abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30234215
Zo, vandaag deze gitaar gekocht:

Hij was goedkoop maar klinkt voorzover ik er verstand van heb, goed. Prima voor lessen dus.

Hier is ie in actie: (verwacht niet veel, ik speel pas een half jaar

http://media.putfile.com/jkl76
pi_30238673
Nog 1 keertje dan

Vandaag even naar Feedback geweest, even wat gespeeld, en nu is mijn oog gevallen op de Epiphone G 400 (HC) deze dus; http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=24&CollectionID=3
Echt een prachtig dingetje, wat prachtig speelt.
Iemand ervaring met dit dingetje?
pi_30240228
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:12 schreef no1uknow het volgende:
Nog 1 keertje dan

Vandaag even naar Feedback geweest, even wat gespeeld, en nu is mijn oog gevallen op de Epiphone G 400 (HC) deze dus; http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=24&CollectionID=3
Nee.

Maar is het normaal dat je snaren breken als je hem net die dag gekocht hebt? Raad es wat er met mijnes gebeurde -_-'
pi_30242169
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:57 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Nee.

Maar is het normaal dat je snaren breken als je hem net die dag gekocht hebt? Raad es wat er met mijnes gebeurde -_-'
Ik heb 4 maanden op mijn fabrieks snaren gespeeld, en mijn beestje lag toen ook al ongeveer 6 maanden in de shop
pi_30242441
quote:

[..]

Nee.

Ik was een dag naar Feedback geweest, vol trots met mijn eerste gitaar thuisgekomen, ik probeer voor de eerste keer te stemmen, krak

Is normaal denk ik
  zaterdag 3 september 2005 @ 23:23:14 #181
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30244631
Ach boeie dat je snaren breken, heb je meteen een excuus om er een beter setje op te zetten . En gefeliciteerd met je nieuwe gitaar dries, klinkt goed, veel plezier ermee

Nu m'n vraag. Kan iemand hier mijn wansmaak helpen verbeteren ?

Kijk, het zit zo, ik was laatst in de feedback een gitaar proberen voor iemand anders, en ik kwam weer eens tot de ontdekking dat ik alleen maar ongeïnspireerde powerchordriffjes en vergelijkbare dingen (harmonische stukje uit Angel of Death bijv.) kan. Zat zo'n andere gast van die koele funk/improv/gewone dingen te spelen. Soort van hendrix klinkende dingetjes.. blues... gewoon lichte muziek dus. Totaal niet mijn smaak maar het lijkt me vet om ook dat soort dingen te kunnen spelen!! Heeft iemand liedjes met van dit soort gepriegel? Ja, ik weet dat mijn beschijving übervaag is, maar waar ik dus niet op doel zijn van die kampvuurliedjes... die kan ik zelf wel verzinnen. Ik zoek geen specifieke beats dus ik wil alles wel proberen. Gesoleer op die ladders. De bluesvorm van soleren en niet de kirk hammett vorm

Dat was een flink staaltje hersenkots, ik ga het niet verbeteren of bewerken
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  zondag 4 september 2005 @ 08:30:47 #182
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_30251576
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 17:37 schreef -Dries- het volgende:
Zo, vandaag deze gitaar gekocht:

[afbeelding]

Hij was goedkoop maar klinkt voorzover ik er verstand van heb, goed. Prima voor lessen dus.

Hier is ie in actie: (verwacht niet veel, ik speel pas een half jaar

http://media.putfile.com/jkl76
lucky!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_30255031
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 23:23 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ach boeie dat je snaren breken, heb je meteen een excuus om er een beter setje op te zetten . En gefeliciteerd met je nieuwe gitaar dries, klinkt goed, veel plezier ermee

Nu m'n vraag. Kan iemand hier mijn wansmaak helpen verbeteren ?

Kijk, het zit zo, ik was laatst in de feedback een gitaar proberen voor iemand anders, en ik kwam weer eens tot de ontdekking dat ik alleen maar ongeïnspireerde powerchordriffjes en vergelijkbare dingen (harmonische stukje uit Angel of Death bijv.) kan. Zat zo'n andere gast van die koele funk/improv/gewone dingen te spelen. Soort van hendrix klinkende dingetjes.. blues... gewoon lichte muziek dus. Totaal niet mijn smaak maar het lijkt me vet om ook dat soort dingen te kunnen spelen!! Heeft iemand liedjes met van dit soort gepriegel? Ja, ik weet dat mijn beschijving übervaag is, maar waar ik dus niet op doel zijn van die kampvuurliedjes... die kan ik zelf wel verzinnen. Ik zoek geen specifieke beats dus ik wil alles wel proberen. Gesoleer op die ladders. De bluesvorm van soleren en niet de kirk hammett vorm

Dat was een flink staaltje hersenkots, ik ga het niet verbeteren of bewerken
In Another one bites the dust zit een leuk funky ding en led zeppelin - travelling riverside blues is een smooth leuk nr wat niet zo moeilijk is om helemaal te leren.
Allebei het kijken naar waard imho.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_30256429
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:12 schreef no1uknow het volgende:
Nog 1 keertje dan

Let vooral op doorsuizen als je de gitaar hard zet. Daarnaast moet je gitaren nooit bij feedback kopen . je krijgt em rechtstreeks uit de doos zonder enige afstelling e.d. Kijk eens bij Dirk Witte in Amsterdam, die is vaak maar een paar tientjes duurder maar dan stellen ze hem helemaal naar je wensen af.
pi_30256511
quote:
Op zondag 4 september 2005 13:34 schreef LordOfTheBoard het volgende:

[..]

Let vooral op doorsuizen als je de gitaar hard zet. Daarnaast moet je gitaren nooit bij feedback kopen . je krijgt em rechtstreeks uit de doos zonder enige afstelling e.d. Kijk eens bij Dirk Witte in Amsterdam, die is vaak maar een paar tientjes duurder maar dan stellen ze hem helemaal naar je wensen af.
Wat is dat nou weer voor advies, dan zou die winkel er niet lang meer zijn, en je kan de gitaar toch ook zelf afstellen?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_30256770
quote:
Op zondag 4 september 2005 13:36 schreef Agiath het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor advies, dan zou die winkel er niet lang meer zijn, en je kan de gitaar toch ook zelf afstellen?
Het is i.m.o. normaal dat, wanneer je een gitaar aanschaft, je nieuwe snaren erop krijgt en dat ze hem volledig naar jouw spel afstellen. Snaren die twee weken op een gitaar liggen, zonder bespeeld te worden, zijn naar de klote. Ze zijn dan wel niet gebroken, maar als je aan de achterkant van de dunnere snaren voelt, zul je voelen dat ze helemaal gecorrodeerd zijn.

Daarbij kun je meestal ook nog, een 2 tal maanden na aankoop, de gitaar terugbrengen om hem na te laten stellen. *gratis*

Ik stel mijn gitaren ook helemaal zelf af, maar intoneren en dat soort dingen laat ik toch liever over aan iemand die daar de hele dag mee bezig is.

Dit is zo'n beetje de manier van werken bij de zaak waar ik hem koop.

*trouwens, de gitaar die je koopt krijg je sowieso niet direct mee naar huis*
In The Presence Of Enemies!
  zondag 4 september 2005 @ 14:24:15 #187
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30257773
quote:
Op zondag 4 september 2005 12:44 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

In Another one bites the dust zit een leuk funky ding en led zeppelin - travelling riverside blues is een smooth leuk nr wat niet zo moeilijk is om helemaal te leren.
Allebei het kijken naar waard imho.
Koel, straks effe kijken. dank
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_30260058
quote:
Op zondag 4 september 2005 08:30 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

lucky!
*geeft koekje*

pi_30269611
Fucking vibrato's
  zondag 4 september 2005 @ 21:08:28 #190
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_30269771
feest
pi_30269951
quote:
Op zondag 4 september 2005 21:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[afbeelding]
Dude
pi_30270007
Well, thats just plain sick.
  zondag 4 september 2005 @ 21:28:05 #193
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30270361
He, die zag ik een paar dagen terug ook . Zo heb ik trouwens zelf ook leuke ideeën voor een nieuwe reeks fendergitaren, Fender Holocausters voor de wat zwaardere metalen
  zondag 4 september 2005 @ 21:56:28 #194
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_30271245
quote:
Op zondag 4 september 2005 21:28 schreef NASDAQbastardo het volgende:
He, die zag ik een paar dagen terug ook . Zo heb ik trouwens zelf ook leuke ideeën voor een nieuwe reeks fendergitaren, Fender Holocausters voor de wat zwaardere metalen
feest
  zondag 4 september 2005 @ 22:07:19 #195
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30271601
quote:
Op zondag 4 september 2005 21:15 schreef -Dries- het volgende:
Well, thats just plain sick.
En het is nog een basgitaar ook
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 4 september 2005 @ 22:26:22 #196
71333 BUG80
Stop making sense
pi_30272281
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:07 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Aha, compensatie
  maandag 5 september 2005 @ 07:58:04 #197
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_30279934
quote:
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_30313449
quote:

[..]

Nee.

Ik heb ook een epiphone, bij mij braken die snaren ook nog weleens, vooral bij lomp opdrukken in combinatie met stevig slagspel.

Meestal komt dit door de brug-zadeltjes, die zijn te scherp. Ik heb het opgelost door heel fijn schuurpapier (liefst van dat grijze waterschuurpapier) dubbel te vouwen en dan met de rand voorzichtig in de groeven te vijlen. De snaren die er nu op zitten houden het al 3 jaar uit!
pi_30313782
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:07 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

wat is er mis met bassen?
pi_30313891
Wat is de goede manier om D/F# te pakken?

Ik doe nu:

E 2: ringvinger
B 3: pink
G 2: middelvinger
D
A
E 2: wijsvinger

Maar dat zit totaal niet lekker Is er een betere manier of moet ik gewoon oefenen?
pi_30314846
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 11:07 schreef yootje het volgende:

Ik doe nu:

D
A

Maar dat zit totaal niet lekker Is er een betere manier of moet ik gewoon oefenen?
Ik zou gewoon een D akkoord spelen, en dan je duim gebruiken om de F# op de lage E te spelen.

Je kan natuurlijk ook de F# een octaaf hoger spelen:
1
2
3
4
5
6
e|-2-|
B|-3-|
G|-2-|
D|-4-|
A|---|
E|---|

Die F# speel je bijvoorbeeld met je pink (die je toch niet gebruikt bij een D-akkoord)

edit_
Of een barre op de 2e fret en de D (3e fret, 2e snaar) kan je dan fretten met bijv je middel- of ringvinger)
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:02:52 #202
47781 Jorikjet
pi_30315547
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 11:07 schreef yootje het volgende:

Ik doe nu:

D
A

E 2: middelvinger
B 3: ringvinger
G 2: wijsvinger
D
A
E 2: duim

en dan heb je nog een pinkje over om daar pingeltjes mee te doen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_30316149
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:47 schreef rs1978 het volgende:

[..]

Ik heb ook een epiphone, bij mij braken die snaren ook nog weleens, vooral bij lomp opdrukken in combinatie met stevig slagspel.

Meestal komt dit door de brug-zadeltjes, die zijn te scherp. Ik heb het opgelost door heel fijn schuurpapier (liefst van dat grijze waterschuurpapier) dubbel te vouwen en dan met de rand voorzichtig in de groeven te vijlen. De snaren die er nu op zitten houden het al 3 jaar uit!
wat een onzin!! Ik mag toch hopen dat, als ik een gitaar koop van een beetje gerenomeerd merk, de brugzadeltjes netjes gepolijst van de fabriek af komen. Wanneer ik erachter zou komen dat ik er zelf aan moest schuren mocht ie zich die troep houden.

Trouwens; hoe zien snaren uit die al 3 jaar op een hals liggen???????? Die moeten toch 'dof' klinken en zo gecorrodeerd zijn als het maar kan. De dunne snaren moeten toch zo grof zijn als een liaan.
In The Presence Of Enemies!
pi_30316410
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:22 schreef Ibanez het volgende:

[..]

wat een onzin!! Ik mag toch hopen dat, als ik een gitaar koop van een beetje gerenomeerd merk, de brugzadeltjes netjes gepolijst van de fabriek af komen. Wanneer ik erachter zou komen dat ik er zelf aan moest schuren mocht ie zich die troep houden.
Ik heb ook een Epiphone, en heb er ook een beetje aan bij moeten schuren, waarschijnlijk zat er iets van een braampje ofzo.
quote:
Trouwens; hoe zien snaren uit die al 3 jaar op een hals liggen???????? Die moeten toch 'dof' klinken en zo gecorrodeerd zijn als het maar kan. De dunne snaren moeten toch zo grof zijn als een liaan.
'als een liaan'
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:31:38 #205
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_30316423
quote:
pi_30316667
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:02 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

E 2: middelvinger
B 3: ringvinger
G 2: wijsvinger
D
A
E 2: duim

en dan heb je nog een pinkje over om daar pingeltjes mee te doen
Mocht je hem toch zonder je duim willen doen (brede hals, ofzo), zou ik toch eerder
1
2
3
4
5
6
E  2 : pink
B  3 : ringvinger
G  2 : middelvinger
D  0
A  0
E  2 : wijsvinger

doen dan
1
2
3
4
5
6
E  2 : ringvinger
B  3 : pink
G  2 : middelvinger
D  0
A  0
E  2 : wijsvinger

Kwestie van smaak... 't is beiden vrij ongemakkelijk.

Maar de methode met de duim is de meest gangbare. Je kan D/F# trouwens bijna altijd in plaats van de normale D spelen. Omdat je bij D/F# geen snaren per ongeluk foutief kan raken, kan je er lekker op los rammen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30317941
zo kan het natuurlijk ook:

1e----x
2B----7
3G----7
4D----7
5A----9
6E----x
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:10:39 #208
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_30319644
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:59 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ik heb op dit moment niet zo'n last van GAS doordat ik tevreden ben met wat ik heb (vertrouw nooit een gitarist die dit zegt )

Mocht ik ooit tegen een pot geld aanlopen dan lijkt zoiets me wel wat:

[afbeelding]
'72 Telecaster Deluxe

[afbeelding]
'72 Telecaster Thinline

Het liefst een Telecaster en met humbuckers, want die heb ik nog niet.
Die Thinline in naturel is echt heel stoer... Maar de prijs is ook wel flink! Terecht want het is een te gekke gitaar: Ik durf em naast mijn 52 RI te leggen, vrijwel dezelfde hals, maar een heel ander (humbucker-)geluid!
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:16:19 #209
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30323729

(knoppen e.d. niet nodig. die staan toch altijd op 10. alle humbuckers werken tegelijkertijd)
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:24:35 #210
47781 Jorikjet
pi_30324044
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')