God, hoe heette die kutfilm met Salma Hayek en hem dan ook alweer?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:16 schreef Sokolsky het volgende:
Sai, waarom kan ik geen Nothing To Lose vinden met Matthew Perry erin?
quote:Wow, je vindt deel 2 beter dan deel 1?
Ik heb de trilogie onlangs bekeken, maar ik vond inderdaad ook deel 2 vermakelijker dan het eerste deel. Maar dat is wellicht ook omdat aan deel 2 meer jeugdherinneringen kleven.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:15 schreef Timo20 het volgende:
[..]heb ik altijd gevonden eigenlijk. Vind t altijd tof als ie t vliegtuig op blaast
.
Vond Alan Rickman in deel 1 wel super. Was erg lang geleden dat ik deel 1 heb gezien
quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:33 schreef Durbin het volgende:
[..]
Ik heb de trilogie onlangs bekeken, maar ik vond inderdaad ook deel 2 vermakelijker dan het eerste deel. Maar dat is wellicht ook omdat aan deel 2 meer jeugdherinneringen kleven.
Vooral het einde is indrukwekkend.quote:
Heb ik pas geleden alle delen van gezien. Leuke films zijn dat!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:08 schreef Morrigun99 het volgende:
Ginger Snaps
Weerwolffilm in een teenager jasje. Vrij pretentieloos en daarom gewoon een hele toffe film geworden eigenlijk.![]()
klinkt wel mooi iig. zou je m aanraden??quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:33 schreef Kolkus het volgende:
Cries and Whispers
Loodzware film van Bergman.
Verhaal gaat over 3 zussen waarvan een stervende is.
Vervolgens ontvouwt zich de zeer vertroebelde onderlinge relatie tussen de zussen.
Het blijkt dat het enige persoon is met wie de stervende vrouw een integere band heeft, haar dienstmeisje is.
Moet deze film nog verwerken, want het was nogmaals een nogal zware zit.
De cinematografie was iig. erg mooi en een aantal scenes memorabel.
Ja, ik zou 'em zeker aanraden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:02 schreef Timo20 het volgende:
[..]
klinkt wel mooi iig. zou je m aanraden??
Zeker dequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:18 schreef Sokolsky het volgende:
Het is zeker een film die je bijblijft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zal je niet snel vergeten![]()
Bullshit commentaar van Imdb wat mij betreft. Ik weet niks van die geschiedenis en cultuur en toch vind ik Sayat Nova 1 van de grootste meesterwerken allertijden. Paradjanov legt schoonheid vast in bewegende 3D/2D stills als het ware. Het zijn allemaal prachtige composities in kleur, veelal ritmische en herhalende bewegingen bevattend, begeleid door prachtige muziek en poezie. Er valt verder niet veel te snappen aan de film. Ik denk dat je 'm moet voelen. Elk bewegend schilderij beeldt eigenlijk een fase uit het leven van de dichter uit. Beeld en geluid brengen je alhaast onder hypnose.quote:"One of the great films in all cinema, virtually incomprehensible to anyone not familiar with Armenian or Georgian history and culture".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch erg mooi
Mysterious Skin
Zware film met een nog zwaarder onderwerp namelijk pedofelie.
De manier waarop het plot zich ontwikkeld in deze film vind ik erg goed, op een erg mooie manier kom je achter de geschiedenis van een hoofdrolspeler en de reden van zijn doen en laten.
Geen 'ik-verveel-me-laat-ik-maar-een-film-kijken' film, maar wel erg goed![]()
In zekere zin wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:07 schreef Sokolsky het volgende:
Het is dus gewoon American Beauty voor gevorderden.
Hm. Die boekenscene en die appelscene waren okay. Net als die honderden schapen in dat klooster en dergelijke. Maar die "toneelstukjes" die er tussen zaten, deden me niets. Ik vond ze zelfs saai en irritant, om niet te zeggen dat ik ze gewoon slecht vond. Die voldeden echt aan mijn eigen (cliché-)beeld van potsierlijk, zelfingenomen, pompeus toneel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:57 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
verhaal
In alle eerlijkheid snap ik niet waar je nu eigenlijk op doelt. In bijna elke scene staat wel zo'n hypnotiserende beweging centraal. Film gaat van bewegende compositie naar compositie met sporadisch een mooi 'stilstaand' shot (bijv vrouwenborst met schelpsieraad, vrouw met rood dan wit dan zwart gaasje voor zich houdend, schitterend). Blijkbaar vind je gewoon niet elke scene mooi, maar ik zie weinig scene's die wezenlijk 'anders' zijn.quote:Maar die "toneelstukjes" die er tussen zaten, deden me niets
Ik wel. De scene's waar men mooi naar de camera kijkend z'n gedichtje aan het voordragen is, maar dan niet met woorden maar met bewegingen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:57 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid snap ik niet waar je nu eigenlijk op doelt. In bijna elke scene staat wel zo'n hypnotiserende beweging centraal. Film gaat van bewegende compositie naar compositie met sporadisch een mooi 'stilstaand' shot (bijv vrouwenborst met schelpsieraad, vrouw met rood dan wit dan zwart gaasje voor zich houdend, schitterend). Blijkbaar vind je gewoon niet elke scene mooi, maar ik zie weinig scene's die wezenlijk 'anders' zijn.
Op zich interessant dat je zo'n film kennelijk echt moet ervaren als een (bewegend) schilderij. Misschien zal ik de film ook eens een kans geven en dan van te voren al even een knopje omzetten, zodat ik niet ga letten op verhaal en traditonele structuren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:43 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Mwa. Afbeelding 2 bijvoorbeeld... dat is toch gewoon ontieglijke schoonheid. Een zweefscene a la Tarkovsky (geeft echt een spirituele lading aan deze scene vind ik), de gouden bal die op en neer gaat, schitterende compositie... Ik (als Paradjanov liefhebber) kan echt niet zien waarom de schoonheid in die scene zo veel minder zou zijn dan in de scene's die jij schijnbaar wel leuk vindt. Zelfs in de gedeeltes waarin beweging en ritme me niet meevoeren, is altijd wel andere schoonheid te ervaren. De kleuren, compositie, decors, aankleding, cultuur, de muziek... Ik kan de 'stille' momenten echt niet los zien van de algehele lijn in de film. Afbeelding 3 bijvoorbeeld, waarom is dat volgens jou dan een saai toneelstukje? Ik zie juist een prachtige compositie (kijk hoe die mensen opgesteld zijn rondom het bed) de vreemde aankleding, een mooi schouwspel binnen een cultuur die ik niet ken. Nu geloof ik dat geen enkele film louter uit hoogtepunten kan bestaan en vind ik je derhalve een tikkeltje streng.
Misschien. Maar er is nog wel een verschil tussen een scene iets minder boeiend vinden en een scene gewoon vervelend vinden en hopen dat ie zo snel mogelijk voorbij is. Bij de eerste van dat soort scenes dacht ik ook nog wel van: "Ach ja, OK, deze vergeten we even, volgende scene", maar naar het einde toe werden het er een beetje (te) veel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:43 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Nu geloof ik dat geen enkele film louter uit hoogtepunten kan bestaan en vind ik je derhalve een tikkeltje streng.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |