abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32322683
Ik wil Alesi ook niet afkraken en ik had zelf ook al geschreven dat Alesi 'snel kwam' (beetje rare tekst achteraf ). Het was alleen wel een snel gefrustreerd mannetje die het net niet helemaal had, dus die vergelijking met Albers is zo gek nog niet
Ben het ook met je eens dat MS niet alles alleen gedaan heeft, maar werkelijk iedereen roemt zijn vermogen om feedback te leveren. Verder scoort hij op alle aspecten ook een 10 m.i. Andere klasse dan Alesi, Albers, etc etc.

Ik probeer te definieren wat een goede coureur is. Zijn we het eens over de aspecten?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 16 november 2005 @ 19:30:31 #227
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_32322845
Ralf doet 't voortaan zelf, ingefluisterd door zijn vrouw.

Deze week heeft Schumi II zijn manager ontslagen en het lopende kontrakt afgekocht. Willi Weber blijft manager van zijn broer.

Die Millionen-Trennung zwischen Ralf Schumacher (30) und Willi Weber (63). In der Formel 1 sorgt die BILD-Exklusiv-Nachricht für Verwunderung. Grund: Der Toyota-Pilot will sich jetzt selbst managen...

Schumi II zu BILD: „Ich benötige keinen Manager mehr. Die paar Termine kann ich auch selbst organisieren. Ich bin ab sofort mein eigener Manager.“

Willi Weber blijft zich echter zijn vriend noemen:
Weber zu BILD: „Ich kenne niemanden außer Cora, auf den Ralf noch hört. Hoffentlich geht alles gut, was er plant. Ich werde immer sein Freund bleiben.“

Commentaar Bild:
Sie ist sexy. Sie ist lustig. Sie ist mutig. Aber ist Cora in Geschäftsdingen auch die richtige Beraterin für Ralf?

Bron
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_32322983
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher . Ik zou a) en b) samenvoegen, want inzicht zonder creativiteit en durf lijkt me ook een beetje nutteloos: ' ik zie het wel maar ik weet niet hoe en ik durf niet'

Vroeger was er nog een trucje om durf te beoordelen; kijken of het gaspedaaltje omhoog ging bij Eau Rouge, Blanchimont of 130R.
Calmer than you are
pi_32326152
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher . Ik zou a) en b) samenvoegen, want inzicht zonder creativiteit en durf lijkt me ook een beetje nutteloos: ' ik zie het wel maar ik weet niet hoe en ik durf niet'

Vroeger was er nog een trucje om durf te beoordelen; kijken of het gaspedaaltje omhoog ging bij Eau Rouge, Blanchimont of 130R.
Niet gemodellleerd naar MS, maar op basis van 30 jaar F1 kijken. Met inzicht bedoelde ik het meer simpele rij-inzicht en met punt b) het 'out of the box' denken. Alain Prost is daar ook een prima voorbeeld van. Overigens scoren alle ware legendes minstens op alle aspecten een 9 of meer.

Creatief is dus ook andere bandenkeuzes, spelen met de regels, van het nadeel van je auto een voordeel maken en natuurlijk het simpelste: afwijkende racelijnen. Het laatste komt nog het meeste voor (maar ik heb Albers er in Francorchamps op betrapt, dus daar scoort hij wat puntjes). Villeneuve scoort daar bijvoorbeeld ook hoog.

Ik moet trouwens nog een punt toevoegen: risico inschatten. Vergat ik in de eerste post, maar is ook cruciaal. Dus weten wanneer je naar binnen moet met een potentieel defect, wanneer je een paar meter eerder moet remmen omdat je auto/banden niet meer willen, wanneer inhalen niet echt slim is. Zeg maar de reden dat een Bellof toch geen topper is geworden, maar een lijk. Buitenom in Eau rouge inhalen is nog een stuk stoerder dan niet liften, maar bleek een foute inschatting

-edit: en dan bedoel ik niet a la Coulthard overal beren op de weg [pun intended] zien, maar precies het goede instinct om een echt probleem te herkennen.

[ Bericht 2% gewijzigd door multatuli op 16-11-2005 21:28:55 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326446
Nou ging Prost met ruzie weg bij Ferrari (this team can't handle even one car, let alone two) en bij McLaren (omdat ie Honda beschuldigde Senna voor te trekken) dus op d) zou ie wel 's wat minder mogen scoren imho. En je kunt ook zeggen dat een paar meter eerder remmen niet 'risico inschatten' is, maar gebrek aan durf en/of talent.

Het is een beetje lastig om punten te maken waarop een goede rijder moet scoren maar het is een mooi begin
Calmer than you are
pi_32326454
En voordat alle 'Coulthard went slow' over me heen vallen. Zijn profiel is:
a) 7
b) 7
c) 9
d) 10
e) 5
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326644
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat iedereen die in F1 komt een goede coureur moet zijn. Het zijn hele goede aspecten, maar volgens mij ook een beetje gemodelleerd naar ene Michael Schumacher .
Niet iedereen. Je hebt ook altijd nog de paydrivers. En helaas en dat pleit niet voor Albers is hij uiteindelijk ook een paydriver.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog geen dingen van hem heb gezien dat ik nou denk van dat is een topper. Ik krijg toch meer de indruk dat het een harde werker is en slim is buiten de baan dan dat hij echt talent heeft.

En geloof me bij echte talenten zie je het vrij snel dat het toppers gaan worden.
pi_32326681
Sorry voor de verwarring over Prost. Het punt d) is een veel grotere rol gaan spelen in het laatste decennium. De grotere zakelijke belangen, de veel hogere bedragen, de bemoeienissen van fabrieksteams hebben dat erg aangescherpt. Veel racelegendes waren op punt d niet zo sterk Heden ten dage kan het echter niet meer. De tijd van Irvine, Villleneuve, Sir Ickx en noem alle echte legendes maar op is op dat punt voorbij.

Profiel Verstappen:
a) 9
b) 8
c) 6
d) 3
e) 5
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326723
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:38 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Niet iedereen. Je hebt ook altijd nog de paydrivers. En helaas en dat pleit niet voor Albers is hij uiteindelijk ook een paydriver.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog geen dingen van hem heb gezien dat ik nou denk van dat is een topper. Ik krijg toch meer de indruk dat het een harde werker is en slim is buiten de baan dan dat hij echt talent heeft.

En geloof me bij echte talenten zie je het vrij snel dat het toppers gaan worden.
MS was een paydriver
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32326965
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:40 schreef multatuli het volgende:

[..]

MS was een paydriver
Het zou me verbazen.

Maar goed ik zie niks in Albers. Persoonlijk niet omdat ik het een verwend rijkeluis kindje vindt en ook niet omdat ik nog niks spectaculairs van hem heb gezien. Ook niet in de DTM trouwens.
pi_32327080
quote:
Op whenever schreef multatuli het volgende:
voor je systeem van rijders-profiel

ik ben er alleen effe tussenuit geweest en weet niet waar de e) voor staat
Calm down, please!
pi_32327294
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:48 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het zou me verbazen.

Maar goed ik zie niks in Albers. Persoonlijk niet omdat ik het een verwend rijkeluis kindje vindt en ook niet omdat ik nog niks spectaculairs van hem heb gezien. Ook niet in de DTM trouwens.
MS was een paydriver, in zoverre dat Mercedes in 1991 Jordan betaalde voor de rit in Spa. Daarna is ie gelijk overgenomen door Benetton en was ie paydriver af.
Calmer than you are
pi_32328747
Op verzoek van googolplexian:

Mijn voorstel voor rijdersprofielen:

a) hard kunnen rijden; dat is dus talent, inzicht en durf. Vroeger was daar een simpele test op: regenrijden, maar sinds de traction control helaas niet meer (remember Bellof!)
b) creatief zijn (andere lijn rijden dan de rest als dat een voordeel biedt, de regels snappen en (mis)bruiken, de zwaktes van je auto omzeilen (remember Schumacher die zijn auto nog even dwars op de baan zet na een crash waarbij hij in het gras stond zodat hij een herstart afdwong)
c) je auto zo aanvoelen dat je je race engineer goede feedback kan leveren (dat kan Albers toevallig heel goed)
d) de relaties met je team op orde houden, ofwel je mak voordoen naar buiten (Kimi met een onbetrrouwbare auto wel, ene Jos V. bijvoorbeeld niet)
e) Ik moet trouwens nog een punt toevoegen: risico inschatten. Vergat ik in de eerste post, maar is ook cruciaal. Dus weten wanneer je naar binnen moet met een potentieel defect, wanneer je een paar meter eerder moet remmen omdat je auto/banden niet meer willen, wanneer inhalen niet echt slim is. Zeg maar de reden dat een Bellof toch geen topper is geworden, maar een lijk. Buitenom in Eau rouge inhalen is nog een stuk stoerder dan niet liften, maar bleek een foute inschatting

[ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 16-11-2005 22:48:20 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 17 november 2005 @ 09:20:20 #239
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32335534
Alesi heeft het niet waar gemaakt maar maakte natuurlijk ook een verkeerde keuze door naar Ferrari te gaan (dat na 1990 afzakte) ipv Williams-Renault (dat een toptijd tegemoet ging), hoewel dat achteraf makkelijk praten is, Ferrari was in 1990 goed. De Ferrari's van die jaren erna waren echt niet goed en in vergelijking met zijn teammaats deed hij het erg goed (remember capelli), hij had veel meer races kunnen winnen dan die ene (16 tweede plaatsen en 15 derde). Overigens heb ik ook weleens gelezen dat hij zijn auto totaal niet kon afstellen en dat is natuurlijk een behoorlijk minpunt.

Maar toch schat ik hem veel hoger in dan albers. Alesi was slechts 1 keer echt de mindere van zijn teammaat en dat was Alain Prost (en Trulli op het allerlaatst), de overige (Palmer, Nakajima, Capelli, Berger (meestal), Herbert, Diniz, Heidfeld, Mazzacane, Burti) versloeg hij meestal, dat zie ik albers niet doen
De Narcis van Gabon
  donderdag 17 november 2005 @ 09:53:58 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32336114
Diniz, over paydrivers gesproken, dat heeft z'n papa heel wat centjes gekost om van zoonlief een soort Ayrton Senna te maken, niet gelukt uiteraard en papa heeft nog meer dan genoeg centjes over. Weet je nog dat ongeluk in Spa dat hij op de hele boel inreed als een blinde?
pi_32336377
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:53 schreef Tarado het volgende:
Diniz, over paydrivers gesproken, dat heeft z'n papa heel wat centjes gekost om van zoonlief een soort Ayrton Senna te maken, niet gelukt uiteraard en papa heeft nog meer dan genoeg centjes over. Weet je nog dat ongeluk in Spa dat hij op de hele boel inreed als een blinde?
Dat was Rosset in zijn Tyrrel
Calmer than you are
  donderdag 17 november 2005 @ 10:12:47 #242
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32336456
Diniz was op zeg niet slecht (niet zo slecht als aanvankelijk gedacht werd)
De Narcis van Gabon
pi_32336525
Vond ik ook; hij kon Damon Hill aardig bijbenen in 1997 en dat was toch de 1996-WDC.
Calmer than you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 november 2005 @ 11:38:44 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32338512
zeker in de laatste seizoenen van Diniz was hij gewoon een redelijke F1 coureur.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32348371
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:20 schreef PogueMahone het volgende:
Alesi heeft het niet waar gemaakt <knip> Overigens heb ik ook weleens gelezen dat hij zijn auto totaal niet kon afstellen en dat is natuurlijk een behoorlijk minpunt.
Zoals ik hierboven al betoogde scoorde Alesi op c en d slecht en dat nekte hem. Hard rijden kon hij heus wel, maar het is het package dat de rijder maakt.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32348460
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:38 schreef rubbereend het volgende:
zeker in de laatste seizoenen van Diniz was hij gewoon een redelijke F1 coureur.
Zeker, prima middenmotor En die Olav maar bliijven foeteren zonder naar de echte resultaten te kijken, maar ja Olav...
Heb ik net betoogd dat ik van niemand een afkeer heb, had ik er bij moeten zetten 'van de F1 coureurs'. Olav Mol en Tom Coronel zijn er samen verantwoordelijk voor dat F1 over petjes, meeknallen en ploffen gaat in plaats van over techniek en talent.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32349129
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:24 schreef multatuli het volgende:

[..]

Zeker, prima middenmotor En die Olav maar bliijven foeteren zonder naar de echte resultaten te kijken, maar ja Olav...
Heb ik net betoogd dat ik van niemand een afkeer heb, had ik er bij moeten zetten 'van de F1 coureurs'. Olav Mol en Tom Coronel zijn er samen verantwoordelijk voor dat F1 over petjes, meeknallen en ploffen gaat in plaats van over techniek en talent.
De overgang naar SBS heeft er ook wat mee te maken; Olav en Allard waren voor mij echt prima tijden maar dat lompe SBS volk met het gezamenlijke IQ van een kinderschoen moet op een andere manier tevreden gehouden worden. Dan maar zo'n zaaddodende hapsnuker als Plooy en belspelletjes erbij en dat volk is ook weer blij. Zo'n mislukte bal als Coronel kan wat mij betreft ook bij het grof vuil.

Ik vind Olav nog steeds redelijk; kan goed onderhoudend verslag doen van een race. Fouten maakt ie steeds meer, maar dat deed Murray Walker ook. Ze hebben alleen een andere pitreporter nodig. Aan Plooy heb ik echt een grafhekel.
Calmer than you are
pi_32351501
Mol is prima, Jack toch ook wel hoor (hij mag overal binnenkomen en zo'n reputatie is goud waard).

Kalff was als pitreporter niet veel beter maar -tering- wat heb ik een hekel aan 'm gekregen sinds hij de A1GP verslaat. De man houd gewoon z'n bek niet.

Coronel (maakt mij niet uit welke) mag bij het vuil en die zeep van Rally Report ho maar.

Wat mij echter het meeste irriteert is dat het SBS gelukt is om de kwaliteit naar beneden te halen.
400.000 keer de prijsvraag (in elk gaatje waar het maar past) en vragen als: "Welke coureur rijdt er niet voor Ferrari: a) Christijan Albers... b) Michael Shumacher."

Calm down, please!
  donderdag 17 november 2005 @ 19:42:15 #249
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32352334
als we toch aan het klagen zijn...

Gooi die 2 presentatoren er ook maar uit, Van Cuilenberg en die andere die alleen maar kan lachen. Irritante lui
De Narcis van Gabon
  donderdag 17 november 2005 @ 19:48:18 #250
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32352545
quote:
,,Binnenkort kan ik meer vertellen’’
Karthikeyan: ’Ik rijd ook in 2006 Formule 1’

17-11 - ,,Het tweede Midland-stoeltje kan ik wel vergeten”, verklaarde Narain Karthikeyan pakweg een week geleden al. Maar dat betekent niet dat de Indiër in 2006 geen Formule 1 rijdt. ,,Binnenkort kan ik meer vertellen”, zo laat hij vandaag optekenen.


Daarbij moet gedacht worden aan een testrol. Waarschijnlijk bij Williams of BMW (ex-Sauber). (,,Als testcoureur bij een topteam ben ik misschien wel beter in staat om mijn kwaliteiten te tonen.”) Beide teams mogen komend jaar een derde coureur inzetten op de vrijdagen, en ook BAR (Honda) heeft nog geen vrijdagrijder aangesteld. Karthikeyan, die dit jaar zijn Grand Prix-debuut maakte voor Jordan-Midland, noemt geen teamnaam. ,,Maar de bekendmaking zal niet al te lang meer op zich laten wachten.”
van formule1.info
De Narcis van Gabon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')