quote:1 Alex Wurz (M) Mc Laren M 1'23.034 5 - 200.6 15
2 Jarno Trulli (B) TOYOTA B 1'20.399 17 +0.600 207.2 20
3 Pedro de la Rosa (M) Mc Laren M 1'20.474 18 +0.675 207.0 20
4 Robert Doornbos (M) RED BULL M 1'22.407 11 +2.373 202.1 13
5 Andy Priaulx (B) WILLIAMS B 1'25.055 5 +5.256 195.8 6
6 Christian Klien (M) RED BULL M 1'28.668 9 +8.869 187.9 10
7 Nick Heidfeld (M) Sauber BMW M 1'37.281 3 +17.482 171.2
Zeker een fraaie!quote:Op maandag 28 november 2005 17:11 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
Layout van de nieuwe Williams
Kwa kleurenstelling nu al de mooiste bak
Tis trouwens alleen voor de winter tests .. dus u heeft nog hoopquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:46 schreef Atreidez het volgende:
Wat is er zo mooi aan de nieuwe williamsHij heeft maar 1 kleur.. Zit weinig spectaculairs aan op deze manier
Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...quote:
Grapjasquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...
Nee, albers gaat knallen volgend seizoen!!(niet in de muur, maar qua punten)
Maar Klien rijdt Doornbos op dik 4 seconden, dus in die RBR zit een stuk meer potentieel. Maar goed de oude Minardi is ook vet sneller dan de Williams voorlopig. Niet zo gek natuurlijk want aan die Minardi is niet veel meer gedaan dan wat motorknijpen terwijl de andere teams allemaal aan hun chassis hebben moeten frutten om die V8 erin te persen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...
Nee, albers gaat knallen volgend seizoen!!(niet in de muur, maar qua punten)
Inderdaad. Testen en de bijbehorende tijden zeggen ook geen ruk. Maar dat willen velen niet accepteren. Want het is bijna schieronmogelijk dat een Klien zoveel sneller is. Dat kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:05 schreef Rory78 het volgende:
Je weet niet wat en hoe en met welk doel ze testen. Deze tijden zeggen geen ruk. Nog minder dan een vrijdagtraining. Het is alleen leuk om bovenaan te staan en het is zeker geen schande om onderaan te staan. Of worden die Willy's volgend jaar echt ingemaakt door die Toro's?
Red Bull schijnt pas per 1 december de beschikking te hebben over de Ferrari V8's. En ik geloof niet dat de Red Bull-auto zo goed is dat die met een V8 sneller is dan een McLaren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:34 schreef multatuli het volgende:
Volgens diverse sites waaronder het meestal zeer betrouwbare formula1.com rijdt Doornbos met een V8 net als Klien. Zie hier
Je zei anders net dat het een Red Bull chassis was...quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:56 schreef multatuli het volgende:
De grootste prestatie lijkt me die van Liuzzi en het team erachter. Die moeten aan een wildvreemde auto sleutelen
Er zal vast wel een Red Bull monteur rondlopen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:47 schreef multatuli het volgende:
Ja met Minardi monteurs
Je denkt toch niet dat ze NIET slim waren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:50 schreef multatuli het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar ik meende dat de Fia, dan wel het Concorde agreement onderlinge datauitwisseling tussen teams sterk aan banden legt. Die RBR technici zouden dan bij Minardi in dienst moeten zijn, wat natuurlijk best zou kunnen.
Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBRquote:Op woensdag 30 november 2005 00:24 schreef 4-elements het volgende:
Super dat Doornbos volgend jaar reserve/testcoureur is bij Red Bull. Een goede move denk ik. Red Bull is hard op weg naar de top. Geld is geen probleem, wat bijvoorbeeld blijkt uit het aantrekken van Adrian Newey.
Verder gun ik het Doornbos ook wel, is in het echt net zo sympathiek als op tv.
Volgend jaar dus, in ieder geval op vrijdag, drie Nederlanders op de baan. Uniek!
En.. Allemaal bevestigd lang voor januari! Dat was met Verstappen wel eens anders. Zou het dan toch aan het management liggen (maw, aan Rothengatter...).
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team. En Klien doet het goed, ik zie hem niet zomaar uit zijn wagen gezet worden (zeker niet gezien zijn nationaliteit!).quote:Op woensdag 30 november 2005 00:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBR
Mol heeft dat goed gezien, imo. Als Klien niet snel genoeg is dan zien we Doornbos hopelijk vaker racen dan Klien. (Auw voor Albers)
en nu massaal red bull zuipen, hè!
Hoe kom je aan die info?quote:Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden.
Wat ze tegenviel, was dat na een wissel de rijder bij de kwalificatie als eerste moest starten en dat ze daardoor een nadeel hadden. Ze zijn altijd blijven volhouden dat het in principe een goede keuze was. Nu het kwalificatiesysteem is veranderd, is het nadeel er niet meer, maar de noodzaak is er ook niet meer. Liuzzi en Speed doen ervaring op bij STR en Klien krijgt een laatste kans zijn talent in een heel jaar te tonen. Ik geeft Doornbos een minieme kans dat hij mag gaan racen, maar Red Bull is één van de weinige teams die ik 'makkelijk' zie overschakelen op een andere coureur als iemand niet presteert.quote:Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team.
Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?quote:Op woensdag 30 november 2005 10:29 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Dat soort berichten zijn enkele keren in het nieuws verschenen.
Het was dit jaar ook de bedoeling om Liuzzi meer te laten rijden. Tegen het einde van het seizoen hebben ze daar vanaf gezien en Klien in de auto "laten zitten".quote:Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?
Volgens mij klopt er iets niet de livetiming..quote:Op woensdag 30 november 2005 12:37 schreef multatuli het volgende:
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.
Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
van formule1.infoquote:,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven’’
Tarso Marques: ’Ik kom terug’
30-11 - In de Formule 1 is niets onmogelijk, zo blijkt maar weer eens. Tarso Marques (29) keert na ruim vier jaar terug in de koningsklasse. Als testcoureur, stelt hijzelf.
De Braziliaan zat in 2001 in Spa voor het laatste achter het stuur van een Formule 1-bolide (foto). Dat jaar reed Marques (samen met Fernando Alonso) voor Minardi, maar na veertien Grand Prix’ werd hij ten faveure van Alex Yoong aan de kant gezet. Ook in 1996 en ’98 was hij tijdens een aantal Grand Prix’ van de partij, eveneens in een Minardi.
Bij welk team hij ditmaal aan de slag gaat, is onduidelijk. Zeker is echter dat het niet bij Minardi zal zijn, simpelweg omdat het team nu door het leven gaat als Scuderia Toro Rosso en geen plaats meer vrijheeft. Kansen liggen er voor Marques bij BMW-Sauber, Honda, Super Aguri en Williams, daar die teams nog geen derde coureur hebben aangesteld. En ook Midland zou tot de mogelijkheden behoren.
Maar de coureur in kwestie rept vooralsnog met geen woord over de identiteit van zijn nieuwe werkgever. ,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven”, laat hij de Braziliaanse website Formulanews weten. ,,Wat ik nu overigens wel kan vertellen is dat ik in 2006 voor ze ga testen, om dan in ’07 te racen.”
Mjah, wat ik uit die quote begrijp is dat Klien vindt dat, in tegenstelling tot RD's voorganger, hij nog niets bij de ontwikkeling van de auto heeft bijgedragen ? Dat zou logisch zijn aangezien hij maar een dagje heeft getest in een wagen, bij een team dat voor hem nieuw is.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef Rory78 het volgende:
En na één dag kan een reporter deze quote uit de mond van teamgenoot Christian Klien opmaken. Sorry, maar ik acht dhr. Klien heel hoog, maar volgens mij staat hier gewoon iemand (de reporter of de coureur zelf) in zijn broek te pissen van angst....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |