Meteen de enige toffe ps2 gamequote:
Hoezo?quote:Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef alex4allofyou het volgende:
Hebben jullie wel eens Gamez.nl gechecked?
Ik ben meteen afgehaakd nadat ik de review zag van RE4![]()
Zo'n site kan ik dan niet meer serieus nemen...
Lees de review maarquote:Op woensdag 28 december 2005 13:58 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hoezo?
90% is toch een mooie score :s
Een site met een dergelijke URL neem ik al niet serieus meerquote:Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef alex4allofyou het volgende:
Hebben jullie wel eens Gamez.nl gechecked?
quote:Op woensdag 28 december 2005 13:58 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hoezo?
90% is toch een mooie score :s
Tsja, smaak he.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:52 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik had MGS3 , ik hem m 5 uurtjes gespeeld, toen ben ik ermee gekapt. Ik word gek van die verhaallijn & verder is de gameplay ook niet meer je van het.
Needles to say, ik zit helemaal niet te wachten op MGS4. Ziet er wel leuk uit hoor, maar doe mij maar Devil May Cry of RE. Konami is de laatste jaren vind ik niet goed bezig, natuurlijk hebben ze wel hun leuke spellen, maar een echte gameplay knaller/ nieuwe franchise hebben ze niet echt meer, vroeger waren ze nog gelijkwaardig aan Capcom.
Omgquote:Op woensdag 28 december 2005 20:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik een verhaal wil kijk ik wel een film
Nog nooit een spelverhaal gevolgd, ik klik altijd door als het mogelijk is.
Ik denk dat ik KotoR II nooit zo enorm veel gespeeld had als het een verhaal had op het niveau van Doom, same goes for Arcanum.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik een verhaal wil kijk ik wel een film
Nog nooit een spelverhaal gevolgd, ik klik altijd door als het mogelijk is.
quote:Japan's Biggest Developers Comment on 2006
December 28, 2005 - Just in time for the end of 2005 and the start of 2006, the biggest players in the Japanese game market have shared with Japanese publication Dorimaga their thoughts on the year that was and the years that are to come. Included are some revealing bits about future projects, choices for the best of 2005 and even a self evaluation score! Let's take a look.
Foei!quote:Hideo Kojima -- Konami, Metal Gear Solid Producer
Kojima gives himself a low 35 out of 100 for the year
quote:because he didn't release anything new. He wanted to leave Metal Gear Solid 4 to his staff so that he could start up a new game, but was unable to do this. Regarding next generation development -- specifically Metal Gear Solid 4 -- he jokes that Konami had already started work on Xbox 360 games back when Metal Gear Solid 3 finished completion, and it's somewhat annoying to have to play catch up. He doesn't seem too keen on the idea of multiplatform development, stating that he believes it important for game designers to concentrate exclusively on a single platform so that they can bring out the platform's special features and better target its audience. He does admit to wanting to make games for all three next generation platforms, though, giving the nod in particular to Revolution as a platform that, as a designer, it would be "foolish" for him to pass up on. With Revolution, he adds, he'd like to make strives in areas other than graphics and sound, a change for him, as he believes he's known as someone who pursues realistic visuals owing to his love of movies. Revolution isn't the platform he most wants to support, though. That honor goes to the PC, although he admits that his staff doesn't take so kindly to this position. The games that left the greatest impression with Kojima were Shadow of the Colossus and God of War, both of which he praises for having well defined themes, game settings and world views. The event or happening that left the greatest impression with him was the reorganization of Konami which left Kojima Productions a subsidiary.
Het zal wel om een MMO Gaanquote:Revolution isn't the platform he most wants to support, though. That honor goes to the PC, although he admits that his staff doesn't take so kindly to this position.
Ligt net aan de game, bij Mario bijvoorbeeld heb ik liever niet zo'n uitgebreid verhaal (damn you Sunshine),.Ik vind verhaal erg belangrijk bij andere spellen, zo staat FF3/7, Zelda (relatief weinig verhaal maar wel zeer pakkend), Eternal Darkness, Half-life1 etc hoog in mijn lijstje juist doordat het verhaal zo perfect geintegreerd werd met de game.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:16 schreef peristilius het volgende:
[..]
Tsja, smaak he.
Voor mij is een verhaal vertellen in een game gewoon erg belangrijk, vaak wil ik daarvoor iets mindere gameplay wel door de vingers zien. Al vind ik eigenlijk dat er niets mis is met de gameplay van MGS3.
Dat is juist een van de leuke dingen van MGS 3, je kunt ontzettend veel info krijgen als je het wilt, maar het hoeft niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Heb je MGS3 gespeeld dan weet je dat die game enorm veel (oninteressante) bij-informatie geeft waar je eigenlijk niets aan hebt. Het ergste daarbij is dat ik bij alle games alle informatie wel wil zien & dit bij MGS3 ondoenelijk is, het gaat maar door en door totdat je half-ingezakt voor je scherm zit (kan wel 15min < duren). Vaak zorgt die info er ook voor dat je elke keer uit de game wordt getrokken (waar het uiteindelijk om draait). MGS1 had een prima verhaallijn, deel 2 was al langdradig met een zeer vaag einde & deel 3 is een encyclopedie aan informatie over de characters die er totaal niet toe doen.
Dat sowieso.quote:2006 wordt een mooi jaar![]()
Bijna mee eens. Het moet komen uit een gezonde combinátie van die factoren, waarbij ze allemáál heel goed uitgewerkt moeten zijn!quote:Op woensdag 28 december 2005 23:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik ga 100% voor de beleving, of dat nou komt uit gameplay, verhaallijn, graphics, muziek (geluid), etc.
Helemaal mee eens!quote:He doesn't seem too keen on the idea of multiplatform development, stating that he believes it important for game designers to concentrate exclusively on a single platform so that they can bring out the platform's special features and better target its audience.
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?quote:Op donderdag 29 december 2005 03:43 schreef P-Style het volgende:
Helemaal mee eens!Platvorm exclusieve spellen zijn altijd zóveel beter uitgewerkt. Je merkt gewoon dat er veel aandacht aan is besteed, ze zien er zoorgaans èrg goed uit en alles is veel beter gebalanceerd. Daarom koop ik ook nooit multiplatvorm spellen.
Welkom in het Revolution topic.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed, pagina 2 alweer en nog niets gepost wat echt de moeite is
PES en Splinter Cell niet nee en MGS en Soul Calibur zijn in eerste instantie geschreven en geoptimaliseerd voor de PS2 (waarbij de laatste delen van beide series weer exclusives zijn).quote:Op donderdag 29 december 2005 09:10 schreef Tain het volgende:
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?
Beetje domme vergelijking, die games waren OOK exclusives. MGS, PES (weet niet zeker), Soul Caliber waren PS exclusives & Splinter Cell een XBOX exclusive.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:10 schreef Tain het volgende:
[..]
Jij koopt dus geen titels als MGS, PES, Splinter Cell, Soul Calibur, etc?
Dàt hoop ik maar voor de Revolution.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:
...& REV will have a bucketload of them![]()
Hoezo een domme vergelijking? Splinter Cell was vanaf het begin af aan aangekondigd voor alle platformen.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Beetje domme vergelijking, die games waren OOK exclusives. MGS, PES (weet niet zeker), Soul Caliber waren PS exclusives & Splinter Cell een XBOX exclusive.
Ja, ze waren LATER op meerdere platformen. Maar neemt niet weg dat ze on the go gemaakt werden voor die eerste console en daarna 'overgezet' werden vanaf de eerste console structuur.
Vind je RE4 & Halo ook niet vallen binnen het kopje exclusives?
1 ding is zeker, Nintendo games zijn altijd totale exclusives & REV will have a bucketload of them![]()
P-Style komt met de opmerking dat multiplatformspellen niet de kwaliteit hebben die exclusive games wel hebben omdat er zoveel aandacht is besteed aan die desbetreffende consoles. Hierin geef ik m globaal genomen gelijk; de developers kijken dan namelijk naar de console-specificaties en bouwen de game op met die statistics in mind.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:59 schreef Tain het volgende:
[..]
Hoezo een domme vergelijking? Splinter Cell was vanaf het begin af aan aangekondigd voor alle platformen.
PES eerst PS exclusive, nieuwste delen tegelijkertijd op Xbox en PS2
Soul Calibur, ook weer eerst PS exclusive en het laatste deel gewoon voor alle platformen tegelijkertijd
Snake heeft al meer platformen gezien dan Mario
RE4 is geen echte exclusive en Halo ook niet of je moet opeens PC als platform helemaal niet meer gaan meetellen
Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.quote:
Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkhedenquote:Op donderdag 29 december 2005 13:20 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]Splinter Cell was eerst een XBOX exclusive, kijkend naar de conversions op de andere consoles kun je dit goed zien.
De dreamcast versie dan neem ik aan?quote:Soul Caliber 1 heb ik t over.
Ik heb het over de allereerste versie Metal Gearquote:MGS1 heb ik t over; in dat spel zijn alle mechanics 'uitgevonden' en geimplementeerd (op PS)
Ah vandaar dat de GC af en toe de mooiste multiplatform games heeftquote:Het gegeven dat RE4 ineens aantoonde dat GC helemaal niet onderdeed, sterker nog, nieuwe benchmarks bracht op graphisch vlak is OMDAT ie voor dit systeem from scratch is gemaakt. Tijdens de ontwikkeling was ie gewoon exclusive met de daaropvolgende kwaliteit als gevolg.
Halo zou eerst een strategy game worden op de Mac en is toen daarvoor gecancelled en door Microsoft binnen gehaald als console seller voor de Xbox. Gearbox is daarna bezig geweest om het spel te porten naar de PCquote:Halo was eerst een PCspel, maar uiteindelijk gemaakt voor XBOX als exclusive. De engine van Halo op de PC was extreem unbalanced waardoor het spel niet goed liep op PC gekeken naar de specificaties. Halo kwam sowieso een jaar later.
quote:Nintendo is slim door de REV zo te maken dat developers gestimuleerd worden om exclusive titels te maken (gezien kosten/controller). De slechte conversions bij de GC heeft bij de mainstream massa het imago gecreerd dat de GC inferieur was kwa graphics, RE4 was het bewijs dat het helemaal niet zo was.
MGS1 kwam uit voor de PS, de delen daarvoor heetten gewoon MG.quote:
Verbeterdquote:Op donderdag 29 december 2005 13:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
MGS1 kwam uit voor de PS, de delen daarvoor heetten gewoon MG.
Microsoft kwam al heel snel met geld aanzetten, en SC is voor een groot deel dan ook wél exclusief gemaakt voor de Xbox. Later kwam de PC versie en pas nóg weer een tijd later kwam hij naar de PS2/NGC, iirc.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:47 schreef Tain het volgende:
Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkheden
En het was de MSX2, niét de C64. Waarbij de MSX2 versie dus ook beter was dan de NES versie. NES-versie was de port.quote:
Helemaal oneens.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.
Only Sith deal in absolutesquote:Op donderdag 29 december 2005 14:16 schreef Egamer het volgende:
[..]
Helemaal oneens.Ga snel je mond spoelen.
Platform games en 3rd action games horen thuis op de PS2 en de GameCube. Xbox is voor race en FPS spellen.
Het belangrijkste van GTA is voor mij toch echt het racen hoor, het schieten zuigt sowieso, maakt niet uit op welke console je het speelt.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:16 schreef Egamer het volgende:
[..]
Helemaal oneens.Ga snel je mond spoelen.
Platform games en 3rd action games horen thuis op de PS2 en de GameCube. Xbox is voor race en FPS spellen.
Da's maar goed ook!quote:Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef peristilius het volgende:
Maar ik denk sowieso dat de Revolution amper te maken krijgt met ports, omdat de hardware zo anders is.
Ik heb hem op de C64 gespeeldquote:Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
En het was de MSX2, niét de C64. Waarbij de MSX2 versie dus ook beter was dan de NES versie. NES-versie was de port.
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:47 schreef Tain het volgende:
[..]
Splinter Cell was al voor alle consoles aangekondigd en het spel is gewoon voor alles behalve de Xbox uitgesteld, omdat MS een zak met geld over had. Overigens heeft de cube versie op sommige punten mooiere graphics en mist het alleen de online mogelijkheden
[..]
De dreamcast versie dan neem ik aan?
[..]
Ik heb het over de allereerste versie Metal Gear
[..]
Ah vandaar dat de GC af en toe de mooiste multiplatform games heeft
[..]
Halo zou eerst een strategy game worden op de Mac en is toen daarvoor gecancelled en door Microsoft binnen gehaald als console seller voor de Xbox. Gearbox is daarna bezig geweest om het spel te porten naar de PC
[..]
Maar wat zegt het feit dat die versies weinig verbeterpunten hebben tov de PS2? XBOX versie heeft betere framerate en textures, maar het spel kwam VEEL later & maakt duidelijk dat het gewoon een direct conversion van de PS2 versie was. Zou GTA eerst voor de XBOX gemaakt worden dan was ie waarschijnlijk veel beter.quote:Een game als GTA is eigenlijk gewoon beter op de Xbox, terwijl hij oorspronkelijk voor de PS2 ontwikkeld is.
Kijkend naar de DS weet ik het nog niet zo...quote:Maar ik denk sowieso dat de Revolution amper te maken krijgt met ports, omdat de hardware zo anders is.
Heb jij wel eens geprobeerd om zonder je vingers in de knoop te leggen een drive-by te doen met GTA:SA op de Xbox?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef peristilius het volgende:
[..]
De controls van GTA zijn nou niet zo bijzonder dat je er een bepaalde controller voor nodig hebt, de voordelen van de Xbox zijn dan ook graphics en custom soundtracks.
Ze hebben in de cube versie meer aandacht gegeven aan bijv stoom en op onderstaand plaatje vind ik de cube versie sowieso het mooistquote:Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]Splinter Cell op XBOX is superieur aan de andere console-edities. Hoe verklaar jij dat een game die een jaar ouder is, er nog steeds beter uitziet dan op de andere consoles? De lightning was een specialiteit van de XBOX, en raad eens wat het mooiste aan het spel was grafisch? Kennelijk heb je een heel andere Splinter Cell GC gespeeld dan ik, alleen de laadtijd was beter.
De kast was gebaseerd op de playstation en later naar de Dreamcast geport en toen weer geoptimalizeerd.quote:Soul Caliber was er ook al op de PS1> de arcadeversie die eerst gemaakt werd was gewoon een Playstation kast (lijkt me toch duidelijk dan).
Hebben het over een ander spelquote:Ik had het over MGS. Die had alles wat Sony kon wensen van een exclusive titel; controle gebasseerd op de PScontroller, totale benutting graphics PS & exclusiviteit van jaren.
Prince of Persia: Sands of Timequote:GC de mooiste multiplatform versies? Noem dr eens een paar?
Zeg maar gerust dat Gearbox de port gewoon verkloot heeft van Halo voor de PCquote:Halo is een iets ander verhaal, de XBOX was op dat moment beter dan de PChardware capabilities, dus de game was gewoon beter op de XBOX op moment van eerst uitkomen. Daarbij was de PCversie vele maanden later. Zoals ik eerder uitlegde is exclusiviteit vaak het maken van een game die optimaal gebruik maakt van de desbetreffende console, wat exclusive titels vaak bijzonderer maakt. Zoals gezegd was de PCversie niet echt je van het (kwa potentie).
Ook best lastig om een game te ontwikkelen met een controllerquote:In principe worden alle spellen op een PC gemaakt![]()
Soul Calibur 2quote:Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:GC de mooiste multiplatform versies? Noem dr eens een paar?
Ja, ik dus!quote:Op donderdag 29 december 2005 15:21 schreef Tain het volgende:
Maar het ging er overigens om dat mensen geen multiplatform titels kopen, terwijl er toch goede tot zeer goede titels tussen kunnen zitten
Meestal wel!quote:...en of ze dan eerst exclusief zijn voor een console, maakt de port niet bij voorbaat al slechter dan het origineel
Drive-by deed ik sowieso haast nooit en vind ik sowieso zuigen, met kutte controls moet dit wel een ramp zijn.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:18 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Heb jij wel eens geprobeerd om zonder je vingers in de knoop te leggen een drive-by te doen met GTA:SA op de Xbox?Qua controls is de PS2 versie beter, maar de custom soundtracks en de verbeterde graphics hebben er wel voor gezorgd dat ik mijn PS2-versie ingeruild heb voor de Xbox-versie.
Dat het later is maakt mij niet veel uit, ik zeg alleen dat een port niet altijd slechter is dan het origineel.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar wat zegt het feit dat die versies weinig verbeterpunten hebben tov de PS2? XBOX versie heeft betere framerate en textures, maar het spel kwam VEEL later & maakt duidelijk dat het gewoon een direct conversion van de PS2 versie was. Zou GTA eerst voor de XBOX gemaakt worden dan was ie waarschijnlijk veel beter.
Bij de DS kan ik het moeilijk ports noemen, het zijn wel spellen met dezelfde titel, maar het zijn toch hele andere spellen.quote:[..]
Kijkend naar de DS weet ik het nog niet zo...
No way, de playstation versie heette Soul Edge en was een arcade port en het eerste deel in de serie.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:21 schreef Tain het volgende:
[..]
De kast was gebaseerd op de playstation en later naar de Dreamcast geport en toen weer geoptimalizeerd.
[..]
Maar de arcade-versie van Soul Calibur, inderdaad de opvolger van Soul Edge, draaide op Playstation hardware.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:48 schreef piet_pelle het volgende:
No way, de playstation versie heette Soul Edge en was een arcade port en het eerste deel in de serie.
De Dreamcast kreeg als enige console de arcade conversie van de opvolger, Soul Calibur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |