Dit is dus de woorden in de mond leggen. Albers heeft het niet één keer over Doornbos gehad in dat interview, voor zover ik weet. Toch is de titel van dit nieuwsbericht "Albers vond het jammer dat Doornbos kwam". Natuurlijk heeft Albers (door Doornbos z'n naam "kundig" te omzeilen) Doornbos wel weer zwart gemaakt maar dit riekt naar sensatie-pers.quote:Albers vond het jammer dat Doornbos kwam
Christijan Albers heeft zijn oude teamgenoot Patrick Friesacher een hart onder de riem gestoken. Friesacher moest tijdens het seizoen zijn positie afstaan aan Robert Doornbos omdat hij zijn sponsorverplichtingen niet kon nakomen.
Albers vond het jammer dat Friesacher plaats moest maken voor Robert Doornbos. Friesacher het namelijk een betere feedback dan Doornbos, "Friesacher en ik konden goed samenwerken. Zijn feedback was goed, en dat kwam in voordeel uit voor de ontwikkeling van de wagen. ik vind het jammer dat hij het seizoen niet kon uitrijden." aldus Albers over zijn oude teamgenoot.
Rondom Friesacher is het erg stil wat hij gaat doen volgend jaar. Albers is inmiddels verzekerd van een stoeltje, hij zal uitkomen voor Midland.
Super Aguri F1 = (het 11de team) een nieuw team dat zich onder de vleugel van Honda zou gaan scharen (technologische data delen). Het wordt in de volksmond het Honda B-team genoemd. Mogelijke rijders zijn o.a. Takuma Sato, om zo Honda te beschermen tegen de negatieve publiciteit die ze in Japan hebben vergaard enigzins teniet te doen. Het team zou mogelijk gebruik kunnen gaan maken van het oude Arrows chassis, dat nu in bezit is van Stoddart. Dit moeten ze haast wel want er is geen tijd om een nieuw chassis te ontwikkelen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Er hebben eerder vrouwen in de F1 meegedaan.. maar er is maar 1 die punten heeft gehaald.. In totaal ½ punten
Wie kan er meer vertellen over de onderste twee teams uit de OP?
Dit komt aardig in de buurt van wat ik zelf ook geloof.quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:03 schreef HPoi het volgende:
Doornbos test voor Red Bull
Afgelopen woensdag heeft Robert Doornbos een stoeltje gepast bij Red Bull Racing, volgens betrouwbare bronnen van F1Racing.nl. Aankomende week mag hij zijn eerste rondjes voor zijn nieuwe team rijden. Woensdag zal Doornbos in Barcelona testen. Mocht hij deze winter indruk maken op het team, behoort zelfs een racestoeltje tot de mogelijkheden.
Doornbos' sponsor Muermans zou het mogelijk hebben gemaakt. Het doorlopende contract met Minardi zou moeten worden afgekocht door Red Bull. Muermans wilde echter geen geld zien maar een stoeltje voor Doornbos.
Doornbos was afgelopen seizoen derde rijder bij Jordan, tot de Grand Prix van Hockenheim. Vanaf toen reed hij voor Minardi, als vervanger van Patrick Friesacher.
In zijn seizoen voor de F1 kwam hij in actie voor het Arden F3000-team, waar Christian Horner de teambaas was. Nu is hij teambaas bij Red Bull.
Bron: www.f1racing.nl
Iets vergelijkbaars als Villeneuve ... zou kunnen.quote:Op zondag 27 november 2005 03:47 schreef rubbereend het volgende:
doorlopend contract bij Minardi?
Het gaat dus om het sponsorcontract van Muermans volgens dit bericht. Als het idd zo is heeft muermans het goed gedaan voor Doornbos. Als hij bij Squadra Torro Rosso mag testen of zelfs bij Red Bull, zie ik hem nog wel een race rijden volgend jaar. Williams was leuker geweest, maar het blijft toch pakken wat je pakken kan.quote:Op zondag 27 november 2005 11:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Iets vergelijkbaars als Villeneuve ... zou kunnen.
En als we dan Doornbos z'n eigen woorden er naast leggen:quote:Op zondag 27 november 2005 11:50 schreef mbn het volgende:
[..]
Het gaat dus om het sponsorcontract van Muermans volgens dit bericht. Als het idd zo is heeft muermans het goed gedaan voor Doornbos. Als hij bij Squadra Torro Rosso mag testen of zelfs bij Red Bull, zie ik hem nog wel een race rijden volgend jaar. Williams was leuker geweest, maar het blijft toch pakken wat je pakken kan.
dan kunnen we bijna al concluderen dat het RBR wordtquote:“Binnenkort zullen we gaan testen. Het zal voor mij een grote stap vooruit zijn, want het gaat om de rol als vrijdagcoureur binnen een topteam,” aldus Doornbos.
RBR gaat volgend jaar met een Ferrari motor (en de daarbij horende ondersteuning) rijden EN Red Bull is één van de rijkere teams in het veld (zo niet het rijkste). Red Bull neemt de sport erg serieus.quote:Op zondag 27 november 2005 14:17 schreef kriele het volgende:
Ik dacht dat renault, Ferrari en mc laren de topteams zijn. Ik wist niet dat RB daar ook al bij hoorde.
bron : forbesquote:Clever marketing helped Dietrich Mateschitz turn a so-so beverage into a billion-dollar brand.
Red Bull, the "energy" drink created by Austrian Dietrich Mateschitz, doesn't taste very good. Nor does it sound very appealing: The berry-flavored beverage is spiked with mysterious additives like taurine and glucuronolactone. And at $2 for an 8.3-ounce can, Red Bull's retail price is at least double what you'd pay for a 12-ounce can of Coke. But it does pack some energy. Red Bull, with 80 milligrams of caffeine, has more than double the dose found in the larger Coke serving, and it has 110 calories per serving versus Coke's 140.
Consumers downed 1.9 billion cans of Mateschitz's potion last year, generating just about $2 billion in revenue. By our reckoning Mateschitz's 49% share of the business is worth $2 billion.
...
Zolang ze geen exclusieve motor hebben worden ze geen echt topteam. Dat zal Ferrari niet toestaan. De financiele middelen lijken ze wel te hebben.quote:Op zondag 27 november 2005 14:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
RBR gaat volgend jaar met een Ferrari motor (en de daarbij horende ondersteuning) rijden EN Red Bull is één van de rijkere teams in het veld (zo niet het rijkste). Red Bull neemt de sport erg serieus.
Bovendien reken ik Williams, Honda en Toyota ook wel tot de top-teams (als je linea recta van Minardi vandaan komty is alles een top-team)
[..]
bron : forbes
quote:Mateschitz bevestigt komst Doornbos
De Oostenrijkse teameigenaar en directeur van Red Bull, Dietrich Mateschitz, heeft gisteravond de komst van Robert Doornbos als vrijdagrijder bij het team bevestigd.
Daarmee is de cirkel rond en kunnen we ons gaan opmaken voor een zeer interessant seizoen met Robert Doornbos, Nicky Pastorelli en Christijan Albers die elk Grand Prix weekend aanwezig zullen zijn als coureur of testcoureur bij de teams van MidlandF1 en Red Bull.
Vandaag vliegt Robert Doornbos richting Barcelona alwaar de laatste details rondom zijn nieuwe contract besproken zullen worden en het uiteindelijke contract ondertekend kan worden. Daarmee komt hij onder leiding van Christian Horner te staan. Geen onbekende voor de Rotterdammer. Horner werkte al eerder samen met Doornbos in zijn Formule-3000-periode.
Als alles meezit gaan we Robert dinsdag of woensdag voor het eerst in de Red Bull wagen van het team zien. Wanneer Doornbos officieel gepresenteerd gaat worden is nog niet bekend.
Hoezo per ongelukquote:Op maandag 28 november 2005 16:18 schreef TJDoornbos het volgende:
ja dat klopt maar op de minardi zat ook een NL sticker en RD heeft de NL licentie aangevraagd dus gewoon het volkslied als hij per ongeluk keer winnen
Prost Peugeot.quote:Op maandag 28 november 2005 17:11 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
Layout van de nieuwe Williams
Kwa kleurenstelling nu al de mooiste bak
Prost,Jaguarquote:
bron: http://www.formula1.nl/in(...)ans_op_racestoeltje/quote:Mol: "Doornbos maakt kans op racestoeltje"
Politieke spelletjes spelen bij Red Bull de boventoom. Nadat we Robert Doornbos gisteren over het circuit zagen lopen met kleding van Red Bull aan, wisten we genoeg. Het contract tussen beiden is getekend. Maar wat staat er precies in en hoe zullen we Robert Doornbos komend seizoen gaan zien in de Red Bull wagen.
Als we Olav Mol mogen geloven is Doornbos komend seizoen in principe testrijder. Maar...... mocht Robert komende winter nu veel indruk maken Christian Horner, dan zou hij wel eens kunnen promoveren tot 2e rijder naast David Coulthard. Dit alles schijnt weer met de verstandhouding te maken te hebben tussen Horner er Klien. De teambaas schijnt niet echt gecharmeerd te zijn van Klien en destemeer van onzer Robert. Dit liet Mol gisteren weten tegenover Rob van Someren op Radio Veronica.
Daarmee lijkt het een beetje op het verhaal “Liuzzi-Klien” te gaan lijken. Beide heren zouden afgelopen jaar evenveel kansen krijgen om te rijden in een Formule 1 wagen. Uiteindelijk mocht Liuzzi maar 4 races rijden tegenover 14 voor Klien.
Voorlopig heeft het team nog steeds officieel niets bekend gemaakt. Verwacht wordt dat vanochtend vroeg er meer duidelijkheid zal komen en dat Doorbos en Red Bull haar samenwerking bekend gaan maken. Naar alle waarschijnlijkheid krijgen we dan ook meer informatie over de rol van Doornbos in 2006.
ik weet niet wat ik daarvan moet geloven eerlijk gezegt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 05:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.formula1.nl/in(...)ans_op_racestoeltje/
3 heb je, 2 kan je krijgen
quote:1 Alex Wurz (M) Mc Laren M 1'23.034 5 - 200.6 15
2 Jarno Trulli (B) TOYOTA B 1'20.399 17 +0.600 207.2 20
3 Pedro de la Rosa (M) Mc Laren M 1'20.474 18 +0.675 207.0 20
4 Robert Doornbos (M) RED BULL M 1'22.407 11 +2.373 202.1 13
5 Andy Priaulx (B) WILLIAMS B 1'25.055 5 +5.256 195.8 6
6 Christian Klien (M) RED BULL M 1'28.668 9 +8.869 187.9 10
7 Nick Heidfeld (M) Sauber BMW M 1'37.281 3 +17.482 171.2
Zeker een fraaie!quote:Op maandag 28 november 2005 17:11 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
Layout van de nieuwe Williams
Kwa kleurenstelling nu al de mooiste bak
Tis trouwens alleen voor de winter tests .. dus u heeft nog hoopquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:46 schreef Atreidez het volgende:
Wat is er zo mooi aan de nieuwe williamsHij heeft maar 1 kleur.. Zit weinig spectaculairs aan op deze manier
Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...quote:
Grapjasquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...
Nee, albers gaat knallen volgend seizoen!!(niet in de muur, maar qua punten)
Maar Klien rijdt Doornbos op dik 4 seconden, dus in die RBR zit een stuk meer potentieel. Maar goed de oude Minardi is ook vet sneller dan de Williams voorlopig. Niet zo gek natuurlijk want aan die Minardi is niet veel meer gedaan dan wat motorknijpen terwijl de andere teams allemaal aan hun chassis hebben moeten frutten om die V8 erin te persen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Doornbos nog langzamer dan Liuzzi in de voormalige Minardi...
Nee, albers gaat knallen volgend seizoen!!(niet in de muur, maar qua punten)
Inderdaad. Testen en de bijbehorende tijden zeggen ook geen ruk. Maar dat willen velen niet accepteren. Want het is bijna schieronmogelijk dat een Klien zoveel sneller is. Dat kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:05 schreef Rory78 het volgende:
Je weet niet wat en hoe en met welk doel ze testen. Deze tijden zeggen geen ruk. Nog minder dan een vrijdagtraining. Het is alleen leuk om bovenaan te staan en het is zeker geen schande om onderaan te staan. Of worden die Willy's volgend jaar echt ingemaakt door die Toro's?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |