abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32674924
Je hebt gelijk. Ik verkeek me op de Formula1.com site. Dus het zullen V10's zijn.

Verder hecht ik sowieso weinig waarde aan die testen; zeker van een nieuwe rijder. Tis niet ongebruikelijk om zo'n jongen met een foute setup de weg op te sturen en te kijken of hij snel kan doorgeven wat er mis is. Dat herhaalt men dan ettelijke keren om inzicht te krijgen en te geven in de afstelmogelijkheden van coureur en auto.

De grootste prestatie lijkt me die van Liuzzi en het team erachter. Die moeten aan een wildvreemde auto sleutelen
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32675247
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:56 schreef multatuli het volgende:


De grootste prestatie lijkt me die van Liuzzi en het team erachter. Die moeten aan een wildvreemde auto sleutelen
Je zei anders net dat het een Red Bull chassis was...
pi_32676047
Ja met Minardi monteurs
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32677521
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:47 schreef multatuli het volgende:
Ja met Minardi monteurs
Er zal vast wel een Red Bull monteur rondlopen.
pi_32677642
Correct me if I'm wrong, maar ik meende dat de Fia, dan wel het Concorde agreement onderlinge datauitwisseling tussen teams sterk aan banden legt. Die RBR technici zouden dan bij Minardi in dienst moeten zijn, wat natuurlijk best zou kunnen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32677830
Hier twee geluidsfragmenten van f1racing.net

Restricted V10 : http://www.f1racing.net/en/v10.wma ( Liuzzi, Scuderia Toro Rosso )

V8 : http://www.f1racing.net/en/v8.wma (De La Rosa, McLaren Mercedes )

Vind de v8 niet verkeerd klinken maar de v10 heeft nog wel mn voorkeur..
pi_32678581
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:50 schreef multatuli het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar ik meende dat de Fia, dan wel het Concorde agreement onderlinge datauitwisseling tussen teams sterk aan banden legt. Die RBR technici zouden dan bij Minardi in dienst moeten zijn, wat natuurlijk best zou kunnen.
Je denkt toch niet dat ze NIET slim waren.
  woensdag 30 november 2005 @ 00:24:08 #109
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32686412
Super dat Doornbos volgend jaar reserve/testcoureur is bij Red Bull. Een goede move denk ik. Red Bull is hard op weg naar de top. Geld is geen probleem, wat bijvoorbeeld blijkt uit het aantrekken van Adrian Newey.
Verder gun ik het Doornbos ook wel, is in het echt net zo sympathiek als op tv.

Volgend jaar dus, in ieder geval op vrijdag, drie Nederlanders op de baan. Uniek!

En.. Allemaal bevestigd lang voor januari! Dat was met Verstappen wel eens anders. Zou het dan toch aan het management liggen (maw, aan Rothengatter...).
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32686471
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:24 schreef 4-elements het volgende:
Super dat Doornbos volgend jaar reserve/testcoureur is bij Red Bull. Een goede move denk ik. Red Bull is hard op weg naar de top. Geld is geen probleem, wat bijvoorbeeld blijkt uit het aantrekken van Adrian Newey.
Verder gun ik het Doornbos ook wel, is in het echt net zo sympathiek als op tv.

Volgend jaar dus, in ieder geval op vrijdag, drie Nederlanders op de baan. Uniek!

En.. Allemaal bevestigd lang voor januari! Dat was met Verstappen wel eens anders. Zou het dan toch aan het management liggen (maw, aan Rothengatter...).
Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBR

Mol heeft dat goed gezien, imo. Als Klien niet snel genoeg is dan zien we Doornbos hopelijk vaker racen dan Klien. (Auw voor Albers)

en nu massaal red bull zuipen, hè!
Calm down, please!
  woensdag 30 november 2005 @ 00:32:53 #111
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32686620
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBR

Mol heeft dat goed gezien, imo. Als Klien niet snel genoeg is dan zien we Doornbos hopelijk vaker racen dan Klien. (Auw voor Albers)

en nu massaal red bull zuipen, hè!
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team. En Klien doet het goed, ik zie hem niet zomaar uit zijn wagen gezet worden (zeker niet gezien zijn nationaliteit!).

Kortom, niet te euforisch worden over de kansen van Doornbos om te kunnen racen. Vooralsnog is het fantastisch dat hij er in ieder geval bij is tijdens de raceweekenden. Ik zie hem dus alleen invallen, als er wat mis is met DC of Klien...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32687487
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden.
Hoe kom je aan die info?
Calm down, please!
pi_32689373
Ik denk dat we gewoon klien subtiel moeten saboteren. Opzich mag ik m wel maar zie liever doornbos
pi_32689871
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team.
Wat ze tegenviel, was dat na een wissel de rijder bij de kwalificatie als eerste moest starten en dat ze daardoor een nadeel hadden. Ze zijn altijd blijven volhouden dat het in principe een goede keuze was. Nu het kwalificatiesysteem is veranderd, is het nadeel er niet meer, maar de noodzaak is er ook niet meer. Liuzzi en Speed doen ervaring op bij STR en Klien krijgt een laatste kans zijn talent in een heel jaar te tonen. Ik geeft Doornbos een minieme kans dat hij mag gaan racen, maar Red Bull is één van de weinige teams die ik 'makkelijk' zie overschakelen op een andere coureur als iemand niet presteert.

Doornbos moet zich gewoon op de vrijdagen en in de tests enorm bewijzen. Toont hij het enorme talent dat hij volgens sommigen heeft, dan zit hij in ieder geval voor 2007 goed. Blijkt hij gewoon een goede coureur, zoals er nog tien in de Formule 1 rondrijden, dan kan hij het schudden, want Red Bull heeft zo een ander talent klaar staan die ze een kans willen geven.
pi_32690906
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die info?
Dat soort berichten zijn enkele keren in het nieuws verschenen.
pi_32692807
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:29 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Dat soort berichten zijn enkele keren in het nieuws verschenen.
Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?
Red Bull heeft gewoon een mega-aanbod aan coureurs. Ze zijn een nieuw team en zien de eerste jaren als overgangsperiode. Als ze het idee hebben dat het sneller kan is klien zo weg, hoor.
Calm down, please!
  woensdag 30 november 2005 @ 12:10:50 #117
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_32693070
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?
Het was dit jaar ook de bedoeling om Liuzzi meer te laten rijden. Tegen het einde van het seizoen hebben ze daar vanaf gezien en Klien in de auto "laten zitten".
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_32693550
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.

Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32693788
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:37 schreef multatuli het volgende:
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.

Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
Volgens mij klopt er iets niet de livetiming..

Want waarom staat hij dan nu 3de met een gap van +2.192.. Terwijl Button eerste staat met een tijd van 1'15.886
pi_32694144
Je hebt gelijk, was al eerder mis. Als je het 'gap' van Heidfeld optelt bij de tijd van Button zou hij 1.18.078 moeten hebben. Die 1.13 nog wat is een afgebroken lap (B).

Om mezelf te beantwoorden op het vraag naar het nut van de RBR tests: Doornbos testte om te zien wat het prestatieverschil is en misschien wel om data te leveren aan RBR-junior. De rest test met de onbegrensde V10 maar met de V8 software (bij gebrek aan echte V8). Ik neem aan dat ze toeren en vermogen trachten te simuleren.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32694540
Afgelopen jaar reden de rode stieren(walgelijk drankje trouwens) met een auto die gebouwd is door jaguar. Ik ben heel benieuwd of ze ook instaat zijn om zelf een goede auto te bouwen.
Adrian Newey mag dan aangetrokken zijn, maar hij zal nog geen enkele invloed hebben op de auto van 2006/07.
pi_32698201
Even geript van een Doornbos fan forum:
Robert krijgt meteen al kritiek van Christian Klien in een Oostenrijks dagblad:

Übrigens: Racing-Pilot Christian Klien stellte Red Bulls neuer Testfahrer, der Niederländer Robert Doornbos, gar kein gutes Zeugnis aus. Er habe im Gegensatz zu seinem Vorgänger so gut wie nichts zur Fahrzeugentwicklung beigetragen, beschwerte Klien sich. Doch dass die Fahrer einander nicht immer liebevoll begegnen, ist eine andere Geschichte...
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32699704
En na één dag kan een reporter deze quote uit de mond van teamgenoot Christian Klien opmaken. Sorry, maar ik acht dhr. Klien heel hoog, maar volgens mij staat hier gewoon iemand (de reporter of de coureur zelf) in zijn broek te pissen van angst....
  woensdag 30 november 2005 @ 16:54:01 #124
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32700595
quote:
,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven’’
Tarso Marques: ’Ik kom terug’

30-11 - In de Formule 1 is niets onmogelijk, zo blijkt maar weer eens. Tarso Marques (29) keert na ruim vier jaar terug in de koningsklasse. Als testcoureur, stelt hijzelf.

De Braziliaan zat in 2001 in Spa voor het laatste achter het stuur van een Formule 1-bolide (foto). Dat jaar reed Marques (samen met Fernando Alonso) voor Minardi, maar na veertien Grand Prix’ werd hij ten faveure van Alex Yoong aan de kant gezet. Ook in 1996 en ’98 was hij tijdens een aantal Grand Prix’ van de partij, eveneens in een Minardi.

Bij welk team hij ditmaal aan de slag gaat, is onduidelijk. Zeker is echter dat het niet bij Minardi zal zijn, simpelweg omdat het team nu door het leven gaat als Scuderia Toro Rosso en geen plaats meer vrijheeft. Kansen liggen er voor Marques bij BMW-Sauber, Honda, Super Aguri en Williams, daar die teams nog geen derde coureur hebben aangesteld. En ook Midland zou tot de mogelijkheden behoren.

Maar de coureur in kwestie rept vooralsnog met geen woord over de identiteit van zijn nieuwe werkgever. ,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven”, laat hij de Braziliaanse website Formulanews weten. ,,Wat ik nu overigens wel kan vertellen is dat ik in 2006 voor ze ga testen, om dan in ’07 te racen.”
van formule1.info
De Narcis van Gabon
pi_32701075
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef Rory78 het volgende:
En na één dag kan een reporter deze quote uit de mond van teamgenoot Christian Klien opmaken. Sorry, maar ik acht dhr. Klien heel hoog, maar volgens mij staat hier gewoon iemand (de reporter of de coureur zelf) in zijn broek te pissen van angst....
Mjah, wat ik uit die quote begrijp is dat Klien vindt dat, in tegenstelling tot RD's voorganger, hij nog niets bij de ontwikkeling van de auto heeft bijgedragen ? Dat zou logisch zijn aangezien hij maar een dagje heeft getest in een wagen, bij een team dat voor hem nieuw is.

Of doelt hij ook op eerder testwerk bij andere teams?
pi_32701625
Uh, de man die dit gelezen had in een Oostenrijks dagblad vervolgde met 'Verder stond er dat hij geen eigen input had en alles kopieerde van Klien'
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 30 november 2005 @ 18:11:12 #127
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32702844
Da's best vreemd, als Robert al ruim een dag bij het team is en Klien pas een kleine anderhalf jaar...
pi_32702956
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:37 schreef multatuli het volgende:
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.

Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???

Jenson Button war heute in Barcelona der Schnellste

(F1Total.com) - Mit einer Bestzeit von 1:14.111 Minuten sicherte sich Jenson Button während seiner 97 gefahrenen Runden auf dem 'Circuit de Catalunya' am Mittwoch im Vorjahresauto BAR007 die Tagesbestzeit und war damit nur um knapp 0,6 Sekunden langsamer als auf der von ihm Anfang April aufgestellten Rekordrunde.

Für das BAR-Honda-Team war es der erste Testtag nach dem Saisonfinale 2005. Auch auf der Strecke war Testfahrer Anthony Davidson, der 37 Runden abspulte und mit 5,120 Sekunden Rückstand auf den zehnten Rang kam. Der Brite fuhr mit einem V8 von Honda. (Dus Jenson reed met een V10 dan neem ik aan(?) Das Team hat insgesamt drei Autos vor Ort, möglicherweise wird im Verlauf der Woche auch James Rossiter zum Einsatz kommen.

Der zweite Platz ging an Renault-Testfahrer Franck Montagny. Der Franzose spulte 52 Runden im Weltmeisterauto ab und hatte 1,737 Sekunden Rückstand zu verzeichnen. Am ersten Testtag hatten die Franzosen auch José-Maria Lopez im Einsatz, dem auf dem siebten Rang liegend nach 52 Umläufen 4,317 Sekunden auf die Spitze fehlten. Der Argentinier leistete sich am Ende der Start- und Zielgeraden einen Ausritt neben die Strecke, was eine Testunterbrechung verursachte.

Rest van Artikel
pi_32703106
o, wacht ... hier staat het :

Steigern konnte sich das Toyota-Team mit dem neuen TF106. Jarno Trulli hatte nach 65 Runden nur 2,908 Sekunden Rückstand auf die Bestzeit von Button, der im Gegensatz zum Italiener mit keinem V8-Motor unterwegs war.

Dus Jenson met V10, Davidson met V8 en Toyota dus snel met de V8, met Trulli op slechts 2,908 sec. van beste tijd Jenson.
pi_32703268
Barcelona* - 30/11/2005

1 . J. Button - BAR Honda V10 - 1:14.111 (+ 0.000 ) - 97 laps
2 . F. Montagny - Renault R25 V10 - 1:15.548 (+ 1.437 ) - 52 laps
3 . J. Trulli - Toyota TF106 V8 - 1:17.019 (+ 2.908 ) - 65 laps
4 . R. Zonta - Toyota TF106 V8 - 1:17.440 (+ 3.329 ) - 20 laps
5 . N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1:17.559 (+ 3.448 ) - 68 laps
6 . D. Coulthard - Red Bull Cosworth V10 - 1:18.392 (+ 4.281 ) - 62 laps
7 . J.M. Lopez - Renault R25 V10 - 1:18.428 (+ 4.317 ) - 52 laps
8 . C. Klien - Red Bull Cosworth V10 - 1:18.471 (+ 4.360 ) - 89 laps
9 . V. Liuzzi - Scuderia Toro Rosso RB1 V10 - 1:19.065 (+ 4.954 ) - 58 laps
10 . A. Davidson - BAR Honda V8 - 1:19.231 (+ 5.120 ) - 37 laps
11 . M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1:19.625 (+ 5.514 ) - 70 laps
12 . N. Rosberg - Williams Cosworth V8 - 1:20.444 (+ 6.333 ) - 18 laps.

*Times Courtesy of Circuit de Catalunya
pi_32704315
Handig zo! Nu nog weten wie een knijper op zijn V10 had. Neem aan dat DC in RD's auto reed vandaag?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32705016
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:36 schreef multatuli het volgende:
Even geript van een Doornbos fan forum:
Robert krijgt meteen al kritiek van Christian Klien in een Oostenrijks dagblad:

Übrigens: Racing-Pilot Christian Klien stellte Red Bulls neuer Testfahrer, der Niederländer Robert Doornbos, gar kein gutes Zeugnis aus. Er habe im Gegensatz zu seinem Vorgänger so gut wie nichts zur Fahrzeugentwicklung beigetragen, beschwerte Klien sich. Doch dass die Fahrer einander nicht immer liebevoll begegnen, ist eine andere Geschichte...
Het stond heel serieus op het RD fan forum, maar ik vermoed dat iemand een practical joke uit heeft willen halen. De bronnen waarnaar verwezen wordt zijn onvindbaar.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 30 november 2005 @ 19:33:24 #133
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32705318
Lijkt in ieder geval meer op een quote van Albers, die zei namelijk precies hetzelfde na de Grand Prix van China. Het lijkt me ook sterk dat Klien zulke kritiek zou uitten na één dag...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32712243
Michelin is none too happy with Red Bull at the moment, thanks to the recent vote to change the tyre regulations for 2006 in which Red Bull Racing voted in favour of the change, alongside all the Bridgestone teams. Now, however, the French tyremaker has been forced to take on Red Bull's second team because of the rules which require a tyre manufacturer to supply 60% of the field, if called upon to do so.
http://www.grandprix.com/ns/ns15977.html

The news that Gary Paffett is to play a more regular role in McLaren test driving this year can only lead to speculation that one of the current test drivers may be on the move and it is perhaps inevitable that this will lead to suggestions that Alexander Wurz could be on his way to BMW Sauber. Wurz has been McLaren test driver for four seasons and has had only one race in that period, although prior to that he spent three seasons racing for Benetton. Now 31, Wurz still wants to race and did a good job when he stood in for Juan Pablo Montoya at Imola earlier this year, finishing third in a one-off event.
http://www.grandprix.com/ns/ns15976.html

Tomorrow will see the publication of the official entry list for the FIA Formula 1 World Championship and there is much interest in whether or not this list will feature Super Aguri F1 as the 11th team. If the team is on the list of entries it must have convinced the powers-that-be that it is serious and can produce a chassis within the rules - whatever they may be. The fact that Scuderia Toro Rosso (nee Minardi) has been running around in Spain this week with a Red Bull RB1 chassis would seem to suggest that the Italian team may be using something similar in the months ahead because testing cars which are not going to be raced has only limited value for an engineering team which is working on a completely different car.

The word we hear is that the Toro Rosso chassis is not going to be a RB1 derivative but rather a development of the old Minardi concept but with more aerodynamic development than was available in the days before Red Bull cash was available. Sharing aerodynamic data is not allowed but it is almost impossible to police and there is at least one obvious example looking back a few years where a successful team provided another team with aerodynamic data which enabled it to win a race. The cars were different under the aerodynamic skin but their shapes were very similar.

Verdere tekst: http://www.grandprix.com/ns/ns15979.html

pi_32723862
Villeneuve is eindelijk bevestigd door BMW
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 1 december 2005 @ 13:01:22 #136
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32723942
kut nog een jaar met die lapzwans
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_32725971
Gelukkig blijkt een contract toch nog wel wat waard in de F1...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 december 2005 @ 14:47:28 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32726831
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:01 schreef WEST het volgende:
kut nog een jaar met die lapzwans
wat hij zegt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 1 december 2005 @ 15:41:26 #139
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_32727779
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:01 schreef WEST het volgende:
kut nog een jaar met die lapzwans
...Go Jacques!

Hell f*cking yeah!
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_32729748
Een update vanuit Barcelona
01 december - 15:49

Vandaag is het de vierde testdag te Barcelona op het Circuit de Catalunya. Met nog bijna anderhalf uur testen te gaan, is het misschien nuttig om even een korte stand van zaken weer te geven.

Niet minder dan veertien rijders komen vandaag in actie op het Spaanse circuit. McLaren test terug mee, en verder laat Renault twee piloten testen die minder goed vertrouwd zijn met de F1, namelijk Robert Kubica en Giorgio Mondini.

Net zoals gisteren rijdt Jenson Button opnieuw met een gewone V10 motor en is hij opnieuw de snelste van het veld. Zijn teamgenoot Anthony Davidson daarentegen, rijdt met een V8 motor.

Voorlopige tijden en ronden:

V10 1) Jenson Button - B·A·R-Honda - 1:14.145 - 65
V8 2) (Beste V8 wagen) Anthony Davidson - B·A·R-Honda - 1:16.399 - 53
V8 3) Mark Webber - Williams - 1:17.282 - 45
V8 4) Pedro de la Rosa - McLaren - 1:17.449 - 59
V10 5) Franck Montagny - Renault - 1:17.592 - 68
V8 6) Juan-Pablo Montoya - McLaren - 1:17.763 - 42
V8 7) Ralf Schumacher - Toyota - 1:17.982 - 36
V10 8) Robert Kubica - Renault - 1:17.997 - 41
V8 9) Ricardo Zonta - Toyota - 1:18.034 - 37
V1010) David Coulthard - Red Bull - 1:18.318 - 62
V10 11) Scott Speed - Toro Rosso - 1:19.053 - 62
V10 12) Robert Doornbos - Red Bull - 1:19.114 - 88
V8 13) Nico Rosberg - Williams - 1:19.811 - 27
? 14) Giorgio Mondini - Renault - 1:22.573 - 19

Tijden onder voorbehoud, Circuit de Catalunya.

edit: V8 + V10 info. toegevoegd

[ Bericht 1% gewijzigd door HPoi op 01-12-2005 17:01:09 ]
pi_32730942
damn wat gaan die f1 cars van tegenwoordig snel (zelfs de v8's).
pi_32731881
Nog een wintertje ontwikkeltijd en ze gaan heel dicht bij de rondetijden van vorig jaar komen.

Overigens:
1-12 - Het ziet ernaar uit dat Super Aguri volgend jaar toch niet deelneemt aan het wereldkampioenschap Formule 1. De internationale autosportbond FIA heeft vandaag de deelnemerslijst voor 2006 geopenbaard, maar de naam het Japanse team ontbreekt.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32733542
Doornbos heeft 110 rondes vandaag gereden, maar wel de langzaamste tijd van alle coureurs neergezet. Veel rijden is lekker, maar een snellere Scott Speed is niet echt goed.
pi_32733633
Barcelona* - 01/12/2005
1 . J. Button - BAR Honda V10 - 1:14.145 (+ 0.000 ) - 94 laps
2 . A. Davidson - BAR Honda V10 - 1:15.273 (+ 1.128 ) - 78 laps (met V8 EN V10 getest)
3 . R. Zonta - Toyota TF106 V8 - 1:16.647 (+ 2.502 ) - 60 laps
4 . M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1:17.282 (+ 3.137 ) - 66 laps
5 . P. de la Rosa - McLaren Mercedes MP4-21B V8 - 1:17.449 (+ 3.304 ) - 79 laps
6 . F. Montagny - Renault R25 V10 - 1:17.592 (+ 3.447 ) - 86 laps
7 . J. P. Montoya - McLaren Mercedes MP4-21B V8 - 1:17.763 (+ 3.618 ) - 61 laps
8 . N. Rosberg - Williams Cosworth V8 - 1:17.805 (+ 3.660 ) - 44 laps
9 . R. Schumacher - Toyota TF106 V8 - 1:17.982 (+ 3.837 ) - 48 laps
10 . R. Kubica - Renault R25 V10 - 1:17.997 (+ 3.852 ) - 41 laps
11 . D. Coulthard - Red Bull Cosworth V10 - 1:18.318 (+ 4.173 ) - 85 laps
12 . S. Speed - Scuderia Toro Rosso RB1 V10 - 1:19.053 (+ 4.908 ) - 82 laps
13 . G. Mondini - Renault R25 V10 - 1:19.093 (+ 4.948 ) - 40 laps
14 . R. Doornbos - Red Bull Cosworth V10 - 1:19.114 (+ 4.969 ) - 110 laps.

*Times Courtesy of Circuit de Catalunya
pi_32733700
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:09 schreef mbn het volgende:
Doornbos heeft 110 rondes vandaag gereden, maar wel de langzaamste tijd van alle coureurs neergezet. Veel rijden is lekker, maar een snellere Scott Speed is niet echt goed.
geef de man effe om te wennen aan de auto. Kijk naar Villeneuve... ex-wereldkampioen maar toch extreem veel moeite met terugkomen.

Voor RD is dit alles nieuw. Hij is gewend een Minardi of Jordan te sturen en ik heb het vermoeden dat hij nog z'n grenzen aan het verleggen is ("O, met deze wagen kan ik hier WEL volgas!").
Bovendien hebben wij geen benul van de specificaties waarmee hij rijdt.

Natuurlijk had ik hem ook sneller "zien" rijden, maaja ... pas de 2de keer in de auto. Hij maakt i.i.g. wel de kilometers die hij zo graag wilde.
Calm down, please!
pi_32733891
F1Live.com

Red Bull drivers completed many laps today, David Coulthard going for a large number of 5-lap stints while Robert Doornbos completed an impressive amount of ten-lap stints.
pi_32734017
Ik denk zowieso dat je het pas een beetje kan vergelijken op die eerste vrijdag training. Nu rijdt er van alles rond. V10, v10 restricted, v8, oude auto, nieuwe onderdelen, oude onderdelen etc etc
pi_32734036
2006 Formula One Championship entry list
1. Fernando Alonso (E) - Renault F1 Team
2. Giancarlo Fisichella (I) - Renault F1 Team
3. Kimi Raikkonen (FIN) - McLaren Mercedes
4. Juan Pablo Montoya (CO) - McLaren Mercedes
5. Michael Schumacher (D) - Scuderia Ferrari
6. Felipe Massa (BR) - Scuderia Ferrari
7. Ralf Schumacher (D) - Panasonic Toyota Racing
8. Jarno Trulli (I) - Panasonic Toyota Racing
9. Mark Webber (AUS) - WilliamsF1 Team
10. Nico Rosberg (D) - WilliamsF1 Team
11. Rubens Barrichello (BR) - Honda Racing F1 Team
12. Jenson Button (GB) - Honda Racing F1 Team
14. David Coulthard (GB) - Red Bull Racing
15. TBA - Red Bull Racing
16. Nick Heidfeld (D) - BMW Sauber F1 Team
17. Jacques Villeneuve (CDN) - BMW Sauber F1 Team
18. Tiago Monteiro (P) - MF1 Racing
19. Christijan Albers (NL)- MF1 Racing
20. TBA - Scuderia Toro Rosso
21. TBA - Scuderia Toro Rosso

Ten teams will compete in the 2006 championship, which confirms that the Super Aguri F1 Team will not be part of this elite group, at least not for next season.
pi_32749715
Vreemd, dat het er eerst op leek dat alle RBR-zitjes wel overbekend zouden zijn, maar dat ze nog steeds TBA zijn, terwijl aan de andere kant Monteiro wel al bij MF1 is ingeschreven, maar nog niet officieel bevestigd is...
Ik ben wel blij met Monteiro als teamgenooit van Albers. Ten eerste denk ik dat hij hem echt moet kunnen inpakken tijdens alle kwalificaties en races. Ten tweede roem ik wel de betrouwbaarheid van Tiago als coureur. Zelden zo'n stukje gelijkmatigheid en finishdrang gezien als bij hem en dat bij weliswaar niet supersnelle, maar toch wel redelijk vlotte rondetijden tijdens de races. Ten derde is Chris nu nog steeds de underdog; hij heeft nog niets te verliezen tegen de man die wel al ervaren is binnen het team. Het feit dat Chris hem eerder afgelopen seizoen nog een derderangscoureur (of was het vierde-?) noemde, spreekt echter weer niet in zijn voordeel. Maar dat kan hij nu mooi laten zien tijdens de GP-weekenden.
Weet iemand waar Neel Jani nu in het RBR-verhaal gezocht moet worden?
pi_32750998
Super Aguri gaat zich opnieuw aanmelden

Aguri Suzuki heeft zijn Formule 1-plannen nog niet opgegeven. De Japanner zou graag komend seizoen met zijn eigen F1-team gaan racen maar werd op de eerste officiële deelnamelijst van de FIA niet vermeld. Suzuki zal zich echter opnieuw gaan aanmelden bij de FIA om zich proberen in te schrijven als Formule 1-team.

"We willen nog steeds komend seizoen met twee auto's aan de start gaan verschijnen," zei Aguri Suzuki. "Na aanleiding van onze gesprekken met de FIA zullen we ons wederom proberen aan te melden."

Er wordt gezegd dat Suzuki niet met de benodigde $45 miljoen (zo'n ¤39 miljoen) op de proppen kon komen om zich in te schrijven als team. Als coureurs voor het nieuwe Japanse team worden Takuma Sato en Anthony Davidson genoemd.

www.f1racing.nl
pi_32751038
We believe that Super Aguri F1 will be on the list and that it will probably start the year with updated (and crash-tested) 2002 Arrows chassis for the first three races and will then switch to a car of its own design for the start of the European season. BAR (or Honda Racing F1 as it will soon become) will not be supplying chassis as it seems that the Concorde Agreement states that even if one owns the intellectual property rights of a chassis, it must not have been designed or manufactured by an existing operation. The BAR name and ownership may have changed but the company number remains the same and the staff is not very different.
www.grandprix.com
pi_32754770
En Villeneuve mag blijven bij Sauber.

Daar zal iig 1 iemand op dit forum heel blij mee zijn
Calmer than you are
pi_32754805
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:41 schreef TimoBasso het volgende:
...Go Jacques!

Hell f*cking yeah!
Walter.. Spuit 11
Where facts are few, experts are many.
pi_32756813
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:29 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Walter.. Spuit 11


* Walter_Sobchak beleeft zijn jaarlijkse december F1-dip
Calmer than you are
pi_32764823
Nick Fry van Honda zat net op CNN te vertellen dat Honda met 5 (?) andere fabrikanten in 2008 een andere serie wil opzetten? (Heb het niet helemaal meegekregen...)

Ik dacht dat dat gedonder opgelost was?
pi_32765046
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:55 schreef Murray het volgende:
Nick Fry van Honda zat net op CNN te vertellen dat Honda met 5 (?) andere fabrikanten in 2008 een andere serie wil opzetten? (Heb het niet helemaal meegekregen...)

Ik dacht dat dat gedonder opgelost was?
Het lijkt me sterk dat Honda dan BAR heeft overgekocht om 2 jaartjes te racen

Of ze moeten ondanks de nieuwe serie ook actief blijven in de F1
Calm down, please!
pi_32872947
Philips verbindt haar naam aan Frank Williams
Uitgerekend een dag na het overlijden van haar voormalig topman Frits Philips heeft de scheersystemendivisie van het Nederlandse concern bekendgemaakt dat het in zee gaat met Williams. De internationale marktleider ziet in de samenwerking met Williams belangrijke kansen op diverse lokale en landelijke markten.


De waarde van het nieuwe contract is niet bekendgemaakt, maar daarentegen liet Philips Shavers, de tak die verantwoordelijk is voor de wereldwijde productie van electronische scheersystemen, wel weten wat men allemaal in petto heeft om het optimale uit de onderlinge samenwerking te halen.

Als officiële sponsor van Williams mag Philips zich gedurende de tijd van het contract profileren als partner en het gecombineerde logo en beeldmateriaal van het Britse team gebruiken in reclame-uitingen. Verder staat er ook een aparte lijn Williams-scheerapparaten in de planning, zo liet men in Eindhoven weten.


Stapt er eindelijk een Nederlandse multinational in, laten ze geen Nederlandse rijder meeprofiteren!
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:06:50 #158
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_32874611
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 21:12 schreef kriele het volgende:

Stapt er eindelijk een Nederlandse multinational in, laten ze geen Nederlandse rijder meeprofiteren!
Omdat het bij de vorige niet werkte:
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_32874762
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:06 schreef nils7 het volgende:

[..]

Omdat het bij de vorige niet werkte:
[afbeelding]
De hedendaagse nederlandse coureurs zijn heel wat media-genieker dan Jos Verstappen.

Maar wat werkte trouwens dan niet?
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:36:59 #160
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_32875731
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:10 schreef kriele het volgende:

[..]

De hedendaagse nederlandse coureurs zijn heel wat media-genieker dan Jos Verstappen.

Maar wat werkte trouwens dan niet?
Dat mag je zelf invullen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_32876001
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:36 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat mag je zelf invullen
Volgens mij is Philips er indertijd uitgestapt om het marketing-technische verhaal. Ze wilden hun pijlers op andere takken van sport richten.
pi_32877776
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:06 schreef nils7 het volgende:

[..]

Omdat het bij de vorige niet werkte:
[afbeelding]
Bij de Grand Prix van Argentinië in 1996 werkte het anders heel goed!
Jos die in de laatste rondes de 6e plaats afpakte van de McLaren van Coulthard en bijna zelfs de 5e plaats van de Ferrari van Irvine !!
Zijn beste race ooit
pi_32878035
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:43 schreef kriele het volgende:

[..]

Volgens mij is Philips er indertijd uitgestapt om het marketing-technische verhaal. Ze wilden hun pijlers op andere takken van sport richten.
Vooral omdat Philips Car Systems op een zijspoor binnen Philips werd gezet. Het is een paar jaar later dan ook grotendeels verkocht aan Mannesmann.

Bij Shaving Systems is het voor Philips totaal niet relevant om een Nederlander in de auto te zetten. In Nederland valt niks te winnen en met die tak is men vooral bezig Azië (te proberen) te veroveren. Kijk dus niet verbaast als er een door Philips gesponsorde Aziaat gaat testrijden.
pi_32879641
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 23:40 schreef mbn het volgende:

[..]

Vooral omdat Philips Car Systems op een zijspoor binnen Philips werd gezet. Het is een paar jaar later dan ook grotendeels verkocht aan Mannesmann.

Bij Shaving Systems is het voor Philips totaal niet relevant om een Nederlander in de auto te zetten. In Nederland valt niks te winnen en met die tak is men vooral bezig Azië (te proberen) te veroveren. Kijk dus niet verbaast als er een door Philips gesponsorde Aziaat gaat testrijden.
Aziaten en baardhaar
Calm down, please!
pi_32883368
quote:
Op woensdag 7 december 2005 00:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Aziaten en baardhaar
Marketingfoutje!
pi_32883705
quote:
Op woensdag 7 december 2005 08:58 schreef HPoi het volgende:

[..]

Marketingfoutje!
Ach, al heeft maar 5% van de Aziaten last van baardgroei, dan nog is het een grote markt. Voor een bedrijf dat wereldwijd marktleider is in de verkoop van scheerapparaten ook een niet te missen markt. Ik geloof overigens dat speciaal voor die markt Philips weer scheerapparaten is gaan maken met twee scheerkoppen. Voor Amerika zullen ze deze sponsoring iig niet zijn aangegaan, want daar opereren ze onder een andere merknaam.
pi_32885250
quote:
Op woensdag 7 december 2005 00:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]

Aziaten en baardhaar
Nu bega je een vergissing .
In Japan zijn scheerapparaten razend populair, terwijl de meeste Jappanse mannen niet eens baardgroei hebben.
Waarom kopen ze dan massaal scheerapparaten
Simpel, omdat het als een statussymbool wordt gezien!.
Hoe meer mesjes of koppen, hoe meer indruk je maakt op je vrienden

[ Bericht 3% gewijzigd door Rainboww op 07-12-2005 10:55:54 ]
pi_32890499
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:46 schreef Rainboww het volgende:

[..]

Nu bega je een vergissing .
In Japan zijn scheerapparaten razend populair, terwijl de meeste Jappanse mannen niet eens baardgroei hebben.
Waarom kopen ze dan massaal scheerapparaten
Simpel, omdat het als een statussymbool wordt gezien!.
Hoe meer mesjes of koppen, hoe meer indruk je maakt op je vrienden
Niet het scheerapparaat maar de baard zelf heeft veel status. Het scheerapparaat impliceert dat iemand zich dagelijks scheert.
Ik kan me dan ook wel voorstellen dat menig Japanner 's ochtends, en plain publique, in de metro zich zitten te scheren... een beetje zoals menig Nederlander met een GSM zit te patsen.
Calm down, please!
pi_32891325
Staat het vrijdag-contract van Pastorelli trouwens op losse schroeven?
Zou jammer zijn voor Nicky, nu een van zijn financiers de hand noodgedwongen op de knip moet houden. Ik hoop dat het nog goed komt...
pi_32891834
Hier kan je wat foto's vinden van de nieuwe kleurstelling van Midland F1.
pi_32892717


Met wat fantasie staat daar gewoon Holland op de achtervleugel
Calmer than you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 december 2005 @ 16:12:25 #172
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32894044
handig die extra voorvleugeltjes, bij Lost Boys zullen ze er blij mee zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32897891
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:41 schreef Rory78 het volgende:
Staat het vrijdag-contract van Pastorelli trouwens op losse schroeven?
Zou jammer zijn voor Nicky, nu een van zijn financiers de hand noodgedwongen op de knip moet houden. Ik hoop dat het nog goed komt...
Het is nog gekker: hij heeft vandaag gewoon (weliswaar langzaam) gereden ondanks alle tegendraadse berichten! Zie hier

edit: Ik denk dat de Spanjaarden die Hollanders niet uit elkaar kunnen houden, want alle NL sites melden dat Albers vandaag reed en die staat niet in de lijst. Dus helaas voor Pastorelli vrees ik ook het ergste.

[ Bericht 3% gewijzigd door multatuli op 07-12-2005 18:50:28 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32897997
En die op Fok zo verketterde Kartikean heeft Nico Rosberg op .4s gezet!
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32899605
Ik hoop maar dat Albers vandaag met een V8 reed en Biagi met een V10, want het verschil is wel aardig groot. Leuk trouwens om te zien dat de rest van het veld lekker dicht bij elkaar zit in deze test. Leuk ook al die opmerkelijke namen die rijden .
  woensdag 7 december 2005 @ 23:11:46 #176
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32905618
Moeilijk te bepalen hoe sterk de teams zijn op dit moment. Zelfs binnen de teams zijn de verhoudingen niet duidelijk, omdat de ene met een V10 en de andere met een V8 kan rijden. Net als altijd kunnen de tests een indicatie geven, maar veel waarde moet je er niet aan hechten. Pas in Bahrein weten we wie waar staat
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32905778
Het leuke is dat Gene de Ferrari V8 op P2 heeft gezet achter de Renault V10. (en het scheelt niet veel in tijd)
01:19.468
01:19.687

pi_32905791
Overigens: KARTHIKEYAN!!!!!
  woensdag 7 december 2005 @ 23:19:54 #179
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_32905862
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:45 schreef multatuli het volgende:
En die op Fok zo verketterde Kartikean heeft Nico Rosberg op .4s gezet!
Karthikeyan heet die mongool Indiër met geld zonder talent.

Rosberg komt uit een beter nest.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 december 2005 @ 00:33:10 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32907839
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:19 schreef sooty het volgende:

[..]

Karthikeyan heet die mongool Indiër met geld zonder talent.

Rosberg komt uit een beter nest.
nest hoeft niet zoveel te zeggen, kijk maar naar Lauda

en voor de rest hecht ik weinig waarde aan de tests, voor het zelfde geld rijdt Ferrari expres een snel rondje met legen tank en nieuwe banden terwijl anderen gewoon raceafstellingen testen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32911975
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:17 schreef HPoi het volgende:
Overigens: KARTHIKEYAN!!!!!
quote:
Karthikeyan spint tijdens eerste ronden voor Williams

Narain Karthikeyan reed eerder dit jaar een volledig seizoen bij het voormalige Jordan-team, dat nu MF1 Racing heet. Als teamgenoot had hij Tiago Monteiro die volgend jaar opnieuw uit zal komen voor het team en deze week ook op Jerez in actie zal komen. Christijan Albers vervangt Karthikeyan bij het Russische team.

Gedurende het seizoen werd duidelijk dat Karthikeyan niet erg goed tegen de druk in de Formule 1 kan en hij veel fouten onder druk maakte. Vanochtend heeft hij opnieuw bewezen niet goed tegen de druk van Formule 1 te kunnen; tijdens zijn eerste paar ronden voor het team van Williams, waarvoor hij vandaag en vrijdag zal testen, spinde hij direct in de laatste sectie van het circuit.

Geruchten in de paddock gaan dan ook dat Williams de druk wil opvoeren bij de andere coureurs met wie men in gesprek is voor een positie als derde coureur, waaronder Nicolas Kiesa. Kiesa had zelf verwacht vorige week in actie te komen voor Williams aangezien hij naar eigen zeggen ook al een zitje gepast had in de fabriek.
Calm down, please!
pi_32911995
En dat Midland F1 de komst van Super Aguri tegenhoudt vind ik ZO'N GORE ALBERS ACTIE!
Calm down, please!
  donderdag 8 december 2005 @ 09:50:00 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32912261
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:34 schreef Googolplexian het volgende:
En dat Midland F1 de komst van Super Aguri tegenhoudt vind ik ZO'N GORE ALBERS ACTIE!
ik ben geen fan van hem maar wat heeft hij er nu mee te maken?
pi_32912680
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ben geen fan van hem maar wat heeft hij er nu mee te maken?
Op een onsportieve manier de concurrentie buitensluiten en daarmee 0% rekening houdend met de F1-fans of de sport in het algemeen. Ik maak een vergelijking naar de clausule in Albers z'n contract bij Midland dat er geen Nederlandse coureur door Midland aangenomen mocht worden als Albers er eenmaal reed. Daarmee dus Doornbos van een stoeltje af houdend.

Dat heet bij mij dus voortaan een gore Albers-actie.
Calm down, please!
pi_32913456
Jij bent echt koppig in je domheid. GEEN ENKELE SPONSOR UIT EEN KLEIN LAND WIL EEN 2E COUREUR IN HETZELFDE TEAM. Ik doe het maar even in CAPS omdat ik het al drie keer gepost heb. Dit is nou typisch waar broodjes aap door in de wereld geholpen worden. Als jij JVC Benelux bent (bijv) dan wil je exclusieve toegang tot de paddock, exlusieve reclame rond de F1 etc en dan wil je zeker niet dat je hele investering naar zijn grootje gaat omdat er een tweede Nederlander in datzelfde team opduikt waarmee de exclusiviteit van je deal naar de knoppen is. Daar wordt je voor ontslagen door je hoofdkantoor als ze dat ontdekken. Dat heeft dus met de persoon Albers NIETS te maken.

Nu dan wel duidelijk?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32913571
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[..]
En dus? Mag je niet meer spinnen tegenwoordig?

Karthikeyan
pi_32914129
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:59 schreef multatuli het volgende:
Nu dan wel duidelijk?
Nee... ik heb het heel anders ervaren.
Calm down, please!
pi_32914539
Maar je kan een contract toch niet 'ervaren'. Geloof me, ik heb al vijftien jaar een bedrijf, lever diensten aan een multinational die indertijd Verstappen sponsorde, heb veel gesproken over de kosten/baten analyse van die sponsordeal en heb echt een redelijk inzicht in de materie. Waarom dan die arme jongen zwart maken met een vals argument?
Je mag best tegen Albers zijn; is je goed recht, maar niet met broodjes aap. Wat had hij moeten doen: op hoge poten tegen zijn sponsors zeggen dat pik ik niet, rot maar op met je miljoenen, ik rijd wel niet dan, want dan kan Doornbos heel misschien naar Midland. Dat is toch niet realistisch?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32914717
quote:
Op donderdag 8 december 2005 11:50 schreef multatuli het volgende:
Maar je kan een contract toch niet 'ervaren'. Geloof me, ik heb al vijftien jaar een bedrijf, lever diensten aan een multinational die indertijd Verstappen sponsorde, heb veel gesproken over de kosten/baten analyse van die sponsordeal en heb echt een redelijk inzicht in de materie. Waarom dan die arme jongen zwart maken met een vals argument?
Je mag best tegen Albers zijn; is je goed recht, maar niet met broodjes aap. Wat had hij moeten doen: op hoge poten tegen zijn sponsors zeggen dat pik ik niet, rot maar op met je miljoenen, ik rijd wel niet dan, want dan kan Doornbos heel misschien naar Midland. Dat is toch niet realistisch?
Dit is onzin. Stel nou DAT Doornbos tweede rijder was geworden bij Midland... kijk hoe JVC het nu oplost: gewoon sponsor worden van het team. Hoe zou JVC nu miljoenen mislopen? Excusiviteit gaat maar tot zover. Een rondje paddock of een ritje tweezitter gebeurd zelden exclusief voor één sponsor. Als je wilt dan kan jij ook een ritje maken in een tweezitter (onder voorbehoud dat je wel een paar centen neertelt).

Over Albers en z'n management... ik vind ze achterbaks. Als je het puur zakelijk bekijkt dan ga je niet persoonlijke uitspraken doen en een andere coureur naar beneden halen. Competitie hoort op de baan plaats te vinden. Dat je verder niet op de hoogte bent van wat er zich achter de schermen plaatsvindt, kan ik verder niets aan doen. EDIT: ow... die Charles is trouwens Varossieu...

Zelf heb ik pas 3 jaar een bedrijf maar wel het geluk direkt betrokken te zijn in F1 promotie en vele inside scoops.
Calm down, please!
pi_32915148
Ik wil zo geloven dat je betrokken bent bij F1 promotie en dat je het weblog van Frits leest (doe ik zelden want ik hou sowieso niet van dat valse nichten geroddel; voor je het weet ga je Albert Verlinden als bron opvoeren). Wat ik uit je commentaar opmaak is dat je echter totaal nooit betrokken bent geweest bij sponsordeals.

Je bent tegen Albers en zijn managememt om allerlei andere redenen, die je ook aanvoert. Dat is je goed recht. Laat dan echter dat gedoe over die clausule er buiten. Dat is echt gewoon een broodje aap in wording. De F1 hangt toch al van roddels aan elkaar, maak het dan niet nog erger.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32915724
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:18 schreef multatuli het volgende:
Ik wil zo geloven dat je betrokken bent bij F1 promotie en dat je het weblog van Frits leest (doe ik zelden want ik hou sowieso niet van dat valse nichten geroddel; voor je het weet ga je Albert Verlinden als bron opvoeren). Wat ik uit je commentaar opmaak is dat je echter totaal nooit betrokken bent geweest bij sponsordeals.

Je bent tegen Albers en zijn managememt om allerlei andere redenen, die je ook aanvoert. Dat is je goed recht. Laat dan echter dat gedoe over die clausule er buiten. Dat is echt gewoon een broodje aap in wording. De F1 hangt toch al van roddels aan elkaar, maak het dan niet nog erger.
Goed... kom dan eens met bronnen en feiten. Dat je ooit als vierde partij betrokken bent geweest met een sponsordeal wil toch niet zeggen dat je nu een alziend inzicht hebt in de F1?

Ik heb een mening, jij hebt een mening. Ik vind de uitspraken en akties van Albers en z'n management achterbaks en krom, jij vindt het commercieel goed verantwoord en prima uit te leggen met wat sponsoren willen en vinden.
quote:
Zoals Senna over Prost zei in 1992 (toen ie ook zo'n clausule in zijn contract had): The way he is doing it, he is behaving like a coward. He should be prepared to race anybody.
En zo denk ik ook over Midland z'n weigering om Super Aguri toe te laten.
Maar ach ... met maar genoeg "sponsorcontracten" komt de F1 er wel
Wat dat betreft maakt de GPMA een goed punt, niet?


edit: wie is er nou partijdig met "valse nichten geroddel"? Is Albers je maatje ofzo?
Calm down, please!
pi_32916175
Laat toch hangen hoe rijders hun management regelen. De ene zal een agressief management hebben en de andere een goed relationeel onderlegd management. Lekker boeien. We hebben vorige week kunnen genieten van Robert Doornbos die veel kilometers maakte en deze week kunnen we dat van Christijan Albers. Uniek hoor om Nederlandse coureurs zo vroeg in het testcircus te zien rijden.

Albers moet zijn helm nog wel aanpassen op zijn nieuwe werkgever :
http://www.f1racing.nl/nl/photolarge.php?photoID=53964&catID=1801
pi_32916253
Badoer zwaar gecrasht, overgebracht naar medicentrum


Badoer had op het moment van de crash de snelste tijd staan. Badoer kon zelf uit de wagen komen, maar had zichtbaar moeite met lopen. (Jerez)

edit: F1-club.be: De Italiaan, die gisteren ook twee keer in de muur belandde, verloor de controle bij het ingaan van de haarspeldbocht, hij spinde en schoof over het gras waarna hij in de lucht werd gekatapulteerd over een grindbak. Uiteindelijk kwam hij in de bandenmuur terecht.
Het gevolg was dat de voorkant van de wagen erg beschadigd was. Luca Badoer zelf werd overgebracht naar het medisch centrum, maar volgens de laatste berichten is Badoer niet gewond.




[ Bericht 9% gewijzigd door HPoi op 08-12-2005 13:14:36 ]
  donderdag 8 december 2005 @ 13:23:12 #194
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_32916654
Vodafone weg bij Ferrari?

Vodafone zou op het punt staan de verbintenis met Ferrari te beëindigen. Het telecom-bedrijf stopte onlangs al de sponsoring van Manchester United, terwijl het contract nog twee jaar doorliep. Nu zou ook Ferrari niet lang meer op financiele steun kunnen rekenen.

Het contract loopt nog een jaar door, maar Vodafone heroverweegt de verbintenis, na het zwakke seizoen van Ferrari in 2004. Nu zou het telecom-bedrijf overwegen een ander team te steunen en heeft bevestigd dat er naar de deal met Ferrari gekeken wordt.

Volgens geruchten zou Honda mogelijk het nieuwe team van Vodafone worden.


Bro F1Racing.nl
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_32916657
Tsjah, de manier van handelen van het management van Christijan en af en toe de mediaverschijningen van de man himself zijn niet echt chique te noemen, maar eisen van sponsoren hebben hier nu eenmaal weinig mee te maken. Het is Take It Or Leave It geweest voor Christijan en ze hebben m.i. de juiste keuze gemaakt.
Het feit dat Midland Super Aguri haar seizoensdebuut in 2006 niet gunt is natuurlijk ook allesbehalve chique en past qua gedachte natuurlijk perfect in de managementstrategie zoals Varrossieau die zo graag praktiseert. Echter, het staat buiten kijf: zij hebben hier natuurlijk niets meer te maken.
Overigens ben ik een absoluut fan van de coureur Albers, laat daar geen twijfel over bestaan.
pi_32917316
Dat van Vodafone is al wat langer bekend, ik denk dat Marlboro een nog grotere sponsor wordt dan eerst, het heet nu nl. Scuderia Ferrari Marlboro.
pi_32923608
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Goed... kom dan eens met bronnen en feiten. Dat je ooit als vierde partij betrokken bent geweest met een sponsordeal wil toch niet zeggen dat je nu een alziend inzicht hebt in de F1?

Ik heb een mening, jij hebt een mening. Ik vind de uitspraken en akties van Albers en z'n management achterbaks en krom, jij vindt het commercieel goed verantwoord en prima uit te leggen met wat sponsoren willen en vinden.
[..]

En zo denk ik ook over Midland z'n weigering om Super Aguri toe te laten.
Maar ach ... met maar genoeg "sponsorcontracten" komt de F1 er wel
Wat dat betreft maakt de GPMA een goed punt, niet?


edit: wie is er nou partijdig met "valse nichten geroddel"? Is Albers je maatje ofzo?
Ik kan natuurlijk niet met bronnen en feiten komen. Ik ga mijn bedrijf echt niet in de waagschaal zetten voor dit debatje. Verder probeerde ik helemaal niet 'uitspraken en acties van Albers en zijn management' te verdedigen. Sommige dingen vind ik stom en verder interesseren me ze sowieso niet zoveel. Ik wilde alleen maar dat gedoe over die 'tweede Nederlander' clausule in een normaal daglicht zetten. Ik heb ook al tig keer gepost dat ik geen maatje, noch 'fan' van Albers ben. Vind het een prima coureur en zie hem graag rijden, maar that's all.

Verder baal ik net als jij van de weigering van Midland, maar dat heeft er verder weer niets mee te maken. Het is inherent aan de F1 en het is niet de eerste keer dat het gebeurt. Dat hele gekonkeloes over Concorde overeenkomsten, testafspraken, FIA regeltjes etc vind ik allemaal een stuk minder interessant dan het racen zelf. Helaas gaan er zulke grote bedragen in om dat de 'sport' meestal ondergeschikt is aan de belangen.

edit: verder weer even goede vrienden. We zijn maar met een klein clubje F1 liefhebbers op Fok, dus een debatje moet kunnen, maar mij zit het verder niet dwars.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32923694
Pastorelli heeft nu zelf gereageerd ""Eén van mijn sponsors haakte plots af om persoonlijke redenen. Dat is jammer, maar misschien is het probleem nog op een makkelijke manier op te lossen. Zolang niet duidelijk is of ik een toekomst heb bij MidlandF1 wil ik hen echter niet onnodig belasten", verklaarde Pastorelli het afblazen van zijn test in Jerez. "

Dat 'niet onnodig belasten' is wel heel diplomatiek...
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32924704
Ondanks zijn crash heeft Luca Badoer de snelste tijd van de dag gereden, tijdens de tweede testdag in Jerez. De Italiaan reed slechts dertien ronden voor hij hard van de baan ging, maar was wel het snelst. Voor België was het ook een speciale dag. Jeffrey van Hooydonk maakte voor Midland zijn F1-debuut.
Bron

Strecke: Circuito de Jerez
Datum: 08.12.2005
Teilnehmer: 17
Lufttemp.: 20°
Streckentemp.: 27°

Pos Fahrer Hersteller / Motor / Fahrzeug Reifen Zeit Rückstand Rdn

1. L. Badoer Ferrari / Ferrari V10 / F2005 Bridgestone 1:18.237 13
2. J. Button BAR / Honda? / BAR007 Michelin 1:19.094 + 0.857 71
3. H. Kovalainen Renault / Renault V10 / R25 Michelin 1:19.287 + 1.050 110
4. F. Montagny Renault / Renault V10 / R25 Michelin 1:19.483 + 1.246 104
5. R. Briscoe Toyota / Toyota V8/ TF106 Bridgestone 1:19.563 + 1.326 65
6. J. Trulli Toyota / Toyota V8/ TF106 Bridgestone 1:19.935 + 1.698 59
7. M. Webber Williams / Cosworth V8 / FW27C Bridgestone 1:20.343 + 2.106 44
8. N. Rosberg Williams / Cosworth V8 / FW27C Bridgestone 1:20.464 + 2.227 25
9. G. Paffett McLaren / Mercedes ?/ MP4-20 Michelin 1:20.484 + 2.247 69
10. J. Rossiter BAR / Honda ?/ BAR007 Michelin 1:20.603 + 2.366 66
11. D. Coulthard Red Bull Racing / Cosworth V10 / RB1 Michelin 1:20.854 + 2.617 47
12. A. Wurz McLaren / Mercedes ? / MP4-20 Michelin 1:20.895 + 2.658 29
13. C. Klien Red Bull Racing / Cosworth V10 / RB1 Michelin 1:21.008 + 2.771 10
14. M. Gené Ferrari / Ferrari ?/ F2004M Bridgestone 1:21.122 + 2.885 13
15. J. van Hooydonk MF1 Racing / Toyota V10 / EJ15 Bridgestone 1:21.625 + 3.388 70
16. J. Villeneuve BMW Sauber F1 ?/ BMW / C24 Michelin 1:21.684 + 3.447 62
17. T. Monteiro MF1 Racing / Toyota ?/ EJ15 Bridgestone 1:24.367 + 6.130 23
Bron

edit: alle V10's zijn met de door de FIA toegestane restricties

[ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 08-12-2005 19:03:09 ]
pi_32926804
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:07 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet met bronnen en feiten komen. Ik ga mijn bedrijf echt niet in de waagschaal zetten voor dit debatje. Verder probeerde ik helemaal niet 'uitspraken en acties van Albers en zijn management' te verdedigen. Sommige dingen vind ik stom en verder interesseren me ze sowieso niet zoveel. Ik wilde alleen maar dat gedoe over die 'tweede Nederlander' clausule in een normaal daglicht zetten. Ik heb ook al tig keer gepost dat ik geen maatje, noch 'fan' van Albers ben. Vind het een prima coureur en zie hem graag rijden, maar that's all.

Verder baal ik net als jij van de weigering van Midland, maar dat heeft er verder weer niets mee te maken. Het is inherent aan de F1 en het is niet de eerste keer dat het gebeurt. Dat hele gekonkeloes over Concorde overeenkomsten, testafspraken, FIA regeltjes etc vind ik allemaal een stuk minder interessant dan het racen zelf. Helaas gaan er zulke grote bedragen in om dat de 'sport' meestal ondergeschikt is aan de belangen.

edit: verder weer even goede vrienden. We zijn maar met een klein clubje F1 liefhebbers op Fok, dus een debatje moet kunnen, maar mij zit het verder niet dwars.
Natuurlijk even goeie vrienden. Een verhitte discussie weerspiegelt de fanatieke liefde voor de sport.

Maar denk hieraan:
- 5 GPMA leden, 5 niet-GPMA leden;
- 5 stemmen die een eigen serie willen, 5 stemmen die al en verlenging van de Concorde-overeenkomst hebben getekend;
- 1 extra team brengt onbalans en gezien Honda de motoren van Super Aguri zou gaan leveren kan je er wel van uitgaan dat Super Aguri zich achter de GPMA zou scharen;
- Bernie's grootste tegenstander in de F1 is de GPMA (hij verkoopt niet voor niets z'n aandelen) dus hij ziet de dreiging... Hij heeft ALTIJD een dikke vinger in de pap.

Midland speelt een politiek (niet sportief) spelletje ... let maar op.
Calm down, please!
pi_32955054
http://www.gpma-online.com/

EN

GPMA: constructeurs doen beroep op reclamebureau
Afgelopen week besloot Williams om het Concorde Akkoord te ondertekenen en hypothekeerde het hiermee deels het nieuwe kampioenschap dat de verschillende constructeurs die zich willen afscheuren van de Formule 1 voor ogen hebben. De GPMA kwam hierdoor op vijf teams, tegenover vijf teams die reeds het Concorde Akkoord getekend hebben.

Het nieuwe kampioenschap leek met andere woorden af te steven op een dode letter. Maar niets is minder waar. Vanavond is er in Monaco beslist dat de teams van de GPMA - Honda, Toyota, Renault, BMW en Daimler Chrysler - een reclamebureau onder handen nemen. Ze zullen dit bureau de nodige budgetten geven om het eventueel nieuwe kampioenschap een nieuwe stimulans te geven. Eerstdaags volgt hieromtrent zeker meer nieuws uit het GPMA-kamp.
Bron
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 10 december 2005 @ 02:00:57 #202
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32962627
gaan Ford en Ferrari straks het hele F1 circus van motoren voorzien?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')