goede tvpquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:13 schreef Tomasso het volgende:
Ow, Ruzbeh heeft weer eens een gerucht op het altijd onbetrouwbare GAF gelezen en brengt het gelijk weer al feit
Onbetrouwbare GAF != NGC Magazinequote:Op vrijdag 23 december 2005 19:13 schreef Tomasso het volgende:
Ow, Ruzbeh heeft weer eens een gerucht op het altijd onbetrouwbare GAF gelezen en brengt het gelijk weer al feit
dit is zeker geen terugvindpost periquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:20 schreef peristilius het volgende:
Een tvp moet kunnen, maar 10 op een rij is toch iets te veel van het goede.
Ik doe niet aan myAT, kom toch niet buiten GAM.quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:25 schreef mordradead het volgende:
[..]
dit is zeker geen terugvindpost peri
[afbeelding]
Niet zeikenquote:Op vrijdag 23 december 2005 20:17 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ziet u mij een topic volspammen, oh hersenloze met uw waardevolle bijdragen in deze reeks?
Lol, inderdaad.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:17 schreef moomoo het volgende:
is het ontopic genoeg om te zeggen dat dat plaatje van link met die revo controller(zie ruzbehs NGC link) een heel slecht stukje photoshop-werk is?
myATquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:30 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik doe niet aan myAT, kom toch niet buiten GAM.
quote:One of Aonuma's biggest passions is cooking. "To tell the truth, I’ve been thinking a long time about how I could work cooking into a game somehow."
bronquote:Nintendo heeft de revolution af!
Zaterdag 24 december 2005 | Naar geruchten zou Nintendo de Nintendo Revolution af hebben. Zo schrijft een vooraanstaand Japans magazine (Dengeki). Officieel heeft Nintendo dit echter nog niet bevestigd.
De Revolution zou grotendeels klaar zijn, er zouden nog enkele kleine zaken moeten worden aangepast. De spelcomputer moet in de tweede helft van 2006 wereldwijd lanceren. - Lauran Beers
Ja? Tofquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:24 schreef mordradead het volgende:
dat stukje had ik ook kunnen schrijven
Er zijn al games in ontwikkeling. Wel met alpha kits.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:57 schreef alex4allofyou het volgende:
Is ie nu pas af? Dus er is nog niets geproduceerd kennelijk.
Dat is niet hoopgevend voor de launch.
Een post van jou die minder dan 25 zinnen bevatquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:57 schreef alex4allofyou het volgende:
Is ie nu pas af? Dus er is nog niets geproduceerd kennelijk.
Dat is niet hoopgevend voor de launch.
quote:Since the Revolution was shown off this past May, there's been a lot of chatter about it's release. When? How much? Nintendo has given us very little to base our predictions off of.
Today, though, I came upon some exciting information. My mom runs the Customer Service department at the local Target. She know the local Nintendo representative (brings in new demos, sets up Nintendo products...an actual NOA employee) pretty well. Today, the rep came into the store, doing some last minute Christmas shopping. According to the rep, the Revolution will be released in May next year. She was described as saying this in a "real quiet" voice.
Now, I'm certainly not claiming this to be 100% true. The source is reliable, being an NOA employee, and has given some accurate tidbits of info in the past. However, I think it's worth considering. If Nintendo were to show off some of the Revolution features in early May, then follow up quickly with a release, while it was still being hyped, it could set up for a great launch.
Would May be a good move for Nintendo? Could we possibly see this?
Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:17 schreef Xrenity het volgende:
http://www.infendo.com/2005/12/revolution-in-may.html
[..]
Die is er al vrij langquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:38 schreef Roi het volgende:
Omfg er is een Rev sectie op IGN dat betekend dat het de officiele naam wordt !!11!!!q!1!111~!1121!!!11
En Zelda, Mario en een paar EA games.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.
Dat lijkt me niet.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:40 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
En Zelda, Mario en een paar EA games.
Waarom kan jij je dat niet voorstellen? Dev's hebben al een hele lange tijd dev-kits...quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.
Gewoon op E3 zeggen dat ie binnen een week verkrijgbaar isquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.
Als het waar is zou ik rond januari zeggen dat hij eind mei launcht, om op de E3 nog even wat dingen te hypenquote:Op zaterdag 24 december 2005 18:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Gewoon op E3 zeggen dat ie binnen een week verkrijgbaar is
Ja, maar om een beetje redelijke game te bouwen heb je denk ik minimaal 18 maanden nodig.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:49 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Waarom kan jij je dat niet voorstellen? Dev's hebben al een hele lange tijd dev-kits...
Je spreekt jezelf tegen, maar iig, vertel, hoe weet je dat SSB R pas recent is begonnenquote:Op zaterdag 24 december 2005 18:14 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ja, maar om een beetje redelijke game te bouwen heb je denk ik minimaal 18 maanden nodig.
Iwata heeft gezegd dat Smash Brothers Revolution een launch titel zou zijn, en aangezien ze pas heel recent zijn begonnen met het echte ontwikkeling, lijkt me Mei veels te vroeg, en November juist heel redelijk aangezien ze ongeveer 12 maanden genoeg is voor een game als Smash Brothers.
OOK OP GAMESPOT!!q!!!!@31211 OMFG I DIE SO AHRD !!!111 GHOSTBUMPS !!!123 :d:d!??!@!!1111quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:38 schreef Roi het volgende:
Omfg er is een Rev sectie op IGN dat betekend dat het de officiele naam wordt !!11!!!q!1!111~!1121!!!11
Is bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:20 schreef Tomasso het volgende:
Je spreekt jezelf tegen, maar iig, vertel, hoe weet je dat SSB R pas recent is begonnenHoe kom je bij die 18 maanden? Waarom geloof je altijd je eigen geruchten wel en doe je ze voor als feiten, en andermans geruchten stamp je altijd gelijk de grond in bij wijze van spreke.
Dat heb ik op IGN gelezen. Waarom denk jij nou altijd dat ik alles wat ik zeg is gebaseerd op fucking geruchten of iets dat ik *kuch* op GAF heb gelezen? Andersmans geruchten stamp ik gelijk de grond in omdat het vaak onzin geruchten zijn, bijv. die 'mogelijke' advertenties voor de Revolution een tijd geleden.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:20 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen, maar iig, vertel, hoe weet je dat SSB R pas recent is begonnen
Ok, als je het op IGN hebt gelezen klinkt het al een stuk betouwbaarder. Met welke Nintendo insider heb je contacten dan?quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:31 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat heb ik op IGN gelezen. Waarom denk jij nou altijd dat ik alles wat ik zeg is gebaseerd op fucking geruchten of iets dat ik *kuch* op GAF heb gelezen? Andersmans geruchten stamp ik gelijk de grond in omdat het vaak onzin geruchten zijn, bijv. die 'mogelijke' advertenties voor de Revolution een tijd geleden.
Mario 128 is bijvoorbeeld al zo'n 25 jaar in ontwikkeling geloof ikquote:Dat 18 maanden is gewoon hoeveel je nodig hebt om een beetje goede game te maken. Er zijn namelijk heel erg weinig games, zo ver ik weet, die binnen 18 maanden gemaakt worden. De meeste doen er gewoon 2 jaar over of meer, zoals Zelda of Mario, etc.
quote:Op zondag 25 december 2005 16:23 schreef Xrenity het volgende:
Wat de neuk.
In het kader van wel leuk om te lezen
Je kan ook gewoon even de filmpje van E3 2005 zelf kijken en dan zie je dat hij de Revolution gewoon achter z'n rug hield.quote:Iwata pulled this unit (Immersive Game System Communication Unit) of the Revolution out of his jacket at E3 2005.
1-0 for the home team!!quote:Yoshiki Sugiyama (KOEI)
We would like to develop for the Revolution.
Was toch al weken bekend dat van koei ?quote:Op zondag 25 december 2005 18:44 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.the-magicbox.com/forums/showthread.php?t=15677
[..]
1-0 for the home team!!
Dat wel ja, maar dat was dus de reactie van Koei op het jaar 2006. In plaats van "zomg Playstation 3" of erger nog "Xbox 360 for the win" , zeggen ze "wow!".quote:Op zondag 25 december 2005 19:49 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://www.insidegamer.nl/content.php?id=7781
Dit dus
Romance of the 3 kingdoms is 1 van de meest verslavende games die ik gespeeld heb. Ga t eerst ns serieus spelen voordat je met die opmerking komt.quote:Op zondag 25 december 2005 23:25 schreef Enchanter het volgende:
Ja KOEI , krijgen we weer Romance of the 3 kingdoms deel 4898257![]()
Ik hoop van wel, dan kunnen mensen die smoesjes over nostalgie niet meer gebruiken.quote:Op maandag 26 december 2005 03:00 schreef alex4allofyou het volgende:
Kan me nog steeds niet voorstellen dat die nieuwe Zelda echt zoveel beter zal worden...
IMO is nostalgie van toepassing voor games als Pacman. Zo'n Pacman arcade kast bijvoorbeeld is cool om in huis te hebben, gewoon als statement en nostalgisch gevoel.quote:Op maandag 26 december 2005 13:18 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik hoop van wel, dan kunnen mensen die smoesjes over nostalgie niet meer gebruiken.
Zeker een goede eindejaarsroundup, alleen was ik het logischerwijs niet eens met de #1, wat de #1 betreft kon ik me toch net iets beter vinden in de mening van Gamespyquote:Op maandag 26 december 2005 16:35 schreef alex4allofyou het volgende:
He mensen, hebben jullie die Gamespot 'Best of 2005' gezien?Echt een aanrader, met filmpjes bij elke categorie. Beste game van 2005 is trouwens de game die ikzelf ook zag als de beste.
http://www.gamespot.com/pages/features/bestof2005/index.php?day=1
In Japan was het een erg goed jaar voor de PS2, in Europa wordt komend jaar erg goed.quote:Op maandag 26 december 2005 16:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Zeker een goede eindejaarsroundup, alleen was ik het logischerwijs niet eens met de #1, wat de #1 betreft kon ik me toch net iets beter vinden in de mening van Gamespy. Verder kon ik me in bijna alle andere awards wel vinden. Je ziet trouwens wel goed hoe erg de PS2/Cube/Xbox hebben geleden onder het feit dat next-gen voor de deur stond/staat, bijna geen goede games, RE4, God of War en Shadow of the Colossus zijn echt uitzonderingen. Rest van de platforms hadden een prima jaar (en in het geval van de PC imho een ongekend topjaar met tientallen geweldige titels, maar dat terzijde
)
Mwoah ach, ik vind het nog wel meevallen. De eerste helft van het jaar was best okee (voor de Xbox en PS2 in ieder geval), maar na de zomer is er gewoon niets meer gebeurd.quote:Op maandag 26 december 2005 16:48 schreef Retuobak het volgende:
Desondanks was het dit jaar werkelijk dramatisch voor current-gen met een paar uitzonderingen die weer extreem goed waren.
Mwoah, vind ik ook wel meevallen, maar het was geen super jaar nee.quote:Op maandag 26 december 2005 16:53 schreef Retuobak het volgende:
Zelfs het eerste half jaar viel nog erg tegen, zeker in vergelijking met 2004.
Nintendo DS deed het verbazingwekkend goed btw.quote:Op maandag 26 december 2005 16:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Zeker een goede eindejaarsroundup, alleen was ik het logischerwijs niet eens met de #1, wat de #1 betreft kon ik me toch net iets beter vinden in de mening van Gamespy. Verder kon ik me in bijna alle andere awards wel vinden. Je ziet trouwens wel goed hoe erg de PS2/Cube/Xbox hebben geleden onder het feit dat next-gen voor de deur stond/staat, bijna geen goede games, RE4, God of War en Shadow of the Colossus zijn echt uitzonderingen. Rest van de platforms hadden een prima jaar (en in het geval van de PC imho een ongekend topjaar met tientallen geweldige titels, maar dat terzijde
)
Mening != feitquote:maar de excitement die je krijgt van het spelen van RE4 is per minuut gezien hoger (totdat je m uitspeelt)
leuk spel , maar na 3-4 delen ofzo had/heb ik het wel gezien , misschien geef ik het nog wel eens de kans op de revoquote:Op maandag 26 december 2005 03:00 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Romance of the 3 kingdoms is 1 van de meest verslavende games die ik gespeeld heb. Ga t eerst ns serieus spelen voordat je met die opmerking komt.
Komt nog eens bij dat het in Japan de meest populaire strategy game is (of was).
...
Het was ook een mening, wordt erg vervelend als ik overal IMO bij moet zettenquote:
Dat betwijfel ik ook niet, maar ik denk dat het dynamische verrassende gevoel wat je hebt als je RE4 voor het eerst speelt in het begin toch verslavender is, op de lange duur 'wint' CIV4 natuurlijk het van RE4.quote:Ik kan behoorlijk opgaan in een online game Civ IV hoor, en ik vermaak me dan werkelijk geweldig (terecht winnaar best online game op IGN eigenlijk).
Waarom haal je de graphics er weer meteen bijquote:En ach, Civ IV mag dan niet het gevoel hebben dat het jaren uit de toekomst is zoals RE4, eerder het omgekeerde dankzij de beeldschone () graphics.
Zou zo kunnen, maar vergeet niet dat de fundering kwa gameplay al gelegd was met de vorige delen (wel veel vernieuwingen). RE4 is eigenlijk een game an sich met het RE-logo eraan geplakt. Dit maakt het toch net wat bijzonderer.quote:Desondanks is de gameplay de beste ooit in een game imho, onbeperkt houdbaar, verslavend, perfect gebalanceerd en zo simpel of diepgaand als je het wil. Sid Meier en Soren Johnson hebben imho een van de beste games, zo niet de beste game, van het afgelopen decennium afgeleverd.
Nintendo games zijn altijd nog 5-10e goedkoper dan de rest, dit verschil zal wellicht nog wel groter worden. Van mij hoeven er niet veel games te komen a la de PS of XBOX, als ze maar van goede kwaliteit zijn. De 20-80 regel gaat ook op met consoles; 20% van de games creeren 80% van de omzet. In andere woorden, het zijn de toptitels die de REV maken of kraken.quote:Ik ben trouwens benieuwd hoeveel titels de Revolution wel niet moet gaan krijgen in het eerste jaar met de ongekende droogte aan Cube titels de laatste tijd moeten er toch een hoop developers al geruime tijd bezig zijn aan Revo titels. En dankzij de mindere grafische capaciteiten zullen de games ook goedkoper en sneller zijn om te maken, ergo, al snel veel titels (alleen niet tegen een lage prijs in Europa, Nintendo kennende).
Die Jappen zijn bijna zo verslavend aan die game als FF.quote:Op maandag 26 december 2005 17:41 schreef Enchanter het volgende:
[..]
leuk spel , maar na 3-4 delen ofzo had/heb ik het wel gezien , misschien geef ik het nog wel eens de kans op de revo![]()
Een nieuwe Zelda bij de launch zou naast haast onmogelijk ook nog eens enorm dom zijnquote:Op maandag 26 december 2005 18:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Zelda @ launch is vrijwel onmogelijk. Metroid Prime 3 en Mario 128 @ launch met nog een paar titels is heel goed mogelijk, ik vraag me af wat Miyamoto nou aan het doen is enzo. Hij zei volgens mij nog vrij recent dat hij bezig was met Twilight Princess.
Is dat filmpje van de 1UP show? Ze zeiden daar alleen dat Kojima helemaal gek was op de Revolution maar niks over een online MGS.quote:Op maandag 26 december 2005 19:23 schreef King_of_cubes het volgende:
1UP had laatst een MGS week en daarin zat ook een interview met kojima. Ze stelden in dit filmpje de vraag of online metal gear solid niet beter op een ander platform kan dan op de ps2. Kojima had het toen over de PC en de Xbox maar ik dacht dat ik ook het woordje revolution hoorde vallen. Hoor ik nou wat ik hoop te horen?
Jawel, dat MGS online op Live! wel tof zou zijn.quote:Op maandag 26 december 2005 19:37 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Is dat filmpje van de 1UP show? Ze zeiden daar alleen dat Kojima helemaal gek was op de Revolution maar niks over een online MGS.
Ja, maar daarna dacht ik het woordje revolution te horen vallen toen hij het over andere platformen had.quote:Op maandag 26 december 2005 19:48 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Jawel, dat MGS online op Live! wel tof zou zijn.
Meer niet
Daar heb je wel een decoder nodig (wat het kastje is). Sommige plasmas hebben deze onboard, alleen zijn er verschillende standaarden & dien je vaak een kaart erin te stoppen ter registratie.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:37 schreef Koning-Afwas het volgende:
Aan zo'n digitale kast zoals bijvoorbeeld van Caiway heb je helemaal niks meer als je in het bezit van een HD-TV bent en alle programma's ook in die vorm worden uitgezonden. Ze worden namelijk al haarscherp naar je tv gegooid dus waarom iedereen nu verzot is op digitale televisie snap ik niet helemaal.
bronquote:De laatste tijd gingen er al veel geruchten over de prijs van de Nintendo Revolution rond. Toch bleef dit slechts bij geruchten. Nu heeft Nintendo-directeur Satoru Iwata tegenover Yahoo zich over de prijs van de Revolution uit gelaten.
Een directe prijs wil de Nintendo topman nog niet noemen. Wel liet hij weten dat de Nintendo Revolution zich inderdaad in een andere prijsklasse dan de Xbox 360 en Playstation 3 zal bevinden. Zo zal de prijs van Revolution zich inderdaad onder die van de Xbox 360 bevinden, aldus Iwata.
Ja dat is alles. Eigenlijk bevestigde dit alleen maar ieders vermoedens. Voor details over de daadwerkelijke prijs zullen we waarschijnlijk nog even geduld moeten hebben...
Lijkt wel een eierwekker of een tamagochi...quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:18 schreef MonTana_123 het volgende:
Naast de gewone controller/afstandbediening is er ook een mini controllertje voor de "Nintendo Revolution" verschenen.
Of ze deze ook daadwerkelijk gaan verkopen is nog onduidelijk.
[afbeelding]
bron: gamingpower.nl
Schattig dingetje niet
Lijkt me een zeer schappelijk prijsje dacht ik zo... Zeker voor een next-gen console.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:01 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Niet hoger dan 150 dollar (euro) dus.
Kojima had het erover dat een stand-alone online MGS best op meerdere platvormen mogelijk zijn, behalve de Revolution!quote:Op maandag 26 december 2005 19:23 schreef King_of_cubes het volgende:
1UP had laatst een MGS week en daarin zat ook een interview met kojima. Ze stelden in dit filmpje de vraag of online metal gear solid niet beter op een ander platform kan dan op de ps2. Kojima had het toen over de PC en de Xbox maar ik dacht dat ik ook het woordje revolution hoorde vallen. Hoor ik nou wat ik hoop te horen?
Kut je hebt gelijk.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:38 schreef P-Style het volgende:
[..]
Kojima had het erover dat een stand-alone online MGS best op meerdere platvormen mogelijk zijn, behalve de Revolution!
Klopt!quote:Op woensdag 28 december 2005 11:49 schreef King_of_cubes het volgende:
Alle MGS is geweldig, maar zelden op een Nintendo platform
Meteen de enige toffe ps2 gamequote:
Hoezo?quote:Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef alex4allofyou het volgende:
Hebben jullie wel eens Gamez.nl gechecked?
Ik ben meteen afgehaakd nadat ik de review zag van RE4![]()
Zo'n site kan ik dan niet meer serieus nemen...
Lees de review maarquote:Op woensdag 28 december 2005 13:58 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hoezo?
90% is toch een mooie score :s
Een site met een dergelijke URL neem ik al niet serieus meerquote:Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef alex4allofyou het volgende:
Hebben jullie wel eens Gamez.nl gechecked?
quote:Op woensdag 28 december 2005 13:58 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hoezo?
90% is toch een mooie score :s
Tsja, smaak he.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:52 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik had MGS3 , ik hem m 5 uurtjes gespeeld, toen ben ik ermee gekapt. Ik word gek van die verhaallijn & verder is de gameplay ook niet meer je van het.
Needles to say, ik zit helemaal niet te wachten op MGS4. Ziet er wel leuk uit hoor, maar doe mij maar Devil May Cry of RE. Konami is de laatste jaren vind ik niet goed bezig, natuurlijk hebben ze wel hun leuke spellen, maar een echte gameplay knaller/ nieuwe franchise hebben ze niet echt meer, vroeger waren ze nog gelijkwaardig aan Capcom.
Omgquote:Op woensdag 28 december 2005 20:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik een verhaal wil kijk ik wel een film
Nog nooit een spelverhaal gevolgd, ik klik altijd door als het mogelijk is.
Ik denk dat ik KotoR II nooit zo enorm veel gespeeld had als het een verhaal had op het niveau van Doom, same goes for Arcanum.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik een verhaal wil kijk ik wel een film
Nog nooit een spelverhaal gevolgd, ik klik altijd door als het mogelijk is.
quote:Japan's Biggest Developers Comment on 2006
December 28, 2005 - Just in time for the end of 2005 and the start of 2006, the biggest players in the Japanese game market have shared with Japanese publication Dorimaga their thoughts on the year that was and the years that are to come. Included are some revealing bits about future projects, choices for the best of 2005 and even a self evaluation score! Let's take a look.
Foei!quote:Hideo Kojima -- Konami, Metal Gear Solid Producer
Kojima gives himself a low 35 out of 100 for the year
quote:because he didn't release anything new. He wanted to leave Metal Gear Solid 4 to his staff so that he could start up a new game, but was unable to do this. Regarding next generation development -- specifically Metal Gear Solid 4 -- he jokes that Konami had already started work on Xbox 360 games back when Metal Gear Solid 3 finished completion, and it's somewhat annoying to have to play catch up. He doesn't seem too keen on the idea of multiplatform development, stating that he believes it important for game designers to concentrate exclusively on a single platform so that they can bring out the platform's special features and better target its audience. He does admit to wanting to make games for all three next generation platforms, though, giving the nod in particular to Revolution as a platform that, as a designer, it would be "foolish" for him to pass up on. With Revolution, he adds, he'd like to make strives in areas other than graphics and sound, a change for him, as he believes he's known as someone who pursues realistic visuals owing to his love of movies. Revolution isn't the platform he most wants to support, though. That honor goes to the PC, although he admits that his staff doesn't take so kindly to this position. The games that left the greatest impression with Kojima were Shadow of the Colossus and God of War, both of which he praises for having well defined themes, game settings and world views. The event or happening that left the greatest impression with him was the reorganization of Konami which left Kojima Productions a subsidiary.
Het zal wel om een MMO Gaanquote:Revolution isn't the platform he most wants to support, though. That honor goes to the PC, although he admits that his staff doesn't take so kindly to this position.
Ligt net aan de game, bij Mario bijvoorbeeld heb ik liever niet zo'n uitgebreid verhaal (damn you Sunshine),.Ik vind verhaal erg belangrijk bij andere spellen, zo staat FF3/7, Zelda (relatief weinig verhaal maar wel zeer pakkend), Eternal Darkness, Half-life1 etc hoog in mijn lijstje juist doordat het verhaal zo perfect geintegreerd werd met de game.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:16 schreef peristilius het volgende:
[..]
Tsja, smaak he.
Voor mij is een verhaal vertellen in een game gewoon erg belangrijk, vaak wil ik daarvoor iets mindere gameplay wel door de vingers zien. Al vind ik eigenlijk dat er niets mis is met de gameplay van MGS3.
Dat is juist een van de leuke dingen van MGS 3, je kunt ontzettend veel info krijgen als je het wilt, maar het hoeft niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Heb je MGS3 gespeeld dan weet je dat die game enorm veel (oninteressante) bij-informatie geeft waar je eigenlijk niets aan hebt. Het ergste daarbij is dat ik bij alle games alle informatie wel wil zien & dit bij MGS3 ondoenelijk is, het gaat maar door en door totdat je half-ingezakt voor je scherm zit (kan wel 15min < duren). Vaak zorgt die info er ook voor dat je elke keer uit de game wordt getrokken (waar het uiteindelijk om draait). MGS1 had een prima verhaallijn, deel 2 was al langdradig met een zeer vaag einde & deel 3 is een encyclopedie aan informatie over de characters die er totaal niet toe doen.
Dat sowieso.quote:2006 wordt een mooi jaar![]()
Bijna mee eens. Het moet komen uit een gezonde combinátie van die factoren, waarbij ze allemáál heel goed uitgewerkt moeten zijn!quote:Op woensdag 28 december 2005 23:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik ga 100% voor de beleving, of dat nou komt uit gameplay, verhaallijn, graphics, muziek (geluid), etc.
Helemaal mee eens!quote:He doesn't seem too keen on the idea of multiplatform development, stating that he believes it important for game designers to concentrate exclusively on a single platform so that they can bring out the platform's special features and better target its audience.
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?quote:Op donderdag 29 december 2005 03:43 schreef P-Style het volgende:
Helemaal mee eens!Platvorm exclusieve spellen zijn altijd zóveel beter uitgewerkt. Je merkt gewoon dat er veel aandacht aan is besteed, ze zien er zoorgaans èrg goed uit en alles is veel beter gebalanceerd. Daarom koop ik ook nooit multiplatvorm spellen.
Welkom in het Revolution topic.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed, pagina 2 alweer en nog niets gepost wat echt de moeite is
PES en Splinter Cell niet nee en MGS en Soul Calibur zijn in eerste instantie geschreven en geoptimaliseerd voor de PS2 (waarbij de laatste delen van beide series weer exclusives zijn).quote:Op donderdag 29 december 2005 09:10 schreef Tain het volgende:
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?
Beetje domme vergelijking, die games waren OOK exclusives. MGS, PES (weet niet zeker), Soul Caliber waren PS exclusives & Splinter Cell een XBOX exclusive.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:10 schreef Tain het volgende:
[..]
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?
Dàt hoop ik maar voor de Revolution.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:
...& REV will have a bucketload of them![]()
Hoezo een domme vergelijking? Splinter Cell was vanaf het begin af aan aangekondigd voor alle platformen.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Beetje domme vergelijking, die games waren OOK exclusives. MGS, PES (weet niet zeker), Soul Caliber waren PS exclusives & Splinter Cell een XBOX exclusive.
Ja, ze waren LATER op meerdere platformen. Maar neemt niet weg dat ze on the go gemaakt werden voor die eerste console en daarna 'overgezet' werden vanaf de eerste console structuur.
Vind je RE4 & Halo ook niet vallen binnen het kopje exclusives?
1 ding is zeker, Nintendo games zijn altijd totale exclusives & REV will have a bucketload of them![]()
P-Style komt met de opmerking dat multiplatformspellen niet de kwaliteit hebben die exclusive games wel hebben omdat er zoveel aandacht is besteed aan die desbetreffende consoles. Hierin geef ik m globaal genomen gelijk; de developers kijken dan namelijk naar de console-specificaties en bouwen de game op met die statistics in mind.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:59 schreef Tain het volgende:
[..]
Hoezo een domme vergelijking? Splinter Cell was vanaf het begin af aan aangekondigd voor alle platformen.
PES eerst PS exclusive, nieuwste delen tegelijkertijd op Xbox en PS2
Soul Calibur, ook weer eerst PS exclusive en het laatste deel gewoon voor alle platformen tegelijkertijd
Snake heeft al meer platformen gezien dan Mario
RE4 is geen echte exclusive en Halo ook niet of je moet opeens PC als platform helemaal niet meer gaan meetellen
Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.quote:
Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkhedenquote:Op donderdag 29 december 2005 13:20 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]Splinter Cell was eerst een XBOX exclusive, kijkend naar de conversions op de andere consoles kun je dit goed zien.
De dreamcast versie dan neem ik aan?quote:Soul Caliber 1 heb ik t over.
Ik heb het over de allereerste versie Metal Gearquote:MGS1 heb ik t over; in dat spel zijn alle mechanics 'uitgevonden' en geimplementeerd (op PS)
Ah vandaar dat de GC af en toe de mooiste multiplatform games heeftquote:Het gegeven dat RE4 ineens aantoonde dat GC helemaal niet onderdeed, sterker nog, nieuwe benchmarks bracht op graphisch vlak is OMDAT ie voor dit systeem from scratch is gemaakt. Tijdens de ontwikkeling was ie gewoon exclusive met de daaropvolgende kwaliteit als gevolg.
Halo zou eerst een strategy game worden op de Mac en is toen daarvoor gecancelled en door Microsoft binnen gehaald als console seller voor de Xbox. Gearbox is daarna bezig geweest om het spel te porten naar de PCquote:Halo was eerst een PCspel, maar uiteindelijk gemaakt voor XBOX als exclusive. De engine van Halo op de PC was extreem unbalanced waardoor het spel niet goed liep op PC gekeken naar de specificaties. Halo kwam sowieso een jaar later.
quote:Nintendo is slim door de REV zo te maken dat developers gestimuleerd worden om exclusive titels te maken (gezien kosten/controller). De slechte conversions bij de GC heeft bij de mainstream massa het imago gecreerd dat de GC inferieur was kwa graphics, RE4 was het bewijs dat het helemaal niet zo was.
MGS1 kwam uit voor de PS, de delen daarvoor heetten gewoon MG.quote:
Verbeterdquote:Op donderdag 29 december 2005 13:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
MGS1 kwam uit voor de PS, de delen daarvoor heetten gewoon MG.
Microsoft kwam al heel snel met geld aanzetten, en SC is voor een groot deel dan ook wél exclusief gemaakt voor de Xbox. Later kwam de PC versie en pas nóg weer een tijd later kwam hij naar de PS2/NGC, iirc.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:47 schreef Tain het volgende:
Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkheden
En het was de MSX2, niét de C64. Waarbij de MSX2 versie dus ook beter was dan de NES versie. NES-versie was de port.quote:
Helemaal oneens.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.
Only Sith deal in absolutesquote:Op donderdag 29 december 2005 14:16 schreef Egamer het volgende:
[..]
Helemaal oneens.Ga snel je mond spoelen.
Platform games en 3rd action games horen thuis op de PS2 en de GameCube. Xbox is voor race en FPS spellen.
Het belangrijkste van GTA is voor mij toch echt het racen hoor, het schieten zuigt sowieso, maakt niet uit op welke console je het speelt.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:16 schreef Egamer het volgende:
[..]
Helemaal oneens.Ga snel je mond spoelen.
Platform games en 3rd action games horen thuis op de PS2 en de GameCube. Xbox is voor race en FPS spellen.
Da's maar goed ook!quote:Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef peristilius het volgende:
Maar ik denk sowieso dat de Revolution amper te maken krijgt met ports, omdat de hardware zo anders is.
Ik heb hem op de C64 gespeeldquote:Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
En het was de MSX2, niét de C64. Waarbij de MSX2 versie dus ook beter was dan de NES versie. NES-versie was de port.
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:47 schreef Tain het volgende:
[..]
Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkheden
[..]
De dreamcast versie dan neem ik aan?
[..]
Ik heb het over de allereerste versie Metal Gear
[..]
Ah vandaar dat de GC af en toe de mooiste multiplatform games heeft
[..]
Halo zou eerst een strategy game worden op de Mac en is toen daarvoor gecancelled en door Microsoft binnen gehaald als console seller voor de Xbox. Gearbox is daarna bezig geweest om het spel te porten naar de PC
[..]
Maar wat zegt het feit dat die versies weinig verbeterpunten hebben tov de PS2? XBOX versie heeft betere framerate en textures, maar het spel kwam VEEL later & maakt duidelijk dat het gewoon een direct conversion van de PS2 versie was. Zou GTA eerst voor de XBOX gemaakt worden dan was ie waarschijnlijk veel beter.quote:Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.
Kijkend naar de DS weet ik het nog niet zo...quote:Maar ik denk sowieso dat de Revolution amper te maken krijgt met ports, omdat de hardware zo anders is.
Heb jij wel eens geprobeerd om zonder je vingers in de knoop te leggen een drive-by te doen met GTA:SA op de Xbox?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef peristilius het volgende:
[..]
De controls van GTA zijn nou niet zo bijzonder dat je er een bepaalde controller voor nodig hebt, de voordelen van de Xbox zijn dan ook graphics en custom soundtracks.
Ze hebben in de cube versie meer aandacht gegeven aan bijv stoom en op onderstaand plaatje vind ik de cube versie sowieso het mooistquote:Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]Splinter Cell op XBOX is superieur aan de andere console-edities. Hoe verklaar jij dat een game die een jaar ouder is, er nog steeds beter uitziet dan op de andere consoles? De lightning was een specialiteit van de XBOX, en raad eens wat het mooiste aan het spel was grafisch? Kennelijk heb je een heel andere Splinter Cell GC gespeeld dan ik, alleen de laadtijd was beter.
De kast was gebaseerd op de playstation en later naar de Dreamcast geport en toen weer geoptimalizeerd.quote:Soul Caliber was er ook al op de PS1> de arcadeversie die eerst gemaakt werd was gewoon een Playstation kast (lijkt me toch duidelijk dan).
Hebben het over een ander spelquote:Ik had het over MGS. Die had alles wat Sony kon wensen van een exclusive titel; controle gebasseerd op de PScontroller, totale benutting graphics PS & exclusiviteit van jaren.
Prince of Persia: Sands of Timequote:GC de mooiste multiplatform versies? Noem dr eens een paar?
Zeg maar gerust dat Gearbox de port gewoon verkloot heeft van Halo voor de PCquote:Halo is een iets ander verhaal, de XBOX was op dat moment beter dan de PChardware capabilities, dus de game was gewoon beter op de XBOX op moment van eerst uitkomen. Daarbij was de PCversie vele maanden later. Zoals ik eerder uitlegde is exclusiviteit vaak het maken van een game die optimaal gebruik maakt van de desbetreffende console, wat exclusive titels vaak bijzonderer maakt. Zoals gezegd was de PCversie niet echt je van het (kwa potentie).
Ook best lastig om een game te ontwikkelen met een controllerquote:In principe worden alle spellen op een PC gemaakt![]()
Soul Calibur 2quote:Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:GC de mooiste multiplatform versies? Noem dr eens een paar?
Ja, ik dus!quote:Op donderdag 29 december 2005 15:21 schreef Tain het volgende:
Maar het ging er overigens om dat mensen geen multiplatform titels kopen, terwijl er toch goede tot zeer goede titels tussen kunnen zitten
Meestal wel!quote:...en of ze dan eerst exclusief zijn voor een console, maakt de port niet bij voorbaat al slechter dan het origineel
Drive-by deed ik sowieso haast nooit en vind ik sowieso zuigen, met kutte controls moet dit wel een ramp zijn.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:18 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Heb jij wel eens geprobeerd om zonder je vingers in de knoop te leggen een drive-by te doen met GTA:SA op de Xbox?Qua controls is de PS2 versie beter, maar de custom soundtracks en de verbeterde graphics hebben er wel voor gezorgd dat ik mijn PS2-versie ingeruild heb voor de Xbox-versie.
Dat het later is maakt mij niet veel uit, ik zeg alleen dat een port niet altijd slechter is dan het origineel.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar wat zegt het feit dat die versies weinig verbeterpunten hebben tov de PS2? XBOX versie heeft betere framerate en textures, maar het spel kwam VEEL later & maakt duidelijk dat het gewoon een direct conversion van de PS2 versie was. Zou GTA eerst voor de XBOX gemaakt worden dan was ie waarschijnlijk veel beter.
Bij de DS kan ik het moeilijk ports noemen, het zijn wel spellen met dezelfde titel, maar het zijn toch hele andere spellen.quote:[..]
Kijkend naar de DS weet ik het nog niet zo...
No way, de playstation versie heette Soul Edge en was een arcade port en het eerste deel in de serie.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:21 schreef Tain het volgende:
[..]
De kast was gebaseerd op de playstation en later naar de Dreamcast geport en toen weer geoptimalizeerd.
[..]
Maar de arcade-versie van Soul Calibur, inderdaad de opvolger van Soul Edge, draaide op Playstation hardware.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:48 schreef piet_pelle het volgende:
No way, de playstation versie heette Soul Edge en was een arcade port en het eerste deel in de serie.
De Dreamcast kreeg als enige console de arcade conversie van de opvolger, Soul Calibur.
Dat klopt wel wat was het, system 11? Toch een opgevoerde versie van playstation hardware zoals arcade boards wel vaker zijn met extra RAM.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar de arcade-versie van Soul Calibur, inderdaad de opvolger van Soul Edge, draaide op Playstation hardware.
Wat dat betreft is Soul Calibur op de Dreamcast een voorbeeld van een héle goeie port!(Voor zover je het een port kan noemen, want hij's natuurlijk helemaal opnieuw geprogrammeerd voor de DC)
We kunnen er lang en breed over discussieren, Splinter Cell GC was niet het spel wat het had kunnen zijn, en laten we het niet hebben over de ports van de opvolger. Dat de fog een beetje beter is ok, maar het totale product was niet te vergelijken. Mn broertje die een GC heeft, heeft m helemaal niet aangeraakt omdat hij gewend was aan de XBOXversie die er gewoon top uitzag in vergelijk.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:21 schreef Tain het volgende:
[..]
Ze hebben in de cube versie meer aandacht gegeven aan bijv stoom en op onderstaand plaatje vind ik de cube versie sowieso het mooist
[afbeelding]
[..]
Piet Pelle zei het al, ik bedoelde Soul Edge. Is praktisch hetzelfde spel en de grondlegger van wat later Soul Caliber werd.quote:De kast was gebaseerd op de playstation en later naar de Dreamcast geport en toen weer geoptimalizeerd.
[..]
En heb jij die game gespeeld toen ie net uitkwam??? Mn mond sloeg open van verbazing toen.quote:Hebben het over een ander spel
[..]
Ik zei noem er eens een paar, trouwens XBOX versie was gewoon graphisch mooier.quote:Prince of Persia: Sands of Time
[..]
Maar k heb m wel lekker gespeeld zodat ik geen XBOX hoefde te kopenquote:Zeg maar gerust dat Gearbox de port gewoon verkloot heeft van Halo voor de PC
[..]
quote:Ook best lastig om een game te ontwikkelen met een controller
Dat hoor je me ook niet zeggen, alleen is een spel als ie exclusief wordt gemaakt vaak beter geprogrammeerd voor die console dan wanneer het een port is.quote:Maar het ging er overigens om dat mensen geen multiplatform titels kopen, terwijl er toch goede tot zeer goede titels tussen kunnen zitten en of ze dan eerst exclusief zijn voor een console, maakt de port niet bij voorbaat al slechter dan het origineel
We kunnen inderdaad er lang over ouwehoeren, maar het is over het algemeen gebaseerd op persoonlijke smaak. Ik vind zelf fog effecten meer sfeer aan een game geven op de juiste plekken dan iets mooiere graphics. Beide is natuurlijk nog beterquote:Op donderdag 29 december 2005 16:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
We kunnen er lang en breed over discussieren, Splinter Cell GC was niet het spel wat het had kunnen zijn, en laten we het niet hebben over de ports van de opvolger. Dat de fog een beetje beter is ok, maar het totale product was niet te vergelijken. Mn broertje die een GC heeft, heeft m helemaal niet aangeraakt omdat hij gewend was aan de XBOXversie die er gewoon top uitzag in vergelijk.
Ik heb een chronische hekel aan de Metal Gear Solid serie. Kan maar niet wennen aan de besturing en aan het gebruik van de cameraquote:Piet Pelle zei het al, ik bedoelde Soul Edge. Is praktisch hetzelfde spel en de grondlegger van wat later Soul Caliber werd.
[..]
En heb jij die game gespeeld toen ie net uitkwam??? Mn mond sloeg open van verbazing toen.
Van POP wist ik het zeker dat de cube versie mooier is dan de Xbox versie. Kwam geloof ik door het gebruik van meer antialiasing in de cube versie. Veel verschilt het ook nietquote:Ik zei noem er eens een paar, trouwens XBOX versie was gewoon graphisch mooier.
Ach Halo 1 vond ik toen voor de Xbox een hele goede shooter en als ik het nu speel dan is het spel toch wel inferieur aan andere shooters. Neemt niet weg dat het voor een console shooter ontzettend lekker wegspeelt.quote:Maar k heb m wel lekker gespeeld zodat ik geen XBOX hoefde te kopen(helaas deed ik dat wel met Halo 2
)
Voor het ontwikkelen van een game heb je gewoon een keyboard/muis nodig, met een controller kom je niet echt ver als je op die manier een spel moet gaan ontwikkelenquote:![]()
Dat ligt dus ook weer helemaal aan de developer en aan de hoeveelheid tijd die ze hebben of vrij maken om het spel te porten.quote:Dat hoor je me ook niet zeggen, alleen is een spel als ie exclusief wordt gemaakt vaak beter geprogrammeerd voor die console dan wanneer het een port is.
quote:Wie sinds de uitgave van Animal Crossing voor de Nintendo GameCube dagenlang achter zijn console heeft doorgebracht, zal dit wellicht in 2006/2007 ook voor de Nintendo Revolution moeten doen. Ontwikkelaar van Animal Crossing: Wild World voor de Dual Screen, Katsuya Eguchi, heeft namelijk aangegeven een aantal ideeën te hebben voor een nieuwe titel op de betreffende console van volgend jaar. Eguchi is vooral geïnteresseerd in de Wi-Fi mogelijkheden van het exemplaar, wat dus zou betekenen dat de game nu echt gebouwd wordt op de interne online mogelijkheden. Aldus een enthousiaste Katsuya Enguchi.
Je wordt echt moe van die kneusquote:Revolution specs will be released soon and believe me they do matter.
Believe
A Revolution is Coming!
SG007
Ik ben benieuwd naar die beeldenquote:Hi Kevin,
First of all thank you for following the blog. I am an insider. Other than that I will not say anything. I will not say if I do or do not work for Nintendo.
I will not say if I am working for a marketing company for them.
I will also not say if I have friends that are on the inside.
All I will say is that I am on the inside and that is the reason why this blog has been around so long. Soon I will begin to show videos and pictures of the Revolution in action.
Very Soon.
A Revolution is coming!
Are you ready to Revolt?
SG007
Hier het filmpjequote:Vrijdag 30 december 2005 | Volgens een zojuist online gezet filmpje is de uiteindelijke naam van Nintendo's volgende generatie spelcomputer 'Nintendo RS'. Nintendo had al aangegeven dat 'Revolution' slechts een werknaam voor haar next-gen console was, dus geheel onmogelijk is het niet. Echter is het filmpje niet van Nintendo zelf, dus de kans is groot dat het slechts werk van een creatieveling is.
En aangezien het filmpje, dat het opstartmenu van de Nintendo Revolution zou moeten voorstellen, er niet erg professioneel uit ziet, zou je vermoeden dat het om een zogenaamde 'hoax' - een nep filmpje - gaat. Overigens wordt her en der gespeculeerd dat RS staat voor "Revolution System", maar dat terzijde, want het filmpje is hoogstwaarschijnlijk nep. - Willem Bonnes
FAKE!!!1111quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:26 schreef RaymanNL het volgende:
Naam van Revolution bekend?
[..]
Hier het filmpje![]()
![]()
Duidelijk nep dus
* RaymanNL wacht op Ruzbeh reactie: FAKE!!!!1111
Nu wel en hij is overduidelijk nep.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:31 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
FAKE!!!1111
ik heb het filmpje nog niet eens gezien
bronquote:Nintendo schützt 'Nintendo Floor Vision'
31.12.05 - Nintendo hat die Bezeichnung 'Nintendo Floor Vision' letzten Monat beim japanischen Patentamt schützen lassen. Um was es sich handelt, ist unklar.
Volgens mij dat tie de vloer kan herkennen, en daarmee bedoel ik, dat tie weet waar je voeten staan, , misschien wel iets van een projectie op de grond voor knoppen, die je dan ook echt met je voet in kunt drukken, een soort van virituele dansmatquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Aha en wat houd dat in
Moet je dan nog meer rare bewegingen maken om die suffe loodgieter te laten bewegen of wat?quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:16 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
bron
Vertaald: NIntendo heeft een patent aangevraagt voor Floor Vision
Als dat ';eén van de laatste geheimen van de Revolution is, dan word dat ding heilig
Voor een normale Dansmat heb je ook niet zóveel ruimte nodigquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:27 schreef H.Flick het volgende:
Geloof je het zelf![]()
. Virtuele dansmatten, vloeren herkennen... je hebt nog een hele kamer nodig alleen voor je revolution als dat allemaal waar is.
En die dingen kosten 100+ euro. Dus verwacht jij dat dergelijke tech in een console van hooguit 200 komt?quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:29 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Voor een normale Dansmat heb je ook niet zóveel ruimte nodig
En wat ik zei, dat bestaat alwel, je kunt al toetsenborden kopen voor je mobiel, waarbij de mobiel (of eigenlijk het apparaat) een toetsenbord projecteerd, en je daarmee kunt typen![]()
![]()
Rayman welquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En die dingen kosten 100+ euro. Dus verwacht jij dat dergelijke tech in een console van hooguit 200 komt?
Doet me denken aan E3 2005's Zelda boothquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:16 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
bron
Vertaald: NIntendo heeft een patent aangevraagt voor Floor Vision
Als dat ';eén van de laatste geheimen van de Revolution is, dan word dat ding heilig
Moest ik ook al aan denken iddquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:56 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Doet me denken aan E3 2005's Zelda booth
http://cube.ign.com/articles/621/621862p1.html
Maar er komt blijkbaar wel zo iets, anders heette het niet Floor Visionquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En die dingen kosten 100+ euro. Dus verwacht jij dat dergelijke tech in een console van hooguit 200 komt?
OMG dat ding word groot!quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:27 schreef H.Flick het volgende:
Geloof je het zelf![]()
. Virtuele dansmatten, vloeren herkennen... je hebt nog een hele kamer nodig alleen voor je revolution als dat allemaal waar is.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:51 schreef alex4allofyou het volgende:
Floorvision; de revolutie op de Revolution!!!
Nintendo heeft samen met TomTom software ontwikkeld die het mogelijk maakt je Revolution controller overal naartoe te brengen & je omgeving om te zetten in on-the-go graphics applicaties.
De ingeboude GPS ontvanger in de controller maakt het mogelijk de straten en andere vloeroppervlakten te analyseren en deze bijvoorbeeld te implementeren in een Mariouniverse!!!
Woon je in Amsterdam, kijk dan niet raar op wanneer Mario128 opstart en een mission moet doen in het Vondelpark met blowende Koopa Troopas. Wil Mario shoppen dan kan hij naar de Kalverstraat lopen en daar zn nieuwe accesoires kopen, voor een verzetje kan ie altijd naar de Wallen lopen om daar princess op te pikken.
In Parijs kun je weer naar de speciale groene Eiffeltoren lopen en leuke mode-items kopen voor Mario. THE POSSIBILITIES ARE LIMITLESS!
Floorvision, het echte geheim van de Revolution![]()
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:51 schreef alex4allofyou het volgende:
Floorvision; de revolutie op de Revolution!!!
Nintendo heeft samen met TomTom software ontwikkeld die het mogelijk maakt je Revolution controller overal naartoe te brengen & je omgeving om te zetten in on-the-go graphics applicaties.
De ingeboude GPS ontvanger in de controller maakt het mogelijk de straten en andere vloeroppervlakten te analyseren en deze bijvoorbeeld te implementeren in een Mariouniverse!!!
Woon je in Amsterdam, kijk dan niet raar op wanneer Mario128 opstart en een mission moet doen in het Vondelpark met blowende Koopa Troopas. Wil Mario shoppen dan kan hij naar de Kalverstraat lopen en daar zn nieuwe accesoires kopen, voor een verzetje kan ie altijd naar de Wallen lopen om daar princess op te pikken.
In Parijs kun je weer naar de speciale groene Eiffeltoren lopen en leuke mode-items kopen voor Mario. THE POSSIBILITIES ARE LIMITLESS!
Floorvision, het echte geheim van de Revolution![]()
Gaan we dat nu ook weer overnemen van Amerikaanse fora?quote:
Ik denk ik ben extra duidelijk voor wanneer Notorious langs komt.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:10 schreef BMH het volgende:
[..]
Gaan we dat nu ook weer overnemen van Amerikaanse fora?
Ik moest lachen. Dat illustreer ik hier doormiddel van een smiley: "". Ik meld dit voor de mensen die niet door hebben dat deze smiley mij lachend voor moet stellen.
Wat is daar mis mee? (wist trouwens niet dat het van amerikaanse fora kwam...)quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:10 schreef BMH het volgende:
[..]
Gaan we dat nu ook weer overnemen van Amerikaanse fora?
Damn, wist helemaal niet dat er award waren. Mijn awards zijn wel een beetje 'dubious'. Degene die het meest lult en met het minste resultaatquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Trouwens, gezien dat je 2 awards hebt gepakt bij de GAM user awards?
2006 is al leuk alleen door het feit dat de E3 eindelijk weer een echte kraker wordt en Zelda uitkomt.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:04 schreef Retuobak het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde
Ik vond 2005 een topjaar (niet zo gek ook als PC-gamer), maar veel PC games zijn in 2006 'moved to next generation PC-hardware'. Komen nog wel een paar dozijn interessante titels uit, maar het aantal AAA titels zal de 10 niet overstijgen. Zal dus het jaar van consoles worden voor mij.
Die icoontjes staan toch gewoon in het topic.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:17 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
2006 is al leuk alleen door het feit dat de E3 eindelijk weer een echte kraker wordt en Zelda uitkomt.
Waarom heb jij trouwens een aangepast icoontje terwijl ik als grote winnaar () dr geen heb?
Veelbelovende PC titels 2006/2007quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:04 schreef Retuobak het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde
Ik vond 2005 een topjaar (niet zo gek ook als PC-gamer), maar veel PC games zijn in 2006 'moved to next generation PC-hardware'. Komen nog wel een paar dozijn interessante titels uit, maar het aantal AAA titels zal de 10 niet overstijgen. Zal dus het jaar van consoles worden voor mij.
Al gezien, maar heel veel titels lijken me 7.5-8.5 en niet van het niveau eeuwige klassieker, waar er genoeg van waren op de PC in 2005.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:19 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Veelbelovende PC titels 2006/2007
http://www.gamespot.com/forums/show_msgs.php?topic_id=24145969&page=0
Ik zie hem ook niet, hoor. Maar ik snap toch nooit hoe dat zit met webicons en upload icons etc. etc.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:26 schreef alex4allofyou het volgende:
k Heb een EDIT uitgevoerd van mn vorige post. Trouwens, ik zie mijn icoontje helemaal niet verandert (k zie alleen maar John, Paul, George & Ringo). Kan dus alleen gezien worden door anderen kennelijk.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:46 schreef alex4allofyou het volgende:
2006 daarentegen:
-betere economie
-exciting E3
-REVOLUTION
-PS3
-Zelda
-Plasma SED TV
- Wereldkampioenschap
Sla een van de icons opquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:26 schreef alex4allofyou het volgende:
k Heb een EDIT uitgevoerd van mn vorige post. Trouwens, ik zie mijn icoontje helemaal niet verandert (k zie alleen maar John, Paul, George & Ringo). Kan dus alleen gezien worden door anderen kennelijk.
iddquote:Op zondag 1 januari 2006 11:32 schreef Goldboy het volgende:
Vanaf vandaag... Het jaar van de Revolutie!
quote:Op zondag 1 januari 2006 11:56 schreef Retuobak het volgende:
Misschien wilden ze developers gewoon tijd geven om hun games te maken?
al lang toch.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Zijn die developers dan eindelijk al begonnen dan?
Ik heb weinig hoop voor de eerste generatie third party spellen (maar wel voor de first party spellen)
quote:Looking like a TV remote, the controller has a built-in motion-sensor, allowing players to control the action onscreen by pointing it at their television and waving it around.
"The expectation that it is going to be a big clumsy but the moment you start using it, it is extremely precise," said Ms Robertson who recently tried a technical demonstration of the system.
"It has that slight hint of magic as you point your hand at the screen and what you want to happen, happens."
EA's John Schappert agrees: "We've got hands on with the Revolution and, sure enough, the controller is revolutionary.
"It is a control device unlike anything else we have played before."
Ik ben benieuwdquote:"It is a control device unlike anything else we have played before."
www.nintendoon.comquote:Op zondag 1 januari 2006 18:46 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Weet iemand waar ik dat Nintendo ON filmpje ofzo nog kan vinden?
Ik snap nog steeds niet hoe ze dat gedaan hebben, met name het laatste stukje ziet er te goed uit voor een fake.quote:Op zondag 1 januari 2006 19:14 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nog nooit gezien, maar respect voor die fake
Erg netjes in elkaar gezet.
En toch is het fake. Gewoon gedaan door een werkloze eikel die niks te doen had.quote:Op zondag 1 januari 2006 19:39 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe ze dat gedaan hebben, met name het laatste stukje ziet er te goed uit voor een fake.
Hebben ze de naam trouwens veranderd? Het was eerst Nintendo On en nu RevolutiON. Toch wel toevallig...
iemand die zoiets in zijn eentje kan maken is niet werkloos...quote:Op zondag 1 januari 2006 19:42 schreef Steeven het volgende:
[..]
En toch is het fake. Gewoon gedaan door een werkloze eikel die niks te doen had.
Oh en wat zou dan het doel moeten zijn van deze kerel met dit filmpjequote:Op zondag 1 januari 2006 20:00 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
iemand die zoiets in zijn eentje kan maken is niet werkloos...
quote:De man, Pablo Belmonte, heeft een maand lang non-stop gewerkt aan een dertig minuten durende film. Na een ongelukje met zijn harde schijf was de film verdwenen en was al het werk voor niets geweest. Het Nintendo ON filmpje heeft hem vijf dagen gekost om te maken en is een fractie geweest van de video die hij eerder kwijtraakte. Pablo doet al jaren aan valse animaties. Hij heeft ook valse Majora's Mask, Mario en F-Zero video's gemaakt. Toch was geen filmpje zo succesvol als zijn Nintendo ON filmpje, dat zelfs het nieuws van IGN wist te bereiken. Het filmpje komt dus níet van Nintendo.
Chiiiiiiiiquote:Op zondag 1 januari 2006 18:46 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Weet iemand waar ik dat Nintendo ON filmpje ofzo nog kan vinden?
Ik had gelezen dat hij gewoon een fan was die dat als hobby had om te maken, niet voor publiciteit e.dquote:Op zondag 1 januari 2006 20:07 schreef Steeven het volgende:
[..]
Oh en wat zou dan het doel moeten zijn van deze kerel met dit filmpje. Misschien heeft ie het wel gemaakt om werk te krijgen, gratis publiciteit.
[..]
Ik dacht dat het juist een soort open sollicitatie was bij nintendoquote:Op maandag 2 januari 2006 11:09 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat hij gewoon een fan was die dat als hobby had om te maken, niet voor publiciteit e.d![]()
bronquote:Shigeru Miyamoto staat hoog op het lijstje als het gaat om wannahaves van Peter Moore. Hij heeft er wel al zijn vijf auto’s en zelfs zijn huis voor over om de Japanse gameguru over te halen voor Microsoft te komen werken.
Weer een voorbeeld idd, mods, letten jullie op?quote:Op maandag 2 januari 2006 12:57 schreef King_of_cubes het volgende:
Meer iets voor een algemeen Nintendo topic maar toch.
[..]
bron
Miyamoto voor Microsoft..
* koude rilling heeft
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:58 schreef mordradead het volgende:
Als Miyamato voor Microsoft gaat werken dan stop ik met gamen.
Idem hier. Zelfde geldt voor als Nintendo stopt met consoles/handhelds maken. Dan stop ik ook en wordt ik die-hard Nintendo retro gamer. (Lukt ook makkelijk met mn backlogquote:Op maandag 2 januari 2006 12:58 schreef mordradead het volgende:
Als Miyamato voor Microsoft gaat werken dan stop ik met gamen.
Not for sale, Peter Moore.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:57 schreef King_of_cubes het volgende:
Meer iets voor een algemeen Nintendo topic maar toch.
[..]
bron
Miyamoto voor Microsoft..
* koude rilling heeft
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:58 schreef mordradead het volgende:
Als Miyamato voor Microsoft gaat werken dan stop ik met gamen.
Nee, maar das anders dan je ziel aan de duivel verkopenquote:Op maandag 2 januari 2006 13:59 schreef H.Flick het volgende:
Wat een huilies allemaal. Stoppen jullie ook met gamen als Miyamoto met pensioen gaat?
Miyamoto sterft in het harnas.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:59 schreef H.Flick het volgende:
Wat een huilies allemaal. Stoppen jullie ook met gamen als Miyamoto met pensioen gaat?
Dan gaan we door met zijn portret boven de tv.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:03 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Stop je dan met gamen als hij dood is?
Ik weet niet of Miyamoto's visie wel aansluit bij die van Microsoft. Ik zou daarom ook niet weten waarom Shigeru Miyamoto naar Microsoft zou willen. Hij denkt bijna altijd vanuit het familieconcept.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:57 schreef King_of_cubes het volgende:
Meer iets voor een algemeen Nintendo topic maar toch.
[..]
bron
Miyamoto voor Microsoft..
* koude rilling heeft
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:57 schreef King_of_cubes het volgende:
Meer iets voor een algemeen Nintendo topic maar toch.
[..]
bron
Miyamoto voor Microsoft..
* koude rilling heeft
Precies, Moore is niet gek en weet ook wel dat de Xbox gaten in de line up vertoont. 'Nintendo-games' zouden een mooie opvulling maken.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:54 schreef H.Flick het volgende:
Blijkbaar ziet Peter Moore ook liever "Nintendo" gameplay ipv die typische Xbox gameplay (mooie graphics, harde muziek, veel te veel explosies). Opzich een positieve ontwikkeling. Misschien komen er dan meer Kameo-achtige games op de Xbox360
Met Rare hebben ze dat natuurlijk al eens eerder geprobeerd... maar wie had vantevoren kunnen weten dat Rare alleen nog maar baggergames maaktquote:Op maandag 2 januari 2006 14:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Precies, Moore is niet gek en weet ook wel dat de Xbox gaten in de line up vertoont. 'Nintendo-games' zouden een mooie opvulling maken.
Welke award kreeg Ruzbeh die Alex4allofyou eigenlijk zou moeten "winnen"?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef alex4allofyou het volgende:
Waarom Miyamoto wel vertrekt:
-$
-$
-en nog ns $
-Miyamoto is ongelukkig bij Nintendo
-Nintendo wil eindelijk ns af zijn van die loodgieter
-Nintendo wil overstappen naar Brain games only
-Miyamoto wil 'the American way of living' weleens meemaken
-Miyamoto gaat kamikaze (volgens een oud Japanse traditie)
-Miyamoto wil eindelijk weleens een echt goede Halo zien
-Miyamoto is geestesziek geworden
-MS koopt Nintendo op en houdt Miyamoto aan zn contract
-De aarde draait ineens om de maan en niet andersom
Waarschijnlijk zou hij bij Microsoft dezelfde mogelijkheden krijgen. Als ik dat citaat van Moore lees, heeft MS er bijna alles voor over om Miyamoto binnen te halen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef alex4allofyou het volgende:
-Miyamoto heeft bij Nintendo de mogelijkheid de console aan te passen aan zn ideen
Als hij materialistisch was geweest, was hij al lang geleden weggegaan bij Nintendo. Volgens de verhalen heeft hij onder Hiroshi Yamauchi jaren gewerkt voor een 'modaal' salaris, zelfs nadat hij een sleutelfiguur binnen Nintendo was geworden.quote:-Miyamoto wordt (volgens mij) goed betaald bij Nintendo & is niet echt een materialistische man gekeken naar zijn opmerkingen
Al veel langer, zelfs.quote:-Miyamoto werkt al bij Nintendo sinds de NES
Klopt, maar gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren, lijkt dit niet meer 'heilig' te zijn; kijk naar grote namen als Hironobu Sakaguchi die voor zichzelf zijn begonnen. Het verschil is denk ik wel dat bijv. Sakaguchi bij Square-Enix is vertrokken omdat hij daar zijn ei niet kwijt kon (als ik me niet vergis), en dat probleem heeft Miyamoto allerminst.quote:-Japanse eer speelt een belangrijke rol in Japan
Programmeren heeft Miyamoto volgens mij nog nooit gedaan.quote:-Miyamoto zal dan moeten programmeren op een systeem met blingbling en geen speciale controller (die hij zelf erdoor heeft gedrukt)
Dat is maar de vraag; zie mijn reactie op je eerste punt.quote:-Miyamoto zal vrijheden verliezen bij MS
Dat hoeft niet noodzakelijk nadelig te zijn; een goddelijke status is ook een vorm van een 'geval apart' zijn.quote:-Bij MS zal ie een 'geval apart' zijn
Contracten zijn af te kopen.quote:-Miyamoto heeft vast en zeker een contract die hij uit zal moeten staan, tenzij Nintendo anders verkiest (zeer onwaarschijnlijk)
Om er voor te zorgen dat hij wel aanslaat.quote:-Waarom naar een console gaan die niet aanslaat bij Japanners?
Jawel.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:46 schreef chibibo het volgende:
Programmeren heeft Miyamoto volgens mij nog nooit gedaan.
Oh?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:10 schreef Ruzbeh het volgende:
Jawel.
bronquote:When he was put in charge of his first game [...], he couldn't program. What he could do was conceptualize and design the game, then pass his ideas on to programmers to actually build it.
[...]
"I was not an engineer. I was not a programmer. All I was doing was making the designs, and I asked the programmer to cooperate with me to make the game."
quote:-MS maakt games waar de blingbling belangrijker/ gelijk is aan gameplay
Weet niet precies welke je bedoelt, maar je begrijpt toch wel dat het cynisch bedoeld was?!?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:04 schreef BMH het volgende:
[..]
Welke award kreeg Ruzbeh die Alex4allofyou eigenlijk zou moeten "winnen"?
Noem ns 1 titel van MS/ 2nd party op de XBOX die gemaakt is puur met gameplay in het achterhoofd & waarbij de overige content geen rol speelt? Lastig...quote:
Hoeveel heeft de Cube verkocht?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Doe eens allemaal een voorspelling hoeveel de Revolution uiteindelijk gaat verkopen gebaseerd op wat je nu weet.
5 stuksquote:Op maandag 2 januari 2006 17:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Doe eens allemaal een voorspelling hoeveel de Revolution uiteindelijk gaat verkopen gebaseerd op wat je nu weet.
Wereldwijd rond de 19 miljoen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:00 schreef Retuobak het volgende:
Hoeveel heeft de Cube verkocht?
Ga daar maar niet vanuit, sowieso zal ie t allereerst moeten doen met de XBOX360...quote:Op maandag 2 januari 2006 15:46 schreef chibibo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou hij bij Microsoft dezelfde mogelijkheden krijgen. Als ik dat citaat van Moore lees, heeft MS er bijna alles voor over om Miyamoto binnen te halen.
[..]
Zoals je al zegt, een ander geval.quote:Klopt, maar gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren, lijkt dit niet meer 'heilig' te zijn; kijk naar grote namen als Hironobu Sakaguchi die voor zichzelf zijn begonnen. Het verschil is denk ik wel dat bijv. Sakaguchi bij Square-Enix is vertrokken omdat hij daar zijn ei niet kwijt kon (als ik me niet vergis), en dat probleem heeft Miyamoto allerminst.
[..]
Programmeren is IMO een algemeen begrip die het hele proces van games creeren omvat.quote:Programmeren heeft Miyamoto volgens mij nog nooit gedaan.
[..]
Met vrijheden verliezen bedoel ik dus minder vrijheid hebben dan bij Nintendo. k Denk niet dat MS zich laat dicteren door Miyamoto zoals Nintendo, alleen al vanwege het simpele feit dat de filosofie van MS al heel anders is als die van Miyamoto.quote:Dat is maar de vraag; zie mijn reactie op je eerste punt.
[..]
Het nadeel hiervan is dat je dus een team mist die je aan kan vullen. Nintendo draait zonder Miyamoto wel door door de expertise, maar andersom zal het voor Miyamoto a hell of a job worden om alles te veranderen zodat ie zich optimaal kan uitdrukken.quote:Dat hoeft niet noodzakelijk nadelig te zijn; een goddelijke status is ook een vorm van een 'geval apart' zijn.
[..]
Maar niet op korte termijn, danwel wanneer Nintendo het gewoon niet wil hebben.quote:Contracten zijn af te kopen.
[..]
Maar waarom naar een console gaan die kilometers achterloopt in Japan (bekeken vanuit Miyamotos perspectief). Hier kun je ook het andere punt aan koppelen; risico.quote:Om er voor te zorgen dat hij wel aanslaat.Als iemand dat zou moeten kunnen, is het Miyamoto.
Dan schat ik rond de 26-27 miljoen sales voor de Revolutionquote:Op maandag 2 januari 2006 18:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wereldwijd rond de 19 miljoen.
Cube verkopen zijn de laatste tijd verbazingwekkend sterk, ik hoor op mensen van GAF zeggen dat het mogelijk zou zijn dat de Cube wereldwijd uiteindelijk de Xbox zal voorbij gaan. Ik denk van niet.
Sterk? Waar? 200 stuks per maand meer?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wereldwijd rond de 19 miljoen.
Cube verkopen zijn de laatste tijd verbazingwekkend sterk, ik hoor op mensen van GAF zeggen dat het mogelijk zou zijn dat de Cube wereldwijd uiteindelijk de Xbox zal voorbij gaan. Ik denk van niet.
Dat weet ik niet precies, ik volg Gamecube verkopen niet of nauwelijks. In de VS waren ze volgens mij best sterk (beter dan normaal), in Japan alleen redelijk.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:07 schreef Steeven het volgende:
[..]
Sterk? Waar? 200 stuks per maand meer?
Wat jij hier beschrijft noem ik 'ontwikkelen', niet 'programmeren'. 'Programmeren' is voor mij het proces dat leidt tot de code waarop een spel draait, en is die hoedanigheid een onderdeel van het ontwikkelproces.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:05 schreef alex4allofyou het volgende:
Programmeren is IMO een algemeen begrip die het hele proces van games creeren omvat.
Ik vraag me af in hoeverre Miyamoto Nintendo dicteert. Natuurlijk heeft hij veel invloed, maar de hierarchie binnen een Japans bedrijf is erg strak. Satoru Iwata is misschien niet de dictator die Hirochi Yamauchi was, maar ik vermoed dat hij wel degelijk alle touwtjes stevig in handen heeft.quote:Met vrijheden verliezen bedoel ik dus minder vrijheid hebben dan bij Nintendo. k Denk niet dat MS zich laat dicteren door Miyamoto zoals Nintendo, alleen al vanwege het simpele feit dat de filosofie van MS al heel anders is als die van Miyamoto.
Als Miyamoto weg zou willen, dan kan Nintendo daar weinig aan doen. Hij kan te allen tijde het contract dat hij met hun heeft verbreken, hoewel daar waarschijnlijk wel financiele consequenties tegenover zullen staan.quote:Maar niet op korte termijn, danwel wanneer Nintendo het gewoon niet wil hebben.
Hiroshi Yamauchi liet Miyamoto juist allerlei beslissingen doen over hardware enzo. Yamauchi wilde dolgraag CDs gebruiken met de Nintendo 64, maar Miyamoto dacht dat het Mario 64 zou verneuken en wilde gewoon carts.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:23 schreef chibibo het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre Miyamoto Nintendo dicteert. Natuurlijk heeft hij veel invloed, maar de hierarchie binnen een Japans bedrijf is erg strak. Satoru Iwata is misschien niet de dictator die Hirochi Yamauchi was, maar ik vermoed dat hij wel degelijk alle touwtjes stevig in handen heeft.
Eindelijk weer eens nieuws over de Revoquote:Revolution zeker in 2006
Nintendo of Europe heeft vandaag bekend gemaakt dat de Revolution 100% zeker in 2006 in de Europese schappen moet liggen. Come and see...
Vandaag heeft Nintendo of Europe hun site een update gegeven. Nu is onder andere een feature te vinden over wat ons, de gamers, te wachten staat in 2006. Er wordt ook gezegd dat we zeker weten dit jaar de Nintendo Revolution kunnen kopen in de Europese winkels. Verder staat er nog wat over de Nintendo DS, Gamecube en Gameboy Advance. Over die laatste 3 systemen van Nintendo wordt vooral een overzicht gegeven van aankomende games. Hieronder het stukje over de Revolution.
quote:Op een nog nader te bepalen dag in 2006 zal Nintendo een gloednieuwe thuisconsole lanceren, beter bekend als de 'Revolution', die zoals de voorlopige naam al aangeeft een revolutie teweeg gaat brengen in de gameswereld. We hebben al een glimp opgevangen van de mogelijkheden met de bekendmaking van de bijzondere controller, die je met één hand vast kunt houden en die je bewegingen registreert. We weten ook al dat je op de Revolution al je GameCube games gewoon kunt spelen en dat je een vracht aan klassiekers kunt gaan downloaden. Maar als je denkt daarmee alles te weten over de Revolution, vergis je je lelijk. 2006 wordt een heel bijzonder jaar...
Bron: Nintendo of Europe
Daarom stond er "Coming 2006" @ TGS ?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:32 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Eindelijk weer eens nieuws over de Revo
Precies, maar verwacht nou niet teveelquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:02 schreef Koning-Afwas het volgende:
Ze sparen gewoon alles op voor one big blowout op de E3, dat duurt nog wel ff...
Ik ga iig zeker naar de presentatie kijken, lijkt me lachen om jou in de zaal te zien gillen als een klein meisje bij het zien van elke kleine onthullingquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Precies, maar verwacht nou niet teveelDan valt het alleen maar tegen...
En weer een weblog.quote:Nog maar 365 nachtjes slapen voor de Revolution en een stuk of 300 voor de Playstation 3. Want volgens Yves Guillemot, baas van Ubisoft kunt u nog wel even wachten op de nieuwe consoles van Nintendo en Sony. Daarmee zet de Ubisoft bobo de boel op zijn kop. Zo heeft de PS3 officieus een releasedate in de lente en werd van de Revo gedacht dat het ding rond mei-juni zou verschijnen. Niet dus, volgens Guillemot. ‘We think September could be the right time for Sony in the US and November in Europe...’ He expects Nintendo to aim for a similar launch date in the US and Japan, but fears that Europe might have to wait for the Revolution until early 2007. Nog 10 maandjes slapen voor een Playstation 3 dus, als we Guillemot mogen geloven. En minstens 12 wachten op Nintendo’s nieuwe bak. Plug uw PS1 of Cube dus maar weer in.
Net als Lexie en ik en de rest van GAM toen we de eerste klanken van de Zelda trailer 2 jaar terug hoorden?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik ga iig zeker naar de presentatie kijken, lijkt me lachen om jou in de zaal te zien gillen als een klein meisje bij het zien van elke kleine onthulling
Wow, wat vroeg die PS3quote:
Je kunt hem in de 5,25" bay van je PC stoppen. En na aansluiting wordt het een add-on voor je PCquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:41 schreef alex4allofyou het volgende:
Mijn vraag blijft op dit moment; WAT IS DAT EXTRA GEHEIM???
He shoots, he scoresquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Net als Lexie en ik en de rest van GAM toen we de eerste klanken van de Zelda trailer 2 jaar terug hoorden?
I was a lonely teenage broncin buck with a pink carnation and a pickup truck, but I knew I was out of luck the day the game world died. I started singing bye bye Miss Japanese Pie. Drove my Honda to the levy, but the levy was dry. Them good old boys were drinkin saké and rye singing, "This will be the day that I die. This will be the day that I die."quote:Op maandag 2 januari 2006 14:03 schreef H.Flick het volgende:
Stop je dan met gamen als hij dood is?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 05:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
"November in Europe"... Kom maar hier met die Time Splitters Award!![]()
Dan komt de Revo, ik zeg nog steeds dat de PS3 pas in maart 2007 hier komtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 05:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
"November in Europe"... Kom maar hier met die Time Splitters Award!![]()
Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:21 schreef Cheiron het volgende:
Whehe, het Revolutiontopic staat precies boven het World of Warcraft topic.
![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik ga iig zeker naar de presentatie kijken, lijkt me lachen om jou in de zaal te zien gillen als een klein meisje bij het zien van elke kleine onthulling
Rumormill heeft wel vaker wat dingen gelijk, zoals dat Mario Kart DS online is ver voordat iedereen het meldde, Nintendo Revolution helemaal niet zo krachtig is een paar weken voordat IGN dat meldde, etc.quote:-Several developers (Including those in the PC community)who mostly make online games want to work on Nintendo's next-gen console.
Als Webzen in de sloot springt doet de rest dat dan ook..?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:08 schreef Retuobak het volgende:
Das geen nieuws eigenlijk. Interviews met de grootste PC developers (ook die van online games) wezen dat allang uit. Trouwens, online developers gaan ook gewoon richting Xbox 360/PS3 hoor. Kijk naar Webzen met Huxley bijv.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:12 schreef Retuobak het volgende:
Het was een voorbeeld.
NCsoft zou ook al bezig zijn met meerdere projecten voor Xbox 360 en PS3.
En dan heb je toch wel een stel van de grootste MMO-publishers ter wereld.
Je weet maar nooit wat er nog aangekonigd kan worden...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:12 schreef Retuobak het volgende:
Het was een voorbeeld.
NCsoft zou ook al bezig zijn met meerdere projecten voor Xbox 360 en PS3.
En dan heb je toch wel een stel van de grootste MMO-publishers ter wereld.
quote:
Je komt al een eind met een standaard Gamecube kit.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:16 schreef Retuobak het volgende:
Maar aangezien ze daar destijds nog geen dev kit van hadden.......
World of Warcraft korten ze altijd af naar WOW.. Dus Revolution topic -> WOW topic..quote:
Oh ja.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]
World of Warcraft korten ze altijd af naar WOW.. Dus Revolution topic -> WOW topic..
Maar dat is een stap te ver voor een topic waarin de afkorting GOTS (game of the show) al niet werd begrepen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |