Ik dacht altijd dat 't was omdat 't een overbrugging was tussen mavo/havo/vwo... omdat pas na de brugklas de keuze gemaakt werd. Maar ik lees net op wikipedia dat dat het dakpansysteem heet....quote:Op zondag 19 maart 2006 12:52 schreef Yozzz het volgende:
Ik kwam er net achter dat de Brugklas de brugklas heet omdat het een brug vormt tussen de basisschool een de middelbare.
quote:Op zondag 19 maart 2006 21:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoor net dat als een parachute opengaat, je echt niet omhoog gerukt wordt daardoor.
Het lijkt alleen maar zo omdat de springer uit het beeld vliegt van de cameraman wiens chute nog niet geopend is en dus sneller valt dan de gefilmde springer![]()
Ik realiseer me dat dus nu pas![]()
Jezus dit heb ik niet meer gezien/gehoord sinds mn eindexamenquote:Pars pro toto
quote:Op zondag 19 maart 2006 21:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoor net dat als een parachute opengaat, je echt niet omhoog gerukt wordt daardoor.
Het lijkt alleen maar zo omdat de springer uit het beeld vliegt van de cameraman wiens chute nog niet geopend is en dus sneller valt dan de gefilmde springer![]()
Ik realiseer me dat dus nu pas![]()
nooit bij nagedacht haha, idd zeg.quote:Ik kwam er net achter dat de Brugklas de brugklas heet omdat het een brug vormt tussen de basisschool een de middelbare.
Maar het achterste karretje is in een afdaling wél nog hoger voordat de trein topsnelheid bereikt, en ga je dus wel sneller van de afdaling af dan het voorste karretje, welke die snelheid pas bereikt als de hij halverwege of beneden de afdaling is.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:51 schreef Monstarr het volgende:
Ik kom er net achter in overleg, dat je in het achterste karretje van een achtbaan echt niet sneller gaat dan in de voorste...
want de karretjes zitten toch aan elkaar...Mon
Het voorste karretje is idd al een stuk verder beneden bij z'n topsnelheid, met 't achterste karretje ga je het hele stuk zo hard. Je gaat dus langer hard..quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar het achterste karretje is in een afdaling wél nog hoger voordat de trein topsnelheid bereikt, en ga je dus wel sneller van de afdaling af dan het voorste karretje, welke die snelheid pas bereikt als de hij halverwege of beneden de afdaling is.
Ofzo..
quote:Op zondag 19 maart 2006 21:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoor net dat als een parachute opengaat, je echt niet omhoog gerukt wordt daardoor.
Het lijkt alleen maar zo omdat de springer uit het beeld vliegt van de cameraman wiens chute nog niet geopend is en dus sneller valt dan de gefilmde springer![]()
Ik realiseer me dat dus nu pas![]()
Als de voorste kar wordt afgeremd, wordt de laatste dat ook. Je gaat dus echt niet langer hard.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Het voorste karretje is idd al een stuk verder beneden bij z'n topsnelheid, met 't achterste karretje ga je het hele stuk zo hard. Je gaat dus langer hard..
Ofzo
Ja, maar je gaat het hele stuk dat je naar beneden gaat hard, en het voorste karretje gaat bovenin nog langzaam.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:14 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Als de voorste kar wordt afgeremd, wordt de laatste dat ook. Je gaat dus echt niet langer hard.
Als geheel gaat het treintje even hard, maar waar de afzonderlijke karretjes zich bevinden op het traject is dus verschullend omdat ze achter elkaar zitten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:19 schreef MaxMark het volgende:
De trein is 1 geheel. Elk karretje gaat dus op elk moment even hard.
Dat bedoel ik ja, langer harder naar beneden.. leuk om uit te leggen dit zegquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:06 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat het hele stuk dat je naar beneden gaat hard, en het voorste karretje gaat bovenin nog langzaam.
Zeker nooit in een achtbaan gezetenquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:19 schreef MaxMark het volgende:
De trein is 1 geheel. Elk karretje gaat dus op elk moment even hard.
Nee, ik heb nog nooit in een achtbaan gezetenquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeker nooit in een achtbaan gezetenEr is absoluut verschil tussen het voorste en het achterste karretje.
Dat zijn de argumenten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Ga eerst maar eens voor èn achterin een achtbaan zitten dan![]()
Het is inderdaad zo dat als je vooraan zit het lijkt alsof je harder gaat, maar je gaat natuurlijk niet harder...quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben geen natuurkundige, ik ben ervaringsdeskundige.
Denk je dat echt? Dan zou het karretje uitgerekt worden als dat zo is. Ik geloof niet dat dat gebeurt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Ga eerst maar eens voor èn achterin een achtbaan zitten dan![]()
Rijbewijs gehaald..en nu pas weten dat dat een viaduct is.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:21 schreef Nepthys het volgende:
[afbeelding]
Nu ik dat bord zo zie... Ik vroeg me altijd af hoe dat een snelweg kon zijn als er een hek midden op de weg staat, maar nu zie ik dat dat een viaduct moet voorstellen.![]()
Ow... Ik ontdek t pas nu jij het zegtquote:Op zondag 19 maart 2006 21:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoor net dat als een parachute opengaat, je echt niet omhoog gerukt wordt daardoor.
Het lijkt alleen maar zo omdat de springer uit het beeld vliegt van de cameraman wiens chute nog niet geopend is en dus sneller valt dan de gefilmde springer![]()
Ik realiseer me dat dus nu pas![]()
Inderdaad, maar elk karretje gaat dus niet op elke plaats even hard;quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:19 schreef MaxMark het volgende:
De trein is 1 geheel. Elk karretje gaat dus op elk moment even hard.
De gemiddelde snelheid omhoog is echter lager, en bovendien is de gemiddelde snelheid over de gehele rit gelijk....quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:12 schreef Tichelaar het volgende:
Bij een achtbaan gaat het achterste karretje logischerwijs sneller de helling af qua gemiddelde snelheid. Stel, van de top van de helling tot onderaan de helling is 30 meter en het verschil tussen het voorste en achterste karretje is 10 meter. Het treintje komt pas op snelheid als het achterste karretje boven is , het voorste karretje heeft dan al 10 meter van de helling afgelegd met lage snelheid. M.a.w. maar 20 meter van de helling wordt door het voorste karretje met hoge snelheid afgelegd, maar bij het achterste karretje is het 30 meter.
Alle karretjes gaan natuurlijk wel altijd overal even snel, maar dat is logisch. Ik zit het liefste achterin de achtbaantrein, want dan is de gemiddelde snelheid op de helling het hoogste.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:12 schreef Tichelaar het volgende:
Bij een achtbaan gaat het achterste karretje logischerwijs sneller de helling af qua gemiddelde snelheid. Stel, van de top van de helling tot onderaan de helling is 30 meter en het verschil tussen het voorste en achterste karretje is 10 meter. Het treintje komt pas op snelheid als het achterste karretje boven is , het voorste karretje heeft dan al 10 meter van de helling afgelegd met lage snelheid. M.a.w. maar 20 meter van de helling wordt door het voorste karretje met hoge snelheid afgelegd, maar bij het achterste karretje is het 30 meter.
Alle karretjes gaan natuurlijk wel altijd overal even snel, maar dat is logisch. Ik zit het liefste achterin de achtbaantrein, want dan is de gemiddelde snelheid op de helling het hoogste.
Lijkt me logisch ookquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:21 schreef MaxMark het volgende:
We hebben het hier nu over 2 verschillende dingen, merk ik.
1. De trein gaat in zn geheel op elk moment even hard.
2. Als een trein van de helling af gaat, gaat karretje 1 langzamer over punt A (bijvoorbeeld halverwege de helling) dan karretje 2.
Iedereen heeft gelijk![]()
Opgelost?
Inderdaad zeg. Hup naar WFL met die karretjes.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:30 schreef Inbox4me het volgende:
Kan iemand niet een apart topic aanmaken anders voor die wagentjes? Dit gaat in een oneindige discussie verzanden ben ik bang...
quote:Op maandag 27 maart 2006 15:22 schreef Whiskers het volgende:
Dat het ding om het logo van Grease een auto is:
[afbeelding]
* Whiskers heeft gister op Mtv Grease-special zitten kijken![]()
Dat drong gister ook pas tot me door, nadat er iets over Dandy's op tv wasquote:Op zondag 2 april 2006 15:23 schreef Fatality het volgende:
dat 'the Dandy Warhols'
[afbeelding]
een combi is van Andy Warhol
[afbeelding]
En Dandy
[afbeelding]
haha ja inderdaadquote:Op zondag 2 april 2006 15:33 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Dat drong gister ook pas tot me door, nadat er iets over Dandy's op tv was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |