quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:38 schreef Knoekie het volgende:
Net trouwens 2 uur gelest. 1ste uur beetje door woonwijken gereden. Laatste uur veel schakelen, en rotondes. (Bij Barendrecht - Carnisselande) Ging wel goed. Alleen nog het remmen gaat het niet echt soepel
Er zijn ook genoeg mensen die het met veel minder kunnen, ik heb na 32 uur les afgereden..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:19 schreef MaRySe het volgende:
Ik geloof niet dat ik nog 20 uur nodig hebDat is toch kei veel nog als ik denk dat ik het al bijna kan
Ja maar ik heb al 40 uur geredenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:23 schreef Raissa het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die het met veel minder kunnen, ik heb na 32 uur les afgereden..
-daarbij wil ik wel vermelden dat ik er een maand tussenuit ben geweest omdat ik een poosje in het ziekenhuis heb gelegen en medicijnen kreeg waarmee ik niet mocht autorijden..-
ik wou er alleen mee aangeven dat 60 uur toch wel veel is, dat jij misschien ook niet zoveel nodig hebt! mijn instructeur zei dat op zijn rijschool iedereen gemiddeld 35 lessen heeft (hier en daar wat uitschieters omhoog en naar beneden) en dan afrijdt.. 40 lessen is nog niet extreem veel hoor!quote:
Klopt, theorie kaart kan je daar idd kopen, ik zou wel zorgen dat je op tijd bent, want waar ik m'n theorie deed vanochtend stond een enorme rij! Pasfoto = 1 genoeg.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:25 schreef rena het volgende:
Wat moest je ook alweer meenemen naar het theorie examenIk had het wel opgeschreven, maar ik heb het idee dat ik iets vergeten ben.
*Theorie-examenkaart (moet je daar kopen toch?)
*Afschrift gemeente uitreksel
*Identiteitskaart
*Pasfoto's (hoeveel?)
*30,10 euro
Gefeliciteerd!! staat je TTT al geplanned? Of je praktijkexamen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:37 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
Klopt, theorie kaart kan je daar idd kopen, ik zou wel zorgen dat je op tijd bent, want waar ik m'n theorie deed vanochtend stond een enorme rij! Pasfoto = 1 genoeg.
Vanochtend m'n theorie in 1x gehaald, had 5 fout![]()
Heb nu 26 praktijklessen gehad, heb er nog wel een paar nodig.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:37 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
Klopt, theorie kaart kan je daar idd kopen, ik zou wel zorgen dat je op tijd bent, want waar ik m'n theorie deed vanochtend stond een enorme rij! Pasfoto = 1 genoeg.
Vanochtend m'n theorie in 1x gehaald, had 5 fout![]()
Heb nu 26 lesuren gehad, heb er nog wel een paar nodig.
Vandaag? Alvast suc6!!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:40 schreef rena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ja, ik heb hem om 13.30, maar ik ben er wel om 13.00 uur of eerder. Welke vragen had jij fout?
quote:
Nerveus zijn is nergens voor nodig, je hebt ruim de tijd voor alle vragen! Gewoon goed nadenken!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:47 schreef rena het volgende:
[..]
Donderdag, dus ik heb nog even. Ik ben nu al nerveus![]()
Ja, bij mij precies hetzelfdequote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:22 schreef rena het volgende:
[..]
Dat remmen is nog best lastig he, ik duw hem of te zacht of te hard in, ik ga van het ene naar het andere uitersteDan rijd ik op een rotonde af en mijn instructeur roepen HARDER INDUWEN DIE REM
Als ik dat de hele tijd doe tijdens het invoegen word ik doodgemaakt.. of bedoel je dat niet? Ik bedoelde meer dat je zo makkelijk accelereerd (over de 100 heen) dat je het amper doorhebt.. en dat terwijl ik nog geen volgas geef (ik weet dat het pedaal nog dieper kan, maar niet precies hoeveel dieper nog.. hehequote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens op kilometerteller kijken
ik zou het ook maar niet uitproberen als ik jou wasquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Als ik dat de hele tijd doe tijdens het invoegen word ik doodgemaakt.. of bedoel je dat niet? Ik bedoelde meer dat je zo makkelijk accelereerd (over de 100 heen) dat je het amper doorhebt.. en dat terwijl ik nog geen volgas geef (ik weet dat het pedaal nog dieper kan, maar niet precies hoeveel dieper nog.. hehe
Op snelwegen en alles wat een rechte weg is waar je boven de 50 km/h mag is de cruise control heerlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik zou het ook maar niet uitproberen als ik jou was
Ik rij ook vrij snel te snel, en dat weet ik ook wel, maar dat zit in de familie, lekker hard rijden
mijn snelste was 150, vond ie ook niet echt fijnquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:34 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Op snelwegen en alles wat een rechte weg is waar je boven de 50 km/h mag is de cruise control heerlijk.
Dat heb ik mezelf maar aangeleerd nadat ik 170 reed op de snelweg, waar mijn instructeur niet echt blij mee was
Mwah.. ik ga het toch echt wel een keer proberenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik zou het ook maar niet uitproberen als ik jou was
Ik rij ook vrij snel te snel, en dat weet ik ook wel, maar dat zit in de familie, lekker hard rijden
Mja je kan toch wel af en toe even kijken hoe snel je gaat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Als ik dat de hele tijd doe tijdens het invoegen word ik doodgemaakt.. of bedoel je dat niet? Ik bedoelde meer dat je zo makkelijk accelereerd (over de 100 heen) dat je het amper doorhebt.. en dat terwijl ik nog geen volgas geef (ik weet dat het pedaal nog dieper kan, maar niet precies hoeveel dieper nog.. hehe
Dat gevoel had ik ook totdat ik het pedaal eens vol intrapte....precies hetzelfde als half ingetrapt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Robin__ het volgende:
en dat terwijl ik nog geen volgas geef (ik weet dat het pedaal nog dieper kan, maar niet precies hoeveel dieper nog.. hehe
Mja tuurlijk, is ook wel zo, maar dat schiet er soms wel even bij in en dan ga je zo al weer 10 te hard. Laatste tijd wel minder last van hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Mja je kan toch wel af en toe even kijken hoe snel je gaat.
Mja dat zou ook best kunnen gebeuren ja.. lesauto had 2 weken terug 260.000 op de teller.. best pittigquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:55 schreef enakje het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik ook totdat ik het pedaal eens vol intrapte....precies hetzelfde als half ingetrapt.
Flutlesauto![]()
heb ik wel, maar mag ik niet gebruikenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:25 schreef SuperBosch het volgende:
Hebben jullie dan geen cruise control in de lesauto, dat werkt echt mega-fijn.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
heb ik wel, maar mag ik niet gebruiken
Hier nog éénquote:
nee, jij doet het goed. De anderen zijn te asoquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
-edit- nu 1,5 jaar me rijbewijs en heb nog nooit boven de 150 km/h gereden, die borden staan er zeg maar niet voor niks....Ik zal wel te netjes zijn...
Ik reed maandag voor het eerst in het donker, en mocht ik ook meteen voor het eerst de snelweg op. Dat vond ik wel eng, zo in het donker en dan voor de eerste keer invoegen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:29 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Zat trouwens vanmorgen ook opeens een ambulance achter me met zwaailichten aan en al![]()
Schrok me de tering, Maandag trouwens in het donker rijden
![]()
ik vind in het donker rijden ook moeilijker dan bij daglicht hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:13 schreef Nuna het volgende:
Serieus? 's Avonds vind ik echt irritant. Doordat het donkerder is kun je afstanden veel moeilijker inschatten, dus lastiger. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, 's avonds is het over het algemeen genomen véél rustiger overal.. Ik denk dat je in allebei de situaties moet hebben gereden om te zeggen dat je veel beter hebt leren autorijdenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:02 schreef Repeat het volgende:
Maar volgens mij leer je zo veel beter autorijden, als ik alles 's avonds kan, kan ik het zeker overdag, en andersom geldt dat natuurlijk helemaal niet
ach, hierzo in de randstad is het 's avonds drukker dan overdag in friesland ofzoquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:55 schreef Raissa het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, 's avonds is het over het algemeen genomen véél rustiger overal.. Ik denk dat je in allebei de situaties moet hebben gereden om te zeggen dat je veel beter hebt leren autorijden
Smeerlapquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:23 schreef ASroma het volgende:
tvp
Bij het invoegen:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef FOKke-H het volgende:
Over invoegen op de snelweg. In zn 5 trekt hij gewoon niet lekker. Je kunt als je op de invoegstrook rijd en je hebt wat extra gas nodig ervoor kiezen om terug te schakelen naar 4. (geef dan wel gas bij met het oplatenkomen v/d koppeling anders verlies je snelheid) In zijn vier trekt hij veel lekkerder op, ook met 100km/h. meestal zet ik hem gewoon pas als in ingevoegd ben in 5
Uiteraard, een motor heeft de meeste kracht/koppel bij een bepaald toerental (hoger is niet altijd beter geloof ik, iig kwa koppel niet (?)) maar dat ideale toerental ligt hoger als de 3000 waar je meestal schakelt (ongeveer) als je echt wil racen trek je m dus wel door tot aan de 'redline' (waar de lettertjes op je toerenteller rood worden) dan rij je dus bijvoorbeeld tot 65 in zn 2. Sommige auto's gaan zelfs harder in zn 4 als in zn 5 (vooral oudere auto's i guess) omdat de motor bij bijvoorbeeld 3000 toeren in zn 5 niet genoeg kracht heeft om de weerstand te overwinnen.. maar bij 5000 toeren in zn 4 welquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:21 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Bij het invoegen:
Ik zelf zet em meestal pas in de 4 bij de 100~110 km/h de 5 komt pas als ik echt uitgetrokken ben.
Op 100-kilometerwegen gaat die van de 3 naar de 5, dan heb je de 4 niet eens nodig..
Maar dat zal ook wel per auto verschillen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |