abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:01:49 #276
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33135004
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

ik vind die ver naar achter boven geplaatste sidepods zo schattig
Vraag me ook af wat de werking ervan zou zijn? Lijkt me dat er nu meer lucht vanaf de band in de sidepod komt????
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 december 2005 @ 15:03:50 #277
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33135089
ik besef me nu pas dat door die V8 weer kleinere sidepots nodig zijn en er dus daarachter veel meer ruimte is voor bodywork dat voor extra downforce zorgt kunnen ze weer hader door de bochten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33135131
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:03 schreef rubbereend het volgende:
ik besef me nu pas dat door die V8 weer kleinere sidepots nodig zijn en er dus daarachter veel meer ruimte is voor bodywork dat voor extra downforce zorgt kunnen ze weer hader door de bochten
de afgelopen Minardi had al van deze sidepots.

ik denk dat het gewoon een evolutie in aerodynamica is
Calm down, please!
pi_33135155
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Vraag me ook af wat de werking ervan zou zijn? Lijkt me dat er nu meer lucht vanaf de band in de sidepod komt????
minder frontaal oppervlak ... iets wat de functie van de bargeboards overneemt/versterkt
Calm down, please!
pi_33135387
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Al vraag ik me af of een oud Arrows chassis echt een bedreiging kan vormen.
[..]

Zoals je zegt zijn het geruchten, al lijkt het er nu wel op dat er een kern van waarheid inzit.
Honda heeft naar verluidt al vijftig ingenieurs in haar eigen fabriek op de ontwikkeling van een motor voor het arrows/SA chassis gezet. Wat ik er indertijd van begreep was dat chassis best capabel, maar schortte het aan een motor met pit. Anyway, zelfs een kleine kans om die tien miljoen dollar tv rechten kwijt te raken is natuurlijk al een prima reden om niet te tekenen.

Die Lexus deal is in ieder geval hardnekkig en is ook heel geloofwaardig. Lexus moet wat aan zijn bedaarde imago doen om mee te spelen in het hoge segment en Williams heeft geld nodig en professionele ondersteuning. Voor Cosworth motoren moet hij daarentegen betalen, dus...

Kijk, het hoeven uiteindelijk niet eens Toyota motoren te worden. Als de Cosworth succesvol blijkt in 2006 en goed bij het chassis past, dan relabelen ze die gewoon tot lexus. Doet mercedes per slot ook; dat is ook zo ironisch dat Mercedes nu lijdt onder dat onbetrouwbaarheidssyndroom terwijl ze die dingen helemaal niet zelf bouwen (Ilmor).
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:37:17 #281
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33136124
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:15 schreef multatuli het volgende:
Doet mercedes per slot ook; dat is ook zo ironisch dat Mercedes nu lijdt onder dat onbetrouwbaarheidssyndroom terwijl ze die dingen helemaal niet zelf bouwen (Ilmor).
Ik dacht dat Mercedes de motoren bouwde, en Illmor de tuner was?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:50:57 #282
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_33136529
Enige jaren geleden heeft Mercedes Illmor gekocht (na de dood van Paul Morgan, een van de oprichters)
pi_33136620
Dat willen ze je graag laten geloven, maar ze zijn gewoon ontworpen door Maril Illien, de naamgever en een van de oprichters van Illmore. Volgens mij heeft Mercedes inmiddels alle aandelen in handen, maar daar ben ik niet zeker van. In ''94 iig nog niet.

edit: knillis was me voor.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33136876
Nou om helemaal precies te zijn: Illmore bestaat niet meer want is gesplitst en het F1 motorgedeelte inderdaad ingelijfd door Mercedes per september 2005:

Mercedes-Ilmor: Sale of Special Projects Group and 25% of Ilmor Engineering Inc.

Stuttgart, 2 June 2005 - DaimlerChrysler sells the Special Project Group division of Mercedes-Ilmor Ltd. (Brixworth, UK) as well as its 25% stake in Ilmor Engineering Inc. (Michigan, USA) to Penske Racing of Delaware, Mario Illien and Elizabeth Morgan on June 30th 2005.

In order to focus the Mercedes-Ilmor activities on Formula 1, this sale is the final logical step in the acquisition process initiated in December 2002 when DaimlerChrysler took majority control of Mercedes-Ilmor. At the end of September 2005 Mercedes-Ilmor will be a 100% subsidiary of DaimlerChrysler. The Special Projects Group and Ilmor Engineering Inc. mainly focus on engine programmes for Indy Racing League, Nascar and specialty engine programmes.

With this transaction Mercedes-Ilmor Ltd. will change its name to Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd.
---
Die onbetrouwbaarheid valt daar precies mee samen

[ Bericht 7% gewijzigd door multatuli op 16-12-2005 16:07:24 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:05:48 #285
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_33136984
Illmore bestaat nog steeds en er wordt nu gesproken over de ontwikkeling van een 800cc motogp motor, maar dit zijn nog maar geruchten.
pi_33137088
Yip, maar dat is dus die afgesplitste Amerikaanse Illmore uit dat persbericht.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33142680
Jerez, 16/12/2005
1 F. Montagny Renault 1:18.322 114 ronden *
2 M. Schumacher Ferrari 1:18.582 113 ronden
3 F. Alonso Renault 1:18.739 97 ronden *
4 N. Rosberg Williams 1:18.894 68 ronden
5 A. Davidson Honda 1:18.953 81 ronden
6 J. Button Honda 1:19.651 87 ronden
7 N. Karthikeyan Williams 1:20.871 34 ronden

* V10 motor
pi_33151168
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:40 schreef HPoi het volgende:
De nieuwe Red Bull Racing wagen!!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt wel een beetje op de Minardi. Zullen ze vast wel wat info. vanaf gehaald hebben.
lijkt wel een mix van mclaren en ferarri dat chassis
pi_33155129
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 00:49 schreef MIster911 het volgende:

[..]

lijkt wel een mix van mclaren en ferarri dat chassis
Er ligt dan ook een Ferrari V8 in.
pi_33155956
quote:
Nieuws: Retro in F1, McLaren wordt oranje

Niet alleen Williams, maar nu ook McLaren zal gedurende de winterperiode herinneringen oproepen aan de zestiger jaren. De MP4-21 zal tot aan de teamlaunch volledig oranje zijn gekleurd. Het retro tijdperk lijkt aan gebroken binnen de Formule 1. Ook Honda is op zoek naar een ander kleurschema voor haar auto. Hier wordt waarschijnlijk het sneeuwwit verruild voor een ivoorkleurige lakkering

Nu heeft teambaas Ron Dennis besloten om de McLaren, tijdelijk, eveneens te voorzien van een retrolook, in de kleur oranje. In de jaren zestig reed McLaren met oranje auto’s, en in 1996, toen McLaren na jarenlange sponsoring van Marlboro overstapte naar West reed men ook in de ‘oude’ oranje kleuren.

Pas in februari komend jaar zal duidelijk worden wat de teamkleuren voor 2006 zullen zijn. Hoe de auto eruit komt te zien is op dit moment aanleiding tot talrijke speculaties. Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor. Dat men het gehele seizoen met oranje auto’s op de circuits zal verschijnen, lijkt onwaarschijnlijk, aangezien de zilveren kleur geassocieerd wordt met Mercedes. Mogelijk kiest men voor een ‘overgangsdesign’ in de combinatie zilver-oranje.
bronnetje
Calm down, please!
pi_33165691
quote:
Lanceert Midland geen nieuwe wagen?

Het MF1 Racing zal geen nieuwe wagen voorstellen op 16 januari van volgend jaar. Dat is tenminste de bewering van de website F1World.be.

Volgens de publicatie zal Midland een aangepaste bolide gaan gebruiken van de Jordan wagen uit 2003. Dit zou dan ook de oorzaak zijn van de grote heisa omtrent de deelname van het Super Aguri team. MF1 zou door het inzetten van deze bolide minder kans hebben om voor het team van Aguri te eindigen in het kampioenschap. Op die manier lopen ze na twee seizoenen ook de inkomsten uit de TV-rechten mis.

Naar verluidt is teameigenaar en geldschieter Alex Shnaider ook niet zo happig om veel in het team te investeren.
bron
Calm down, please!
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:21:35 #292
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_33166311
tsjonge jonge
De Narcis van Gabon
pi_33167160
Exclusief: Situatie bij Midland is compleet anders dan doet vermoeden!
Midland gaat komend seizoen voor het eerst sinds de overname van Jordan onder haar eigen naam rijden, ondermeer Christijan Albers is hiervoor reeds bevestigd als rijder. Deze week werd aangekondigd dat de nieuwe wagen in Januari wordt voorgesteld. De situatie bij Midland lijkt dus redelijk goed te zijn maar de waarheid is compleet anders.

Er is immers totaal geen sprake van een compleet nieuwe wagen waarmee Midland wil deelnemen in 2006, ze gaan immers gebruikmaken van een aangepaste wagen van tijdens 2003. Dit verklaart ook enigzins waarom Midland als enige team tegenstemde in verband met de toetreding van Super Aguri tot de Formule 1. Super Aguri heeft sowieso geen recht op tv-gelden de eerste twee seizoenen maar desondanks zijn ze een reële bedreiging voor Midland. Kolles, teambaas van Midland, zou zogezegd geen bezwaar hebben tegen de komst van Super Aguri maar dan enkel wanneer ze 5 miljoen dollar zouden betalen.

Financieel is Midland immers van plan het seizoen 2006 af te werken met 15 miljoen dollar aan tv-gelden, twee rijders die elk 12 miljoen dollar betalen en een testrijder die 5 miljoen dollar moet neerleggen. Met betrekking tot het zitje als derde rijder liet ondermeer Bas Leinders gisteren nog weten dat hij niet op het aanbod ingaat omdat 5 miljoen dollar gewoon veel te veel geld ervoor is.

Verder is er nog het feit dat Collin Kolles zijn ware naam eigenlijk Kollisnicz is, zoon is van een ex Roemeens spion en de nonkel ervan is één van de grootste wapenhandelaars die zelfs kort geleden nog in Londen voor de rechter heeft moeten komen.
Kolles heeft zijn naam laten veranderen toen hij in 1983 naar Duitsland is verhuisd.

Ook op gebied van ontslagen valt er nog wat te vertellen over Midland. Annouck Heinrichs, persverantwoordelijke bij Midland en ex-FIA, is eergisteren de laan uitgestuurd. Ze vreesde in november reeds voor haar job maar toen zeiden ze bij Midland dat ze niet moest vrezen voor haar werk. De bui die ze toen voelde hangen, bleek helaas voor haar, met enkele weken vertraging toch te komen.
BRON
pi_33167263
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:50 schreef HPoi het volgende:
Er is immers totaal geen sprake van een compleet nieuwe wagen waarmee Midland wil deelnemen in 2006, ze gaan immers gebruikmaken van een aangepaste wagen van tijdens 2003.

Financieel is Midland immers van plan het seizoen 2006 af te werken met 15 miljoen dollar aan tv-gelden, twee rijders die elk 12 miljoen dollar betalen en een testrijder die 5 miljoen dollar moet neerleggen.
Als dit zo is, is het wel een worst case scenario. Maar gezien het onzinnig gelul om deze info heen, vraag ik me af hoe betrouwbaar de info is.
pi_33167554
Wat is de relevantie van de mededeling over een wapenhandelaar in dit verhaal ?

Als ik dit zou zie trouwens, denk ik dat Christijan Albers wel ens op totaal het verkeedre paard zou kunnen hebben gewed.
Misschien had ie (acteraf) toch beter als derde rijder aan de gang kunnen gaan bij ....
(Was het nou WIlliams ? Kben het ff kwijt)
Burnt to the core but not broken
pi_33168202
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:06 schreef PPL het volgende:
Wat is de relevantie van de mededeling over een wapenhandelaar in dit verhaal ?
Als sponsor zou ik daar niet mee in verband gebracht willen worden (denk Nicky P. Zou er een verband zijn???)
Calm down, please!
  zondag 18 december 2005 @ 13:15:43 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_33187675
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bronnetje


Krijgen we dit dus weer.
Alleen toen was 'ie alleen bij de presentatie oranje.
pi_33188285
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:35 schreef Googolplexian het volgende:

Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor.

bronnetje
En Vodafone dan?
pi_33188348
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:40 schreef Murray het volgende:

[..]

En Vodafone dan?
Die worden pas vanaf 2007 titelsponsor bij McLaren. Voor komend seizoen heeft Vodafone nog een overeenkomst met Ferrari.
pi_33188354
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:40 schreef Murray het volgende:

[..]

En Vodafone dan?
2007
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')