Je zei anders net dat het een Red Bull chassis was...quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:56 schreef multatuli het volgende:
De grootste prestatie lijkt me die van Liuzzi en het team erachter. Die moeten aan een wildvreemde auto sleutelen
Er zal vast wel een Red Bull monteur rondlopen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:47 schreef multatuli het volgende:
Ja met Minardi monteurs
Je denkt toch niet dat ze NIET slim waren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:50 schreef multatuli het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar ik meende dat de Fia, dan wel het Concorde agreement onderlinge datauitwisseling tussen teams sterk aan banden legt. Die RBR technici zouden dan bij Minardi in dienst moeten zijn, wat natuurlijk best zou kunnen.
Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBRquote:Op woensdag 30 november 2005 00:24 schreef 4-elements het volgende:
Super dat Doornbos volgend jaar reserve/testcoureur is bij Red Bull. Een goede move denk ik. Red Bull is hard op weg naar de top. Geld is geen probleem, wat bijvoorbeeld blijkt uit het aantrekken van Adrian Newey.
Verder gun ik het Doornbos ook wel, is in het echt net zo sympathiek als op tv.
Volgend jaar dus, in ieder geval op vrijdag, drie Nederlanders op de baan. Uniek!
En.. Allemaal bevestigd lang voor januari! Dat was met Verstappen wel eens anders. Zou het dan toch aan het management liggen (maw, aan Rothengatter...).
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team. En Klien doet het goed, ik zie hem niet zomaar uit zijn wagen gezet worden (zeker niet gezien zijn nationaliteit!).quote:Op woensdag 30 november 2005 00:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBR
Mol heeft dat goed gezien, imo. Als Klien niet snel genoeg is dan zien we Doornbos hopelijk vaker racen dan Klien. (Auw voor Albers)
en nu massaal red bull zuipen, hè!
Hoe kom je aan die info?quote:Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden.
Wat ze tegenviel, was dat na een wissel de rijder bij de kwalificatie als eerste moest starten en dat ze daardoor een nadeel hadden. Ze zijn altijd blijven volhouden dat het in principe een goede keuze was. Nu het kwalificatiesysteem is veranderd, is het nadeel er niet meer, maar de noodzaak is er ook niet meer. Liuzzi en Speed doen ervaring op bij STR en Klien krijgt een laatste kans zijn talent in een heel jaar te tonen. Ik geeft Doornbos een minieme kans dat hij mag gaan racen, maar Red Bull is één van de weinige teams die ik 'makkelijk' zie overschakelen op een andere coureur als iemand niet presteert.quote:Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team.
Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?quote:Op woensdag 30 november 2005 10:29 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Dat soort berichten zijn enkele keren in het nieuws verschenen.
Het was dit jaar ook de bedoeling om Liuzzi meer te laten rijden. Tegen het einde van het seizoen hebben ze daar vanaf gezien en Klien in de auto "laten zitten".quote:Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?
Volgens mij klopt er iets niet de livetiming..quote:Op woensdag 30 november 2005 12:37 schreef multatuli het volgende:
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.
Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
van formule1.infoquote:,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven’’
Tarso Marques: ’Ik kom terug’
30-11 - In de Formule 1 is niets onmogelijk, zo blijkt maar weer eens. Tarso Marques (29) keert na ruim vier jaar terug in de koningsklasse. Als testcoureur, stelt hijzelf.
De Braziliaan zat in 2001 in Spa voor het laatste achter het stuur van een Formule 1-bolide (foto). Dat jaar reed Marques (samen met Fernando Alonso) voor Minardi, maar na veertien Grand Prix’ werd hij ten faveure van Alex Yoong aan de kant gezet. Ook in 1996 en ’98 was hij tijdens een aantal Grand Prix’ van de partij, eveneens in een Minardi.
Bij welk team hij ditmaal aan de slag gaat, is onduidelijk. Zeker is echter dat het niet bij Minardi zal zijn, simpelweg omdat het team nu door het leven gaat als Scuderia Toro Rosso en geen plaats meer vrijheeft. Kansen liggen er voor Marques bij BMW-Sauber, Honda, Super Aguri en Williams, daar die teams nog geen derde coureur hebben aangesteld. En ook Midland zou tot de mogelijkheden behoren.
Maar de coureur in kwestie rept vooralsnog met geen woord over de identiteit van zijn nieuwe werkgever. ,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven”, laat hij de Braziliaanse website Formulanews weten. ,,Wat ik nu overigens wel kan vertellen is dat ik in 2006 voor ze ga testen, om dan in ’07 te racen.”
Mjah, wat ik uit die quote begrijp is dat Klien vindt dat, in tegenstelling tot RD's voorganger, hij nog niets bij de ontwikkeling van de auto heeft bijgedragen ? Dat zou logisch zijn aangezien hij maar een dagje heeft getest in een wagen, bij een team dat voor hem nieuw is.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef Rory78 het volgende:
En na één dag kan een reporter deze quote uit de mond van teamgenoot Christian Klien opmaken. Sorry, maar ik acht dhr. Klien heel hoog, maar volgens mij staat hier gewoon iemand (de reporter of de coureur zelf) in zijn broek te pissen van angst....
quote:Op woensdag 30 november 2005 12:37 schreef multatuli het volgende:
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.
Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
Het stond heel serieus op het RD fan forum, maar ik vermoed dat iemand een practical joke uit heeft willen halen. De bronnen waarnaar verwezen wordt zijn onvindbaar.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:36 schreef multatuli het volgende:
Even geript van een Doornbos fan forum:
Robert krijgt meteen al kritiek van Christian Klien in een Oostenrijks dagblad:
Übrigens: Racing-Pilot Christian Klien stellte Red Bulls neuer Testfahrer, der Niederländer Robert Doornbos, gar kein gutes Zeugnis aus. Er habe im Gegensatz zu seinem Vorgänger so gut wie nichts zur Fahrzeugentwicklung beigetragen, beschwerte Klien sich. Doch dass die Fahrer einander nicht immer liebevoll begegnen, ist eine andere Geschichte...
wat hij zegtquote:
quote:
geef de man effe om te wennen aan de auto. Kijk naar Villeneuve... ex-wereldkampioen maar toch extreem veel moeite met terugkomen.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:09 schreef mbn het volgende:
Doornbos heeft 110 rondes vandaag gereden, maar wel de langzaamste tijd van alle coureurs neergezet. Veel rijden is lekker, maar een snellere Scott Speed is niet echt goed.
Het lijkt me sterk dat Honda dan BAR heeft overgekocht om 2 jaartjes te racenquote:Op vrijdag 2 december 2005 20:55 schreef Murray het volgende:
Nick Fry van Honda zat net op CNN te vertellen dat Honda met 5 (?) andere fabrikanten in 2008 een andere serie wil opzetten? (Heb het niet helemaal meegekregen...)
Ik dacht dat dat gedonder opgelost was?
Omdat het bij de vorige niet werkte:quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:12 schreef kriele het volgende:
Stapt er eindelijk een Nederlandse multinational in, laten ze geen Nederlandse rijder meeprofiteren!![]()
De hedendaagse nederlandse coureurs zijn heel wat media-genieker dan Jos Verstappen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Omdat het bij de vorige niet werkte:
[afbeelding]
Dat mag je zelf invullenquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:10 schreef kriele het volgende:
[..]
De hedendaagse nederlandse coureurs zijn heel wat media-genieker dan Jos Verstappen.
Maar wat werkte trouwens dan niet?
Volgens mij is Philips er indertijd uitgestapt om het marketing-technische verhaal. Ze wilden hun pijlers op andere takken van sport richten.quote:
Bij de Grand Prix van Argentinië in 1996 werkte het anders heel goed!quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Omdat het bij de vorige niet werkte:
[afbeelding]
Vooral omdat Philips Car Systems op een zijspoor binnen Philips werd gezet. Het is een paar jaar later dan ook grotendeels verkocht aan Mannesmann.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:43 schreef kriele het volgende:
[..]
Volgens mij is Philips er indertijd uitgestapt om het marketing-technische verhaal. Ze wilden hun pijlers op andere takken van sport richten.
Aziaten en baardhaarquote:Op dinsdag 6 december 2005 23:40 schreef mbn het volgende:
[..]
Vooral omdat Philips Car Systems op een zijspoor binnen Philips werd gezet. Het is een paar jaar later dan ook grotendeels verkocht aan Mannesmann.
Bij Shaving Systems is het voor Philips totaal niet relevant om een Nederlander in de auto te zetten. In Nederland valt niks te winnen en met die tak is men vooral bezig Azië (te proberen) te veroveren. Kijk dus niet verbaast als er een door Philips gesponsorde Aziaat gaat testrijden.
Ach, al heeft maar 5% van de Aziaten last van baardgroei, dan nog is het een grote markt. Voor een bedrijf dat wereldwijd marktleider is in de verkoop van scheerapparaten ook een niet te missen markt. Ik geloof overigens dat speciaal voor die markt Philips weer scheerapparaten is gaan maken met twee scheerkoppen. Voor Amerika zullen ze deze sponsoring iig niet zijn aangegaan, want daar opereren ze onder een andere merknaam.quote:
Nu bega je een vergissingquote:
Niet het scheerapparaat maar de baard zelf heeft veel status. Het scheerapparaat impliceert dat iemand zich dagelijks scheert.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:46 schreef Rainboww het volgende:
[..]
Nu bega je een vergissing.
In Japan zijn scheerapparaten razend populair, terwijl de meeste Jappanse mannen niet eens baardgroei hebben.
Waarom kopen ze dan massaal scheerapparaten![]()
Simpel, omdat het als een statussymbool wordt gezien!.
Hoe meer mesjes of koppen, hoe meer indruk je maakt op je vrienden
Het is nog gekker: hij heeft vandaag gewoon (weliswaar langzaam) gereden ondanks alle tegendraadse berichten! Zie hierquote:Op woensdag 7 december 2005 14:41 schreef Rory78 het volgende:
Staat het vrijdag-contract van Pastorelli trouwens op losse schroeven?
Zou jammer zijn voor Nicky, nu een van zijn financiers de hand noodgedwongen op de knip moet houden. Ik hoop dat het nog goed komt...
Karthikeyan heet die mongool Indiër met geld zonder talent.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:45 schreef multatuli het volgende:
En die op Fok zo verketterde Kartikean heeft Nico Rosberg op .4s gezet!
nest hoeft niet zoveel te zeggen, kijk maar naar Laudaquote:Op woensdag 7 december 2005 23:19 schreef sooty het volgende:
[..]
Karthikeyan heet die mongool Indiër met geld zonder talent.
Rosberg komt uit een beter nest.
quote:
quote:Karthikeyan spint tijdens eerste ronden voor Williams
Narain Karthikeyan reed eerder dit jaar een volledig seizoen bij het voormalige Jordan-team, dat nu MF1 Racing heet. Als teamgenoot had hij Tiago Monteiro die volgend jaar opnieuw uit zal komen voor het team en deze week ook op Jerez in actie zal komen. Christijan Albers vervangt Karthikeyan bij het Russische team.
Gedurende het seizoen werd duidelijk dat Karthikeyan niet erg goed tegen de druk in de Formule 1 kan en hij veel fouten onder druk maakte. Vanochtend heeft hij opnieuw bewezen niet goed tegen de druk van Formule 1 te kunnen; tijdens zijn eerste paar ronden voor het team van Williams, waarvoor hij vandaag en vrijdag zal testen, spinde hij direct in de laatste sectie van het circuit.
Geruchten in de paddock gaan dan ook dat Williams de druk wil opvoeren bij de andere coureurs met wie men in gesprek is voor een positie als derde coureur, waaronder Nicolas Kiesa. Kiesa had zelf verwacht vorige week in actie te komen voor Williams aangezien hij naar eigen zeggen ook al een zitje gepast had in de fabriek.
ik ben geen fan van hem maar wat heeft hij er nu mee te maken?quote:Op donderdag 8 december 2005 09:34 schreef Googolplexian het volgende:
En dat Midland F1 de komst van Super Aguri tegenhoudt vind ik ZO'N GORE ALBERS ACTIE!
Op een onsportieve manier de concurrentie buitensluiten en daarmee 0% rekening houdend met de F1-fans of de sport in het algemeen. Ik maak een vergelijking naar de clausule in Albers z'n contract bij Midland dat er geen Nederlandse coureur door Midland aangenomen mocht worden als Albers er eenmaal reed. Daarmee dus Doornbos van een stoeltje af houdend.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben geen fan van hem maar wat heeft hij er nu mee te maken?
Nee... ik heb het heel anders ervaren.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:59 schreef multatuli het volgende:
Nu dan wel duidelijk?
Dit is onzin. Stel nou DAT Doornbos tweede rijder was geworden bij Midland... kijk hoe JVC het nu oplost: gewoon sponsor worden van het team. Hoe zou JVC nu miljoenen mislopen? Excusiviteit gaat maar tot zover. Een rondje paddock of een ritje tweezitter gebeurd zelden exclusief voor één sponsor. Als je wilt dan kan jij ook een ritje maken in een tweezitter (onder voorbehoud dat je wel een paar centen neertelt).quote:Op donderdag 8 december 2005 11:50 schreef multatuli het volgende:
Maar je kan een contract toch niet 'ervaren'. Geloof me, ik heb al vijftien jaar een bedrijf, lever diensten aan een multinational die indertijd Verstappen sponsorde, heb veel gesproken over de kosten/baten analyse van die sponsordeal en heb echt een redelijk inzicht in de materie. Waarom dan die arme jongen zwart maken met een vals argument?
Je mag best tegen Albers zijn; is je goed recht, maar niet met broodjes aap. Wat had hij moeten doen: op hoge poten tegen zijn sponsors zeggen dat pik ik niet, rot maar op met je miljoenen, ik rijd wel niet dan, want dan kan Doornbos heel misschien naar Midland. Dat is toch niet realistisch?
Goed... kom dan eens met bronnen en feiten. Dat je ooit als vierde partij betrokken bent geweest met een sponsordeal wil toch niet zeggen dat je nu een alziend inzicht hebt in de F1?quote:Op donderdag 8 december 2005 12:18 schreef multatuli het volgende:
Ik wil zo geloven dat je betrokken bent bij F1 promotie en dat je het weblog van Frits leest (doe ik zelden want ik hou sowieso niet van dat valse nichten geroddel; voor je het weet ga je Albert Verlinden als bron opvoeren). Wat ik uit je commentaar opmaak is dat je echter totaal nooit betrokken bent geweest bij sponsordeals.
Je bent tegen Albers en zijn managememt om allerlei andere redenen, die je ook aanvoert. Dat is je goed recht. Laat dan echter dat gedoe over die clausule er buiten. Dat is echt gewoon een broodje aap in wording. De F1 hangt toch al van roddels aan elkaar, maak het dan niet nog erger.
En zo denk ik ook over Midland z'n weigering om Super Aguri toe te laten.quote:Zoals Senna over Prost zei in 1992 (toen ie ook zo'n clausule in zijn contract had): The way he is doing it, he is behaving like a coward. He should be prepared to race anybody.
Ik kan natuurlijk niet met bronnen en feiten komen. Ik ga mijn bedrijf echt niet in de waagschaal zetten voor dit debatje. Verder probeerde ik helemaal niet 'uitspraken en acties van Albers en zijn management' te verdedigen. Sommige dingen vind ik stom en verder interesseren me ze sowieso niet zoveel. Ik wilde alleen maar dat gedoe over die 'tweede Nederlander' clausule in een normaal daglicht zetten. Ik heb ook al tig keer gepost dat ik geen maatje, noch 'fan' van Albers ben. Vind het een prima coureur en zie hem graag rijden, maar that's all.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Goed... kom dan eens met bronnen en feiten. Dat je ooit als vierde partij betrokken bent geweest met een sponsordeal wil toch niet zeggen dat je nu een alziend inzicht hebt in de F1?
Ik heb een mening, jij hebt een mening. Ik vind de uitspraken en akties van Albers en z'n management achterbaks en krom, jij vindt het commercieel goed verantwoord en prima uit te leggen met wat sponsoren willen en vinden.
[..]
En zo denk ik ook over Midland z'n weigering om Super Aguri toe te laten.
Maar ach ... met maar genoeg "sponsorcontracten" komt de F1 er wel
Wat dat betreft maakt de GPMA een goed punt, niet?
edit: wie is er nou partijdig met "valse nichten geroddel"? Is Albers je maatje ofzo?
Natuurlijk even goeie vrienden. Een verhitte discussie weerspiegelt de fanatieke liefde voor de sport.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:07 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet met bronnen en feiten komen. Ik ga mijn bedrijf echt niet in de waagschaal zetten voor dit debatje. Verder probeerde ik helemaal niet 'uitspraken en acties van Albers en zijn management' te verdedigen. Sommige dingen vind ik stom en verder interesseren me ze sowieso niet zoveel. Ik wilde alleen maar dat gedoe over die 'tweede Nederlander' clausule in een normaal daglicht zetten. Ik heb ook al tig keer gepost dat ik geen maatje, noch 'fan' van Albers ben. Vind het een prima coureur en zie hem graag rijden, maar that's all.
Verder baal ik net als jij van de weigering van Midland, maar dat heeft er verder weer niets mee te maken. Het is inherent aan de F1 en het is niet de eerste keer dat het gebeurt. Dat hele gekonkeloes over Concorde overeenkomsten, testafspraken, FIA regeltjes etc vind ik allemaal een stuk minder interessant dan het racen zelf. Helaas gaan er zulke grote bedragen in om dat de 'sport' meestal ondergeschikt is aan de belangen.
edit: verder weer even goede vrienden. We zijn maar met een klein clubje F1 liefhebbers op Fok, dus een debatje moet kunnen, maar mij zit het verder niet dwars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |