Herhaal ik de vraag dan maar even.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:31 schreef multatuli het volgende:
[..]
We hebben ook al discussies gevoerd over Albers/Doornbos, de nieuwe regels van de Fia etc. Moeten die er dan ook uit? Zo'n stormloop topic is dit in de winter toch al niet.
Herhaal ik m'n antwoord maar evenquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:54 schreef multatuli het volgende:
[..]
Herhaal ik de vraag dan maar even.
* Googol mee eensch isquote:Op dinsdag 22 november 2005 09:30 schreef mbn het volgende:
Kunnen jullie straks bij een nieuw topic niet twee topics maken. Eén voor de nieuwtjes en één voor jullie spelletje. Ik als volger van F1-nieuws zou dat erg waarderen.
Ik lees graag nieuws en discussies over Formule 1, maar niet hele stukken met antwoorden en gokjes op vragen. Een quiz vind ik leuk, ik heb zelf die op de F1manager een jaar geregeld, maar in dit geval begint het wat te storen, dus daarom de vraag of jullie ervoor een nieuw topic willen openen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:54 schreef multatuli het volgende:
[..]
Herhaal ik de vraag dan maar even.
Zoveel F1 topics zijn er niet dus een regelmatige kick kan geen kwaad aldaar.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
Oke, eigen topic voor gemaakt. Vrees dat het dood zal bloeden, maar we zien.
Thanksquote:Op dinsdag 22 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
Oke, eigen topic voor gemaakt. Vrees dat het dood zal bloeden, maar we zien.
heb dr net op tv gezien, niet onaardig hoorquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
In het algemeen wel ja...maar deze is toch redelijk zaaddodend.
zaaddodendquote:Op woensdag 23 november 2005 02:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heb dr net op tv gezien, niet onaardig hoor
Ik las het net!!quote:Op woensdag 23 november 2005 12:40 schreef kriele het volgende:
Het moet toch niet gekker worden:
Super Aguri denkt aan oude Arrows
blabla...
bronquote:woensdag 23 november 2005 om 13:36
- Robert Doornbos heeft in Vallelunga verklaard dat hij dicht bij een overeenkomst voor 2006 zit.
Dat verklaarde de geboren Rotterdammer in gesprek met de collega's van Crash.net. Om welk team het gaat wilde Doornbos niet zeggen, maar de keuzes lijken beperkt: in de praktijk hebben alleen BMW en Williams nog een plekje vrij.
"Ik heb een idee van wat ik komend jaar ga doen", weet Doornbos. "Ik zou het graag willen vertellen maar ik mag geen details vrijgeven. Het is bijna rond en ik hoop dat ik snel achter het stuur kan kruipen om de wagen aan de tand te voelen. Het is een investering in mijn carrière. Ik ben nog steeds erg jong en ik denk dat ik een goede carrière kan hebben in de Formule 1."
Zonder een team expliciet te noemen lijkt het tussen de regels door om een overeenkomst te gaan waarbij het om een jaar testen gaat, waarna de Minardi-coureur kan promoveren naar de functie als racecoureur. "Ik hoop dat de bekendmaking voor de Kerst al plaatsvindt. Vorig jaar waren de kerstdagen namelijk erg gestresst. Deze keer zou ik het graag iets meer relaxed willen vieren! We zullen zien!"
Mocht Doornbos inderdaad als derde coureur instappen bij Williams of BMW, dan betekent dat dat er volgend jaar drie Nederlanders actief zullen zijn tijdens een grand-prixweekeinde. Eerder al tekenden Nicky Pastoorelli en Christijan Albers een contract bij Midland. Het is nog niet eerder voorgekomen dat de Nederlandse inbreng een dergelijke omvang heeft.
Tegenover RaceFreaks.nl verklaart een woordvoerder dat "het inderdaad zo is dat we - met de partijen waarmee we in gesprek zijn - verwachten dat we binnen afzienbare tijd uitsluitsel hebben. Maar omdat onder een overeenkomst natuurlijk ook de handtekening van het desbetreffende team moet komen, kunnen we nooit 100% zekerheid afgeven."
De woordvoerder besluit door te melden dat het absoluut de goede kant op gaat. Doornbos lijkt hiermee nog meerdere opties open te houden. Voorlopig resteren er nog 32 dagen tot de Kerst. De tijd zal het leren of Doornbos inderdaad zijn handtekening, samen met die van een Formule 1-team onder een geldig contract voor 2006 zal terugvinden.
Bovendien was het Arrows-chassis best goed. Het is niet voor niks dat sponsoren van Jos meebetaalden aan de aankoop van dat chassis, in de hoop dat Minardi nog wat extra naar voren kon komen. Een jaartje achteraan zal het met het chassis echter wel worden, maar wie weet kunnen ze soms nog dichtbij Scuderia Torro Rosso of Midland komen.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:56 schreef multatuli het volgende:
Een goed chassis bouwen in een paar maanden is helemaal onmogelijk, dus ach zo gek is het nog niet. Bovendien waren ze dacht ik van plan de oude Arrows fabriek te gaan gebruiken. Scharrel nog wat personeel uit die tijd op en je hebt in ieder geval een team met wat samenhang. Dat ze in 2006 achteraan rijden is toch wel zeker.
quote:Doornbos zegt dat de onderhandelingen met zijn nieuwe werkgever rond zijn en dat hij een contract gaat tekenen. "Als alles goed gaat komt er snel een bekendmaking, maar voor de inkt op het contract droog is kan ik niet zeggen waar het is," aldus de Nederlander. "Maar het is een topteam en het is een grote stap vooruit. Ik word vrijdagcoureur en ga alle testwerk doen."
tja, het kost een hele hoop geld en ze krijgen er niks voor terug. Als ze elke keer als laatste eindigen op 10 ronden achterstand dan worden de sponsoren hier ook niet blij van....quote:Op woensdag 23 november 2005 14:14 schreef Rory78 het volgende:
Waarom zouden ze een jaartje wachten? M.i. is er geen betere test dan het tijdens het echte werk (de GP-weekends) te gaan proberen. 2006 zou toch al een overgangsjaar zijn en iedereen weet dat toch ook wel. Bovendien is een nieuw team erbij altijd heel leuk en kan het een mooie leerschool zijn voor jonge coureurs.
Ik denk eerder dat Doornbos doelde op Rosberg en aast op Williams.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
"De ervaring die Doornbos bij Jordan en Minardi heeft opgedaan zou voor RBR van grote waarde kunnen zijn. “Ervaring betekent in de Formule 1 alles. Ik ben al enkele jaren actief in de F1, ik ben een heel andere coureur."
Nee hoor, het stuk ging over hem en de redactie dacht, zoals velen, dat er een deal met RBR aan zit te komen omdat iemand bij Ferrari (de nieuwe motorleverancier van RBR) dat gelekt zou hebben.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Doornbos doelde op Rosberg en aast op Williams.
Dit vind ik wel een beetje gek : http://www.hln.be/hln/cch/det/art_136000.html
Het wordt geen RBR denk ik ... Williams (omdat Ecklestone dt graag wil en cash neerlegt) of zelfs nog hogerquote:Op donderdag 24 november 2005 07:08 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nee hoor, het stuk ging over hem en de redactie dacht, zoals velen, dat er een deal met RBR aan zit te komen omdat iemand bij Ferrari (de nieuwe motorleverancier van RBR) dat gelekt zou hebben.
bron: http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=7957quote:Contract verlengd tot en met 2009
Petronas hoofdsponsor BMW Sauber F1
24-11 - Petronas, al sinds 1995 sponsor van Sauber, blijft de komende vier seizoenen aan als hoofdsponsor van BMW Sauber. Dat hebben de betrokken partijen vandaag bekend gemaakt.
Petronas blijft ook de komende vier jaar bij de renstal uit Hinwil financieel ondersteunen, ook nu het als BMW Sauber verder gaat. ,,We zijn erg blij met deze overeenkomst’’, aldus BMW Motorsport directeur Mario Theissen. ,,Petronas is een grote marktspeler in Azië, wat voor ons ook in toenemende mate een belangrijke markt wordt.’’
Peter Sauber, in 2006 nog slechts als adviseur bij zijn oude renstal betrokken, was vandaag in een soort erefunctie bij de contractondertekening aanwezig.
Ik vraag me af of die sponsoren wel blij zouden zijn met nietzeggende testresultaten op eenzame en grauwe testcircuits. Tevens blijf ik erbij dat dit veel en veel beter is voor Super Aguri. Het is niet alleen zo dat de sponsoren telkens hun wagen op de voorste rij willen zien. Erbij zijn is alleen al een doel. Immers we hadden ooit al eens een team dat alleen hierom meedeed, en gisteren werd duidelijk dat Petronas (al tien jaar tevreden met die 'geweldige' prestaties die Sauber ieder jaar weer neerzette) het contract verlengt, ook al riekt het overduidelijk naar een zwaar overgangsjaar voor BMW. Bovendien twijfel ik eraan of die chassis ECHT zo slecht zijn als wordt beweerd, onder het motto 'beter goed gejat, dan slecht verzonnen'.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:30 schreef kepler het volgende:
[..]
tja, het kost een hele hoop geld en ze krijgen er niks voor terug. Als ze elke keer als laatste eindigen op 10 ronden achterstand dan worden de sponsoren hier ook niet blij van....
quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:19 schreef Rory78 het volgende:
Hoe goed is die Roesinov eigenlijk? En is dat niet die A1GP-coureur?
volgens mij dus welquote:Op donderdag 24 november 2005 16:53 schreef multatuli het volgende:
LONDEN - Mogelijk wordt de Russische autocoureur Roman Roesinov volgend seizoen teamgenoot van Christijan Albers in de formule 1 bij Midland. Roesinov is voorgesteld op 10 december in Jerez de la Frontera testritten te rijden. "Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik hier mijn hele carrière op heb gewacht", zei de kandidaat.
"Het worden in Jerez mijn eerste kilometers in de formule 1. Ze zijn cruciaal." Roesinov is momenteel voor Rusland actief in de nieuwe Grand Prix des Nations A1. De renstal Midland is sinds enige tijd Russisch eigendom na het opheffen van de renstal Jordan-Toyota.
Albers heeft al getekend als eerste rijder voor het seizoen 2006. Behalve Roesinov is ook de Portugees Tiago Monteiro kandidaat voor het tweede stoeltje. Monteiro heeft één seizoen ervaring in de formule 1, bij Jordan. "
Ik vreesde al voor zo'n ontwikkeling toen Kolles zinspeelde op een mogelijke 'verrassing' Ben bang dat hij om Albers te krijgen zijn baas heeft moeten toezeggen dat die rus mocht testen en bij redelijke tijden het stoeltje krijgt. Kolles wil een goede rijder, die eigenaar zal de Russische markt interessanter vinden.
quote:Richard Burns overleden
Voormalig wereldkampioen Rally Richard Burns is vrijdag overleden. Hij was 34 jaar en bezweek aan de gevolgen van een hersentumor.
Burns werd in 2001 wereldkampioen Rally, tot nog toe de enige Brit die in die opdracht slaagde. In 2003 zag hij zich gedwongen te stoppen met racen door een hersentumor. Hij lag op dat moment aan de leiding in het kampioenschap, met negen zeges.
Hij stierf exact 4 jaar nadat hij wereldkampioen werd.
bron: http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12379_0_2_0_Cquote:Doornbos tekent bij Red Bull Racing
F1world.be heeft uit een wel ingelichte buitenlandse bron vernomen dat Robert Doornbos een overeenkomst heeft met het eerste team van Red Bull, Red Bull Racing. De overeenkomst tussen de Nederlander en Red Bull Racing zal publiekelijk bekend worden gemaakt op een persconferentie aanstaande dinsdag.
Afgelopen woensdag meldden wij u reeds dat Doornbos had laten weten dat hij bijna rond was met een team voor 2006. Hij zei toen ook dat hij nog voor Kerstmis zijn toekomst ging verduidelijken. Ondertussen waren er volop speculaties over Doornbos zijn mogelijkheden voor 2006. De Nederlander werd gelinkt aan Williams als derde rijder, maar ook een racezitje bij Midland F1 Racing behoorde tot de mogelijkheden. Uiteindelijk blijkt het dus een plaatsje bij Red Bull Racing te zijn geworden en krijgen we geen double-dutch bij Midland F1 Racing. Aanstaande dinsdag volgt op de persconferentie ongetwijfeld meer informatie ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |