abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36166383
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:52 schreef Yozzz het volgende:
Ik kwam er net achter dat de Brugklas de brugklas heet omdat het een brug vormt tussen de basisschool een de middelbare.
Ik dacht altijd dat 't was omdat 't een overbrugging was tussen mavo/havo/vwo... omdat pas na de brugklas de keuze gemaakt werd. Maar ik lees net op wikipedia dat dat het dakpansysteem heet....
  zondag 19 maart 2006 @ 16:41:56 #252
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_36171202
Oef. Ik kom er nu pas achter dat je gelijk het profiel van iemand kunt zien als je op klikt.
Ik klikte altijd eerst op de username (postgeschiedenis), en dan op de 'Profiel van ...' link. Erg omslachtig en traag.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_36181466
Ik hoor net dat als een parachute opengaat, je echt niet omhoog gerukt wordt daardoor.
Het lijkt alleen maar zo omdat de springer uit het beeld vliegt van de cameraman wiens chute nog niet geopend is en dus sneller valt dan de gefilmde springer

Ik realiseer me dat dus nu pas
  zondag 19 maart 2006 @ 21:43:28 #254
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_36181828
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoor net dat als een parachute opengaat, je echt niet omhoog gerukt wordt daardoor.
Het lijkt alleen maar zo omdat de springer uit het beeld vliegt van de cameraman wiens chute nog niet geopend is en dus sneller valt dan de gefilmde springer

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zondag 19 maart 2006 @ 21:47:27 #255
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36182055
quote:
Pars pro toto
Jezus dit heb ik niet meer gezien/gehoord sinds mn eindexamen
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_36204670
Ik dacht vroeger altijd dat als ik een piep in mn oor had, anderen dat ook konden horen als ze dichtbij me stonden..
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:57:02 #257
131561 Nega
AFC AJAX
pi_36248917
quote:

veeet
quote:
Ik kwam er net achter dat de Brugklas de brugklas heet omdat het een brug vormt tussen de basisschool een de middelbare.
nooit bij nagedacht haha, idd zeg.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_36297389
Ik kom er net achter in overleg, dat je in het achterste karretje van een achtbaan echt niet sneller gaat dan in de voorste...

want de karretjes zitten toch aan elkaar... Mon
pi_36298692
Zou leuk zijn ja als het achterste karretje alle andere zou inhalen

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 23 maart 2006 @ 15:41:22 #260
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_36298931
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 14:51 schreef Monstarr het volgende:
Ik kom er net achter in overleg, dat je in het achterste karretje van een achtbaan echt niet sneller gaat dan in de voorste...

want de karretjes zitten toch aan elkaar... Mon
Maar het achterste karretje is in een afdaling wél nog hoger voordat de trein topsnelheid bereikt, en ga je dus wel sneller van de afdaling af dan het voorste karretje, welke die snelheid pas bereikt als de hij halverwege of beneden de afdaling is.

Ofzo. .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_36299036
Het zijn zij-kleppen.

en dus geen zijk-leppen.

("waarom spellen ze zeik op de puddingpakken met een lange ij?")

pi_36300861
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:41 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Maar het achterste karretje is in een afdaling wél nog hoger voordat de trein topsnelheid bereikt, en ga je dus wel sneller van de afdaling af dan het voorste karretje, welke die snelheid pas bereikt als de hij halverwege of beneden de afdaling is.

Ofzo. .
Het voorste karretje is idd al een stuk verder beneden bij z'n topsnelheid, met 't achterste karretje ga je het hele stuk zo hard. Je gaat dus langer hard..

Ofzo
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:41:31 #263
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36301031
quote:

Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:14:47 #264
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36302187
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:37 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Het voorste karretje is idd al een stuk verder beneden bij z'n topsnelheid, met 't achterste karretje ga je het hele stuk zo hard. Je gaat dus langer hard..

Ofzo
Als de voorste kar wordt afgeremd, wordt de laatste dat ook. Je gaat dus echt niet langer hard.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_36305370
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:14 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Als de voorste kar wordt afgeremd, wordt de laatste dat ook. Je gaat dus echt niet langer hard.
Ja, maar je gaat het hele stuk dat je naar beneden gaat hard, en het voorste karretje gaat bovenin nog langzaam.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_36305703
De trein is 1 geheel. Elk karretje gaat dus op elk moment even hard.
  donderdag 23 maart 2006 @ 19:22:37 #267
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_36305794
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:19 schreef MaxMark het volgende:
Als geheel gaat het treintje even hard, maar waar de afzonderlijke karretjes zich bevinden op het traject is dus verschullend omdat ze achter elkaar zitten.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_36306142
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:06 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, maar je gaat het hele stuk dat je naar beneden gaat hard, en het voorste karretje gaat bovenin nog langzaam.
Dat bedoel ik ja, langer harder naar beneden.. leuk om uit te leggen dit zeg
pi_36306744
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:19 schreef MaxMark het volgende:
Zeker nooit in een achtbaan gezeten Er is absoluut verschil tussen het voorste en het achterste karretje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36307086
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zeker nooit in een achtbaan gezeten Er is absoluut verschil tussen het voorste en het achterste karretje.
Nee, ik heb nog nooit in een achtbaan gezeten
Dus jij zegt dat het voorste gedeelte sneller kan gaan dan het achterste gedeelte, op hetzelfde moment...zonder dat de karretjes uit elkaar gaan?
Als een trein optrekt vanuit het station, gaat de voorste wagon sneller dan de achterste?
pi_36307131
Ga eerst maar eens voor èn achterin een achtbaan zitten dan
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36307315
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Ga eerst maar eens voor èn achterin een achtbaan zitten dan
Dat zijn de argumenten.
pi_36307443
Ik ben geen natuurkundige, ik ben ervaringsdeskundige.
  donderdag 23 maart 2006 @ 20:30:38 #274
132191 -jos-
Money=Power
pi_36307542
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben geen natuurkundige, ik ben ervaringsdeskundige.
Het is inderdaad zo dat als je vooraan zit het lijkt alsof je harder gaat, maar je gaat natuurlijk niet harder...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_36307592
Ik vind juist dat het lijkt alsof je harder gaat als je achterin zit

Als de eerste karretjes 'over de heuvel' zijn dan lijken ze even half stil te staan omdat ze het gewicht van de rest nog moeten trekken. Als ze dan uiteindelijk 'los' gaan, dan geven ze een hardere ruk aan de achterste karretjes die dan even sneller lijken te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')