dan verander ik mijn antwoorden in:quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:19 schreef multatuli het volgende:
De prijs gaat er nog niet uit, maar ja het is ook zo'n stormloop topic dat ik moeite heb de score bij te houden
Welke sprong voorwaarts?quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:37 schreef erikh het volgende:
[..]
Eerder dankzij de nuttige input van Albers en Friesacher, die twee hebben naar mijn idee echt heel goed werk verricht m.b.t. de ontwikkeling van de PS05. Met alle respect naar Doornbos hoor maar yoen hij instapte was de grootste sprong voorwaarts al gemaakt door Minardi, daarna is nog weinig gewonnen maar kon het team echt gaan profiteren van het goede werk.
quote:Midland maakt nieuwe kleurstelling bekend
De auto waar Christijan Albers volgend jaar in zal gaan racen, heeft een kleurrijk ontwerp. Midland heeft gekozen voor verschillende kleuren, zonder het design druk te laten worden. Het team presenteerde het nieuwe design tijdens een sponsorbijeenkomst. Ook onthulde Midland het nieuwe logo.
In december zal het team voor het eerst in actie komen, tijdens een test in het Spaanse Jerez. De nieuwe auto zal later debuteren. Het kleurenschema is niet duidelijk geïnspireerd door de Russische vlag, zoals eerder verondersteld werd.
De naam Jordan is nu definitief verdwenen uit de F1. Het team werd al eerder overgenomen door de Rus Alex Shnaider, maar de naam van het team werd afgelopen seizoen nog gebruikt. Vanaf nu is het MF1, oftewel Midland F1Racing.
ja, volgens mij issie in de war met Frentzenquote:Op woensdag 16 november 2005 10:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Albers sneller dan Alesi is natuurlijk de allergrootste kul die er is. Kolles heeft daadwerkelijk geen idee van F1 geschiedenis maar zit hier gewoon de boel een beetje voor de gek te houden.
Als jij prat gaat op F1 carriere en niet op prestaties in andere categorieen, dan zou ik het F1 debuut van Alesi en het debuut van Albers nog 's goed doorkijken. Alesi stond in zijn eerste jaar al op het podium, ging na 1 jaar van Tyrrel naar Ferrari (met een aanbieding van Williams op zak) en Albers mag gaan dokken voor een plek in Midland met een clausule dat die lastige andere Nederlander niet in zijn team mag.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:19 schreef multatuli het volgende:
Zijn blik is gericht op 2006, het jaar waarin hij met Midland F1 de racewereld wil verbazen. Een missie waarbij Kolles een belangrijke rol ziet weggelegd voor Christijan Albers.
?Voor mij is Chris één van de snelste rijders in het huidige F1-veld?, aldus de geboren Roemeen. ?Chris is snel en ervaren, dat wordt nog wel eens vergeten. In de F1-wereld weten weinig mensen hoeveel Chris in zijn autosportcarrière al heeft gepresteerd en daarom wordt hij nog wel eens onderschat. Maar ik ken hem al jaren en weet wat hij in zijn mars heeft.?
Dat de onderhandelingen tussen ?team-Albers? en Midland desondanks nog zo lang duurden, ligt volgens Kolles voor een belangrijk deel aan de advocaten. ?Die willen nu eenmaal zoveel mogelijk uren schrijven? In de Formule 1 is het noodzakelijk waterdichte contracten te hebben, waarbij alle details juist zijn ingevuld. Toch heb ik er nooit aan getwijfeld dat het goed zou komen. Christijan Albers en Midland waren elkaars doel en hebben elkaar dan ook gevonden.?
Over de nieuwe look van het Midland-team en zijn bolides wil Kolles kwijt dat er ?speciaal voor Christijan? een belangrijke rol is weggelegd voor de kleur oranje. Maar de vraag naar de nieuwe teamgenoot van Albers wordt teruggekaatst. ?Natuurlijk heb ik gehoord dat Tiago Monteiro (de Portugees die afgelopen seizoen voor het team van Kolles uitkwam, red.) heeft geroepen rond te zijn met ons. Maar ik roep dat er nog geen contract is getekend en vooralsnog alleen Chris zeker is van een racestoeltje bij Midland. In december werken we in Spanje met een aantal coureurs een test af en daar zou nog wel eens een verrassende invulling van de tweede bolide uit de bus kunnen rollen. Begrijp me goed, Tiago heeft bij ons een prima seizoen achter de rug, maar op dit moment hebben wij slechts een optie voor 2006 en is er nog niets vastgelegd.?
Wel maakt Kolles duidelijk dat bij Midland straks geen onderscheid wordt gemaakt tussen de twee racers. ?Christijan en zijn teamgenoot krijgen allebei hetzelfde materiaal, wij werken niet met een eerste en tweede rijder.?
aldus een deel uit de telegraaf.
Kolles heeft dus echt geloof in Albers want als het om het geld ging had hij Monteiro wel als eerste ingehuurd, die met ruim het dubbele aan komt zetten. De grote vraag is dus: weten Fokkers meer van racen dan de teambaas van Midland?
Aan het eind van het seizoen zullen we het weten want gelukkig krijgen beide coureurs een gelijke kans.
Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als jij prat gaat op F1 carriere en niet op prestaties in andere categorieen, dan zou ik het F1 debuut van Alesi en het debuut van Albers nog 's goed doorkijken. Alesi stond in zijn eerste jaar al op het podium, ging na 1 jaar van Tyrrel naar Ferrari (met een aanbieding van Williams op zak) en Albers mag gaan dokken voor een plek in Midland met een clausule dat die lastige andere Nederlander niet in zijn team mag.
De grote vraag is dus: is Multatuli een grote Albers-fan, waardoor hij feiten en wensen niet meer uit elkaar kan houden?![]()
Ok...ik kreeg zo'n vermoeden van wel.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:06 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.
Moet je eens op de tribunes kijken dit jaar hoeveel Nederlanders plots in die potsierlijke Renault outfits stonden te juichen. Twee jaar geleden waren ze nog in het rood gekleed. De gemiddelde F1-fan heeft weinig verstand van de sport, vindt dat hollanders 'gewoon moeten blijven' (a la Doornbos) en zijn vooral fan van de winnaar.
De echte liefhebber kijkt en ziet de kwalteiten voordat coureurs het echt maken. Dat lukt mij ook niet altijd, ik heb net als Frank Williams Kimi's talent veel te laat gezien en Frentzen die ik in het begin hoog had zitten is nooit helemaal aan de top terecht gekomen. Maar fan zijn doe ik in ieder geval niet; noch haat ik iemand. Je bewondert hooguit iemands kwaliteiten of betreurt het dat hij nog mee mag rijden. Het verbaast me juist van jou dat je dat zo anders ziet, want je heb tenminste wel verstand van de F1.
Ik schat Colin's kennis eerder lager in dan die van de gemiddelde fan. De man heeft nul komma nul ervaring in de F1. En daarnaast roept iedere teambaas die net een coureur heeft gecontracteerd dat deze coureur geweldig is dat lijkt me nogal logisch.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:06 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.
Tja...en Berger crashte drie keer zwaar tijdens de eerste tests met Benetton: die wagen was op hoge snelheid heel lastig te besturen. Alesi viel in Monaco 96 uit met motorproblemen, terwijl ie op de eerste plek lag. Dat kun je moeilijk Alesi aanrekenen. Verder maakte Alesi in 1990 gewoonweg een verpletterende indruk in zijn eerste races, waarschijnlijk nog meer dan de eerste races van MS.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:00 schreef multatuli het volgende:
Kolles heeft inderdaad geen ervaring met F1, maar heeft natuurlijk wel jarenlang een raceteam geleid, en de kans dat hij het beter doet dan Stoddart is heel groot
Zijn vergelijking met Alesi vind ik niet zo gek, maar dat komt omdat ik Alesi niet zo'n goede coureur vind. Hij was moeilijk om mee te werken en zijn carriere verliep bepaald niet vlekkeloos (en zwaar down the drain). Hij kwam snel want hard rijden onder goede condities kon hij wel, maar samenwerken met zijn monteurs en het team ging een stuk minder. Ferrari ging enorm vooruit toen ze hem inruilden voor ene Schumacher. Wat hij daarna bij Benetton deed was ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik zeg het maar weer een keer; een goede rijder moet:
a) hard kunnen rijden; dat is dus talent, inzicht en durf. Vroeger was daar een simpele test op: regenrijden, maar sinds de traction control helaas niet meer (remember Bellof!)
b) creatief zijn (andere lijn rijden dan de rest als dat een voordeel biedt, de regels snappen en (mis)bruiken, de zwaktes van je auto omzeilen (remember Schumacher die zijn auto nog even dwars op de baan zet na een crash waarbij hij in het gras stond zodat hij een herstart afdwingt)
c) je auto zo aanvoelen dat je je race engineer goede feedback kan leveren (dat kan Albers toevallig heel goed)
d) de relaties met je team op orde houden, ofwel je mak voordoen naar buiten (Kimi wel, ene Jos V. bijvoorbeeld niet)
Albers scoort op b en c heel goed, op a heel behoorlijk en op d belazerd. Het is dus geen top coureur, maar dat beweer ik ook echt nooit. Alesi kon a ook heel behoorlijk, b idem, maar c en d faalden.
Niet gemodellleerd naar MS, maar op basis van 30 jaar F1 kijken. Met inzicht bedoelde ik het meer simpele rij-inzicht en met punt b) het 'out of the box' denken. Alain Prost is daar ook een prima voorbeeld van. Overigens scoren alle ware legendes minstens op alle aspecten een 9 of meer.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher. Ik zou a) en b) samenvoegen, want inzicht zonder creativiteit en durf lijkt me ook een beetje nutteloos: ' ik zie het wel maar ik weet niet hoe en ik durf niet'
![]()
Vroeger was er nog een trucje om durf te beoordelen; kijken of het gaspedaaltje omhoog ging bij Eau Rouge, Blanchimont of 130R.
Niet iedereen. Je hebt ook altijd nog de paydrivers. En helaas en dat pleit niet voor Albers is hij uiteindelijk ook een paydriver.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher.
MS was een paydriverquote:Op woensdag 16 november 2005 21:38 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Niet iedereen. Je hebt ook altijd nog de paydrivers. En helaas en dat pleit niet voor Albers is hij uiteindelijk ook een paydriver.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog geen dingen van hem heb gezien dat ik nou denk van dat is een topper. Ik krijg toch meer de indruk dat het een harde werker is en slim is buiten de baan dan dat hij echt talent heeft.
En geloof me bij echte talenten zie je het vrij snel dat het toppers gaan worden.
Het zou me verbazen.quote:
quote:Op whenever schreef multatuli het volgende:
MS was een paydriver, in zoverre dat Mercedes in 1991 Jordan betaalde voor de rit in Spa. Daarna is ie gelijk overgenomen door Benetton en was ie paydriver af.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:48 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het zou me verbazen.
Maar goed ik zie niks in Albers. Persoonlijk niet omdat ik het een verwend rijkeluis kindje vindt en ook niet omdat ik nog niks spectaculairs van hem heb gezien. Ook niet in de DTM trouwens.
Dat was Rosset in zijn Tyrrelquote:Op donderdag 17 november 2005 09:53 schreef Tarado het volgende:
Diniz, over paydrivers gesproken, dat heeft z'n papa heel wat centjes gekost om van zoonlief een soort Ayrton Senna te maken, niet gelukt uiteraard en papa heeft nog meer dan genoeg centjes over. Weet je nog dat ongeluk in Spa dat hij op de hele boel inreed als een blinde?
Zoals ik hierboven al betoogde scoorde Alesi op c en d slecht en dat nekte hem. Hard rijden kon hij heus wel, maar het is het package dat de rijder maakt.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:20 schreef PogueMahone het volgende:
Alesi heeft het niet waar gemaakt <knip> Overigens heb ik ook weleens gelezen dat hij zijn auto totaal niet kon afstellen en dat is natuurlijk een behoorlijk minpunt.
Zeker, prima middenmotorquote:Op donderdag 17 november 2005 11:38 schreef rubbereend het volgende:
zeker in de laatste seizoenen van Diniz was hij gewoon een redelijke F1 coureur.
De overgang naar SBS heeft er ook wat mee te maken; Olav en Allard waren voor mij echt prima tijden maar dat lompe SBS volk met het gezamenlijke IQ van een kinderschoen moet op een andere manier tevreden gehouden worden. Dan maar zo'n zaaddodende hapsnuker als Plooy en belspelletjes erbij en dat volk is ook weer blij. Zo'n mislukte bal als Coronel kan wat mij betreft ook bij het grof vuil.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:24 schreef multatuli het volgende:
[..]
Zeker, prima middenmotorEn die Olav maar bliijven foeteren zonder naar de echte resultaten te kijken, maar ja Olav...
Heb ik net betoogd dat ik van niemand een afkeer heb, had ik er bij moeten zetten 'van de F1 coureurs'. Olav Mol en Tom Coronel zijn er samen verantwoordelijk voor dat F1 over petjes, meeknallen en ploffen gaat in plaats van over techniek en talent.
van formule1.infoquote:,,Binnenkort kan ik meer vertellen’’
Karthikeyan: ’Ik rijd ook in 2006 Formule 1’
17-11 - ,,Het tweede Midland-stoeltje kan ik wel vergeten”, verklaarde Narain Karthikeyan pakweg een week geleden al. Maar dat betekent niet dat de Indiër in 2006 geen Formule 1 rijdt. ,,Binnenkort kan ik meer vertellen”, zo laat hij vandaag optekenen.
Daarbij moet gedacht worden aan een testrol. Waarschijnlijk bij Williams of BMW (ex-Sauber). (,,Als testcoureur bij een topteam ben ik misschien wel beter in staat om mijn kwaliteiten te tonen.”) Beide teams mogen komend jaar een derde coureur inzetten op de vrijdagen, en ook BAR (Honda) heeft nog geen vrijdagrijder aangesteld. Karthikeyan, die dit jaar zijn Grand Prix-debuut maakte voor Jordan-Midland, noemt geen teamnaam. ,,Maar de bekendmaking zal niet al te lang meer op zich laten wachten.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |