abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31879561
Verstappen is en blijft een geweldig coureur imo.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_31891025
Yep zondag 21u45 op Eurosport; Go Charles!
  woensdag 2 november 2005 @ 11:15:38 #104
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31891423
Albers:
quote:
De kans bestaat dat Midland Williams gaat verslaan.
dat lijkt me een beetje erg optimistisch
The line is a dot to you!
pi_31896160
Ik kan er niets van zeggen. Als er een lading geld tegen aan wordt gegooid kan er van alles gebeuren...of helemaal niets.
pi_31897082
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:21 schreef Vitalogy het volgende:
Ik kan er niets van zeggen. Als er een lading geld tegen aan wordt gegooid kan er van alles gebeuren...of helemaal niets.
Neem Toyota en Jaguar als voorbeeld. Het kan vriezen, het kan dooien.
Williams maakt een stap achteruit met de nieuwe motor (toch wennen) en STR krijgt Red Bull geld.

Mijn voorspelling voor 2006:

McLaren
Renault
Honda
Ferrari
Toyota
BMW
RBR
Williams
STR
Midland
Super Aguri

iemand anders ook een voorspelling?

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 02-11-2005 14:59:40 ]
Calm down, please!
pi_31897336
Mijn voorspelling voor 2006:
McLaren
Honda
Ferrari
Renault
Toyota
RBR
BMW
Williams
Midland
SRT
Super Aguri

Maar het blijft toch de tests afwachten. Er kwan net als voor vorig seizoen veel gebeuren door de V8.
pi_31897546
V8's heb ik in m'n voorspelling wel rekening mee gehouden ... banden niet
Calm down, please!
pi_31897550
Lekker natte vinger werk dit..

Mclaren
Renault
Toyota
Honda
Ferrari
Williams
BMW
Red Bull
Midland
Red Bull Jnr.
Aguri
pi_31897737
Ik verwacht een aantal groepjes telkens knokkende teams. Vooraan natuurlijk McLaren tesamen met Renault, waarbij ik voor Kimi als snelste ga. Daarna verwacht ik een vrij forse groep subtoppers, waarvan Ferrari de sterkste is. Mij lijkt dat ze net niet de sprong naar de absolute top kunnen maken. Ze winnen wel steeds van Honda en Toyota die het hele jaar zullen bakkelijen om de plaatsen vlak achter het podium. Ik denk dat Toyota uiteindelijk op ervaring nipt wint van de eeuwige concurrent. Daarachter voorzie ik ook een leuke middengroep, die ook niet voor elkaar onderdoet. M.i. is Williams met de Cosworth daarvan de positieve verrassing, mede dankzij een goede kwalificatiestrategie. Vlak daarna komt RBR en BMW, waarvan de minst ervarene het onderspit moet delven, al is het maar omdat ze komend jaar zelf al als overgangsjaar aanstippen. Het achterhoedegevecht is ook leuk om te volgen, want volgens mij ontlopen Midland, SAF1 en STR zich ook niet heel veel, al verwacht ik dat Midland af en toe bij de middenmoters zou kunnen aankloppen, dankzij een geweldige motor, en STR dankzij de onervarenheid en een slecht chassis zelfs Super Aguri voor moet laten gaan. Dat is echter geen schande, want er zijn gedurende het hele jaar leuke gevechten.
Als ik het bovenstaande verhaal vertaal in een lijstje:
McLaren,
Renault, Ferrari,
Toyota, Honda,
Williams, RBR, BMW,
Midland, Super Aguri, STR.
pi_31898491
Ik verwacht dat Ferrari volgend seizoen weer heel sterk vor de dag gaat komen. Het feit dat er meer teams van bridgestone gebruik zullen maken en dat bandenwissels weer toegestaan zijn

In het ideale geval zien we 4 teams om de titel mee strijden.
Ferrari, Honda, McLaren en Renault (niet perse in die volgorde, ik heb het op alfabet gezet)
Williams moet je nooit uitvlakken en ook red bull wordt een stevige middenmoter denk ik, vul dit nog aan met toyota enje zit al aan de 7 teams.
Als laatste hebben we BMW, Midland, Squasdra toro rosso en Super Aguri f1. Daarvan heb ik echt geen idee wat ze zullen gaan doen.
pi_31899263
Ferrari
Toyota
Williams
McLaren
Honda
Renault
BMW
Red Bull
Midland
Aguri
Red Bull Jnr.
pi_31899451
Mijn voorspelling voor 2006:

McLaren
Renault
Ferrari
Honda
Toyota
BMW
Williams
RBR
Midland
STR

Komt niet aan de start:
Super Aguri (ontbreken van een chassis, etc. krijgt z'n team niet rond)
V10
  woensdag 2 november 2005 @ 16:03:15 #114
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_31899525
Ik roep:

McLaren
Renault
BMW
Williams
Honda
Toyota
Ferrari
Red Bull Racing
Super Aguri
Midland
Squadra Toro Rosso

...maar het is uiteraard gissen in november.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_31900065
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik roep:

McLaren
Renault
BMW
Williams
Honda
Toyota
Ferrari
Red Bull Racing
Super Aguri
Midland
Squadra Toro Rosso

...maar het is uiteraard gissen in november.
Ferrari zo ver naar achteren? Vanwege Massa?
Calm down, please!
  woensdag 2 november 2005 @ 16:22:49 #116
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_31900152
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ferrari zo ver naar achteren? Vanwege Massa?
Meer vanwege de geruchten die hier en daar de ronde doen dat Ferrari ook op het gebied van de V8 achter de feiten aanloopt. Maar goed, het blijft gissen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_31900765
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Meer vanwege de geruchten die hier en daar de ronde doen dat Ferrari ook op het gebied van de V8 achter de feiten aanloopt. Maar goed, het blijft gissen.
Geruchten dar ferrari met de v8 achter de feiten aanloopt? Waar heb je die gehoord dan?
pi_31901097
quote:
woensdag 2 november 2005 om 16:42 - Reeds een week geleden liet Jenson Button zich enkele woorden ontglippen waarbij hij de rol van vrouwen in de autosport aan de kaak stelde. De Brit onthulde onder andere dat er voor vrouwelijke coureurs nooit een succesvolle Formule 1-toekomst zal zijn weggelegd. Inmiddels lijkt de BAR-piloot al een andere mening te zijn toebedeeld en verontschuldigd hij zich op zijn eigen website voor zijn uitlatingen aan het vrouwelijk geslacht.

”Het artikel was te lezen in FHM [For Him Magazine, red.] en daarin heb ik gepraat over Danica Patrick en hoe geweldig ze heeft gepresteerd op het Indy circuit”, refereert Button aan een week terug. “Ik heb enorm veel respect voor haar, voor iedereen in de autosport. Of dat nou een man of een vrouw is doet niet ter zake.”

”Ik betreur oprecht dat mijn woorden op een manier zijn opgeschreven zoals ze niet bedoeld zijn. Het moeilijke van interviews geven is het feit dat je je niet altijd goed in de tegenpartij kunt indenken. Het is lastig om je voor te stellen hoe bepaalde woorden overkomen bij iemand anders”, probeert Jense zich in te dekken. “Voor iedereen die ik heb gekwetst met mijn woorden, hopelijk zijn dat er niet te veel, bij deze mijn verontschuldigingen.”
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12160

P.S.: Massa zelf was anders zeer goed te spreken over de V8 van Ferrari. Ik weet alleen niet of het regelement eerlijk is wanneer 80% van het veld met een geknepen V10 rijdt.
Calm down, please!
pi_31901202
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:53 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12160

P.S.: Massa zelf was anders zeer goed te spreken over de V8 van Ferrari. Ik weet alleen niet of het regelement eerlijk is wanneer 80% van het veld met een geknepen V10 rijdt.
80%?

hoe kom je daar bij?

Renault, Honda, Ferrari, McLaren, Toyota, Red Bull, BMW, Williams en Midland rijden iig met een V8 voor zover ik weet
V10
pi_31902333
quote:
Iedereen gaat er vanuit dat de teams aankomend seizoen vrijwel allemaal overstappen op V8-motoren, maar de kans is aanwezig dat er meerdere teams kiezen om dat niet te doen. De reden daarvoor is dat de FIA de teams toestaat met een gelimiteerde tiencilinder te rijden. En juist dat lijkt de betere oplossing.

De FIA heeft vanaf halverwege de jaren '90 altijd aangestuurd op een limiet op het aantal toerentallen in de 3.0 liter V10's die tot het einde van afgelopen seizoen gebruikt werden. Het verzet tegen die restrictie was altijd groot en het voorstel van Max Mosley heeft het dan ook nooit gehaald. In plaats daarvan zitten de teams opgescheept met een overstap op motoren met acht cilinders.

Dat was evenmin een plan wat op veel steun onder de teams kon rekenen, maar wat toch is doorgedrukt. Om de minder gefortuneerde teams echter de mogelijkheid te geven nog even te wachten met de overstap heeft de FIA de mogelijkheid open gelaten voor de teams om met een gelimiteerde V10 deel te nemen. Niet meer dan een vriendelijk gebaar naar de kleine teams, zo lijkt het op het eerste oog.

Nu echter is gebleken dat de door de teams ontwikkelde achtcilinder-motoren bij lange na niet hetzelfde vermogen op de testbank leggen als de specificatie waaraan een gereduceerde V10 aan moet voldoen lijken de teams voor een dilemma te staan. Doorgaan met een minder krachtige V8 of kiezen voor een gelimiteerde tiencilinder en volgend seizoen een succesvolle motor hebben?

Het team van McLaren en met name Honda stond eind jaren '80 voor een vergelijkbare keuze toen de rest van de teams de overstap maakte naar 3.5 liter motoren. Honda koos er daarentegen voor haar bestaande turbomotoren te blijven doorontwikkelen. Het resultaat was dat McLaren met Ayrton Senna en Alain Prost 15 van de 16 races in 1988 op haar naam schreef.

Nu moeten de teams opnieuw een belangrijke keuze maken, maar wie stil staat bij de visie van de FIA en Max Mosley in het bijzonder, die altijd heeft aangedrongen op het gebruik van begrensde motoren, realiseert zich meteen dat het wellicht dit scenario is wat de automobielfederatie met de voorgestelde overstap naar achtcilinders heeft willen bereiken.

Ondanks het feit dat de teams inmiddels honderden miljoenen hebben uitgegeven in hun zoektocht naar goed bruikbare achtcilinders is er dus een realistische kans dat er meerdere renstallen zullen kiezen voor een gelimiteerde V10. Of het daar werkelijk op zal uitdraaien is moeilijk te zeggen, maar duidelijk is in ieder geval dat de FIA een niet te onderschatten talent heeft voor het in haar voordeel omdraaien van de normale gang van zaken.
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685

Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
Calm down, please!
pi_31902410
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685

Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
voorlopig gaat iedereen druk aan het testen met V8 motoren, zelfs Midland

bronnetje
V10
pi_31908777
Ik ben beniewd wanneer RD nou eens met een bericht gaat komen.
Burnt to the core but not broken
pi_31910842
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685

Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
Was al gepost. (in het Engels dan)
  donderdag 3 november 2005 @ 04:45:12 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_31918950
Ferrari kan zich niet nog zo'n slecht seizoen veroorloven omdat hun budget 100% extern gesponsort is, dit in tegenstelling tot de andere fabrieksteams. Het is dus erop of eronder, ik neem aan dat ze gewoon weer voor het kampioenschap gaan strijden met Renault en Mclaren
pi_31918971
Zat Johnny Mieremet ook in de F1, net als Charles Zwolsman?
pi_31918983
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:32 schreef Vitalogy het volgende:
En natuurlijk go Charles Zwolsman.
Dat bedoel ik...
pi_31919219
Ah, het moddergooien is nu ook in het Doornbos kamp populair geworden:

"3-11 - Marco Zecchi, de manager van Robert Doornbos, is ziedend op Christijan Albers. Dit naar aanleiding van Albers’ uitspraken over diens pupil in het vorige nummer van FORMULE 1. In de nieuwste uitgave slaat de Italiaan terug.

Albers plaatste tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen een frontale aanval op zijn teamgenoot bij Minardi die hij onder meer gebrek aan inzet en technische kunde verweet. Zecchi vindt het ’eerlijk gezegd allemaal behoorlijk triest.’ ,,Als hij dan zo gefrustreerd is moet hij naar Amerika gaan", zegt Zecchi. ,,En daar een psychiater bezoeken om zijn systeem eens na te laten kijken."

Volgens Zecchi heeft Albers, die hij omschrijft als een ’jaloerse idioot’, laten zien niet thuis te horen in de Formule 1. ,,Formule 1 is geen sport voor zwakkelingen", meent de Italiaan. ,,Hij zou beter moeten weten, zo graaft hij zijn eigen graf."

,,Als hij dan zo goed is", sneert Zecchi. ,,Waarom rijdt hij dan niet bij McLaren of vervangt hij Schumacher niet bij Ferrari? Albers is de tweede keus van elk team in de paddock en hij mag echt in de kerk een kaars opsteken dat Robert niet al in Australië voor Minardi reed, want dan was Albers nooit in gesprek geweest met teams voor volgend seizoen."

Hij zei dit vast voordat bleek dat Albers eerste keus bij Midland was, maar toch vrij triest allemaal.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 3 november 2005 @ 09:17:31 #128
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_31920177
ontzettend dom van Zecchi...
De Narcis van Gabon
  donderdag 3 november 2005 @ 09:32:59 #129
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31920411
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:17 schreef PogueMahone het volgende:
ontzettend dom van Zecchi...
ja maar een logisch gevolg.., maar robert doet het niet maar zijn manager.. dat is een groot verschil
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31920480
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:32 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ja maar een logisch gevolg.., maar robert doet het niet maar zijn manager.. dat is een groot verschil
JPM..wij zijn het de laatste tijd roerend met elkaar eens.

Shocking huh?
Calmer than you are
  donderdag 3 november 2005 @ 10:00:34 #131
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31920936
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

JPM..wij zijn het de laatste tijd roerend met elkaar eens.

Shocking huh?
nou had je dat gedacht aan het begin van het afgelopen seizoen?? ikke niet
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31921072
Robert reageert zelf verstandig op zijn site:
quote:
Tuurlijk wil ik mijn oude teammaat Christijan ook ff feliciteren met zijn contract bij Midland. Zelf zijn we natuurlijk ook flat out bezig met volgend jaar dus ik hoop jullie asap ook goed nieuws te melden
pi_31922494
Waarom maken we er in NL toch altijd zo'n soap van.. Of is dat in Brazilie ook, dat getreiter tussen bv. massa en pizzonia
Where facts are few, experts are many.
pi_31922869
Rosberg naar Williams. Was te verwachten:

bron
V10
pi_31924005
quote:
Op donderdag 3 november 2005 07:27 schreef multatuli het volgende:
Ah, het moddergooien is nu ook in het Doornbos kamp populair geworden:

"3-11 - Marco Zecchi, de manager van Robert Doornbos, is ziedend op Christijan Albers. Dit naar aanleiding van Albers’ uitspraken over diens pupil in het vorige nummer van FORMULE 1. In de nieuwste uitgave slaat de Italiaan terug.

Albers plaatste tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen een frontale aanval op zijn teamgenoot bij Minardi die hij onder meer gebrek aan inzet en technische kunde verweet. Zecchi vindt het ’eerlijk gezegd allemaal behoorlijk triest.’ ,,Als hij dan zo gefrustreerd is moet hij naar Amerika gaan", zegt Zecchi. ,,En daar een psychiater bezoeken om zijn systeem eens na te laten kijken."

Volgens Zecchi heeft Albers, die hij omschrijft als een ’jaloerse idioot’, laten zien niet thuis te horen in de Formule 1. ,,Formule 1 is geen sport voor zwakkelingen", meent de Italiaan. ,,Hij zou beter moeten weten, zo graaft hij zijn eigen graf."

,,Als hij dan zo goed is", sneert Zecchi. ,,Waarom rijdt hij dan niet bij McLaren of vervangt hij Schumacher niet bij Ferrari? Albers is de tweede keus van elk team in de paddock en hij mag echt in de kerk een kaars opsteken dat Robert niet al in Australië voor Minardi reed, want dan was Albers nooit in gesprek geweest met teams voor volgend seizoen."

Hij zei dit vast voordat bleek dat Albers eerste keus bij Midland was, maar toch vrij triest allemaal.
Waar Albers nog een klein beetje met argumenten aankwam doet deze persoon dat dus absoluut niet. triest figuur
pi_31926852
Wat vinden we eigenlijk van Nico Rosberg, WIlliams' laatste aanwinst? Ik kan me nog herinneren dat hij op de Masters ooit op een pussy-wijze het veld moest verlaten, en zelfs door zijn vader hiervoor ernstig bekritiseerd werd. Echter, ik heb hem dit jaar een ijzersterk GP2-seizoen zien meemaken en hij werd m.i. ook de terechte kampioen, al had misschien iedereen zijn kaarten vooraf op Kovalainen gezet.
pi_31927355
quote:
Op donderdag 3 november 2005 07:27 schreef multatuli het volgende:
Ah, het moddergooien is nu ook in het Doornbos kamp populair geworden:

"3-11 - Marco Zecchi, de manager van Robert Doornbos, is ziedend op Christijan Albers. Dit naar aanleiding van Albers’ uitspraken over diens pupil in het vorige nummer van FORMULE 1. In de nieuwste uitgave slaat de Italiaan terug.

Albers plaatste tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen een frontale aanval op zijn teamgenoot bij Minardi die hij onder meer gebrek aan inzet en technische kunde verweet. Zecchi vindt het ’eerlijk gezegd allemaal behoorlijk triest.’ ,,Als hij dan zo gefrustreerd is moet hij naar Amerika gaan", zegt Zecchi. ,,En daar een psychiater bezoeken om zijn systeem eens na te laten kijken."

Volgens Zecchi heeft Albers, die hij omschrijft als een ’jaloerse idioot’, laten zien niet thuis te horen in de Formule 1. ,,Formule 1 is geen sport voor zwakkelingen", meent de Italiaan. ,,Hij zou beter moeten weten, zo graaft hij zijn eigen graf."

,,Als hij dan zo goed is", sneert Zecchi. ,,Waarom rijdt hij dan niet bij McLaren of vervangt hij Schumacher niet bij Ferrari? Albers is de tweede keus van elk team in de paddock en hij mag echt in de kerk een kaars opsteken dat Robert niet al in Australië voor Minardi reed, want dan was Albers nooit in gesprek geweest met teams voor volgend seizoen."

Hij zei dit vast voordat bleek dat Albers eerste keus bij Midland was, maar toch vrij triest allemaal.
Niks triest en een grote kern van waarheid. Kamp Albers ligt helemaal niet zo lekker bij de teams. Dat hij bij Midland terecht kon ($5 mil tegen Nicky's $1 mil voor een team dat het geld echt niet nodig heeft) is imo pure mazzel. Natuurlijk valt Chris op vanwege zijn talenten maar hij en Lodewijk vallen nog veel meer op door hun uitspraken en steken onder water.

Ga er maar van uit da RD een contract op zak heeft anders zou Zecchi niet (zo laat nog) met een reaktie komen.
Calm down, please!
pi_31928869
Michael Schumacher: Nieuwe kwalificatie is slechte grap

Michael Schumacher is niet blij met de nieuwe kwalificatie. De zevenvoudig wereldkampioen zag als een van de oudgedienden de kwalificatie de laatste jaren meerdere keren veranderen. Ook voor volgend jaar staat een nieuw systeem op touw. Dan verdwijnt het tijdrijden-in-je-remi en mogen alle coureurs weer tegelijkertijd hun tijd klokken.

Nadat tweemaal de slechtste vijf (of zes bij deelname van Super Aguri Racing) coureurs zijn afgevallen mogen de beste tien coureurs hun tijd om de poleposition klokken. Hoewel met de nieuwe opzet meer climaxmomenten worden gerealiseerd heeft deze niet de voorkeur van een redelijk aantal coureurs.

Terwijl Christian Klien zich bijvoorbeeld een voorstander van het nieuwe systeem verklaarde was Michael Schumacher juist faliekant tegen de verandering. "Wat hier bedacht is is gewoon een slechte grap. Het gaat me hier niet eens over de komst van de V8-motoren maar over de kwalificatie", aldus de Duitser in Motorsport Aktuell.

De kwalificatie had zijn goedkeuring mede te danken aan de druk van de FIA. Die zette de teams min of meer onder druk om met een oplossing te komen tijdens de verandering van de Formule 1-commissie, omdat deze allen hadden gezegd dat het huidige systeem geen vervolg diende te krijgen. Dat is Schumacher echter in het verkeerde keelgat geschoten. "Ik ben mogelijk nog meer teleurgesteld in de manier waarop de FIA de gesprekken en haar ideeën uiteindelijk heeft gerealiseerd."

BRON

M. Schumacher bekritiseert nieuwe regels

Ferrari rijder Michael Schumacher heeft het feit dat de Formule 1 constant de regels verandert bekritiseerd. De zevenvoudige wereldkampioen zegt dat het zinloos begint te worden.

De Duitser, 36 jaar, verwees naar de laatste reeks van wijzigingen die ingevoerd werden voor volgend seizoen, inclusief een alweer veranderde kwalificatie en het schrappen van de één-band-per-race regel.

"De regels veranderen voortdurend, ze keren terug naar oude regels of ze verzinnen er nieuwe," vertelde hij aan een Duits magazine. "Het is een echte schijnvertoning."

BRON
pi_31928967
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Schumacher & nieuwe regels
en hij heeft nog gelijk ook vind ik.
V10
pi_31929166
ik ben het wel eens met dit kwalificatiesysteem ten opzichte van dat van 2005 maar het moet wel een keer afgelopen zijn met jaarlijks nieuwe regels!

Als F1 de koningsklasse is dan moet je juist daar kunnen vergelijken (wie de beste is), ook over meerdere jaren. Dat kan niet als de regels ieder jaar veranderen. Ik zie de gesprekken over 5 jaar al... als Shumi is gestopt: "Shumi was de beste", "Ja maar toen reden ze nog zo en zo dus dat kan je niet vergelijken"

Ik ben F1 fan omdat je, ongeacht je voorkeur, naast iedereen kunt gaan zitten bij een wedstrijd en met bijna iedereen een leuk gesprek kunt aangaan. Dit in tegenstelling tot, bijv., voetbal. Maar bij voetbal kunnen we wel een aantal decennia terug kijken en een mening geven over wie de beste voetballer is. Ik zou willen dat F1 ook wat meer die kant op ging.
Calm down, please!
pi_31929555
Ik zie m.i. helemaal geen nadelen aan de kwalificatie zoals dit het afgelopen jaar is geweest an sich. Ware het niet dat er een belachelijke subregel aan toegevoegd werd dat men met de afgetankte hoeveelheid de race moest aanvangen. Dit maakte het zo'n speculatief en raar kwalificatieverhaal.
pi_31929855
quote:
Karthikeyan staat op Midland lijstje [03 november - 10:20]

De F1 droom van Narain Karthikeyan is nog niet over. De Indiër zou nog in de running zijn om het tweede Midland zitje in te palmen.

Nu Minardi rookie Christijan Albers volgend seizoen uitkomt voor Midland, werd er gedacht dat de Indiër zijn zinnen ging gezet hebben op het vrijdagszitje bij Williams.

Maar een nieuw artikel in The Hindu vertelt dat Narain op een "lijst met drie namen staat" om de teamgenoot van Albers te worden.

Het management van Karthikeyan kon nog geen commentaar geven hierop, maar er wordt verwacht dat Narain het racen zal verkiezen.
precies wat Albers nodig heeft
Calm down, please!
pi_31929969
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:24 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

precies wat Albers nodig heeft
Juist niet imo. Als Albers wil laten zien wat ie waard is heeft hij een teamgenoot nodig die mistens zo goed is, zo niet beter dan hij. (voor zover je talent in een F1-wereld kan vergelijken) Dat is die Indiër niet imo.
V10
pi_31929970
Niet nog een jaar Karthikeyan. Wat een bagger coureur

Ik heb nu al een hekel aan Midland.
pi_31929988
O, maar ik vind die Indier helemaal niet slecht hoor. Mag van mij best in de F1 blijven.
pi_31931470
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:29 schreef HPoi het volgende:
O, maar ik vind die Indier helemaal niet slecht hoor. Mag van mij best in de F1 blijven.
De man mist snelheid en maakt teveel foutjes. Wat vind jij dan goed aan hem?
pi_31931744
De V10's van STR (voormalig Minardi) gaan begrenst worden op 16.500 rpm en een air-restrictor van 77mm. Volgens deze bron is dat goed voor 750 pk, wat zo'n 30 pk meer is dan wat men denkt te kunnen halen uit die 2.4l V8'tjes.

bron en bron
V10
pi_31931899
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:17 schreef kriele het volgende:

[..]

De man mist snelheid en maakt teveel foutjes. Wat vind jij dan goed aan hem?
Hij was de eerste helft (iets minder dan de helft) beter en sneller dan Monteiro. Veel foutjes zijn er niet, in vergelijking met andere rookies zou ik zeggen evenveel foutjes als andere rookies. Andere helft zakte hij in en was Monteiro meestal sneller. Maar dit wijt ik meer aan omstandigheden binnen het team Midland. Ik heb toch een paar leuke acties gezien van de Indier (o.a in Spa), ook heeft hij geen domme acties uitgehaald waar andere de dupe van werden dacht ik. (Monteiro wel, die klapte op JPM, en ik wijt die klap aan Monteiro ja)
pi_31932032
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Michael Schumacher: Nieuwe kwalificatie is slechte grap

BRON

M. Schumacher bekritiseert nieuwe regels

BRON
Update 15:33

Net als Jenson Button eerder deze week meldt Michael Schumacher ook dat zijn bewoordingen verkeerd geïnterpreteerd zijn. Op zijn internetsite meldt de Duitser dat hij het allemaal niet zo bedoelde. "Ik heb het gevoel dat een aantal van mijn uitlatingen verkeerd geïnterpreteerd werd. Ik heb er voor ingestaan dat de regels niet elk jaar zouden moeten veranderen."

"Dat betekent echter niet, dat ik de nieuwe regels bekritiseer. Ik ben zelfs van mening dat de meeste van de nieuwe regels gewoon positief zijn. De terugkeer van de bandenwissels is bijvoorbeeld vanuit veiligheidsoogpunt zeker een vooruitgang. Hoe de kwalificatie uitpakt moeten we afwachten, maar de invoering van de V8 is op het gebied van de veiligheid zeker zinvol", ontkracht de zevenvoudig wereldkampioen de bewoordingen als verschenen in Motorsport Aktuell.
pi_31932091
Albers blijft in de F1 heb ik begrepen, maar wel als 1e of 2e coureur of word het zo'n test rijden..
pi_31932143
Ex-F1 rijders uiten kritiek op F1
[03 november - 15:41]


De voormalige Grand Prix piloten Alex Zanardi en Emerson Fittipaldi hebben kritiek geuit op de Formule 1. Het duo zegt dat de zogenaamde koningsklasse van de autosport onspectactulair is, ridicuul duur en verstrengeld zit in de regels.

"Is het logisch om in deze Formule 1 te racen, waar indien je geen gekke hoeveelheden geld kunt uitgeven, je absoluut niets kunt uitrichten?" aldus Zanardi, die voor Williams uitkwam in 1999, aan het magazine Autosprint.

Tweevoudige wereldkampioen Emerson Fittipaldi zegt dat hij helemaal niets begrijpt van de nieuwe knock-out kwalificatie die volgend seizoen zal worden ingevoerd.

"En dan bedoel ik vooral de reden waarom enkele wagens wel mogen hertanken na de kwalificatie en anderen dan weer niet," liet hij weten.

Ook huidig F1 piloot, tevens wereldkampioen van 1997, Jacques Villeneuve beschuldigde de F1 teams ervan om enkel maar 20 tot 21 jaar oude jongens in hun cockpits te steken. De Canadees zelf staat op het punt om zijn zitje te verliezen...

"Ze kiezen voor rijders die zitten, de wagen besturen en voor de rest hun mond houden," aldus de Canadees. "Ik ben zo niet."

http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=3863
pi_31932370
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:41 schreef WesHell het volgende:
Albers blijft in de F1 heb ik begrepen, maar wel als 1e of 2e coureur of word het zo'n test rijden..
Racecoureur bij Midland F1, die gele wagens.
pi_31938390
quote:
Verder wist Varossieau nog mede te delen dat:

* Christijan zo’n 5 miljoen meebrengt naar zijn nieuwe werkgever.
* Een tweede Nederlander (in een racestoeltje) uitgesloten is. Dit was bij de onderhandelingen een van de voorwaarden voor het Nederlandse kamp.
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=

albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert
пусть всегда будет солнце
pi_31940430
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:37 schreef MoChe het volgende:

[..]

http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=

albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert
Doornbos had zijn eigen kansen om bij Midland te rijden al verspeeld hoor.
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:19:04 #155
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31946300
maar om nou in je contract te zetten dat je een ander nederlander er niet bij wil vind ik schandalig
пусть всегда будет солнце
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 01:31:18 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31948310
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:37 schreef MoChe het volgende:

[..]

http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=

albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert
Pastoreli mag dus ook niet invallen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 4 november 2005 @ 03:25:20 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_31950082
Hou toch op over die Albers en Doornbos, als je in je tweede seizoen een zak geld mee moet brengen ben je gewoon niet goed genoeg, ik heb van beiden niets geweldigs gezien het afgelopen seizoen.
pi_31950355
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.

Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
Nog maar een keer dan....
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 4 november 2005 @ 07:31:56 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_31950738
Ik vond het zowiezo een blunder van Minardi om 2 nederlanders te laten rijden in het team, maar ja (geld)nood breekt wetten.
Als je 5 miljoen Euro investeert wil je uiteraard wel exposure en dat krijgt Albers nu wel want ik denk niet dat Doornbos nog ergens een stoeltje zal bemachtigen, tenminste niet als 1e of 2e man.
Laten we maar zien hoe Albers het er vanaf brengt maar in mijn ogen wordt Midland de Minardi van 2006, achteraan rijden dus...
pi_31962658
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 07:31 schreef Tarado het volgende:
Ik vond het zowiezo een blunder van Minardi om 2 nederlanders te laten rijden in het team, maar ja (geld)nood breekt wetten.
Als je 5 miljoen Euro investeert wil je uiteraard wel exposure en dat krijgt Albers nu wel want ik denk niet dat Doornbos nog ergens een stoeltje zal bemachtigen, tenminste niet als 1e of 2e man.
Laten we maar zien hoe Albers het er vanaf brengt maar in mijn ogen wordt Midland de Minardi van 2006, achteraan rijden dus...
Deze "blunder" zorgde er wel voor dat Minardi, voor hun doen, een heel goed seizoen hebben gedraaid.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:21:50 #161
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31963799
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:45 schreef kriele het volgende:

[..]

Deze "blunder" zorgde er wel voor dat Minardi, voor hun doen, een heel goed seizoen hebben gedraaid.
vooral het 2e helft van het seizoen ging erg goed
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31967517
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:21 schreef JPM01 het volgende:

[..]

vooral het 2e helft van het seizoen ging erg goed
idd met doornbos ging het wel een stuk beter met minardi
pi_31967624
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

idd met doornbos ging het wel een stuk beter met minardi
Eerder dankzij de nuttige input van Albers en Friesacher, die twee hebben naar mijn idee echt heel goed werk verricht m.b.t. de ontwikkeling van de PS05. Met alle respect naar Doornbos hoor maar yoen hij instapte was de grootste sprong voorwaarts al gemaakt door Minardi, daarna is nog weinig gewonnen maar kon het team echt gaan profiteren van het goede werk.

[ Bericht 13% gewijzigd door erikh op 04-11-2005 19:13:10 ]
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:22:27 #164
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31969006
Uiteraard, daaom is Friesacher ook uit die auto gezet

Trouwens, wanneer Karthikeyan naar Midland zou gaan zie je gelijk wat de ambities zijn van ze. Ze kunnen beter het geld wat Albers meebrengt gebruiken om een goede coureur aan te trekken. Maar ben toch wel benieuwd hoe het Albers-kamp daarop zou reageren, wanneer de teambaas van Midland ze een papiertje met het rekeningnummer van z'n collega in hun handen duwen met de melding dat de 5 miljoen daar naar overgemaakt dient te worden
pi_31987412
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:22 schreef twi het volgende:
Uiteraard, daaom is Friesacher ook uit die auto gezet
Sponsorgelden ring a bell
pi_32000293
Twi let daar niet op; hij kijkt F1 voor de poppetjes

Even serieus over de vraag hierboven of minardi nou baat had bij de double dutch qua snelheid. Ik had even tijd over en dan slingeren we excel en de handige database op /www.f1db.com aan.

Eerst even de stelling: JPM01 beweert dat Minardi vooral het tweede deel beter ging rijden. Wel hoe toets je dat. Je wil Minardi dus met de rest vergelijken. Met een top team zijn er veel mogelijkheden, maar met een team dat vreselijk veel problemen met de auto heeft en vaak uitvalt heb je niks aan punten (:)), finish plaatsen etc. Kwalificaties hebben ook geen zin want daar speelt strategie (banden/benzine) een veel te grote rol.

Oplossing: snelste raceronde. Zelfs minardi lukte het om iedere race wel even zonder problemen te rijden, dus dat nemen we als criterium. We vergelijken iedere race de snelste rondetijd overall met de snelste rondetijd van Minardi (ongeacht de rijder).

De uitslag lijkt JPM gelijk te geven. In de tijd van Friesacher was het gemiddelde verschil per wedstrijd 5,10 sec tov de topper. In de tijd van Doornbos 4,80. MAAR daar zit natuurlijk de VS tussen en dat vertekent volstrekt. Het verschil met Ferrari is niet representatief voor het verschil met de echte top. Laten we die race eruit dan blijkt het 4,54 in de Friesacher periode.

Conclusie: Minardi is na de komst van Doornbos verder achter geraakt op de top.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32000868
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:58 schreef multatuli het volgende:
Om je statistische methode te perfectioneren had je beter gewoon voor de twee situaties met outliers kunnen werken en de verschillen niet afzetten tegen de top iedere keer, maar tegen drie teams. Daarmee verhoog je de stabiliteit van je gegeven en daarmee de betrouwbaarheid van de uitspraak die je doet.

Overigens vergeet je één aspect die de causale relatie die jij legt onderuit haalt. Het is algemeen bekend in de Formule 1 dat de ploegen met een hoger budget gedurende het seizoen verder weglopen bij de kleinere teams. Zeker dit jaar zal dat effect versterkt zijn doordat voor het jaar alle effecten van de nieuwe regels voor teams zorgden dat ze minder geperfectioneerd aan het seizoen begonnen en er daarom meer konden doorontwikkelen.

Ik denk dat hoeveel cijfers je ook verzamelt en tegen elkaar afweegt, je hier niet tot een zinnige uitspraak gaat komen. Je zal namelijk nooit een beeld hebben op een aantal andere factoren die van belang zijn voor de ontwikkeling van de auto.

Overigens is de hele Doornbos-Albers discussie een beetje flauw aan het worden. Albers heeft voorlopig de kans om zich in 2006 te bewijzen en Doornbos nog niet. En daar draait het tenslotte om. Iedereen weet dat er buiten de Formule 1 net zoveel goede, zo niet betere, coureurs rondrijden als in de Formule 1. Het gaat er echter om dat je ieder jaar de kans hebt om jezelf te ontwikkelen en om vooruit te komen.
pi_32001524
Ik wou niks over de Albers / Doornbos verhouding zeggen. Daar heb ik ook cijfers over, maar die staan hierboven niet. Het ging me puur om de Minardi vs the rest.

Qua statistiek had ik al gekeken of het beter werd met middelen, maar dat bleek niets uit te maken. Als ik weer eens tijd over heb zal ik de slechtste 3 teams vergelijken met de leider. Die zouden volgens jouw redenering immers dezelfde trend moeten vertonen. Je mag er ook zelf wat tijd in stoppen natuurlijk om je bewering te staven
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32056837
quote:
Schumacher loopt enkelblessure op
Het is duidelijk niet het jaar van Michael Schumacher. De Duitser kende dit seizoen in de Formule 1 weinig geluk en ook voetballen gaat hem inmiddels niet meer zo goed af. De onttroonde wereldkampioen ging dit weekend in een competitiewedstrijd met zijn Zwitserse club door zijn enkel.

Hoewel de blessure van Schumacher mee valt, moet hij het voorlopig even rustig aan doen. Direct na de wedstrijd is de enkel van de Duitser ingepakt in het ijs. Schumacher voetbalt in Zwitserland voor Echichens, een team dat uitkomt in de derde divisie van het Zwitserse voetbal.
bron
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 november 2005 @ 14:40:39 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32056990
omg:
quote:
Van der Merwe snelste F1-coureur ooit
Bonneville 400: BAR rijdt officieus 415 km/u

De magische grens van 400 kilometer per uur, dat is wat BAR wilde doorbreken tijdens haar zoektocht naar de daadwerkelijke snelheid van een Formule 1-bolide. BAR is inmiddels het snelste F1-team aller tijden. Officieus althans. Tijdens een shakedown op Mojave Airport reed Alan van der Merwe 415 km/u.

Dit betekent dat de Zuid-Afrikaan als eerste Formule 1-coureur harder is gegaan dan 400 kilometer per uur. De shakedown vond plaats op een landingsbaan van het Mojave Airport in Californië. De recordpoging zou eigenlijk plaats moeten vinden op de zoutvlaktes van Bonneville, maar deze zijn nog steeds te nat om een echte poging te wagen.

Het team benadrukt daarom dan ook dat het niet om een officiële poging ging. ,,We wilden gewonen even de systemen checken. Het is een belangrijk onderdeel van het uiteindelijke doel. Het is nog steeds de bedoeling een record neer te zetten in Bonneville, maar het is daar zo nat dat we tot 2006 moeten wachten", legt een woordvoerder uit.

Gedurende één van zijn drie runs bereikte Van der Merwe een snelheid van 415 kilometer per uur. Hij werd onder meer gadegeslagen door een politieagent met een lasergun, die nog nooit in zijn loopbaan iemand met zo’n hoge snelheid had ’betrapt’. Hiermee brak hij het record van een collega, die tot voor kort het bureaurecord in handen had. Hij wist op de snelweg een Porsche-rijder te betrappen bij een snelheid van 273 kilometer per uur. De hoogste snelheid die de lasergun kon meten was 402 kilometer per uur, maar uit data van de BAR-renstal blijkt dat de Zuid-Afrikaan nog wat harder ging. Kortom, de lasergun van de agent kon de snelheid van de F1-bolide niet bijhouden.

,,Het ging perfect", vertelt Gary Savage – technisch directeur van deze operatie – opgelucht na afloop van de shakedown. ,,Dit toont aan dat we op de goede weg zijn en dat we het hele gebeuren professioneel aanpakken. We gaan niet zomaar even hardrijden om onze spullen daarna weer in te pakken."

Volgens Savage kan het officieuze record nog wel wat scherper gesteld worden, want hij meent dat de omstandigheden ver van ideaal waren. ,,Er was nogal wat wind, waardoor het erg stoffig was. Het leek wel een western-flim! Daarom denk ik dat het sneller kan. Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat de wagen aan alle eisen voldeed die aan de F1-auto worden gesteld."
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32057174
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:40 schreef rubbereend het volgende:
omg:
[..]
zonder achterspoiler

Calm down, please!
pi_32060413
Misschien een ideetje voor F1: die spoilers verbieden? Gaan we weer terug naar de bananen van vroeger... Vreselijk mooie race-auto's vind ik dat. En de four-wheel-drift is ook een lust voor het oog.
pi_32082050
quote:
Snaider bedreigd op twee fronten

MidlandF1 baas Alex Snaider wordt geconfronteerd met een tweevoudige crisis nu zijn Midland Group haar belangrijke bron van inkomsten ziet opdrogen. Het Oekraïense staalbedrijf van Snaider zou opnieuw worden genationaliseerd, en zo wordt het voor de Russische Canadees steeds moeilijker om de vereiste 55 miljoen dollar - voor 2006 – bij elkaar te sprokkelen. Tot dusver staan alleen de $14,-mio van de FOM en de $4,-mio van rijder Nicky Pastorelli geboekt. Concreet moet er nog minstens 37 miljoen binnengehaald worden voor 2006.

Maar het is niet allemaal slecht nieuws uit de MidlandF1 hoek. Er zouden voor een tiental miljoen dollar aan sponsorcontract klaar liggen ter ondertekening, en ook Tiago Monteiro hoest ruim 14 miljoen op zijn zitje volgend seizoen. Voorts heeft het team contacten overgemaakt aan Antony Davidson en Takuma Sato, die vrij zijn in te tekenen voor een heel seizoen en hiervoor ook rijkelijk betaald kunnen worden. Naar verluidt zo’n 12 miljoen dollar.
Indien de sponsors tekenen wordt het vooropgestelde budget veilig gesteld, maar zover is het voorlopig nog niet. Tot die tijd financiert Alex Snaider de werking van zijn team uit eigen middelen aangezien de cashflow van het jonge team tot dusver onbestaande is.

Deze financiële situatie zorgt voor wrijving binnen de Oekraïense staalreus. Ed Shifrin – Alex’s partner in de staalactiviteit – heeft hoegenaamd niets te maken met het F1 avontuur van zijn vennoot en heeft problemen met de $80,- mio die Snaider reeds in het project pompte. Shifrin ziet twee scenario’s. Of het F1team trekt zelf de situatie recht, of het F1team wordt voorbereid om verkocht te worden.

Bronnen die interne situatie kennen melden dat, “Ed Shifrin zich voor het eerst echt zorgen maakt over de cash die uit de staalgroep naar het F1team stroomt. Hij meent dat nu al te veel geld werd geïnjecteerd. Shifrin zou van oordeel zijn dat het raceteam een aan nieuwe baas toe is.”

Onder het nieuwe bewind van president Yuschenko worden vele Oekraïense ex-staatsbedrijven opnieuw genationaliseerd. Waaronder ook Snaider’s staalbedrijf [d.i. Zaporozhstal] dat in 2002 door de Midland Group werd gekocht, en naar verluidt vér onder de reële marktprijs, al gold dat voor zowat alle privatiserende transacties die dateren uit de tijd dat president Kuchma nog vrij spel had in Oekraïne. Mensen die vertrouwd zijn met de wereldhandel van staal menen dat niet de 70 miljoen dollar die werd betaald voor Oekraïne’s derdegrootste staalbedrijf een realistisch cijfer was, maar eerder zo’n 1,3miljard dollar, aangezien de nettowinst van de staalafdeling in 2004 zowat het dubbel bedraagt van het oorspronkelijke overnamebedrag.

Indien de nationalisering van Zaporozhstal doorgaat is dit een drama voor Alex Snaider aangezien hij voor de werking van zijn F1team volledig terug valt op de inkomsten uit zijn staalactiviteiten. De onvrede van Ed Shifrin laten vermoeden dat teambaas Colin Kolles snel baan zal moeten ruimen voor gedelegeerd bestuurden [en ex-Jordan] Ian Philips. Insiders voorspellen dat de verwijdering van Kolles geen eenvoudige operatie zal worden.

Snaider reageert eerder rustig op de situatie, “Dit is een uitdaging. En ik houd van uitdagingen. Wij zijn het anders wel gewoon van te werken in moeilijke omgevingen.”
bron

Zoals ik al zei: Midland wordt het nieuwe Minardi (achterhoedeteam) en Albers heeft dus een te snelle keuze gemaakt.
Calm down, please!
pi_32083497
"en ook Tiago Monteiro hoest ruim 14 miljoen op zijn zitje volgend seizoen. Voorts heeft het team contacten overgemaakt aan Antony Davidson en Takuma Sato, die vrij zijn in te tekenen voor een heel seizoen en hiervoor ook rijkelijk betaald kunnen worden. Naar verluidt zo’n 12 miljoen dollar.
"
Verbijsterend dat Tiago zo veel geld meeneemt om te mogen rijden. Verder begrijp ik van het vervolg van de zin niets. 'Contacten overgemaakt' ? vrij zijn in te tekenen en rijkelijk betaald kunnen worden? Door wie dan? En hoeveel rijders gaat dat team dan hebben. Ik weet dat Belgen anders schrijven maar van dit gedeelte kan ik echt geen chocola maken.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32083719
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:37 schreef multatuli het volgende:
Verbijsterend dat Tiago zo veel geld meeneemt om te mogen rijden. Verder begrijp ik van het vervolg van de zin niets.
Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.
pi_32085117
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:45 schreef mbn het volgende:

[..]

Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.
Albers dokt $5 mil
Calm down, please!
pi_32091150
Ik snap er niks van.
Hoe kan dit nu? Hoe kan een bedrijf weer ineens staats worden?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 november 2005 @ 16:41:21 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32091466
gewoon opeisen, simpel as that
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32094614
Ik vind het feit dat Adrian Newey bij McLaren vertrekt eigenlijk wel heel verrassend.
Calmer than you are
pi_32096123
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:45 schreef mbn het volgende:

[..]

Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.
Grappig dat het in Portugal wel kan. Het enige wat Royal Dutch Shell graag doet in Nederland is de benzineprijs verhogen.

Bleh echt een multinational waar ik op kots.
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het feit dat Adrian Newey bij McLaren vertrekt eigenlijk wel heel verrassend.
Ja dat is echt een enorme verrassing.
  Redactie Sport dinsdag 8 november 2005 @ 19:36:09 #181
109131 crew  sportfreak
pi_32096262
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:31 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Grappig dat het in Portugal wel kan. Het enige wat Royal Dutch Shell graag doet in Nederland is de benzineprijs verhogen.

Bleh echt een multinational waar ik op kots.
En het sponsoren van een italiaans team met een Duitser en een Braziliaan als coureurs.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 november 2005 @ 00:09:24 #182
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32104861
Red Bull is bezig zich flink op te werken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32105400
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het feit dat Adrian Newey bij McLaren vertrekt eigenlijk wel heel verrassend.
Nou ja, paar jaar geleden wilde hij eigenlijk ook al weg..
pi_32105579
Dit gedoe dus..

Jaguar Threaten to Sue McLaren

Sunday June 3rd, 2001

Jaguar Racing say they are considering legal action against McLaren and their Formula One rivals' technical director Adrian Newey.

Jaguar announced on Friday that Newey, Formula One's top designer, had signed to join them from next year but only hours later McLaren issued a statement saying he would be staying.

The latest stage in the saga came on Monday when Jaguar issued another statement, saying: "Adrian Newey has a legally binding contract with Jaguar Racing and this has been confirmed by Queen's Counsel.

"As things currently stand, Adrian Newey has indicated that he will not honour that contract. We are, therefore, considering legal action against both Adrian Newey and McLaren International."

Jaguar chief Bobby Rahal was quoted in a Sunday newspaper as saying: "It's not a question of a man's word. I have been talking to Adrian for six months about this. There has been a breach of contract and we are going to defend our rights."
pi_32115886
Ik vind het feit dat Newey weg gaat bij McLaren niet DE verrassing, maar eerder het feit dat hij kiest voor RedBull. Ik dacht dat hij na zijn periode bij McLaren zeiljachten wilde gaan ontwerpen? Ben tevens benieuwd wat het RB in de toekomst gaat brengen; zou dit dan nu toch het nieuwe Benetton worden?
pi_32117062
Voor Albers is het iig wel goed nieuws want als Newey in februari naar RB gaat is het veel te laat om nog een nieuw chassis voor het RB2 team te ontwikkelen en rijden ze dus vrijwel zeker in de Minardi van dit jaar.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 9 november 2005 @ 16:36:47 #187
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_32120657
Nu adrian newey naar red bull gaat ontwerp hij zeker nog wel de mclaren van 2006 en waarom haalt red hem in februari dan hebben ze toch zeker al een auto ontworpen?
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_32121198
Ik denk dat Newey een contract tot en met eind februari heeft...
  donderdag 10 november 2005 @ 05:43:51 #189
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32138617
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:35 schreef Rory78 het volgende:
Ik vind het feit dat Newey weg gaat bij McLaren niet DE verrassing, maar eerder het feit dat hij kiest voor RedBull. Ik dacht dat hij na zijn periode bij McLaren zeiljachten wilde gaan ontwerpen? Ben tevens benieuwd wat het RB in de toekomst gaat brengen; zou dit dan nu toch het nieuwe Benetton worden?
Dit zou best een tussen fase kunnen zijn van Het Red Bull Ferrari team, op het moment dat Schumacher stopt zal het Ferrari team z'n budget niet meer rond kunnen krijgen omdat ze volledig extern gefinancierd worden en die sponsors dit doen ivm Schumacher en heeft Red Bull een van de beste chassis en een van de beste motoren en zal dit het eerste Ferrari team worden. Het is een theorietje.
pi_32145548
Ik denk dat je te ver bent doorgeschoten met je theorie. Ferrari zal NOOIT haar raceteam opgeven, omdat het DE reden van haar bestaan is. Bovendien zijn m.i. de sponsoren niet per se op Schumacher afgekomen, maar ook op de naam Ferrari. Ik denk dat ze wel zullen blijven en zeker als Massa komend jaar verrassend zou gaan presteren. Je moet die link RB-Ferrari ook weer niet te nauw nemen. Dat is ook jaren gezegd over Sauber en zie waar zij nu staan...
Ik denk dat de toekomst van RB eerder de richting uitgaat van een exclusieve motorenbouwer aan zich binden, zodra de kans zich voordoet. Misschien is die Cosworth wel DE verrassing van komend seizoen en koopt Dieter die hele fabriek wel op; you'll never know...
  vrijdag 11 november 2005 @ 04:59:59 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32169854
Ja het is ook maar een theorie, Dieter wil hoe dan ook wereldkampioen worden en jouw suggestie dat hij Cosworth misschien koopt is een zeker ook een mogelijkheid. Het is wel zo dat Ferrari voor Schumacher qua prestaties en budget een stukje minder was dan nu met Schumacher en als hij stopt zal de sponsoring absoluut gaat zakken, Fiat heeft geen geld en Ferrari is zelf ook te arm om F1 te bekostigen.
pi_32170944
Ik moet toegeven dat er zeker wel wat in zit bij je theorie...
Echter, Ferrari heeft altijd auto's verkocht om te kunnen racen en nooit andersom zoals dat bij Porsche wel het geval is (quote directeur Porsche zelf). De enig denkbare optie om te blijven overleven is een min of meer soort van fusie, mocht het ooit echt fout gaan. Gelukkig zijn die bakken duur zat en zal de winstmarge per stuk flink zijn, dus als de naam Ferrari nog lang goed genoeg blijft om te blijven verkopen, dan is er voorlopig nog geen vuiltje aan de lucht. Of Fiat nu wil/kan of niet.
pi_32187569
NU.NL:
Tiago Monteiro wordt de nieuwe teamgenoot van Christijan Albers. De Portugees vertelde tijdens een gala dat hij zijn contract met het Midland team heeft verlengd. De officiële bevestiging laat wel nog even op zich wachten.

“Ik ben opgelucht nu de deal eindelijk rond is en kijk nu uit naar de wintertests”, vertelde Monteiro aan iedereen.


De Portugees reed dit seizoen al voor Jordan, nu Midland, en liet een goede indruk achter. Dat leverde hem de interesse van Frank Williams op, maar Monteiro verkoos een tweede jaartje Midland boven een testcontract bij Williams. Monteiro krijgt in 2006 Christian Albers als teamgenoot en hoopt op een vlotte samenwerking met de Nederlander.

De officiële bevestiging van de contractverlenging laat wel nog even op zich wachten. Midland teambaas Colin Kolles heeft het voorlopig enkel over een “optie” en hult zich verder in stilzwijgen
---

Maar ja, silly season dus nog maar even afwachten. Het was wel mijn hoop, de rookie van het jaar 2005 vs albers.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32187995
Oh ja, tijd voor een quiz lijkt me nu de winterstop definitief is. Wie het snelst het goede antwoord op drie vragen geeft mag er zelf weer drie verzinnen. Leuk idee?

Ik trap af:
- welke vrouw boekte de beste resultaten in de F1
- noem een familie (of meer) waarvan er minstens drie in de F1 gereden hebben
- welke coureur heeft de meeste kilometers in een F1 wagen gereden.


Aanvulling bij onoplosbaar verschil van mening over het correcte antwoord beslist Walter_Sobchak want die lijkt me de grootste feitenkennis te hebben en je moet nu eenmaal een arbiter hebben, maar google zal meestal de waarheid wel boven tafel krijgen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 11 november 2005 @ 23:22:27 #195
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_32193569
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het feit dat Adrian Newey bij McLaren vertrekt eigenlijk wel heel verrassend.
Het was toch al een tijdje bekend dat Newey zijn contract bij McLaren zou uitdienen en daarna de formule 1 zou verlaten?
Dat hij nu bij RBR aan de slag gaat verrast me wel een beetje, maar die staan dan ook met een enorme zak geld te rammelen.
  zaterdag 12 november 2005 @ 11:52:06 #196
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32200855
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:54 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, tijd voor een quiz lijkt me nu de winterstop definitief is. Wie het snelst het goede antwoord op drie vragen geeft mag er zelf weer drie verzinnen. Leuk idee?

Ik trap af:
- welke vrouw boekte de beste resultaten in de F1
- noem een familie (of meer) waarvan er minstens drie in de F1 gereden hebben
- welke coureur heeft de meeste kilometers in een F1 wagen gereden.


Aanvulling bij onoplosbaar verschil van mening over het correcte antwoord beslist Walter_Sobchak want die lijkt me de grootste feitenkennis te hebben en je moet nu eenmaal een arbiter hebben, maar google zal meestal de waarheid wel boven tafel krijgen.
1.Lella Lombardi (tenminste kwa punten)
2.Brabham (Jack, Gary (hoewel slechts 2 voor-kwalificaties) David)
3.Patrese (?)
De Narcis van Gabon
pi_32201900
Nog wat regeltjes: niet zeggen nul goed, of twee fout oid want dan maak je het de anderen te makkelijk.

Reactie op PogueMahone: vraag twee is bedoeld als in de F1 race(s) gereden hebben.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zaterdag 12 november 2005 @ 13:16:57 #198
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32202789
ah, fittipaldi natuurlijk
De Narcis van Gabon
pi_32215679
De prijs gaat er nog niet uit, maar ja het is ook zo'n stormloop topic dat ik moeite heb de score bij te houden
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32215768
Ik dacht trouwens dat Robert Doornbos afgelopen week met nieuws zou komen...
Dat had ie anderhalve week geleden toch gezegd op RTL7 ?
Burnt to the core but not broken
  zondag 13 november 2005 @ 10:03:14 #201
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_32225507
Morgen komt Mark Webber z'n nieuwe BMW presenteren in Melbourne
vanaf 12 uur.. dus ik sta er al om 7 uur om het goed te kunnen zien..
zal ff kijken of ik de foto's online kan zetten.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zondag 13 november 2005 @ 10:40:11 #202
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32225970
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 21:19 schreef multatuli het volgende:
De prijs gaat er nog niet uit, maar ja het is ook zo'n stormloop topic dat ik moeite heb de score bij te houden
dan verander ik mijn antwoorden in:

1.Lella Lombardi
2.De familie Fittipaldi (Emerson, Wilson en Christian)
3.Het zal wel Schumi intussen wel wezen
De Narcis van Gabon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')