abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32963458
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 02:00 schreef rubbereend het volgende:
gaan Ford en Ferrari straks het hele F1 circus van motoren voorzien?


Mocht het ooit zover komen dat de GPMA een eigen serie gaat opzetten dan staat er (nog) nergens geschreven dat de fabrieksteams geen klanten-motoren mogen leveren aan de F1-teams. Ik ga er echter wel van uit dat -wanneer de F1 vrij is van fabrieksteams- de FIA een enkele motorleverancier wil (en daarmee nog meer plannen zal doordrukken, zoals uniforme achterspoilers, banden, electronica, etc.). Maar stel je voor dat fabrikanten als Honda en Toyota nog steeds motoren leveren aan de F1 terwijl ze een eigen serie runnen Het lijkt onmogelijk maar ik betwijfel of de F1 z'n kijkers houdt wanneer iedereen met gelijke motoren rijdt. Ik kijk dan de GPMA serie iig... om dezelfde reden dat DTM leuker is dan de Porsche Cup
Calm down, please!
pi_32965516
Ik denk niet dat GPMA, F1 en A1GP naast elkaar kunnen bestaan. De opbrengst van de televisie rechten gaat dan per serie omlaag, waarmee de budgetten fors aangetast worden. Daarnaast daalt het aantal kijkers per serie dan ook, waarmee F1 sponsors afhaken etc. In the end run vrees ik dat de F1 dan de slechtste basis heeft om te overleven.
Net als jij hoef ik geen A1GP en F1 met vrijwel gelijke auto's. Een zo'n serie op mondiaal niveau is genoeg.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32965639
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:20 schreef multatuli het volgende:
Ik denk niet dat GPMA, F1 en A1GP naast elkaar kunnen bestaan. De opbrengst van de televisie rechten gaat dan per serie omlaag, waarmee de budgetten fors aangetast worden.
Maar dit weten ze allemaal. De autofabrikanten hebben de basis die de F1 heeft nodig en de F1 heeft qua investeringen de grote autofabrikanten nodig. F1 gaat het met alleen Fiat niet redden. Dus gaan ze gewoon tot een compromis komen, waarbij ze zo lang mogelijk blijven dooronderhandelen om er zoveel mogelijk uit te krijgen.

De FIA is daarin trouwens volgens mij een zwakke partij, omdat ze geen enkele machtsbasis hebben over een nieuw Concorde-akkoord. Bernie (/de F1-eigenaren) en de autofabrikanten zullen er qua geld uit moeten komen en dan komen ze er wat betreft de technische regelgeving ook wel uit.
pi_32965665
Williams CEO :: GPMA moet plannen stopzetten
vrijdag 9 december 2005 om 16:20
Twee dagen geleden werd bekend dat het Formule 1-team van Frank Williams zich tot na 2007 [na 2007 loopt het Concorde Agreement af, red.] aan de koningsklasse van de autosport had verbonden. Dit betekent dat de GPMA, de ‘club’ van fabrikanten die zich wil afscheiden van de Formule 1 om vervolgens een eigen raceklasse op te zetten, nog verder uitgedund is.

Ferrari, de twee teams van Red Bull, MF1 Racing en nu dus ook Williams hebben nu het contract ondertekend. Dit houdt in dat in de periode van 2008 tot en met 2012, de periode van het nieuwe Concorde Agreement, er in ieder geval vijf teams aan de start zullen staan. Dat moeten er echter nog veel meer worden, is de mening van Williams-CEO Chris Chapple.

Williams heeft namelijk haar doel bereikt: Bernie Ecclestone heeft beloofd dat zestig procent van de televisie-inkomsten namelijk naar de teams zullen gaan, precies zoals de GPMA het wil. Chapple liet weten dat het daarom onzin is om nog verdere plannen te maken voor een eigen raceklasse.

“We willen hierover in de toekomst een discussie hebben”, liet de baas van de renstal uit Grove weten tegenover Autosport.com. “Wij willen dat de fabrikanten terugkijken op wat ze hebben bereikt. Ze hebben alles bereikt van wat ze voor ogen hadden. Dus waarom zouden ze nog steeds plannen hebben om een nieuwe serie op te zetten? Als ze het daar mee eens zijn heeft het zin om met ze te gaan praten over deze kwesties. Zal dat gebeuren in de komende 48 uur? Nee. Maar zal onze beslissing een discussie opleveren? Ik hoop van wel.”

Chris Chapple liet weten dat er zo snel mogelijk duidelijkheid moet komen omtrent de GPMA en de Formule 1 omdat beide partijen anders mogelijk financiële schade zullen oplopen. “Het enige dat nog moet verdwijnen is de dreiging van een mogelijke rivaliserende serie”, vervolgde de Brit. “Sponsoren denken nu wel twee keer na voordat ze en miljoenencontract tekenen met een team. De kans is namelijk aanwezig dat de klasse er over achttien maanden niet meer is.”

“De fabrikanten moeten trots zijn op wat ze hebben bereikt. We hebben niet alles bereikt wat we voor ogen hadden, het leven bestaat echter uit compromissen sluiten. Het komt zelden voor dat je alles krijgt wat je wilt. Mensen zullen echter verbaasd zijn als de details van het getekende contract naar buiten komen, er is veel bereikt.”

Op dit moment bestaat er een grote kans dat die rivaliserende raceklasse van fabrikanten [Honda, Mercedes, Toyota, Renault en BMW] niet door zal gaan. Woensdag meldden bronnen binnen Honda en Toyota namelijk dat deze twee Japanse fabrikanten waarschijnlijk niet willen deelnemen aan deze nieuwe klasse. Renault liet weten dat ze er geen financiële bijdrage aan wilde leveren.

Die drie fabrikanten zijn echter niet vrij om te gaan bij de GPMA, ze hebben namelijk een verbintenis getekend met Mercedes en BMW. Deze loopt tot en met volgend jaar. Deze verbintenis betekent dat geen van alle partijen zich mag verbinden aan de Formule 1, door het Concorde Agreement bijvoorbeeld te ondertekenen, zelfs als ze het heel graag willen.

Dus begin volgend jaar 2007 einde GMPA!!
pi_32965700
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:35 schreef mbn het volgende:

[..]

Maar dit weten ze allemaal. De autofabrikanten hebben de basis die de F1 heeft nodig en de F1 heeft qua investeringen de grote autofabrikanten nodig. F1 gaat het met alleen Fiat niet redden. Dus gaan ze gewoon tot een compromis komen, waarbij ze zo lang mogelijk blijven dooronderhandelen om er zoveel mogelijk uit te krijgen.

De FIA is daarin trouwens volgens mij een zwakke partij, omdat ze geen enkele machtsbasis hebben over een nieuw Concorde-akkoord. Bernie (/de F1-eigenaren) en de autofabrikanten zullen er qua geld uit moeten komen en dan komen ze er wat betreft de technische regelgeving ook wel uit.
Sure. Ik denk dat het reclamebureau een campagne moet opzetten en dan een onderzoek onder potentiele kijkers doet waaruit blijkt dat de GPMA goede kansen heeft. Dat rapportje wapperen ze dan voor Bernie zodat hij eieren voor zijn geld kiest.
Reclamebureau een paar miljoen verdient en de GPMA enkele honderden over een aantal jaren gezien. Prima deal voor iedereen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32965766
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:38 schreef HPoi het volgende:
Williams CEO :: GPMA moet plannen stopzetten
vrijdag 9 december 2005 om 16:20
<knip>
Die drie fabrikanten zijn echter niet vrij om te gaan bij de GPMA, ze hebben namelijk een verbintenis getekend met Mercedes en BMW. Deze loopt tot en met volgend jaar. Deze verbintenis betekent dat geen van alle partijen zich mag verbinden aan de Formule 1, door het Concorde Agreement bijvoorbeeld te ondertekenen, zelfs als ze het heel graag willen.

Dus begin volgend jaar 2007 einde GMPA!!
Maar dus ook geen Concorde overeenkomst eind dit jaar. Die liep toch af? Er zal dan toch iets moeten gebeuren.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32965767
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:38 schreef HPoi het volgende:
Williams heeft namelijk haar doel bereikt: Bernie Ecclestone heeft beloofd dat zestig procent van de televisie-inkomsten namelijk naar de teams zullen gaan, precies zoals de GPMA het wil. Chapple liet weten dat het daarom onzin is om nog verdere plannen te maken voor een eigen raceklasse.
Wel grappig dat Williams niet eerlijk is over waarom ze nu het Concorde-akkoord hebben getekend. Ze hebben om dit seizoen te overleven gewoon het geld van Ecclestone nodig. 50 miljoen dollar kunnen krijgen, als je net 97 miljoen aan sponsoring bent verloren is natuurlijk wel erg aantrekkelijk .
pi_32965779
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:45 schreef multatuli het volgende:

[..]

Maar dus ook geen Concorde overeenkomst eind dit jaar. Die liep toch af? Er zal dan toch iets moeten gebeuren.
De deadline om te beslissen, van 1 maart 2006, is al opgeheven, voor een nieuwe nog te bepalen deadline.

bron: http://sport.fok.nl/f1/nieuws/20008
pi_32966006
"Verder is 1 maart 2006 als uiterlijke inschrijfdatum voor het seizoen 2008 geschrapt. De datum zal in maart volgend jaar worden vastgesteld, als de Council opnieuw vergadert. "

Ik had hier helemaal niet uit opgemaakt dat dit betrekking had op de verlenging van het Concorde agreement, maar gewoon met de teaminschrijvngen??
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32966077
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:05 schreef multatuli het volgende:
"Verder is 1 maart 2006 als uiterlijke inschrijfdatum voor het seizoen 2008 geschrapt. De datum zal in maart volgend jaar worden vastgesteld, als de Council opnieuw vergadert. "

Ik had hier helemaal niet uit opgemaakt dat dit betrekking had op de verlenging van het Concorde agreement, maar gewoon met de teaminschrijvngen??
Volgens mij waren er niet zoveel andere grenzen gesteld. Het Concorde-contract is privaatrechtelijk en volgens mij nog steeds onderhandelbaar, aangezien Williams beweert dat ze krijgen wat ze willen. Een uiterlijke datum om een akkoord te bereiken zal dus ook altijd gewoon onderhandelbaar zijn. Tenzij Bernie of Ferrari de kont tegen de krib gooit, maar dat is je eigen glazen ingooien.
  zaterdag 10 december 2005 @ 11:13:28 #213
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_32966092
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:05 schreef multatuli het volgende:
"Verder is 1 maart 2006 als uiterlijke inschrijfdatum voor het seizoen 2008 geschrapt. De datum zal in maart volgend jaar worden vastgesteld, als de Council opnieuw vergadert. "

Ik had hier helemaal niet uit opgemaakt dat dit betrekking had op de verlenging van het Concorde agreement, maar gewoon met de teaminschrijvngen??
Damn, dat heb ik gewoon met mijn stomme harses verkeerd zitten vertalen. De originele tekst is namelijk:

It was agreed that the opening date for entries to the 2008 championship will no longer be March 1, 2006 as provided in the current sporting regulations but will be on a date to be finalised by the WMSC at its next meeting on March 22, 2006.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_32966126
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Damn, dat heb ik gewoon met mijn stomme harses verkeerd zitten vertalen. De originele tekst is namelijk:

It was agreed that the opening date for entries to the 2008 championship will no longer be March 1, 2006 as provided in the current sporting regulations but will be on a date to be finalised by the WMSC at its next meeting on March 22, 2006.


Nou dan blijft dus in het midden wanneer de duidelijkheid er moet zijn. Ik gok dat in november 2007 de beslissing valt .
pi_32966520
Williams signs up to Concorde Agreement!
Williams F1 has agreed to sign up for an extension of the Concorde Agreement from 2008-2012. The news will be announced later today. The announcement will, inevitably, be a major blow to the ambitions of the Grand Prix Manufacturers Association but in some ways it will also be a victory for the manufacturers as, by standing up to Formula One Management, they have achieved what they set out to achieve and won a better deal for the teams.

The key point is that there are today only four important F1 brands which the fans and TV companies will follow: Ferrari, Williams, McLaren and Monaco. With Williams agreeing to a new deal, Formula One Management (and its allies at the FIA and Ferrari) will gain a dominant position and while the car manufacturers are a powerful lobby, this really torpedoes any chance that a rival series will get off the ground in 2008. If Formula One can deliver Ferrari, Williams and Monaco that is three out of four of the big brands associated with the sport.

It remains to be seen whether Williams signing up with FOM is going to break the log jam but it is hard to see how a rival series is going to happen, given that at least two of the five manufacturers involved in the GPMA are keen for compromise and one is unlikely to be in the sport by 2008. Two hardliners are not going to create a World Championship. The deal on offer, believed to be 60% of all revenues generated in F1, is a decent one. There may still be questions of governance and decision-making processes but the mood is clearly in favour of getting on with business. Stability is now more important than anything else. Clearly, it will tough for the hardliners to back down but it is in the best interests of the sport that this happens. The manufacturers may be constrained from signing up to a deal with FOM until September 2006 by an agreement they signed three months ago but that does not mean that they cannot indicate that a new series is not going to happen. The opportunity for the manufacturers to launch their own championship - which involved an investment of $300m - has now passed.

The important question is why Williams has decided to sign up and our sources indicate that the most key issue for the management at Grove was that the latest offer from FOM is very reasonable; that the FIA has shown signs of being willing to compromise and that continued talk of a second series is deeply disruptive. Our sources say that the deal offered to Williams is not going to be any different to that on offer for other teams - or, to put it another way, Williams has not been bribed with a big pay-off. We also hear that, wisely, FOM is offering the same deal to all the teams, whether they sign now or whether they sign in nine months from now. The most important thing is that the sport is united and can move forward.

All in all, we believe that this is a huge step forward for Formula 1 if everyone sticks to what has been agreed.


Van de meest betrouwbare bron grandprix.com.

Dus Williams is niet afgekocht in hun opinie en vanaf september zijn de overige teams vrij om voor te stemmen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32966585
En over die andere vraag: houdt MF1 Super Aguri buiten vanwege de stemrechten:

The FIA is bound to produce new rules for 2008 by December 31 2005 but it cannot do that without going through a very clear-cut process which is laid down in the Concorde Agreement. According to our sources Clause 8 of the Concorde Agreement dictates the rule-making process. This must include technical rules which must be agreed by the Technical Working Group with 80% of the members in favour of the new rulers. The rules must them be agreed by the F1 Commission. In order to get through the F1 Commission a proposal must be supported by at least 18 of the 26 votes. Or, to put it another way, it must be opposed by fewer than eight votes. The commission consists of the team principals, Bernie Ecclestone of FOM, Max Mosley of the FIA, a representative of a tyre company, a representative of an engine company, four race promoters from Europe and four from outside Europe, plus two sponsors.

The teams have 12 votes available to them but the voting rules are complicated. However, it boils down to the fact that if six teams are in favour of something their votes are added to the extra two votes available. Thus six teams in agreement provide eight votes, seven teams in favour translates to nine votes. If seven teams are opposed to a proposal in the commission that proposal will be defeated. If six teams agree to block something the vote would be drawn although it is always possible that the tyre, engine and sponsor representatives (and perhaps even a race promoter) might support the teams.

The teams currently believe that the FIA cannot make any rules without them and as long as they stick together the FIA has to listen to their opinions. Those proposals would then go to the World Motor Sport Council but that body can only accept or reject the proposals and cannot modify them. We believe that the WMSC is also restricted to one rejection only.

If the teams do not go to Mosley's meeting, they believe there is not much that he can do about it as the FIA is bound by the terms of the Concorde Agreement. There is no doubt endless potential for legal action over the terms of Concorde but any such action is bound to drive the teams further towards their own series.


Ik weet dat dit nog geen uitsluitsel geeft over de datum, maar de simpele redenering dat de huidige 5/5 dus verstoord zou worden en dat Midland daarom een nieuw team blokkeert gaat niet op.

Wat ik wel weet is dat de top 10 finishers geld uit de TV-opbrengsten krijgen, de plaatsen daarna niets. De kans dat MF1 11e wordt bestaat bij een 11e team, dus financieel is het verstandig om tegen te zijn.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32966813
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:40 schreef multatuli het volgende:
Dus Williams is niet afgekocht in hun opinie en vanaf september zijn de overige teams vrij om voor te stemmen.
De 50 miljoen waar ik het over had, hebben de andere teams die hebben getekend ook gehad. In ieder geval is er een bedrag van in totaal 500 miljoen dollar door Ecclestone als tekengeld klaargelegd voor de 10 teams en als ik teruglees (http://sport.fok.nl/sport/nieuws/11964) heeft Ferrari destijds zelfs 80 miljoen gekregen.

Aan tekenen zitten in ieder geval een hoop financiële voordelen en die gelden net zo goed voor Williams als voor Midland, Ferrari en Red Bull.
pi_32967588
Volgens mij is er een (Concorde, dus geheime) verdeelsleutel op basis waarvan die geparkeerde FOM gelden uitbetaald worden. Dus de teams krijgen allemaal andere bedragen, maar er is dus geen extra 'bribe' voor Ferrari of Williams.
Of Frank nu al in geldnood zit, weet ik niet, maar het lijkt me stug. Op basis van die geparkeerde FOM gelden kan hij iig bij de bank zo een lening krijgen op voorwaarde dat hij op de deadline tekent.

Anyway, het is een compleet duistere materie, daar het grootste deel in een geheime overeenkomst staat en de teams van alles beweren, maar geen journalist dat kan controleren.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33054306
Karthikeyan dichtbij Williams contract
Narain Karthikeyan is dichtbij een contract als test en reservecoureur bij Williams. De Indiër mag deze week opnieuw voor de Britse renstal testen.

Karthikeyan reed vorig seizoen voor Midland en wilde daar graag blijven. Midland en Karthikeyan konden het echter niet eens worden over de verlenging van het contract, de Indiër is nu op zoek naar een teststoeltje. Williams heeft interesse, het team kan het sponsorgeld van de coureur uit India goed gebruiken.

Afgelopen week testte de Indiër al voor Williams, het team was toen zeer te spreken over de prestaties van de coureur. Deze week zal Karthikeyan voor Williams op het circuit van Jerez testen.

Volgens geruchten staat de Indiër op het punt een contract te ondertekenen met het team van Frank Williams. Naar verluidt zal Williams hiervoor ruim 5 miljoen Dollar aan sponsorgeld ontvangen.

Karthikeyan
pi_33054438
Jerez* - 13/12/2005
1 . F. Massa - Ferrari (afgeknepen) V10 - 1:19.070 (+ 0.000 ) - 91 laps
2 . R. Zonta - Toyota TF106 V8 - 1:20.061 (+ 0.991 ) - 92 laps
3 . G. Paffett - McLaren Mercedes MP4-21B V8 - 1:20.226 (+ 1.156 ) - 66 laps
4 . P. de la Rosa - McLaren Mercedes MP4-21B V8 - 1:20.318 (+ 1.248 ) - 84 laps
5 . N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1:20.794 (+ 1.724 ) - 85 laps
6 . F. Perera - Toyota TF106 V8 - 1:21.337 (+ 2.267 ) - 60 laps.
* Times courtesy of Circuito de Jerez
pi_33066321
Het geeft toch wel aan dat die afgeknepen V10 minimaal een seconde winst brengt, of is die Massa zo snel? Trouwens wel heerlijk om te zien dat Ferrari dit jaar ook gewoon tussen het gewone volk test. Beide voetjes weer op de grond in Maranello?
  woensdag 14 december 2005 @ 11:36:10 #222
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33067791
Vodafone nieuwe titelsponsor McLaren

Vodafone wordt de nieuwe titelsponsor van McLaren, vanaf 2007. Het was al langer duidelijk dat het telecombedrijf af wilde van het contract met Ferrari. Over iets meer dan een jaar zal Vodafone op de McLaren staan.

"We zijn erg blij met deze volgende stap," vertelde Peter Bamford, hoofd van de marketing van Vodafone. "Dit is een prachtige mogelijkheid voor onze marketing."

Ook teambaas Ron Dennis is blij met de deal. "Dit is pas de eerste keer sinds 30 jaar dat de kans bestaat om titelsponsor van McLaren te worden. We zijn heel blij met Vodafone en we verheugen ons op de gezamenlijke successen.


Bron: F1Racing.nl
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_33069020
Alle Ferrari-fans met Vodafone abbo: STAP OVER!!
pi_33069061
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:33 schreef Rory78 het volgende:
Het geeft toch wel aan dat die afgeknepen V10 minimaal een seconde winst brengt, of is die Massa zo snel? Trouwens wel heerlijk om te zien dat Ferrari dit jaar ook gewoon tussen het gewone volk test. Beide voetjes weer op de grond in Maranello?
Zodadelijk gaat iedereen gewoon met een afgeknepen V10 rijden, als de FIA de regels omtrend gebruik van de V10 niet aanscherpt.
pi_33069209
  woensdag 14 december 2005 @ 14:02:45 #226
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33071295
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:29 schreef HPoi het volgende:
Alle Ferrari-fans met Vodafone abbo: STAP OVER!!
haha juist!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_33075785
quote:
Michelin stopt ermee na 2006

Michelin heeft woensdagmiddag bekend gemaakt na 2006 uit de Formule 1 te stappen. Als reden geeft de Franse bandenfirma onder meer de geplande invoering van de bandenmonopolie.

De internationale autosportbond FIA wil vanaf 2008 nog maar één bandenmerk toestaan in de Formule 1. ,,Voor ons is dan de uitdaging weg”, liet de bandenfabrikant in het verleden al meermaals weten.

Die reden geeft Michelin ook in het persbericht van vandaag. Maar er zijn meer redenen voor de terugtrekking. Ook de plotse wijzigingen van de reglementen zonder vooraankondigingen staan Michelin niet aan, luidt de verklaring.

Dit terugtrekkingsbesluit komt al zo vroeg, omdat Michelin haar partners de tijd gunt om zich optimaal voor te bereiden op de overstap naar een nieuwe bandenfabrikant.

Edouard Michelin: ,,We zullen er alles aan doen om er zeker van te zijn dat onze partners in 2006 de beste banden en service krijgen, om te winnen. Zoals dat altijd het geval was sinds Michelins Formule 1-terugkeer in 2001.”

Hij besluit: ,,Michelin zou dolgraag langer zijn gebleven in de Formule 1, omdat het zo’n enorme uitdaging is. Maar we hebben dit besluit genomen op grond van verschillende redenen. En we willen al onze partners alvast bedanken voor de fantastische samenwerking.”
Bron
pi_33076544
Niet verrassend. Het was al lang duidelijk dat de FIA Bridgestone zou kienzen. Ze wilden dus liever de eer aan zichzelf houden.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 december 2005 @ 22:40:03 #229
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33086583
echt belachelijk dat er maar één bandenleverancier komt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33089882
karthikeyan vandaag 2e
pi_33095661
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:07 schreef M.Melandri het volgende:
karthikeyan vandaag 2e
pi_33095802
Jerez - 14/12/05
1. F. Montagny - Renault V10 - 1'18"804 (+0"000) - 97 laps
2. N. Karthikeyan - Williams Cosworth V8 - 1'19"171 (+0"367) - 37 laps
3. F. Massa - Ferrari V10 - 1'19"264 (+0"460) - 68 laps
4. R. Zonta - Toyota V8 - 1'19"521 (+0"717) - 75 laps
5. H. Kovalainen - Renault V10 - 1'19"626 (+0"822) - 104 laps
6. M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1'20"105 (+1"301) - 46 laps
7. A. Davidson - Honda V8 - 1'20"133 (+1"329) - 94 laps
8. J.P. Montoya - McLaren Mercedes V8 - 1'20"216 (+1"412) - 39 laps
9. N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1'20"325 (+1"521) - 75 laps
10. P. de la Rosa - McLaren Mercedes V8 - 1'20"885 (+2"081) - 84 laps
11. A. Carroll - Honda - 1'21"555 (+2"751) - 85 laps
12. F. Perera - Toyota V8 - 1'21"556 (+2"752) - 18 laps
13. O. Panis - Toyota V8 - 1'21"678 (+2"874) - 14 laps
pi_33099255
quote:
Op woensdag 14 december 2005 22:40 schreef rubbereend het volgende:
echt belachelijk dat er maar één bandenleverancier komt
Juist niet, iedereen gelijk voordeel qua banden in de kwalificaties, en bij indicenten zoals Indianapolis 2005 zullen ze nu wel met een noodoplossing kunnen komen.
De extra chicane was destijds afgekeurd, omdat het een oneerlijk voordeel zou zijn voor de Michelin banden tov. Bridgestone.
pi_33101203
Top dat Michelin eind 2006 al opkrast Gaat t tenminste weer puur om de auto's..

En die tijden, Nayrain WTF Heeft ie een testrol bij Williams te pakken gekregen, en dan nog strak rijden ook zo te zien
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 december 2005 @ 14:23:15 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33101818
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:40 schreef Rainboww het volgende:

[..]

Juist niet, iedereen gelijk voordeel qua banden in de kwalificaties, en bij indicenten zoals Indianapolis 2005 zullen ze nu wel met een noodoplossing kunnen komen.
De extra chicane was destijds afgekeurd, omdat het een oneerlijk voordeel zou zijn voor de Michelin banden tov. Bridgestone.
dan kunnen we ook wel één motoleverancier, één brandstofleverancier en een één technische leverancier nemen. Ik vind dit volkomen willekeur.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 15 december 2005 @ 14:58:48 #236
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33102661
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dan kunnen we ook wel één motoleverancier, één brandstofleverancier en een één technische leverancier nemen. Ik vind dit volkomen willekeur.
En wat heb je dan? Juist A1GP!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:01:36 #237
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33102752
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:04 schreef HPoi het volgende:
Jerez - 14/12/05
1. F. Montagny - Renault V10 - 1'18"804 (+0"000) - 97 laps
2. N. Karthikeyan - Williams Cosworth V8 - 1'19"171 (+0"367) - 37 laps
3. F. Massa - Ferrari V10 - 1'19"264 (+0"460) - 68 laps
4. R. Zonta - Toyota V8 - 1'19"521 (+0"717) - 75 laps
5. H. Kovalainen - Renault V10 - 1'19"626 (+0"822) - 104 laps
6. M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1'20"105 (+1"301) - 46 laps
7. A. Davidson - Honda V8 - 1'20"133 (+1"329) - 94 laps
8. J.P. Montoya - McLaren Mercedes V8 - 1'20"216 (+1"412) - 39 laps
9. N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1'20"325 (+1"521) - 75 laps
10. P. de la Rosa - McLaren Mercedes V8 - 1'20"885 (+2"081) - 84 laps
11. A. Carroll - Honda - 1'21"555 (+2"751) - 85 laps
12. F. Perera - Toyota V8 - 1'21"556 (+2"752) - 18 laps
13. O. Panis - Toyota V8 - 1'21"678 (+2"874) - 14 laps
Denk dat de Cosworth motor volgend seizoen nog weleens voor verassingen zou kunnen gaan zorgen als ik dit zo zie.

En Karthikeyan dik een seconde sneller dan Webber???????????????????

En denk dat de V8 inmiddels minimaal net zo snel is als de geknepen V10'en.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33105355
Tuurlijk wordt Williams met Cosworth V8 TOP! ik had de top 3 immers een maand geleden zo voorspeld:

1. Ferrari
2. Toyota
3. Williams-Cosworth

Renault is mijn inziens veels te laat begonnen met de V8, ze hebben zich helemaal op het behalen van de 2 titels in 2005 gericht denk ik. Van Mercedes verwacht ik onbetrouwbare V8's.
pi_33106996
Red Bull Racing wil Schumacher

Uitgegeven: 15 december 2005 14:35
Laatst gewijzigd: 15 december 2005 14:48

JEREZ - Red Bull Racing wil in 2007 graag Michael Schumacher in één van hun wagens zien zitten. De manager van de Duitse meervoudige wereldkampioen bevestigde de interesse van het Britse team.

"Michael staat bovenaan het verlanglijstje van Red Bull en we zijn natuurlijk vereerd door hun interesse. Maar Michael moet eerst nog uitmaken of hij na 2006 nog door wil gaan in de Formule 1. Bovendien geniet Ferrari nog steeds zijn voorkeur", verklaarde manager Weber aan het Duitse TZ.

Toch denkt Red Bull teambaas Christian Horner dat hij er zal in slagen Schumi te strikken. Vooral de komst van topontwerper Adrian Newey moet de Duitser overtuigen om Ferrari te verlaten.
Bron: NU.nl
pi_33108894
Schumacher was ook weer erg snel vandaag in de V8!!!

Verder over de toelatign Super Aguri een aardig citaat van McLarens woordvoerder:
"Hoewel MF1 Racing-teambaas Colin Kolles stelt dat ’andere teams’ de komst van het elfde team dwarsbomen, heeft Whitmarsh toch zijn twijfels. ,,Wat ik begrepen heb is MF1 Racing tegen. Zie het als volgt: als je een kalkoen bent dan stem je ook niet voor Kerst. Voorzover ik weet zijn zij niet akkoord."
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33112180
quote:
Vandaag keerde Michael Schumacher vervroegd terug achter het stuur van zijn Ferrari. Hoewel hij de laatste jaren altijd tot de kerst vrij nam voelde hij zich nu geroepen eerder zijn diensten aan zijn Italiaanse team te verlenen. De Duitser keerde vandaag terug in stijl: met een V8-motor liet hij alle V10-motoren achter zich. Met 1’18”953 bleef hij teamgenoot Felipe Massa, die met een afgeknepen V10 rondreed, iets meer dan een tiende voor. De derde tijd was voor Franck Montagny, die met 1’19”066 slechts zes duizendsten langzamer als Massa was.

Michael Schumacher kende niet een geheel foutloze eerste testdag, in de middag ging de zevenvoudig wereldkampioen even in de rondte. Hij legde over de gehele dag iets minder dan zeventig ronden af, 67. Felipe Massa was actiever en reed net geen honderd ronden, 97.

Nadat Narain Karthikeyan gisteren verbaasde met de tweede dagtijd, waren het vandaag de racecoureurs Rosberg en Webber die het testen voor hun rekeningen namen. Beiden deden het echter niet zo goed als Karthikeyan. Rosberg reed de elfde tijd, op meer dan anderhalve seconde achterstand op de tijd van landgenoot Schumacher. Webber was op de dertiende plaats de drager van de spreekwoordelijke rode lantaarn: 1’21”453. Totaal reden de heren uit Grove ruim zeventig ronden.

Bij Renault reed naast Montagny ook Heikki Kovalainen zijn ronden. Waar Montagny slechts twintig ronden reed, reed Kovalainen bijna tien keer zoveel ronden: 119. De Fin was slechts een halve tiende langzamer als Montagny. Morgen zal Fernando Alonso zijn testwerkzaamheden voor de wereldkampioenen hervatten.
voor de tijden kun je het beste hier kijken, want ik kreeg de tabel niet netjes gekopieerd

Schumacher
pi_33112608
Jerez - 15/12/05
1. M. Schumacher - Ferrari V8 - 1'18"953 (+0"000) - 67 laps
2. F. Massa - Ferrari V10 - 1'19"060 (+0"107) - 97 laps
3. F. Montagny - Renault V10 - 1'19"066 (+0"113) - 120 laps
4. H. Kovalainen - Renault V10 - 1'19"100 (+0"147) - 119 laps
5. A. Davidson - Honda V8 - 1'19"877 (+0"924) - 114 laps
6. R. Zonta - Toyota V8 - 1'20"035 (+1"082) - 106 laps
7. J.P. Montoya - McLaren Mercedes V8 - 1'20"168 (+1"215) - 48 laps
8. A. Carroll - Honda V8 - 1'20"170 (+1"217) - 93 laps
9. O. Panis - Toyota V8 - 1'20"342 (+1"389) - 93 laps
10. P. de la Rosa - McLaren Mercedes V8 - 1'20"492 (+1"539) - 117 laps
11. N. Rosberg - Williams Cosworth V8 - 1'20"597 (+1"644) - 46 laps
12. N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1'20"700 (+1"747) - 38 laps
13. M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1'21"453 (+2"500) - 25 laps

MICHAEL SCHUMACHER!!
  donderdag 15 december 2005 @ 23:12:18 #243
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33118762
Boom Boom Schu!!!

Maar ik denk toch echt niet dattie naar RBR gaat. Als Schu weg gaat bij Ferrari, dan is ie ook weg uit de F1
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  vrijdag 16 december 2005 @ 09:04:25 #244
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33125125
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:39 schreef HPoi het volgende:
Jerez - 15/12/05
1. M. Schumacher - Ferrari V8 - 1'18"953 (+0"000) - 67 laps
2. F. Massa - Ferrari V10 - 1'19"060 (+0"107) - 97 laps
3. F. Montagny - Renault V10 - 1'19"066 (+0"113) - 120 laps
4. H. Kovalainen - Renault V10 - 1'19"100 (+0"147) - 119 laps
5. A. Davidson - Honda V8 - 1'19"877 (+0"924) - 114 laps
6. R. Zonta - Toyota V8 - 1'20"035 (+1"082) - 106 laps
7. J.P. Montoya - McLaren Mercedes V8 - 1'20"168 (+1"215) - 48 laps
8. A. Carroll - Honda V8 - 1'20"170 (+1"217) - 93 laps
9. O. Panis - Toyota V8 - 1'20"342 (+1"389) - 93 laps
10. P. de la Rosa - McLaren Mercedes V8 - 1'20"492 (+1"539) - 117 laps
11. N. Rosberg - Williams Cosworth V8 - 1'20"597 (+1"644) - 46 laps
12. N. Heidfeld - BMW Sauber V8 - 1'20"700 (+1"747) - 38 laps
13. M. Webber - Williams Cosworth V8 - 1'21"453 (+2"500) - 25 laps

MICHAEL SCHUMACHER!!
Kijk de meester is terug!! renault
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  vrijdag 16 december 2005 @ 09:28:38 #245
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33125532
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:04 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Kijk de meester is terug!! renault
ja?? en dit is nog maar testen en dit zegt geen flikker
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 16 december 2005 @ 09:38:40 #246
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33125737
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:29 schreef HPoi het volgende:
Alle Ferrari-fans met Vodafone abbo: STAP OVER!!


Vodafone heeft een juiste stap gemaakt, maar dat ze nu bij mclaren gaan zitten betekend niet dat ik naar Vodafone over stap
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_33126093
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:38 schreef WEST het volgende:

[..]



Vodafone heeft een juiste stap gemaakt, maar dat ze nu bij mclaren gaan zitten betekend niet dat ik naar Vodafone over stap
Moet jij weten. Dit is wel wat anders. Beetje zwak van Vodafone. btw heb ik geen Vodafone abbo.
pi_33126127
Mercedes heeft het btw voor elkaar om Montoya weinig ronden te laten rijden door een haperende motor.
pi_33126155
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:38 schreef WEST het volgende:

[..]



Vodafone heeft een juiste stap gemaakt, maar dat ze nu bij mclaren gaan zitten betekend niet dat ik naar Vodafone over stap
Je kan btw weer beter JPM01 gebruiken, West gaat weg bij McLaren.
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:14:07 #250
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33126428
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:59 schreef HPoi het volgende:

[..]

Je kan btw weer beter JPM01 gebruiken, West gaat weg bij McLaren.
nee want WEST is ook mijn favoriete sigarretmerk
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_33126475
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:14 schreef WEST het volgende:

[..]

nee want WEST is ook mijn favoriete sigarretmerk
Dat kan natuurlijk ook.
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:17:53 #252
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33126498
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:28 schreef WEST het volgende:

[..]

ja?? en dit is nog maar testen en dit zegt geen flikker
Oh neej das waar ook beter voor jou dan want dan hoef jij je nu in ieder geval nog niet druk te maken over de motor van McLaren...
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:30:17 #253
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33126778
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:17 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Oh neej das waar ook beter voor jou dan want dan hoef jij je nu in ieder geval nog niet druk te maken over de motor van McLaren...
nee schumacher ging er gister ook af.., maar dat vermeld je niet dan.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:39:16 #254
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33127029
jah een x spinnen kan gebeuren dat heeft paffet ook al 6 x gedaan ofzo maar heb het over de motor !!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_33127077
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!





Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.
pi_33127324
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:26 schreef HPoi het volgende:
Tuurlijk wordt Williams met Cosworth V8 TOP! ik had de top 3 immers een maand geleden zo voorspeld:

1. Ferrari
2. Toyota
3. Williams-Cosworth

Renault is mijn inziens veels te laat begonnen met de V8, ze hebben zich helemaal op het behalen van de 2 titels in 2005 gericht denk ik. Van Mercedes verwacht ik onbetrouwbare V8's.
Ik verwacht eigenlijk ook wel wat van de Honda V8.
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:17 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Oh neej das waar ook beter voor jou dan want dan hoef jij je nu in ieder geval nog niet druk te maken over de motor van McLaren...
En ik las dat er ook een motor van Cosworth is geploft. Dus Mercedes hoeft zich niet helemaal te schamen.
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:40 schreef HPoi het volgende:
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.
Ziet er wel geinig uit.
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:49:13 #257
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33127327
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:40 schreef HPoi het volgende:
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.
mag hopen van niet
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:58:27 #258
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33127565
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:49 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk ook wel wat van de Honda V8.
[..]

En ik las dat er ook een motor van Cosworth is geploft. Dus Mercedes hoeft zich niet helemaal te schamen.
[..]

Ziet er wel geinig uit.
Haha oh jah dat geluk hebben ze dan weer maar ziet er zeker wel geinig uit!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_33127812
Tsjah, waarom is het zwak van Vodafone? Misschien bood Ferrari wel helemaal niet zo'n geweldig vervolgcontract aan en kon McLaren wel mooie voorwaardes bieden...
Trouwens: het management van Albers heeft Bas Leinders getipt dat er een plekje vrij is als derde rijder bij Midland. Pastorelli's lot lijkt bezegeld. Albers en Leinders kennen elkaar nog uit hun tijd bij VAR.
pi_33127878
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:49 schreef WEST het volgende:

[..]

mag hopen van niet
Het lijkt mij juist eerder andersom
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:10:22 #261
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33127892
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:07 schreef Rory78 het volgende:
Tsjah, waarom is het zwak van Vodafone? Misschien bood Ferrari wel helemaal niet zo'n geweldig vervolgcontract aan en kon McLaren wel mooie voorwaardes bieden...
Trouwens: het management van Albers heeft Bas Leinders getipt dat er een plekje vrij is als derde rijder bij Midland. Pastorelli's lot lijkt bezegeld. Albers en Leinders kennen elkaar nog uit hun tijd bij VAR.
Is al geregeld denk ik!

Midland biedt Leinders vrijdagstoel aan



16-12 - Midland laat er geen gras over groeien. Vorige week verklaarde teambaas Colin Kolles nog Nicky Pastorelli de tijd te gunnen om zijn financiën in orde te maken. Naar nu blijkt heeft het team vrijwel direct Bas Leinders benaderd met de vraag of de Belg geïnteresseerd is in het vrijdagstoeltje.


Tegenover FORMULE1.info verklaart Leinders: ,,Ik heb inderdaad een aanbod ontvangen van Midland. Dat is vorige week gebeurd. Er werd door het team een bedrag gevraagd van om en nabij de vijf miljoen. Mijn management en ik vinden dat niet het juiste bedrag, zoveel hebben we er niet voor over. Wat dat betreft is het niet echt een redelijke prijs, omdat het enkel over het rijden op de vrijdagen gaat.” Leinders heeft het vermoeden dat Midland geïnteresseerde coureurs met geld tegen elkaar uit probeert te spelen. ,,Midland is één van de kleinere teams en kan al het geld gebruiken, zodat ze de competitie met andere teams aan kunnen gaan.”

Opvallend genoeg heeft Leinders via het management van Christijan Albers vernomen dat er mogelijk een plekje vrij zou zijn. ,,Daarop is er kortstondig contact geweest tussen mij en het team. Maar al snel bleek dat de te bieden bedragen te ver uit elkaar liggen. Heel rouwig ben ik er niet om. Ik richt me nu op een racestoeltje in Amerika.”


Pastorelli reageert koel wanneer hij geconfronteerd wordt met het bericht. ,,Ik wist wel dat het team meteen in actie zou komen. Het was dus te verwachten. En ergens is het ook wel logisch. Het team heeft geld nodig. En op dit moment, kom ik nog wat te kort.” Als de coureur uit Rijswijk verneemt dat Leinders vijf miljoen moet mee nemen, verzucht hij: ,,Pfff, zoveel? Ik moet ook veel geld meenemen. Het zijn bedragen, die moeilijk bij elkaar te sprokkelen zijn. Maar het is aanzienlijk minder dan het bedrag dat Midland aan Leinders gevraagd heeft.”

Bron: Formule1.info
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:29:21 #262
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33128457
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Het lijkt mij juist eerder andersom
nee info komt bij minardi vandaan = achteraan rijden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:30:45 #263
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33128508
ik vind die kollin colles een drol van een vent

5 miljoen betaal je voor een race zitje niet voor 3e rijder zitje
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:42:36 #264
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33128840
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:30 schreef WEST het volgende:
ik vind die kollin colles een drol van een vent

5 miljoen betaal je voor een race zitje niet voor 3e rijder zitje
Jah zeker vind het ook echt achterlijk veel! Rare knakker!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_33128910
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:29 schreef WEST het volgende:

[..]

nee info komt bij minardi vandaan = achteraan rijden.
Dan is Scuderia Torro Rosso zodadelijk nog sneller.
pi_33128924
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:42 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Jah zeker vind het ook echt achterlijk veel! Rare knakker!
Colles dacht misschien dat Belgen echt dom zijn.
pi_33128959
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:49 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk ook wel wat van de Honda V8.
PLOF!
pi_33129600
Williams wil bewijs van Super Aguri

Williams wil van Super Aguari het bewijs dat het team serieus is. Tot nu toe heeft Frank Williams nog geen toestemming gegeven. Hij wil zeker weten dat het team lang in de F1 kan blijven.

"We hebben om wat meer informatie gevraagd," vertelde een woordvoerder van Williams aan Reuters. "We willen er zeker van zijn dat ze niet gelijk verdwijnen."

McLaren en Toyota hebben al wel hun goedkeuring gegeven voor de komst van het nieuwe team. Ferrari en Renault zouden ook overstag zijn gegaan.
Bron: F1Racing.nl
pi_33132029
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:06 schreef HPoi het volgende:
Williams wil bewijs van Super Aguri

Williams wil van Super Aguari het bewijs dat het team serieus is. Tot nu toe heeft Frank Williams nog geen toestemming gegeven. Hij wil zeker weten dat het team lang in de F1 kan blijven.

"We hebben om wat meer informatie gevraagd," vertelde een woordvoerder van Williams aan Reuters. "We willen er zeker van zijn dat ze niet gelijk verdwijnen."

McLaren en Toyota hebben al wel hun goedkeuring gegeven voor de komst van het nieuwe team. Ferrari en Renault zouden ook overstag zijn gegaan.
Bron: F1Racing.nl
Dit verhaal veranderd met de dag lijkt het wel
Calm down, please!
pi_33134804
Nou ik geloof dat er meer lijn in zit dan je denkt.
Wat ik ervan begrijp is dat midland, Toyota en Williams voorlopig tegen zijn.

Waarom:
Midland loopt sowieso een grote kans dan haar bijdrage uit de televisieopbrengst kwijt te raken want die gaat slechts naar de top 10 teams. Een elfde team is voor hun dus financieel een bedrijging.

Belangrijker nog: Honda staat achter SA en Toyota voelt zich bedreigd nu de concurrent met een extra team rijdt. MF1 heeft Toyota motoren, dus die luisteren naar Japan en naar hun portemonnee. Waarom dan Williams? Het gerucht gaat dat zij in 2007 een major deal hebben met Lexus (Toyota). Als voorschot op die deal willen ze best de kastanjes voor Toyota uit het vuur halen. Zelf doen die Japanners liever niet al te luidruchtig over hun tegenstand, want het komt niet goed over in de PR als je directe concurrent dwars ligt.

Comprendo, of moet ik naar Truth verkassen
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33134868
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:54 schreef multatuli het volgende:
Nou ik geloof dat er meer lijn in zit dan je denkt.
Wat ik ervan begrijp is dat midland, Toyota en Williams voorlopig tegen zijn.

Waarom:
Midland loopt sowieso een grote kans dan haar bijdrage uit de televisieopbrengst kwijt te raken want die gaat slechts naar de top 10 teams. Een elfde team is voor hun dus financieel een bedrijging.

Belangrijker nog: Honda staat achter SA en Toyota voelt zich bedreigd nu de concurrent met een extra team rijdt. MF1 heeft Toyota motoren, dus die luisteren naar Japan en naar hun portemonnee. Waarom dan Williams? Het gerucht gaat dat zij in 2007 een major deal hebben met Lexus (Toyota). Als voorschot op die deal willen ze best de kastanjes voor Toyota uit het vuur halen. Zelf doen die Japanners liever niet al te luidruchtig over hun tegenstand, want het komt niet goed over in de PR als je directe concurrent dwars ligt.

Comprendo, of moet ik naar Truth verkassen
sterke punten

aan de andere kant zou het voor Toyota heel slecht uitkomen als zij bekend staan als het team dat uiteindelijk Takuma Sato van het rijden afhield. Kijk naar de slechte rep die Honda opdeed door aan te kondigen Sato te gaan vervangen. Dit is in Japan een belangrijke zaak en Toyota wil vast die negatieve publiciteit niet overnemen van Honda.
Calm down, please!
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:57:23 #272
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33134889
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:54 schreef multatuli het volgende:
Nou ik geloof dat er meer lijn in zit dan je denkt.
Wat ik ervan begrijp is dat midland, Toyota en Williams voorlopig tegen zijn.

Waarom:
Midland loopt sowieso een grote kans dan haar bijdrage uit de televisieopbrengst kwijt te raken want die gaat slechts naar de top 10 teams. Een elfde team is voor hun dus financieel een bedrijging.
Al vraag ik me af of een oud Arrows chassis echt een bedreiging kan vormen.
quote:
Belangrijker nog: Honda staat achter SA en Toyota voelt zich bedreigd nu de concurrent met een extra team rijdt. MF1 heeft Toyota motoren, dus die luisteren naar Japan en naar hun portemonnee. Waarom dan Williams? Het gerucht gaat dat zij in 2007 een major deal hebben met Lexus (Toyota). Als voorschot op die deal willen ze best de kastanjes voor Toyota uit het vuur halen. Zelf doen die Japanners liever niet al te luidruchtig over hun tegenstand, want het komt niet goed over in de PR als je directe concurrent dwars ligt.

Comprendo, of moet ik naar Truth verkassen
Zoals je zegt zijn het geruchten, al lijkt het er nu wel op dat er een kern van waarheid inzit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 december 2005 @ 14:58:05 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33134910
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:58 schreef HPoi het volgende:
Mercedes heeft het btw voor elkaar om Montoya weinig ronden te laten rijden door een haperende motor.
de onbetrouwbaarheid begint nu alweer

de RBR ziet er wel geil uit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:58:18 #274
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33134924
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de onbetrouwbaarheid begint nu alweer

de RBR ziet er wel geil uit
De zijkant ziet er wel erg mooi uit. Heeft wel iets weg van de renault van vorig seizoen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33134941
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de onbetrouwbaarheid begint nu alweer

de RBR ziet er wel geil uit
ik vind die ver naar achter boven geplaatste sidepods zo schattig
Calm down, please!
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:01:49 #276
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33135004
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

ik vind die ver naar achter boven geplaatste sidepods zo schattig
Vraag me ook af wat de werking ervan zou zijn? Lijkt me dat er nu meer lucht vanaf de band in de sidepod komt????
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 december 2005 @ 15:03:50 #277
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33135089
ik besef me nu pas dat door die V8 weer kleinere sidepots nodig zijn en er dus daarachter veel meer ruimte is voor bodywork dat voor extra downforce zorgt kunnen ze weer hader door de bochten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33135131
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:03 schreef rubbereend het volgende:
ik besef me nu pas dat door die V8 weer kleinere sidepots nodig zijn en er dus daarachter veel meer ruimte is voor bodywork dat voor extra downforce zorgt kunnen ze weer hader door de bochten
de afgelopen Minardi had al van deze sidepots.

ik denk dat het gewoon een evolutie in aerodynamica is
Calm down, please!
pi_33135155
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Vraag me ook af wat de werking ervan zou zijn? Lijkt me dat er nu meer lucht vanaf de band in de sidepod komt????
minder frontaal oppervlak ... iets wat de functie van de bargeboards overneemt/versterkt
Calm down, please!
pi_33135387
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Al vraag ik me af of een oud Arrows chassis echt een bedreiging kan vormen.
[..]

Zoals je zegt zijn het geruchten, al lijkt het er nu wel op dat er een kern van waarheid inzit.
Honda heeft naar verluidt al vijftig ingenieurs in haar eigen fabriek op de ontwikkeling van een motor voor het arrows/SA chassis gezet. Wat ik er indertijd van begreep was dat chassis best capabel, maar schortte het aan een motor met pit. Anyway, zelfs een kleine kans om die tien miljoen dollar tv rechten kwijt te raken is natuurlijk al een prima reden om niet te tekenen.

Die Lexus deal is in ieder geval hardnekkig en is ook heel geloofwaardig. Lexus moet wat aan zijn bedaarde imago doen om mee te spelen in het hoge segment en Williams heeft geld nodig en professionele ondersteuning. Voor Cosworth motoren moet hij daarentegen betalen, dus...

Kijk, het hoeven uiteindelijk niet eens Toyota motoren te worden. Als de Cosworth succesvol blijkt in 2006 en goed bij het chassis past, dan relabelen ze die gewoon tot lexus. Doet mercedes per slot ook; dat is ook zo ironisch dat Mercedes nu lijdt onder dat onbetrouwbaarheidssyndroom terwijl ze die dingen helemaal niet zelf bouwen (Ilmor).
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:37:17 #281
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33136124
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:15 schreef multatuli het volgende:
Doet mercedes per slot ook; dat is ook zo ironisch dat Mercedes nu lijdt onder dat onbetrouwbaarheidssyndroom terwijl ze die dingen helemaal niet zelf bouwen (Ilmor).
Ik dacht dat Mercedes de motoren bouwde, en Illmor de tuner was?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:50:57 #282
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_33136529
Enige jaren geleden heeft Mercedes Illmor gekocht (na de dood van Paul Morgan, een van de oprichters)
pi_33136620
Dat willen ze je graag laten geloven, maar ze zijn gewoon ontworpen door Maril Illien, de naamgever en een van de oprichters van Illmore. Volgens mij heeft Mercedes inmiddels alle aandelen in handen, maar daar ben ik niet zeker van. In ''94 iig nog niet.

edit: knillis was me voor.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33136876
Nou om helemaal precies te zijn: Illmore bestaat niet meer want is gesplitst en het F1 motorgedeelte inderdaad ingelijfd door Mercedes per september 2005:

Mercedes-Ilmor: Sale of Special Projects Group and 25% of Ilmor Engineering Inc.

Stuttgart, 2 June 2005 - DaimlerChrysler sells the Special Project Group division of Mercedes-Ilmor Ltd. (Brixworth, UK) as well as its 25% stake in Ilmor Engineering Inc. (Michigan, USA) to Penske Racing of Delaware, Mario Illien and Elizabeth Morgan on June 30th 2005.

In order to focus the Mercedes-Ilmor activities on Formula 1, this sale is the final logical step in the acquisition process initiated in December 2002 when DaimlerChrysler took majority control of Mercedes-Ilmor. At the end of September 2005 Mercedes-Ilmor will be a 100% subsidiary of DaimlerChrysler. The Special Projects Group and Ilmor Engineering Inc. mainly focus on engine programmes for Indy Racing League, Nascar and specialty engine programmes.

With this transaction Mercedes-Ilmor Ltd. will change its name to Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd.
---
Die onbetrouwbaarheid valt daar precies mee samen

[ Bericht 7% gewijzigd door multatuli op 16-12-2005 16:07:24 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:05:48 #285
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_33136984
Illmore bestaat nog steeds en er wordt nu gesproken over de ontwikkeling van een 800cc motogp motor, maar dit zijn nog maar geruchten.
pi_33137088
Yip, maar dat is dus die afgesplitste Amerikaanse Illmore uit dat persbericht.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33142680
Jerez, 16/12/2005
1 F. Montagny Renault 1:18.322 114 ronden *
2 M. Schumacher Ferrari 1:18.582 113 ronden
3 F. Alonso Renault 1:18.739 97 ronden *
4 N. Rosberg Williams 1:18.894 68 ronden
5 A. Davidson Honda 1:18.953 81 ronden
6 J. Button Honda 1:19.651 87 ronden
7 N. Karthikeyan Williams 1:20.871 34 ronden

* V10 motor
pi_33151168
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:40 schreef HPoi het volgende:
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.
lijkt wel een mix van mclaren en ferarri dat chassis
pi_33155129
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 00:49 schreef MIster911 het volgende:

[..]

lijkt wel een mix van mclaren en ferarri dat chassis
Er ligt dan ook een Ferrari V8 in.
pi_33155956
quote:
Nieuws: Retro in F1, McLaren wordt oranje

Niet alleen Williams, maar nu ook McLaren zal gedurende de winterperiode herinneringen oproepen aan de zestiger jaren. De MP4-21 zal tot aan de teamlaunch volledig oranje zijn gekleurd. Het retro tijdperk lijkt aan gebroken binnen de Formule 1. Ook Honda is op zoek naar een ander kleurschema voor haar auto. Hier wordt waarschijnlijk het sneeuwwit verruild voor een ivoorkleurige lakkering

Nu heeft teambaas Ron Dennis besloten om de McLaren, tijdelijk, eveneens te voorzien van een retrolook, in de kleur oranje. In de jaren zestig reed McLaren met oranje auto’s, en in 1996, toen McLaren na jarenlange sponsoring van Marlboro overstapte naar West reed men ook in de ‘oude’ oranje kleuren.

Pas in februari komend jaar zal duidelijk worden wat de teamkleuren voor 2006 zullen zijn. Hoe de auto eruit komt te zien is op dit moment aanleiding tot talrijke speculaties. Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor. Dat men het gehele seizoen met oranje auto’s op de circuits zal verschijnen, lijkt onwaarschijnlijk, aangezien de zilveren kleur geassocieerd wordt met Mercedes. Mogelijk kiest men voor een ‘overgangsdesign’ in de combinatie zilver-oranje.
bronnetje
Calm down, please!
pi_33165691
quote:
Lanceert Midland geen nieuwe wagen?

Het MF1 Racing zal geen nieuwe wagen voorstellen op 16 januari van volgend jaar. Dat is tenminste de bewering van de website F1World.be.

Volgens de publicatie zal Midland een aangepaste bolide gaan gebruiken van de Jordan wagen uit 2003. Dit zou dan ook de oorzaak zijn van de grote heisa omtrent de deelname van het Super Aguri team. MF1 zou door het inzetten van deze bolide minder kans hebben om voor het team van Aguri te eindigen in het kampioenschap. Op die manier lopen ze na twee seizoenen ook de inkomsten uit de TV-rechten mis.

Naar verluidt is teameigenaar en geldschieter Alex Shnaider ook niet zo happig om veel in het team te investeren.
bron
Calm down, please!
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:21:35 #292
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_33166311
tsjonge jonge
De Narcis van Gabon
pi_33167160
Exclusief: Situatie bij Midland is compleet anders dan doet vermoeden!
Midland gaat komend seizoen voor het eerst sinds de overname van Jordan onder haar eigen naam rijden, ondermeer Christijan Albers is hiervoor reeds bevestigd als rijder. Deze week werd aangekondigd dat de nieuwe wagen in Januari wordt voorgesteld. De situatie bij Midland lijkt dus redelijk goed te zijn maar de waarheid is compleet anders.

Er is immers totaal geen sprake van een compleet nieuwe wagen waarmee Midland wil deelnemen in 2006, ze gaan immers gebruikmaken van een aangepaste wagen van tijdens 2003. Dit verklaart ook enigzins waarom Midland als enige team tegenstemde in verband met de toetreding van Super Aguri tot de Formule 1. Super Aguri heeft sowieso geen recht op tv-gelden de eerste twee seizoenen maar desondanks zijn ze een reële bedreiging voor Midland. Kolles, teambaas van Midland, zou zogezegd geen bezwaar hebben tegen de komst van Super Aguri maar dan enkel wanneer ze 5 miljoen dollar zouden betalen.

Financieel is Midland immers van plan het seizoen 2006 af te werken met 15 miljoen dollar aan tv-gelden, twee rijders die elk 12 miljoen dollar betalen en een testrijder die 5 miljoen dollar moet neerleggen. Met betrekking tot het zitje als derde rijder liet ondermeer Bas Leinders gisteren nog weten dat hij niet op het aanbod ingaat omdat 5 miljoen dollar gewoon veel te veel geld ervoor is.

Verder is er nog het feit dat Collin Kolles zijn ware naam eigenlijk Kollisnicz is, zoon is van een ex Roemeens spion en de nonkel ervan is één van de grootste wapenhandelaars die zelfs kort geleden nog in Londen voor de rechter heeft moeten komen.
Kolles heeft zijn naam laten veranderen toen hij in 1983 naar Duitsland is verhuisd.

Ook op gebied van ontslagen valt er nog wat te vertellen over Midland. Annouck Heinrichs, persverantwoordelijke bij Midland en ex-FIA, is eergisteren de laan uitgestuurd. Ze vreesde in november reeds voor haar job maar toen zeiden ze bij Midland dat ze niet moest vrezen voor haar werk. De bui die ze toen voelde hangen, bleek helaas voor haar, met enkele weken vertraging toch te komen.
BRON
pi_33167263
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:50 schreef HPoi het volgende:
Er is immers totaal geen sprake van een compleet nieuwe wagen waarmee Midland wil deelnemen in 2006, ze gaan immers gebruikmaken van een aangepaste wagen van tijdens 2003.

Financieel is Midland immers van plan het seizoen 2006 af te werken met 15 miljoen dollar aan tv-gelden, twee rijders die elk 12 miljoen dollar betalen en een testrijder die 5 miljoen dollar moet neerleggen.
Als dit zo is, is het wel een worst case scenario. Maar gezien het onzinnig gelul om deze info heen, vraag ik me af hoe betrouwbaar de info is.
pi_33167554
Wat is de relevantie van de mededeling over een wapenhandelaar in dit verhaal ?

Als ik dit zou zie trouwens, denk ik dat Christijan Albers wel ens op totaal het verkeedre paard zou kunnen hebben gewed.
Misschien had ie (acteraf) toch beter als derde rijder aan de gang kunnen gaan bij ....
(Was het nou WIlliams ? Kben het ff kwijt)
Burnt to the core but not broken
pi_33168202
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:06 schreef PPL het volgende:
Wat is de relevantie van de mededeling over een wapenhandelaar in dit verhaal ?
Als sponsor zou ik daar niet mee in verband gebracht willen worden (denk Nicky P. Zou er een verband zijn???)
Calm down, please!
  zondag 18 december 2005 @ 13:15:43 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_33187675
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bronnetje


Krijgen we dit dus weer.
Alleen toen was 'ie alleen bij de presentatie oranje.
pi_33188285
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:35 schreef Googolplexian het volgende:

Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor.

bronnetje
En Vodafone dan?
pi_33188348
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:40 schreef Murray het volgende:

[..]

En Vodafone dan?
Die worden pas vanaf 2007 titelsponsor bij McLaren. Voor komend seizoen heeft Vodafone nog een overeenkomst met Ferrari.
pi_33188354
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:40 schreef Murray het volgende:

[..]

En Vodafone dan?
2007
pi_33188387
Ah, natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')