abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31932143
Ex-F1 rijders uiten kritiek op F1
[03 november - 15:41]


De voormalige Grand Prix piloten Alex Zanardi en Emerson Fittipaldi hebben kritiek geuit op de Formule 1. Het duo zegt dat de zogenaamde koningsklasse van de autosport onspectactulair is, ridicuul duur en verstrengeld zit in de regels.

"Is het logisch om in deze Formule 1 te racen, waar indien je geen gekke hoeveelheden geld kunt uitgeven, je absoluut niets kunt uitrichten?" aldus Zanardi, die voor Williams uitkwam in 1999, aan het magazine Autosprint.

Tweevoudige wereldkampioen Emerson Fittipaldi zegt dat hij helemaal niets begrijpt van de nieuwe knock-out kwalificatie die volgend seizoen zal worden ingevoerd.

"En dan bedoel ik vooral de reden waarom enkele wagens wel mogen hertanken na de kwalificatie en anderen dan weer niet," liet hij weten.

Ook huidig F1 piloot, tevens wereldkampioen van 1997, Jacques Villeneuve beschuldigde de F1 teams ervan om enkel maar 20 tot 21 jaar oude jongens in hun cockpits te steken. De Canadees zelf staat op het punt om zijn zitje te verliezen...

"Ze kiezen voor rijders die zitten, de wagen besturen en voor de rest hun mond houden," aldus de Canadees. "Ik ben zo niet."

http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=3863
pi_31932370
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:41 schreef WesHell het volgende:
Albers blijft in de F1 heb ik begrepen, maar wel als 1e of 2e coureur of word het zo'n test rijden..
Racecoureur bij Midland F1, die gele wagens.
pi_31938390
quote:
Verder wist Varossieau nog mede te delen dat:

* Christijan zo’n 5 miljoen meebrengt naar zijn nieuwe werkgever.
* Een tweede Nederlander (in een racestoeltje) uitgesloten is. Dit was bij de onderhandelingen een van de voorwaarden voor het Nederlandse kamp.
http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=

albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert
пусть всегда будет солнце
pi_31940430
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:37 schreef MoChe het volgende:

[..]

http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=

albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert
Doornbos had zijn eigen kansen om bij Midland te rijden al verspeeld hoor.
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:19:04 #155
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31946300
maar om nou in je contract te zetten dat je een ander nederlander er niet bij wil vind ik schandalig
пусть всегда будет солнце
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 01:31:18 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31948310
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:37 schreef MoChe het volgende:

[..]

http://www.formule1wereld.nl/headlines.php?id=1130846371&subaction=showfull&ucat=9&archive=

albers toch... is er eindelijk de kans dat er meer dan 1/2 NL-ers in de F1 komen laat meneertje dat niet toe omdat ie jaloers is op Robert
Pastoreli mag dus ook niet invallen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 4 november 2005 @ 03:25:20 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_31950082
Hou toch op over die Albers en Doornbos, als je in je tweede seizoen een zak geld mee moet brengen ben je gewoon niet goed genoeg, ik heb van beiden niets geweldigs gezien het afgelopen seizoen.
pi_31950355
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef multatuli het volgende:
Oh ja, nog even over die clausule dat er geen tweede nederlander bij Jordan mag racen. Dat is natuurlijk een eis van de sponsors. Je wil waar voor je geld en als je op de Nederlandse markt wil profiteren van je sponsorgelden moet de marktwaarde niet verdund worden door een concurrent. Simpele en verstandige business keuze. Heeft natuurlijk niks met lafheid te maken.

Dat een aantal posters Alders niet zien zitten gun ik ze van harte, maar je moet er niet zoveel bijslepen. Tis een jongen die volgend jaar hopelijk een goede teammaat heeft en dan zien we vanzelf wat hij presteert (al zal dat voor zijn vijanden wel niks uitmaken).
Nog maar een keer dan....
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 4 november 2005 @ 07:31:56 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_31950738
Ik vond het zowiezo een blunder van Minardi om 2 nederlanders te laten rijden in het team, maar ja (geld)nood breekt wetten.
Als je 5 miljoen Euro investeert wil je uiteraard wel exposure en dat krijgt Albers nu wel want ik denk niet dat Doornbos nog ergens een stoeltje zal bemachtigen, tenminste niet als 1e of 2e man.
Laten we maar zien hoe Albers het er vanaf brengt maar in mijn ogen wordt Midland de Minardi van 2006, achteraan rijden dus...
pi_31962658
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 07:31 schreef Tarado het volgende:
Ik vond het zowiezo een blunder van Minardi om 2 nederlanders te laten rijden in het team, maar ja (geld)nood breekt wetten.
Als je 5 miljoen Euro investeert wil je uiteraard wel exposure en dat krijgt Albers nu wel want ik denk niet dat Doornbos nog ergens een stoeltje zal bemachtigen, tenminste niet als 1e of 2e man.
Laten we maar zien hoe Albers het er vanaf brengt maar in mijn ogen wordt Midland de Minardi van 2006, achteraan rijden dus...
Deze "blunder" zorgde er wel voor dat Minardi, voor hun doen, een heel goed seizoen hebben gedraaid.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:21:50 #161
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31963799
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:45 schreef kriele het volgende:

[..]

Deze "blunder" zorgde er wel voor dat Minardi, voor hun doen, een heel goed seizoen hebben gedraaid.
vooral het 2e helft van het seizoen ging erg goed
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31967517
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:21 schreef JPM01 het volgende:

[..]

vooral het 2e helft van het seizoen ging erg goed
idd met doornbos ging het wel een stuk beter met minardi
pi_31967624
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

idd met doornbos ging het wel een stuk beter met minardi
Eerder dankzij de nuttige input van Albers en Friesacher, die twee hebben naar mijn idee echt heel goed werk verricht m.b.t. de ontwikkeling van de PS05. Met alle respect naar Doornbos hoor maar yoen hij instapte was de grootste sprong voorwaarts al gemaakt door Minardi, daarna is nog weinig gewonnen maar kon het team echt gaan profiteren van het goede werk.

[ Bericht 13% gewijzigd door erikh op 04-11-2005 19:13:10 ]
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:22:27 #164
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31969006
Uiteraard, daaom is Friesacher ook uit die auto gezet

Trouwens, wanneer Karthikeyan naar Midland zou gaan zie je gelijk wat de ambities zijn van ze. Ze kunnen beter het geld wat Albers meebrengt gebruiken om een goede coureur aan te trekken. Maar ben toch wel benieuwd hoe het Albers-kamp daarop zou reageren, wanneer de teambaas van Midland ze een papiertje met het rekeningnummer van z'n collega in hun handen duwen met de melding dat de 5 miljoen daar naar overgemaakt dient te worden
pi_31987412
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:22 schreef twi het volgende:
Uiteraard, daaom is Friesacher ook uit die auto gezet
Sponsorgelden ring a bell
pi_32000293
Twi let daar niet op; hij kijkt F1 voor de poppetjes

Even serieus over de vraag hierboven of minardi nou baat had bij de double dutch qua snelheid. Ik had even tijd over en dan slingeren we excel en de handige database op /www.f1db.com aan.

Eerst even de stelling: JPM01 beweert dat Minardi vooral het tweede deel beter ging rijden. Wel hoe toets je dat. Je wil Minardi dus met de rest vergelijken. Met een top team zijn er veel mogelijkheden, maar met een team dat vreselijk veel problemen met de auto heeft en vaak uitvalt heb je niks aan punten (:)), finish plaatsen etc. Kwalificaties hebben ook geen zin want daar speelt strategie (banden/benzine) een veel te grote rol.

Oplossing: snelste raceronde. Zelfs minardi lukte het om iedere race wel even zonder problemen te rijden, dus dat nemen we als criterium. We vergelijken iedere race de snelste rondetijd overall met de snelste rondetijd van Minardi (ongeacht de rijder).

De uitslag lijkt JPM gelijk te geven. In de tijd van Friesacher was het gemiddelde verschil per wedstrijd 5,10 sec tov de topper. In de tijd van Doornbos 4,80. MAAR daar zit natuurlijk de VS tussen en dat vertekent volstrekt. Het verschil met Ferrari is niet representatief voor het verschil met de echte top. Laten we die race eruit dan blijkt het 4,54 in de Friesacher periode.

Conclusie: Minardi is na de komst van Doornbos verder achter geraakt op de top.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32000868
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:58 schreef multatuli het volgende:
Om je statistische methode te perfectioneren had je beter gewoon voor de twee situaties met outliers kunnen werken en de verschillen niet afzetten tegen de top iedere keer, maar tegen drie teams. Daarmee verhoog je de stabiliteit van je gegeven en daarmee de betrouwbaarheid van de uitspraak die je doet.

Overigens vergeet je één aspect die de causale relatie die jij legt onderuit haalt. Het is algemeen bekend in de Formule 1 dat de ploegen met een hoger budget gedurende het seizoen verder weglopen bij de kleinere teams. Zeker dit jaar zal dat effect versterkt zijn doordat voor het jaar alle effecten van de nieuwe regels voor teams zorgden dat ze minder geperfectioneerd aan het seizoen begonnen en er daarom meer konden doorontwikkelen.

Ik denk dat hoeveel cijfers je ook verzamelt en tegen elkaar afweegt, je hier niet tot een zinnige uitspraak gaat komen. Je zal namelijk nooit een beeld hebben op een aantal andere factoren die van belang zijn voor de ontwikkeling van de auto.

Overigens is de hele Doornbos-Albers discussie een beetje flauw aan het worden. Albers heeft voorlopig de kans om zich in 2006 te bewijzen en Doornbos nog niet. En daar draait het tenslotte om. Iedereen weet dat er buiten de Formule 1 net zoveel goede, zo niet betere, coureurs rondrijden als in de Formule 1. Het gaat er echter om dat je ieder jaar de kans hebt om jezelf te ontwikkelen en om vooruit te komen.
pi_32001524
Ik wou niks over de Albers / Doornbos verhouding zeggen. Daar heb ik ook cijfers over, maar die staan hierboven niet. Het ging me puur om de Minardi vs the rest.

Qua statistiek had ik al gekeken of het beter werd met middelen, maar dat bleek niets uit te maken. Als ik weer eens tijd over heb zal ik de slechtste 3 teams vergelijken met de leider. Die zouden volgens jouw redenering immers dezelfde trend moeten vertonen. Je mag er ook zelf wat tijd in stoppen natuurlijk om je bewering te staven
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32056837
quote:
Schumacher loopt enkelblessure op
Het is duidelijk niet het jaar van Michael Schumacher. De Duitser kende dit seizoen in de Formule 1 weinig geluk en ook voetballen gaat hem inmiddels niet meer zo goed af. De onttroonde wereldkampioen ging dit weekend in een competitiewedstrijd met zijn Zwitserse club door zijn enkel.

Hoewel de blessure van Schumacher mee valt, moet hij het voorlopig even rustig aan doen. Direct na de wedstrijd is de enkel van de Duitser ingepakt in het ijs. Schumacher voetbalt in Zwitserland voor Echichens, een team dat uitkomt in de derde divisie van het Zwitserse voetbal.
bron
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 november 2005 @ 14:40:39 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32056990
omg:
quote:
Van der Merwe snelste F1-coureur ooit
Bonneville 400: BAR rijdt officieus 415 km/u

De magische grens van 400 kilometer per uur, dat is wat BAR wilde doorbreken tijdens haar zoektocht naar de daadwerkelijke snelheid van een Formule 1-bolide. BAR is inmiddels het snelste F1-team aller tijden. Officieus althans. Tijdens een shakedown op Mojave Airport reed Alan van der Merwe 415 km/u.

Dit betekent dat de Zuid-Afrikaan als eerste Formule 1-coureur harder is gegaan dan 400 kilometer per uur. De shakedown vond plaats op een landingsbaan van het Mojave Airport in Californië. De recordpoging zou eigenlijk plaats moeten vinden op de zoutvlaktes van Bonneville, maar deze zijn nog steeds te nat om een echte poging te wagen.

Het team benadrukt daarom dan ook dat het niet om een officiële poging ging. ,,We wilden gewonen even de systemen checken. Het is een belangrijk onderdeel van het uiteindelijke doel. Het is nog steeds de bedoeling een record neer te zetten in Bonneville, maar het is daar zo nat dat we tot 2006 moeten wachten", legt een woordvoerder uit.

Gedurende één van zijn drie runs bereikte Van der Merwe een snelheid van 415 kilometer per uur. Hij werd onder meer gadegeslagen door een politieagent met een lasergun, die nog nooit in zijn loopbaan iemand met zo’n hoge snelheid had ’betrapt’. Hiermee brak hij het record van een collega, die tot voor kort het bureaurecord in handen had. Hij wist op de snelweg een Porsche-rijder te betrappen bij een snelheid van 273 kilometer per uur. De hoogste snelheid die de lasergun kon meten was 402 kilometer per uur, maar uit data van de BAR-renstal blijkt dat de Zuid-Afrikaan nog wat harder ging. Kortom, de lasergun van de agent kon de snelheid van de F1-bolide niet bijhouden.

,,Het ging perfect", vertelt Gary Savage – technisch directeur van deze operatie – opgelucht na afloop van de shakedown. ,,Dit toont aan dat we op de goede weg zijn en dat we het hele gebeuren professioneel aanpakken. We gaan niet zomaar even hardrijden om onze spullen daarna weer in te pakken."

Volgens Savage kan het officieuze record nog wel wat scherper gesteld worden, want hij meent dat de omstandigheden ver van ideaal waren. ,,Er was nogal wat wind, waardoor het erg stoffig was. Het leek wel een western-flim! Daarom denk ik dat het sneller kan. Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat de wagen aan alle eisen voldeed die aan de F1-auto worden gesteld."
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32057174
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:40 schreef rubbereend het volgende:
omg:
[..]
zonder achterspoiler

Calm down, please!
pi_32060413
Misschien een ideetje voor F1: die spoilers verbieden? Gaan we weer terug naar de bananen van vroeger... Vreselijk mooie race-auto's vind ik dat. En de four-wheel-drift is ook een lust voor het oog.
pi_32082050
quote:
Snaider bedreigd op twee fronten

MidlandF1 baas Alex Snaider wordt geconfronteerd met een tweevoudige crisis nu zijn Midland Group haar belangrijke bron van inkomsten ziet opdrogen. Het Oekraïense staalbedrijf van Snaider zou opnieuw worden genationaliseerd, en zo wordt het voor de Russische Canadees steeds moeilijker om de vereiste 55 miljoen dollar - voor 2006 – bij elkaar te sprokkelen. Tot dusver staan alleen de $14,-mio van de FOM en de $4,-mio van rijder Nicky Pastorelli geboekt. Concreet moet er nog minstens 37 miljoen binnengehaald worden voor 2006.

Maar het is niet allemaal slecht nieuws uit de MidlandF1 hoek. Er zouden voor een tiental miljoen dollar aan sponsorcontract klaar liggen ter ondertekening, en ook Tiago Monteiro hoest ruim 14 miljoen op zijn zitje volgend seizoen. Voorts heeft het team contacten overgemaakt aan Antony Davidson en Takuma Sato, die vrij zijn in te tekenen voor een heel seizoen en hiervoor ook rijkelijk betaald kunnen worden. Naar verluidt zo’n 12 miljoen dollar.
Indien de sponsors tekenen wordt het vooropgestelde budget veilig gesteld, maar zover is het voorlopig nog niet. Tot die tijd financiert Alex Snaider de werking van zijn team uit eigen middelen aangezien de cashflow van het jonge team tot dusver onbestaande is.

Deze financiële situatie zorgt voor wrijving binnen de Oekraïense staalreus. Ed Shifrin – Alex’s partner in de staalactiviteit – heeft hoegenaamd niets te maken met het F1 avontuur van zijn vennoot en heeft problemen met de $80,- mio die Snaider reeds in het project pompte. Shifrin ziet twee scenario’s. Of het F1team trekt zelf de situatie recht, of het F1team wordt voorbereid om verkocht te worden.

Bronnen die interne situatie kennen melden dat, “Ed Shifrin zich voor het eerst echt zorgen maakt over de cash die uit de staalgroep naar het F1team stroomt. Hij meent dat nu al te veel geld werd geïnjecteerd. Shifrin zou van oordeel zijn dat het raceteam een aan nieuwe baas toe is.”

Onder het nieuwe bewind van president Yuschenko worden vele Oekraïense ex-staatsbedrijven opnieuw genationaliseerd. Waaronder ook Snaider’s staalbedrijf [d.i. Zaporozhstal] dat in 2002 door de Midland Group werd gekocht, en naar verluidt vér onder de reële marktprijs, al gold dat voor zowat alle privatiserende transacties die dateren uit de tijd dat president Kuchma nog vrij spel had in Oekraïne. Mensen die vertrouwd zijn met de wereldhandel van staal menen dat niet de 70 miljoen dollar die werd betaald voor Oekraïne’s derdegrootste staalbedrijf een realistisch cijfer was, maar eerder zo’n 1,3miljard dollar, aangezien de nettowinst van de staalafdeling in 2004 zowat het dubbel bedraagt van het oorspronkelijke overnamebedrag.

Indien de nationalisering van Zaporozhstal doorgaat is dit een drama voor Alex Snaider aangezien hij voor de werking van zijn F1team volledig terug valt op de inkomsten uit zijn staalactiviteiten. De onvrede van Ed Shifrin laten vermoeden dat teambaas Colin Kolles snel baan zal moeten ruimen voor gedelegeerd bestuurden [en ex-Jordan] Ian Philips. Insiders voorspellen dat de verwijdering van Kolles geen eenvoudige operatie zal worden.

Snaider reageert eerder rustig op de situatie, “Dit is een uitdaging. En ik houd van uitdagingen. Wij zijn het anders wel gewoon van te werken in moeilijke omgevingen.”
bron

Zoals ik al zei: Midland wordt het nieuwe Minardi (achterhoedeteam) en Albers heeft dus een te snelle keuze gemaakt.
Calm down, please!
pi_32083497
"en ook Tiago Monteiro hoest ruim 14 miljoen op zijn zitje volgend seizoen. Voorts heeft het team contacten overgemaakt aan Antony Davidson en Takuma Sato, die vrij zijn in te tekenen voor een heel seizoen en hiervoor ook rijkelijk betaald kunnen worden. Naar verluidt zo’n 12 miljoen dollar.
"
Verbijsterend dat Tiago zo veel geld meeneemt om te mogen rijden. Verder begrijp ik van het vervolg van de zin niets. 'Contacten overgemaakt' ? vrij zijn in te tekenen en rijkelijk betaald kunnen worden? Door wie dan? En hoeveel rijders gaat dat team dan hebben. Ik weet dat Belgen anders schrijven maar van dit gedeelte kan ik echt geen chocola maken.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32083719
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:37 schreef multatuli het volgende:
Verbijsterend dat Tiago zo veel geld meeneemt om te mogen rijden. Verder begrijp ik van het vervolg van de zin niets.
Monteiro heeft het Portugese oliebedrijf van de staat achter zich staan en kan daardoor een flink bedrag op tafel leggen. Het zal echter dichter in de buurt liggen van het bedrag dat Albers betaalt, dus ergens tussen de 5 en 10 miljoen. Precieze bedragen kom je toch nooit achter, omdat het vaak een combo is rijder steunen en salaris betalen en betalen voor reclame op de auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')