Dat klopt wel wat was het, system 11? Toch een opgevoerde versie van playstation hardware zoals arcade boards wel vaker zijn met extra RAM.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar de arcade-versie van Soul Calibur, inderdaad de opvolger van Soul Edge, draaide op Playstation hardware.
Wat dat betreft is Soul Calibur op de Dreamcast een voorbeeld van een héle goeie port!(Voor zover je het een port kan noemen, want hij's natuurlijk helemaal opnieuw geprogrammeerd voor de DC)
We kunnen er lang en breed over discussieren, Splinter Cell GC was niet het spel wat het had kunnen zijn, en laten we het niet hebben over de ports van de opvolger. Dat de fog een beetje beter is ok, maar het totale product was niet te vergelijken. Mn broertje die een GC heeft, heeft m helemaal niet aangeraakt omdat hij gewend was aan de XBOXversie die er gewoon top uitzag in vergelijk.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:21 schreef Tain het volgende:
[..]
Ze hebben in de cube versie meer aandacht gegeven aan bijv stoom en op onderstaand plaatje vind ik de cube versie sowieso het mooist
[afbeelding]
[..]
Piet Pelle zei het al, ik bedoelde Soul Edge. Is praktisch hetzelfde spel en de grondlegger van wat later Soul Caliber werd.quote:De kast was gebaseerd op de playstation en later naar de Dreamcast geport en toen weer geoptimalizeerd.
[..]
En heb jij die game gespeeld toen ie net uitkwam??? Mn mond sloeg open van verbazing toen.quote:Hebben het over een ander spel
[..]
Ik zei noem er eens een paar, trouwens XBOX versie was gewoon graphisch mooier.quote:Prince of Persia: Sands of Time
[..]
Maar k heb m wel lekker gespeeld zodat ik geen XBOX hoefde te kopenquote:Zeg maar gerust dat Gearbox de port gewoon verkloot heeft van Halo voor de PC
[..]
quote:Ook best lastig om een game te ontwikkelen met een controller
Dat hoor je me ook niet zeggen, alleen is een spel als ie exclusief wordt gemaakt vaak beter geprogrammeerd voor die console dan wanneer het een port is.quote:Maar het ging er overigens om dat mensen geen multiplatform titels kopen, terwijl er toch goede tot zeer goede titels tussen kunnen zitten en of ze dan eerst exclusief zijn voor een console, maakt de port niet bij voorbaat al slechter dan het origineel
We kunnen inderdaad er lang over ouwehoeren, maar het is over het algemeen gebaseerd op persoonlijke smaak. Ik vind zelf fog effecten meer sfeer aan een game geven op de juiste plekken dan iets mooiere graphics. Beide is natuurlijk nog beterquote:Op donderdag 29 december 2005 16:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
We kunnen er lang en breed over discussieren, Splinter Cell GC was niet het spel wat het had kunnen zijn, en laten we het niet hebben over de ports van de opvolger. Dat de fog een beetje beter is ok, maar het totale product was niet te vergelijken. Mn broertje die een GC heeft, heeft m helemaal niet aangeraakt omdat hij gewend was aan de XBOXversie die er gewoon top uitzag in vergelijk.
Ik heb een chronische hekel aan de Metal Gear Solid serie. Kan maar niet wennen aan de besturing en aan het gebruik van de cameraquote:Piet Pelle zei het al, ik bedoelde Soul Edge. Is praktisch hetzelfde spel en de grondlegger van wat later Soul Caliber werd.
[..]
En heb jij die game gespeeld toen ie net uitkwam??? Mn mond sloeg open van verbazing toen.
Van POP wist ik het zeker dat de cube versie mooier is dan de Xbox versie. Kwam geloof ik door het gebruik van meer antialiasing in de cube versie. Veel verschilt het ook nietquote:Ik zei noem er eens een paar, trouwens XBOX versie was gewoon graphisch mooier.
Ach Halo 1 vond ik toen voor de Xbox een hele goede shooter en als ik het nu speel dan is het spel toch wel inferieur aan andere shooters. Neemt niet weg dat het voor een console shooter ontzettend lekker wegspeelt.quote:Maar k heb m wel lekker gespeeld zodat ik geen XBOX hoefde te kopen(helaas deed ik dat wel met Halo 2
)
Voor het ontwikkelen van een game heb je gewoon een keyboard/muis nodig, met een controller kom je niet echt ver als je op die manier een spel moet gaan ontwikkelenquote:![]()
Dat ligt dus ook weer helemaal aan de developer en aan de hoeveelheid tijd die ze hebben of vrij maken om het spel te porten.quote:Dat hoor je me ook niet zeggen, alleen is een spel als ie exclusief wordt gemaakt vaak beter geprogrammeerd voor die console dan wanneer het een port is.
quote:Wie sinds de uitgave van Animal Crossing voor de Nintendo GameCube dagenlang achter zijn console heeft doorgebracht, zal dit wellicht in 2006/2007 ook voor de Nintendo Revolution moeten doen. Ontwikkelaar van Animal Crossing: Wild World voor de Dual Screen, Katsuya Eguchi, heeft namelijk aangegeven een aantal ideeën te hebben voor een nieuwe titel op de betreffende console van volgend jaar. Eguchi is vooral geïnteresseerd in de Wi-Fi mogelijkheden van het exemplaar, wat dus zou betekenen dat de game nu echt gebouwd wordt op de interne online mogelijkheden. Aldus een enthousiaste Katsuya Enguchi.
Je wordt echt moe van die kneusquote:Revolution specs will be released soon and believe me they do matter.
Believe
A Revolution is Coming!
SG007
Ik ben benieuwd naar die beeldenquote:Hi Kevin,
First of all thank you for following the blog. I am an insider. Other than that I will not say anything. I will not say if I do or do not work for Nintendo.
I will not say if I am working for a marketing company for them.
I will also not say if I have friends that are on the inside.
All I will say is that I am on the inside and that is the reason why this blog has been around so long. Soon I will begin to show videos and pictures of the Revolution in action.
Very Soon.
A Revolution is coming!
Are you ready to Revolt?
SG007
Hier het filmpjequote:Vrijdag 30 december 2005 | Volgens een zojuist online gezet filmpje is de uiteindelijke naam van Nintendo's volgende generatie spelcomputer 'Nintendo RS'. Nintendo had al aangegeven dat 'Revolution' slechts een werknaam voor haar next-gen console was, dus geheel onmogelijk is het niet. Echter is het filmpje niet van Nintendo zelf, dus de kans is groot dat het slechts werk van een creatieveling is.
En aangezien het filmpje, dat het opstartmenu van de Nintendo Revolution zou moeten voorstellen, er niet erg professioneel uit ziet, zou je vermoeden dat het om een zogenaamde 'hoax' - een nep filmpje - gaat. Overigens wordt her en der gespeculeerd dat RS staat voor "Revolution System", maar dat terzijde, want het filmpje is hoogstwaarschijnlijk nep. - Willem Bonnes
FAKE!!!1111quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:26 schreef RaymanNL het volgende:
Naam van Revolution bekend?
[..]
Hier het filmpje![]()
![]()
Duidelijk nep dus
* RaymanNL wacht op Ruzbeh reactie: FAKE!!!!1111
Nu wel en hij is overduidelijk nep.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:31 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
FAKE!!!1111
ik heb het filmpje nog niet eens gezien
bronquote:Nintendo schützt 'Nintendo Floor Vision'
31.12.05 - Nintendo hat die Bezeichnung 'Nintendo Floor Vision' letzten Monat beim japanischen Patentamt schützen lassen. Um was es sich handelt, ist unklar.
Volgens mij dat tie de vloer kan herkennen, en daarmee bedoel ik, dat tie weet waar je voeten staan, , misschien wel iets van een projectie op de grond voor knoppen, die je dan ook echt met je voet in kunt drukken, een soort van virituele dansmatquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Aha en wat houd dat in
Moet je dan nog meer rare bewegingen maken om die suffe loodgieter te laten bewegen of wat?quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:16 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
bron
Vertaald: NIntendo heeft een patent aangevraagt voor Floor Vision
Als dat ';eén van de laatste geheimen van de Revolution is, dan word dat ding heilig
Voor een normale Dansmat heb je ook niet zóveel ruimte nodigquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:27 schreef H.Flick het volgende:
Geloof je het zelf![]()
. Virtuele dansmatten, vloeren herkennen... je hebt nog een hele kamer nodig alleen voor je revolution als dat allemaal waar is.
En die dingen kosten 100+ euro. Dus verwacht jij dat dergelijke tech in een console van hooguit 200 komt?quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:29 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Voor een normale Dansmat heb je ook niet zóveel ruimte nodig
En wat ik zei, dat bestaat alwel, je kunt al toetsenborden kopen voor je mobiel, waarbij de mobiel (of eigenlijk het apparaat) een toetsenbord projecteerd, en je daarmee kunt typen![]()
![]()
Rayman welquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En die dingen kosten 100+ euro. Dus verwacht jij dat dergelijke tech in een console van hooguit 200 komt?
Doet me denken aan E3 2005's Zelda boothquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:16 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
bron
Vertaald: NIntendo heeft een patent aangevraagt voor Floor Vision
Als dat ';eén van de laatste geheimen van de Revolution is, dan word dat ding heilig
Moest ik ook al aan denken iddquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:56 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Doet me denken aan E3 2005's Zelda booth
http://cube.ign.com/articles/621/621862p1.html
Maar er komt blijkbaar wel zo iets, anders heette het niet Floor Visionquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En die dingen kosten 100+ euro. Dus verwacht jij dat dergelijke tech in een console van hooguit 200 komt?
OMG dat ding word groot!quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:27 schreef H.Flick het volgende:
Geloof je het zelf![]()
. Virtuele dansmatten, vloeren herkennen... je hebt nog een hele kamer nodig alleen voor je revolution als dat allemaal waar is.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:51 schreef alex4allofyou het volgende:
Floorvision; de revolutie op de Revolution!!!
Nintendo heeft samen met TomTom software ontwikkeld die het mogelijk maakt je Revolution controller overal naartoe te brengen & je omgeving om te zetten in on-the-go graphics applicaties.
De ingeboude GPS ontvanger in de controller maakt het mogelijk de straten en andere vloeroppervlakten te analyseren en deze bijvoorbeeld te implementeren in een Mariouniverse!!!
Woon je in Amsterdam, kijk dan niet raar op wanneer Mario128 opstart en een mission moet doen in het Vondelpark met blowende Koopa Troopas. Wil Mario shoppen dan kan hij naar de Kalverstraat lopen en daar zn nieuwe accesoires kopen, voor een verzetje kan ie altijd naar de Wallen lopen om daar princess op te pikken.
In Parijs kun je weer naar de speciale groene Eiffeltoren lopen en leuke mode-items kopen voor Mario. THE POSSIBILITIES ARE LIMITLESS!
Floorvision, het echte geheim van de Revolution![]()
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:51 schreef alex4allofyou het volgende:
Floorvision; de revolutie op de Revolution!!!
Nintendo heeft samen met TomTom software ontwikkeld die het mogelijk maakt je Revolution controller overal naartoe te brengen & je omgeving om te zetten in on-the-go graphics applicaties.
De ingeboude GPS ontvanger in de controller maakt het mogelijk de straten en andere vloeroppervlakten te analyseren en deze bijvoorbeeld te implementeren in een Mariouniverse!!!
Woon je in Amsterdam, kijk dan niet raar op wanneer Mario128 opstart en een mission moet doen in het Vondelpark met blowende Koopa Troopas. Wil Mario shoppen dan kan hij naar de Kalverstraat lopen en daar zn nieuwe accesoires kopen, voor een verzetje kan ie altijd naar de Wallen lopen om daar princess op te pikken.
In Parijs kun je weer naar de speciale groene Eiffeltoren lopen en leuke mode-items kopen voor Mario. THE POSSIBILITIES ARE LIMITLESS!
Floorvision, het echte geheim van de Revolution![]()
Gaan we dat nu ook weer overnemen van Amerikaanse fora?quote:
Ik denk ik ben extra duidelijk voor wanneer Notorious langs komt.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:10 schreef BMH het volgende:
[..]
Gaan we dat nu ook weer overnemen van Amerikaanse fora?
Ik moest lachen. Dat illustreer ik hier doormiddel van een smiley: "". Ik meld dit voor de mensen die niet door hebben dat deze smiley mij lachend voor moet stellen.
Wat is daar mis mee? (wist trouwens niet dat het van amerikaanse fora kwam...)quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:10 schreef BMH het volgende:
[..]
Gaan we dat nu ook weer overnemen van Amerikaanse fora?
Damn, wist helemaal niet dat er award waren. Mijn awards zijn wel een beetje 'dubious'. Degene die het meest lult en met het minste resultaatquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Trouwens, gezien dat je 2 awards hebt gepakt bij de GAM user awards?
2006 is al leuk alleen door het feit dat de E3 eindelijk weer een echte kraker wordt en Zelda uitkomt.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:04 schreef Retuobak het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde
Ik vond 2005 een topjaar (niet zo gek ook als PC-gamer), maar veel PC games zijn in 2006 'moved to next generation PC-hardware'. Komen nog wel een paar dozijn interessante titels uit, maar het aantal AAA titels zal de 10 niet overstijgen. Zal dus het jaar van consoles worden voor mij.
Die icoontjes staan toch gewoon in het topic.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:17 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
2006 is al leuk alleen door het feit dat de E3 eindelijk weer een echte kraker wordt en Zelda uitkomt.
Waarom heb jij trouwens een aangepast icoontje terwijl ik als grote winnaar () dr geen heb?
Veelbelovende PC titels 2006/2007quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:04 schreef Retuobak het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde
Ik vond 2005 een topjaar (niet zo gek ook als PC-gamer), maar veel PC games zijn in 2006 'moved to next generation PC-hardware'. Komen nog wel een paar dozijn interessante titels uit, maar het aantal AAA titels zal de 10 niet overstijgen. Zal dus het jaar van consoles worden voor mij.
Al gezien, maar heel veel titels lijken me 7.5-8.5 en niet van het niveau eeuwige klassieker, waar er genoeg van waren op de PC in 2005.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:19 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Veelbelovende PC titels 2006/2007
http://www.gamespot.com/forums/show_msgs.php?topic_id=24145969&page=0
Ik zie hem ook niet, hoor. Maar ik snap toch nooit hoe dat zit met webicons en upload icons etc. etc.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:26 schreef alex4allofyou het volgende:
k Heb een EDIT uitgevoerd van mn vorige post. Trouwens, ik zie mijn icoontje helemaal niet verandert (k zie alleen maar John, Paul, George & Ringo). Kan dus alleen gezien worden door anderen kennelijk.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:46 schreef alex4allofyou het volgende:
2006 daarentegen:
-betere economie
-exciting E3
-REVOLUTION
-PS3
-Zelda
-Plasma SED TV
- Wereldkampioenschap
Sla een van de icons opquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:26 schreef alex4allofyou het volgende:
k Heb een EDIT uitgevoerd van mn vorige post. Trouwens, ik zie mijn icoontje helemaal niet verandert (k zie alleen maar John, Paul, George & Ringo). Kan dus alleen gezien worden door anderen kennelijk.
iddquote:Op zondag 1 januari 2006 11:32 schreef Goldboy het volgende:
Vanaf vandaag... Het jaar van de Revolutie!
quote:Op zondag 1 januari 2006 11:56 schreef Retuobak het volgende:
Misschien wilden ze developers gewoon tijd geven om hun games te maken?
al lang toch.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Zijn die developers dan eindelijk al begonnen dan?
Ik heb weinig hoop voor de eerste generatie third party spellen (maar wel voor de first party spellen)
quote:Looking like a TV remote, the controller has a built-in motion-sensor, allowing players to control the action onscreen by pointing it at their television and waving it around.
"The expectation that it is going to be a big clumsy but the moment you start using it, it is extremely precise," said Ms Robertson who recently tried a technical demonstration of the system.
"It has that slight hint of magic as you point your hand at the screen and what you want to happen, happens."
EA's John Schappert agrees: "We've got hands on with the Revolution and, sure enough, the controller is revolutionary.
"It is a control device unlike anything else we have played before."
Ik ben benieuwdquote:"It is a control device unlike anything else we have played before."
www.nintendoon.comquote:Op zondag 1 januari 2006 18:46 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Weet iemand waar ik dat Nintendo ON filmpje ofzo nog kan vinden?
Ik snap nog steeds niet hoe ze dat gedaan hebben, met name het laatste stukje ziet er te goed uit voor een fake.quote:Op zondag 1 januari 2006 19:14 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nog nooit gezien, maar respect voor die fake
Erg netjes in elkaar gezet.
En toch is het fake. Gewoon gedaan door een werkloze eikel die niks te doen had.quote:Op zondag 1 januari 2006 19:39 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe ze dat gedaan hebben, met name het laatste stukje ziet er te goed uit voor een fake.
Hebben ze de naam trouwens veranderd? Het was eerst Nintendo On en nu RevolutiON. Toch wel toevallig...
iemand die zoiets in zijn eentje kan maken is niet werkloos...quote:Op zondag 1 januari 2006 19:42 schreef Steeven het volgende:
[..]
En toch is het fake. Gewoon gedaan door een werkloze eikel die niks te doen had.
Oh en wat zou dan het doel moeten zijn van deze kerel met dit filmpjequote:Op zondag 1 januari 2006 20:00 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
iemand die zoiets in zijn eentje kan maken is niet werkloos...
quote:De man, Pablo Belmonte, heeft een maand lang non-stop gewerkt aan een dertig minuten durende film. Na een ongelukje met zijn harde schijf was de film verdwenen en was al het werk voor niets geweest. Het Nintendo ON filmpje heeft hem vijf dagen gekost om te maken en is een fractie geweest van de video die hij eerder kwijtraakte. Pablo doet al jaren aan valse animaties. Hij heeft ook valse Majora's Mask, Mario en F-Zero video's gemaakt. Toch was geen filmpje zo succesvol als zijn Nintendo ON filmpje, dat zelfs het nieuws van IGN wist te bereiken. Het filmpje komt dus níet van Nintendo.
Chiiiiiiiiquote:Op zondag 1 januari 2006 18:46 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Weet iemand waar ik dat Nintendo ON filmpje ofzo nog kan vinden?
Ik had gelezen dat hij gewoon een fan was die dat als hobby had om te maken, niet voor publiciteit e.dquote:Op zondag 1 januari 2006 20:07 schreef Steeven het volgende:
[..]
Oh en wat zou dan het doel moeten zijn van deze kerel met dit filmpje. Misschien heeft ie het wel gemaakt om werk te krijgen, gratis publiciteit.
[..]
Ik dacht dat het juist een soort open sollicitatie was bij nintendoquote:Op maandag 2 januari 2006 11:09 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat hij gewoon een fan was die dat als hobby had om te maken, niet voor publiciteit e.d![]()
bronquote:Shigeru Miyamoto staat hoog op het lijstje als het gaat om wannahaves van Peter Moore. Hij heeft er wel al zijn vijf auto’s en zelfs zijn huis voor over om de Japanse gameguru over te halen voor Microsoft te komen werken.
Weer een voorbeeld idd, mods, letten jullie op?quote:Op maandag 2 januari 2006 12:57 schreef King_of_cubes het volgende:
Meer iets voor een algemeen Nintendo topic maar toch.
[..]
bron
Miyamoto voor Microsoft..
* koude rilling heeft
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:58 schreef mordradead het volgende:
Als Miyamato voor Microsoft gaat werken dan stop ik met gamen.
Idem hier. Zelfde geldt voor als Nintendo stopt met consoles/handhelds maken. Dan stop ik ook en wordt ik die-hard Nintendo retro gamer. (Lukt ook makkelijk met mn backlogquote:Op maandag 2 januari 2006 12:58 schreef mordradead het volgende:
Als Miyamato voor Microsoft gaat werken dan stop ik met gamen.
Not for sale, Peter Moore.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:57 schreef King_of_cubes het volgende:
Meer iets voor een algemeen Nintendo topic maar toch.
[..]
bron
Miyamoto voor Microsoft..
* koude rilling heeft
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:58 schreef mordradead het volgende:
Als Miyamato voor Microsoft gaat werken dan stop ik met gamen.
Nee, maar das anders dan je ziel aan de duivel verkopenquote:Op maandag 2 januari 2006 13:59 schreef H.Flick het volgende:
Wat een huilies allemaal. Stoppen jullie ook met gamen als Miyamoto met pensioen gaat?
Miyamoto sterft in het harnas.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:59 schreef H.Flick het volgende:
Wat een huilies allemaal. Stoppen jullie ook met gamen als Miyamoto met pensioen gaat?
Dan gaan we door met zijn portret boven de tv.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:03 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Stop je dan met gamen als hij dood is?
Ik weet niet of Miyamoto's visie wel aansluit bij die van Microsoft. Ik zou daarom ook niet weten waarom Shigeru Miyamoto naar Microsoft zou willen. Hij denkt bijna altijd vanuit het familieconcept.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:57 schreef King_of_cubes het volgende:
Meer iets voor een algemeen Nintendo topic maar toch.
[..]
bron
Miyamoto voor Microsoft..
* koude rilling heeft
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:57 schreef King_of_cubes het volgende:
Meer iets voor een algemeen Nintendo topic maar toch.
[..]
bron
Miyamoto voor Microsoft..
* koude rilling heeft
Precies, Moore is niet gek en weet ook wel dat de Xbox gaten in de line up vertoont. 'Nintendo-games' zouden een mooie opvulling maken.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:54 schreef H.Flick het volgende:
Blijkbaar ziet Peter Moore ook liever "Nintendo" gameplay ipv die typische Xbox gameplay (mooie graphics, harde muziek, veel te veel explosies). Opzich een positieve ontwikkeling. Misschien komen er dan meer Kameo-achtige games op de Xbox360
Met Rare hebben ze dat natuurlijk al eens eerder geprobeerd... maar wie had vantevoren kunnen weten dat Rare alleen nog maar baggergames maaktquote:Op maandag 2 januari 2006 14:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Precies, Moore is niet gek en weet ook wel dat de Xbox gaten in de line up vertoont. 'Nintendo-games' zouden een mooie opvulling maken.
Welke award kreeg Ruzbeh die Alex4allofyou eigenlijk zou moeten "winnen"?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef alex4allofyou het volgende:
Waarom Miyamoto wel vertrekt:
-$
-$
-en nog ns $
-Miyamoto is ongelukkig bij Nintendo
-Nintendo wil eindelijk ns af zijn van die loodgieter
-Nintendo wil overstappen naar Brain games only
-Miyamoto wil 'the American way of living' weleens meemaken
-Miyamoto gaat kamikaze (volgens een oud Japanse traditie)
-Miyamoto wil eindelijk weleens een echt goede Halo zien
-Miyamoto is geestesziek geworden
-MS koopt Nintendo op en houdt Miyamoto aan zn contract
-De aarde draait ineens om de maan en niet andersom
Waarschijnlijk zou hij bij Microsoft dezelfde mogelijkheden krijgen. Als ik dat citaat van Moore lees, heeft MS er bijna alles voor over om Miyamoto binnen te halen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef alex4allofyou het volgende:
-Miyamoto heeft bij Nintendo de mogelijkheid de console aan te passen aan zn ideen
Als hij materialistisch was geweest, was hij al lang geleden weggegaan bij Nintendo. Volgens de verhalen heeft hij onder Hiroshi Yamauchi jaren gewerkt voor een 'modaal' salaris, zelfs nadat hij een sleutelfiguur binnen Nintendo was geworden.quote:-Miyamoto wordt (volgens mij) goed betaald bij Nintendo & is niet echt een materialistische man gekeken naar zijn opmerkingen
Al veel langer, zelfs.quote:-Miyamoto werkt al bij Nintendo sinds de NES
Klopt, maar gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren, lijkt dit niet meer 'heilig' te zijn; kijk naar grote namen als Hironobu Sakaguchi die voor zichzelf zijn begonnen. Het verschil is denk ik wel dat bijv. Sakaguchi bij Square-Enix is vertrokken omdat hij daar zijn ei niet kwijt kon (als ik me niet vergis), en dat probleem heeft Miyamoto allerminst.quote:-Japanse eer speelt een belangrijke rol in Japan
Programmeren heeft Miyamoto volgens mij nog nooit gedaan.quote:-Miyamoto zal dan moeten programmeren op een systeem met blingbling en geen speciale controller (die hij zelf erdoor heeft gedrukt)
Dat is maar de vraag; zie mijn reactie op je eerste punt.quote:-Miyamoto zal vrijheden verliezen bij MS
Dat hoeft niet noodzakelijk nadelig te zijn; een goddelijke status is ook een vorm van een 'geval apart' zijn.quote:-Bij MS zal ie een 'geval apart' zijn
Contracten zijn af te kopen.quote:-Miyamoto heeft vast en zeker een contract die hij uit zal moeten staan, tenzij Nintendo anders verkiest (zeer onwaarschijnlijk)
Om er voor te zorgen dat hij wel aanslaat.quote:-Waarom naar een console gaan die niet aanslaat bij Japanners?
Jawel.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:46 schreef chibibo het volgende:
Programmeren heeft Miyamoto volgens mij nog nooit gedaan.
Oh?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:10 schreef Ruzbeh het volgende:
Jawel.
bronquote:When he was put in charge of his first game [...], he couldn't program. What he could do was conceptualize and design the game, then pass his ideas on to programmers to actually build it.
[...]
"I was not an engineer. I was not a programmer. All I was doing was making the designs, and I asked the programmer to cooperate with me to make the game."
quote:-MS maakt games waar de blingbling belangrijker/ gelijk is aan gameplay
Weet niet precies welke je bedoelt, maar je begrijpt toch wel dat het cynisch bedoeld was?!?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:04 schreef BMH het volgende:
[..]
Welke award kreeg Ruzbeh die Alex4allofyou eigenlijk zou moeten "winnen"?
Noem ns 1 titel van MS/ 2nd party op de XBOX die gemaakt is puur met gameplay in het achterhoofd & waarbij de overige content geen rol speelt? Lastig...quote:
Hoeveel heeft de Cube verkocht?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Doe eens allemaal een voorspelling hoeveel de Revolution uiteindelijk gaat verkopen gebaseerd op wat je nu weet.
5 stuksquote:Op maandag 2 januari 2006 17:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Doe eens allemaal een voorspelling hoeveel de Revolution uiteindelijk gaat verkopen gebaseerd op wat je nu weet.
Wereldwijd rond de 19 miljoen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:00 schreef Retuobak het volgende:
Hoeveel heeft de Cube verkocht?
Ga daar maar niet vanuit, sowieso zal ie t allereerst moeten doen met de XBOX360...quote:Op maandag 2 januari 2006 15:46 schreef chibibo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou hij bij Microsoft dezelfde mogelijkheden krijgen. Als ik dat citaat van Moore lees, heeft MS er bijna alles voor over om Miyamoto binnen te halen.
[..]
Zoals je al zegt, een ander geval.quote:Klopt, maar gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren, lijkt dit niet meer 'heilig' te zijn; kijk naar grote namen als Hironobu Sakaguchi die voor zichzelf zijn begonnen. Het verschil is denk ik wel dat bijv. Sakaguchi bij Square-Enix is vertrokken omdat hij daar zijn ei niet kwijt kon (als ik me niet vergis), en dat probleem heeft Miyamoto allerminst.
[..]
Programmeren is IMO een algemeen begrip die het hele proces van games creeren omvat.quote:Programmeren heeft Miyamoto volgens mij nog nooit gedaan.
[..]
Met vrijheden verliezen bedoel ik dus minder vrijheid hebben dan bij Nintendo. k Denk niet dat MS zich laat dicteren door Miyamoto zoals Nintendo, alleen al vanwege het simpele feit dat de filosofie van MS al heel anders is als die van Miyamoto.quote:Dat is maar de vraag; zie mijn reactie op je eerste punt.
[..]
Het nadeel hiervan is dat je dus een team mist die je aan kan vullen. Nintendo draait zonder Miyamoto wel door door de expertise, maar andersom zal het voor Miyamoto a hell of a job worden om alles te veranderen zodat ie zich optimaal kan uitdrukken.quote:Dat hoeft niet noodzakelijk nadelig te zijn; een goddelijke status is ook een vorm van een 'geval apart' zijn.
[..]
Maar niet op korte termijn, danwel wanneer Nintendo het gewoon niet wil hebben.quote:Contracten zijn af te kopen.
[..]
Maar waarom naar een console gaan die kilometers achterloopt in Japan (bekeken vanuit Miyamotos perspectief). Hier kun je ook het andere punt aan koppelen; risico.quote:Om er voor te zorgen dat hij wel aanslaat.Als iemand dat zou moeten kunnen, is het Miyamoto.
Dan schat ik rond de 26-27 miljoen sales voor de Revolutionquote:Op maandag 2 januari 2006 18:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wereldwijd rond de 19 miljoen.
Cube verkopen zijn de laatste tijd verbazingwekkend sterk, ik hoor op mensen van GAF zeggen dat het mogelijk zou zijn dat de Cube wereldwijd uiteindelijk de Xbox zal voorbij gaan. Ik denk van niet.
Sterk? Waar? 200 stuks per maand meer?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wereldwijd rond de 19 miljoen.
Cube verkopen zijn de laatste tijd verbazingwekkend sterk, ik hoor op mensen van GAF zeggen dat het mogelijk zou zijn dat de Cube wereldwijd uiteindelijk de Xbox zal voorbij gaan. Ik denk van niet.
Dat weet ik niet precies, ik volg Gamecube verkopen niet of nauwelijks. In de VS waren ze volgens mij best sterk (beter dan normaal), in Japan alleen redelijk.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:07 schreef Steeven het volgende:
[..]
Sterk? Waar? 200 stuks per maand meer?
Wat jij hier beschrijft noem ik 'ontwikkelen', niet 'programmeren'. 'Programmeren' is voor mij het proces dat leidt tot de code waarop een spel draait, en is die hoedanigheid een onderdeel van het ontwikkelproces.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:05 schreef alex4allofyou het volgende:
Programmeren is IMO een algemeen begrip die het hele proces van games creeren omvat.
Ik vraag me af in hoeverre Miyamoto Nintendo dicteert. Natuurlijk heeft hij veel invloed, maar de hierarchie binnen een Japans bedrijf is erg strak. Satoru Iwata is misschien niet de dictator die Hirochi Yamauchi was, maar ik vermoed dat hij wel degelijk alle touwtjes stevig in handen heeft.quote:Met vrijheden verliezen bedoel ik dus minder vrijheid hebben dan bij Nintendo. k Denk niet dat MS zich laat dicteren door Miyamoto zoals Nintendo, alleen al vanwege het simpele feit dat de filosofie van MS al heel anders is als die van Miyamoto.
Als Miyamoto weg zou willen, dan kan Nintendo daar weinig aan doen. Hij kan te allen tijde het contract dat hij met hun heeft verbreken, hoewel daar waarschijnlijk wel financiele consequenties tegenover zullen staan.quote:Maar niet op korte termijn, danwel wanneer Nintendo het gewoon niet wil hebben.
Hiroshi Yamauchi liet Miyamoto juist allerlei beslissingen doen over hardware enzo. Yamauchi wilde dolgraag CDs gebruiken met de Nintendo 64, maar Miyamoto dacht dat het Mario 64 zou verneuken en wilde gewoon carts.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:23 schreef chibibo het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre Miyamoto Nintendo dicteert. Natuurlijk heeft hij veel invloed, maar de hierarchie binnen een Japans bedrijf is erg strak. Satoru Iwata is misschien niet de dictator die Hirochi Yamauchi was, maar ik vermoed dat hij wel degelijk alle touwtjes stevig in handen heeft.
Eindelijk weer eens nieuws over de Revoquote:Revolution zeker in 2006
Nintendo of Europe heeft vandaag bekend gemaakt dat de Revolution 100% zeker in 2006 in de Europese schappen moet liggen. Come and see...
Vandaag heeft Nintendo of Europe hun site een update gegeven. Nu is onder andere een feature te vinden over wat ons, de gamers, te wachten staat in 2006. Er wordt ook gezegd dat we zeker weten dit jaar de Nintendo Revolution kunnen kopen in de Europese winkels. Verder staat er nog wat over de Nintendo DS, Gamecube en Gameboy Advance. Over die laatste 3 systemen van Nintendo wordt vooral een overzicht gegeven van aankomende games. Hieronder het stukje over de Revolution.
quote:Op een nog nader te bepalen dag in 2006 zal Nintendo een gloednieuwe thuisconsole lanceren, beter bekend als de 'Revolution', die zoals de voorlopige naam al aangeeft een revolutie teweeg gaat brengen in de gameswereld. We hebben al een glimp opgevangen van de mogelijkheden met de bekendmaking van de bijzondere controller, die je met één hand vast kunt houden en die je bewegingen registreert. We weten ook al dat je op de Revolution al je GameCube games gewoon kunt spelen en dat je een vracht aan klassiekers kunt gaan downloaden. Maar als je denkt daarmee alles te weten over de Revolution, vergis je je lelijk. 2006 wordt een heel bijzonder jaar...
Bron: Nintendo of Europe
Daarom stond er "Coming 2006" @ TGS ?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:32 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Eindelijk weer eens nieuws over de Revo
Precies, maar verwacht nou niet teveelquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:02 schreef Koning-Afwas het volgende:
Ze sparen gewoon alles op voor one big blowout op de E3, dat duurt nog wel ff...
Ik ga iig zeker naar de presentatie kijken, lijkt me lachen om jou in de zaal te zien gillen als een klein meisje bij het zien van elke kleine onthullingquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Precies, maar verwacht nou niet teveelDan valt het alleen maar tegen...
En weer een weblog.quote:Nog maar 365 nachtjes slapen voor de Revolution en een stuk of 300 voor de Playstation 3. Want volgens Yves Guillemot, baas van Ubisoft kunt u nog wel even wachten op de nieuwe consoles van Nintendo en Sony. Daarmee zet de Ubisoft bobo de boel op zijn kop. Zo heeft de PS3 officieus een releasedate in de lente en werd van de Revo gedacht dat het ding rond mei-juni zou verschijnen. Niet dus, volgens Guillemot. ‘We think September could be the right time for Sony in the US and November in Europe...’ He expects Nintendo to aim for a similar launch date in the US and Japan, but fears that Europe might have to wait for the Revolution until early 2007. Nog 10 maandjes slapen voor een Playstation 3 dus, als we Guillemot mogen geloven. En minstens 12 wachten op Nintendo’s nieuwe bak. Plug uw PS1 of Cube dus maar weer in.
Net als Lexie en ik en de rest van GAM toen we de eerste klanken van de Zelda trailer 2 jaar terug hoorden?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik ga iig zeker naar de presentatie kijken, lijkt me lachen om jou in de zaal te zien gillen als een klein meisje bij het zien van elke kleine onthulling
Wow, wat vroeg die PS3quote:
Je kunt hem in de 5,25" bay van je PC stoppen. En na aansluiting wordt het een add-on voor je PCquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:41 schreef alex4allofyou het volgende:
Mijn vraag blijft op dit moment; WAT IS DAT EXTRA GEHEIM???
He shoots, he scoresquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Net als Lexie en ik en de rest van GAM toen we de eerste klanken van de Zelda trailer 2 jaar terug hoorden?
I was a lonely teenage broncin buck with a pink carnation and a pickup truck, but I knew I was out of luck the day the game world died. I started singing bye bye Miss Japanese Pie. Drove my Honda to the levy, but the levy was dry. Them good old boys were drinkin saké and rye singing, "This will be the day that I die. This will be the day that I die."quote:Op maandag 2 januari 2006 14:03 schreef H.Flick het volgende:
Stop je dan met gamen als hij dood is?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 05:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
"November in Europe"... Kom maar hier met die Time Splitters Award!![]()
Dan komt de Revo, ik zeg nog steeds dat de PS3 pas in maart 2007 hier komtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 05:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
"November in Europe"... Kom maar hier met die Time Splitters Award!![]()
Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:21 schreef Cheiron het volgende:
Whehe, het Revolutiontopic staat precies boven het World of Warcraft topic.
![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik ga iig zeker naar de presentatie kijken, lijkt me lachen om jou in de zaal te zien gillen als een klein meisje bij het zien van elke kleine onthulling
Rumormill heeft wel vaker wat dingen gelijk, zoals dat Mario Kart DS online is ver voordat iedereen het meldde, Nintendo Revolution helemaal niet zo krachtig is een paar weken voordat IGN dat meldde, etc.quote:-Several developers (Including those in the PC community)who mostly make online games want to work on Nintendo's next-gen console.
Als Webzen in de sloot springt doet de rest dat dan ook..?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:08 schreef Retuobak het volgende:
Das geen nieuws eigenlijk. Interviews met de grootste PC developers (ook die van online games) wezen dat allang uit. Trouwens, online developers gaan ook gewoon richting Xbox 360/PS3 hoor. Kijk naar Webzen met Huxley bijv.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:12 schreef Retuobak het volgende:
Het was een voorbeeld.
NCsoft zou ook al bezig zijn met meerdere projecten voor Xbox 360 en PS3.
En dan heb je toch wel een stel van de grootste MMO-publishers ter wereld.
Je weet maar nooit wat er nog aangekonigd kan worden...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:12 schreef Retuobak het volgende:
Het was een voorbeeld.
NCsoft zou ook al bezig zijn met meerdere projecten voor Xbox 360 en PS3.
En dan heb je toch wel een stel van de grootste MMO-publishers ter wereld.
quote:
Je komt al een eind met een standaard Gamecube kit.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:16 schreef Retuobak het volgende:
Maar aangezien ze daar destijds nog geen dev kit van hadden.......
World of Warcraft korten ze altijd af naar WOW.. Dus Revolution topic -> WOW topic..quote:
Oh ja.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]
World of Warcraft korten ze altijd af naar WOW.. Dus Revolution topic -> WOW topic..
Maar dat is een stap te ver voor een topic waarin de afkorting GOTS (game of the show) al niet werd begrepen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |