quote:Op maandag 9 januari 2006 09:36 schreef TheThirdMark het volgende:
Friethof is geen patatkraam maar een begraafplaats.
Mijn ma heeft vroeger een duitser naar de plaatselijke patat kraam gestuurd ipv naar de begraafplaats.
Hulde!
quote:Op maandag 9 januari 2006 08:52 schreef Fling het volgende:
Overigens in dat kader: vorig jaar was ik in Londen en het viel me op dat op straat (op trottoirs e.d.) iedereen steeds tegen elkaar op liep te botsen. Enkele dag later viel pas het kwartje: Europeanen 'houden rechts' als ze elkaar passeren terwijl Britten 'links houden'. In een stad als Londen met bergen toeristen krijg je dan veel botsingen ja![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 09:50 schreef Fling het volgende:
Ik vind dat deze even mee mag naar het volgende topic
[..]
quote:Op zondag 8 januari 2006 19:16 schreef Tr0ublegum het volgende:
In de botsauto's op de kermis heb je normaal van die "penningen", je kent ze wel, die muntjes die veel te duur worden verkocht voor een minuutje botspret.
Nou had je op de kermis ook altijd van die gasten die bij de botsauto's werkten, en die hadden een speciale penning, met een stokje er aan zeg maar(zodat dat ding niet werd ingeslikt door het autootje, zodat zij gratis konden rijden om lege autootjes aan de kant te zetten enz.)
Mijn vriendjes en ik noemden zo'n ding een "steekpenning", dat woord hadden we vast eens ergens opgevangen en de naam lijkt logisch. Alleen begreep ik vroeger dus nooit wat er dan werd bedoeld als ik hoorde dat een minister of wethouder ofzo steekpenningen had gekregenZo'n oude vent ging toch niet meer in de botsautootjes op de kermis, konden ze zo'n ding beter aan mij geven!
Waarom wil een Belg in Duitsland begraven worden ??quote:Op maandag 9 januari 2006 09:36 schreef TheThirdMark het volgende:
Mijn ma heeft vroeger een duitser naar de plaatselijke patat kraam gestuurd ipv naar de begraafplaats.
Hulde!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
dat dacht ik ook altijd, die a is ook zo lekker onduidelijkquote:Op maandag 9 januari 2006 12:02 schreef Jeffo het volgende:
[afbeelding]
Dat Fila, Fila is en niet Fils. Ik schreef vroeger de "s" op de manier zoals je 't daar ongeveer ziet.
Kwam erachter toen ik een jaartje of 12 was, daarvoor had nog nooit iemand er raar van opgekeken, wanneer ik het merk zo noemde.
Fila als Fils, Disney als Disnep, ik deed 't allemaalquote:Op maandag 9 januari 2006 14:57 schreef capibar het volgende:
[..]
dat dacht ik ook altijd, die a is ook zo lekker onduidelijk![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Fila als Fils, Disney als Disnep, ik deed 't allemaal.
Over die Disnep trouwens, ik dacht dat 't zo heette omdat sprookjes niet echt waren. Dit is niet echt, Disnep.
.
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Over die Disnep trouwens, ik dacht dat 't zo heette omdat sprookjes niet echt waren. Dit is niet echt, Disnep.
.
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:56 schreef infra-roodborstje het volgende:
Topografie:
Ik heb ook jaren lang gedacht dat leeuwarden ergens in zuid-limburg ligt![]()
Sterker nog , ik heb het voor deze post nog ff opgezocht voor de zekerheid![]()
Ja, dat was mij ook lange tijd niet duidelijk... Ik las het altijd als 'sjar-lwà', op z'n Frans dus. En het kwam dus ook volstrekt niet in me op dat het 'Saarloos' waar m'n opa het altijd over had, weleens datzelfde zou kunnen zijn...!quote:Op maandag 9 januari 2006 12:05 schreef lurf_doctor het volgende:
Ook in de categorie geografie,
Als Rotterdammers het over Saarloos hebben,
ze Charlois bedoelen![]()
Je had de VW Passat, maar de 2 ss-en leken meer op rr, dus zei ik VW Parratquote:Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Fila als Fils, Disney als Disnep, ik deed 't allemaal.
.
herkenbaarquote:Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
.
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:09 schreef NAF_NAF het volgende:
Ik kwam er dus vorige week pas achter dat kort jakje gewoon een hoer was.
dan mag jij wel een keertje hier in Almere-Stad op zaterdag komen.. loopt ook iedereen links en rechts..quote:Op maandag 9 januari 2006 08:52 schreef Fling het volgende:
[..]
Ow?
Overigens in dat kader: vorig jaar was ik in Londen en het viel me op dat op straat (op trottoirs e.d.) iedereen steeds tegen elkaar op liep te botsen. Enkele dag later viel pas het kwartje: Europeanen 'houden rechts' als ze elkaar passeren terwijl Britten 'links houden'. In een stad als Londen met bergen toeristen krijg je dan veel botsingen ja![]()
Ik noem het ook nog steeds zoquote:Op maandag 9 januari 2006 12:02 schreef Jeffo het volgende:
[afbeelding]
Dat Fila, Fila is en niet Fils. Ik schreef vroeger de "s" op de manier zoals je 't daar ongeveer ziet.
Kwam erachter toen ik een jaartje of 12 was, daarvoor had nog nooit iemand er raar van opgekeken, wanneer ik het merk zo noemde.
Check mijn post uit vorige topicquote:Op maandag 9 januari 2006 15:56 schreef infra-roodborstje het volgende:
Topografie:
Ik heb ook jaren lang gedacht dat leeuwarden ergens in zuid-limburg ligt![]()
Sterker nog , ik heb het voor deze post nog ff opgezocht voor de zekerheid![]()
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:35 schreef Agiath het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat het Pentagon niet in New York ligt maar in Washington D.C.![]()
Talpaquote:Op maandag 9 januari 2006 19:09 schreef NAF_NAF het volgende:
Altijd is kort jakje ziek
kort jakje betekent kort rokje
Midden in de week maar 's zondags niet
doordeweeks ligt ze gewoon op haar rug, geld te verdienen
Zondag gaat ze naar de kerk
om met God te praten
Met haar boek vol zilverwerk
en om haar zondes af te kopen
dit leer ik lekker aan mijn neefje van 4
wanneer moet ik hem nou vertellen dat het een hoer was?
quote:Op maandag 9 januari 2006 09:36 schreef TheThirdMark het volgende:
Hulde!
Nee, meen je nietquote:Op maandag 9 januari 2006 19:09 schreef NAF_NAF het volgende:
om met God te praten
Ik dacht eigenlijk dat een jakje een kort jasje was en geen rokje.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:09 schreef NAF_NAF het volgende:
om met God te praten
dit besef ik dus nu pas...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:46 schreef Rocho het volgende:
In het tekeningetje bij Vrij Parkeren bij Monopoly zag ik vroeger een stekker, pas een paar jaar later kreeg ik door dat 't de achterkant van een auto was.
Verrek je hebt nog gelijk ook!quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:07 schreef Frollo het volgende:
Over dat Vrij Parkeren gesproken...
Net zoals iedereen hebben we bij Monopoly altijd gedaan dat boetes en 'betaal uw schoolgeld' en dat soort bedragen in het midden van het bord werden neergelegd, en degene die op Vrij Parkeren kwam kreeg die pot.
Nu kwam ik onlangs mijn Monopolyspel weer tegen. En toen bleek dat die pot dus helemaal niet in de officiële spelregels staat. Vrij Parkeren is gewoon het enige vakje op het bord waar niets gebeurt, en that's it.
quote:Vrij parkeren
Wanneer u op dit vakje terecht komt, blijft u gewoon staan tot u
weer aan de beurt bent. Er staan geen straffen op dit vakje: u mag
gewoon huur innen, bouwen, kopen, verkopen, enz.
Meen je dat nou??quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:07 schreef Frollo het volgende:
Net zoals iedereen hebben we bij Monopoly altijd gedaan dat boetes en 'betaal uw schoolgeld' en dat soort bedragen in het midden van het bord werden neergelegd, en degene die op Vrij Parkeren kwam kreeg die pot.
Nu kwam ik onlangs mijn Monopolyspel weer tegen. En toen bleek dat die pot dus helemaal niet in de officiële spelregels staat. Vrij Parkeren is gewoon het enige vakje op het bord waar niets gebeurt, en that's it.
Monopoly spelregelsquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:17 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Meen je dat nou??
"de pot" is volgens mij redelijk algemeen geaccepteerd, in Nederland althans. Is het niet zo dat dit alleen in de boekjes van oudere versies staat of zoiets?
waar moet je dan al dat geld laten??quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:07 schreef Frollo het volgende:
jup.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:05 schreef vliegfiets het volgende:
[..]
waar moet je dan al dat geld laten??
in de bank?
Bij Monopoly hoort geen pot, nooit zo gespeeld ook. Maar bij veel andere spelletjes (Mad iig) wel.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:17 schreef Don_Tom het volgende:
Meen je dat nou??
"de pot" is volgens mij redelijk algemeen geaccepteerd, in Nederland althans. Is het niet zo dat dit alleen in de boekjes van oudere versies staat of zoiets?
Schokkend!quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:07 schreef Frollo het volgende:
hmmm t lijkt wel logisch, maar die man op tv legde dus uit dat het een rokje was.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat een jakje een kort jasje was en geen rokje.
Ik ook nietquote:Op donderdag 12 januari 2006 02:10 schreef W1ZZ het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ik binnenkort wat ga begrijpen. Kan IEMAND me uitleggen wat de logica achter "de uitzondering die de regel bevestigt" is?? Dat spreekwoord heb ik nooit begrepen!
Willekeurig kroeggesprek:quote:Op donderdag 12 januari 2006 02:10 schreef W1ZZ het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ik binnenkort wat ga begrijpen. Kan IEMAND me uitleggen wat de logica achter "de uitzondering die de regel bevestigt" is?? Dat spreekwoord heb ik nooit begrepen!
Ha, in België dus ook alquote:Op donderdag 12 januari 2006 03:10 schreef Nenootje het volgende:
En voor de nieuwsgierigen, ik heb Monopoly ook jarenlang met een pot gespeeld en ik kom uit België, dus het zal daar ook wel al ingeburgerd zijn. Wat vreemd zeg. Wie is er zo mee begonnen? En is het van vader op zoon doorgegeven? Hmmm.
Dat klinkt best wel aannemelijkquote:
Nee.... Als je elke keer om 10 uur thuis moet zijn bewijst dat ook dat die regel bestaat!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:22 schreef Modwire het volgende:
Uitzondering bevestigt de regel komt van het volgende: "Bij uitzondering mag ik tot na 10'en wegblijven", het feit dat er een uitzondering is, bewijst dat er een regel is die stelt dat ik om 10 uur terug moet zijn...
superherkenbaar!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:44 schreef rameijer het volgende:
Kennen jullie ook die oude auto, de Ford Trunus?![]()
"tAunus" heet die bak, niet "tRunus"
Kan zo gauw geen plaatje vinden, maar in dat lettertype was de A net een R![]()
Zoek maar eens met Google naar Ford Trunus![]()
niet; als een zwerende vinger!!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:24 schreef outcast_within het volgende:
waar klopt iets als een bus?
OMG Dat wist ik nietquote:...en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café
Klopt, heeft erg lang geduurd bij mij voordat ik dat doorhadquote:- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
http://www.worldwidewords.org/qa/qa-exc1.htmquote:Op vrijdag 13 januari 2006 01:48 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Nee.... Als je elke keer om 10 uur thuis moet zijn bewijst dat ook dat die regel bestaat!
En het sluit als een bus!quote:
Maar dat betekent dat het bovenstaande voorbeeld niet bijster goed is. Er wordt namelijk al gezegd dat je bij uitzondering later dan tien uur thuis mag zijn. Oftewel, er wordt gewoon verteld dat er een regel is. Als er niets gezegd werd en je bent één keer later thuis betekent dat niet dat er een regel is dat je normaalgesproken om tien uur thuis moet zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:23 schreef Modwire het volgende:
[..]
http://www.worldwidewords.org/qa/qa-exc1.htm
Onschuldige kinderspelletjesquote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:59 schreef menesis het volgende:
IN groep 4 gingen we elkaar altijd 'verkrachten'. Dat ging als volgt:
Je zocht een slachtoffer uit (meestal ook een man)
Je ging er bovenop liggen zodat hij werd 'geplet'
Een beetje spartelen enzo
En even later ging je er weer van af
Dan was het slachtoffer heel slap en was jij dubbel zo sterk geworden, want je had immers al z'n kracht 'gepikt'
Nu weet ik dat het anders zit![]()
quote:
Zoals ik het zie is het de enkele keer (de uitzondering) dat het niét klopt juist de bevestiging dat het bijna altijd wél klopt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 02:10 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb het altijd met pot gespeeld en kon niet geloven dat het niet hoordequote:Op woensdag 11 januari 2006 21:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bij Monopoly hoort geen pot, nooit zo gespeeld ook. Maar bij veel andere spelletjes (Mad iig) wel.
Het klopt dus wel? Je krijgt al het geld toch staat er?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik heb het altijd met pot gespeeld en kon niet geloven dat het niet hoorde. Ik heb even mijn spelregels erop nageslagen en kwam tot deze ontdekking:
http://members.chello.nl/j.a.s.jansen/monopoly.JPG
Beetje moeilijk leesbaar idd, maar ik was te lui om naar een andere pc met scanner op te starten enz.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:42 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het klopt dus wel? Je krijgt al het geld toch staat er?
Maar toch bedankt. Klopt het tochquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Beetje moeilijk leesbaar idd, maar ik was te lui om naar een andere pc met scanner op te starten enz.
quote:In 1961The First Officially Recognized Monopoly® Event Took Place.
A Group of Sigma Alpha Mu fraternity students at the University of Pittsburgh ran out of money for the bank after four days of play. And beings they where playing by official Monopoly® rules, (which state that the bank never goes broke) they wired Parker Brothers, and asked for more money. So Parker Brothers sent $1,000,000 in Monopoly® money by plane, and had Brink's Armored Car Service to meet them at the airport. The cash was delivered to the fraternity, and the game went on.
Meen je niet nu ik dit zo lees herken ik het dacht dus ook altijd Espiritquote:Op dinsdag 17 januari 2006 02:58 schreef BrainOverfloW het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat het Esprit is ipv Espirit. Geen idee hoe ik dat ooit gedacht heb
Heb ik ook héél lang gedacht.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:41 schreef outcast_within het volgende:
Dat licht ontvlambaar niet betekent... dat het maar een beetje brand.
Yups... "uiterst brandbaar" ofzo zou iets beter werken denk ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Heb ik ook héél lang gedacht.
'Oh, gelukkig is het maar licht ontvlambaar, dat valt mee.'
IMHO ís het ook gewoon een ongelukkige woordkeuze.
TerugVindPostquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:01 schreef mailyourmom het volgende:
Ik dacht altijd dat alle verhaaltjes in de Donald Duck getekend waren door de Disney Studio's en later werden vertaald. En ik kwam er pas een paar jaar geleden achter (ben nu 32)
edit (off-topic): ik word gek van die TVP's en ik weet niet wat dat zijn. Dus als iemand me dat even wil uitleggen...
OK deze wist ik nog steeds nietquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Heb ik ook héél lang gedacht.
'Oh, gelukkig is het maar licht ontvlambaar, dat valt mee.'
IMHO ís het ook gewoon een ongelukkige woordkeuze.
"Sjaarloos"quote:Op maandag 9 januari 2006 12:05 schreef lurf_doctor het volgende:
Ook in de categorie geografie,
Als Rotterdammers het over Saarloos hebben,
ze Charlois bedoelen![]()
Hoe moet het eigenlijk uitgesproken worden? Ik hoor de filelezers op de radio ook altijd 'Sjaarloos' zeggen...quote:
Ik spreek het uit als "Charloewah".quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:29 schreef Serendips het volgende:
[..]
Hoe moet het eigenlijk uitgesproken worden? Ik hoor de filelezers op de radio ook altijd 'Sjaarloos' zeggen...
Zo ken ik ook iemand die 'De Blois' heeft als achternaam, maar zichzelf altijd voorstelt als 'De Blojz'.
Dat is Charleroi in België, ik denk dat Charlois iets anders isquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:35 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ik spreek het uit als "Charloewah".
Luister maar
Dat heb ik ook heel lang gedacht, tot ik het een paar weken geleden op een fles spiritus zag staan, toen wist ik dat er iets niet klopte.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:41 schreef outcast_within het volgende:
Dat licht ontvlambaar niet betekent... dat het maar een beetje brand.
Fransen spreken Charlois zo uit.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:44 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Dat is Charleroi in België, ik denk dat Charlois iets anders is
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:33 schreef Quarks het volgende:
[..]
Fransen spreken Charlois zo uit.
Charleroi is meer Charlerewah.
Neen..quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:31 schreef W1ZZ het volgende:
[..]Fransozen spreken Charlois niet uit als Sjarloewah hoor, meer als Sjarlwah
Het is maar net hoe je de uitspraak noteert.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:31 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Fransozen spreken Charlois niet uit als Sjarloewah hoor, meer als Sjarlwah
Nog steeds.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:38 schreef 14.gif het volgende:
Je ouders zullen vroeger veel lol aan je beleefd hebben, denk ik zo..![]()
Ik wist al meteen wat je ging zeggenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:19 schreef cheukert het volgende:
Vroeger had je nog het programma "Geef nooit op"
had er ook idd 2 afleveringen lang moeite meequote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:19 schreef cheukert het volgende:
Vroeger had je nog het programma "Geef nooit op" met Peter Jan Rens, waarbij kinderen een dagje draaiden met hun droomberoep. Als ze zo'n dag lieten ze sprongen Peter Jan Rens + kind in een "gat"in de studio en kwamen dan bij de uitgang. Ik had echt jaren gefilosofeerd hoe ze dat deden.
Ook kwam vaak bij de reclame blokken de Haribo reclames, ik snapte dus ook nooit hoe Peter Jan Rens zo snel kon omkleden.
Ik dacht serieus dat alles op TV live was![]()
![]()
Gibb is ook makkelijk te verwarren met Gibsonquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:23 schreef Nepthys het volgende:
Ik kwam er pas achter dat Torino gewoon dezelfde plaats is als Turijn
en mijn moeder dacht tot voorkort dat Mel Gibson een van de Bee Gees was.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:19 schreef cheukert het volgende:
Vroeger had je nog het programma "Geef nooit op" met Peter Jan Rens, waarbij kinderen een dagje draaiden met hun droomberoep. Als ze zo'n dag lieten ze sprongen Peter Jan Rens + kind in een "gat"in de studio en kwamen dan bij de uitgang. Ik had echt jaren gefilosofeerd hoe ze dat deden.
Dat spelletje speel ik nu met mijn dochtertje van 2quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:34 schreef Kogando het volgende:
Ik dacht vroeger dat niemand me kon zien als ik mijn ogen dicht deed.
schurk!quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:51 schreef rameijer het volgende:
[..]
Dat spelletje speel ik nu met mijn dochtertje van 2![]()
Als ze haar handen voor haar ogen houdt dan ziet niemand haar meer totdat ze haar handen weghaalt![]()
Ik verwacht over een jaar of 15 eigenlijk wel een post van die strekking in 'Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt deeltje 98'quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:31 schreef infra-roodborstje het volgende:
[..]
schurk!
stel je voor dat ze het jaren later nogsteeds denkt![]()
Echt?? Hihi... M'n ouders vinden het nog wel zo'n mooi nummer.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:16 schreef JoeBlack2k het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat Billy Joel's Pianoman over coke ging..
Sing us a song, you're the piano man
Sing us a song tonight
Well, we're all in the mood for a melody
And you've got us feeling all right
Pianoman is een ander woord voor coke dealer en een melody is een lijntje aldus een grietje waar ik laatst naast wakker werd
iets met broodjes en apenquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:16 schreef JoeBlack2k het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat Billy Joel's Pianoman over coke ging..
Sing us a song, you're the piano man
Sing us a song tonight
Well, we're all in the mood for a melody
And you've got us feeling all right
Pianoman is een ander woord voor coke dealer en een melody is een lijntje aldus een grietje waar ik laatst naast wakker werd
Ja, als je de brandnetel beetpakt en van onderen naar boven wrijft heb je geen last van de brandharen. En als je de blaadjes die je zo mee los kunt rukken daarna ff tussen je handen heen en weer wrijft kun je ze daarna nog gewoon opeten ook, zonder dat het priktquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:08 schreef Genjuro het volgende:
tot mijn 7de gedacht dat mijn oudere broer kon toveren omdat hij brandnetels kon vastnemen en erover wrijven zonder zich te eraan te tingelenIets van met de haren mee wrijven ofzo
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:36 schreef Serendips het volgende:
Nou, ik had vandaag echt een heel schandalig moment. Er kwam een eind aan een al jarenlang slepend mysterie...
Zodra je op t.v een commercial voor snoepgoed voorbij ziet komen, komt er altijd een pictogrammetje in beeld met een tube erin. Vandaag zat ik met een vriendin t.v. te kijken en ik zei: 'Bij die reclames voor snoep komt nou altijd dat tubetje in beeld, maar ik ben er nog altijd niet achter welk soort snoep dat pictogram moet voorstellen.' Toen heeft ze me maar even voorzichtig duidelijk gemaakt dat het gewoon een tube tandpasta is die je in beeld ziet.
Hoe kun je zo hardnekkig in je eigen idee blijven geloven....?![]()
In feite betekent dat tandenborsteltekentje wel hetzelfde als 'geniet, maar snoep met mate'quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:29 schreef Agiath het volgende:![]()
![]()
Ik dacht altijd (tot nu toe) dat het een waarschuwing was, zoiets als "geniet, maar snoep met mate"
Dat het een tube tandpasta is?
Lol!
Ja, dat wou ik ook al zeggen....quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:34 schreef ChrisJX het volgende:
In feite betekent dat tandenborsteltekentje wel hetzelfde als 'geniet, maar snoep met mate'
Vreemd inderdaad, ik dacht dat mensen daarvan ontroerd raakte.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:12 schreef mailyourmom het volgende:
Ik dacht altijd dat "onroerend goed" ontroerend goed was... Wat ik me daarbij voorstelde, weet ik nu nog niet.
Precies!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:19 schreef Quarks het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad, ik dacht dat mensen daarvan ontroerd raakte.
Dat snap ik nu wel, maar als kind natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:29 schreef Serendips het volgende:
Onroerend = niet bewegend = verenigd met de grond
Niemand weet wat er later in zijn leven gaat gebeuren, het leven is onvoorspelbaar. Zonder programma weet je bij een concert niet wat je staat te gebeuren.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:48 schreef Diemietuhriej het volgende:
Wat ik nu nog steeds niet snap is de uitdrukking
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Zag het altijd al in Maikuuuls signature, pas ook een leraar horen zeggen..
Anyone?
En wie stond er nog geen jaar geleden tijdens een spelletje verstoppertje midden in de tuin met z'n handen voor z'n ogen te roepen: "Ik zie jou niet, dus jij kan mij ook niet zien!!".....quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:31 schreef infra-roodborstje het volgende:
[..]
schurk!
stel je voor dat ze het jaren later nogsteeds denkt![]()
hé.. dat zou in de familie blijvenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:23 schreef ANGE het volgende:
[..]
En wie stond er nog geen jaar geleden tijdens een spelletje verstoppertje midden in de tuin met z'n handen voor z'n ogen te roepen: "Ik zie jou niet, dus jij kan mij ook niet zien!!".....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
in de mijne nietquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:08 schreef Bigfoot414 het volgende:
Dat was echt 1 van de eerste dingen die ik te weten kwam over dat boek.
Stond in mn geschiedenisboek van de mavo.![]()
dat dacht ik dus ookquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:34 schreef outcast_within het volgende:
Fok staat voor Fokked up kids
Mijn strijd? ik denk met al die strafkampen enzo tjah 1+1=2 kennelijk niet dus
Ja.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:36 schreef Stayin het volgende:
Ik snap nog steeds niet waar de veelgebruikte "14.gif" opmerking op slaat. Heeft dat te maken met het post-icon?
lolquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:41 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja. [afbeelding]
Ik kwam er pas vrij laat achter dat de club waar mijn moeder vroeger heen ging om af te vallen niet 'De Weetwatjes' heette.
14.gif?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:36 schreef Stayin het volgende:
Ik snap nog steeds niet waar de veelgebruikte "14.gif" opmerking op slaat. Heeft dat te maken met het post-icon?
Jouw usernamequote:Op woensdag 8 februari 2006 17:57 schreef uniekhoorn het volgende:
T-shirt....
Kwam er vrij laat achter waarom het een T was![]()
haha dat dacht ik ook altijd van de tv.. Ook dat als je hem uit zette dat alle programma's op je wachtte tot je hem weer aanzettequote:Op woensdag 18 januari 2006 18:16 schreef Lllaura het volgende:
Ik had er vroeger geen idee van dat televisieprogramma's (zoals Sesamstraat) gewoon doorgingen als ik even weg ging. Ik ging dan rustig tien minuten op de wc zitten in de overtuiging dat er wel op mij gewacht werd...
Nooooit gewetenquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:53 schreef Quispi het volgende:
Altijd als ik een blikopener in mijn hand had vroeg ik me af waar die kleine uitstulping voor diende in het handvat. Een paar jaar geleden kwam ik erachter dat dit een potopener is.![]()
Ik dacht dus altijd dat het de 'weet wordjes' wasquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:41 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja. [afbeelding]
Ik kwam er pas vrij laat achter dat de club waar mijn moeder vroeger heen ging om af te vallen niet 'De Weetwatjes' heette.
Waar is het dan voor?quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:37 schreef Mr_x007 het volgende:
waar zo'n ding voor was:
[afbeelding]
Hey verrek!quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:43 schreef Mr_T het volgende:
Ik kwam er vandaag achter dat de A in het logo van La Place een stokbrood is...
[afbeelding]
Beetje moeilijk te zien, maar kon zo snel geen beter plaatje vinden.
quote:Op zondag 22 januari 2006 19:52 schreef caradoc het volgende:
Toen ik vroeger nog met vuur speelde zag ik altijd op spuitbussen en dergelijke staan "Licht onvlambaar". Ik vroeg me echt af waarom het dan toch kon branden? Het was toch licht on vlambaar?Ja dat heb ik me ook heel lang afgevraagd wheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
kan de doane of de politie in 1 oogopslag je hele kofferbak bekijkenquote:
quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:47 schreef MosPos het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat riet, niet hete. Dan zaten we in de auto en reden we langs riet dan zei ik altijd: "Niet Niet Niet!". Mn Moeder: "Niet dat is riet". Ik: "Niet!"![]()
Nooit zo'n bar binnen gelopen om te kijken of het er net zo gezellig was als de vlag?quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:36 schreef alwaysthebest het volgende:
Dat die regenboogvlag een "homovlag" (of hoe je het ook moet noemen) is. Vond het wel leuk, al die kleurtjes.![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hey verrek!
Op deze is het wat duidelijker te zien:
[afbeelding]
quote:Op zondag 22 januari 2006 19:52 schreef caradoc het volgende:
Toen ik vroeger nog met vuur speelde zag ik altijd op spuitbussen en dergelijke staan "Licht onvlambaar". Ik vroeg me echt af waarom het dan toch kon branden? Het was toch licht on vlambaar?Dat zit ook in een aflevering van de simpsonsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dr. Nick: Inflammable means flammable? What a country!❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Ja, maar als de wind dagelijks draait dan is ze toch gelijk weg?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:04 schreef Iksje het volgende:
Ik kwam er pas laat achter dat de wind dagelijks van richting verandert (kan veranderen)...
Kwam door die film 'Mary Poppins' waarin ze zegt dat ze vertrekt als de wind gedraaid is... En dan trekt ze dus nog eeuwen op met die kinderen![]()
Dat is het hem juist. Mary Poppins zei dat ze weg zou gaan als de wind draaide, maar bleek toch heel lang te blijven. En dus dacht Iksje dat de wind zelden draait.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:48 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, maar als de wind dagelijks draait dan is ze toch gelijk weg?
Maar waarom zei Mary Poppins dat dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat is het hem juist. Mary Poppins zei dat ze weg zou gaan als de wind draaide, maar bleek toch heel lang te blijven. En dus dacht de desbetreffende user dat de wind zelden draait.
Omdat ze een vuige leugenares is, vol valse beloftenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:53 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Maar waarom zei Mary Poppins dat dan?
Ah!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:54 schreef Frollo het volgende:
[..]
Omdat ze een vuige leugenares is, vol valse beloften
Vre-se-lijk!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:56 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ah!
En dan dat heidense liedje, supercalifragilisticexpialidocious!
Ik moest altijd eerst vier avonden achter elkaar urenlang door het dorp lopen voordat ik een zak snoep kreeg.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:02 schreef Biene het volgende:
Ik heb vroeger een hele discussie gehad met mijn ouders. We reden op de snelweg en namen de afslag. Bij de afslag stond een bord: UIT. En ik zei: dat klopt niet, want we gaan er IN.
Toen kreeg ik een zakje snoep en was het goed.![]()
Ik heb ook een groot stuk weg gelaten tussen het IN en het zakje snoep.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:04 schreef Biancavia het volgende:
Ik moest altijd eerst vier avonden achter elkaar urenlang door het dorp lopen voordat ik een zak snoep kreeg.![]()
toch zijn er auto's waar het zo werktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:30 schreef papierclipje het volgende:
ik dacht vroeger altijd hoe harder je remde des te feller je remlicht brand (trouwens als mensen graag een overdreven verhaal vertellen komt dit vaak voor.. "en die gast remmen voor me lichten helemaal fel" )
quote:Op zondag 12 februari 2006 14:19 schreef brrrrrrt het volgende:
Toen ik klein was, was een schoolvriendje van me er stellig van overtuigd dat een brandnetel niet meer prikte als je hem had geplukt.. alsof je de stekker er dan uittrekt zeg maar. Dus hij plukt een brandnetel en ik zeg probeer maar.. en ja hoor enthousiast met z'n handen eroverheen wrijven
Uitvinders zijn mensen die komen bij Andre van Duin in "het ei van columbus" of iets dergelijks.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:21 schreef super-muffin het volgende:
Ik kwam er vorig jaar achter dat een uitvinder een echt beroep is. Heb altijd gedacht dat het alleen bestond in strips en films
Vorig jaar was ik 17.
wij zeggen altijd, 'dat klopt als een zwerende vinger'quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:24 schreef outcast_within het volgende:
waar klopt iets als een bus?
Ik dacht altijd dat het de AN was. Het heeft ook lang geduurd voordat anderen begrepen waar ik heen ging als ik zei dat ik naar de AN ging.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:45 schreef alex4allofyou het volgende:
Oh en bij dat ALBERT HEIJN logo was het bij mij zeer laat duidelijk dat het ging om AH.
Tegen ons zeiden ze vroeger; 'Jullie mogen kleuren, maar wel OP het papier, niet op de muur, niet op je tafel, niet op anderen en niet op jezelf!'......quote:Op zondag 12 februari 2006 15:32 schreef izzypizzy het volgende:
En als ik op m'n handen gekleurd had mocht ik altijd kiezen: laten slijten of eraf wassen... Ik ging het er dan heel snel af wassen want ik dacht dat laten slijten een soort veilen was en dat dat heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel pijn deed...![]()
![]()
![]()
Kinderlogica.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:42 schreef FritsFluitketel het volgende:
Oja ook zoiets. M'n broertje van 7 kreeg een tijdje terug een nieuw klasgenootje. Dat klasgenootje kwam uit Spanje en was dus naar Nederland gemigreerd. M'n broertje wist niet anders dat z'n nieuwe klasgenootje uit Spanje kwam.
Zegt hij op een zondagavond opeens: "Ik denk dat het nieuwe meisje al wel onderweg naar school is"
Volgens mij begrijp je het nog steeds nietquote:Op zondag 12 februari 2006 21:37 schreef BrandX het volgende:
ik had als kind altijd vreselijke ruzie met mijn ouders als ik mijn handen moest wassen. Ik was er namelijk heilig van overtuigd dat dat ding dat je ervoor moest gebruiken 'handjewas' was en niet 'washandje'. Je moest namelijk altijd je handjes wassen, en dat deed je volgens mij met een handjewas en niet met een washandje!
kinderlogica, ik weet het, maar beken dat ik het op 34-jarige leeftijd nog steeds niet eens ben met de naam washandje...![]()
![]()
En hield jij je daar altijd braaf aan dan??quote:Op zondag 12 februari 2006 18:41 schreef Serendips het volgende:
[..]
Tegen ons zeiden ze vroeger; 'Jullie mogen kleuren, maar wel OP het papier, niet op de muur, niet op je tafel, niet op anderen en niet op jezelf!'......![]()
Op mijn 22ste had ik nog nooit van rondetijden (rondentijden nieuwe spelling?) gehoord. Tot nu.quote:Op zondag 12 februari 2006 21:46 schreef MosPos het volgende:
Ik heb tot mn 14de nooit geweten wat die rondetijden (30.01, 31.34 o.i.d.) betekende. Had geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. misschien snelheid ofzo![]()
Ik zocht de "any key" juist altijdquote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef TheDenialTwist het volgende:
Ik dacht vroeger dat de spatiebalk de any key heette, omdat als ik een spelletje deed ofzo en er stond 'press any key', ik altijd op de spatiebalk drukte![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:24 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Ik zocht de "any key" juist altijd
Toen een tijdje gewoon achtereenvolgens de A, N en Y in gedrukt
Dat doet me denken aan die mond in die muur ergens in t buitenland. Als je een leugen vertelde beet ie je hand eraf. Was oa geloof ik ook in Bassie en Adriaan, heb ik nachtmerries van gehad manquote:Op zondag 12 februari 2006 22:49 schreef AlttC het volgende:
Mijn moeder had me toen ik klein was ooit verteld dat er een hand in Samson (van Gert) zat; ik was toen een hele tijd bang dat ik die enge hand zou zien als hij zijn bek open deed; ik begreep niet dat Samson een pop was.![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef TheDenialTwist het volgende:
Ik dacht vroeger dat de spatiebalk de any key heette, omdat als ik een spelletje deed ofzo en er stond 'press any key', ik altijd op de spatiebalk drukte![]()
verrekte homer simpson dat ge der bij loptquote:Op zondag 12 februari 2006 23:24 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Ik zocht de "any key" juist altijd
Toen een tijdje gewoon achtereenvolgens de A, N en Y in gedrukt
serieus zie nu pas dat het een A en een H kan zijn... wazig logoquote:Op zondag 12 februari 2006 18:18 schreef KaiN het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het de AN was. Het heeft ook lang geduurd voordat anderen begrepen waar ik heen ging als ik zei dat ik naar de AN ging.
[afbeelding]
Regels zijn er om overtreden te worden...quote:Op zondag 12 februari 2006 22:42 schreef izzypizzy het volgende:
En hield jij je daar altijd braaf aan dan??![]()
Yup.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:27 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan die mond in die muur ergens in t buitenland. Als je een leugen vertelde beet ie je hand eraf. Was oa geloof ik ook in Bassie en Adriaan, heb ik nachtmerries van gehad man
quote:Op maandag 13 februari 2006 15:35 schreef vitalic het volgende:
Geloof het of niet, maar ik lees al een tijdje fok! en heb speciaal nu eindelijk een account gemaakt om bijvoorbeeld dit te delen:
Vroeger als kleuter had iedereen het altijd over links en rechts, maar waarschijnlijk was ik er gewoon nog niet aan toe qua leeftijd om die kennis onder de knie te hebben (heh). Anyway, ik herinneer me nog dat ik heel bewust voor mezelf wel even links en rechts had bepaald.
Je raad het al, verkeerd om dus.... Ik ben nu 20 en ik heb serieus er nog heel vaak last van.
Zoals vele met U.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:35 schreef vitalic het volgende:
Geloof het of niet, maar ik lees al een tijdje fok! en heb speciaal nu eindelijk een account gemaakt om bijvoorbeeld dit te delen:
Vroeger als kleuter had iedereen het altijd over links en rechts, maar waarschijnlijk was ik er gewoon nog niet aan toe qua leeftijd om die kennis onder de knie te hebben (heh). Anyway, ik herinneer me nog dat ik heel bewust voor mezelf wel even links en rechts had bepaald.
Je raadt het al, verkeerd om dus.... Ik ben nu 20 en ik heb serieus er nog heel vaak last van.
Nee hoor, de meeste van die brillen klemmen gewoon om het hoofd.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:05 schreef B.A.Trix het volgende:
Ik begreep sinds gister nooit hoe schaatsers hun bril op konden houden.De bril zetten ze namelijk tegen hun oren en klemmen ze niet erachter. Gister zag ik dat ze gewoon een elastiekje over een hoofd hadden dat vastzit aan de uiteinden van de bril..
![]()
Ook zoiets, als klein jongetje hoorde ik weleens langs de zijlijn van die vage uitspraken als ik op het veld stond (in de tijd van de E en F, misschien zelfs D nog).quote:Op maandag 13 februari 2006 12:53 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond vorige week een oude tekening. Ik zal in groep drie gezeten hebben. Een tekening van een haas, met als bijschrift:
Dit is de paarshaas.
Penetratie was ook een leuke geweest.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:22 schreef brrrrrrt het volgende:
in dit kader hoort natuurlijk ook wat je kreeg als het hens was of iemand je een rotschop gaf: een pienantie
quote:Op zondag 12 februari 2006 22:49 schreef AlttC het volgende:
Mijn moeder had me toen ik klein was ooit verteld dat er een hand in Samson (van Gert) zat; ik was toen een hele tijd bang dat ik die enge hand zou zien als hij zijn bek open deed; ik begreep niet dat Samson een pop was.![]()
Jaaaa, dat was zoooo eng!quote:Op maandag 13 februari 2006 00:27 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan die mond in die muur ergens in t buitenland. Als je een leugen vertelde beet ie je hand eraf. Was oa geloof ik ook in Bassie en Adriaan, heb ik nachtmerries van gehad man
Ja dat zag ik gister ook bij het schaatsen..quote:Op maandag 13 februari 2006 18:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee hoor, de meeste van die brillen klemmen gewoon om het hoofd.
sommige stripjes worden wel vertaald hoor. op elk eerste plaatje staat een code, en als die code begint met wdc, komt t uit amerika. dat is vaak met verhalen over mickey ofzo.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:01 schreef mailyourmom het volgende:
Ik dacht altijd dat alle verhaaltjes in de Donald Duck getekend waren door de Disney Studio's en later werden vertaald. En ik kwam er pas een paar jaar geleden achter (ben nu 32)
edit (off-topic): ik word gek van die TVP's en ik weet niet wat dat zijn. Dus als iemand me dat even wil uitleggen...
heeeeeel herkenbaarquote:Op maandag 13 februari 2006 22:58 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Ook zoiets, als klein jongetje hoorde ik weleens langs de zijlijn van die vage uitspraken als ik op het veld stond (in de tijd van de E en F, misschien zelfs D nog).
Voorbeelden:
- Passen noemde ik altijd "paarsen". "Geef hem een paars!"
- Een één-tweetje snapte ik nooit. Ik dacht dat ze altijd zeiden een E2'tje. Hierbij dacht ik dan dat je een bal moest geven zoals ze dat in de E2 deden (het team de E2).
- Vliegende keep vond ik ook altijd zo'n rare uitdrukking, ik dacht dan aan een vliegende kip(Wist btw wel wat een vliegende keep was, maar snapte de logica niet)
- Als er iemand buiten de lijnen liep was dat buitenspel
- Hands was natuurlijk geen hands maar "hens" (kwam door de Kameleon, één van de boeken heette "Alle hens aan dek, Kameleon!")
- Als je viel was dat een sliding
Zullen vast meer wezen, maar achteraf moet je keihard lachen om die dingen
Herkenbaarquote:Op zondag 12 februari 2006 23:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik dacht vroeger dat Nederlands de enige juiste taal was, waarin de letters werden uitgesproken zoals het echt hoort. De anderen landen en talen hadden het allemaal verkeerd.
Ik heb hem verbeterdquote:Op zondag 12 februari 2006 22:45 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Op mijn 22ste had ik nog nooit van rondetijden (rondentijden nieuwe spelling?) gehoord. Tot nu.
Wat is dat dan? Iets met snelheid-tijd?
Nee hoor, het is rondetijd, zonder n. 'Ronde' heeft immers twee meervouden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:20 schreef MosPos het volgende:
[..]
Ik heb hem verbeterd. Ik bedoel de rondentijden bij het schaatsen. Ik had echt geen flauw idee
![]()
Grrrr......quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee hoor, het is rondetijd, zonder n. 'Ronde' heeft immers twee meervouden.
Het woord zegt het ook niet, tijd van een rondequote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:32 schreef MosPos het volgende:
[..]
Grrrr....... Oké... Ik had dus geen idee wat de rondetijden betekende.
![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef Merel1808 het volgende:
Bij een brievenbus heb je altijd 2 gleuven, 1 voor de lokale postcodes, en 1 voor de 'overige postcodes'. Ik dacht vroeger dus altijd dat er zoveel post naar onze regio zoveel post gestuurd werd, dat ze besloten hadden een apart vakje voor ons te maken
Pas toen ik 12 was en ergens in Limburg een brievenbus zag met een ander nummer erop drong het tot me door..
Dat doet niet ter zake sinds de spelling van 1995.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:31 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Het woord zegt het ook niet, tijd van een ronde
Ik ook!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:58 schreef Biancavia het volgende:
Ik dacht altijd dat als men het in verband met de oorlog over de geallieerden had, dat dat juist de vijand was.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef Merel1808 het volgende:
Bij een brievenbus heb je altijd 2 gleuven, 1 voor de lokale postcodes, en 1 voor de 'overige postcodes'. Ik dacht vroeger dus altijd dat er zoveel post naar onze regio zoveel post gestuurd werd, dat ze besloten hadden een apart vakje voor ons te maken
Pas toen ik 12 was en ergens in Limburg een brievenbus zag met een ander nummer erop drong het tot me door..
hangt er vanaf vanuit welk kamp je kijkt :-) maar ik heb het ook even goed moeten bekijken hahaquote:
Ik weet dat ook pas sinds kort. Vind het nog steeds wel een rare benaming. Noem het dan gewoon tegels.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:20 schreef blieblie het volgende:
Ik kwam er 2 weken geleden pas achter dat Plavuizen, tegels zijn, en geen tapijt.
Ik had namelijk ooit de link "plavuis" - "pluis" gelegd.
HOLY FUCK daar heb ik ook nachtmerries van gehadquote:Op maandag 13 februari 2006 00:27 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
and this affected your sexual life how?....quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:14 schreef Genjuro het volgende:
[..]
HOLY FUCK daar heb ik ook nachtmerries van gehad![]()
![]()
Ik was die muur al lang vergeten, daarom had ik vroeger schrik mijn hand door een gat te steken dat ik niet kon zien.
Was idd in Bassie en Adriaan
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:23 schreef outcast_within het volgende:
[..]
and this affected your sexual life how?....
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:23 schreef outcast_within het volgende:
[..]
and this affected your sexual life how?....
In welke niet?quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:34 schreef Genjuro het volgende:
[..]
![]()
in welk deel van je vriendin steek jij je hele hand?...
Whehehe, geweldigquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef Merel1808 het volgende:
Dan wil je denk ik niet weten waar frikandellen van gemaakt wordenquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:35 schreef izzypizzy het volgende:
o ik heb er nog 1!!! Vroeger was ik gek op leverkaas en leverworst... Pas sinds een paar jaar besefte ik op een dag dat het van fucking LEVER gemaakt is!!! that's like IEEEEEEEEEEWWWWWWWWWWWWWWWWWW.... Ik kan het nu echt niet meer eten....![]()
Van separatorvlees dus.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:54 schreef BrainOverfloW het volgende:
Dan wil je denk ik niet weten waar frikandellen van gemaakt worden![]()
Ja dat is van vleesafval toch en heb ook welis gehoord van koeienogen?!!?! Maar toch geloof ik dat niet egt....als het nou koeienoog-rol zou heten okee hahahahahhahahaha... Maar anywayz ik hou ook niet echt van frakadellen...quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:54 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
LOL ik dacht dat dat houten planken waren die kleine dingen (niet laminaat)quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:20 schreef blieblie het volgende:
Ik kwam er 2 weken geleden pas achter dat Plavuizen, tegels zijn, en geen tapijt.
Ik had namelijk ooit de link "plavuis" - "pluis" gelegd.
Parket?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:13 schreef Camplo het volgende:
[..]
LOL ik dacht dat dat houten planken waren die kleine dingen (niet laminaat)![]()
Das dus gewoon scheiterijquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:35 schreef izzypizzy het volgende:
o ik heb er nog 1!!! Vroeger was ik gek op leverkaas en leverworst... Pas sinds een paar jaar besefte ik op een dag dat het van fucking LEVER gemaakt is!!! that's like IEEEEEEEEEEWWWWWWWWWWWWWWWWWW.... Ik kan het nu echt niet meer eten....![]()
hahaha, omg ik dus ook.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:14 schreef Genjuro het volgende:
[..]
HOLY FUCK daar heb ik ook nachtmerries van gehad![]()
![]()
Ik was die muur al lang vergeten, daarom had ik vroeger schrik mijn hand door een gat te steken dat ik niet kon zien.
Was idd in Bassie en Adriaan
Laatst schreef ik ook nog "hens" in een voetbal topic zonder na te denken, en ik heb het geweten ookquote:Op maandag 13 februari 2006 22:58 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Ook zoiets, als klein jongetje hoorde ik weleens langs de zijlijn van die vage uitspraken als ik op het veld stond (in de tijd van de E en F, misschien zelfs D nog).
Voorbeelden:
- Hands was natuurlijk geen hands maar "hens" (kwam door de Kameleon, één van de boeken heette "Alle hens aan dek, Kameleon!")
Plinten?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:13 schreef Camplo het volgende:
[..]
LOL ik dacht dat dat houten planken waren die kleine dingen (niet laminaat)![]()
Zo heb ik nog enige tijd gedacht dat het 'Disnep' was:quote:Op zondag 12 februari 2006 18:18 schreef KaiN het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het de AN was. Het heeft ook lang geduurd voordat anderen begrepen waar ik heen ging als ik zei dat ik naar de AN ging.
[afbeelding]
Ik heb het niet over spelling, ik heb het over het feit dat het bij rondetijd nogal duidelijk is dat het om de tijd van een ronde gaat.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat doet niet ter zake sinds de spelling van 1995.
Het is dan eigenlijk ook pindaboter, maar die naam mocht nietquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:02 schreef maartena het volgende:
Als kind geloofde ik dat Pindakaas gemaakt werd door smeerkaas te mixen met fijngemalen pindas.... en dat er dus echte kaas in zat.
Dan moet je het wel goed zeggen. Het komt uit de Verenigde Staten, waar het peanut butter heet. Maar hier was de naam 'boter' voorbehouden aan echte boter, dus hebben ze het hier pindakaas genoemd. Het heeft hier dus nooit pindaboter geheten.quote:Op donderdag 16 februari 2006 04:23 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Het is dan eigenlijk ook pindaboter, maar die naam mocht niet
... Pindakaas is toch Nederlandsch en naar de VS gebracht? En geen Amerikaans product dat wij weer eens overgenomen hebben?quote:Op donderdag 16 februari 2006 07:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan moet je het wel goed zeggen. Het komt uit de Verenigde Staten, waar het peanut butter heet. Maar hier was de naam 'boter' voorbehouden aan echte boter, dus hebben ze het hier pindakaas genoemd. Het heeft hier dus nooit pindaboter geheten.
Laatst met een ANW presentatie op school riepen mensen die een zoet product hadden gemaakt dat ze die tandenborstel erbij moesten doen. Ik zo: "Welke tandenborstel, huh, wat?" Iedereen zit me raar aan te kijken, zegt iemand zo: "Linksonderin, die borstel met tandpasta", "OOOOOOOOOOOH dat".quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:36 schreef Serendips het volgende:
Nou, ik had vandaag echt een heel schandalig moment. Er kwam een eind aan een al jarenlang slepend mysterie...
Zodra je op t.v een commercial voor snoepgoed voorbij ziet komen, komt er altijd een pictogrammetje in beeld met een tube erin. Vandaag zat ik met een vriendin t.v. te kijken en ik zei: 'Bij die reclames voor snoep komt nou altijd dat tubetje in beeld, maar ik ben er nog altijd niet achter welk soort snoep dat pictogram moet voorstellen.' Toen heeft ze me maar even voorzichtig duidelijk gemaakt dat het gewoon een tube tandpasta is die je in beeld ziet.
Hoe kun je zo hardnekkig in je eigen idee blijven geloven....?![]()
Jawel hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:36 schreef Yozzz het volgende:
[..]
... Pindakaas is toch Nederlandsch en naar de VS gebracht? En geen Amerikaans product dat wij weer eens overgenomen hebben?
quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:36 schreef Yozzz het volgende:
[..]
... Pindakaas is toch Nederlandsch en naar de VS gebracht? En geen Amerikaans product dat wij weer eens overgenomen hebben?
Bronquote:Pindakaas, zoals we het heden ten dage kennen, is een uitvinding van de Amerikaanse arts en tevens één van de eerste moderne vegetariërs Dr John Harvey Kellogg. De arts vond het uit in 1894 als een voedingsrijk en lichtverteerbaar product voor zijn patiënten. Ondanks de naam, bevat pindakaas geen kaas of andere melkproducten. Pindakaas bevat normaalgesproken pinda's, zout en soms een emulgator.
Frikandellen zijn een stuk lekkerder dan leverworstquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:54 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 februari 2006 15:35 schreef vitalic het volgende:
Je raadt het al, verkeerd om dus.... Ik ben nu 20 en ik heb serieus er nog heel vaak last van.
Je bedoelt Jaap Stobbe als de Plaaggeest.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:27 schreef Patje1987 het volgende:
ik was ook bang van die grappemaken bij bassie en adriaan hoe heet ie ookweer.
Ja!quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef faberic het volgende:
[..]
Laatst met een ANW presentatie op school riepen mensen die een zoet product hadden gemaakt dat ze die tandenborstel erbij moesten doen. Ik zo: "Welke tandenborstel, huh, wat?" Iedereen zit me raar aan te kijken, zegt iemand zo: "Linksonderin, die borstel met tandpasta", "OOOOOOOOOOOH dat".
Nooit geweten dat dat een tandenborstel was, ik zag het altijd bij mars reclame enzo dus ik dacht altijd (tot aan nu, verdomme 15 jaar oud!!!) dat het iets was met een caramel laag eroverheen, dat het behoorde tot die categorie "snoep"....
Iddquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:21 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Je bedoelt Jaap Stobbe als de Plaaggeest.
Je bent absoluut niet de enige die hem eng vond!
[afbeelding]
Ik hoor altijd dat ik dezelfde wangetjes hebquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:21 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Je bedoelt Jaap Stobbe als de Plaaggeest.
Je bent absoluut niet de enige die hem eng vond!
[afbeelding]
Ook van die dingen die met een elastiekje vastzitten?quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:29 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik hoor altijd dat ik dezelfde wangetjes heb![]()
Dieren konden volgens jou wel praten? Wel begrijpelijk opzich met al die tekenfilms met pratende dieren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:27 schreef Patje1987 het volgende:
vroeger snapte ik de bereboot ookniet want ik dacht dat het dieren waren toen heb ik gehoord dat het poppen waren maar die kunnen weer niet praten.
Ik had dat met ratten.....Ik had een keertje in de grote mensen krant zitten lezen en daar stond een berichtje dat er ergens een rat vanuit het riool omhoog was gekropen naar de w.c.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:59 schreef Biancavia het volgende:
Vroeger bij Theo en Thea kwam er bij een aflevering een keer een hand uit een wc-pot.
Een hele tijd daarna zat ik met angst op de wc, bang dat er ineens een hand uit zou komen.
Gelukkig, ik heb tenminste één medestander op deze aardkloot...quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef faberic het volgende:
[..]
Laatst met een ANW presentatie op school riepen mensen die een zoet product hadden gemaakt dat ze die tandenborstel erbij moesten doen. Ik zo: "Welke tandenborstel, huh, wat?" Iedereen zit me raar aan te kijken, zegt iemand zo: "Linksonderin, die borstel met tandpasta", "OOOOOOOOOOOH dat".
Nooit geweten dat dat een tandenborstel was, ik zag het altijd bij mars reclame enzo dus ik dacht altijd (tot aan nu, verdomme 15 jaar oud!!!) dat het iets was met een caramel laag eroverheen, dat het behoorde tot die categorie "snoep"....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |