heb ik verder geen verstand vanquote:Op dinsdag 1 november 2005 15:25 schreef multatuli het volgende:
[..]
Walter, je doet nu net alsof ik Robert afkraak, maar dat doe ik helemaal niet. Ik vind dat zijn prestaties die verheerlijking in de pers en op dit forum niet rechtvaardigen. Meer niet.
Verder praat ik niks goed, maar licht ik toe waarom de sponsors van Albers niet blij waren met de 'verdunning' van de aandacht die nu optrad. Dan kan iedereen wel complotten vermoeden of gaap smileys plaatsen maar van sponsor contracten heb ik toevallig echt verstand en ik verzeker je dat dit een voorwaarde was om dat geld in Albers te stoppen.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het F1 seizoen dan?
Hongarij: RD voor CA in de race
Turkije: RD eindigt voor CA, ook in kwalificatie
Monza: zie Turkije
Spa: sneller in kwalificatie dan CA
Brazilie: CA sneller dan RD
Suzuka: eindigt voor CA in de race
China: idem als Suzuka.
Waar CA al 12 races heeft kunnen wennen aan Minardi, krijgt ie ze toch aardig voor de kiezen van RD vanaf Hongarije/Turkije. Als RD al matig is, dan is CA nog matiger.
Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
quote:Hoi
Je bent achtste geworden in de einduitslag van de FOK! F1 manager en daardoor heb je een Albers-Cap 2005 gewonnen. (Zie ook http://sport.fok.nl/f1/nieuws/18694)
We zouden graag je adresgegevens willen hebben, zodat we de prijs naar je kunnen opsturen.
Met vriendelijke groeten
Nuongirl
Site-Admin FOK!Sport
Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ow je bedoelt die totale vernedering door Marc Webber in de F3000? Of die jarenlange kartervaring die hem na tig jaar 's in de F3 kreeg. Hoe ie kampioen is geworden is mij een raadsel, maar zijn F3000 seizoen wat bepaald niet goed. Zijn DTM jaren waren prima maar ik zie een Schneider ook niet echt in de F1 komen. Daarnaast zeggen kwalificatieprestaties sinds vorig jaar geen drol meer, tenzij je de racepositie en het aantal pitsstops na 15-20 ronden meeneemt
Gek in de buitenlandse pers wordt het feit dat Albers zo goed reed terwijl hij al jaren niet meer in een single seater zat juist genoemd.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
<knip: dat deel had ik al op gereageerd>
Daarnaast rijdt RD pas 4 jaar single seaters en heeft het in de tijd tot F1 geschopt; daar waar CA jaren langer over doet.
op je 16de competitie rijden is iets anders dan op je 16de beginnen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:50 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Schneider had al F1 gereden. Bovendien is Albers pas op iets van zijn 16e begonnen met karten.
I stand correctedquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef multatuli het volgende:
"Zoals de meeste coureurs begon ook Christijan Albers in de kartsport. Maar vergeleken met zijn leeftijdsgenoten in de racewereld, duurde het bij Albers wat langer voordat hij zijn debuut maakte. De Formule 1-coureurs Fernando Alonso (23 jaar) en Nick Heidfeld (27 jaar) zaten al op hun derde en zevende jaar voor het eerst in een kart. Bij Christijan Albers duurde het tot zijn vijftiende voordat hij zich in een kart waagde. Dit was tijdens een bedrijfsuitje van zijn vader, dat op een indoor kartbaan plaatsvond. Hij pakte die dag wel meteen de eerste plaats en dat smaakte blijkbaar naar meer."
Twee jaar later, in 1997, maakte hij zijn entree in de kart-en autosport en streek meteen de titel in het Nederlandse ICA 100cc kampioenschap op. Datzelfde jaar kwam hij uit in de Formule Ford 1800-klasse en behaalde zowel de Nederlandse als de Benelux-titel.
Tevens pakte hij de overwinning in de Renault Mégane Trophy tijdens de prestigieuze Marlboro Masters in Zandvoort."
Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
Hij is af en toe wel een behoorlijke zeikerd.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef multatuli het volgende:
Dus niet bepaald met een luier aan in de kart, tenzij hij aan incontinentie lijdt.
Jawel, want RD eindigt 5 vd 8 keer voor CA in de race, ongeacht of CA nu beter kwalificeerde. Maar goed; ik probeer RD ook niet te verheerlijken maar de prestaties van Albers in het juiste perspectief te krijgen, zeker gezien zijn recente opmerkingen. Daarnaast ken ik de werkwijze van het bureautje van Lodewijk behoorlijk goed en deze actie past er prima in. Ik blijf er bij dat het laf is, om eerdergenoemde redenen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:34 schreef multatuli het volgende:
[..]
[..]
Je bent het niet meer helemaal met jezelf eens Walter.
Verder heb je met je laatste post groot gelijk. Die overzichtjes van kwali en race uitslagen werken niet goed als mensen zonder benzine gaan rijden of de auto's niet betrouwbaar zijn. Ik vermoed dat je met een zelfde lijstje kan aantonen dat Montoya beter is dan Kimi
quote:Op maandag 12 september 2005 13:54 schreef multatuli het volgende:
Zijn al dan niet bestaande contract bij Midland kan Doornbos ook wel vergeten. Zie onderstaande tekst.
Teammanager Colin Kolles hatte zwar Albers' aktuellen Teamkollegen Robert Doornbos einen Vertrag angeboten, der Landsmann Albers' ist aber keine Option mehr. "Jeder kann sehen, dass Albers der schnellste Holländer in der Formel 1 ist. Wenn wir Albers unter Vertrag nehmen, gibt es für einen Holländer nur einen Platz", so der Brite.
Albers durfte in der letzten Woche schon die Jordan-Fabrik in England besuchen. "Wir wollten ihn von unseren Plänen für die nächste Saison überzeugen. Ich lese viel Negatives über unser Team, und ich wollte ihm all das Positive zeigen", erklärte Kolles anschließend.
Bereits jetzt ein Nationalheld?
Auch Jordans Sportdirektor Johnny Herbert lobt den 'fliegenden Holländer'. "Christijan Albers' Rennperformance ist viel besser, er ist mit Sicherheit der beste Holländer, den wir kriegen können. Er hat die Formel-3-Meisterschaft gewonnen und hat sich in der DTM sehr gut geschlagen."
Het is duidelijk dat zij van mening zijn dat Albers veel beter is, ook al wil de Nederlandse pers en fans daar niets van weten. Zelf ben ik alleen maar 'fan' van goede rijders, maar dweep ik met niemand. Het maakt mij ook niet uit dat bijvoorbeeld een Schumacher of een Heidfeld nu laag staat, het zijn goede rijders. Goed kijken naar de beelden (en sinds gisteren langs de baan), opletten bij regenraces en je weet gewoon wie er werkelijk getalenteerd zijn.
Doornbos heeft op mij nog geen grote indruk gemaakt, het is een aardige jongen dat wel, maar dat interesseert me niet. Albers heeft de ultieme drive en absoluut talent. Nu maar hopen dat Midland volgend jaar mee kan komen. Minardi kon wel eens flink vooruitschieten met de 2005 auto's van RBR!
Waarop ik je er op wees dat "Schumi ooit slaag kreeg van Frentzen en vooral van het toenmalige mega-talent Karl Wendlinger (zo treurig dat hij die crash nooit te boven gekomen is) toen ze nog samen bij Mercedes in dezelfde auto reden. Een jaartje onderdoen voor een teamgenoot is dus niet ongewoon."quote:Op maandag 12 september 2005 14:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.
Albers heeft geen talent maar een hypende manager die weinig/geen verstand van F1 heeft. Laat Albers gewoon zijn drive voortzetten in DTM want toereikender is zijn talent niet. Doornbos maakte indruk in de F3000 (Rookie of the year) en is na vijf races al up-to-par met Albers die al een poosje rondtoert met de Minardi.
Inderdaadquote:Op dinsdag 1 november 2005 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
juust ... schone lei
Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
Op het moment dat hij tekende begon de schone lei. Daarna is de onzin-uitkramerij over "Ik was Williams' eerste keuze" weer begonnen, dus het spijt me maar ik laat hem zeker niet met een schone lei beginnen. De Duitser.quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
juust ... schone lei
Voortaan staat er een dame in de Midland kleuren met een voicerecorder achter Albers mee te luisteren dus media-kul op nul en rooten voor onze NL-boyz
dat lijkt me een beetje erg optimistischquote:De kans bestaat dat Midland Williams gaat verslaan.
quote:Op woensdag 2 november 2005 14:21 schreef Vitalogy het volgende:
Ik kan er niets van zeggen. Als er een lading geld tegen aan wordt gegooid kan er van alles gebeuren...of helemaal niets.
Ferrari zo ver naar achteren? Vanwege Massa?quote:Op woensdag 2 november 2005 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik roep:
McLaren
Renault
BMW
Williams
Honda
Toyota
Ferrari
Red Bull Racing
Super Aguri
Midland
Squadra Toro Rosso
...maar het is uiteraard gissen in november.
Meer vanwege de geruchten die hier en daar de ronde doen dat Ferrari ook op het gebied van de V8 achter de feiten aanloopt. Maar goed, het blijft gissen.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ferrari zo ver naar achteren? Vanwege Massa?
Geruchten dar ferrari met de v8 achter de feiten aanloopt? Waar heb je die gehoord dan?quote:Op woensdag 2 november 2005 16:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Meer vanwege de geruchten die hier en daar de ronde doen dat Ferrari ook op het gebied van de V8 achter de feiten aanloopt. Maar goed, het blijft gissen.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12160quote:woensdag 2 november 2005 om 16:42 - Reeds een week geleden liet Jenson Button zich enkele woorden ontglippen waarbij hij de rol van vrouwen in de autosport aan de kaak stelde. De Brit onthulde onder andere dat er voor vrouwelijke coureurs nooit een succesvolle Formule 1-toekomst zal zijn weggelegd. Inmiddels lijkt de BAR-piloot al een andere mening te zijn toebedeeld en verontschuldigd hij zich op zijn eigen website voor zijn uitlatingen aan het vrouwelijk geslacht.
”Het artikel was te lezen in FHM [For Him Magazine, red.] en daarin heb ik gepraat over Danica Patrick en hoe geweldig ze heeft gepresteerd op het Indy circuit”, refereert Button aan een week terug. “Ik heb enorm veel respect voor haar, voor iedereen in de autosport. Of dat nou een man of een vrouw is doet niet ter zake.”
”Ik betreur oprecht dat mijn woorden op een manier zijn opgeschreven zoals ze niet bedoeld zijn. Het moeilijke van interviews geven is het feit dat je je niet altijd goed in de tegenpartij kunt indenken. Het is lastig om je voor te stellen hoe bepaalde woorden overkomen bij iemand anders”, probeert Jense zich in te dekken. “Voor iedereen die ik heb gekwetst met mijn woorden, hopelijk zijn dat er niet te veel, bij deze mijn verontschuldigingen.”
80%?quote:Op woensdag 2 november 2005 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12160
P.S.: Massa zelf was anders zeer goed te spreken over de V8 van Ferrari. Ik weet alleen niet of het regelement eerlijk is wanneer 80% van het veld met een geknepen V10 rijdt.
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685quote:Iedereen gaat er vanuit dat de teams aankomend seizoen vrijwel allemaal overstappen op V8-motoren, maar de kans is aanwezig dat er meerdere teams kiezen om dat niet te doen. De reden daarvoor is dat de FIA de teams toestaat met een gelimiteerde tiencilinder te rijden. En juist dat lijkt de betere oplossing.
De FIA heeft vanaf halverwege de jaren '90 altijd aangestuurd op een limiet op het aantal toerentallen in de 3.0 liter V10's die tot het einde van afgelopen seizoen gebruikt werden. Het verzet tegen die restrictie was altijd groot en het voorstel van Max Mosley heeft het dan ook nooit gehaald. In plaats daarvan zitten de teams opgescheept met een overstap op motoren met acht cilinders.
Dat was evenmin een plan wat op veel steun onder de teams kon rekenen, maar wat toch is doorgedrukt. Om de minder gefortuneerde teams echter de mogelijkheid te geven nog even te wachten met de overstap heeft de FIA de mogelijkheid open gelaten voor de teams om met een gelimiteerde V10 deel te nemen. Niet meer dan een vriendelijk gebaar naar de kleine teams, zo lijkt het op het eerste oog.
Nu echter is gebleken dat de door de teams ontwikkelde achtcilinder-motoren bij lange na niet hetzelfde vermogen op de testbank leggen als de specificatie waaraan een gereduceerde V10 aan moet voldoen lijken de teams voor een dilemma te staan. Doorgaan met een minder krachtige V8 of kiezen voor een gelimiteerde tiencilinder en volgend seizoen een succesvolle motor hebben?
Het team van McLaren en met name Honda stond eind jaren '80 voor een vergelijkbare keuze toen de rest van de teams de overstap maakte naar 3.5 liter motoren. Honda koos er daarentegen voor haar bestaande turbomotoren te blijven doorontwikkelen. Het resultaat was dat McLaren met Ayrton Senna en Alain Prost 15 van de 16 races in 1988 op haar naam schreef.
Nu moeten de teams opnieuw een belangrijke keuze maken, maar wie stil staat bij de visie van de FIA en Max Mosley in het bijzonder, die altijd heeft aangedrongen op het gebruik van begrensde motoren, realiseert zich meteen dat het wellicht dit scenario is wat de automobielfederatie met de voorgestelde overstap naar achtcilinders heeft willen bereiken.
Ondanks het feit dat de teams inmiddels honderden miljoenen hebben uitgegeven in hun zoektocht naar goed bruikbare achtcilinders is er dus een realistische kans dat er meerdere renstallen zullen kiezen voor een gelimiteerde V10. Of het daar werkelijk op zal uitdraaien is moeilijk te zeggen, maar duidelijk is in ieder geval dat de FIA een niet te onderschatten talent heeft voor het in haar voordeel omdraaien van de normale gang van zaken.
voorlopig gaat iedereen druk aan het testen met V8 motoren, zelfs Midlandquote:Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685
Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
Was al gepost. (in het Engels dan)quote:Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.forzaferrari.net/nieuws.php?id=685
Mijn opmerking was btw een als-dan opmerking. Geen feit, ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |