan de weegschaal. Ik hoopte nou juist dat jij een mooie verklaring had, dat het normaal is om 2,5 kilo aan te komen van vier uur sport of zo. Of iemand die optimistisch zou roepen dat het vast al spieren waren die mijn vet hadden vervangen. *snif*

Helaas. Misschien moet ik maar gewoon weer meer bonbons gaan eten, dat lijkt beter te werken.
Ik word hier best wel chago van, heel stiekem.

M'n taille en heupen waren nog steeds hetzelfde. Een tijd geleden toen we hier met z'n alleen hebben zitten meten was het 89 en 112 en nu 84 en 110 al een paar weken.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:08:30 #196
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_36892510
hmm meaghan heb ook ff weer gemeten, weet niet meer wat ik de vorige keer had:

maar nu 86 en 110 cm.. (bij een lengte van 185 cm)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_36892680
Haha, ja dankje. Ik ben 1m67, daar gaat m'n zelfvertrouwen =P (grapje hoor, zo'n muppet ben ik ook niet hihi)
pi_36893013
Hey Maeghan, het kan toch zijn dat je vocht vasthoud? En weegschalen zijn inderdaad niet altijd even betrouwbaar (dan bedoel ik niet de horoscoop-weegschaal), ik heb zelf gemerkt dat temperatuurverschillen, verschillende vloeren en in het geval van mijn weegschaal ook vochtigheid van je voeten erg veel uitmaken. Wedden dat je morgen al weer lichter bent?
  woensdag 12 april 2006 @ 18:27:34 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_36894732
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:05 schreef teigan het volgende:
spannend ja, ga je echt mooi in een prinsessejurk trouwen???

of is het daar niet voor?
Nou, ik wil wel een mooie jurk, maar zo'n jurk als Mahthild aanhad is niet echt aan mij besteed
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 18:39:04 #200
13151 crew  Rewimo
pi_36895052
Voor de chocoladefans

woensdag 12 april 2006 @ 18:46:29 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_36895261
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:39 schreef Rewimo het volgende:
Voor de chocoladefans

[afbeelding]
WHEHEHEHEHEEHEH
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36896268
De chocolade foto was inderdaad erg grappig.

Ik heb nog een vraagje over het 'meten' van je lichaam...Waar meten jullie precies de heup en taillemaat? Op het dikste en dunste punt, of net ergens anders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')