abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32674642
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:34 schreef multatuli het volgende:
Volgens diverse sites waaronder het meestal zeer betrouwbare formula1.com rijdt Doornbos met een V8 net als Klien. Zie hier
Red Bull schijnt pas per 1 december de beschikking te hebben over de Ferrari V8's. En ik geloof niet dat de Red Bull-auto zo goed is dat die met een V8 sneller is dan een McLaren.

Daarnaast moet je niet zoveel waarde hechten aan de tijden als iemand voor de eerste keer in een auto rijdt. Dan is het vooral je auto verkennen. Het zou mooi zijn als je meteen sneller bent dan je teamgenoten, maar ik denk niet dat Doornbos van die klasse is dat hij meteen beter is dan een Klien. Klien was tenslotte ook beter dan Liuzzi vorig jaar en Liuzzi reed in de F3000 echt veel beter dan Doornbos.
pi_32674924
Je hebt gelijk. Ik verkeek me op de Formula1.com site. Dus het zullen V10's zijn.

Verder hecht ik sowieso weinig waarde aan die testen; zeker van een nieuwe rijder. Tis niet ongebruikelijk om zo'n jongen met een foute setup de weg op te sturen en te kijken of hij snel kan doorgeven wat er mis is. Dat herhaalt men dan ettelijke keren om inzicht te krijgen en te geven in de afstelmogelijkheden van coureur en auto.

De grootste prestatie lijkt me die van Liuzzi en het team erachter. Die moeten aan een wildvreemde auto sleutelen
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32675247
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:56 schreef multatuli het volgende:


De grootste prestatie lijkt me die van Liuzzi en het team erachter. Die moeten aan een wildvreemde auto sleutelen
Je zei anders net dat het een Red Bull chassis was...
pi_32676047
Ja met Minardi monteurs
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32677521
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:47 schreef multatuli het volgende:
Ja met Minardi monteurs
Er zal vast wel een Red Bull monteur rondlopen.
pi_32677642
Correct me if I'm wrong, maar ik meende dat de Fia, dan wel het Concorde agreement onderlinge datauitwisseling tussen teams sterk aan banden legt. Die RBR technici zouden dan bij Minardi in dienst moeten zijn, wat natuurlijk best zou kunnen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32677830
Hier twee geluidsfragmenten van f1racing.net

Restricted V10 : http://www.f1racing.net/en/v10.wma ( Liuzzi, Scuderia Toro Rosso )

V8 : http://www.f1racing.net/en/v8.wma (De La Rosa, McLaren Mercedes )

Vind de v8 niet verkeerd klinken maar de v10 heeft nog wel mn voorkeur..
pi_32678581
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:50 schreef multatuli het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar ik meende dat de Fia, dan wel het Concorde agreement onderlinge datauitwisseling tussen teams sterk aan banden legt. Die RBR technici zouden dan bij Minardi in dienst moeten zijn, wat natuurlijk best zou kunnen.
Je denkt toch niet dat ze NIET slim waren.
  woensdag 30 november 2005 @ 00:24:08 #109
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32686412
Super dat Doornbos volgend jaar reserve/testcoureur is bij Red Bull. Een goede move denk ik. Red Bull is hard op weg naar de top. Geld is geen probleem, wat bijvoorbeeld blijkt uit het aantrekken van Adrian Newey.
Verder gun ik het Doornbos ook wel, is in het echt net zo sympathiek als op tv.

Volgend jaar dus, in ieder geval op vrijdag, drie Nederlanders op de baan. Uniek!

En.. Allemaal bevestigd lang voor januari! Dat was met Verstappen wel eens anders. Zou het dan toch aan het management liggen (maw, aan Rothengatter...).
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32686471
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:24 schreef 4-elements het volgende:
Super dat Doornbos volgend jaar reserve/testcoureur is bij Red Bull. Een goede move denk ik. Red Bull is hard op weg naar de top. Geld is geen probleem, wat bijvoorbeeld blijkt uit het aantrekken van Adrian Newey.
Verder gun ik het Doornbos ook wel, is in het echt net zo sympathiek als op tv.

Volgend jaar dus, in ieder geval op vrijdag, drie Nederlanders op de baan. Uniek!

En.. Allemaal bevestigd lang voor januari! Dat was met Verstappen wel eens anders. Zou het dan toch aan het management liggen (maw, aan Rothengatter...).
Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBR

Mol heeft dat goed gezien, imo. Als Klien niet snel genoeg is dan zien we Doornbos hopelijk vaker racen dan Klien. (Auw voor Albers)

en nu massaal red bull zuipen, hè!
Calm down, please!
  woensdag 30 november 2005 @ 00:32:53 #111
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32686620
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBR

Mol heeft dat goed gezien, imo. Als Klien niet snel genoeg is dan zien we Doornbos hopelijk vaker racen dan Klien. (Auw voor Albers)

en nu massaal red bull zuipen, hè!
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team. En Klien doet het goed, ik zie hem niet zomaar uit zijn wagen gezet worden (zeker niet gezien zijn nationaliteit!).

Kortom, niet te euforisch worden over de kansen van Doornbos om te kunnen racen. Vooralsnog is het fantastisch dat hij er in ieder geval bij is tijdens de raceweekenden. Ik zie hem dus alleen invallen, als er wat mis is met DC of Klien...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32687487
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden.
Hoe kom je aan die info?
Calm down, please!
pi_32689373
Ik denk dat we gewoon klien subtiel moeten saboteren. Opzich mag ik m wel maar zie liever doornbos
pi_32689871
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team.
Wat ze tegenviel, was dat na een wissel de rijder bij de kwalificatie als eerste moest starten en dat ze daardoor een nadeel hadden. Ze zijn altijd blijven volhouden dat het in principe een goede keuze was. Nu het kwalificatiesysteem is veranderd, is het nadeel er niet meer, maar de noodzaak is er ook niet meer. Liuzzi en Speed doen ervaring op bij STR en Klien krijgt een laatste kans zijn talent in een heel jaar te tonen. Ik geeft Doornbos een minieme kans dat hij mag gaan racen, maar Red Bull is één van de weinige teams die ik 'makkelijk' zie overschakelen op een andere coureur als iemand niet presteert.

Doornbos moet zich gewoon op de vrijdagen en in de tests enorm bewijzen. Toont hij het enorme talent dat hij volgens sommigen heeft, dan zit hij in ieder geval voor 2007 goed. Blijkt hij gewoon een goede coureur, zoals er nog tien in de Formule 1 rondrijden, dan kan hij het schudden, want Red Bull heeft zo een ander talent klaar staan die ze een kans willen geven.
pi_32690906
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die info?
Dat soort berichten zijn enkele keren in het nieuws verschenen.
pi_32692807
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:29 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Dat soort berichten zijn enkele keren in het nieuws verschenen.
Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?
Red Bull heeft gewoon een mega-aanbod aan coureurs. Ze zijn een nieuw team en zien de eerste jaren als overgangsperiode. Als ze het idee hebben dat het sneller kan is klien zo weg, hoor.
Calm down, please!
  woensdag 30 november 2005 @ 12:10:50 #117
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_32693070
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?
Het was dit jaar ook de bedoeling om Liuzzi meer te laten rijden. Tegen het einde van het seizoen hebben ze daar vanaf gezien en Klien in de auto "laten zitten".
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_32693550
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.

Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32693788
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:37 schreef multatuli het volgende:
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.

Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
Volgens mij klopt er iets niet de livetiming..

Want waarom staat hij dan nu 3de met een gap van +2.192.. Terwijl Button eerste staat met een tijd van 1'15.886
pi_32694144
Je hebt gelijk, was al eerder mis. Als je het 'gap' van Heidfeld optelt bij de tijd van Button zou hij 1.18.078 moeten hebben. Die 1.13 nog wat is een afgebroken lap (B).

Om mezelf te beantwoorden op het vraag naar het nut van de RBR tests: Doornbos testte om te zien wat het prestatieverschil is en misschien wel om data te leveren aan RBR-junior. De rest test met de onbegrensde V10 maar met de V8 software (bij gebrek aan echte V8). Ik neem aan dat ze toeren en vermogen trachten te simuleren.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32694540
Afgelopen jaar reden de rode stieren(walgelijk drankje trouwens) met een auto die gebouwd is door jaguar. Ik ben heel benieuwd of ze ook instaat zijn om zelf een goede auto te bouwen.
Adrian Newey mag dan aangetrokken zijn, maar hij zal nog geen enkele invloed hebben op de auto van 2006/07.
pi_32698201
Even geript van een Doornbos fan forum:
Robert krijgt meteen al kritiek van Christian Klien in een Oostenrijks dagblad:

Übrigens: Racing-Pilot Christian Klien stellte Red Bulls neuer Testfahrer, der Niederländer Robert Doornbos, gar kein gutes Zeugnis aus. Er habe im Gegensatz zu seinem Vorgänger so gut wie nichts zur Fahrzeugentwicklung beigetragen, beschwerte Klien sich. Doch dass die Fahrer einander nicht immer liebevoll begegnen, ist eine andere Geschichte...
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32699704
En na één dag kan een reporter deze quote uit de mond van teamgenoot Christian Klien opmaken. Sorry, maar ik acht dhr. Klien heel hoog, maar volgens mij staat hier gewoon iemand (de reporter of de coureur zelf) in zijn broek te pissen van angst....
  woensdag 30 november 2005 @ 16:54:01 #124
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32700595
quote:
,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven’’
Tarso Marques: ’Ik kom terug’

30-11 - In de Formule 1 is niets onmogelijk, zo blijkt maar weer eens. Tarso Marques (29) keert na ruim vier jaar terug in de koningsklasse. Als testcoureur, stelt hijzelf.

De Braziliaan zat in 2001 in Spa voor het laatste achter het stuur van een Formule 1-bolide (foto). Dat jaar reed Marques (samen met Fernando Alonso) voor Minardi, maar na veertien Grand Prix’ werd hij ten faveure van Alex Yoong aan de kant gezet. Ook in 1996 en ’98 was hij tijdens een aantal Grand Prix’ van de partij, eveneens in een Minardi.

Bij welk team hij ditmaal aan de slag gaat, is onduidelijk. Zeker is echter dat het niet bij Minardi zal zijn, simpelweg omdat het team nu door het leven gaat als Scuderia Toro Rosso en geen plaats meer vrijheeft. Kansen liggen er voor Marques bij BMW-Sauber, Honda, Super Aguri en Williams, daar die teams nog geen derde coureur hebben aangesteld. En ook Midland zou tot de mogelijkheden behoren.

Maar de coureur in kwestie rept vooralsnog met geen woord over de identiteit van zijn nieuwe werkgever. ,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven”, laat hij de Braziliaanse website Formulanews weten. ,,Wat ik nu overigens wel kan vertellen is dat ik in 2006 voor ze ga testen, om dan in ’07 te racen.”
van formule1.info
De Narcis van Gabon
pi_32701075
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef Rory78 het volgende:
En na één dag kan een reporter deze quote uit de mond van teamgenoot Christian Klien opmaken. Sorry, maar ik acht dhr. Klien heel hoog, maar volgens mij staat hier gewoon iemand (de reporter of de coureur zelf) in zijn broek te pissen van angst....
Mjah, wat ik uit die quote begrijp is dat Klien vindt dat, in tegenstelling tot RD's voorganger, hij nog niets bij de ontwikkeling van de auto heeft bijgedragen ? Dat zou logisch zijn aangezien hij maar een dagje heeft getest in een wagen, bij een team dat voor hem nieuw is.

Of doelt hij ook op eerder testwerk bij andere teams?
pi_32701625
Uh, de man die dit gelezen had in een Oostenrijks dagblad vervolgde met 'Verder stond er dat hij geen eigen input had en alles kopieerde van Klien'
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 30 november 2005 @ 18:11:12 #127
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32702844
Da's best vreemd, als Robert al ruim een dag bij het team is en Klien pas een kleine anderhalf jaar...
pi_32702956
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:37 schreef multatuli het volgende:
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.

Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???

Jenson Button war heute in Barcelona der Schnellste

(F1Total.com) - Mit einer Bestzeit von 1:14.111 Minuten sicherte sich Jenson Button während seiner 97 gefahrenen Runden auf dem 'Circuit de Catalunya' am Mittwoch im Vorjahresauto BAR007 die Tagesbestzeit und war damit nur um knapp 0,6 Sekunden langsamer als auf der von ihm Anfang April aufgestellten Rekordrunde.

Für das BAR-Honda-Team war es der erste Testtag nach dem Saisonfinale 2005. Auch auf der Strecke war Testfahrer Anthony Davidson, der 37 Runden abspulte und mit 5,120 Sekunden Rückstand auf den zehnten Rang kam. Der Brite fuhr mit einem V8 von Honda. (Dus Jenson reed met een V10 dan neem ik aan(?) Das Team hat insgesamt drei Autos vor Ort, möglicherweise wird im Verlauf der Woche auch James Rossiter zum Einsatz kommen.

Der zweite Platz ging an Renault-Testfahrer Franck Montagny. Der Franzose spulte 52 Runden im Weltmeisterauto ab und hatte 1,737 Sekunden Rückstand zu verzeichnen. Am ersten Testtag hatten die Franzosen auch José-Maria Lopez im Einsatz, dem auf dem siebten Rang liegend nach 52 Umläufen 4,317 Sekunden auf die Spitze fehlten. Der Argentinier leistete sich am Ende der Start- und Zielgeraden einen Ausritt neben die Strecke, was eine Testunterbrechung verursachte.

Rest van Artikel
pi_32703106
o, wacht ... hier staat het :

Steigern konnte sich das Toyota-Team mit dem neuen TF106. Jarno Trulli hatte nach 65 Runden nur 2,908 Sekunden Rückstand auf die Bestzeit von Button, der im Gegensatz zum Italiener mit keinem V8-Motor unterwegs war.

Dus Jenson met V10, Davidson met V8 en Toyota dus snel met de V8, met Trulli op slechts 2,908 sec. van beste tijd Jenson.
pi_32703268
Barcelona* - 30/11/2005

1 . J. Button - BAR Honda V10 - 1:14.111 (+ 0.000 ) - 97 laps
2 . F. Montagny - Renault R25 V10 - 1:15.548 (+ 1.437 ) - 52 laps
3 . J. Trulli - Toyota TF106 V8 - 1:17.019 (+ 2.908 ) - 65 laps
4 . R. Zonta - Toyota TF106 V8 - 1:17.440 (+ 3.329 ) - 20 laps
5 . N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1:17.559 (+ 3.448 ) - 68 laps
6 . D. Coulthard - Red Bull Cosworth V10 - 1:18.392 (+ 4.281 ) - 62 laps
7 . J.M. Lopez - Renault R25 V10 - 1:18.428 (+ 4.317 ) - 52 laps
8 . C. Klien - Red Bull Cosworth V10 - 1:18.471 (+ 4.360 ) - 89 laps
9 . V. Liuzzi - Scuderia Toro Rosso RB1 V10 - 1:19.065 (+ 4.954 ) - 58 laps
10 . A. Davidson - BAR Honda V8 - 1:19.231 (+ 5.120 ) - 37 laps
11 . M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1:19.625 (+ 5.514 ) - 70 laps
12 . N. Rosberg - Williams Cosworth V8 - 1:20.444 (+ 6.333 ) - 18 laps.

*Times Courtesy of Circuit de Catalunya
pi_32704315
Handig zo! Nu nog weten wie een knijper op zijn V10 had. Neem aan dat DC in RD's auto reed vandaag?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32705016
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:36 schreef multatuli het volgende:
Even geript van een Doornbos fan forum:
Robert krijgt meteen al kritiek van Christian Klien in een Oostenrijks dagblad:

Übrigens: Racing-Pilot Christian Klien stellte Red Bulls neuer Testfahrer, der Niederländer Robert Doornbos, gar kein gutes Zeugnis aus. Er habe im Gegensatz zu seinem Vorgänger so gut wie nichts zur Fahrzeugentwicklung beigetragen, beschwerte Klien sich. Doch dass die Fahrer einander nicht immer liebevoll begegnen, ist eine andere Geschichte...
Het stond heel serieus op het RD fan forum, maar ik vermoed dat iemand een practical joke uit heeft willen halen. De bronnen waarnaar verwezen wordt zijn onvindbaar.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 30 november 2005 @ 19:33:24 #133
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32705318
Lijkt in ieder geval meer op een quote van Albers, die zei namelijk precies hetzelfde na de Grand Prix van China. Het lijkt me ook sterk dat Klien zulke kritiek zou uitten na één dag...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32712243
Michelin is none too happy with Red Bull at the moment, thanks to the recent vote to change the tyre regulations for 2006 in which Red Bull Racing voted in favour of the change, alongside all the Bridgestone teams. Now, however, the French tyremaker has been forced to take on Red Bull's second team because of the rules which require a tyre manufacturer to supply 60% of the field, if called upon to do so.
http://www.grandprix.com/ns/ns15977.html

The news that Gary Paffett is to play a more regular role in McLaren test driving this year can only lead to speculation that one of the current test drivers may be on the move and it is perhaps inevitable that this will lead to suggestions that Alexander Wurz could be on his way to BMW Sauber. Wurz has been McLaren test driver for four seasons and has had only one race in that period, although prior to that he spent three seasons racing for Benetton. Now 31, Wurz still wants to race and did a good job when he stood in for Juan Pablo Montoya at Imola earlier this year, finishing third in a one-off event.
http://www.grandprix.com/ns/ns15976.html

Tomorrow will see the publication of the official entry list for the FIA Formula 1 World Championship and there is much interest in whether or not this list will feature Super Aguri F1 as the 11th team. If the team is on the list of entries it must have convinced the powers-that-be that it is serious and can produce a chassis within the rules - whatever they may be. The fact that Scuderia Toro Rosso (nee Minardi) has been running around in Spain this week with a Red Bull RB1 chassis would seem to suggest that the Italian team may be using something similar in the months ahead because testing cars which are not going to be raced has only limited value for an engineering team which is working on a completely different car.

The word we hear is that the Toro Rosso chassis is not going to be a RB1 derivative but rather a development of the old Minardi concept but with more aerodynamic development than was available in the days before Red Bull cash was available. Sharing aerodynamic data is not allowed but it is almost impossible to police and there is at least one obvious example looking back a few years where a successful team provided another team with aerodynamic data which enabled it to win a race. The cars were different under the aerodynamic skin but their shapes were very similar.

Verdere tekst: http://www.grandprix.com/ns/ns15979.html

pi_32723862
Villeneuve is eindelijk bevestigd door BMW
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 1 december 2005 @ 13:01:22 #136
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32723942
kut nog een jaar met die lapzwans
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_32725971
Gelukkig blijkt een contract toch nog wel wat waard in de F1...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 december 2005 @ 14:47:28 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32726831
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:01 schreef WEST het volgende:
kut nog een jaar met die lapzwans
wat hij zegt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 1 december 2005 @ 15:41:26 #139
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_32727779
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:01 schreef WEST het volgende:
kut nog een jaar met die lapzwans
...Go Jacques!

Hell f*cking yeah!
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_32729748
Een update vanuit Barcelona
01 december - 15:49

Vandaag is het de vierde testdag te Barcelona op het Circuit de Catalunya. Met nog bijna anderhalf uur testen te gaan, is het misschien nuttig om even een korte stand van zaken weer te geven.

Niet minder dan veertien rijders komen vandaag in actie op het Spaanse circuit. McLaren test terug mee, en verder laat Renault twee piloten testen die minder goed vertrouwd zijn met de F1, namelijk Robert Kubica en Giorgio Mondini.

Net zoals gisteren rijdt Jenson Button opnieuw met een gewone V10 motor en is hij opnieuw de snelste van het veld. Zijn teamgenoot Anthony Davidson daarentegen, rijdt met een V8 motor.

Voorlopige tijden en ronden:

V10 1) Jenson Button - B·A·R-Honda - 1:14.145 - 65
V8 2) (Beste V8 wagen) Anthony Davidson - B·A·R-Honda - 1:16.399 - 53
V8 3) Mark Webber - Williams - 1:17.282 - 45
V8 4) Pedro de la Rosa - McLaren - 1:17.449 - 59
V10 5) Franck Montagny - Renault - 1:17.592 - 68
V8 6) Juan-Pablo Montoya - McLaren - 1:17.763 - 42
V8 7) Ralf Schumacher - Toyota - 1:17.982 - 36
V10 8) Robert Kubica - Renault - 1:17.997 - 41
V8 9) Ricardo Zonta - Toyota - 1:18.034 - 37
V1010) David Coulthard - Red Bull - 1:18.318 - 62
V10 11) Scott Speed - Toro Rosso - 1:19.053 - 62
V10 12) Robert Doornbos - Red Bull - 1:19.114 - 88
V8 13) Nico Rosberg - Williams - 1:19.811 - 27
? 14) Giorgio Mondini - Renault - 1:22.573 - 19

Tijden onder voorbehoud, Circuit de Catalunya.

edit: V8 + V10 info. toegevoegd

[ Bericht 1% gewijzigd door HPoi op 01-12-2005 17:01:09 ]
pi_32730942
damn wat gaan die f1 cars van tegenwoordig snel (zelfs de v8's).
pi_32731881
Nog een wintertje ontwikkeltijd en ze gaan heel dicht bij de rondetijden van vorig jaar komen.

Overigens:
1-12 - Het ziet ernaar uit dat Super Aguri volgend jaar toch niet deelneemt aan het wereldkampioenschap Formule 1. De internationale autosportbond FIA heeft vandaag de deelnemerslijst voor 2006 geopenbaard, maar de naam het Japanse team ontbreekt.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32733542
Doornbos heeft 110 rondes vandaag gereden, maar wel de langzaamste tijd van alle coureurs neergezet. Veel rijden is lekker, maar een snellere Scott Speed is niet echt goed.
pi_32733633
Barcelona* - 01/12/2005
1 . J. Button - BAR Honda V10 - 1:14.145 (+ 0.000 ) - 94 laps
2 . A. Davidson - BAR Honda V10 - 1:15.273 (+ 1.128 ) - 78 laps (met V8 EN V10 getest)
3 . R. Zonta - Toyota TF106 V8 - 1:16.647 (+ 2.502 ) - 60 laps
4 . M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1:17.282 (+ 3.137 ) - 66 laps
5 . P. de la Rosa - McLaren Mercedes MP4-21B V8 - 1:17.449 (+ 3.304 ) - 79 laps
6 . F. Montagny - Renault R25 V10 - 1:17.592 (+ 3.447 ) - 86 laps
7 . J. P. Montoya - McLaren Mercedes MP4-21B V8 - 1:17.763 (+ 3.618 ) - 61 laps
8 . N. Rosberg - Williams Cosworth V8 - 1:17.805 (+ 3.660 ) - 44 laps
9 . R. Schumacher - Toyota TF106 V8 - 1:17.982 (+ 3.837 ) - 48 laps
10 . R. Kubica - Renault R25 V10 - 1:17.997 (+ 3.852 ) - 41 laps
11 . D. Coulthard - Red Bull Cosworth V10 - 1:18.318 (+ 4.173 ) - 85 laps
12 . S. Speed - Scuderia Toro Rosso RB1 V10 - 1:19.053 (+ 4.908 ) - 82 laps
13 . G. Mondini - Renault R25 V10 - 1:19.093 (+ 4.948 ) - 40 laps
14 . R. Doornbos - Red Bull Cosworth V10 - 1:19.114 (+ 4.969 ) - 110 laps.

*Times Courtesy of Circuit de Catalunya
pi_32733700
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:09 schreef mbn het volgende:
Doornbos heeft 110 rondes vandaag gereden, maar wel de langzaamste tijd van alle coureurs neergezet. Veel rijden is lekker, maar een snellere Scott Speed is niet echt goed.
geef de man effe om te wennen aan de auto. Kijk naar Villeneuve... ex-wereldkampioen maar toch extreem veel moeite met terugkomen.

Voor RD is dit alles nieuw. Hij is gewend een Minardi of Jordan te sturen en ik heb het vermoeden dat hij nog z'n grenzen aan het verleggen is ("O, met deze wagen kan ik hier WEL volgas!").
Bovendien hebben wij geen benul van de specificaties waarmee hij rijdt.

Natuurlijk had ik hem ook sneller "zien" rijden, maaja ... pas de 2de keer in de auto. Hij maakt i.i.g. wel de kilometers die hij zo graag wilde.
Calm down, please!
pi_32733891
F1Live.com

Red Bull drivers completed many laps today, David Coulthard going for a large number of 5-lap stints while Robert Doornbos completed an impressive amount of ten-lap stints.
pi_32734017
Ik denk zowieso dat je het pas een beetje kan vergelijken op die eerste vrijdag training. Nu rijdt er van alles rond. V10, v10 restricted, v8, oude auto, nieuwe onderdelen, oude onderdelen etc etc
pi_32734036
2006 Formula One Championship entry list
1. Fernando Alonso (E) - Renault F1 Team
2. Giancarlo Fisichella (I) - Renault F1 Team
3. Kimi Raikkonen (FIN) - McLaren Mercedes
4. Juan Pablo Montoya (CO) - McLaren Mercedes
5. Michael Schumacher (D) - Scuderia Ferrari
6. Felipe Massa (BR) - Scuderia Ferrari
7. Ralf Schumacher (D) - Panasonic Toyota Racing
8. Jarno Trulli (I) - Panasonic Toyota Racing
9. Mark Webber (AUS) - WilliamsF1 Team
10. Nico Rosberg (D) - WilliamsF1 Team
11. Rubens Barrichello (BR) - Honda Racing F1 Team
12. Jenson Button (GB) - Honda Racing F1 Team
14. David Coulthard (GB) - Red Bull Racing
15. TBA - Red Bull Racing
16. Nick Heidfeld (D) - BMW Sauber F1 Team
17. Jacques Villeneuve (CDN) - BMW Sauber F1 Team
18. Tiago Monteiro (P) - MF1 Racing
19. Christijan Albers (NL)- MF1 Racing
20. TBA - Scuderia Toro Rosso
21. TBA - Scuderia Toro Rosso

Ten teams will compete in the 2006 championship, which confirms that the Super Aguri F1 Team will not be part of this elite group, at least not for next season.
pi_32749715
Vreemd, dat het er eerst op leek dat alle RBR-zitjes wel overbekend zouden zijn, maar dat ze nog steeds TBA zijn, terwijl aan de andere kant Monteiro wel al bij MF1 is ingeschreven, maar nog niet officieel bevestigd is...
Ik ben wel blij met Monteiro als teamgenooit van Albers. Ten eerste denk ik dat hij hem echt moet kunnen inpakken tijdens alle kwalificaties en races. Ten tweede roem ik wel de betrouwbaarheid van Tiago als coureur. Zelden zo'n stukje gelijkmatigheid en finishdrang gezien als bij hem en dat bij weliswaar niet supersnelle, maar toch wel redelijk vlotte rondetijden tijdens de races. Ten derde is Chris nu nog steeds de underdog; hij heeft nog niets te verliezen tegen de man die wel al ervaren is binnen het team. Het feit dat Chris hem eerder afgelopen seizoen nog een derderangscoureur (of was het vierde-?) noemde, spreekt echter weer niet in zijn voordeel. Maar dat kan hij nu mooi laten zien tijdens de GP-weekenden.
Weet iemand waar Neel Jani nu in het RBR-verhaal gezocht moet worden?
pi_32750998
Super Aguri gaat zich opnieuw aanmelden

Aguri Suzuki heeft zijn Formule 1-plannen nog niet opgegeven. De Japanner zou graag komend seizoen met zijn eigen F1-team gaan racen maar werd op de eerste officiële deelnamelijst van de FIA niet vermeld. Suzuki zal zich echter opnieuw gaan aanmelden bij de FIA om zich proberen in te schrijven als Formule 1-team.

"We willen nog steeds komend seizoen met twee auto's aan de start gaan verschijnen," zei Aguri Suzuki. "Na aanleiding van onze gesprekken met de FIA zullen we ons wederom proberen aan te melden."

Er wordt gezegd dat Suzuki niet met de benodigde $45 miljoen (zo'n ¤39 miljoen) op de proppen kon komen om zich in te schrijven als team. Als coureurs voor het nieuwe Japanse team worden Takuma Sato en Anthony Davidson genoemd.

www.f1racing.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')