 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Tja..als je al twee gelijkwaardige F3000 seizoenen wil vergelijken: Doornbos won een race, CA niet. Doornbos werd Rookie of the Year en kon gelijk bij Jordan instappen; Albers kon daarna zijn heil zoeken in DTM. Veelal een afserveerplek voor mindere getalenteerden of ex-F1 coureurs.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:34 schreef Vitalogy het volgende:
Nou ik ben me eigenlijk aan het afvragen wat Robert Doornbos precies gepresteerd heeft dit seizoen dat zo indrukwekkend was? Volgens mij is hij gewoon verslagen door Albers die een goed volwassen seizoen reed. Niet dat Doornbos slecht reed verder, maar ik vind het toch wel duidelijk dat Albers beter reed.
Als je prestaties uit het verleden gaat vergelijken. Albers' prestaties in de DTM zijn beter dan wat Doornbos in de F3000 heeft gepresteerd. Ondanks dat Albers een kampioenschap heeft laten liggen. Men kan wel zeggen een mooie overwinning in de regen voor Foornbos, maar je kan ook zeggen dik verslagen door matige rijder Liuzzi. Want zo is het wel.
Daarnaast Albers F3000 jaar vergelijken met die van Doornbos. Dan kan je ook kijken naar de F3 waar het verhaal andersom is. Albers kampioen, Doornbos niet bepaald indrukwekkend.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Doornbos had een ook heel rijke papa en ook nog eens een papa met hele goede kontakten in de racerij. Dacht je dat hij wel betaald werd bij Jordan?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
juist... vanaf je 3de met je kont in een kart en zwaar gefinancieerd door pappa's kakkers om 20 jaar later in een Minardi te mogen rijden, weer tegen een vergoeding van miljoenen (Bij Midland betaalt ie nu $6 mil -naar vernemens- en ik had gelezen dat hij maar $3 mil had. Zo kwamen de talentvolle Karthikeyan en Nissany ook aan een stoeltje).
Albers is gewoon zuur dat hij er zo hard voor heeft moeten werken en dat het bij RD gewoon in z'n bloed zit.
 
			 
			
			
			Dat gedoe over die managers, ijdelheid en nachtcreme interesseert mij allemaal niets. Dat is leuk als het over soapies gaat; heeft niks te maken met racen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Bij Albers gaat het om een hypende manager die rel-faxen stuurt naar concurrerende bedrijven in de regio, een akelig verwend mannetje dat denkt dat ie Elvis is nu ie in de F1 rijdt en een pot met geld uit nachtcreme en haarspoelingreclames met de naam Albers erop. En jij noemt dat hard rijden, goeie feedback en gevoel voor de auto? Zoals ik al eerder zei reed RD al in zijn tweede race in de Minardi een snellere kwalificatie en een betere race dan CA en heeft in Turkije en Suzuka laten de zien de strijd aan te gaan op de baan met de Jordans, iets wat ik Albers niet heb zien doen in het hele seizoen 2005.
RD reed in Spa in de F3000 in de regen >1 seconde sneller dan de rest en heeft blijkbaar toch Liuzzi achter zich gelaten in F1 2005. Als Albers een keertje goed ging in de F3000 in de regen dan vloog ie er veelal een rondje later vanaf.
Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.
Het feit dat CA nu al wel een seat heeft voor 2006 en RD niet, doet voor mij daar nix aan af. Taki Inoue werd in 1995 ook eerder bevestigd dan Jos Verstappen.
Edit Ik had ook kunnen zeggen dat ik het met JPM en Googol eens ben![]()
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zoals Senna over Prost zei in 1992 (toen ie ook zo'n clausule in zijn contract had): The way he is doing it, he is behaving like a coward. He should be prepared to race anybody.
 
			 
			
			
			Albers werd kampioen in de F3. Doornbos was een also ran.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tja..als je al twee gelijkwaardige F3000 seizoenen wil vergelijken: Doornbos won een race, CA niet. Doornbos werd Rookie of the Year en kon gelijk bij Jordan instappen; Albers kon daarna zijn heil zoeken in DTM. Veelal een afserveerplek voor mindere getalenteerden of ex-F1 coureurs.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dus het racen interesseert je niet. Het gaat je om het karakter? Kan je dan niet beter op het GTST forum posten?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef twi het volgende:
Het interesseert mij niet wat de buitenlandse pers van Albers vindt, of wat Tilly en Kolles zeggen. Het verandert er voor mij niks aan dat ik het een triest figuur vind en 'm niks gun door alle uitlatingen die hij en zijn management maken.
Het interesseert mij ook niet wanneer Albers een paar honderdsten tot een tiende sneller zou zijn - als dat al het geval was. Het blijft gewoon een huilebalk en dat heeft hij aan zichzelf te wijten.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Alsof 2005 Double Dutch slecht was voor de sponsors... gelul, imo.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.
Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
 
			 
			
			
			Luister eens, waar zeggen "wij' (of Robert zelf) dat hij beter is dan Doornbos, dat Doornbos meer input gaf dan Albers, dat Doornbos beter is in het ontwikkelen van de auto en dat Doornbos sneller en constanter is? Dat Doornbos een beter palmares heeft dan Albers? Nergens toch? 't Is juist andersom, "kamp" Albers brengt dit allemaal nu naar buiten terwijl hij het niet zo gek veel beter heeft gedaan in de F1 dan Doornbos.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef Vitalogy het volgende:
 
			 
			
			
			Als ik moet kiezen tussen iemand die een paar honderdsten sneller is maar die een oetlul is in z'n omgang met de media en zijn achterland, of iemand die een paar honderdsten langzamer is maar de rest allemaal perfect aanpakt, dan kies ik voor die laatste. Snel kunnen rijden is een ding, maar wanneer je dan een oetlul bent dan kies ik liever iemand die ook snel is, maar geen oetlul is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:07 schreef multatuli het volgende:
Dus het racen interesseert je niet. Het gaat je om het karakter? Kan je dan niet beter op het GTST forum posten?
 
			 
			
			
			Hm die indruk zou je toch krijgen uit de posts van Walter Sobchak en Googolplexian. Maar goed, als dat niet zo is dan hou ik me verder stil.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:08 schreef twi het volgende:
[..]
Luister eens, waar zeggen "wij' (of Robert zelf) dat hij beter is dan Doornbos, dat Doornbos meer input gaf dan Albers, dat Doornbos beter is in het ontwikkelen van de auto en dat Doornbos sneller en constanter is?
 
			 
			
			
			Precies...en hoe kom je over bij je sponsors als je niet presteert ten opzichte van je teamgenoot, zeker als die ook nog 's NL zou zijn? Die hadden hun geld ook elders onder gebracht. Dat heeft niets met RD te maken maar met de lafheid van CA en zijn management. Als je er zo zeker van bent dat je goed bent (wat ie vorige week dus aangaf) dan moet dat je geen ruk uitmaken. Je bent nu wel een hele hoop ah goed praten: het gaat je dus blijkbaar niet alleen om het racen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.
Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
Daarnaast deed Montagny in zijn eerste outing in de Jordan in GP Europa 2005 niks beter dan RD het deed in zijn eerste outing in de Jordan in China 2004. En die Montagny is zeker niet de eerste de beste.quote:?I'm very impressed with him,? said Jordan. ?I've been talking about him with people from Bridgestone and people from my team and the job he has done. Really, I don't see how he could have done a better job ? jumping into the car without any previous testing.?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:John: waarom meteen weer partij trekken? RD (mijn held) komt echt wel in de F1 volgend jaar en met Christijan (die ik echt niet mag) en Nicky (die het gewoon super doet zo) wordt 2006 een jaar als geen ander voor de Nederlandse F1-fans.
Laten we wel wezen: Waar we dit ons jaar nog stonden te verbazen over het feit dat er twee Nederlanders in de F1 reden kan het wel eens zo zijn dat NL zich in 2006 met drie rijders vertegenwoordigd. Frits krijgt het drukker dan ooit, lijkt meBovendien is, wat hem betreft, de strijdbijl allang begraven, heb ik begrepen uit eerdere webposts.
Ook al vond ik Albers in 2005 een misselijk ventje, hij heeft dus (waarschijnlijk) een contract bij Midland en zoals Peter al zei: "een nieuwe baas geeft hopelijk ook een nieuwe mediacurcus.". Albers zit w.m.b. dus al in seizoen 2006 en kunnen we dus met een schone lei beginnen.
Of het slim van Albers is om een 2-jarig contract te tekenen bij het team dat naar alle verwachting de rode-lantaarn-drager zal zijn in 2006 betwijfel ik ten zeerste. Ik hoop dan ook voor hem dat hij niet in een Button-(wilde weg maar mocht niet) of Villeneuve-(team verkocht en niets gehoord van nieuwe baas)situatie terecht komt. Bij Midland lijkt de kans op één van deze situaties echter het grootst.
...
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Alsof 2005 Double Dutch slecht was voor de sponsors... gelul, imo.![]()
 
			 
			
			
			Ow je bedoelt die totale vernedering door Marc Webber in de F3000? Of die jarenlange kartervaring die hem na tig jaar 's in de F3 kreeg. Hoe ie kampioen is geworden is mij een raadsel, maar zijn F3000 seizoen wat bepaald niet goed. Zijn DTM jaren waren prima maar ik zie een Schneider ook niet echt in de F1 komen. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemtquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Albers werd kampioen in de F3. Doornbos was een also ran.
Hoe die dan toch nog in het beste stoeltje van de F3000 terecht gekomen is, is mij een raadsel.
Het F3000 jaar van Albers was niet bepaald goed. Zijn DTM jaren wel, ondanks dat hij een kampioenschap laat liggen. Albers heeft zich in principe na de F3000 van een einde carriere positie in een jahreswagen teruggeknokt naar de F1. Daar valt best wel wat voor te zeggen.
Dat Doornbos rookie of the year wordt in de wagen die niet mag verliezen. Tja niet echt zijn verdienste. Ik wil het hem niet te zwaar aanrekenen dat hij verslagen werd door Liuzzi omdat het diens tweede seizoen was, maar hij werd wel aan alle kanten door hem voorbij gereden. Dat kon ook wel meekomen met Liuzzi is gewoon gelul. Wat Doornbos heel goed gedaan heeft is vooral toen hem de F1 tests werden aangeboden om daar top te presteren. En dat is best knap.
Maar de prestaties en carriere verloop van Albers zijn indrukwekkender.
Het enige wat je kan zeggen van je F1-statistieken is dat Albers dus beter was in de kwalificatie?
 
			 
			
			
			Walter, je doet nu net alsof ik Robert afkraak, maar dat doe ik helemaal niet. Ik vind dat zijn prestaties die verheerlijking in de pers en op dit forum niet rechtvaardigen. Meer niet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies...en hoe kom je over bij je sponsors als je niet presteert ten opzichte van je teamgenoot, zeker als die ook nog 's NL zou zijn? Die hadden hun geld ook elders onder gebracht. Dat heeft niets met RD te maken maar met de lafheid van CA en zijn management. Als je er zo zeker van bent dat je goed bent (wat ie vorige week dus aangaf) dan moet dat je geen ruk uitmaken. Je bent nu wel een hele hoop ah goed praten: het gaat je dus blijkbaar niet alleen om het racen.
Dat wat Stoddart deze week al eerder zei over RD werd ook al door Jordan en Bridgestone in 2004 gezegd
[..]
Daarnaast deed Montagny in zijn eerste outing in de Jordan in GP Europa 2005 niks beter dan RD het deed in zijn eerste outing in de Jordan in China 2004. En die Montagny is zeker niet de eerste de beste.
 
			 
			
			
			heb ik verder geen verstand vanquote:Op dinsdag 1 november 2005 15:25 schreef multatuli het volgende:
[..]
Walter, je doet nu net alsof ik Robert afkraak, maar dat doe ik helemaal niet. Ik vind dat zijn prestaties die verheerlijking in de pers en op dit forum niet rechtvaardigen. Meer niet.
Verder praat ik niks goed, maar licht ik toe waarom de sponsors van Albers niet blij waren met de 'verdunning' van de aandacht die nu optrad. Dan kan iedereen wel complotten vermoeden of gaap smileys plaatsen maar van sponsor contracten heb ik toevallig echt verstand en ik verzeker je dat dit een voorwaarde was om dat geld in Albers te stoppen.
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het F1 seizoen dan?
Hongarij: RD voor CA in de race
Turkije: RD eindigt voor CA, ook in kwalificatie
Monza: zie Turkije
Spa: sneller in kwalificatie dan CA
Brazilie: CA sneller dan RD
Suzuka: eindigt voor CA in de race
China: idem als Suzuka.
Waar CA al 12 races heeft kunnen wennen aan Minardi, krijgt ie ze toch aardig voor de kiezen van RD vanaf Hongarije/Turkije. Als RD al matig is, dan is CA nog matiger.
Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
 
			 
			
			
			quote:Hoi
Je bent achtste geworden in de einduitslag van de FOK! F1 manager en daardoor heb je een Albers-Cap 2005 gewonnen. (Zie ook http://sport.fok.nl/f1/nieuws/18694)
We zouden graag je adresgegevens willen hebben, zodat we de prijs naar je kunnen opsturen.
Met vriendelijke groeten
Nuongirl
Site-Admin FOK!Sport
 
			 
			
			
			Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ow je bedoelt die totale vernedering door Marc Webber in de F3000? Of die jarenlange kartervaring die hem na tig jaar 's in de F3 kreeg. Hoe ie kampioen is geworden is mij een raadsel, maar zijn F3000 seizoen wat bepaald niet goed. Zijn DTM jaren waren prima maar ik zie een Schneider ook niet echt in de F1 komen. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
 
			 
			
			
			Gek in de buitenlandse pers wordt het feit dat Albers zo goed reed terwijl hij al jaren niet meer in een single seater zat juist genoemd.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
<knip: dat deel had ik al op gereageerd>
Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.
 
			 
			
			
			op je 16de competitie rijden is iets anders dan op je 16de beginnen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:50 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |