abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32674642
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:34 schreef multatuli het volgende:
Volgens diverse sites waaronder het meestal zeer betrouwbare formula1.com rijdt Doornbos met een V8 net als Klien. Zie hier
Red Bull schijnt pas per 1 december de beschikking te hebben over de Ferrari V8's. En ik geloof niet dat de Red Bull-auto zo goed is dat die met een V8 sneller is dan een McLaren.

Daarnaast moet je niet zoveel waarde hechten aan de tijden als iemand voor de eerste keer in een auto rijdt. Dan is het vooral je auto verkennen. Het zou mooi zijn als je meteen sneller bent dan je teamgenoten, maar ik denk niet dat Doornbos van die klasse is dat hij meteen beter is dan een Klien. Klien was tenslotte ook beter dan Liuzzi vorig jaar en Liuzzi reed in de F3000 echt veel beter dan Doornbos.
pi_32674924
Je hebt gelijk. Ik verkeek me op de Formula1.com site. Dus het zullen V10's zijn.

Verder hecht ik sowieso weinig waarde aan die testen; zeker van een nieuwe rijder. Tis niet ongebruikelijk om zo'n jongen met een foute setup de weg op te sturen en te kijken of hij snel kan doorgeven wat er mis is. Dat herhaalt men dan ettelijke keren om inzicht te krijgen en te geven in de afstelmogelijkheden van coureur en auto.

De grootste prestatie lijkt me die van Liuzzi en het team erachter. Die moeten aan een wildvreemde auto sleutelen
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32675247
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:56 schreef multatuli het volgende:


De grootste prestatie lijkt me die van Liuzzi en het team erachter. Die moeten aan een wildvreemde auto sleutelen
Je zei anders net dat het een Red Bull chassis was...
pi_32676047
Ja met Minardi monteurs
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32677521
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:47 schreef multatuli het volgende:
Ja met Minardi monteurs
Er zal vast wel een Red Bull monteur rondlopen.
pi_32677642
Correct me if I'm wrong, maar ik meende dat de Fia, dan wel het Concorde agreement onderlinge datauitwisseling tussen teams sterk aan banden legt. Die RBR technici zouden dan bij Minardi in dienst moeten zijn, wat natuurlijk best zou kunnen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32677830
Hier twee geluidsfragmenten van f1racing.net

Restricted V10 : http://www.f1racing.net/en/v10.wma ( Liuzzi, Scuderia Toro Rosso )

V8 : http://www.f1racing.net/en/v8.wma (De La Rosa, McLaren Mercedes )

Vind de v8 niet verkeerd klinken maar de v10 heeft nog wel mn voorkeur..
pi_32678581
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:50 schreef multatuli het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar ik meende dat de Fia, dan wel het Concorde agreement onderlinge datauitwisseling tussen teams sterk aan banden legt. Die RBR technici zouden dan bij Minardi in dienst moeten zijn, wat natuurlijk best zou kunnen.
Je denkt toch niet dat ze NIET slim waren.
  woensdag 30 november 2005 @ 00:24:08 #109
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32686412
Super dat Doornbos volgend jaar reserve/testcoureur is bij Red Bull. Een goede move denk ik. Red Bull is hard op weg naar de top. Geld is geen probleem, wat bijvoorbeeld blijkt uit het aantrekken van Adrian Newey.
Verder gun ik het Doornbos ook wel, is in het echt net zo sympathiek als op tv.

Volgend jaar dus, in ieder geval op vrijdag, drie Nederlanders op de baan. Uniek!

En.. Allemaal bevestigd lang voor januari! Dat was met Verstappen wel eens anders. Zou het dan toch aan het management liggen (maw, aan Rothengatter...).
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32686471
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:24 schreef 4-elements het volgende:
Super dat Doornbos volgend jaar reserve/testcoureur is bij Red Bull. Een goede move denk ik. Red Bull is hard op weg naar de top. Geld is geen probleem, wat bijvoorbeeld blijkt uit het aantrekken van Adrian Newey.
Verder gun ik het Doornbos ook wel, is in het echt net zo sympathiek als op tv.

Volgend jaar dus, in ieder geval op vrijdag, drie Nederlanders op de baan. Uniek!

En.. Allemaal bevestigd lang voor januari! Dat was met Verstappen wel eens anders. Zou het dan toch aan het management liggen (maw, aan Rothengatter...).
Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBR

Mol heeft dat goed gezien, imo. Als Klien niet snel genoeg is dan zien we Doornbos hopelijk vaker racen dan Klien. (Auw voor Albers)

en nu massaal red bull zuipen, hè!
Calm down, please!
  woensdag 30 november 2005 @ 00:32:53 #111
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32686620
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Misschien zelfs wel 2de rijder bij RBR

Mol heeft dat goed gezien, imo. Als Klien niet snel genoeg is dan zien we Doornbos hopelijk vaker racen dan Klien. (Auw voor Albers)

en nu massaal red bull zuipen, hè!
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team. En Klien doet het goed, ik zie hem niet zomaar uit zijn wagen gezet worden (zeker niet gezien zijn nationaliteit!).

Kortom, niet te euforisch worden over de kansen van Doornbos om te kunnen racen. Vooralsnog is het fantastisch dat hij er in ieder geval bij is tijdens de raceweekenden. Ik zie hem dus alleen invallen, als er wat mis is met DC of Klien...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32687487
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden.
Hoe kom je aan die info?
Calm down, please!
pi_32689373
Ik denk dat we gewoon klien subtiel moeten saboteren. Opzich mag ik m wel maar zie liever doornbos
pi_32689871
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:32 schreef 4-elements het volgende:
Dat denk ik niet. Vorig jaar is het Red Bull slecht bevallen om in het seizoen te wisselen. Ik denk dat ze dit jaar gewoon met DC en Klien blijven rijden. Het wisselen van coureur is slecht voor de continuïteit binnen het team.
Wat ze tegenviel, was dat na een wissel de rijder bij de kwalificatie als eerste moest starten en dat ze daardoor een nadeel hadden. Ze zijn altijd blijven volhouden dat het in principe een goede keuze was. Nu het kwalificatiesysteem is veranderd, is het nadeel er niet meer, maar de noodzaak is er ook niet meer. Liuzzi en Speed doen ervaring op bij STR en Klien krijgt een laatste kans zijn talent in een heel jaar te tonen. Ik geeft Doornbos een minieme kans dat hij mag gaan racen, maar Red Bull is één van de weinige teams die ik 'makkelijk' zie overschakelen op een andere coureur als iemand niet presteert.

Doornbos moet zich gewoon op de vrijdagen en in de tests enorm bewijzen. Toont hij het enorme talent dat hij volgens sommigen heeft, dan zit hij in ieder geval voor 2007 goed. Blijkt hij gewoon een goede coureur, zoals er nog tien in de Formule 1 rondrijden, dan kan hij het schudden, want Red Bull heeft zo een ander talent klaar staan die ze een kans willen geven.
pi_32690906
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die info?
Dat soort berichten zijn enkele keren in het nieuws verschenen.
pi_32692807
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:29 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Dat soort berichten zijn enkele keren in het nieuws verschenen.
Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?
Red Bull heeft gewoon een mega-aanbod aan coureurs. Ze zijn een nieuw team en zien de eerste jaren als overgangsperiode. Als ze het idee hebben dat het sneller kan is klien zo weg, hoor.
Calm down, please!
  woensdag 30 november 2005 @ 12:10:50 #117
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_32693070
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als het niet bevallen is... waarom hebben ze het dan zo lang gedaan?
Het was dit jaar ook de bedoeling om Liuzzi meer te laten rijden. Tegen het einde van het seizoen hebben ze daar vanaf gezien en Klien in de auto "laten zitten".
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_32693550
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.

Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32693788
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:37 schreef multatuli het volgende:
Nou weet ik langzamerhand niet meer wat ik moet geloven qua wie met welke moter test, maar als quick nick echt met de V8 rondrijdt dan heeft hij het ongelooflijke gepresteerd 1'13.739. Dat is op een haar na het test record van vorig jaar! Dat moet dan toch wel een V10 zijn, hoewel het haaks staat op de eerdere berichten.

Weet iemand wat ze nu bij RBR doen qua testen. Rijden beide coureurs nu in een ongeknepen V10 en zo ja, wat is daar dan het nut van? Ik kan me nog voorstellen dat je dat de eerste dag doet om te vergelijken hoewel ze data zat hebben die oude motor, maar nog een dag???
Volgens mij klopt er iets niet de livetiming..

Want waarom staat hij dan nu 3de met een gap van +2.192.. Terwijl Button eerste staat met een tijd van 1'15.886
pi_32694144
Je hebt gelijk, was al eerder mis. Als je het 'gap' van Heidfeld optelt bij de tijd van Button zou hij 1.18.078 moeten hebben. Die 1.13 nog wat is een afgebroken lap (B).

Om mezelf te beantwoorden op het vraag naar het nut van de RBR tests: Doornbos testte om te zien wat het prestatieverschil is en misschien wel om data te leveren aan RBR-junior. De rest test met de onbegrensde V10 maar met de V8 software (bij gebrek aan echte V8). Ik neem aan dat ze toeren en vermogen trachten te simuleren.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32694540
Afgelopen jaar reden de rode stieren(walgelijk drankje trouwens) met een auto die gebouwd is door jaguar. Ik ben heel benieuwd of ze ook instaat zijn om zelf een goede auto te bouwen.
Adrian Newey mag dan aangetrokken zijn, maar hij zal nog geen enkele invloed hebben op de auto van 2006/07.
pi_32698201
Even geript van een Doornbos fan forum:
Robert krijgt meteen al kritiek van Christian Klien in een Oostenrijks dagblad:

Übrigens: Racing-Pilot Christian Klien stellte Red Bulls neuer Testfahrer, der Niederländer Robert Doornbos, gar kein gutes Zeugnis aus. Er habe im Gegensatz zu seinem Vorgänger so gut wie nichts zur Fahrzeugentwicklung beigetragen, beschwerte Klien sich. Doch dass die Fahrer einander nicht immer liebevoll begegnen, ist eine andere Geschichte...
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32699704
En na één dag kan een reporter deze quote uit de mond van teamgenoot Christian Klien opmaken. Sorry, maar ik acht dhr. Klien heel hoog, maar volgens mij staat hier gewoon iemand (de reporter of de coureur zelf) in zijn broek te pissen van angst....
  woensdag 30 november 2005 @ 16:54:01 #124
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32700595
quote:
,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven’’
Tarso Marques: ’Ik kom terug’

30-11 - In de Formule 1 is niets onmogelijk, zo blijkt maar weer eens. Tarso Marques (29) keert na ruim vier jaar terug in de koningsklasse. Als testcoureur, stelt hijzelf.

De Braziliaan zat in 2001 in Spa voor het laatste achter het stuur van een Formule 1-bolide (foto). Dat jaar reed Marques (samen met Fernando Alonso) voor Minardi, maar na veertien Grand Prix’ werd hij ten faveure van Alex Yoong aan de kant gezet. Ook in 1996 en ’98 was hij tijdens een aantal Grand Prix’ van de partij, eveneens in een Minardi.

Bij welk team hij ditmaal aan de slag gaat, is onduidelijk. Zeker is echter dat het niet bij Minardi zal zijn, simpelweg omdat het team nu door het leven gaat als Scuderia Toro Rosso en geen plaats meer vrijheeft. Kansen liggen er voor Marques bij BMW-Sauber, Honda, Super Aguri en Williams, daar die teams nog geen derde coureur hebben aangesteld. En ook Midland zou tot de mogelijkheden behoren.

Maar de coureur in kwestie rept vooralsnog met geen woord over de identiteit van zijn nieuwe werkgever. ,,Details hoop ik nog deze week te kunnen geven”, laat hij de Braziliaanse website Formulanews weten. ,,Wat ik nu overigens wel kan vertellen is dat ik in 2006 voor ze ga testen, om dan in ’07 te racen.”
van formule1.info
De Narcis van Gabon
pi_32701075
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef Rory78 het volgende:
En na één dag kan een reporter deze quote uit de mond van teamgenoot Christian Klien opmaken. Sorry, maar ik acht dhr. Klien heel hoog, maar volgens mij staat hier gewoon iemand (de reporter of de coureur zelf) in zijn broek te pissen van angst....
Mjah, wat ik uit die quote begrijp is dat Klien vindt dat, in tegenstelling tot RD's voorganger, hij nog niets bij de ontwikkeling van de auto heeft bijgedragen ? Dat zou logisch zijn aangezien hij maar een dagje heeft getest in een wagen, bij een team dat voor hem nieuw is.

Of doelt hij ook op eerder testwerk bij andere teams?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')