quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:22 schreef HPoi het volgende:
[..]
Jongen, ik weet wel zeker dat dat definitief is. Bewijs jij maar het tegendeel. Weltrusten!
kijk, iedereen tevredenquote:Op maandag 31 oktober 2005 23:33 schreef HPoi het volgende:
Bron: Alle Formule 1 sites en bladen die er bestaan.
En FOK! zelf...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/17229
vergetenquote:Op maandag 31 oktober 2005 23:34 schreef Atreidez het volgende:
Vorige topic : [F1] 2005 Nieuwtjes e.d. [deel 8]
Dat is van voor de overname en sindsdien is er niks meer over gezegd. En Cosworth lijkt niet van plan de V10 nog verder te ondersteunen. Bovendien moeten alle teams goedkeuring geven als een team met een beperkte V10 wil rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:33 schreef HPoi het volgende:
En FOK! zelf...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/17229
Ja, daaag. Heb het ergens gelezen. btw, die V10 die Minardi wou gebruiken is gewoon toegestaan. Ze begonnen er toen over dat die sneller zou accelereren in de bochten ivm vermogen, dus was BMW ook aan het overwegen een V10 in te zetten, maar over die klachten is nooit meer wat vernomen. En de FIA staat afgeknepen V10's gewoon toe.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:36 schreef mbn het volgende:
[..]
Dat is van voor de overname en sindsdien is er niks meer over gezegd. En Cosworth lijkt niet van plan de V10 nog verder te ondersteunen. Bovendien moeten alle teams goedkeuring geven als een team met een beperkte V10 wil rijden.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:39 schreef twi het volgende:
Er is alleen gezegd dat ze Cosworth trouw blijven. Het is aan te nemen dat ze de auto van Red Bull van dit jaar overnemen, het is ook een mogelijkheid om het chassis van Minardi te gaan gebruiken. Of die Cosworth een V10 is (lijkt mij erg stug wanneer je een grote zak met geld hebt te investeren) of een V8 is nog zeker niet duidelijk. Cosworth heeft immers al een jaar of twee een V8 in ontwikkeling waar Williams dus mee gaat rijden. Wellicht wordt er wel een lagere spec van die motor in gehangen. Voor de rest is de enige die dat zeker weet zeker niet een user op FOK! die luistert naar de naam HPoi en fanboy lijkt te zijn van Albers.
Als je geen argumenten hebt, hoef je dat reageren-knopje niet in te drukken hoor. Dat komt intelligenter over.quote:
Dat weet ik. Maar er was gewoon een regel dat die motor gebruikt mag worden. En die was idd ingesteld voor arme teams, maar iedereen mag van die regel gebruik maken want de FIA ging ervan uit dat de V8 toch een betere optie is dan een afgeknepen V10. Dat blijkt niet helemaal zo te zijn, want dat ding heeft nat. meer vermogen en trekt dus snelller uit langzame bochten. (hoge revs maken dan niet zoveel uit) Die regel is er nog steeds. En ik weet zeker dat Red Bull gezegd heeft dat het gebruik zal maken van het Minardi of Jaguar chassis.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:43 schreef twi het volgende:
En weet je ook waarom het Minardi werd toegestaan die V10 te gebruiken? Juist, omdat Minardi geen geld heeft om een gloedjenieuwe V8 in een chassis te gooien. Er is wel vaker een hand boven het hoofd van Stoddart gehouden wat betreft nieuwe technische regelementen en Minardi die daar meer tijd voor kreeg vanwege hun slechte financiele positie.
Over die "luxe" kan Mateschitz niet beschikken, aangezien STR het tweede F1 team van "hem" is.
Ik heb nu geen zin om f1-sites door te spitten. Zoek van de week wel even.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:52 schreef twi het volgende:
Da's mooi voor jou dan. Zal wel een fijn gevoel zijn, iets zeker weten wat nog niet is bevestigd
Kom jij wel op grandprix.com?quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:11 schreef HPoi het volgende:
Bron: http://www.grandprix.com/ns/ns15810.html
En als je nu dat "+in+het+Nederlands" er af haalt, heb je nog een veel betere nieuwslijst. Die gebruik ik ook, als ik even snel wil kijken wat er allemaal gaande is. Meestal blader ik een site of dertig door voor het echte nieuws.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:30 schreef Googolplexian het volgende:
Dit gebruik ik voor m'n F1 nieuws:
http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands
verkapte tvp
Bij mij doet Grandprix.com het gewoon.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:14 schreef ixio het volgende:
[..]
Kom jij wel op grandprix.com?
Vond ik een van de betere nieuwssites, maar lijkt uit de lucht te zijn?
Albers definitief naar Midlandquote:Op dinsdag 1 november 2005 08:52 schreef Rory78 het volgende:
Weet iemand hoe laat die persconferentie van Christijan is?
das mooi, weer een team er bij.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:32 schreef HPoi het volgende:
11e team definitief!!
NOVEMBER 1, 2005
Super Aguri F1 is go!
It has been confirmed in Tokyo that Aguri Suzuki is the man behind the new Honda team, as we exclusively predicted some weeks ago. The name of the new team will be Super Aguri F1 and the cars will be known as Aguri-Hondas. The team will be headquartered in Tokyo, close to the Honda head office but the factory will be at Leafield, where the company has acquired the Menard Engineering facility, formerly the Arrows F1 factory. There are already 100 people working on the project.
The plan for the new team began as long ago as February but did not really take shape until September. The team will almost certainly be funded by Softbank but the contract is not yet signed.
Bridgestone has offered to supply the team with tyres.
Suzuki says that he is talking to Takuma Sato but did not mention any other drivers, although Anthony Davidson is also believed to be a likely driver.
The plan is for the new team to be officially launched at the end of January.
www.GrandPrix.com
Inderdaadquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:29 schreef multatuli het volgende:
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."
Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
Voor zover ik weet mag het 2e RB team geen chassis van Red Bull gebruiken. Dit is (nog) niet toegestaan. Red Bull en het 2e team worden volgens mij gezien als aparte teams. Daarom moeten ze volgens mij het PS05 chassis wel gaan gebruiken, of zelf een nieuw chassis ontwikkelen. Het zal dan geen toeval gaan worden dat dit chassis verdomde veel op het RB chassis van 2005 gaat lijken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:39 schreef twi het volgende:
Er is alleen gezegd dat ze Cosworth trouw blijven. Het is aan te nemen dat ze de auto van Red Bull van dit jaar overnemen, het is ook een mogelijkheid om het chassis van Minardi te gaan gebruiken. Of die Cosworth een V10 is (lijkt mij erg stug wanneer je een grote zak met geld hebt te investeren) of een V8 is nog zeker niet duidelijk. Cosworth heeft immers al een jaar of twee een V8 in ontwikkeling waar Williams dus mee gaat rijden. Wellicht wordt er wel een lagere spec van die motor in gehangen. Voor de rest is de enige die dat zeker weet zeker niet een user op FOK! die luistert naar de naam HPoi en fanboy lijkt te zijn van Albers.
Helaas... stralende lach, zonnebanktint en bergen talent wint het van sjacherijnige rotkop en berekende carrière. Want de sponsors willen ook wat.quote:
Niemand is fout loos, vb. M. Schumacher achter Saftey-Car in China.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:43 schreef -Jean- het volgende:
Albers heeft net zo goed flink wat lelijke foutjes gemaakt.
vb.
"Co-incidentally, Coulthard's race in Monaco was ruined when the Dutchman spun in front of him, and the Red Bull driver was hit by Michael Schumacher. At the 'Ring, Albers was eventually given a drive-through penalty for ignoring blue flags"
Dat geef ik gelijk toe; ik verheerlijk die jongen echt niet hoor. Dat citaat van jou gaat overigens verder; de volgende zin is 'I'm very disappointed because he's been very good so far this year." 'quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:43 schreef -Jean- het volgende:
Albers heeft net zo goed flink wat lelijke foutjes gemaakt.
vb.
"Co-incidentally, Coulthard's race in Monaco was ruined when the Dutchman spun in front of him, and the Red Bull driver was hit by Michael Schumacher. At the 'Ring, Albers was eventually given a drive-through penalty for ignoring blue flags"
quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:41 schreef Harmen1984 het volgende:
Moet Albers nou betalen voor dat stoeltje, of krijgt-ie salaris?
Denk dat 'ie salaris ook van z'n sponsoren krijgt dan?quote:Albers joins Midland
The Midland Group has announced that Christijan Albers will be one of its race drivers in 2006. Midland also said that it will be re-launching the team formally on November 15, the date the entries close for the 2006 Formula 1 World Championship. Albers is due to do his first tests with the team on December 7 at Jerez.
Albers is believed to be bringing money to the team but it is not entirely clear where this is coming from although Albers mentioned the ABN Amro Bank and Peter Jan Rubingh, a major player in the WP Stewart financial business, which was involved in talks this summer to buy Minardi. We hear that Albers is bringing around $6m in sponsorship.
Ik bedoel, sorry maar dan ben je toch echt niet goed bij je hoofd. Ja, dit mag je zeggen wanneer je zelf een paar miljoen naar het team brengt en Stoddart dat voor OzJet gebruikt, maar je kan een zakenman toch niet verwijten om geld in z'n eigen bedrijf te stoppen? Sorry hoor, maar dan ben je gewoon een mekkerend onrealistisch klein kind, zeker als manager zijnde. Twee van dezelfde types, die Albers en Vaossieau.quote:"Wij hadden constant het gevoel dat er meer uit de auto te halen was. Aan de ene kant wilde hij het hoofd boven water houden met Minardi, maar aan de andere kant investeert hij 30 miljoen in zijn nieuwe bedrijf. Dat had hij ook in het team kunnen stoppen. Misschien is OzJet winstgevender, maar dan ben je niet helemaal eerlijk naar het team. Daarom ben ik blij dat we nu bij Kolles zitten," aldus Varossieau
Ik denk niet dat het sponsorgeld van Albers verdwenen is naar OzJet. Daar geloof ik echt helemaal niets van.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:49 schreef twi het volgende:
En dan dit:
[..]
Ja, dit mag je zeggen wanneer je zelf een paar miljoen naar het team brengt en Stoddart dat voor OzJet gebruikt, maar je kan een zakenman toch niet verwijten om geld in z'n eigen bedrijf te stoppen?
quote:Vreemd juist de coureur zonder een heel pr apparaat om zich heen kreeg meer aandacht... Misschien zou je manager iets minder mailtjes rond moeten sturen naar die media met daarin teksten dat het ‘zielige figuren’ zijn en dat ze ‘geen verstand van autosport’ hebben.
jaja... die Varossieau maakt zich lekker geliefd.quote:Dat hij een contract heeft dat heeft hij zelf verdiend en dat is niet de verdienste van zijn manager...Oeps ik krijg weer een dreig sms binnen....3x raden van wie?
Zou ie goede contacten onderhouden met ene zekere meneer Rothengatter?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
jaja... die Varossieau maakt zich lekker geliefd.
wat?quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Met die grote smoel heeft hij het toch voor elkaar gekregen.
Dan snap je Stoddart niet denk ik. En Varossieau ook niet. Stoddard is een zaken man met meerdere bedrijven, dat hij niet al z'n geld in een F1 project stopt snap ik wel, omdat hij ook een luchtvaart maatschappij heeft die hij graag wil behouden. Waarschijnlijk is het beter om je geld daar in te stoppen dan in een F1 team wat al jaren op sterven na dood is. Tuurlijk wil Stoddard graag dat Minardi voort blijft bestaan, maar hij is wel de eigenaar van z'n geld dacht ik.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:00 schreef twi het volgende:
Precies, dus in dat geval is het dus gewoon een zielig verhaaltje wat die manager hier houdt, wanneer hij Stoddart vertelt wat hij wel of niet moet doen voor het team.
Stoddart is juist degene die miljoenen en miljoenen in Minardi heeft gegooid. Wanneer je dan zodra je een ander contract hebt gaat lopen mekkeren dat er 30 miljoen in OzJet is gestoken, dan heb je voor mij een heel klein pikkie.
Rothengatter was niet geliefd omdat hij Verstappen niet bij de door de fans beoogde teams wist onder te brengen. Dit is toch van een heel andere orde, anderen zwartmaken en bekritiseren.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou ie goede contacten onderhouden met ene zekere meneer Rothengatter?
Dat zeg ik toch? Misschien dat ik het niet duidelijk verwoord, maar ik vind Stoddart dus een topper en Varossieau een slappe lul.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:13 schreef M5 het volgende:
[..]
Dan snap je Stoddart niet denk ik. En Varossieau ook niet. Stoddard is een zaken man met meerdere bedrijven, dat hij niet al z'n geld in een F1 project stopt snap ik wel, omdat hij ook een luchtvaart maatschappij heeft die hij graag wil behouden. Waarschijnlijk is het beter om je geld daar in te stoppen dan in een F1 team wat al jaren op sterven na dood is. Tuurlijk wil Stoddard graag dat Minardi voort blijft bestaan, maar hij is wel de eigenaar van z'n geld dacht ik.
Dat die manager van Albers het niet eerlijk naar het team vindt dat OzJet 30 milj. krijgt en Minardi niet is gewoon zielig. Stoddart is baas van z'n eigen geld, daar heeft hij niets over te zeggen.
Doornbos heet in die korte tijd meer gepresteerd dan Albersquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:29 schreef multatuli het volgende:
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."
Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
Dat weet ik ook welquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:14 schreef twi het volgende:
[..]
Rothengatter was niet geliefd omdat hij Verstappen niet bij de door de fans beoogde teams wist onder te brengen. Dit is toch van een heel andere orde, anderen zwartmaken en bekritiseren.
juist... vanaf je 3de met je kont in een kart en zwaar gefinancieerd door pappa's kakkers om 20 jaar later in een Minardi te mogen rijden, weer tegen een vergoeding van miljoenen (Bij Midland betaalt ie nu $6 mil -naar vernemens- en ik had gelezen dat hij maar $3 mil had. Zo kwamen de talentvolle Karthikeyan en Nissany ook aan een stoeltje).quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:16 schreef JPM01 het volgende:
[..]
Doornbos heet in die korte tijd meer gepresteerd dan Albers
in F3000 was albers telkens een maat te klein voor Webber terwijl Doornbos in zijn F3000 seizoen goed met Luizi mee kon en zelfs rookie of the year is.
Doornbos rijdt pas sinds 1999 echt pas dus dan vind ik het knap dat hij zo snel goed geworden is.![]()
Albers is maar een arogante kwal die alleen maar denkt hoe kom ik zo snel mogelijk uit de banden stapel en zorgen dat ik lekker op officials aan het schelden kan die voor hun veiligheid staan en op eigen risico![]()
Bij Albers gaat het om een hypende manager die rel-faxen stuurt naar concurrerende bedrijven in de regio, een akelig verwend mannetje dat denkt dat ie Elvis is nu ie in de F1 rijdt en een pot met geld uit nachtcreme en haarspoelingreclames met de naam Albers erop. En jij noemt dat hard rijden, goeie feedback en gevoel voor de auto? Zoals ik al eerder zei reed RD al in zijn tweede race in de Minardi een snellere kwalificatie en een betere race dan CA en heeft in Turkije en Suzuka laten de zien de strijd aan te gaan op de baan met de Jordans, iets wat ik Albers niet heb zien doen in het hele seizoen 2005.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:29 schreef multatuli het volgende:
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."
Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
Albers is geen Nederlanderquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:18 schreef multatuli het volgende:
Toen Irvine iedereen en alles uitmaakte voor zakkenwasser en zichzelf op de borst sloeg was hij de held van de F1 fans, maar een Nederlander moet bescheiden lachen en het vooral om het plezier doen
quote:Nieuws: Exclusief: Varossieau over Albers-Midland
Vandaag heeft Christijan Albers op zijn persconferentie in Vinkeveen bekend gemaakt dat hij voor in ieder geval een jaar, met een optie voor een tweede, uit zal komen voor het nieuwe MidlandF1 Toyota Team. Hiermee worden de geruchten die al tijden circuleerden bevestigd. De teamgenoot van Albers is nog niet bekend, maar het zal (zoals verwacht) geen Nederlander worden.
“Je draagt de verantwoordelijkheid over zijn carrière,” verteld manager Lodewijk Varossieau, “dat is nog al wat. De blijdschap was dan ook enorm groot, er valt een last van je schouders. De onderhandelingen verliepen wel bijzonder moeizaam. Het ging over geld, talent, en concurrenten. Het was erg zwaar want er waren erg weinig stoeltjes, en zeker 10 kanshebbers. De sponsoren waren er, en die zijn belangrijk, ook voor de toekomst. Tot nu toe is er geen enkele (huidige –red) sponsor geweest die dit feestje niet wilt meemaken. Iedereen blijft dan ook waarschijnlijk, en we zijn in onderhandelingen over nieuwe zakenpartners.”
“Onze plannen met Albers zijn duidelijk. We zijn dit jaar begonnen bij Minardi als leerjaar, Chris heeft daar erg goed gepresteerd. Volgend jaar kan Chris nog veel meer opvallen, het is een goede stap vooruit. Natuurlijk is ons doel hem bij een topteam te krijgen.”
Na de persconferentie kregen we nog de gelegenheid wat vragen te stellen. Varossieau vertelde ons dat de onderhandelingen met Midland zijn zwaarste uit zijn carrière is. “Niet vanwege de sponsoren, die staan bijna in de rij. Wij verwachten niet dat een huidige sponsor vertrekt, en we zijn in bespreking met potentiële nieuwe sponsoren. Hier is echter verder nog niet veel over te zeggen. We waren ook nog in onderhandeling met Minardi. Toen in Spa echter bekend werd dat het werd overgenomen door Red Bull hebben we nog wel geïnformeerd naar de mogelijkheden, maar kregen we al direct te horen dat Red Bull haar eigen zoektocht naar talenten zal gebruiken voor de line-up 2006.”
Verder wist Varossieau nog mede te delen dat:Christijan zo’n 5 miljoen meebrengt naar zijn nieuwe werkgever. Een tweede Nederlander (in een racestoeltje) uitgesloten is. Dit was bij de onderhandelingen een van de voorwaarden voor het Nederlandse kamp. De nieuwe auto er “enorm gaaf” uit gaat zien. Prachtige kleuren. Op de vraag of de oranje kleur er in zal zitten moest Varossieau even nadenken waarna hij melde dat hij niets zal prijsgeven over de kleur. Het contract een jaar geldig is, met een optie voor een tweede er achteraan.
Tja..als je al twee gelijkwaardige F3000 seizoenen wil vergelijken: Doornbos won een race, CA niet. Doornbos werd Rookie of the Year en kon gelijk bij Jordan instappen; Albers kon daarna zijn heil zoeken in DTM. Veelal een afserveerplek voor mindere getalenteerden of ex-F1 coureurs.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:34 schreef Vitalogy het volgende:
Nou ik ben me eigenlijk aan het afvragen wat Robert Doornbos precies gepresteerd heeft dit seizoen dat zo indrukwekkend was? Volgens mij is hij gewoon verslagen door Albers die een goed volwassen seizoen reed. Niet dat Doornbos slecht reed verder, maar ik vind het toch wel duidelijk dat Albers beter reed.
Als je prestaties uit het verleden gaat vergelijken. Albers' prestaties in de DTM zijn beter dan wat Doornbos in de F3000 heeft gepresteerd. Ondanks dat Albers een kampioenschap heeft laten liggen. Men kan wel zeggen een mooie overwinning in de regen voor Foornbos, maar je kan ook zeggen dik verslagen door matige rijder Liuzzi. Want zo is het wel.
Daarnaast Albers F3000 jaar vergelijken met die van Doornbos. Dan kan je ook kijken naar de F3 waar het verhaal andersom is. Albers kampioen, Doornbos niet bepaald indrukwekkend.
Doornbos had een ook heel rijke papa en ook nog eens een papa met hele goede kontakten in de racerij. Dacht je dat hij wel betaald werd bij Jordan?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
juist... vanaf je 3de met je kont in een kart en zwaar gefinancieerd door pappa's kakkers om 20 jaar later in een Minardi te mogen rijden, weer tegen een vergoeding van miljoenen (Bij Midland betaalt ie nu $6 mil -naar vernemens- en ik had gelezen dat hij maar $3 mil had. Zo kwamen de talentvolle Karthikeyan en Nissany ook aan een stoeltje).
Albers is gewoon zuur dat hij er zo hard voor heeft moeten werken en dat het bij RD gewoon in z'n bloed zit.
Dat gedoe over die managers, ijdelheid en nachtcreme interesseert mij allemaal niets. Dat is leuk als het over soapies gaat; heeft niks te maken met racen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Bij Albers gaat het om een hypende manager die rel-faxen stuurt naar concurrerende bedrijven in de regio, een akelig verwend mannetje dat denkt dat ie Elvis is nu ie in de F1 rijdt en een pot met geld uit nachtcreme en haarspoelingreclames met de naam Albers erop. En jij noemt dat hard rijden, goeie feedback en gevoel voor de auto? Zoals ik al eerder zei reed RD al in zijn tweede race in de Minardi een snellere kwalificatie en een betere race dan CA en heeft in Turkije en Suzuka laten de zien de strijd aan te gaan op de baan met de Jordans, iets wat ik Albers niet heb zien doen in het hele seizoen 2005.
RD reed in Spa in de F3000 in de regen >1 seconde sneller dan de rest en heeft blijkbaar toch Liuzzi achter zich gelaten in F1 2005. Als Albers een keertje goed ging in de F3000 in de regen dan vloog ie er veelal een rondje later vanaf.
Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.
Het feit dat CA nu al wel een seat heeft voor 2006 en RD niet, doet voor mij daar nix aan af. Taki Inoue werd in 1995 ook eerder bevestigd dan Jos Verstappen.
Edit Ik had ook kunnen zeggen dat ik het met JPM en Googol eens ben![]()
quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zoals Senna over Prost zei in 1992 (toen ie ook zo'n clausule in zijn contract had): The way he is doing it, he is behaving like a coward. He should be prepared to race anybody.
Albers werd kampioen in de F3. Doornbos was een also ran.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tja..als je al twee gelijkwaardige F3000 seizoenen wil vergelijken: Doornbos won een race, CA niet. Doornbos werd Rookie of the Year en kon gelijk bij Jordan instappen; Albers kon daarna zijn heil zoeken in DTM. Veelal een afserveerplek voor mindere getalenteerden of ex-F1 coureurs.
Dus het racen interesseert je niet. Het gaat je om het karakter? Kan je dan niet beter op het GTST forum posten?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef twi het volgende:
Het interesseert mij niet wat de buitenlandse pers van Albers vindt, of wat Tilly en Kolles zeggen. Het verandert er voor mij niks aan dat ik het een triest figuur vind en 'm niks gun door alle uitlatingen die hij en zijn management maken.
Het interesseert mij ook niet wanneer Albers een paar honderdsten tot een tiende sneller zou zijn - als dat al het geval was. Het blijft gewoon een huilebalk en dat heeft hij aan zichzelf te wijten.
Alsof 2005 Double Dutch slecht was voor de sponsors... gelul, imo.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.
Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
Luister eens, waar zeggen "wij' (of Robert zelf) dat hij beter is dan Doornbos, dat Doornbos meer input gaf dan Albers, dat Doornbos beter is in het ontwikkelen van de auto en dat Doornbos sneller en constanter is? Dat Doornbos een beter palmares heeft dan Albers? Nergens toch? 't Is juist andersom, "kamp" Albers brengt dit allemaal nu naar buiten terwijl hij het niet zo gek veel beter heeft gedaan in de F1 dan Doornbos.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef Vitalogy het volgende:
Als ik moet kiezen tussen iemand die een paar honderdsten sneller is maar die een oetlul is in z'n omgang met de media en zijn achterland, of iemand die een paar honderdsten langzamer is maar de rest allemaal perfect aanpakt, dan kies ik voor die laatste. Snel kunnen rijden is een ding, maar wanneer je dan een oetlul bent dan kies ik liever iemand die ook snel is, maar geen oetlul is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:07 schreef multatuli het volgende:
Dus het racen interesseert je niet. Het gaat je om het karakter? Kan je dan niet beter op het GTST forum posten?
Hm die indruk zou je toch krijgen uit de posts van Walter Sobchak en Googolplexian. Maar goed, als dat niet zo is dan hou ik me verder stil.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:08 schreef twi het volgende:
[..]
Luister eens, waar zeggen "wij' (of Robert zelf) dat hij beter is dan Doornbos, dat Doornbos meer input gaf dan Albers, dat Doornbos beter is in het ontwikkelen van de auto en dat Doornbos sneller en constanter is?
Precies...en hoe kom je over bij je sponsors als je niet presteert ten opzichte van je teamgenoot, zeker als die ook nog 's NL zou zijn? Die hadden hun geld ook elders onder gebracht. Dat heeft niets met RD te maken maar met de lafheid van CA en zijn management. Als je er zo zeker van bent dat je goed bent (wat ie vorige week dus aangaf) dan moet dat je geen ruk uitmaken. Je bent nu wel een hele hoop ah goed praten: het gaat je dus blijkbaar niet alleen om het racen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.
Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
Daarnaast deed Montagny in zijn eerste outing in de Jordan in GP Europa 2005 niks beter dan RD het deed in zijn eerste outing in de Jordan in China 2004. En die Montagny is zeker niet de eerste de beste.quote:?I'm very impressed with him,? said Jordan. ?I've been talking about him with people from Bridgestone and people from my team and the job he has done. Really, I don't see how he could have done a better job ? jumping into the car without any previous testing.?
quote:John: waarom meteen weer partij trekken? RD (mijn held) komt echt wel in de F1 volgend jaar en met Christijan (die ik echt niet mag) en Nicky (die het gewoon super doet zo) wordt 2006 een jaar als geen ander voor de Nederlandse F1-fans.
Laten we wel wezen: Waar we dit ons jaar nog stonden te verbazen over het feit dat er twee Nederlanders in de F1 reden kan het wel eens zo zijn dat NL zich in 2006 met drie rijders vertegenwoordigd. Frits krijgt het drukker dan ooit, lijkt meBovendien is, wat hem betreft, de strijdbijl allang begraven, heb ik begrepen uit eerdere webposts.
Ook al vond ik Albers in 2005 een misselijk ventje, hij heeft dus (waarschijnlijk) een contract bij Midland en zoals Peter al zei: "een nieuwe baas geeft hopelijk ook een nieuwe mediacurcus.". Albers zit w.m.b. dus al in seizoen 2006 en kunnen we dus met een schone lei beginnen.
Of het slim van Albers is om een 2-jarig contract te tekenen bij het team dat naar alle verwachting de rode-lantaarn-drager zal zijn in 2006 betwijfel ik ten zeerste. Ik hoop dan ook voor hem dat hij niet in een Button-(wilde weg maar mocht niet) of Villeneuve-(team verkocht en niets gehoord van nieuwe baas)situatie terecht komt. Bij Midland lijkt de kans op één van deze situaties echter het grootst.
...
quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Alsof 2005 Double Dutch slecht was voor de sponsors... gelul, imo.![]()
Ow je bedoelt die totale vernedering door Marc Webber in de F3000? Of die jarenlange kartervaring die hem na tig jaar 's in de F3 kreeg. Hoe ie kampioen is geworden is mij een raadsel, maar zijn F3000 seizoen wat bepaald niet goed. Zijn DTM jaren waren prima maar ik zie een Schneider ook niet echt in de F1 komen. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemtquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Albers werd kampioen in de F3. Doornbos was een also ran.
Hoe die dan toch nog in het beste stoeltje van de F3000 terecht gekomen is, is mij een raadsel.
Het F3000 jaar van Albers was niet bepaald goed. Zijn DTM jaren wel, ondanks dat hij een kampioenschap laat liggen. Albers heeft zich in principe na de F3000 van een einde carriere positie in een jahreswagen teruggeknokt naar de F1. Daar valt best wel wat voor te zeggen.
Dat Doornbos rookie of the year wordt in de wagen die niet mag verliezen. Tja niet echt zijn verdienste. Ik wil het hem niet te zwaar aanrekenen dat hij verslagen werd door Liuzzi omdat het diens tweede seizoen was, maar hij werd wel aan alle kanten door hem voorbij gereden. Dat kon ook wel meekomen met Liuzzi is gewoon gelul. Wat Doornbos heel goed gedaan heeft is vooral toen hem de F1 tests werden aangeboden om daar top te presteren. En dat is best knap.
Maar de prestaties en carriere verloop van Albers zijn indrukwekkender.
Het enige wat je kan zeggen van je F1-statistieken is dat Albers dus beter was in de kwalificatie?
Walter, je doet nu net alsof ik Robert afkraak, maar dat doe ik helemaal niet. Ik vind dat zijn prestaties die verheerlijking in de pers en op dit forum niet rechtvaardigen. Meer niet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies...en hoe kom je over bij je sponsors als je niet presteert ten opzichte van je teamgenoot, zeker als die ook nog 's NL zou zijn? Die hadden hun geld ook elders onder gebracht. Dat heeft niets met RD te maken maar met de lafheid van CA en zijn management. Als je er zo zeker van bent dat je goed bent (wat ie vorige week dus aangaf) dan moet dat je geen ruk uitmaken. Je bent nu wel een hele hoop ah goed praten: het gaat je dus blijkbaar niet alleen om het racen.
Dat wat Stoddart deze week al eerder zei over RD werd ook al door Jordan en Bridgestone in 2004 gezegd
[..]
Daarnaast deed Montagny in zijn eerste outing in de Jordan in GP Europa 2005 niks beter dan RD het deed in zijn eerste outing in de Jordan in China 2004. En die Montagny is zeker niet de eerste de beste.
heb ik verder geen verstand vanquote:Op dinsdag 1 november 2005 15:25 schreef multatuli het volgende:
[..]
Walter, je doet nu net alsof ik Robert afkraak, maar dat doe ik helemaal niet. Ik vind dat zijn prestaties die verheerlijking in de pers en op dit forum niet rechtvaardigen. Meer niet.
Verder praat ik niks goed, maar licht ik toe waarom de sponsors van Albers niet blij waren met de 'verdunning' van de aandacht die nu optrad. Dan kan iedereen wel complotten vermoeden of gaap smileys plaatsen maar van sponsor contracten heb ik toevallig echt verstand en ik verzeker je dat dit een voorwaarde was om dat geld in Albers te stoppen.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het F1 seizoen dan?
Hongarij: RD voor CA in de race
Turkije: RD eindigt voor CA, ook in kwalificatie
Monza: zie Turkije
Spa: sneller in kwalificatie dan CA
Brazilie: CA sneller dan RD
Suzuka: eindigt voor CA in de race
China: idem als Suzuka.
Waar CA al 12 races heeft kunnen wennen aan Minardi, krijgt ie ze toch aardig voor de kiezen van RD vanaf Hongarije/Turkije. Als RD al matig is, dan is CA nog matiger.
Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
quote:Hoi
Je bent achtste geworden in de einduitslag van de FOK! F1 manager en daardoor heb je een Albers-Cap 2005 gewonnen. (Zie ook http://sport.fok.nl/f1/nieuws/18694)
We zouden graag je adresgegevens willen hebben, zodat we de prijs naar je kunnen opsturen.
Met vriendelijke groeten
Nuongirl
Site-Admin FOK!Sport
Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ow je bedoelt die totale vernedering door Marc Webber in de F3000? Of die jarenlange kartervaring die hem na tig jaar 's in de F3 kreeg. Hoe ie kampioen is geworden is mij een raadsel, maar zijn F3000 seizoen wat bepaald niet goed. Zijn DTM jaren waren prima maar ik zie een Schneider ook niet echt in de F1 komen. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
Gek in de buitenlandse pers wordt het feit dat Albers zo goed reed terwijl hij al jaren niet meer in een single seater zat juist genoemd.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
<knip: dat deel had ik al op gereageerd>
Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.
op je 16de competitie rijden is iets anders dan op je 16de beginnen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:50 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.
I stand correctedquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef multatuli het volgende:
"Zoals de meeste coureurs begon ook Christijan Albers in de kartsport. Maar vergeleken met zijn leeftijdsgenoten in de racewereld, duurde het bij Albers wat langer voordat hij zijn debuut maakte. De Formule 1-coureurs Fernando Alonso (23 jaar) en Nick Heidfeld (27 jaar) zaten al op hun derde en zevende jaar voor het eerst in een kart. Bij Christijan Albers duurde het tot zijn vijftiende voordat hij zich in een kart waagde. Dit was tijdens een bedrijfsuitje van zijn vader, dat op een indoor kartbaan plaatsvond. Hij pakte die dag wel meteen de eerste plaats en dat smaakte blijkbaar naar meer."
Twee jaar later, in 1997, maakte hij zijn entree in de kart-en autosport en streek meteen de titel in het Nederlandse ICA 100cc kampioenschap op. Datzelfde jaar kwam hij uit in de Formule Ford 1800-klasse en behaalde zowel de Nederlandse als de Benelux-titel.
Tevens pakte hij de overwinning in de Renault Mégane Trophy tijdens de prestigieuze Marlboro Masters in Zandvoort."
Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
Hij is af en toe wel een behoorlijke zeikerd.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef multatuli het volgende:
Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
Jawel, want RD eindigt 5 vd 8 keer voor CA in de race, ongeacht of CA nu beter kwalificeerde. Maar goed; ik probeer RD ook niet te verheerlijken maar de prestaties van Albers in het juiste perspectief te krijgen, zeker gezien zijn recente opmerkingen. Daarnaast ken ik de werkwijze van het bureautje van Lodewijk behoorlijk goed en deze actie past er prima in. Ik blijf er bij dat het laf is, om eerdergenoemde redenen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:34 schreef multatuli het volgende:
[..]
[..]
Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.
Verder heb je met je laatste post groot gelijk. Die overzichtjes van kwali en race uitslagen werken niet goed als mensen zonder benzine gaan rijden of de auto's niet betrouwbaar zijn. Ik vermoed dat je met een zelfde lijstje kan aantonen dat Montoya beter is dan Kimi
quote:Op maandag 12 september 2005 13:54 schreef multatuli het volgende:
Zijn al dan niet bestaande contract bij Midland kan Doornbos ook wel vergeten. Zie onderstaande tekst.
Teammanager Colin Kolles hatte zwar Albers' aktuellen Teamkollegen Robert Doornbos einen Vertrag angeboten, der Landsmann Albers' ist aber keine Option mehr. "Jeder kann sehen, dass Albers der schnellste Holländer in der Formel 1 ist. Wenn wir Albers unter Vertrag nehmen, gibt es für einen Holländer nur einen Platz", so der Brite.
Albers durfte in der letzten Woche schon die Jordan-Fabrik in England besuchen. "Wir wollten ihn von unseren Plänen für die nächste Saison überzeugen. Ich lese viel Negatives über unser Team, und ich wollte ihm all das Positive zeigen", erklärte Kolles anschließend.
Bereits jetzt ein Nationalheld?
Auch Jordans Sportdirektor Johnny Herbert lobt den 'fliegenden Holländer'. "Christijan Albers' Rennperformance ist viel besser, er ist mit Sicherheit der beste Holländer, den wir kriegen können. Er hat die Formel-3-Meisterschaft gewonnen und hat sich in der DTM sehr gut geschlagen."
Het is duidelijk dat zij van mening zijn dat Albers veel beter is, ook al wil de Nederlandse pers en fans daar niets van weten. Zelf ben ik alleen maar 'fan' van goede rijders, maar dweep ik met niemand. Het maakt mij ook niet uit dat bijvoorbeeld een Schumacher of een Heidfeld nu laag staat, het zijn goede rijders. Goed kijken naar de beelden (en sinds gisteren langs de baan), opletten bij regenraces en je weet gewoon wie er werkelijk getalenteerd zijn.
Doornbos heeft op mij nog geen grote indruk gemaakt, het is een aardige jongen dat wel, maar dat interesseert me niet. Albers heeft de ultieme drive en absoluut talent. Nu maar hopen dat Midland volgend jaar mee kan komen. Minardi kon wel eens flink vooruitschieten met de 2005 auto's van RBR!
Waarop ik je er op wees dat "Schumi ooit slaag kreeg van Frentzen en vooral van het toenmalige mega-talent Karl Wendlinger (zo treurig dat hij die crash nooit te boven gekomen is) toen ze nog samen bij Mercedes in dezelfde auto reden. Een jaartje onderdoen voor een teamgenoot is dus niet ongewoon."quote:Op maandag 12 september 2005 14:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.
Albers heeft geen talent maar een hypende manager die weinig/geen verstand van F1 heeft. Laat Albers gewoon zijn drive voortzetten in DTM want toereikender is zijn talent niet. Doornbos maakte indruk in de F3000 (Rookie of the year) en is na vijf races al up-to-par met Albers die al een poosje rondtoert met de Minardi.
Inderdaadquote:Op dinsdag 1 november 2005 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
juust ... schone lei
Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
Op het moment dat hij tekende begon de schone lei. Daarna is de onzin-uitkramerij over "Ik was Williams' eerste keuze" weer begonnen, dus het spijt me maar ik laat hem zeker niet met een schone lei beginnen. De Duitser.quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
juust ... schone lei
Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |