abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2005 @ 18:46:51 #1
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33350851


Klein. Mooi. Revolutionair.
____________________

In editie 115 van NGC Magazine wordt vermeld dat een November 2006 launchdatum heel waarschijnlijk is voor de United Kingdom, dus ook Europa.

Oude topics
[01] | [02] | [03] | [04] | [05] | [06] | [07] | [08] | [09] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] | [16] | [17] | [18] | [19] | [20] | [21] | [22] [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] | [31] | [32] | [33] | [34] | [35] | [36] | [37] | [38] | [39] | [40] | [41] | [42] | [43] | [44]
[45] | [46]


WOW!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Ruzbeh op 24-12-2005 00:03:31 ('WOW' plaatje toegevoegd) ]
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_33350875
pi_33351157
Topics Volspammen is voor Paupers.
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:11:16 #4
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_33351362
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:00 schreef chibibo het volgende:
Topics Volspammen is voor Paupers.
hoi pauper
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:13:39 #5
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33351399
Ow, Ruzbeh heeft weer eens een gerucht op het altijd onbetrouwbare GAF gelezen en brengt het gelijk weer al feit
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:30:03 #6
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_33351714
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:13 schreef Tomasso het volgende:
Ow, Ruzbeh heeft weer eens een gerucht op het altijd onbetrouwbare GAF gelezen en brengt het gelijk weer al feit
goede tvp
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:47:30 #7
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33352126
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:30 schreef mordradead het volgende:

[..]

goede tvp
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_33352484
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:30 schreef mordradead het volgende:

[..]

goede tvp
jouwe ook
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_33352554
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:01 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

jouwe ook
Nee, dan die reply
pi_33352898
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:11 schreef Radjesh het volgende:
hoi pauper
Ziet u mij een topic volspammen, oh hersenloze met uw waardevolle bijdragen in deze reeks?
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:42:42 #11
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33353655
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:13 schreef Tomasso het volgende:
Ow, Ruzbeh heeft weer eens een gerucht op het altijd onbetrouwbare GAF gelezen en brengt het gelijk weer al feit
Onbetrouwbare GAF != NGC Magazine

Bovendien zijn er sommige GAF posters die vrij betrouwbaar zijn, dat weet jij ook.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:14:50 #12
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_33354492
wie maakt er nou een tvp.
pi_33354636
Een tvp moet kunnen, maar 10 op een rij is toch iets te veel van het goede.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:25:19 #14
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_33354754
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:20 schreef peristilius het volgende:
Een tvp moet kunnen, maar 10 op een rij is toch iets te veel van het goede.
dit is zeker geen terugvindpost peri
Bernie en ik zijn tof.
pi_33354877
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:25 schreef mordradead het volgende:

[..]

dit is zeker geen terugvindpost peri
[afbeelding]
Ik doe niet aan myAT, kom toch niet buiten GAM.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33355119
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:17 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ziet u mij een topic volspammen, oh hersenloze met uw waardevolle bijdragen in deze reeks?
Niet zeiken

Believe
pi_33355205
Hij heeft wel gelijk, maar ja, tijd dat we ontopic gaan, ik kan eigenlijk alles wat er nu staat wel verwijderen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 23 december 2005 @ 23:17:40 #18
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_33357751
is het ontopic genoeg om te zeggen dat dat plaatje van link met die revo controller(zie ruzbehs NGC link) een heel slecht stukje photoshop-werk is?
  vrijdag 23 december 2005 @ 23:19:56 #19
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_33357816
oeps, dubbel.
  vrijdag 23 december 2005 @ 23:49:41 #20
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33358729
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:17 schreef moomoo het volgende:
is het ontopic genoeg om te zeggen dat dat plaatje van link met die revo controller(zie ruzbehs NGC link) een heel slecht stukje photoshop-werk is?
Lol, inderdaad. De Revolution controller is juist heel klein.

Kleine OP update.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ruzbeh op 24-12-2005 00:03:57 ]
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zaterdag 24 december 2005 @ 06:10:57 #21
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33364080
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:30 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik doe niet aan myAT, kom toch niet buiten GAM.
myAT . Onmisbaar
quote:
One of Aonuma's biggest passions is cooking. "To tell the truth, I’ve been thinking a long time about how I could work cooking into a game somehow."
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 24 december 2005 @ 07:03:10 #22
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33364193


omg gejat logo
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_33364838
Revolution
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_33365198
quote:
Nintendo heeft de revolution af!
Zaterdag 24 december 2005 | Naar geruchten zou Nintendo de Nintendo Revolution af hebben. Zo schrijft een vooraanstaand Japans magazine (Dengeki). Officieel heeft Nintendo dit echter nog niet bevestigd.

De Revolution zou grotendeels klaar zijn, er zouden nog enkele kleine zaken moeten worden aangepast. De spelcomputer moet in de tweede helft van 2006 wereldwijd lanceren. - Lauran Beers
bron
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:10:18 #25
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_33365358
tweede helft. lekker ruim begrip.
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:24:25 #26
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_33365590
dat stukje had ik ook kunnen schrijven
Bernie en ik zijn tof.
pi_33365695
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:24 schreef mordradead het volgende:
dat stukje had ik ook kunnen schrijven
Ja? Tof
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:58:41 #28
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33366294
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:58 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

bron
pi_33367617
Word gewoon tof
Houd van een lijntje.
pi_33367835
Ik kan niet wachten.
pi_33373816
Is ie nu pas af? Dus er is nog niets geproduceerd kennelijk.
Dat is niet hoopgevend voor de launch.
pi_33373901
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:57 schreef alex4allofyou het volgende:
Is ie nu pas af? Dus er is nog niets geproduceerd kennelijk.
Dat is niet hoopgevend voor de launch.
Er zijn al games in ontwikkeling. Wel met alpha kits.
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:01:20 #33
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33373903
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:57 schreef alex4allofyou het volgende:
Is ie nu pas af? Dus er is nog niets geproduceerd kennelijk.
Dat is niet hoopgevend voor de launch.
Een post van jou die minder dan 25 zinnen bevat
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_33374307
http://www.infendo.com/2005/12/revolution-in-may.html
quote:
Since the Revolution was shown off this past May, there's been a lot of chatter about it's release. When? How much? Nintendo has given us very little to base our predictions off of.

Today, though, I came upon some exciting information. My mom runs the Customer Service department at the local Target. She know the local Nintendo representative (brings in new demos, sets up Nintendo products...an actual NOA employee) pretty well. Today, the rep came into the store, doing some last minute Christmas shopping. According to the rep, the Revolution will be released in May next year. She was described as saying this in a "real quiet" voice.

Now, I'm certainly not claiming this to be 100% true. The source is reliable, being an NOA employee, and has given some accurate tidbits of info in the past. However, I think it's worth considering. If Nintendo were to show off some of the Revolution features in early May, then follow up quickly with a release, while it was still being hyped, it could set up for a great launch.

Would May be a good move for Nintendo? Could we possibly see this?
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:35:26 #35
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33374828
quote:
Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_33374907
Omfg er is een Rev sectie op IGN dat betekend dat het de officiele naam wordt !!11!!!q!1!111~!1121!!!11
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_33374942
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:38 schreef Roi het volgende:
Omfg er is een Rev sectie op IGN dat betekend dat het de officiele naam wordt !!11!!!q!1!111~!1121!!!11
Die is er al vrij lang
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_33374980
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.
En Zelda, Mario en een paar EA games.
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:44:25 #39
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33375092
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:40 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

En Zelda, Mario en een paar EA games.
Dat lijkt me niet.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:49:03 #40
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33375229
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.
Waarom kan jij je dat niet voorstellen? Dev's hebben al een hele lange tijd dev-kits...
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_33375672
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.
Gewoon op E3 zeggen dat ie binnen een week verkrijgbaar is
pi_33375939
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:04 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Gewoon op E3 zeggen dat ie binnen een week verkrijgbaar is
Als het waar is zou ik rond januari zeggen dat hij eind mei launcht, om op de E3 nog even wat dingen te hypen
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:14:08 #43
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33375951
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:49 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Waarom kan jij je dat niet voorstellen? Dev's hebben al een hele lange tijd dev-kits...
Ja, maar om een beetje redelijke game te bouwen heb je denk ik minimaal 18 maanden nodig.

Iwata heeft gezegd dat Smash Brothers Revolution een launch titel zou zijn, en aangezien ze pas heel recent zijn begonnen met het echte ontwikkeling, lijkt me Mei veels te vroeg, en November juist heel redelijk aangezien ze ongeveer 12 maanden genoeg is voor een game als Smash Brothers.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:20:16 #44
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33376143
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:14 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ja, maar om een beetje redelijke game te bouwen heb je denk ik minimaal 18 maanden nodig.

Iwata heeft gezegd dat Smash Brothers Revolution een launch titel zou zijn, en aangezien ze pas heel recent zijn begonnen met het echte ontwikkeling, lijkt me Mei veels te vroeg, en November juist heel redelijk aangezien ze ongeveer 12 maanden genoeg is voor een game als Smash Brothers.
Je spreekt jezelf tegen, maar iig, vertel, hoe weet je dat SSB R pas recent is begonnen Hoe kom je bij die 18 maanden? Waarom geloof je altijd je eigen geruchten wel en doe je ze voor als feiten, en andermans geruchten stamp je altijd gelijk de grond in bij wijze van spreke.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_33376155
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:38 schreef Roi het volgende:
Omfg er is een Rev sectie op IGN dat betekend dat het de officiele naam wordt !!11!!!q!1!111~!1121!!!11
OOK OP GAMESPOT!!q!!!!@31211 OMFG I DIE SO AHRD !!!111 GHOSTBUMPS !!!123 :d:d!??!@!!1111
pi_33376204
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:20 schreef Tomasso het volgende:
Je spreekt jezelf tegen, maar iig, vertel, hoe weet je dat SSB R pas recent is begonnen Hoe kom je bij die 18 maanden? Waarom geloof je altijd je eigen geruchten wel en doe je ze voor als feiten, en andermans geruchten stamp je altijd gelijk de grond in bij wijze van spreke.
Is bekend gemaakt.

Ik denk zelf overigens ook dat mei niet helemaal reëel is
pi_33376270
November.. Tegenvaller. Had toch meer op april/mei gehoopt.
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:31:49 #48
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33376453
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:20 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen, maar iig, vertel, hoe weet je dat SSB R pas recent is begonnen
Dat heb ik op IGN gelezen. Waarom denk jij nou altijd dat ik alles wat ik zeg is gebaseerd op fucking geruchten of iets dat ik *kuch* op GAF heb gelezen? Andersmans geruchten stamp ik gelijk de grond in omdat het vaak onzin geruchten zijn, bijv. die 'mogelijke' advertenties voor de Revolution een tijd geleden.

Dat 18 maanden is gewoon hoeveel je nodig hebt om een beetje goede game te maken. Er zijn namelijk heel erg weinig games, zo ver ik weet, die binnen 18 maanden gemaakt worden. De meeste doen er gewoon 2 jaar over of meer, zoals Zelda of Mario, etc.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:35:48 #49
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33376554
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:31 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat heb ik op IGN gelezen. Waarom denk jij nou altijd dat ik alles wat ik zeg is gebaseerd op fucking geruchten of iets dat ik *kuch* op GAF heb gelezen? Andersmans geruchten stamp ik gelijk de grond in omdat het vaak onzin geruchten zijn, bijv. die 'mogelijke' advertenties voor de Revolution een tijd geleden.
Ok, als je het op IGN hebt gelezen klinkt het al een stuk betouwbaarder. Met welke Nintendo insider heb je contacten dan?
quote:
Dat 18 maanden is gewoon hoeveel je nodig hebt om een beetje goede game te maken. Er zijn namelijk heel erg weinig games, zo ver ik weet, die binnen 18 maanden gemaakt worden. De meeste doen er gewoon 2 jaar over of meer, zoals Zelda of Mario, etc.
Mario 128 is bijvoorbeeld al zo'n 25 jaar in ontwikkeling geloof ik , en zo zullen er ongetwijfeld nog veel meer games achter de schermen in ontwikkeling zijn waar wij geen flauw benul van hebben. Het is gewoon puur gokwerk, niets meer en niets minder.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:40:27 #50
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33376693
Alleen Nintendo en nog wat developers doen soms een beetje vaag over spellen die in ontwikkeling zijn. Je kan er bijv. van uitgaan dat de ontwikkeling van Mario 128 begon toen Mario Sunshine klaar was. Twilight Princess begon toen Wind Waker bijna klaar was. Eiji Aonuma heeft laten weten dat ontwikkeling aan de Zelda Revolution engine is begonnen, dat was een paar maanden geleden. Maar hij en z'n team zit ook nog te werken aan Zelda DS.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_33396667
Wat de neuk.
In het kader van wel leuk om te lezen
pi_33397515
Het zou wel vet zijn als er iets van waar was. Maar ik denk van niet.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 25 december 2005 @ 17:52:17 #53
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33397819
quote:
Op zondag 25 december 2005 16:23 schreef Xrenity het volgende:
Wat de neuk.
In het kader van wel leuk om te lezen
quote:
Iwata pulled this unit (Immersive Game System Communication Unit) of the Revolution out of his jacket at E3 2005.
Je kan ook gewoon even de filmpje van E3 2005 zelf kijken en dan zie je dat hij de Revolution gewoon achter z'n rug hield.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zondag 25 december 2005 @ 18:44:42 #54
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33398455
http://www.the-magicbox.com/forums/showthread.php?t=15677
quote:
Yoshiki Sugiyama (KOEI)
We would like to develop for the Revolution.
1-0 for the home team!!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_33399214
quote:
Op zondag 25 december 2005 18:44 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.the-magicbox.com/forums/showthread.php?t=15677
[..]

1-0 for the home team!!
Was toch al weken bekend dat van koei ?
pi_33399233
jottum koei....not
Houd van een lijntje.
  zondag 25 december 2005 @ 19:52:58 #58
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33399271
quote:
Dat wel ja, maar dat was dus de reactie van Koei op het jaar 2006. In plaats van "zomg Playstation 3" of erger nog "Xbox 360 for the win" , zeggen ze "wow!".
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zondag 25 december 2005 @ 23:25:49 #59
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_33402931
Ja KOEI , krijgen we weer Romance of the 3 kingdoms deel 4898257
Ik ben inmiddels overleden
pi_33408102
quote:
Op zondag 25 december 2005 23:25 schreef Enchanter het volgende:
Ja KOEI , krijgen we weer Romance of the 3 kingdoms deel 4898257
Romance of the 3 kingdoms is 1 van de meest verslavende games die ik gespeeld heb. Ga t eerst ns serieus spelen voordat je met die opmerking komt.
Komt nog eens bij dat het in Japan de meest populaire strategy game is (of was).

He Ruzbeh, die gast die zei dat Ocarina alleen maar als beste game eruit is gekomen in de Nintendo top 10 vanwege de nostalgie moet zich na laten kijken, vind je niet? De gameplay van Ocarina is nog steeds ongeevenaard. En zeker vergelijkend met Windwaker superieur. Spel is more balanced, heeft meer castles, meer content, meer ingenieuze puzzels (na 8e keer zat ik weer af en toe vast in een castle), geweldige 'little touches'', geweldige muziek, geweldige vijanden/bazen, time-mechanisme, subquest etc etc etc
Ik weet niet waarom, maar van dat soort opmerkingen raak ik gewoon pissed

Kan me nog steeds niet voorstellen dat die nieuwe Zelda echt zoveel beter zal worden...
  maandag 26 december 2005 @ 13:18:51 #61
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33412678
quote:
Op maandag 26 december 2005 03:00 schreef alex4allofyou het volgende:
Kan me nog steeds niet voorstellen dat die nieuwe Zelda echt zoveel beter zal worden...
Ik hoop van wel, dan kunnen mensen die smoesjes over nostalgie niet meer gebruiken.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_33417078
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:18 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik hoop van wel, dan kunnen mensen die smoesjes over nostalgie niet meer gebruiken.
IMO is nostalgie van toepassing voor games als Pacman. Zo'n Pacman arcade kast bijvoorbeeld is cool om in huis te hebben, gewoon als statement en nostalgisch gevoel.

Op het moment dat de nieuwe consoles allemaal uit zijn gekomen zullen ze de nieuwe Zelda game ook al snel betitelen als 'achterhaalt' wat betreft graphics. In de ogen van die mensen is oude graphics al gauw nostalgisch. Beetje triest uitvloeisel van hoe de markt nu in elkaar zit...


He mensen, hebben jullie die Gamespot 'Best of 2005' gezien? Echt een aanrader, met filmpjes bij elke categorie. Beste game van 2005 is trouwens de game die ikzelf ook zag als de beste.

http://www.gamespot.com/pages/features/bestof2005/index.php?day=1

(mijn favoriete recensies zijn 'Special Achievement' waarbij bepaalde elementen worden gemeten zoals beste verhaal, best graphical achievement, best artwork etc)
pi_33417144
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:35 schreef alex4allofyou het volgende:

He mensen, hebben jullie die Gamespot 'Best of 2005' gezien? Echt een aanrader, met filmpjes bij elke categorie. Beste game van 2005 is trouwens de game die ikzelf ook zag als de beste.

http://www.gamespot.com/pages/features/bestof2005/index.php?day=1
Zeker een goede eindejaarsroundup, alleen was ik het logischerwijs niet eens met de #1, wat de #1 betreft kon ik me toch net iets beter vinden in de mening van Gamespy . Verder kon ik me in bijna alle andere awards wel vinden. Je ziet trouwens wel goed hoe erg de PS2/Cube/Xbox hebben geleden onder het feit dat next-gen voor de deur stond/staat, bijna geen goede games, RE4, God of War en Shadow of the Colossus zijn echt uitzonderingen. Rest van de platforms hadden een prima jaar (en in het geval van de PC imho een ongekend topjaar met tientallen geweldige titels, maar dat terzijde )
pi_33417272
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:39 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Zeker een goede eindejaarsroundup, alleen was ik het logischerwijs niet eens met de #1, wat de #1 betreft kon ik me toch net iets beter vinden in de mening van Gamespy . Verder kon ik me in bijna alle andere awards wel vinden. Je ziet trouwens wel goed hoe erg de PS2/Cube/Xbox hebben geleden onder het feit dat next-gen voor de deur stond/staat, bijna geen goede games, RE4, God of War en Shadow of the Colossus zijn echt uitzonderingen. Rest van de platforms hadden een prima jaar (en in het geval van de PC imho een ongekend topjaar met tientallen geweldige titels, maar dat terzijde )
In Japan was het een erg goed jaar voor de PS2, in Europa wordt komend jaar erg goed.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33417292
Desondanks was het dit jaar werkelijk dramatisch voor current-gen met een paar uitzonderingen die weer extreem goed waren.
pi_33417367
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:48 schreef Retuobak het volgende:
Desondanks was het dit jaar werkelijk dramatisch voor current-gen met een paar uitzonderingen die weer extreem goed waren.
Mwoah ach, ik vind het nog wel meevallen. De eerste helft van het jaar was best okee (voor de Xbox en PS2 in ieder geval), maar na de zomer is er gewoon niets meer gebeurd.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33417386
Zelfs het eerste half jaar viel nog erg tegen, zeker in vergelijking met 2004.
pi_33417438
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:53 schreef Retuobak het volgende:
Zelfs het eerste half jaar viel nog erg tegen, zeker in vergelijking met 2004.
Mwoah, vind ik ook wel meevallen, maar het was geen super jaar nee.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33417520
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:39 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Zeker een goede eindejaarsroundup, alleen was ik het logischerwijs niet eens met de #1, wat de #1 betreft kon ik me toch net iets beter vinden in de mening van Gamespy . Verder kon ik me in bijna alle andere awards wel vinden. Je ziet trouwens wel goed hoe erg de PS2/Cube/Xbox hebben geleden onder het feit dat next-gen voor de deur stond/staat, bijna geen goede games, RE4, God of War en Shadow of the Colossus zijn echt uitzonderingen. Rest van de platforms hadden een prima jaar (en in het geval van de PC imho een ongekend topjaar met tientallen geweldige titels, maar dat terzijde )
Nintendo DS deed het verbazingwekkend goed btw.

Het verbaast me niet dat je het niet eens bent met RE4. Maar voor mij was het de terechte winnaar. Kwa graphics was het spel eigenlijk te goed, het spel was ONGELOOFLIJK fun (zelfs na meerdere keren spelen) en de nieuwe mechanics zijn echt een indicator wat we in de toekomst kunnen verwachten.
Ik vond het vooral treffend dat ze zeiden 'this game shouldnt be out now, perhaps in three years'. Zo zag ik het ook, RE4 gaf me hetzelfde gevoel als toen ik Mario64 voor het eerst speelde. Het gevoel van 'hoe is het toch mogelijk, hoe hebben ze dit voor mekaar weten te krijgen?!?'.

CIV4 is idd een geweldige game, maar de excitement die je krijgt van het spelen van RE4 is per minuut gezien hoger (totdat je m uitspeelt). Daarentegen gaat CIV4 natuurlijk langer mee. Maar ik heb helaas niet meer het geduld/ tijd om zo' n spel helemaal 'leeg' te spelen.

Ik weet dat je het er niet mee eens bent Retuobak, maar RE4 was voor mij wederom een bewijs dat de meest getalenteerde programmers in Japan zitten.

offtopic: Ik heb laatst FEAR gespeeld en was er idd van onder de indruk. Ik heb alleen Mariokart meer gespeeld dan die game de laatste weken. Ik vind vooral de sfeer heel goed van FEAR.


[ Bericht 7% gewijzigd door alex4allofyou op 26-12-2005 17:06:30 ]
pi_33418081
quote:
maar de excitement die je krijgt van het spelen van RE4 is per minuut gezien hoger (totdat je m uitspeelt)
Mening != feit
Ik kan behoorlijk opgaan in een online game Civ IV hoor , en ik vermaak me dan werkelijk geweldig (terecht winnaar best online game op IGN eigenlijk). En ach, Civ IV mag dan niet het gevoel hebben dat het jaren uit de toekomst is zoals RE4, eerder het omgekeerde dankzij de beeldschone ( ) graphics. Desondanks is de gameplay de beste ooit in een game imho, onbeperkt houdbaar, verslavend, perfect gebalanceerd en zo simpel of diepgaand als je het wil. Sid Meier en Soren Johnson hebben imho een van de beste games, zo niet de beste game, van het afgelopen decennium afgeleverd.

Maar goed, das natuurlijk volledig offtopic . Ik ben trouwens benieuwd hoeveel titels de Revolution wel niet moet gaan krijgen in het eerste jaar met de ongekende droogte aan Cube titels de laatste tijd moeten er toch een hoop developers al geruime tijd bezig zijn aan Revo titels. En dankzij de mindere grafische capaciteiten zullen de games ook goedkoper en sneller zijn om te maken, ergo, al snel veel titels (alleen niet tegen een lage prijs in Europa, Nintendo kennende).
  maandag 26 december 2005 @ 17:35:28 #71
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33418218
Komt 'ie weer met z'n Civ 4.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 26 december 2005 @ 17:41:01 #72
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_33418330
quote:
Op maandag 26 december 2005 03:00 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Romance of the 3 kingdoms is 1 van de meest verslavende games die ik gespeeld heb. Ga t eerst ns serieus spelen voordat je met die opmerking komt.
Komt nog eens bij dat het in Japan de meest populaire strategy game is (of was).

...
leuk spel , maar na 3-4 delen ofzo had/heb ik het wel gezien , misschien geef ik het nog wel eens de kans op de revo
Ik ben inmiddels overleden
pi_33418492
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Komt 'ie weer met z'n Civ 4.
Ach ja RE4 of Civ4, bijna geen verschil
Houd van een lijntje.
pi_33418895
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:28 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Mening != feit
Het was ook een mening, wordt erg vervelend als ik overal IMO bij moet zetten
quote:
Ik kan behoorlijk opgaan in een online game Civ IV hoor , en ik vermaak me dan werkelijk geweldig (terecht winnaar best online game op IGN eigenlijk).
Dat betwijfel ik ook niet, maar ik denk dat het dynamische verrassende gevoel wat je hebt als je RE4 voor het eerst speelt in het begin toch verslavender is, op de lange duur 'wint' CIV4 natuurlijk het van RE4.
quote:
En ach, Civ IV mag dan niet het gevoel hebben dat het jaren uit de toekomst is zoals RE4, eerder het omgekeerde dankzij de beeldschone ( ) graphics.
Waarom haal je de graphics er weer meteen bij ? Natuurlijk waren die geweldig, maar ik vond de gameplay eigenlijk doorslaggevender wat betreft '3 jaar zn tijd vooruit'. De graphics zijn beeldschoon maar niet 3 jaar zn tijd vooruit. RE4 is gewoon vanaf het moment dat je dat dorp inloopt, totdat je op de waterscooter zit constant verrassend, innovatief en adrenaline-pumping. Ik vind RE4 kwa graphics helemaal niet top, kwa artwork echter is het onovertroffen.
quote:
Desondanks is de gameplay de beste ooit in een game imho, onbeperkt houdbaar, verslavend, perfect gebalanceerd en zo simpel of diepgaand als je het wil. Sid Meier en Soren Johnson hebben imho een van de beste games, zo niet de beste game, van het afgelopen decennium afgeleverd.
Zou zo kunnen, maar vergeet niet dat de fundering kwa gameplay al gelegd was met de vorige delen (wel veel vernieuwingen). RE4 is eigenlijk een game an sich met het RE-logo eraan geplakt. Dit maakt het toch net wat bijzonderer.
quote:
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel titels de Revolution wel niet moet gaan krijgen in het eerste jaar met de ongekende droogte aan Cube titels de laatste tijd moeten er toch een hoop developers al geruime tijd bezig zijn aan Revo titels. En dankzij de mindere grafische capaciteiten zullen de games ook goedkoper en sneller zijn om te maken, ergo, al snel veel titels (alleen niet tegen een lage prijs in Europa, Nintendo kennende).
Nintendo games zijn altijd nog 5-10e goedkoper dan de rest, dit verschil zal wellicht nog wel groter worden. Van mij hoeven er niet veel games te komen a la de PS of XBOX, als ze maar van goede kwaliteit zijn. De 20-80 regel gaat ook op met consoles; 20% van de games creeren 80% van de omzet. In andere woorden, het zijn de toptitels die de REV maken of kraken.

Ik zei het al eerder, dump de GC en zet alles op alles met de REV. Klinkt hard, maar ik denk dat de REV het platform wordt die de toekomst van Nintendo als consolemaker zal bepalen. Iig de impact van Nintendo op de totale markt.

Een launch met Metroid, Zelda, Mario128, Smash Brothers online & enkele titels van Capcom/ Konami zou weleens kunnen resulteren in een marktaandeel van 40% binnen een jaar (gekeken naar totale markt 360/PS&REV).
pi_33418935
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:41 schreef Enchanter het volgende:

[..]

leuk spel , maar na 3-4 delen ofzo had/heb ik het wel gezien , misschien geef ik het nog wel eens de kans op de revo
Die Jappen zijn bijna zo verslavend aan die game als FF.

Koei op REV = dus
  maandag 26 december 2005 @ 18:35:05 #76
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33419140
Zelda @ launch is vrijwel onmogelijk. Metroid Prime 3 en Mario 128 @ launch met nog een paar titels is heel goed mogelijk, ik vraag me af wat Miyamoto nou aan het doen is enzo. Hij zei volgens mij nog vrij recent dat hij bezig was met Twilight Princess.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_33419554
quote:
Op maandag 26 december 2005 18:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Zelda @ launch is vrijwel onmogelijk. Metroid Prime 3 en Mario 128 @ launch met nog een paar titels is heel goed mogelijk, ik vraag me af wat Miyamoto nou aan het doen is enzo. Hij zei volgens mij nog vrij recent dat hij bezig was met Twilight Princess.
Een nieuwe Zelda bij de launch zou naast haast onmogelijk ook nog eens enorm dom zijn
  maandag 26 december 2005 @ 19:23:40 #78
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33419914
1UP had laatst een MGS week en daarin zat ook een interview met kojima. Ze stelden in dit filmpje de vraag of online metal gear solid niet beter op een ander platform kan dan op de ps2. Kojima had het toen over de PC en de Xbox maar ik dacht dat ik ook het woordje revolution hoorde vallen. Hoor ik nou wat ik hoop te horen?
  maandag 26 december 2005 @ 19:37:43 #79
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33420145
quote:
Op maandag 26 december 2005 19:23 schreef King_of_cubes het volgende:
1UP had laatst een MGS week en daarin zat ook een interview met kojima. Ze stelden in dit filmpje de vraag of online metal gear solid niet beter op een ander platform kan dan op de ps2. Kojima had het toen over de PC en de Xbox maar ik dacht dat ik ook het woordje revolution hoorde vallen. Hoor ik nou wat ik hoop te horen?
Is dat filmpje van de 1UP show? Ze zeiden daar alleen dat Kojima helemaal gek was op de Revolution maar niks over een online MGS.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_33420321
quote:
Op maandag 26 december 2005 19:37 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Is dat filmpje van de 1UP show? Ze zeiden daar alleen dat Kojima helemaal gek was op de Revolution maar niks over een online MGS.
Jawel, dat MGS online op Live! wel tof zou zijn.
Meer niet
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:13:46 #81
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33433002
quote:
Op maandag 26 december 2005 19:48 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Jawel, dat MGS online op Live! wel tof zou zijn.
Meer niet
Ja, maar daarna dacht ik het woordje revolution te horen vallen toen hij het over andere platformen had.
pi_33437042
Ik baal een beetje. Ik ben op zoek naar een Plasma en heb al een paar op oog (Panasonic of Pioneer).

Alleen las ik gisteren op IGN dat je bij HD Plasma tvs enige lag is wanneer je een 480i of 480p game speelt omdat ie dit signaal moet converten. Dit houdt dus in dat wanneer je spellen speelt met je REV op een HD Plasma tv je iets aanklikt en het pas enkele milliseconden later op je tv wordt uitgevoerd. Dit is natuurlijk funest voor het spelen van games

Gelukkig zijn er wel HD Plasma's die dit probleem niet hebben, maar aangezien ik een HD tv wil die HDMI-aansluiting, digitale decoder & PC ingang moe hebben, wordt het wel lastig om er 1 te vinden die voldoet aan alle eisen & ook nog ns enigzins betaalbaar is.

Goed uittesten dus in de winkel mensen (indien jullie ook willen overstappen op HD)!

[ Bericht 3% gewijzigd door alex4allofyou op 27-12-2005 14:54:35 ]
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:37:08 #83
129580 Koning-Afwas
Nu mét borstel !!
pi_33453122
Aan zo'n digitale kast zoals bijvoorbeeld van Caiway heb je helemaal niks meer als je in het bezit van een HD-TV bent en alle programma's ook in die vorm worden uitgezonden. Ze worden namelijk al haarscherp naar je tv gegooid dus waarom iedereen nu verzot is op digitale televisie snap ik niet helemaal.
"Afwas heeft ook een koning nodig"
Live Gamertag: Koning Afwas
pi_33453674
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:37 schreef Koning-Afwas het volgende:
Aan zo'n digitale kast zoals bijvoorbeeld van Caiway heb je helemaal niks meer als je in het bezit van een HD-TV bent en alle programma's ook in die vorm worden uitgezonden. Ze worden namelijk al haarscherp naar je tv gegooid dus waarom iedereen nu verzot is op digitale televisie snap ik niet helemaal.
Daar heb je wel een decoder nodig (wat het kastje is). Sommige plasmas hebben deze onboard, alleen zijn er verschillende standaarden & dien je vaak een kaart erin te stoppen ter registratie.

Digitale televisie is een behoorlijk verschil met analoog hoor, geluid is met name super.

Eh, dit was offtopic, ik weet het
  dinsdag 27 december 2005 @ 22:15:55 #85
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33454418
quote:
De laatste tijd gingen er al veel geruchten over de prijs van de Nintendo Revolution rond. Toch bleef dit slechts bij geruchten. Nu heeft Nintendo-directeur Satoru Iwata tegenover Yahoo zich over de prijs van de Revolution uit gelaten.

Een directe prijs wil de Nintendo topman nog niet noemen. Wel liet hij weten dat de Nintendo Revolution zich inderdaad in een andere prijsklasse dan de Xbox 360 en Playstation 3 zal bevinden. Zo zal de prijs van Revolution zich inderdaad onder die van de Xbox 360 bevinden, aldus Iwata.

Ja dat is alles. Eigenlijk bevestigde dit alleen maar ieders vermoedens. Voor details over de daadwerkelijke prijs zullen we waarschijnlijk nog even geduld moeten hebben...
bron
pi_33454508
Naast de gewone controller/afstandbediening is er ook een mini controllertje voor de "Nintendo Revolution" verschenen.
Of ze deze ook daadwerkelijk gaan verkopen is nog onduidelijk.


bron: gamingpower.nl

Schattig dingetje niet
http:///www.gamingpower.nl
pi_33454605
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:18 schreef MonTana_123 het volgende:
Naast de gewone controller/afstandbediening is er ook een mini controllertje voor de "Nintendo Revolution" verschenen.
Of ze deze ook daadwerkelijk gaan verkopen is nog onduidelijk.

[afbeelding]
bron: gamingpower.nl

Schattig dingetje niet
Lijkt wel een eierwekker of een tamagochi...
pi_33454663
hahah idd
http:///www.gamingpower.nl
pi_33457057
Effe serieus, wat is het eigenlijk? Ben wel benieuwd... kan geen bron vinden.

EDIT:
http://revolutionvideo.bl(...)onvideo_archive.html
Jep, de bron. En hoewel het natuurlijk overduidelijk fake is, vraag ik me toch af wat voor ding het is. Ik denk voor van die powerpoint presentatie's op zo'n groot scherm. Wel toeval dat deze een d-pad en 1 knop boven en 1 onder heeft... maargoed.

[ Bericht 73% gewijzigd door 2Dcube op 27-12-2005 23:55:27 ]
  woensdag 28 december 2005 @ 00:01:53 #90
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33457758
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:15 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

bron
Niet hoger dan 150 dollar (euro) dus.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_33464302
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:01 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Niet hoger dan 150 dollar (euro) dus.
Lijkt me een zeer schappelijk prijsje dacht ik zo... Zeker voor een next-gen console.
pi_33464851
Als ze het voor mekaar krijgen een console te lanceren voor <¤150,
ze launchtitels hebben zoals Mario128 (hopenlijk een eyeopener op E3), Smash Brothers ONLINE, Metroid, Mariokart ONLINE ( ) en wellicht een nieuwe franchise & voldoende 3rd party support, dan zie ik niet in waarom de REV niet een groot succes wordt.
Maar Nintendo zal wel goed moeten marketen en vooral duidelijk moeten maken dat je ook nog eens al die oude games kan downloaden. Ik zou zelfs niet opkijken van een Zelda pack, ook al is Zelda een GC titel.

Nintendo & Capcom doen t trouwens top op de beurs de laatste tijd. Die DS overtreft mijn stoutste verwachtingen.


Het valt me trouwens op dat dit topic de laatste tijd wat langzamer loopt, is dit omdat veel mensen hiero online gaan op school/werk?
pi_33465115
quote:
Op maandag 26 december 2005 19:23 schreef King_of_cubes het volgende:
1UP had laatst een MGS week en daarin zat ook een interview met kojima. Ze stelden in dit filmpje de vraag of online metal gear solid niet beter op een ander platform kan dan op de ps2. Kojima had het toen over de PC en de Xbox maar ik dacht dat ik ook het woordje revolution hoorde vallen. Hoor ik nou wat ik hoop te horen?
Kojima had het erover dat een stand-alone online MGS best op meerdere platvormen mogelijk zijn, behalve de Revolution!
  woensdag 28 december 2005 @ 11:42:52 #94
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33465231
Online MGS suckt toch .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 28 december 2005 @ 11:45:06 #95
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33465298
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:38 schreef P-Style het volgende:

[..]

Kojima had het erover dat een stand-alone online MGS best op meerdere platvormen mogelijk zijn, behalve de Revolution!
Kut je hebt gelijk. Nou moet ik toch een PS3 gaan kopen.
  woensdag 28 december 2005 @ 11:45:34 #96
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33465312
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:42 schreef MMaRsu het volgende:
Online MGS suckt toch .
Je hebt het al gespeeld?
pi_33465391
Pokémon MMORPG op de Rev zou vet zijn
pi_33465418
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:42 schreef MMaRsu het volgende:
Online MGS suckt toch .
Online MGS wordt gewèldig!
  woensdag 28 december 2005 @ 11:49:44 #99
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33465437
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:49 schreef P-Style het volgende:

[..]

Online MGS wordt gewèldig!
Alle MGS is geweldig, maar zelden op een Nintendo platform
pi_33465493
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:49 schreef King_of_cubes het volgende:
Alle MGS is geweldig, maar zelden op een Nintendo platform
Klopt!
  woensdag 28 december 2005 @ 11:53:16 #101
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33465533
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:51 schreef P-Style het volgende:

[..]

Klopt!
Meteen de enige toffe ps2 game

[ Bericht 10% gewijzigd door King_of_cubes op 28-12-2005 12:02:18 ]
pi_33469026
Ik had MGS3 , ik hem m 5 uurtjes gespeeld, toen ben ik ermee gekapt. Ik word gek van die verhaallijn & verder is de gameplay ook niet meer je van het.
Needles to say, ik zit helemaal niet te wachten op MGS4. Ziet er wel leuk uit hoor, maar doe mij maar Devil May Cry of RE. Konami is de laatste jaren vind ik niet goed bezig, natuurlijk hebben ze wel hun leuke spellen, maar een echte gameplay knaller/ nieuwe franchise hebben ze niet echt meer, vroeger waren ze nog gelijkwaardig aan Capcom.
pi_33469087
Hebben jullie wel eens Gamez.nl gechecked?

Ik ben meteen afgehaakd nadat ik de review zag van RE4
Zo'n site kan ik dan niet meer serieus nemen...
pi_33469210
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef alex4allofyou het volgende:
Hebben jullie wel eens Gamez.nl gechecked?

Ik ben meteen afgehaakd nadat ik de review zag van RE4
Zo'n site kan ik dan niet meer serieus nemen...
Hoezo?
90% is toch een mooie score :s
pi_33469278
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:58 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Hoezo?
90% is toch een mooie score :s
Lees de review maar
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_33469413
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef alex4allofyou het volgende:
Hebben jullie wel eens Gamez.nl gechecked?
Een site met een dergelijke URL neem ik al niet serieus meer .
  woensdag 28 december 2005 @ 14:07:15 #107
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33469452
Wat hij zegt.
  woensdag 28 december 2005 @ 14:38:49 #108
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_33470359
Mja, ze wouden gewoon de beste url hebben met de term 'games'
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
pi_33470922
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:58 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Hoezo?
90% is toch een mooie score :s

Een spel als RE4 mag wel iets hoger krijgen als 90%.
Zoals dat spel gereviewed is Alsof het gewoon een leuke opvolger is van de RE serie, totaal niet ingaant op de unieke elementen, de technische prestatie & de toonaangevende gameplay.
Als je die reviewer ook ziet , gewoon een broekie die waarschijnlijk GTA3 als het vetste spel ooit ziet
pi_33476742
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:52 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik had MGS3 , ik hem m 5 uurtjes gespeeld, toen ben ik ermee gekapt. Ik word gek van die verhaallijn & verder is de gameplay ook niet meer je van het.
Needles to say, ik zit helemaal niet te wachten op MGS4. Ziet er wel leuk uit hoor, maar doe mij maar Devil May Cry of RE. Konami is de laatste jaren vind ik niet goed bezig, natuurlijk hebben ze wel hun leuke spellen, maar een echte gameplay knaller/ nieuwe franchise hebben ze niet echt meer, vroeger waren ze nog gelijkwaardig aan Capcom.
Tsja, smaak he.

Voor mij is een verhaal vertellen in een game gewoon erg belangrijk, vaak wil ik daarvoor iets mindere gameplay wel door de vingers zien. Al vind ik eigenlijk dat er niets mis is met de gameplay van MGS3.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33481094
Als ik een verhaal wil kijk ik wel een film

Nog nooit een spelverhaal gevolgd, ik klik altijd door als het mogelijk is.
Houd van een lijntje.
pi_33481289
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik een verhaal wil kijk ik wel een film

Nog nooit een spelverhaal gevolgd, ik klik altijd door als het mogelijk is.
Omg

Een slecht verhaal kan een spel echt verneuken voor mij.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33481591
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik een verhaal wil kijk ik wel een film

Nog nooit een spelverhaal gevolgd, ik klik altijd door als het mogelijk is.
Ik denk dat ik KotoR II nooit zo enorm veel gespeeld had als het een verhaal had op het niveau van Doom, same goes for Arcanum.
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_33483492
Tja ik hou nu eenmaal meer van Arcade, pick up and play spellen

Daarom heb ik ook hoge verwachtingen van de Revolution (want je zou toch bijna vergeten dat dit het Revo topic is)
Houd van een lijntje.
pi_33489214
Ik hou van allebei.
pi_33489762
Ik ga 100% voor diepgaande en uitgebreide gameplay.
  woensdag 28 december 2005 @ 23:53:58 #117
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33490259
Ik ga 100% voor de beleving, of dat nou komt uit gameplay, verhaallijn, graphics, muziek (geluid), etc.

Trouwens,

http://revolution.ign.com/articles/678/678281p1.html
quote:
Japan's Biggest Developers Comment on 2006

December 28, 2005 - Just in time for the end of 2005 and the start of 2006, the biggest players in the Japanese game market have shared with Japanese publication Dorimaga their thoughts on the year that was and the years that are to come. Included are some revealing bits about future projects, choices for the best of 2005 and even a self evaluation score! Let's take a look.
.
quote:
Hideo Kojima -- Konami, Metal Gear Solid Producer
Kojima gives himself a low 35 out of 100 for the year
Foei!
quote:
because he didn't release anything new. He wanted to leave Metal Gear Solid 4 to his staff so that he could start up a new game, but was unable to do this. Regarding next generation development -- specifically Metal Gear Solid 4 -- he jokes that Konami had already started work on Xbox 360 games back when Metal Gear Solid 3 finished completion, and it's somewhat annoying to have to play catch up. He doesn't seem too keen on the idea of multiplatform development, stating that he believes it important for game designers to concentrate exclusively on a single platform so that they can bring out the platform's special features and better target its audience. He does admit to wanting to make games for all three next generation platforms, though, giving the nod in particular to Revolution as a platform that, as a designer, it would be "foolish" for him to pass up on. With Revolution, he adds, he'd like to make strives in areas other than graphics and sound, a change for him, as he believes he's known as someone who pursues realistic visuals owing to his love of movies. Revolution isn't the platform he most wants to support, though. That honor goes to the PC, although he admits that his staff doesn't take so kindly to this position. The games that left the greatest impression with Kojima were Shadow of the Colossus and God of War, both of which he praises for having well defined themes, game settings and world views. The event or happening that left the greatest impression with him was the reorganization of Konami which left Kojima Productions a subsidiary.
.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_33491695
quote:
Revolution isn't the platform he most wants to support, though. That honor goes to the PC, although he admits that his staff doesn't take so kindly to this position.
Het zal wel om een MMO Gaan . Aan iets anders valt voor een high-budget titel nauwelijks geld te verdienen op de PC. Meest commercieel succesvolle games buiten MMO's op de PC zijn ook gewoon de Civilizations (relatief groot vast publiek en lage dev kosten door mindere graphics), console ports of multi-platform titels (De jaarlijkse golf EA-titels en GTA bijv.) en natuurlijk de games die goedkoop zijn en die altijd wel verkopen (WO2 RTS games, Tycoon titels etc.)
pi_33492625
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:16 schreef peristilius het volgende:

[..]

Tsja, smaak he.

Voor mij is een verhaal vertellen in een game gewoon erg belangrijk, vaak wil ik daarvoor iets mindere gameplay wel door de vingers zien. Al vind ik eigenlijk dat er niets mis is met de gameplay van MGS3.
Ligt net aan de game, bij Mario bijvoorbeeld heb ik liever niet zo'n uitgebreid verhaal (damn you Sunshine),.Ik vind verhaal erg belangrijk bij andere spellen, zo staat FF3/7, Zelda (relatief weinig verhaal maar wel zeer pakkend), Eternal Darkness, Half-life1 etc hoog in mijn lijstje juist doordat het verhaal zo perfect geintegreerd werd met de game.

Heb je MGS3 gespeeld dan weet je dat die game enorm veel (oninteressante) bij-informatie geeft waar je eigenlijk niets aan hebt. Het ergste daarbij is dat ik bij alle games alle informatie wel wil zien & dit bij MGS3 ondoenelijk is, het gaat maar door en door totdat je half-ingezakt voor je scherm zit (kan wel 15min < duren). Vaak zorgt die info er ook voor dat je elke keer uit de game wordt getrokken (waar het uiteindelijk om draait). MGS1 had een prima verhaallijn, deel 2 was al langdradig met een zeer vaag einde & deel 3 is een encyclopedie aan informatie over de characters die er totaal niet toe doen.

Kwa gameplay vond ik deel 3 weinig enerverend en vond ik de camerastanpunten echt verouderd (=hetzelfde). Komt nog eens bij dat die zelf-medicatie, wat op zich een leuk idee is, na een tijd zeer irritant werd. Elke keer dat menu doorlopen en de wond dichtbranden, steriliseren, bandage etc was irritant na een paar keer. Daarbij moet je ook nog ns opletten wat je eet en je energie steeds bijvullen.

Ik weet zeker dat Konami naar Capcom gekeken heeft & met MGS hetzelfde gaat doen als RE; opschonen dus. En DAN is t weer interessant .

2006 wordt een mooi jaar
pi_33492812
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:04 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Heb je MGS3 gespeeld dan weet je dat die game enorm veel (oninteressante) bij-informatie geeft waar je eigenlijk niets aan hebt. Het ergste daarbij is dat ik bij alle games alle informatie wel wil zien & dit bij MGS3 ondoenelijk is, het gaat maar door en door totdat je half-ingezakt voor je scherm zit (kan wel 15min < duren). Vaak zorgt die info er ook voor dat je elke keer uit de game wordt getrokken (waar het uiteindelijk om draait). MGS1 had een prima verhaallijn, deel 2 was al langdradig met een zeer vaag einde & deel 3 is een encyclopedie aan informatie over de characters die er totaal niet toe doen.
Dat is juist een van de leuke dingen van MGS 3, je kunt ontzettend veel info krijgen als je het wilt, maar het hoeft niet.

Maar het gaat weer off-topic, ik wil wel eens zien wat Hideo Kojima gaat doen op de Revolution.
quote:
2006 wordt een mooi jaar
Dat sowieso.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33495532
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik ga 100% voor de beleving, of dat nou komt uit gameplay, verhaallijn, graphics, muziek (geluid), etc.
Bijna mee eens. Het moet komen uit een gezonde combinátie van die factoren, waarbij ze allemáál heel goed uitgewerkt moeten zijn!
quote:
He doesn't seem too keen on the idea of multiplatform development, stating that he believes it important for game designers to concentrate exclusively on a single platform so that they can bring out the platform's special features and better target its audience.
Helemaal mee eens! Platvorm exclusieve spellen zijn altijd zóveel beter uitgewerkt. Je merkt gewoon dat er veel aandacht aan is besteed, ze zien er zoorgaans èrg goed uit en alles is veel beter gebalanceerd. Daarom koop ik ook nooit multiplatvorm spellen.

Dat Kojima zich dus ook gaat richten op Revolution-exclusives is alleen maar goed nieuws voor de Revolution-fans!
pi_33496547
quote:
Op donderdag 29 december 2005 03:43 schreef P-Style het volgende:
Helemaal mee eens! Platvorm exclusieve spellen zijn altijd zóveel beter uitgewerkt. Je merkt gewoon dat er veel aandacht aan is besteed, ze zien er zoorgaans èrg goed uit en alles is veel beter gebalanceerd. Daarom koop ik ook nooit multiplatvorm spellen.
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 29 december 2005 @ 10:25:51 #123
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33497623
Goed, pagina 2 alweer en nog niets gepost wat echt de moeite is
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 29 december 2005 @ 10:38:21 #124
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33497835
quote:
Op donderdag 29 december 2005 10:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed, pagina 2 alweer en nog niets gepost wat echt de moeite is
Welkom in het Revolution topic.
pi_33499449
quote:
Op donderdag 29 december 2005 09:10 schreef Tain het volgende:
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?
PES en Splinter Cell niet nee en MGS en Soul Calibur zijn in eerste instantie geschreven en geoptimaliseerd voor de PS2 (waarbij de laatste delen van beide series weer exclusives zijn).
pi_33499507
quote:
Op donderdag 29 december 2005 09:10 schreef Tain het volgende:

[..]

Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?
Beetje domme vergelijking, die games waren OOK exclusives. MGS, PES (weet niet zeker), Soul Caliber waren PS exclusives & Splinter Cell een XBOX exclusive.

Ja, ze waren LATER op meerdere platformen. Maar neemt niet weg dat ze on the go gemaakt werden voor die eerste console en daarna 'overgezet' werden vanaf de eerste console structuur.
Vind je RE4 & Halo ook niet vallen binnen het kopje exclusives?


1 ding is zeker, Nintendo games zijn altijd totale exclusives & REV will have a bucketload of them
pi_33499755
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:
...& REV will have a bucketload of them
Dàt hoop ik maar voor de Revolution.
pi_33499987
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Beetje domme vergelijking, die games waren OOK exclusives. MGS, PES (weet niet zeker), Soul Caliber waren PS exclusives & Splinter Cell een XBOX exclusive.

Ja, ze waren LATER op meerdere platformen. Maar neemt niet weg dat ze on the go gemaakt werden voor die eerste console en daarna 'overgezet' werden vanaf de eerste console structuur.
Vind je RE4 & Halo ook niet vallen binnen het kopje exclusives?

1 ding is zeker, Nintendo games zijn altijd totale exclusives & REV will have a bucketload of them
Hoezo een domme vergelijking? Splinter Cell was vanaf het begin af aan aangekondigd voor alle platformen.

PES eerst PS exclusive, nieuwste delen tegelijkertijd op Xbox en PS2

Soul Calibur, ook weer eerst PS exclusive en het laatste deel gewoon voor alle platformen tegelijkertijd

Snake heeft al meer platformen gezien dan Mario

RE4 is geen echte exclusive en Halo ook niet of je moet opeens PC als platform helemaal niet meer gaan meetellen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_33502611
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:59 schreef Tain het volgende:

[..]

Hoezo een domme vergelijking? Splinter Cell was vanaf het begin af aan aangekondigd voor alle platformen.

PES eerst PS exclusive, nieuwste delen tegelijkertijd op Xbox en PS2

Soul Calibur, ook weer eerst PS exclusive en het laatste deel gewoon voor alle platformen tegelijkertijd

Snake heeft al meer platformen gezien dan Mario

RE4 is geen echte exclusive en Halo ook niet of je moet opeens PC als platform helemaal niet meer gaan meetellen
P-Style komt met de opmerking dat multiplatformspellen niet de kwaliteit hebben die exclusive games wel hebben omdat er zoveel aandacht is besteed aan die desbetreffende consoles. Hierin geef ik m globaal genomen gelijk; de developers kijken dan namelijk naar de console-specificaties en bouwen de game op met die statistics in mind.

De games die ik noemde zijn games die ook from scratch gemaakt zijn voor de desbetreffende console doordat ze een contract hadden ondertekent dat ie (iig enkele maanden wat al lang is tegenwoordig) exclusive uitkwam op de desbetreffende console.

Dat gezegd hebbende, deze spellen zijn allemaal gemaakt met een focus op de EERSTE console, het is niet verwonderlijk dat vaak een remake op een andere console gepaard gaat met kwaliteitsverlies van danwel controle, graphics of innovatie.


  • Splinter Cell was eerst een XBOX exclusive, kijkend naar de conversions op de andere consoles kun je dit goed zien.

  • Soul Caliber 1 heb ik t over.

  • MGS1 heb ik t over; in dat spel zijn alle mechanics 'uitgevonden' en geimplementeerd (op PS)

  • Het gegeven dat RE4 ineens aantoonde dat GC helemaal niet onderdeed, sterker nog, nieuwe benchmarks bracht op graphisch vlak is OMDAT ie voor dit systeem from scratch is gemaakt. Tijdens de ontwikkeling was ie gewoon exclusive met de daaropvolgende kwaliteit als gevolg.

  • Halo was eerst een PCspel, maar uiteindelijk gemaakt voor XBOX als exclusive. De engine van Halo op de PC was extreem unbalanced waardoor het spel niet goed liep op PC gekeken naar de specificaties. Halo kwam sowieso een jaar later.


    Nintendo is slim door de REV zo te maken dat developers gestimuleerd worden om exclusive titels te maken (gezien kosten/controller). De slechte conversions bij de GC heeft bij de mainstream massa het imago gecreerd dat de GC inferieur was kwa graphics, RE4 was het bewijs dat het helemaal niet zo was.
  • pi_33503205
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 13:20 schreef alex4allofyou het volgende:

    [..]

    - verhaal -
    Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.

    De kwaliteit hangt af van de manier waarop hij geport is. RE4 op de PS2 schijnt bijvoorbeeld ook erg goed te zijn, omdat hij bijna helemaal opnieuw opgebouwd is voor de PS2.

    MGS 1 is nooit geport, maar daar is een (slechte) remake van gemaakt met een hele andere engine.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_33503531
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 13:20 schreef alex4allofyou het volgende:

    [..]

  • Splinter Cell was eerst een XBOX exclusive, kijkend naar de conversions op de andere consoles kun je dit goed zien.
  • Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkheden
    quote:
  • Soul Caliber 1 heb ik t over.
  • De dreamcast versie dan neem ik aan?
    quote:
  • MGS1 heb ik t over; in dat spel zijn alle mechanics 'uitgevonden' en geimplementeerd (op PS)
  • Ik heb het over de allereerste versie Metal Gear
    quote:
  • Het gegeven dat RE4 ineens aantoonde dat GC helemaal niet onderdeed, sterker nog, nieuwe benchmarks bracht op graphisch vlak is OMDAT ie voor dit systeem from scratch is gemaakt. Tijdens de ontwikkeling was ie gewoon exclusive met de daaropvolgende kwaliteit als gevolg.
  • Ah vandaar dat de GC af en toe de mooiste multiplatform games heeft
    quote:
  • Halo was eerst een PCspel, maar uiteindelijk gemaakt voor XBOX als exclusive. De engine van Halo op de PC was extreem unbalanced waardoor het spel niet goed liep op PC gekeken naar de specificaties. Halo kwam sowieso een jaar later.
  • Halo zou eerst een strategy game worden op de Mac en is toen daarvoor gecancelled en door Microsoft binnen gehaald als console seller voor de Xbox. Gearbox is daarna bezig geweest om het spel te porten naar de PC
    quote:
    Nintendo is slim door de REV zo te maken dat developers gestimuleerd worden om exclusive titels te maken (gezien kosten/controller). De slechte conversions bij de GC heeft bij de mainstream massa het imago gecreerd dat de GC inferieur was kwa graphics, RE4 was het bewijs dat het helemaal niet zo was.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_33503606
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 13:47 schreef Tain het volgende:
    [..]

    MGS1 kwam uit op de NES, C64
    MGS1 kwam uit voor de PS, de delen daarvoor heetten gewoon MG.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_33503744
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 13:49 schreef peristilius het volgende:

    [..]

    MGS1 kwam uit voor de PS, de delen daarvoor heetten gewoon MG.
    Verbeterd
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_33503908
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 13:47 schreef Tain het volgende:
    Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkheden
    Microsoft kwam al heel snel met geld aanzetten, en SC is voor een groot deel dan ook wél exclusief gemaakt voor de Xbox. Later kwam de PC versie en pas nóg weer een tijd later kwam hij naar de PS2/NGC, iirc.

    Sowieso werd SC grotendeels voor alle systemen geoptimaliseerd, omdat het UBI's doorbraak was en ze het écht goed wilden doen.

    Maar dat terzijde
    pi_33504372
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 13:53 schreef Tain het volgende:
    Verbeterd
    En het was de MSX2, niét de C64. Waarbij de MSX2 versie dus ook beter was dan de NES versie. NES-versie was de port.
      donderdag 29 december 2005 @ 14:16:59 #136
    105968 Egamer
    Succes gegarandeerd.
    pi_33504522
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 13:38 schreef peristilius het volgende:

    [..]

    Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.
    Helemaal oneens. Ga snel je mond spoelen. Platform games en 3rd action games horen thuis op de PS2 en de GameCube. Xbox is voor race en FPS spellen.
    The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
    pi_33504973
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:16 schreef Egamer het volgende:

    [..]

    Helemaal oneens. Ga snel je mond spoelen. Platform games en 3rd action games horen thuis op de PS2 en de GameCube. Xbox is voor race en FPS spellen.
    Only Sith deal in absolutes

    pi_33505196
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:16 schreef Egamer het volgende:

    [..]

    Helemaal oneens. Ga snel je mond spoelen. Platform games en 3rd action games horen thuis op de PS2 en de GameCube. Xbox is voor race en FPS spellen.
    Het belangrijkste van GTA is voor mij toch echt het racen hoor, het schieten zuigt sowieso, maakt niet uit op welke console je het speelt.

    De controls van GTA zijn nou niet zo bijzonder dat je er een bepaalde controller voor nodig hebt, de voordelen van de Xbox zijn dan ook graphics en custom soundtracks.

    En blijkbaar heb jij Ninja Gaiden ook niet gespeeld.

    Maar ik denk sowieso dat de Revolution amper te maken krijgt met ports, omdat de hardware zo anders is.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_33505414
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef peristilius het volgende:
    Maar ik denk sowieso dat de Revolution amper te maken krijgt met ports, omdat de hardware zo anders is.
    Da's maar goed ook!
    pi_33505907
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    En het was de MSX2, niét de C64. Waarbij de MSX2 versie dus ook beter was dan de NES versie. NES-versie was de port.
    Ik heb hem op de C64 gespeeld
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_33505991
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 13:47 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkheden
    [..]

    De dreamcast versie dan neem ik aan?
    [..]

    Ik heb het over de allereerste versie Metal Gear
    [..]

    Ah vandaar dat de GC af en toe de mooiste multiplatform games heeft
    [..]

    Halo zou eerst een strategy game worden op de Mac en is toen daarvoor gecancelled en door Microsoft binnen gehaald als console seller voor de Xbox. Gearbox is daarna bezig geweest om het spel te porten naar de PC
    [..]
  • Splinter Cell op XBOX is superieur aan de andere console-edities. Hoe verklaar jij dat een game die een jaar ouder is, er nog steeds beter uitziet dan op de andere consoles? De lightning was een specialiteit van de XBOX, en raad eens wat het mooiste aan het spel was grafisch? Kennelijk heb je een heel andere Splinter Cell GC gespeeld dan ik, alleen de laadtijd was beter.


  • Soul Caliber was er ook al op de PS1> de arcadeversie die eerst gemaakt werd was gewoon een Playstation kast (lijkt me toch duidelijk dan).


  • Ik had het over MGS. Die had alles wat Sony kon wensen van een exclusive titel; controle gebasseerd op de PScontroller, totale benutting graphics PS & exclusiviteit van jaren.


  • GC de mooiste multiplatform versies? Noem dr eens een paar?


  • Halo is een iets ander verhaal, de XBOX was op dat moment beter dan de PChardware capabilities, dus de game was gewoon beter op de XBOX op moment van eerst uitkomen. Daarbij was de PCversie vele maanden later. Zoals ik eerder uitlegde is exclusiviteit vaak het maken van een game die optimaal gebruik maakt van de desbetreffende console, wat exclusive titels vaak bijzonderer maakt. Zoals gezegd was de PCversie niet echt je van het (kwa potentie).

    In principe worden alle spellen op een PC gemaakt
    quote:
    Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.
    Maar wat zegt het feit dat die versies weinig verbeterpunten hebben tov de PS2? XBOX versie heeft betere framerate en textures, maar het spel kwam VEEL later & maakt duidelijk dat het gewoon een direct conversion van de PS2 versie was. Zou GTA eerst voor de XBOX gemaakt worden dan was ie waarschijnlijk veel beter.
    quote:
    Maar ik denk sowieso dat de Revolution amper te maken krijgt met ports, omdat de hardware zo anders is.
    Kijkend naar de DS weet ik het nog niet zo...
  • pi_33506257
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:57 schreef Tain het volgende:
    Ik heb hem op de C64 gespeeld
    Hmmm schijnbaar was er ook een C64 versie ja. Ook een port en "mindere" versie.
    pi_33506673
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef peristilius het volgende:

    [..]

    De controls van GTA zijn nou niet zo bijzonder dat je er een bepaalde controller voor nodig hebt, de voordelen van de Xbox zijn dan ook graphics en custom soundtracks.
    Heb jij wel eens geprobeerd om zonder je vingers in de knoop te leggen een drive-by te doen met GTA:SA op de Xbox? Qua controls is de PS2 versie beter, maar de custom soundtracks en de verbeterde graphics hebben er wel voor gezorgd dat ik mijn PS2-versie ingeruild heb voor de Xbox-versie.
    pi_33506776
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:

    [..]

  • Splinter Cell op XBOX is superieur aan de andere console-edities. Hoe verklaar jij dat een game die een jaar ouder is, er nog steeds beter uitziet dan op de andere consoles? De lightning was een specialiteit van de XBOX, en raad eens wat het mooiste aan het spel was grafisch? Kennelijk heb je een heel andere Splinter Cell GC gespeeld dan ik, alleen de laadtijd was beter.
  • Ze hebben in de cube versie meer aandacht gegeven aan bijv stoom en op onderstaand plaatje vind ik de cube versie sowieso het mooist
    quote:
  • Soul Caliber was er ook al op de PS1> de arcadeversie die eerst gemaakt werd was gewoon een Playstation kast (lijkt me toch duidelijk dan).
  • De kast was gebaseerd op de playstation en later naar de Dreamcast geport en toen weer geoptimalizeerd.
    quote:
  • Ik had het over MGS. Die had alles wat Sony kon wensen van een exclusive titel; controle gebasseerd op de PScontroller, totale benutting graphics PS & exclusiviteit van jaren.
  • Hebben het over een ander spel
    quote:
  • GC de mooiste multiplatform versies? Noem dr eens een paar?
  • Prince of Persia: Sands of Time
    quote:
  • Halo is een iets ander verhaal, de XBOX was op dat moment beter dan de PChardware capabilities, dus de game was gewoon beter op de XBOX op moment van eerst uitkomen. Daarbij was de PCversie vele maanden later. Zoals ik eerder uitlegde is exclusiviteit vaak het maken van een game die optimaal gebruik maakt van de desbetreffende console, wat exclusive titels vaak bijzonderer maakt. Zoals gezegd was de PCversie niet echt je van het (kwa potentie).
  • Zeg maar gerust dat Gearbox de port gewoon verkloot heeft van Halo voor de PC
    quote:
    In principe worden alle spellen op een PC gemaakt
    Ook best lastig om een game te ontwikkelen met een controller

    Maar het ging er overigens om dat mensen geen multiplatform titels kopen, terwijl er toch goede tot zeer goede titels tussen kunnen zitten en of ze dan eerst exclusief zijn voor een console, maakt de port niet bij voorbaat al slechter dan het origineel
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_33507155
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:
  • GC de mooiste multiplatform versies? Noem dr eens een paar?
  • Soul Calibur 2
    pi_33507229
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 15:21 schreef Tain het volgende:
    Maar het ging er overigens om dat mensen geen multiplatform titels kopen, terwijl er toch goede tot zeer goede titels tussen kunnen zitten
    Ja, ik dus! Er zijn uitzonderingen ja. Maar dat aantal is gering
    quote:
    ...en of ze dan eerst exclusief zijn voor een console, maakt de port niet bij voorbaat al slechter dan het origineel
    Meestal wel!
    pi_33507421
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 15:18 schreef H.Flick het volgende:

    [..]

    Heb jij wel eens geprobeerd om zonder je vingers in de knoop te leggen een drive-by te doen met GTA:SA op de Xbox? Qua controls is de PS2 versie beter, maar de custom soundtracks en de verbeterde graphics hebben er wel voor gezorgd dat ik mijn PS2-versie ingeruild heb voor de Xbox-versie.
    Drive-by deed ik sowieso haast nooit en vind ik sowieso zuigen, met kutte controls moet dit wel een ramp zijn.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_33507543
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:
    [..]

    Maar wat zegt het feit dat die versies weinig verbeterpunten hebben tov de PS2? XBOX versie heeft betere framerate en textures, maar het spel kwam VEEL later & maakt duidelijk dat het gewoon een direct conversion van de PS2 versie was. Zou GTA eerst voor de XBOX gemaakt worden dan was ie waarschijnlijk veel beter.
    Dat het later is maakt mij niet veel uit, ik zeg alleen dat een port niet altijd slechter is dan het origineel.
    quote:
    [..]

    Kijkend naar de DS weet ik het nog niet zo...
    Bij de DS kan ik het moeilijk ports noemen, het zijn wel spellen met dezelfde titel, maar het zijn toch hele andere spellen.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_33507728
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 15:21 schreef Tain het volgende:
    [..]

    De kast was gebaseerd op de playstation en later naar de Dreamcast geport en toen weer geoptimalizeerd.
    [..]
    No way, de playstation versie heette Soul Edge en was een arcade port en het eerste deel in de serie.
    De Dreamcast kreeg als enige console de arcade conversie van de opvolger, Soul Calibur.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_33508088
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 15:48 schreef piet_pelle het volgende:
    No way, de playstation versie heette Soul Edge en was een arcade port en het eerste deel in de serie.
    De Dreamcast kreeg als enige console de arcade conversie van de opvolger, Soul Calibur.
    Maar de arcade-versie van Soul Calibur, inderdaad de opvolger van Soul Edge, draaide op Playstation hardware.

    Wat dat betreft is Soul Calibur op de Dreamcast een voorbeeld van een héle goeie port! (Voor zover je het een port kan noemen, want hij's natuurlijk helemaal opnieuw geprogrammeerd voor de DC)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')