Ik begreep 'm pas een paar weken geledenquote:Computer Games don`t affect kids.If Pacman affected us as kids, we`d all be running around a darkened room munching pills and listening to repetetive music.
OMG! hhahahaa...quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:43 schreef splendor het volgende:
Ik dacht eerst altijd dat op internet met lol gewoon het nederlandse woord lol bedoeld werd en dat engelsen dat hadden overgenomen.
ik ook!quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:43 schreef splendor het volgende:
Ik dacht eerst altijd dat op internet met lol gewoon het nederlandse woord lol bedoeld werd en dat engelsen dat hadden overgenomen.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:26 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Het is "We're going to Ibiza" en niet "We're going to eat Pizza"
Mondegreensquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:26 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Haha, ja, hier nóg eentje!quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:43 schreef splendor het volgende:
herkenbaar !!quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:46 schreef No-P het volgende:
ik dacht altijd dat op duitse kratjes warsteiner warFeiner stond, maar dat was gewoon een rare s en ik las over de t heen
Herkenbaarquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:43 schreef splendor het volgende:
Hoezo?quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:58 schreef Fatality het volgende:
"zeker deltaloyd"
dat dat op 2 manieren kon worden opgevat.. eergister achtergekomen
????quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:58 schreef Fatality het volgende:
"zeker deltaloyd"
dat dat op 2 manieren kon worden opgevat.. eergister achtergekomen
nou ..quote:
ik ook, maar er is een verschil.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:38 schreef 14.gif het volgende:
Ik vind 'em vrij dubieus..
quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:26 schreef Henk_Telefoon het volgende:
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb jaaaaaaarenlang gedacht dat je bij het oranje stoplicht juist langzaam over moest steken, omdat het dan extra gevaarlijk was.
Hoeveel ergernis moet ik wel niet veroorzaakt hebben bij de wachtende automobilisten.
Net als dat dat ding voor blinden dat ineens keihard/snel gaat tikken als ie groen is. Krijg altijd het idee dat je dan moet rennenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Geweldig!
Ik dacht juist bij het knipperende mannetje op het stoplicht dat je dan moest rennen.
Check. Ik heb altijd gedacht dat het een homobar was ofzoquote:Op zondag 19 februari 2006 20:55 schreef Okkie_ het volgende:
Ik kwam er na 21 jaar achter dat de echte YMCA een christelijke organisatie was die van alles organiseert en waar je ook vrij goedkoop kan sporten![]()
![]()
Het verhaal van mijn leven....ik was als jongetje van 8 ook gigantisch fan....quote:Op zondag 19 februari 2006 09:35 schreef SeLang het volgende:
Als kind vond ik dat liedje YMCA van de Village People geweldig.
Een stratemaker, een indiaan, een cowboy, een politie agent, etc
De echte YMCA was helemaal niet blij met die act, en daar begreep ik niets van want het was toch leuk...?
Het is echt pas een paar jaar geleden (dus zo'n 20 jaar na dato) -toen ik de clip weer terugzag- dat ik me realiseerde dat het een gigantische gay act was.
[afbeelding]
quote:Op zondag 19 februari 2006 21:51 schreef Isabeau het volgende:
Waar ik net achterkom: als je mobiele telefoon op toetsenblokkering staat dan kan je nog wèl 112 bellen!(en je broekzak kan dat dan dus ook bellen...)
Ik weet nog dat ik dacht dat het een kanon of een verrekijker was. Ik had wel begrepen dat je geen flessen naar buiten mocht gooien maar ik zag er maar geen fles inquote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:24 schreef Nepthys het volgende:
Toen ik klein was dacht ik dat dit
[afbeelding]
teken op het raam van de trein een soort van varkentje met twee poten moest voorstellen. Pas later kwam ik er achter dat het betekent dat je geen flessen (of waarschijnlijk nog algemener: helemaal geen rommel) uit het raam mag gooien.
Ook als je de pincode moet invoeren kun je alarmnummers nog gewoon bellenquote:Op zondag 19 februari 2006 21:51 schreef Isabeau het volgende:
Waar ik net achterkom: als je mobiele telefoon op toetsenblokkering staat dan kan je nog wèl 112 bellen!(en je broekzak kan dat dan dus ook bellen...)
Ik ook! Zit ik op m'n bureaustoel, met m'n mobieltje links aan de rand van m'n broek... hoor ik ineens het geluidje wat aangeeft dat er een verbinding wordt gemaakt. Verrek, denk ik, wat zullen we nou krijgen??quote:Op zondag 19 februari 2006 21:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Een vriendin van mij heeft dat wel eens gehad.
Waar ik net achter kom: ik wou kijken of dat inderdaad zo was (was inderdaad ook zo) en toen kwam ik erachter dat een toets los zatquote:Op zondag 19 februari 2006 21:51 schreef Isabeau het volgende:
Dat weet ik dus net sinds ik de OP lees...quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:36 schreef Noorman het volgende:
- Dat horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café
- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
Ik herken hetquote:Op maandag 20 februari 2006 15:16 schreef zjroentje het volgende:
Op mijn basisschool hing er zo'n 'steen' aan de muur waarop stond wanneer en door wie de eerste steen was gelegd. Ik dacht vroeger dus altijd dat dat de eerste steen was, en snapte maar niet hoe dat kon, omdat hij 1.5 meter boven de grond was....
Ik kom er net pas achter dat Torino..quote:Op maandag 20 februari 2006 19:04 schreef Roycoooooo het volgende:
Dacht altijd dat Torino en Turijn 2 verschillende plaatsen waren! Kom er sinds de OS achter dat t gewoon hetzelfde is
![]()
echt?quote:Op maandag 20 februari 2006 17:47 schreef Mammietje het volgende:
Misschien is ie al voorbij gekomen maar eh...
Kwam er van de week achter dat niet Kokkie maar Peppie de dikke van de 2 was...![]()
What's next milano en milaan zijn 2 verschillende steden?quote:Op maandag 20 februari 2006 19:04 schreef Roycoooooo het volgende:
Dacht altijd dat Torino en Turijn 2 verschillende plaatsen was! Kom er sinds de OS achter dat t gewoon hetzelfde is
![]()
Herkenningquote:Op maandag 20 februari 2006 15:16 schreef zjroentje het volgende:
Op mijn basisschool hing er zo'n 'steen' aan de muur waarop stond wanneer en door wie de eerste steen was gelegd. Ik dacht vroeger dus altijd dat dat de eerste steen was, en snapte maar niet hoe dat kon, omdat hij 1.5 meter boven de grond was....
Dies wel geniaal btw, gelukkig nooit over nagedacht toen ik klein was, anders had zoiets idd wel eens mijn idee kunnen zijn :pquote:Op maandag 20 februari 2006 15:16 schreef zjroentje het volgende:
Hoe zit dat dan?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:16 schreef zjroentje het volgende:
Oh...quote:Op maandag 20 februari 2006 20:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Het was gewoon een steen waarop stond wanneer de eerste steen gelegd was.
Niet?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:37 schreef TC03 het volgende:
Dat Manhatten geen eiland is.
Whehequote:Op maandag 20 februari 2006 20:00 schreef joeyzzz het volgende:
Ik kwam er pas later achter dat de Zedenpolitie niet de politie van de zee was![]()
http://upload.wikimedia.o(...)roughs_manhattan.jpgquote:
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:19 schreef AlttC het volgende:
Ik vind het niet zo extreem gek hoor; Ik had namelijk hetzelfde![]()
Edit:
En je kwam er waarschijnlijk op doordat die brug op die uitsteeksels van zo'n ding lijkt; horizontale rechte balken op diagonaal naar elkaar toelopende lijnen hè. Zo zit de toren ook in elkaar.
Idd, en het raam van de trein staat nog op z'n kop ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:01 schreef aivlys het volgende:
[..]
Deze afbeelding is echt bizar: in feite staat er dat het verboden is geen flessen uit het raam te gooien (rode cirkel betekent verbod en kruis ook)...
Ook als je simkaart er niet inzit kun je 112 bellenquote:Op zondag 19 februari 2006 23:34 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Ook als je de pincode moet invoeren kun je alarmnummers nog gewoon bellen![]()
Eigenlijk wel een eiland, een soort Flevolandquote:Op maandag 20 februari 2006 21:31 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
http://upload.wikimedia.o(...)roughs_manhattan.jpg
Ik vind het best wel eiland achtig, maargoed in principe is alles een eiland op onze aardkloot
Ja anders vallen alle flessen op je hoofd natuurlijk, die flessen blijven niet op de grond als de trein op z'n kop ligtquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:14 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Idd, en het raam van de trein staat nog op z'n kop ook.
Dus eigenlijk is het verboden om geen flessen uit het raam te gooien als de trein op z'n kop ligt![]()
Whehehequote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:51 schreef Yozzz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
En ik bleef me maar afvragen waar die atletiekbaan nou was![]()
E239, N43quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:46 schreef FritsFluitketel het volgende:
Wtf.. nu ik goed naar dat snelwegbord kijk valt me nog iets op. Of het expres gedaan is of niet, maar het is een A
A1, A28 enz..
Omgquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:57 schreef hannekethemaster het volgende:
Ik kwam er pas aan het begin van mijn studie (geneeskunde nota bene.....)
achter dat er verschil bestaat tussen niezen en hoesten.....![]()
daarvoor was t wat mij betreft allemaal 1 pot nat..![]()
Ik wil niet door jou geopereerd wordenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:57 schreef hannekethemaster het volgende:
Ik kwam er pas aan het begin van mijn studie (geneeskunde nota bene.....)
achter dat er verschil bestaat tussen niezen en hoesten.....![]()
daarvoor was t wat mij betreft allemaal 1 pot nat..![]()
ja dat ken ik ook...quote:Op maandag 20 februari 2006 15:16 schreef zjroentje het volgende:
ach is alweer 6 jaar geleden, plus ik wil geen chirurg worden, heb je weer gelukquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:01 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Ik wil niet door jou geopereerd worden![]()
Wat word je dan? KNO?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:17 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
ach is alweer 6 jaar geleden, plus ik wil geen chirurg worden, heb je weer geluk![]()
maar al wel van terminale patienten en maskers+sminkquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:55 schreef NikkelCobalt het volgende:
Toen ik nog klein was dacht ik dat als er in een film iemand doodging (doodgeschoten of anders doodgemarteld), dat ze daarvoor een terminale patient uit het ziekenhuis haalden en die een masker opdeden + een hoop smink en vervolgens gewoon echt doodschoten.
Had toen nog nooit van nepbloed etc gehoord
Terminaal wist ik toen nog niet, maar ik wist toen wel wat de ziekte kanker was. En smink.. toch wel eens clown gezienquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:02 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
maar al wel van terminale patienten en maskers+smink
Ja dat dacht ik vroeger altijd ookquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:26 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Of http://ymca.nl/quote:Op zondag 19 februari 2006 21:17 schreef Isabeau het volgende:
YMCA staat voor Young Men's Christian Association
www.ymca.net![]()
Gek, ik zou toch zweren dat het in Google Earth geen eiland is.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:31 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
http://upload.wikimedia.o(...)roughs_manhattan.jpg
Ik vind het best wel eiland achtig, maargoed in principe is alles een eiland op onze aardkloot
offtopic: waarom na-aap je mijn usericon?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:34 schreef marc1982 het volgende:
ik bedacht me vanochtend, dat ik nog heb zit huilen omdat een nederlandse schaatser stopte met z'n schaats carriere, weet zo niet meer wie, kan wel Falko Zandstra zijn geweest, maar hier twijfel ik wel over, was een paar jaar voor J.O. Koss stopte met schaatsen, ik dacht dat nederland vanaf toen helemaal niet meer mee zou doen..
Je wil toch niet gaan beweren dat je de eerste en enige denkt te zijn met het oude Ajax-logo?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:40 schreef Nega het volgende:
[..]
offtopic: waarom na-aap je mijn usericon?
Nee, maar ik heb mijne op deze manier uitgeknipt van een plaatje waar hij helemaal op stond, en die van marc1982 is precies hetzelfde maar dan gefotosoept.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:51 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Je wil toch niet gaan beweren dat je de eerste en enige denkt te zijn met het oude Ajax-logo?
Laat mij er buiten jaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:52 schreef Nega het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb mijne op deze manier uitgeknipt van een plaatje waar hij helemaal op stond, en die van Yeahinho is precies hetzelfde maar dan gefotosoept.![]()
En dàt wist ik weer nietquote:
Ohja whaha, ik ookquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:13 schreef aidyl het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat je bij een spoorwegovergang nooit op de rails mocht gaan staan, omdat je dan geëlectrocuteerd werd![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:20 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Arme mussen ook bij Centraal Station, werden allemaal geëlectrocuteerd.
1) wie zegt dat jij 'm eerder had?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:40 schreef Nega het volgende:
[..]
offtopic: waarom na-aap je mijn usericon?
1) niemand, maar hij leek er zo opquote:Op woensdag 22 februari 2006 19:27 schreef marc1982 het volgende:
[..]
1) wie zegt dat jij 'm eerder had?
2) ik heb 'm niet gemaakt, heeft iemand op fok voor me gedaan
3) ik vind 'm totaal niet op de jouwe lijken..
ja het is het oude ajax logo, maar dat is het ook wel
Zeker teveel GTA gespeeldquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:13 schreef aidyl het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat je bij een spoorwegovergang nooit op de rails mocht gaan staan, omdat je dan geëlectrocuteerd werd![]()
Dat je daarachter moet komen, ik denk eerder dat je voetbal boeiend vindt, of juist niet, en daar niet na een tijd achterkomtquote:Op woensdag 22 februari 2006 20:14 schreef Okkie_ het volgende:
Ik kwam er pas jaaaaaaaren later achter dat voetbal geen ruk boeit!![]()
dat het een electriciteitsmast was, dacht ik ook eerst altijd.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:26 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat het een rugzak o.i.d. was. Tot m'n 15e ofzo zelfs
.
[afbeelding]
quote:Op zondag 19 februari 2006 09:16 schreef JohnLennon het volgende:
(voor diegenen die nog niet weten waarvoor die is, een zweedbandje doe je om je arm om zo makkelijk het zweet van bv je voorhoofd af te vegen)
![]()
Haha, zo klinkt het inderdaad ja!quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:32 schreef Skv het volgende:
Dat het liedje 'stand by me' heet, en niks te maken heeft met het buitenlandse gerecht 'Bami'
Ik ook...quote:
Nee nee nee, dat bord betekent nog altijd dat je daar je flessen met plakband op het raam moet bevestigen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:01 schreef aivlys het volgende:
Deze afbeelding is echt bizar: in feite staat er dat het verboden is geen flessen uit het raam te gooien (rode cirkel betekent verbod en kruis ook)...
quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:36 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nee nee nee, dat bord betekent nog altijd dat je daar je flessen met plakband op het raam moet bevestigen.
Waar gaat dit over?quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:33 schreef Noorman het volgende:
Het is "That's what my heart yearns for now: love and pride", niet "[…] love, that's right". Besefte ik me in de trein. Oeps.
Er staat een rode rand omheen, dus is het juist verboden ze op het raam te plakkenquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:36 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nee nee nee, dat bord betekent nog altijd dat je daar je flessen met plakband op het raam moet bevestigen.
Ik dacht vroeger dus dat je geen kanon mocht afschieten vanuit de trein...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook regelmatig nagedacht over het 'flesjes uit de trein werp stickertje'Ik vond namelijk altijd dat àl die stickers op de kop zijn geplakt. Maar ik vond het zo vreemd dat ze dat nooit door hadden gehad en het bij alle trein verkeerd hadden geplakt.
Dat heb ik ook een hele tijd gedachtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:55 schreef IHVK het volgende:
[afbeelding]
Ik dacht altijd dat daar een berg stond. (oh is dat Beatrix..)
Ik verwarde orgasme met organismequote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:58 schreef seilram het volgende:
Als ik vroeger tv keek en er werd geroepen "Geef hem een staande ovatie!!"
Dan verwarde ik dat (bleek jaren later dus...) met het woord ovulatie!
Ik vond het altijd zo vreemd... "Geef hem een staande eiersprong!!"![]()
Toen je klein was wist je wat een ovulatie was?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:58 schreef seilram het volgende:
Als ik vroeger tv keek en er werd geroepen "Geef hem een staande ovatie!!"
Dan verwarde ik dat (bleek jaren later dus...) met het woord ovulatie!
Ik vond het altijd zo vreemd... "Geef hem een staande eiersprong!!"![]()
Z'n moeder wilde er nog graag een broertje of zusje voor hem bijkrijgen en riep maandelijks "Oh schat, er is weer een ovulatie, laten we NU naar boven gaan!"quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:24 schreef 14.gif het volgende:
Toen je klein was wist je wat een ovulatie was?
Wat zou dat voor nut hebben? Je kunt hem er toch ook in de keuken ff in hangen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Z'n moeder wilde er nog graag een broertje of zusje voor hem bijkrijgen en riep maandelijks "Oh schat, er is weer een ovulatie, laten we NU naar boven gaan!"
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:11 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Wat zou dat voor nut hebben? Je kunt hem er toch ook in de keuken ff in hangen.
Ik ook, en dat tofu, volgens Van Dale, met oe is i.p.v. met uquote:
Ja, maar tofu staat niet in Van Dale online en ook niet in de papieren versie.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:47 schreef Isabeau het volgende:
Het mag alletwee, tenminste dat heb ik dan weer ergens gelezen.
Ik zat JAAARen geleden met een meisje tijdens de les aan biologie te werken. Dat meisje was echt zo'n "lief en net" meisje. En ze bleef het maar hebben over orgasme's ipv organismesquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:16 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ik verwarde orgasme met organisme![]()
quote:Op zondag 26 februari 2006 19:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat het leven een groot gekkenhuis is
En dat je zelf het beste moet maken van het leven. En dat je geluk kunt afdwingen ook wel. En dat alles een reden heeft. Alles heeft een betekenis.
Wat is dat visje nou dan?quote:Op zondag 26 februari 2006 18:50 schreef Thorical het volgende:
Dat rare visje achterop auto's. .
Ik heb het altijd raar gevonden dat er bij oudere auto's zo'n visje achterop geplakt zat.
Zoveel sportvissers kunnen er toch niet zijn?
Ah, nog nooit gezienquote:Op zondag 26 februari 2006 22:19 schreef veldmuis het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ichtus
Eijking!
Haha, ja, herkenbaar!!quote:Op maandag 27 februari 2006 12:16 schreef Twinkeltwin het volgende:
Als ik vroeger een rouwadvertentie las en er stond in:
Van ons heen gegaan;Onze oma,moeder,zus,vrouw ...
Dacht ik serieus dat de gehele vrouwelijke kant van 1 familie in een keer dood was gegaan.
Snapte al nooit hoe dat in een keer allemaal tegelijk kon![]()
IK dacht altijd lovely wedded wife whehehe.....tot aan net dacht ik dat dusquote:Op zondag 26 februari 2006 22:46 schreef AKnynke het volgende:
ik dacht vroeger altijd dat in Amerikaanse films dat, als ze gingen trouwen ze zeiden do you take ...as your awful wedded wife, in plaats van your lawfull wedded wife. Ik vond het zo gek, trouwen en dan al awful, toch een beetje vreemd!
Same herequote:Op maandag 27 februari 2006 13:33 schreef SeLang het volgende:
Er schijnt een of ander sletje te zijn dat Jorinde Mol heet (kwam ik laatst achter).
Ik hoorde die naam weleens vallen, maar ik heb tijden lang gedacht dat het ging om een nieuwe TV-zender van John de Mol ging ( "Yorin/ de Mol " ).
Wat is het dan?quote:Op zondag 26 februari 2006 22:49 schreef Mainport het volgende:
Ik dacht altijd dat een TTT een Top-TopicTitel was.
Het was toch ook nog zo dat er erorm veel olie zit daar?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:31 schreef Brett-Anderson het volgende:
Hmmm waar ik vandaag achter kwam.. ik heb me altijd al afgevraagd hoe het kon dat Alaska de 49ste staat van de VS is, terwijl het helemaal niet eens aan de VS grenst. Ik ben op de hoogte van de goudkoorts die in die staat heeft plaatsgevonden, dat wel. Lees ik ineens dat Alaska ooit Russisch grond bezit was en dat ze het verkochten voor 0,20 c per hectare (betrekkelijk weinig),omdat ze dachten dat het niks waard was. De Amerikanen beschouwen het als een van de grootste menselijke blunders uit de historie, een blunder in hun voordeel bedoel ik dan.
Nu nog ff uitzoeken hoe het zit met Hawaii :-D
Wat wel leuk is om te weten is dat de Alaskanen jaarlijks een bepaald bedrag krijgen van de staat om daar te wonen, anders zou het onbewoond zijn! Ik geloof dat dat een kleine duizend dollar was, per jaar.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:31 schreef Brett-Anderson het volgende:
Hmmm waar ik vandaag achter kwam.. ik heb me altijd al afgevraagd hoe het kon dat Alaska de 49ste staat van de VS is, terwijl het helemaal niet eens aan de VS grenst. Ik ben op de hoogte van de goudkoorts die in die staat heeft plaatsgevonden, dat wel. Lees ik ineens dat Alaska ooit Russisch grond bezit was en dat ze het verkochten voor 0,20 c per hectare (betrekkelijk weinig),omdat ze dachten dat het niks waard was. De Amerikanen beschouwen het als een van de grootste menselijke blunders uit de historie, een blunder in hun voordeel bedoel ik dan.
Nu nog ff uitzoeken hoe het zit met Hawaii :-D
Kan ik me best voorstellen. Alaska lijkt me echt een dodelijk saaie staat.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:12 schreef AKnynke het volgende:
Wat wel leuk is om te weten is dat de Alaskanen jaarlijks een bepaald bedrag krijgen van de staat om daar te wonen, anders zou het onbewoond zijn! Ik geloof dat dat een kleine duizend dollar was, per jaar.
En koud.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kan ik me best voorstellen. Alaska lijkt me echt een dodelijk saaie staat.
Niet vlak daarna, mag ik hopen?quote:Op zondag 5 maart 2006 18:43 schreef Isabeau het volgende:
Als klein kind kreeg ik een keer een echt pornoblaadje onder ogen, ik wist niet wat ik zag!Ik dacht dat de ejaculerende man op een plaatje urine spoot (ja, wat doe je anders met je plassertje??). Ik wist niet wat sperma was en dacht dat die vrouw op het plaatje dus urine dronk. Vond dat een weerzinwekkende gedachte.
Toen ontdekte ik wat sperma was en bedacht toen dat het gelukkig sperma was.
quote:Weer jaren later besefte ik dat het ook urine had kunnen zijn![]()
looooooooolquote:Op woensdag 22 februari 2006 20:00 schreef Yeahinho het volgende:
Hé verrek, ík heb die van marc1982 gemaakt bedenk ik me nu.
Tis nog ontopic ook: dat heb ik dus pas jaaaren later begrepen.
Daar wil ik Pasen aan toevoegen, bij basketball, als je de bal moest overgooien. Jaren later kreeg ik door dat het het van een engels werkwoord (to pass) kwam, en dat het een vernederlandst woord wasquote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:07 schreef Jurrio het volgende:
Ik wist vroeger niet de betekenis van "Hands" tijdens voetbal en "Second dribbel" bij het basketbal...dacht dat het gewoon losse termen waren en het stond dan ook in mijn hoofd als "hents" en "sekkend dribbel". Wél wist ik dat een hand "a hand" was, maar wist die connectie gewoon niet te leggen. Dit was trouwens in groep 6, 7 denk ik..
Nee!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:43 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en was ik de enige die dacht dat als iemand het over de LOM-school had dat dat de lomp-school was voor lompe kinderen?
Zeker nog nooit LSD geprobeerd?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:26 schreef chatter80 het volgende:
[...]
Dat is van het liedje van Jimmi Hendrix, waar hij eigenlijk zingt:" excuse me, while I kiss the sky", maar dat lijkt dus een beetje op "while I kiss this guy" en dat is eigenlijk ook logischer...wie kust er nou de lucht, tenslotte...
Hier nog 1!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:43 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en was ik de enige die dacht dat als iemand het over de LOM-school had dat dat de lomp-school was voor lompe kinderen?
quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:03 schreef Sapstengel het volgende:
Gisteravond kwam ik erachter dat in de roos van het PvdA logo een vuist in het midden zit:
[afbeelding]
Damnquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:03 schreef Sapstengel het volgende:
Gisteravond kwam ik erachter dat in de roos van het PvdA logo een vuist in het midden zit:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:38 schreef Scootmobiel het volgende:
Vroeger als kind dacht ik (na ergens eens wat gelezen te hebben): als 'koning' in het Engels 'king' is, nou, dan is 'honing' dus 'hing' en 'woning' 'wing'...![]()
Best makkelijke taal eigenlijk, vond ik.
Jaaaaaren later kwam ik erachter dat die logica toch niet helemaal op ging.![]()
Nee hoor. Het was ook logisch. In mijn klas zaten twee kinderen die niet echt mee konden, en dat waren beiden vechtersbazen. Lompe kinderen dus, die goed waren voor de lompschool.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:43 schreef Isabeau het volgende:
Zo dacht ik dat Engelse woorden letter voor letter te vertalen waren naar een andere taal, en dat je gewoon ff moest weten welke letter door welke letter vervangen moest worden. Vond ik m'n moeder nog dom ook, dat ze niet wist hoe dat werktequote:Op woensdag 8 maart 2006 13:38 schreef Scootmobiel het volgende:
Vroeger als kind dacht ik (na ergens eens wat gelezen te hebben): als 'koning' in het Engels 'king' is, nou, dan is 'honing' dus 'hing' en 'woning' 'wing'...![]()
Jaaaaaren later kwam ik erachter dat die logica toch niet helemaal op ging.![]()
Om het helemaal compleet te maken : naast Hotel/Restaurant/Cafe staat Horeca ook voor HOtel - REcreatie - CAteringquote:Op maandag 20 februari 2006 17:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat weet ik dus net sinds ik de OP lees...![]()
* 14.gif herkentquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:18 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Zo dacht ik dat Engelse woorden letter voor letter te vertalen waren naar een andere taal, en dat je gewoon ff moest weten welke letter door welke letter vervangen moest worden. Vond ik m'n moeder nog dom ook, dat ze niet wist hoe dat werkte
Toen ik vroeger ging voetballen vroeg ik me ook altijd af waarom m'n vriendjes steeds HENS!!! riepenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:07 schreef Jurrio het volgende:
Ik wist vroeger niet de betekenis van "Hands" tijdens voetbal en "Second dribbel" bij het basketbal...dacht dat het gewoon losse termen waren en het stond dan ook in mijn hoofd als "hents" en "sekkend dribbel". Wél wist ik dat een hand "a hand" was, maar wist die connectie gewoon niet te leggen. Dit was trouwens in groep 6, 7 denk ik..
Ja, en de schuinbewegingquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:49 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Toen ik vroeger ging voetballen vroeg ik me ook altijd af waarom m'n vriendjes steeds HENS!!! riepen
quote:Op zondag 5 maart 2006 01:49 schreef Kazu het volgende:
Van het liedje The Final Countdown dacht ik eerst altijd dat het was:
"We're having some Sinas (...)"
Paar jaar daarna dacht ik van, stom, het is natuurlijk:
"Maybe they have seen us (...)"
En nu net, toen ik dat wou opzoeken, kwam ik erachter dat het dus is:
"We're heading for Venus and still we stand tall"
Zo leer je nog 'ns wat
quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:38 schreef Scootmobiel het volgende:
Mijn voetbaltrainer riep altijd "AANVALLEN ROSSE".... het heeft best lang geduurd voordat ik doorhad dat hij 'roze' probeerde te zeggenquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:49 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Toen ik vroeger ging voetballen vroeg ik me ook altijd af waarom m'n vriendjes steeds HENS!!! riepen
Ik ookquote:Op zondag 12 maart 2006 21:54 schreef cheukert het volgende:
Ik wist vroeger nooit hoe een fax werkte, kdacht altijd dat t papier door de telefoon lijn ging
Dit besef ik me nu pas ook, nooit bij stilgestaan dat armen eigenlijk helemaal niet zoveel zwetenquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:09 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Haha, zo klinkt het inderdaad ja!
[..]
Ik ook...Ik wist wel dat zo'n ding een zweetbandje heette, maar dat vond ik gek, want aan je armen zweet je normaal toch niet zo gek veel...
(Eronder wél natuurlijk, maar dat is uiteraard weer een ander verhaal...)
Herkenbaarquote:Op zondag 12 maart 2006 21:54 schreef cheukert het volgende:
Ik wist vroeger nooit hoe een fax werkte, kdacht altijd dat t papier door de telefoon lijn ging
Daar kwam ik ook onlangs pas achterquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:09 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Haha, zo klinkt het inderdaad ja!
[..]
Ik ook...Ik wist wel dat zo'n ding een zweetbandje heette, maar dat vond ik gek, want aan je armen zweet je normaal toch niet zo gek veel...
(Eronder wél natuurlijk, maar dat is uiteraard weer een ander verhaal...)
quote:Op maandag 13 maart 2006 17:26 schreef Yozzz het volgende:
Is Lelystad vernoemd naar Drs. Lely?
Cornelis Lelyquote:Op maandag 13 maart 2006 17:26 schreef Yozzz het volgende:
Is Lelystad vernoemd naar ir. Lely?
Ik dacht echt vroeger dat het verboden was om melkflessen uit het raam te gooienquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:36 schreef Maisnon het volgende:
Wie is/zijn dat dan?quote:Op woensdag 15 maart 2006 07:59 schreef Walrik het volgende:
ik weet nog steeds het verschil niet tussen:
Frankie Valli
en
Frankie Avalon
zijn ze nou een en dezelfde of twee verschillenden??
Dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:43 schreef Isabeau het volgende:
Nou en? Da's toch niet vreemd of zo als iemand dat niet weet?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:49 schreef 14.gif het volgende:
Ik was 16 toen ik erachter kwam dat Ougadougou de hoofdstad van Burkina Faso is![]()
Ja!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Persoonlijk vond ik het schokkender om erachter te komen dat Timboektoe echt bestaat een geen verzinsel uit de Donald Duck is.
Dat wist ik niet.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Persoonlijk vond ik het schokkender om erachter te komen dat Timboektoe echt bestaat een geen verzinsel uit de Donald Duck is.
En Ulanbaator van Mongolië?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:49 schreef 14.gif het volgende:
Ik was 16 toen ik erachter kwam dat Ougadougou de hoofdstad van Burkina Faso is![]()
quote:Timboektoe
Timboektoe (Frans: Tombouctou) is een plaats in Mali en tevens de hoofdstad van de gelijknamige regio. De plaats ligt ongeveer 13km ten noorden van de Niger en heeft een inwoneraantal van 32.000 personen.
In Timboektoe zetelt de prestigieuze Koranic Sankore University.
Timboektoe staat sinds 1988 op de UNESCO Werelderfgoedlijst.
Timboektoe is in het Nederlands een pars pro toto voor: een verafgelegen en nauwelijks te bereiken plaats.
quote:Pars pro toto
Pars pro toto is een stijlfiguur waarbij de auteur een gedeelte van een object gebruikt om het hele object te omschrijven. Hij gebruikt dus een deel (pars) terwijl hij het geheel (toto, ablatief van totum = geheel) bedoelt: deel voor geheel (pars pro toto).
Dat had ik met Lutjebroek....kwam ik ook pas 2 jaar geleden achterquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou en? Da's toch niet vreemd of zo als iemand dat niet weet?
Muhuhaha, die wist ik al vet lang...quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:43 schreef Miwaki het volgende:
[..]
Dat had ik met Lutjebroek....kwam ik ook pas 2 jaar geleden achter![]()
Daar heb ik ooit nog eens een Travel topic over geopend!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou en? Da's toch niet vreemd of zo als iemand dat niet weet?
Jij bent de coat; ik ben de wax.quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:37 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Daar heb ik ooit nog eens een Travel topic over geopend!
Lutjelollum, die lijkt ook wel verzonnenquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:45 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Muhuhaha, die wist ik al vet lang...![]()
Vooral als de klok net zoveel uur slaatquote:Op donderdag 16 maart 2006 02:39 schreef JoPiDo het volgende:
ik dacht altijd dat als je rare bekken trekt, je gezicht zo blijft staan
dat is denk ik wel het hartnekkigste gerucht
Opa!!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:44 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Jij bent de coat; ik ben de wax.
Ik heb nooit nagedacht over wat de hoofdstad van Burkina Faso kon zijn.. en wat dacht jij dan eigenlijk daarvoor?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:49 schreef 14.gif het volgende:
quote:Op maandag 20 februari 2006 15:16 schreef zjroentje het volgende:
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:16 schreef patatohead het volgende:
[..]
ik begrijp er nog steeds niks van hoe dat nou kan... eerste steen is eerste steen, toch?
![]()
Dat maken veel ouders hun kinderen wijs idd als ze steeds gekke bekken lopen te trekkenquote:Op donderdag 16 maart 2006 02:39 schreef JoPiDo het volgende:
ik dacht altijd dat als je rare bekken trekt, je gezicht zo blijft staan
dat is denk ik wel het hartnekkigste gerucht
Als kind dacht ik ook dat neuken in de keuken, nitchen in the kitchen wasquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:38 schreef Scootmobiel het volgende:
Dat is het ook, alleen begrijpen Engelsen het nietquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:29 schreef patatohead het volgende:
[..]
Als kind dacht ik ook dat neuken in de keuken, nitchen in the kitchen was![]()
Ik dacht altijd dat 't was omdat 't een overbrugging was tussen mavo/havo/vwo... omdat pas na de brugklas de keuze gemaakt werd. Maar ik lees net op wikipedia dat dat het dakpansysteem heet....quote:Op zondag 19 maart 2006 12:52 schreef Yozzz het volgende:
Ik kwam er net achter dat de Brugklas de brugklas heet omdat het een brug vormt tussen de basisschool een de middelbare.
quote:Op zondag 19 maart 2006 21:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoor net dat als een parachute opengaat, je echt niet omhoog gerukt wordt daardoor.
Het lijkt alleen maar zo omdat de springer uit het beeld vliegt van de cameraman wiens chute nog niet geopend is en dus sneller valt dan de gefilmde springer![]()
Ik realiseer me dat dus nu pas![]()
Jezus dit heb ik niet meer gezien/gehoord sinds mn eindexamenquote:Pars pro toto
Ik hoor net dat als een parachute opengaat, je echt niet omhoog gerukt wordt daardoor.
Het lijkt alleen maar zo omdat de springer uit het beeld vliegt van de cameraman wiens chute nog niet geopend is en dus sneller valt dan de gefilmde springer![]()
nooit bij nagedacht haha, idd zeg.quote:Ik kwam er net achter dat de Brugklas de brugklas heet omdat het een brug vormt tussen de basisschool een de middelbare.
Maar het achterste karretje is in een afdaling wél nog hoger voordat de trein topsnelheid bereikt, en ga je dus wel sneller van de afdaling af dan het voorste karretje, welke die snelheid pas bereikt als de hij halverwege of beneden de afdaling is.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:51 schreef Monstarr het volgende:
Ik kom er net achter in overleg, dat je in het achterste karretje van een achtbaan echt niet sneller gaat dan in de voorste...
want de karretjes zitten toch aan elkaar...Mon
Het voorste karretje is idd al een stuk verder beneden bij z'n topsnelheid, met 't achterste karretje ga je het hele stuk zo hard. Je gaat dus langer hard..quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar het achterste karretje is in een afdaling wél nog hoger voordat de trein topsnelheid bereikt, en ga je dus wel sneller van de afdaling af dan het voorste karretje, welke die snelheid pas bereikt als de hij halverwege of beneden de afdaling is.
Ofzo..
Als de voorste kar wordt afgeremd, wordt de laatste dat ook. Je gaat dus echt niet langer hard.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Het voorste karretje is idd al een stuk verder beneden bij z'n topsnelheid, met 't achterste karretje ga je het hele stuk zo hard. Je gaat dus langer hard..
Ofzo
Ja, maar je gaat het hele stuk dat je naar beneden gaat hard, en het voorste karretje gaat bovenin nog langzaam.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:14 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Als de voorste kar wordt afgeremd, wordt de laatste dat ook. Je gaat dus echt niet langer hard.
Als geheel gaat het treintje even hard, maar waar de afzonderlijke karretjes zich bevinden op het traject is dus verschullend omdat ze achter elkaar zitten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:19 schreef MaxMark het volgende:
De trein is 1 geheel. Elk karretje gaat dus op elk moment even hard.
Dat bedoel ik ja, langer harder naar beneden.. leuk om uit te leggen dit zegquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:06 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat het hele stuk dat je naar beneden gaat hard, en het voorste karretje gaat bovenin nog langzaam.
Zeker nooit in een achtbaan gezetenquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:19 schreef MaxMark het volgende:
Nee, ik heb nog nooit in een achtbaan gezetenquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeker nooit in een achtbaan gezetenEr is absoluut verschil tussen het voorste en het achterste karretje.
Dat zijn de argumenten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Ga eerst maar eens voor èn achterin een achtbaan zitten dan![]()
Het is inderdaad zo dat als je vooraan zit het lijkt alsof je harder gaat, maar je gaat natuurlijk niet harder...quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben geen natuurkundige, ik ben ervaringsdeskundige.
Denk je dat echt? Dan zou het karretje uitgerekt worden als dat zo is. Ik geloof niet dat dat gebeurt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Ga eerst maar eens voor èn achterin een achtbaan zitten dan![]()
Rijbewijs gehaald..en nu pas weten dat dat een viaduct is.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:21 schreef Nepthys het volgende:
[afbeelding]
Nu ik dat bord zo zie... Ik vroeg me altijd af hoe dat een snelweg kon zijn als er een hek midden op de weg staat, maar nu zie ik dat dat een viaduct moet voorstellen.![]()
Ow... Ik ontdek t pas nu jij het zegtquote:Op zondag 19 maart 2006 21:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Inderdaad, maar elk karretje gaat dus niet op elke plaats even hard;quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:19 schreef MaxMark het volgende:
De gemiddelde snelheid omhoog is echter lager, en bovendien is de gemiddelde snelheid over de gehele rit gelijk....quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:12 schreef Tichelaar het volgende:
Bij een achtbaan gaat het achterste karretje logischerwijs sneller de helling af qua gemiddelde snelheid. Stel, van de top van de helling tot onderaan de helling is 30 meter en het verschil tussen het voorste en achterste karretje is 10 meter. Het treintje komt pas op snelheid als het achterste karretje boven is , het voorste karretje heeft dan al 10 meter van de helling afgelegd met lage snelheid. M.a.w. maar 20 meter van de helling wordt door het voorste karretje met hoge snelheid afgelegd, maar bij het achterste karretje is het 30 meter.
Alle karretjes gaan natuurlijk wel altijd overal even snel, maar dat is logisch. Ik zit het liefste achterin de achtbaantrein, want dan is de gemiddelde snelheid op de helling het hoogste.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:12 schreef Tichelaar het volgende:
Bij een achtbaan gaat het achterste karretje logischerwijs sneller de helling af qua gemiddelde snelheid. Stel, van de top van de helling tot onderaan de helling is 30 meter en het verschil tussen het voorste en achterste karretje is 10 meter. Het treintje komt pas op snelheid als het achterste karretje boven is , het voorste karretje heeft dan al 10 meter van de helling afgelegd met lage snelheid. M.a.w. maar 20 meter van de helling wordt door het voorste karretje met hoge snelheid afgelegd, maar bij het achterste karretje is het 30 meter.
Alle karretjes gaan natuurlijk wel altijd overal even snel, maar dat is logisch. Ik zit het liefste achterin de achtbaantrein, want dan is de gemiddelde snelheid op de helling het hoogste.
Lijkt me logisch ookquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:21 schreef MaxMark het volgende:
We hebben het hier nu over 2 verschillende dingen, merk ik.
1. De trein gaat in zn geheel op elk moment even hard.
2. Als een trein van de helling af gaat, gaat karretje 1 langzamer over punt A (bijvoorbeeld halverwege de helling) dan karretje 2.
Iedereen heeft gelijk![]()
Opgelost?
Inderdaad zeg. Hup naar WFL met die karretjes.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:30 schreef Inbox4me het volgende:
Kan iemand niet een apart topic aanmaken anders voor die wagentjes? Dit gaat in een oneindige discussie verzanden ben ik bang...
quote:Op maandag 27 maart 2006 15:22 schreef Whiskers het volgende:
Dat het ding om het logo van Grease een auto is:
[afbeelding]
* Whiskers heeft gister op Mtv Grease-special zitten kijken![]()
Dat drong gister ook pas tot me door, nadat er iets over Dandy's op tv wasquote:Op zondag 2 april 2006 15:23 schreef Fatality het volgende:
dat 'the Dandy Warhols'
[afbeelding]
een combi is van Andy Warhol
[afbeelding]
En Dandy
[afbeelding]
haha ja inderdaadquote:Op zondag 2 april 2006 15:33 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Dat drong gister ook pas tot me door, nadat er iets over Dandy's op tv was
pico is inderdaad niets....bello betekent 'mooi'quote:Op maandag 3 april 2006 01:51 schreef Iljadepilja het volgende:
ik weet pas sinds een paar jaar dat "pico bello" niet te verstaan is voor een Italiaan... Nederlands verzinsel dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |