abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:31:26 #1
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31854060
hier verder, Vorige topic : [F1] 2005 Nieuwtjes e.d. [deel 8]

mijn laatste bericht:
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:22 schreef HPoi het volgende:

[..]

Jongen, ik weet wel zeker dat dat definitief is. Bewijs jij maar het tegendeel. Weltrusten!
Het is makkelijk om iets wel te bewijzen dan te bewijzen dat het niet waar is. Als jij het zo zeker weet dan zoek je toch ff de bron op, iedereen tevreden
The line is a dot to you!
pi_31854123
Bron: Alle Formule 1 sites en bladen die er bestaan.

En FOK! zelf...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/17229
pi_31854172
Where facts are few, experts are many.
pi_31854194
Minardi was dat van plan ja, maar Red Bull ook?
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:35:30 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31854200
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:33 schreef HPoi het volgende:
Bron: Alle Formule 1 sites en bladen die er bestaan.

En FOK! zelf...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/17229
kijk, iedereen tevreden
The line is a dot to you!
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:35:39 #6
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31854205
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:34 schreef Atreidez het volgende:
Vorige topic : [F1] 2005 Nieuwtjes e.d. [deel 8]
vergeten
The line is a dot to you!
pi_31854225
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:33 schreef HPoi het volgende:
En FOK! zelf...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/17229
Dat is van voor de overname en sindsdien is er niks meer over gezegd. En Cosworth lijkt niet van plan de V10 nog verder te ondersteunen. Bovendien moeten alle teams goedkeuring geven als een team met een beperkte V10 wil rijden.
pi_31854239
En Red Bull zal toch heus niet met het oude Minardi chassis willen rijden?
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:39:17 #9
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31854300
Er is alleen gezegd dat ze Cosworth trouw blijven. Het is aan te nemen dat ze de auto van Red Bull van dit jaar overnemen, het is ook een mogelijkheid om het chassis van Minardi te gaan gebruiken. Of die Cosworth een V10 is (lijkt mij erg stug wanneer je een grote zak met geld hebt te investeren) of een V8 is nog zeker niet duidelijk. Cosworth heeft immers al een jaar of twee een V8 in ontwikkeling waar Williams dus mee gaat rijden. Wellicht wordt er wel een lagere spec van die motor in gehangen. Voor de rest is de enige die dat zeker weet zeker niet een user op FOK! die luistert naar de naam HPoi en fanboy lijkt te zijn van Albers.
pi_31854363
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:36 schreef mbn het volgende:

[..]

Dat is van voor de overname en sindsdien is er niks meer over gezegd. En Cosworth lijkt niet van plan de V10 nog verder te ondersteunen. Bovendien moeten alle teams goedkeuring geven als een team met een beperkte V10 wil rijden.
Ja, daaag. Heb het ergens gelezen. btw, die V10 die Minardi wou gebruiken is gewoon toegestaan. Ze begonnen er toen over dat die sneller zou accelereren in de bochten ivm vermogen, dus was BMW ook aan het overwegen een V10 in te zetten, maar over die klachten is nooit meer wat vernomen. En de FIA staat afgeknepen V10's gewoon toe.
pi_31854392
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:39 schreef twi het volgende:
Er is alleen gezegd dat ze Cosworth trouw blijven. Het is aan te nemen dat ze de auto van Red Bull van dit jaar overnemen, het is ook een mogelijkheid om het chassis van Minardi te gaan gebruiken. Of die Cosworth een V10 is (lijkt mij erg stug wanneer je een grote zak met geld hebt te investeren) of een V8 is nog zeker niet duidelijk. Cosworth heeft immers al een jaar of twee een V8 in ontwikkeling waar Williams dus mee gaat rijden. Wellicht wordt er wel een lagere spec van die motor in gehangen. Voor de rest is de enige die dat zeker weet zeker niet een user op FOK! die luistert naar de naam HPoi en fanboy lijkt te zijn van Albers.
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:43:49 #12
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31854444
En weet je ook waarom het Minardi werd toegestaan die V10 te gebruiken? Juist, omdat Minardi geen geld heeft om een gloedjenieuwe V8 in een chassis te gooien. Er is wel vaker een hand boven het hoofd van Stoddart gehouden wat betreft nieuwe technische regelementen en Minardi die daar meer tijd voor kreeg vanwege hun slechte financiele positie.

Over die "luxe" kan Mateschitz niet beschikken, aangezien STR het tweede F1 team van "hem" is.
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:44:51 #13
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31854482
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:42 schreef HPoi het volgende:

[..]

Als je geen argumenten hebt, hoef je dat reageren-knopje niet in te drukken hoor. Dat komt intelligenter over.
pi_31854562
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:43 schreef twi het volgende:
En weet je ook waarom het Minardi werd toegestaan die V10 te gebruiken? Juist, omdat Minardi geen geld heeft om een gloedjenieuwe V8 in een chassis te gooien. Er is wel vaker een hand boven het hoofd van Stoddart gehouden wat betreft nieuwe technische regelementen en Minardi die daar meer tijd voor kreeg vanwege hun slechte financiele positie.

Over die "luxe" kan Mateschitz niet beschikken, aangezien STR het tweede F1 team van "hem" is.
Dat weet ik. Maar er was gewoon een regel dat die motor gebruikt mag worden. En die was idd ingesteld voor arme teams, maar iedereen mag van die regel gebruik maken want de FIA ging ervan uit dat de V8 toch een betere optie is dan een afgeknepen V10. Dat blijkt niet helemaal zo te zijn, want dat ding heeft nat. meer vermogen en trekt dus snelller uit langzame bochten. (hoge revs maken dan niet zoveel uit) Die regel is er nog steeds. En ik weet zeker dat Red Bull gezegd heeft dat het gebruik zal maken van het Minardi of Jaguar chassis.
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:52:20 #15
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31854699
Da's mooi voor jou dan. Zal wel een fijn gevoel zijn, iets zeker weten wat nog niet is bevestigd
pi_31854873
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:52 schreef twi het volgende:
Da's mooi voor jou dan. Zal wel een fijn gevoel zijn, iets zeker weten wat nog niet is bevestigd
Ik heb nu geen zin om f1-sites door te spitten. Zoek van de week wel even.
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:04:20 #17
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31855043
tvp
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31855217
Hier is al wat:

Some time ago the FIA asked Formula 1 teams to accept rules which rev-limited V10 engines. The federation argued that this would slow the cars and cut costs. As early as 1996 FIA President Max Mosley proposed an engine rev limiter to be introduced in 2001. The teams argued that Formula 1 is all about performance and pushing the limits. It seemed that Mosley had given up when last year he announced that there would be 2.4-litre V8 engines in 2006 to reduce power and costs. Mosley added that "in order not to prejudice the smaller independent teams" the existing 3-litre V10 engines would be allowed to continue in 2006 and 2007 "subject to a restriction on revs to be determined by the FIA".

The teams were finally forced to accept this change (dus MET "in order not to prejudice the smaller independent teams" the existing 3-litre V10 engines would be allowed to continue in 2006 and 2007) , although several were strongly opposed to the V8 idea.

And so, in theory at least, we will see a 2.4-litre V8 engine formula in 2006 and all the major F1 teams are working on the development of the new V8s. Only Squadra Toro Rosso (aka Minardi) is planning to go into the new season with a rev-limited V10. The stated FIA plan was that "the rev limit will be set at a level which will ensure that the engine is less powerful - but not much less powerful - than the 2.4s."

In recent months, however, it has been clear that the V8s will not be very powerful and, more importantly, will have less robust rev ranges than the restricted V10s and there are some who believe that the rev-limited V10 engine could actually be a better package because with the two-race engine rule revs have been reduced anyway. There has been a lot of talk recently of changing the equivalency factor but if it remains the same we are likely to see teams begin to realise that the V8 is not the way to go and switch to rev-limited V10s instead. There is a precedent in all this as Honda decided in 1988 that rather than switch to new normally-aspirated 3.5-litre engines it would maximise the performance of the older turbos despite a boost pressure cut from 4 to 2.5 bar and a fuel tank capacity reduced from 195 to 150 litres. The result was a dominant car which won 15 of the 16 races.

So be prepared, we may end up with a field full of rev-limited V10s next year.

When you stop to think about it, this is what the FIA wanted all along and all that the manufacturers will end up with are expensive V8s which will be thrown on the scrap heap. Once teams have accepted rev limits, the FIA would then be able to control engine power quite simply by lowering the rev-limits from one year to the next, particularly if the V8 rules were later scrapped. And once the revs are low there would be little opposition to regulations demanding engines which last for six races.

Bron: http://www.grandprix.com/ns/ns15810.html
pi_31855278
quote:
Kom jij wel op grandprix.com?

Vond ik een van de betere nieuwssites, maar lijkt uit de lucht te zijn?
pi_31855720
Dit gebruik ik voor m'n F1 nieuws:

http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands

verkapte tvp
Calm down, please!
  dinsdag 1 november 2005 @ 01:01:39 #21
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_31856334
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:30 schreef Googolplexian het volgende:
Dit gebruik ik voor m'n F1 nieuws:

http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands

verkapte tvp
En als je nu dat "+in+het+Nederlands" er af haalt, heb je nog een veel betere nieuwslijst. Die gebruik ik ook, als ik even snel wil kijken wat er allemaal gaande is. Meestal blader ik een site of dertig door voor het echte nieuws.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_31857616
tvp
pi_31858390
Weet iemand hoe laat die persconferentie van Christijan is?
pi_31859012
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."

Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31860215
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:14 schreef ixio het volgende:

[..]

Kom jij wel op grandprix.com?

Vond ik een van de betere nieuwssites, maar lijkt uit de lucht te zijn?
Bij mij doet Grandprix.com het gewoon.
pi_31860302
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 08:52 schreef Rory78 het volgende:
Weet iemand hoe laat die persconferentie van Christijan is?
Albers definitief naar Midland
pi_31860456
11e team definitief!!

NOVEMBER 1, 2005
Super Aguri F1 is go!
It has been confirmed in Tokyo that Aguri Suzuki is the man behind the new Honda team, as we exclusively predicted some weeks ago. The name of the new team will be Super Aguri F1 and the cars will be known as Aguri-Hondas. The team will be headquartered in Tokyo, close to the Honda head office but the factory will be at Leafield, where the company has acquired the Menard Engineering facility, formerly the Arrows F1 factory. There are already 100 people working on the project.

The plan for the new team began as long ago as February but did not really take shape until September. The team will almost certainly be funded by Softbank but the contract is not yet signed.

Bridgestone has offered to supply the team with tyres.

Suzuki says that he is talking to Takuma Sato but did not mention any other drivers, although Anthony Davidson is also believed to be a likely driver.

The plan is for the new team to be officially launched at the end of January.


www.GrandPrix.com
pi_31861389
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:32 schreef HPoi het volgende:
11e team definitief!!

NOVEMBER 1, 2005
Super Aguri F1 is go!
It has been confirmed in Tokyo that Aguri Suzuki is the man behind the new Honda team, as we exclusively predicted some weeks ago. The name of the new team will be Super Aguri F1 and the cars will be known as Aguri-Hondas. The team will be headquartered in Tokyo, close to the Honda head office but the factory will be at Leafield, where the company has acquired the Menard Engineering facility, formerly the Arrows F1 factory. There are already 100 people working on the project.

The plan for the new team began as long ago as February but did not really take shape until September. The team will almost certainly be funded by Softbank but the contract is not yet signed.

Bridgestone has offered to supply the team with tyres.

Suzuki says that he is talking to Takuma Sato but did not mention any other drivers, although Anthony Davidson is also believed to be a likely driver.

The plan is for the new team to be officially launched at the end of January.


www.GrandPrix.com
das mooi, weer een team er bij. ben wel benieuwd wat die gaan presteren in het komende seizoen
V10
pi_31861897
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:29 schreef multatuli het volgende:
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."

Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
Inderdaad
pi_31862041
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:39 schreef twi het volgende:
Er is alleen gezegd dat ze Cosworth trouw blijven. Het is aan te nemen dat ze de auto van Red Bull van dit jaar overnemen, het is ook een mogelijkheid om het chassis van Minardi te gaan gebruiken. Of die Cosworth een V10 is (lijkt mij erg stug wanneer je een grote zak met geld hebt te investeren) of een V8 is nog zeker niet duidelijk. Cosworth heeft immers al een jaar of twee een V8 in ontwikkeling waar Williams dus mee gaat rijden. Wellicht wordt er wel een lagere spec van die motor in gehangen. Voor de rest is de enige die dat zeker weet zeker niet een user op FOK! die luistert naar de naam HPoi en fanboy lijkt te zijn van Albers.
Voor zover ik weet mag het 2e RB team geen chassis van Red Bull gebruiken. Dit is (nog) niet toegestaan. Red Bull en het 2e team worden volgens mij gezien als aparte teams. Daarom moeten ze volgens mij het PS05 chassis wel gaan gebruiken, of zelf een nieuw chassis ontwikkelen. Het zal dan geen toeval gaan worden dat dit chassis verdomde veel op het RB chassis van 2005 gaat lijken.


Albers dus naar Midland. Hij had de keuze tussen racen bij Midland of gaan testen bij Williams. Als Midland het achterhoede team gaat worden, had hij naar mijn idee beter voor Williams kunnen gaan testen. Maar ik heb geen idee hoe goed of hoe slecht Midland gaat worden.
pi_31862167
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:30 schreef erikh het volgende:

[..]

Inderdaad
Helaas... stralende lach, zonnebanktint en bergen talent wint het van sjacherijnige rotkop en berekende carrière. Want de sponsors willen ook wat.

Vergeet niet dat RD nog geen slecht woord over CA heeft gesproken. CA voelde zich genoodzaakt om in de verdediging te springen voor iets dat alles te maken heeft met charisma en in veel mindere mate met rijden.

Vergeet ook de timing niet: CA flikt zulke uitspraken (gericht op het vermogen van RD om te testen) na de laatste race, wanneer beide rijders op zoek zijn naar een (test)zitje. Imo pure matennaaierij.
Toen Karthikeyan zulke uitspraken deed over RD had íe heel Nederland tegen zich. Albers doet het nog smeriger.

Vergeet ook niet dat RD niet zo lang geleden is begonnen met racen. Albers zat met de luier nog in een kart. Wie heeft 'r nou talent en wat er nodig is om F1 te rijden? Degene die het 't snelst heeft bereikt, lijkt me.

Albers kan een aardig potje rijden maar hij moet z'n smoel houden.
Jeremy Clarkson zei het 't best toen hij over Stig zei: "We won't ask him for his opinion for he is a racing driver. They're there to drive, nothing more, thus their opinion is utterly useless."
Kamp Doornbos begrijpt dit. Kamp Albers zou beter moeten weten.
Calm down, please!
pi_31863026
Met die grote smoel heeft hij het toch voor elkaar gekregen.
That's all folks!
pi_31863587
Die bergen talent van Doornbos heb ik nog niet gezien. Ik wil het best geloven, maar ik heb hem in de F1 niets bijzonders zien doen en wel een paar lelijke foutjes zien maken. Zoals ik al eerder zei, ben ik niet zo'n fan type. Ik wil helemaal niet lijken op mijn favo coureurs of bier met ze drinken. Ik wil dat ze heel hard rijden, creatief en intelligent met de auto omgaan, gevoel voor de techniek hebben en goed kunnnen communiceren met de technici.
De rest (charisma, zonnebankjes, lachjes, levelen met de pers etc) is nuttig voor soapies, maar niet voor F1 coureurs.

Ik heb in Spa staan kijken hoe Doornbos onnodig de baan afschoof, ik heb hem verschillende malen fouten zien maken in de races en ik heb nog niets van bovengenoemde kwaliteiten gezien. Van Albers heb ik dat wel. In dezelfde bocht in Francorchamps ging hij als enige rijder een totaal andere lijn rijden die voor zijn minardi inderdaad beter uitpakte en dat was typisch het soort race intelligentie waar ik op let. Kortom ik hoop Doornbos nog vaak te zien zodat ik zijn talent in actie kan zien, maar voorlopig vind ik Albers inderdaad de betere rijder

Net als Colin Kolles kennelijk: " I have known Christijan
since 1999, when he was driving successfully in Formula 3 in Germany, winning six races
and starting 10 times from pole. Since then, I have followed his motorsport career with
keen interest. He is very competitive, professional and a proven race winner."
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31863785
Lees net op f1racing.nl: "Enige tijd geleden maakte Midland al bekend dat een andere Nederlander, Nicky Pastorelli, volgend seizoen testrijder zal zijn. Hiermee krijgt het nieuwe team in 2006 een behoorlijk oranje tintje. Wie de teamgenoot van Albers zal worden, is nog niet bekend. De belangrijkste kandidaten zijn Takuma Sato, Anthony Davidson, Tiago Monteiro en Narain Karthikeyan"

Sato en Davidson worden kennelijk genoemd voor ieder open stoeltje. Leukst lijkt me Monteiro als concurrent voor Albers. De terechte rookie van het jaar.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31863911
Albers heeft net zo goed flink wat lelijke foutjes gemaakt.

vb.
"Co-incidentally, Coulthard's race in Monaco was ruined when the Dutchman spun in front of him, and the Red Bull driver was hit by Michael Schumacher. At the 'Ring, Albers was eventually given a drive-through penalty for ignoring blue flags"
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_31864046
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:43 schreef -Jean- het volgende:
Albers heeft net zo goed flink wat lelijke foutjes gemaakt.

vb.
"Co-incidentally, Coulthard's race in Monaco was ruined when the Dutchman spun in front of him, and the Red Bull driver was hit by Michael Schumacher. At the 'Ring, Albers was eventually given a drive-through penalty for ignoring blue flags"
Niemand is fout loos, vb. M. Schumacher achter Saftey-Car in China.
V10
pi_31864844
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:43 schreef -Jean- het volgende:
Albers heeft net zo goed flink wat lelijke foutjes gemaakt.

vb.
"Co-incidentally, Coulthard's race in Monaco was ruined when the Dutchman spun in front of him, and the Red Bull driver was hit by Michael Schumacher. At the 'Ring, Albers was eventually given a drive-through penalty for ignoring blue flags"
Dat geef ik gelijk toe; ik verheerlijk die jongen echt niet hoor. Dat citaat van jou gaat overigens verder; de volgende zin is 'I'm very disappointed because he's been very good so far this year." '
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31865432
Moet Albers nou betalen voor dat stoeltje, of krijgt-ie salaris?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_31865514
Betalen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:46:25 #40
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31865547
Dat Albers talent heeft staat buiten kijf. Maar de manier waarop hij zichzelf presenteert is voor mij gewoon te walgelijk voor woorden. Het management idem dito.

Teken je voor een achterhoedeteam, dan schop je nog even na door te zeggen dat je de eerste was op het lijstje van Frank Williams. Ik bedoel, ben je dan een grote jongen met een grote lul, of niet? Zeggen hoe gewild je wel niet bent.

Voordat hij in de F1 zat vond ik Albers al een domme lul (niet in de intelligente zin van het woord), maar na zijn uitlatingen de afgelopen maand ga ik elke ronde aftellen tot het moment dat 'ie uitvalt. Ik gun 'm door die houding gewoon helemaal niks meer en hij mag wat mij betreft door de stront zakken. En dan ben ik niet eens een Doornbos-fan.
pi_31865577
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:41 schreef Harmen1984 het volgende:
Moet Albers nou betalen voor dat stoeltje, of krijgt-ie salaris?
quote:
Albers joins Midland

The Midland Group has announced that Christijan Albers will be one of its race drivers in 2006. Midland also said that it will be re-launching the team formally on November 15, the date the entries close for the 2006 Formula 1 World Championship. Albers is due to do his first tests with the team on December 7 at Jerez.

Albers is believed to be bringing money to the team but it is not entirely clear where this is coming from although Albers mentioned the ABN Amro Bank and Peter Jan Rubingh, a major player in the WP Stewart financial business, which was involved in talks this summer to buy Minardi. We hear that Albers is bringing around $6m in sponsorship.
Denk dat 'ie salaris ook van z'n sponsoren krijgt dan?
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:49:17 #42
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31865618
En dan dit:
quote:
"Wij hadden constant het gevoel dat er meer uit de auto te halen was. Aan de ene kant wilde hij het hoofd boven water houden met Minardi, maar aan de andere kant investeert hij 30 miljoen in zijn nieuwe bedrijf. Dat had hij ook in het team kunnen stoppen. Misschien is OzJet winstgevender, maar dan ben je niet helemaal eerlijk naar het team. Daarom ben ik blij dat we nu bij Kolles zitten," aldus Varossieau
Ik bedoel, sorry maar dan ben je toch echt niet goed bij je hoofd. Ja, dit mag je zeggen wanneer je zelf een paar miljoen naar het team brengt en Stoddart dat voor OzJet gebruikt, maar je kan een zakenman toch niet verwijten om geld in z'n eigen bedrijf te stoppen? Sorry hoor, maar dan ben je gewoon een mekkerend onrealistisch klein kind, zeker als manager zijnde. Twee van dezelfde types, die Albers en Vaossieau.
pi_31865781
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:49 schreef twi het volgende:
En dan dit:
[..]

Ja, dit mag je zeggen wanneer je zelf een paar miljoen naar het team brengt en Stoddart dat voor OzJet gebruikt, maar je kan een zakenman toch niet verwijten om geld in z'n eigen bedrijf te stoppen?
Ik denk niet dat het sponsorgeld van Albers verdwenen is naar OzJet. Daar geloof ik echt helemaal niets van.
V10
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:00:04 #44
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31865922
Precies, dus in dat geval is het dus gewoon een zielig verhaaltje wat die manager hier houdt, wanneer hij Stoddart vertelt wat hij wel of niet moet doen voor het team.

Stoddart is juist degene die miljoenen en miljoenen in Minardi heeft gegooid. Wanneer je dan zodra je een ander contract hebt gaat lopen mekkeren dat er 30 miljoen in OzJet is gestoken, dan heb je voor mij een heel klein pikkie.
pi_31866025
quote:
Vreemd juist de coureur zonder een heel pr apparaat om zich heen kreeg meer aandacht... Misschien zou je manager iets minder mailtjes rond moeten sturen naar die media met daarin teksten dat het ‘zielige figuren’ zijn en dat ze ‘geen verstand van autosport’ hebben.
quote:
Dat hij een contract heeft dat heeft hij zelf verdiend en dat is niet de verdienste van zijn manager...Oeps ik krijg weer een dreig sms binnen....3x raden van wie?
jaja... die Varossieau maakt zich lekker geliefd.
Calm down, please!
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:09:13 #46
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31866190
Albers is voor mij in elk geval een Duitser
pi_31866205
TVP
Calmer than you are
pi_31866264
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[..]

jaja... die Varossieau maakt zich lekker geliefd.
Zou ie goede contacten onderhouden met ene zekere meneer Rothengatter?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_31866292
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Met die grote smoel heeft hij het toch voor elkaar gekregen.
wat?
Calm down, please!
pi_31866293
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:00 schreef twi het volgende:
Precies, dus in dat geval is het dus gewoon een zielig verhaaltje wat die manager hier houdt, wanneer hij Stoddart vertelt wat hij wel of niet moet doen voor het team.

Stoddart is juist degene die miljoenen en miljoenen in Minardi heeft gegooid. Wanneer je dan zodra je een ander contract hebt gaat lopen mekkeren dat er 30 miljoen in OzJet is gestoken, dan heb je voor mij een heel klein pikkie.
Dan snap je Stoddart niet denk ik. En Varossieau ook niet. Stoddard is een zaken man met meerdere bedrijven, dat hij niet al z'n geld in een F1 project stopt snap ik wel, omdat hij ook een luchtvaart maatschappij heeft die hij graag wil behouden. Waarschijnlijk is het beter om je geld daar in te stoppen dan in een F1 team wat al jaren op sterven na dood is. Tuurlijk wil Stoddard graag dat Minardi voort blijft bestaan, maar hij is wel de eigenaar van z'n geld dacht ik.
Dat die manager van Albers het niet eerlijk naar het team vindt dat OzJet 30 milj. krijgt en Minardi niet is gewoon zielig. Stoddart is baas van z'n eigen geld, daar heeft hij niets over te zeggen.
V10
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:14:33 #51
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31866327
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Zou ie goede contacten onderhouden met ene zekere meneer Rothengatter?
Rothengatter was niet geliefd omdat hij Verstappen niet bij de door de fans beoogde teams wist onder te brengen. Dit is toch van een heel andere orde, anderen zwartmaken en bekritiseren.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:15:33 #52
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31866350
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:13 schreef M5 het volgende:

[..]

Dan snap je Stoddart niet denk ik. En Varossieau ook niet. Stoddard is een zaken man met meerdere bedrijven, dat hij niet al z'n geld in een F1 project stopt snap ik wel, omdat hij ook een luchtvaart maatschappij heeft die hij graag wil behouden. Waarschijnlijk is het beter om je geld daar in te stoppen dan in een F1 team wat al jaren op sterven na dood is. Tuurlijk wil Stoddard graag dat Minardi voort blijft bestaan, maar hij is wel de eigenaar van z'n geld dacht ik.
Dat die manager van Albers het niet eerlijk naar het team vindt dat OzJet 30 milj. krijgt en Minardi niet is gewoon zielig. Stoddart is baas van z'n eigen geld, daar heeft hij niets over te zeggen.
Dat zeg ik toch? Misschien dat ik het niet duidelijk verwoord, maar ik vind Stoddart dus een topper en Varossieau een slappe lul.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:16:08 #53
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31866367
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:29 schreef multatuli het volgende:
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."

Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
Doornbos heet in die korte tijd meer gepresteerd dan Albers

in F3000 was albers telkens een maat te klein voor Webber terwijl Doornbos in zijn F3000 seizoen goed met Luizi mee kon en zelfs rookie of the year is.

Doornbos rijdt pas sinds 1999 echt pas dus dan vind ik het knap dat hij zo snel goed geworden is.

Albers is maar een arogante kwal die alleen maar denkt hoe kom ik zo snel mogelijk uit de banden stapel en zorgen dat ik lekker op officials aan het schelden kan die voor hun veiligheid staan en op eigen risico
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31866384
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:14 schreef twi het volgende:

[..]

Rothengatter was niet geliefd omdat hij Verstappen niet bij de door de fans beoogde teams wist onder te brengen. Dit is toch van een heel andere orde, anderen zwartmaken en bekritiseren.
Dat weet ik ook wel

Ik maakte maar een grapje
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_31866422
Toen Irvine iedereen en alles uitmaakte voor zakkenwasser en zichzelf op de borst sloeg was hij de held van de F1 fans, maar een Nederlander moet bescheiden lachen en het vooral om het plezier doen
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31866486
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:16 schreef JPM01 het volgende:

[..]

Doornbos heet in die korte tijd meer gepresteerd dan Albers

in F3000 was albers telkens een maat te klein voor Webber terwijl Doornbos in zijn F3000 seizoen goed met Luizi mee kon en zelfs rookie of the year is.

Doornbos rijdt pas sinds 1999 echt pas dus dan vind ik het knap dat hij zo snel goed geworden is.

Albers is maar een arogante kwal die alleen maar denkt hoe kom ik zo snel mogelijk uit de banden stapel en zorgen dat ik lekker op officials aan het schelden kan die voor hun veiligheid staan en op eigen risico
juist... vanaf je 3de met je kont in een kart en zwaar gefinancieerd door pappa's kakkers om 20 jaar later in een Minardi te mogen rijden, weer tegen een vergoeding van miljoenen (Bij Midland betaalt ie nu $6 mil -naar vernemens- en ik had gelezen dat hij maar $3 mil had. Zo kwamen de talentvolle Karthikeyan en Nissany ook aan een stoeltje).

Albers is gewoon zuur dat hij er zo hard voor heeft moeten werken en dat het bij RD gewoon in z'n bloed zit.
Calm down, please!
pi_31866534
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:29 schreef multatuli het volgende:
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."

Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
Bij Albers gaat het om een hypende manager die rel-faxen stuurt naar concurrerende bedrijven in de regio, een akelig verwend mannetje dat denkt dat ie Elvis is nu ie in de F1 rijdt en een pot met geld uit nachtcreme en haarspoelingreclames met de naam Albers erop. En jij noemt dat hard rijden, goeie feedback en gevoel voor de auto? Zoals ik al eerder zei reed RD al in zijn tweede race in de Minardi een snellere kwalificatie en een betere race dan CA en heeft in Turkije en Suzuka laten de zien de strijd aan te gaan op de baan met de Jordans, iets wat ik Albers niet heb zien doen in het hele seizoen 2005.

RD reed in Spa in de F3000 in de regen >1 seconde sneller dan de rest en heeft blijkbaar toch Liuzzi achter zich gelaten in F1 2005. Als Albers een keertje goed ging in de F3000 in de regen dan vloog ie er veelal een rondje later vanaf.

Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.

Het feit dat CA nu al wel een seat heeft voor 2006 en RD niet, doet voor mij daar nix aan af. Taki Inoue werd in 1995 ook eerder bevestigd dan Jos Verstappen.

Edit Ik had ook kunnen zeggen dat ik het met JPM en Googol eens ben
Calmer than you are
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:24:10 #58
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31866565
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:18 schreef multatuli het volgende:
Toen Irvine iedereen en alles uitmaakte voor zakkenwasser en zichzelf op de borst sloeg was hij de held van de F1 fans, maar een Nederlander moet bescheiden lachen en het vooral om het plezier doen
Albers is geen Nederlander

Het gaat vooral om de manier waarop, welke staat van dienst je hebt in de F1 en hoe je je verhaal brengt. En aangezien Albers daarin een 1 scoort, zeik ik 'm af.
pi_31866582
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]
RD rijdt gewoon (test) in 2006.
Calm down, please!
pi_31866683
quote:
Nieuws: Exclusief: Varossieau over Albers-Midland

Vandaag heeft Christijan Albers op zijn persconferentie in Vinkeveen bekend gemaakt dat hij voor in ieder geval een jaar, met een optie voor een tweede, uit zal komen voor het nieuwe MidlandF1 Toyota Team. Hiermee worden de geruchten die al tijden circuleerden bevestigd. De teamgenoot van Albers is nog niet bekend, maar het zal (zoals verwacht) geen Nederlander worden.

“Je draagt de verantwoordelijkheid over zijn carrière,” verteld manager Lodewijk Varossieau, “dat is nog al wat. De blijdschap was dan ook enorm groot, er valt een last van je schouders. De onderhandelingen verliepen wel bijzonder moeizaam. Het ging over geld, talent, en concurrenten. Het was erg zwaar want er waren erg weinig stoeltjes, en zeker 10 kanshebbers. De sponsoren waren er, en die zijn belangrijk, ook voor de toekomst. Tot nu toe is er geen enkele (huidige –red) sponsor geweest die dit feestje niet wilt meemaken. Iedereen blijft dan ook waarschijnlijk, en we zijn in onderhandelingen over nieuwe zakenpartners.”

“Onze plannen met Albers zijn duidelijk. We zijn dit jaar begonnen bij Minardi als leerjaar, Chris heeft daar erg goed gepresteerd. Volgend jaar kan Chris nog veel meer opvallen, het is een goede stap vooruit. Natuurlijk is ons doel hem bij een topteam te krijgen.”

Na de persconferentie kregen we nog de gelegenheid wat vragen te stellen. Varossieau vertelde ons dat de onderhandelingen met Midland zijn zwaarste uit zijn carrière is. “Niet vanwege de sponsoren, die staan bijna in de rij. Wij verwachten niet dat een huidige sponsor vertrekt, en we zijn in bespreking met potentiële nieuwe sponsoren. Hier is echter verder nog niet veel over te zeggen. We waren ook nog in onderhandeling met Minardi. Toen in Spa echter bekend werd dat het werd overgenomen door Red Bull hebben we nog wel geïnformeerd naar de mogelijkheden, maar kregen we al direct te horen dat Red Bull haar eigen zoektocht naar talenten zal gebruiken voor de line-up 2006.”

Verder wist Varossieau nog mede te delen dat:

  • Christijan zo’n 5 miljoen meebrengt naar zijn nieuwe werkgever.
  • Een tweede Nederlander (in een racestoeltje) uitgesloten is. Dit was bij de onderhandelingen een van de voorwaarden voor het Nederlandse kamp.
  • De nieuwe auto er “enorm gaaf” uit gaat zien. Prachtige kleuren. Op de vraag of de oranje kleur er in zal zitten moest Varossieau even nadenken waarna hij melde dat hij niets zal prijsgeven over de kleur.
  • Het contract een jaar geldig is, met een optie voor een tweede er achteraan.


  • aahhhh ... wat een zielig menneke. Nog een jaar naast RD zou Albers kapot maken idd.
    Calm down, please!
    pi_31866793
    Zoals Senna over Prost zei in 1992 (toen ie ook zo'n clausule in zijn contract had): The way he is doing it, he is behaving like a coward. He should be prepared to race anybody.

    Ik kan me idd voorstellen dat Lodewijk de carriere van CA niet doorkruist ziet worden door een andere Nederlander: laf is het natuurlijk wel.
    Calmer than you are
    pi_31866811
    Nou ik ben me eigenlijk aan het afvragen wat Robert Doornbos precies gepresteerd heeft dit seizoen dat zo indrukwekkend was? Volgens mij is hij gewoon verslagen door Albers die een goed volwassen seizoen reed. Niet dat Doornbos slecht reed verder, maar ik vind het toch wel duidelijk dat Albers beter reed.

    Als je prestaties uit het verleden gaat vergelijken. Albers' prestaties in de DTM zijn beter dan wat Doornbos in de F3000 heeft gepresteerd. Ondanks dat Albers een kampioenschap heeft laten liggen. Men kan wel zeggen een mooie overwinning in de regen voor Foornbos, maar je kan ook zeggen dik verslagen door matige rijder Liuzzi. Want zo is het wel.

    Daarnaast Albers F3000 jaar vergelijken met die van Doornbos. Dan kan je ook kijken naar de F3 waar het verhaal andersom is. Albers kampioen, Doornbos niet bepaald indrukwekkend.
      dinsdag 1 november 2005 @ 14:38:48 #63
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_31866890
    Doornbos heeft ook niet veel gepresteerd, maar daar GAAT het helemaal niet om. Het gaat erom dat BEIDEN dit seizoen niet buitengewoon gepresteerd hebben, dat Doornbos vrij logisch in de kwalificatie is verslagen en heel redelijk aan heeft kunnen klampen bij iemand die al 12 races in die auto had gereden.

    Dat Albers daar nu zo'n show van maakt, en het hele Albers kamp op die angstige kinderachtige manier van zich afbijt, DAAR gaat het mij om. En wat dat betreft heeft hij gewoon afgedaan. Zelfoverschatting, egoisme en het niet kunnen hebben wanneer een ander beter ligt in de media en bij de bevolking. Nee, dan moet je vooral zo gaan jammeren en je zo laten kennen.
    pi_31866941
    Nou ja niet buitengewoon gepresteerd? In vergelijking waarmee? De Minardi's deden het dit seizoen niet eens zo slecht. Verstappen deed het beter, maar goed die is dan ook een klasse apart.
    pi_31867032
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:34 schreef Vitalogy het volgende:
    Nou ik ben me eigenlijk aan het afvragen wat Robert Doornbos precies gepresteerd heeft dit seizoen dat zo indrukwekkend was? Volgens mij is hij gewoon verslagen door Albers die een goed volwassen seizoen reed. Niet dat Doornbos slecht reed verder, maar ik vind het toch wel duidelijk dat Albers beter reed.

    Als je prestaties uit het verleden gaat vergelijken. Albers' prestaties in de DTM zijn beter dan wat Doornbos in de F3000 heeft gepresteerd. Ondanks dat Albers een kampioenschap heeft laten liggen. Men kan wel zeggen een mooie overwinning in de regen voor Foornbos, maar je kan ook zeggen dik verslagen door matige rijder Liuzzi. Want zo is het wel.

    Daarnaast Albers F3000 jaar vergelijken met die van Doornbos. Dan kan je ook kijken naar de F3 waar het verhaal andersom is. Albers kampioen, Doornbos niet bepaald indrukwekkend.
    Tja..als je al twee gelijkwaardige F3000 seizoenen wil vergelijken: Doornbos won een race, CA niet. Doornbos werd Rookie of the Year en kon gelijk bij Jordan instappen; Albers kon daarna zijn heil zoeken in DTM. Veelal een afserveerplek voor mindere getalenteerden of ex-F1 coureurs.

    Het F1 seizoen dan?

    Hongarij: RD voor CA in de race
    Turkije: RD eindigt voor CA, ook in kwalificatie
    Monza: zie Turkije
    Spa: sneller in kwalificatie dan CA
    Brazilie: CA sneller dan RD
    Suzuka: eindigt voor CA in de race
    China: idem als Suzuka.

    Waar CA al 12 races heeft kunnen wennen aan Minardi, krijgt ie ze toch aardig voor de kiezen van RD vanaf Hongarije/Turkije. Als RD al matig is, dan is CA nog matiger.
    Calmer than you are
      dinsdag 1 november 2005 @ 14:45:57 #66
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_31867086
    Ja precies, je kunt het niet goed vergelijken, dus vergelijk je het met elkaar. En dus heeft Albers ten opzichte van Doornbos niet buitengewoon gepresteerd. Het is geen 8-0, 8-0 geworden. Minardi is tot aan het einde redelijk bij de Jordans gebleven, zowel Albers als Doornbos hebben af en toe met een Jordan kunnen vechten. Albers was misschien procentueel net even beter, maar dat zijn geen prestaties waarbij je nu ineens in de media kunt gaan zeggen dat Doornbos de auto niet heeft ontwikkeld, Stoddart geen 30 miljoen in Minardi heeft gestopt, ik ben beter dan die andere Nederlander, bladibla, contract waar geen andere Nederlander mag rijden als collega. Dan laat je je toch kennen, of ligt dat aan mij?
    pi_31867210
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:20 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    juist... vanaf je 3de met je kont in een kart en zwaar gefinancieerd door pappa's kakkers om 20 jaar later in een Minardi te mogen rijden, weer tegen een vergoeding van miljoenen (Bij Midland betaalt ie nu $6 mil -naar vernemens- en ik had gelezen dat hij maar $3 mil had. Zo kwamen de talentvolle Karthikeyan en Nissany ook aan een stoeltje).

    Albers is gewoon zuur dat hij er zo hard voor heeft moeten werken en dat het bij RD gewoon in z'n bloed zit.
    Doornbos had een ook heel rijke papa en ook nog eens een papa met hele goede kontakten in de racerij. Dacht je dat hij wel betaald werd bij Jordan?
    Anyway, dat gezeur over paydrivers is sowieso geneuzel. M. Schumacher moest ook geld meenemen en je wil toch niet gaan vertellen dat die geen talent heeft he?

    [ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 01-11-2005 14:57:49 ]
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_31867370
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Bij Albers gaat het om een hypende manager die rel-faxen stuurt naar concurrerende bedrijven in de regio, een akelig verwend mannetje dat denkt dat ie Elvis is nu ie in de F1 rijdt en een pot met geld uit nachtcreme en haarspoelingreclames met de naam Albers erop. En jij noemt dat hard rijden, goeie feedback en gevoel voor de auto? Zoals ik al eerder zei reed RD al in zijn tweede race in de Minardi een snellere kwalificatie en een betere race dan CA en heeft in Turkije en Suzuka laten de zien de strijd aan te gaan op de baan met de Jordans, iets wat ik Albers niet heb zien doen in het hele seizoen 2005.

    RD reed in Spa in de F3000 in de regen >1 seconde sneller dan de rest en heeft blijkbaar toch Liuzzi achter zich gelaten in F1 2005. Als Albers een keertje goed ging in de F3000 in de regen dan vloog ie er veelal een rondje later vanaf.

    Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.

    Het feit dat CA nu al wel een seat heeft voor 2006 en RD niet, doet voor mij daar nix aan af. Taki Inoue werd in 1995 ook eerder bevestigd dan Jos Verstappen.

    Edit Ik had ook kunnen zeggen dat ik het met JPM en Googol eens ben
    Dat gedoe over die managers, ijdelheid en nachtcreme interesseert mij allemaal niets. Dat is leuk als het over soapies gaat; heeft niks te maken met racen.

    Dat de F1 dit jaar droog bleef vond ik ook erg jammer. Ik had van beide rijders graag gezien hoe ze het in de regen deden. Op een wat nattige baan in Francorchamps zag ik Doornbos door de grintbak schieten, maar de rest van het seizoen was het helaas droog. Zoals ik al zei: hopen dat Doornbos volgend jaar mag rijden dan kunnen we verder kijken.

    Voorlopig heeft de buitenlandse pers heel wat meer respect voor Albers dan voor Doornbos. Idem voor Tilly en Kolles die er met alle respect meer vanaf weten dan wij bij elkaar)
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      dinsdag 1 november 2005 @ 14:59:08 #69
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_31867449
    Het interesseert mij niet wat de buitenlandse pers van Albers vindt, of wat Tilly en Kolles zeggen. Het verandert er voor mij niks aan dat ik het een triest figuur vind en 'm niks gun door alle uitlatingen die hij en zijn management maken.

    Het interesseert mij ook niet wanneer Albers een paar honderdsten tot een tiende sneller zou zijn - als dat al het geval was. Het blijft gewoon een huilebalk en dat heeft hij aan zichzelf te wijten.
    pi_31867451
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    Zoals Senna over Prost zei in 1992 (toen ie ook zo'n clausule in zijn contract had): The way he is doing it, he is behaving like a coward. He should be prepared to race anybody.
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
    pi_31867456
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Tja..als je al twee gelijkwaardige F3000 seizoenen wil vergelijken: Doornbos won een race, CA niet. Doornbos werd Rookie of the Year en kon gelijk bij Jordan instappen; Albers kon daarna zijn heil zoeken in DTM. Veelal een afserveerplek voor mindere getalenteerden of ex-F1 coureurs.
    Albers werd kampioen in de F3. Doornbos was een also ran.
    Hoe die dan toch nog in het beste stoeltje van de F3000 terecht gekomen is, is mij een raadsel.
    Het F3000 jaar van Albers was niet bepaald goed. Zijn DTM jaren wel, ondanks dat hij een kampioenschap laat liggen. Albers heeft zich in principe na de F3000 van een einde carriere positie in een jahreswagen teruggeknokt naar de F1. Daar valt best wel wat voor te zeggen.

    Dat Doornbos rookie of the year wordt in de wagen die niet mag verliezen. Tja niet echt zijn verdienste. Ik wil het hem niet te zwaar aanrekenen dat hij verslagen werd door Liuzzi omdat het diens tweede seizoen was, maar hij werd wel aan alle kanten door hem voorbij gereden. Dat kon ook wel meekomen met Liuzzi is gewoon gelul. Wat Doornbos heel goed gedaan heeft is vooral toen hem de F1 tests werden aangeboden om daar top te presteren. En dat is best knap.

    Maar de prestaties en carriere verloop van Albers zijn indrukwekkender.

    Het enige wat je kan zeggen van je F1-statistieken is dat Albers dus beter was in de kwalificatie?
    pi_31867609
    Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.

    Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_31867673
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef twi het volgende:
    Het interesseert mij niet wat de buitenlandse pers van Albers vindt, of wat Tilly en Kolles zeggen. Het verandert er voor mij niks aan dat ik het een triest figuur vind en 'm niks gun door alle uitlatingen die hij en zijn management maken.

    Het interesseert mij ook niet wanneer Albers een paar honderdsten tot een tiende sneller zou zijn - als dat al het geval was. Het blijft gewoon een huilebalk en dat heeft hij aan zichzelf te wijten.
    Dus het racen interesseert je niet. Het gaat je om het karakter? Kan je dan niet beter op het GTST forum posten?
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_31867677
    Het is niet dat ik Albers zo hoog heb zitten. Ik vind hem alleen een goede professionele instelling hebben. De geluiden die je nu van zijn kant hoort is ook wat Verstappen liet horen toen hij zeg maar de gevestigde naam was. Jos had ook een bloedhekel aan rijders die niet meewerkte, onzin dingen zoals powernapjes en ook geen zin in double dutch. Dat Albers nu een beetje in hetzelfde schuitje terecht is gekomen ga ik hem niet aanrekenen.
    Ik vond hem vroeger een gladjakker, nu kan ik het wel begrijpen.
    pi_31867682
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
    Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.

    Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
    Alsof 2005 Double Dutch slecht was voor de sponsors... gelul, imo.
    Calm down, please!
      dinsdag 1 november 2005 @ 15:08:15 #76
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_31867686
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef Vitalogy het volgende:
    Luister eens, waar zeggen "wij' (of Robert zelf) dat hij beter is dan Doornbos, dat Doornbos meer input gaf dan Albers, dat Doornbos beter is in het ontwikkelen van de auto en dat Doornbos sneller en constanter is? Dat Doornbos een beter palmares heeft dan Albers? Nergens toch? 't Is juist andersom, "kamp" Albers brengt dit allemaal nu naar buiten terwijl hij het niet zo gek veel beter heeft gedaan in de F1 dan Doornbos.
      dinsdag 1 november 2005 @ 15:10:48 #77
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_31867750
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:07 schreef multatuli het volgende:
    Dus het racen interesseert je niet. Het gaat je om het karakter? Kan je dan niet beter op het GTST forum posten?
    Als ik moet kiezen tussen iemand die een paar honderdsten sneller is maar die een oetlul is in z'n omgang met de media en zijn achterland, of iemand die een paar honderdsten langzamer is maar de rest allemaal perfect aanpakt, dan kies ik voor die laatste. Snel kunnen rijden is een ding, maar wanneer je dan een oetlul bent dan kies ik liever iemand die ook snel is, maar geen oetlul is.
    pi_31867793
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:08 schreef twi het volgende:

    [..]

    Luister eens, waar zeggen "wij' (of Robert zelf) dat hij beter is dan Doornbos, dat Doornbos meer input gaf dan Albers, dat Doornbos beter is in het ontwikkelen van de auto en dat Doornbos sneller en constanter is?
    Hm die indruk zou je toch krijgen uit de posts van Walter Sobchak en Googolplexian. Maar goed, als dat niet zo is dan hou ik me verder stil.
    pi_31867827
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
    Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.

    Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
    Precies...en hoe kom je over bij je sponsors als je niet presteert ten opzichte van je teamgenoot, zeker als die ook nog 's NL zou zijn? Die hadden hun geld ook elders onder gebracht. Dat heeft niets met RD te maken maar met de lafheid van CA en zijn management. Als je er zo zeker van bent dat je goed bent (wat ie vorige week dus aangaf) dan moet dat je geen ruk uitmaken. Je bent nu wel een hele hoop ah goed praten: het gaat je dus blijkbaar niet alleen om het racen.

    Dat wat Stoddart deze week al eerder zei over RD werd ook al door Jordan en Bridgestone in 2004 gezegd
    quote:
    ?I'm very impressed with him,? said Jordan. ?I've been talking about him with people from Bridgestone and people from my team and the job he has done. Really, I don't see how he could have done a better job ? jumping into the car without any previous testing.?
    Daarnaast deed Montagny in zijn eerste outing in de Jordan in GP Europa 2005 niks beter dan RD het deed in zijn eerste outing in de Jordan in China 2004. En die Montagny is zeker niet de eerste de beste.
    Calmer than you are
      dinsdag 1 november 2005 @ 15:14:03 #80
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_31867840
    Die posten hier niet om aan te tonen dat Doornbos beter is, die posten hier om aan te tonen dat Albers vrij ongegrond in de media de bink en de calimero uithangt terwijl hij niet zo gek veel beter heeft gepresteerd dan Doornbos bij Minardi.
    pi_31867919
    quoteje van mij op Frits webpost:
    quote:
    John: waarom meteen weer partij trekken? RD (mijn held) komt echt wel in de F1 volgend jaar en met Christijan (die ik echt niet mag) en Nicky (die het gewoon super doet zo) wordt 2006 een jaar als geen ander voor de Nederlandse F1-fans.

    Laten we wel wezen: Waar we dit ons jaar nog stonden te verbazen over het feit dat er twee Nederlanders in de F1 reden kan het wel eens zo zijn dat NL zich in 2006 met drie rijders vertegenwoordigd. Frits krijgt het drukker dan ooit, lijkt me Bovendien is, wat hem betreft, de strijdbijl allang begraven, heb ik begrepen uit eerdere webposts.

    Ook al vond ik Albers in 2005 een misselijk ventje, hij heeft dus (waarschijnlijk) een contract bij Midland en zoals Peter al zei: "een nieuwe baas geeft hopelijk ook een nieuwe mediacurcus.". Albers zit w.m.b. dus al in seizoen 2006 en kunnen we dus met een schone lei beginnen.

    Of het slim van Albers is om een 2-jarig contract te tekenen bij het team dat naar alle verwachting de rode-lantaarn-drager zal zijn in 2006 betwijfel ik ten zeerste. Ik hoop dan ook voor hem dat hij niet in een Button-(wilde weg maar mocht niet) of Villeneuve-(team verkocht en niets gehoord van nieuwe baas)situatie terecht komt. Bij Midland lijkt de kans op één van deze situaties echter het grootst.
    ...
    Calm down, please!
    pi_31867976
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:07 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Alsof 2005 Double Dutch slecht was voor de sponsors... gelul, imo.
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
    pi_31868132
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef Vitalogy het volgende:

    [..]

    Albers werd kampioen in de F3. Doornbos was een also ran.
    Hoe die dan toch nog in het beste stoeltje van de F3000 terecht gekomen is, is mij een raadsel.
    Het F3000 jaar van Albers was niet bepaald goed. Zijn DTM jaren wel, ondanks dat hij een kampioenschap laat liggen. Albers heeft zich in principe na de F3000 van een einde carriere positie in een jahreswagen teruggeknokt naar de F1. Daar valt best wel wat voor te zeggen.

    Dat Doornbos rookie of the year wordt in de wagen die niet mag verliezen. Tja niet echt zijn verdienste. Ik wil het hem niet te zwaar aanrekenen dat hij verslagen werd door Liuzzi omdat het diens tweede seizoen was, maar hij werd wel aan alle kanten door hem voorbij gereden. Dat kon ook wel meekomen met Liuzzi is gewoon gelul. Wat Doornbos heel goed gedaan heeft is vooral toen hem de F1 tests werden aangeboden om daar top te presteren. En dat is best knap.

    Maar de prestaties en carriere verloop van Albers zijn indrukwekkender.

    Het enige wat je kan zeggen van je F1-statistieken is dat Albers dus beter was in de kwalificatie?
    Ow je bedoelt die totale vernedering door Marc Webber in de F3000? Of die jarenlange kartervaring die hem na tig jaar 's in de F3 kreeg. Hoe ie kampioen is geworden is mij een raadsel, maar zijn F3000 seizoen wat bepaald niet goed. Zijn DTM jaren waren prima maar ik zie een Schneider ook niet echt in de F1 komen. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt

    En het is idd knap wat RD presteert met minimale ervaring in F1: dat was zichtbaar in Brazilie 2004 en in de Minardi 2005. Een Tom Coronel werd ook Formule Nippon kampioen maar presteerde ook niks in een F1 test. Schumacher kreeg in de Sportscar series ook regelmatig klop van Wendlinger en Frentzen maar die zijn niet bij hem in de buurt gekomen in F1. Als F1 prestaties het criterium is dan geef ik nog altijd het voordeel aan RD ipv CA.

    En een mogelijkheid tot vergelijking in 2006 tussen CA en RD is blijkbaar deze middag de grond ingeboord.
    Calmer than you are
    pi_31868161
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Precies...en hoe kom je over bij je sponsors als je niet presteert ten opzichte van je teamgenoot, zeker als die ook nog 's NL zou zijn? Die hadden hun geld ook elders onder gebracht. Dat heeft niets met RD te maken maar met de lafheid van CA en zijn management. Als je er zo zeker van bent dat je goed bent (wat ie vorige week dus aangaf) dan moet dat je geen ruk uitmaken. Je bent nu wel een hele hoop ah goed praten: het gaat je dus blijkbaar niet alleen om het racen.

    Dat wat Stoddart deze week al eerder zei over RD werd ook al door Jordan en Bridgestone in 2004 gezegd
    [..]

    Daarnaast deed Montagny in zijn eerste outing in de Jordan in GP Europa 2005 niks beter dan RD het deed in zijn eerste outing in de Jordan in China 2004. En die Montagny is zeker niet de eerste de beste.
    Walter, je doet nu net alsof ik Robert afkraak, maar dat doe ik helemaal niet. Ik vind dat zijn prestaties die verheerlijking in de pers en op dit forum niet rechtvaardigen. Meer niet.

    Verder praat ik niks goed, maar licht ik toe waarom de sponsors van Albers niet blij waren met de 'verdunning' van de aandacht die nu optrad. Dan kan iedereen wel complotten vermoeden of gaap smileys plaatsen maar van sponsor contracten heb ik toevallig echt verstand en ik verzeker je dat dit een voorwaarde was om dat geld in Albers te stoppen.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_31868226
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:25 schreef multatuli het volgende:

    [..]

    Walter, je doet nu net alsof ik Robert afkraak, maar dat doe ik helemaal niet. Ik vind dat zijn prestaties die verheerlijking in de pers en op dit forum niet rechtvaardigen. Meer niet.

    Verder praat ik niks goed, maar licht ik toe waarom de sponsors van Albers niet blij waren met de 'verdunning' van de aandacht die nu optrad. Dan kan iedereen wel complotten vermoeden of gaap smileys plaatsen maar van sponsor contracten heb ik toevallig echt verstand en ik verzeker je dat dit een voorwaarde was om dat geld in Albers te stoppen.
    heb ik verder geen verstand van

    ik maak alleen zooi roze
    Calm down, please!
    pi_31868396
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Het F1 seizoen dan?

    Hongarij: RD voor CA in de race
    Turkije: RD eindigt voor CA, ook in kwalificatie
    Monza: zie Turkije
    Spa: sneller in kwalificatie dan CA
    Brazilie: CA sneller dan RD
    Suzuka: eindigt voor CA in de race
    China: idem als Suzuka.

    Waar CA al 12 races heeft kunnen wennen aan Minardi, krijgt ie ze toch aardig voor de kiezen van RD vanaf Hongarije/Turkije. Als RD al matig is, dan is CA nog matiger.
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    . Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
    Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.

    Verder heb je met je laatste post groot gelijk. Die overzichtjes van kwali en race uitslagen werken niet goed als mensen zonder benzine gaan rijden of de auto's niet betrouwbaar zijn. Ik vermoed dat je met een zelfde lijstje kan aantonen dat Montoya beter is dan Kimi
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_31868576
    quote:
    Hoi

    Je bent achtste geworden in de einduitslag van de FOK! F1 manager en daardoor heb je een Albers-Cap 2005 gewonnen. (Zie ook http://sport.fok.nl/f1/nieuws/18694)

    We zouden graag je adresgegevens willen hebben, zodat we de prijs naar je kunnen opsturen.

    Met vriendelijke groeten

    Nuongirl
    Site-Admin FOK!Sport


    Zal mooi passen bij de caps die ik vandaag heb gekregen thanx Rob


    gooi mij maar weg
    Calm down, please!
    pi_31868873
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Ow je bedoelt die totale vernedering door Marc Webber in de F3000? Of die jarenlange kartervaring die hem na tig jaar 's in de F3 kreeg. Hoe ie kampioen is geworden is mij een raadsel, maar zijn F3000 seizoen wat bepaald niet goed. Zijn DTM jaren waren prima maar ik zie een Schneider ook niet echt in de F1 komen. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
    Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.
    pi_31869122
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]
    <knip: dat deel had ik al op gereageerd>

    Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.
    Gek in de buitenlandse pers wordt het feit dat Albers zo goed reed terwijl hij al jaren niet meer in een single seater zat juist genoemd.

    Zie bijv de 'Analyse der 'F1Total.com'-Experten:
    Marc Surer: "Er hat sich unheimlich gesteigert. Am Anfang hat man gemerkt, dass er sich schwer tut, was auch verständlich ist, wenn man vom Tourenwagen- in den Formelsport wechselt. Das war trotz seiner Formel-3-Erfahrung ein Riesenschritt. Später wurde er aber konstant immer besser."

    of nog duidelijker:

    BBC "The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."

    Zien al die experts in het buitenland het nu zo verkeerd of hebben veel Nederlandse racefans meer oog voor haarcreme dan voor racen.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_31869130
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:50 schreef Vitalogy het volgende:

    [..]

    Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.
    op je 16de competitie rijden is iets anders dan op je 16de beginnen.
    Calm down, please!
    pi_31869412
    "Zoals de meeste coureurs begon ook Christijan Albers in de kartsport. Maar vergeleken met zijn leeftijdsgenoten in de racewereld, duurde het bij Albers wat langer voordat hij zijn debuut maakte. De Formule 1-coureurs Fernando Alonso (23 jaar) en Nick Heidfeld (27 jaar) zaten al op hun derde en zevende jaar voor het eerst in een kart. Bij Christijan Albers duurde het tot zijn vijftiende voordat hij zich in een kart waagde. Dit was tijdens een bedrijfsuitje van zijn vader, dat op een indoor kartbaan plaatsvond. Hij pakte die dag wel meteen de eerste plaats en dat smaakte blijkbaar naar meer."

    Twee jaar later, in 1997, maakte hij zijn entree in de kart-en autosport en streek meteen de titel in het Nederlandse ICA 100cc kampioenschap op. Datzelfde jaar kwam hij uit in de Formule Ford 1800-klasse en behaalde zowel de Nederlandse als de Benelux-titel.

    Tevens pakte hij de overwinning in de Renault Mégane Trophy tijdens de prestigieuze Marlboro Masters in Zandvoort."

    Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_31869465
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef multatuli het volgende:
    "Zoals de meeste coureurs begon ook Christijan Albers in de kartsport. Maar vergeleken met zijn leeftijdsgenoten in de racewereld, duurde het bij Albers wat langer voordat hij zijn debuut maakte. De Formule 1-coureurs Fernando Alonso (23 jaar) en Nick Heidfeld (27 jaar) zaten al op hun derde en zevende jaar voor het eerst in een kart. Bij Christijan Albers duurde het tot zijn vijftiende voordat hij zich in een kart waagde. Dit was tijdens een bedrijfsuitje van zijn vader, dat op een indoor kartbaan plaatsvond. Hij pakte die dag wel meteen de eerste plaats en dat smaakte blijkbaar naar meer."

    Twee jaar later, in 1997, maakte hij zijn entree in de kart-en autosport en streek meteen de titel in het Nederlandse ICA 100cc kampioenschap op. Datzelfde jaar kwam hij uit in de Formule Ford 1800-klasse en behaalde zowel de Nederlandse als de Benelux-titel.

    Tevens pakte hij de overwinning in de Renault Mégane Trophy tijdens de prestigieuze Marlboro Masters in Zandvoort."

    Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
    I stand corrected
    Calm down, please!
    pi_31869587
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef multatuli het volgende:
    Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
    Hij is af en toe wel een behoorlijke zeikerd.
    pi_31869667
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:34 schreef multatuli het volgende:

    [..]


    [..]

    Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.

    Verder heb je met je laatste post groot gelijk. Die overzichtjes van kwali en race uitslagen werken niet goed als mensen zonder benzine gaan rijden of de auto's niet betrouwbaar zijn. Ik vermoed dat je met een zelfde lijstje kan aantonen dat Montoya beter is dan Kimi
    Jawel, want RD eindigt 5 vd 8 keer voor CA in de race, ongeacht of CA nu beter kwalificeerde. Maar goed; ik probeer RD ook niet te verheerlijken maar de prestaties van Albers in het juiste perspectief te krijgen, zeker gezien zijn recente opmerkingen. Daarnaast ken ik de werkwijze van het bureautje van Lodewijk behoorlijk goed en deze actie past er prima in. Ik blijf er bij dat het laf is, om eerdergenoemde redenen.

    Daarnaast vind ik het ook niet echt nuttig om discussies over F3/F3000 tijdperk er bij te halen maar CA en RD te beoordelen op wat ze in de F1 presteren. F3 prestaties zeggen niks over F1 prestaties (zie Jan Magnussen), F3000 prestaties zeggen ook niks over F1 prestaties (zie bijv. Coronel) en ik ben dan meer onder de indruk van RD dan van CA. Daar zit helaas ook een persoonlijke component in, maar niks menselijks is mij vreemd
    Calmer than you are
    pi_31872307
    Walter je spreekt vaak met verstand van zaken, maar als Albers ter sprake komt gaat er steeds iets mis. De prestaties in de F3/F3000 haal je er zelf steeds bij. Moet je onderstaande discussie tussen ons eens bekijken. Ik had toen nog geen woord gerept over die andere klasses nota bene.
    quote:
    Op maandag 12 september 2005 13:54 schreef multatuli het volgende:
    Zijn al dan niet bestaande contract bij Midland kan Doornbos ook wel vergeten. Zie onderstaande tekst.

    Teammanager Colin Kolles hatte zwar Albers' aktuellen Teamkollegen Robert Doornbos einen Vertrag angeboten, der Landsmann Albers' ist aber keine Option mehr. "Jeder kann sehen, dass Albers der schnellste Holländer in der Formel 1 ist. Wenn wir Albers unter Vertrag nehmen, gibt es für einen Holländer nur einen Platz", so der Brite.

    Albers durfte in der letzten Woche schon die Jordan-Fabrik in England besuchen. "Wir wollten ihn von unseren Plänen für die nächste Saison überzeugen. Ich lese viel Negatives über unser Team, und ich wollte ihm all das Positive zeigen", erklärte Kolles anschließend.

    Bereits jetzt ein Nationalheld?
    Auch Jordans Sportdirektor Johnny Herbert lobt den 'fliegenden Holländer'. "Christijan Albers' Rennperformance ist viel besser, er ist mit Sicherheit der beste Holländer, den wir kriegen können. Er hat die Formel-3-Meisterschaft gewonnen und hat sich in der DTM sehr gut geschlagen."

    Het is duidelijk dat zij van mening zijn dat Albers veel beter is, ook al wil de Nederlandse pers en fans daar niets van weten. Zelf ben ik alleen maar 'fan' van goede rijders, maar dweep ik met niemand. Het maakt mij ook niet uit dat bijvoorbeeld een Schumacher of een Heidfeld nu laag staat, het zijn goede rijders. Goed kijken naar de beelden (en sinds gisteren langs de baan), opletten bij regenraces en je weet gewoon wie er werkelijk getalenteerd zijn.

    Doornbos heeft op mij nog geen grote indruk gemaakt, het is een aardige jongen dat wel, maar dat interesseert me niet. Albers heeft de ultieme drive en absoluut talent. Nu maar hopen dat Midland volgend jaar mee kan komen. Minardi kon wel eens flink vooruitschieten met de 2005 auto's van RBR!
    quote:
    Op maandag 12 september 2005 14:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.

    Albers heeft geen talent maar een hypende manager die weinig/geen verstand van F1 heeft. Laat Albers gewoon zijn drive voortzetten in DTM want toereikender is zijn talent niet. Doornbos maakte indruk in de F3000 (Rookie of the year) en is na vijf races al up-to-par met Albers die al een poosje rondtoert met de Minardi.
    Waarop ik je er op wees dat "Schumi ooit slaag kreeg van Frentzen en vooral van het toenmalige mega-talent Karl Wendlinger (zo treurig dat hij die crash nooit te boven gekomen is) toen ze nog samen bij Mercedes in dezelfde auto reden. Een jaartje onderdoen voor een teamgenoot is dus niet ongewoon."

    Jij bent echt degene die steeds naar die F3/F3000 periode gaat verwijzen. Maak je hoofd eens leeg en bejegen Albers zoals je naar de andere coureurs kijkt. Dat doe je over het algemeen op een zinnige manier en met verstand van racen. Dan heb je volgend jaar ook veel meer lol.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_31872829
    juust ... schone lei

    Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
    Calm down, please!
    pi_31873265
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
    juust ... schone lei

    Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
    Inderdaad

    Nieuwe ronden nieuwe kansen.

    Voor 2006

    GO ALBERS
    GO DOORNBOS
    GO PASTORELLI
      dinsdag 1 november 2005 @ 19:01:22 #98
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_31873912
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
    juust ... schone lei

    Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
    Op het moment dat hij tekende begon de schone lei. Daarna is de onzin-uitkramerij over "Ik was Williams' eerste keuze" weer begonnen, dus het spijt me maar ik laat hem zeker niet met een schone lei beginnen. De Duitser.

    GO DOORNBOS

    GO PASTORELLI
      dinsdag 1 november 2005 @ 19:58:34 #99
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_31875760
    Uit het vorige topic nog, maar dat was post 299 ofzo:

    Het arrogante gedrag van Albers en consorten word denk ik door weinig nederlanders gewaardeerd. Het grote probleem van Doornbos is dat hij geen duidelijk marketingobject is, er zit geen strategie achter (ik hem nog niet ontdekt of het moet iets met het volk zijn). Dee steun van Muermans voor Doornbos is leuk, maar je moet een meer aansprekende naam hebben. Albers heeft zijn marketing wel goed voor elkaar, alleen zijn karakter en de mensen rond hem staan mij niet aan (ik zou als bedrijf nooit zaken met Albers doen of ik zou voor Scapa Sports (of Nick's Hockeysticks moeten werken ). Het sterke punt van Albers is helaas het zwakke punt van Doornbos.

    Ik ben overigens bij een presentatie van Albers en co. geweest en moet zeggen dat het geheel er erg gelikt uitziet, maarja de persoon Christijan Albers mist iets waardoor ik niet in zee zou gaan met hen.

    Leuk dat Albers een zitje heeft, maar ik word er niet warm of koud van.

    Red Bull

    David Coulthard

    Albers
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
    pi_31876127
    Ik ga mee met het enthousiasme.
    Fan ben ik van Christijan geworden toen hij in Zolder tijdens de toenmalige DTM-wedstrijd in het nat menig AMG de oren waste. Weliswaar viel hij uit, maar hij veroorzaakte een rode vlag en einde wedstrijd waardoor hij wel nog zijn eerste DTM-punt van het seizoen binnensleepte. De rest is history. Later die dag in Zolder had ik nog een kort onderonsje met Christijan bovenop het pitsgebouw; aardige, wat verlegen gozer, die Chris, maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij kakkerig overkomt. Zeker als je hem tegenover een volksjongen uit Rotterdam zet.
    Tegelijkertijd ben ik fan geworden van de man Doornbos die ik gedurende het afgelopen F3000-seizoen steeds beter heb zien presteren, met als bekroning natuurlijk de winst in Spa. Zelden zo'n compleet pakket gezien; aardige gozer, goedgebekt, heeft snel progressie gemaakt in zijn huidige proffessie en daarom is het einde van de stijgende lijn nog lang niet in zicht. Op de afgelopen AutoRAI heb ik een kwartiertje met hem staan babbelen, terwijl hij bekende Olav op zich liet wachten; top!
    Van Pastorelli heb ik nog nooit een volledige race gezien, maar ik vermoed dat er wel wat in hem steekt. Midland zal hem niet voor niets al zo vroeg als vrijdagrijder neerzetten en zichtbaar in hem investeren. Hij komt ietwat stil op mij over en heeft het niet zo met praatjes. Is best; ik ben benieuwd wat hij gaat brengen komend seizoen.
    Maar het meest fan van alles ben ik nog wel van dhr. Verstappen. Als hij weer eens aan het vegen is op de baan, krijg ik kippenvel. Het is gewoon een gevoel, weet je. Hij rijdt misschien dan soms als een kip zonder kop, maar: that's racing! M.i. heeft Jos nog steeds niet zijn piek bereikt, al is het misschien mede door zijn eigen stommiteiten en principes dat hij dit niet bereikt heeft, dus laten we hem vooral nog even het voordeel van de twijfel geven bij A1GP Team NED. Stiekem zou ik hem nog wel eens in een echt goed F1-team aan het werk willen zien, maar gelukkig beseft Jos ook dat dat er nooit meer van zal komen.
    Enfin, Go Chris, Go Robert, Go Nicky, Go Jos!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')