abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32226218
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:37 schreef erikh het volgende:

[..]

Eerder dankzij de nuttige input van Albers en Friesacher, die twee hebben naar mijn idee echt heel goed werk verricht m.b.t. de ontwikkeling van de PS05. Met alle respect naar Doornbos hoor maar yoen hij instapte was de grootste sprong voorwaarts al gemaakt door Minardi, daarna is nog weinig gewonnen maar kon het team echt gaan profiteren van het goede werk.
Welke sprong voorwaarts?
pi_32259174
1) Lella Lombardi
2) Villeneuve
3) Olivier Panis
pi_32282138
quote:
Midland maakt nieuwe kleurstelling bekend

De auto waar Christijan Albers volgend jaar in zal gaan racen, heeft een kleurrijk ontwerp. Midland heeft gekozen voor verschillende kleuren, zonder het design druk te laten worden. Het team presenteerde het nieuwe design tijdens een sponsorbijeenkomst. Ook onthulde Midland het nieuwe logo.

In december zal het team voor het eerst in actie komen, tijdens een test in het Spaanse Jerez. De nieuwe auto zal later debuteren. Het kleurenschema is niet duidelijk geïnspireerd door de Russische vlag, zoals eerder verondersteld werd.

De naam Jordan is nu definitief verdwenen uit de F1. Het team werd al eerder overgenomen door de Rus Alex Shnaider, maar de naam van het team werd afgelopen seizoen nog gebruikt. Vanaf nu is het MF1, oftewel Midland F1Racing.


bron
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 november 2005 @ 12:28:13 #206
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32282772
niet echt spectaculair
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32282840
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:28 schreef rubbereend het volgende:
niet echt spectaculair
Past dus prima bij hun rijders
Calmer than you are
  dinsdag 15 november 2005 @ 12:34:20 #208
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32282940
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:28 schreef rubbereend het volgende:
niet echt spectaculair
behoorlijk saai, geel viel meer op
De Narcis van Gabon
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 november 2005 @ 12:36:37 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32282993
doet me erg denken aan de BAR van een paar jaar terug
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32290977
Wordt vast een mooie bak!
pi_32306015
"Het was al lang bekend dat er interesse was van de kant van Midland naar Albers. Toch liet de bekendmaking lang op zich wachten. "Maar ik heb geen moment getwijfeld over het aantrekken van Christijan," zegt Kolles. "Hij is erg snel en ervaren. Misschien niet in de F1, maar hij heeft veel gereden in andere klassen. De DTM is niet zomaar wat. Veel grote F1-coureurs hebben het zwaar. Eigenlijk is het raar. Als wij nu Alesi hadden gecontracteerd, had iedereen het fantastisch gevonden. Maar Albers is sneller dan Alesi. Maar toch horen we dan weer dat we een te onervaren coureur hebben. Ik heb altijd van risico's gehouden, maar dit is een gecontroleerd risico. Ik weet wat hij kan en dat hij snel is. Voor mij is hij één van de snelste coureurs die er zijn. Ik hoef geen Fisichella of Trulli. Ik wil Albers in de auto."

Hele interview met Kolles op http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=103293
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32307169
Albers sneller dan Alesi is natuurlijk de allergrootste kul die er is. Kolles heeft daadwerkelijk geen idee van F1 geschiedenis maar zit hier gewoon de boel een beetje voor de gek te houden.
Calmer than you are
pi_32308966
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Albers sneller dan Alesi is natuurlijk de allergrootste kul die er is. Kolles heeft daadwerkelijk geen idee van F1 geschiedenis maar zit hier gewoon de boel een beetje voor de gek te houden.
ja, volgens mij issie in de war met Frentzen

en dan nog is Albers groen
Calm down, please!
pi_32309306
Tja..Albers deed het naast Alesi goed in de DTM maar als ik de vergelijking van Kolles doortrek dan kan Bernd Schneider ook 2x F1 WDC worden.

Een beetje jammer dat nu DTM erbij gehaald moet worden om de F1 prestaties van Albers te bekijken, terwijl het blijkbaar raar is om Albers' F3000 prestaties terug te komen.
Calmer than you are
pi_32316007
Zijn blik is gericht op 2006, het jaar waarin hij met Midland F1 de racewereld wil verbazen. Een missie waarbij Kolles een belangrijke rol ziet weggelegd voor Christijan Albers.

„Voor mij is Chris één van de snelste rijders in het huidige F1-veld”, aldus de geboren Roemeen. „Chris is snel en ervaren, dat wordt nog wel eens vergeten. In de F1-wereld weten weinig mensen hoeveel Chris in zijn autosportcarrière al heeft gepresteerd en daarom wordt hij nog wel eens onderschat. Maar ik ken hem al jaren en weet wat hij in zijn mars heeft.”

Dat de onderhandelingen tussen ’team-Albers’ en Midland desondanks nog zo lang duurden, ligt volgens Kolles voor een belangrijk deel aan de advocaten. „Die willen nu eenmaal zoveel mogelijk uren schrijven… In de Formule 1 is het noodzakelijk waterdichte contracten te hebben, waarbij alle details juist zijn ingevuld. Toch heb ik er nooit aan getwijfeld dat het goed zou komen. Christijan Albers en Midland waren elkaars doel en hebben elkaar dan ook gevonden.”

Over de nieuwe look van het Midland-team en zijn bolides wil Kolles kwijt dat er ’speciaal voor Christijan’ een belangrijke rol is weggelegd voor de kleur oranje. Maar de vraag naar de nieuwe teamgenoot van Albers wordt teruggekaatst. „Natuurlijk heb ik gehoord dat Tiago Monteiro (de Portugees die afgelopen seizoen voor het team van Kolles uitkwam, red.) heeft geroepen rond te zijn met ons. Maar ik roep dat er nog geen contract is getekend en vooralsnog alleen Chris zeker is van een racestoeltje bij Midland. In december werken we in Spanje met een aantal coureurs een test af en daar zou nog wel eens een verrassende invulling van de tweede bolide uit de bus kunnen rollen. Begrijp me goed, Tiago heeft bij ons een prima seizoen achter de rug, maar op dit moment hebben wij slechts een optie voor 2006 en is er nog niets vastgelegd.”

Wel maakt Kolles duidelijk dat bij Midland straks geen onderscheid wordt gemaakt tussen de twee racers. „Christijan en zijn teamgenoot krijgen allebei hetzelfde materiaal, wij werken niet met een eerste en tweede rijder.”

aldus een deel uit de telegraaf.

Kolles heeft dus echt geloof in Albers want als het om het geld ging had hij Monteiro wel als eerste ingehuurd, die met ruim het dubbele aan komt zetten. De grote vraag is dus: weten Fokkers meer van racen dan de teambaas van Midland?
Aan het eind van het seizoen zullen we het weten want gelukkig krijgen beide coureurs een gelijke kans.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32316133
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:19 schreef multatuli het volgende:
Zijn blik is gericht op 2006, het jaar waarin hij met Midland F1 de racewereld wil verbazen. Een missie waarbij Kolles een belangrijke rol ziet weggelegd voor Christijan Albers.

?Voor mij is Chris één van de snelste rijders in het huidige F1-veld?, aldus de geboren Roemeen. ?Chris is snel en ervaren, dat wordt nog wel eens vergeten. In de F1-wereld weten weinig mensen hoeveel Chris in zijn autosportcarrière al heeft gepresteerd en daarom wordt hij nog wel eens onderschat. Maar ik ken hem al jaren en weet wat hij in zijn mars heeft.?

Dat de onderhandelingen tussen ?team-Albers? en Midland desondanks nog zo lang duurden, ligt volgens Kolles voor een belangrijk deel aan de advocaten. ?Die willen nu eenmaal zoveel mogelijk uren schrijven? In de Formule 1 is het noodzakelijk waterdichte contracten te hebben, waarbij alle details juist zijn ingevuld. Toch heb ik er nooit aan getwijfeld dat het goed zou komen. Christijan Albers en Midland waren elkaars doel en hebben elkaar dan ook gevonden.?

Over de nieuwe look van het Midland-team en zijn bolides wil Kolles kwijt dat er ?speciaal voor Christijan? een belangrijke rol is weggelegd voor de kleur oranje. Maar de vraag naar de nieuwe teamgenoot van Albers wordt teruggekaatst. ?Natuurlijk heb ik gehoord dat Tiago Monteiro (de Portugees die afgelopen seizoen voor het team van Kolles uitkwam, red.) heeft geroepen rond te zijn met ons. Maar ik roep dat er nog geen contract is getekend en vooralsnog alleen Chris zeker is van een racestoeltje bij Midland. In december werken we in Spanje met een aantal coureurs een test af en daar zou nog wel eens een verrassende invulling van de tweede bolide uit de bus kunnen rollen. Begrijp me goed, Tiago heeft bij ons een prima seizoen achter de rug, maar op dit moment hebben wij slechts een optie voor 2006 en is er nog niets vastgelegd.?

Wel maakt Kolles duidelijk dat bij Midland straks geen onderscheid wordt gemaakt tussen de twee racers. ?Christijan en zijn teamgenoot krijgen allebei hetzelfde materiaal, wij werken niet met een eerste en tweede rijder.?

aldus een deel uit de telegraaf.

Kolles heeft dus echt geloof in Albers want als het om het geld ging had hij Monteiro wel als eerste ingehuurd, die met ruim het dubbele aan komt zetten. De grote vraag is dus: weten Fokkers meer van racen dan de teambaas van Midland?
Aan het eind van het seizoen zullen we het weten want gelukkig krijgen beide coureurs een gelijke kans.
Als jij prat gaat op F1 carriere en niet op prestaties in andere categorieen, dan zou ik het F1 debuut van Alesi en het debuut van Albers nog 's goed doorkijken. Alesi stond in zijn eerste jaar al op het podium, ging na 1 jaar van Tyrrel naar Ferrari (met een aanbieding van Williams op zak) en Albers mag gaan dokken voor een plek in Midland met een clausule dat die lastige andere Nederlander niet in zijn team mag.

De grote vraag is dus: is Multatuli een grote Albers-fan, waardoor hij feiten en wensen niet meer uit elkaar kan houden?
Calmer than you are
pi_32316158
Dubbel
Calmer than you are
pi_32316568
Ik blijf van mening dat Midland er in 2007 (uiterlijk 2008) niet meer is.
Calm down, please!
pi_32316750
Ze mogen van mij gerust blijven, maar dit soort hype-verhalen komen elk jaar weer terug. Albers met Alesi vergelijken is natuurlijk gewoon om helemaal krom van te liggen
Calmer than you are
pi_32319002
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Als jij prat gaat op F1 carriere en niet op prestaties in andere categorieen, dan zou ik het F1 debuut van Alesi en het debuut van Albers nog 's goed doorkijken. Alesi stond in zijn eerste jaar al op het podium, ging na 1 jaar van Tyrrel naar Ferrari (met een aanbieding van Williams op zak) en Albers mag gaan dokken voor een plek in Midland met een clausule dat die lastige andere Nederlander niet in zijn team mag.

De grote vraag is dus: is Multatuli een grote Albers-fan, waardoor hij feiten en wensen niet meer uit elkaar kan houden?
Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.

Moet je eens op de tribunes kijken dit jaar hoeveel Nederlanders plots in die potsierlijke Renault outfits stonden te juichen. Twee jaar geleden waren ze nog in het rood gekleed. De gemiddelde F1-fan heeft weinig verstand van de sport, vindt dat hollanders 'gewoon moeten blijven' (a la Doornbos) en zijn vooral fan van de winnaar.

De echte liefhebber kijkt en ziet de kwalteiten voordat coureurs het echt maken. Dat lukt mij ook niet altijd, ik heb net als Frank Williams Kimi's talent veel te laat gezien en Frentzen die ik in het begin hoog had zitten is nooit helemaal aan de top terecht gekomen. Maar fan zijn doe ik in ieder geval niet; noch haat ik iemand. Je bewondert hooguit iemands kwaliteiten of betreurt het dat hij nog mee mag rijden. Het verbaast me juist van jou dat je dat zo anders ziet, want je heb tenminste wel verstand van de F1.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32320657
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:06 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.

Moet je eens op de tribunes kijken dit jaar hoeveel Nederlanders plots in die potsierlijke Renault outfits stonden te juichen. Twee jaar geleden waren ze nog in het rood gekleed. De gemiddelde F1-fan heeft weinig verstand van de sport, vindt dat hollanders 'gewoon moeten blijven' (a la Doornbos) en zijn vooral fan van de winnaar.

De echte liefhebber kijkt en ziet de kwalteiten voordat coureurs het echt maken. Dat lukt mij ook niet altijd, ik heb net als Frank Williams Kimi's talent veel te laat gezien en Frentzen die ik in het begin hoog had zitten is nooit helemaal aan de top terecht gekomen. Maar fan zijn doe ik in ieder geval niet; noch haat ik iemand. Je bewondert hooguit iemands kwaliteiten of betreurt het dat hij nog mee mag rijden. Het verbaast me juist van jou dat je dat zo anders ziet, want je heb tenminste wel verstand van de F1.
Ok...ik kreeg zo'n vermoeden van wel.

Maar goed: het gemiddelde F1 volk in NL is inderdaad weinig op de hoogte en ook je laatste zin klopt

Je kunt toch ook met jouw kennis van zaken (klopt ook) zo'n opmerkingen van Kolles op waarde schatten en zien dat dat hypend gebabbel is? Albers deed het prima in DTM, maar als ie zich toen meer op zijn werk had geconcentreerd en niet op een eventuele Jordan test dan had ie ook DTM kampioen geweest. Dat had zeker beter op zijn CV gestaan.

Albers met Alesi vergelijken en roepen dat ie Albers i.p.v. Trulli wil is net zoiets als morgen een grafisch bedrijf oprichten en dan met Windows 3.11 gaan werken.
Calmer than you are
pi_32320711
Kolles heeft, van alle mensen die werken in de pitbox, het minst verstand van F1.

Hij's dan ook geen echte fan.
Calm down, please!
pi_32321167
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:06 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.
Ik schat Colin's kennis eerder lager in dan die van de gemiddelde fan. De man heeft nul komma nul ervaring in de F1. En daarnaast roept iedere teambaas die net een coureur heeft gecontracteerd dat deze coureur geweldig is dat lijkt me nogal logisch.
pi_32321975
Kolles heeft inderdaad geen ervaring met F1, maar heeft natuurlijk wel jarenlang een raceteam geleid, en de kans dat hij het beter doet dan Stoddart is heel groot

Zijn vergelijking met Alesi vind ik niet zo gek, maar dat komt omdat ik Alesi niet zo'n goede coureur vind. Hij was moeilijk om mee te werken en zijn carriere verliep bepaald niet vlekkeloos (en zwaar down the drain). Hij kwam snel want hard rijden onder goede condities kon hij wel, maar samenwerken met zijn monteurs en het team ging een stuk minder. Ferrari ging enorm vooruit toen ze hem inruilden voor ene Schumacher. Wat hij daarna bij Benetton deed was ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik zeg het maar weer een keer; een goede rijder moet:
a) hard kunnen rijden; dat is dus talent, inzicht en durf. Vroeger was daar een simpele test op: regenrijden, maar sinds de traction control helaas niet meer (remember Bellof!)
b) creatief zijn (andere lijn rijden dan de rest als dat een voordeel biedt, de regels snappen en (mis)bruiken, de zwaktes van je auto omzeilen (remember Schumacher die zijn auto nog even dwars op de baan zet na een crash waarbij hij in het gras stond zodat hij een herstart afdwong)
c) je auto zo aanvoelen dat je je race engineer goede feedback kan leveren (dat kan Albers toevallig heel goed)
d) de relaties met je team op orde houden, ofwel je mak voordoen naar buiten (Kimi wel, ene Jos V. bijvoorbeeld niet)

Albers scoort op b en c heel goed, op a heel behoorlijk en op d belazerd. Het is dus geen top coureur, maar dat beweer ik ook echt nooit. Alesi kon a ook heel behoorlijk, b idem, maar c en d faalden.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32322235
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:00 schreef multatuli het volgende:
Kolles heeft inderdaad geen ervaring met F1, maar heeft natuurlijk wel jarenlang een raceteam geleid, en de kans dat hij het beter doet dan Stoddart is heel groot

Zijn vergelijking met Alesi vind ik niet zo gek, maar dat komt omdat ik Alesi niet zo'n goede coureur vind. Hij was moeilijk om mee te werken en zijn carriere verliep bepaald niet vlekkeloos (en zwaar down the drain). Hij kwam snel want hard rijden onder goede condities kon hij wel, maar samenwerken met zijn monteurs en het team ging een stuk minder. Ferrari ging enorm vooruit toen ze hem inruilden voor ene Schumacher. Wat hij daarna bij Benetton deed was ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik zeg het maar weer een keer; een goede rijder moet:
a) hard kunnen rijden; dat is dus talent, inzicht en durf. Vroeger was daar een simpele test op: regenrijden, maar sinds de traction control helaas niet meer (remember Bellof!)
b) creatief zijn (andere lijn rijden dan de rest als dat een voordeel biedt, de regels snappen en (mis)bruiken, de zwaktes van je auto omzeilen (remember Schumacher die zijn auto nog even dwars op de baan zet na een crash waarbij hij in het gras stond zodat hij een herstart afdwingt)
c) je auto zo aanvoelen dat je je race engineer goede feedback kan leveren (dat kan Albers toevallig heel goed)
d) de relaties met je team op orde houden, ofwel je mak voordoen naar buiten (Kimi wel, ene Jos V. bijvoorbeeld niet)

Albers scoort op b en c heel goed, op a heel behoorlijk en op d belazerd. Het is dus geen top coureur, maar dat beweer ik ook echt nooit. Alesi kon a ook heel behoorlijk, b idem, maar c en d faalden.
Tja...en Berger crashte drie keer zwaar tijdens de eerste tests met Benetton: die wagen was op hoge snelheid heel lastig te besturen. Alesi viel in Monaco 96 uit met motorproblemen, terwijl ie op de eerste plek lag. Dat kun je moeilijk Alesi aanrekenen. Verder maakte Alesi in 1990 gewoonweg een verpletterende indruk in zijn eerste races, waarschijnlijk nog meer dan de eerste races van MS.

Ferrari ging natuurlijk beter met ene Schumacher maar Ferrari ging in 1991 ook met een viervoudig (toen nog drievoudig) WDC Prost niet hard. Toen MS kwam gingen er een hoop mensen mee, dus zo makkelijk is het niet om enkel op MS terug te voeren.

Voor b) heb ik nog geen enkel bewijs gezien, van c) heb ik geen weet, a) zou kunnen maar lastig te beoordelen in F1 (CA werd ronduit voor schut gereden door een medewerker van het bedrijf van zijn manager tijdens een kartwedstrijd) en d) heb ik ook geen weet van. Je mak voordoen naar buiten stel ik niet gelijk aan de relaties op orde houden.
Calmer than you are
pi_32322683
Ik wil Alesi ook niet afkraken en ik had zelf ook al geschreven dat Alesi 'snel kwam' (beetje rare tekst achteraf ). Het was alleen wel een snel gefrustreerd mannetje die het net niet helemaal had, dus die vergelijking met Albers is zo gek nog niet
Ben het ook met je eens dat MS niet alles alleen gedaan heeft, maar werkelijk iedereen roemt zijn vermogen om feedback te leveren. Verder scoort hij op alle aspecten ook een 10 m.i. Andere klasse dan Alesi, Albers, etc etc.

Ik probeer te definieren wat een goede coureur is. Zijn we het eens over de aspecten?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 16 november 2005 @ 19:30:31 #227
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_32322845
Ralf doet 't voortaan zelf, ingefluisterd door zijn vrouw.

Deze week heeft Schumi II zijn manager ontslagen en het lopende kontrakt afgekocht. Willi Weber blijft manager van zijn broer.

Die Millionen-Trennung zwischen Ralf Schumacher (30) und Willi Weber (63). In der Formel 1 sorgt die BILD-Exklusiv-Nachricht für Verwunderung. Grund: Der Toyota-Pilot will sich jetzt selbst managen...

Schumi II zu BILD: „Ich benötige keinen Manager mehr. Die paar Termine kann ich auch selbst organisieren. Ich bin ab sofort mein eigener Manager.“

Willi Weber blijft zich echter zijn vriend noemen:
Weber zu BILD: „Ich kenne niemanden außer Cora, auf den Ralf noch hört. Hoffentlich geht alles gut, was er plant. Ich werde immer sein Freund bleiben.“

Commentaar Bild:
Sie ist sexy. Sie ist lustig. Sie ist mutig. Aber ist Cora in Geschäftsdingen auch die richtige Beraterin für Ralf?

Bron
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_32322983
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher . Ik zou a) en b) samenvoegen, want inzicht zonder creativiteit en durf lijkt me ook een beetje nutteloos: ' ik zie het wel maar ik weet niet hoe en ik durf niet'

Vroeger was er nog een trucje om durf te beoordelen; kijken of het gaspedaaltje omhoog ging bij Eau Rouge, Blanchimont of 130R.
Calmer than you are
pi_32326152
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher . Ik zou a) en b) samenvoegen, want inzicht zonder creativiteit en durf lijkt me ook een beetje nutteloos: ' ik zie het wel maar ik weet niet hoe en ik durf niet'

Vroeger was er nog een trucje om durf te beoordelen; kijken of het gaspedaaltje omhoog ging bij Eau Rouge, Blanchimont of 130R.
Niet gemodellleerd naar MS, maar op basis van 30 jaar F1 kijken. Met inzicht bedoelde ik het meer simpele rij-inzicht en met punt b) het 'out of the box' denken. Alain Prost is daar ook een prima voorbeeld van. Overigens scoren alle ware legendes minstens op alle aspecten een 9 of meer.

Creatief is dus ook andere bandenkeuzes, spelen met de regels, van het nadeel van je auto een voordeel maken en natuurlijk het simpelste: afwijkende racelijnen. Het laatste komt nog het meeste voor (maar ik heb Albers er in Francorchamps op betrapt, dus daar scoort hij wat puntjes). Villeneuve scoort daar bijvoorbeeld ook hoog.

Ik moet trouwens nog een punt toevoegen: risico inschatten. Vergat ik in de eerste post, maar is ook cruciaal. Dus weten wanneer je naar binnen moet met een potentieel defect, wanneer je een paar meter eerder moet remmen omdat je auto/banden niet meer willen, wanneer inhalen niet echt slim is. Zeg maar de reden dat een Bellof toch geen topper is geworden, maar een lijk. Buitenom in Eau rouge inhalen is nog een stuk stoerder dan niet liften, maar bleek een foute inschatting

-edit: en dan bedoel ik niet a la Coulthard overal beren op de weg [pun intended] zien, maar precies het goede instinct om een echt probleem te herkennen.

[ Bericht 2% gewijzigd door multatuli op 16-11-2005 21:28:55 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326446
Nou ging Prost met ruzie weg bij Ferrari (this team can't handle even one car, let alone two) en bij McLaren (omdat ie Honda beschuldigde Senna voor te trekken) dus op d) zou ie wel 's wat minder mogen scoren imho. En je kunt ook zeggen dat een paar meter eerder remmen niet 'risico inschatten' is, maar gebrek aan durf en/of talent.

Het is een beetje lastig om punten te maken waarop een goede rijder moet scoren maar het is een mooi begin
Calmer than you are
pi_32326454
En voordat alle 'Coulthard went slow' over me heen vallen. Zijn profiel is:
a) 7
b) 7
c) 9
d) 10
e) 5
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326644
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher .
Niet iedereen. Je hebt ook altijd nog de paydrivers. En helaas en dat pleit niet voor Albers is hij uiteindelijk ook een paydriver.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog geen dingen van hem heb gezien dat ik nou denk van dat is een topper. Ik krijg toch meer de indruk dat het een harde werker is en slim is buiten de baan dan dat hij echt talent heeft.

En geloof me bij echte talenten zie je het vrij snel dat het toppers gaan worden.
pi_32326681
Sorry voor de verwarring over Prost. Het punt d) is een veel grotere rol gaan spelen in het laatste decennium. De grotere zakelijke belangen, de veel hogere bedragen, de bemoeienissen van fabrieksteams hebben dat erg aangescherpt. Veel racelegendes waren op punt d niet zo sterk Heden ten dage kan het echter niet meer. De tijd van Irvine, Villleneuve, Sir Ickx en noem alle echte legendes maar op is op dat punt voorbij.

Profiel Verstappen:
a) 9
b) 8
c) 6
d) 3
e) 5
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326723
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:38 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Niet iedereen. Je hebt ook altijd nog de paydrivers. En helaas en dat pleit niet voor Albers is hij uiteindelijk ook een paydriver.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog geen dingen van hem heb gezien dat ik nou denk van dat is een topper. Ik krijg toch meer de indruk dat het een harde werker is en slim is buiten de baan dan dat hij echt talent heeft.

En geloof me bij echte talenten zie je het vrij snel dat het toppers gaan worden.
MS was een paydriver
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326965
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:40 schreef multatuli het volgende:

[..]

MS was een paydriver
Het zou me verbazen.

Maar goed ik zie niks in Albers. Persoonlijk niet omdat ik het een verwend rijkeluis kindje vindt en ook niet omdat ik nog niks spectaculairs van hem heb gezien. Ook niet in de DTM trouwens.
pi_32327080
quote:
Op whenever schreef multatuli het volgende:
voor je systeem van rijders-profiel

ik ben er alleen effe tussenuit geweest en weet niet waar de e) voor staat
Calm down, please!
pi_32327294
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:48 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het zou me verbazen.

Maar goed ik zie niks in Albers. Persoonlijk niet omdat ik het een verwend rijkeluis kindje vindt en ook niet omdat ik nog niks spectaculairs van hem heb gezien. Ook niet in de DTM trouwens.
MS was een paydriver, in zoverre dat Mercedes in 1991 Jordan betaalde voor de rit in Spa. Daarna is ie gelijk overgenomen door Benetton en was ie paydriver af.
Calmer than you are
pi_32328747
Op verzoek van googolplexian:

Mijn voorstel voor rijdersprofielen:

a) hard kunnen rijden; dat is dus talent, inzicht en durf. Vroeger was daar een simpele test op: regenrijden, maar sinds de traction control helaas niet meer (remember Bellof!)
b) creatief zijn (andere lijn rijden dan de rest als dat een voordeel biedt, de regels snappen en (mis)bruiken, de zwaktes van je auto omzeilen (remember Schumacher die zijn auto nog even dwars op de baan zet na een crash waarbij hij in het gras stond zodat hij een herstart afdwong)
c) je auto zo aanvoelen dat je je race engineer goede feedback kan leveren (dat kan Albers toevallig heel goed)
d) de relaties met je team op orde houden, ofwel je mak voordoen naar buiten (Kimi met een onbetrrouwbare auto wel, ene Jos V. bijvoorbeeld niet)
e) Ik moet trouwens nog een punt toevoegen: risico inschatten. Vergat ik in de eerste post, maar is ook cruciaal. Dus weten wanneer je naar binnen moet met een potentieel defect, wanneer je een paar meter eerder moet remmen omdat je auto/banden niet meer willen, wanneer inhalen niet echt slim is. Zeg maar de reden dat een Bellof toch geen topper is geworden, maar een lijk. Buitenom in Eau rouge inhalen is nog een stuk stoerder dan niet liften, maar bleek een foute inschatting

[ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 16-11-2005 22:48:20 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 17 november 2005 @ 09:20:20 #239
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32335534
Alesi heeft het niet waar gemaakt maar maakte natuurlijk ook een verkeerde keuze door naar Ferrari te gaan (dat na 1990 afzakte) ipv Williams-Renault (dat een toptijd tegemoet ging), hoewel dat achteraf makkelijk praten is, Ferrari was in 1990 goed. De Ferrari's van die jaren erna waren echt niet goed en in vergelijking met zijn teammaats deed hij het erg goed (remember capelli), hij had veel meer races kunnen winnen dan die ene (16 tweede plaatsen en 15 derde). Overigens heb ik ook weleens gelezen dat hij zijn auto totaal niet kon afstellen en dat is natuurlijk een behoorlijk minpunt.

Maar toch schat ik hem veel hoger in dan albers. Alesi was slechts 1 keer echt de mindere van zijn teammaat en dat was Alain Prost (en Trulli op het allerlaatst), de overige (Palmer, Nakajima, Capelli, Berger (meestal), Herbert, Diniz, Heidfeld, Mazzacane, Burti) versloeg hij meestal, dat zie ik albers niet doen
De Narcis van Gabon
  donderdag 17 november 2005 @ 09:53:58 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32336114
Diniz, over paydrivers gesproken, dat heeft z'n papa heel wat centjes gekost om van zoonlief een soort Ayrton Senna te maken, niet gelukt uiteraard en papa heeft nog meer dan genoeg centjes over. Weet je nog dat ongeluk in Spa dat hij op de hele boel inreed als een blinde?
pi_32336377
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:53 schreef Tarado het volgende:
Diniz, over paydrivers gesproken, dat heeft z'n papa heel wat centjes gekost om van zoonlief een soort Ayrton Senna te maken, niet gelukt uiteraard en papa heeft nog meer dan genoeg centjes over. Weet je nog dat ongeluk in Spa dat hij op de hele boel inreed als een blinde?
Dat was Rosset in zijn Tyrrel
Calmer than you are
  donderdag 17 november 2005 @ 10:12:47 #242
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32336456
Diniz was op zeg niet slecht (niet zo slecht als aanvankelijk gedacht werd)
De Narcis van Gabon
pi_32336525
Vond ik ook; hij kon Damon Hill aardig bijbenen in 1997 en dat was toch de 1996-WDC.
Calmer than you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 november 2005 @ 11:38:44 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32338512
zeker in de laatste seizoenen van Diniz was hij gewoon een redelijke F1 coureur.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32348371
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:20 schreef PogueMahone het volgende:
Alesi heeft het niet waar gemaakt <knip> Overigens heb ik ook weleens gelezen dat hij zijn auto totaal niet kon afstellen en dat is natuurlijk een behoorlijk minpunt.
Zoals ik hierboven al betoogde scoorde Alesi op c en d slecht en dat nekte hem. Hard rijden kon hij heus wel, maar het is het package dat de rijder maakt.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32348460
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:38 schreef rubbereend het volgende:
zeker in de laatste seizoenen van Diniz was hij gewoon een redelijke F1 coureur.
Zeker, prima middenmotor En die Olav maar bliijven foeteren zonder naar de echte resultaten te kijken, maar ja Olav...
Heb ik net betoogd dat ik van niemand een afkeer heb, had ik er bij moeten zetten 'van de F1 coureurs'. Olav Mol en Tom Coronel zijn er samen verantwoordelijk voor dat F1 over petjes, meeknallen en ploffen gaat in plaats van over techniek en talent.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32349129
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:24 schreef multatuli het volgende:

[..]

Zeker, prima middenmotor En die Olav maar bliijven foeteren zonder naar de echte resultaten te kijken, maar ja Olav...
Heb ik net betoogd dat ik van niemand een afkeer heb, had ik er bij moeten zetten 'van de F1 coureurs'. Olav Mol en Tom Coronel zijn er samen verantwoordelijk voor dat F1 over petjes, meeknallen en ploffen gaat in plaats van over techniek en talent.
De overgang naar SBS heeft er ook wat mee te maken; Olav en Allard waren voor mij echt prima tijden maar dat lompe SBS volk met het gezamenlijke IQ van een kinderschoen moet op een andere manier tevreden gehouden worden. Dan maar zo'n zaaddodende hapsnuker als Plooy en belspelletjes erbij en dat volk is ook weer blij. Zo'n mislukte bal als Coronel kan wat mij betreft ook bij het grof vuil.

Ik vind Olav nog steeds redelijk; kan goed onderhoudend verslag doen van een race. Fouten maakt ie steeds meer, maar dat deed Murray Walker ook. Ze hebben alleen een andere pitreporter nodig. Aan Plooy heb ik echt een grafhekel.
Calmer than you are
pi_32351501
Mol is prima, Jack toch ook wel hoor (hij mag overal binnenkomen en zo'n reputatie is goud waard).

Kalff was als pitreporter niet veel beter maar -tering- wat heb ik een hekel aan 'm gekregen sinds hij de A1GP verslaat. De man houd gewoon z'n bek niet.

Coronel (maakt mij niet uit welke) mag bij het vuil en die zeep van Rally Report ho maar.

Wat mij echter het meeste irriteert is dat het SBS gelukt is om de kwaliteit naar beneden te halen.
400.000 keer de prijsvraag (in elk gaatje waar het maar past) en vragen als: "Welke coureur rijdt er niet voor Ferrari: a) Christijan Albers... b) Michael Shumacher."

Calm down, please!
  donderdag 17 november 2005 @ 19:42:15 #249
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32352334
als we toch aan het klagen zijn...

Gooi die 2 presentatoren er ook maar uit, Van Cuilenberg en die andere die alleen maar kan lachen. Irritante lui
De Narcis van Gabon
  donderdag 17 november 2005 @ 19:48:18 #250
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32352545
quote:
,,Binnenkort kan ik meer vertellen’’
Karthikeyan: ’Ik rijd ook in 2006 Formule 1’

17-11 - ,,Het tweede Midland-stoeltje kan ik wel vergeten”, verklaarde Narain Karthikeyan pakweg een week geleden al. Maar dat betekent niet dat de Indiër in 2006 geen Formule 1 rijdt. ,,Binnenkort kan ik meer vertellen”, zo laat hij vandaag optekenen.


Daarbij moet gedacht worden aan een testrol. Waarschijnlijk bij Williams of BMW (ex-Sauber). (,,Als testcoureur bij een topteam ben ik misschien wel beter in staat om mijn kwaliteiten te tonen.”) Beide teams mogen komend jaar een derde coureur inzetten op de vrijdagen, en ook BAR (Honda) heeft nog geen vrijdagrijder aangesteld. Karthikeyan, die dit jaar zijn Grand Prix-debuut maakte voor Jordan-Midland, noemt geen teamnaam. ,,Maar de bekendmaking zal niet al te lang meer op zich laten wachten.”
van formule1.info
De Narcis van Gabon
pi_32355971
Midland met Hooydonk:

Calm down, please!
pi_32356626
Ziet er uit als een echte Belg.

En rechts van hem Rafael vd Vaart?


Stelletje zeikerds die Italianen
Calmer than you are
pi_32368271
Midland krijgt inderdaad best vette kleuren. Dat oranje-rood is echt heel mooi fel fluoriscerend!
Die helm van Chris zal er mooi bij passen. Trouwens, deed Johnny Herbert niet wat bij Jordan/Midland? Die had toch ook een helm met die kleuren...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 november 2005 @ 12:05:36 #254
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32368538
mooi erbij passen? Dat gaat vloeken als de ziekte
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:08:00 #255
135159 jurvanleeuwen
invullen bitte..
pi_32368591
heey rubbereend, kan je die enquete er even op laten staan? Het is voor school namelijk..Sorry dat ik het niet gemeld heb, ik ben nieuw hier dus wist het niet...excuse me
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 november 2005 @ 12:11:20 #256
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32368671
De helm van Herbert

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 november 2005 @ 12:13:26 #257
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32368723
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:08 schreef jurvanleeuwen het volgende:
heey rubbereend, kan je die enquete er even op laten staan? Het is voor school namelijk..Sorry dat ik het niet gemeld heb, ik ben nieuw hier dus wist het niet...excuse me
volgende keer kun je dit ff in Feedback in VBL melden, staat bovenaan. Maar post het dan in het Ajaxtopic, daar heb je alle geintresseerden bij elkaar.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32368794
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:40 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

dan verander ik mijn antwoorden in:

1.Lella Lombardi
2.De familie Fittipaldi (Emerson, Wilson en Christian)
3.Het zal wel Schumi intussen wel wezen
Tromgeroffel....
De uitslag van de meest succesvolle quiz ooit op Fok en de winnaar is .....
niemand.

1)Lella Lombardi (met een halve punt onder krankzinnige omstandigheden, maar snel was ze)
2) inderdaad de Fittipaldi family
3) Luca Badoer (negen jaar testrijden voor het team dat sowieso het meeste test en met jaren waarin hij 45.000 km maakte, dat overtreft iedereen)

Desalniettemin gaat de troostprijs naar de enige deelnemer PogueMahone en aan hem de eer zelf drie vragen te bedenken. Ik beloof dat ik iig naar de antwoorden zal zoeken en wie weet krijgen we nog iemand zo gek
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32372188
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:55 schreef Rory78 het volgende:
Midland krijgt inderdaad best vette kleuren. Dat oranje-rood is echt heel mooi fel fluoriscerend!
Die helm van Chris zal er mooi bij passen. Trouwens, deed Johnny Herbert niet wat bij Jordan/Midland? Die had toch ook een helm met die kleuren...
Midland ja dat gaat een succes worden... Jammer dat Albers niet slim genoeg is om in te zien dat het wss toch niks wordt. Geld genoeg volgens mij maar daar moet je wel wat mee kunnen. Kijk naar Toyota, dat had geld genoeg maar heeft eerst een paar jaar lopen sukkelen. En die hadden dan nog de steun van een grote fabriek achter zich... Ach ja we zien wel he
Ik ben cool
pi_32376767

pi_32376906
Moet BMW Villeneuve behouden?


Bedankt voor je stem. Je stem is zojuist verwerkt in de uitslag van de poll.


Nee - 73% (32 Stemmen)


Ja - 27% (12 Stemmen)

Bron: F1Racing.nl



pi_32377685
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:51 schreef HPoi het volgende:
Moet BMW Villeneuve behouden?


Bedankt voor je stem. Je stem is zojuist verwerkt in de uitslag van de poll.


Nee - 73% (32 Stemmen)


Ja - 27% (12 Stemmen)

Bron: F1Racing.nl



Zelf heeft 'ie hopen commentaar op Button maar voorlopig doet 'ie weinig om in de F1 te blijven. Je kunt zeggen wat je wilt maar anti-held Button vecht er wel voor. Ook voor het beste team.

Villeneuve is exit. De passie is weg, zo te zien.
Calm down, please!
pi_32383810
Ik moet helaas zeggen dat ik Villeneuve niet zou missen en eigenlijk moet ie gewoon opzouten. Gefrustreerd mannetje.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_32388546
Albers gaat The race of the champions doen lees ik op grandprix.com.
  zaterdag 19 november 2005 @ 11:17:33 #266
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32394256
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:16 schreef multatuli het volgende:

[..]

Tromgeroffel....
De uitslag van de meest succesvolle quiz ooit op Fok en de winnaar is .....
niemand.

1)Lella Lombardi (met een halve punt onder krankzinnige omstandigheden, maar snel was ze)
2) inderdaad de Fittipaldi family
3) Luca Badoer (negen jaar testrijden voor het team dat sowieso het meeste test en met jaren waarin hij 45.000 km maakte, dat overtreft iedereen)

Desalniettemin gaat de troostprijs naar de enige deelnemer PogueMahone en aan hem de eer zelf drie vragen te bedenken. Ik beloof dat ik iig naar de antwoorden zal zoeken en wie weet krijgen we nog iemand zo gek
Het is lastig om goede vragen te verzinnen maar ik doe mijn best
De Narcis van Gabon
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:06:07 #267
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32395213
Eerste poging:

1.Welke coureur viel het vaakst uit in zijn carriere?
2.Jan Lammers teste midden jaren '90 een Formule 1-auto van een team dat uiteindelijk nooit deelnam aan Formule 1, welk team?
3.Wie is dit guitige kereltje?
De Narcis van Gabon
pi_32397846
quote:
Wie test waar deze winter?

Ook de laatste teams hebben ons laten weten wanneer ze gaan testen op de verschillende circuits in Europa. Om jullie toch nog even de laatste stand van zaken te geven zien jullie hieronder per dag wie waar test de komende winter.


19 november Sakhir
- Ferrari

20 november Sakhir
- Ferrari

21 november Sakhir
- Ferrari

Vallelunga
- Minardi

22 november Sakhir
- Ferrari

Vallelunga
- Minardi

23 november Vallelunga
- Minardi

24 november Vallelunga
- Minardi

28 november Barcelona
- BMW
- McLaren

29 november Barcelona
- Redbull
- Williams
- Toyota
- BMW
- McLaren

30 november Barcelona
- Renault
- RedBull
- Williams
- Toyota
- BMW
- Honda (BAR)

1 december Barcelona
- RedBull
- Toyota
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- McLaren

2 december Barcelona
- Toyota
- McLaren
- Honda (BAR)

7 december Jerez
- Renault
- Toyota

- Midland
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- Ferrari

8 december Jerez
- Renault
- Toyota
- BMW-Sauber

- Midland
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- Ferrari

9 december Jerez
- Toyota
- BMW-Sauber

- Midland
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- Renault ??
- Ferrari

10 december Jerez
- Toyota
- BMW-Sauber

- Midland
- McLaren


12 december Jerez
- BMW-Sauber

13 december Jerez
- Toyota
- BMW-Sauber
- McLaren
- Ferrari

14 december Jerez
- Renault
- Toyota
- BMW-Sauber
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- Ferrari

15 december Jerez
- Renault
- Toyota
- BMW-Sauber
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- Ferrari

16 december Jerez
- Renault
- Mclaren
- BAR


11 januari 2006 Silverstone
- Midland

12 januari 2006 Silverstone
- Midland

13 januari 2006 Silverstone
- Midland
bron : http://www.formula1.nl/in(...)_deze_winter_update/

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 19-11-2005 15:32:33 ]
Calm down, please!
pi_32398227
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:46 schreef HPoi het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
mooie gele auto's daar op de achtergrond,. moeten zeker nog overgespoten worden?..
pi_32398547
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 14:03 schreef nightfall het volgende:

[..]

mooie gele auto's daar op de achtergrond,. moeten zeker nog overgespoten worden?..
Ja, die zullen ze wel voor de testrijders gaan gebruiken. De nieuwe wagen is nog in de maak.
Maar ziet er allemaal wel goed uit daar hoor bij Midland. Albers kan lekker puntjes gaan sprokkelen komend seizoen!!
pi_32398969
Laten we het hopen, er zijn aardig wat teams die een sprong voorwaarts willen maken. Denk toch dat de geveistgde orde voornamelijk de punten gaat pakken. maar misschien is er een team dat gaat verrassen. Zou leuk zijn als dat Midland kan zijn
pi_32401449
ik heb echt goede hoop dat ie punten gaat pakken volgend seizoen,. aan de motor zal het niet liggen gok ik zo,. nou maar hopen dat het ontwerp allemaal een beetje klopt, zit echt vol spanning omdat je met die minardi gewoon weet dat je achteraan rijdt,. dit is nog afwachten wat er gaat gebeuren,. kijk maar naar red bull dit jaar
pi_32403328
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef PogueMahone het volgende:
Eerste poging:

1.Welke coureur viel het vaakst uit in zijn carriere?
2.Jan Lammers teste midden jaren '90 een Formule 1-auto van een team dat uiteindelijk nooit deelnam aan Formule 1, welk team?
3.Wie is dit guitige kereltje?
[afbeelding]
1. Van de laatste jaren? Als ik moet gokken Barichello..
2. March
3. Wurz?
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 19 november 2005 @ 20:26:00 #274
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32407351
nee. allemaal fout.
De Narcis van Gabon
  zondag 20 november 2005 @ 09:44:16 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32419330
1 en 2 vergeet ik maar3 Jacques Villeneuve?
  zondag 20 november 2005 @ 10:04:59 #276
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32419451
2 is DAMS
pi_32419763
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:08 schreef Atreidez het volgende:

[..]

1. Van de laatste jaren? Als ik moet gokken Barichello..
2. March
3. Wurz?
Ik denk dat dat ijsblokje vaker is uitgevallen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_32438532
Fisichella kan ook een chauffeur gaan inhuren
Calmer than you are
pi_32439139
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Fisichella kan ook een chauffeur gaan inhuren
Laat ie gewoon zijn manager rijden.. Briatore .. aan de slag!
  zondag 20 november 2005 @ 23:33:42 #280
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_32440460
1 Andrea de Cesaris
2 DAMS
3 Räikkönen
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_32442727
quote:
POLL: Combinatie Midland en Albers word niks!

Christijan Albers heeft een contract getekend bij Midland. Maar de bezoekers van 4MULE1.NET denken dat die combinatie niks word.

  • 33% van de stemmen denkt dat het wel wat word.
  • 61% denkt het tegenovergestelde. Albers en Midland word niks. Misschien had de Nederlander beter een contract kunnen tekenen bij Williams...
  • 6% heeft geen idee en wacht het nieuwe seizoen af.

    Albers + Midland = Wordt dat wat?
    Stemmen: 227
    Ja 33 %
    Nee 61 %
    Geen idee 6 %
  • bron
    Calm down, please!
      maandag 21 november 2005 @ 10:52:01 #282
    49901 PogueMahone
    Yapo N'Guema - Honé
    pi_32447325
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 23:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    1 Andrea de Cesaris
    2 DAMS
    3 Räikkönen
    2 antwoorden goed
    De Narcis van Gabon
    pi_32449919
    quote:

    Fisichella voert campagne tegen straatraces

    Giancarlo Fisichella voert campagne tegen illegale straatraces. Afgelopen zaterdag viel er bij een illegale straatrace in Rome een dode en raakten twee jonge mannen zwaargewond. Fisichella, geboren in de Italiaanse hoofdstad, schreef een brief naar de Italiaanse krant La Gazetta dello Sport.


    In de brief stond: "Wat zaterdagavond op een weg in Rome is voorgevallen, heeft iedereen aangegrepen. Het is moeilijk om te bevatten dat een jongen van zestien zijn leven kan verliezen door zo'n stom spel. Deze tragedie heeft diepe indruk op mij gemaakt, ook al oefen ik al jaren een risicovol beroep uit achter het stuur van een racewagen. Het is een droevige gebeurtenis, maar geen verrassing. Deze races vinden al jaren plaats."

    De Italiaan schrijft verder: "De kart is veel aantrekkelijker en veiliger. De kart is ideaal om je behoefte aan snelheid te bevredigen en om je kwaliteiten als racer te laten zien. Ik wil jonge mensen die zich met straatraces bezighouden, zeggen dat het maken van een spin door aan de handrem te trekken absoluut niets bewijst. Gebruik je intelligentie, we hebben nu gezien dat een kleine fout al fatale gevolgen kan hebben."
    Paar dagen later...
    quote:
    Fisichella moet rijbewijs inleveren


    Renault-rijder Giancarlo Fisichella is volgens persbureau Ansa zondagochtend om 6.00 uur in Rome door de politie aan de kant gezet. De Italiaan reed 148 kilometer per uur waar 60 is toegestaan. Hierop is het rijbewijs van de F1-rijder tijdelijk ingenomen.

    Fisichella zei tegen het Italiaanse persbureau dat hij haast had om naar zijn kind te gaan. "Ik was met mijn vrouw op bezoek bij vrienden. De oppas belde ons op met de mededeling dat een van onze kinderen hoge koorts had en om zijn moeder riep. We zijn direct op huis aangegaan. Ik weet dat ik mij ook in dit soort situaties aan de snelheidslimiet moet houden en zal de consequenties van mijn fout dan ook accepteren."

    Fisichella heeft een zoon en een dochter.
      maandag 21 november 2005 @ 13:50:15 #284
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_32451670
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 12:43 schreef Murray het volgende:

    [..]

    Paar dagen later...
    [..]
    Tjah je moet wel weten als coureur zijnde waar je over praat
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_32451889
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef PogueMahone het volgende:
    Eerste poging:

    1.Welke coureur viel het vaakst uit in zijn carriere?
    2.Jan Lammers teste midden jaren '90 een Formule 1-auto van een team dat uiteindelijk nooit deelnam aan Formule 1, welk team?
    3.Wie is dit guitige kereltje?
    [afbeelding]
    Bedoel je bij vraag 1 in zijn F1 carriere of in zijn hele race loopbaan? En verder neem ik aan dat je het absolute aantal bedoelt en niet procentueel?
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      maandag 21 november 2005 @ 14:13:14 #286
    49901 PogueMahone
    Yapo N'Guema - Honé
    pi_32452235
    F1 en absoluut (aantal races)
    De Narcis van Gabon
    pi_32453394
    1 Andrea de Cesaris (134)
    2 DAMS
    3 Schumacher
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      maandag 21 november 2005 @ 15:36:02 #288
    49901 PogueMahone
    Yapo N'Guema - Honé
    pi_32454222
    2 antwoorden goed
    De Narcis van Gabon
    pi_32454719
    Is die foto wel van een F1 coureur eigenlijk?
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_32454814
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 12:16 schreef multatuli het volgende:

    [..]

    1)Lella Lombardi (met een halve punt onder krankzinnige omstandigheden, maar snel was ze)
    2) inderdaad de Fittipaldi family
    3) Luca Badoer (negen jaar testrijden voor het team dat sowieso het meeste test en met jaren waarin hij 45.000 km maakte, dat overtreft iedereen)

    Desalniettemin gaat de troostprijs naar de enige deelnemer PogueMahone en aan hem de eer zelf drie vragen te bedenken. Ik beloof dat ik iig naar de antwoorden zal zoeken en wie weet krijgen we nog iemand zo gek
    Heya, ik had ook geantwoord hoor!

    Mijn antwoorden waren:
    1) Lella Lombardi (buiten kijf)
    2) Villeneuve (omdat voornoemde al de familie Fittipaldi noemde; 1x Gilles, 2x Jacques)
    3) Olivier Panis (zou na Badoer wel een goede tweede zijn met meer jaren race-ervaring en Toyota heeft ook een niet mis te verstaan testprogramma, dus.... bewijs het maar!)
      maandag 21 november 2005 @ 15:58:36 #291
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_32454859
    1.Andrea de Cesaris (134)
    2.DAMS
    3.Fisichella ?
    SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
    MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
    Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
    pi_32454988
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef PogueMahone het volgende:
    Eerste poging:

    1.Welke coureur viel het vaakst uit in zijn carriere?
    2.Jan Lammers teste midden jaren '90 een Formule 1-auto van een team dat uiteindelijk nooit deelnam aan Formule 1, welk team?
    3.Wie is dit guitige kereltje?
    [afbeelding]
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen:

    1) Andrea de Cesaris
    2) DAMS
    3) Heinz-Harald Frentzen
    pi_32456252
    Sorry Rory78 dat ik je vergeten was Er waren ook zoveel bijdrages..

    Jje antwoord op vraag twee was fout, want Jacques sr lukte het niet om te kwalificeren. Panis was best een aardige gok maar er is geen vergelik met Badoer. Om te beginnen test Ferrari veeeel meer want ze lappen al jaren alle overeenkomsten aan hun laars. Ten tweede heeft Panis maar drie jaar getest, waarvan een bij McLaren ipv negen voor Badoer. Daar kunnen die ongeveer 100 extra GP weekenden niet tegenop.

    Verder vind ik mijn regeltje hierboven toch beter, want nu weet iedereen dat de foto het openstaande probleem is.

    [ Bericht 15% gewijzigd door multatuli op 21-11-2005 18:24:19 ]
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_32456287
    dubbel
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      dinsdag 22 november 2005 @ 09:16:04 #295
    49901 PogueMahone
    Yapo N'Guema - Honé
    pi_32472954
    Die foto is een knelpunt, de jongen rijd volgend jaar nog steeds formule 1
    De Narcis van Gabon
    pi_32473184
    Kunnen jullie straks bij een nieuw topic niet twee topics maken. Eén voor de nieuwtjes en één voor jullie spelletje. Ik als volger van F1-nieuws zou dat erg waarderen.
    pi_32473976
    quote:
    Op dinsdag 22 november 2005 09:16 schreef PogueMahone het volgende:
    Die foto is een knelpunt, de jongen rijd volgend jaar nog steeds formule 1
    Volgens mij is het Ralf Schumacher
    Calmer than you are
    pi_32475510
    Dat dacht ik ook Walter, want ik heb een jeugdfotootje waar hij behoorlijk op dit knaapje lijkt, maar toen ik slinks 'schumacher' invulde kreeg ik geen commentaar.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_32475544
    quote:
    Op dinsdag 22 november 2005 09:30 schreef mbn het volgende:
    Kunnen jullie straks bij een nieuw topic niet twee topics maken. Eén voor de nieuwtjes en één voor jullie spelletje. Ik als volger van F1-nieuws zou dat erg waarderen.
    We hebben ook al discussies gevoerd over Albers/Doornbos, de nieuwe regels van de Fia etc. Moeten die er dan ook uit? Zo'n stormloop topic is dit in de winter toch al niet.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_32475637
    Ik gooi er gelijjk een nieuwtje tegenaan:

    R/C Minardi '05

    Artikelnummer: Minf114

    Beschrijving:

    R/C Minardi F1 2005 model van de coureur C. Albers. Dit model is door Nikko geproduceerd in de schaal 1:14. Zowel voor links- als rechtshandige gebruikers. Topsnelheid is 32 km/h, wordt compleet geleverd en is ready to go

    Onze prijs: ¤ 79.95

    Speciaal voor Fokkers is deze ook te bestellen als artikelnummer: Minf114-RD
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_32475921
    quote:
    Op dinsdag 22 november 2005 09:30 schreef mbn het volgende:
    Kunnen jullie straks bij een nieuw topic niet twee topics maken. Eén voor de nieuwtjes en één voor jullie spelletje. Ik als volger van F1-nieuws zou dat erg waarderen.
    * Googol mee eensch is

    Discussieren over nieuws, ala... maar pagina na pagina aan quizzes

    anders verzin ik gewoon effe 3 F1 vragen waar niemand het antwoord op weet
    Calm down, please!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')