Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
quote:Binnenkort ff (echte) Fender snaren kopen voor op m'n Squier en ook een (multi)effecten bak ding, hoe je dat ook mag noemen.
Ik heb deze trouwens op het oog: http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=3350
Is dat een goeie keus? Let wel: Ten eerste heb ik niet veel geld, dus zo'n ding van 500 kan echt nietTen tweede speel ik ong. 8 maanden gitaar, waarvan 3 elektrisch, dus zo uitgebreid hoeft het niet te zijn. Ik heb verder ook nog nooit zo'n ding gehad.
Advies
Voor ¤120 heb je al een Ibanez starterspack met een V50 gitaar. Ik heb alleen geen idee hoe die gitaren zijn, maar volgens mij is het wel kwaliteit (zelf ben ik groot fan van de Artwood serie van Ibanez). Verder heb je bij Feedback nog wel eens aardige "merkloze" akoestische gitaren van rond de ¤100 euro, die nog best goed zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:50 schreef -Dries- het volgende:
Ik wou graag wat meer antwoorden op mijn vraag:
Ik wil een goede steel string akoestische gitaar kopen, voor hoeveel heb je een redelijk goede? En welke merken kunnen jullie me aanraden? (ik heb nu zo'n bagger spaans ding)
Bassen is veel moeilijker/interessanter dan de meeste gitaristen denken. Ik heb ook eens een optreden basgitaar gespeeld (bij gebrek aan beterquote:super-muffin: ik heb gebast een paar weken terug. Nog nooit gedaan. Ik vond het wel leuk, dacht dat het heel suf was maar valt best mee.
Hoeveel wil je besteden?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:50 schreef -Dries- het volgende:
Ik wil een goede steel string akoestische gitaar kopen, voor hoeveel heb je een redelijk goede? En welke merken kunnen jullie me aanraden? (ik heb nu zo'n bagger spaans ding)
Ga je het hele nummer in je sig zetten?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
*signature*
Das jammer want dan blijf je een beetje bij de goedkope gitaren hangen. Ik zou sparen voor een seagull ofzo, die beginnen rond de 600 maar het geluid is wel 3 tot 4 keer beter dan een gitaar van 300 euro (als er een maatstaf voor zou zijn).quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:29 schreef -Dries- het volgende:
Niet meer dan 300
Hmm, maar is het zo dat die van 300 dan echt slecht zijn of kan het er nog wel mee door?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:38 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Das jammer want dan blijf je een beetje bij de goedkope gitaren hangen. Ik zou sparen voor een seagull ofzo, die beginnen rond de 600 maar het geluid is wel 3 tot 4 keer beter dan een gitaar van 300 euro (als er een maatstaf voor zou zijn).
Onder die prijs kun je gitaren krijgen waar je prima op kunt spelen, die mooi klinken en die niet snel ontstemmen. Echte kwaliteits gitaren zijn duurder, maar dat is meer voor als je bijvoorbeeld echt wilt gaan optreden ermee of op zoek bent naar een bepaald geluid.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:51 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Hmm, maar is het zo dat die van 300 dan echt slecht zijn of kan het er nog wel mee door?
Ik heb al lang geen gitaar meer gekocht, maar voor die prijs kun je volgens mij een redelijk goede gitaar krijgen. Je kunt natuurlijk ook een occasionnetje kopen (wel goed opletten op beschadigingen en kromtrekken!)quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:51 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Hmm, maar is het zo dat die van 300 dan echt slecht zijn of kan het er nog wel mee door?
Ik heb ook even gezocht, maar ik kon ook niets vinden. Zelf de akkoorden uitzoeken is dan de enige oplossing ben ik bangquote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:14 schreef ioko het volgende:
Ik ben erg hard op zoek naar de tabs (of accoorden) van een nummer van Garbage - Run Baby run, maar ik kan helemaal NIETS vinden. Heeft er iemand tips?
I'm so bad at thatquote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:43 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik heb ook even gezocht, maar ik kon ook niets vinden. Zelf de akkoorden uitzoeken is dan de enige oplossing ben ik bang![]()
Ik zal er wel naast zitten, ik heb nummer al heel erg lang niet meer gespeeld en dit riffje even heel erg vlug op mn accoustische gitaar langs gelopen. Het leek me logisch na de vorige drie akkoorden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:34 schreef Ibanez het volgende:
||----------------5--------------------4--|-----------------5--------4--------4--||
||-0-0-0-0-0-0-3---0-0-0-0-0-0-0-2--|-0-0-0-0-0-0-3---0-0-2---0-0-2--||
Waar vind ik dit dan terug in Master Of puppets?? Begrijp me niet verkeerd, ik ben op me werk en heb geen gitaar, maar dit kan ik me in dat nummer niet voor de geest halen....
Sla Yamaha ook niet over... de APX en CPX series zijn erg goed (prijs/kwaliteit). Ze hebben een piëzo pickup die makkelijk kan concurreren met Fishman electronica en als je een duurder model neemt zit er ook nog een condensatormicrofoon bij ingebouwd. On-stage heb je er dus ook nog wat aanquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:50 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb het nummer niet bij de hand.. maar mocht ik de tablatuur tegen komen, dan laat ik het weten. Iemand met een quote uit E-bow the letter in zijn sig verdient mijn hulp!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:51 schreef ioko het volgende:
[..]
I'm so bad at that... Maar ik ga het proberen, als je al wat hebt, mail me dan ff
Inderdaad, Yamaha is ook erg goed in die prijsklasse, qua klank, bespeelbaarheid en elektronica. Toen ik een akoestische gitaar zocht won de Ibanez net van Yamaha, maar dat was puur een kwestie van smaak. Mijn Ibanez is trouwens toevallig uitgerust met Fishman elektronica, de huidige modellen hebben dat niet meer geloof ik.quote:Sla Yamaha ook niet over... de APX en CPX series zijn erg goed (prijs/kwaliteit). Ze hebben een piëzo pickup die makkelijk kan concurreren met Fishman electronica en als je een duurder model neemt zit er ook nog een condensatormicrofoon bij ingebouwd. On-stage heb je er dus ook nog wat aan.
Welke Ibanez heb je trouwens? Ik had de AW200ECE in mijn handen gedrukt gekregen. Was ook een erg fijne gitaarquote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:21 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik heb het nummer niet bij de hand.. maar mocht ik de tablatuur tegen komen, dan laat ik het weten. Iemand met een quote uit E-bow the letter in zijn sig verdient mijn hulp!![]()
[..]
Inderdaad, Yamaha is ook erg goed in die prijsklasse, qua klank, bespeelbaarheid en elektronica. Toen ik een akoestische gitaar zocht won de Ibanez net van Yamaha, maar dat was puur een kwestie van smaak. Mijn Ibanez is trouwens toevallig uitgerust met Fishman elektronica, de huidige modellen hebben dat niet meer geloof ik.
Ik heb de AW100CENT geloof ik, dat is dezelfde als de AW200CE, maar dan met een iets ander bovenblad en een cutaway (als ik het me goed herinner was dat het verschil). Prachtige gitaar inderdaad. Ik hoor ook wel eens verhalen van "grote" artiesten die in de studio een Martin gebruiken en op tournee deze Ibanez, omdat hij toch bijna net zo goed klinkt en speelt, en mocht ie beschadigen dan heb je zo een nieuwe.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:36 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Welke Ibanez heb je trouwens? Ik had de AW200ECE in mijn handen gedrukt gekregen. Was ook een erg fijne gitaar
Ahhh mooi zegquote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:56 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik heb de AW100CENT geloof ik, dat is dezelfde als de AW200CE, maar dan met een iets ander bovenblad en een cutaway (als ik het me goed herinner was dat het verschil). Prachtige gitaar inderdaad. Ik hoor ook wel eens verhalen van "grote" artiesten die in de studio een Martin gebruiken en op tournee deze Ibanez, omdat hij toch bijna net zo goed klinkt en speelt, en mocht ie beschadigen dan heb je zo een nieuwe.
edit: plaatje
[afbeelding]
The real deal dusquote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:23 schreef Jorikjet het volgende:
ibanez ts-9 gekocht, en me boss super overdrive verkocht
Ja ik probeer me zelf ook niet te meten met Claptonquote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:44 schreef Jorikjet het volgende:
het geheim zit hem in de vingers... clapton zou hetzelfde geluid wel uit zo'n goedkoop kijkshop gitaartje kunnen halen bij wijze van spreken.
maar voor clapton heb je denk ik meer aan een fuzzface oid...
* Doodkapje denkt dat het met de vakantie te maken heeftquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
De gitaristen topics zijn echt teringsaai tegenwoordig. Dat komt door die ballen die een goede OP willen enzo weet je wel
dat kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:23 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
* Doodkapje denkt dat het met de vakantie te maken heeft
Is het een western of een spaanse gitaar? De soort snaren verschilt - de eerste heeft stalen snaren, de tweede nylon. Verder zou ik gewoon naar een muziekwinkel gaan en meteen een setje kopen en opsturen, anders kun je binnenkort weer naar de winkel. Goed setje kost meestal rond de 10 tot 15 euro. Als jouw vriendin een beetje handig is weet ze zelf wel welke van de zes snaren ze erop moet zettenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:10 schreef Valid het volgende:
Hee een goeie vriendin van mij zit sinds vorige week op Curaçao (verhuisd), en die heeft een gitaar (acoustisch) van dr ouders gekrege. Nu is er een snaar stuk gegaan, maar daar is geen muziekwinkel dus kan ze geen nieuwe snaar kopen. Ik heb nu aangebode om hier een snaar ergens te kopen/bestellen en dan naar haar toe te sture, want ze wil wel graag een nieuwe. We hebben er allebei alleen niet echt veel/geen verstand van. Nou is mijn vraag: welke merk/soort snaar moet ik hebben? Verschilt dit per merk? en waar kan ik hem het best bestellen (online)
Bedankt alvast
Mjah ik vind het ook saai tegenwoordig (ik zie alleen jou verband met een mooie OP nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
De gitaristen topics zijn echt teringsaai tegenwoordig. Dat komt door die ballen die een goede OP willen enzo weet je wel
Niet mijn kopje thee... Niet qua uiterlijk en slechts één humbucker vind ik ook wat te eenzijdig, maar ik denk dat het wel leuk is voor de bands die de juiste soort muziek spelen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:13 schreef no1uknow het volgende:
Wat vinden jullie nou van dit gitaartje: http://www.rockpalace.com/nieuws/index.asp?NieuwsID=974
tnx hier heb ik wat aanquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Is het een western of een spaanse gitaar? De soort snaren verschilt - de eerste heeft stalen snaren, de tweede nylon. Verder zou ik gewoon naar een muziekwinkel gaan en meteen een setje kopen en opsturen, anders kun je binnenkort weer naar de winkel. Goed setje kost meestal rond de 10 tot 15 euro. Als jouw vriendin een beetje handig is weet ze zelf wel welke van de zes snaren ze erop moet zetten
Overigens best vreemd dat er op Curaçao geen enkele muziekwinkel zit! Ok, klein eilandje, maar er zullen toch wel meer mensen daar gitaarspelen op het strand in de zon??![]()
feedbackquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:35 schreef beerten het volgende:
Weet iemand een (online) winkel waar de Big Muff nog te koop is?
De fabrikant heeft geen importeur in nederland.
Big Muff, Small stone, die effecten. Iemand een winkel/website?
ik zat twee weken lang in tsjechie, maar had me acoustische meegenomenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:49 schreef Gitarist het volgende:
van vakantie terugvindpost
'k Heb een mandoline gekocht (Stagg...) ik moest toch wàt op vakantie als je twee weken geen gitaar ter beschikking hebt.
musik-produktiv heeft die ook nog wel:quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:35 schreef beerten het volgende:
Weet iemand een (online) winkel waar de Big Muff nog te koop is?
De fabrikant heeft geen importeur in nederland.
Big Muff, Small stone, die effecten. Iemand een winkel/website?
WTF! Ik zat ook twee weken in Tsjechië, no shit. Anyway ik ging met het vliegtuig dus dat zat er niet echt in...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:02 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik zat twee weken lang in tsjechie, maar had me acoustische meegenomen![]()
Ziet er leuk uit, kun je er ook al wat op spelen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:56 schreef Gitarist het volgende:
[..]
WTF! Ik zat ook twee weken in Tsjechië, no shit. Anyway ik ging met het vliegtuig dus dat zat er niet echt in...
[afbeelding]
[afbeelding]
De Stagg mandoline die ik heb gekocht.
hé mèn, rustig aan!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:56 schreef Gitarist het volgende:
[..]
WTF! Ik zat ook twee weken in Tsjechië, no shit.
Drie akkoorden inmiddelsquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, kun je er ook al wat op spelen?
In die prijsklasse kun je er denk ik wel vanuit gaan dat het allemaal kwaliteit is, welke gitaar bij je past is dan vooral een kwestie van smaak. Dus mijn advies zou zijn, probeer er zoveel mogelijk uit en wacht tot je de "ware" tegenkomt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:22 schreef elixer het volgende:
Ik speel al aardig wat jaren gitaar, akoestisch en electrisch (en een beetje bas), maar nu ben ik wel toe aan een nieuwe akoestische gitaar. Ik speel vooral fingerpicking (Harry Sacksioni enzo), en ik wil een gitaar die uit te versterken is. Mijn budget is max. 1000 euro.
Ik heb al zo'n beetje elke gitaar in muziekwinkels in Utrecht geprobeerd, maar ik wil graag mensen met goede eigen ervaringen horen.
Heeft iemand goede ideeen / ervaringen / suggesties?
Nee nog niet maar het staat op mijn lijstje van things to do. Steve Martin kan trouwens goed banjo spelen, zie zijn aflevering met The Muppet Show.quote:Op zondag 21 augustus 2005 11:02 schreef -Dries- het volgende:
Iemand hier wel es op een banjo gespeeld? Dat lijkt me toch hip zeg...
Dank, ik ben inderdaad zo veel mogelijk aan het uitproberen, maar heb 'de ware' nog niet gevonden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 11:36 schreef BUG80 het volgende:
[..]
In die prijsklasse kun je er denk ik wel vanuit gaan dat het allemaal kwaliteit is, welke gitaar bij je past is dan vooral een kwestie van smaak. Dus mijn advies zou zijn, probeer er zoveel mogelijk uit en wacht tot je de "ware" tegenkomt.
Ik zou in elk geval in die prijsklasse in elk geval Takamine en Taylor gitaren proberen. Test ook de gitaren van Yamaha, Ibanez en Fender uit. Ik raad aan om met 1000 euro tot je beschikking zoveel mogelijk gitaren tussen de 500 en 1000 euro proberen, soms kom je er een tegen die "onder" je budget zit, maar waar het toch mee klikt.
Bij Feedback heb je voor ¤ 169 een "Dean Banjo pack"quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:10 schreef elixer het volgende:
Wat kost zo'n banjo ongeveer? Lijkt me wel erg cool om een te hebben!
Je kan er alleen vrij weinig mee denk ikquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.line6.com/media/tonecore/1DigitalStepPOS.mp3
Dit geluid komt uit het nieuwe Line6 Tonecore pedaal, de Liqua-Flange en ik vind dat geluid echt gaaf!
als je spacerock gaat maken is het wel tofquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:12 schreef Hammet het volgende:
[..]
Je kan er alleen vrij weinig mee denk ik
Ik ben vorig jaar met het vliegtuig naar engeland geweest. Spaanse gitaar in een tas mee. Niet als bagage aangegeven, ik dacht ik zie wel wat ik ermee doe als we in het vliegtuig zitten. Nou de stewardess heeft hem heen business class laten vliegen (lucky kutgitaar) en op de terugweg kon ie in de vakken boven de stoelen....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:56 schreef Gitarist het volgende:
[..]
WTF! Ik zat ook twee weken in Tsjechië, no shit. Anyway ik ging met het vliegtuig dus dat zat er niet echt in...
[afbeelding]
[afbeelding]
De Stagg mandoline die ik heb gekocht.
Wie doet dat nog dan?quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
als je spacerock gaat maken is het wel tof
Ok ik wil er een motie doorheen persen hier; Big_Belly_Man's records worden voortaan eerst gekeurd op liqua-flange afwezigheid voor ze gepost wordenquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.line6.com/media/tonecore/1DigitalStepPOS.mp3
Dit geluid komt uit het nieuwe Line6 Tonecore pedaal, de Liqua-Flange en ik vind dat geluid echt gaaf!
mèn, had ik maar zo'n dingquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:18 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ok ik wil er een motie doorheen persen hier; Big_Belly_Man's records worden voortaan eerst gekeurd op liqua-flange afwezigheid voor ze gepost worden![]()
quote:Op zondag 21 augustus 2005 19:23 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Kan je spacerock maken zei ik toch mèn! Spacerock is namelijk tof!
maak jij spacerock?quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:02 schreef Cynic het volgende:
Op mijn hele goedkope zoom505 zat ook zo'n step flanger, klonk ongeveer hetzelfde.
Tsja, brutale mensen hebben de halve wereld... zegt men wel eens. Ik behoor duidelijk niet tot die categoriequote:Op zondag 21 augustus 2005 18:15 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar met het vliegtuig naar engeland geweest. Spaanse gitaar in een tas mee. Niet als bagage aangegeven, ik dacht ik zie wel wat ik ermee doe als we in het vliegtuig zitten. Nou de stewardess heeft hem heen business class laten vliegen (lucky kutgitaar) en op de terugweg kon ie in de vakken boven de stoelen....
Maar ik ben fanatiekquote:Op maandag 22 augustus 2005 20:35 schreef -Dries- het volgende:
Als ik zing zie ik gitaar spelen juist als een soort begeleiding van wat ik zing... zie het ook zo, en het lukt wel
BBM rocks with Voxxx...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:17 schreef rs1978 het volgende:
Ik zoek een kleine versterker voor erbij (=voor de heb) om op laag volume te kunnen oefenen.
Bij feedback in rotterdam heb ik 2 kandidaten gezien:
* Orange crush 10 voor +/- 59 euro
* vox Brian May voor +/- 99 euro (ook als treble booster voor je gewone amp te schakelen)
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest deze 2 speeltjes uit te testen, heeft iemand ervaring met dit spul?
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:26 schreef Jorikjet het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27888888888888888888888888888888888
88888___88888888888888888___88888
8888_____888888888888888_____8888
8888_____88____888____88_____8888
8888_____8______8______8_____8888
8888_____8____8888888888888888888
8888_____8___88_____________88888
8888_____8__88_______________8888
8888______888_________________888
8888________88_________________88
8888__________88_______________88
8888____________88_____________88
8888_____________88___________888
8888______________8___________888
8888_______________8__________888
8888_______________8_________8888
88888_______________________88888
888888_____________________888888
888888888888888888888888888888888
ik weet ook niet waarom ik dit hier neerzet
jeh ik heb een vox pathfinder 15rquote:
[flauw]That's Vosss... in english[/flauw]quote:
ik gebruik dat eigelijk bijna nooitquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:00 schreef Gitarist het volgende:
[..]
[flauw]That's Vosss... in english[/flauw]
Hoe bevalt die tremolo-functie van de Vox amps?
En t verschil met een guitarport, behalve de zang?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, ik ben er ook weer eens!
Met nieuws van line6:
Ze hebben bij line 6 een 2-tal audiointerfaces geintroduceerd met de nadruk op het opnemen van zang en gitaar!
meer info:
http://www.soundonsound.com/news?NewsID=7822
Heeej, --H-I-M-- : vraagje:quote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, ik ben er ook weer eens!
Met nieuws van line6:
Ze hebben bij line 6 een 2-tal audiointerfaces geintroduceerd met de nadruk op het opnemen van zang en gitaar!
meer info:
http://www.soundonsound.com/news?NewsID=7822
Ja idd ik ken ze al een tijdje maar damn wat is die Mark Tremonti snel!!!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:21 schreef Svyatagor het volgende:
Wat een stilte hier!
Ik heb een tip voor gitaristen die van wat hardere muziek houden (en dat zijn de meeste, I believe); een paar bandleden van Creed hebben een nieuw bandje opgericht, Alter Bridge, en dat is best vet!![]()
Niet wereldschokkend vernieuwend, maar wel blanke mannen spierballen lekker knallende powerrock/metal om heel hard te draaien. Het is duidelijk een project van gitarist Mark Tremonti (ja, die van de PRS-gitaren), die bij Creed teveel in toom gehouden moest worden, maar hier lekker los kan.
Check vooral het eerste nummer van hun nieuwe CD (die One day remains heet), Find the real, maar ook Metalingus is supervet.![]()
![]()
eeuj die heb k ook over 1,5 weekquote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:40 schreef Even het volgende:
Ja maar toch, ik ben grote clapton fan.. en t lijkt echt vet als t t zelfde klinkt als op t album en dat lukt niet met t multi effecten pedaal wat ik nu heb..
[afbeelding]
oi erkiquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Right, ik ben van plan om ergens in de volgende week eens mijn snaren te koken. Dit komt nogal es langs op fora en het lijkt me wel lachen om een keer te doen. Kan ik gelijk de bagger van de nek afschrapen. Heeft iemand hier dit ooit gedaan? Is het aan te raden? Zijn er nog dingen waarop gelet moeten worden?
De reden is dat m'n snaren nogal ranzig en dof zijn (ja, ze zitten er al een tijdje op, EB .010), ik was al van plan een nieuw setje te kopen, maar ik dacht bij mezelf hmm, kan ik net zo goed die kookmethode proberen.
ik heb wel eens gehoord van mensen die hun snaren van de basgitaar koken en ze dan herbruikenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:09 schreef SickBitch het volgende:
[..]
oi erkiwaarom zou je je snaren koken
Als je ze kookt, kook je het vuil eruit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:09 schreef SickBitch het volgende:
[..]
oi erkiwaarom zou je je snaren koken
Het zijn meestal bassisten die het doen, ja. Dat heeft volgens mij te maken met de prijs van een nieuwe set bassnaren, die een stuk hoger ligt dan "gewone" gitaarsnaren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:01 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
ik heb wel eens gehoord van mensen die hun snaren van de basgitaar koken en ze dan herbruiken
die dingen zijn echt teringduur, maar ik weet ook niet hoe lang bassnaren mee gaan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:54 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het zijn meestal bassisten die het doen, ja. Dat heeft volgens mij te maken met de prijs van een nieuwe set bassnaren, die een stuk hoger ligt dan "gewone" gitaarsnaren.
bassnaren gaan niet kapot. Ze worden op een gegeven moment vals.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
die dingen zijn echt teringduur, maar ik weet ook niet hoe lang bassnaren mee gaan.
elke twee tot 3 weken..... opgespeeld....quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:34 schreef yootje het volgende:
Hoe vaak vervangen jullie je snaren eigenlijk? Ik heb de mijne niet vervangen sinds ik mijn gitaar heb (februari), behalve 1 die gelijk knapte toen ik ging stemmen
Hmm, dan zou je toch een keer de aandaging van de 1e keer alle snaren vervangen aan moeten gaan... je zult verbaasd zijn hoe goed het dan klinkt. Ik in ieder geval wel, als je net als ik een brak setje .009 had klinkt een nieuwe .010 van EB echt supermooi.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:34 schreef yootje het volgende:
Hoe vaak vervangen jullie je snaren eigenlijk? Ik heb de mijne niet vervangen sinds ik mijn gitaar heb (februari), behalve 1 die gelijk knapte toen ik ging stemmen
Ik heb van die mechanieken waarbij de snaar er via de bovenkant in kan, en dat je daarna moet gaan draaien. Best wel frustrerend bij de E trouwensquote:Gitarist:
Ik doe het persoonlijk nooit maar koop altijd nieuwe snaren. Dat heeft te maken met dat ik de snaren altijd netjes bij de stemmechanieken afknip zodat het er netjes uit ziet en dat er geen "lange haren" uitsteken aan alle kanten.
Ik was dat ook zeker van planquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Hmm, dan zou je toch een keer de aandaging van de 1e keer alle snaren vervangen aan moeten gaan... je zult verbaasd zijn hoe goed het dan klinkt. Ik in ieder geval wel, als je net als ik een brak setje .009 had klinkt een nieuwe .010 van EB echt supermooi.
He he, mijn laatste setje heeft er toch minimaal 10 jaar opgezeten zonder problemen. Maar ik speel dan ook ouderwetse blues, daar mag absoluut geen helderheid in de klank van de bas zittenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
die dingen zijn echt teringduur, maar ik weet ook niet hoe lang bassnaren mee gaan.
Ik kom zo even snel op twee mogelijkheden:quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:09 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik was dat ook zeker van planIk heb een beetje een raspend geluid altijd, kan dat aan de snaren liggen of ligt dat toch echt aan mezelf?
Bij mij klinken nieuwe snaren ook altijd extreem helder, maar na een uurtje spelen is dat vaak weer over.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:34 schreef Laxe het volgende:
[..]
He he, mijn laatste setje heeft er toch minimaal 10 jaar opgezeten zonder problemen. Maar ik speel dan ook ouderwetse blues, daar mag absoluut geen helderheid in de klank van de bas zitten![]()
Eind vorig jaar een nieuwe amp gekocht en toen gelijk maar een nieuwe setje snaren. D'Addario halfrounds. Superspul! Spelen veel lekkerder dan roundwounds en klinken toch fijn. Moest er dus wel gelijk ook veel hoog uitdraaien op mijn amp![]()
Ik snap niet wat je met tussen de snaren bedoelt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:39 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik kom zo even snel op twee mogelijkheden:
1) Het ligt inderdaad aan jou en je zet je vingers niet op de goede plek tussen de frets
2) Je hals is een beetje krom/gedraaid waardoor de snaren "aanlopen". Dit kun je makkelijk zelf checken: druk de snaren in op de 1e fret. De afstand tussen de snaren zou dan ongeveer 2-3 mm moeten zijn vanaf de 6e fret.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:55 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je met tussen de snaren bedoelt?![]()
Het is wat langer denk ik...quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:27 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik ook nietHet was een typfout. Het moet zijn "de afstand tussen de snaren en de hals".
Waarom zou ik niet weten, maar ik dacht dat het met een ander midi-protocol te maken had, maar dat weet ik dus niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:14 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Heeej, --H-I-M-- : vraagje:
waarom doet mijn line 6 fb5 footswitch, van de spider I combo, het niet op de spider 2 head??
Hoe bedoel je? Dat iedereen hier vooral fan is van Vai en Satriani enzo? Ik niet hoor, ik vind die riffs van Tremonti eigenlijk veel vetter dan die solo's. Sowieso vind ik obligate gitaarsolo's niet zo erg leuk. Ik vind eigenlijk vooral de gitaristen van de bands waar ik naar luister tof (Adam Jones - Tool, John Frusciante - RHCP, Mike Einziger - Incubus etc), en dat zijn niet echt van die solo-helden. Alhoewel een fijne solo van Slash ofzo wel weer erg tof kan zijn. Ligt er een beetje aan of het bij het nummer pastquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:53 schreef Ibanez het volgende:
[..]
elke twee tot 3 weken..... opgespeeld....
Over alter bridge: volgens mij zitten hier alleen maar gitaristen die ook echt alleen maar naar sologitaristen lusiteren!![]()
Oh, wist ik niet dat ze al zo lang bezig zijn, ik heb het net ontdekt.quote:Alter Bridge is al langer als een jaar bezig volgens mij.. Ik heb dat album al zo lang dat ik erop uitgeluisterd ben. K'heb ze ook live aanschouwd en dat is meesterlijk....
Een paar keer per maand naar de muziekzaak om de Les Paul supreme te bekijken/bespelen. http://www.gibson.com/Pro(...)ars/LesPaul/Supreme/quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
En waar GASsen de gitaarfokkers op?
[afbeelding]
http://www.musik-produkti(...)121995/quelle/listen
Dean Vendetta 3.0. Jammer dat ik geen briefjes van 50 schijt!
(oja, GAS = gear acquisition syndrome)
Ik vind dat gekriebel op het fretboard niet echt mooi eigenlijk...quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[afbeelding]
http://www.musik-produkti(...)121995/quelle/listen
Dean Vendetta 3.0. Jammer dat ik geen briefjes van 50 schijt!
(oja, GAS = gear acquisition syndrome)
Ik heb op dit moment niet zo'n last van GAS doordat ik tevreden ben met wat ik heb (vertrouw nooit een gitarist die dit zegtquote:Op maandag 29 augustus 2005 13:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
fender telecaster of een fender strat. allebei classic series 50's! ik ga denk ik voor de telecaster, al is een strat ook erg cool.quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
je speelde toch niet met die iPod mee?quote:Op maandag 29 augustus 2005 15:16 schreef Svyatagor het volgende:
Pic:
[afbeelding]
Mini-gigje vorige week
Mijn snaren zitten er al 6 maanden opquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:34 schreef yootje het volgende:
Haha, nee, we waren met een complete band, maar er waren meer mensen die zich dat afvroegen. Heb het maar als compliment opgevatquote:Op maandag 29 augustus 2005 16:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
je speelde toch niet met die iPod mee?
Vet man!! Ik zag jullie staan op een flyer. Ik kreeg em in de handen gedrukt op LowLands!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:22 schreef Cynic het volgende:
Vrijdag weer een keer spelen, in Oss, samen met Paradise Lost!
Niemand? Ik heb echt advies nodig hier guysquote:Op maandag 29 augustus 2005 21:37 schreef Agiath het volgende:
Ik speel nu al een jaar Basgitaar en dat ga ik ook blijven doen, maar ik wil ook graag een gitaar erbij, en omdat ik niet kon kiezen tussen akoestisch of electrisch, besloot ik een semi-akoestische te nemen.
Nou heb ik mijn leraar gevraagt om advies (en hij leeft echt voor gitaren dus ik twijfel er niet aan), en hij adviseerde Richwood, maar ik wil weten wat adviseren jullie op dit gebied met een budget met echt een maximum van 300 euro?
En wat voor versterker zal ik erbij nemen?
En is semi-akoestisch nou echt wel zo'n goed idee, en ligt de nadruk bij die gitaren nou toch meer op akoestisch of electrisch?
Ik heb zelf een Richwood semi, ben er best tevreden mee. In die prijsklasse zou ik trouwens ook zeker eens naar Crafter gaan kijken (hoewel die wel iets duurder zijn misschien)quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:37 schreef Agiath het volgende:
[..]
Niemand? Ik heb echt advies nodig hier guys![]()
Ik ga dan binnekort weer eens naar feedback, ff cheken, moet ook nog een versterker hebben, en ik heb net al weer 230 euro uitgegeven aan een videokaart, moet echt oppassen want het geld vliegt hierquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Richwood semi, ben er best tevreden mee. In die prijsklasse zou ik trouwens ook zeker eens naar Crafter gaan kijken (hoewel die wel iets duurder zijn misschien)
Je zou eens een Ibanez moeten proberen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:11 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik gas nu op de BC rich SOB ( Son of a beast ) van een vriend van me ( Damn, hij doet hem weg)
Serieus, ik had niet gedacht dat dat ding zo lekker zou spelen, onwijs lage actie, alleen ik heb het gevoel dat ik ben vreemdgegaan![]()
Combo of head ?? Maakt ook niks; bij een valvestate kun je gewoon een vette sound crëeren mits je gedoseerd met de instellingen omgaat. Ik heb op de repetitie (valvestate 120 head) soms een vettere distortionsound als met mijn efecten of spider head.quote:Ik ga de komende tijd mijn geld bij elkaar schrapen om een 40 of 80 watt valvestate te kopen, erg typisch, iedereen raad het me af terwijl dat juist de sound was die ik zocht
dit is heel goed mogelijk! sterker nog in veel studio's waar geen baspod aanwezig is wordt gewoon de gitaarpod gebruikt omdat deze ook harstikke goed op bas klinkt. Het enige verschil is dat als je echt een bepaalde basversterkersound zoekt, of speciale chorussen ofzo, je deze niet op de gewone podxt zal vinden.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:19 schreef Svyatagor het volgende:
Weet trouwens iemand of het kwaad kan als je bas speelt op een gitaar-Pod? Ik overweeg om een cheap basgitaartje te kopenen wil hem ook op mijn podxt gebruiken. Denk niet dat het echt kwaad kan, maar ik kan er op internet niks over vinden..
Ok, te gek! Ik ben niet op zoek naar een speciale bas-sound nee, en een beetje tweaken is sowieso leuk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:47 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
dit is heel goed mogelijk! sterker nog in veel studio's waar geen baspod aanwezig is wordt gewoon de gitaarpod gebruikt omdat deze ook harstikke goed op bas klinkt. Het enige verschil is dat als je echt een bepaalde basversterkersound zoekt, of speciale chorussen ofzo, je deze niet op de gewone podxt zal vinden.
Trouwens met de fender bassman amp+ cab en met de supro thunderbolt cabs kun je nog een heel eind komen richting convetioneel basgitaargeluid, proberen en tweaken is de sleutel!
Zeker weten dat ik al genoeg ibanezzen heb uitgeprobeerd, maar die sob had gewoon iets, ja hoe moet je het zeggen? hij had gewoon ietsquote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je zou eens een Ibanez moeten proberen!
[..]
Combo of head ?? Maakt ook niks; bij een valvestate kun je gewoon een vette sound crëeren mits je gedoseerd met de instellingen omgaat. Ik heb op de repetitie (valvestate 120 head) soms een vettere distortionsound als met mijn efecten of spider head.
Trouwens, wat andere zeggen moet je je r**t aan af vegen; dat maakt jouw sound nou juist zo uniek!!
Ibanez!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:05 schreef Agiath het volgende:
En al iemand antwoord op de vraag of een semi-akoestische gitaar meer nadruk heeft op de akoestische kant of de electrische?
Een semi-akoestische gitaar (volgens de officiele definitie) is in feite een holle elektrische gitaar, zoals dit:quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:05 schreef Agiath het volgende:
En al iemand antwoord op de vraag of een semi-akoestische gitaar meer nadruk heeft op de akoestische kant of de electrische?
Ja ik ken het en heb in de winkel op enkele gespeeld. Volgens mij maken ze alleen akoestische modellen. Ze zijn van redelijke kwaliteit, niets meer, niets minder.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:30 schreef -Dries- het volgende:
Kent één van jullie het (voorzover ik weet: akoestische) gitaarmerk Motion?
Dat zijn akkoordenquote:Op donderdag 1 september 2005 21:03 schreef -Dries- het volgende:
wat is een Gmaj7 en een F#m
Ja die onderste bedoel ik, bedanktquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:45 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Een semi-akoestische gitaar (volgens de officiele definitie) is in feite een holle elektrische gitaar, zoals dit:
[afbeelding]
Bij zulke gitaren ligt de nadruk qua klank op elektrische gitaar.
Een elektro-akoestische gitaar is een akoestische gitaar met een of ander element en/of microfoontje en daarbij ligt de nadruk op de akoestische klank. Dat is meer zoiets:
[afbeelding]
Volgens mij is een BES gewoon een verlaagde B, dus Bb ( <-krijg hier geen mol-teken) of hetzelfde als een verhoogde A, dus A#. Je kan een BES dus pakken met een barré op de 6e fret, of met een barré op de 1e fret.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:55 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Op beide accoordensites kan ik het "BES" accoord niet vinden...
Iemand?
Nee.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:12 schreef no1uknow het volgende:
Nog 1 keertje dan
Vandaag even naar Feedback geweest, even wat gespeeld, en nu is mijn oog gevallen op de Epiphone G 400 (HC) deze dus; http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=24&CollectionID=3
Echt een prachtig dingetje, wat prachtig speelt.
Iemand ervaring met dit dingetje?
Ik heb 4 maanden op mijn fabrieks snaren gespeeld, en mijn beestje lag toen ook al ongeveer 6 maanden in de shopquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:57 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee.
Maar is het normaal dat je snaren breken als je hem net die dag gekocht hebt? Raad es wat er met mijnes gebeurde -_-'
Ik was een dag naar Feedback geweest, vol trots met mijn eerste gitaar thuisgekomen, ik probeer voor de eerste keer te stemmen, krakquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:57 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee.
Maar is het normaal dat je snaren breken als je hem net die dag gekocht hebt? Raad es wat er met mijnes gebeurde -_-'
lucky!quote:Op zaterdag 3 september 2005 17:37 schreef -Dries- het volgende:
Zo, vandaag deze gitaar gekocht:
[afbeelding]
Hij was goedkoop maar klinkt voorzover ik er verstand van heb, goed. Prima voor lessen dus.
Hier is ie in actie: (verwacht niet veel, ik speel pas een half jaar
http://media.putfile.com/jkl76
In Another one bites the dust zit een leuk funky ding en led zeppelin - travelling riverside blues is een smooth leuk nr wat niet zo moeilijk is om helemaal te leren.quote:Op zaterdag 3 september 2005 23:23 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ach boeie dat je snaren breken, heb je meteen een excuus om er een beter setje op te zetten. En gefeliciteerd met je nieuwe gitaar dries, klinkt goed, veel plezier ermee
Nu m'n vraag. Kan iemand hier mijn wansmaak helpen verbeteren?
Kijk, het zit zo, ik was laatst in de feedback een gitaar proberen voor iemand anders, en ik kwam weer eens tot de ontdekking dat ik alleen maar ongeïnspireerde powerchordriffjes en vergelijkbare dingen (harmonische stukje uit Angel of Death bijv.) kan. Zat zo'n andere gast van die koele funk/improv/gewone dingen te spelen. Soort van hendrix klinkende dingetjes.. blues... gewoon lichte muziek dus. Totaal niet mijn smaak maar het lijkt me vet om ook dat soort dingen te kunnen spelen!! Heeft iemand liedjes met van dit soort gepriegel? Ja, ik weet dat mijn beschijving übervaag is, maar waar ik dus niet op doel zijn van die kampvuurliedjes... die kan ik zelf wel verzinnen. Ik zoek geen specifieke beats dus ik wil alles wel proberen. Gesoleer op die ladders. De bluesvorm van soleren en niet de kirk hammett vorm
Dat was een flink staaltje hersenkots, ik ga het niet verbeteren of bewerken
Let vooral op doorsuizen als je de gitaar hard zet. Daarnaast moet je gitaren nooit bij feedback kopenquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:12 schreef no1uknow het volgende:
Nog 1 keertje dan
Vandaag even naar Feedback geweest, even wat gespeeld, en nu is mijn oog gevallen op de Epiphone G 400 (HC) deze dus; http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=24&CollectionID=3
Echt een prachtig dingetje, wat prachtig speelt.
Iemand ervaring met dit dingetje?
Wat is dat nou weer voor advies, dan zou die winkel er niet lang meer zijn, en je kan de gitaar toch ook zelf afstellen?quote:Op zondag 4 september 2005 13:34 schreef LordOfTheBoard het volgende:
[..]
Let vooral op doorsuizen als je de gitaar hard zet. Daarnaast moet je gitaren nooit bij feedback kopen. je krijgt em rechtstreeks uit de doos zonder enige afstelling e.d. Kijk eens bij Dirk Witte in Amsterdam, die is vaak maar een paar tientjes duurder maar dan stellen ze hem helemaal naar je wensen af.
Het is i.m.o. normaal dat, wanneer je een gitaar aanschaft, je nieuwe snaren erop krijgt en dat ze hem volledig naar jouw spel afstellen. Snaren die twee weken op een gitaar liggen, zonder bespeeld te worden, zijn naar de klote. Ze zijn dan wel niet gebroken, maar als je aan de achterkant van de dunnere snaren voelt, zul je voelen dat ze helemaal gecorrodeerd zijn.quote:Op zondag 4 september 2005 13:36 schreef Agiath het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor advies, dan zou die winkel er niet lang meer zijn, en je kan de gitaar toch ook zelf afstellen?
Koel, straks effe kijken. dankquote:Op zondag 4 september 2005 12:44 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
In Another one bites the dust zit een leuk funky ding en led zeppelin - travelling riverside blues is een smooth leuk nr wat niet zo moeilijk is om helemaal te leren.
Allebei het kijken naar waard imho.
quote:Op zondag 4 september 2005 21:28 schreef NASDAQbastardo het volgende:
He, die zag ik een paar dagen terug ook. Zo heb ik trouwens zelf ook leuke ideeën voor een nieuwe reeks fendergitaren, Fender Holocausters voor de wat zwaardere metalen
En het is nog een basgitaar ookquote:Op zondag 4 september 2005 21:15 schreef -Dries- het volgende:
Well, thats just plain sick.
He, die zag ik een paar dagen terug ook. Zo heb ik trouwens zelf ook leuke ideeën voor een nieuwe reeks fendergitaren, Fender Holocausters voor de wat zwaardere metalen
Ik heb ook een epiphone, bij mij braken die snaren ook nog weleens, vooral bij lomp opdrukken in combinatie met stevig slagspel.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:57 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee.
Ik zou gewoon een D akkoord spelen, en dan je duim gebruiken om de F# op de lage E te spelen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:07 schreef yootje het volgende:
Wat is de goede manier om D/F# te pakken?
Ik doe nu:
E 2: ringvinger
B 3: pink
G 2: middelvinger
D
A
E 2: wijsvinger
Maar dat zit totaal niet lekkerIs er een betere manier of moet ik gewoon oefenen?
1 2 3 4 5 6 | e|-2-| B|-3-| G|-2-| D|-4-| A|---| E|---| |
E 2: middelvingerquote:Op dinsdag 6 september 2005 11:07 schreef yootje het volgende:
Ik doe nu:
D
A
Maar dat zit totaal niet lekkerIs er een betere manier of moet ik gewoon oefenen?
wat een onzin!!quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:47 schreef rs1978 het volgende:
[..]
Ik heb ook een epiphone, bij mij braken die snaren ook nog weleens, vooral bij lomp opdrukken in combinatie met stevig slagspel.
Meestal komt dit door de brug-zadeltjes, die zijn te scherp. Ik heb het opgelost door heel fijn schuurpapier (liefst van dat grijze waterschuurpapier) dubbel te vouwen en dan met de rand voorzichtig in de groeven te vijlen. De snaren die er nu op zitten houden het al 3 jaar uit!
Ik heb ook een Epiphone, en heb er ook een beetje aan bij moeten schuren, waarschijnlijk zat er iets van een braampje ofzo.quote:Op dinsdag 6 september 2005 12:22 schreef Ibanez het volgende:
[..]
wat een onzin!!Ik mag toch hopen dat, als ik een gitaar koop van een beetje gerenomeerd merk, de brugzadeltjes netjes gepolijst van de fabriek af komen. Wanneer ik erachter zou komen dat ik er zelf aan moest schuren mocht ie zich die troep houden.
![]()
'als een liaan'quote:Trouwens; hoe zien snaren uit die al 3 jaar op een hals liggen????????Die moeten toch 'dof' klinken en zo gecorrodeerd zijn als het maar kan. De dunne snaren moeten toch zo grof zijn als een liaan.
Mocht je hem toch zonder je duim willen doen (brede hals, ofzo), zou ik toch eerderquote:Op dinsdag 6 september 2005 12:02 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
E 2: middelvinger
B 3: ringvinger
G 2: wijsvinger
D
A
E 2: duim
en dan heb je nog een pinkje over om daar pingeltjes mee te doen
1 2 3 4 5 6 | E 2 : pink B 3 : ringvinger G 2 : middelvinger D 0 A 0 E 2 : wijsvinger |
1 2 3 4 5 6 | E 2 : ringvinger B 3 : pink G 2 : middelvinger D 0 A 0 E 2 : wijsvinger |
Die Thinline in naturel is echt heel stoer... Maar de prijs is ook wel flink! Terecht want het is een te gekke gitaar: Ik durf em naast mijn 52 RI te leggen, vrijwel dezelfde hals, maar een heel ander (humbucker-)geluid!quote:Op maandag 29 augustus 2005 14:59 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment niet zo'n last van GAS doordat ik tevreden ben met wat ik heb (vertrouw nooit een gitarist die dit zegt)
Mocht ik ooit tegen een pot geld aanlopen dan lijkt zoiets me wel wat:
[afbeelding]
'72 Telecaster Deluxe
[afbeelding]
'72 Telecaster Thinline
Het liefst een Telecaster en met humbuckers, want die heb ik nog niet.
Je hebt wel een tetanusprik gehad?quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:47 schreef rs1978 het volgende:
[..]
Ik heb ook een epiphone, bij mij braken die snaren ook nog weleens, vooral bij lomp opdrukken in combinatie met stevig slagspel.
Meestal komt dit door de brug-zadeltjes, die zijn te scherp. Ik heb het opgelost door heel fijn schuurpapier (liefst van dat grijze waterschuurpapier) dubbel te vouwen en dan met de rand voorzichtig in de groeven te vijlen. De snaren die er nu op zitten houden het al 3 jaar uit!
quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:47 schreef rs1978 het volgende:
[..]
....De snaren die er nu op zitten houden het al 3 jaar uit!
Don't do drugs!quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:33 schreef -Dries- het volgende:
Ik weet niet waarom, maar het doet me denken aan een regenboog..
heb je er sindsdien wel op gespeeld?quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:47 schreef rs1978 het volgende:
[..]
Ze denken hier allemaal nogal moeilijkquote:Op dinsdag 6 september 2005 11:07 schreef yootje het volgende:
Ik doe nu:
D
A
Mee eens, een heel bijzondere gitaar.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Die Thinline in naturel is echt heel stoer... Maar de prijs is ook wel flink! Terecht want het is een te gekke gitaar: Ik durf em naast mijn 52 RI te leggen, vrijwel dezelfde hals, maar een heel ander (humbucker-)geluid!![]()
Mocht je ooit het geld hebben, de mijne gaat wegquote:Op dinsdag 6 september 2005 20:36 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Mee eens, een heel bijzondere gitaar.
Mijn tip: wacht nog even. Het is heel goed mogelijk dat je de Thinline later weer gaat waarderen, als de grootste impact van je '52 een beetje gedaald is. Wat je met de ene gitaar niet voor elkaar krijgt, lukt met de andere misschien wel, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mocht je ooit het geld hebben, de mijne gaat weg. Ik heb simpelweg teveel en ik vind het zonde dat ie onbespeeld is/blijft...
Tsja, maar daar ben ik ook bang voor: Maar ja, die '52'ers groeien nou ook niet bepaald aan de boom... Ik ben ook nog steeds zeer te spreken over het geluid en de bespeelbaarheid, maar ik heb gewoon teveel gitaren/telecasters...quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:21 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Mijn tip: wacht nog even. Het is heel goed mogelijk dat je de Thinline later weer gaat waarderen, als de grootste impact van je '52 een beetje gedaald is. Wat je met de ene gitaar niet voor elkaar krijgt, lukt met de andere misschien wel, bijvoorbeeld.
Mocht je 'm toch verkopen, wat ga je er voor vragen...?
Pics??quote:Op woensdag 7 september 2005 07:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, maar daar ben ik ook bang voor: Maar ja, die '52'ers groeien nou ook niet bepaald aan de boom... Ik ben ook nog steeds zeer te spreken over het geluid en de bespeelbaarheid, maar ik heb gewoon teveel gitaren/telecasters...
Momenteel staat de thinline te koop voor ¤ 800,-. Van veel mensen hoor ik dat dat hoog is, maar de gitaar is absoluut in nieuwstaat: 10x op gespeeld en 1x meegenomen met oefenen.
Bovendien zit er in die prijs wel iets speelruimte, zeker als ik em op korte termijn verkoop. Meestal zijn mensen dan al een stuk begripvoller![]()
Je kunt nooit teveel Telecasters hebbenquote:Op woensdag 7 september 2005 07:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, maar daar ben ik ook bang voor: Maar ja, die '52'ers groeien nou ook niet bepaald aan de boom... Ik ben ook nog steeds zeer te spreken over het geluid en de bespeelbaarheid, maar ik heb gewoon teveel gitaren/telecasters...
Momenteel staat de thinline te koop voor ¤ 800,-. Van veel mensen hoor ik dat dat hoog is, maar de gitaar is absoluut in nieuwstaat: 10x op gespeeld en 1x meegenomen met oefenen.
Bovendien zit er in die prijs wel iets speelruimte, zeker als ik em op korte termijn verkoop. Meestal zijn mensen dan al een stuk begripvoller![]()
Nou, ik heb er teveel, zeker voor in een klein kamertje.quote:Op woensdag 7 september 2005 09:43 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Je kunt nooit teveel Telecasters hebben![]()
![]()
Gaat het hier om een USA of een Mexicaan? De meeste nieuwe Thinlines die ik tegenwoordig tegenkomen zijn Made in Mexico.
Thanksquote:Op dinsdag 6 september 2005 12:02 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
E 2: middelvinger
B 3: ringvinger
G 2: wijsvinger
D
A
E 2: duim
en dan heb je nog een pinkje over om daar pingeltjes mee te doen
Ik vind het allebei mooi. Afhankelijk van het liedje kies ik voor akoestisch of elektrisch. Eigenlijk zijn het twee verschillende instrumenten, met verschillende eigenschappen en karakters.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:46 schreef -Dries- het volgende:
Iedereen hebt het hier wel leuk over elektrische gitaren maar heeft niemand een passie voor de akoestische klank dan?
oeeeh... das jammer, hoe kan dat?quote:Op donderdag 8 september 2005 20:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Toffe sitedie hand doet me denken aan ... *wijst naar icon
*
1 ding, in IE is ie heel mooi, maar in Firefox krijg ik een blue screen of death.
[[url=http://img323.imageshack.us/img323/6233/naamloos9sz.th.jpg]afbeelding][/url]
misschien hierdoor:quote:Op donderdag 8 september 2005 22:06 schreef Ibanez het volgende:
[..]
oeeeh... das jammer, hoe kan dat?
Coole site! Ik heb al dagen (ook van die vorige site) dat liedje in m'n hoofdquote:Op donderdag 8 september 2005 19:01 schreef Ibanez het volgende:
Eindelijk on-line...
we hebben geprobeerd om zo min mogelijk cliche dingen erin te doen..
www.ariseoutofleftfield.com
wat vinden jullie???
ThankS!!!!! Ik zou zeggen, kom eens live kijken!!quote:Op donderdag 8 september 2005 23:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Coole site! Ik heb al dagen (ook van die vorige site) dat liedje in m'n hoofdVooral dat 'refrein', als 'ie zo mooi naar beneden gaat
Dat is idd zeker een strak nummertje!! echt vet, die bas klinkt ook echt goed. Als jullie een keer in eindhoven komen wil ik wel een blik werpen...quote:Op donderdag 8 september 2005 23:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Coole site! Ik heb al dagen (ook van die vorige site) dat liedje in m'n hoofdVooral dat 'refrein', als 'ie zo mooi naar beneden gaat
Zal ik dan maar degene zijn die het vraagt...quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:33 schreef Jorikjet het volgende:
oja en er zitten fender usa pickups ofzo in
http://audacity.sourceforge.net/quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:08 schreef -Dries- het volgende:
Weet iemand een programma om met je mic van je PC langer dan 1 min. op te nemen?
Logic....quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:08 schreef -Dries- het volgende:
Weet iemand een programma om met je mic van je PC langer dan 1 min. op te nemen?
Voor simpele opnames zou ik toch Audacity aanraden, zeker aangezien het freeware is. Logic is meer productie software, met VST ondersteuning, geavanceerde editting, MIDI en de hele mikmak.quote:
Hier en daar kun je wel een ge^%$&**te versie krijgen hoor, zelfs DKFH heb ik gek&^%*#t...quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja, en geld groeit denkik op zijn rug
Ziet er mooi uit!quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:03 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
foto gemaakt met me webcam, brakker kon dus niet. binnenkort als ik de digitale camera weer heb zal ik betere foto's maken. (reminder)
het stukje tape erop (met alluminium folie eronder) moet nog eraf gehaald worden maar zit er nu even op voor de aarde, anders moest alles eraf om dat draadje te maken.![]()
Wel cool inderdaad, ben benieuwd naar de 'echte' foto...quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:36 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit!
Lekker afgeragd, ook.
BUG80, ter informatie, wellicht heb je nu of later interesse:quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:21 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Mijn tip: wacht nog even. Het is heel goed mogelijk dat je de Thinline later weer gaat waarderen, als de grootste impact van je '52 een beetje gedaald is. Wat je met de ene gitaar niet voor elkaar krijgt, lukt met de andere misschien wel, bijvoorbeeld.
Mocht je 'm toch verkopen, wat ga je er voor vragen...?
Tof, ik dacht altijd dat dat een US site was. Graziequote:Op maandag 12 september 2005 16:20 schreef TeleluvR het volgende:
www.lordofthestrings.com is een bekende...
Ik vind het nog steeds een ranzige naam, doet mij teveel denken aan een porno-paradie!quote:Op maandag 12 september 2005 19:11 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Tof, ik dacht altijd dat dat een US site was. Grazie
Tempting... ik hou het even in de peiling, ok?.quote:Op maandag 12 september 2005 15:29 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
BUG80, ter informatie, wellicht heb je nu of later interesse:
Gitaar mag vertrekken voor ¤ 700,- inmiddels...
Als je die aarding nog even binnendoor legt (indien mogelijk) heb je echt een mooie gitaar naar mijn mening. Zo'n afgeragde gitaar van 20 jaar oud ademt gewoon rock & roll.quote:Op maandag 12 september 2005 18:16 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is dus een Squier van de Silver series, en die zijn vergelijkbaar met mexicaanse Fenders. Er zitten Fender pickups in van een gitarist, en zal vanavond even zien van welke. Gitaar moet nog geshield worden, daarom het stukje tape met folie.
Dacht ik ook...quote:Op maandag 12 september 2005 20:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Tempting... ik hou het even in de peiling, ok?.![]()
Je hebt wel de lage dollar een beetje tegen. Ik weet de nieuwprijs niet precies, maar ik schat 'm op ¤ 950.quote:Op maandag 12 september 2005 20:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dacht ik ook...
Binnnenkort gaat ie op marktplaats.nl, tenminste, als ie dan nog niet weg is....
Ach, wat is tegen: 250 euro verschil vertaalt zich is 600 gulden... Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat verschil zomaar kunnen missen!quote:Op maandag 12 september 2005 21:16 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Je hebt wel de lage dollar een beetje tegen. Ik weet de nieuwprijs niet precies, maar ik schat 'm op ¤ 950.
Ik zou persoonlijk die vintage noiseless nooit vervangen, zit een fantastisch geluid in!quote:Op maandag 12 september 2005 21:16 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend blij met mijn Deluxe Tele, maar zoals elke gitarist heb ook ik wel wat te zeiken. Zoals elke (USA) Deluxe uit '98-'99 is hij uitgerust met Fender Vintage Noiseless pickups, dat zijn in feite twee single coils boven elkaar (de onderste is voor noise cancelling). Hij is dus compleet ruis- en bromvrij, en klinkt bovendien zeer mooi.
Alleen, omdat in feite elke pickup dubbel is (en ik heb er drie) staat er nogal een magnetisch veld op de snaren. Ik heb ze al flink omlaag geschroeft maar ze trekken nog steeds te hard aan de snaren, waardoor er een vervelend effect ontstaat genaamd "magnetic pulling". Daardoor hoor je soms boventonen die er niet zouden moeten zijn en is het geluid ook wat gecomprimeerd, je kunt iets minder dynamiek in je spel leggen.
Nou heb ik gehoord van een ander merk noiseless pickups: Kinman. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het wat? Ze schijnen echt fantastisch te klinken, maar voor een complete set voor mijn Tele zou ik ¤ 420 kwijt zijn.![]()
Zeker. Als die gitaar nog in goede staat is dan is het eigenlijk wel een goede prijs, ja.quote:Op maandag 12 september 2005 21:23 schreef TeleluvR het volgende:
Ach, wat is tegen: 250 euro verschil vertaalt zich is 600 gulden... Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat verschil zomaar kunnen missen!
Ik ben blij dat iemand anders het ook eens zegt. Op sommige fora (the Fender Discussion Page, bijvoorbeeld) wordt er nogal wat afgezeken door de puristen over deze pickups. Volgens mij is het voor een groot deel placebo effect, ze denken namelijk zo: iets wat geen single coil is kan dus ook nooit zo mooi klinken . Onzin, want die dingen klinken misschien anders maar die sound is echt fantastisch (clean, diep, chime, alles zit erin).quote:Ik zou persoonlijk die vintage noiseless nooit vervangen, zit een fantastisch geluid in!
True. Die sound wil ik dolgraag houden... Ik kan 'm ook eens naar een gitaarbouwer brengen, misschien valt er met goed afstellen nog wel wat te doen aan de bijverschijnselen.quote:Op maandag 12 september 2005 21:42 schreef TeleluvR het volgende:
Ach, een mening is ook maar een mening en zeker zolang je zelf tevreden bent, niks aan doen...
Als ik binnenkort weer eens in een gitarenzaak ben neem ik een Thinline onder handen. Het is te lang geleden dat ik op zo'n ding gespeeld heb (het was een goede ervaring, dat weet ik nog wel).quote:Wat betreft het verschil: Helemaal mee eens. De gitaar is in betere staat dan goed, de gitaar is zonder overdrijven gewoon nieuw. Bovendien heb ik geen haast met de verkoop, dus ik kan wachten tot ik er iemand een plezier mee kan doen. (Bovendien zal er in 2006 wel weer een 10% bovenop de prijs komen!)
P90's op een semi, te gek!quote:Op maandag 12 september 2005 22:25 schreef Agiath het volgende:
Em ja ik wil/krijg dus een electrische gitaar...en dan wel zo'n semi-akoestische
[afbeelding]
Zo'n ding dus...alleen de goedkoopste die ik kon vinden was al 350, kennen jullie nog zulke gitaren met een lagere prijsklasse? Echt voor beginners? (met gitaren dan, de bas begin ik onderhand aardig onder de knie te krijgen)
Oeps, sorry voor de valse hoop maar dat was gewoon ff een voorbeeld plaatje...die van 350 was van dean, en zoek weldegelijk een beginnersgitaarquote:Op maandag 12 september 2005 22:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
P90's op een semi, te gek!
350 is al een flink koopje hoor, waar heb je de gitaar voor die prijs gezien? Epiphone Casino is overigens geen beginnersgitaar, Paul Weller weet er goed zijn weg op te vinden!
tofquote:Op maandag 12 september 2005 18:16 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is dus een Squier van de Silver series, en die zijn vergelijkbaar met mexicaanse Fenders. Er zitten Fender pickups in van een gitarist, en zal vanavond even zien van welke. Gitaar moet nog geshield worden, daarom het stukje tape met folie.
Er stond hier ergens een "hoe leer je gitaarspelen-topic", die moet je ff opzoekenquote:Op maandag 12 september 2005 23:02 schreef renz0r het volgende:
Ik heb sinds vandaag mijn gitaar.
Het is een Alhambra.
Ik ga binnenkort beginnen met mn eerste les. Weet iemand een site met daarop lessen voor beginners (echt nulpunt).
BVD
Misschien is een Richwood een optie. Ik meen de Preacher, op marktplaats.nl biedt iemand er een aan voor minder dan 200 euro...quote:Op maandag 12 september 2005 22:51 schreef Agiath het volgende:
[..]
Oeps, sorry voor de valse hoop maar dat was gewoon ff een voorbeeld plaatje...die van 350 was van dean, en zoek weldegelijk een beginnersgitaar![]()
Een squier hoef ik in elk geval niet.quote:Op maandag 12 september 2005 23:43 schreef Fixxxer het volgende:
Elke gitaar is een beginnersgitaar......... K vind het altijd zo easy hoe mensen richting squiers e.d. gedirigeerd worden.
Dat heeft vooral met de prijs te maken. Als een beginner een Squier koopt, heeft hij/zij een gitaar voor weinig geld die toch een goede klank en bespeelbaarheid heeft. Dat voorkomt twee dingen:quote:Op maandag 12 september 2005 23:43 schreef Fixxxer het volgende:
Elke gitaar is een beginnersgitaar......... K vind het altijd zo easy hoe mensen richting squiers e.d. gedirigeerd worden.
ahum... dit is dus de reinste onzin..... Nu krenk je mequote:Op dinsdag 13 september 2005 11:00 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dat heeft vooral met de prijs te maken. Als een beginner een Squier koopt, heeft hij/zij een gitaar voor weinig geld die toch een goede klank en bespeelbaarheid heeft. Dat voorkomt twee dingen:
2) Andere "goedkope" gitaren (bijvoorbeeld Stagg en Ibanez in de lage prijsklasse) zijn vaak beduidend minder, althans dat was zo toen ik begon met spelen. Een mindere gitaar bederft al gauw je plezier in het spelen en dat is zonde. Daardoor zou je wel eens te snel op kunnen geven.
Dus vandaar.
Sorry dat ik misschien ten onrechte tegen je schenen stond te trappen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:28 schreef Ibanez het volgende:
[..]
ahum... dit is dus de reinste onzin..... Nu krenk je me
Ibanez maakt kwalitatief goede gitaren voor een lageprijs. Ibanez onder ¤ 1000 is een gitaar waar je jaren plezier van kunt hebben. Voorbeeld: ik heb een oude rg, tentijde van aankoop erg goedkoop. Heb hem nu opgeschuurd en is nu houtkleur. Emg-tje in de brug en de gitaar scheurt als hell!! Ik speel nu dus tijdens optredens met de gitaar waar ik op heb leren spelen, en krijg van iedereen compliementen over die maffe gitaar waar ik op speel. Dan te bedenken dat ik hem zo goedkoop gekocht heb. (zonder het te hebben gehad over de geweldige sound die dat ding in zich heeft)
Je vergelijkt stagg met Ibanez... (dubbel gekrenkt)
Ik heb laatst voor mijn buurjongetje ook een gitaar getest bij de shop. Hij is ook beginner. Heeft me laten spelen op een Cort beginnersset; wat een maf ding voor 250 euro!! Strakke hals, aardig geluid, goed af te stellen en buitengewoon goede potmeters!
Je zult versteld staan wat ze allemaal maken tegenwoordig, voor weinig geld...
Ben ik het niet mee eens... Een van de eisen voor een beginnersgitaar is betaalbaarheid...quote:Op maandag 12 september 2005 23:43 schreef Fixxxer het volgende:
Op zich maak je wel een punt, maar van blaasjes in de lak enzo gaat ie niet slechter klinken! Ik vind altijd dat als je op een gitaar speelt je moet kijken wat zo'n gitaar voor je waard moet zijn. Als je denkt, nou die 3500 is zeker gerechtvaardigd, dan moet je dat zeker doen, vind je dat van niet, dan doe je het niet!quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:13 schreef Ibanez het volgende:
Gibson ja... ook zoiets:Ik was laatst in de guitarshop en toen hebben we het over lespaul's gehad. Heeft ie me eens gewezen op alle kleine afwerkingsdingtejes die niet mooi gedaan zijn door meneer gibson: als ik dan zie dat bij de body/hals verbinding, blaasjes in de lak zitten en de binding van sommige modellen dan niet mooi doorloopt of scheef zit, dan zet mij dat te denken waarom zo'n gitaar 3500 ¤ moet kosten!!!!!!! Dat is dan erg overpriced i.m.o
ik vind juist de starterspaketten van ibanez veel beter een veelzijdiger dan de squier starterspaketten. voor zon 200 euro hebje al een ibanez die, lekker klinkt, maar nog belangrijker: een lekker makkelijk bespeelbare hals en fretbord heeft. de goedkoopste modellen van squier vind ik zeer matig.quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:00 schreef BUG80 het volgende:
[..]
2) Andere "goedkope" gitaren (bijvoorbeeld Stagg en Ibanez in de lage prijsklasse) zijn vaak beduidend minder
Die OLP hoor ik hele goede verhalen over, blijkbaar inderdaad een prima backup/beginnersgitaar!quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:35 schreef mando_diao het volgende:
[..]
ik vind juist de starterspaketten van ibanez veel beter een veelzijdiger dan de squier starterspaketten. voor zon 200 euro hebje al een ibanez die, lekker klinkt, maar nog belangrijker: een lekker makkelijk bespeelbare hals en fretbord heeft. de goedkoopste modellen van squier vind ik zeer matig.
maarja mijn favoriete low budget gitaar is nogsteeds de OLP mm1, een reissue van Van Halen's welbekende ernie ball/music man...speelt als een tierelier, kheb er vorig jaar ook eentje gekocht voor in de oefenruimte...heer-lijk
Op zich heb je gelijk, je moet het helemaal zelf weten wat je uitgeeft aan een gitaar; het is net wat je jezelf gunt. Aan de andere kant; een gitaar van zoveel geld moet toch ZEKER goed afgewerkt zijn. Een fabrieksgesneden ibanez van minder dan ¤ 700 vind jij nagenoeg geen afwerkfouten, neem een gibson uit het rek van ¤ 3500 en je ziet zoiets....quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Op zich maak je wel een punt, maar van blaasjes in de lak enzo gaat ie niet slechter klinken! Ik vind altijd dat als je op een gitaar speelt je moet kijken wat zo'n gitaar voor je waard moet zijn. Als je denkt, nou die 3500 is zeker gerechtvaardigd, dan moet je dat zeker doen, vind je dat van niet, dan doe je het niet!
Ja, zelfs al ben je 5 jaar bezig dan kannie nog wegvallen....quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:02 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens... Een van de eisen voor een beginnersgitaar is betaalbaarheid...
Daarmee valt toch een hele range van Fenders/Gibsons al weg!
Je hebt zeker fantastische MiM gitaren en mindere USA's. Ik hou echter niet van de TexMex single coil pickups die in de meeste MiM Fenders zitten, ik vind ze te dof en te weinig karakter hebben vergeleken met de pickups die in USA gitaren zitten.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:06 schreef Cynic het volgende:
Ik vind het zelf altijd zo'n geëmmer met lui die vinden dat "amerikanen" het beste zijn. Die dingen zijn alleen zo duur omdat de lonen daar veel hoger zijn, niet omdat ze noodzakelijkerwijs beter zijn...
Vergeet niet dat je naast de goedkoopste Squiers ook duurdere hebt, de Standard bijvoorbeeld. Die dingen zijn al veel beter.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:37 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ja, zelfs al ben je 5 jaar bezig dan kannie nog wegvallen....
Ik wil maar zeggen; mensen zeggen vaak als een beginner zich meldt van 'koop een (standaard) squier, geweldige dingen e.d.' terwijl ik vind ze altijd zo schraal als iets. Dan denk ik van wees nou ff reëel, goedkoper kan je ze niet krijgen man... en dáárbij vooral in lagere prijsklassen vertaalt elk prijsstijginkje zich snel in een qualiteitsstijging....
Dat mag ook wel eens gezegd worden als er iemand om een 'beginnersgitaar' vraagt!
Zo zou ik eerder een epi aanraden, muziekstijl onder voorbehoud, al was het alleen maar om het podiumbeeld met al die beginnende squierbandjes enigzins interessant te houden
ik zeg toch ook een standaard squiers, zon cheape, om zulke opmerkingen voor te zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:41 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je naast de goedkoopste Squiers ook duurdere hebt, de Standard bijvoorbeeld. Die dingen zijn al veel beter.
En standaard Epiphones vind ik niks, eerlijk gezegd. Ik heb wel eens op een Epiphone Deluxe gespeeld, die had een mooi geluid, maar die goedkopere versie klinkt met name clean niet zo mooi. Maar dat is mijn mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |