dat lijkt me een beetje erg optimistischquote:De kans bestaat dat Midland Williams gaat verslaan.
quote:Op woensdag 2 november 2005 14:21 schreef Vitalogy het volgende:
Ik kan er niets van zeggen. Als er een lading geld tegen aan wordt gegooid kan er van alles gebeuren...of helemaal niets.
Ferrari zo ver naar achteren? Vanwege Massa?quote:Op woensdag 2 november 2005 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik roep:
McLaren
Renault
BMW
Williams
Honda
Toyota
Ferrari
Red Bull Racing
Super Aguri
Midland
Squadra Toro Rosso
...maar het is uiteraard gissen in november.
Meer vanwege de geruchten die hier en daar de ronde doen dat Ferrari ook op het gebied van de V8 achter de feiten aanloopt. Maar goed, het blijft gissen.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ferrari zo ver naar achteren? Vanwege Massa?
Geruchten dar ferrari met de v8 achter de feiten aanloopt? Waar heb je die gehoord dan?quote:Op woensdag 2 november 2005 16:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Meer vanwege de geruchten die hier en daar de ronde doen dat Ferrari ook op het gebied van de V8 achter de feiten aanloopt. Maar goed, het blijft gissen.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12160quote:woensdag 2 november 2005 om 16:42 - Reeds een week geleden liet Jenson Button zich enkele woorden ontglippen waarbij hij de rol van vrouwen in de autosport aan de kaak stelde. De Brit onthulde onder andere dat er voor vrouwelijke coureurs nooit een succesvolle Formule 1-toekomst zal zijn weggelegd. Inmiddels lijkt de BAR-piloot al een andere mening te zijn toebedeeld en verontschuldigd hij zich op zijn eigen website voor zijn uitlatingen aan het vrouwelijk geslacht.
”Het artikel was te lezen in FHM [For Him Magazine, red.] en daarin heb ik gepraat over Danica Patrick en hoe geweldig ze heeft gepresteerd op het Indy circuit”, refereert Button aan een week terug. “Ik heb enorm veel respect voor haar, voor iedereen in de autosport. Of dat nou een man of een vrouw is doet niet ter zake.”
”Ik betreur oprecht dat mijn woorden op een manier zijn opgeschreven zoals ze niet bedoeld zijn. Het moeilijke van interviews geven is het feit dat je je niet altijd goed in de tegenpartij kunt indenken. Het is lastig om je voor te stellen hoe bepaalde woorden overkomen bij iemand anders”, probeert Jense zich in te dekken. “Voor iedereen die ik heb gekwetst met mijn woorden, hopelijk zijn dat er niet te veel, bij deze mijn verontschuldigingen.”
80%?quote:Op woensdag 2 november 2005 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12160
P.S.: Massa zelf was anders zeer goed te spreken over de V8 van Ferrari. Ik weet alleen niet of het regelement eerlijk is wanneer 80% van het veld met een geknepen V10 rijdt.
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685quote:Iedereen gaat er vanuit dat de teams aankomend seizoen vrijwel allemaal overstappen op V8-motoren, maar de kans is aanwezig dat er meerdere teams kiezen om dat niet te doen. De reden daarvoor is dat de FIA de teams toestaat met een gelimiteerde tiencilinder te rijden. En juist dat lijkt de betere oplossing.
De FIA heeft vanaf halverwege de jaren '90 altijd aangestuurd op een limiet op het aantal toerentallen in de 3.0 liter V10's die tot het einde van afgelopen seizoen gebruikt werden. Het verzet tegen die restrictie was altijd groot en het voorstel van Max Mosley heeft het dan ook nooit gehaald. In plaats daarvan zitten de teams opgescheept met een overstap op motoren met acht cilinders.
Dat was evenmin een plan wat op veel steun onder de teams kon rekenen, maar wat toch is doorgedrukt. Om de minder gefortuneerde teams echter de mogelijkheid te geven nog even te wachten met de overstap heeft de FIA de mogelijkheid open gelaten voor de teams om met een gelimiteerde V10 deel te nemen. Niet meer dan een vriendelijk gebaar naar de kleine teams, zo lijkt het op het eerste oog.
Nu echter is gebleken dat de door de teams ontwikkelde achtcilinder-motoren bij lange na niet hetzelfde vermogen op de testbank leggen als de specificatie waaraan een gereduceerde V10 aan moet voldoen lijken de teams voor een dilemma te staan. Doorgaan met een minder krachtige V8 of kiezen voor een gelimiteerde tiencilinder en volgend seizoen een succesvolle motor hebben?
Het team van McLaren en met name Honda stond eind jaren '80 voor een vergelijkbare keuze toen de rest van de teams de overstap maakte naar 3.5 liter motoren. Honda koos er daarentegen voor haar bestaande turbomotoren te blijven doorontwikkelen. Het resultaat was dat McLaren met Ayrton Senna en Alain Prost 15 van de 16 races in 1988 op haar naam schreef.
Nu moeten de teams opnieuw een belangrijke keuze maken, maar wie stil staat bij de visie van de FIA en Max Mosley in het bijzonder, die altijd heeft aangedrongen op het gebruik van begrensde motoren, realiseert zich meteen dat het wellicht dit scenario is wat de automobielfederatie met de voorgestelde overstap naar achtcilinders heeft willen bereiken.
Ondanks het feit dat de teams inmiddels honderden miljoenen hebben uitgegeven in hun zoektocht naar goed bruikbare achtcilinders is er dus een realistische kans dat er meerdere renstallen zullen kiezen voor een gelimiteerde V10. Of het daar werkelijk op zal uitdraaien is moeilijk te zeggen, maar duidelijk is in ieder geval dat de FIA een niet te onderschatten talent heeft voor het in haar voordeel omdraaien van de normale gang van zaken.
voorlopig gaat iedereen druk aan het testen met V8 motoren, zelfs Midlandquote:Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685
Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
Was al gepost. (in het Engels dan)quote:Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685
Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
ja maar een logisch gevolg.., maar robert doet het niet maar zijn manager.. dat is een groot verschilquote:Op donderdag 3 november 2005 09:17 schreef PogueMahone het volgende:
ontzettend dom van Zecchi...
JPM..wij zijn het de laatste tijd roerend met elkaar eens.quote:Op donderdag 3 november 2005 09:32 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja maar een logisch gevolg.., maar robert doet het niet maar zijn manager.. dat is een groot verschil
nou had je dat gedacht aan het begin van het afgelopen seizoen?? ikke nietquote:Op donderdag 3 november 2005 09:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
JPM..wij zijn het de laatste tijd roerend met elkaar eens.
Shocking huh?
quote:Tuurlijk wil ik mijn oude teammaat Christijan ook ff feliciteren met zijn contract bij Midland. Zelf zijn we natuurlijk ook flat out bezig met volgend jaar dus ik hoop jullie asap ook goed nieuws te melden![]()
Waar Albers nog een klein beetje met argumenten aankwam doet deze persoon dat dus absoluut niet. triest figuurquote:Op donderdag 3 november 2005 07:27 schreef multatuli het volgende:
Ah, het moddergooien is nu ook in het Doornbos kamp populair geworden:
"3-11 - Marco Zecchi, de manager van Robert Doornbos, is ziedend op Christijan Albers. Dit naar aanleiding van Albers’ uitspraken over diens pupil in het vorige nummer van FORMULE 1. In de nieuwste uitgave slaat de Italiaan terug.
Albers plaatste tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen een frontale aanval op zijn teamgenoot bij Minardi die hij onder meer gebrek aan inzet en technische kunde verweet. Zecchi vindt het ’eerlijk gezegd allemaal behoorlijk triest.’ ,,Als hij dan zo gefrustreerd is moet hij naar Amerika gaan", zegt Zecchi. ,,En daar een psychiater bezoeken om zijn systeem eens na te laten kijken."
Volgens Zecchi heeft Albers, die hij omschrijft als een ’jaloerse idioot’, laten zien niet thuis te horen in de Formule 1. ,,Formule 1 is geen sport voor zwakkelingen", meent de Italiaan. ,,Hij zou beter moeten weten, zo graaft hij zijn eigen graf."
,,Als hij dan zo goed is", sneert Zecchi. ,,Waarom rijdt hij dan niet bij McLaren of vervangt hij Schumacher niet bij Ferrari? Albers is de tweede keus van elk team in de paddock en hij mag echt in de kerk een kaars opsteken dat Robert niet al in Australië voor Minardi reed, want dan was Albers nooit in gesprek geweest met teams voor volgend seizoen."
Hij zei dit vast voordat bleek dat Albers eerste keus bij Midland was, maar toch vrij triest allemaal.
Niks triest en een grote kern van waarheid. Kamp Albers ligt helemaal niet zo lekker bij de teams. Dat hij bij Midland terecht kon ($5 mil tegen Nicky's $1 mil voor een team dat het geld echt niet nodig heeft) is imo pure mazzel. Natuurlijk valt Chris op vanwege zijn talenten maar hij en Lodewijk vallen nog veel meer op door hun uitspraken en steken onder water.quote:Op donderdag 3 november 2005 07:27 schreef multatuli het volgende:
Ah, het moddergooien is nu ook in het Doornbos kamp populair geworden:
"3-11 - Marco Zecchi, de manager van Robert Doornbos, is ziedend op Christijan Albers. Dit naar aanleiding van Albers’ uitspraken over diens pupil in het vorige nummer van FORMULE 1. In de nieuwste uitgave slaat de Italiaan terug.
Albers plaatste tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen een frontale aanval op zijn teamgenoot bij Minardi die hij onder meer gebrek aan inzet en technische kunde verweet. Zecchi vindt het ’eerlijk gezegd allemaal behoorlijk triest.’ ,,Als hij dan zo gefrustreerd is moet hij naar Amerika gaan", zegt Zecchi. ,,En daar een psychiater bezoeken om zijn systeem eens na te laten kijken."
Volgens Zecchi heeft Albers, die hij omschrijft als een ’jaloerse idioot’, laten zien niet thuis te horen in de Formule 1. ,,Formule 1 is geen sport voor zwakkelingen", meent de Italiaan. ,,Hij zou beter moeten weten, zo graaft hij zijn eigen graf."
,,Als hij dan zo goed is", sneert Zecchi. ,,Waarom rijdt hij dan niet bij McLaren of vervangt hij Schumacher niet bij Ferrari? Albers is de tweede keus van elk team in de paddock en hij mag echt in de kerk een kaars opsteken dat Robert niet al in Australië voor Minardi reed, want dan was Albers nooit in gesprek geweest met teams voor volgend seizoen."
Hij zei dit vast voordat bleek dat Albers eerste keus bij Midland was, maar toch vrij triest allemaal.
en hij heeft nog gelijk ook vind ik.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Schumacher & nieuwe regels
quote:Karthikeyan staat op Midland lijstje [03 november - 10:20]
De F1 droom van Narain Karthikeyan is nog niet over. De Indiër zou nog in de running zijn om het tweede Midland zitje in te palmen.
Nu Minardi rookie Christijan Albers volgend seizoen uitkomt voor Midland, werd er gedacht dat de Indiër zijn zinnen ging gezet hebben op het vrijdagszitje bij Williams.
Maar een nieuw artikel in The Hindu vertelt dat Narain op een "lijst met drie namen staat" om de teamgenoot van Albers te worden.
Het management van Karthikeyan kon nog geen commentaar geven hierop, maar er wordt verwacht dat Narain het racen zal verkiezen.
Juist niet imo. Als Albers wil laten zien wat ie waard is heeft hij een teamgenoot nodig die mistens zo goed is, zo niet beter dan hij. (voor zover je talent in een F1-wereld kan vergelijken) Dat is die Indiër niet imo.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
precies wat Albers nodig heeft
De man mist snelheid en maakt teveel foutjes. Wat vind jij dan goed aan hem?quote:Op donderdag 3 november 2005 15:29 schreef HPoi het volgende:
O, maar ik vind die Indier helemaal niet slecht hoor. Mag van mij best in de F1 blijven.
Hij was de eerste helft (iets minder dan de helft) beter en sneller dan Monteiro. Veel foutjes zijn er niet, in vergelijking met andere rookies zou ik zeggen evenveel foutjes als andere rookies. Andere helft zakte hij in en was Monteiro meestal sneller. Maar dit wijt ik meer aan omstandigheden binnen het team Midland. Ik heb toch een paar leuke acties gezien van de Indier (o.a in Spa), ook heeft hij geen domme acties uitgehaald waar andere de dupe van werden dacht ik. (Monteiro wel, die klapte op JPM, en ik wijt die klap aan Monteiro ja)quote:Op donderdag 3 november 2005 16:17 schreef kriele het volgende:
[..]
De man mist snelheid en maakt teveel foutjes. Wat vind jij dan goed aan hem?
Update 15:33quote:Op donderdag 3 november 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Michael Schumacher: Nieuwe kwalificatie is slechte grap
BRON
M. Schumacher bekritiseert nieuwe regels
BRON
Racecoureur bij Midland F1, die gele wagens.quote:Op donderdag 3 november 2005 16:41 schreef WesHell het volgende:
Albers blijft in de F1 heb ik begrepen, maar wel als 1e of 2e coureur of word het zo'n test rijden..
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=quote:Verder wist Varossieau nog mede te delen dat:
* Christijan zo’n 5 miljoen meebrengt naar zijn nieuwe werkgever.
* Een tweede Nederlander (in een racestoeltje) uitgesloten is. Dit was bij de onderhandelingen een van de voorwaarden voor het Nederlandse kamp.
Doornbos had zijn eigen kansen om bij Midland te rijden al verspeeld hoor.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:37 schreef MoChe het volgende:
[..]
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=
albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert![]()
Pastoreli mag dus ook niet invallen?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:37 schreef MoChe het volgende:
[..]
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=
albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert![]()
Nog maar een keer dan....quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.
Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
Deze "blunder" zorgde er wel voor dat Minardi, voor hun doen, een heel goed seizoen hebben gedraaid.quote:Op vrijdag 4 november 2005 07:31 schreef Tarado het volgende:
Ik vond het zowiezo een blunder van Minardi om 2 nederlanders te laten rijden in het team, maar ja (geld)nood breekt wetten.
Als je 5 miljoen Euro investeert wil je uiteraard wel exposure en dat krijgt Albers nu wel want ik denk niet dat Doornbos nog ergens een stoeltje zal bemachtigen, tenminste niet als 1e of 2e man.
Laten we maar zien hoe Albers het er vanaf brengt maar in mijn ogen wordt Midland de Minardi van 2006, achteraan rijden dus...
vooral het 2e helft van het seizoen ging erg goedquote:Op vrijdag 4 november 2005 15:45 schreef kriele het volgende:
[..]
Deze "blunder" zorgde er wel voor dat Minardi, voor hun doen, een heel goed seizoen hebben gedraaid.
idd met doornbos ging het wel een stuk beter met minardiquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:21 schreef JPM01 het volgende:
[..]
vooral het 2e helft van het seizoen ging erg goed
Eerder dankzij de nuttige input van Albers en Friesacher, die twee hebben naar mijn idee echt heel goed werk verricht m.b.t. de ontwikkeling van de PS05. Met alle respect naar Doornbos hoor maar yoen hij instapte was de grootste sprong voorwaarts al gemaakt door Minardi, daarna is nog weinig gewonnen maar kon het team echt gaan profiteren van het goede werk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
idd met doornbos ging het wel een stuk beter met minardi![]()
![]()
![]()
![]()
Sponsorgelden ring a bellquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:22 schreef twi het volgende:
Uiteraard, daaom is Friesacher ook uit die auto gezet
Om je statistische methode te perfectioneren had je beter gewoon voor de twee situaties met outliers kunnen werken en de verschillen niet afzetten tegen de top iedere keer, maar tegen drie teams. Daarmee verhoog je de stabiliteit van je gegeven en daarmee de betrouwbaarheid van de uitspraak die je doet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:58 schreef multatuli het volgende:
bronquote:Schumacher loopt enkelblessure op
Het is duidelijk niet het jaar van Michael Schumacher. De Duitser kende dit seizoen in de Formule 1 weinig geluk en ook voetballen gaat hem inmiddels niet meer zo goed af. De onttroonde wereldkampioen ging dit weekend in een competitiewedstrijd met zijn Zwitserse club door zijn enkel.
Hoewel de blessure van Schumacher mee valt, moet hij het voorlopig even rustig aan doen. Direct na de wedstrijd is de enkel van de Duitser ingepakt in het ijs. Schumacher voetbalt in Zwitserland voor Echichens, een team dat uitkomt in de derde divisie van het Zwitserse voetbal.
quote:Van der Merwe snelste F1-coureur ooit
Bonneville 400: BAR rijdt officieus 415 km/u
De magische grens van 400 kilometer per uur, dat is wat BAR wilde doorbreken tijdens haar zoektocht naar de daadwerkelijke snelheid van een Formule 1-bolide. BAR is inmiddels het snelste F1-team aller tijden. Officieus althans. Tijdens een shakedown op Mojave Airport reed Alan van der Merwe 415 km/u.
Dit betekent dat de Zuid-Afrikaan als eerste Formule 1-coureur harder is gegaan dan 400 kilometer per uur. De shakedown vond plaats op een landingsbaan van het Mojave Airport in Californië. De recordpoging zou eigenlijk plaats moeten vinden op de zoutvlaktes van Bonneville, maar deze zijn nog steeds te nat om een echte poging te wagen.
Het team benadrukt daarom dan ook dat het niet om een officiële poging ging. ,,We wilden gewonen even de systemen checken. Het is een belangrijk onderdeel van het uiteindelijke doel. Het is nog steeds de bedoeling een record neer te zetten in Bonneville, maar het is daar zo nat dat we tot 2006 moeten wachten", legt een woordvoerder uit.
Gedurende één van zijn drie runs bereikte Van der Merwe een snelheid van 415 kilometer per uur. Hij werd onder meer gadegeslagen door een politieagent met een lasergun, die nog nooit in zijn loopbaan iemand met zo’n hoge snelheid had ’betrapt’. Hiermee brak hij het record van een collega, die tot voor kort het bureaurecord in handen had. Hij wist op de snelweg een Porsche-rijder te betrappen bij een snelheid van 273 kilometer per uur. De hoogste snelheid die de lasergun kon meten was 402 kilometer per uur, maar uit data van de BAR-renstal blijkt dat de Zuid-Afrikaan nog wat harder ging. Kortom, de lasergun van de agent kon de snelheid van de F1-bolide niet bijhouden.
,,Het ging perfect", vertelt Gary Savage – technisch directeur van deze operatie – opgelucht na afloop van de shakedown. ,,Dit toont aan dat we op de goede weg zijn en dat we het hele gebeuren professioneel aanpakken. We gaan niet zomaar even hardrijden om onze spullen daarna weer in te pakken."
Volgens Savage kan het officieuze record nog wel wat scherper gesteld worden, want hij meent dat de omstandigheden ver van ideaal waren. ,,Er was nogal wat wind, waardoor het erg stoffig was. Het leek wel een western-flim! Daarom denk ik dat het sneller kan. Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat de wagen aan alle eisen voldeed die aan de F1-auto worden gesteld."
bronquote:Snaider bedreigd op twee fronten
MidlandF1 baas Alex Snaider wordt geconfronteerd met een tweevoudige crisis nu zijn Midland Group haar belangrijke bron van inkomsten ziet opdrogen. Het Oekraïense staalbedrijf van Snaider zou opnieuw worden genationaliseerd, en zo wordt het voor de Russische Canadees steeds moeilijker om de vereiste 55 miljoen dollar - voor 2006 – bij elkaar te sprokkelen. Tot dusver staan alleen de $14,-mio van de FOM en de $4,-mio van rijder Nicky Pastorelli geboekt. Concreet moet er nog minstens 37 miljoen binnengehaald worden voor 2006.
Maar het is niet allemaal slecht nieuws uit de MidlandF1 hoek. Er zouden voor een tiental miljoen dollar aan sponsorcontract klaar liggen ter ondertekening, en ook Tiago Monteiro hoest ruim 14 miljoen op zijn zitje volgend seizoen. Voorts heeft het team contacten overgemaakt aan Antony Davidson en Takuma Sato, die vrij zijn in te tekenen voor een heel seizoen en hiervoor ook rijkelijk betaald kunnen worden. Naar verluidt zo’n 12 miljoen dollar.
Indien de sponsors tekenen wordt het vooropgestelde budget veilig gesteld, maar zover is het voorlopig nog niet. Tot die tijd financiert Alex Snaider de werking van zijn team uit eigen middelen aangezien de cashflow van het jonge team tot dusver onbestaande is.
Deze financiële situatie zorgt voor wrijving binnen de Oekraïense staalreus. Ed Shifrin – Alex’s partner in de staalactiviteit – heeft hoegenaamd niets te maken met het F1 avontuur van zijn vennoot en heeft problemen met de $80,- mio die Snaider reeds in het project pompte. Shifrin ziet twee scenario’s. Of het F1team trekt zelf de situatie recht, of het F1team wordt voorbereid om verkocht te worden.
Bronnen die interne situatie kennen melden dat, “Ed Shifrin zich voor het eerst echt zorgen maakt over de cash die uit de staalgroep naar het F1team stroomt. Hij meent dat nu al te veel geld werd geïnjecteerd. Shifrin zou van oordeel zijn dat het raceteam een aan nieuwe baas toe is.”
Onder het nieuwe bewind van president Yuschenko worden vele Oekraïense ex-staatsbedrijven opnieuw genationaliseerd. Waaronder ook Snaider’s staalbedrijf [d.i. Zaporozhstal] dat in 2002 door de Midland Group werd gekocht, en naar verluidt vér onder de reële marktprijs, al gold dat voor zowat alle privatiserende transacties die dateren uit de tijd dat president Kuchma nog vrij spel had in Oekraïne. Mensen die vertrouwd zijn met de wereldhandel van staal menen dat niet de 70 miljoen dollar die werd betaald voor Oekraïne’s derdegrootste staalbedrijf een realistisch cijfer was, maar eerder zo’n 1,3miljard dollar, aangezien de nettowinst van de staalafdeling in 2004 zowat het dubbel bedraagt van het oorspronkelijke overnamebedrag.
Indien de nationalisering van Zaporozhstal doorgaat is dit een drama voor Alex Snaider aangezien hij voor de werking van zijn F1team volledig terug valt op de inkomsten uit zijn staalactiviteiten. De onvrede van Ed Shifrin laten vermoeden dat teambaas Colin Kolles snel baan zal moeten ruimen voor gedelegeerd bestuurden [en ex-Jordan] Ian Philips. Insiders voorspellen dat de verwijdering van Kolles geen eenvoudige operatie zal worden.
Snaider reageert eerder rustig op de situatie, “Dit is een uitdaging. En ik houd van uitdagingen. Wij zijn het anders wel gewoon van te werken in moeilijke omgevingen.”
Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:37 schreef multatuli het volgende:
Verbijsterend dat Tiago zo veel geld meeneemt om te mogen rijden. Verder begrijp ik van het vervolg van de zin niets.
Albers dokt $5 milquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:45 schreef mbn het volgende:
[..]
Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.
Grappig dat het in Portugal wel kan. Het enige wat Royal Dutch Shell graag doet in Nederland is de benzineprijs verhogen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:45 schreef mbn het volgende:
[..]
Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.
Ja dat is echt een enorme verrassing.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het feit dat Adrian Newey bij McLaren vertrekt eigenlijk wel heel verrassend.![]()
En het sponsoren van een italiaans team met een Duitser en een Braziliaan als coureurs.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:31 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Grappig dat het in Portugal wel kan. Het enige wat Royal Dutch Shell graag doet in Nederland is de benzineprijs verhogen.
Bleh echt een multinational waar ik op kots.
Nou ja, paar jaar geleden wilde hij eigenlijk ook al weg..quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het feit dat Adrian Newey bij McLaren vertrekt eigenlijk wel heel verrassend.![]()
Dit zou best een tussen fase kunnen zijn van Het Red Bull Ferrari team, op het moment dat Schumacher stopt zal het Ferrari team z'n budget niet meer rond kunnen krijgen omdat ze volledig extern gefinancierd worden en die sponsors dit doen ivm Schumacher en heeft Red Bull een van de beste chassis en een van de beste motoren en zal dit het eerste Ferrari team worden. Het is een theorietje.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:35 schreef Rory78 het volgende:
Ik vind het feit dat Newey weg gaat bij McLaren niet DE verrassing, maar eerder het feit dat hij kiest voor RedBull. Ik dacht dat hij na zijn periode bij McLaren zeiljachten wilde gaan ontwerpen? Ben tevens benieuwd wat het RB in de toekomst gaat brengen; zou dit dan nu toch het nieuwe Benetton worden?
Het was toch al een tijdje bekend dat Newey zijn contract bij McLaren zou uitdienen en daarna de formule 1 zou verlaten?quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het feit dat Adrian Newey bij McLaren vertrekt eigenlijk wel heel verrassend.![]()
1.Lella Lombardi (tenminste kwa punten)quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:54 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, tijd voor een quiz lijkt me nu de winterstop definitief is. Wie het snelst het goede antwoord op drie vragen geeft mag er zelf weer drie verzinnen. Leuk idee?
Ik trap af:
- welke vrouw boekte de beste resultaten in de F1
- noem een familie (of meer) waarvan er minstens drie in de F1 gereden hebben
- welke coureur heeft de meeste kilometers in een F1 wagen gereden.
Aanvulling bij onoplosbaar verschil van mening over het correcte antwoord beslist Walter_Sobchak want die lijkt me de grootste feitenkennis te hebben en je moet nu eenmaal een arbiter hebben, maar google zal meestal de waarheid wel boven tafel krijgen.
dan verander ik mijn antwoorden in:quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:19 schreef multatuli het volgende:
De prijs gaat er nog niet uit, maar ja het is ook zo'n stormloop topic dat ik moeite heb de score bij te houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |