abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 november 2005 @ 10:03:14 #201
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_32225507
Morgen komt Mark Webber z'n nieuwe BMW presenteren in Melbourne
vanaf 12 uur.. dus ik sta er al om 7 uur om het goed te kunnen zien..
zal ff kijken of ik de foto's online kan zetten.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zondag 13 november 2005 @ 10:40:11 #202
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32225970
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 21:19 schreef multatuli het volgende:
De prijs gaat er nog niet uit, maar ja het is ook zo'n stormloop topic dat ik moeite heb de score bij te houden
dan verander ik mijn antwoorden in:

1.Lella Lombardi
2.De familie Fittipaldi (Emerson, Wilson en Christian)
3.Het zal wel Schumi intussen wel wezen
De Narcis van Gabon
pi_32226218
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:37 schreef erikh het volgende:

[..]

Eerder dankzij de nuttige input van Albers en Friesacher, die twee hebben naar mijn idee echt heel goed werk verricht m.b.t. de ontwikkeling van de PS05. Met alle respect naar Doornbos hoor maar yoen hij instapte was de grootste sprong voorwaarts al gemaakt door Minardi, daarna is nog weinig gewonnen maar kon het team echt gaan profiteren van het goede werk.
Welke sprong voorwaarts?
pi_32259174
1) Lella Lombardi
2) Villeneuve
3) Olivier Panis
pi_32282138
quote:
Midland maakt nieuwe kleurstelling bekend

De auto waar Christijan Albers volgend jaar in zal gaan racen, heeft een kleurrijk ontwerp. Midland heeft gekozen voor verschillende kleuren, zonder het design druk te laten worden. Het team presenteerde het nieuwe design tijdens een sponsorbijeenkomst. Ook onthulde Midland het nieuwe logo.

In december zal het team voor het eerst in actie komen, tijdens een test in het Spaanse Jerez. De nieuwe auto zal later debuteren. Het kleurenschema is niet duidelijk geïnspireerd door de Russische vlag, zoals eerder verondersteld werd.

De naam Jordan is nu definitief verdwenen uit de F1. Het team werd al eerder overgenomen door de Rus Alex Shnaider, maar de naam van het team werd afgelopen seizoen nog gebruikt. Vanaf nu is het MF1, oftewel Midland F1Racing.


bron
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 november 2005 @ 12:28:13 #206
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32282772
niet echt spectaculair
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32282840
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:28 schreef rubbereend het volgende:
niet echt spectaculair
Past dus prima bij hun rijders
Calmer than you are
  dinsdag 15 november 2005 @ 12:34:20 #208
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32282940
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:28 schreef rubbereend het volgende:
niet echt spectaculair
behoorlijk saai, geel viel meer op
De Narcis van Gabon
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 november 2005 @ 12:36:37 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32282993
doet me erg denken aan de BAR van een paar jaar terug
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32290977
Wordt vast een mooie bak!
pi_32306015
"Het was al lang bekend dat er interesse was van de kant van Midland naar Albers. Toch liet de bekendmaking lang op zich wachten. "Maar ik heb geen moment getwijfeld over het aantrekken van Christijan," zegt Kolles. "Hij is erg snel en ervaren. Misschien niet in de F1, maar hij heeft veel gereden in andere klassen. De DTM is niet zomaar wat. Veel grote F1-coureurs hebben het zwaar. Eigenlijk is het raar. Als wij nu Alesi hadden gecontracteerd, had iedereen het fantastisch gevonden. Maar Albers is sneller dan Alesi. Maar toch horen we dan weer dat we een te onervaren coureur hebben. Ik heb altijd van risico's gehouden, maar dit is een gecontroleerd risico. Ik weet wat hij kan en dat hij snel is. Voor mij is hij één van de snelste coureurs die er zijn. Ik hoef geen Fisichella of Trulli. Ik wil Albers in de auto."

Hele interview met Kolles op http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=103293
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32307169
Albers sneller dan Alesi is natuurlijk de allergrootste kul die er is. Kolles heeft daadwerkelijk geen idee van F1 geschiedenis maar zit hier gewoon de boel een beetje voor de gek te houden.
Calmer than you are
pi_32308966
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Albers sneller dan Alesi is natuurlijk de allergrootste kul die er is. Kolles heeft daadwerkelijk geen idee van F1 geschiedenis maar zit hier gewoon de boel een beetje voor de gek te houden.
ja, volgens mij issie in de war met Frentzen

en dan nog is Albers groen
Calm down, please!
pi_32309306
Tja..Albers deed het naast Alesi goed in de DTM maar als ik de vergelijking van Kolles doortrek dan kan Bernd Schneider ook 2x F1 WDC worden.

Een beetje jammer dat nu DTM erbij gehaald moet worden om de F1 prestaties van Albers te bekijken, terwijl het blijkbaar raar is om Albers' F3000 prestaties terug te komen.
Calmer than you are
pi_32316007
Zijn blik is gericht op 2006, het jaar waarin hij met Midland F1 de racewereld wil verbazen. Een missie waarbij Kolles een belangrijke rol ziet weggelegd voor Christijan Albers.

„Voor mij is Chris één van de snelste rijders in het huidige F1-veld”, aldus de geboren Roemeen. „Chris is snel en ervaren, dat wordt nog wel eens vergeten. In de F1-wereld weten weinig mensen hoeveel Chris in zijn autosportcarrière al heeft gepresteerd en daarom wordt hij nog wel eens onderschat. Maar ik ken hem al jaren en weet wat hij in zijn mars heeft.”

Dat de onderhandelingen tussen ’team-Albers’ en Midland desondanks nog zo lang duurden, ligt volgens Kolles voor een belangrijk deel aan de advocaten. „Die willen nu eenmaal zoveel mogelijk uren schrijven… In de Formule 1 is het noodzakelijk waterdichte contracten te hebben, waarbij alle details juist zijn ingevuld. Toch heb ik er nooit aan getwijfeld dat het goed zou komen. Christijan Albers en Midland waren elkaars doel en hebben elkaar dan ook gevonden.”

Over de nieuwe look van het Midland-team en zijn bolides wil Kolles kwijt dat er ’speciaal voor Christijan’ een belangrijke rol is weggelegd voor de kleur oranje. Maar de vraag naar de nieuwe teamgenoot van Albers wordt teruggekaatst. „Natuurlijk heb ik gehoord dat Tiago Monteiro (de Portugees die afgelopen seizoen voor het team van Kolles uitkwam, red.) heeft geroepen rond te zijn met ons. Maar ik roep dat er nog geen contract is getekend en vooralsnog alleen Chris zeker is van een racestoeltje bij Midland. In december werken we in Spanje met een aantal coureurs een test af en daar zou nog wel eens een verrassende invulling van de tweede bolide uit de bus kunnen rollen. Begrijp me goed, Tiago heeft bij ons een prima seizoen achter de rug, maar op dit moment hebben wij slechts een optie voor 2006 en is er nog niets vastgelegd.”

Wel maakt Kolles duidelijk dat bij Midland straks geen onderscheid wordt gemaakt tussen de twee racers. „Christijan en zijn teamgenoot krijgen allebei hetzelfde materiaal, wij werken niet met een eerste en tweede rijder.”

aldus een deel uit de telegraaf.

Kolles heeft dus echt geloof in Albers want als het om het geld ging had hij Monteiro wel als eerste ingehuurd, die met ruim het dubbele aan komt zetten. De grote vraag is dus: weten Fokkers meer van racen dan de teambaas van Midland?
Aan het eind van het seizoen zullen we het weten want gelukkig krijgen beide coureurs een gelijke kans.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32316133
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:19 schreef multatuli het volgende:
Zijn blik is gericht op 2006, het jaar waarin hij met Midland F1 de racewereld wil verbazen. Een missie waarbij Kolles een belangrijke rol ziet weggelegd voor Christijan Albers.

?Voor mij is Chris één van de snelste rijders in het huidige F1-veld?, aldus de geboren Roemeen. ?Chris is snel en ervaren, dat wordt nog wel eens vergeten. In de F1-wereld weten weinig mensen hoeveel Chris in zijn autosportcarrière al heeft gepresteerd en daarom wordt hij nog wel eens onderschat. Maar ik ken hem al jaren en weet wat hij in zijn mars heeft.?

Dat de onderhandelingen tussen ?team-Albers? en Midland desondanks nog zo lang duurden, ligt volgens Kolles voor een belangrijk deel aan de advocaten. ?Die willen nu eenmaal zoveel mogelijk uren schrijven? In de Formule 1 is het noodzakelijk waterdichte contracten te hebben, waarbij alle details juist zijn ingevuld. Toch heb ik er nooit aan getwijfeld dat het goed zou komen. Christijan Albers en Midland waren elkaars doel en hebben elkaar dan ook gevonden.?

Over de nieuwe look van het Midland-team en zijn bolides wil Kolles kwijt dat er ?speciaal voor Christijan? een belangrijke rol is weggelegd voor de kleur oranje. Maar de vraag naar de nieuwe teamgenoot van Albers wordt teruggekaatst. ?Natuurlijk heb ik gehoord dat Tiago Monteiro (de Portugees die afgelopen seizoen voor het team van Kolles uitkwam, red.) heeft geroepen rond te zijn met ons. Maar ik roep dat er nog geen contract is getekend en vooralsnog alleen Chris zeker is van een racestoeltje bij Midland. In december werken we in Spanje met een aantal coureurs een test af en daar zou nog wel eens een verrassende invulling van de tweede bolide uit de bus kunnen rollen. Begrijp me goed, Tiago heeft bij ons een prima seizoen achter de rug, maar op dit moment hebben wij slechts een optie voor 2006 en is er nog niets vastgelegd.?

Wel maakt Kolles duidelijk dat bij Midland straks geen onderscheid wordt gemaakt tussen de twee racers. ?Christijan en zijn teamgenoot krijgen allebei hetzelfde materiaal, wij werken niet met een eerste en tweede rijder.?

aldus een deel uit de telegraaf.

Kolles heeft dus echt geloof in Albers want als het om het geld ging had hij Monteiro wel als eerste ingehuurd, die met ruim het dubbele aan komt zetten. De grote vraag is dus: weten Fokkers meer van racen dan de teambaas van Midland?
Aan het eind van het seizoen zullen we het weten want gelukkig krijgen beide coureurs een gelijke kans.
Als jij prat gaat op F1 carriere en niet op prestaties in andere categorieen, dan zou ik het F1 debuut van Alesi en het debuut van Albers nog 's goed doorkijken. Alesi stond in zijn eerste jaar al op het podium, ging na 1 jaar van Tyrrel naar Ferrari (met een aanbieding van Williams op zak) en Albers mag gaan dokken voor een plek in Midland met een clausule dat die lastige andere Nederlander niet in zijn team mag.

De grote vraag is dus: is Multatuli een grote Albers-fan, waardoor hij feiten en wensen niet meer uit elkaar kan houden?
Calmer than you are
pi_32316158
Dubbel
Calmer than you are
pi_32316568
Ik blijf van mening dat Midland er in 2007 (uiterlijk 2008) niet meer is.
Calm down, please!
pi_32316750
Ze mogen van mij gerust blijven, maar dit soort hype-verhalen komen elk jaar weer terug. Albers met Alesi vergelijken is natuurlijk gewoon om helemaal krom van te liggen
Calmer than you are
pi_32319002
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Als jij prat gaat op F1 carriere en niet op prestaties in andere categorieen, dan zou ik het F1 debuut van Alesi en het debuut van Albers nog 's goed doorkijken. Alesi stond in zijn eerste jaar al op het podium, ging na 1 jaar van Tyrrel naar Ferrari (met een aanbieding van Williams op zak) en Albers mag gaan dokken voor een plek in Midland met een clausule dat die lastige andere Nederlander niet in zijn team mag.

De grote vraag is dus: is Multatuli een grote Albers-fan, waardoor hij feiten en wensen niet meer uit elkaar kan houden?
Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.

Moet je eens op de tribunes kijken dit jaar hoeveel Nederlanders plots in die potsierlijke Renault outfits stonden te juichen. Twee jaar geleden waren ze nog in het rood gekleed. De gemiddelde F1-fan heeft weinig verstand van de sport, vindt dat hollanders 'gewoon moeten blijven' (a la Doornbos) en zijn vooral fan van de winnaar.

De echte liefhebber kijkt en ziet de kwalteiten voordat coureurs het echt maken. Dat lukt mij ook niet altijd, ik heb net als Frank Williams Kimi's talent veel te laat gezien en Frentzen die ik in het begin hoog had zitten is nooit helemaal aan de top terecht gekomen. Maar fan zijn doe ik in ieder geval niet; noch haat ik iemand. Je bewondert hooguit iemands kwaliteiten of betreurt het dat hij nog mee mag rijden. Het verbaast me juist van jou dat je dat zo anders ziet, want je heb tenminste wel verstand van de F1.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32320657
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:06 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.

Moet je eens op de tribunes kijken dit jaar hoeveel Nederlanders plots in die potsierlijke Renault outfits stonden te juichen. Twee jaar geleden waren ze nog in het rood gekleed. De gemiddelde F1-fan heeft weinig verstand van de sport, vindt dat hollanders 'gewoon moeten blijven' (a la Doornbos) en zijn vooral fan van de winnaar.

De echte liefhebber kijkt en ziet de kwalteiten voordat coureurs het echt maken. Dat lukt mij ook niet altijd, ik heb net als Frank Williams Kimi's talent veel te laat gezien en Frentzen die ik in het begin hoog had zitten is nooit helemaal aan de top terecht gekomen. Maar fan zijn doe ik in ieder geval niet; noch haat ik iemand. Je bewondert hooguit iemands kwaliteiten of betreurt het dat hij nog mee mag rijden. Het verbaast me juist van jou dat je dat zo anders ziet, want je heb tenminste wel verstand van de F1.
Ok...ik kreeg zo'n vermoeden van wel.

Maar goed: het gemiddelde F1 volk in NL is inderdaad weinig op de hoogte en ook je laatste zin klopt

Je kunt toch ook met jouw kennis van zaken (klopt ook) zo'n opmerkingen van Kolles op waarde schatten en zien dat dat hypend gebabbel is? Albers deed het prima in DTM, maar als ie zich toen meer op zijn werk had geconcentreerd en niet op een eventuele Jordan test dan had ie ook DTM kampioen geweest. Dat had zeker beter op zijn CV gestaan.

Albers met Alesi vergelijken en roepen dat ie Albers i.p.v. Trulli wil is net zoiets als morgen een grafisch bedrijf oprichten en dan met Windows 3.11 gaan werken.
Calmer than you are
pi_32320711
Kolles heeft, van alle mensen die werken in de pitbox, het minst verstand van F1.

Hij's dan ook geen echte fan.
Calm down, please!
pi_32321167
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:06 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ik citeer een stuk uit de Telegraaf; het is mijn mening niet. Ik geloof dat ik al tien keer gezegd heb dat ik helemaal geen fan van Albers (noch iemand anders) ben. Ik ben alleen niet zijn tegenstander en dat ben jij en vele andere Nederlanders wel. Is je goed recht hoor, maar ik schat inderdaad Colin's kennis hoger in dan die van de gemiddelde fanboy.
Ik schat Colin's kennis eerder lager in dan die van de gemiddelde fan. De man heeft nul komma nul ervaring in de F1. En daarnaast roept iedere teambaas die net een coureur heeft gecontracteerd dat deze coureur geweldig is dat lijkt me nogal logisch.
pi_32321975
Kolles heeft inderdaad geen ervaring met F1, maar heeft natuurlijk wel jarenlang een raceteam geleid, en de kans dat hij het beter doet dan Stoddart is heel groot

Zijn vergelijking met Alesi vind ik niet zo gek, maar dat komt omdat ik Alesi niet zo'n goede coureur vind. Hij was moeilijk om mee te werken en zijn carriere verliep bepaald niet vlekkeloos (en zwaar down the drain). Hij kwam snel want hard rijden onder goede condities kon hij wel, maar samenwerken met zijn monteurs en het team ging een stuk minder. Ferrari ging enorm vooruit toen ze hem inruilden voor ene Schumacher. Wat hij daarna bij Benetton deed was ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik zeg het maar weer een keer; een goede rijder moet:
a) hard kunnen rijden; dat is dus talent, inzicht en durf. Vroeger was daar een simpele test op: regenrijden, maar sinds de traction control helaas niet meer (remember Bellof!)
b) creatief zijn (andere lijn rijden dan de rest als dat een voordeel biedt, de regels snappen en (mis)bruiken, de zwaktes van je auto omzeilen (remember Schumacher die zijn auto nog even dwars op de baan zet na een crash waarbij hij in het gras stond zodat hij een herstart afdwong)
c) je auto zo aanvoelen dat je je race engineer goede feedback kan leveren (dat kan Albers toevallig heel goed)
d) de relaties met je team op orde houden, ofwel je mak voordoen naar buiten (Kimi wel, ene Jos V. bijvoorbeeld niet)

Albers scoort op b en c heel goed, op a heel behoorlijk en op d belazerd. Het is dus geen top coureur, maar dat beweer ik ook echt nooit. Alesi kon a ook heel behoorlijk, b idem, maar c en d faalden.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32322235
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:00 schreef multatuli het volgende:
Kolles heeft inderdaad geen ervaring met F1, maar heeft natuurlijk wel jarenlang een raceteam geleid, en de kans dat hij het beter doet dan Stoddart is heel groot

Zijn vergelijking met Alesi vind ik niet zo gek, maar dat komt omdat ik Alesi niet zo'n goede coureur vind. Hij was moeilijk om mee te werken en zijn carriere verliep bepaald niet vlekkeloos (en zwaar down the drain). Hij kwam snel want hard rijden onder goede condities kon hij wel, maar samenwerken met zijn monteurs en het team ging een stuk minder. Ferrari ging enorm vooruit toen ze hem inruilden voor ene Schumacher. Wat hij daarna bij Benetton deed was ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik zeg het maar weer een keer; een goede rijder moet:
a) hard kunnen rijden; dat is dus talent, inzicht en durf. Vroeger was daar een simpele test op: regenrijden, maar sinds de traction control helaas niet meer (remember Bellof!)
b) creatief zijn (andere lijn rijden dan de rest als dat een voordeel biedt, de regels snappen en (mis)bruiken, de zwaktes van je auto omzeilen (remember Schumacher die zijn auto nog even dwars op de baan zet na een crash waarbij hij in het gras stond zodat hij een herstart afdwingt)
c) je auto zo aanvoelen dat je je race engineer goede feedback kan leveren (dat kan Albers toevallig heel goed)
d) de relaties met je team op orde houden, ofwel je mak voordoen naar buiten (Kimi wel, ene Jos V. bijvoorbeeld niet)

Albers scoort op b en c heel goed, op a heel behoorlijk en op d belazerd. Het is dus geen top coureur, maar dat beweer ik ook echt nooit. Alesi kon a ook heel behoorlijk, b idem, maar c en d faalden.
Tja...en Berger crashte drie keer zwaar tijdens de eerste tests met Benetton: die wagen was op hoge snelheid heel lastig te besturen. Alesi viel in Monaco 96 uit met motorproblemen, terwijl ie op de eerste plek lag. Dat kun je moeilijk Alesi aanrekenen. Verder maakte Alesi in 1990 gewoonweg een verpletterende indruk in zijn eerste races, waarschijnlijk nog meer dan de eerste races van MS.

Ferrari ging natuurlijk beter met ene Schumacher maar Ferrari ging in 1991 ook met een viervoudig (toen nog drievoudig) WDC Prost niet hard. Toen MS kwam gingen er een hoop mensen mee, dus zo makkelijk is het niet om enkel op MS terug te voeren.

Voor b) heb ik nog geen enkel bewijs gezien, van c) heb ik geen weet, a) zou kunnen maar lastig te beoordelen in F1 (CA werd ronduit voor schut gereden door een medewerker van het bedrijf van zijn manager tijdens een kartwedstrijd) en d) heb ik ook geen weet van. Je mak voordoen naar buiten stel ik niet gelijk aan de relaties op orde houden.
Calmer than you are
pi_32322683
Ik wil Alesi ook niet afkraken en ik had zelf ook al geschreven dat Alesi 'snel kwam' (beetje rare tekst achteraf ). Het was alleen wel een snel gefrustreerd mannetje die het net niet helemaal had, dus die vergelijking met Albers is zo gek nog niet
Ben het ook met je eens dat MS niet alles alleen gedaan heeft, maar werkelijk iedereen roemt zijn vermogen om feedback te leveren. Verder scoort hij op alle aspecten ook een 10 m.i. Andere klasse dan Alesi, Albers, etc etc.

Ik probeer te definieren wat een goede coureur is. Zijn we het eens over de aspecten?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 16 november 2005 @ 19:30:31 #227
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_32322845
Ralf doet 't voortaan zelf, ingefluisterd door zijn vrouw.

Deze week heeft Schumi II zijn manager ontslagen en het lopende kontrakt afgekocht. Willi Weber blijft manager van zijn broer.

Die Millionen-Trennung zwischen Ralf Schumacher (30) und Willi Weber (63). In der Formel 1 sorgt die BILD-Exklusiv-Nachricht für Verwunderung. Grund: Der Toyota-Pilot will sich jetzt selbst managen...

Schumi II zu BILD: „Ich benötige keinen Manager mehr. Die paar Termine kann ich auch selbst organisieren. Ich bin ab sofort mein eigener Manager.“

Willi Weber blijft zich echter zijn vriend noemen:
Weber zu BILD: „Ich kenne niemanden außer Cora, auf den Ralf noch hört. Hoffentlich geht alles gut, was er plant. Ich werde immer sein Freund bleiben.“

Commentaar Bild:
Sie ist sexy. Sie ist lustig. Sie ist mutig. Aber ist Cora in Geschäftsdingen auch die richtige Beraterin für Ralf?

Bron
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_32322983
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher . Ik zou a) en b) samenvoegen, want inzicht zonder creativiteit en durf lijkt me ook een beetje nutteloos: ' ik zie het wel maar ik weet niet hoe en ik durf niet'

Vroeger was er nog een trucje om durf te beoordelen; kijken of het gaspedaaltje omhoog ging bij Eau Rouge, Blanchimont of 130R.
Calmer than you are
pi_32326152
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher . Ik zou a) en b) samenvoegen, want inzicht zonder creativiteit en durf lijkt me ook een beetje nutteloos: ' ik zie het wel maar ik weet niet hoe en ik durf niet'

Vroeger was er nog een trucje om durf te beoordelen; kijken of het gaspedaaltje omhoog ging bij Eau Rouge, Blanchimont of 130R.
Niet gemodellleerd naar MS, maar op basis van 30 jaar F1 kijken. Met inzicht bedoelde ik het meer simpele rij-inzicht en met punt b) het 'out of the box' denken. Alain Prost is daar ook een prima voorbeeld van. Overigens scoren alle ware legendes minstens op alle aspecten een 9 of meer.

Creatief is dus ook andere bandenkeuzes, spelen met de regels, van het nadeel van je auto een voordeel maken en natuurlijk het simpelste: afwijkende racelijnen. Het laatste komt nog het meeste voor (maar ik heb Albers er in Francorchamps op betrapt, dus daar scoort hij wat puntjes). Villeneuve scoort daar bijvoorbeeld ook hoog.

Ik moet trouwens nog een punt toevoegen: risico inschatten. Vergat ik in de eerste post, maar is ook cruciaal. Dus weten wanneer je naar binnen moet met een potentieel defect, wanneer je een paar meter eerder moet remmen omdat je auto/banden niet meer willen, wanneer inhalen niet echt slim is. Zeg maar de reden dat een Bellof toch geen topper is geworden, maar een lijk. Buitenom in Eau rouge inhalen is nog een stuk stoerder dan niet liften, maar bleek een foute inschatting

-edit: en dan bedoel ik niet a la Coulthard overal beren op de weg [pun intended] zien, maar precies het goede instinct om een echt probleem te herkennen.

[ Bericht 2% gewijzigd door multatuli op 16-11-2005 21:28:55 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326446
Nou ging Prost met ruzie weg bij Ferrari (this team can't handle even one car, let alone two) en bij McLaren (omdat ie Honda beschuldigde Senna voor te trekken) dus op d) zou ie wel 's wat minder mogen scoren imho. En je kunt ook zeggen dat een paar meter eerder remmen niet 'risico inschatten' is, maar gebrek aan durf en/of talent.

Het is een beetje lastig om punten te maken waarop een goede rijder moet scoren maar het is een mooi begin
Calmer than you are
pi_32326454
En voordat alle 'Coulthard went slow' over me heen vallen. Zijn profiel is:
a) 7
b) 7
c) 9
d) 10
e) 5
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326644
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher .
Niet iedereen. Je hebt ook altijd nog de paydrivers. En helaas en dat pleit niet voor Albers is hij uiteindelijk ook een paydriver.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog geen dingen van hem heb gezien dat ik nou denk van dat is een topper. Ik krijg toch meer de indruk dat het een harde werker is en slim is buiten de baan dan dat hij echt talent heeft.

En geloof me bij echte talenten zie je het vrij snel dat het toppers gaan worden.
pi_32326681
Sorry voor de verwarring over Prost. Het punt d) is een veel grotere rol gaan spelen in het laatste decennium. De grotere zakelijke belangen, de veel hogere bedragen, de bemoeienissen van fabrieksteams hebben dat erg aangescherpt. Veel racelegendes waren op punt d niet zo sterk Heden ten dage kan het echter niet meer. De tijd van Irvine, Villleneuve, Sir Ickx en noem alle echte legendes maar op is op dat punt voorbij.

Profiel Verstappen:
a) 9
b) 8
c) 6
d) 3
e) 5
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326723
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:38 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Niet iedereen. Je hebt ook altijd nog de paydrivers. En helaas en dat pleit niet voor Albers is hij uiteindelijk ook een paydriver.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog geen dingen van hem heb gezien dat ik nou denk van dat is een topper. Ik krijg toch meer de indruk dat het een harde werker is en slim is buiten de baan dan dat hij echt talent heeft.

En geloof me bij echte talenten zie je het vrij snel dat het toppers gaan worden.
MS was een paydriver
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326965
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:40 schreef multatuli het volgende:

[..]

MS was een paydriver
Het zou me verbazen.

Maar goed ik zie niks in Albers. Persoonlijk niet omdat ik het een verwend rijkeluis kindje vindt en ook niet omdat ik nog niks spectaculairs van hem heb gezien. Ook niet in de DTM trouwens.
pi_32327080
quote:
Op whenever schreef multatuli het volgende:
voor je systeem van rijders-profiel

ik ben er alleen effe tussenuit geweest en weet niet waar de e) voor staat
Calm down, please!
pi_32327294
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:48 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het zou me verbazen.

Maar goed ik zie niks in Albers. Persoonlijk niet omdat ik het een verwend rijkeluis kindje vindt en ook niet omdat ik nog niks spectaculairs van hem heb gezien. Ook niet in de DTM trouwens.
MS was een paydriver, in zoverre dat Mercedes in 1991 Jordan betaalde voor de rit in Spa. Daarna is ie gelijk overgenomen door Benetton en was ie paydriver af.
Calmer than you are
pi_32328747
Op verzoek van googolplexian:

Mijn voorstel voor rijdersprofielen:

a) hard kunnen rijden; dat is dus talent, inzicht en durf. Vroeger was daar een simpele test op: regenrijden, maar sinds de traction control helaas niet meer (remember Bellof!)
b) creatief zijn (andere lijn rijden dan de rest als dat een voordeel biedt, de regels snappen en (mis)bruiken, de zwaktes van je auto omzeilen (remember Schumacher die zijn auto nog even dwars op de baan zet na een crash waarbij hij in het gras stond zodat hij een herstart afdwong)
c) je auto zo aanvoelen dat je je race engineer goede feedback kan leveren (dat kan Albers toevallig heel goed)
d) de relaties met je team op orde houden, ofwel je mak voordoen naar buiten (Kimi met een onbetrrouwbare auto wel, ene Jos V. bijvoorbeeld niet)
e) Ik moet trouwens nog een punt toevoegen: risico inschatten. Vergat ik in de eerste post, maar is ook cruciaal. Dus weten wanneer je naar binnen moet met een potentieel defect, wanneer je een paar meter eerder moet remmen omdat je auto/banden niet meer willen, wanneer inhalen niet echt slim is. Zeg maar de reden dat een Bellof toch geen topper is geworden, maar een lijk. Buitenom in Eau rouge inhalen is nog een stuk stoerder dan niet liften, maar bleek een foute inschatting

[ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 16-11-2005 22:48:20 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 17 november 2005 @ 09:20:20 #239
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32335534
Alesi heeft het niet waar gemaakt maar maakte natuurlijk ook een verkeerde keuze door naar Ferrari te gaan (dat na 1990 afzakte) ipv Williams-Renault (dat een toptijd tegemoet ging), hoewel dat achteraf makkelijk praten is, Ferrari was in 1990 goed. De Ferrari's van die jaren erna waren echt niet goed en in vergelijking met zijn teammaats deed hij het erg goed (remember capelli), hij had veel meer races kunnen winnen dan die ene (16 tweede plaatsen en 15 derde). Overigens heb ik ook weleens gelezen dat hij zijn auto totaal niet kon afstellen en dat is natuurlijk een behoorlijk minpunt.

Maar toch schat ik hem veel hoger in dan albers. Alesi was slechts 1 keer echt de mindere van zijn teammaat en dat was Alain Prost (en Trulli op het allerlaatst), de overige (Palmer, Nakajima, Capelli, Berger (meestal), Herbert, Diniz, Heidfeld, Mazzacane, Burti) versloeg hij meestal, dat zie ik albers niet doen
De Narcis van Gabon
  donderdag 17 november 2005 @ 09:53:58 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32336114
Diniz, over paydrivers gesproken, dat heeft z'n papa heel wat centjes gekost om van zoonlief een soort Ayrton Senna te maken, niet gelukt uiteraard en papa heeft nog meer dan genoeg centjes over. Weet je nog dat ongeluk in Spa dat hij op de hele boel inreed als een blinde?
pi_32336377
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:53 schreef Tarado het volgende:
Diniz, over paydrivers gesproken, dat heeft z'n papa heel wat centjes gekost om van zoonlief een soort Ayrton Senna te maken, niet gelukt uiteraard en papa heeft nog meer dan genoeg centjes over. Weet je nog dat ongeluk in Spa dat hij op de hele boel inreed als een blinde?
Dat was Rosset in zijn Tyrrel
Calmer than you are
  donderdag 17 november 2005 @ 10:12:47 #242
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32336456
Diniz was op zeg niet slecht (niet zo slecht als aanvankelijk gedacht werd)
De Narcis van Gabon
pi_32336525
Vond ik ook; hij kon Damon Hill aardig bijbenen in 1997 en dat was toch de 1996-WDC.
Calmer than you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 november 2005 @ 11:38:44 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32338512
zeker in de laatste seizoenen van Diniz was hij gewoon een redelijke F1 coureur.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32348371
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:20 schreef PogueMahone het volgende:
Alesi heeft het niet waar gemaakt <knip> Overigens heb ik ook weleens gelezen dat hij zijn auto totaal niet kon afstellen en dat is natuurlijk een behoorlijk minpunt.
Zoals ik hierboven al betoogde scoorde Alesi op c en d slecht en dat nekte hem. Hard rijden kon hij heus wel, maar het is het package dat de rijder maakt.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32348460
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:38 schreef rubbereend het volgende:
zeker in de laatste seizoenen van Diniz was hij gewoon een redelijke F1 coureur.
Zeker, prima middenmotor En die Olav maar bliijven foeteren zonder naar de echte resultaten te kijken, maar ja Olav...
Heb ik net betoogd dat ik van niemand een afkeer heb, had ik er bij moeten zetten 'van de F1 coureurs'. Olav Mol en Tom Coronel zijn er samen verantwoordelijk voor dat F1 over petjes, meeknallen en ploffen gaat in plaats van over techniek en talent.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32349129
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:24 schreef multatuli het volgende:

[..]

Zeker, prima middenmotor En die Olav maar bliijven foeteren zonder naar de echte resultaten te kijken, maar ja Olav...
Heb ik net betoogd dat ik van niemand een afkeer heb, had ik er bij moeten zetten 'van de F1 coureurs'. Olav Mol en Tom Coronel zijn er samen verantwoordelijk voor dat F1 over petjes, meeknallen en ploffen gaat in plaats van over techniek en talent.
De overgang naar SBS heeft er ook wat mee te maken; Olav en Allard waren voor mij echt prima tijden maar dat lompe SBS volk met het gezamenlijke IQ van een kinderschoen moet op een andere manier tevreden gehouden worden. Dan maar zo'n zaaddodende hapsnuker als Plooy en belspelletjes erbij en dat volk is ook weer blij. Zo'n mislukte bal als Coronel kan wat mij betreft ook bij het grof vuil.

Ik vind Olav nog steeds redelijk; kan goed onderhoudend verslag doen van een race. Fouten maakt ie steeds meer, maar dat deed Murray Walker ook. Ze hebben alleen een andere pitreporter nodig. Aan Plooy heb ik echt een grafhekel.
Calmer than you are
pi_32351501
Mol is prima, Jack toch ook wel hoor (hij mag overal binnenkomen en zo'n reputatie is goud waard).

Kalff was als pitreporter niet veel beter maar -tering- wat heb ik een hekel aan 'm gekregen sinds hij de A1GP verslaat. De man houd gewoon z'n bek niet.

Coronel (maakt mij niet uit welke) mag bij het vuil en die zeep van Rally Report ho maar.

Wat mij echter het meeste irriteert is dat het SBS gelukt is om de kwaliteit naar beneden te halen.
400.000 keer de prijsvraag (in elk gaatje waar het maar past) en vragen als: "Welke coureur rijdt er niet voor Ferrari: a) Christijan Albers... b) Michael Shumacher."

Calm down, please!
  donderdag 17 november 2005 @ 19:42:15 #249
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32352334
als we toch aan het klagen zijn...

Gooi die 2 presentatoren er ook maar uit, Van Cuilenberg en die andere die alleen maar kan lachen. Irritante lui
De Narcis van Gabon
  donderdag 17 november 2005 @ 19:48:18 #250
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32352545
quote:
,,Binnenkort kan ik meer vertellen’’
Karthikeyan: ’Ik rijd ook in 2006 Formule 1’

17-11 - ,,Het tweede Midland-stoeltje kan ik wel vergeten”, verklaarde Narain Karthikeyan pakweg een week geleden al. Maar dat betekent niet dat de Indiër in 2006 geen Formule 1 rijdt. ,,Binnenkort kan ik meer vertellen”, zo laat hij vandaag optekenen.


Daarbij moet gedacht worden aan een testrol. Waarschijnlijk bij Williams of BMW (ex-Sauber). (,,Als testcoureur bij een topteam ben ik misschien wel beter in staat om mijn kwaliteiten te tonen.”) Beide teams mogen komend jaar een derde coureur inzetten op de vrijdagen, en ook BAR (Honda) heeft nog geen vrijdagrijder aangesteld. Karthikeyan, die dit jaar zijn Grand Prix-debuut maakte voor Jordan-Midland, noemt geen teamnaam. ,,Maar de bekendmaking zal niet al te lang meer op zich laten wachten.”
van formule1.info
De Narcis van Gabon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')