Nee.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:12 schreef no1uknow het volgende:
Nog 1 keertje dan
Vandaag even naar Feedback geweest, even wat gespeeld, en nu is mijn oog gevallen op de Epiphone G 400 (HC) deze dus; http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=24&CollectionID=3
Echt een prachtig dingetje, wat prachtig speelt.
Iemand ervaring met dit dingetje?
Ik heb 4 maanden op mijn fabrieks snaren gespeeld, en mijn beestje lag toen ook al ongeveer 6 maanden in de shopquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:57 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee.
Maar is het normaal dat je snaren breken als je hem net die dag gekocht hebt? Raad es wat er met mijnes gebeurde -_-'
Ik was een dag naar Feedback geweest, vol trots met mijn eerste gitaar thuisgekomen, ik probeer voor de eerste keer te stemmen, krakquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:57 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee.
Maar is het normaal dat je snaren breken als je hem net die dag gekocht hebt? Raad es wat er met mijnes gebeurde -_-'
lucky!quote:Op zaterdag 3 september 2005 17:37 schreef -Dries- het volgende:
Zo, vandaag deze gitaar gekocht:
[afbeelding]
Hij was goedkoop maar klinkt voorzover ik er verstand van heb, goed. Prima voor lessen dus.
Hier is ie in actie: (verwacht niet veel, ik speel pas een half jaar
http://media.putfile.com/jkl76
In Another one bites the dust zit een leuk funky ding en led zeppelin - travelling riverside blues is een smooth leuk nr wat niet zo moeilijk is om helemaal te leren.quote:Op zaterdag 3 september 2005 23:23 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ach boeie dat je snaren breken, heb je meteen een excuus om er een beter setje op te zetten. En gefeliciteerd met je nieuwe gitaar dries, klinkt goed, veel plezier ermee
Nu m'n vraag. Kan iemand hier mijn wansmaak helpen verbeteren?
Kijk, het zit zo, ik was laatst in de feedback een gitaar proberen voor iemand anders, en ik kwam weer eens tot de ontdekking dat ik alleen maar ongeïnspireerde powerchordriffjes en vergelijkbare dingen (harmonische stukje uit Angel of Death bijv.) kan. Zat zo'n andere gast van die koele funk/improv/gewone dingen te spelen. Soort van hendrix klinkende dingetjes.. blues... gewoon lichte muziek dus. Totaal niet mijn smaak maar het lijkt me vet om ook dat soort dingen te kunnen spelen!! Heeft iemand liedjes met van dit soort gepriegel? Ja, ik weet dat mijn beschijving übervaag is, maar waar ik dus niet op doel zijn van die kampvuurliedjes... die kan ik zelf wel verzinnen. Ik zoek geen specifieke beats dus ik wil alles wel proberen. Gesoleer op die ladders. De bluesvorm van soleren en niet de kirk hammett vorm
Dat was een flink staaltje hersenkots, ik ga het niet verbeteren of bewerken
Let vooral op doorsuizen als je de gitaar hard zet. Daarnaast moet je gitaren nooit bij feedback kopenquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:12 schreef no1uknow het volgende:
Nog 1 keertje dan
Vandaag even naar Feedback geweest, even wat gespeeld, en nu is mijn oog gevallen op de Epiphone G 400 (HC) deze dus; http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=24&CollectionID=3
Echt een prachtig dingetje, wat prachtig speelt.
Iemand ervaring met dit dingetje?
Wat is dat nou weer voor advies, dan zou die winkel er niet lang meer zijn, en je kan de gitaar toch ook zelf afstellen?quote:Op zondag 4 september 2005 13:34 schreef LordOfTheBoard het volgende:
[..]
Let vooral op doorsuizen als je de gitaar hard zet. Daarnaast moet je gitaren nooit bij feedback kopen. je krijgt em rechtstreeks uit de doos zonder enige afstelling e.d. Kijk eens bij Dirk Witte in Amsterdam, die is vaak maar een paar tientjes duurder maar dan stellen ze hem helemaal naar je wensen af.
Het is i.m.o. normaal dat, wanneer je een gitaar aanschaft, je nieuwe snaren erop krijgt en dat ze hem volledig naar jouw spel afstellen. Snaren die twee weken op een gitaar liggen, zonder bespeeld te worden, zijn naar de klote. Ze zijn dan wel niet gebroken, maar als je aan de achterkant van de dunnere snaren voelt, zul je voelen dat ze helemaal gecorrodeerd zijn.quote:Op zondag 4 september 2005 13:36 schreef Agiath het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor advies, dan zou die winkel er niet lang meer zijn, en je kan de gitaar toch ook zelf afstellen?
Koel, straks effe kijken. dankquote:Op zondag 4 september 2005 12:44 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
In Another one bites the dust zit een leuk funky ding en led zeppelin - travelling riverside blues is een smooth leuk nr wat niet zo moeilijk is om helemaal te leren.
Allebei het kijken naar waard imho.
quote:Op zondag 4 september 2005 21:28 schreef NASDAQbastardo het volgende:
He, die zag ik een paar dagen terug ook. Zo heb ik trouwens zelf ook leuke ideeën voor een nieuwe reeks fendergitaren, Fender Holocausters voor de wat zwaardere metalen
En het is nog een basgitaar ookquote:Op zondag 4 september 2005 21:15 schreef -Dries- het volgende:
Well, thats just plain sick.
He, die zag ik een paar dagen terug ook. Zo heb ik trouwens zelf ook leuke ideeën voor een nieuwe reeks fendergitaren, Fender Holocausters voor de wat zwaardere metalen
Ik heb ook een epiphone, bij mij braken die snaren ook nog weleens, vooral bij lomp opdrukken in combinatie met stevig slagspel.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:57 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee.
Ik zou gewoon een D akkoord spelen, en dan je duim gebruiken om de F# op de lage E te spelen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:07 schreef yootje het volgende:
Wat is de goede manier om D/F# te pakken?
Ik doe nu:
E 2: ringvinger
B 3: pink
G 2: middelvinger
D
A
E 2: wijsvinger
Maar dat zit totaal niet lekkerIs er een betere manier of moet ik gewoon oefenen?
1 2 3 4 5 6 | e|-2-| B|-3-| G|-2-| D|-4-| A|---| E|---| |
E 2: middelvingerquote:Op dinsdag 6 september 2005 11:07 schreef yootje het volgende:
Wat is de goede manier om D/F# te pakken?
Ik doe nu:
E 2: ringvinger
B 3: pink
G 2: middelvinger
D
A
E 2: wijsvinger
Maar dat zit totaal niet lekkerIs er een betere manier of moet ik gewoon oefenen?
wat een onzin!!quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:47 schreef rs1978 het volgende:
[..]
Ik heb ook een epiphone, bij mij braken die snaren ook nog weleens, vooral bij lomp opdrukken in combinatie met stevig slagspel.
Meestal komt dit door de brug-zadeltjes, die zijn te scherp. Ik heb het opgelost door heel fijn schuurpapier (liefst van dat grijze waterschuurpapier) dubbel te vouwen en dan met de rand voorzichtig in de groeven te vijlen. De snaren die er nu op zitten houden het al 3 jaar uit!
Ik heb ook een Epiphone, en heb er ook een beetje aan bij moeten schuren, waarschijnlijk zat er iets van een braampje ofzo.quote:Op dinsdag 6 september 2005 12:22 schreef Ibanez het volgende:
[..]
wat een onzin!!Ik mag toch hopen dat, als ik een gitaar koop van een beetje gerenomeerd merk, de brugzadeltjes netjes gepolijst van de fabriek af komen. Wanneer ik erachter zou komen dat ik er zelf aan moest schuren mocht ie zich die troep houden.
![]()
'als een liaan'quote:Trouwens; hoe zien snaren uit die al 3 jaar op een hals liggen????????Die moeten toch 'dof' klinken en zo gecorrodeerd zijn als het maar kan. De dunne snaren moeten toch zo grof zijn als een liaan.
Mocht je hem toch zonder je duim willen doen (brede hals, ofzo), zou ik toch eerderquote:Op dinsdag 6 september 2005 12:02 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
E 2: middelvinger
B 3: ringvinger
G 2: wijsvinger
D
A
E 2: duim
en dan heb je nog een pinkje over om daar pingeltjes mee te doen
1 2 3 4 5 6 | E 2 : pink B 3 : ringvinger G 2 : middelvinger D 0 A 0 E 2 : wijsvinger |
1 2 3 4 5 6 | E 2 : ringvinger B 3 : pink G 2 : middelvinger D 0 A 0 E 2 : wijsvinger |
Die Thinline in naturel is echt heel stoer... Maar de prijs is ook wel flink! Terecht want het is een te gekke gitaar: Ik durf em naast mijn 52 RI te leggen, vrijwel dezelfde hals, maar een heel ander (humbucker-)geluid!quote:Op maandag 29 augustus 2005 14:59 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment niet zo'n last van GAS doordat ik tevreden ben met wat ik heb (vertrouw nooit een gitarist die dit zegt)
Mocht ik ooit tegen een pot geld aanlopen dan lijkt zoiets me wel wat:
[afbeelding]
'72 Telecaster Deluxe
[afbeelding]
'72 Telecaster Thinline
Het liefst een Telecaster en met humbuckers, want die heb ik nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |