quote:Op zaterdag 10 december 2005 02:00 schreef rubbereend het volgende:
gaan Ford en Ferrari straks het hele F1 circus van motoren voorzien?
Maar dit weten ze allemaal. De autofabrikanten hebben de basis die de F1 heeft nodig en de F1 heeft qua investeringen de grote autofabrikanten nodig. F1 gaat het met alleen Fiat niet redden. Dus gaan ze gewoon tot een compromis komen, waarbij ze zo lang mogelijk blijven dooronderhandelen om er zoveel mogelijk uit te krijgen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:20 schreef multatuli het volgende:
Ik denk niet dat GPMA, F1 en A1GP naast elkaar kunnen bestaan. De opbrengst van de televisie rechten gaat dan per serie omlaag, waarmee de budgetten fors aangetast worden.
Sure. Ik denk dat het reclamebureau een campagne moet opzetten en dan een onderzoek onder potentiele kijkers doet waaruit blijkt dat de GPMA goede kansen heeft. Dat rapportje wapperen ze dan voor Bernie zodat hij eieren voor zijn geld kiest.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:35 schreef mbn het volgende:
[..]
Maar dit weten ze allemaal. De autofabrikanten hebben de basis die de F1 heeft nodig en de F1 heeft qua investeringen de grote autofabrikanten nodig. F1 gaat het met alleen Fiat niet redden. Dus gaan ze gewoon tot een compromis komen, waarbij ze zo lang mogelijk blijven dooronderhandelen om er zoveel mogelijk uit te krijgen.
De FIA is daarin trouwens volgens mij een zwakke partij, omdat ze geen enkele machtsbasis hebben over een nieuw Concorde-akkoord. Bernie (/de F1-eigenaren) en de autofabrikanten zullen er qua geld uit moeten komen en dan komen ze er wat betreft de technische regelgeving ook wel uit.
Maar dus ook geen Concorde overeenkomst eind dit jaar. Die liep toch af? Er zal dan toch iets moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:38 schreef HPoi het volgende:
Williams CEO :: GPMA moet plannen stopzetten
vrijdag 9 december 2005 om 16:20
<knip>
Die drie fabrikanten zijn echter niet vrij om te gaan bij de GPMA, ze hebben namelijk een verbintenis getekend met Mercedes en BMW. Deze loopt tot en met volgend jaar. Deze verbintenis betekent dat geen van alle partijen zich mag verbinden aan de Formule 1, door het Concorde Agreement bijvoorbeeld te ondertekenen, zelfs als ze het heel graag willen.
Dus begin volgend jaar 2007 einde GMPA!!![]()
![]()
![]()
![]()
Wel grappig dat Williams niet eerlijk is over waarom ze nu het Concorde-akkoord hebben getekend. Ze hebben om dit seizoen te overleven gewoon het geld van Ecclestone nodig. 50 miljoen dollar kunnen krijgen, als je net 97 miljoen aan sponsoring bent verloren is natuurlijk wel erg aantrekkelijkquote:Op zaterdag 10 december 2005 10:38 schreef HPoi het volgende:
Williams heeft namelijk haar doel bereikt: Bernie Ecclestone heeft beloofd dat zestig procent van de televisie-inkomsten namelijk naar de teams zullen gaan, precies zoals de GPMA het wil. Chapple liet weten dat het daarom onzin is om nog verdere plannen te maken voor een eigen raceklasse.
De deadline om te beslissen, van 1 maart 2006, is al opgeheven, voor een nieuwe nog te bepalen deadline.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:45 schreef multatuli het volgende:
[..]
Maar dus ook geen Concorde overeenkomst eind dit jaar. Die liep toch af? Er zal dan toch iets moeten gebeuren.
Volgens mij waren er niet zoveel andere grenzen gesteld. Het Concorde-contract is privaatrechtelijk en volgens mij nog steeds onderhandelbaar, aangezien Williams beweert dat ze krijgen wat ze willen. Een uiterlijke datum om een akkoord te bereiken zal dus ook altijd gewoon onderhandelbaar zijn. Tenzij Bernie of Ferrari de kont tegen de krib gooit, maar dat is je eigen glazen ingooien.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:05 schreef multatuli het volgende:
"Verder is 1 maart 2006 als uiterlijke inschrijfdatum voor het seizoen 2008 geschrapt. De datum zal in maart volgend jaar worden vastgesteld, als de Council opnieuw vergadert. "
Ik had hier helemaal niet uit opgemaakt dat dit betrekking had op de verlenging van het Concorde agreement, maar gewoon met de teaminschrijvngen??
Damn, dat heb ik gewoon met mijn stomme harses verkeerd zitten vertalen. De originele tekst is namelijk:quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:05 schreef multatuli het volgende:
"Verder is 1 maart 2006 als uiterlijke inschrijfdatum voor het seizoen 2008 geschrapt. De datum zal in maart volgend jaar worden vastgesteld, als de Council opnieuw vergadert. "
Ik had hier helemaal niet uit opgemaakt dat dit betrekking had op de verlenging van het Concorde agreement, maar gewoon met de teaminschrijvngen??
quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Damn, dat heb ik gewoon met mijn stomme harses verkeerd zitten vertalen. De originele tekst is namelijk:
It was agreed that the opening date for entries to the 2008 championship will no longer be March 1, 2006 as provided in the current sporting regulations but will be on a date to be finalised by the WMSC at its next meeting on March 22, 2006.
De 50 miljoen waar ik het over had, hebben de andere teams die hebben getekend ook gehad. In ieder geval is er een bedrag van in totaal 500 miljoen dollar door Ecclestone als tekengeld klaargelegd voor de 10 teams en als ik teruglees (http://sport.fok.nl/sport/nieuws/11964) heeft Ferrari destijds zelfs 80 miljoen gekregen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:40 schreef multatuli het volgende:
Dus Williams is niet afgekocht in hun opinie en vanaf september zijn de overige teams vrij om voor te stemmen.
Zodadelijk gaat iedereen gewoon met een afgeknepen V10 rijden, als de FIA de regels omtrend gebruik van de V10 niet aanscherpt.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:33 schreef Rory78 het volgende:
Het geeft toch wel aan dat die afgeknepen V10 minimaal een seconde winst brengt, of is die Massa zo snel? Trouwens wel heerlijk om te zien dat Ferrari dit jaar ook gewoon tussen het gewone volk test. Beide voetjes weer op de grond in Maranello?
haha juist!!quote:Op woensdag 14 december 2005 12:29 schreef HPoi het volgende:
Alle Ferrari-fans met Vodafone abbo: STAP OVER!!
Bronquote:Michelin stopt ermee na 2006
Michelin heeft woensdagmiddag bekend gemaakt na 2006 uit de Formule 1 te stappen. Als reden geeft de Franse bandenfirma onder meer de geplande invoering van de bandenmonopolie.
De internationale autosportbond FIA wil vanaf 2008 nog maar één bandenmerk toestaan in de Formule 1. ,,Voor ons is dan de uitdaging weg”, liet de bandenfabrikant in het verleden al meermaals weten.
Die reden geeft Michelin ook in het persbericht van vandaag. Maar er zijn meer redenen voor de terugtrekking. Ook de plotse wijzigingen van de reglementen zonder vooraankondigingen staan Michelin niet aan, luidt de verklaring.
Dit terugtrekkingsbesluit komt al zo vroeg, omdat Michelin haar partners de tijd gunt om zich optimaal voor te bereiden op de overstap naar een nieuwe bandenfabrikant.
Edouard Michelin: ,,We zullen er alles aan doen om er zeker van te zijn dat onze partners in 2006 de beste banden en service krijgen, om te winnen. Zoals dat altijd het geval was sinds Michelins Formule 1-terugkeer in 2001.”
Hij besluit: ,,Michelin zou dolgraag langer zijn gebleven in de Formule 1, omdat het zo’n enorme uitdaging is. Maar we hebben dit besluit genomen op grond van verschillende redenen. En we willen al onze partners alvast bedanken voor de fantastische samenwerking.”
Juist niet, iedereen gelijk voordeel qua banden in de kwalificaties, en bij indicenten zoals Indianapolis 2005 zullen ze nu wel met een noodoplossing kunnen komen.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:40 schreef rubbereend het volgende:
echt belachelijk dat er maar één bandenleverancier komt
dan kunnen we ook wel één motoleverancier, één brandstofleverancier en een één technische leverancier nemen. Ik vind dit volkomen willekeur.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:40 schreef Rainboww het volgende:
[..]
Juist niet, iedereen gelijk voordeel qua banden in de kwalificaties, en bij indicenten zoals Indianapolis 2005 zullen ze nu wel met een noodoplossing kunnen komen.
De extra chicane was destijds afgekeurd, omdat het een oneerlijk voordeel zou zijn voor de Michelin banden tov. Bridgestone.
En wat heb je dan? Juist A1GP!quote:Op donderdag 15 december 2005 14:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan kunnen we ook wel één motoleverancier, één brandstofleverancier en een één technische leverancier nemen. Ik vind dit volkomen willekeur.
Denk dat de Cosworth motor volgend seizoen nog weleens voor verassingen zou kunnen gaan zorgen als ik dit zo zie.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:04 schreef HPoi het volgende:
Jerez - 14/12/05
1. F. Montagny - Renault V10 - 1'18"804 (+0"000) - 97 laps
2. N. Karthikeyan - Williams Cosworth V8 - 1'19"171 (+0"367) - 37 laps
3. F. Massa - Ferrari V10 - 1'19"264 (+0"460) - 68 laps
4. R. Zonta - Toyota V8 - 1'19"521 (+0"717) - 75 laps
5. H. Kovalainen - Renault V10 - 1'19"626 (+0"822) - 104 laps
6. M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1'20"105 (+1"301) - 46 laps
7. A. Davidson - Honda V8 - 1'20"133 (+1"329) - 94 laps
8. J.P. Montoya - McLaren Mercedes V8 - 1'20"216 (+1"412) - 39 laps
9. N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1'20"325 (+1"521) - 75 laps
10. P. de la Rosa - McLaren Mercedes V8 - 1'20"885 (+2"081) - 84 laps
11. A. Carroll - Honda - 1'21"555 (+2"751) - 85 laps
12. F. Perera - Toyota V8 - 1'21"556 (+2"752) - 18 laps
13. O. Panis - Toyota V8 - 1'21"678 (+2"874) - 14 laps
voor de tijden kun je het beste hier kijken, want ik kreeg de tabel niet netjes gekopieerdquote:Vandaag keerde Michael Schumacher vervroegd terug achter het stuur van zijn Ferrari. Hoewel hij de laatste jaren altijd tot de kerst vrij nam voelde hij zich nu geroepen eerder zijn diensten aan zijn Italiaanse team te verlenen. De Duitser keerde vandaag terug in stijl: met een V8-motor liet hij alle V10-motoren achter zich. Met 1’18”953 bleef hij teamgenoot Felipe Massa, die met een afgeknepen V10 rondreed, iets meer dan een tiende voor. De derde tijd was voor Franck Montagny, die met 1’19”066 slechts zes duizendsten langzamer als Massa was.
Michael Schumacher kende niet een geheel foutloze eerste testdag, in de middag ging de zevenvoudig wereldkampioen even in de rondte. Hij legde over de gehele dag iets minder dan zeventig ronden af, 67. Felipe Massa was actiever en reed net geen honderd ronden, 97.
Nadat Narain Karthikeyan gisteren verbaasde met de tweede dagtijd, waren het vandaag de racecoureurs Rosberg en Webber die het testen voor hun rekeningen namen. Beiden deden het echter niet zo goed als Karthikeyan. Rosberg reed de elfde tijd, op meer dan anderhalve seconde achterstand op de tijd van landgenoot Schumacher. Webber was op de dertiende plaats de drager van de spreekwoordelijke rode lantaarn: 1’21”453. Totaal reden de heren uit Grove ruim zeventig ronden.
Bij Renault reed naast Montagny ook Heikki Kovalainen zijn ronden. Waar Montagny slechts twintig ronden reed, reed Kovalainen bijna tien keer zoveel ronden: 119. De Fin was slechts een halve tiende langzamer als Montagny. Morgen zal Fernando Alonso zijn testwerkzaamheden voor de wereldkampioenen hervatten.
Kijk de meester is terug!!quote:Op donderdag 15 december 2005 20:39 schreef HPoi het volgende:
Jerez - 15/12/05
1. M. Schumacher - Ferrari V8 - 1'18"953 (+0"000) - 67 laps
2. F. Massa - Ferrari V10 - 1'19"060 (+0"107) - 97 laps
3. F. Montagny - Renault V10 - 1'19"066 (+0"113) - 120 laps
4. H. Kovalainen - Renault V10 - 1'19"100 (+0"147) - 119 laps
5. A. Davidson - Honda V8 - 1'19"877 (+0"924) - 114 laps
6. R. Zonta - Toyota V8 - 1'20"035 (+1"082) - 106 laps
7. J.P. Montoya - McLaren Mercedes V8 - 1'20"168 (+1"215) - 48 laps
8. A. Carroll - Honda V8 - 1'20"170 (+1"217) - 93 laps
9. O. Panis - Toyota V8 - 1'20"342 (+1"389) - 93 laps
10. P. de la Rosa - McLaren Mercedes V8 - 1'20"492 (+1"539) - 117 laps
11. N. Rosberg - Williams Cosworth V8 - 1'20"597 (+1"644) - 46 laps
12. N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1'20"700 (+1"747) - 38 laps
13. M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1'21"453 (+2"500) - 25 laps![]()
![]()
MICHAEL SCHUMACHER!!
![]()
![]()
ja?? en dit is nog maar testen en dit zegt geen flikkerquote:Op vrijdag 16 december 2005 09:04 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Kijk de meester is terug!!renault
quote:Op woensdag 14 december 2005 12:29 schreef HPoi het volgende:
Alle Ferrari-fans met Vodafone abbo: STAP OVER!!
Moet jij weten. Dit is wel wat anders. Beetje zwak van Vodafone. btw heb ik geen Vodafone abbo.quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:38 schreef WEST het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Vodafone heeft een juiste stap gemaakt, maar dat ze nu bij mclaren gaan zitten betekend niet dat ik naar Vodafone over stap
Je kan btw weer beter JPM01 gebruiken, West gaat weg bij McLaren.quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:38 schreef WEST het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Vodafone heeft een juiste stap gemaakt, maar dat ze nu bij mclaren gaan zitten betekend niet dat ik naar Vodafone over stap
nee want WEST is ook mijn favoriete sigarretmerkquote:Op vrijdag 16 december 2005 09:59 schreef HPoi het volgende:
[..]
Je kan btw weer beter JPM01 gebruiken, West gaat weg bij McLaren.
Dat kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:14 schreef WEST het volgende:
[..]
nee want WEST is ook mijn favoriete sigarretmerk![]()
Oh neej das waar ook beter voor jou dan want dan hoef jij je nu in ieder geval nog niet druk te maken over de motor van McLaren...quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:28 schreef WEST het volgende:
[..]
ja?? en dit is nog maar testen en dit zegt geen flikker![]()
nee schumacher ging er gister ook af.., maar dat vermeld je niet dan.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:17 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Oh neej das waar ook beter voor jou dan want dan hoef jij je nu in ieder geval nog niet druk te maken over de motor van McLaren...![]()
Ik verwacht eigenlijk ook wel wat van de Honda V8.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:26 schreef HPoi het volgende:
Tuurlijk wordt Williams met Cosworth V8 TOP!ik had de top 3 immers een maand geleden zo voorspeld:
1. Ferrari
2. Toyota
3. Williams-Cosworth
Renault is mijn inziens veels te laat begonnen met de V8, ze hebben zich helemaal op het behalen van de 2 titels in 2005 gericht denk ik. Van Mercedes verwacht ik onbetrouwbare V8's.![]()
En ik las dat er ook een motor van Cosworth is geploft. Dus Mercedes hoeft zich niet helemaal te schamen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:17 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Oh neej das waar ook beter voor jou dan want dan hoef jij je nu in ieder geval nog niet druk te maken over de motor van McLaren...![]()
Ziet er wel geinig uit.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:40 schreef HPoi het volgende:
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.![]()
mag hopen van nietquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:40 schreef HPoi het volgende:
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.![]()
Haha oh jah dat geluk hebben ze dan weer maar ziet er zeker wel geinig uit!quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk ook wel wat van de Honda V8.
[..]
En ik las dat er ook een motor van Cosworth is geploft. Dus Mercedes hoeft zich niet helemaal te schamen.
[..]
Ziet er wel geinig uit.
Is al geregeld denk ik!quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:07 schreef Rory78 het volgende:
Tsjah, waarom is het zwak van Vodafone? Misschien bood Ferrari wel helemaal niet zo'n geweldig vervolgcontract aan en kon McLaren wel mooie voorwaardes bieden...
Trouwens: het management van Albers heeft Bas Leinders getipt dat er een plekje vrij is als derde rijder bij Midland. Pastorelli's lot lijkt bezegeld. Albers en Leinders kennen elkaar nog uit hun tijd bij VAR.
nee info komt bij minardi vandaan = achteraan rijden.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Het lijkt mij juist eerder andersom
Jah zeker vind het ook echt achterlijk veel!quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:30 schreef WEST het volgende:
ik vind die kollin colles een drol van een vent
5 miljoen betaal je voor een race zitje niet voor 3e rijder zitje![]()
Dan is Scuderia Torro Rosso zodadelijk nog sneller.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:29 schreef WEST het volgende:
[..]
nee info komt bij minardi vandaan = achteraan rijden.
Colles dacht misschien dat Belgen echt dom zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:42 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Jah zeker vind het ook echt achterlijk veel!Rare knakker!
PLOF!quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk ook wel wat van de Honda V8.
Dit verhaal veranderd met de dag lijkt het welquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:06 schreef HPoi het volgende:
Williams wil bewijs van Super Aguri
Williams wil van Super Aguari het bewijs dat het team serieus is. Tot nu toe heeft Frank Williams nog geen toestemming gegeven. Hij wil zeker weten dat het team lang in de F1 kan blijven.
"We hebben om wat meer informatie gevraagd," vertelde een woordvoerder van Williams aan Reuters. "We willen er zeker van zijn dat ze niet gelijk verdwijnen."
McLaren en Toyota hebben al wel hun goedkeuring gegeven voor de komst van het nieuwe team. Ferrari en Renault zouden ook overstag zijn gegaan.
Bron: F1Racing.nl
sterke puntenquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:54 schreef multatuli het volgende:
Nou ik geloof dat er meer lijn in zit dan je denkt.
Wat ik ervan begrijp is dat midland, Toyota en Williams voorlopig tegen zijn.
Waarom:
Midland loopt sowieso een grote kans dan haar bijdrage uit de televisieopbrengst kwijt te raken want die gaat slechts naar de top 10 teams. Een elfde team is voor hun dus financieel een bedrijging.
Belangrijker nog: Honda staat achter SA en Toyota voelt zich bedreigd nu de concurrent met een extra team rijdt. MF1 heeft Toyota motoren, dus die luisteren naar Japan en naar hun portemonnee. Waarom dan Williams? Het gerucht gaat dat zij in 2007 een major deal hebben met Lexus (Toyota). Als voorschot op die deal willen ze best de kastanjes voor Toyota uit het vuur halen. Zelf doen die Japanners liever niet al te luidruchtig over hun tegenstand, want het komt niet goed over in de PR als je directe concurrent dwars ligt.
Comprendo, of moet ik naar Truth verkassen
Al vraag ik me af of een oud Arrows chassis echt een bedreiging kan vormen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:54 schreef multatuli het volgende:
Nou ik geloof dat er meer lijn in zit dan je denkt.
Wat ik ervan begrijp is dat midland, Toyota en Williams voorlopig tegen zijn.
Waarom:
Midland loopt sowieso een grote kans dan haar bijdrage uit de televisieopbrengst kwijt te raken want die gaat slechts naar de top 10 teams. Een elfde team is voor hun dus financieel een bedrijging.
Zoals je zegt zijn het geruchten, al lijkt het er nu wel op dat er een kern van waarheid inzit.quote:Belangrijker nog: Honda staat achter SA en Toyota voelt zich bedreigd nu de concurrent met een extra team rijdt. MF1 heeft Toyota motoren, dus die luisteren naar Japan en naar hun portemonnee. Waarom dan Williams? Het gerucht gaat dat zij in 2007 een major deal hebben met Lexus (Toyota). Als voorschot op die deal willen ze best de kastanjes voor Toyota uit het vuur halen. Zelf doen die Japanners liever niet al te luidruchtig over hun tegenstand, want het komt niet goed over in de PR als je directe concurrent dwars ligt.
Comprendo, of moet ik naar Truth verkassen
quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:58 schreef HPoi het volgende:
Mercedes heeft het btw voor elkaar om Montoya weinig ronden te laten rijden door een haperende motor.![]()
De zijkant ziet er wel erg mooi uit. Heeft wel iets weg van de renault van vorig seizoen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]de onbetrouwbaarheid begint nu alweer
de RBR ziet er wel geil uit
ik vind die ver naar achter boven geplaatste sidepods zo schattigquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]de onbetrouwbaarheid begint nu alweer
de RBR ziet er wel geil uit
Vraag me ook af wat de werking ervan zou zijn? Lijkt me dat er nu meer lucht vanaf de band in de sidepod komt????quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ik vind die ver naar achter boven geplaatste sidepods zo schattig![]()
de afgelopen Minardi had al van deze sidepots.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:03 schreef rubbereend het volgende:
ik besef me nu pas dat door die V8 weer kleinere sidepots nodig zijn en er dus daarachter veel meer ruimte is voor bodywork dat voor extra downforce zorgtkunnen ze weer hader door de bochten
minder frontaal oppervlak ... iets wat de functie van de bargeboards overneemt/versterktquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Vraag me ook af wat de werking ervan zou zijn? Lijkt me dat er nu meer lucht vanaf de band in de sidepod komt????
Honda heeft naar verluidt al vijftig ingenieurs in haar eigen fabriek op de ontwikkeling van een motor voor het arrows/SA chassis gezet. Wat ik er indertijd van begreep was dat chassis best capabel, maar schortte het aan een motor met pit. Anyway, zelfs een kleine kans om die tien miljoen dollar tv rechten kwijt te raken is natuurlijk al een prima reden om niet te tekenen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Al vraag ik me af of een oud Arrows chassis echt een bedreiging kan vormen.
[..]
Zoals je zegt zijn het geruchten, al lijkt het er nu wel op dat er een kern van waarheid inzit.
Ik dacht dat Mercedes de motoren bouwde, en Illmor de tuner was?quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:15 schreef multatuli het volgende:
Doet mercedes per slot ook; dat is ook zo ironisch dat Mercedes nu lijdt onder dat onbetrouwbaarheidssyndroom terwijl ze die dingen helemaal niet zelf bouwen (Ilmor).
lijkt wel een mix van mclaren en ferarri dat chassisquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:40 schreef HPoi het volgende:
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.![]()
Er ligt dan ook een Ferrari V8 in.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:49 schreef MIster911 het volgende:
[..]
lijkt wel een mix van mclaren en ferarri dat chassis
bronnetjequote:Nieuws: Retro in F1, McLaren wordt oranje
Niet alleen Williams, maar nu ook McLaren zal gedurende de winterperiode herinneringen oproepen aan de zestiger jaren. De MP4-21 zal tot aan de teamlaunch volledig oranje zijn gekleurd. Het retro tijdperk lijkt aan gebroken binnen de Formule 1. Ook Honda is op zoek naar een ander kleurschema voor haar auto. Hier wordt waarschijnlijk het sneeuwwit verruild voor een ivoorkleurige lakkering
Nu heeft teambaas Ron Dennis besloten om de McLaren, tijdelijk, eveneens te voorzien van een retrolook, in de kleur oranje. In de jaren zestig reed McLaren met oranje auto’s, en in 1996, toen McLaren na jarenlange sponsoring van Marlboro overstapte naar West reed men ook in de ‘oude’ oranje kleuren.
Pas in februari komend jaar zal duidelijk worden wat de teamkleuren voor 2006 zullen zijn. Hoe de auto eruit komt te zien is op dit moment aanleiding tot talrijke speculaties. Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor. Dat men het gehele seizoen met oranje auto’s op de circuits zal verschijnen, lijkt onwaarschijnlijk, aangezien de zilveren kleur geassocieerd wordt met Mercedes. Mogelijk kiest men voor een ‘overgangsdesign’ in de combinatie zilver-oranje.
bronquote:Lanceert Midland geen nieuwe wagen?
Het MF1 Racing zal geen nieuwe wagen voorstellen op 16 januari van volgend jaar. Dat is tenminste de bewering van de website F1World.be.
Volgens de publicatie zal Midland een aangepaste bolide gaan gebruiken van de Jordan wagen uit 2003. Dit zou dan ook de oorzaak zijn van de grote heisa omtrent de deelname van het Super Aguri team. MF1 zou door het inzetten van deze bolide minder kans hebben om voor het team van Aguri te eindigen in het kampioenschap. Op die manier lopen ze na twee seizoenen ook de inkomsten uit de TV-rechten mis.
Naar verluidt is teameigenaar en geldschieter Alex Shnaider ook niet zo happig om veel in het team te investeren.
Als dit zo is, is het wel een worst case scenario. Maar gezien het onzinnig gelul om deze info heen, vraag ik me af hoe betrouwbaar de info is.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:50 schreef HPoi het volgende:
Er is immers totaal geen sprake van een compleet nieuwe wagen waarmee Midland wil deelnemen in 2006, ze gaan immers gebruikmaken van een aangepaste wagen van tijdens 2003.
Financieel is Midland immers van plan het seizoen 2006 af te werken met 15 miljoen dollar aan tv-gelden, twee rijders die elk 12 miljoen dollar betalen en een testrijder die 5 miljoen dollar moet neerleggen.
Als sponsor zou ik daar niet mee in verband gebracht willen worden (denk Nicky P. Zou er een verband zijn???)quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:06 schreef PPL het volgende:
Wat is de relevantie van de mededeling over een wapenhandelaar in dit verhaal ?
En Vodafone dan?quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:35 schreef Googolplexian het volgende:
Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor.
bronnetje
Die worden pas vanaf 2007 titelsponsor bij McLaren. Voor komend seizoen heeft Vodafone nog een overeenkomst met Ferrari.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |