abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32475951
Hier verder

Vorige deel: F1 2005/2006 Nieuwtjes [deel 9]


F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL

Onze boyz:
- Doornbos
- Albers
- Verstappen
- Pastorelli

Official F1/A1GP Sites:
- Formula1
- A1GP
- FIA

Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams *
- Honda *
- RedBull Racing
- BMW Sauber *
- Midland
- Scuderia Toro Rosso *
- Super Aguri F1

* = kan door teamnaamwijziging veranderen

[PDF] 2006 sporting regulations - F1

[ Bericht 43% gewijzigd door Googolplexian op 23-11-2005 19:33:26 ]
Calm down, please!
pi_32476051
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:31 schreef multatuli het volgende:

[..]

We hebben ook al discussies gevoerd over Albers/Doornbos, de nieuwe regels van de Fia etc. Moeten die er dan ook uit? Zo'n stormloop topic is dit in de winter toch al niet.
Herhaal ik de vraag dan maar even.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:05:53 #3
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32476261
Ik vind een quiz-topic best maar ik vrees dat dat al snel dood zou vallen...

De goede coureur is nog niet genoemd, ik zal zo het antwoord wel geven, dan kan iemand anders (als die dat wil) vragen verzinnen
De Narcis van Gabon
pi_32476427
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:54 schreef multatuli het volgende:

[..]

Herhaal ik de vraag dan maar even.
Herhaal ik m'n antwoord maar even
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 09:30 schreef mbn het volgende:
Kunnen jullie straks bij een nieuw topic niet twee topics maken. Eén voor de nieuwtjes en één voor jullie spelletje. Ik als volger van F1-nieuws zou dat erg waarderen.
* Googol mee eensch is

Discussieren over nieuws, ala... maar pagina na pagina aan quizzes

anders verzin ik gewoon effe 3 F1 vragen waar niemand het antwoord op weet
Calm down, please!
pi_32476653
Nette OP
Where facts are few, experts are many.
pi_32476672
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:22 schreef Atreidez het volgende:
Nette OP
dank hopelijk wordt ie na verloop van tijd aangevuld
Calm down, please!
pi_32477003
Nou Googolplexian, geef het goede antwoord en je hebt je kans op de drie onmogelijke vragen. PogueMahone laat hem nog maar even open. Ik zoek iig echt nog. Het is alleen jammer dat je 2 goed zei etc. zodat het nu heel makkelijk is om door gokken de laatste in te vullen. Anyway ik rust niet voordat ik die afbeelding zelf gevonden heb
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32480794
pi_32480995
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:54 schreef multatuli het volgende:

[..]

Herhaal ik de vraag dan maar even.
Ik lees graag nieuws en discussies over Formule 1, maar niet hele stukken met antwoorden en gokjes op vragen. Een quiz vind ik leuk, ik heb zelf die op de F1manager een jaar geregeld, maar in dit geval begint het wat te storen, dus daarom de vraag of jullie ervoor een nieuw topic willen openen.

Gewoon een simpele vraag, zodat iedereen zijn pleziertje kan hebben. Overigens mogen wat mij betreft sowieso de berichten met meer discussiewaarde in nieuwe topics, omdat dat meestal de discussies wat interessanter maakt.
pi_32482119
Oke, eigen topic voor gemaakt. Vrees dat het dood zal bloeden, maar we zien.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32482255
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
Oke, eigen topic voor gemaakt. Vrees dat het dood zal bloeden, maar we zien.
Zoveel F1 topics zijn er niet dus een regelmatige kick kan geen kwaad aldaar.
Calm down, please!
pi_32482436
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
Oke, eigen topic voor gemaakt. Vrees dat het dood zal bloeden, maar we zien.
Thanks .
pi_32487861
Calmer than you are
pi_32488962
Britain's Legge said: "It was great driving a F1 car for the first time, even if I did end up learning about traction control the hard way.

pi_32490104


Kende d'r nog niet. Vrouwen in de F1
Where facts are few, experts are many.
pi_32491030
In het algemeen wel ja...maar deze is toch redelijk zaaddodend.
Calmer than you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 november 2005 @ 02:52:41 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32498428
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
In het algemeen wel ja...maar deze is toch redelijk zaaddodend.
heb dr net op tv gezien, niet onaardig hoor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32499817
quote:
Op woensdag 23 november 2005 02:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

heb dr net op tv gezien, niet onaardig hoor
zaaddodend

Calm down, please!
  woensdag 23 november 2005 @ 09:19:38 #19
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_32500264
Oud-teambaas waarschuwt Massa
Adriano Morini was in 2001 de teambaas van Felipe Massa, bij het F3000-team Draco. Later werd hij ook zijn manager. Aankomend seizoen zal de Braziliaan voor Ferrari rijden, maar volgens Morini ligt er een gevaar op de loer. Ook ziet hij de volgende maand voor Midland testende Marcus Winkelhock als de beste coureur waar hij ooit mee gewerkt heeft.

"Wat talent betreft is Felipe de beste," vertelde hij aan F1Racing.nl. "Als zijn auto goed afgesteld is, laat hij iedereen achter zich. Maar alleen talent is niet genoeg in de F1. Je hebt ook technische kennis nodig. En dat is altijd zijn probleem geweest. Ik heb geprobeerd hem er enthousiast voor te maken. Natuurlijk is hij er wel op vooruit gegaan in de afgelopen jaren, maar het was wel zijn zwakke punt."

Ook Rubens Barrichello reed ooit voor het Draco-team. Nu vertrekt hij van Ferrari naar Honda. Veel mensen zeggen dat Michael Schumacher altijd meer steun van Ferrari heeft gehad, maar Morini deelt die mening niet. "Ik vind dat onzin," zei hij. "Ik zou natuurlijk Rubens moeten steunen, maar ik ben een eerlijk mens. Ik heb vijf jaar met Ignazio Lunetta gewerkt, die een tijd de engineer van Schumacher is geweest. Ook ken ik de manier van werken van Schumacher en Barrichello. Voor Rubens geldt hetzelfde als wat ik over Massa zei. De kracht van Michael is niet alleen zijn talent, maar ook zijn technische kennis. Veel coureurs houden van rijden, maar niet van auto's."

Volgende maand zal nog een andere coureur die Morini goed kent, zijn debuut maken. Marcus Winkelhock test dan voor Midland. "Voor mijn gevoel is Winkelhock de beste coureur die ooit voor mij gereden heeft," zegt de teambaas. "Hij is zelfs beter dan Barrichello en Massa. Ik hoop dat hij het gaat maken in de F1. Dat heeft hij verdiend."


Bron F1Racing.nl
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_32504607
Het moet toch niet gekker worden:
Super Aguri denkt aan oude Arrows
Het Super Aguri F1 team van Aguri Suzuki moet zich haasten wil het in maart aan de start van het wereldkampioenschap 2006 verschijnen. Om dat doel te bereiken, is men aan het onderhandelen met Paul Stoddart om de oude Arrows-chassis over te kopen.

“We praten met hen”, bevestigt Stoddart aan Reuters. “Rijden met de oude Arrows-wagens is perfect mogelijk. Tot Imola 2005 hebben we met de wagens van 2002 gereden zonder er veel op aan te passen.”

Minardi kocht in 2003 bijna de hele oude Arrows-inboedel op. Het A23-chassis, van de hand van Mike Coughlan, werd echter nooit in races ingezet.

Super Aguri denkt als motorleverancier aan Honda. Stoddart raadt een gelimiteerde V10 aan: “Dat kan het chassis compenseren en tegelijkertijd hebben ze een jaar de tijd om hun eigen wagen te bouwen.”
  woensdag 23 november 2005 @ 13:24:46 #21
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_32505678
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:40 schreef kriele het volgende:
Het moet toch niet gekker worden:
Super Aguri denkt aan oude Arrows
blabla...
Ik las het net!! dit is dan toch pure geldverspilling of ligt dat aan mij
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_32506554
Een goed chassis bouwen in een paar maanden is helemaal onmogelijk, dus ach zo gek is het nog niet. Bovendien waren ze dacht ik van plan de oude Arrows fabriek te gaan gebruiken. Scharrel nog wat personeel uit die tijd op en je hebt in ieder geval een team met wat samenhang. Dat ze in 2006 achteraan rijden is toch wel zeker.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 23 november 2005 @ 13:57:57 #23
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32506594
kunnen ze dan niet beter een jaartje wachten en zelf een auto bouwen
The line is a dot to you!
pi_32507004
Waarom zouden ze een jaartje wachten? M.i. is er geen betere test dan het tijdens het echte werk (de GP-weekends) te gaan proberen. 2006 zou toch al een overgangsjaar zijn en iedereen weet dat toch ook wel. Bovendien is een nieuw team erbij altijd heel leuk en kan het een mooie leerschool zijn voor jonge coureurs.
pi_32507073
quote:
woensdag 23 november 2005 om 13:36
- Robert Doornbos heeft in Vallelunga verklaard dat hij dicht bij een overeenkomst voor 2006 zit.

Dat verklaarde de geboren Rotterdammer in gesprek met de collega's van Crash.net. Om welk team het gaat wilde Doornbos niet zeggen, maar de keuzes lijken beperkt: in de praktijk hebben alleen BMW en Williams nog een plekje vrij.

"Ik heb een idee van wat ik komend jaar ga doen", weet Doornbos. "Ik zou het graag willen vertellen maar ik mag geen details vrijgeven. Het is bijna rond en ik hoop dat ik snel achter het stuur kan kruipen om de wagen aan de tand te voelen. Het is een investering in mijn carrière. Ik ben nog steeds erg jong en ik denk dat ik een goede carrière kan hebben in de Formule 1."

Zonder een team expliciet te noemen lijkt het tussen de regels door om een overeenkomst te gaan waarbij het om een jaar testen gaat, waarna de Minardi-coureur kan promoveren naar de functie als racecoureur. "Ik hoop dat de bekendmaking voor de Kerst al plaatsvindt. Vorig jaar waren de kerstdagen namelijk erg gestresst. Deze keer zou ik het graag iets meer relaxed willen vieren! We zullen zien!"

Mocht Doornbos inderdaad als derde coureur instappen bij Williams of BMW, dan betekent dat dat er volgend jaar drie Nederlanders actief zullen zijn tijdens een grand-prixweekeinde. Eerder al tekenden Nicky Pastoorelli en Christijan Albers een contract bij Midland. Het is nog niet eerder voorgekomen dat de Nederlandse inbreng een dergelijke omvang heeft.

Tegenover RaceFreaks.nl verklaart een woordvoerder dat "het inderdaad zo is dat we - met de partijen waarmee we in gesprek zijn - verwachten dat we binnen afzienbare tijd uitsluitsel hebben. Maar omdat onder een overeenkomst natuurlijk ook de handtekening van het desbetreffende team moet komen, kunnen we nooit 100% zekerheid afgeven."

De woordvoerder besluit door te melden dat het absoluut de goede kant op gaat. Doornbos lijkt hiermee nog meerdere opties open te houden. Voorlopig resteren er nog 32 dagen tot de Kerst. De tijd zal het leren of Doornbos inderdaad zijn handtekening, samen met die van een Formule 1-team onder een geldig contract voor 2006 zal terugvinden.
bron
Calm down, please!
pi_32507328
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:56 schreef multatuli het volgende:
Een goed chassis bouwen in een paar maanden is helemaal onmogelijk, dus ach zo gek is het nog niet. Bovendien waren ze dacht ik van plan de oude Arrows fabriek te gaan gebruiken. Scharrel nog wat personeel uit die tijd op en je hebt in ieder geval een team met wat samenhang. Dat ze in 2006 achteraan rijden is toch wel zeker.
Bovendien was het Arrows-chassis best goed. Het is niet voor niks dat sponsoren van Jos meebetaalden aan de aankoop van dat chassis, in de hoop dat Minardi nog wat extra naar voren kon komen. Een jaartje achteraan zal het met het chassis echter wel worden, maar wie weet kunnen ze soms nog dichtbij Scuderia Torro Rosso of Midland komen.

Over Doornbos. Als ik zo zijn woorden lees denk ik niet dat hij in de F1 gaat rijden of testen. ik denk dat hij bezig is met een zitje in de GP2, in de hoop dan in 2007 terug te kunnen komen in de Formule 1.

edit: en meteen daarna lees ik:
quote:
Doornbos zegt dat de onderhandelingen met zijn nieuwe werkgever rond zijn en dat hij een contract gaat tekenen. "Als alles goed gaat komt er snel een bekendmaking, maar voor de inkt op het contract droog is kan ik niet zeggen waar het is," aldus de Nederlander. "Maar het is een topteam en het is een grote stap vooruit. Ik word vrijdagcoureur en ga alle testwerk doen."
  woensdag 23 november 2005 @ 14:24:44 #27
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_32507350
Doornbos heeft nu verklaard dat hij rond is met een team als vrijdagtester. Geen races dus voor hem komend jaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 23 november 2005 @ 14:30:34 #28
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32507513
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:14 schreef Rory78 het volgende:
Waarom zouden ze een jaartje wachten? M.i. is er geen betere test dan het tijdens het echte werk (de GP-weekends) te gaan proberen. 2006 zou toch al een overgangsjaar zijn en iedereen weet dat toch ook wel. Bovendien is een nieuw team erbij altijd heel leuk en kan het een mooie leerschool zijn voor jonge coureurs.
tja, het kost een hele hoop geld en ze krijgen er niks voor terug. Als ze elke keer als laatste eindigen op 10 ronden achterstand dan worden de sponsoren hier ook niet blij van....
The line is a dot to you!
pi_32510345
"De ervaring die Doornbos bij Jordan en Minardi heeft opgedaan zou voor RBR van grote waarde kunnen zijn. “Ervaring betekent in de Formule 1 alles. Ik ben al enkele jaren actief in de F1, ik ben een heel andere coureur."

Die is echt leuk. Dus naast een man als Coulthard komt Doornbos nog wat ervaring inbrengen na zijn 'vele jaren' in de F1 Wat zal Adrian Newey blij zijn met die extra input van een ervaren kerel die de ontwikkeling van Jordan en Minardi gezien heeft; die arme man stond natuurlijk met zijn handen in het haar. Zo'n formule 1 auto ontwikkelen is best moeilijk en Newey begint nog maar net

Als Albers dit gezegd had waren alle F1 forums weer een paar dagen moeilijk bereikbaar, maar goed met zekerheid uit zijn verband gerukt en verkeerd geschreven door de redacteur want ook Doornbos weet wel dat dat kul zou zijn. Toch komisch wat een nonsens mensen op F1 nieuws sites plaatsen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32516188
2006 F1 regelement toegevoegd in de OP

alles dat ge-highlight is is gewijzigd.
Calm down, please!
pi_32516504
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
"De ervaring die Doornbos bij Jordan en Minardi heeft opgedaan zou voor RBR van grote waarde kunnen zijn. “Ervaring betekent in de Formule 1 alles. Ik ben al enkele jaren actief in de F1, ik ben een heel andere coureur."
Ik denk eerder dat Doornbos doelde op Rosberg en aast op Williams.

Dit vind ik wel een beetje gek : http://www.hln.be/hln/cch/det/art_136000.html
Calm down, please!
pi_32528761
Om het lacherige sexisme in de f1 community wat te counteren:

"23-11 - Na een desastreus verlopen eerste testdag, verging het Katherine Legge vanochtend een stuk beter. De Britse reed achter het stuur van de Minardi PS05 in totaal 27 ronden in Vallelunga (Italië). En niet geheel onverdienstelijk ook.


Met een beste rondetijd van 1:21.176 was ze ruim drie seconden sneller dan Chanoch Nissany, die dit jaar als testcoureur actief was voor Minardi. De Israëliër kwam na vijftig omwentelingen niet verder dan een 1:24.650. ,,Ze reed een van de snelste tijden van de afgelopen drie dagen, waarmee ze wel bewezen heeft dat ze de Formule 1 aankan”, weet Paul Stoddart.

Overigens was het Juan Caceres die de baan nabij Rome vandaag (woensdag) als snelste rondde: 1:21.019. De coureur uit Uruguay was dus nét ietsje sneller dan de 25-jarige Legge. Toch lacht ze naderhand. ,,Het was fantastisch”, straalt de Britse.

,,Ik wil Paul Stoddart en alle Minardi-jongens bedanken voor hun steun gedurende de afgelopen twee dagen. Het was echt een geweldige ervaring en ik ben tevreden met mijn prestatie. Maar er is een klein probleempje: ik kan niet wachten tot ik weer mag!”

Chanoch Nissany als testcoureur is jezelf pas echt belachelijk maken...
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32528770
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:44 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Doornbos doelde op Rosberg en aast op Williams.

Dit vind ik wel een beetje gek : http://www.hln.be/hln/cch/det/art_136000.html
Nee hoor, het stuk ging over hem en de redactie dacht, zoals velen, dat er een deal met RBR aan zit te komen omdat iemand bij Ferrari (de nieuwe motorleverancier van RBR) dat gelekt zou hebben.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32528792
IJdel ventje trouwens:

24-11 - Paul Stoddart zal de boeken ingaan als de laatste coureur* die achter het stuur van een Minardi zit. De Australiër zal later vandaag op Vallelunga plaatsnemen in de PS05 om enkele ronden te rijden alvorens het echt afgelopen is met het Italiaanse team.


De 50-jarige Australiër, die in België bekendmaakte het Minardi-team te hebben verkocht aan Red Bull, houdt de eer dus aan zichzelf. Het is bij lange na niet de eerste keer dat hij in een Formule 1-bolide stapt. Zo had hij tot verschillende veilingen vele oud-Formule 1-bolides in zijn bezit. Ook heeft hij achter het stuur gezeten van alle Minardi’s die onder zijn bewind zijn gebouwd, maar dit wordt de eerste keer dat hij in de PS05 stapt.

,,Ik zal de laatste persoon worden die een Minardi bestuurt. Al te moeilijk zal het niet worden verwacht ik, ook al heb ik nog niet eerder in deze auto gezeten", meent Stoddart. ,,Het wordt geen al te serieuze test, hooguit een rondje of vijf. Het zal zeker iets bijzonders worden. Te snel zal ik niet gaan, daar ken ik het circuit niet goed genoeg voor."

Dat is toch een belediging voor Minardi. Zo'n oude knakker met nul race ervaring en veel centjes die zich altijd al te veel bemoeide met het team en dan nu ook nog eens de 'geschiedenis in willen rijden'. Had dan Minardi zelf gevraagd of een van de vele beroemde coureurs die ooit Minardi reden. Gelukkig gaat bij Midland die rus niet doen alsof hij er verstand van heeft en laat het werk door een ander doen.
Geld is mooi, maar verstand van racen beter en een wat kleiner ego helpt dan erg.

*cursivering door mij, had beter door Stoddart gedaan kunnen worden.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32529065
Je bedoelt wellicht Fisichella of de enige uit Minardi 'voortgekomen' WDC Alonso, die bij het afscheidsfeest van Minardi in China ook schitterde door algehele afwezigheid?

Dan geef ik Stoddart groot gelijk.
Calmer than you are
pi_32530142
quote:
Op donderdag 24 november 2005 07:08 schreef multatuli het volgende:

[..]

Nee hoor, het stuk ging over hem en de redactie dacht, zoals velen, dat er een deal met RBR aan zit te komen omdat iemand bij Ferrari (de nieuwe motorleverancier van RBR) dat gelekt zou hebben.
Het wordt geen RBR denk ik ... Williams (omdat Ecklestone dt graag wil en cash neerlegt) of zelfs nog hoger
Calm down, please!
pi_32530739
quote:
Contract verlengd tot en met 2009
Petronas hoofdsponsor BMW Sauber F1


24-11 - Petronas, al sinds 1995 sponsor van Sauber, blijft de komende vier seizoenen aan als hoofdsponsor van BMW Sauber. Dat hebben de betrokken partijen vandaag bekend gemaakt.

Petronas blijft ook de komende vier jaar bij de renstal uit Hinwil financieel ondersteunen, ook nu het als BMW Sauber verder gaat. ,,We zijn erg blij met deze overeenkomst’’, aldus BMW Motorsport directeur Mario Theissen. ,,Petronas is een grote marktspeler in Azië, wat voor ons ook in toenemende mate een belangrijke markt wordt.’’

Peter Sauber, in 2006 nog slechts als adviseur bij zijn oude renstal betrokken, was vandaag in een soort erefunctie bij de contractondertekening aanwezig.
bron: http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=7957
Calm down, please!
pi_32532002
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:30 schreef kepler het volgende:

[..]

tja, het kost een hele hoop geld en ze krijgen er niks voor terug. Als ze elke keer als laatste eindigen op 10 ronden achterstand dan worden de sponsoren hier ook niet blij van....
Ik vraag me af of die sponsoren wel blij zouden zijn met nietzeggende testresultaten op eenzame en grauwe testcircuits. Tevens blijf ik erbij dat dit veel en veel beter is voor Super Aguri. Het is niet alleen zo dat de sponsoren telkens hun wagen op de voorste rij willen zien. Erbij zijn is alleen al een doel. Immers we hadden ooit al eens een team dat alleen hierom meedeed, en gisteren werd duidelijk dat Petronas (al tien jaar tevreden met die 'geweldige' prestaties die Sauber ieder jaar weer neerzette) het contract verlengt, ook al riekt het overduidelijk naar een zwaar overgangsjaar voor BMW. Bovendien twijfel ik eraan of die chassis ECHT zo slecht zijn als wordt beweerd, onder het motto 'beter goed gejat, dan slecht verzonnen'.
pi_32538610
Populaire man, die Doornbos.



Als 'ie bij Williams gaat testen is z'n bijnaam natuurlijk allang duidenlijk

ROBBIE WILLIAMS
Calm down, please!
pi_32541009
LONDEN - Mogelijk wordt de Russische autocoureur Roman Roesinov volgend seizoen teamgenoot van Christijan Albers in de formule 1 bij Midland. Roesinov is voorgesteld op 10 december in Jerez de la Frontera testritten te rijden. "Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik hier mijn hele carrière op heb gewacht", zei de kandidaat.

"Het worden in Jerez mijn eerste kilometers in de formule 1. Ze zijn cruciaal." Roesinov is momenteel voor Rusland actief in de nieuwe Grand Prix des Nations A1. De renstal Midland is sinds enige tijd Russisch eigendom na het opheffen van de renstal Jordan-Toyota.


Albers heeft al getekend als eerste rijder voor het seizoen 2006. Behalve Roesinov is ook de Portugees Tiago Monteiro kandidaat voor het tweede stoeltje. Monteiro heeft één seizoen ervaring in de formule 1, bij Jordan. "

Ik vreesde al voor zo'n ontwikkeling toen Kolles zinspeelde op een mogelijke 'verrassing' Ben bang dat hij om Albers te krijgen zijn baas heeft moeten toezeggen dat die rus mocht testen en bij redelijke tijden het stoeltje krijgt. Kolles wil een goede rijder, die eigenaar zal de Russische markt interessanter vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 25-11-2005 03:23:27 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 november 2005 @ 22:23:46 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32550367
ik denk dat dat laatste zitje er zo bijna tegen opbod uitgaat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32552987
* Walter_Sobchak checkt portefeuille
Calmer than you are
pi_32557126
Als je 1:21.176 in een Minardi op Vallelunga weet te verbeteren ben je iig beter dan een meisje. Kom je niet verder dan evenaren dan prefereer ik toch Katherine Legge vrees ik , maar ja jij hebt je je avatar dan ook niet mee....
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32557356
Overigens bespottelijk nieuws:

Daarnaast mocht Chinach Nissany, Katherine Legge, Juan Caceres, Roldan Rodriguez, Luca Filippi, en Davide Rigon allen in de Minardi PS05 rijden. Beschamend was daarbij dat de vaste testcoureur van Minardi, de Israëliër Chanoch Nissany, geen enkele debutant voor kon blijven.

Testsessie Vallelunga
1. J. Caceras 1.21.019
2. L.. Filippi 1.21.092
3. K. Legge 1.21.176
4. D. Riggon 1.22.571
5. R. Rodriquez 1.23.140
6. C. Nissany 1.23.272

De tijd van meneer Stoddart is maar niet gepubliceerd, maar die gaf op voorhand al aan het circuit nitet goed te kennen
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32558804
Hoe goed is die Roesinov eigenlijk? En is dat niet die A1GP-coureur?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 november 2005 @ 11:54:07 #46
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32562204
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 09:19 schreef Rory78 het volgende:
Hoe goed is die Roesinov eigenlijk? En is dat niet die A1GP-coureur?
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:53 schreef multatuli het volgende:
LONDEN - Mogelijk wordt de Russische autocoureur Roman Roesinov volgend seizoen teamgenoot van Christijan Albers in de formule 1 bij Midland. Roesinov is voorgesteld op 10 december in Jerez de la Frontera testritten te rijden. "Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik hier mijn hele carrière op heb gewacht", zei de kandidaat.

"Het worden in Jerez mijn eerste kilometers in de formule 1. Ze zijn cruciaal." Roesinov is momenteel voor Rusland actief in de nieuwe Grand Prix des Nations A1. De renstal Midland is sinds enige tijd Russisch eigendom na het opheffen van de renstal Jordan-Toyota.


Albers heeft al getekend als eerste rijder voor het seizoen 2006. Behalve Roesinov is ook de Portugees Tiago Monteiro kandidaat voor het tweede stoeltje. Monteiro heeft één seizoen ervaring in de formule 1, bij Jordan. "

Ik vreesde al voor zo'n ontwikkeling toen Kolles zinspeelde op een mogelijke 'verrassing' Ben bang dat hij om Albers te krijgen zijn baas heeft moeten toezeggen dat die rus mocht testen en bij redelijke tijden het stoeltje krijgt. Kolles wil een goede rijder, die eigenaar zal de Russische markt interessanter vinden.
volgens mij dus wel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32587138
knip
Calm down, please!
pi_32591302
quote:
Richard Burns overleden

Voormalig wereldkampioen Rally Richard Burns is vrijdag overleden. Hij was 34 jaar en bezweek aan de gevolgen van een hersentumor.

Burns werd in 2001 wereldkampioen Rally, tot nog toe de enige Brit die in die opdracht slaagde. In 2003 zag hij zich gedwongen te stoppen met racen door een hersentumor. Hij lag op dat moment aan de leiding in het kampioenschap, met negen zeges.

Hij stierf exact 4 jaar nadat hij wereldkampioen werd.
Ode aan een groot kampioen SALUT!
mijn leeftijd, verdomme...

bron: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8049_0_1_0
Calm down, please!
pi_32595009
quote:
Doornbos tekent bij Red Bull Racing

F1world.be heeft uit een wel ingelichte buitenlandse bron vernomen dat Robert Doornbos een overeenkomst heeft met het eerste team van Red Bull, Red Bull Racing. De overeenkomst tussen de Nederlander en Red Bull Racing zal publiekelijk bekend worden gemaakt op een persconferentie aanstaande dinsdag.

Afgelopen woensdag meldden wij u reeds dat Doornbos had laten weten dat hij bijna rond was met een team voor 2006. Hij zei toen ook dat hij nog voor Kerstmis zijn toekomst ging verduidelijken. Ondertussen waren er volop speculaties over Doornbos zijn mogelijkheden voor 2006. De Nederlander werd gelinkt aan Williams als derde rijder, maar ook een racezitje bij Midland F1 Racing behoorde tot de mogelijkheden. Uiteindelijk blijkt het dus een plaatsje bij Red Bull Racing te zijn geworden en krijgen we geen double-dutch bij Midland F1 Racing. Aanstaande dinsdag volgt op de persconferentie ongetwijfeld meer informatie ...
bron: http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12379_0_2_0_C

Imo gewoon een gegokte conclusie nu dat Williams Doornbos heeft uitgesloten.
Ik wacht het officiële neiuws van RD wel af
Calm down, please!
pi_32599585
Er hebben eerder vrouwen in de F1 meegedaan.. maar er is maar 1 die punten heeft gehaald.. In totaal ½ punten

Wie kan er meer vertellen over de onderste twee teams uit de OP?
pi_32600099
quote:
Albers vond het jammer dat Doornbos kwam

Christijan Albers heeft zijn oude teamgenoot Patrick Friesacher een hart onder de riem gestoken. Friesacher moest tijdens het seizoen zijn positie afstaan aan Robert Doornbos omdat hij zijn sponsorverplichtingen niet kon nakomen.

Albers vond het jammer dat Friesacher plaats moest maken voor Robert Doornbos. Friesacher het namelijk een betere feedback dan Doornbos, "Friesacher en ik konden goed samenwerken. Zijn feedback was goed, en dat kwam in voordeel uit voor de ontwikkeling van de wagen. ik vind het jammer dat hij het seizoen niet kon uitrijden." aldus Albers over zijn oude teamgenoot.

Rondom Friesacher is het erg stil wat hij gaat doen volgend jaar. Albers is inmiddels verzekerd van een stoeltje, hij zal uitkomen voor Midland.
Dit is dus de woorden in de mond leggen. Albers heeft het niet één keer over Doornbos gehad in dat interview, voor zover ik weet. Toch is de titel van dit nieuwsbericht "Albers vond het jammer dat Doornbos kwam". Natuurlijk heeft Albers (door Doornbos z'n naam "kundig" te omzeilen) Doornbos wel weer zwart gemaakt maar dit riekt naar sensatie-pers.

bron: http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1133022519&archive=&start_from=&ucat=&
Calm down, please!
pi_32600263
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Er hebben eerder vrouwen in de F1 meegedaan.. maar er is maar 1 die punten heeft gehaald.. In totaal ½ punten

Wie kan er meer vertellen over de onderste twee teams uit de OP?
Super Aguri F1 = (het 11de team) een nieuw team dat zich onder de vleugel van Honda zou gaan scharen (technologische data delen). Het wordt in de volksmond het Honda B-team genoemd. Mogelijke rijders zijn o.a. Takuma Sato, om zo Honda te beschermen tegen de negatieve publiciteit die ze in Japan hebben vergaard enigzins teniet te doen. Het team zou mogelijk gebruik kunnen gaan maken van het oude Arrows chassis, dat nu in bezit is van Stoddart. Dit moeten ze haast wel want er is geen tijd om een nieuw chassis te ontwikkelen.

Squadra Toro Rosso = Het oude Minardi dat opgekocht is door Red Bull Racing. De letterlijke vertaling mag dan ook duidelijk zijn : Het team van de Rode Stier. Dit team is duidelijk het Red Bull B-team. Hier hoopt Red Bull jong talent te kunnen verwerven (en z.s.m. de eerste Amerikaan sinds lang als het aan hun ligt), technische data uit te wisselen en ik geloof dat ze ook op verschillende banden gaan rijden. Christian Klien, Vitantonio Liuzzi, Scott Speed en Neel Jani worden als mogelijke rijders genoemd.
Calm down, please!
pi_32600722
ik heb een jaartje Race Reports (Formule 1 blad) weg te geven (jun 2004 - maa 2005) weg te geven.

NIET te koop dus maar gewoon voor de eerste die ze zou willen hebben en ophalen.

MSN me op walter punt wacha dot nl als het je wat lijkt
Calm down, please!
pi_32605341
Doornbos test voor Red Bull

Afgelopen woensdag heeft Robert Doornbos een stoeltje gepast bij Red Bull Racing, volgens betrouwbare bronnen van F1Racing.nl. Aankomende week mag hij zijn eerste rondjes voor zijn nieuwe team rijden. Woensdag zal Doornbos in Barcelona testen. Mocht hij deze winter indruk maken op het team, behoort zelfs een racestoeltje tot de mogelijkheden.

Doornbos' sponsor Muermans zou het mogelijk hebben gemaakt. Het doorlopende contract met Minardi zou moeten worden afgekocht door Red Bull. Muermans wilde echter geen geld zien maar een stoeltje voor Doornbos.

Doornbos was afgelopen seizoen derde rijder bij Jordan, tot de Grand Prix van Hockenheim. Vanaf toen reed hij voor Minardi, als vervanger van Patrick Friesacher.

In zijn seizoen voor de F1 kwam hij in actie voor het Arden F3000-team, waar Christian Horner de teambaas was. Nu is hij teambaas bij Red Bull.

Bron: www.f1racing.nl
pi_32609477
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 22:03 schreef HPoi het volgende:
Doornbos test voor Red Bull

Afgelopen woensdag heeft Robert Doornbos een stoeltje gepast bij Red Bull Racing, volgens betrouwbare bronnen van F1Racing.nl. Aankomende week mag hij zijn eerste rondjes voor zijn nieuwe team rijden. Woensdag zal Doornbos in Barcelona testen. Mocht hij deze winter indruk maken op het team, behoort zelfs een racestoeltje tot de mogelijkheden.

Doornbos' sponsor Muermans zou het mogelijk hebben gemaakt. Het doorlopende contract met Minardi zou moeten worden afgekocht door Red Bull. Muermans wilde echter geen geld zien maar een stoeltje voor Doornbos.

Doornbos was afgelopen seizoen derde rijder bij Jordan, tot de Grand Prix van Hockenheim. Vanaf toen reed hij voor Minardi, als vervanger van Patrick Friesacher.

In zijn seizoen voor de F1 kwam hij in actie voor het Arden F3000-team, waar Christian Horner de teambaas was. Nu is hij teambaas bij Red Bull.

Bron: www.f1racing.nl
Dit komt aardig in de buurt van wat ik zelf ook geloof.
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 27 november 2005 @ 03:47:12 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32611628
doorlopend contract bij Minardi?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32613846
quote:
Op zondag 27 november 2005 03:47 schreef rubbereend het volgende:
doorlopend contract bij Minardi?
Iets vergelijkbaars als Villeneuve ... zou kunnen.
Calm down, please!
pi_32614015
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Iets vergelijkbaars als Villeneuve ... zou kunnen.
Het gaat dus om het sponsorcontract van Muermans volgens dit bericht. Als het idd zo is heeft muermans het goed gedaan voor Doornbos. Als hij bij Squadra Torro Rosso mag testen of zelfs bij Red Bull, zie ik hem nog wel een race rijden volgend jaar. Williams was leuker geweest, maar het blijft toch pakken wat je pakken kan.
pi_32614301
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:50 schreef mbn het volgende:

[..]

Het gaat dus om het sponsorcontract van Muermans volgens dit bericht. Als het idd zo is heeft muermans het goed gedaan voor Doornbos. Als hij bij Squadra Torro Rosso mag testen of zelfs bij Red Bull, zie ik hem nog wel een race rijden volgend jaar. Williams was leuker geweest, maar het blijft toch pakken wat je pakken kan.
En als we dan Doornbos z'n eigen woorden er naast leggen:
quote:
“Binnenkort zullen we gaan testen. Het zal voor mij een grote stap vooruit zijn, want het gaat om de rol als vrijdagcoureur binnen een topteam,” aldus Doornbos.
dan kunnen we bijna al concluderen dat het RBR wordt

maargoed ... nog maar effe in zijn eigen woorden horen voordat we zoiets aannemen.
Calm down, please!
pi_32617238
Ik dacht dat renault, Ferrari en mc laren de topteams zijn. Ik wist niet dat RB daar ook al bij hoorde.
pi_32617406
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:17 schreef kriele het volgende:
Ik dacht dat renault, Ferrari en mc laren de topteams zijn. Ik wist niet dat RB daar ook al bij hoorde.
RBR gaat volgend jaar met een Ferrari motor (en de daarbij horende ondersteuning) rijden EN Red Bull is één van de rijkere teams in het veld (zo niet het rijkste). Red Bull neemt de sport erg serieus.

Bovendien reken ik Williams, Honda en Toyota ook wel tot de top-teams (als je linea recta van Minardi vandaan komty is alles een top-team )
quote:
Clever marketing helped Dietrich Mateschitz turn a so-so beverage into a billion-dollar brand.
Red Bull, the "energy" drink created by Austrian Dietrich Mateschitz, doesn't taste very good. Nor does it sound very appealing: The berry-flavored beverage is spiked with mysterious additives like taurine and glucuronolactone. And at $2 for an 8.3-ounce can, Red Bull's retail price is at least double what you'd pay for a 12-ounce can of Coke. But it does pack some energy. Red Bull, with 80 milligrams of caffeine, has more than double the dose found in the larger Coke serving, and it has 110 calories per serving versus Coke's 140.

Consumers downed 1.9 billion cans of Mateschitz's potion last year, generating just about $2 billion in revenue. By our reckoning Mateschitz's 49% share of the business is worth $2 billion.
...
bron : forbes

[ Bericht 26% gewijzigd door Googolplexian op 27-11-2005 14:29:31 ]
Calm down, please!
  zondag 27 november 2005 @ 15:49:00 #62
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_32619751
Daarnaast hebben ze Adrian Newey vanaf 1 Januari als ontwerper. Niet dat de nieuwe auto dan effect heeft maar de doorontwikkeling ervan wel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_32620925
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:24 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

RBR gaat volgend jaar met een Ferrari motor (en de daarbij horende ondersteuning) rijden EN Red Bull is één van de rijkere teams in het veld (zo niet het rijkste). Red Bull neemt de sport erg serieus.

Bovendien reken ik Williams, Honda en Toyota ook wel tot de top-teams (als je linea recta van Minardi vandaan komty is alles een top-team )
[..]

bron : forbes
Zolang ze geen exclusieve motor hebben worden ze geen echt topteam. Dat zal Ferrari niet toestaan. De financiele middelen lijken ze wel te hebben.
In dat opzicht snap ik ook niet goed waarom de met RB1 niet verder gegaan met Cosworth. Als ze toch zoveel geld hebben had ik Cosworth extra ondersteund en hadden ze een exclusieve motor gehad.

[ Bericht 10% gewijzigd door kriele op 27-11-2005 16:39:33 ]
pi_32639311
quote:
Mateschitz bevestigt komst Doornbos

De Oostenrijkse teameigenaar en directeur van Red Bull, Dietrich Mateschitz, heeft gisteravond de komst van Robert Doornbos als vrijdagrijder bij het team bevestigd.

Daarmee is de cirkel rond en kunnen we ons gaan opmaken voor een zeer interessant seizoen met Robert Doornbos, Nicky Pastorelli en Christijan Albers die elk Grand Prix weekend aanwezig zullen zijn als coureur of testcoureur bij de teams van MidlandF1 en Red Bull.

Vandaag vliegt Robert Doornbos richting Barcelona alwaar de laatste details rondom zijn nieuwe contract besproken zullen worden en het uiteindelijke contract ondertekend kan worden. Daarmee komt hij onder leiding van Christian Horner te staan. Geen onbekende voor de Rotterdammer. Horner werkte al eerder samen met Doornbos in zijn Formule-3000-periode.

Als alles meezit gaan we Robert dinsdag of woensdag voor het eerst in de Red Bull wagen van het team zien. Wanneer Doornbos officieel gepresenteerd gaat worden is nog niet bekend.


bron: http://www.formula1.nl/in(...)tigd_komst_doornbos/

edit: op de officiele sites nog niets te vinden trouwens RBR en RD, that is

[ Bericht 6% gewijzigd door Googolplexian op 28-11-2005 10:27:08 ]
Calm down, please!
pi_32639482
en deze voor alle Jensen-Fans: http://www.celebritymessages.com/productList.aspx?cid=11

how low can you go
Calm down, please!
pi_32641293
De nieuwe TOYOTA!!!!!!!!!!!!!!









[ Bericht 8% gewijzigd door HPoi op 28-11-2005 12:03:36 ]
pi_32642252
http://www.toyota-f1.com/public/en/news/index.html

EN

Toyota stelt nieuwe F1-wagen voor

Uitgegeven: 28 november 2005 11:10
Laatst gewijzigd: 28 november 2005 11:20

BARCELONA - Toyota stelde maandag als eerste team hun nieuwe F1-wagen voor 2006 voor. De nieuwe TF106 maakt dinsdag zijn debuut tijdens de gezamenlijke testsessie in Barcelona. Het team hoopt op deze manier een voordeel op de andere teams te krijgen.
"Net als vorig jaar willen we snel met onze nieuwe wagen testen. Op die manier kunnen we de wagen betrouwbaar maken en de aërodynamica nog bijsturen voor de eerste race. De TF106 die we in Barcelona gebruiken is dus nog maar de eerste stap van ons uitgebreide ontwikkelingsprogramma", verklaart technisch dirceteur Mike Gascoyne het vroege debuut van de TF106. "Deze strategie zorgde ervoor dat we bij de start in 2005 heel competitief waren en we zijn er zeker van dat dit ook nu weer het geval zal zijn."
Dat net Toyota als eerste F1-team hun nieuwe wagen presenteert is geen toeval. Het team begon eind 2004 namelijk al aan het ontwerp van de wagen. Het resultaat werd een wagen die er vooraan zoals zijn voorganger uitziet, maar de achterkant van de wagen is compleet nieuw.

"De achterkant van de wagen moest compleet hertekend worden om de nieuwe V8-motor optimaal in te passen."

Die nieuwe motor moet in 2006 de troef van het team worden. In 2005 moest het team slechts één keer opgeven met motorpech en dat willen ze volgend seizoen graag herhalen. De nieuwe motor werd de voorbije maanden al uitgebreid getest in de fabriek en wordt vanaf dinsdag op het circuit klaargestoomd voor zijn racedebuut in maart.

Bron: nu.nl
  maandag 28 november 2005 @ 13:18:16 #68
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_32643179
die sidepots.. nice
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_32643235
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:18 schreef TimoBasso het volgende:
die sidepots.. nice
Klein, ivm V8. Maar mooie wagen van Toyota!
  maandag 28 november 2005 @ 15:43:10 #70
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_32646955
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=104102

Morgen (dinsdag) zal Robert Doornbos voor Red Bull testen.
Het team is in Barcelona bezig met de voorbereiding en stelt de auto af voor de voormalig Minardi-coureur.
Naast de Nederlander komt ook Christian Klien in actie.
De tests die Doornbos voor Red Bull gaat rijden kunnen van groot belang zijn voor het verdere verloop van zijn F1-carrière.
Wanneer hij het goed doet, behoort ook racen tot de opties.



Edit:
Zie ik daar een Nederlandsche vlag naast zijn naam op de auto ?
Ik dacht dat ie met een Monegaskische licentie reed
Die vlag zag je afglopen seizoen ook steeds bij zijn naam op de ranking staan (toch?)
Burnt to the core but not broken
pi_32647943
ja dat klopt maar op de minardi zat ook een NL sticker en RD heeft de NL licentie aangevraagd dus gewoon het volkslied als hij per ongeluk keer winnen
  maandag 28 november 2005 @ 16:51:52 #72
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_32648737
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:18 schreef TJDoornbos het volgende:
ja dat klopt maar op de minardi zat ook een NL sticker en RD heeft de NL licentie aangevraagd dus gewoon het volkslied als hij per ongeluk keer winnen
Hoezo per ongeluk
Burnt to the core but not broken
  maandag 28 november 2005 @ 17:03:08 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_32649003
Ik vind de nieuwe Toyota weer erg mooi, zeker nu de airbox volgens mij wat kleiner is geworden.

Even ter vergelijking:

2005


2006


Ja, ik heb de 2006 auto even gespiegeld, zodat het makkelijker vergelijken is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 28 november 2005 @ 17:11:16 #74
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_32649191

Layout van de nieuwe Williams

Kwa kleurenstelling nu al de mooiste bak
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 november 2005 @ 17:13:44 #75
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32649249
Williams gave kleurtje die bak
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32649345
Vindt het mooi, nu ie meer rood is. (en dat is niet alleen omdat ik Ferrari-fan ben)
pi_32649370
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:11 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
Layout van de nieuwe Williams

Kwa kleurenstelling nu al de mooiste bak
Prost Peugeot.
pi_32649531
het autonummer doet me denken aan hoe de autonummers in de jaren '60 op de auto's stonden
  maandag 28 november 2005 @ 17:27:07 #79
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_32649621
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:18 schreef HPoi het volgende:

[..]

Prost Peugeot.
Prost,Jaguar

mooie wagens
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_32650098
Hmm ze maken ons wel erg lekker met al die nieuwe gave wagens! En het duurt nog zoooo lang
pi_32657822
Vind die Williams er wel mooi uit zien. Ben benieuwd of hij ook zo blijft qua kleustelling.

En de nieuwe Toyota ziet er mooier uit dan de wagen van 2005.
  dinsdag 29 november 2005 @ 04:38:56 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32663260
Is grappig date Intel op de achtervleugel van de Toyota staat, ik dacht dat dat de hoofdsponsor van Mclaren is voor 2006.
pi_32663332
quote:
Mol: "Doornbos maakt kans op racestoeltje"

Politieke spelletjes spelen bij Red Bull de boventoom. Nadat we Robert Doornbos gisteren over het circuit zagen lopen met kleding van Red Bull aan, wisten we genoeg. Het contract tussen beiden is getekend. Maar wat staat er precies in en hoe zullen we Robert Doornbos komend seizoen gaan zien in de Red Bull wagen.

Als we Olav Mol mogen geloven is Doornbos komend seizoen in principe testrijder. Maar...... mocht Robert komende winter nu veel indruk maken Christian Horner, dan zou hij wel eens kunnen promoveren tot 2e rijder naast David Coulthard. Dit alles schijnt weer met de verstandhouding te maken te hebben tussen Horner er Klien. De teambaas schijnt niet echt gecharmeerd te zijn van Klien en destemeer van onzer Robert. Dit liet Mol gisteren weten tegenover Rob van Someren op Radio Veronica.

Daarmee lijkt het een beetje op het verhaal “Liuzzi-Klien” te gaan lijken. Beide heren zouden afgelopen jaar evenveel kansen krijgen om te rijden in een Formule 1 wagen. Uiteindelijk mocht Liuzzi maar 4 races rijden tegenover 14 voor Klien.

Voorlopig heeft het team nog steeds officieel niets bekend gemaakt. Verwacht wordt dat vanochtend vroeg er meer duidelijkheid zal komen en dat Doorbos en Red Bull haar samenwerking bekend gaan maken. Naar alle waarschijnlijkheid krijgen we dan ook meer informatie over de rol van Doornbos in 2006.
bron: http://www.formula1.nl/in(...)ans_op_racestoeltje/


3 heb je, 2 kan je krijgen
Calm down, please!
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:56:13 #84
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32666068
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 05:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron: http://www.formula1.nl/in(...)ans_op_racestoeltje/


3 heb je, 2 kan je krijgen
ik weet niet wat ik daarvan moet geloven eerlijk gezegt.

Dat Horner gecharmeerd van Doornbos is kan ik me voorstellen, hij heeft immers in de F3000 een goeie indruk achtergelaten bij de teambaas van Redbull.

maarja je weet niet of de grote baas van RB Dieter M gecharmeerd van Roberto is.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_32666520
De testrol is in ieder geval officieel bevestigd. Goede kans voor Doornbos. Hopen dat hij er iets van maakt. In de test is hij in ieder geval aardig op weg:
quote:
1 Alex Wurz (M) Mc Laren M 1'23.034 5 - 200.6 15
2 Jarno Trulli (B) TOYOTA B 1'20.399 17 +0.600 207.2 20
3 Pedro de la Rosa (M) Mc Laren M 1'20.474 18 +0.675 207.0 20
4 Robert Doornbos (M) RED BULL M 1'22.407 11 +2.373 202.1 13
5 Andy Priaulx (B) WILLIAMS B 1'25.055 5 +5.256 195.8 6
6 Christian Klien (M) RED BULL M 1'28.668 9 +8.869 187.9 10
7 Nick Heidfeld (M) Sauber BMW M 1'37.281 3 +17.482 171.2
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:19:05 #86
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32666577
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:11 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
Layout van de nieuwe Williams

Kwa kleurenstelling nu al de mooiste bak
Zeker een fraaie!
pi_32668399
Volgens mij snap ik iets niet aan die testuitslagen hierboven. Hoe komt Wurz met 1.23 bovenaan en de La Rossa met 1.20 op de derde plaats?

Verder was de uitslag gisteren:
G. Paffett McLaren 1:20.586 57 M
A. Wurz McLaren 1:21.207 7 M
N. Heidfeld BMW Sauber 1:21.356 30 M

en dan zou Heidfeld vandaag 1.37 rijden? Please enlighten me
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32668448
Hmm, F1today meldt:
De tijden van vanochtend 29 november:
1. Klien - 1:17.750 / 31 ronden
2. Trulli - 1:18.641 / 41 ronden
3. de la Rosa - 1:19.154 / 35 ronden
4. Wurz - 1:19.417 / 22 ronden
5. Liuzzi - 1:20.432 / 31 ronden
6. Priaulx - 1:21.739 / 15 ronden
7. Doornbos - 1:21.972 / 21 ronden
8. Heidfeld - 1:22.607 / 19 ronden

Da's een heel ander lijstje.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32668568
Wat is er zo mooi aan de nieuwe williams Hij heeft maar 1 kleur.. Zit weinig spectaculairs aan op deze manier
Where facts are few, experts are many.
pi_32668726
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:58:38 #91
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_32668818
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:46 schreef Atreidez het volgende:
Wat is er zo mooi aan de nieuwe williams Hij heeft maar 1 kleur.. Zit weinig spectaculairs aan op deze manier
Tis trouwens alleen voor de winter tests .. dus u heeft nog hoop
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_32668957
quote:
Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...

Nee, albers gaat knallen volgend seizoen!! (niet in de muur, maar qua punten)
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:19:20 #93
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_32669335
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:03 schreef HPoi het volgende:

[..]

Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...

Nee, albers gaat knallen volgend seizoen!! (niet in de muur, maar qua punten)
Grapjas
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_32669815
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:03 schreef HPoi het volgende:

[..]

Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...

Nee, albers gaat knallen volgend seizoen!! (niet in de muur, maar qua punten)
Maar Klien rijdt Doornbos op dik 4 seconden, dus in die RBR zit een stuk meer potentieel. Maar goed de oude Minardi is ook vet sneller dan de Williams voorlopig. Niet zo gek natuurlijk want aan die Minardi is niet veel meer gedaan dan wat motorknijpen terwijl de andere teams allemaal aan hun chassis hebben moeten frutten om die V8 erin te persen.

edit: RD inmiddels op 3,5 achter Klien.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32670087
Maar Toro Rosso rijdt gewoon met een RB chassis. Stoddart heeft de PS05 auto's zelf gehouden.
pi_32670309
Yip, ik nam gewoon het taalgebruik van HPoi over, maar nog steeds zit daar dus die V10 in.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32670528
Je weet niet wat en hoe en met welk doel ze testen. Deze tijden zeggen geen ruk. Nog minder dan een vrijdagtraining. Het is alleen leuk om bovenaan te staan en het is zeker geen schande om onderaan te staan. Of worden die Willy's volgend jaar echt ingemaakt door die Toro's?
pi_32670596
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:05 schreef Rory78 het volgende:
Je weet niet wat en hoe en met welk doel ze testen. Deze tijden zeggen geen ruk. Nog minder dan een vrijdagtraining. Het is alleen leuk om bovenaan te staan en het is zeker geen schande om onderaan te staan. Of worden die Willy's volgend jaar echt ingemaakt door die Toro's?
Inderdaad. Testen en de bijbehorende tijden zeggen ook geen ruk. Maar dat willen velen niet accepteren. Want het is bijna schieronmogelijk dat een Klien zoveel sneller is. Dat kan gewoon niet.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:18:56 #99
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_32672469
Klien rijd met een V10, Robert met een geknepen V10!
Toyota die gaan pas hard!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_32674386
Volgens diverse sites waaronder het meestal zeer betrouwbare formula1.com rijdt Doornbos met een V8 net als Klien. Zie hier

en ik weet niet waar ik dit lijstje vandaan heb, maar ook dat lijkt me heel nauwkeurig:

"Het zal een interessante eerste week worden; Williams, Red Bull Racing en BMW zullen zich volledig richten op de nieuwe V8-motor. Renault en Scuderia Toro Rosso zullen nog met een V10-motor de test afleggen terwijl McLaren, Toyota en B·A·R zowel met een V8-motor als de V10-motor in actie zullen komen. Veel wordt verwacht van de combinatie Williams-Cosworth en Red Bull Racing-Ferrari. "

Bovendien zou een V10 op dit moment qua ontwikkeling juist een voordeel zijn. Liuzzi staat nog steeds boven Doornbos.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32674642
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:34 schreef multatuli het volgende:
Volgens diverse sites waaronder het meestal zeer betrouwbare formula1.com rijdt Doornbos met een V8 net als Klien. Zie hier
Red Bull schijnt pas per 1 december de beschikking te hebben over de Ferrari V8's. En ik geloof niet dat de Red Bull-auto zo goed is dat die met een V8 sneller is dan een McLaren.

Daarnaast moet je niet zoveel waarde hechten aan de tijden als iemand voor de eerste keer in een auto rijdt. Dan is het vooral je auto verkennen. Het zou mooi zijn als je meteen sneller bent dan je teamgenoten, maar ik denk niet dat Doornbos van die klasse is dat hij meteen beter is dan een Klien. Klien was tenslotte ook beter dan Liuzzi vorig jaar en Liuzzi reed in de F3000 echt veel beter dan Doornbos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')