abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33772505
Wat ik eigenlijk ook niet snap, omdat alle auto's tegenwoordig toch wel een toerenbegrenzer hebben.
pi_33772639
ik had de eerste lessen dat ik te laat naar 2 ging, je trekt op, en schakelt vrijwel direct door naar 2. maar ikke niet hoor vrooooooeeeeemm 2. Maar uiteindelijk hebben we dat er toch uitgekregen
pi_33773558
je moet eens 80 in z'n 1 rijden, das gaaf joh!
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_33775254
Gaat wel aardig hier, maar optrekken vanuit stilstand blijft wazig. Een paar rijlessen achter elkaar slaat hij niet af, maar dan opeens wel weer. Misschien meer op gevoel doen ipv naar het toerenaantal te kijken want schakelen in hogere versnellingen gaat wel soepel.

Iig, een BMW 320D hier, wel ok.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:11:12 #205
87694 Robin__
letitredno
pi_33775397
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:39 schreef SuperBosch het volgende:
Wat ik eigenlijk ook niet snap, omdat alle auto's tegenwoordig toch wel een toerenbegrenzer hebben.
Omdat het niet zuinig is, en echt goed voor de motor is het natuurlijk ook niet (alles slijt toch sneller als het vaak in de rondte/open/dicht gaat..)

Die auto's hebben het al zwaar genoeg
pi_33775629
mijn instructeur begon laatst ook ineens te zeiken dat ik moest gaan doorschakelen bij 2500 toeren
dan is dat ding echt niet vooruit te schijten als je zo vroeg al moet schakelen zeg
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:21:33 #207
87694 Robin__
letitredno
pi_33775779
Schakel zo vroeg mogelijk op naar een hogere versnelling. Bij maximaal 2500 toeren, voor diesel bij maximaal 2000 toeren. Een deel van het vermogen dat een automotor levert gaat verloren aan inwendige wrijvingsverliezen. Deze verliezen zijn evenredig met het toerental.

van www.hetnieuwerijden.nl

Je lest ook in een diesel neem ik aan kan je nagaan hoe kut dat dan is NOG eerder..
pi_33775862
Nee ik les in een benzine, maarja het is sowieso achterlijk vroeg, als je zo rijdt wordt je echt aan alle kanten voorbij gevlogen door auto's die niet als een bejaard wijf wegrijden.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:24:38 #209
87694 Robin__
letitredno
pi_33775887
Is dat uberhaupt wel te doen zonder je hand op de pook te houden

(ja natuurlijk is dat te doen.. maar volgens mij ben je langer bezig met al dat geschakel als dat je met je hand aan het stuur zit)
pi_33776531
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:17 schreef Repeat het volgende:
mijn instructeur begon laatst ook ineens te zeiken dat ik moest gaan doorschakelen bij 2500 toeren
dan is dat ding echt niet vooruit te schijten als je zo vroeg al moet schakelen zeg
Ik schakel nu ook vrij laat in de bezineauto van mn ouders. Voordat ik anders eens op de 80 zit
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:46:56 #211
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_33776706
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef FOKke-H het volgende:
hehe ben ik net afgereden, vind ik dit topic..

Ben direct na mn afstuderen begonnen bij de ANWB in Rijswijk (daar opt station) 28 November eerste les, toen eerst 2 weken 2 dagen per week en laatste 2 weken elke dag. Theorie in 1x gehaald met 3 fout (waren bij CBR in Rijswijk met 50 en waren er 6 geslaagd) en op 23 December geslaagd ook voor praktijk. Alleen de hellingproef deed ik in zn 2 lette ff niet zo op, maar voelde het direct op koppeling en kon corrigeren. In totaal had ik geloof ik 35 lessen.

Was heel erg tevreden over ANWB en had een erg gezellige instructeur. Maar dat zal per plaats wel verschillen. Heb overigens geen TTT gedaan.
Hee gaaf
Ik ben 17 okt begonnen bij de ANWB in Rijswijk
3 Nov ging mijn examen niet door omdat we in de file kwamen
17 nov ben ik gezakt en 21 Dec geslaagd
Wie was jouw instructeur en examinator
Ik had Jan Verhagen als instructeur en Dhr. Kok als examinator (eerst Rimmelzwaan)
Maar Rimmelzwaan is de schrik van de ANWB LOL
Maar Jan was echt een wereldvent
Beetje vakidioot maar dat is alleen maar goed
Shuffle up and deal!!!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:56:02 #212
130647 StormStront
Ja ik ruim andermans shit op
pi_33777040
Ben in augustus begonnen heb sindsdien 22 lessen gehad
heb nog geen vooruitzicht op een of andere examen
les bij koos van der bilt en instructeur hoeft steeds minder in te grijpen
pi_33777101
Ik krijg elke keer weer zin in rijles als ik dit topic weer zie
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:23:33 #214
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_33777938
bij mij was het zo dat ie pas examen ging aanvragen zodra hij niet meer hoefde in tegrijpen
heb nog wel eens van die stomme voorsorteer foutjes.. maar hij zegt. zolang je het netjes oplost is er niks aan de hand
pi_33780575
Ik mag morgen weer een uurtje!
pi_33782282
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:46 schreef mirelia het volgende:

[..]

Hee gaaf
Ik ben 17 okt begonnen bij de ANWB in Rijswijk
3 Nov ging mijn examen niet door omdat we in de file kwamen
17 nov ben ik gezakt en 21 Dec geslaagd
Wie was jouw instructeur en examinator
Ik had Jan Verhagen als instructeur en Dhr. Kok als examinator (eerst Rimmelzwaan)
Maar Rimmelzwaan is de schrik van de ANWB LOL
Maar Jan was echt een wereldvent
Beetje vakidioot maar dat is alleen maar goed
Instructeur was Andre. Als examinator had ik ene Chen. Hele geschikte kerel. Volgens mij had ik mijn proefexamen bij Jan
pi_33782356
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:23 schreef Devilnl het volgende:
bij mij was het zo dat ie pas examen ging aanvragen zodra hij niet meer hoefde in tegrijpen
heb nog wel eens van die stomme voorsorteer foutjes.. maar hij zegt. zolang je het netjes oplost is er niks aan de hand
Dit is echt nonsens. Foutloos rijden zul je nooit doen. Zie ook de site van CBR. Je bent sowieso geslaagd als je 1 fout maakt. Denk eraan dat je in je examen maar 20-30 minuten aan het rijden bent! Helemaal niet te vergelijken met een rijles.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:24:51 #218
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_33784070
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:34 schreef FOKke-H het volgende:

[..]

Dit is echt nonsens. Foutloos rijden zul je nooit doen. Zie ook de site van CBR. Je bent sowieso geslaagd als je 1 fout maakt. Denk eraan dat je in je examen maar 20-30 minuten aan het rijden bent! Helemaal niet te vergelijken met een rijles.
ik zeg ook niet DAT het zo is. zeg gewoon wanneer mijn instructeur het ongeveer aanvroeg voor me

ik heb mijn examen 17jan rond 1 uur. dus dan ist ook niet echt druk
simpele foutjes zijn ook niet erg. zolang je maar niet een serieuze ingreep krijgt denk ik.
da's al lang niet meer gebeurt tijdens het lessen.. wel "ingrepen" waarbij we zegmaar tegelijk op de rem stonden (instructeur en ik).. maar de keren dat dat gebeurde vond ie het helemaal niet erg. (was meer veroorzaakt door andere bestuurders die NIET achter les auto wilden aansluiten)

meestal zegt ie iets als: goed gedaan/opgelost

vraag me trouwens af wat de route zal worden vanaf het cbr leeuwarden
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:27:44 #219
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_33787681
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:33 schreef FOKke-H het volgende:

[..]

Instructeur was Andre. Als examinator had ik ene Chen. Hele geschikte kerel. Volgens mij had ik mijn proefexamen bij Jan
Haha die Andre is zo gek als een deur
Ik heb eens een hele discussie met hem gehad samen met Chantal (van de balie) ..lachen man
Ik hoorde dat Chen de ergste was uit Rijswijk
Dan moet je wel heel goed gereden hebben....
Shuffle up and deal!!!
pi_33787737
Dat is wel gunstig idd, ik ben woensdag 1 maart om 3 uur, dan lijkt het me ook wel rustig
Beter dan 9 uur 's ochtends of 4 of 5 uur 's middags iig
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:52:33 #221
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_33788241
idd
kheb geen problemen om rond die tijden te lessen. maar om dan het examen af teleggen :S
pi_33791885
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 23:24 schreef Devilnl het volgende:

[..]

ik zeg ook niet DAT het zo is. zeg gewoon wanneer mijn instructeur het ongeveer aanvroeg voor me

ik heb mijn examen 17jan rond 1 uur. dus dan ist ook niet echt druk
simpele foutjes zijn ook niet erg. zolang je maar niet een serieuze ingreep krijgt denk ik.
da's al lang niet meer gebeurt tijdens het lessen.. wel "ingrepen" waarbij we zegmaar tegelijk op de rem stonden (instructeur en ik).. maar de keren dat dat gebeurde vond ie het helemaal niet erg. (was meer veroorzaakt door andere bestuurders die NIET achter les auto wilden aansluiten)

meestal zegt ie iets als: goed gedaan/opgelost

vraag me trouwens af wat de route zal worden vanaf het cbr leeuwarden
Ik heb de laatste 6 lessen alleen maar examen routes gereden scheelt een hoop! Je kent dan met je examen de weg helemaal op je duimpje
pi_33791910
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:27 schreef mirelia het volgende:

[..]

Haha die Andre is zo gek als een deur
Ik heb eens een hele discussie met hem gehad samen met Chantal (van de balie) ..lachen man
Ik hoorde dat Chen de ergste was uit Rijswijk
Dan moet je wel heel goed gereden hebben....
Chen de ergste? Niet echt veel van gemerkt, maar ik reed gewoon rustig en vlot zoals ze het willen. Andre is een topper. Hij zegt ook gewoon: "ik leer je niet rijden zoals je het later jezelf aan gaat leren, ik leer je rijden zoals het CBR wil dat jij op het examen rijdt" Andre heeft tot nu toe ook een slagingspercentage van 77% ofzo hij had beetje geluk met zijn leerlingen, ok, maar het zegt toch wel wat
pi_33791914
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:29 schreef Repeat het volgende:
Dat is wel gunstig idd, ik ben woensdag 1 maart om 3 uur, dan lijkt het me ook wel rustig
Beter dan 9 uur 's ochtends of 4 of 5 uur 's middags iig
ik reed 8:55 en dat is TOP, je zit dan net na de ochtendspits
pi_33792404
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 09:44 schreef FOKke-H het volgende:

[..]

ik reed 8:55 en dat is TOP, je zit dan net na de ochtendspits
Ik moet om 9.50. Lijkt me ook wel een fijne tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')