jup.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:05 schreef vliegfiets het volgende:
[..]
waar moet je dan al dat geld laten??
in de bank?
Bij Monopoly hoort geen pot, nooit zo gespeeld ook. Maar bij veel andere spelletjes (Mad iig) wel.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:17 schreef Don_Tom het volgende:
Meen je dat nou??
"de pot" is volgens mij redelijk algemeen geaccepteerd, in Nederland althans. Is het niet zo dat dit alleen in de boekjes van oudere versies staat of zoiets?
Schokkend!quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:07 schreef Frollo het volgende:
Over dat Vrij Parkeren gesproken...
Net zoals iedereen hebben we bij Monopoly altijd gedaan dat boetes en 'betaal uw schoolgeld' en dat soort bedragen in het midden van het bord werden neergelegd, en degene die op Vrij Parkeren kwam kreeg die pot.
Nu kwam ik onlangs mijn Monopolyspel weer tegen. En toen bleek dat die pot dus helemaal niet in de officiële spelregels staat. Vrij Parkeren is gewoon het enige vakje op het bord waar niets gebeurt, en that's it.
hmmm t lijkt wel logisch, maar die man op tv legde dus uit dat het een rokje was.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat een jakje een kort jasje was en geen rokje.
Ik ook nietquote:Op donderdag 12 januari 2006 02:10 schreef W1ZZ het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ik binnenkort wat ga begrijpen. Kan IEMAND me uitleggen wat de logica achter "de uitzondering die de regel bevestigt" is?? Dat spreekwoord heb ik nooit begrepen!
Willekeurig kroeggesprek:quote:Op donderdag 12 januari 2006 02:10 schreef W1ZZ het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ik binnenkort wat ga begrijpen. Kan IEMAND me uitleggen wat de logica achter "de uitzondering die de regel bevestigt" is?? Dat spreekwoord heb ik nooit begrepen!
Ha, in België dus ook alquote:Op donderdag 12 januari 2006 03:10 schreef Nenootje het volgende:
En voor de nieuwsgierigen, ik heb Monopoly ook jarenlang met een pot gespeeld en ik kom uit België, dus het zal daar ook wel al ingeburgerd zijn. Wat vreemd zeg. Wie is er zo mee begonnen? En is het van vader op zoon doorgegeven? Hmmm.
Dat klinkt best wel aannemelijkquote:
Nee.... Als je elke keer om 10 uur thuis moet zijn bewijst dat ook dat die regel bestaat!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:22 schreef Modwire het volgende:
Uitzondering bevestigt de regel komt van het volgende: "Bij uitzondering mag ik tot na 10'en wegblijven", het feit dat er een uitzondering is, bewijst dat er een regel is die stelt dat ik om 10 uur terug moet zijn...
superherkenbaar!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:44 schreef rameijer het volgende:
Kennen jullie ook die oude auto, de Ford Trunus?![]()
"tAunus" heet die bak, niet "tRunus"
Kan zo gauw geen plaatje vinden, maar in dat lettertype was de A net een R![]()
Zoek maar eens met Google naar Ford Trunus![]()
niet; als een zwerende vinger!!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:24 schreef outcast_within het volgende:
waar klopt iets als een bus?
OMG Dat wist ik nietquote:...en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café
Klopt, heeft erg lang geduurd bij mij voordat ik dat doorhadquote:- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
http://www.worldwidewords.org/qa/qa-exc1.htmquote:Op vrijdag 13 januari 2006 01:48 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Nee.... Als je elke keer om 10 uur thuis moet zijn bewijst dat ook dat die regel bestaat!
En het sluit als een bus!quote:
Maar dat betekent dat het bovenstaande voorbeeld niet bijster goed is. Er wordt namelijk al gezegd dat je bij uitzondering later dan tien uur thuis mag zijn. Oftewel, er wordt gewoon verteld dat er een regel is. Als er niets gezegd werd en je bent één keer later thuis betekent dat niet dat er een regel is dat je normaalgesproken om tien uur thuis moet zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:23 schreef Modwire het volgende:
[..]
http://www.worldwidewords.org/qa/qa-exc1.htm
Onschuldige kinderspelletjesquote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:59 schreef menesis het volgende:
IN groep 4 gingen we elkaar altijd 'verkrachten'. Dat ging als volgt:
Je zocht een slachtoffer uit (meestal ook een man)
Je ging er bovenop liggen zodat hij werd 'geplet'
Een beetje spartelen enzo
En even later ging je er weer van af
Dan was het slachtoffer heel slap en was jij dubbel zo sterk geworden, want je had immers al z'n kracht 'gepikt'
Nu weet ik dat het anders zit![]()
quote:
Zoals ik het zie is het de enkele keer (de uitzondering) dat het niét klopt juist de bevestiging dat het bijna altijd wél klopt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 02:10 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb het altijd met pot gespeeld en kon niet geloven dat het niet hoordequote:Op woensdag 11 januari 2006 21:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bij Monopoly hoort geen pot, nooit zo gespeeld ook. Maar bij veel andere spelletjes (Mad iig) wel.
Het klopt dus wel? Je krijgt al het geld toch staat er?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik heb het altijd met pot gespeeld en kon niet geloven dat het niet hoorde. Ik heb even mijn spelregels erop nageslagen en kwam tot deze ontdekking:
http://members.chello.nl/j.a.s.jansen/monopoly.JPG
Beetje moeilijk leesbaar idd, maar ik was te lui om naar een andere pc met scanner op te starten enz.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:42 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het klopt dus wel? Je krijgt al het geld toch staat er?
Maar toch bedankt. Klopt het tochquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Beetje moeilijk leesbaar idd, maar ik was te lui om naar een andere pc met scanner op te starten enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |