abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2005 @ 23:11:46 #176
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32905618
Moeilijk te bepalen hoe sterk de teams zijn op dit moment. Zelfs binnen de teams zijn de verhoudingen niet duidelijk, omdat de ene met een V10 en de andere met een V8 kan rijden. Net als altijd kunnen de tests een indicatie geven, maar veel waarde moet je er niet aan hechten. Pas in Bahrein weten we wie waar staat
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32905778
Het leuke is dat Gene de Ferrari V8 op P2 heeft gezet achter de Renault V10. (en het scheelt niet veel in tijd)
01:19.468
01:19.687

pi_32905791
Overigens: KARTHIKEYAN!!!!!
  woensdag 7 december 2005 @ 23:19:54 #179
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_32905862
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:45 schreef multatuli het volgende:
En die op Fok zo verketterde Kartikean heeft Nico Rosberg op .4s gezet!
Karthikeyan heet die mongool Indiër met geld zonder talent.

Rosberg komt uit een beter nest.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 december 2005 @ 00:33:10 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32907839
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:19 schreef sooty het volgende:

[..]

Karthikeyan heet die mongool Indiër met geld zonder talent.

Rosberg komt uit een beter nest.
nest hoeft niet zoveel te zeggen, kijk maar naar Lauda

en voor de rest hecht ik weinig waarde aan de tests, voor het zelfde geld rijdt Ferrari expres een snel rondje met legen tank en nieuwe banden terwijl anderen gewoon raceafstellingen testen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32911975
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:17 schreef HPoi het volgende:
Overigens: KARTHIKEYAN!!!!!
quote:
Karthikeyan spint tijdens eerste ronden voor Williams

Narain Karthikeyan reed eerder dit jaar een volledig seizoen bij het voormalige Jordan-team, dat nu MF1 Racing heet. Als teamgenoot had hij Tiago Monteiro die volgend jaar opnieuw uit zal komen voor het team en deze week ook op Jerez in actie zal komen. Christijan Albers vervangt Karthikeyan bij het Russische team.

Gedurende het seizoen werd duidelijk dat Karthikeyan niet erg goed tegen de druk in de Formule 1 kan en hij veel fouten onder druk maakte. Vanochtend heeft hij opnieuw bewezen niet goed tegen de druk van Formule 1 te kunnen; tijdens zijn eerste paar ronden voor het team van Williams, waarvoor hij vandaag en vrijdag zal testen, spinde hij direct in de laatste sectie van het circuit.

Geruchten in de paddock gaan dan ook dat Williams de druk wil opvoeren bij de andere coureurs met wie men in gesprek is voor een positie als derde coureur, waaronder Nicolas Kiesa. Kiesa had zelf verwacht vorige week in actie te komen voor Williams aangezien hij naar eigen zeggen ook al een zitje gepast had in de fabriek.
Calm down, please!
pi_32911995
En dat Midland F1 de komst van Super Aguri tegenhoudt vind ik ZO'N GORE ALBERS ACTIE!
Calm down, please!
  donderdag 8 december 2005 @ 09:50:00 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32912261
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:34 schreef Googolplexian het volgende:
En dat Midland F1 de komst van Super Aguri tegenhoudt vind ik ZO'N GORE ALBERS ACTIE!
ik ben geen fan van hem maar wat heeft hij er nu mee te maken?
pi_32912680
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ben geen fan van hem maar wat heeft hij er nu mee te maken?
Op een onsportieve manier de concurrentie buitensluiten en daarmee 0% rekening houdend met de F1-fans of de sport in het algemeen. Ik maak een vergelijking naar de clausule in Albers z'n contract bij Midland dat er geen Nederlandse coureur door Midland aangenomen mocht worden als Albers er eenmaal reed. Daarmee dus Doornbos van een stoeltje af houdend.

Dat heet bij mij dus voortaan een gore Albers-actie.
Calm down, please!
pi_32913456
Jij bent echt koppig in je domheid. GEEN ENKELE SPONSOR UIT EEN KLEIN LAND WIL EEN 2E COUREUR IN HETZELFDE TEAM. Ik doe het maar even in CAPS omdat ik het al drie keer gepost heb. Dit is nou typisch waar broodjes aap door in de wereld geholpen worden. Als jij JVC Benelux bent (bijv) dan wil je exclusieve toegang tot de paddock, exlusieve reclame rond de F1 etc en dan wil je zeker niet dat je hele investering naar zijn grootje gaat omdat er een tweede Nederlander in datzelfde team opduikt waarmee de exclusiviteit van je deal naar de knoppen is. Daar wordt je voor ontslagen door je hoofdkantoor als ze dat ontdekken. Dat heeft dus met de persoon Albers NIETS te maken.

Nu dan wel duidelijk?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32913571
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[..]
En dus? Mag je niet meer spinnen tegenwoordig?

Karthikeyan
pi_32914129
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:59 schreef multatuli het volgende:
Nu dan wel duidelijk?
Nee... ik heb het heel anders ervaren.
Calm down, please!
pi_32914539
Maar je kan een contract toch niet 'ervaren'. Geloof me, ik heb al vijftien jaar een bedrijf, lever diensten aan een multinational die indertijd Verstappen sponsorde, heb veel gesproken over de kosten/baten analyse van die sponsordeal en heb echt een redelijk inzicht in de materie. Waarom dan die arme jongen zwart maken met een vals argument?
Je mag best tegen Albers zijn; is je goed recht, maar niet met broodjes aap. Wat had hij moeten doen: op hoge poten tegen zijn sponsors zeggen dat pik ik niet, rot maar op met je miljoenen, ik rijd wel niet dan, want dan kan Doornbos heel misschien naar Midland. Dat is toch niet realistisch?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32914717
quote:
Op donderdag 8 december 2005 11:50 schreef multatuli het volgende:
Maar je kan een contract toch niet 'ervaren'. Geloof me, ik heb al vijftien jaar een bedrijf, lever diensten aan een multinational die indertijd Verstappen sponsorde, heb veel gesproken over de kosten/baten analyse van die sponsordeal en heb echt een redelijk inzicht in de materie. Waarom dan die arme jongen zwart maken met een vals argument?
Je mag best tegen Albers zijn; is je goed recht, maar niet met broodjes aap. Wat had hij moeten doen: op hoge poten tegen zijn sponsors zeggen dat pik ik niet, rot maar op met je miljoenen, ik rijd wel niet dan, want dan kan Doornbos heel misschien naar Midland. Dat is toch niet realistisch?
Dit is onzin. Stel nou DAT Doornbos tweede rijder was geworden bij Midland... kijk hoe JVC het nu oplost: gewoon sponsor worden van het team. Hoe zou JVC nu miljoenen mislopen? Excusiviteit gaat maar tot zover. Een rondje paddock of een ritje tweezitter gebeurd zelden exclusief voor één sponsor. Als je wilt dan kan jij ook een ritje maken in een tweezitter (onder voorbehoud dat je wel een paar centen neertelt).

Over Albers en z'n management... ik vind ze achterbaks. Als je het puur zakelijk bekijkt dan ga je niet persoonlijke uitspraken doen en een andere coureur naar beneden halen. Competitie hoort op de baan plaats te vinden. Dat je verder niet op de hoogte bent van wat er zich achter de schermen plaatsvindt, kan ik verder niets aan doen. EDIT: ow... die Charles is trouwens Varossieu...

Zelf heb ik pas 3 jaar een bedrijf maar wel het geluk direkt betrokken te zijn in F1 promotie en vele inside scoops.
Calm down, please!
pi_32915148
Ik wil zo geloven dat je betrokken bent bij F1 promotie en dat je het weblog van Frits leest (doe ik zelden want ik hou sowieso niet van dat valse nichten geroddel; voor je het weet ga je Albert Verlinden als bron opvoeren). Wat ik uit je commentaar opmaak is dat je echter totaal nooit betrokken bent geweest bij sponsordeals.

Je bent tegen Albers en zijn managememt om allerlei andere redenen, die je ook aanvoert. Dat is je goed recht. Laat dan echter dat gedoe over die clausule er buiten. Dat is echt gewoon een broodje aap in wording. De F1 hangt toch al van roddels aan elkaar, maak het dan niet nog erger.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32915724
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:18 schreef multatuli het volgende:
Ik wil zo geloven dat je betrokken bent bij F1 promotie en dat je het weblog van Frits leest (doe ik zelden want ik hou sowieso niet van dat valse nichten geroddel; voor je het weet ga je Albert Verlinden als bron opvoeren). Wat ik uit je commentaar opmaak is dat je echter totaal nooit betrokken bent geweest bij sponsordeals.

Je bent tegen Albers en zijn managememt om allerlei andere redenen, die je ook aanvoert. Dat is je goed recht. Laat dan echter dat gedoe over die clausule er buiten. Dat is echt gewoon een broodje aap in wording. De F1 hangt toch al van roddels aan elkaar, maak het dan niet nog erger.
Goed... kom dan eens met bronnen en feiten. Dat je ooit als vierde partij betrokken bent geweest met een sponsordeal wil toch niet zeggen dat je nu een alziend inzicht hebt in de F1?

Ik heb een mening, jij hebt een mening. Ik vind de uitspraken en akties van Albers en z'n management achterbaks en krom, jij vindt het commercieel goed verantwoord en prima uit te leggen met wat sponsoren willen en vinden.
quote:
Zoals Senna over Prost zei in 1992 (toen ie ook zo'n clausule in zijn contract had): The way he is doing it, he is behaving like a coward. He should be prepared to race anybody.
En zo denk ik ook over Midland z'n weigering om Super Aguri toe te laten.
Maar ach ... met maar genoeg "sponsorcontracten" komt de F1 er wel
Wat dat betreft maakt de GPMA een goed punt, niet?


edit: wie is er nou partijdig met "valse nichten geroddel"? Is Albers je maatje ofzo?
Calm down, please!
pi_32916175
Laat toch hangen hoe rijders hun management regelen. De ene zal een agressief management hebben en de andere een goed relationeel onderlegd management. Lekker boeien. We hebben vorige week kunnen genieten van Robert Doornbos die veel kilometers maakte en deze week kunnen we dat van Christijan Albers. Uniek hoor om Nederlandse coureurs zo vroeg in het testcircus te zien rijden.

Albers moet zijn helm nog wel aanpassen op zijn nieuwe werkgever :
http://www.f1racing.nl/nl/photolarge.php?photoID=53964&catID=1801
pi_32916253
Badoer zwaar gecrasht, overgebracht naar medicentrum


Badoer had op het moment van de crash de snelste tijd staan. Badoer kon zelf uit de wagen komen, maar had zichtbaar moeite met lopen. (Jerez)

edit: F1-club.be: De Italiaan, die gisteren ook twee keer in de muur belandde, verloor de controle bij het ingaan van de haarspeldbocht, hij spinde en schoof over het gras waarna hij in de lucht werd gekatapulteerd over een grindbak. Uiteindelijk kwam hij in de bandenmuur terecht.
Het gevolg was dat de voorkant van de wagen erg beschadigd was. Luca Badoer zelf werd overgebracht naar het medisch centrum, maar volgens de laatste berichten is Badoer niet gewond.




[ Bericht 9% gewijzigd door HPoi op 08-12-2005 13:14:36 ]
  donderdag 8 december 2005 @ 13:23:12 #194
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_32916654
Vodafone weg bij Ferrari?

Vodafone zou op het punt staan de verbintenis met Ferrari te beëindigen. Het telecom-bedrijf stopte onlangs al de sponsoring van Manchester United, terwijl het contract nog twee jaar doorliep. Nu zou ook Ferrari niet lang meer op financiele steun kunnen rekenen.

Het contract loopt nog een jaar door, maar Vodafone heroverweegt de verbintenis, na het zwakke seizoen van Ferrari in 2004. Nu zou het telecom-bedrijf overwegen een ander team te steunen en heeft bevestigd dat er naar de deal met Ferrari gekeken wordt.

Volgens geruchten zou Honda mogelijk het nieuwe team van Vodafone worden.


Bro F1Racing.nl
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_32916657
Tsjah, de manier van handelen van het management van Christijan en af en toe de mediaverschijningen van de man himself zijn niet echt chique te noemen, maar eisen van sponsoren hebben hier nu eenmaal weinig mee te maken. Het is Take It Or Leave It geweest voor Christijan en ze hebben m.i. de juiste keuze gemaakt.
Het feit dat Midland Super Aguri haar seizoensdebuut in 2006 niet gunt is natuurlijk ook allesbehalve chique en past qua gedachte natuurlijk perfect in de managementstrategie zoals Varrossieau die zo graag praktiseert. Echter, het staat buiten kijf: zij hebben hier natuurlijk niets meer te maken.
Overigens ben ik een absoluut fan van de coureur Albers, laat daar geen twijfel over bestaan.
pi_32917316
Dat van Vodafone is al wat langer bekend, ik denk dat Marlboro een nog grotere sponsor wordt dan eerst, het heet nu nl. Scuderia Ferrari Marlboro.
pi_32923608
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Goed... kom dan eens met bronnen en feiten. Dat je ooit als vierde partij betrokken bent geweest met een sponsordeal wil toch niet zeggen dat je nu een alziend inzicht hebt in de F1?

Ik heb een mening, jij hebt een mening. Ik vind de uitspraken en akties van Albers en z'n management achterbaks en krom, jij vindt het commercieel goed verantwoord en prima uit te leggen met wat sponsoren willen en vinden.
[..]

En zo denk ik ook over Midland z'n weigering om Super Aguri toe te laten.
Maar ach ... met maar genoeg "sponsorcontracten" komt de F1 er wel
Wat dat betreft maakt de GPMA een goed punt, niet?


edit: wie is er nou partijdig met "valse nichten geroddel"? Is Albers je maatje ofzo?
Ik kan natuurlijk niet met bronnen en feiten komen. Ik ga mijn bedrijf echt niet in de waagschaal zetten voor dit debatje. Verder probeerde ik helemaal niet 'uitspraken en acties van Albers en zijn management' te verdedigen. Sommige dingen vind ik stom en verder interesseren me ze sowieso niet zoveel. Ik wilde alleen maar dat gedoe over die 'tweede Nederlander' clausule in een normaal daglicht zetten. Ik heb ook al tig keer gepost dat ik geen maatje, noch 'fan' van Albers ben. Vind het een prima coureur en zie hem graag rijden, maar that's all.

Verder baal ik net als jij van de weigering van Midland, maar dat heeft er verder weer niets mee te maken. Het is inherent aan de F1 en het is niet de eerste keer dat het gebeurt. Dat hele gekonkeloes over Concorde overeenkomsten, testafspraken, FIA regeltjes etc vind ik allemaal een stuk minder interessant dan het racen zelf. Helaas gaan er zulke grote bedragen in om dat de 'sport' meestal ondergeschikt is aan de belangen.

edit: verder weer even goede vrienden. We zijn maar met een klein clubje F1 liefhebbers op Fok, dus een debatje moet kunnen, maar mij zit het verder niet dwars.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32923694
Pastorelli heeft nu zelf gereageerd ""Eén van mijn sponsors haakte plots af om persoonlijke redenen. Dat is jammer, maar misschien is het probleem nog op een makkelijke manier op te lossen. Zolang niet duidelijk is of ik een toekomst heb bij MidlandF1 wil ik hen echter niet onnodig belasten", verklaarde Pastorelli het afblazen van zijn test in Jerez. "

Dat 'niet onnodig belasten' is wel heel diplomatiek...
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32924704
Ondanks zijn crash heeft Luca Badoer de snelste tijd van de dag gereden, tijdens de tweede testdag in Jerez. De Italiaan reed slechts dertien ronden voor hij hard van de baan ging, maar was wel het snelst. Voor België was het ook een speciale dag. Jeffrey van Hooydonk maakte voor Midland zijn F1-debuut.
Bron

Strecke: Circuito de Jerez
Datum: 08.12.2005
Teilnehmer: 17
Lufttemp.: 20°
Streckentemp.: 27°

Pos Fahrer Hersteller / Motor / Fahrzeug Reifen Zeit Rückstand Rdn

1. L. Badoer Ferrari / Ferrari V10 / F2005 Bridgestone 1:18.237 13
2. J. Button BAR / Honda? / BAR007 Michelin 1:19.094 + 0.857 71
3. H. Kovalainen Renault / Renault V10 / R25 Michelin 1:19.287 + 1.050 110
4. F. Montagny Renault / Renault V10 / R25 Michelin 1:19.483 + 1.246 104
5. R. Briscoe Toyota / Toyota V8/ TF106 Bridgestone 1:19.563 + 1.326 65
6. J. Trulli Toyota / Toyota V8/ TF106 Bridgestone 1:19.935 + 1.698 59
7. M. Webber Williams / Cosworth V8 / FW27C Bridgestone 1:20.343 + 2.106 44
8. N. Rosberg Williams / Cosworth V8 / FW27C Bridgestone 1:20.464 + 2.227 25
9. G. Paffett McLaren / Mercedes ?/ MP4-20 Michelin 1:20.484 + 2.247 69
10. J. Rossiter BAR / Honda ?/ BAR007 Michelin 1:20.603 + 2.366 66
11. D. Coulthard Red Bull Racing / Cosworth V10 / RB1 Michelin 1:20.854 + 2.617 47
12. A. Wurz McLaren / Mercedes ? / MP4-20 Michelin 1:20.895 + 2.658 29
13. C. Klien Red Bull Racing / Cosworth V10 / RB1 Michelin 1:21.008 + 2.771 10
14. M. Gené Ferrari / Ferrari ?/ F2004M Bridgestone 1:21.122 + 2.885 13
15. J. van Hooydonk MF1 Racing / Toyota V10 / EJ15 Bridgestone 1:21.625 + 3.388 70
16. J. Villeneuve BMW Sauber F1 ?/ BMW / C24 Michelin 1:21.684 + 3.447 62
17. T. Monteiro MF1 Racing / Toyota ?/ EJ15 Bridgestone 1:24.367 + 6.130 23
Bron

edit: alle V10's zijn met de door de FIA toegestane restricties

[ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 08-12-2005 19:03:09 ]
pi_32926804
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:07 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet met bronnen en feiten komen. Ik ga mijn bedrijf echt niet in de waagschaal zetten voor dit debatje. Verder probeerde ik helemaal niet 'uitspraken en acties van Albers en zijn management' te verdedigen. Sommige dingen vind ik stom en verder interesseren me ze sowieso niet zoveel. Ik wilde alleen maar dat gedoe over die 'tweede Nederlander' clausule in een normaal daglicht zetten. Ik heb ook al tig keer gepost dat ik geen maatje, noch 'fan' van Albers ben. Vind het een prima coureur en zie hem graag rijden, maar that's all.

Verder baal ik net als jij van de weigering van Midland, maar dat heeft er verder weer niets mee te maken. Het is inherent aan de F1 en het is niet de eerste keer dat het gebeurt. Dat hele gekonkeloes over Concorde overeenkomsten, testafspraken, FIA regeltjes etc vind ik allemaal een stuk minder interessant dan het racen zelf. Helaas gaan er zulke grote bedragen in om dat de 'sport' meestal ondergeschikt is aan de belangen.

edit: verder weer even goede vrienden. We zijn maar met een klein clubje F1 liefhebbers op Fok, dus een debatje moet kunnen, maar mij zit het verder niet dwars.
Natuurlijk even goeie vrienden. Een verhitte discussie weerspiegelt de fanatieke liefde voor de sport.

Maar denk hieraan:
- 5 GPMA leden, 5 niet-GPMA leden;
- 5 stemmen die een eigen serie willen, 5 stemmen die al en verlenging van de Concorde-overeenkomst hebben getekend;
- 1 extra team brengt onbalans en gezien Honda de motoren van Super Aguri zou gaan leveren kan je er wel van uitgaan dat Super Aguri zich achter de GPMA zou scharen;
- Bernie's grootste tegenstander in de F1 is de GPMA (hij verkoopt niet voor niets z'n aandelen) dus hij ziet de dreiging... Hij heeft ALTIJD een dikke vinger in de pap.

Midland speelt een politiek (niet sportief) spelletje ... let maar op.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')