abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:31:26 #1
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31854060
hier verder, Vorige topic : [F1] 2005 Nieuwtjes e.d. [deel 8]

mijn laatste bericht:
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:22 schreef HPoi het volgende:

[..]

Jongen, ik weet wel zeker dat dat definitief is. Bewijs jij maar het tegendeel. Weltrusten!
Het is makkelijk om iets wel te bewijzen dan te bewijzen dat het niet waar is. Als jij het zo zeker weet dan zoek je toch ff de bron op, iedereen tevreden
The line is a dot to you!
pi_31854123
Bron: Alle Formule 1 sites en bladen die er bestaan.

En FOK! zelf...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/17229
pi_31854172
Where facts are few, experts are many.
pi_31854194
Minardi was dat van plan ja, maar Red Bull ook?
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:35:30 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31854200
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:33 schreef HPoi het volgende:
Bron: Alle Formule 1 sites en bladen die er bestaan.

En FOK! zelf...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/17229
kijk, iedereen tevreden
The line is a dot to you!
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:35:39 #6
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31854205
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:34 schreef Atreidez het volgende:
Vorige topic : [F1] 2005 Nieuwtjes e.d. [deel 8]
vergeten
The line is a dot to you!
pi_31854225
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:33 schreef HPoi het volgende:
En FOK! zelf...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/17229
Dat is van voor de overname en sindsdien is er niks meer over gezegd. En Cosworth lijkt niet van plan de V10 nog verder te ondersteunen. Bovendien moeten alle teams goedkeuring geven als een team met een beperkte V10 wil rijden.
pi_31854239
En Red Bull zal toch heus niet met het oude Minardi chassis willen rijden?
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:39:17 #9
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31854300
Er is alleen gezegd dat ze Cosworth trouw blijven. Het is aan te nemen dat ze de auto van Red Bull van dit jaar overnemen, het is ook een mogelijkheid om het chassis van Minardi te gaan gebruiken. Of die Cosworth een V10 is (lijkt mij erg stug wanneer je een grote zak met geld hebt te investeren) of een V8 is nog zeker niet duidelijk. Cosworth heeft immers al een jaar of twee een V8 in ontwikkeling waar Williams dus mee gaat rijden. Wellicht wordt er wel een lagere spec van die motor in gehangen. Voor de rest is de enige die dat zeker weet zeker niet een user op FOK! die luistert naar de naam HPoi en fanboy lijkt te zijn van Albers.
pi_31854363
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:36 schreef mbn het volgende:

[..]

Dat is van voor de overname en sindsdien is er niks meer over gezegd. En Cosworth lijkt niet van plan de V10 nog verder te ondersteunen. Bovendien moeten alle teams goedkeuring geven als een team met een beperkte V10 wil rijden.
Ja, daaag. Heb het ergens gelezen. btw, die V10 die Minardi wou gebruiken is gewoon toegestaan. Ze begonnen er toen over dat die sneller zou accelereren in de bochten ivm vermogen, dus was BMW ook aan het overwegen een V10 in te zetten, maar over die klachten is nooit meer wat vernomen. En de FIA staat afgeknepen V10's gewoon toe.
pi_31854392
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:39 schreef twi het volgende:
Er is alleen gezegd dat ze Cosworth trouw blijven. Het is aan te nemen dat ze de auto van Red Bull van dit jaar overnemen, het is ook een mogelijkheid om het chassis van Minardi te gaan gebruiken. Of die Cosworth een V10 is (lijkt mij erg stug wanneer je een grote zak met geld hebt te investeren) of een V8 is nog zeker niet duidelijk. Cosworth heeft immers al een jaar of twee een V8 in ontwikkeling waar Williams dus mee gaat rijden. Wellicht wordt er wel een lagere spec van die motor in gehangen. Voor de rest is de enige die dat zeker weet zeker niet een user op FOK! die luistert naar de naam HPoi en fanboy lijkt te zijn van Albers.
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:43:49 #12
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31854444
En weet je ook waarom het Minardi werd toegestaan die V10 te gebruiken? Juist, omdat Minardi geen geld heeft om een gloedjenieuwe V8 in een chassis te gooien. Er is wel vaker een hand boven het hoofd van Stoddart gehouden wat betreft nieuwe technische regelementen en Minardi die daar meer tijd voor kreeg vanwege hun slechte financiele positie.

Over die "luxe" kan Mateschitz niet beschikken, aangezien STR het tweede F1 team van "hem" is.
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:44:51 #13
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31854482
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:42 schreef HPoi het volgende:

[..]

Als je geen argumenten hebt, hoef je dat reageren-knopje niet in te drukken hoor. Dat komt intelligenter over.
pi_31854562
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:43 schreef twi het volgende:
En weet je ook waarom het Minardi werd toegestaan die V10 te gebruiken? Juist, omdat Minardi geen geld heeft om een gloedjenieuwe V8 in een chassis te gooien. Er is wel vaker een hand boven het hoofd van Stoddart gehouden wat betreft nieuwe technische regelementen en Minardi die daar meer tijd voor kreeg vanwege hun slechte financiele positie.

Over die "luxe" kan Mateschitz niet beschikken, aangezien STR het tweede F1 team van "hem" is.
Dat weet ik. Maar er was gewoon een regel dat die motor gebruikt mag worden. En die was idd ingesteld voor arme teams, maar iedereen mag van die regel gebruik maken want de FIA ging ervan uit dat de V8 toch een betere optie is dan een afgeknepen V10. Dat blijkt niet helemaal zo te zijn, want dat ding heeft nat. meer vermogen en trekt dus snelller uit langzame bochten. (hoge revs maken dan niet zoveel uit) Die regel is er nog steeds. En ik weet zeker dat Red Bull gezegd heeft dat het gebruik zal maken van het Minardi of Jaguar chassis.
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:52:20 #15
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31854699
Da's mooi voor jou dan. Zal wel een fijn gevoel zijn, iets zeker weten wat nog niet is bevestigd
pi_31854873
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:52 schreef twi het volgende:
Da's mooi voor jou dan. Zal wel een fijn gevoel zijn, iets zeker weten wat nog niet is bevestigd
Ik heb nu geen zin om f1-sites door te spitten. Zoek van de week wel even.
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:04:20 #17
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31855043
tvp
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31855217
Hier is al wat:

Some time ago the FIA asked Formula 1 teams to accept rules which rev-limited V10 engines. The federation argued that this would slow the cars and cut costs. As early as 1996 FIA President Max Mosley proposed an engine rev limiter to be introduced in 2001. The teams argued that Formula 1 is all about performance and pushing the limits. It seemed that Mosley had given up when last year he announced that there would be 2.4-litre V8 engines in 2006 to reduce power and costs. Mosley added that "in order not to prejudice the smaller independent teams" the existing 3-litre V10 engines would be allowed to continue in 2006 and 2007 "subject to a restriction on revs to be determined by the FIA".

The teams were finally forced to accept this change (dus MET "in order not to prejudice the smaller independent teams" the existing 3-litre V10 engines would be allowed to continue in 2006 and 2007) , although several were strongly opposed to the V8 idea.

And so, in theory at least, we will see a 2.4-litre V8 engine formula in 2006 and all the major F1 teams are working on the development of the new V8s. Only Squadra Toro Rosso (aka Minardi) is planning to go into the new season with a rev-limited V10. The stated FIA plan was that "the rev limit will be set at a level which will ensure that the engine is less powerful - but not much less powerful - than the 2.4s."

In recent months, however, it has been clear that the V8s will not be very powerful and, more importantly, will have less robust rev ranges than the restricted V10s and there are some who believe that the rev-limited V10 engine could actually be a better package because with the two-race engine rule revs have been reduced anyway. There has been a lot of talk recently of changing the equivalency factor but if it remains the same we are likely to see teams begin to realise that the V8 is not the way to go and switch to rev-limited V10s instead. There is a precedent in all this as Honda decided in 1988 that rather than switch to new normally-aspirated 3.5-litre engines it would maximise the performance of the older turbos despite a boost pressure cut from 4 to 2.5 bar and a fuel tank capacity reduced from 195 to 150 litres. The result was a dominant car which won 15 of the 16 races.

So be prepared, we may end up with a field full of rev-limited V10s next year.

When you stop to think about it, this is what the FIA wanted all along and all that the manufacturers will end up with are expensive V8s which will be thrown on the scrap heap. Once teams have accepted rev limits, the FIA would then be able to control engine power quite simply by lowering the rev-limits from one year to the next, particularly if the V8 rules were later scrapped. And once the revs are low there would be little opposition to regulations demanding engines which last for six races.

Bron: http://www.grandprix.com/ns/ns15810.html
pi_31855278
quote:
Kom jij wel op grandprix.com?

Vond ik een van de betere nieuwssites, maar lijkt uit de lucht te zijn?
pi_31855720
Dit gebruik ik voor m'n F1 nieuws:

http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands

verkapte tvp
Calm down, please!
  dinsdag 1 november 2005 @ 01:01:39 #21
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_31856334
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:30 schreef Googolplexian het volgende:
Dit gebruik ik voor m'n F1 nieuws:

http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands

verkapte tvp
En als je nu dat "+in+het+Nederlands" er af haalt, heb je nog een veel betere nieuwslijst. Die gebruik ik ook, als ik even snel wil kijken wat er allemaal gaande is. Meestal blader ik een site of dertig door voor het echte nieuws.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_31857616
tvp
pi_31858390
Weet iemand hoe laat die persconferentie van Christijan is?
pi_31859012
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."

Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31860215
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:14 schreef ixio het volgende:

[..]

Kom jij wel op grandprix.com?

Vond ik een van de betere nieuwssites, maar lijkt uit de lucht te zijn?
Bij mij doet Grandprix.com het gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')