goede tvpquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:13 schreef Tomasso het volgende:
Ow, Ruzbeh heeft weer eens een gerucht op het altijd onbetrouwbare GAF gelezen en brengt het gelijk weer al feit
Onbetrouwbare GAF != NGC Magazinequote:Op vrijdag 23 december 2005 19:13 schreef Tomasso het volgende:
Ow, Ruzbeh heeft weer eens een gerucht op het altijd onbetrouwbare GAF gelezen en brengt het gelijk weer al feit
dit is zeker geen terugvindpost periquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:20 schreef peristilius het volgende:
Een tvp moet kunnen, maar 10 op een rij is toch iets te veel van het goede.
Ik doe niet aan myAT, kom toch niet buiten GAM.quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:25 schreef mordradead het volgende:
[..]
dit is zeker geen terugvindpost peri
[afbeelding]
Niet zeikenquote:Op vrijdag 23 december 2005 20:17 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ziet u mij een topic volspammen, oh hersenloze met uw waardevolle bijdragen in deze reeks?
Lol, inderdaad.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:17 schreef moomoo het volgende:
is het ontopic genoeg om te zeggen dat dat plaatje van link met die revo controller(zie ruzbehs NGC link) een heel slecht stukje photoshop-werk is?
myATquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:30 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik doe niet aan myAT, kom toch niet buiten GAM.
quote:One of Aonuma's biggest passions is cooking. "To tell the truth, I’ve been thinking a long time about how I could work cooking into a game somehow."
bronquote:Nintendo heeft de revolution af!
Zaterdag 24 december 2005 | Naar geruchten zou Nintendo de Nintendo Revolution af hebben. Zo schrijft een vooraanstaand Japans magazine (Dengeki). Officieel heeft Nintendo dit echter nog niet bevestigd.
De Revolution zou grotendeels klaar zijn, er zouden nog enkele kleine zaken moeten worden aangepast. De spelcomputer moet in de tweede helft van 2006 wereldwijd lanceren. - Lauran Beers
Ja? Tofquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:24 schreef mordradead het volgende:
dat stukje had ik ook kunnen schrijven
Er zijn al games in ontwikkeling. Wel met alpha kits.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:57 schreef alex4allofyou het volgende:
Is ie nu pas af? Dus er is nog niets geproduceerd kennelijk.
Dat is niet hoopgevend voor de launch.
Een post van jou die minder dan 25 zinnen bevatquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:57 schreef alex4allofyou het volgende:
Is ie nu pas af? Dus er is nog niets geproduceerd kennelijk.
Dat is niet hoopgevend voor de launch.
quote:Since the Revolution was shown off this past May, there's been a lot of chatter about it's release. When? How much? Nintendo has given us very little to base our predictions off of.
Today, though, I came upon some exciting information. My mom runs the Customer Service department at the local Target. She know the local Nintendo representative (brings in new demos, sets up Nintendo products...an actual NOA employee) pretty well. Today, the rep came into the store, doing some last minute Christmas shopping. According to the rep, the Revolution will be released in May next year. She was described as saying this in a "real quiet" voice.
Now, I'm certainly not claiming this to be 100% true. The source is reliable, being an NOA employee, and has given some accurate tidbits of info in the past. However, I think it's worth considering. If Nintendo were to show off some of the Revolution features in early May, then follow up quickly with a release, while it was still being hyped, it could set up for a great launch.
Would May be a good move for Nintendo? Could we possibly see this?
Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:17 schreef Xrenity het volgende:
http://www.infendo.com/2005/12/revolution-in-may.html
[..]
Die is er al vrij langquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:38 schreef Roi het volgende:
Omfg er is een Rev sectie op IGN dat betekend dat het de officiele naam wordt !!11!!!q!1!111~!1121!!!11
En Zelda, Mario en een paar EA games.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.
Dat lijkt me niet.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:40 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
En Zelda, Mario en een paar EA games.
Waarom kan jij je dat niet voorstellen? Dev's hebben al een hele lange tijd dev-kits...quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.
Gewoon op E3 zeggen dat ie binnen een week verkrijgbaar isquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er wat software klaar is tegen die tijd, behalve misschien Wario Ware en dergelijke mini-game titels.
Als het waar is zou ik rond januari zeggen dat hij eind mei launcht, om op de E3 nog even wat dingen te hypenquote:Op zaterdag 24 december 2005 18:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Gewoon op E3 zeggen dat ie binnen een week verkrijgbaar is
Ja, maar om een beetje redelijke game te bouwen heb je denk ik minimaal 18 maanden nodig.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:49 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Waarom kan jij je dat niet voorstellen? Dev's hebben al een hele lange tijd dev-kits...
Je spreekt jezelf tegen, maar iig, vertel, hoe weet je dat SSB R pas recent is begonnenquote:Op zaterdag 24 december 2005 18:14 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ja, maar om een beetje redelijke game te bouwen heb je denk ik minimaal 18 maanden nodig.
Iwata heeft gezegd dat Smash Brothers Revolution een launch titel zou zijn, en aangezien ze pas heel recent zijn begonnen met het echte ontwikkeling, lijkt me Mei veels te vroeg, en November juist heel redelijk aangezien ze ongeveer 12 maanden genoeg is voor een game als Smash Brothers.
OOK OP GAMESPOT!!q!!!!@31211 OMFG I DIE SO AHRD !!!111 GHOSTBUMPS !!!123 :d:d!??!@!!1111quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:38 schreef Roi het volgende:
Omfg er is een Rev sectie op IGN dat betekend dat het de officiele naam wordt !!11!!!q!1!111~!1121!!!11
Is bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:20 schreef Tomasso het volgende:
Je spreekt jezelf tegen, maar iig, vertel, hoe weet je dat SSB R pas recent is begonnenHoe kom je bij die 18 maanden? Waarom geloof je altijd je eigen geruchten wel en doe je ze voor als feiten, en andermans geruchten stamp je altijd gelijk de grond in bij wijze van spreke.
Dat heb ik op IGN gelezen. Waarom denk jij nou altijd dat ik alles wat ik zeg is gebaseerd op fucking geruchten of iets dat ik *kuch* op GAF heb gelezen? Andersmans geruchten stamp ik gelijk de grond in omdat het vaak onzin geruchten zijn, bijv. die 'mogelijke' advertenties voor de Revolution een tijd geleden.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:20 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen, maar iig, vertel, hoe weet je dat SSB R pas recent is begonnen
Ok, als je het op IGN hebt gelezen klinkt het al een stuk betouwbaarder. Met welke Nintendo insider heb je contacten dan?quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:31 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat heb ik op IGN gelezen. Waarom denk jij nou altijd dat ik alles wat ik zeg is gebaseerd op fucking geruchten of iets dat ik *kuch* op GAF heb gelezen? Andersmans geruchten stamp ik gelijk de grond in omdat het vaak onzin geruchten zijn, bijv. die 'mogelijke' advertenties voor de Revolution een tijd geleden.
Mario 128 is bijvoorbeeld al zo'n 25 jaar in ontwikkeling geloof ikquote:Dat 18 maanden is gewoon hoeveel je nodig hebt om een beetje goede game te maken. Er zijn namelijk heel erg weinig games, zo ver ik weet, die binnen 18 maanden gemaakt worden. De meeste doen er gewoon 2 jaar over of meer, zoals Zelda of Mario, etc.
quote:Op zondag 25 december 2005 16:23 schreef Xrenity het volgende:
Wat de neuk.
In het kader van wel leuk om te lezen
Je kan ook gewoon even de filmpje van E3 2005 zelf kijken en dan zie je dat hij de Revolution gewoon achter z'n rug hield.quote:Iwata pulled this unit (Immersive Game System Communication Unit) of the Revolution out of his jacket at E3 2005.
1-0 for the home team!!quote:Yoshiki Sugiyama (KOEI)
We would like to develop for the Revolution.
Was toch al weken bekend dat van koei ?quote:Op zondag 25 december 2005 18:44 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.the-magicbox.com/forums/showthread.php?t=15677
[..]
1-0 for the home team!!
Dat wel ja, maar dat was dus de reactie van Koei op het jaar 2006. In plaats van "zomg Playstation 3" of erger nog "Xbox 360 for the win" , zeggen ze "wow!".quote:Op zondag 25 december 2005 19:49 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://www.insidegamer.nl/content.php?id=7781
Dit dus
Romance of the 3 kingdoms is 1 van de meest verslavende games die ik gespeeld heb. Ga t eerst ns serieus spelen voordat je met die opmerking komt.quote:Op zondag 25 december 2005 23:25 schreef Enchanter het volgende:
Ja KOEI , krijgen we weer Romance of the 3 kingdoms deel 4898257![]()
Ik hoop van wel, dan kunnen mensen die smoesjes over nostalgie niet meer gebruiken.quote:Op maandag 26 december 2005 03:00 schreef alex4allofyou het volgende:
Kan me nog steeds niet voorstellen dat die nieuwe Zelda echt zoveel beter zal worden...
IMO is nostalgie van toepassing voor games als Pacman. Zo'n Pacman arcade kast bijvoorbeeld is cool om in huis te hebben, gewoon als statement en nostalgisch gevoel.quote:Op maandag 26 december 2005 13:18 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik hoop van wel, dan kunnen mensen die smoesjes over nostalgie niet meer gebruiken.
Zeker een goede eindejaarsroundup, alleen was ik het logischerwijs niet eens met de #1, wat de #1 betreft kon ik me toch net iets beter vinden in de mening van Gamespyquote:Op maandag 26 december 2005 16:35 schreef alex4allofyou het volgende:
He mensen, hebben jullie die Gamespot 'Best of 2005' gezien?Echt een aanrader, met filmpjes bij elke categorie. Beste game van 2005 is trouwens de game die ikzelf ook zag als de beste.
http://www.gamespot.com/pages/features/bestof2005/index.php?day=1
In Japan was het een erg goed jaar voor de PS2, in Europa wordt komend jaar erg goed.quote:Op maandag 26 december 2005 16:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Zeker een goede eindejaarsroundup, alleen was ik het logischerwijs niet eens met de #1, wat de #1 betreft kon ik me toch net iets beter vinden in de mening van Gamespy. Verder kon ik me in bijna alle andere awards wel vinden. Je ziet trouwens wel goed hoe erg de PS2/Cube/Xbox hebben geleden onder het feit dat next-gen voor de deur stond/staat, bijna geen goede games, RE4, God of War en Shadow of the Colossus zijn echt uitzonderingen. Rest van de platforms hadden een prima jaar (en in het geval van de PC imho een ongekend topjaar met tientallen geweldige titels, maar dat terzijde
)
Mwoah ach, ik vind het nog wel meevallen. De eerste helft van het jaar was best okee (voor de Xbox en PS2 in ieder geval), maar na de zomer is er gewoon niets meer gebeurd.quote:Op maandag 26 december 2005 16:48 schreef Retuobak het volgende:
Desondanks was het dit jaar werkelijk dramatisch voor current-gen met een paar uitzonderingen die weer extreem goed waren.
Mwoah, vind ik ook wel meevallen, maar het was geen super jaar nee.quote:Op maandag 26 december 2005 16:53 schreef Retuobak het volgende:
Zelfs het eerste half jaar viel nog erg tegen, zeker in vergelijking met 2004.
Nintendo DS deed het verbazingwekkend goed btw.quote:Op maandag 26 december 2005 16:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Zeker een goede eindejaarsroundup, alleen was ik het logischerwijs niet eens met de #1, wat de #1 betreft kon ik me toch net iets beter vinden in de mening van Gamespy. Verder kon ik me in bijna alle andere awards wel vinden. Je ziet trouwens wel goed hoe erg de PS2/Cube/Xbox hebben geleden onder het feit dat next-gen voor de deur stond/staat, bijna geen goede games, RE4, God of War en Shadow of the Colossus zijn echt uitzonderingen. Rest van de platforms hadden een prima jaar (en in het geval van de PC imho een ongekend topjaar met tientallen geweldige titels, maar dat terzijde
)
Mening != feitquote:maar de excitement die je krijgt van het spelen van RE4 is per minuut gezien hoger (totdat je m uitspeelt)
leuk spel , maar na 3-4 delen ofzo had/heb ik het wel gezien , misschien geef ik het nog wel eens de kans op de revoquote:Op maandag 26 december 2005 03:00 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Romance of the 3 kingdoms is 1 van de meest verslavende games die ik gespeeld heb. Ga t eerst ns serieus spelen voordat je met die opmerking komt.
Komt nog eens bij dat het in Japan de meest populaire strategy game is (of was).
...
Het was ook een mening, wordt erg vervelend als ik overal IMO bij moet zettenquote:
Dat betwijfel ik ook niet, maar ik denk dat het dynamische verrassende gevoel wat je hebt als je RE4 voor het eerst speelt in het begin toch verslavender is, op de lange duur 'wint' CIV4 natuurlijk het van RE4.quote:Ik kan behoorlijk opgaan in een online game Civ IV hoor, en ik vermaak me dan werkelijk geweldig (terecht winnaar best online game op IGN eigenlijk).
Waarom haal je de graphics er weer meteen bijquote:En ach, Civ IV mag dan niet het gevoel hebben dat het jaren uit de toekomst is zoals RE4, eerder het omgekeerde dankzij de beeldschone () graphics.
Zou zo kunnen, maar vergeet niet dat de fundering kwa gameplay al gelegd was met de vorige delen (wel veel vernieuwingen). RE4 is eigenlijk een game an sich met het RE-logo eraan geplakt. Dit maakt het toch net wat bijzonderer.quote:Desondanks is de gameplay de beste ooit in een game imho, onbeperkt houdbaar, verslavend, perfect gebalanceerd en zo simpel of diepgaand als je het wil. Sid Meier en Soren Johnson hebben imho een van de beste games, zo niet de beste game, van het afgelopen decennium afgeleverd.
Nintendo games zijn altijd nog 5-10e goedkoper dan de rest, dit verschil zal wellicht nog wel groter worden. Van mij hoeven er niet veel games te komen a la de PS of XBOX, als ze maar van goede kwaliteit zijn. De 20-80 regel gaat ook op met consoles; 20% van de games creeren 80% van de omzet. In andere woorden, het zijn de toptitels die de REV maken of kraken.quote:Ik ben trouwens benieuwd hoeveel titels de Revolution wel niet moet gaan krijgen in het eerste jaar met de ongekende droogte aan Cube titels de laatste tijd moeten er toch een hoop developers al geruime tijd bezig zijn aan Revo titels. En dankzij de mindere grafische capaciteiten zullen de games ook goedkoper en sneller zijn om te maken, ergo, al snel veel titels (alleen niet tegen een lage prijs in Europa, Nintendo kennende).
Die Jappen zijn bijna zo verslavend aan die game als FF.quote:Op maandag 26 december 2005 17:41 schreef Enchanter het volgende:
[..]
leuk spel , maar na 3-4 delen ofzo had/heb ik het wel gezien , misschien geef ik het nog wel eens de kans op de revo![]()
Een nieuwe Zelda bij de launch zou naast haast onmogelijk ook nog eens enorm dom zijnquote:Op maandag 26 december 2005 18:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Zelda @ launch is vrijwel onmogelijk. Metroid Prime 3 en Mario 128 @ launch met nog een paar titels is heel goed mogelijk, ik vraag me af wat Miyamoto nou aan het doen is enzo. Hij zei volgens mij nog vrij recent dat hij bezig was met Twilight Princess.
Is dat filmpje van de 1UP show? Ze zeiden daar alleen dat Kojima helemaal gek was op de Revolution maar niks over een online MGS.quote:Op maandag 26 december 2005 19:23 schreef King_of_cubes het volgende:
1UP had laatst een MGS week en daarin zat ook een interview met kojima. Ze stelden in dit filmpje de vraag of online metal gear solid niet beter op een ander platform kan dan op de ps2. Kojima had het toen over de PC en de Xbox maar ik dacht dat ik ook het woordje revolution hoorde vallen. Hoor ik nou wat ik hoop te horen?
Jawel, dat MGS online op Live! wel tof zou zijn.quote:Op maandag 26 december 2005 19:37 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Is dat filmpje van de 1UP show? Ze zeiden daar alleen dat Kojima helemaal gek was op de Revolution maar niks over een online MGS.
Ja, maar daarna dacht ik het woordje revolution te horen vallen toen hij het over andere platformen had.quote:Op maandag 26 december 2005 19:48 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Jawel, dat MGS online op Live! wel tof zou zijn.
Meer niet
Daar heb je wel een decoder nodig (wat het kastje is). Sommige plasmas hebben deze onboard, alleen zijn er verschillende standaarden & dien je vaak een kaart erin te stoppen ter registratie.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:37 schreef Koning-Afwas het volgende:
Aan zo'n digitale kast zoals bijvoorbeeld van Caiway heb je helemaal niks meer als je in het bezit van een HD-TV bent en alle programma's ook in die vorm worden uitgezonden. Ze worden namelijk al haarscherp naar je tv gegooid dus waarom iedereen nu verzot is op digitale televisie snap ik niet helemaal.
bronquote:De laatste tijd gingen er al veel geruchten over de prijs van de Nintendo Revolution rond. Toch bleef dit slechts bij geruchten. Nu heeft Nintendo-directeur Satoru Iwata tegenover Yahoo zich over de prijs van de Revolution uit gelaten.
Een directe prijs wil de Nintendo topman nog niet noemen. Wel liet hij weten dat de Nintendo Revolution zich inderdaad in een andere prijsklasse dan de Xbox 360 en Playstation 3 zal bevinden. Zo zal de prijs van Revolution zich inderdaad onder die van de Xbox 360 bevinden, aldus Iwata.
Ja dat is alles. Eigenlijk bevestigde dit alleen maar ieders vermoedens. Voor details over de daadwerkelijke prijs zullen we waarschijnlijk nog even geduld moeten hebben...
Lijkt wel een eierwekker of een tamagochi...quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:18 schreef MonTana_123 het volgende:
Naast de gewone controller/afstandbediening is er ook een mini controllertje voor de "Nintendo Revolution" verschenen.
Of ze deze ook daadwerkelijk gaan verkopen is nog onduidelijk.
[afbeelding]
bron: gamingpower.nl
Schattig dingetje niet
Lijkt me een zeer schappelijk prijsje dacht ik zo... Zeker voor een next-gen console.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:01 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Niet hoger dan 150 dollar (euro) dus.
Kojima had het erover dat een stand-alone online MGS best op meerdere platvormen mogelijk zijn, behalve de Revolution!quote:Op maandag 26 december 2005 19:23 schreef King_of_cubes het volgende:
1UP had laatst een MGS week en daarin zat ook een interview met kojima. Ze stelden in dit filmpje de vraag of online metal gear solid niet beter op een ander platform kan dan op de ps2. Kojima had het toen over de PC en de Xbox maar ik dacht dat ik ook het woordje revolution hoorde vallen. Hoor ik nou wat ik hoop te horen?
Kut je hebt gelijk.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:38 schreef P-Style het volgende:
[..]
Kojima had het erover dat een stand-alone online MGS best op meerdere platvormen mogelijk zijn, behalve de Revolution!
Klopt!quote:Op woensdag 28 december 2005 11:49 schreef King_of_cubes het volgende:
Alle MGS is geweldig, maar zelden op een Nintendo platform
Meteen de enige toffe ps2 gamequote:
Hoezo?quote:Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef alex4allofyou het volgende:
Hebben jullie wel eens Gamez.nl gechecked?
Ik ben meteen afgehaakd nadat ik de review zag van RE4![]()
Zo'n site kan ik dan niet meer serieus nemen...
Lees de review maarquote:Op woensdag 28 december 2005 13:58 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hoezo?
90% is toch een mooie score :s
Een site met een dergelijke URL neem ik al niet serieus meerquote:Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef alex4allofyou het volgende:
Hebben jullie wel eens Gamez.nl gechecked?
quote:Op woensdag 28 december 2005 13:58 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hoezo?
90% is toch een mooie score :s
Tsja, smaak he.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:52 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik had MGS3 , ik hem m 5 uurtjes gespeeld, toen ben ik ermee gekapt. Ik word gek van die verhaallijn & verder is de gameplay ook niet meer je van het.
Needles to say, ik zit helemaal niet te wachten op MGS4. Ziet er wel leuk uit hoor, maar doe mij maar Devil May Cry of RE. Konami is de laatste jaren vind ik niet goed bezig, natuurlijk hebben ze wel hun leuke spellen, maar een echte gameplay knaller/ nieuwe franchise hebben ze niet echt meer, vroeger waren ze nog gelijkwaardig aan Capcom.
Omgquote:Op woensdag 28 december 2005 20:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik een verhaal wil kijk ik wel een film
Nog nooit een spelverhaal gevolgd, ik klik altijd door als het mogelijk is.
Ik denk dat ik KotoR II nooit zo enorm veel gespeeld had als het een verhaal had op het niveau van Doom, same goes for Arcanum.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik een verhaal wil kijk ik wel een film
Nog nooit een spelverhaal gevolgd, ik klik altijd door als het mogelijk is.
quote:Japan's Biggest Developers Comment on 2006
December 28, 2005 - Just in time for the end of 2005 and the start of 2006, the biggest players in the Japanese game market have shared with Japanese publication Dorimaga their thoughts on the year that was and the years that are to come. Included are some revealing bits about future projects, choices for the best of 2005 and even a self evaluation score! Let's take a look.
Foei!quote:Hideo Kojima -- Konami, Metal Gear Solid Producer
Kojima gives himself a low 35 out of 100 for the year
quote:because he didn't release anything new. He wanted to leave Metal Gear Solid 4 to his staff so that he could start up a new game, but was unable to do this. Regarding next generation development -- specifically Metal Gear Solid 4 -- he jokes that Konami had already started work on Xbox 360 games back when Metal Gear Solid 3 finished completion, and it's somewhat annoying to have to play catch up. He doesn't seem too keen on the idea of multiplatform development, stating that he believes it important for game designers to concentrate exclusively on a single platform so that they can bring out the platform's special features and better target its audience. He does admit to wanting to make games for all three next generation platforms, though, giving the nod in particular to Revolution as a platform that, as a designer, it would be "foolish" for him to pass up on. With Revolution, he adds, he'd like to make strives in areas other than graphics and sound, a change for him, as he believes he's known as someone who pursues realistic visuals owing to his love of movies. Revolution isn't the platform he most wants to support, though. That honor goes to the PC, although he admits that his staff doesn't take so kindly to this position. The games that left the greatest impression with Kojima were Shadow of the Colossus and God of War, both of which he praises for having well defined themes, game settings and world views. The event or happening that left the greatest impression with him was the reorganization of Konami which left Kojima Productions a subsidiary.
Het zal wel om een MMO Gaanquote:Revolution isn't the platform he most wants to support, though. That honor goes to the PC, although he admits that his staff doesn't take so kindly to this position.
Ligt net aan de game, bij Mario bijvoorbeeld heb ik liever niet zo'n uitgebreid verhaal (damn you Sunshine),.Ik vind verhaal erg belangrijk bij andere spellen, zo staat FF3/7, Zelda (relatief weinig verhaal maar wel zeer pakkend), Eternal Darkness, Half-life1 etc hoog in mijn lijstje juist doordat het verhaal zo perfect geintegreerd werd met de game.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:16 schreef peristilius het volgende:
[..]
Tsja, smaak he.
Voor mij is een verhaal vertellen in een game gewoon erg belangrijk, vaak wil ik daarvoor iets mindere gameplay wel door de vingers zien. Al vind ik eigenlijk dat er niets mis is met de gameplay van MGS3.
Dat is juist een van de leuke dingen van MGS 3, je kunt ontzettend veel info krijgen als je het wilt, maar het hoeft niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Heb je MGS3 gespeeld dan weet je dat die game enorm veel (oninteressante) bij-informatie geeft waar je eigenlijk niets aan hebt. Het ergste daarbij is dat ik bij alle games alle informatie wel wil zien & dit bij MGS3 ondoenelijk is, het gaat maar door en door totdat je half-ingezakt voor je scherm zit (kan wel 15min < duren). Vaak zorgt die info er ook voor dat je elke keer uit de game wordt getrokken (waar het uiteindelijk om draait). MGS1 had een prima verhaallijn, deel 2 was al langdradig met een zeer vaag einde & deel 3 is een encyclopedie aan informatie over de characters die er totaal niet toe doen.
Dat sowieso.quote:2006 wordt een mooi jaar![]()
Bijna mee eens. Het moet komen uit een gezonde combinátie van die factoren, waarbij ze allemáál heel goed uitgewerkt moeten zijn!quote:Op woensdag 28 december 2005 23:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik ga 100% voor de beleving, of dat nou komt uit gameplay, verhaallijn, graphics, muziek (geluid), etc.
Helemaal mee eens!quote:He doesn't seem too keen on the idea of multiplatform development, stating that he believes it important for game designers to concentrate exclusively on a single platform so that they can bring out the platform's special features and better target its audience.
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?quote:Op donderdag 29 december 2005 03:43 schreef P-Style het volgende:
Helemaal mee eens!Platvorm exclusieve spellen zijn altijd zóveel beter uitgewerkt. Je merkt gewoon dat er veel aandacht aan is besteed, ze zien er zoorgaans èrg goed uit en alles is veel beter gebalanceerd. Daarom koop ik ook nooit multiplatvorm spellen.
Welkom in het Revolution topic.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed, pagina 2 alweer en nog niets gepost wat echt de moeite is
PES en Splinter Cell niet nee en MGS en Soul Calibur zijn in eerste instantie geschreven en geoptimaliseerd voor de PS2 (waarbij de laatste delen van beide series weer exclusives zijn).quote:Op donderdag 29 december 2005 09:10 schreef Tain het volgende:
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?
Beetje domme vergelijking, die games waren OOK exclusives. MGS, PES (weet niet zeker), Soul Caliber waren PS exclusives & Splinter Cell een XBOX exclusive.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:10 schreef Tain het volgende:
[..]
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?
Dàt hoop ik maar voor de Revolution.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:
...& REV will have a bucketload of them![]()
Hoezo een domme vergelijking? Splinter Cell was vanaf het begin af aan aangekondigd voor alle platformen.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Beetje domme vergelijking, die games waren OOK exclusives. MGS, PES (weet niet zeker), Soul Caliber waren PS exclusives & Splinter Cell een XBOX exclusive.
Ja, ze waren LATER op meerdere platformen. Maar neemt niet weg dat ze on the go gemaakt werden voor die eerste console en daarna 'overgezet' werden vanaf de eerste console structuur.
Vind je RE4 & Halo ook niet vallen binnen het kopje exclusives?
1 ding is zeker, Nintendo games zijn altijd totale exclusives & REV will have a bucketload of them![]()
P-Style komt met de opmerking dat multiplatformspellen niet de kwaliteit hebben die exclusive games wel hebben omdat er zoveel aandacht is besteed aan die desbetreffende consoles. Hierin geef ik m globaal genomen gelijk; de developers kijken dan namelijk naar de console-specificaties en bouwen de game op met die statistics in mind.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:59 schreef Tain het volgende:
[..]
Hoezo een domme vergelijking? Splinter Cell was vanaf het begin af aan aangekondigd voor alle platformen.
PES eerst PS exclusive, nieuwste delen tegelijkertijd op Xbox en PS2
Soul Calibur, ook weer eerst PS exclusive en het laatste deel gewoon voor alle platformen tegelijkertijd
Snake heeft al meer platformen gezien dan Mario
RE4 is geen echte exclusive en Halo ook niet of je moet opeens PC als platform helemaal niet meer gaan meetellen
Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.quote:
Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkhedenquote:Op donderdag 29 december 2005 13:20 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]Splinter Cell was eerst een XBOX exclusive, kijkend naar de conversions op de andere consoles kun je dit goed zien.
De dreamcast versie dan neem ik aan?quote:Soul Caliber 1 heb ik t over.
Ik heb het over de allereerste versie Metal Gearquote:MGS1 heb ik t over; in dat spel zijn alle mechanics 'uitgevonden' en geimplementeerd (op PS)
Ah vandaar dat de GC af en toe de mooiste multiplatform games heeftquote:Het gegeven dat RE4 ineens aantoonde dat GC helemaal niet onderdeed, sterker nog, nieuwe benchmarks bracht op graphisch vlak is OMDAT ie voor dit systeem from scratch is gemaakt. Tijdens de ontwikkeling was ie gewoon exclusive met de daaropvolgende kwaliteit als gevolg.
Halo zou eerst een strategy game worden op de Mac en is toen daarvoor gecancelled en door Microsoft binnen gehaald als console seller voor de Xbox. Gearbox is daarna bezig geweest om het spel te porten naar de PCquote:Halo was eerst een PCspel, maar uiteindelijk gemaakt voor XBOX als exclusive. De engine van Halo op de PC was extreem unbalanced waardoor het spel niet goed liep op PC gekeken naar de specificaties. Halo kwam sowieso een jaar later.
quote:Nintendo is slim door de REV zo te maken dat developers gestimuleerd worden om exclusive titels te maken (gezien kosten/controller). De slechte conversions bij de GC heeft bij de mainstream massa het imago gecreerd dat de GC inferieur was kwa graphics, RE4 was het bewijs dat het helemaal niet zo was.
MGS1 kwam uit voor de PS, de delen daarvoor heetten gewoon MG.quote:
Verbeterdquote:Op donderdag 29 december 2005 13:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
MGS1 kwam uit voor de PS, de delen daarvoor heetten gewoon MG.
Microsoft kwam al heel snel met geld aanzetten, en SC is voor een groot deel dan ook wél exclusief gemaakt voor de Xbox. Later kwam de PC versie en pas nóg weer een tijd later kwam hij naar de PS2/NGC, iirc.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:47 schreef Tain het volgende:
Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkheden
En het was de MSX2, niét de C64. Waarbij de MSX2 versie dus ook beter was dan de NES versie. NES-versie was de port.quote:
Helemaal oneens.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.
Only Sith deal in absolutesquote:Op donderdag 29 december 2005 14:16 schreef Egamer het volgende:
[..]
Helemaal oneens.Ga snel je mond spoelen.
Platform games en 3rd action games horen thuis op de PS2 en de GameCube. Xbox is voor race en FPS spellen.
Het belangrijkste van GTA is voor mij toch echt het racen hoor, het schieten zuigt sowieso, maakt niet uit op welke console je het speelt.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:16 schreef Egamer het volgende:
[..]
Helemaal oneens.Ga snel je mond spoelen.
Platform games en 3rd action games horen thuis op de PS2 en de GameCube. Xbox is voor race en FPS spellen.
Da's maar goed ook!quote:Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef peristilius het volgende:
Maar ik denk sowieso dat de Revolution amper te maken krijgt met ports, omdat de hardware zo anders is.
Ik heb hem op de C64 gespeeldquote:Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
En het was de MSX2, niét de C64. Waarbij de MSX2 versie dus ook beter was dan de NES versie. NES-versie was de port.
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:47 schreef Tain het volgende:
[..]
Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkheden
[..]
De dreamcast versie dan neem ik aan?
[..]
Ik heb het over de allereerste versie Metal Gear
[..]
Ah vandaar dat de GC af en toe de mooiste multiplatform games heeft
[..]
Halo zou eerst een strategy game worden op de Mac en is toen daarvoor gecancelled en door Microsoft binnen gehaald als console seller voor de Xbox. Gearbox is daarna bezig geweest om het spel te porten naar de PC
[..]
Maar wat zegt het feit dat die versies weinig verbeterpunten hebben tov de PS2? XBOX versie heeft betere framerate en textures, maar het spel kwam VEEL later & maakt duidelijk dat het gewoon een direct conversion van de PS2 versie was. Zou GTA eerst voor de XBOX gemaakt worden dan was ie waarschijnlijk veel beter.quote:Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.
Kijkend naar de DS weet ik het nog niet zo...quote:Maar ik denk sowieso dat de Revolution amper te maken krijgt met ports, omdat de hardware zo anders is.
Heb jij wel eens geprobeerd om zonder je vingers in de knoop te leggen een drive-by te doen met GTA:SA op de Xbox?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef peristilius het volgende:
[..]
De controls van GTA zijn nou niet zo bijzonder dat je er een bepaalde controller voor nodig hebt, de voordelen van de Xbox zijn dan ook graphics en custom soundtracks.
Ze hebben in de cube versie meer aandacht gegeven aan bijv stoom en op onderstaand plaatje vind ik de cube versie sowieso het mooistquote:Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]Splinter Cell op XBOX is superieur aan de andere console-edities. Hoe verklaar jij dat een game die een jaar ouder is, er nog steeds beter uitziet dan op de andere consoles? De lightning was een specialiteit van de XBOX, en raad eens wat het mooiste aan het spel was grafisch? Kennelijk heb je een heel andere Splinter Cell GC gespeeld dan ik, alleen de laadtijd was beter.
De kast was gebaseerd op de playstation en later naar de Dreamcast geport en toen weer geoptimalizeerd.quote:Soul Caliber was er ook al op de PS1> de arcadeversie die eerst gemaakt werd was gewoon een Playstation kast (lijkt me toch duidelijk dan).
Hebben het over een ander spelquote:Ik had het over MGS. Die had alles wat Sony kon wensen van een exclusive titel; controle gebasseerd op de PScontroller, totale benutting graphics PS & exclusiviteit van jaren.
Prince of Persia: Sands of Timequote:GC de mooiste multiplatform versies? Noem dr eens een paar?
Zeg maar gerust dat Gearbox de port gewoon verkloot heeft van Halo voor de PCquote:Halo is een iets ander verhaal, de XBOX was op dat moment beter dan de PChardware capabilities, dus de game was gewoon beter op de XBOX op moment van eerst uitkomen. Daarbij was de PCversie vele maanden later. Zoals ik eerder uitlegde is exclusiviteit vaak het maken van een game die optimaal gebruik maakt van de desbetreffende console, wat exclusive titels vaak bijzonderer maakt. Zoals gezegd was de PCversie niet echt je van het (kwa potentie).
Ook best lastig om een game te ontwikkelen met een controllerquote:In principe worden alle spellen op een PC gemaakt![]()
Soul Calibur 2quote:Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:GC de mooiste multiplatform versies? Noem dr eens een paar?
Ja, ik dus!quote:Op donderdag 29 december 2005 15:21 schreef Tain het volgende:
Maar het ging er overigens om dat mensen geen multiplatform titels kopen, terwijl er toch goede tot zeer goede titels tussen kunnen zitten
Meestal wel!quote:...en of ze dan eerst exclusief zijn voor een console, maakt de port niet bij voorbaat al slechter dan het origineel
Drive-by deed ik sowieso haast nooit en vind ik sowieso zuigen, met kutte controls moet dit wel een ramp zijn.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:18 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Heb jij wel eens geprobeerd om zonder je vingers in de knoop te leggen een drive-by te doen met GTA:SA op de Xbox?Qua controls is de PS2 versie beter, maar de custom soundtracks en de verbeterde graphics hebben er wel voor gezorgd dat ik mijn PS2-versie ingeruild heb voor de Xbox-versie.
Dat het later is maakt mij niet veel uit, ik zeg alleen dat een port niet altijd slechter is dan het origineel.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar wat zegt het feit dat die versies weinig verbeterpunten hebben tov de PS2? XBOX versie heeft betere framerate en textures, maar het spel kwam VEEL later & maakt duidelijk dat het gewoon een direct conversion van de PS2 versie was. Zou GTA eerst voor de XBOX gemaakt worden dan was ie waarschijnlijk veel beter.
Bij de DS kan ik het moeilijk ports noemen, het zijn wel spellen met dezelfde titel, maar het zijn toch hele andere spellen.quote:[..]
Kijkend naar de DS weet ik het nog niet zo...
No way, de playstation versie heette Soul Edge en was een arcade port en het eerste deel in de serie.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:21 schreef Tain het volgende:
[..]
De kast was gebaseerd op de playstation en later naar de Dreamcast geport en toen weer geoptimalizeerd.
[..]
Maar de arcade-versie van Soul Calibur, inderdaad de opvolger van Soul Edge, draaide op Playstation hardware.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:48 schreef piet_pelle het volgende:
No way, de playstation versie heette Soul Edge en was een arcade port en het eerste deel in de serie.
De Dreamcast kreeg als enige console de arcade conversie van de opvolger, Soul Calibur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |