ik mag dat van mijn instructeur niet eens.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:17 schreef rena het volgende:
Ik zou ook wel 2 keer per week willen lessen, maar van mijn moeder mag ik dat pas als ik mijn theorie heb en echt richting het examen ga(Dat is het nadeel als je ouders betalen
)
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik mag dat van mijn instructeur niet eens.
waarom zoveel geld erin douwen als je toch nog niet examen mag doen?
theorie halen, en dan lekker veel rijden, en klaarstomen.
Lukt het wel met je theorie nu?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
morgen weer les, ben benieuwd..
theorie..quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:23 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Lukt het wel met je theorie nu?
gefeliciteerdquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:18 schreef Piles het volgende:
Ik ben 30 december 2005 geslaagd!!!!!!!!!![]()
![]()
Ga je niet voor je examen nog ff een lesje doen?quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:21 schreef Jarkie het volgende:
Ik les nog steeds, mag ik ook in het rijtje?
Heb morgen als het goed is mijn laatste les en ga 11 januari examen doen. Na 36 lessen+simulator.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:16 schreef ChezMatik het volgende:
Hier nog een lesser, eindelijk (19 november 2005 begonnen).
Lang studeren maakte lessen altijd onmogelijk, dus nu mijn kans...
Helaas door werk kan ik niet meer als 2 (soms 3) dagen per week lesse
en je merkt he, hoe meer regelmaat, hoe beter het gaat!
Gelukkig heb ik zo'n pakket, ideaal
op iedere post reageren is geen doenquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:27 schreef ChezMatik het volgende:
Onder het mom van "let's all ignore the Chezzy"
hier nogmaals mijn post uit het vorige topic...![]()
[..]
Weet ik wel, just jokin, ging erom dat ik niet bij de lessers stond....quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:28 schreef Sylvana het volgende:
op iedere post reageren is geen doen
is echt niet zo dat we je bewust negeren hoor
Ach, maakt niet meer zo uitquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:24 schreef Sylvana het volgende:
Balen zeg GotC
Mijn rijles ging zoals gewoonlijk, hele stukken goed, maar af en toe gewoon stomme fouten doordat ik niet te ver genoeg vooruit keek, inzichtsfouten enzoWaneer gaan die er nou es uit
![]()
dat kan alleen de TS doen, dus moet je wachten tot die er weer isquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:31 schreef ChezMatik het volgende:
[..]
Weet ik wel, just jokin, ging erom dat ik niet bij de lessers stond....
maar goe...
Ik ook niet hoorquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:31 schreef ChezMatik het volgende:
[..]
Weet ik wel, just jokin, ging erom dat ik niet bij de lessers stond....
maar goe...
Nouja, ben nou bijna jaar bezig en het zit er nog niet genoeg in, dus ja, dan ga je toch wel es denken dat het gewoon helemaal nooit gaat lukkenquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:31 schreef GotC het volgende:
[..]
Ach, maakt niet meer zo uitM'n halve vriendengroep kwam gelijk aangerend om me op te vrolijken
.
Ik neem ook effe een weekje rust van het lessen, volgende week donderdag weer.
En die inzichtsfouten enzo, dat komt denk met het rijden zelf wel. Je kan nooit elke situatie kennen, of perfect kunnen rijden. Ik denk dat het met de tijd wel komt?
Gaat lekker, alleen moet ik nog iets relaxter de koppeling op laten komenquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:33 schreef GotC het volgende:
Hoe gaat t rijden trouwens? Pakketten rulen wel
ik moet bij het invoegen ook even ove rme schouder kijken en dat deed ik dus te langquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:02 schreef juliusbackpacking het volgende:
maar zie je die file dan niet? of kijk je niet? wat doe je precies fout?
Als je zolang in je binnenspiegel blijft kijken zodat je voor je niet kan zien wat er gebeurt zou ik toch niet beweren dat je goed kan rijden. Goed het voertuig besturen dat kan, maar situatie overzien is toch even belangrijk.
Jammer zeg, wish u more luck next time!quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:07 schreef mirrie1986 het volgende:
vandaag 1x theorie gehad, gezakt met 1 fout teveel. Had een vraag niet ingevuld, die wilde ik veranderen, maar was toen te laat..
Over je schouder kijken is enkel om te checken of er niemand in je dode hoek zit, is een kwestie van kop om en invoegen. Voor dat je kijkt moet je al zeker zijn dat je daar wil invoegen(binnenspiegel, linkerbuitenspiegel) dan snel dode hoe checken en richting aan en verplaatsen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik moet bij het invoegen ook even ove rme schouder kijken en dat deed ik dus te lang
en rijden kan ik wel, maar situaties overzien, vooruit denken/kijken en inschatten niet
Kut manquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:09 schreef GotC het volgende:
Sorry, beetje laat enzo![]()
Ben dus gezaktHad gewoon onwijze pech en veels te veel spanning.. m'n examinator zat al helemaal niet mee, die wilde simpelweg geen fouten zien. Hij gaf me niet eens de kans om me te verbeteren maar greep gelijk in.
Bv ik reed naar een rood stoplicht, was bezig met af te remmen, trapte hij opeens gelijk vol op z'n rem, met de mededeling dat ik een te korte remweg had gekozen (?). Iets anders was dat ik tijdens het uitvoegen net een beetje naar links keek, en m'n stuur draaide misschien een cm mee..hij trok gelijk m'n stuur terug
. Kan niet zeggen dat ik blij met hem was..
Ach, mag over 20 dagen weer op
Hoe hard mag je hier? Hoever tot de spoorwegovergang? e.d.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:09 schreef ChezMatik het volgende:
[..]
Jammer zeg, wish u more luck next time!
Hoe zijn die open vragen eigenlijk? wat vragen ze daar bijv.?
Vrouwquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:41 schreef mirelia het volgende:
[..]
Kut man
Examinator klinkt als Rimmelzwaan
Ook al zo'n lul uit Rijswijk
Icons in de op doen 'we' pas sinds vorig topicquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:33 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ook niet hoorDenk dat de OP al..nja, eeuwen niet is geupdate qua icons enzo. Hoe gaat t rijden trouwens? Pakketten rulen wel
Ik doe al een aantal topics mee, sinds oktoberquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:11 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Icons in de op doen 'we' pas sinds vorig topicals je je toen ook ff gemeld had had ik je dr meteen bijgezet heur
![]()
Wat een ongelovelijk klootzak om je daar op te laten zakken zeg.. jesus hij kon toch ook nog stoppendan was die remweg dus sowieso al niet TE kort (misschien gewoon kort
)
dan zeg je toch gewoon volgende keer wat eerder remmen ofzo, iedere instructeur/examinator zal net iets anders remmen als 'juist' zien (hey ze willen ook dat je een beetje doorrijd dus 3km van te voren remmen is ook niet goed) je moet toch ook zelf weten hoe hard je wil remmen met je eigen auto, jij moet toch nieuwe remmen kopen
je stuur meedraaien, oke dat mag gewoon niet gebeuren maar als het echt zo weinig was dat je het niet eens merkt wacht je toch af tot het wel merkbaar word en grijp je dan pas in... misselijk figuur (hey ik ben zelf niet eens gezakt en ik ben al pissig
)
Dat heb ik even gemist dan.. of wacht, heb je pas sinds kort een icoon? die blijven me normaal gesproken wel bij. Maargoed, is er dan nog meer misgegaan? Omdat je begrijpt dat je gezakt ben bedoel ik?? Als een keertje beetje laat remmen en je stuur ietsjes meedraaien alles is vind ik dat niet helemaal terecht (:P met mij als examinator slaagt bijna iedereen geloof ikquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik doe al een aantal topics mee, sinds oktoberMaar, maakt niet uit hoor!
Ja precies, ik begrijp wel dattie me heeft laten zakken, maar ik vind z'n reden ervoor echt niks. Al was die vrouw die ik eigenlijk zou krijgen nou niet ziek geworden..
Beter al kom je dan naar Rijswijk de 24e om 2 uurquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:49 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat heb ik even gemist dan.. of wacht, heb je pas sinds kort een icoon? die blijven me normaal gesproken wel bij. Maargoed, is er dan nog meer misgegaan? Omdat je begrijpt dat je gezakt ben bedoel ik?? Als een keertje beetje laat remmen en je stuur ietsjes meedraaien alles is vind ik dat niet helemaal terecht (:P met mij als examinator slaagt bijna iedereen geloof ik.. slappe zak
![]()
veel succesquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:36 schreef Badabingea het volgende:
Ik moet morgen afrijden. Mijn TTT is binnen.
Ik hoop zo dat ik hem haal, niet normaal meer!
Ik ga mn best doen okequote:Op woensdag 4 januari 2006 22:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Beter al kom je dan naar Rijswijk de 24e om 2 uur. Meer fouten..volgens hem wisselde ik in de bocht van rijstrook (ehm, ik reed alweer recht?), maar verder was ik een onwijs goede bestuurder, alleen die paar foutjes waren volgens die vent al genoeg..
En m'n icoon heb ik al ehm, eeuwen ookSerieus al een jaar oid. Maar, alsnog, maakt niet uit, tis geen big deal
.
succes en laat nog effe weten hoe het af is gelopen!! het lukt vast welquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:36 schreef Badabingea het volgende:
Ik heb ook een roze papiertje in me portonnee, er staat zelfs rijbewijs opquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:03 schreef Metalman het volgende:
Beetje laat, maar ik ben vandaag gisteren (4 januari) geslaagdEerste examen. Voelt wel lekker, dat roze papiertje in je portemonnee
![]()
gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:03 schreef Metalman het volgende:
Beetje laat, maar ik ben vandaag gisteren (4 januari) geslaagdEerste examen. Voelt wel lekker, dat roze papiertje in je portemonnee
![]()
Die heb ik ook..quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:21 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik heb ook een roze papiertje in me portonnee, er staat zelfs rijbewijs op![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:42 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Die heb ik ook..
.. er staat alleen specimen op
Ja, schuin in het roodquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:42 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Die heb ik ook..
.. er staat alleen specimen op
Je kunt toch ook nu al examen aanvragen en gewoon de rest van je lessen inplannen? Dat heb ik ook gedaan: examen aanvragen en daartussen de lessen vullenquote:Op donderdag 5 januari 2006 01:01 schreef Shirley het volgende:
Zucht...ik vind het nou ook lang gaan duren. Vanaf volgende week ga ik nog maar 1 x per week lessen, eerst deed ik 2x per week. Eind deze maand wil ik theorie gaan doen en dan snel m'n TTT! Als ik die eenmaal heb kan ik examen aanvragen!
Ja, dat heb ik ook. Of, dat heeft mijn instructrice al voor me gedaan.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Je kunt toch ook nu al examen aanvragen en gewoon de rest van je lessen inplannen? Dat heb ik ook gedaan: examen aanvragen en daartussen de lessen vullen
quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:53 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. Of, dat heeft mijn instructrice al voor me gedaan.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:03 schreef Metalman het volgende:
![]()
Vind je dan zo makkelijk werk als je op je 18de je rijbewijs hebt?quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:54 schreef Devilnl het volgende:
nog 3of4 lessen en dan moet ik voor me examen
nouja.. volgende week donderdag van 7:15 tot 9:15 (2 lessen achter elkaar dus)
en dan de maandag er op 1 (misschien 2 maar dat heeft mijn instructeur niet gezegt)
en dan de dinsdag (17e) moet ik voor me examen om....12:45 of 13:15 iig iets in de richting van 1uur smiddags
hopelijk in 1keer halen. en dan misschien een andere baan zoeken met de keuze van..
150~km heen rijden.. de hele week in een hotel slapen. en vrijdag's terug rijden..
of.. 300~km per dag rijdendenk dat ik dat eerst ffies doe.. laptop aanschaffen etc.. zodat ik ook in het hotel kan internetten
![]()
zo?quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:27 schreef alwaysthebest het volgende:
Is er hier niet iemand die iets van Wiki afweet? Dan kan de OP op de fok!wiki, kan iedereen zichzelf toevoegen.
Heb het zelf even geprobeerd, maar snap er niets van.![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
zo?
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Rijles
Enenenenenen?quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:36 schreef Badabingea het volgende:
Dankje.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:34 schreef Mr.Mills het volgende:
Bijna een jaar m'n rijbewijsWat gaat de tijd snel
Succes iedereen hier de bezig is![]()
Gemeentehuisquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:11 schreef Knoekie het volgende:
Ik moet trouwens een uitreksel van bevolkingsregister halen. Waar moet ik dat halen?
Gefeesteerd!quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zet mij ook maar in de OP: ben op 2 januari geslaagd
Waar zit het gemeentehuis danquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:12 schreef GotC het volgende:
[..]
GemeentehuisKost je wel weer wat, as usual
Die eerste zin meende je toch niet serieus?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:15 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Waar zit het gemeentehuis dan![]()
Oh weet het al
maandag t/m vrijdag van 09.00 - 15.00 uur![]()
gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zet mij ook maar in de OP: ben op 2 januari geslaagd
Ja, waar ik vroeger altijd me paspoort haalde enzo. Is er niet meerquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:59 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Die eerste zin meende je toch niet serieus?![]()
Als het goed is kun je hem ook alvast bestellen via internet..quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:15 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Waar zit het gemeentehuis dan![]()
Oh weet het al
maandag t/m vrijdag van 09.00 - 15.00 uur![]()
Ligt aan de gemeente (net als de prijs van die kutdingen, en ze zien er ook overal anders uit)quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:55 schreef Raissa het volgende:
[..]
Als het goed is kun je hem ook alvast bestellen via internet..
maar toch is het balen, succes de volgende keerquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:49 schreef Badabingea het volgende:
Ik ben gezakt, alles wat mis kan gaan, ging daarwerkelijk ook mis.
Positief blijven, volgende keer beter!
Hahaha. Als je stoer bent láát je het voor je doenquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:37 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Luie donder, dat doe je gewoon zelf als je beetje stoer bent
![]()
Dat kan wel,maar dat wil ik niet. Dan ben ik gebonden aan die datum, en er kan altijd wat tussenkomen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Je kunt toch ook nu al examen aanvragen en gewoon de rest van je lessen inplannen? Dat heb ik ook gedaan: examen aanvragen en daartussen de lessen vullen
Alsof ik dat hebquote:NB. Bij de aanvraag van het uittreksel moeten de leges direct worden betaald. Dit gebeurt online via de internetkassa van de Bank Nederlandse Gemeenten. U kunt betalen met een creditcard (Master of Visa) of via Rabo Direct Betalen.
Ja, maar dan moet ik naar gemeentehuisdinges.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:15 schreef Nuna het volgende:
[..]
Wat raar, je kunt toch ook gewoon cash betalen bij je gemeente?
De jeugd van tegenwoordig laat ook alles voor zich doenquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:53 schreef Nuna het volgende:
[..]
Hahaha. Als je stoer bent láát je het voor je doen![]()
Ach, ze had me al ingepland voordat ik er erg in had. Ging trouwens ook met mijn theorie. Ik had eerst een theoriedag, en de dinsdag erop theorie examen. Werd allemaal voor je ingepland. Erg handig
Geen idee. Ik maak me er niet druk om in ieder gevalquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:22 schreef Robin__ het volgende:
rijscholen kunnen je zelf via internet heel simpel inschrijven.. waarom zou je zelf moeite gaan doen
.. je kunt je praktijk examen toch sowieso niet zelf aanvragen??
quote:
theorie-examen wel zelf aangevraagd, praktijkexamen moet idd je instructeur voor je doen, als dat niet zo was had ik het allang zelf aangevraagdquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:22 schreef Robin__ het volgende:
rijscholen kunnen je zelf via internet heel simpel inschrijven.. waarom zou je zelf moeite gaan doen
.. je kunt je praktijk examen toch sowieso niet zelf aanvragen??
vraag dan gewoon dat ie het aanvraagt? toch niet zo moeilijk dunkt mijquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
theorie-examen wel zelf aangevraagd, praktijkexamen moet idd je instructeur voor je doen, als dat niet zo was had ik het allang zelf aangevraagd
ja, maar hij wil het nog niet, terwijl ik zoiets heb van laat het me nou maar gewoon proberen na 40 lessenquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:04 schreef Devilnl het volgende:
[..]
vraag dan gewoon dat ie het aanvraagt? toch niet zo moeilijk dunkt mij
tja, als je het zo leest lijkt dat wel zo, me ouders beginnen ok al steeds te vragen wanneer ik nou mag afrijden, want zij betalen het en zij hebben ook geen zin om eeuwig door te moeten betalen natuurlijkquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:11 schreef Devilnl het volgende:
vaag :S.. je bent dus lekker zijn bankrekening aan het spekken?
begrijpelijk hequote:Op donderdag 5 januari 2006 22:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, als je het zo leest lijkt dat wel zo, me ouders beginnen ok al steeds te vragen wanneer ik nou mag afrijden, want zij betalen het en zij hebben ook geen zin om eeuwig door te moeten betalen natuurlijk
zou toch die instructeur eens ff melden dat je het gewoon 'n keer wilt proberen omdat je ouders geen millionair zijn (tenmiste ik neem aan van nietquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, als je het zo leest lijkt dat wel zo, me ouders beginnen ok al steeds te vragen wanneer ik nou mag afrijden, want zij betalen het en zij hebben ook geen zin om eeuwig door te moeten betalen natuurlijk
ik ben gewoon naar het kantoor van mn rijschool gegaan en gezegd van ik wil een praktijkexamen inplannen. Lekker buiten mn instructeur om, hij hoort het volgende week wel van me. Waarom zou je in godsnaam op zijn "goedkeuring" wachten? Tis toch jouw geld?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
theorie-examen wel zelf aangevraagd, praktijkexamen moet idd je instructeur voor je doen, als dat niet zo was had ik het allang zelf aangevraagd
Er zijn genoeg (kleinere) rijscholen die je niet laten afrijden om het geld.. Hoe langer zij kunnen rekken, hoe langer zij jouw lesgeld binnen krijgen... Ik had voor mn examen ook nog wel (kleine) dingetjes die verkeerd gingen maar bij het afrijden reed ik kennelijk goed genoeg! Vraag of je instructeur het gewoon wil aanvragen, het is jouw geld en wie weet lukt het gewoon, je zegt zelf dat je goed kunt rijden!quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, maar hij wil het nog niet, terwijl ik zoiets heb van laat het me nou maar gewoon proberen na 40 lessen
Want met rijles gaat het meestal van de 1,5 uur ook de meeste tijd goed, alleen soms nog wat fouten, en daarom wil hij me dus nog geen examen laten doen, terwijl ik denk, als ik examen heb dan zijn we toch al een week of 6 verder... en een examen is geen 1,5 uur gelukkig
Er zijn ook rijscholen die per se een hoog slagingspercentage willen hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, maar hij wil het nog niet, terwijl ik zoiets heb van laat het me nou maar gewoon proberen na 40 lessen
Want met rijles gaat het meestal van de 1,5 uur ook de meeste tijd goed, alleen soms nog wat fouten, en daarom wil hij me dus nog geen examen laten doen, terwijl ik denk, als ik examen heb dan zijn we toch al een week of 6 verder... en een examen is geen 1,5 uur gelukkig
nouja, mijn rijschool is eenmansbedrijfje, dus moet het wel via me instructeur doenquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik ben gewoon naar het kantoor van mn rijschool gegaan en gezegd van ik wil een praktijkexamen inplannen. Lekker buiten mn instructeur om, hij hoort het volgende week wel van me. Waarom zou je in godsnaam op zijn "goedkeuring" wachten? Tis toch jouw geld?
tja, heb het al paar keer gevraagd, maar hij wil het gewoon echt nog nietquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:26 schreef Devilnl het volgende:
[..]
zou toch die instructeur eens ff melden dat je het gewoon 'n keer wilt proberen omdat je ouders geen millionair zijn (tenmiste ik neem aan van niet)
tja, ik hoop niet dat me ouders zo zeggen van, bekijk het maar, wij betalen niet meer, want zelf heb ik het geld er helemaal niet voor en als ik een paar maanden niet kan rijden dan schiet het natuurlijk helemaal niet opquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:59 schreef Devilnl het volgende:
was dus ook sarcastisch bedoelt
majah. kheb geen idee hoe jij rijd, dus misschien heeft ie ook wel gelijk...
Mijn tante had er om en nabij de 100 les uren nodig. (majah toen was het 30gulden per uur ipv 40~ euro)
ik moet alles dus wel zelf ophoesten![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, ik hoop niet dat me ouders zo zeggen van, bekijk het maar, wij betalen niet meer, want zelf heb ik het geld er helemaal niet voor en als ik een paar maanden niet kan rijden dan schiet het natuurlijk helemaal niet op
Tja, heb er wel over nagedacht om naar andere rijschool over te stappen, maar les nu nog in Amersfoort terwijl ik in Deventer woon, dus als ik overstap moet ik en aan nieuwe auto wennen en aan nieuwe stadquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:41 schreef SuperBosch het volgende:
Sylvana, dreigen om naar een andere rijschool over te stappen kan ook heel effectief zijn.
Nadeel dan is dat je toch in een andere auto moet rijden die weer anders reageert etc.
Vraag hem anders een waarom hij jou nier wilt laten opgaan.
ik ben al een keer woest op hem geweest, toen ik me TTT had en hij het was vergetenquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:53 schreef rena het volgende:
Dat inzicht doe je toch ook op door ervaring, dus wat zeikt die vent. Ik denk dat zelfs hij nog wel eens foutjes maakt wat dat soort dingen betreftIk zou echt woest worden als ik zo'n instructeur had.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:58 schreef Devilnl het volgende:
mijn instructeur zit constant te zeiken dat ik sneller moet rijden op industrie terreinen..
hij: Nou hup naar de 50..
makkelijk praat als je het gebied kent. en dus ook alle zijwegen..
al die bedrijfs uitritten lijken op zij-wegen in mijn ogen.
dus dan rij je 50 en dan is het weer van: Nou hier maar ff afremmen want hier is een zijweg..
ermm jah duh..
ik ken het terrein niet.. dus wil ik voorzichting aandoen..
hij kent het uit zijn hoofd. en weet dus precies hoe de wegen lopen
dat heb ik ook wel es :p of dat ik op voorrangswegen juist heel veel op rechts let en zachter ga rijden bij wegen van rechts en op wegen waar ik geen voorrang heb ik gewoon doorrij zonder te kijkenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:12 schreef rena het volgende:
[..]
Ik rijd ook vaak te zacht als ik harder mag en ik rijd te hard als ik zachter moet![]()
waarom zou je in je spiegels kijken voordat je gaat acceleren?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:19 schreef Devilnl het volgende:
mijn instructeur zegt ook wel eens op een gelijkwaardige kruising van:
Ook goed naar links kijken.. die raakt jou het hardst![]()
"financieel gezien kan je je beter laten raken door iemand van links.. maar medisch niet!"
ermm. je meent het..
maar ik kijk liever naar rechts die ik voorrang moet verlenen dan dat ik naar de andere kant van de weg kijk om te zien of daar ook 1 vandaan komt die geen voorang heeft.
(ik kijk wel maar niet goed genoeg volgens hem)..
majah heeft ie wel vaker..
bij het verlaten van ons dorp (30 -> 80).. heb je wel in je spiegels gekeken voor dat je accelereert?
erm ja dat deed ik al voordat ik het bord "einde 30" paseerde.. "oh dan is het goed"
zeer goeie vraag.. dat heeft ie mij aangeleerd.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:25 schreef Repeat het volgende:
waarom zou je in je spiegels kijken voordat je gaat acceleren?
ik moet alleen even in me binnespiegel kijken danquote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:26 schreef Devilnl het volgende:
zeer goeie vraag.. dat heeft ie mij aangeleerd.
voordat ik zeg maar een dorp/stad uitrijdt moet ik altijd binnen/buiten/overschouder
(dus niet snelweg.. maar gewoon bord einde 30/50oid.. )
heeft volgens mij echt 0 zin, aangezien je gewoon rechtdoor gaat. Zeker dat over je schouder kijken gaat nergens over, je spiegels kan misschien handig zijn om te zien of er iemand achter je zit (niet dat je daar wat aan hebt maargoedquote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:26 schreef Devilnl het volgende:
lol
"zei" de mijne ook wel eens.. Heb die oude vrouw op die groene fiets gezien?
ik: nee. maar die blondine van ongeveer mijn leeftijd wel, 't was een blauw fiets trouwens.![]()
[..]
zeer goeie vraag.. dat heeft ie mij aangeleerd.
voordat ik zeg maar een dorp/stad uitrijdt moet ik altijd binnen/buiten/overschouder
(dus niet snelweg.. maar gewoon bord einde 30/50oid.. )
---
einde bebouwde kom noemen ze het volgens mij ook wel eens![]()
Ik rij ook in Almere!! Waar rij jij?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:00 schreef Robin__ het volgende:
idd, ik heb dat ook wel ja.. 'zouden ze wel echt stoppen'en dan ga je ongemerkt wat langzamer, al gaat het nu wel beter.. maar ik moet wel opletten dat ik niet afrem. Maar nooit echt opmerkingen over gehad volgens mij.
Te hard rijden gebeurt ook zelden meer eigenlijk.. behalven op de 'dreven' hier in almere.. voorrangs weg, af en toe een stoplicht.. dan zit je zo snel boven de 50
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 02:19 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik rij ook in Almere!! Waar rij jij?
Ik rij altijd 100 op de dijk als hij niet kijkt![]()
Misschien moet je eens op kilometerteller kijkenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:31 schreef Robin__ het volgende:
[..]
en dan geef ik niet eens vol gasmoet toch eens kijken hoeveel gas ik nou precies over heb
![]()
90 is wel extreem veelquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:41 schreef -Guppie- het volgende:
Tegen de mensen bij wie het niet zo lekker gaat zou ik willen zeggen : GEEF NIET OP !!
Ik heb wel 90 lessen gehad haha maar heb het ook gehaald en als ik het kan,kan iedereen het
Succes allemaal !
Ach ik had 60 lessen en ben in 1x geslaagd.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
90 is wel extreem veel
Maarja, ik had 50 lessen en 6x examen, dusja
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:38 schreef Knoekie het volgende:
Net trouwens 2 uur gelest. 1ste uur beetje door woonwijken gereden. Laatste uur veel schakelen, en rotondes. (Bij Barendrecht - Carnisselande) Ging wel goed. Alleen nog het remmen gaat het niet echt soepel
Er zijn ook genoeg mensen die het met veel minder kunnen, ik heb na 32 uur les afgereden..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:19 schreef MaRySe het volgende:
Ik geloof niet dat ik nog 20 uur nodig hebDat is toch kei veel nog als ik denk dat ik het al bijna kan
Ja maar ik heb al 40 uur geredenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:23 schreef Raissa het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die het met veel minder kunnen, ik heb na 32 uur les afgereden..
-daarbij wil ik wel vermelden dat ik er een maand tussenuit ben geweest omdat ik een poosje in het ziekenhuis heb gelegen en medicijnen kreeg waarmee ik niet mocht autorijden..-
ik wou er alleen mee aangeven dat 60 uur toch wel veel is, dat jij misschien ook niet zoveel nodig hebt! mijn instructeur zei dat op zijn rijschool iedereen gemiddeld 35 lessen heeft (hier en daar wat uitschieters omhoog en naar beneden) en dan afrijdt.. 40 lessen is nog niet extreem veel hoor!quote:
Klopt, theorie kaart kan je daar idd kopen, ik zou wel zorgen dat je op tijd bent, want waar ik m'n theorie deed vanochtend stond een enorme rij! Pasfoto = 1 genoeg.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:25 schreef rena het volgende:
Wat moest je ook alweer meenemen naar het theorie examenIk had het wel opgeschreven, maar ik heb het idee dat ik iets vergeten ben.
*Theorie-examenkaart (moet je daar kopen toch?)
*Afschrift gemeente uitreksel
*Identiteitskaart
*Pasfoto's (hoeveel?)
*30,10 euro
Gefeliciteerd!! staat je TTT al geplanned? Of je praktijkexamen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:37 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
Klopt, theorie kaart kan je daar idd kopen, ik zou wel zorgen dat je op tijd bent, want waar ik m'n theorie deed vanochtend stond een enorme rij! Pasfoto = 1 genoeg.
Vanochtend m'n theorie in 1x gehaald, had 5 fout![]()
Heb nu 26 praktijklessen gehad, heb er nog wel een paar nodig.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:37 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
Klopt, theorie kaart kan je daar idd kopen, ik zou wel zorgen dat je op tijd bent, want waar ik m'n theorie deed vanochtend stond een enorme rij! Pasfoto = 1 genoeg.
Vanochtend m'n theorie in 1x gehaald, had 5 fout![]()
Heb nu 26 lesuren gehad, heb er nog wel een paar nodig.
Vandaag? Alvast suc6!!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:40 schreef rena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ja, ik heb hem om 13.30, maar ik ben er wel om 13.00 uur of eerder. Welke vragen had jij fout?
quote:
Nerveus zijn is nergens voor nodig, je hebt ruim de tijd voor alle vragen! Gewoon goed nadenken!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:47 schreef rena het volgende:
[..]
Donderdag, dus ik heb nog even. Ik ben nu al nerveus![]()
Ja, bij mij precies hetzelfdequote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:22 schreef rena het volgende:
[..]
Dat remmen is nog best lastig he, ik duw hem of te zacht of te hard in, ik ga van het ene naar het andere uitersteDan rijd ik op een rotonde af en mijn instructeur roepen HARDER INDUWEN DIE REM
Als ik dat de hele tijd doe tijdens het invoegen word ik doodgemaakt.. of bedoel je dat niet? Ik bedoelde meer dat je zo makkelijk accelereerd (over de 100 heen) dat je het amper doorhebt.. en dat terwijl ik nog geen volgas geef (ik weet dat het pedaal nog dieper kan, maar niet precies hoeveel dieper nog.. hehequote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens op kilometerteller kijken
ik zou het ook maar niet uitproberen als ik jou wasquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Als ik dat de hele tijd doe tijdens het invoegen word ik doodgemaakt.. of bedoel je dat niet? Ik bedoelde meer dat je zo makkelijk accelereerd (over de 100 heen) dat je het amper doorhebt.. en dat terwijl ik nog geen volgas geef (ik weet dat het pedaal nog dieper kan, maar niet precies hoeveel dieper nog.. hehe
Op snelwegen en alles wat een rechte weg is waar je boven de 50 km/h mag is de cruise control heerlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik zou het ook maar niet uitproberen als ik jou was
Ik rij ook vrij snel te snel, en dat weet ik ook wel, maar dat zit in de familie, lekker hard rijden
mijn snelste was 150, vond ie ook niet echt fijnquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:34 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Op snelwegen en alles wat een rechte weg is waar je boven de 50 km/h mag is de cruise control heerlijk.
Dat heb ik mezelf maar aangeleerd nadat ik 170 reed op de snelweg, waar mijn instructeur niet echt blij mee was
Mwah.. ik ga het toch echt wel een keer proberenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik zou het ook maar niet uitproberen als ik jou was
Ik rij ook vrij snel te snel, en dat weet ik ook wel, maar dat zit in de familie, lekker hard rijden
Mja je kan toch wel af en toe even kijken hoe snel je gaat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Als ik dat de hele tijd doe tijdens het invoegen word ik doodgemaakt.. of bedoel je dat niet? Ik bedoelde meer dat je zo makkelijk accelereerd (over de 100 heen) dat je het amper doorhebt.. en dat terwijl ik nog geen volgas geef (ik weet dat het pedaal nog dieper kan, maar niet precies hoeveel dieper nog.. hehe
Dat gevoel had ik ook totdat ik het pedaal eens vol intrapte....precies hetzelfde als half ingetrapt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Robin__ het volgende:
en dat terwijl ik nog geen volgas geef (ik weet dat het pedaal nog dieper kan, maar niet precies hoeveel dieper nog.. hehe
Mja tuurlijk, is ook wel zo, maar dat schiet er soms wel even bij in en dan ga je zo al weer 10 te hard. Laatste tijd wel minder last van hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Mja je kan toch wel af en toe even kijken hoe snel je gaat.
Mja dat zou ook best kunnen gebeuren ja.. lesauto had 2 weken terug 260.000 op de teller.. best pittigquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:55 schreef enakje het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik ook totdat ik het pedaal eens vol intrapte....precies hetzelfde als half ingetrapt.
Flutlesauto![]()
heb ik wel, maar mag ik niet gebruikenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:25 schreef SuperBosch het volgende:
Hebben jullie dan geen cruise control in de lesauto, dat werkt echt mega-fijn.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
heb ik wel, maar mag ik niet gebruiken
Hier nog éénquote:
nee, jij doet het goed. De anderen zijn te asoquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
-edit- nu 1,5 jaar me rijbewijs en heb nog nooit boven de 150 km/h gereden, die borden staan er zeg maar niet voor niks....Ik zal wel te netjes zijn...
Ik reed maandag voor het eerst in het donker, en mocht ik ook meteen voor het eerst de snelweg op. Dat vond ik wel eng, zo in het donker en dan voor de eerste keer invoegen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:29 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Zat trouwens vanmorgen ook opeens een ambulance achter me met zwaailichten aan en al![]()
Schrok me de tering, Maandag trouwens in het donker rijden
![]()
ik vind in het donker rijden ook moeilijker dan bij daglicht hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:13 schreef Nuna het volgende:
Serieus? 's Avonds vind ik echt irritant. Doordat het donkerder is kun je afstanden veel moeilijker inschatten, dus lastiger. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, 's avonds is het over het algemeen genomen véél rustiger overal.. Ik denk dat je in allebei de situaties moet hebben gereden om te zeggen dat je veel beter hebt leren autorijdenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:02 schreef Repeat het volgende:
Maar volgens mij leer je zo veel beter autorijden, als ik alles 's avonds kan, kan ik het zeker overdag, en andersom geldt dat natuurlijk helemaal niet
ach, hierzo in de randstad is het 's avonds drukker dan overdag in friesland ofzoquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:55 schreef Raissa het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, 's avonds is het over het algemeen genomen véél rustiger overal.. Ik denk dat je in allebei de situaties moet hebben gereden om te zeggen dat je veel beter hebt leren autorijden
Smeerlapquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:23 schreef ASroma het volgende:
tvp
Bij het invoegen:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef FOKke-H het volgende:
Over invoegen op de snelweg. In zn 5 trekt hij gewoon niet lekker. Je kunt als je op de invoegstrook rijd en je hebt wat extra gas nodig ervoor kiezen om terug te schakelen naar 4. (geef dan wel gas bij met het oplatenkomen v/d koppeling anders verlies je snelheid) In zijn vier trekt hij veel lekkerder op, ook met 100km/h. meestal zet ik hem gewoon pas als in ingevoegd ben in 5
Uiteraard, een motor heeft de meeste kracht/koppel bij een bepaald toerental (hoger is niet altijd beter geloof ik, iig kwa koppel niet (?)) maar dat ideale toerental ligt hoger als de 3000 waar je meestal schakelt (ongeveer) als je echt wil racen trek je m dus wel door tot aan de 'redline' (waar de lettertjes op je toerenteller rood worden) dan rij je dus bijvoorbeeld tot 65 in zn 2. Sommige auto's gaan zelfs harder in zn 4 als in zn 5 (vooral oudere auto's i guess) omdat de motor bij bijvoorbeeld 3000 toeren in zn 5 niet genoeg kracht heeft om de weerstand te overwinnen.. maar bij 5000 toeren in zn 4 welquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:21 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Bij het invoegen:
Ik zelf zet em meestal pas in de 4 bij de 100~110 km/h de 5 komt pas als ik echt uitgetrokken ben.
Op 100-kilometerwegen gaat die van de 3 naar de 5, dan heb je de 4 niet eens nodig..
Maar dat zal ook wel per auto verschillen denk ik.
Omdat het niet zuinig is, en echt goed voor de motor is het natuurlijk ook niet (alles slijt toch sneller als het vaak in de rondte/open/dicht gaat..)quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:39 schreef SuperBosch het volgende:
Wat ik eigenlijk ook niet snap, omdat alle auto's tegenwoordig toch wel een toerenbegrenzer hebben.
Ik schakel nu ook vrij laat in de bezineauto van mn ouders. Voordat ik anders eens op de 80 zitquote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:17 schreef Repeat het volgende:
mijn instructeur begon laatst ook ineens te zeiken dat ik moest gaan doorschakelen bij 2500 toeren
dan is dat ding echt niet vooruit te schijten als je zo vroeg al moet schakelen zeg
Hee gaafquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef FOKke-H het volgende:
hehe ben ik net afgereden, vind ik dit topic..
Ben direct na mn afstuderen begonnen bij de ANWB in Rijswijk (daar opt station) 28 November eerste les, toen eerst 2 weken 2 dagen per week en laatste 2 weken elke dag. Theorie in 1x gehaald met 3 fout (waren bij CBR in Rijswijk met 50 en waren er 6 geslaagd) en op 23 December geslaagd ook voor praktijk. Alleen de hellingproef deed ik in zn 2lette ff niet zo op, maar voelde het direct op koppeling en kon corrigeren. In totaal had ik geloof ik 35 lessen.
Was heel erg tevreden over ANWB en had een erg gezellige instructeur. Maar dat zal per plaats wel verschillen. Heb overigens geen TTT gedaan.
Instructeur was Andre. Als examinator had ik ene Chen. Hele geschikte kerel. Volgens mij had ik mijn proefexamen bij Janquote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:46 schreef mirelia het volgende:
[..]
Hee gaaf
Ik ben 17 okt begonnen bij de ANWB in Rijswijk
3 Nov ging mijn examen niet door omdat we in de file kwamen
17 nov ben ik gezakt en 21 Dec geslaagd
Wie was jouw instructeur en examinator
Ik had Jan Verhagen als instructeur en Dhr. Kok als examinator (eerst Rimmelzwaan)
Maar Rimmelzwaan is de schrik van de ANWB LOL
Maar Jan was echt een wereldvent
Beetje vakidioot maar dat is alleen maar goed
Dit is echt nonsens. Foutloos rijden zul je nooit doen. Zie ook de site van CBR. Je bent sowieso geslaagd als je 1 fout maakt. Denk eraan dat je in je examen maar 20-30 minuten aan het rijden bent! Helemaal niet te vergelijken met een rijles.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:23 schreef Devilnl het volgende:
bij mij was het zo dat ie pas examen ging aanvragen zodra hij niet meer hoefde in tegrijpen
heb nog wel eens van die stomme voorsorteer foutjes.. maar hij zegt. zolang je het netjes oplost is er niks aan de hand
ik zeg ook niet DAT het zo is. zeg gewoon wanneer mijn instructeur het ongeveer aanvroeg voor mequote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:34 schreef FOKke-H het volgende:
[..]
Dit is echt nonsens. Foutloos rijden zul je nooit doen. Zie ook de site van CBR. Je bent sowieso geslaagd als je 1 fout maakt. Denk eraan dat je in je examen maar 20-30 minuten aan het rijden bent! Helemaal niet te vergelijken met een rijles.
Haha die Andre is zo gek als een deurquote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:33 schreef FOKke-H het volgende:
[..]
Instructeur was Andre. Als examinator had ik ene Chen. Hele geschikte kerel. Volgens mij had ik mijn proefexamen bij Jan![]()
Ik heb de laatste 6 lessen alleen maar examen routes geredenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:24 schreef Devilnl het volgende:
[..]
ik zeg ook niet DAT het zo is. zeg gewoon wanneer mijn instructeur het ongeveer aanvroeg voor me
ik heb mijn examen 17jan rond 1 uur. dus dan ist ook niet echt druk
simpele foutjes zijn ook niet erg. zolang je maar niet een serieuze ingreep krijgt denk ik.
da's al lang niet meer gebeurt tijdens het lessen.. wel "ingrepen" waarbij we zegmaar tegelijk op de rem stonden (instructeur en ik).. maar de keren dat dat gebeurde vond ie het helemaal niet erg. (was meer veroorzaakt door andere bestuurders die NIET achter les auto wilden aansluiten)
meestal zegt ie iets als: goed gedaan/opgelost
vraag me trouwens af wat de route zal worden vanaf het cbr leeuwarden
Chen de ergste? Niet echt veel van gemerkt, maar ik reed gewoon rustig en vlot zoals ze het willen. Andre is een topper. Hij zegt ook gewoon: "ik leer je niet rijden zoals je het later jezelf aan gaat leren, ik leer je rijden zoals het CBR wil dat jij op het examen rijdt" Andre heeft tot nu toe ook een slagingspercentage van 77% ofzoquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:27 schreef mirelia het volgende:
[..]
Haha die Andre is zo gek als een deur
Ik heb eens een hele discussie met hem gehad samen met Chantal (van de balie) ..lachen man
Ik hoorde dat Chen de ergste was uit Rijswijk
Dan moet je wel heel goed gereden hebben....
ik reed 8:55 en dat is TOP, je zit dan net na de ochtendspitsquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:29 schreef Repeat het volgende:
Dat is wel gunstig idd, ik ben woensdag 1 maart om 3 uur, dan lijkt het me ook wel rustig
Beter dan 9 uur 's ochtends of 4 of 5 uur 's middags iig
Ik moet om 9.50. Lijkt me ook wel een fijne tijd.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:44 schreef FOKke-H het volgende:
[..]
ik reed 8:55 en dat is TOP, je zit dan net na de ochtendspits![]()
Zeker wetenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:43 schreef FOKke-H het volgende:
[..]
Chen de ergste? Niet echt veel van gemerkt, maar ik reed gewoon rustig en vlot zoals ze het willen. Andre is een topper. Hij zegt ook gewoon: "ik leer je niet rijden zoals je het later jezelf aan gaat leren, ik leer je rijden zoals het CBR wil dat jij op het examen rijdt" Andre heeft tot nu toe ook een slagingspercentage van 77% ofzohij had beetje geluk met zijn leerlingen, ok, maar het zegt toch wel wat
Ik ga a.s. Woensdag examen doen, om 08:00uur @ Enschede.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:44 schreef FOKke-H het volgende:
[..]
ik reed 8:55 en dat is TOP, je zit dan net na de ochtendspits![]()
Gefeliciteerd! Ik rij de 24 afquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:50 schreef -Jean- het volgende:
zo gister me theorie gehaald, de 23ste afrijden
Je kunt altijd bellen hoor, is gewoon een computer.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:27 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga morgen maar eens bellen om een afspraak te maken voor Theorie. Het liefs zsm dan. Want als ik die oefenexams doe,dan ben ik 50% van de gevallen geslaagd
Ow.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:40 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Je kunt altijd bellen hoor, is gewoon een computer.
Op zondag???quote:Op zondag 8 januari 2006 15:40 schreef SuperBosch het volgende:
Net even twee uur gereden en het ging best ok .
Ik heb wel vertrouwen in het examen dinsdag. Hoop ik.
Dat valt best mee.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:03 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Mag je geluk hebben dat je niet aangehouden ben![]()
Dan ben je echt de lul
quote:Op zondag 8 januari 2006 18:03 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Mag je geluk hebben dat je niet aangehouden ben![]()
Dan ben je echt de lul
Ja maar toch dat gevoel heb ik nu... Of dat ik met parkeren even de lak van de auto ga bewerkenquote:Op zondag 8 januari 2006 19:19 schreef Robin__ het volgende:
Dat zal best wel meevallendaar zorgt die instructeur desnoods wel voor hehe
gefeliciteerdquote:Op zondag 8 januari 2006 19:03 schreef Asmooh het volgende:
ik heb t btw ook gehaald2 januari alweer, in 1x
tralalal
Meteen al op je verjaardag lessen?quote:Op zondag 8 januari 2006 19:17 schreef Even het volgende:
Nog 4 maanden en 13 dagen![]()
Volgens mij rij ik die auto met instructeur en al zo bij ons achter de sloot in![]()
Ja oke, maar als je echt op de openbare weg gaat rijdenquote:Op zondag 8 januari 2006 19:12 schreef rena het volgende:
[..]
Ik oefen met mijn moeder ook wel eens op het industrieterrein, daar is het lekker rustig![]()
quote:Op zondag 8 januari 2006 20:42 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja oke, maar als je echt op de openbare weg gaat rijden![]()
Moet kunnen.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:42 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja oke, maar als je echt op de openbare weg gaat rijden![]()
Schakelen - remmen door hebben is voor de meesten al een hele kunstquote:Op maandag 9 januari 2006 01:48 schreef TheUnreal het volgende:
Hallo mensen![]()
Heb dit topic zojuist ondekt! Leuk topic!
Ik ben zelf 8 december 18 geworden, dus ook voor mij komt het autorijden eraan. Ik ben alleen nog een beetje aan het kijken waar ik wil gaan lessen enzo.
Ik dacht zelf aan de ANWB, het is duidelijk wat duurder maar volgens de meeste staat daar wel een goede kwaliteit tegenover. Misschien iemand die hier ervaring heeft met de ANWB rijopleiding?
Trouwens ik heb gister (zondag) even met mijn pa op het industrie terrein gereden. Was mijn eerste keer en ging echt super goedZelfs mijn pa vond het goed gaan (al 30 jaar rij ervaring, chauffeur) en ik heb zelfs stiekem nog wat rotondes en een stukje dijk meegepikt
). Maar goed binnenkort dus gaan lessen
.
Als het druk is rijdt het verkeer vaak langzamer.. Waardoor je meer tijd hebt om te kijken... Enige wat je dus wel moet doen is goed kijken, er zijn ook een hoop fietsers op padquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:25 schreef Santjuh het volgende:
Zo net nog ff een lesje gehad, en volgende week vrijdag (de 13de) dan examen.
Wel om 8 uur 's ochtends, lekker druk dus![]()
Wat doet de politie eigenlijk als ze je pakken?quote:Op zondag 8 januari 2006 18:57 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Dat valt best mee.
De kans om gepakt te worden is zooo klein. Het grootste probleem is als je een ongeluk zou maken (dat kan iedereen gebeuren), dan vergoedt de verzekering het niet. En zelfs al is de andere het schuld, dan ben jij nog steeds aansprakelijk omdat je geen rijbewijs hebt.
Maar ok, ik kan goed en veilig rijden. (Dat mag ook wel na bijna een jaar) Alleen het kijken is volgens de CBR-normen te weinig.
Alleen een boete en verder niets?? Hmmm.. Valt nog mee dan..quote:Op maandag 9 januari 2006 11:34 schreef Robin__ het volgende:
http://www.openbaarministerie.nl/boetebase/tabel/tab_001.htm
Rijden zonder rijbewijs 190,-
gefeliciteerdquote:Op maandag 9 januari 2006 13:33 schreef mirrie1986 het volgende:
vandaag theorie gehad (2e keer). Nu gelukkig wel geslaagdmet 4 foutjes. We hadden ook nog een onderbreking van 20 minuten.. Er was een kabel van een antwoordenkastje kapot.
had ik ook, toen werd er een kerel uitgegooid die zat af te kijken. Werd het ook stopgezet. Maar das helemaal niet vervelend hoor, ze doen zelfs de laatste vraag die je gehad hebt overnieuwquote:Op maandag 9 januari 2006 13:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
En wat lijkt em dat kut zeg, als je tijdelijk moet stoppen, zou ik echt helemaal uit me concentratie gehaald worden
valium?quote:Op maandag 9 januari 2006 13:53 schreef garnage-patrick het volgende:
iemand nog tips om te doen voor examen om beetje te ontspannen?
Was gelukkig pas bij vraag 40.. Maar het was niet echt erg om te wachten, eventjes ontspanning.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
En wat lijkt em dat kut zeg, als je tijdelijk moet stoppen, zou ik echt helemaal uit me concentratie gehaald worden
Iedere minuut die je extra doorbrengt bij het cbr is vervelendquote:Op maandag 9 januari 2006 13:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
had ik ook, toen werd er een kerel uitgegooid die zat af te kijken. Werd het ook stopgezet. Maar das helemaal niet vervelend hoor, ze doen zelfs de laatste vraag die je gehad hebt overnieuw
Gefeliciteerdquote:Op maandag 9 januari 2006 13:33 schreef mirrie1986 het volgende:
vandaag theorie gehad (2e keer). Nu gelukkig wel geslaagdmet 4 foutjes. We hadden ook nog een onderbreking van 20 minuten.. Er was een kabel van een antwoordenkastje kapot.
+ boete voor bijrijder van 110,- wegens rijles geven zonder certificaatquote:Op maandag 9 januari 2006 11:34 schreef Robin__ het volgende:
http://www.openbaarministerie.nl/boetebase/tabel/tab_001.htm
Rijden zonder rijbewijs 190,-
Hm, das dan weer minderquote:Op maandag 9 januari 2006 14:47 schreef Nemmi het volgende:
[..]
+ boete voor bijrijder van 110,- wegens rijles geven zonder certificaat![]()
jaja als ze je pakken verdienen ze ook dik aan je![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 17:09 schreef reul_lb het volgende:
Pfff, net terug van mijn Tussen Tijdse Toets... Daar aangekomen bleek ik niet meneer Schut, maar meneer Dubislav (de vrees van heel Geleen) te hebben.
Na een half uurtje rijden kreeg ik als algemeen advies: "Heel hard aan werken!!!", mijn kijkgedrag was niet voldoende, nacontrole ontbrak soms, volgafstand en plaats op de weg was ook niet altijd goed... Gelukkig de bijzondere verrichtingen wel gehaald.
Achja, dan gooien we er nog wat lessen tegenaan. Op zijn vroegst na 4 lessen gaan we kijken voor de aanvraag van het echte examen.
Trouwens, ben je het met zijn advies eens? Als je er goed over nadenkt denk je dan dat je normaal beter reed (dus had je nu wellicht zenuwen?) of was het altijd al zo?quote:Op maandag 9 januari 2006 17:09 schreef reul_lb het volgende:
Pfff, net terug van mijn Tussen Tijdse Toets... Daar aangekomen bleek ik niet meneer Schut, maar meneer Dubislav (de vrees van heel Geleen) te hebben.
Na een half uurtje rijden kreeg ik als algemeen advies: "Heel hard aan werken!!!", mijn kijkgedrag was niet voldoende, nacontrole ontbrak soms, volgafstand en plaats op de weg was ook niet altijd goed... Gelukkig de bijzondere verrichtingen wel gehaald.
Achja, dan gooien we er nog wat lessen tegenaan. Op zijn vroegst na 4 lessen gaan we kijken voor de aanvraag van het echte examen.
Oh, ik dacht ook nog een paar jaar rij-ontzegging.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:04 schreef Raissa het volgende:
[..]
Alleen een boete en verder niets?? Hmmm.. Valt nog mee dan..
ja, dat dacht ik dus ook, als je voor je 18e betrapt wordt voor rijden zonder rijbewijs dat je dan de eerstkomende paar jaar nog geen rijbewijs mag halenquote:Op maandag 9 januari 2006 17:32 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Oh, ik dacht ook nog een paar jaar rij-ontzegging.
neuh das volgens mij alleen bij herhalingquote:Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, dat dacht ik dus ook, als je voor je 18e betrapt wordt voor rijden zonder rijbewijs dat je dan de eerstkomende paar jaar nog geen rijbewijs mag halen
Dat dacht ik ook, daardoor reed ik ook altijd in het bosquote:Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, dat dacht ik dus ook, als je voor je 18e betrapt wordt voor rijden zonder rijbewijs dat je dan de eerstkomende paar jaar nog geen rijbewijs mag halen
Voordat ik met mijn TTT begon heb ik nog een uurtje gereden er daar ging werkelijk alles goed, volgens mijn instructeur. Maar zoals ik met de TTT zelf reed, zo slecht had ik nog nooit geredenquote:Op maandag 9 januari 2006 17:18 schreef Raissa het volgende:
[..]
Trouwens, ben je het met zijn advies eens? Als je er goed over nadenkt denk je dan dat je normaal beter reed (dus had je nu wellicht zenuwen?) of was het altijd al zo?
Zullen ook deels wel een beetje zenuwen geweest zijn dan.. Erg jammer, probeer je niet te druk te maken voor je echte examen, komt heus wel goed. En zo niet, dan doe je het gewoon lekker nog een keerquote:Op maandag 9 januari 2006 18:04 schreef reul_lb het volgende:
[..]
Voordat ik met mijn TTT begon heb ik nog een uurtje gereden er daar ging werkelijk alles goed, volgens mijn instructeur. Maar zoals ik met de TTT zelf reed, zo slecht had ik nog nooit gereden![]()
Het begon al goed, toen ik 3 keer moest gokken naar het kenteken van een auto![]()
Achja, nu ik erop terug kijk vind ik ook dat ik ontzettend slecht gereden heb, maar ach gelukkig was het een proefexamen... We zien het te zijner tijd wel.
Nee, na 4 lessen gaat hij kijken of hij het CBR kan gaan bellen...quote:Op maandag 9 januari 2006 17:16 schreef FOKke-H het volgende:
als je al die dingen die je noemt er in 4 lessen in wil bakken
Ik ben het levende bewijs dat je ook een rijontzegging kan krijgenquote:Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Yep. Ik heb 10=daagse opleiding bij ANWB gevolgd. Vond 't prima gaan. Was erg tevreden over mijn instructeur. Was idd wel iets duurder, had 't pakket genomen met rijbewijsgarantie. Was in een keer geslaagd (wel met wat mazzel, maar moet je ook eens hebben).quote:Op maandag 9 januari 2006 01:48 schreef TheUnreal het volgende:
Ik dacht zelf aan de ANWB, het is duidelijk wat duurder maar volgens de meeste staat daar wel een goede kwaliteit tegenover. Misschien iemand die hier ervaring heeft met de ANWB rijopleiding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |