Herhaal ik de vraag dan maar even.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:31 schreef multatuli het volgende:
[..]
We hebben ook al discussies gevoerd over Albers/Doornbos, de nieuwe regels van de Fia etc. Moeten die er dan ook uit? Zo'n stormloop topic is dit in de winter toch al niet.
Herhaal ik m'n antwoord maar evenquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:54 schreef multatuli het volgende:
[..]
Herhaal ik de vraag dan maar even.
* Googol mee eensch isquote:Op dinsdag 22 november 2005 09:30 schreef mbn het volgende:
Kunnen jullie straks bij een nieuw topic niet twee topics maken. Eén voor de nieuwtjes en één voor jullie spelletje. Ik als volger van F1-nieuws zou dat erg waarderen.
Ik lees graag nieuws en discussies over Formule 1, maar niet hele stukken met antwoorden en gokjes op vragen. Een quiz vind ik leuk, ik heb zelf die op de F1manager een jaar geregeld, maar in dit geval begint het wat te storen, dus daarom de vraag of jullie ervoor een nieuw topic willen openen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:54 schreef multatuli het volgende:
[..]
Herhaal ik de vraag dan maar even.
Zoveel F1 topics zijn er niet dus een regelmatige kick kan geen kwaad aldaar.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
Oke, eigen topic voor gemaakt. Vrees dat het dood zal bloeden, maar we zien.
Thanksquote:Op dinsdag 22 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
Oke, eigen topic voor gemaakt. Vrees dat het dood zal bloeden, maar we zien.
heb dr net op tv gezien, niet onaardig hoorquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
In het algemeen wel ja...maar deze is toch redelijk zaaddodend.
zaaddodendquote:Op woensdag 23 november 2005 02:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heb dr net op tv gezien, niet onaardig hoor
Ik las het net!!quote:Op woensdag 23 november 2005 12:40 schreef kriele het volgende:
Het moet toch niet gekker worden:
Super Aguri denkt aan oude Arrows
blabla...
bronquote:woensdag 23 november 2005 om 13:36
- Robert Doornbos heeft in Vallelunga verklaard dat hij dicht bij een overeenkomst voor 2006 zit.
Dat verklaarde de geboren Rotterdammer in gesprek met de collega's van Crash.net. Om welk team het gaat wilde Doornbos niet zeggen, maar de keuzes lijken beperkt: in de praktijk hebben alleen BMW en Williams nog een plekje vrij.
"Ik heb een idee van wat ik komend jaar ga doen", weet Doornbos. "Ik zou het graag willen vertellen maar ik mag geen details vrijgeven. Het is bijna rond en ik hoop dat ik snel achter het stuur kan kruipen om de wagen aan de tand te voelen. Het is een investering in mijn carrière. Ik ben nog steeds erg jong en ik denk dat ik een goede carrière kan hebben in de Formule 1."
Zonder een team expliciet te noemen lijkt het tussen de regels door om een overeenkomst te gaan waarbij het om een jaar testen gaat, waarna de Minardi-coureur kan promoveren naar de functie als racecoureur. "Ik hoop dat de bekendmaking voor de Kerst al plaatsvindt. Vorig jaar waren de kerstdagen namelijk erg gestresst. Deze keer zou ik het graag iets meer relaxed willen vieren! We zullen zien!"
Mocht Doornbos inderdaad als derde coureur instappen bij Williams of BMW, dan betekent dat dat er volgend jaar drie Nederlanders actief zullen zijn tijdens een grand-prixweekeinde. Eerder al tekenden Nicky Pastoorelli en Christijan Albers een contract bij Midland. Het is nog niet eerder voorgekomen dat de Nederlandse inbreng een dergelijke omvang heeft.
Tegenover RaceFreaks.nl verklaart een woordvoerder dat "het inderdaad zo is dat we - met de partijen waarmee we in gesprek zijn - verwachten dat we binnen afzienbare tijd uitsluitsel hebben. Maar omdat onder een overeenkomst natuurlijk ook de handtekening van het desbetreffende team moet komen, kunnen we nooit 100% zekerheid afgeven."
De woordvoerder besluit door te melden dat het absoluut de goede kant op gaat. Doornbos lijkt hiermee nog meerdere opties open te houden. Voorlopig resteren er nog 32 dagen tot de Kerst. De tijd zal het leren of Doornbos inderdaad zijn handtekening, samen met die van een Formule 1-team onder een geldig contract voor 2006 zal terugvinden.
Bovendien was het Arrows-chassis best goed. Het is niet voor niks dat sponsoren van Jos meebetaalden aan de aankoop van dat chassis, in de hoop dat Minardi nog wat extra naar voren kon komen. Een jaartje achteraan zal het met het chassis echter wel worden, maar wie weet kunnen ze soms nog dichtbij Scuderia Torro Rosso of Midland komen.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:56 schreef multatuli het volgende:
Een goed chassis bouwen in een paar maanden is helemaal onmogelijk, dus ach zo gek is het nog niet. Bovendien waren ze dacht ik van plan de oude Arrows fabriek te gaan gebruiken. Scharrel nog wat personeel uit die tijd op en je hebt in ieder geval een team met wat samenhang. Dat ze in 2006 achteraan rijden is toch wel zeker.
quote:Doornbos zegt dat de onderhandelingen met zijn nieuwe werkgever rond zijn en dat hij een contract gaat tekenen. "Als alles goed gaat komt er snel een bekendmaking, maar voor de inkt op het contract droog is kan ik niet zeggen waar het is," aldus de Nederlander. "Maar het is een topteam en het is een grote stap vooruit. Ik word vrijdagcoureur en ga alle testwerk doen."
tja, het kost een hele hoop geld en ze krijgen er niks voor terug. Als ze elke keer als laatste eindigen op 10 ronden achterstand dan worden de sponsoren hier ook niet blij van....quote:Op woensdag 23 november 2005 14:14 schreef Rory78 het volgende:
Waarom zouden ze een jaartje wachten? M.i. is er geen betere test dan het tijdens het echte werk (de GP-weekends) te gaan proberen. 2006 zou toch al een overgangsjaar zijn en iedereen weet dat toch ook wel. Bovendien is een nieuw team erbij altijd heel leuk en kan het een mooie leerschool zijn voor jonge coureurs.
Ik denk eerder dat Doornbos doelde op Rosberg en aast op Williams.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
"De ervaring die Doornbos bij Jordan en Minardi heeft opgedaan zou voor RBR van grote waarde kunnen zijn. “Ervaring betekent in de Formule 1 alles. Ik ben al enkele jaren actief in de F1, ik ben een heel andere coureur."
Nee hoor, het stuk ging over hem en de redactie dacht, zoals velen, dat er een deal met RBR aan zit te komen omdat iemand bij Ferrari (de nieuwe motorleverancier van RBR) dat gelekt zou hebben.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Doornbos doelde op Rosberg en aast op Williams.
Dit vind ik wel een beetje gek : http://www.hln.be/hln/cch/det/art_136000.html
Het wordt geen RBR denk ik ... Williams (omdat Ecklestone dt graag wil en cash neerlegt) of zelfs nog hogerquote:Op donderdag 24 november 2005 07:08 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nee hoor, het stuk ging over hem en de redactie dacht, zoals velen, dat er een deal met RBR aan zit te komen omdat iemand bij Ferrari (de nieuwe motorleverancier van RBR) dat gelekt zou hebben.
bron: http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=7957quote:Contract verlengd tot en met 2009
Petronas hoofdsponsor BMW Sauber F1
24-11 - Petronas, al sinds 1995 sponsor van Sauber, blijft de komende vier seizoenen aan als hoofdsponsor van BMW Sauber. Dat hebben de betrokken partijen vandaag bekend gemaakt.
Petronas blijft ook de komende vier jaar bij de renstal uit Hinwil financieel ondersteunen, ook nu het als BMW Sauber verder gaat. ,,We zijn erg blij met deze overeenkomst’’, aldus BMW Motorsport directeur Mario Theissen. ,,Petronas is een grote marktspeler in Azië, wat voor ons ook in toenemende mate een belangrijke markt wordt.’’
Peter Sauber, in 2006 nog slechts als adviseur bij zijn oude renstal betrokken, was vandaag in een soort erefunctie bij de contractondertekening aanwezig.
Ik vraag me af of die sponsoren wel blij zouden zijn met nietzeggende testresultaten op eenzame en grauwe testcircuits. Tevens blijf ik erbij dat dit veel en veel beter is voor Super Aguri. Het is niet alleen zo dat de sponsoren telkens hun wagen op de voorste rij willen zien. Erbij zijn is alleen al een doel. Immers we hadden ooit al eens een team dat alleen hierom meedeed, en gisteren werd duidelijk dat Petronas (al tien jaar tevreden met die 'geweldige' prestaties die Sauber ieder jaar weer neerzette) het contract verlengt, ook al riekt het overduidelijk naar een zwaar overgangsjaar voor BMW. Bovendien twijfel ik eraan of die chassis ECHT zo slecht zijn als wordt beweerd, onder het motto 'beter goed gejat, dan slecht verzonnen'.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:30 schreef kepler het volgende:
[..]
tja, het kost een hele hoop geld en ze krijgen er niks voor terug. Als ze elke keer als laatste eindigen op 10 ronden achterstand dan worden de sponsoren hier ook niet blij van....
quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:19 schreef Rory78 het volgende:
Hoe goed is die Roesinov eigenlijk? En is dat niet die A1GP-coureur?
volgens mij dus welquote:Op donderdag 24 november 2005 16:53 schreef multatuli het volgende:
LONDEN - Mogelijk wordt de Russische autocoureur Roman Roesinov volgend seizoen teamgenoot van Christijan Albers in de formule 1 bij Midland. Roesinov is voorgesteld op 10 december in Jerez de la Frontera testritten te rijden. "Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik hier mijn hele carrière op heb gewacht", zei de kandidaat.
"Het worden in Jerez mijn eerste kilometers in de formule 1. Ze zijn cruciaal." Roesinov is momenteel voor Rusland actief in de nieuwe Grand Prix des Nations A1. De renstal Midland is sinds enige tijd Russisch eigendom na het opheffen van de renstal Jordan-Toyota.
Albers heeft al getekend als eerste rijder voor het seizoen 2006. Behalve Roesinov is ook de Portugees Tiago Monteiro kandidaat voor het tweede stoeltje. Monteiro heeft één seizoen ervaring in de formule 1, bij Jordan. "
Ik vreesde al voor zo'n ontwikkeling toen Kolles zinspeelde op een mogelijke 'verrassing' Ben bang dat hij om Albers te krijgen zijn baas heeft moeten toezeggen dat die rus mocht testen en bij redelijke tijden het stoeltje krijgt. Kolles wil een goede rijder, die eigenaar zal de Russische markt interessanter vinden.
quote:Richard Burns overleden
Voormalig wereldkampioen Rally Richard Burns is vrijdag overleden. Hij was 34 jaar en bezweek aan de gevolgen van een hersentumor.
Burns werd in 2001 wereldkampioen Rally, tot nog toe de enige Brit die in die opdracht slaagde. In 2003 zag hij zich gedwongen te stoppen met racen door een hersentumor. Hij lag op dat moment aan de leiding in het kampioenschap, met negen zeges.
Hij stierf exact 4 jaar nadat hij wereldkampioen werd.
bron: http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12379_0_2_0_Cquote:Doornbos tekent bij Red Bull Racing
F1world.be heeft uit een wel ingelichte buitenlandse bron vernomen dat Robert Doornbos een overeenkomst heeft met het eerste team van Red Bull, Red Bull Racing. De overeenkomst tussen de Nederlander en Red Bull Racing zal publiekelijk bekend worden gemaakt op een persconferentie aanstaande dinsdag.
Afgelopen woensdag meldden wij u reeds dat Doornbos had laten weten dat hij bijna rond was met een team voor 2006. Hij zei toen ook dat hij nog voor Kerstmis zijn toekomst ging verduidelijken. Ondertussen waren er volop speculaties over Doornbos zijn mogelijkheden voor 2006. De Nederlander werd gelinkt aan Williams als derde rijder, maar ook een racezitje bij Midland F1 Racing behoorde tot de mogelijkheden. Uiteindelijk blijkt het dus een plaatsje bij Red Bull Racing te zijn geworden en krijgen we geen double-dutch bij Midland F1 Racing. Aanstaande dinsdag volgt op de persconferentie ongetwijfeld meer informatie ...
Dit is dus de woorden in de mond leggen. Albers heeft het niet één keer over Doornbos gehad in dat interview, voor zover ik weet. Toch is de titel van dit nieuwsbericht "Albers vond het jammer dat Doornbos kwam". Natuurlijk heeft Albers (door Doornbos z'n naam "kundig" te omzeilen) Doornbos wel weer zwart gemaakt maar dit riekt naar sensatie-pers.quote:Albers vond het jammer dat Doornbos kwam
Christijan Albers heeft zijn oude teamgenoot Patrick Friesacher een hart onder de riem gestoken. Friesacher moest tijdens het seizoen zijn positie afstaan aan Robert Doornbos omdat hij zijn sponsorverplichtingen niet kon nakomen.
Albers vond het jammer dat Friesacher plaats moest maken voor Robert Doornbos. Friesacher het namelijk een betere feedback dan Doornbos, "Friesacher en ik konden goed samenwerken. Zijn feedback was goed, en dat kwam in voordeel uit voor de ontwikkeling van de wagen. ik vind het jammer dat hij het seizoen niet kon uitrijden." aldus Albers over zijn oude teamgenoot.
Rondom Friesacher is het erg stil wat hij gaat doen volgend jaar. Albers is inmiddels verzekerd van een stoeltje, hij zal uitkomen voor Midland.
Super Aguri F1 = (het 11de team) een nieuw team dat zich onder de vleugel van Honda zou gaan scharen (technologische data delen). Het wordt in de volksmond het Honda B-team genoemd. Mogelijke rijders zijn o.a. Takuma Sato, om zo Honda te beschermen tegen de negatieve publiciteit die ze in Japan hebben vergaard enigzins teniet te doen. Het team zou mogelijk gebruik kunnen gaan maken van het oude Arrows chassis, dat nu in bezit is van Stoddart. Dit moeten ze haast wel want er is geen tijd om een nieuw chassis te ontwikkelen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Er hebben eerder vrouwen in de F1 meegedaan.. maar er is maar 1 die punten heeft gehaald.. In totaal ½ punten
Wie kan er meer vertellen over de onderste twee teams uit de OP?
Dit komt aardig in de buurt van wat ik zelf ook geloof.quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:03 schreef HPoi het volgende:
Doornbos test voor Red Bull
Afgelopen woensdag heeft Robert Doornbos een stoeltje gepast bij Red Bull Racing, volgens betrouwbare bronnen van F1Racing.nl. Aankomende week mag hij zijn eerste rondjes voor zijn nieuwe team rijden. Woensdag zal Doornbos in Barcelona testen. Mocht hij deze winter indruk maken op het team, behoort zelfs een racestoeltje tot de mogelijkheden.
Doornbos' sponsor Muermans zou het mogelijk hebben gemaakt. Het doorlopende contract met Minardi zou moeten worden afgekocht door Red Bull. Muermans wilde echter geen geld zien maar een stoeltje voor Doornbos.
Doornbos was afgelopen seizoen derde rijder bij Jordan, tot de Grand Prix van Hockenheim. Vanaf toen reed hij voor Minardi, als vervanger van Patrick Friesacher.
In zijn seizoen voor de F1 kwam hij in actie voor het Arden F3000-team, waar Christian Horner de teambaas was. Nu is hij teambaas bij Red Bull.
Bron: www.f1racing.nl
Iets vergelijkbaars als Villeneuve ... zou kunnen.quote:Op zondag 27 november 2005 03:47 schreef rubbereend het volgende:
doorlopend contract bij Minardi?
Het gaat dus om het sponsorcontract van Muermans volgens dit bericht. Als het idd zo is heeft muermans het goed gedaan voor Doornbos. Als hij bij Squadra Torro Rosso mag testen of zelfs bij Red Bull, zie ik hem nog wel een race rijden volgend jaar. Williams was leuker geweest, maar het blijft toch pakken wat je pakken kan.quote:Op zondag 27 november 2005 11:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Iets vergelijkbaars als Villeneuve ... zou kunnen.
En als we dan Doornbos z'n eigen woorden er naast leggen:quote:Op zondag 27 november 2005 11:50 schreef mbn het volgende:
[..]
Het gaat dus om het sponsorcontract van Muermans volgens dit bericht. Als het idd zo is heeft muermans het goed gedaan voor Doornbos. Als hij bij Squadra Torro Rosso mag testen of zelfs bij Red Bull, zie ik hem nog wel een race rijden volgend jaar. Williams was leuker geweest, maar het blijft toch pakken wat je pakken kan.
dan kunnen we bijna al concluderen dat het RBR wordtquote:“Binnenkort zullen we gaan testen. Het zal voor mij een grote stap vooruit zijn, want het gaat om de rol als vrijdagcoureur binnen een topteam,” aldus Doornbos.
RBR gaat volgend jaar met een Ferrari motor (en de daarbij horende ondersteuning) rijden EN Red Bull is één van de rijkere teams in het veld (zo niet het rijkste). Red Bull neemt de sport erg serieus.quote:Op zondag 27 november 2005 14:17 schreef kriele het volgende:
Ik dacht dat renault, Ferrari en mc laren de topteams zijn. Ik wist niet dat RB daar ook al bij hoorde.
bron : forbesquote:Clever marketing helped Dietrich Mateschitz turn a so-so beverage into a billion-dollar brand.
Red Bull, the "energy" drink created by Austrian Dietrich Mateschitz, doesn't taste very good. Nor does it sound very appealing: The berry-flavored beverage is spiked with mysterious additives like taurine and glucuronolactone. And at $2 for an 8.3-ounce can, Red Bull's retail price is at least double what you'd pay for a 12-ounce can of Coke. But it does pack some energy. Red Bull, with 80 milligrams of caffeine, has more than double the dose found in the larger Coke serving, and it has 110 calories per serving versus Coke's 140.
Consumers downed 1.9 billion cans of Mateschitz's potion last year, generating just about $2 billion in revenue. By our reckoning Mateschitz's 49% share of the business is worth $2 billion.
...
Zolang ze geen exclusieve motor hebben worden ze geen echt topteam. Dat zal Ferrari niet toestaan. De financiele middelen lijken ze wel te hebben.quote:Op zondag 27 november 2005 14:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
RBR gaat volgend jaar met een Ferrari motor (en de daarbij horende ondersteuning) rijden EN Red Bull is één van de rijkere teams in het veld (zo niet het rijkste). Red Bull neemt de sport erg serieus.
Bovendien reken ik Williams, Honda en Toyota ook wel tot de top-teams (als je linea recta van Minardi vandaan komty is alles een top-team)
[..]
bron : forbes
quote:Mateschitz bevestigt komst Doornbos
De Oostenrijkse teameigenaar en directeur van Red Bull, Dietrich Mateschitz, heeft gisteravond de komst van Robert Doornbos als vrijdagrijder bij het team bevestigd.
Daarmee is de cirkel rond en kunnen we ons gaan opmaken voor een zeer interessant seizoen met Robert Doornbos, Nicky Pastorelli en Christijan Albers die elk Grand Prix weekend aanwezig zullen zijn als coureur of testcoureur bij de teams van MidlandF1 en Red Bull.
Vandaag vliegt Robert Doornbos richting Barcelona alwaar de laatste details rondom zijn nieuwe contract besproken zullen worden en het uiteindelijke contract ondertekend kan worden. Daarmee komt hij onder leiding van Christian Horner te staan. Geen onbekende voor de Rotterdammer. Horner werkte al eerder samen met Doornbos in zijn Formule-3000-periode.
Als alles meezit gaan we Robert dinsdag of woensdag voor het eerst in de Red Bull wagen van het team zien. Wanneer Doornbos officieel gepresenteerd gaat worden is nog niet bekend.
Hoezo per ongelukquote:Op maandag 28 november 2005 16:18 schreef TJDoornbos het volgende:
ja dat klopt maar op de minardi zat ook een NL sticker en RD heeft de NL licentie aangevraagd dus gewoon het volkslied als hij per ongeluk keer winnen
Prost Peugeot.quote:Op maandag 28 november 2005 17:11 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
Layout van de nieuwe Williams
Kwa kleurenstelling nu al de mooiste bak
Prost,Jaguarquote:
bron: http://www.formula1.nl/in(...)ans_op_racestoeltje/quote:Mol: "Doornbos maakt kans op racestoeltje"
Politieke spelletjes spelen bij Red Bull de boventoom. Nadat we Robert Doornbos gisteren over het circuit zagen lopen met kleding van Red Bull aan, wisten we genoeg. Het contract tussen beiden is getekend. Maar wat staat er precies in en hoe zullen we Robert Doornbos komend seizoen gaan zien in de Red Bull wagen.
Als we Olav Mol mogen geloven is Doornbos komend seizoen in principe testrijder. Maar...... mocht Robert komende winter nu veel indruk maken Christian Horner, dan zou hij wel eens kunnen promoveren tot 2e rijder naast David Coulthard. Dit alles schijnt weer met de verstandhouding te maken te hebben tussen Horner er Klien. De teambaas schijnt niet echt gecharmeerd te zijn van Klien en destemeer van onzer Robert. Dit liet Mol gisteren weten tegenover Rob van Someren op Radio Veronica.
Daarmee lijkt het een beetje op het verhaal “Liuzzi-Klien” te gaan lijken. Beide heren zouden afgelopen jaar evenveel kansen krijgen om te rijden in een Formule 1 wagen. Uiteindelijk mocht Liuzzi maar 4 races rijden tegenover 14 voor Klien.
Voorlopig heeft het team nog steeds officieel niets bekend gemaakt. Verwacht wordt dat vanochtend vroeg er meer duidelijkheid zal komen en dat Doorbos en Red Bull haar samenwerking bekend gaan maken. Naar alle waarschijnlijkheid krijgen we dan ook meer informatie over de rol van Doornbos in 2006.
ik weet niet wat ik daarvan moet geloven eerlijk gezegt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 05:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.formula1.nl/in(...)ans_op_racestoeltje/
3 heb je, 2 kan je krijgen
quote:1 Alex Wurz (M) Mc Laren M 1'23.034 5 - 200.6 15
2 Jarno Trulli (B) TOYOTA B 1'20.399 17 +0.600 207.2 20
3 Pedro de la Rosa (M) Mc Laren M 1'20.474 18 +0.675 207.0 20
4 Robert Doornbos (M) RED BULL M 1'22.407 11 +2.373 202.1 13
5 Andy Priaulx (B) WILLIAMS B 1'25.055 5 +5.256 195.8 6
6 Christian Klien (M) RED BULL M 1'28.668 9 +8.869 187.9 10
7 Nick Heidfeld (M) Sauber BMW M 1'37.281 3 +17.482 171.2
Zeker een fraaie!quote:Op maandag 28 november 2005 17:11 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
Layout van de nieuwe Williams
Kwa kleurenstelling nu al de mooiste bak
Tis trouwens alleen voor de winter tests .. dus u heeft nog hoopquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:46 schreef Atreidez het volgende:
Wat is er zo mooi aan de nieuwe williamsHij heeft maar 1 kleur.. Zit weinig spectaculairs aan op deze manier
Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...quote:
Grapjasquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...
Nee, albers gaat knallen volgend seizoen!!(niet in de muur, maar qua punten)
Maar Klien rijdt Doornbos op dik 4 seconden, dus in die RBR zit een stuk meer potentieel. Maar goed de oude Minardi is ook vet sneller dan de Williams voorlopig. Niet zo gek natuurlijk want aan die Minardi is niet veel meer gedaan dan wat motorknijpen terwijl de andere teams allemaal aan hun chassis hebben moeten frutten om die V8 erin te persen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...
Nee, albers gaat knallen volgend seizoen!!(niet in de muur, maar qua punten)
Inderdaad. Testen en de bijbehorende tijden zeggen ook geen ruk. Maar dat willen velen niet accepteren. Want het is bijna schieronmogelijk dat een Klien zoveel sneller is. Dat kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:05 schreef Rory78 het volgende:
Je weet niet wat en hoe en met welk doel ze testen. Deze tijden zeggen geen ruk. Nog minder dan een vrijdagtraining. Het is alleen leuk om bovenaan te staan en het is zeker geen schande om onderaan te staan. Of worden die Willy's volgend jaar echt ingemaakt door die Toro's?
Red Bull schijnt pas per 1 december de beschikking te hebben over de Ferrari V8's. En ik geloof niet dat de Red Bull-auto zo goed is dat die met een V8 sneller is dan een McLaren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:34 schreef multatuli het volgende:
Volgens diverse sites waaronder het meestal zeer betrouwbare formula1.com rijdt Doornbos met een V8 net als Klien. Zie hier
Je zei anders net dat het een Red Bull chassis was...quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:56 schreef multatuli het volgende:
De grootste prestatie lijkt me die van Liuzzi en het team erachter. Die moeten aan een wildvreemde auto sleutelen
Er zal vast wel een Red Bull monteur rondlopen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:47 schreef multatuli het volgende:
Ja met Minardi monteurs
Je denkt toch niet dat ze NIET slim waren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:50 schreef multatuli het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar ik meende dat de Fia, dan wel het Concorde agreement onderlinge datauitwisseling tussen teams sterk aan banden legt. Die RBR technici zouden dan bij Minardi in dienst moeten zijn, wat natuurlijk best zou kunnen.
Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBRquote:Op woensdag 30 november 2005 00:24 schreef 4-elements het volgende:
Super dat Doornbos volgend jaar reserve/testcoureur is bij Red Bull. Een goede move denk ik. Red Bull is hard op weg naar de top. Geld is geen probleem, wat bijvoorbeeld blijkt uit het aantrekken van Adrian Newey.
Verder gun ik het Doornbos ook wel, is in het echt net zo sympathiek als op tv.
Volgend jaar dus, in ieder geval op vrijdag, drie Nederlanders op de baan. Uniek!
En.. Allemaal bevestigd lang voor januari! Dat was met Verstappen wel eens anders. Zou het dan toch aan het management liggen (maw, aan Rothengatter...).
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team. En Klien doet het goed, ik zie hem niet zomaar uit zijn wagen gezet worden (zeker niet gezien zijn nationaliteit!).quote:Op woensdag 30 november 2005 00:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBR
Mol heeft dat goed gezien, imo. Als Klien niet snel genoeg is dan zien we Doornbos hopelijk vaker racen dan Klien. (Auw voor Albers)
en nu massaal red bull zuipen, hè!
Hoe kom je aan die info?quote:Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden.
Wat ze tegenviel, was dat na een wissel de rijder bij de kwalificatie als eerste moest starten en dat ze daardoor een nadeel hadden. Ze zijn altijd blijven volhouden dat het in principe een goede keuze was. Nu het kwalificatiesysteem is veranderd, is het nadeel er niet meer, maar de noodzaak is er ook niet meer. Liuzzi en Speed doen ervaring op bij STR en Klien krijgt een laatste kans zijn talent in een heel jaar te tonen. Ik geeft Doornbos een minieme kans dat hij mag gaan racen, maar Red Bull is één van de weinige teams die ik 'makkelijk' zie overschakelen op een andere coureur als iemand niet presteert.quote:Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team.
Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?quote:Op woensdag 30 november 2005 10:29 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Dat soort berichten zijn enkele keren in het nieuws verschenen.
Het was dit jaar ook de bedoeling om Liuzzi meer te laten rijden. Tegen het einde van het seizoen hebben ze daar vanaf gezien en Klien in de auto "laten zitten".quote:Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?
Volgens mij klopt er iets niet de livetiming..quote:Op woensdag 30 november 2005 12:37 schreef multatuli het volgende:
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.
Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
van formule1.infoquote:,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven’’
Tarso Marques: ’Ik kom terug’
30-11 - In de Formule 1 is niets onmogelijk, zo blijkt maar weer eens. Tarso Marques (29) keert na ruim vier jaar terug in de koningsklasse. Als testcoureur, stelt hijzelf.
De Braziliaan zat in 2001 in Spa voor het laatste achter het stuur van een Formule 1-bolide (foto). Dat jaar reed Marques (samen met Fernando Alonso) voor Minardi, maar na veertien Grand Prix’ werd hij ten faveure van Alex Yoong aan de kant gezet. Ook in 1996 en ’98 was hij tijdens een aantal Grand Prix’ van de partij, eveneens in een Minardi.
Bij welk team hij ditmaal aan de slag gaat, is onduidelijk. Zeker is echter dat het niet bij Minardi zal zijn, simpelweg omdat het team nu door het leven gaat als Scuderia Toro Rosso en geen plaats meer vrijheeft. Kansen liggen er voor Marques bij BMW-Sauber, Honda, Super Aguri en Williams, daar die teams nog geen derde coureur hebben aangesteld. En ook Midland zou tot de mogelijkheden behoren.
Maar de coureur in kwestie rept vooralsnog met geen woord over de identiteit van zijn nieuwe werkgever. ,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven”, laat hij de Braziliaanse website Formulanews weten. ,,Wat ik nu overigens wel kan vertellen is dat ik in 2006 voor ze ga testen, om dan in ’07 te racen.”
Mjah, wat ik uit die quote begrijp is dat Klien vindt dat, in tegenstelling tot RD's voorganger, hij nog niets bij de ontwikkeling van de auto heeft bijgedragen ? Dat zou logisch zijn aangezien hij maar een dagje heeft getest in een wagen, bij een team dat voor hem nieuw is.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef Rory78 het volgende:
En na één dag kan een reporter deze quote uit de mond van teamgenoot Christian Klien opmaken. Sorry, maar ik acht dhr. Klien heel hoog, maar volgens mij staat hier gewoon iemand (de reporter of de coureur zelf) in zijn broek te pissen van angst....
quote:Op woensdag 30 november 2005 12:37 schreef multatuli het volgende:
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.
Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
Het stond heel serieus op het RD fan forum, maar ik vermoed dat iemand een practical joke uit heeft willen halen. De bronnen waarnaar verwezen wordt zijn onvindbaar.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:36 schreef multatuli het volgende:
Even geript van een Doornbos fan forum:
Robert krijgt meteen al kritiek van Christian Klien in een Oostenrijks dagblad:
Übrigens: Racing-Pilot Christian Klien stellte Red Bulls neuer Testfahrer, der Niederländer Robert Doornbos, gar kein gutes Zeugnis aus. Er habe im Gegensatz zu seinem Vorgänger so gut wie nichts zur Fahrzeugentwicklung beigetragen, beschwerte Klien sich. Doch dass die Fahrer einander nicht immer liebevoll begegnen, ist eine andere Geschichte...
wat hij zegtquote:
quote:
geef de man effe om te wennen aan de auto. Kijk naar Villeneuve... ex-wereldkampioen maar toch extreem veel moeite met terugkomen.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:09 schreef mbn het volgende:
Doornbos heeft 110 rondes vandaag gereden, maar wel de langzaamste tijd van alle coureurs neergezet. Veel rijden is lekker, maar een snellere Scott Speed is niet echt goed.
Het lijkt me sterk dat Honda dan BAR heeft overgekocht om 2 jaartjes te racenquote:Op vrijdag 2 december 2005 20:55 schreef Murray het volgende:
Nick Fry van Honda zat net op CNN te vertellen dat Honda met 5 (?) andere fabrikanten in 2008 een andere serie wil opzetten? (Heb het niet helemaal meegekregen...)
Ik dacht dat dat gedonder opgelost was?
Omdat het bij de vorige niet werkte:quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:12 schreef kriele het volgende:
Stapt er eindelijk een Nederlandse multinational in, laten ze geen Nederlandse rijder meeprofiteren!![]()
De hedendaagse nederlandse coureurs zijn heel wat media-genieker dan Jos Verstappen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Omdat het bij de vorige niet werkte:
[afbeelding]
Dat mag je zelf invullenquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:10 schreef kriele het volgende:
[..]
De hedendaagse nederlandse coureurs zijn heel wat media-genieker dan Jos Verstappen.
Maar wat werkte trouwens dan niet?
Volgens mij is Philips er indertijd uitgestapt om het marketing-technische verhaal. Ze wilden hun pijlers op andere takken van sport richten.quote:
Bij de Grand Prix van Argentinië in 1996 werkte het anders heel goed!quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Omdat het bij de vorige niet werkte:
[afbeelding]
Vooral omdat Philips Car Systems op een zijspoor binnen Philips werd gezet. Het is een paar jaar later dan ook grotendeels verkocht aan Mannesmann.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:43 schreef kriele het volgende:
[..]
Volgens mij is Philips er indertijd uitgestapt om het marketing-technische verhaal. Ze wilden hun pijlers op andere takken van sport richten.
Aziaten en baardhaarquote:Op dinsdag 6 december 2005 23:40 schreef mbn het volgende:
[..]
Vooral omdat Philips Car Systems op een zijspoor binnen Philips werd gezet. Het is een paar jaar later dan ook grotendeels verkocht aan Mannesmann.
Bij Shaving Systems is het voor Philips totaal niet relevant om een Nederlander in de auto te zetten. In Nederland valt niks te winnen en met die tak is men vooral bezig Azië (te proberen) te veroveren. Kijk dus niet verbaast als er een door Philips gesponsorde Aziaat gaat testrijden.
Ach, al heeft maar 5% van de Aziaten last van baardgroei, dan nog is het een grote markt. Voor een bedrijf dat wereldwijd marktleider is in de verkoop van scheerapparaten ook een niet te missen markt. Ik geloof overigens dat speciaal voor die markt Philips weer scheerapparaten is gaan maken met twee scheerkoppen. Voor Amerika zullen ze deze sponsoring iig niet zijn aangegaan, want daar opereren ze onder een andere merknaam.quote:
Nu bega je een vergissingquote:
Niet het scheerapparaat maar de baard zelf heeft veel status. Het scheerapparaat impliceert dat iemand zich dagelijks scheert.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:46 schreef Rainboww het volgende:
[..]
Nu bega je een vergissing.
In Japan zijn scheerapparaten razend populair, terwijl de meeste Jappanse mannen niet eens baardgroei hebben.
Waarom kopen ze dan massaal scheerapparaten![]()
Simpel, omdat het als een statussymbool wordt gezien!.
Hoe meer mesjes of koppen, hoe meer indruk je maakt op je vrienden
Het is nog gekker: hij heeft vandaag gewoon (weliswaar langzaam) gereden ondanks alle tegendraadse berichten! Zie hierquote:Op woensdag 7 december 2005 14:41 schreef Rory78 het volgende:
Staat het vrijdag-contract van Pastorelli trouwens op losse schroeven?
Zou jammer zijn voor Nicky, nu een van zijn financiers de hand noodgedwongen op de knip moet houden. Ik hoop dat het nog goed komt...
Karthikeyan heet die mongool Indiër met geld zonder talent.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:45 schreef multatuli het volgende:
En die op Fok zo verketterde Kartikean heeft Nico Rosberg op .4s gezet!
nest hoeft niet zoveel te zeggen, kijk maar naar Laudaquote:Op woensdag 7 december 2005 23:19 schreef sooty het volgende:
[..]
Karthikeyan heet die mongool Indiër met geld zonder talent.
Rosberg komt uit een beter nest.
quote:
quote:Karthikeyan spint tijdens eerste ronden voor Williams
Narain Karthikeyan reed eerder dit jaar een volledig seizoen bij het voormalige Jordan-team, dat nu MF1 Racing heet. Als teamgenoot had hij Tiago Monteiro die volgend jaar opnieuw uit zal komen voor het team en deze week ook op Jerez in actie zal komen. Christijan Albers vervangt Karthikeyan bij het Russische team.
Gedurende het seizoen werd duidelijk dat Karthikeyan niet erg goed tegen de druk in de Formule 1 kan en hij veel fouten onder druk maakte. Vanochtend heeft hij opnieuw bewezen niet goed tegen de druk van Formule 1 te kunnen; tijdens zijn eerste paar ronden voor het team van Williams, waarvoor hij vandaag en vrijdag zal testen, spinde hij direct in de laatste sectie van het circuit.
Geruchten in de paddock gaan dan ook dat Williams de druk wil opvoeren bij de andere coureurs met wie men in gesprek is voor een positie als derde coureur, waaronder Nicolas Kiesa. Kiesa had zelf verwacht vorige week in actie te komen voor Williams aangezien hij naar eigen zeggen ook al een zitje gepast had in de fabriek.
ik ben geen fan van hem maar wat heeft hij er nu mee te maken?quote:Op donderdag 8 december 2005 09:34 schreef Googolplexian het volgende:
En dat Midland F1 de komst van Super Aguri tegenhoudt vind ik ZO'N GORE ALBERS ACTIE!
Op een onsportieve manier de concurrentie buitensluiten en daarmee 0% rekening houdend met de F1-fans of de sport in het algemeen. Ik maak een vergelijking naar de clausule in Albers z'n contract bij Midland dat er geen Nederlandse coureur door Midland aangenomen mocht worden als Albers er eenmaal reed. Daarmee dus Doornbos van een stoeltje af houdend.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben geen fan van hem maar wat heeft hij er nu mee te maken?
Nee... ik heb het heel anders ervaren.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:59 schreef multatuli het volgende:
Nu dan wel duidelijk?
Dit is onzin. Stel nou DAT Doornbos tweede rijder was geworden bij Midland... kijk hoe JVC het nu oplost: gewoon sponsor worden van het team. Hoe zou JVC nu miljoenen mislopen? Excusiviteit gaat maar tot zover. Een rondje paddock of een ritje tweezitter gebeurd zelden exclusief voor één sponsor. Als je wilt dan kan jij ook een ritje maken in een tweezitter (onder voorbehoud dat je wel een paar centen neertelt).quote:Op donderdag 8 december 2005 11:50 schreef multatuli het volgende:
Maar je kan een contract toch niet 'ervaren'. Geloof me, ik heb al vijftien jaar een bedrijf, lever diensten aan een multinational die indertijd Verstappen sponsorde, heb veel gesproken over de kosten/baten analyse van die sponsordeal en heb echt een redelijk inzicht in de materie. Waarom dan die arme jongen zwart maken met een vals argument?
Je mag best tegen Albers zijn; is je goed recht, maar niet met broodjes aap. Wat had hij moeten doen: op hoge poten tegen zijn sponsors zeggen dat pik ik niet, rot maar op met je miljoenen, ik rijd wel niet dan, want dan kan Doornbos heel misschien naar Midland. Dat is toch niet realistisch?
Goed... kom dan eens met bronnen en feiten. Dat je ooit als vierde partij betrokken bent geweest met een sponsordeal wil toch niet zeggen dat je nu een alziend inzicht hebt in de F1?quote:Op donderdag 8 december 2005 12:18 schreef multatuli het volgende:
Ik wil zo geloven dat je betrokken bent bij F1 promotie en dat je het weblog van Frits leest (doe ik zelden want ik hou sowieso niet van dat valse nichten geroddel; voor je het weet ga je Albert Verlinden als bron opvoeren). Wat ik uit je commentaar opmaak is dat je echter totaal nooit betrokken bent geweest bij sponsordeals.
Je bent tegen Albers en zijn managememt om allerlei andere redenen, die je ook aanvoert. Dat is je goed recht. Laat dan echter dat gedoe over die clausule er buiten. Dat is echt gewoon een broodje aap in wording. De F1 hangt toch al van roddels aan elkaar, maak het dan niet nog erger.
En zo denk ik ook over Midland z'n weigering om Super Aguri toe te laten.quote:Zoals Senna over Prost zei in 1992 (toen ie ook zo'n clausule in zijn contract had): The way he is doing it, he is behaving like a coward. He should be prepared to race anybody.
Ik kan natuurlijk niet met bronnen en feiten komen. Ik ga mijn bedrijf echt niet in de waagschaal zetten voor dit debatje. Verder probeerde ik helemaal niet 'uitspraken en acties van Albers en zijn management' te verdedigen. Sommige dingen vind ik stom en verder interesseren me ze sowieso niet zoveel. Ik wilde alleen maar dat gedoe over die 'tweede Nederlander' clausule in een normaal daglicht zetten. Ik heb ook al tig keer gepost dat ik geen maatje, noch 'fan' van Albers ben. Vind het een prima coureur en zie hem graag rijden, maar that's all.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Goed... kom dan eens met bronnen en feiten. Dat je ooit als vierde partij betrokken bent geweest met een sponsordeal wil toch niet zeggen dat je nu een alziend inzicht hebt in de F1?
Ik heb een mening, jij hebt een mening. Ik vind de uitspraken en akties van Albers en z'n management achterbaks en krom, jij vindt het commercieel goed verantwoord en prima uit te leggen met wat sponsoren willen en vinden.
[..]
En zo denk ik ook over Midland z'n weigering om Super Aguri toe te laten.
Maar ach ... met maar genoeg "sponsorcontracten" komt de F1 er wel
Wat dat betreft maakt de GPMA een goed punt, niet?
edit: wie is er nou partijdig met "valse nichten geroddel"? Is Albers je maatje ofzo?
Natuurlijk even goeie vrienden. Een verhitte discussie weerspiegelt de fanatieke liefde voor de sport.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:07 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet met bronnen en feiten komen. Ik ga mijn bedrijf echt niet in de waagschaal zetten voor dit debatje. Verder probeerde ik helemaal niet 'uitspraken en acties van Albers en zijn management' te verdedigen. Sommige dingen vind ik stom en verder interesseren me ze sowieso niet zoveel. Ik wilde alleen maar dat gedoe over die 'tweede Nederlander' clausule in een normaal daglicht zetten. Ik heb ook al tig keer gepost dat ik geen maatje, noch 'fan' van Albers ben. Vind het een prima coureur en zie hem graag rijden, maar that's all.
Verder baal ik net als jij van de weigering van Midland, maar dat heeft er verder weer niets mee te maken. Het is inherent aan de F1 en het is niet de eerste keer dat het gebeurt. Dat hele gekonkeloes over Concorde overeenkomsten, testafspraken, FIA regeltjes etc vind ik allemaal een stuk minder interessant dan het racen zelf. Helaas gaan er zulke grote bedragen in om dat de 'sport' meestal ondergeschikt is aan de belangen.
edit: verder weer even goede vrienden. We zijn maar met een klein clubje F1 liefhebbers op Fok, dus een debatje moet kunnen, maar mij zit het verder niet dwars.
quote:Op zaterdag 10 december 2005 02:00 schreef rubbereend het volgende:
gaan Ford en Ferrari straks het hele F1 circus van motoren voorzien?
Maar dit weten ze allemaal. De autofabrikanten hebben de basis die de F1 heeft nodig en de F1 heeft qua investeringen de grote autofabrikanten nodig. F1 gaat het met alleen Fiat niet redden. Dus gaan ze gewoon tot een compromis komen, waarbij ze zo lang mogelijk blijven dooronderhandelen om er zoveel mogelijk uit te krijgen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:20 schreef multatuli het volgende:
Ik denk niet dat GPMA, F1 en A1GP naast elkaar kunnen bestaan. De opbrengst van de televisie rechten gaat dan per serie omlaag, waarmee de budgetten fors aangetast worden.
Sure. Ik denk dat het reclamebureau een campagne moet opzetten en dan een onderzoek onder potentiele kijkers doet waaruit blijkt dat de GPMA goede kansen heeft. Dat rapportje wapperen ze dan voor Bernie zodat hij eieren voor zijn geld kiest.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:35 schreef mbn het volgende:
[..]
Maar dit weten ze allemaal. De autofabrikanten hebben de basis die de F1 heeft nodig en de F1 heeft qua investeringen de grote autofabrikanten nodig. F1 gaat het met alleen Fiat niet redden. Dus gaan ze gewoon tot een compromis komen, waarbij ze zo lang mogelijk blijven dooronderhandelen om er zoveel mogelijk uit te krijgen.
De FIA is daarin trouwens volgens mij een zwakke partij, omdat ze geen enkele machtsbasis hebben over een nieuw Concorde-akkoord. Bernie (/de F1-eigenaren) en de autofabrikanten zullen er qua geld uit moeten komen en dan komen ze er wat betreft de technische regelgeving ook wel uit.
Maar dus ook geen Concorde overeenkomst eind dit jaar. Die liep toch af? Er zal dan toch iets moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:38 schreef HPoi het volgende:
Williams CEO :: GPMA moet plannen stopzetten
vrijdag 9 december 2005 om 16:20
<knip>
Die drie fabrikanten zijn echter niet vrij om te gaan bij de GPMA, ze hebben namelijk een verbintenis getekend met Mercedes en BMW. Deze loopt tot en met volgend jaar. Deze verbintenis betekent dat geen van alle partijen zich mag verbinden aan de Formule 1, door het Concorde Agreement bijvoorbeeld te ondertekenen, zelfs als ze het heel graag willen.
Dus begin volgend jaar 2007 einde GMPA!!![]()
![]()
![]()
![]()
Wel grappig dat Williams niet eerlijk is over waarom ze nu het Concorde-akkoord hebben getekend. Ze hebben om dit seizoen te overleven gewoon het geld van Ecclestone nodig. 50 miljoen dollar kunnen krijgen, als je net 97 miljoen aan sponsoring bent verloren is natuurlijk wel erg aantrekkelijkquote:Op zaterdag 10 december 2005 10:38 schreef HPoi het volgende:
Williams heeft namelijk haar doel bereikt: Bernie Ecclestone heeft beloofd dat zestig procent van de televisie-inkomsten namelijk naar de teams zullen gaan, precies zoals de GPMA het wil. Chapple liet weten dat het daarom onzin is om nog verdere plannen te maken voor een eigen raceklasse.
De deadline om te beslissen, van 1 maart 2006, is al opgeheven, voor een nieuwe nog te bepalen deadline.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:45 schreef multatuli het volgende:
[..]
Maar dus ook geen Concorde overeenkomst eind dit jaar. Die liep toch af? Er zal dan toch iets moeten gebeuren.
Volgens mij waren er niet zoveel andere grenzen gesteld. Het Concorde-contract is privaatrechtelijk en volgens mij nog steeds onderhandelbaar, aangezien Williams beweert dat ze krijgen wat ze willen. Een uiterlijke datum om een akkoord te bereiken zal dus ook altijd gewoon onderhandelbaar zijn. Tenzij Bernie of Ferrari de kont tegen de krib gooit, maar dat is je eigen glazen ingooien.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:05 schreef multatuli het volgende:
"Verder is 1 maart 2006 als uiterlijke inschrijfdatum voor het seizoen 2008 geschrapt. De datum zal in maart volgend jaar worden vastgesteld, als de Council opnieuw vergadert. "
Ik had hier helemaal niet uit opgemaakt dat dit betrekking had op de verlenging van het Concorde agreement, maar gewoon met de teaminschrijvngen??
Damn, dat heb ik gewoon met mijn stomme harses verkeerd zitten vertalen. De originele tekst is namelijk:quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:05 schreef multatuli het volgende:
"Verder is 1 maart 2006 als uiterlijke inschrijfdatum voor het seizoen 2008 geschrapt. De datum zal in maart volgend jaar worden vastgesteld, als de Council opnieuw vergadert. "
Ik had hier helemaal niet uit opgemaakt dat dit betrekking had op de verlenging van het Concorde agreement, maar gewoon met de teaminschrijvngen??
quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Damn, dat heb ik gewoon met mijn stomme harses verkeerd zitten vertalen. De originele tekst is namelijk:
It was agreed that the opening date for entries to the 2008 championship will no longer be March 1, 2006 as provided in the current sporting regulations but will be on a date to be finalised by the WMSC at its next meeting on March 22, 2006.
De 50 miljoen waar ik het over had, hebben de andere teams die hebben getekend ook gehad. In ieder geval is er een bedrag van in totaal 500 miljoen dollar door Ecclestone als tekengeld klaargelegd voor de 10 teams en als ik teruglees (http://sport.fok.nl/sport/nieuws/11964) heeft Ferrari destijds zelfs 80 miljoen gekregen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:40 schreef multatuli het volgende:
Dus Williams is niet afgekocht in hun opinie en vanaf september zijn de overige teams vrij om voor te stemmen.
Zodadelijk gaat iedereen gewoon met een afgeknepen V10 rijden, als de FIA de regels omtrend gebruik van de V10 niet aanscherpt.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:33 schreef Rory78 het volgende:
Het geeft toch wel aan dat die afgeknepen V10 minimaal een seconde winst brengt, of is die Massa zo snel? Trouwens wel heerlijk om te zien dat Ferrari dit jaar ook gewoon tussen het gewone volk test. Beide voetjes weer op de grond in Maranello?
haha juist!!quote:Op woensdag 14 december 2005 12:29 schreef HPoi het volgende:
Alle Ferrari-fans met Vodafone abbo: STAP OVER!!
Bronquote:Michelin stopt ermee na 2006
Michelin heeft woensdagmiddag bekend gemaakt na 2006 uit de Formule 1 te stappen. Als reden geeft de Franse bandenfirma onder meer de geplande invoering van de bandenmonopolie.
De internationale autosportbond FIA wil vanaf 2008 nog maar één bandenmerk toestaan in de Formule 1. ,,Voor ons is dan de uitdaging weg”, liet de bandenfabrikant in het verleden al meermaals weten.
Die reden geeft Michelin ook in het persbericht van vandaag. Maar er zijn meer redenen voor de terugtrekking. Ook de plotse wijzigingen van de reglementen zonder vooraankondigingen staan Michelin niet aan, luidt de verklaring.
Dit terugtrekkingsbesluit komt al zo vroeg, omdat Michelin haar partners de tijd gunt om zich optimaal voor te bereiden op de overstap naar een nieuwe bandenfabrikant.
Edouard Michelin: ,,We zullen er alles aan doen om er zeker van te zijn dat onze partners in 2006 de beste banden en service krijgen, om te winnen. Zoals dat altijd het geval was sinds Michelins Formule 1-terugkeer in 2001.”
Hij besluit: ,,Michelin zou dolgraag langer zijn gebleven in de Formule 1, omdat het zo’n enorme uitdaging is. Maar we hebben dit besluit genomen op grond van verschillende redenen. En we willen al onze partners alvast bedanken voor de fantastische samenwerking.”
Juist niet, iedereen gelijk voordeel qua banden in de kwalificaties, en bij indicenten zoals Indianapolis 2005 zullen ze nu wel met een noodoplossing kunnen komen.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:40 schreef rubbereend het volgende:
echt belachelijk dat er maar één bandenleverancier komt
dan kunnen we ook wel één motoleverancier, één brandstofleverancier en een één technische leverancier nemen. Ik vind dit volkomen willekeur.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:40 schreef Rainboww het volgende:
[..]
Juist niet, iedereen gelijk voordeel qua banden in de kwalificaties, en bij indicenten zoals Indianapolis 2005 zullen ze nu wel met een noodoplossing kunnen komen.
De extra chicane was destijds afgekeurd, omdat het een oneerlijk voordeel zou zijn voor de Michelin banden tov. Bridgestone.
En wat heb je dan? Juist A1GP!quote:Op donderdag 15 december 2005 14:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan kunnen we ook wel één motoleverancier, één brandstofleverancier en een één technische leverancier nemen. Ik vind dit volkomen willekeur.
Denk dat de Cosworth motor volgend seizoen nog weleens voor verassingen zou kunnen gaan zorgen als ik dit zo zie.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:04 schreef HPoi het volgende:
Jerez - 14/12/05
1. F. Montagny - Renault V10 - 1'18"804 (+0"000) - 97 laps
2. N. Karthikeyan - Williams Cosworth V8 - 1'19"171 (+0"367) - 37 laps
3. F. Massa - Ferrari V10 - 1'19"264 (+0"460) - 68 laps
4. R. Zonta - Toyota V8 - 1'19"521 (+0"717) - 75 laps
5. H. Kovalainen - Renault V10 - 1'19"626 (+0"822) - 104 laps
6. M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1'20"105 (+1"301) - 46 laps
7. A. Davidson - Honda V8 - 1'20"133 (+1"329) - 94 laps
8. J.P. Montoya - McLaren Mercedes V8 - 1'20"216 (+1"412) - 39 laps
9. N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1'20"325 (+1"521) - 75 laps
10. P. de la Rosa - McLaren Mercedes V8 - 1'20"885 (+2"081) - 84 laps
11. A. Carroll - Honda - 1'21"555 (+2"751) - 85 laps
12. F. Perera - Toyota V8 - 1'21"556 (+2"752) - 18 laps
13. O. Panis - Toyota V8 - 1'21"678 (+2"874) - 14 laps
voor de tijden kun je het beste hier kijken, want ik kreeg de tabel niet netjes gekopieerdquote:Vandaag keerde Michael Schumacher vervroegd terug achter het stuur van zijn Ferrari. Hoewel hij de laatste jaren altijd tot de kerst vrij nam voelde hij zich nu geroepen eerder zijn diensten aan zijn Italiaanse team te verlenen. De Duitser keerde vandaag terug in stijl: met een V8-motor liet hij alle V10-motoren achter zich. Met 1’18”953 bleef hij teamgenoot Felipe Massa, die met een afgeknepen V10 rondreed, iets meer dan een tiende voor. De derde tijd was voor Franck Montagny, die met 1’19”066 slechts zes duizendsten langzamer als Massa was.
Michael Schumacher kende niet een geheel foutloze eerste testdag, in de middag ging de zevenvoudig wereldkampioen even in de rondte. Hij legde over de gehele dag iets minder dan zeventig ronden af, 67. Felipe Massa was actiever en reed net geen honderd ronden, 97.
Nadat Narain Karthikeyan gisteren verbaasde met de tweede dagtijd, waren het vandaag de racecoureurs Rosberg en Webber die het testen voor hun rekeningen namen. Beiden deden het echter niet zo goed als Karthikeyan. Rosberg reed de elfde tijd, op meer dan anderhalve seconde achterstand op de tijd van landgenoot Schumacher. Webber was op de dertiende plaats de drager van de spreekwoordelijke rode lantaarn: 1’21”453. Totaal reden de heren uit Grove ruim zeventig ronden.
Bij Renault reed naast Montagny ook Heikki Kovalainen zijn ronden. Waar Montagny slechts twintig ronden reed, reed Kovalainen bijna tien keer zoveel ronden: 119. De Fin was slechts een halve tiende langzamer als Montagny. Morgen zal Fernando Alonso zijn testwerkzaamheden voor de wereldkampioenen hervatten.
Kijk de meester is terug!!quote:Op donderdag 15 december 2005 20:39 schreef HPoi het volgende:
Jerez - 15/12/05
1. M. Schumacher - Ferrari V8 - 1'18"953 (+0"000) - 67 laps
2. F. Massa - Ferrari V10 - 1'19"060 (+0"107) - 97 laps
3. F. Montagny - Renault V10 - 1'19"066 (+0"113) - 120 laps
4. H. Kovalainen - Renault V10 - 1'19"100 (+0"147) - 119 laps
5. A. Davidson - Honda V8 - 1'19"877 (+0"924) - 114 laps
6. R. Zonta - Toyota V8 - 1'20"035 (+1"082) - 106 laps
7. J.P. Montoya - McLaren Mercedes V8 - 1'20"168 (+1"215) - 48 laps
8. A. Carroll - Honda V8 - 1'20"170 (+1"217) - 93 laps
9. O. Panis - Toyota V8 - 1'20"342 (+1"389) - 93 laps
10. P. de la Rosa - McLaren Mercedes V8 - 1'20"492 (+1"539) - 117 laps
11. N. Rosberg - Williams Cosworth V8 - 1'20"597 (+1"644) - 46 laps
12. N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1'20"700 (+1"747) - 38 laps
13. M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1'21"453 (+2"500) - 25 laps![]()
![]()
MICHAEL SCHUMACHER!!
![]()
![]()
ja?? en dit is nog maar testen en dit zegt geen flikkerquote:Op vrijdag 16 december 2005 09:04 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Kijk de meester is terug!!renault
quote:Op woensdag 14 december 2005 12:29 schreef HPoi het volgende:
Alle Ferrari-fans met Vodafone abbo: STAP OVER!!
Moet jij weten. Dit is wel wat anders. Beetje zwak van Vodafone. btw heb ik geen Vodafone abbo.quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:38 schreef WEST het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Vodafone heeft een juiste stap gemaakt, maar dat ze nu bij mclaren gaan zitten betekend niet dat ik naar Vodafone over stap
Je kan btw weer beter JPM01 gebruiken, West gaat weg bij McLaren.quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:38 schreef WEST het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Vodafone heeft een juiste stap gemaakt, maar dat ze nu bij mclaren gaan zitten betekend niet dat ik naar Vodafone over stap
nee want WEST is ook mijn favoriete sigarretmerkquote:Op vrijdag 16 december 2005 09:59 schreef HPoi het volgende:
[..]
Je kan btw weer beter JPM01 gebruiken, West gaat weg bij McLaren.
Dat kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:14 schreef WEST het volgende:
[..]
nee want WEST is ook mijn favoriete sigarretmerk![]()
Oh neej das waar ook beter voor jou dan want dan hoef jij je nu in ieder geval nog niet druk te maken over de motor van McLaren...quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:28 schreef WEST het volgende:
[..]
ja?? en dit is nog maar testen en dit zegt geen flikker![]()
nee schumacher ging er gister ook af.., maar dat vermeld je niet dan.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:17 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Oh neej das waar ook beter voor jou dan want dan hoef jij je nu in ieder geval nog niet druk te maken over de motor van McLaren...![]()
Ik verwacht eigenlijk ook wel wat van de Honda V8.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:26 schreef HPoi het volgende:
Tuurlijk wordt Williams met Cosworth V8 TOP!ik had de top 3 immers een maand geleden zo voorspeld:
1. Ferrari
2. Toyota
3. Williams-Cosworth
Renault is mijn inziens veels te laat begonnen met de V8, ze hebben zich helemaal op het behalen van de 2 titels in 2005 gericht denk ik. Van Mercedes verwacht ik onbetrouwbare V8's.![]()
En ik las dat er ook een motor van Cosworth is geploft. Dus Mercedes hoeft zich niet helemaal te schamen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:17 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Oh neej das waar ook beter voor jou dan want dan hoef jij je nu in ieder geval nog niet druk te maken over de motor van McLaren...![]()
Ziet er wel geinig uit.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:40 schreef HPoi het volgende:
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.![]()
mag hopen van nietquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:40 schreef HPoi het volgende:
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.![]()
Haha oh jah dat geluk hebben ze dan weer maar ziet er zeker wel geinig uit!quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk ook wel wat van de Honda V8.
[..]
En ik las dat er ook een motor van Cosworth is geploft. Dus Mercedes hoeft zich niet helemaal te schamen.
[..]
Ziet er wel geinig uit.
Is al geregeld denk ik!quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:07 schreef Rory78 het volgende:
Tsjah, waarom is het zwak van Vodafone? Misschien bood Ferrari wel helemaal niet zo'n geweldig vervolgcontract aan en kon McLaren wel mooie voorwaardes bieden...
Trouwens: het management van Albers heeft Bas Leinders getipt dat er een plekje vrij is als derde rijder bij Midland. Pastorelli's lot lijkt bezegeld. Albers en Leinders kennen elkaar nog uit hun tijd bij VAR.
nee info komt bij minardi vandaan = achteraan rijden.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Het lijkt mij juist eerder andersom
Jah zeker vind het ook echt achterlijk veel!quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:30 schreef WEST het volgende:
ik vind die kollin colles een drol van een vent
5 miljoen betaal je voor een race zitje niet voor 3e rijder zitje![]()
Dan is Scuderia Torro Rosso zodadelijk nog sneller.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:29 schreef WEST het volgende:
[..]
nee info komt bij minardi vandaan = achteraan rijden.
Colles dacht misschien dat Belgen echt dom zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:42 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Jah zeker vind het ook echt achterlijk veel!Rare knakker!
PLOF!quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk ook wel wat van de Honda V8.
Dit verhaal veranderd met de dag lijkt het welquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:06 schreef HPoi het volgende:
Williams wil bewijs van Super Aguri
Williams wil van Super Aguari het bewijs dat het team serieus is. Tot nu toe heeft Frank Williams nog geen toestemming gegeven. Hij wil zeker weten dat het team lang in de F1 kan blijven.
"We hebben om wat meer informatie gevraagd," vertelde een woordvoerder van Williams aan Reuters. "We willen er zeker van zijn dat ze niet gelijk verdwijnen."
McLaren en Toyota hebben al wel hun goedkeuring gegeven voor de komst van het nieuwe team. Ferrari en Renault zouden ook overstag zijn gegaan.
Bron: F1Racing.nl
sterke puntenquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:54 schreef multatuli het volgende:
Nou ik geloof dat er meer lijn in zit dan je denkt.
Wat ik ervan begrijp is dat midland, Toyota en Williams voorlopig tegen zijn.
Waarom:
Midland loopt sowieso een grote kans dan haar bijdrage uit de televisieopbrengst kwijt te raken want die gaat slechts naar de top 10 teams. Een elfde team is voor hun dus financieel een bedrijging.
Belangrijker nog: Honda staat achter SA en Toyota voelt zich bedreigd nu de concurrent met een extra team rijdt. MF1 heeft Toyota motoren, dus die luisteren naar Japan en naar hun portemonnee. Waarom dan Williams? Het gerucht gaat dat zij in 2007 een major deal hebben met Lexus (Toyota). Als voorschot op die deal willen ze best de kastanjes voor Toyota uit het vuur halen. Zelf doen die Japanners liever niet al te luidruchtig over hun tegenstand, want het komt niet goed over in de PR als je directe concurrent dwars ligt.
Comprendo, of moet ik naar Truth verkassen
Al vraag ik me af of een oud Arrows chassis echt een bedreiging kan vormen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:54 schreef multatuli het volgende:
Nou ik geloof dat er meer lijn in zit dan je denkt.
Wat ik ervan begrijp is dat midland, Toyota en Williams voorlopig tegen zijn.
Waarom:
Midland loopt sowieso een grote kans dan haar bijdrage uit de televisieopbrengst kwijt te raken want die gaat slechts naar de top 10 teams. Een elfde team is voor hun dus financieel een bedrijging.
Zoals je zegt zijn het geruchten, al lijkt het er nu wel op dat er een kern van waarheid inzit.quote:Belangrijker nog: Honda staat achter SA en Toyota voelt zich bedreigd nu de concurrent met een extra team rijdt. MF1 heeft Toyota motoren, dus die luisteren naar Japan en naar hun portemonnee. Waarom dan Williams? Het gerucht gaat dat zij in 2007 een major deal hebben met Lexus (Toyota). Als voorschot op die deal willen ze best de kastanjes voor Toyota uit het vuur halen. Zelf doen die Japanners liever niet al te luidruchtig over hun tegenstand, want het komt niet goed over in de PR als je directe concurrent dwars ligt.
Comprendo, of moet ik naar Truth verkassen
quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:58 schreef HPoi het volgende:
Mercedes heeft het btw voor elkaar om Montoya weinig ronden te laten rijden door een haperende motor.![]()
De zijkant ziet er wel erg mooi uit. Heeft wel iets weg van de renault van vorig seizoen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]de onbetrouwbaarheid begint nu alweer
de RBR ziet er wel geil uit
ik vind die ver naar achter boven geplaatste sidepods zo schattigquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]de onbetrouwbaarheid begint nu alweer
de RBR ziet er wel geil uit
Vraag me ook af wat de werking ervan zou zijn? Lijkt me dat er nu meer lucht vanaf de band in de sidepod komt????quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ik vind die ver naar achter boven geplaatste sidepods zo schattig![]()
de afgelopen Minardi had al van deze sidepots.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:03 schreef rubbereend het volgende:
ik besef me nu pas dat door die V8 weer kleinere sidepots nodig zijn en er dus daarachter veel meer ruimte is voor bodywork dat voor extra downforce zorgtkunnen ze weer hader door de bochten
minder frontaal oppervlak ... iets wat de functie van de bargeboards overneemt/versterktquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Vraag me ook af wat de werking ervan zou zijn? Lijkt me dat er nu meer lucht vanaf de band in de sidepod komt????
Honda heeft naar verluidt al vijftig ingenieurs in haar eigen fabriek op de ontwikkeling van een motor voor het arrows/SA chassis gezet. Wat ik er indertijd van begreep was dat chassis best capabel, maar schortte het aan een motor met pit. Anyway, zelfs een kleine kans om die tien miljoen dollar tv rechten kwijt te raken is natuurlijk al een prima reden om niet te tekenen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Al vraag ik me af of een oud Arrows chassis echt een bedreiging kan vormen.
[..]
Zoals je zegt zijn het geruchten, al lijkt het er nu wel op dat er een kern van waarheid inzit.
Ik dacht dat Mercedes de motoren bouwde, en Illmor de tuner was?quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:15 schreef multatuli het volgende:
Doet mercedes per slot ook; dat is ook zo ironisch dat Mercedes nu lijdt onder dat onbetrouwbaarheidssyndroom terwijl ze die dingen helemaal niet zelf bouwen (Ilmor).
lijkt wel een mix van mclaren en ferarri dat chassisquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:40 schreef HPoi het volgende:
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.![]()
Er ligt dan ook een Ferrari V8 in.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:49 schreef MIster911 het volgende:
[..]
lijkt wel een mix van mclaren en ferarri dat chassis
bronnetjequote:Nieuws: Retro in F1, McLaren wordt oranje
Niet alleen Williams, maar nu ook McLaren zal gedurende de winterperiode herinneringen oproepen aan de zestiger jaren. De MP4-21 zal tot aan de teamlaunch volledig oranje zijn gekleurd. Het retro tijdperk lijkt aan gebroken binnen de Formule 1. Ook Honda is op zoek naar een ander kleurschema voor haar auto. Hier wordt waarschijnlijk het sneeuwwit verruild voor een ivoorkleurige lakkering
Nu heeft teambaas Ron Dennis besloten om de McLaren, tijdelijk, eveneens te voorzien van een retrolook, in de kleur oranje. In de jaren zestig reed McLaren met oranje auto’s, en in 1996, toen McLaren na jarenlange sponsoring van Marlboro overstapte naar West reed men ook in de ‘oude’ oranje kleuren.
Pas in februari komend jaar zal duidelijk worden wat de teamkleuren voor 2006 zullen zijn. Hoe de auto eruit komt te zien is op dit moment aanleiding tot talrijke speculaties. Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor. Dat men het gehele seizoen met oranje auto’s op de circuits zal verschijnen, lijkt onwaarschijnlijk, aangezien de zilveren kleur geassocieerd wordt met Mercedes. Mogelijk kiest men voor een ‘overgangsdesign’ in de combinatie zilver-oranje.
bronquote:Lanceert Midland geen nieuwe wagen?
Het MF1 Racing zal geen nieuwe wagen voorstellen op 16 januari van volgend jaar. Dat is tenminste de bewering van de website F1World.be.
Volgens de publicatie zal Midland een aangepaste bolide gaan gebruiken van de Jordan wagen uit 2003. Dit zou dan ook de oorzaak zijn van de grote heisa omtrent de deelname van het Super Aguri team. MF1 zou door het inzetten van deze bolide minder kans hebben om voor het team van Aguri te eindigen in het kampioenschap. Op die manier lopen ze na twee seizoenen ook de inkomsten uit de TV-rechten mis.
Naar verluidt is teameigenaar en geldschieter Alex Shnaider ook niet zo happig om veel in het team te investeren.
Als dit zo is, is het wel een worst case scenario. Maar gezien het onzinnig gelul om deze info heen, vraag ik me af hoe betrouwbaar de info is.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:50 schreef HPoi het volgende:
Er is immers totaal geen sprake van een compleet nieuwe wagen waarmee Midland wil deelnemen in 2006, ze gaan immers gebruikmaken van een aangepaste wagen van tijdens 2003.
Financieel is Midland immers van plan het seizoen 2006 af te werken met 15 miljoen dollar aan tv-gelden, twee rijders die elk 12 miljoen dollar betalen en een testrijder die 5 miljoen dollar moet neerleggen.
Als sponsor zou ik daar niet mee in verband gebracht willen worden (denk Nicky P. Zou er een verband zijn???)quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:06 schreef PPL het volgende:
Wat is de relevantie van de mededeling over een wapenhandelaar in dit verhaal ?
En Vodafone dan?quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:35 schreef Googolplexian het volgende:
Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor.
bronnetje
Die worden pas vanaf 2007 titelsponsor bij McLaren. Voor komend seizoen heeft Vodafone nog een overeenkomst met Ferrari.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |