Racecoureur bij Midland F1, die gele wagens.quote:Op donderdag 3 november 2005 16:41 schreef WesHell het volgende:
Albers blijft in de F1 heb ik begrepen, maar wel als 1e of 2e coureur of word het zo'n test rijden..
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=quote:Verder wist Varossieau nog mede te delen dat:
* Christijan zo’n 5 miljoen meebrengt naar zijn nieuwe werkgever.
* Een tweede Nederlander (in een racestoeltje) uitgesloten is. Dit was bij de onderhandelingen een van de voorwaarden voor het Nederlandse kamp.
Doornbos had zijn eigen kansen om bij Midland te rijden al verspeeld hoor.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:37 schreef MoChe het volgende:
[..]
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=
albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert![]()
Pastoreli mag dus ook niet invallen?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:37 schreef MoChe het volgende:
[..]
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=
albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert![]()
Nog maar een keer dan....quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.
Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
Deze "blunder" zorgde er wel voor dat Minardi, voor hun doen, een heel goed seizoen hebben gedraaid.quote:Op vrijdag 4 november 2005 07:31 schreef Tarado het volgende:
Ik vond het zowiezo een blunder van Minardi om 2 nederlanders te laten rijden in het team, maar ja (geld)nood breekt wetten.
Als je 5 miljoen Euro investeert wil je uiteraard wel exposure en dat krijgt Albers nu wel want ik denk niet dat Doornbos nog ergens een stoeltje zal bemachtigen, tenminste niet als 1e of 2e man.
Laten we maar zien hoe Albers het er vanaf brengt maar in mijn ogen wordt Midland de Minardi van 2006, achteraan rijden dus...
vooral het 2e helft van het seizoen ging erg goedquote:Op vrijdag 4 november 2005 15:45 schreef kriele het volgende:
[..]
Deze "blunder" zorgde er wel voor dat Minardi, voor hun doen, een heel goed seizoen hebben gedraaid.
idd met doornbos ging het wel een stuk beter met minardiquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:21 schreef JPM01 het volgende:
[..]
vooral het 2e helft van het seizoen ging erg goed
Eerder dankzij de nuttige input van Albers en Friesacher, die twee hebben naar mijn idee echt heel goed werk verricht m.b.t. de ontwikkeling van de PS05. Met alle respect naar Doornbos hoor maar yoen hij instapte was de grootste sprong voorwaarts al gemaakt door Minardi, daarna is nog weinig gewonnen maar kon het team echt gaan profiteren van het goede werk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
idd met doornbos ging het wel een stuk beter met minardi![]()
![]()
![]()
![]()
Sponsorgelden ring a bellquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:22 schreef twi het volgende:
Uiteraard, daaom is Friesacher ook uit die auto gezet
Om je statistische methode te perfectioneren had je beter gewoon voor de twee situaties met outliers kunnen werken en de verschillen niet afzetten tegen de top iedere keer, maar tegen drie teams. Daarmee verhoog je de stabiliteit van je gegeven en daarmee de betrouwbaarheid van de uitspraak die je doet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:58 schreef multatuli het volgende:
bronquote:Schumacher loopt enkelblessure op
Het is duidelijk niet het jaar van Michael Schumacher. De Duitser kende dit seizoen in de Formule 1 weinig geluk en ook voetballen gaat hem inmiddels niet meer zo goed af. De onttroonde wereldkampioen ging dit weekend in een competitiewedstrijd met zijn Zwitserse club door zijn enkel.
Hoewel de blessure van Schumacher mee valt, moet hij het voorlopig even rustig aan doen. Direct na de wedstrijd is de enkel van de Duitser ingepakt in het ijs. Schumacher voetbalt in Zwitserland voor Echichens, een team dat uitkomt in de derde divisie van het Zwitserse voetbal.
quote:Van der Merwe snelste F1-coureur ooit
Bonneville 400: BAR rijdt officieus 415 km/u
De magische grens van 400 kilometer per uur, dat is wat BAR wilde doorbreken tijdens haar zoektocht naar de daadwerkelijke snelheid van een Formule 1-bolide. BAR is inmiddels het snelste F1-team aller tijden. Officieus althans. Tijdens een shakedown op Mojave Airport reed Alan van der Merwe 415 km/u.
Dit betekent dat de Zuid-Afrikaan als eerste Formule 1-coureur harder is gegaan dan 400 kilometer per uur. De shakedown vond plaats op een landingsbaan van het Mojave Airport in Californië. De recordpoging zou eigenlijk plaats moeten vinden op de zoutvlaktes van Bonneville, maar deze zijn nog steeds te nat om een echte poging te wagen.
Het team benadrukt daarom dan ook dat het niet om een officiële poging ging. ,,We wilden gewonen even de systemen checken. Het is een belangrijk onderdeel van het uiteindelijke doel. Het is nog steeds de bedoeling een record neer te zetten in Bonneville, maar het is daar zo nat dat we tot 2006 moeten wachten", legt een woordvoerder uit.
Gedurende één van zijn drie runs bereikte Van der Merwe een snelheid van 415 kilometer per uur. Hij werd onder meer gadegeslagen door een politieagent met een lasergun, die nog nooit in zijn loopbaan iemand met zo’n hoge snelheid had ’betrapt’. Hiermee brak hij het record van een collega, die tot voor kort het bureaurecord in handen had. Hij wist op de snelweg een Porsche-rijder te betrappen bij een snelheid van 273 kilometer per uur. De hoogste snelheid die de lasergun kon meten was 402 kilometer per uur, maar uit data van de BAR-renstal blijkt dat de Zuid-Afrikaan nog wat harder ging. Kortom, de lasergun van de agent kon de snelheid van de F1-bolide niet bijhouden.
,,Het ging perfect", vertelt Gary Savage – technisch directeur van deze operatie – opgelucht na afloop van de shakedown. ,,Dit toont aan dat we op de goede weg zijn en dat we het hele gebeuren professioneel aanpakken. We gaan niet zomaar even hardrijden om onze spullen daarna weer in te pakken."
Volgens Savage kan het officieuze record nog wel wat scherper gesteld worden, want hij meent dat de omstandigheden ver van ideaal waren. ,,Er was nogal wat wind, waardoor het erg stoffig was. Het leek wel een western-flim! Daarom denk ik dat het sneller kan. Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat de wagen aan alle eisen voldeed die aan de F1-auto worden gesteld."
bronquote:Snaider bedreigd op twee fronten
MidlandF1 baas Alex Snaider wordt geconfronteerd met een tweevoudige crisis nu zijn Midland Group haar belangrijke bron van inkomsten ziet opdrogen. Het Oekraïense staalbedrijf van Snaider zou opnieuw worden genationaliseerd, en zo wordt het voor de Russische Canadees steeds moeilijker om de vereiste 55 miljoen dollar - voor 2006 – bij elkaar te sprokkelen. Tot dusver staan alleen de $14,-mio van de FOM en de $4,-mio van rijder Nicky Pastorelli geboekt. Concreet moet er nog minstens 37 miljoen binnengehaald worden voor 2006.
Maar het is niet allemaal slecht nieuws uit de MidlandF1 hoek. Er zouden voor een tiental miljoen dollar aan sponsorcontract klaar liggen ter ondertekening, en ook Tiago Monteiro hoest ruim 14 miljoen op zijn zitje volgend seizoen. Voorts heeft het team contacten overgemaakt aan Antony Davidson en Takuma Sato, die vrij zijn in te tekenen voor een heel seizoen en hiervoor ook rijkelijk betaald kunnen worden. Naar verluidt zo’n 12 miljoen dollar.
Indien de sponsors tekenen wordt het vooropgestelde budget veilig gesteld, maar zover is het voorlopig nog niet. Tot die tijd financiert Alex Snaider de werking van zijn team uit eigen middelen aangezien de cashflow van het jonge team tot dusver onbestaande is.
Deze financiële situatie zorgt voor wrijving binnen de Oekraïense staalreus. Ed Shifrin – Alex’s partner in de staalactiviteit – heeft hoegenaamd niets te maken met het F1 avontuur van zijn vennoot en heeft problemen met de $80,- mio die Snaider reeds in het project pompte. Shifrin ziet twee scenario’s. Of het F1team trekt zelf de situatie recht, of het F1team wordt voorbereid om verkocht te worden.
Bronnen die interne situatie kennen melden dat, “Ed Shifrin zich voor het eerst echt zorgen maakt over de cash die uit de staalgroep naar het F1team stroomt. Hij meent dat nu al te veel geld werd geïnjecteerd. Shifrin zou van oordeel zijn dat het raceteam een aan nieuwe baas toe is.”
Onder het nieuwe bewind van president Yuschenko worden vele Oekraïense ex-staatsbedrijven opnieuw genationaliseerd. Waaronder ook Snaider’s staalbedrijf [d.i. Zaporozhstal] dat in 2002 door de Midland Group werd gekocht, en naar verluidt vér onder de reële marktprijs, al gold dat voor zowat alle privatiserende transacties die dateren uit de tijd dat president Kuchma nog vrij spel had in Oekraïne. Mensen die vertrouwd zijn met de wereldhandel van staal menen dat niet de 70 miljoen dollar die werd betaald voor Oekraïne’s derdegrootste staalbedrijf een realistisch cijfer was, maar eerder zo’n 1,3miljard dollar, aangezien de nettowinst van de staalafdeling in 2004 zowat het dubbel bedraagt van het oorspronkelijke overnamebedrag.
Indien de nationalisering van Zaporozhstal doorgaat is dit een drama voor Alex Snaider aangezien hij voor de werking van zijn F1team volledig terug valt op de inkomsten uit zijn staalactiviteiten. De onvrede van Ed Shifrin laten vermoeden dat teambaas Colin Kolles snel baan zal moeten ruimen voor gedelegeerd bestuurden [en ex-Jordan] Ian Philips. Insiders voorspellen dat de verwijdering van Kolles geen eenvoudige operatie zal worden.
Snaider reageert eerder rustig op de situatie, “Dit is een uitdaging. En ik houd van uitdagingen. Wij zijn het anders wel gewoon van te werken in moeilijke omgevingen.”
Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:37 schreef multatuli het volgende:
Verbijsterend dat Tiago zo veel geld meeneemt om te mogen rijden. Verder begrijp ik van het vervolg van de zin niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |