quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:22 schreef HPoi het volgende:
[..]
Jongen, ik weet wel zeker dat dat definitief is. Bewijs jij maar het tegendeel. Weltrusten!
kijk, iedereen tevredenquote:Op maandag 31 oktober 2005 23:33 schreef HPoi het volgende:
Bron: Alle Formule 1 sites en bladen die er bestaan.
En FOK! zelf...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/17229
vergetenquote:Op maandag 31 oktober 2005 23:34 schreef Atreidez het volgende:
Vorige topic : [F1] 2005 Nieuwtjes e.d. [deel 8]
Dat is van voor de overname en sindsdien is er niks meer over gezegd. En Cosworth lijkt niet van plan de V10 nog verder te ondersteunen. Bovendien moeten alle teams goedkeuring geven als een team met een beperkte V10 wil rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:33 schreef HPoi het volgende:
En FOK! zelf...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/17229
Ja, daaag. Heb het ergens gelezen. btw, die V10 die Minardi wou gebruiken is gewoon toegestaan. Ze begonnen er toen over dat die sneller zou accelereren in de bochten ivm vermogen, dus was BMW ook aan het overwegen een V10 in te zetten, maar over die klachten is nooit meer wat vernomen. En de FIA staat afgeknepen V10's gewoon toe.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:36 schreef mbn het volgende:
[..]
Dat is van voor de overname en sindsdien is er niks meer over gezegd. En Cosworth lijkt niet van plan de V10 nog verder te ondersteunen. Bovendien moeten alle teams goedkeuring geven als een team met een beperkte V10 wil rijden.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:39 schreef twi het volgende:
Er is alleen gezegd dat ze Cosworth trouw blijven. Het is aan te nemen dat ze de auto van Red Bull van dit jaar overnemen, het is ook een mogelijkheid om het chassis van Minardi te gaan gebruiken. Of die Cosworth een V10 is (lijkt mij erg stug wanneer je een grote zak met geld hebt te investeren) of een V8 is nog zeker niet duidelijk. Cosworth heeft immers al een jaar of twee een V8 in ontwikkeling waar Williams dus mee gaat rijden. Wellicht wordt er wel een lagere spec van die motor in gehangen. Voor de rest is de enige die dat zeker weet zeker niet een user op FOK! die luistert naar de naam HPoi en fanboy lijkt te zijn van Albers.
Als je geen argumenten hebt, hoef je dat reageren-knopje niet in te drukken hoor. Dat komt intelligenter over.quote:
Dat weet ik. Maar er was gewoon een regel dat die motor gebruikt mag worden. En die was idd ingesteld voor arme teams, maar iedereen mag van die regel gebruik maken want de FIA ging ervan uit dat de V8 toch een betere optie is dan een afgeknepen V10. Dat blijkt niet helemaal zo te zijn, want dat ding heeft nat. meer vermogen en trekt dus snelller uit langzame bochten. (hoge revs maken dan niet zoveel uit) Die regel is er nog steeds. En ik weet zeker dat Red Bull gezegd heeft dat het gebruik zal maken van het Minardi of Jaguar chassis.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:43 schreef twi het volgende:
En weet je ook waarom het Minardi werd toegestaan die V10 te gebruiken? Juist, omdat Minardi geen geld heeft om een gloedjenieuwe V8 in een chassis te gooien. Er is wel vaker een hand boven het hoofd van Stoddart gehouden wat betreft nieuwe technische regelementen en Minardi die daar meer tijd voor kreeg vanwege hun slechte financiele positie.
Over die "luxe" kan Mateschitz niet beschikken, aangezien STR het tweede F1 team van "hem" is.
Ik heb nu geen zin om f1-sites door te spitten. Zoek van de week wel even.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:52 schreef twi het volgende:
Da's mooi voor jou dan. Zal wel een fijn gevoel zijn, iets zeker weten wat nog niet is bevestigd
Kom jij wel op grandprix.com?quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:11 schreef HPoi het volgende:
Bron: http://www.grandprix.com/ns/ns15810.html
En als je nu dat "+in+het+Nederlands" er af haalt, heb je nog een veel betere nieuwslijst. Die gebruik ik ook, als ik even snel wil kijken wat er allemaal gaande is. Meestal blader ik een site of dertig door voor het echte nieuws.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:30 schreef Googolplexian het volgende:
Dit gebruik ik voor m'n F1 nieuws:
http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands
verkapte tvp
Bij mij doet Grandprix.com het gewoon.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:14 schreef ixio het volgende:
[..]
Kom jij wel op grandprix.com?
Vond ik een van de betere nieuwssites, maar lijkt uit de lucht te zijn?
Albers definitief naar Midlandquote:Op dinsdag 1 november 2005 08:52 schreef Rory78 het volgende:
Weet iemand hoe laat die persconferentie van Christijan is?
das mooi, weer een team er bij.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:32 schreef HPoi het volgende:
11e team definitief!!
NOVEMBER 1, 2005
Super Aguri F1 is go!
It has been confirmed in Tokyo that Aguri Suzuki is the man behind the new Honda team, as we exclusively predicted some weeks ago. The name of the new team will be Super Aguri F1 and the cars will be known as Aguri-Hondas. The team will be headquartered in Tokyo, close to the Honda head office but the factory will be at Leafield, where the company has acquired the Menard Engineering facility, formerly the Arrows F1 factory. There are already 100 people working on the project.
The plan for the new team began as long ago as February but did not really take shape until September. The team will almost certainly be funded by Softbank but the contract is not yet signed.
Bridgestone has offered to supply the team with tyres.
Suzuki says that he is talking to Takuma Sato but did not mention any other drivers, although Anthony Davidson is also believed to be a likely driver.
The plan is for the new team to be officially launched at the end of January.
www.GrandPrix.com
Inderdaadquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:29 schreef multatuli het volgende:
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."
Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
Voor zover ik weet mag het 2e RB team geen chassis van Red Bull gebruiken. Dit is (nog) niet toegestaan. Red Bull en het 2e team worden volgens mij gezien als aparte teams. Daarom moeten ze volgens mij het PS05 chassis wel gaan gebruiken, of zelf een nieuw chassis ontwikkelen. Het zal dan geen toeval gaan worden dat dit chassis verdomde veel op het RB chassis van 2005 gaat lijken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:39 schreef twi het volgende:
Er is alleen gezegd dat ze Cosworth trouw blijven. Het is aan te nemen dat ze de auto van Red Bull van dit jaar overnemen, het is ook een mogelijkheid om het chassis van Minardi te gaan gebruiken. Of die Cosworth een V10 is (lijkt mij erg stug wanneer je een grote zak met geld hebt te investeren) of een V8 is nog zeker niet duidelijk. Cosworth heeft immers al een jaar of twee een V8 in ontwikkeling waar Williams dus mee gaat rijden. Wellicht wordt er wel een lagere spec van die motor in gehangen. Voor de rest is de enige die dat zeker weet zeker niet een user op FOK! die luistert naar de naam HPoi en fanboy lijkt te zijn van Albers.
Helaas... stralende lach, zonnebanktint en bergen talent wint het van sjacherijnige rotkop en berekende carrière. Want de sponsors willen ook wat.quote:
Niemand is fout loos, vb. M. Schumacher achter Saftey-Car in China.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:43 schreef -Jean- het volgende:
Albers heeft net zo goed flink wat lelijke foutjes gemaakt.
vb.
"Co-incidentally, Coulthard's race in Monaco was ruined when the Dutchman spun in front of him, and the Red Bull driver was hit by Michael Schumacher. At the 'Ring, Albers was eventually given a drive-through penalty for ignoring blue flags"
Dat geef ik gelijk toe; ik verheerlijk die jongen echt niet hoor. Dat citaat van jou gaat overigens verder; de volgende zin is 'I'm very disappointed because he's been very good so far this year." 'quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:43 schreef -Jean- het volgende:
Albers heeft net zo goed flink wat lelijke foutjes gemaakt.
vb.
"Co-incidentally, Coulthard's race in Monaco was ruined when the Dutchman spun in front of him, and the Red Bull driver was hit by Michael Schumacher. At the 'Ring, Albers was eventually given a drive-through penalty for ignoring blue flags"
quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:41 schreef Harmen1984 het volgende:
Moet Albers nou betalen voor dat stoeltje, of krijgt-ie salaris?
Denk dat 'ie salaris ook van z'n sponsoren krijgt dan?quote:Albers joins Midland
The Midland Group has announced that Christijan Albers will be one of its race drivers in 2006. Midland also said that it will be re-launching the team formally on November 15, the date the entries close for the 2006 Formula 1 World Championship. Albers is due to do his first tests with the team on December 7 at Jerez.
Albers is believed to be bringing money to the team but it is not entirely clear where this is coming from although Albers mentioned the ABN Amro Bank and Peter Jan Rubingh, a major player in the WP Stewart financial business, which was involved in talks this summer to buy Minardi. We hear that Albers is bringing around $6m in sponsorship.
Ik bedoel, sorry maar dan ben je toch echt niet goed bij je hoofd. Ja, dit mag je zeggen wanneer je zelf een paar miljoen naar het team brengt en Stoddart dat voor OzJet gebruikt, maar je kan een zakenman toch niet verwijten om geld in z'n eigen bedrijf te stoppen? Sorry hoor, maar dan ben je gewoon een mekkerend onrealistisch klein kind, zeker als manager zijnde. Twee van dezelfde types, die Albers en Vaossieau.quote:"Wij hadden constant het gevoel dat er meer uit de auto te halen was. Aan de ene kant wilde hij het hoofd boven water houden met Minardi, maar aan de andere kant investeert hij 30 miljoen in zijn nieuwe bedrijf. Dat had hij ook in het team kunnen stoppen. Misschien is OzJet winstgevender, maar dan ben je niet helemaal eerlijk naar het team. Daarom ben ik blij dat we nu bij Kolles zitten," aldus Varossieau
Ik denk niet dat het sponsorgeld van Albers verdwenen is naar OzJet. Daar geloof ik echt helemaal niets van.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:49 schreef twi het volgende:
En dan dit:
[..]
Ja, dit mag je zeggen wanneer je zelf een paar miljoen naar het team brengt en Stoddart dat voor OzJet gebruikt, maar je kan een zakenman toch niet verwijten om geld in z'n eigen bedrijf te stoppen?
quote:Vreemd juist de coureur zonder een heel pr apparaat om zich heen kreeg meer aandacht... Misschien zou je manager iets minder mailtjes rond moeten sturen naar die media met daarin teksten dat het ‘zielige figuren’ zijn en dat ze ‘geen verstand van autosport’ hebben.
jaja... die Varossieau maakt zich lekker geliefd.quote:Dat hij een contract heeft dat heeft hij zelf verdiend en dat is niet de verdienste van zijn manager...Oeps ik krijg weer een dreig sms binnen....3x raden van wie?
Zou ie goede contacten onderhouden met ene zekere meneer Rothengatter?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
jaja... die Varossieau maakt zich lekker geliefd.
wat?quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Met die grote smoel heeft hij het toch voor elkaar gekregen.
Dan snap je Stoddart niet denk ik. En Varossieau ook niet. Stoddard is een zaken man met meerdere bedrijven, dat hij niet al z'n geld in een F1 project stopt snap ik wel, omdat hij ook een luchtvaart maatschappij heeft die hij graag wil behouden. Waarschijnlijk is het beter om je geld daar in te stoppen dan in een F1 team wat al jaren op sterven na dood is. Tuurlijk wil Stoddard graag dat Minardi voort blijft bestaan, maar hij is wel de eigenaar van z'n geld dacht ik.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:00 schreef twi het volgende:
Precies, dus in dat geval is het dus gewoon een zielig verhaaltje wat die manager hier houdt, wanneer hij Stoddart vertelt wat hij wel of niet moet doen voor het team.
Stoddart is juist degene die miljoenen en miljoenen in Minardi heeft gegooid. Wanneer je dan zodra je een ander contract hebt gaat lopen mekkeren dat er 30 miljoen in OzJet is gestoken, dan heb je voor mij een heel klein pikkie.
Rothengatter was niet geliefd omdat hij Verstappen niet bij de door de fans beoogde teams wist onder te brengen. Dit is toch van een heel andere orde, anderen zwartmaken en bekritiseren.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou ie goede contacten onderhouden met ene zekere meneer Rothengatter?
Dat zeg ik toch? Misschien dat ik het niet duidelijk verwoord, maar ik vind Stoddart dus een topper en Varossieau een slappe lul.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:13 schreef M5 het volgende:
[..]
Dan snap je Stoddart niet denk ik. En Varossieau ook niet. Stoddard is een zaken man met meerdere bedrijven, dat hij niet al z'n geld in een F1 project stopt snap ik wel, omdat hij ook een luchtvaart maatschappij heeft die hij graag wil behouden. Waarschijnlijk is het beter om je geld daar in te stoppen dan in een F1 team wat al jaren op sterven na dood is. Tuurlijk wil Stoddard graag dat Minardi voort blijft bestaan, maar hij is wel de eigenaar van z'n geld dacht ik.
Dat die manager van Albers het niet eerlijk naar het team vindt dat OzJet 30 milj. krijgt en Minardi niet is gewoon zielig. Stoddart is baas van z'n eigen geld, daar heeft hij niets over te zeggen.
Doornbos heet in die korte tijd meer gepresteerd dan Albersquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:29 schreef multatuli het volgende:
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."
Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
Dat weet ik ook welquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:14 schreef twi het volgende:
[..]
Rothengatter was niet geliefd omdat hij Verstappen niet bij de door de fans beoogde teams wist onder te brengen. Dit is toch van een heel andere orde, anderen zwartmaken en bekritiseren.
juist... vanaf je 3de met je kont in een kart en zwaar gefinancieerd door pappa's kakkers om 20 jaar later in een Minardi te mogen rijden, weer tegen een vergoeding van miljoenen (Bij Midland betaalt ie nu $6 mil -naar vernemens- en ik had gelezen dat hij maar $3 mil had. Zo kwamen de talentvolle Karthikeyan en Nissany ook aan een stoeltje).quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:16 schreef JPM01 het volgende:
[..]
Doornbos heet in die korte tijd meer gepresteerd dan Albers
in F3000 was albers telkens een maat te klein voor Webber terwijl Doornbos in zijn F3000 seizoen goed met Luizi mee kon en zelfs rookie of the year is.
Doornbos rijdt pas sinds 1999 echt pas dus dan vind ik het knap dat hij zo snel goed geworden is.![]()
Albers is maar een arogante kwal die alleen maar denkt hoe kom ik zo snel mogelijk uit de banden stapel en zorgen dat ik lekker op officials aan het schelden kan die voor hun veiligheid staan en op eigen risico![]()
Bij Albers gaat het om een hypende manager die rel-faxen stuurt naar concurrerende bedrijven in de regio, een akelig verwend mannetje dat denkt dat ie Elvis is nu ie in de F1 rijdt en een pot met geld uit nachtcreme en haarspoelingreclames met de naam Albers erop. En jij noemt dat hard rijden, goeie feedback en gevoel voor de auto? Zoals ik al eerder zei reed RD al in zijn tweede race in de Minardi een snellere kwalificatie en een betere race dan CA en heeft in Turkije en Suzuka laten de zien de strijd aan te gaan op de baan met de Jordans, iets wat ik Albers niet heb zien doen in het hele seizoen 2005.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:29 schreef multatuli het volgende:
Als Nederlandse fans niet zo gefixeerd waren op 'gewoon doen' en bescheiden blijven zouden ze wat meer waardering voor het talent in eigen land hebben. Met gewoon doen en een nichterig lachje win je nu eenmaal niet.
De prijzende woorden van Stoddart voor Doornbos neem ik toch een stuk minder serieus dan die van hoofd-ingenieur Andy Tilly. In de buitenlandse pers neemt men Albers ook een stuk serieuzer, bijv recentelijk 'The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."
Het gaat om hard rijden, goede feedback naar de technici en gevoel voor wat er in de auto gebeurt. Dat maakt een goede rijder. Niet stralend lachen, een zonnebank tintje en goede kontakten met de Nederlandse pers.
Albers is geen Nederlanderquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:18 schreef multatuli het volgende:
Toen Irvine iedereen en alles uitmaakte voor zakkenwasser en zichzelf op de borst sloeg was hij de held van de F1 fans, maar een Nederlander moet bescheiden lachen en het vooral om het plezier doen
quote:Nieuws: Exclusief: Varossieau over Albers-Midland
Vandaag heeft Christijan Albers op zijn persconferentie in Vinkeveen bekend gemaakt dat hij voor in ieder geval een jaar, met een optie voor een tweede, uit zal komen voor het nieuwe MidlandF1 Toyota Team. Hiermee worden de geruchten die al tijden circuleerden bevestigd. De teamgenoot van Albers is nog niet bekend, maar het zal (zoals verwacht) geen Nederlander worden.
“Je draagt de verantwoordelijkheid over zijn carrière,” verteld manager Lodewijk Varossieau, “dat is nog al wat. De blijdschap was dan ook enorm groot, er valt een last van je schouders. De onderhandelingen verliepen wel bijzonder moeizaam. Het ging over geld, talent, en concurrenten. Het was erg zwaar want er waren erg weinig stoeltjes, en zeker 10 kanshebbers. De sponsoren waren er, en die zijn belangrijk, ook voor de toekomst. Tot nu toe is er geen enkele (huidige –red) sponsor geweest die dit feestje niet wilt meemaken. Iedereen blijft dan ook waarschijnlijk, en we zijn in onderhandelingen over nieuwe zakenpartners.”
“Onze plannen met Albers zijn duidelijk. We zijn dit jaar begonnen bij Minardi als leerjaar, Chris heeft daar erg goed gepresteerd. Volgend jaar kan Chris nog veel meer opvallen, het is een goede stap vooruit. Natuurlijk is ons doel hem bij een topteam te krijgen.”
Na de persconferentie kregen we nog de gelegenheid wat vragen te stellen. Varossieau vertelde ons dat de onderhandelingen met Midland zijn zwaarste uit zijn carrière is. “Niet vanwege de sponsoren, die staan bijna in de rij. Wij verwachten niet dat een huidige sponsor vertrekt, en we zijn in bespreking met potentiële nieuwe sponsoren. Hier is echter verder nog niet veel over te zeggen. We waren ook nog in onderhandeling met Minardi. Toen in Spa echter bekend werd dat het werd overgenomen door Red Bull hebben we nog wel geïnformeerd naar de mogelijkheden, maar kregen we al direct te horen dat Red Bull haar eigen zoektocht naar talenten zal gebruiken voor de line-up 2006.”
Verder wist Varossieau nog mede te delen dat:Christijan zo’n 5 miljoen meebrengt naar zijn nieuwe werkgever. Een tweede Nederlander (in een racestoeltje) uitgesloten is. Dit was bij de onderhandelingen een van de voorwaarden voor het Nederlandse kamp. De nieuwe auto er “enorm gaaf” uit gaat zien. Prachtige kleuren. Op de vraag of de oranje kleur er in zal zitten moest Varossieau even nadenken waarna hij melde dat hij niets zal prijsgeven over de kleur. Het contract een jaar geldig is, met een optie voor een tweede er achteraan.
Tja..als je al twee gelijkwaardige F3000 seizoenen wil vergelijken: Doornbos won een race, CA niet. Doornbos werd Rookie of the Year en kon gelijk bij Jordan instappen; Albers kon daarna zijn heil zoeken in DTM. Veelal een afserveerplek voor mindere getalenteerden of ex-F1 coureurs.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:34 schreef Vitalogy het volgende:
Nou ik ben me eigenlijk aan het afvragen wat Robert Doornbos precies gepresteerd heeft dit seizoen dat zo indrukwekkend was? Volgens mij is hij gewoon verslagen door Albers die een goed volwassen seizoen reed. Niet dat Doornbos slecht reed verder, maar ik vind het toch wel duidelijk dat Albers beter reed.
Als je prestaties uit het verleden gaat vergelijken. Albers' prestaties in de DTM zijn beter dan wat Doornbos in de F3000 heeft gepresteerd. Ondanks dat Albers een kampioenschap heeft laten liggen. Men kan wel zeggen een mooie overwinning in de regen voor Foornbos, maar je kan ook zeggen dik verslagen door matige rijder Liuzzi. Want zo is het wel.
Daarnaast Albers F3000 jaar vergelijken met die van Doornbos. Dan kan je ook kijken naar de F3 waar het verhaal andersom is. Albers kampioen, Doornbos niet bepaald indrukwekkend.
Doornbos had een ook heel rijke papa en ook nog eens een papa met hele goede kontakten in de racerij. Dacht je dat hij wel betaald werd bij Jordan?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
juist... vanaf je 3de met je kont in een kart en zwaar gefinancieerd door pappa's kakkers om 20 jaar later in een Minardi te mogen rijden, weer tegen een vergoeding van miljoenen (Bij Midland betaalt ie nu $6 mil -naar vernemens- en ik had gelezen dat hij maar $3 mil had. Zo kwamen de talentvolle Karthikeyan en Nissany ook aan een stoeltje).
Albers is gewoon zuur dat hij er zo hard voor heeft moeten werken en dat het bij RD gewoon in z'n bloed zit.
Dat gedoe over die managers, ijdelheid en nachtcreme interesseert mij allemaal niets. Dat is leuk als het over soapies gaat; heeft niks te maken met racen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Bij Albers gaat het om een hypende manager die rel-faxen stuurt naar concurrerende bedrijven in de regio, een akelig verwend mannetje dat denkt dat ie Elvis is nu ie in de F1 rijdt en een pot met geld uit nachtcreme en haarspoelingreclames met de naam Albers erop. En jij noemt dat hard rijden, goeie feedback en gevoel voor de auto? Zoals ik al eerder zei reed RD al in zijn tweede race in de Minardi een snellere kwalificatie en een betere race dan CA en heeft in Turkije en Suzuka laten de zien de strijd aan te gaan op de baan met de Jordans, iets wat ik Albers niet heb zien doen in het hele seizoen 2005.
RD reed in Spa in de F3000 in de regen >1 seconde sneller dan de rest en heeft blijkbaar toch Liuzzi achter zich gelaten in F1 2005. Als Albers een keertje goed ging in de F3000 in de regen dan vloog ie er veelal een rondje later vanaf.
Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.
Het feit dat CA nu al wel een seat heeft voor 2006 en RD niet, doet voor mij daar nix aan af. Taki Inoue werd in 1995 ook eerder bevestigd dan Jos Verstappen.
Edit Ik had ook kunnen zeggen dat ik het met JPM en Googol eens ben![]()
quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zoals Senna over Prost zei in 1992 (toen ie ook zo'n clausule in zijn contract had): The way he is doing it, he is behaving like a coward. He should be prepared to race anybody.
Albers werd kampioen in de F3. Doornbos was een also ran.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tja..als je al twee gelijkwaardige F3000 seizoenen wil vergelijken: Doornbos won een race, CA niet. Doornbos werd Rookie of the Year en kon gelijk bij Jordan instappen; Albers kon daarna zijn heil zoeken in DTM. Veelal een afserveerplek voor mindere getalenteerden of ex-F1 coureurs.
Dus het racen interesseert je niet. Het gaat je om het karakter? Kan je dan niet beter op het GTST forum posten?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef twi het volgende:
Het interesseert mij niet wat de buitenlandse pers van Albers vindt, of wat Tilly en Kolles zeggen. Het verandert er voor mij niks aan dat ik het een triest figuur vind en 'm niks gun door alle uitlatingen die hij en zijn management maken.
Het interesseert mij ook niet wanneer Albers een paar honderdsten tot een tiende sneller zou zijn - als dat al het geval was. Het blijft gewoon een huilebalk en dat heeft hij aan zichzelf te wijten.
Alsof 2005 Double Dutch slecht was voor de sponsors... gelul, imo.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.
Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
Luister eens, waar zeggen "wij' (of Robert zelf) dat hij beter is dan Doornbos, dat Doornbos meer input gaf dan Albers, dat Doornbos beter is in het ontwikkelen van de auto en dat Doornbos sneller en constanter is? Dat Doornbos een beter palmares heeft dan Albers? Nergens toch? 't Is juist andersom, "kamp" Albers brengt dit allemaal nu naar buiten terwijl hij het niet zo gek veel beter heeft gedaan in de F1 dan Doornbos.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef Vitalogy het volgende:
Als ik moet kiezen tussen iemand die een paar honderdsten sneller is maar die een oetlul is in z'n omgang met de media en zijn achterland, of iemand die een paar honderdsten langzamer is maar de rest allemaal perfect aanpakt, dan kies ik voor die laatste. Snel kunnen rijden is een ding, maar wanneer je dan een oetlul bent dan kies ik liever iemand die ook snel is, maar geen oetlul is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:07 schreef multatuli het volgende:
Dus het racen interesseert je niet. Het gaat je om het karakter? Kan je dan niet beter op het GTST forum posten?
Hm die indruk zou je toch krijgen uit de posts van Walter Sobchak en Googolplexian. Maar goed, als dat niet zo is dan hou ik me verder stil.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:08 schreef twi het volgende:
[..]
Luister eens, waar zeggen "wij' (of Robert zelf) dat hij beter is dan Doornbos, dat Doornbos meer input gaf dan Albers, dat Doornbos beter is in het ontwikkelen van de auto en dat Doornbos sneller en constanter is?
Precies...en hoe kom je over bij je sponsors als je niet presteert ten opzichte van je teamgenoot, zeker als die ook nog 's NL zou zijn? Die hadden hun geld ook elders onder gebracht. Dat heeft niets met RD te maken maar met de lafheid van CA en zijn management. Als je er zo zeker van bent dat je goed bent (wat ie vorige week dus aangaf) dan moet dat je geen ruk uitmaken. Je bent nu wel een hele hoop ah goed praten: het gaat je dus blijkbaar niet alleen om het racen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.
Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
Daarnaast deed Montagny in zijn eerste outing in de Jordan in GP Europa 2005 niks beter dan RD het deed in zijn eerste outing in de Jordan in China 2004. En die Montagny is zeker niet de eerste de beste.quote:?I'm very impressed with him,? said Jordan. ?I've been talking about him with people from Bridgestone and people from my team and the job he has done. Really, I don't see how he could have done a better job ? jumping into the car without any previous testing.?
quote:John: waarom meteen weer partij trekken? RD (mijn held) komt echt wel in de F1 volgend jaar en met Christijan (die ik echt niet mag) en Nicky (die het gewoon super doet zo) wordt 2006 een jaar als geen ander voor de Nederlandse F1-fans.
Laten we wel wezen: Waar we dit ons jaar nog stonden te verbazen over het feit dat er twee Nederlanders in de F1 reden kan het wel eens zo zijn dat NL zich in 2006 met drie rijders vertegenwoordigd. Frits krijgt het drukker dan ooit, lijkt meBovendien is, wat hem betreft, de strijdbijl allang begraven, heb ik begrepen uit eerdere webposts.
Ook al vond ik Albers in 2005 een misselijk ventje, hij heeft dus (waarschijnlijk) een contract bij Midland en zoals Peter al zei: "een nieuwe baas geeft hopelijk ook een nieuwe mediacurcus.". Albers zit w.m.b. dus al in seizoen 2006 en kunnen we dus met een schone lei beginnen.
Of het slim van Albers is om een 2-jarig contract te tekenen bij het team dat naar alle verwachting de rode-lantaarn-drager zal zijn in 2006 betwijfel ik ten zeerste. Ik hoop dan ook voor hem dat hij niet in een Button-(wilde weg maar mocht niet) of Villeneuve-(team verkocht en niets gehoord van nieuwe baas)situatie terecht komt. Bij Midland lijkt de kans op één van deze situaties echter het grootst.
...
quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Alsof 2005 Double Dutch slecht was voor de sponsors... gelul, imo.![]()
Ow je bedoelt die totale vernedering door Marc Webber in de F3000? Of die jarenlange kartervaring die hem na tig jaar 's in de F3 kreeg. Hoe ie kampioen is geworden is mij een raadsel, maar zijn F3000 seizoen wat bepaald niet goed. Zijn DTM jaren waren prima maar ik zie een Schneider ook niet echt in de F1 komen. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemtquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:59 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Albers werd kampioen in de F3. Doornbos was een also ran.
Hoe die dan toch nog in het beste stoeltje van de F3000 terecht gekomen is, is mij een raadsel.
Het F3000 jaar van Albers was niet bepaald goed. Zijn DTM jaren wel, ondanks dat hij een kampioenschap laat liggen. Albers heeft zich in principe na de F3000 van een einde carriere positie in een jahreswagen teruggeknokt naar de F1. Daar valt best wel wat voor te zeggen.
Dat Doornbos rookie of the year wordt in de wagen die niet mag verliezen. Tja niet echt zijn verdienste. Ik wil het hem niet te zwaar aanrekenen dat hij verslagen werd door Liuzzi omdat het diens tweede seizoen was, maar hij werd wel aan alle kanten door hem voorbij gereden. Dat kon ook wel meekomen met Liuzzi is gewoon gelul. Wat Doornbos heel goed gedaan heeft is vooral toen hem de F1 tests werden aangeboden om daar top te presteren. En dat is best knap.
Maar de prestaties en carriere verloop van Albers zijn indrukwekkender.
Het enige wat je kan zeggen van je F1-statistieken is dat Albers dus beter was in de kwalificatie?
Walter, je doet nu net alsof ik Robert afkraak, maar dat doe ik helemaal niet. Ik vind dat zijn prestaties die verheerlijking in de pers en op dit forum niet rechtvaardigen. Meer niet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies...en hoe kom je over bij je sponsors als je niet presteert ten opzichte van je teamgenoot, zeker als die ook nog 's NL zou zijn? Die hadden hun geld ook elders onder gebracht. Dat heeft niets met RD te maken maar met de lafheid van CA en zijn management. Als je er zo zeker van bent dat je goed bent (wat ie vorige week dus aangaf) dan moet dat je geen ruk uitmaken. Je bent nu wel een hele hoop ah goed praten: het gaat je dus blijkbaar niet alleen om het racen.
Dat wat Stoddart deze week al eerder zei over RD werd ook al door Jordan en Bridgestone in 2004 gezegd
[..]
Daarnaast deed Montagny in zijn eerste outing in de Jordan in GP Europa 2005 niks beter dan RD het deed in zijn eerste outing in de Jordan in China 2004. En die Montagny is zeker niet de eerste de beste.
heb ik verder geen verstand vanquote:Op dinsdag 1 november 2005 15:25 schreef multatuli het volgende:
[..]
Walter, je doet nu net alsof ik Robert afkraak, maar dat doe ik helemaal niet. Ik vind dat zijn prestaties die verheerlijking in de pers en op dit forum niet rechtvaardigen. Meer niet.
Verder praat ik niks goed, maar licht ik toe waarom de sponsors van Albers niet blij waren met de 'verdunning' van de aandacht die nu optrad. Dan kan iedereen wel complotten vermoeden of gaap smileys plaatsen maar van sponsor contracten heb ik toevallig echt verstand en ik verzeker je dat dit een voorwaarde was om dat geld in Albers te stoppen.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het F1 seizoen dan?
Hongarij: RD voor CA in de race
Turkije: RD eindigt voor CA, ook in kwalificatie
Monza: zie Turkije
Spa: sneller in kwalificatie dan CA
Brazilie: CA sneller dan RD
Suzuka: eindigt voor CA in de race
China: idem als Suzuka.
Waar CA al 12 races heeft kunnen wennen aan Minardi, krijgt ie ze toch aardig voor de kiezen van RD vanaf Hongarije/Turkije. Als RD al matig is, dan is CA nog matiger.
Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
quote:Hoi
Je bent achtste geworden in de einduitslag van de FOK! F1 manager en daardoor heb je een Albers-Cap 2005 gewonnen. (Zie ook http://sport.fok.nl/f1/nieuws/18694)
We zouden graag je adresgegevens willen hebben, zodat we de prijs naar je kunnen opsturen.
Met vriendelijke groeten
Nuongirl
Site-Admin FOK!Sport
Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ow je bedoelt die totale vernedering door Marc Webber in de F3000? Of die jarenlange kartervaring die hem na tig jaar 's in de F3 kreeg. Hoe ie kampioen is geworden is mij een raadsel, maar zijn F3000 seizoen wat bepaald niet goed. Zijn DTM jaren waren prima maar ik zie een Schneider ook niet echt in de F1 komen. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
Gek in de buitenlandse pers wordt het feit dat Albers zo goed reed terwijl hij al jaren niet meer in een single seater zat juist genoemd.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
<knip: dat deel had ik al op gereageerd>
Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.
op je 16de competitie rijden is iets anders dan op je 16de beginnen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:50 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.
I stand correctedquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef multatuli het volgende:
"Zoals de meeste coureurs begon ook Christijan Albers in de kartsport. Maar vergeleken met zijn leeftijdsgenoten in de racewereld, duurde het bij Albers wat langer voordat hij zijn debuut maakte. De Formule 1-coureurs Fernando Alonso (23 jaar) en Nick Heidfeld (27 jaar) zaten al op hun derde en zevende jaar voor het eerst in een kart. Bij Christijan Albers duurde het tot zijn vijftiende voordat hij zich in een kart waagde. Dit was tijdens een bedrijfsuitje van zijn vader, dat op een indoor kartbaan plaatsvond. Hij pakte die dag wel meteen de eerste plaats en dat smaakte blijkbaar naar meer."
Twee jaar later, in 1997, maakte hij zijn entree in de kart-en autosport en streek meteen de titel in het Nederlandse ICA 100cc kampioenschap op. Datzelfde jaar kwam hij uit in de Formule Ford 1800-klasse en behaalde zowel de Nederlandse als de Benelux-titel.
Tevens pakte hij de overwinning in de Renault Mégane Trophy tijdens de prestigieuze Marlboro Masters in Zandvoort."
Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
Hij is af en toe wel een behoorlijke zeikerd.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef multatuli het volgende:
Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
Jawel, want RD eindigt 5 vd 8 keer voor CA in de race, ongeacht of CA nu beter kwalificeerde. Maar goed; ik probeer RD ook niet te verheerlijken maar de prestaties van Albers in het juiste perspectief te krijgen, zeker gezien zijn recente opmerkingen. Daarnaast ken ik de werkwijze van het bureautje van Lodewijk behoorlijk goed en deze actie past er prima in. Ik blijf er bij dat het laf is, om eerdergenoemde redenen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:34 schreef multatuli het volgende:
[..]
[..]
Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.
Verder heb je met je laatste post groot gelijk. Die overzichtjes van kwali en race uitslagen werken niet goed als mensen zonder benzine gaan rijden of de auto's niet betrouwbaar zijn. Ik vermoed dat je met een zelfde lijstje kan aantonen dat Montoya beter is dan Kimi
quote:Op maandag 12 september 2005 13:54 schreef multatuli het volgende:
Zijn al dan niet bestaande contract bij Midland kan Doornbos ook wel vergeten. Zie onderstaande tekst.
Teammanager Colin Kolles hatte zwar Albers' aktuellen Teamkollegen Robert Doornbos einen Vertrag angeboten, der Landsmann Albers' ist aber keine Option mehr. "Jeder kann sehen, dass Albers der schnellste Holländer in der Formel 1 ist. Wenn wir Albers unter Vertrag nehmen, gibt es für einen Holländer nur einen Platz", so der Brite.
Albers durfte in der letzten Woche schon die Jordan-Fabrik in England besuchen. "Wir wollten ihn von unseren Plänen für die nächste Saison überzeugen. Ich lese viel Negatives über unser Team, und ich wollte ihm all das Positive zeigen", erklärte Kolles anschließend.
Bereits jetzt ein Nationalheld?
Auch Jordans Sportdirektor Johnny Herbert lobt den 'fliegenden Holländer'. "Christijan Albers' Rennperformance ist viel besser, er ist mit Sicherheit der beste Holländer, den wir kriegen können. Er hat die Formel-3-Meisterschaft gewonnen und hat sich in der DTM sehr gut geschlagen."
Het is duidelijk dat zij van mening zijn dat Albers veel beter is, ook al wil de Nederlandse pers en fans daar niets van weten. Zelf ben ik alleen maar 'fan' van goede rijders, maar dweep ik met niemand. Het maakt mij ook niet uit dat bijvoorbeeld een Schumacher of een Heidfeld nu laag staat, het zijn goede rijders. Goed kijken naar de beelden (en sinds gisteren langs de baan), opletten bij regenraces en je weet gewoon wie er werkelijk getalenteerd zijn.
Doornbos heeft op mij nog geen grote indruk gemaakt, het is een aardige jongen dat wel, maar dat interesseert me niet. Albers heeft de ultieme drive en absoluut talent. Nu maar hopen dat Midland volgend jaar mee kan komen. Minardi kon wel eens flink vooruitschieten met de 2005 auto's van RBR!
Waarop ik je er op wees dat "Schumi ooit slaag kreeg van Frentzen en vooral van het toenmalige mega-talent Karl Wendlinger (zo treurig dat hij die crash nooit te boven gekomen is) toen ze nog samen bij Mercedes in dezelfde auto reden. Een jaartje onderdoen voor een teamgenoot is dus niet ongewoon."quote:Op maandag 12 september 2005 14:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.
Albers heeft geen talent maar een hypende manager die weinig/geen verstand van F1 heeft. Laat Albers gewoon zijn drive voortzetten in DTM want toereikender is zijn talent niet. Doornbos maakte indruk in de F3000 (Rookie of the year) en is na vijf races al up-to-par met Albers die al een poosje rondtoert met de Minardi.
Inderdaadquote:Op dinsdag 1 november 2005 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
juust ... schone lei
Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
Op het moment dat hij tekende begon de schone lei. Daarna is de onzin-uitkramerij over "Ik was Williams' eerste keuze" weer begonnen, dus het spijt me maar ik laat hem zeker niet met een schone lei beginnen. De Duitser.quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
juust ... schone lei
Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
dat lijkt me een beetje erg optimistischquote:De kans bestaat dat Midland Williams gaat verslaan.
quote:Op woensdag 2 november 2005 14:21 schreef Vitalogy het volgende:
Ik kan er niets van zeggen. Als er een lading geld tegen aan wordt gegooid kan er van alles gebeuren...of helemaal niets.
Ferrari zo ver naar achteren? Vanwege Massa?quote:Op woensdag 2 november 2005 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik roep:
McLaren
Renault
BMW
Williams
Honda
Toyota
Ferrari
Red Bull Racing
Super Aguri
Midland
Squadra Toro Rosso
...maar het is uiteraard gissen in november.
Meer vanwege de geruchten die hier en daar de ronde doen dat Ferrari ook op het gebied van de V8 achter de feiten aanloopt. Maar goed, het blijft gissen.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ferrari zo ver naar achteren? Vanwege Massa?
Geruchten dar ferrari met de v8 achter de feiten aanloopt? Waar heb je die gehoord dan?quote:Op woensdag 2 november 2005 16:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Meer vanwege de geruchten die hier en daar de ronde doen dat Ferrari ook op het gebied van de V8 achter de feiten aanloopt. Maar goed, het blijft gissen.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12160quote:woensdag 2 november 2005 om 16:42 - Reeds een week geleden liet Jenson Button zich enkele woorden ontglippen waarbij hij de rol van vrouwen in de autosport aan de kaak stelde. De Brit onthulde onder andere dat er voor vrouwelijke coureurs nooit een succesvolle Formule 1-toekomst zal zijn weggelegd. Inmiddels lijkt de BAR-piloot al een andere mening te zijn toebedeeld en verontschuldigd hij zich op zijn eigen website voor zijn uitlatingen aan het vrouwelijk geslacht.
”Het artikel was te lezen in FHM [For Him Magazine, red.] en daarin heb ik gepraat over Danica Patrick en hoe geweldig ze heeft gepresteerd op het Indy circuit”, refereert Button aan een week terug. “Ik heb enorm veel respect voor haar, voor iedereen in de autosport. Of dat nou een man of een vrouw is doet niet ter zake.”
”Ik betreur oprecht dat mijn woorden op een manier zijn opgeschreven zoals ze niet bedoeld zijn. Het moeilijke van interviews geven is het feit dat je je niet altijd goed in de tegenpartij kunt indenken. Het is lastig om je voor te stellen hoe bepaalde woorden overkomen bij iemand anders”, probeert Jense zich in te dekken. “Voor iedereen die ik heb gekwetst met mijn woorden, hopelijk zijn dat er niet te veel, bij deze mijn verontschuldigingen.”
80%?quote:Op woensdag 2 november 2005 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12160
P.S.: Massa zelf was anders zeer goed te spreken over de V8 van Ferrari. Ik weet alleen niet of het regelement eerlijk is wanneer 80% van het veld met een geknepen V10 rijdt.
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685quote:Iedereen gaat er vanuit dat de teams aankomend seizoen vrijwel allemaal overstappen op V8-motoren, maar de kans is aanwezig dat er meerdere teams kiezen om dat niet te doen. De reden daarvoor is dat de FIA de teams toestaat met een gelimiteerde tiencilinder te rijden. En juist dat lijkt de betere oplossing.
De FIA heeft vanaf halverwege de jaren '90 altijd aangestuurd op een limiet op het aantal toerentallen in de 3.0 liter V10's die tot het einde van afgelopen seizoen gebruikt werden. Het verzet tegen die restrictie was altijd groot en het voorstel van Max Mosley heeft het dan ook nooit gehaald. In plaats daarvan zitten de teams opgescheept met een overstap op motoren met acht cilinders.
Dat was evenmin een plan wat op veel steun onder de teams kon rekenen, maar wat toch is doorgedrukt. Om de minder gefortuneerde teams echter de mogelijkheid te geven nog even te wachten met de overstap heeft de FIA de mogelijkheid open gelaten voor de teams om met een gelimiteerde V10 deel te nemen. Niet meer dan een vriendelijk gebaar naar de kleine teams, zo lijkt het op het eerste oog.
Nu echter is gebleken dat de door de teams ontwikkelde achtcilinder-motoren bij lange na niet hetzelfde vermogen op de testbank leggen als de specificatie waaraan een gereduceerde V10 aan moet voldoen lijken de teams voor een dilemma te staan. Doorgaan met een minder krachtige V8 of kiezen voor een gelimiteerde tiencilinder en volgend seizoen een succesvolle motor hebben?
Het team van McLaren en met name Honda stond eind jaren '80 voor een vergelijkbare keuze toen de rest van de teams de overstap maakte naar 3.5 liter motoren. Honda koos er daarentegen voor haar bestaande turbomotoren te blijven doorontwikkelen. Het resultaat was dat McLaren met Ayrton Senna en Alain Prost 15 van de 16 races in 1988 op haar naam schreef.
Nu moeten de teams opnieuw een belangrijke keuze maken, maar wie stil staat bij de visie van de FIA en Max Mosley in het bijzonder, die altijd heeft aangedrongen op het gebruik van begrensde motoren, realiseert zich meteen dat het wellicht dit scenario is wat de automobielfederatie met de voorgestelde overstap naar achtcilinders heeft willen bereiken.
Ondanks het feit dat de teams inmiddels honderden miljoenen hebben uitgegeven in hun zoektocht naar goed bruikbare achtcilinders is er dus een realistische kans dat er meerdere renstallen zullen kiezen voor een gelimiteerde V10. Of het daar werkelijk op zal uitdraaien is moeilijk te zeggen, maar duidelijk is in ieder geval dat de FIA een niet te onderschatten talent heeft voor het in haar voordeel omdraaien van de normale gang van zaken.
voorlopig gaat iedereen druk aan het testen met V8 motoren, zelfs Midlandquote:Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685
Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
Was al gepost. (in het Engels dan)quote:Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685
Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
ja maar een logisch gevolg.., maar robert doet het niet maar zijn manager.. dat is een groot verschilquote:Op donderdag 3 november 2005 09:17 schreef PogueMahone het volgende:
ontzettend dom van Zecchi...
JPM..wij zijn het de laatste tijd roerend met elkaar eens.quote:Op donderdag 3 november 2005 09:32 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja maar een logisch gevolg.., maar robert doet het niet maar zijn manager.. dat is een groot verschil
nou had je dat gedacht aan het begin van het afgelopen seizoen?? ikke nietquote:Op donderdag 3 november 2005 09:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
JPM..wij zijn het de laatste tijd roerend met elkaar eens.
Shocking huh?
quote:Tuurlijk wil ik mijn oude teammaat Christijan ook ff feliciteren met zijn contract bij Midland. Zelf zijn we natuurlijk ook flat out bezig met volgend jaar dus ik hoop jullie asap ook goed nieuws te melden![]()
Waar Albers nog een klein beetje met argumenten aankwam doet deze persoon dat dus absoluut niet. triest figuurquote:Op donderdag 3 november 2005 07:27 schreef multatuli het volgende:
Ah, het moddergooien is nu ook in het Doornbos kamp populair geworden:
"3-11 - Marco Zecchi, de manager van Robert Doornbos, is ziedend op Christijan Albers. Dit naar aanleiding van Albers’ uitspraken over diens pupil in het vorige nummer van FORMULE 1. In de nieuwste uitgave slaat de Italiaan terug.
Albers plaatste tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen een frontale aanval op zijn teamgenoot bij Minardi die hij onder meer gebrek aan inzet en technische kunde verweet. Zecchi vindt het ’eerlijk gezegd allemaal behoorlijk triest.’ ,,Als hij dan zo gefrustreerd is moet hij naar Amerika gaan", zegt Zecchi. ,,En daar een psychiater bezoeken om zijn systeem eens na te laten kijken."
Volgens Zecchi heeft Albers, die hij omschrijft als een ’jaloerse idioot’, laten zien niet thuis te horen in de Formule 1. ,,Formule 1 is geen sport voor zwakkelingen", meent de Italiaan. ,,Hij zou beter moeten weten, zo graaft hij zijn eigen graf."
,,Als hij dan zo goed is", sneert Zecchi. ,,Waarom rijdt hij dan niet bij McLaren of vervangt hij Schumacher niet bij Ferrari? Albers is de tweede keus van elk team in de paddock en hij mag echt in de kerk een kaars opsteken dat Robert niet al in Australië voor Minardi reed, want dan was Albers nooit in gesprek geweest met teams voor volgend seizoen."
Hij zei dit vast voordat bleek dat Albers eerste keus bij Midland was, maar toch vrij triest allemaal.
Niks triest en een grote kern van waarheid. Kamp Albers ligt helemaal niet zo lekker bij de teams. Dat hij bij Midland terecht kon ($5 mil tegen Nicky's $1 mil voor een team dat het geld echt niet nodig heeft) is imo pure mazzel. Natuurlijk valt Chris op vanwege zijn talenten maar hij en Lodewijk vallen nog veel meer op door hun uitspraken en steken onder water.quote:Op donderdag 3 november 2005 07:27 schreef multatuli het volgende:
Ah, het moddergooien is nu ook in het Doornbos kamp populair geworden:
"3-11 - Marco Zecchi, de manager van Robert Doornbos, is ziedend op Christijan Albers. Dit naar aanleiding van Albers’ uitspraken over diens pupil in het vorige nummer van FORMULE 1. In de nieuwste uitgave slaat de Italiaan terug.
Albers plaatste tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen een frontale aanval op zijn teamgenoot bij Minardi die hij onder meer gebrek aan inzet en technische kunde verweet. Zecchi vindt het ’eerlijk gezegd allemaal behoorlijk triest.’ ,,Als hij dan zo gefrustreerd is moet hij naar Amerika gaan", zegt Zecchi. ,,En daar een psychiater bezoeken om zijn systeem eens na te laten kijken."
Volgens Zecchi heeft Albers, die hij omschrijft als een ’jaloerse idioot’, laten zien niet thuis te horen in de Formule 1. ,,Formule 1 is geen sport voor zwakkelingen", meent de Italiaan. ,,Hij zou beter moeten weten, zo graaft hij zijn eigen graf."
,,Als hij dan zo goed is", sneert Zecchi. ,,Waarom rijdt hij dan niet bij McLaren of vervangt hij Schumacher niet bij Ferrari? Albers is de tweede keus van elk team in de paddock en hij mag echt in de kerk een kaars opsteken dat Robert niet al in Australië voor Minardi reed, want dan was Albers nooit in gesprek geweest met teams voor volgend seizoen."
Hij zei dit vast voordat bleek dat Albers eerste keus bij Midland was, maar toch vrij triest allemaal.
en hij heeft nog gelijk ook vind ik.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Schumacher & nieuwe regels
quote:Karthikeyan staat op Midland lijstje [03 november - 10:20]
De F1 droom van Narain Karthikeyan is nog niet over. De Indiër zou nog in de running zijn om het tweede Midland zitje in te palmen.
Nu Minardi rookie Christijan Albers volgend seizoen uitkomt voor Midland, werd er gedacht dat de Indiër zijn zinnen ging gezet hebben op het vrijdagszitje bij Williams.
Maar een nieuw artikel in The Hindu vertelt dat Narain op een "lijst met drie namen staat" om de teamgenoot van Albers te worden.
Het management van Karthikeyan kon nog geen commentaar geven hierop, maar er wordt verwacht dat Narain het racen zal verkiezen.
Juist niet imo. Als Albers wil laten zien wat ie waard is heeft hij een teamgenoot nodig die mistens zo goed is, zo niet beter dan hij. (voor zover je talent in een F1-wereld kan vergelijken) Dat is die Indiër niet imo.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
precies wat Albers nodig heeft
De man mist snelheid en maakt teveel foutjes. Wat vind jij dan goed aan hem?quote:Op donderdag 3 november 2005 15:29 schreef HPoi het volgende:
O, maar ik vind die Indier helemaal niet slecht hoor. Mag van mij best in de F1 blijven.
Hij was de eerste helft (iets minder dan de helft) beter en sneller dan Monteiro. Veel foutjes zijn er niet, in vergelijking met andere rookies zou ik zeggen evenveel foutjes als andere rookies. Andere helft zakte hij in en was Monteiro meestal sneller. Maar dit wijt ik meer aan omstandigheden binnen het team Midland. Ik heb toch een paar leuke acties gezien van de Indier (o.a in Spa), ook heeft hij geen domme acties uitgehaald waar andere de dupe van werden dacht ik. (Monteiro wel, die klapte op JPM, en ik wijt die klap aan Monteiro ja)quote:Op donderdag 3 november 2005 16:17 schreef kriele het volgende:
[..]
De man mist snelheid en maakt teveel foutjes. Wat vind jij dan goed aan hem?
Update 15:33quote:Op donderdag 3 november 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Michael Schumacher: Nieuwe kwalificatie is slechte grap
BRON
M. Schumacher bekritiseert nieuwe regels
BRON
Racecoureur bij Midland F1, die gele wagens.quote:Op donderdag 3 november 2005 16:41 schreef WesHell het volgende:
Albers blijft in de F1 heb ik begrepen, maar wel als 1e of 2e coureur of word het zo'n test rijden..
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=quote:Verder wist Varossieau nog mede te delen dat:
* Christijan zo’n 5 miljoen meebrengt naar zijn nieuwe werkgever.
* Een tweede Nederlander (in een racestoeltje) uitgesloten is. Dit was bij de onderhandelingen een van de voorwaarden voor het Nederlandse kamp.
Doornbos had zijn eigen kansen om bij Midland te rijden al verspeeld hoor.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:37 schreef MoChe het volgende:
[..]
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=
albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert![]()
Pastoreli mag dus ook niet invallen?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:37 schreef MoChe het volgende:
[..]
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=
albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert![]()
Nog maar een keer dan....quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.
Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
Deze "blunder" zorgde er wel voor dat Minardi, voor hun doen, een heel goed seizoen hebben gedraaid.quote:Op vrijdag 4 november 2005 07:31 schreef Tarado het volgende:
Ik vond het zowiezo een blunder van Minardi om 2 nederlanders te laten rijden in het team, maar ja (geld)nood breekt wetten.
Als je 5 miljoen Euro investeert wil je uiteraard wel exposure en dat krijgt Albers nu wel want ik denk niet dat Doornbos nog ergens een stoeltje zal bemachtigen, tenminste niet als 1e of 2e man.
Laten we maar zien hoe Albers het er vanaf brengt maar in mijn ogen wordt Midland de Minardi van 2006, achteraan rijden dus...
vooral het 2e helft van het seizoen ging erg goedquote:Op vrijdag 4 november 2005 15:45 schreef kriele het volgende:
[..]
Deze "blunder" zorgde er wel voor dat Minardi, voor hun doen, een heel goed seizoen hebben gedraaid.
idd met doornbos ging het wel een stuk beter met minardiquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:21 schreef JPM01 het volgende:
[..]
vooral het 2e helft van het seizoen ging erg goed
Eerder dankzij de nuttige input van Albers en Friesacher, die twee hebben naar mijn idee echt heel goed werk verricht m.b.t. de ontwikkeling van de PS05. Met alle respect naar Doornbos hoor maar yoen hij instapte was de grootste sprong voorwaarts al gemaakt door Minardi, daarna is nog weinig gewonnen maar kon het team echt gaan profiteren van het goede werk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
idd met doornbos ging het wel een stuk beter met minardi![]()
![]()
![]()
![]()
Sponsorgelden ring a bellquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:22 schreef twi het volgende:
Uiteraard, daaom is Friesacher ook uit die auto gezet
Om je statistische methode te perfectioneren had je beter gewoon voor de twee situaties met outliers kunnen werken en de verschillen niet afzetten tegen de top iedere keer, maar tegen drie teams. Daarmee verhoog je de stabiliteit van je gegeven en daarmee de betrouwbaarheid van de uitspraak die je doet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:58 schreef multatuli het volgende:
bronquote:Schumacher loopt enkelblessure op
Het is duidelijk niet het jaar van Michael Schumacher. De Duitser kende dit seizoen in de Formule 1 weinig geluk en ook voetballen gaat hem inmiddels niet meer zo goed af. De onttroonde wereldkampioen ging dit weekend in een competitiewedstrijd met zijn Zwitserse club door zijn enkel.
Hoewel de blessure van Schumacher mee valt, moet hij het voorlopig even rustig aan doen. Direct na de wedstrijd is de enkel van de Duitser ingepakt in het ijs. Schumacher voetbalt in Zwitserland voor Echichens, een team dat uitkomt in de derde divisie van het Zwitserse voetbal.
quote:Van der Merwe snelste F1-coureur ooit
Bonneville 400: BAR rijdt officieus 415 km/u
De magische grens van 400 kilometer per uur, dat is wat BAR wilde doorbreken tijdens haar zoektocht naar de daadwerkelijke snelheid van een Formule 1-bolide. BAR is inmiddels het snelste F1-team aller tijden. Officieus althans. Tijdens een shakedown op Mojave Airport reed Alan van der Merwe 415 km/u.
Dit betekent dat de Zuid-Afrikaan als eerste Formule 1-coureur harder is gegaan dan 400 kilometer per uur. De shakedown vond plaats op een landingsbaan van het Mojave Airport in Californië. De recordpoging zou eigenlijk plaats moeten vinden op de zoutvlaktes van Bonneville, maar deze zijn nog steeds te nat om een echte poging te wagen.
Het team benadrukt daarom dan ook dat het niet om een officiële poging ging. ,,We wilden gewonen even de systemen checken. Het is een belangrijk onderdeel van het uiteindelijke doel. Het is nog steeds de bedoeling een record neer te zetten in Bonneville, maar het is daar zo nat dat we tot 2006 moeten wachten", legt een woordvoerder uit.
Gedurende één van zijn drie runs bereikte Van der Merwe een snelheid van 415 kilometer per uur. Hij werd onder meer gadegeslagen door een politieagent met een lasergun, die nog nooit in zijn loopbaan iemand met zo’n hoge snelheid had ’betrapt’. Hiermee brak hij het record van een collega, die tot voor kort het bureaurecord in handen had. Hij wist op de snelweg een Porsche-rijder te betrappen bij een snelheid van 273 kilometer per uur. De hoogste snelheid die de lasergun kon meten was 402 kilometer per uur, maar uit data van de BAR-renstal blijkt dat de Zuid-Afrikaan nog wat harder ging. Kortom, de lasergun van de agent kon de snelheid van de F1-bolide niet bijhouden.
,,Het ging perfect", vertelt Gary Savage – technisch directeur van deze operatie – opgelucht na afloop van de shakedown. ,,Dit toont aan dat we op de goede weg zijn en dat we het hele gebeuren professioneel aanpakken. We gaan niet zomaar even hardrijden om onze spullen daarna weer in te pakken."
Volgens Savage kan het officieuze record nog wel wat scherper gesteld worden, want hij meent dat de omstandigheden ver van ideaal waren. ,,Er was nogal wat wind, waardoor het erg stoffig was. Het leek wel een western-flim! Daarom denk ik dat het sneller kan. Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat de wagen aan alle eisen voldeed die aan de F1-auto worden gesteld."
bronquote:Snaider bedreigd op twee fronten
MidlandF1 baas Alex Snaider wordt geconfronteerd met een tweevoudige crisis nu zijn Midland Group haar belangrijke bron van inkomsten ziet opdrogen. Het Oekraïense staalbedrijf van Snaider zou opnieuw worden genationaliseerd, en zo wordt het voor de Russische Canadees steeds moeilijker om de vereiste 55 miljoen dollar - voor 2006 – bij elkaar te sprokkelen. Tot dusver staan alleen de $14,-mio van de FOM en de $4,-mio van rijder Nicky Pastorelli geboekt. Concreet moet er nog minstens 37 miljoen binnengehaald worden voor 2006.
Maar het is niet allemaal slecht nieuws uit de MidlandF1 hoek. Er zouden voor een tiental miljoen dollar aan sponsorcontract klaar liggen ter ondertekening, en ook Tiago Monteiro hoest ruim 14 miljoen op zijn zitje volgend seizoen. Voorts heeft het team contacten overgemaakt aan Antony Davidson en Takuma Sato, die vrij zijn in te tekenen voor een heel seizoen en hiervoor ook rijkelijk betaald kunnen worden. Naar verluidt zo’n 12 miljoen dollar.
Indien de sponsors tekenen wordt het vooropgestelde budget veilig gesteld, maar zover is het voorlopig nog niet. Tot die tijd financiert Alex Snaider de werking van zijn team uit eigen middelen aangezien de cashflow van het jonge team tot dusver onbestaande is.
Deze financiële situatie zorgt voor wrijving binnen de Oekraïense staalreus. Ed Shifrin – Alex’s partner in de staalactiviteit – heeft hoegenaamd niets te maken met het F1 avontuur van zijn vennoot en heeft problemen met de $80,- mio die Snaider reeds in het project pompte. Shifrin ziet twee scenario’s. Of het F1team trekt zelf de situatie recht, of het F1team wordt voorbereid om verkocht te worden.
Bronnen die interne situatie kennen melden dat, “Ed Shifrin zich voor het eerst echt zorgen maakt over de cash die uit de staalgroep naar het F1team stroomt. Hij meent dat nu al te veel geld werd geïnjecteerd. Shifrin zou van oordeel zijn dat het raceteam een aan nieuwe baas toe is.”
Onder het nieuwe bewind van president Yuschenko worden vele Oekraïense ex-staatsbedrijven opnieuw genationaliseerd. Waaronder ook Snaider’s staalbedrijf [d.i. Zaporozhstal] dat in 2002 door de Midland Group werd gekocht, en naar verluidt vér onder de reële marktprijs, al gold dat voor zowat alle privatiserende transacties die dateren uit de tijd dat president Kuchma nog vrij spel had in Oekraïne. Mensen die vertrouwd zijn met de wereldhandel van staal menen dat niet de 70 miljoen dollar die werd betaald voor Oekraïne’s derdegrootste staalbedrijf een realistisch cijfer was, maar eerder zo’n 1,3miljard dollar, aangezien de nettowinst van de staalafdeling in 2004 zowat het dubbel bedraagt van het oorspronkelijke overnamebedrag.
Indien de nationalisering van Zaporozhstal doorgaat is dit een drama voor Alex Snaider aangezien hij voor de werking van zijn F1team volledig terug valt op de inkomsten uit zijn staalactiviteiten. De onvrede van Ed Shifrin laten vermoeden dat teambaas Colin Kolles snel baan zal moeten ruimen voor gedelegeerd bestuurden [en ex-Jordan] Ian Philips. Insiders voorspellen dat de verwijdering van Kolles geen eenvoudige operatie zal worden.
Snaider reageert eerder rustig op de situatie, “Dit is een uitdaging. En ik houd van uitdagingen. Wij zijn het anders wel gewoon van te werken in moeilijke omgevingen.”
Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:37 schreef multatuli het volgende:
Verbijsterend dat Tiago zo veel geld meeneemt om te mogen rijden. Verder begrijp ik van het vervolg van de zin niets.
Albers dokt $5 milquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:45 schreef mbn het volgende:
[..]
Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.
Grappig dat het in Portugal wel kan. Het enige wat Royal Dutch Shell graag doet in Nederland is de benzineprijs verhogen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:45 schreef mbn het volgende:
[..]
Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.
Ja dat is echt een enorme verrassing.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het feit dat Adrian Newey bij McLaren vertrekt eigenlijk wel heel verrassend.![]()
En het sponsoren van een italiaans team met een Duitser en een Braziliaan als coureurs.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:31 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Grappig dat het in Portugal wel kan. Het enige wat Royal Dutch Shell graag doet in Nederland is de benzineprijs verhogen.
Bleh echt een multinational waar ik op kots.
Nou ja, paar jaar geleden wilde hij eigenlijk ook al weg..quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het feit dat Adrian Newey bij McLaren vertrekt eigenlijk wel heel verrassend.![]()
Dit zou best een tussen fase kunnen zijn van Het Red Bull Ferrari team, op het moment dat Schumacher stopt zal het Ferrari team z'n budget niet meer rond kunnen krijgen omdat ze volledig extern gefinancierd worden en die sponsors dit doen ivm Schumacher en heeft Red Bull een van de beste chassis en een van de beste motoren en zal dit het eerste Ferrari team worden. Het is een theorietje.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:35 schreef Rory78 het volgende:
Ik vind het feit dat Newey weg gaat bij McLaren niet DE verrassing, maar eerder het feit dat hij kiest voor RedBull. Ik dacht dat hij na zijn periode bij McLaren zeiljachten wilde gaan ontwerpen? Ben tevens benieuwd wat het RB in de toekomst gaat brengen; zou dit dan nu toch het nieuwe Benetton worden?
Het was toch al een tijdje bekend dat Newey zijn contract bij McLaren zou uitdienen en daarna de formule 1 zou verlaten?quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het feit dat Adrian Newey bij McLaren vertrekt eigenlijk wel heel verrassend.![]()
1.Lella Lombardi (tenminste kwa punten)quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:54 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, tijd voor een quiz lijkt me nu de winterstop definitief is. Wie het snelst het goede antwoord op drie vragen geeft mag er zelf weer drie verzinnen. Leuk idee?
Ik trap af:
- welke vrouw boekte de beste resultaten in de F1
- noem een familie (of meer) waarvan er minstens drie in de F1 gereden hebben
- welke coureur heeft de meeste kilometers in een F1 wagen gereden.
Aanvulling bij onoplosbaar verschil van mening over het correcte antwoord beslist Walter_Sobchak want die lijkt me de grootste feitenkennis te hebben en je moet nu eenmaal een arbiter hebben, maar google zal meestal de waarheid wel boven tafel krijgen.
dan verander ik mijn antwoorden in:quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:19 schreef multatuli het volgende:
De prijs gaat er nog niet uit, maar ja het is ook zo'n stormloop topic dat ik moeite heb de score bij te houden
Welke sprong voorwaarts?quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:37 schreef erikh het volgende:
[..]
Eerder dankzij de nuttige input van Albers en Friesacher, die twee hebben naar mijn idee echt heel goed werk verricht m.b.t. de ontwikkeling van de PS05. Met alle respect naar Doornbos hoor maar yoen hij instapte was de grootste sprong voorwaarts al gemaakt door Minardi, daarna is nog weinig gewonnen maar kon het team echt gaan profiteren van het goede werk.
quote:Midland maakt nieuwe kleurstelling bekend
De auto waar Christijan Albers volgend jaar in zal gaan racen, heeft een kleurrijk ontwerp. Midland heeft gekozen voor verschillende kleuren, zonder het design druk te laten worden. Het team presenteerde het nieuwe design tijdens een sponsorbijeenkomst. Ook onthulde Midland het nieuwe logo.
In december zal het team voor het eerst in actie komen, tijdens een test in het Spaanse Jerez. De nieuwe auto zal later debuteren. Het kleurenschema is niet duidelijk geïnspireerd door de Russische vlag, zoals eerder verondersteld werd.
De naam Jordan is nu definitief verdwenen uit de F1. Het team werd al eerder overgenomen door de Rus Alex Shnaider, maar de naam van het team werd afgelopen seizoen nog gebruikt. Vanaf nu is het MF1, oftewel Midland F1Racing.
ja, volgens mij issie in de war met Frentzenquote:Op woensdag 16 november 2005 10:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Albers sneller dan Alesi is natuurlijk de allergrootste kul die er is. Kolles heeft daadwerkelijk geen idee van F1 geschiedenis maar zit hier gewoon de boel een beetje voor de gek te houden.
Als jij prat gaat op F1 carriere en niet op prestaties in andere categorieen, dan zou ik het F1 debuut van Alesi en het debuut van Albers nog 's goed doorkijken. Alesi stond in zijn eerste jaar al op het podium, ging na 1 jaar van Tyrrel naar Ferrari (met een aanbieding van Williams op zak) en Albers mag gaan dokken voor een plek in Midland met een clausule dat die lastige andere Nederlander niet in zijn team mag.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:19 schreef multatuli het volgende:
Zijn blik is gericht op 2006, het jaar waarin hij met Midland F1 de racewereld wil verbazen. Een missie waarbij Kolles een belangrijke rol ziet weggelegd voor Christijan Albers.
?Voor mij is Chris één van de snelste rijders in het huidige F1-veld?, aldus de geboren Roemeen. ?Chris is snel en ervaren, dat wordt nog wel eens vergeten. In de F1-wereld weten weinig mensen hoeveel Chris in zijn autosportcarrière al heeft gepresteerd en daarom wordt hij nog wel eens onderschat. Maar ik ken hem al jaren en weet wat hij in zijn mars heeft.?
Dat de onderhandelingen tussen ?team-Albers? en Midland desondanks nog zo lang duurden, ligt volgens Kolles voor een belangrijk deel aan de advocaten. ?Die willen nu eenmaal zoveel mogelijk uren schrijven? In de Formule 1 is het noodzakelijk waterdichte contracten te hebben, waarbij alle details juist zijn ingevuld. Toch heb ik er nooit aan getwijfeld dat het goed zou komen. Christijan Albers en Midland waren elkaars doel en hebben elkaar dan ook gevonden.?
Over de nieuwe look van het Midland-team en zijn bolides wil Kolles kwijt dat er ?speciaal voor Christijan? een belangrijke rol is weggelegd voor de kleur oranje. Maar de vraag naar de nieuwe teamgenoot van Albers wordt teruggekaatst. ?Natuurlijk heb ik gehoord dat Tiago Monteiro (de Portugees die afgelopen seizoen voor het team van Kolles uitkwam, red.) heeft geroepen rond te zijn met ons. Maar ik roep dat er nog geen contract is getekend en vooralsnog alleen Chris zeker is van een racestoeltje bij Midland. In december werken we in Spanje met een aantal coureurs een test af en daar zou nog wel eens een verrassende invulling van de tweede bolide uit de bus kunnen rollen. Begrijp me goed, Tiago heeft bij ons een prima seizoen achter de rug, maar op dit moment hebben wij slechts een optie voor 2006 en is er nog niets vastgelegd.?
Wel maakt Kolles duidelijk dat bij Midland straks geen onderscheid wordt gemaakt tussen de twee racers. ?Christijan en zijn teamgenoot krijgen allebei hetzelfde materiaal, wij werken niet met een eerste en tweede rijder.?
aldus een deel uit de telegraaf.
Kolles heeft dus echt geloof in Albers want als het om het geld ging had hij Monteiro wel als eerste ingehuurd, die met ruim het dubbele aan komt zetten. De grote vraag is dus: weten Fokkers meer van racen dan de teambaas van Midland?
Aan het eind van het seizoen zullen we het weten want gelukkig krijgen beide coureurs een gelijke kans.
Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als jij prat gaat op F1 carriere en niet op prestaties in andere categorieen, dan zou ik het F1 debuut van Alesi en het debuut van Albers nog 's goed doorkijken. Alesi stond in zijn eerste jaar al op het podium, ging na 1 jaar van Tyrrel naar Ferrari (met een aanbieding van Williams op zak) en Albers mag gaan dokken voor een plek in Midland met een clausule dat die lastige andere Nederlander niet in zijn team mag.
De grote vraag is dus: is Multatuli een grote Albers-fan, waardoor hij feiten en wensen niet meer uit elkaar kan houden?![]()
Ok...ik kreeg zo'n vermoeden van wel.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:06 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.
Moet je eens op de tribunes kijken dit jaar hoeveel Nederlanders plots in die potsierlijke Renault outfits stonden te juichen. Twee jaar geleden waren ze nog in het rood gekleed. De gemiddelde F1-fan heeft weinig verstand van de sport, vindt dat hollanders 'gewoon moeten blijven' (a la Doornbos) en zijn vooral fan van de winnaar.
De echte liefhebber kijkt en ziet de kwalteiten voordat coureurs het echt maken. Dat lukt mij ook niet altijd, ik heb net als Frank Williams Kimi's talent veel te laat gezien en Frentzen die ik in het begin hoog had zitten is nooit helemaal aan de top terecht gekomen. Maar fan zijn doe ik in ieder geval niet; noch haat ik iemand. Je bewondert hooguit iemands kwaliteiten of betreurt het dat hij nog mee mag rijden. Het verbaast me juist van jou dat je dat zo anders ziet, want je heb tenminste wel verstand van de F1.
Ik schat Colin's kennis eerder lager in dan die van de gemiddelde fan. De man heeft nul komma nul ervaring in de F1. En daarnaast roept iedere teambaas die net een coureur heeft gecontracteerd dat deze coureur geweldig is dat lijkt me nogal logisch.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:06 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.
Tja...en Berger crashte drie keer zwaar tijdens de eerste tests met Benetton: die wagen was op hoge snelheid heel lastig te besturen. Alesi viel in Monaco 96 uit met motorproblemen, terwijl ie op de eerste plek lag. Dat kun je moeilijk Alesi aanrekenen. Verder maakte Alesi in 1990 gewoonweg een verpletterende indruk in zijn eerste races, waarschijnlijk nog meer dan de eerste races van MS.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:00 schreef multatuli het volgende:
Kolles heeft inderdaad geen ervaring met F1, maar heeft natuurlijk wel jarenlang een raceteam geleid, en de kans dat hij het beter doet dan Stoddart is heel groot
Zijn vergelijking met Alesi vind ik niet zo gek, maar dat komt omdat ik Alesi niet zo'n goede coureur vind. Hij was moeilijk om mee te werken en zijn carriere verliep bepaald niet vlekkeloos (en zwaar down the drain). Hij kwam snel want hard rijden onder goede condities kon hij wel, maar samenwerken met zijn monteurs en het team ging een stuk minder. Ferrari ging enorm vooruit toen ze hem inruilden voor ene Schumacher. Wat hij daarna bij Benetton deed was ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik zeg het maar weer een keer; een goede rijder moet:
a) hard kunnen rijden; dat is dus talent, inzicht en durf. Vroeger was daar een simpele test op: regenrijden, maar sinds de traction control helaas niet meer (remember Bellof!)
b) creatief zijn (andere lijn rijden dan de rest als dat een voordeel biedt, de regels snappen en (mis)bruiken, de zwaktes van je auto omzeilen (remember Schumacher die zijn auto nog even dwars op de baan zet na een crash waarbij hij in het gras stond zodat hij een herstart afdwingt)
c) je auto zo aanvoelen dat je je race engineer goede feedback kan leveren (dat kan Albers toevallig heel goed)
d) de relaties met je team op orde houden, ofwel je mak voordoen naar buiten (Kimi wel, ene Jos V. bijvoorbeeld niet)
Albers scoort op b en c heel goed, op a heel behoorlijk en op d belazerd. Het is dus geen top coureur, maar dat beweer ik ook echt nooit. Alesi kon a ook heel behoorlijk, b idem, maar c en d faalden.
Niet gemodellleerd naar MS, maar op basis van 30 jaar F1 kijken. Met inzicht bedoelde ik het meer simpele rij-inzicht en met punt b) het 'out of the box' denken. Alain Prost is daar ook een prima voorbeeld van. Overigens scoren alle ware legendes minstens op alle aspecten een 9 of meer.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher. Ik zou a) en b) samenvoegen, want inzicht zonder creativiteit en durf lijkt me ook een beetje nutteloos: ' ik zie het wel maar ik weet niet hoe en ik durf niet'
![]()
Vroeger was er nog een trucje om durf te beoordelen; kijken of het gaspedaaltje omhoog ging bij Eau Rouge, Blanchimont of 130R.
Niet iedereen. Je hebt ook altijd nog de paydrivers. En helaas en dat pleit niet voor Albers is hij uiteindelijk ook een paydriver.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher.
MS was een paydriverquote:Op woensdag 16 november 2005 21:38 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Niet iedereen. Je hebt ook altijd nog de paydrivers. En helaas en dat pleit niet voor Albers is hij uiteindelijk ook een paydriver.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog geen dingen van hem heb gezien dat ik nou denk van dat is een topper. Ik krijg toch meer de indruk dat het een harde werker is en slim is buiten de baan dan dat hij echt talent heeft.
En geloof me bij echte talenten zie je het vrij snel dat het toppers gaan worden.
Het zou me verbazen.quote:
quote:Op whenever schreef multatuli het volgende:
MS was een paydriver, in zoverre dat Mercedes in 1991 Jordan betaalde voor de rit in Spa. Daarna is ie gelijk overgenomen door Benetton en was ie paydriver af.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:48 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het zou me verbazen.
Maar goed ik zie niks in Albers. Persoonlijk niet omdat ik het een verwend rijkeluis kindje vindt en ook niet omdat ik nog niks spectaculairs van hem heb gezien. Ook niet in de DTM trouwens.
Dat was Rosset in zijn Tyrrelquote:Op donderdag 17 november 2005 09:53 schreef Tarado het volgende:
Diniz, over paydrivers gesproken, dat heeft z'n papa heel wat centjes gekost om van zoonlief een soort Ayrton Senna te maken, niet gelukt uiteraard en papa heeft nog meer dan genoeg centjes over. Weet je nog dat ongeluk in Spa dat hij op de hele boel inreed als een blinde?
Zoals ik hierboven al betoogde scoorde Alesi op c en d slecht en dat nekte hem. Hard rijden kon hij heus wel, maar het is het package dat de rijder maakt.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:20 schreef PogueMahone het volgende:
Alesi heeft het niet waar gemaakt <knip> Overigens heb ik ook weleens gelezen dat hij zijn auto totaal niet kon afstellen en dat is natuurlijk een behoorlijk minpunt.
Zeker, prima middenmotorquote:Op donderdag 17 november 2005 11:38 schreef rubbereend het volgende:
zeker in de laatste seizoenen van Diniz was hij gewoon een redelijke F1 coureur.
De overgang naar SBS heeft er ook wat mee te maken; Olav en Allard waren voor mij echt prima tijden maar dat lompe SBS volk met het gezamenlijke IQ van een kinderschoen moet op een andere manier tevreden gehouden worden. Dan maar zo'n zaaddodende hapsnuker als Plooy en belspelletjes erbij en dat volk is ook weer blij. Zo'n mislukte bal als Coronel kan wat mij betreft ook bij het grof vuil.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:24 schreef multatuli het volgende:
[..]
Zeker, prima middenmotorEn die Olav maar bliijven foeteren zonder naar de echte resultaten te kijken, maar ja Olav...
Heb ik net betoogd dat ik van niemand een afkeer heb, had ik er bij moeten zetten 'van de F1 coureurs'. Olav Mol en Tom Coronel zijn er samen verantwoordelijk voor dat F1 over petjes, meeknallen en ploffen gaat in plaats van over techniek en talent.
van formule1.infoquote:,,Binnenkort kan ik meer vertellen’’
Karthikeyan: ’Ik rijd ook in 2006 Formule 1’
17-11 - ,,Het tweede Midland-stoeltje kan ik wel vergeten”, verklaarde Narain Karthikeyan pakweg een week geleden al. Maar dat betekent niet dat de Indiër in 2006 geen Formule 1 rijdt. ,,Binnenkort kan ik meer vertellen”, zo laat hij vandaag optekenen.
Daarbij moet gedacht worden aan een testrol. Waarschijnlijk bij Williams of BMW (ex-Sauber). (,,Als testcoureur bij een topteam ben ik misschien wel beter in staat om mijn kwaliteiten te tonen.”) Beide teams mogen komend jaar een derde coureur inzetten op de vrijdagen, en ook BAR (Honda) heeft nog geen vrijdagrijder aangesteld. Karthikeyan, die dit jaar zijn Grand Prix-debuut maakte voor Jordan-Midland, noemt geen teamnaam. ,,Maar de bekendmaking zal niet al te lang meer op zich laten wachten.”
volgende keer kun je dit ff in Feedback in VBL melden, staat bovenaan. Maar post het dan in het Ajaxtopic, daar heb je alle geintresseerden bij elkaar.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:08 schreef jurvanleeuwen het volgende:
heey rubbereend, kan je die enquete er even op laten staan? Het is voor school namelijk..Sorry dat ik het niet gemeld heb, ik ben nieuw hier dus wist het niet...excuse me
Tromgeroffel....quote:Op zondag 13 november 2005 10:40 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
dan verander ik mijn antwoorden in:
1.Lella Lombardi
2.De familie Fittipaldi (Emerson, Wilson en Christian)
3.Het zal wel Schumi intussen wel wezen
Midlandquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:55 schreef Rory78 het volgende:
Midland krijgt inderdaad best vette kleuren. Dat oranje-rood is echt heel mooi fel fluoriscerend!
Die helm van Chris zal er mooi bij passen. Trouwens, deed Johnny Herbert niet wat bij Jordan/Midland? Die had toch ook een helm met die kleuren...
Zelf heeft 'ie hopen commentaar op Button maar voorlopig doet 'ie weinig om in de F1 te blijven. Je kunt zeggen wat je wilt maar anti-held Button vecht er wel voor. Ook voor het beste team.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:51 schreef HPoi het volgende:
Moet BMW Villeneuve behouden?
Bedankt voor je stem. Je stem is zojuist verwerkt in de uitslag van de poll.
Nee - 73% (32 Stemmen)
Ja - 27% (12 Stemmen)
Bron: F1Racing.nl
![]()
Het is lastig om goede vragen te verzinnen maar ik doe mijn bestquote:Op vrijdag 18 november 2005 12:16 schreef multatuli het volgende:
[..]
Tromgeroffel....
De uitslag van de meest succesvolle quiz ooit op Fok en de winnaar is .....
niemand.
1)Lella Lombardi (met een halve punt onder krankzinnige omstandigheden, maar snel was ze)
2) inderdaad de Fittipaldi family
3) Luca Badoer (negen jaar testrijden voor het team dat sowieso het meeste test en met jaren waarin hij 45.000 km maakte, dat overtreft iedereen)
Desalniettemin gaat de troostprijs naar de enige deelnemer PogueMahone en aan hem de eer zelf drie vragen te bedenken. Ik beloof dat ik iig naar de antwoorden zal zoeken en wie weet krijgen we nog iemand zo gek
bron : http://www.formula1.nl/in(...)_deze_winter_update/quote:Wie test waar deze winter?
Ook de laatste teams hebben ons laten weten wanneer ze gaan testen op de verschillende circuits in Europa. Om jullie toch nog even de laatste stand van zaken te geven zien jullie hieronder per dag wie waar test de komende winter.
19 november Sakhir
- Ferrari
20 november Sakhir
- Ferrari
21 november Sakhir
- Ferrari
Vallelunga
- Minardi
22 november Sakhir
- Ferrari
Vallelunga
- Minardi
23 november Vallelunga
- Minardi
24 november Vallelunga
- Minardi
28 november Barcelona
- BMW
- McLaren
29 november Barcelona
- Redbull
- Williams
- Toyota
- BMW
- McLaren
30 november Barcelona
- Renault
- RedBull
- Williams
- Toyota
- BMW
- Honda (BAR)
1 december Barcelona
- RedBull
- Toyota
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- McLaren
2 december Barcelona
- Toyota
- McLaren
- Honda (BAR)
7 december Jerez
- Renault
- Toyota
- Midland
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- Ferrari
8 december Jerez
- Renault
- Toyota
- BMW-Sauber
- Midland
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- Ferrari
9 december Jerez
- Toyota
- BMW-Sauber
- Midland
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- Renault ??
- Ferrari
10 december Jerez
- Toyota
- BMW-Sauber
- Midland
- McLaren
12 december Jerez
- BMW-Sauber
13 december Jerez
- Toyota
- BMW-Sauber
- McLaren
- Ferrari
14 december Jerez
- Renault
- Toyota
- BMW-Sauber
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- Ferrari
15 december Jerez
- Renault
- Toyota
- BMW-Sauber
- Williams
- McLaren
- Honda (BAR)
- Ferrari
16 december Jerez
- Renault
- Mclaren
- BAR
11 januari 2006 Silverstone
- Midland
12 januari 2006 Silverstone
- Midland
13 januari 2006 Silverstone
- Midland
Ja, die zullen ze wel voor de testrijders gaan gebruiken. De nieuwe wagen is nog in de maak.quote:Op zaterdag 19 november 2005 14:03 schreef nightfall het volgende:
[..]
mooie gele auto's daar op de achtergrond,. moeten zeker nog overgespoten worden?..![]()
1. Van de laatste jaren? Als ik moet gokken Barichello..quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef PogueMahone het volgende:
Eerste poging:
1.Welke coureur viel het vaakst uit in zijn carriere?
2.Jan Lammers teste midden jaren '90 een Formule 1-auto van een team dat uiteindelijk nooit deelnam aan Formule 1, welk team?
3.Wie is dit guitige kereltje?
[afbeelding]
Ik denk dat dat ijsblokje vaker is uitgevallenquote:Op zaterdag 19 november 2005 18:08 schreef Atreidez het volgende:
[..]
1. Van de laatste jaren? Als ik moet gokken Barichello..
2. March
3. Wurz?
Laat ie gewoon zijn manager rijden.. Briatore .. aan de slag!quote:Op zondag 20 november 2005 22:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Fisichella kan ook een chauffeur gaan inhuren
bronquote:POLL: Combinatie Midland en Albers word niks!
Christijan Albers heeft een contract getekend bij Midland. Maar de bezoekers van 4MULE1.NET denken dat die combinatie niks word.33% van de stemmen denkt dat het wel wat word. 61% denkt het tegenovergestelde. Albers en Midland word niks. Misschien had de Nederlander beter een contract kunnen tekenen bij Williams... 6% heeft geen idee en wacht het nieuwe seizoen af.
Albers + Midland = Wordt dat wat?
Stemmen: 227
Ja 33 %
Nee 61 %
Geen idee 6 %
2 antwoorden goedquote:Op zondag 20 november 2005 23:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
1 Andrea de Cesaris
2 DAMS
3 Räikkönen
Paar dagen later...quote:
Fisichella voert campagne tegen straatraces
Giancarlo Fisichella voert campagne tegen illegale straatraces. Afgelopen zaterdag viel er bij een illegale straatrace in Rome een dode en raakten twee jonge mannen zwaargewond. Fisichella, geboren in de Italiaanse hoofdstad, schreef een brief naar de Italiaanse krant La Gazetta dello Sport.
In de brief stond: "Wat zaterdagavond op een weg in Rome is voorgevallen, heeft iedereen aangegrepen. Het is moeilijk om te bevatten dat een jongen van zestien zijn leven kan verliezen door zo'n stom spel. Deze tragedie heeft diepe indruk op mij gemaakt, ook al oefen ik al jaren een risicovol beroep uit achter het stuur van een racewagen. Het is een droevige gebeurtenis, maar geen verrassing. Deze races vinden al jaren plaats."
De Italiaan schrijft verder: "De kart is veel aantrekkelijker en veiliger. De kart is ideaal om je behoefte aan snelheid te bevredigen en om je kwaliteiten als racer te laten zien. Ik wil jonge mensen die zich met straatraces bezighouden, zeggen dat het maken van een spin door aan de handrem te trekken absoluut niets bewijst. Gebruik je intelligentie, we hebben nu gezien dat een kleine fout al fatale gevolgen kan hebben."
quote:Fisichella moet rijbewijs inleveren
Renault-rijder Giancarlo Fisichella is volgens persbureau Ansa zondagochtend om 6.00 uur in Rome door de politie aan de kant gezet. De Italiaan reed 148 kilometer per uur waar 60 is toegestaan. Hierop is het rijbewijs van de F1-rijder tijdelijk ingenomen.
Fisichella zei tegen het Italiaanse persbureau dat hij haast had om naar zijn kind te gaan. "Ik was met mijn vrouw op bezoek bij vrienden. De oppas belde ons op met de mededeling dat een van onze kinderen hoge koorts had en om zijn moeder riep. We zijn direct op huis aangegaan. Ik weet dat ik mij ook in dit soort situaties aan de snelheidslimiet moet houden en zal de consequenties van mijn fout dan ook accepteren."
Fisichella heeft een zoon en een dochter.
Tjah je moet wel weten als coureur zijnde waar je over praatquote:
Bedoel je bij vraag 1 in zijn F1 carriere of in zijn hele race loopbaan? En verder neem ik aan dat je het absolute aantal bedoelt en niet procentueel?quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef PogueMahone het volgende:
Eerste poging:
1.Welke coureur viel het vaakst uit in zijn carriere?
2.Jan Lammers teste midden jaren '90 een Formule 1-auto van een team dat uiteindelijk nooit deelnam aan Formule 1, welk team?
3.Wie is dit guitige kereltje?
[afbeelding]
Heya, ik had ook geantwoord hoor!quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:16 schreef multatuli het volgende:
[..]
1)Lella Lombardi (met een halve punt onder krankzinnige omstandigheden, maar snel was ze)
2) inderdaad de Fittipaldi family
3) Luca Badoer (negen jaar testrijden voor het team dat sowieso het meeste test en met jaren waarin hij 45.000 km maakte, dat overtreft iedereen)
Desalniettemin gaat de troostprijs naar de enige deelnemer PogueMahone en aan hem de eer zelf drie vragen te bedenken. Ik beloof dat ik iig naar de antwoorden zal zoeken en wie weet krijgen we nog iemand zo gek
Nieuwe ronde, nieuwe kansen:quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef PogueMahone het volgende:
Eerste poging:
1.Welke coureur viel het vaakst uit in zijn carriere?
2.Jan Lammers teste midden jaren '90 een Formule 1-auto van een team dat uiteindelijk nooit deelnam aan Formule 1, welk team?
3.Wie is dit guitige kereltje?
[afbeelding]
Volgens mij is het Ralf Schumacherquote:Op dinsdag 22 november 2005 09:16 schreef PogueMahone het volgende:
Die foto is een knelpunt, de jongen rijd volgend jaar nog steeds formule 1
We hebben ook al discussies gevoerd over Albers/Doornbos, de nieuwe regels van de Fia etc. Moeten die er dan ook uit? Zo'n stormloop topic is dit in de winter toch al niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 09:30 schreef mbn het volgende:
Kunnen jullie straks bij een nieuw topic niet twee topics maken. Eén voor de nieuwtjes en één voor jullie spelletje. Ik als volger van F1-nieuws zou dat erg waarderen.
* Googol mee eensch isquote:Op dinsdag 22 november 2005 09:30 schreef mbn het volgende:
Kunnen jullie straks bij een nieuw topic niet twee topics maken. Eén voor de nieuwtjes en één voor jullie spelletje. Ik als volger van F1-nieuws zou dat erg waarderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |