abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31868226
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:25 schreef multatuli het volgende:

[..]

Walter, je doet nu net alsof ik Robert afkraak, maar dat doe ik helemaal niet. Ik vind dat zijn prestaties die verheerlijking in de pers en op dit forum niet rechtvaardigen. Meer niet.

Verder praat ik niks goed, maar licht ik toe waarom de sponsors van Albers niet blij waren met de 'verdunning' van de aandacht die nu optrad. Dan kan iedereen wel complotten vermoeden of gaap smileys plaatsen maar van sponsor contracten heb ik toevallig echt verstand en ik verzeker je dat dit een voorwaarde was om dat geld in Albers te stoppen.
heb ik verder geen verstand van

ik maak alleen zooi roze
Calm down, please!
pi_31868396
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Het F1 seizoen dan?

Hongarij: RD voor CA in de race
Turkije: RD eindigt voor CA, ook in kwalificatie
Monza: zie Turkije
Spa: sneller in kwalificatie dan CA
Brazilie: CA sneller dan RD
Suzuka: eindigt voor CA in de race
China: idem als Suzuka.

Waar CA al 12 races heeft kunnen wennen aan Minardi, krijgt ie ze toch aardig voor de kiezen van RD vanaf Hongarije/Turkije. Als RD al matig is, dan is CA nog matiger.
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.

Verder heb je met je laatste post groot gelijk. Die overzichtjes van kwali en race uitslagen werken niet goed als mensen zonder benzine gaan rijden of de auto's niet betrouwbaar zijn. Ik vermoed dat je met een zelfde lijstje kan aantonen dat Montoya beter is dan Kimi
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31868576
quote:
Hoi

Je bent achtste geworden in de einduitslag van de FOK! F1 manager en daardoor heb je een Albers-Cap 2005 gewonnen. (Zie ook http://sport.fok.nl/f1/nieuws/18694)

We zouden graag je adresgegevens willen hebben, zodat we de prijs naar je kunnen opsturen.

Met vriendelijke groeten

Nuongirl
Site-Admin FOK!Sport


Zal mooi passen bij de caps die ik vandaag heb gekregen thanx Rob


gooi mij maar weg
Calm down, please!
pi_31868873
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ow je bedoelt die totale vernedering door Marc Webber in de F3000? Of die jarenlange kartervaring die hem na tig jaar 's in de F3 kreeg. Hoe ie kampioen is geworden is mij een raadsel, maar zijn F3000 seizoen wat bepaald niet goed. Zijn DTM jaren waren prima maar ik zie een Schneider ook niet echt in de F1 komen. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.
pi_31869122
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]
<knip: dat deel had ik al op gereageerd>

Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.
Gek in de buitenlandse pers wordt het feit dat Albers zo goed reed terwijl hij al jaren niet meer in een single seater zat juist genoemd.

Zie bijv de 'Analyse der 'F1Total.com'-Experten:
Marc Surer: "Er hat sich unheimlich gesteigert. Am Anfang hat man gemerkt, dass er sich schwer tut, was auch verständlich ist, wenn man vom Tourenwagen- in den Formelsport wechselt. Das war trotz seiner Formel-3-Erfahrung ein Riesenschritt. Später wurde er aber konstant immer besser."

of nog duidelijker:

BBC "The former Mercedes DTM star has impressed observers on his debut season however, particularly considering his lack of recent single-seater experience in comparison to 2005 team-mates Robert Doornbos and Patrick Friesacher."

Zien al die experts in het buitenland het nu zo verkeerd of hebben veel Nederlandse racefans meer oog voor haarcreme dan voor racen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31869130
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:50 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.
op je 16de competitie rijden is iets anders dan op je 16de beginnen.
Calm down, please!
pi_31869412
"Zoals de meeste coureurs begon ook Christijan Albers in de kartsport. Maar vergeleken met zijn leeftijdsgenoten in de racewereld, duurde het bij Albers wat langer voordat hij zijn debuut maakte. De Formule 1-coureurs Fernando Alonso (23 jaar) en Nick Heidfeld (27 jaar) zaten al op hun derde en zevende jaar voor het eerst in een kart. Bij Christijan Albers duurde het tot zijn vijftiende voordat hij zich in een kart waagde. Dit was tijdens een bedrijfsuitje van zijn vader, dat op een indoor kartbaan plaatsvond. Hij pakte die dag wel meteen de eerste plaats en dat smaakte blijkbaar naar meer."

Twee jaar later, in 1997, maakte hij zijn entree in de kart-en autosport en streek meteen de titel in het Nederlandse ICA 100cc kampioenschap op. Datzelfde jaar kwam hij uit in de Formule Ford 1800-klasse en behaalde zowel de Nederlandse als de Benelux-titel.

Tevens pakte hij de overwinning in de Renault Mégane Trophy tijdens de prestigieuze Marlboro Masters in Zandvoort."

Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31869465
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef multatuli het volgende:
"Zoals de meeste coureurs begon ook Christijan Albers in de kartsport. Maar vergeleken met zijn leeftijdsgenoten in de racewereld, duurde het bij Albers wat langer voordat hij zijn debuut maakte. De Formule 1-coureurs Fernando Alonso (23 jaar) en Nick Heidfeld (27 jaar) zaten al op hun derde en zevende jaar voor het eerst in een kart. Bij Christijan Albers duurde het tot zijn vijftiende voordat hij zich in een kart waagde. Dit was tijdens een bedrijfsuitje van zijn vader, dat op een indoor kartbaan plaatsvond. Hij pakte die dag wel meteen de eerste plaats en dat smaakte blijkbaar naar meer."

Twee jaar later, in 1997, maakte hij zijn entree in de kart-en autosport en streek meteen de titel in het Nederlandse ICA 100cc kampioenschap op. Datzelfde jaar kwam hij uit in de Formule Ford 1800-klasse en behaalde zowel de Nederlandse als de Benelux-titel.

Tevens pakte hij de overwinning in de Renault Mégane Trophy tijdens de prestigieuze Marlboro Masters in Zandvoort."

Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
I stand corrected
Calm down, please!
pi_31869587
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef multatuli het volgende:
Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
Hij is af en toe wel een behoorlijke zeikerd.
pi_31869667
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:34 schreef multatuli het volgende:

[..]


[..]

Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.

Verder heb je met je laatste post groot gelijk. Die overzichtjes van kwali en race uitslagen werken niet goed als mensen zonder benzine gaan rijden of de auto's niet betrouwbaar zijn. Ik vermoed dat je met een zelfde lijstje kan aantonen dat Montoya beter is dan Kimi
Jawel, want RD eindigt 5 vd 8 keer voor CA in de race, ongeacht of CA nu beter kwalificeerde. Maar goed; ik probeer RD ook niet te verheerlijken maar de prestaties van Albers in het juiste perspectief te krijgen, zeker gezien zijn recente opmerkingen. Daarnaast ken ik de werkwijze van het bureautje van Lodewijk behoorlijk goed en deze actie past er prima in. Ik blijf er bij dat het laf is, om eerdergenoemde redenen.

Daarnaast vind ik het ook niet echt nuttig om discussies over F3/F3000 tijdperk er bij te halen maar CA en RD te beoordelen op wat ze in de F1 presteren. F3 prestaties zeggen niks over F1 prestaties (zie Jan Magnussen), F3000 prestaties zeggen ook niks over F1 prestaties (zie bijv. Coronel) en ik ben dan meer onder de indruk van RD dan van CA. Daar zit helaas ook een persoonlijke component in, maar niks menselijks is mij vreemd
Calmer than you are
pi_31872307
Walter je spreekt vaak met verstand van zaken, maar als Albers ter sprake komt gaat er steeds iets mis. De prestaties in de F3/F3000 haal je er zelf steeds bij. Moet je onderstaande discussie tussen ons eens bekijken. Ik had toen nog geen woord gerept over die andere klasses nota bene.
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:54 schreef multatuli het volgende:
Zijn al dan niet bestaande contract bij Midland kan Doornbos ook wel vergeten. Zie onderstaande tekst.

Teammanager Colin Kolles hatte zwar Albers' aktuellen Teamkollegen Robert Doornbos einen Vertrag angeboten, der Landsmann Albers' ist aber keine Option mehr. "Jeder kann sehen, dass Albers der schnellste Holländer in der Formel 1 ist. Wenn wir Albers unter Vertrag nehmen, gibt es für einen Holländer nur einen Platz", so der Brite.

Albers durfte in der letzten Woche schon die Jordan-Fabrik in England besuchen. "Wir wollten ihn von unseren Plänen für die nächste Saison überzeugen. Ich lese viel Negatives über unser Team, und ich wollte ihm all das Positive zeigen", erklärte Kolles anschließend.

Bereits jetzt ein Nationalheld?
Auch Jordans Sportdirektor Johnny Herbert lobt den 'fliegenden Holländer'. "Christijan Albers' Rennperformance ist viel besser, er ist mit Sicherheit der beste Holländer, den wir kriegen können. Er hat die Formel-3-Meisterschaft gewonnen und hat sich in der DTM sehr gut geschlagen."

Het is duidelijk dat zij van mening zijn dat Albers veel beter is, ook al wil de Nederlandse pers en fans daar niets van weten. Zelf ben ik alleen maar 'fan' van goede rijders, maar dweep ik met niemand. Het maakt mij ook niet uit dat bijvoorbeeld een Schumacher of een Heidfeld nu laag staat, het zijn goede rijders. Goed kijken naar de beelden (en sinds gisteren langs de baan), opletten bij regenraces en je weet gewoon wie er werkelijk getalenteerd zijn.

Doornbos heeft op mij nog geen grote indruk gemaakt, het is een aardige jongen dat wel, maar dat interesseert me niet. Albers heeft de ultieme drive en absoluut talent. Nu maar hopen dat Midland volgend jaar mee kan komen. Minardi kon wel eens flink vooruitschieten met de 2005 auto's van RBR!
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.

Albers heeft geen talent maar een hypende manager die weinig/geen verstand van F1 heeft. Laat Albers gewoon zijn drive voortzetten in DTM want toereikender is zijn talent niet. Doornbos maakte indruk in de F3000 (Rookie of the year) en is na vijf races al up-to-par met Albers die al een poosje rondtoert met de Minardi.
Waarop ik je er op wees dat "Schumi ooit slaag kreeg van Frentzen en vooral van het toenmalige mega-talent Karl Wendlinger (zo treurig dat hij die crash nooit te boven gekomen is) toen ze nog samen bij Mercedes in dezelfde auto reden. Een jaartje onderdoen voor een teamgenoot is dus niet ongewoon."

Jij bent echt degene die steeds naar die F3/F3000 periode gaat verwijzen. Maak je hoofd eens leeg en bejegen Albers zoals je naar de andere coureurs kijkt. Dat doe je over het algemeen op een zinnige manier en met verstand van racen. Dan heb je volgend jaar ook veel meer lol.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31872829
juust ... schone lei

Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
Calm down, please!
pi_31873265
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
juust ... schone lei

Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
Inderdaad

Nieuwe ronden nieuwe kansen.

Voor 2006

GO ALBERS
GO DOORNBOS
GO PASTORELLI
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:01:22 #98
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31873912
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
juust ... schone lei

Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
Op het moment dat hij tekende begon de schone lei. Daarna is de onzin-uitkramerij over "Ik was Williams' eerste keuze" weer begonnen, dus het spijt me maar ik laat hem zeker niet met een schone lei beginnen. De Duitser.

GO DOORNBOS

GO PASTORELLI
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:58:34 #99
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_31875760
Uit het vorige topic nog, maar dat was post 299 ofzo:

Het arrogante gedrag van Albers en consorten word denk ik door weinig nederlanders gewaardeerd. Het grote probleem van Doornbos is dat hij geen duidelijk marketingobject is, er zit geen strategie achter (ik hem nog niet ontdekt of het moet iets met het volk zijn). Dee steun van Muermans voor Doornbos is leuk, maar je moet een meer aansprekende naam hebben. Albers heeft zijn marketing wel goed voor elkaar, alleen zijn karakter en de mensen rond hem staan mij niet aan (ik zou als bedrijf nooit zaken met Albers doen of ik zou voor Scapa Sports (of Nick's Hockeysticks moeten werken ). Het sterke punt van Albers is helaas het zwakke punt van Doornbos.

Ik ben overigens bij een presentatie van Albers en co. geweest en moet zeggen dat het geheel er erg gelikt uitziet, maarja de persoon Christijan Albers mist iets waardoor ik niet in zee zou gaan met hen.

Leuk dat Albers een zitje heeft, maar ik word er niet warm of koud van.

Red Bull

David Coulthard

Albers
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_31876127
Ik ga mee met het enthousiasme.
Fan ben ik van Christijan geworden toen hij in Zolder tijdens de toenmalige DTM-wedstrijd in het nat menig AMG de oren waste. Weliswaar viel hij uit, maar hij veroorzaakte een rode vlag en einde wedstrijd waardoor hij wel nog zijn eerste DTM-punt van het seizoen binnensleepte. De rest is history. Later die dag in Zolder had ik nog een kort onderonsje met Christijan bovenop het pitsgebouw; aardige, wat verlegen gozer, die Chris, maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij kakkerig overkomt. Zeker als je hem tegenover een volksjongen uit Rotterdam zet.
Tegelijkertijd ben ik fan geworden van de man Doornbos die ik gedurende het afgelopen F3000-seizoen steeds beter heb zien presteren, met als bekroning natuurlijk de winst in Spa. Zelden zo'n compleet pakket gezien; aardige gozer, goedgebekt, heeft snel progressie gemaakt in zijn huidige proffessie en daarom is het einde van de stijgende lijn nog lang niet in zicht. Op de afgelopen AutoRAI heb ik een kwartiertje met hem staan babbelen, terwijl hij bekende Olav op zich liet wachten; top!
Van Pastorelli heb ik nog nooit een volledige race gezien, maar ik vermoed dat er wel wat in hem steekt. Midland zal hem niet voor niets al zo vroeg als vrijdagrijder neerzetten en zichtbaar in hem investeren. Hij komt ietwat stil op mij over en heeft het niet zo met praatjes. Is best; ik ben benieuwd wat hij gaat brengen komend seizoen.
Maar het meest fan van alles ben ik nog wel van dhr. Verstappen. Als hij weer eens aan het vegen is op de baan, krijg ik kippenvel. Het is gewoon een gevoel, weet je. Hij rijdt misschien dan soms als een kip zonder kop, maar: that's racing! M.i. heeft Jos nog steeds niet zijn piek bereikt, al is het misschien mede door zijn eigen stommiteiten en principes dat hij dit niet bereikt heeft, dus laten we hem vooral nog even het voordeel van de twijfel geven bij A1GP Team NED. Stiekem zou ik hem nog wel eens in een echt goed F1-team aan het werk willen zien, maar gelukkig beseft Jos ook dat dat er nooit meer van zal komen.
Enfin, Go Chris, Go Robert, Go Nicky, Go Jos!
pi_31877003
En natuurlijk go Charles Zwolsman.
Zondag niet vergeten te kijken naar zijn Champcars debut.
pi_31879561
Verstappen is en blijft een geweldig coureur imo.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_31891025
Yep zondag 21u45 op Eurosport; Go Charles!
  woensdag 2 november 2005 @ 11:15:38 #104
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31891423
Albers:
quote:
De kans bestaat dat Midland Williams gaat verslaan.
dat lijkt me een beetje erg optimistisch
The line is a dot to you!
pi_31896160
Ik kan er niets van zeggen. Als er een lading geld tegen aan wordt gegooid kan er van alles gebeuren...of helemaal niets.
pi_31897082
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:21 schreef Vitalogy het volgende:
Ik kan er niets van zeggen. Als er een lading geld tegen aan wordt gegooid kan er van alles gebeuren...of helemaal niets.
Neem Toyota en Jaguar als voorbeeld. Het kan vriezen, het kan dooien.
Williams maakt een stap achteruit met de nieuwe motor (toch wennen) en STR krijgt Red Bull geld.

Mijn voorspelling voor 2006:

McLaren
Renault
Honda
Ferrari
Toyota
BMW
RBR
Williams
STR
Midland
Super Aguri

iemand anders ook een voorspelling?

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 02-11-2005 14:59:40 ]
Calm down, please!
pi_31897336
Mijn voorspelling voor 2006:
McLaren
Honda
Ferrari
Renault
Toyota
RBR
BMW
Williams
Midland
SRT
Super Aguri

Maar het blijft toch de tests afwachten. Er kwan net als voor vorig seizoen veel gebeuren door de V8.
pi_31897546
V8's heb ik in m'n voorspelling wel rekening mee gehouden ... banden niet
Calm down, please!
pi_31897550
Lekker natte vinger werk dit..

Mclaren
Renault
Toyota
Honda
Ferrari
Williams
BMW
Red Bull
Midland
Red Bull Jnr.
Aguri
pi_31897737
Ik verwacht een aantal groepjes telkens knokkende teams. Vooraan natuurlijk McLaren tesamen met Renault, waarbij ik voor Kimi als snelste ga. Daarna verwacht ik een vrij forse groep subtoppers, waarvan Ferrari de sterkste is. Mij lijkt dat ze net niet de sprong naar de absolute top kunnen maken. Ze winnen wel steeds van Honda en Toyota die het hele jaar zullen bakkelijen om de plaatsen vlak achter het podium. Ik denk dat Toyota uiteindelijk op ervaring nipt wint van de eeuwige concurrent. Daarachter voorzie ik ook een leuke middengroep, die ook niet voor elkaar onderdoet. M.i. is Williams met de Cosworth daarvan de positieve verrassing, mede dankzij een goede kwalificatiestrategie. Vlak daarna komt RBR en BMW, waarvan de minst ervarene het onderspit moet delven, al is het maar omdat ze komend jaar zelf al als overgangsjaar aanstippen. Het achterhoedegevecht is ook leuk om te volgen, want volgens mij ontlopen Midland, SAF1 en STR zich ook niet heel veel, al verwacht ik dat Midland af en toe bij de middenmoters zou kunnen aankloppen, dankzij een geweldige motor, en STR dankzij de onervarenheid en een slecht chassis zelfs Super Aguri voor moet laten gaan. Dat is echter geen schande, want er zijn gedurende het hele jaar leuke gevechten.
Als ik het bovenstaande verhaal vertaal in een lijstje:
McLaren,
Renault, Ferrari,
Toyota, Honda,
Williams, RBR, BMW,
Midland, Super Aguri, STR.
pi_31898491
Ik verwacht dat Ferrari volgend seizoen weer heel sterk vor de dag gaat komen. Het feit dat er meer teams van bridgestone gebruik zullen maken en dat bandenwissels weer toegestaan zijn

In het ideale geval zien we 4 teams om de titel mee strijden.
Ferrari, Honda, McLaren en Renault (niet perse in die volgorde, ik heb het op alfabet gezet)
Williams moet je nooit uitvlakken en ook red bull wordt een stevige middenmoter denk ik, vul dit nog aan met toyota enje zit al aan de 7 teams.
Als laatste hebben we BMW, Midland, Squasdra toro rosso en Super Aguri f1. Daarvan heb ik echt geen idee wat ze zullen gaan doen.
pi_31899263
Ferrari
Toyota
Williams
McLaren
Honda
Renault
BMW
Red Bull
Midland
Aguri
Red Bull Jnr.
pi_31899451
Mijn voorspelling voor 2006:

McLaren
Renault
Ferrari
Honda
Toyota
BMW
Williams
RBR
Midland
STR

Komt niet aan de start:
Super Aguri (ontbreken van een chassis, etc. krijgt z'n team niet rond)
V10
  woensdag 2 november 2005 @ 16:03:15 #114
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_31899525
Ik roep:

McLaren
Renault
BMW
Williams
Honda
Toyota
Ferrari
Red Bull Racing
Super Aguri
Midland
Squadra Toro Rosso

...maar het is uiteraard gissen in november.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_31900065
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik roep:

McLaren
Renault
BMW
Williams
Honda
Toyota
Ferrari
Red Bull Racing
Super Aguri
Midland
Squadra Toro Rosso

...maar het is uiteraard gissen in november.
Ferrari zo ver naar achteren? Vanwege Massa?
Calm down, please!
  woensdag 2 november 2005 @ 16:22:49 #116
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_31900152
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ferrari zo ver naar achteren? Vanwege Massa?
Meer vanwege de geruchten die hier en daar de ronde doen dat Ferrari ook op het gebied van de V8 achter de feiten aanloopt. Maar goed, het blijft gissen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_31900765
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Meer vanwege de geruchten die hier en daar de ronde doen dat Ferrari ook op het gebied van de V8 achter de feiten aanloopt. Maar goed, het blijft gissen.
Geruchten dar ferrari met de v8 achter de feiten aanloopt? Waar heb je die gehoord dan?
pi_31901097
quote:
woensdag 2 november 2005 om 16:42 - Reeds een week geleden liet Jenson Button zich enkele woorden ontglippen waarbij hij de rol van vrouwen in de autosport aan de kaak stelde. De Brit onthulde onder andere dat er voor vrouwelijke coureurs nooit een succesvolle Formule 1-toekomst zal zijn weggelegd. Inmiddels lijkt de BAR-piloot al een andere mening te zijn toebedeeld en verontschuldigd hij zich op zijn eigen website voor zijn uitlatingen aan het vrouwelijk geslacht.

”Het artikel was te lezen in FHM [For Him Magazine, red.] en daarin heb ik gepraat over Danica Patrick en hoe geweldig ze heeft gepresteerd op het Indy circuit”, refereert Button aan een week terug. “Ik heb enorm veel respect voor haar, voor iedereen in de autosport. Of dat nou een man of een vrouw is doet niet ter zake.”

”Ik betreur oprecht dat mijn woorden op een manier zijn opgeschreven zoals ze niet bedoeld zijn. Het moeilijke van interviews geven is het feit dat je je niet altijd goed in de tegenpartij kunt indenken. Het is lastig om je voor te stellen hoe bepaalde woorden overkomen bij iemand anders”, probeert Jense zich in te dekken. “Voor iedereen die ik heb gekwetst met mijn woorden, hopelijk zijn dat er niet te veel, bij deze mijn verontschuldigingen.”
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12160

P.S.: Massa zelf was anders zeer goed te spreken over de V8 van Ferrari. Ik weet alleen niet of het regelement eerlijk is wanneer 80% van het veld met een geknepen V10 rijdt.
Calm down, please!
pi_31901202
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:53 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12160

P.S.: Massa zelf was anders zeer goed te spreken over de V8 van Ferrari. Ik weet alleen niet of het regelement eerlijk is wanneer 80% van het veld met een geknepen V10 rijdt.
80%?

hoe kom je daar bij?

Renault, Honda, Ferrari, McLaren, Toyota, Red Bull, BMW, Williams en Midland rijden iig met een V8 voor zover ik weet
V10
pi_31902333
quote:
Iedereen gaat er vanuit dat de teams aankomend seizoen vrijwel allemaal overstappen op V8-motoren, maar de kans is aanwezig dat er meerdere teams kiezen om dat niet te doen. De reden daarvoor is dat de FIA de teams toestaat met een gelimiteerde tiencilinder te rijden. En juist dat lijkt de betere oplossing.

De FIA heeft vanaf halverwege de jaren '90 altijd aangestuurd op een limiet op het aantal toerentallen in de 3.0 liter V10's die tot het einde van afgelopen seizoen gebruikt werden. Het verzet tegen die restrictie was altijd groot en het voorstel van Max Mosley heeft het dan ook nooit gehaald. In plaats daarvan zitten de teams opgescheept met een overstap op motoren met acht cilinders.

Dat was evenmin een plan wat op veel steun onder de teams kon rekenen, maar wat toch is doorgedrukt. Om de minder gefortuneerde teams echter de mogelijkheid te geven nog even te wachten met de overstap heeft de FIA de mogelijkheid open gelaten voor de teams om met een gelimiteerde V10 deel te nemen. Niet meer dan een vriendelijk gebaar naar de kleine teams, zo lijkt het op het eerste oog.

Nu echter is gebleken dat de door de teams ontwikkelde achtcilinder-motoren bij lange na niet hetzelfde vermogen op de testbank leggen als de specificatie waaraan een gereduceerde V10 aan moet voldoen lijken de teams voor een dilemma te staan. Doorgaan met een minder krachtige V8 of kiezen voor een gelimiteerde tiencilinder en volgend seizoen een succesvolle motor hebben?

Het team van McLaren en met name Honda stond eind jaren '80 voor een vergelijkbare keuze toen de rest van de teams de overstap maakte naar 3.5 liter motoren. Honda koos er daarentegen voor haar bestaande turbomotoren te blijven doorontwikkelen. Het resultaat was dat McLaren met Ayrton Senna en Alain Prost 15 van de 16 races in 1988 op haar naam schreef.

Nu moeten de teams opnieuw een belangrijke keuze maken, maar wie stil staat bij de visie van de FIA en Max Mosley in het bijzonder, die altijd heeft aangedrongen op het gebruik van begrensde motoren, realiseert zich meteen dat het wellicht dit scenario is wat de automobielfederatie met de voorgestelde overstap naar achtcilinders heeft willen bereiken.

Ondanks het feit dat de teams inmiddels honderden miljoenen hebben uitgegeven in hun zoektocht naar goed bruikbare achtcilinders is er dus een realistische kans dat er meerdere renstallen zullen kiezen voor een gelimiteerde V10. Of het daar werkelijk op zal uitdraaien is moeilijk te zeggen, maar duidelijk is in ieder geval dat de FIA een niet te onderschatten talent heeft voor het in haar voordeel omdraaien van de normale gang van zaken.
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685

Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
Calm down, please!
pi_31902410
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685

Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
voorlopig gaat iedereen druk aan het testen met V8 motoren, zelfs Midland

bronnetje
V10
pi_31908777
Ik ben beniewd wanneer RD nou eens met een bericht gaat komen.
Burnt to the core but not broken
pi_31910842
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685

Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
Was al gepost. (in het Engels dan)
  donderdag 3 november 2005 @ 04:45:12 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_31918950
Ferrari kan zich niet nog zo'n slecht seizoen veroorloven omdat hun budget 100% extern gesponsort is, dit in tegenstelling tot de andere fabrieksteams. Het is dus erop of eronder, ik neem aan dat ze gewoon weer voor het kampioenschap gaan strijden met Renault en Mclaren
pi_31918971
Zat Johnny Mieremet ook in de F1, net als Charles Zwolsman?
pi_31918983
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:32 schreef Vitalogy het volgende:
En natuurlijk go Charles Zwolsman.
Dat bedoel ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')