Kinderlogica.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:42 schreef FritsFluitketel het volgende:
Oja ook zoiets. M'n broertje van 7 kreeg een tijdje terug een nieuw klasgenootje. Dat klasgenootje kwam uit Spanje en was dus naar Nederland gemigreerd. M'n broertje wist niet anders dat z'n nieuwe klasgenootje uit Spanje kwam.
Zegt hij op een zondagavond opeens: "Ik denk dat het nieuwe meisje al wel onderweg naar school is"
Volgens mij begrijp je het nog steeds nietquote:Op zondag 12 februari 2006 21:37 schreef BrandX het volgende:
ik had als kind altijd vreselijke ruzie met mijn ouders als ik mijn handen moest wassen. Ik was er namelijk heilig van overtuigd dat dat ding dat je ervoor moest gebruiken 'handjewas' was en niet 'washandje'. Je moest namelijk altijd je handjes wassen, en dat deed je volgens mij met een handjewas en niet met een washandje!
kinderlogica, ik weet het, maar beken dat ik het op 34-jarige leeftijd nog steeds niet eens ben met de naam washandje...![]()
![]()
En hield jij je daar altijd braaf aan dan??quote:Op zondag 12 februari 2006 18:41 schreef Serendips het volgende:
[..]
Tegen ons zeiden ze vroeger; 'Jullie mogen kleuren, maar wel OP het papier, niet op de muur, niet op je tafel, niet op anderen en niet op jezelf!'......![]()
Op mijn 22ste had ik nog nooit van rondetijden (rondentijden nieuwe spelling?) gehoord. Tot nu.quote:Op zondag 12 februari 2006 21:46 schreef MosPos het volgende:
Ik heb tot mn 14de nooit geweten wat die rondetijden (30.01, 31.34 o.i.d.) betekende. Had geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. misschien snelheid ofzo![]()
Ik zocht de "any key" juist altijdquote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef TheDenialTwist het volgende:
Ik dacht vroeger dat de spatiebalk de any key heette, omdat als ik een spelletje deed ofzo en er stond 'press any key', ik altijd op de spatiebalk drukte![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:24 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Ik zocht de "any key" juist altijd
Toen een tijdje gewoon achtereenvolgens de A, N en Y in gedrukt
Dat doet me denken aan die mond in die muur ergens in t buitenland. Als je een leugen vertelde beet ie je hand eraf. Was oa geloof ik ook in Bassie en Adriaan, heb ik nachtmerries van gehad manquote:Op zondag 12 februari 2006 22:49 schreef AlttC het volgende:
Mijn moeder had me toen ik klein was ooit verteld dat er een hand in Samson (van Gert) zat; ik was toen een hele tijd bang dat ik die enge hand zou zien als hij zijn bek open deed; ik begreep niet dat Samson een pop was.![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef TheDenialTwist het volgende:
Ik dacht vroeger dat de spatiebalk de any key heette, omdat als ik een spelletje deed ofzo en er stond 'press any key', ik altijd op de spatiebalk drukte![]()
verrekte homer simpson dat ge der bij loptquote:Op zondag 12 februari 2006 23:24 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Ik zocht de "any key" juist altijd
Toen een tijdje gewoon achtereenvolgens de A, N en Y in gedrukt
serieus zie nu pas dat het een A en een H kan zijn... wazig logoquote:Op zondag 12 februari 2006 18:18 schreef KaiN het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het de AN was. Het heeft ook lang geduurd voordat anderen begrepen waar ik heen ging als ik zei dat ik naar de AN ging.
[afbeelding]
Regels zijn er om overtreden te worden...quote:Op zondag 12 februari 2006 22:42 schreef izzypizzy het volgende:
En hield jij je daar altijd braaf aan dan??![]()
Yup.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:27 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan die mond in die muur ergens in t buitenland. Als je een leugen vertelde beet ie je hand eraf. Was oa geloof ik ook in Bassie en Adriaan, heb ik nachtmerries van gehad man
quote:Op maandag 13 februari 2006 15:35 schreef vitalic het volgende:
Geloof het of niet, maar ik lees al een tijdje fok! en heb speciaal nu eindelijk een account gemaakt om bijvoorbeeld dit te delen:
Vroeger als kleuter had iedereen het altijd over links en rechts, maar waarschijnlijk was ik er gewoon nog niet aan toe qua leeftijd om die kennis onder de knie te hebben (heh). Anyway, ik herinneer me nog dat ik heel bewust voor mezelf wel even links en rechts had bepaald.
Je raad het al, verkeerd om dus.... Ik ben nu 20 en ik heb serieus er nog heel vaak last van.
Zoals vele met U.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:35 schreef vitalic het volgende:
Geloof het of niet, maar ik lees al een tijdje fok! en heb speciaal nu eindelijk een account gemaakt om bijvoorbeeld dit te delen:
Vroeger als kleuter had iedereen het altijd over links en rechts, maar waarschijnlijk was ik er gewoon nog niet aan toe qua leeftijd om die kennis onder de knie te hebben (heh). Anyway, ik herinneer me nog dat ik heel bewust voor mezelf wel even links en rechts had bepaald.
Je raadt het al, verkeerd om dus.... Ik ben nu 20 en ik heb serieus er nog heel vaak last van.
Nee hoor, de meeste van die brillen klemmen gewoon om het hoofd.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:05 schreef B.A.Trix het volgende:
Ik begreep sinds gister nooit hoe schaatsers hun bril op konden houden.De bril zetten ze namelijk tegen hun oren en klemmen ze niet erachter. Gister zag ik dat ze gewoon een elastiekje over een hoofd hadden dat vastzit aan de uiteinden van de bril..
![]()
Ook zoiets, als klein jongetje hoorde ik weleens langs de zijlijn van die vage uitspraken als ik op het veld stond (in de tijd van de E en F, misschien zelfs D nog).quote:Op maandag 13 februari 2006 12:53 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond vorige week een oude tekening. Ik zal in groep drie gezeten hebben. Een tekening van een haas, met als bijschrift:
Dit is de paarshaas.
Penetratie was ook een leuke geweest.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:22 schreef brrrrrrt het volgende:
in dit kader hoort natuurlijk ook wat je kreeg als het hens was of iemand je een rotschop gaf: een pienantie
quote:Op zondag 12 februari 2006 22:49 schreef AlttC het volgende:
Mijn moeder had me toen ik klein was ooit verteld dat er een hand in Samson (van Gert) zat; ik was toen een hele tijd bang dat ik die enge hand zou zien als hij zijn bek open deed; ik begreep niet dat Samson een pop was.![]()
Jaaaa, dat was zoooo eng!quote:Op maandag 13 februari 2006 00:27 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan die mond in die muur ergens in t buitenland. Als je een leugen vertelde beet ie je hand eraf. Was oa geloof ik ook in Bassie en Adriaan, heb ik nachtmerries van gehad man
Ja dat zag ik gister ook bij het schaatsen..quote:Op maandag 13 februari 2006 18:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee hoor, de meeste van die brillen klemmen gewoon om het hoofd.
sommige stripjes worden wel vertaald hoor. op elk eerste plaatje staat een code, en als die code begint met wdc, komt t uit amerika. dat is vaak met verhalen over mickey ofzo.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:01 schreef mailyourmom het volgende:
Ik dacht altijd dat alle verhaaltjes in de Donald Duck getekend waren door de Disney Studio's en later werden vertaald. En ik kwam er pas een paar jaar geleden achter (ben nu 32)
edit (off-topic): ik word gek van die TVP's en ik weet niet wat dat zijn. Dus als iemand me dat even wil uitleggen...
heeeeeel herkenbaarquote:Op maandag 13 februari 2006 22:58 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Ook zoiets, als klein jongetje hoorde ik weleens langs de zijlijn van die vage uitspraken als ik op het veld stond (in de tijd van de E en F, misschien zelfs D nog).
Voorbeelden:
- Passen noemde ik altijd "paarsen". "Geef hem een paars!"
- Een één-tweetje snapte ik nooit. Ik dacht dat ze altijd zeiden een E2'tje. Hierbij dacht ik dan dat je een bal moest geven zoals ze dat in de E2 deden (het team de E2).
- Vliegende keep vond ik ook altijd zo'n rare uitdrukking, ik dacht dan aan een vliegende kip(Wist btw wel wat een vliegende keep was, maar snapte de logica niet)
- Als er iemand buiten de lijnen liep was dat buitenspel
- Hands was natuurlijk geen hands maar "hens" (kwam door de Kameleon, één van de boeken heette "Alle hens aan dek, Kameleon!")
- Als je viel was dat een sliding
Zullen vast meer wezen, maar achteraf moet je keihard lachen om die dingen
Herkenbaarquote:Op zondag 12 februari 2006 23:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik dacht vroeger dat Nederlands de enige juiste taal was, waarin de letters werden uitgesproken zoals het echt hoort. De anderen landen en talen hadden het allemaal verkeerd.
Ik heb hem verbeterdquote:Op zondag 12 februari 2006 22:45 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Op mijn 22ste had ik nog nooit van rondetijden (rondentijden nieuwe spelling?) gehoord. Tot nu.
Wat is dat dan? Iets met snelheid-tijd?
Nee hoor, het is rondetijd, zonder n. 'Ronde' heeft immers twee meervouden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:20 schreef MosPos het volgende:
[..]
Ik heb hem verbeterd. Ik bedoel de rondentijden bij het schaatsen. Ik had echt geen flauw idee
![]()
Grrrr......quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee hoor, het is rondetijd, zonder n. 'Ronde' heeft immers twee meervouden.
Het woord zegt het ook niet, tijd van een rondequote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:32 schreef MosPos het volgende:
[..]
Grrrr....... Oké... Ik had dus geen idee wat de rondetijden betekende.
![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef Merel1808 het volgende:
Bij een brievenbus heb je altijd 2 gleuven, 1 voor de lokale postcodes, en 1 voor de 'overige postcodes'. Ik dacht vroeger dus altijd dat er zoveel post naar onze regio zoveel post gestuurd werd, dat ze besloten hadden een apart vakje voor ons te maken
Pas toen ik 12 was en ergens in Limburg een brievenbus zag met een ander nummer erop drong het tot me door..
Dat doet niet ter zake sinds de spelling van 1995.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:31 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Het woord zegt het ook niet, tijd van een ronde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |