http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=263&Itemid=74quote:Den Haag laf tegen islamitisch extremisme
De afgelopen jaren is de wereld herhaaldelijk opgeschrikt door barbaarse aanslagen gepleegd door islamitische extremisten in onder andere New York, Bali, Tunesië, Madrid en laatstelijk Londen. Nederland zal zeker een volgend doelwit zijn. Maar het gebrek aan gevoel van urgentie bij de politieke elite in regering en Kamer is stuitend.
Het gegeven dat alle fracties in de Kamer onlangs een verzoek van ondergetekende van tafel veegden om direct na de vorige aanslagen in Londen van 7 juli het reces te onderbreken om met het kabinet te overleggen over de mogelijke gevolgen voor Nederland, is slechts een voorbeeld daarvan. Het is vooral niet te verkroppen dat er volgens minister Remkes van Binnenlandse Zaken in Nederland tientallen terroristische netwerken actief zijn, maar dat de politieke wil ontbreekt om de honderden extremisten die bij de AIVD bekend zijn en ook door deze organisatie gevolgd worden, preventief op te pakken en te detineren. Blijkbaar moet er in ons land eerst een aanslag worden gepleegd, voordat gedaan wordt wat nodig is.
Opvallend is ook dat terrorisme en islam zorgvuldig gescheiden worden door de politieke elite, terwijl bijna alle terroristische aanslagen wel degelijk door moslims worden uitgevoerd. Ontkend wordt dat de islam het grootste gevaar van deze tijd is. Politici, bestuurders en opiniemakers buitelen over elkaar heen in een kramp van politieke correctheid. Telkens weer wordt benadrukt dat er toch echt geen sprake is van een botsing der culturen, dat het zeker niet gaat om de islam als religie en dat terroristen die zeggen in de naam van de islam te handelen, die religie ten onrechte voor hun abjecte doelen misbruiken. Alle goede bedoelingen die hieraan ongetwijfeld ook deels ten grondslag liggen ten spijt, is deze reactie vooral het zoveelste bewijs van angst en onvermogen om een lastig probleem eerlijk te benoemen, te analyseren en op te lossen.
De Nederlandse burger is echter niet gek. Hoe meer de islam als oorzaak van problemen in onze samenleving door politici wordt gebagatelliseerd, hoe minder de burger zich gerepresenteerd voelt en herkent in politiek en media. Het gros van de Nederlandse is de problemen die de islam veroorzaakt spuugzat, en wil dat problemen serieus worden aangepakt. De burger heeft genoeg van de halfzachte methodes van deze regering en roept om zakelijkheid en daadkracht. Naast de problemen met islamitisch extremisme is het probleem van straatterreur, huiselijk geweld, eerwraak, uitkeringsafhankelijkheid en criminaliteit helaas in grotere mate verbonden aan mensen van islamitische dan van niet-islamitische afkomst. Dat is geen stemmingmakerij, dat zijn de feiten.
Waarom is de islam wel degelijk ook als religie een groot maatschappelijk probleem? Het begin van het antwoord op deze vraag is zoals zo vaak te vinden in de geschiedenis. Het belangrijkste verschil tussen de islamitische religie en de op joods-christelijke religie gestoelde westerse cultuur is de scheiding van kerk en staat en dus van vrijheid. Waar in de christelijke leer het aardse gezag losstaat van het religieuze gezag, is voor de islam de profeet Mohammed ook staatsman en veldheer.
De islam en de landen waar de islam de dominante religie is, hebben nooit een Verlichting meegemaakt zoals Europa in de 16e-18e eeuw die heeft gekend. Hierdoor is er in Europa een manier van denken ontstaan die de geest heeft losgemaakt van de strenge doctrines van het geloof.
Deze vrijheid heeft geleid tot grote wetenschappelijke, maatschappelijke en artistieke vernieuwingen. En zolang een vergelijkbare verlichting niet plaatsvindt binnen de islam, is het pure illusiepolitiek dat met de islam en haar volgelingen op gelijke voet kan worden gecommuniceerd of samengewerkt. Democratie en vrijheid zijn geen idealen die binnen de Islam passen, integendeel: Democratie en islam zijn onverenigbaar. Vele moslims kunnen en willen onze (vrije) manier van leven dan ook niet begrijpen of accepteren, omdat dat lijnrecht tegen hun geloof ingaat. En dat geloof is de heersende doctrine.
De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden. Maar het probleem moet eerst beheersbaar worden. Daartoe zal het recht op migratie naar Nederland drastisch moeten worden beperkt. Het gegeven dat hier in 1993 566.000 moslims woonden en in 2004 maar liefst 944.000, is veelzeggend: de immigratie uit niet-westerse landen moet de komende jaren geheel worden verboden. Dus ook een volledige stop op gezinsvorming en –hereniging uit landen als Marokko of Turkije.
Criminaliteit dient harder te worden aangepakt. Dat geldt uiteraard zowel voor autochtonen als voor allochtonen, maar gelet op de oververtegenwoordiging van allochtonen –niet zelden personen van Marokkaanse afkomst- is dit een relevant gegeven. Hoge minimumstraffen moeten worden ingevoerd, taakstraffen voor geweldsdelicten en vervroegde invrijheidsstelling afgeschaft. Vreemdelingen met een verblijfsvergunning dienen al na één keer voor een misdrijf te zijn veroordeeld, het land te verlaten. Ook zullen denaturalisatie en uitzetting voor mensen met een dubbele nationaliteit veel sneller mogelijk worden. Geen naturalisatiedag maar een denaturalisatiedag is wat nodig is. De bouw van megalomane moskeeën zoals in Rotterdam en Leiden dient te worden verboden en radicale moskeeën gesloten. Het is een gotspe dat dit nog niet is gebeurd. Ook wordt preken in de Nederlandse taal in moskeeën wettelijk verplicht gesteld. Het aantrekken van imams uit het buitenland wordt meteen verboden.
De analyse is helder, we hebben een groot probleem met de islam, ook in Nederland. De oplossing is ook niet zo gecompliceerd; wat ontbreekt is politieke lef en gevoel van urgentie. Immigratie uit islamitische landen moet worden verboden. We moeten leren intolerant te zijn tegen de intoleranten, op straat, in de moskee en in de rechtbank. We moeten haat en geweld van terroristen beantwoorden met uitsluiting en intolerantie en laten zien wie de baas is in Nederland.
Geert Wilders heeft nog steeds niet door dat het legaliteitsbeginsel in het strafrecht ook in Nederland geldt?quote:maar dat de politieke wil ontbreekt om de honderden extremisten die bij de AIVD bekend zijn en ook door deze organisatie gevolgd worden, preventief op te pakken en te detineren.
Daarop zal het antwoord zijn "De wet kan veranderd worden".quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:08 schreef _-_--___-_-_-__- het volgende:
Geert Wilders heeft nog steeds niet door dat het legaliteitsbeginsel in het strafrecht ook in Nederland geldt?Zolang zij geen wet overtreden hebben zijn ze niet strafbaar, zo simpel is het.
Eens, althans, dat hoop ik van ganser harte en zoniet dan emigreer ik. Een land waarin Geert Wilders de macht heeft is geen land waar ik wil wonen.quote:Verder ben ik het met commentaar van TS eens. Alleen zal ik nooit concluderen dat Geert W. een grote bedreiging is, aangezien ik het Nederlandse vertrouw dat ze Geert W. nooit meer dan vijf zetels zal bezorgen.
Je hebt niks gemist.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik ben gestopt met lezen toen de woorden politieke correctheid genoemd werden. Toen ben ik boven de plee gaan hangen.
Waar moeten we ons op voorbereiden?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:19 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
Nederland wordt wakker en bereid je voor !!!!!!
Voorbereiding tot misdrijven is al strafbaar bij ernstige misdrijven. Wat wil je nog meer strafbaar stellen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:17 schreef Tijger_m het volgende:
Daarop zal het antwoord zijn "De wet kan veranderd worden".
Niet dat ik het eens ben met deze knaap, maar vrees wel dat hij gelijk gaat krijgen. Je zag het met Fortuyn, als de omstandigehden daar zijn (grote aanslag op Nederlandse bodem en een charismatische politicus) dan hobbelt Nederland gewoon achter een ultra rechtse aap aan en dan zijn moslims al snel de sjaak...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:19 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
wacht maar tot het goed raak is in nederland.
en je zelf in je familiekring gaat mee maken dat er iemand overleden is door een terror aanslag .
dan piepen jullie wel anders........
en dat het gaat gebeuren daar kan je gif op nemen .![]()
ik zal wel een doom denker zijn , laten we hopen dat ik het mis heb.![]()
Dat is bij ons al gebeurd, alleen zeer domme en trieste mensen houden mensen die niets misdaan hebben daarvoor verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:19 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
en je zelf in je familiekring gaat mee maken dat er iemand overleden is door een terror aanslag .
Als het gebeurt dan gebeurt het, ik blijf gewoon leven zoals ik dat nu ook doe, iedere andere keuze is de terroristen geven wat ze willen.quote:en dat het gaat gebeuren daar kan je gif op nemen .![]()
Ik? Niets maar lees dit forum maar eens door, het gamma loopt van deportatie van moslims tot het verbieden van de islam in Nederland en dat soort zaken.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:24 schreef _-_--___-_-_-__- het volgende:
[..]
Voorbereiding tot misdrijven is al strafbaar bij ernstige misdrijven. Wat wil je nog meer strafbaar stellen?
'stuitend'quote:Maar het gebrek aan gevoel van urgentie bij de politieke elite in regering en Kamer is stuitend.
Ik ga daar niet naar leven.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:19 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
Je lijkt anders erg enthousiastquote:en dat het gaat gebeuren daar kan je gif op nemen .![]()
laten we hopen dat ik het mis heb.![]()
Een van onze eigen extremistjes.quote:
ja hallo liever niet hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
'stuitend'
[..]
Ik ga daar niet naar leven.
[..]
Je lijkt anders erg enthousiast
Uiteraard, kameraad Verbal, maar dat waren wij toch al lang?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:37 schreef Verbal het volgende:
Ik heb gisteren een stel Marokkanen de weg gewezen... ben ik nu een collaborateur?
V.
Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat de heer Wilders de complete islam hierop aanspreekt, geen uitzonderingen, de complete islam! Natuurlijk is het zo dat de islam de laatste tijd voor een grote oproer heeft gezorgt, mede te danken aan de extremistische 'tak' van de islam. Echter, wat hij vergeet is dat de meerderheid dit extremistische gedrag niet goedkeurd.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:34 schreef Mirage het volgende:
tsja.. ik ben heel ruimdenkend, maar sinds ik in Rotterdam woon kan ik me dit soort denkbeelden heel goed indenken.
En zeg nou zelf.... werkt het niet al zo op andere gebieden ?
"vaak problemen met Londsdale jeugd"= > Londsdale jeugd wordt geweerd
"problemen op het schoolplein buiten schooltijden werden vaak veroorzaakt door oudere tieners" => jeugd boven de 14 mag niet op het schoolplein komen buiten schooltijden.
"In de discotheek waar ik vroeger kwam waren vaak problemen rondom gasten uit een bepaalde naburig gelegen stad" => die bussen werden geweigerd !
Ik zie dus niet waarom dit soort zaken overal op kleinere schaal toegepast mogen worden en zodra het woord Islam valt begint iedereen te steigeren.
praat je met die gasten , nodig ze uit op de koffie manquote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uiteraard, kameraad Verbal, maar dat waren wij toch al lang?![]()
Fighting for peace is like fucking for virginityquote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:39 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
[..]
mijn motto
sic vic pacem parabellum "If you want PEACE, prepare for WAR!"
Krijg vanavond nog een moslim op visite die net terug is uit Londen en die gaat vast en zeker een mooie espresso lungo van mij krijgen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:41 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
praat je met die gasten , nodig ze uit op de koffie man
Waarom? Nodig jij iedereen die de weg vraagt uit op de koffiequote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:41 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
[..]
praat je met die gasten , nodig ze uit op de koffie man
![]()
In diezelfde optiek moeten alle supporters uit voetbalstadions geweerd worden om zo het voetbalvandalisme binnen stadions onmogelijk te maken, om maar eens iets te noemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:34 schreef Mirage het volgende:
tsja.. ik ben heel ruimdenkend, maar sinds ik in Rotterdam woon kan ik me dit soort denkbeelden heel goed indenken.
En zeg nou zelf.... werkt het niet al zo op andere gebieden ?
"vaak problemen met Londsdale jeugd"= > Londsdale jeugd wordt geweerd
"problemen op het schoolplein buiten schooltijden werden vaak veroorzaakt door oudere tieners" => jeugd boven de 14 mag niet op het schoolplein komen buiten schooltijden.
"In de discotheek waar ik vroeger kwam waren vaak problemen rondom gasten uit een bepaalde naburig gelegen stad" => die bussen werden geweigerd !
Ik zie dus niet waarom dit soort zaken overal op kleinere schaal toegepast mogen worden en zodra het woord Islam valt begint iedereen te steigeren.
Het is bijna niet mogelijk om het kaf van de koren te scheiden... als je jezelf wilt beschermen zal je dus alles moeten weren.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:40 schreef boyv het volgende:
[..]
Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat de heer Wilders de complete islam hierop aanspreekt, geen uitzonderingen, de complete islam! Natuurlijk is het zo dat de islam de laatste tijd voor een grote oproer heeft gezorgt, mede te danken aan de extremistische 'tak' van de islam. Echter, wat hij vergeet is dat de meerderheid dit extremistische gedrag niet goedkeurd.
Wel is het zo dat een redelijk groot deel van de islamieten in de Westerse Wereld bepaalde dingen wilt veranderen. Is dit een probleem? Nee! Je mag best iets proberen te veranderen, daar heb je het recht toe zolang je het legaal doet. Wat is dan het probleem? Verandering van de cultuur ed.? Volgens mij ligt dat probleem niet bij de islam of bij andere allochtonen, maar bij de mentaliteit van de autochtonen zelf. De autochtonen passen zich zelf aan, en zoiets begint al als je een "boks" geeft aan een vriend in plaats van gewoon een hand om hem te begroeten. Als je tegen deze verandering bent, dan moet je daar ook niet aan toegeven.
Tuurlijk is het geen ideale situatie en het is zeker niet wat ik zou willen zien.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:45 schreef _-_--___-_-_-__- het volgende:
[..]
In diezelfde optiek moeten alle supporters uit voetbalstadions geweerd worden om zo het voetbalvandalisme binnen stadions onmogelijk te maken, om maar eens iets te noemen.
Dat er met bovenstaande punten een deel van de vrijheid van deze burgers is weggenomen klopt, en het was ook niet gebeurd als ik het aan mij gelegen zou hebben, het zijn echter wel minder vergaande maatregelen die op een veel kleinere schaal worden genomen.
Dus omdat een relatief kleine (procentueel gezien) groep zich extremistisch bezighoud in naam van de islam, moet de hele islam maar verafschuwd worden? Dat is wel heel makkelijk. Ik heb het ook niet zo op de islam, dat geef ik eerlijk toe, maar om een simpele islamiet die zijn leven leidt zoals hij dat wil en daar niemand last mee geeft te vergelijken met een malloot die een bomaanslag pleegt, dat vind ik wel erg ver gaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het is bijna niet mogelijk om het kaf van de koren te scheiden... als je jezelf wilt beschermen zal je dus alles moeten weren.
Nét als dat ze de Londsdale juegd uit mijn vorige post niet individueel ene psychologische test afnemen om te bepalen of ze wel of gene toegang krijgen.
Net als dat ze de 14 plussers niet opwachten bij het schoolplein om ze stuk voor stuk na te trekken ivm eerder gepleegd geweld/ vandalisme..
nee, als er ene groot probleem is met een bepaalde groep, dan weer je ze allemaal in veel gevallen.
Niet omdat je wat tegen de Islam hebt, maar omdat je ervaren! hebt dat het mis gaat als je jezelf niet beschermt.
Nu praat ik niet voor Wilders, maar puur voormijzelf en hoe ik erover denk.
verafschuwen is wat anders dan jezelf beschermen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:49 schreef boyv het volgende:
[..]
Dus omdat een relatief kleine (procentueel gezien) groep zich extremistisch bezighoud in naam van de islam, moet de hele islam maar verafschuwd worden? Dat is wel heel makkelijk. Ik heb het ook niet zo op de islam, dat geef ik eerlijk toe, maar om een simpele islamiet, die zijn leven leidt zoals hij dat wil en daar niemand last mee geeft, te vergelijken met een malloot die een bomaanslag pleegt vind ik wel erg ver gaan.
Relatief klein in percentages maar het veroorzaakt een partij leed in de wereld (en waarschijnlijk binnenkort ook in Nederland) die z'n weerga niet kent. Het gaat mij er niet om hoeveel het er zijn maar om hoeveel leed ze veroorzaken en dat is teveel om te denken 'ach het zijn er maar een paar'.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:49 schreef boyv het volgende:
Dus omdat een relatief kleine (procentueel gezien) groep zich extremistisch bezighoud in naam van de islam, moet de hele islam maar verafschuwd worden? Dat is wel heel makkelijk. Ik heb het ook niet zo op de islam, dat geef ik eerlijk toe, maar om een simpele islamiet die zijn leven leidt zoals hij dat wil en daar niemand last mee geeft te vergelijken met een malloot die een bomaanslag pleegt, dat vind ik wel erg ver gaan.
Emigreren. Naar Zweden. Is bijna tweehonderd oorlogsvrij en kent niet of nauwelijk terreur, op een moord op een minister na dan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:24 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Terreur dus. Echter, hoe moeten we ons voorbereiden?
Absoluut - het leed is relatief verschrikkelijk en de impact is relatief enorm. Juist daarom moet je zorgen dat niet de hele groep aan wordt gekeken op de misdaad van enkelen. Als je dat wel doet dan heeft die grote groep er steed minder belang bij zich volgens de maatstaven te gedragen en is de kans op radicalisering groter.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:19 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Relatief klein in percentages maar het veroorzaakt een partij leed in de wereld (en waarschijnlijk binnenkort ook in Nederland) die z'n weerga niet kent. Het gaat mij er niet om hoeveel het er zijn maar om hoeveel leed ze veroorzaken en dat is teveel om te denken 'ach het zijn er maar een paar'.
De vraag is dan hoe we de gemiddelde moslim zover gaan krijgen dat ze terreurinformatie door gaan spelen naar de AIVD.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:29 schreef SCH het volgende:
De extreme islam, de terreur, de politieke islamistische stroming waar dit soort geweld wordt verheerlijkt, daar moet het over gaan - daar moet de strijd tegen gevoerd worden, met man en macht en met behulp van moslims die wel eens van onschatbare waarde kunnen zijn om die strijd te winnen. Laten we hen daarom niet van ons vervreemden.
Hoe zou dat komen denk je ?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:30 schreef Tafkahs het volgende:
mijn complimenten dat je het hele stuk hebt overgeschreven, M.
Wilders is inderdaad een gevaar. Gelukkig slaat de kunstmatig in leven gehouden drama van Wilders niet aan. Met de Europese grondwetcampagne hebben we allemaal kunnen zien dat mits er een camera bij staat, er verdomd weinig over is gebleven van het gevoel van onveiligheid van onze gedoodverfde kroonprins van het extreem rechtse gedachtengoed.
Vaak heb ik de ijdele hoop dat Wilders vanuit een bepaalde naiviteit zijn uitspraken doet en dat het gewoon onmogelijk is om de fundamenten van zijn borrelpraat die hij voorstelt te blijven stutten. Immers, er is nog altijd zoiets als het naleven van de wet en dat staat boven alle partijprogramma's..
Zonder enige twijfel ga ik er van uit dat hij zijn grootste achterban zal vinden in Rotterdam, waar nog meer van zulk allooi onder de noemer 'leefbaar' met de scepter kan zwaaien. Gelukkig kunnen we nu nog registreren dat het eigenlijk best wel vreemd is dat huizen gewoon worden binnengevallen zonder dat daar een directe aanleiding voor bestaat.
Helemaal mee eensquote:Toen Tom de Graaff met het boekje van Anne Frank begon te zwaaien, had hij daar beter drie jaar mee kunnen wachten; Geert Wilders is een rechtse extremist die een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.
Meeste Britse moslims fel tegen aanslagenquote:De Westerse samenleving is misschien niet perfect, maar moslims moeten er mee leren leven en niet proberen deze te beëindigen, scoorde 56%.
De Westerse samenleving is decadent en immoreel en moslims moeten proberen dat te beëindigen, maar niet met geweld, scoorde 31%.
De Westerse samenleving is decadent en immoreel en moslims moeten proberen dat te beëindigen, desnoods met geweld, scoorde 1%.
Geert Wilders is de grootste homo van Europa, liever 100x Wilders dan 1x k*t Marokkaan, en vooral eentje die om de minste op fora komt jankenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:00 schreef Monidique het volgende:
Een column van Geert Wilders die gisteren in het NRC stond:
[..]
...veel shoarma geblaat...
Geert Wilders is een rechtse extremist die een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.
Dat heeft met grotestedenbeleid te maken. Als je ergens geen onderhoud aan pleegt, dan gaat het vanzelf een keer stuk.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:38 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen denk je ?
Welke bevolkingsgroep vind je véél in Rotterdam ?
Gaat er geen belletje rinkelen als de mensen die het meest met betreffende groep in aanraking komen zich achter Wilders/ Pim personen scharen ?
In Engeland gebeurt dat volop en dat hoeft hier ook niet zo'n probleem te zijn. Je doet het in ieder geval niet door ze min of meer mede verantwoordelijk te maken zoals Wilders doet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
De vraag is dan hoe we de gemiddelde moslim zover gaan krijgen dat ze terreurinformatie door gaan spelen naar de AIVD.
Ok, die is er volgens mij helemaal niet. Er is wel een link tussen tussen etniciteit en criminaliteit maar dat is heel wat anders.quote:Overigens is de link tussen moslim en criminaliteit er niet direct
Laten we het dan beperken tot die groep.quote:Als je daarbij dan nog betrekt dat er moslims zijn die op basis van de Islam de hele westerse wereld verdorven vinden
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:41 schreef Mrln het volgende:
[..]
Geert Wilders is de grootste homo van Europa
Ehm, zie je jezelf nu als vergelijkingsmateriaalquote:
Ik vind het ietwat beledigend voor homo's om hen in een vergelijking met zo'n brulboei te gebruiken.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ehm, zie je jezelf nu als vergelijkingsmateriaal![]()
Ik denk dat Joden van Geert Wilders minder te vrezen hebben dan van Moslims.quote:Toen Tom de Graaff met het boekje van Anne Frank begon te zwaaien, had hij daar beter drie jaar mee kunnen wachten; Geert Wilders is een rechtse extremist die een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.
Ik ken persoonlijk een aantal Joden, en weet dat die op Wilders stemmen, aangezien hij de enige is die hun grootste vijand (de Islam) nog een beetje kan afremmen. Volgens het CBS zijn er over 10 jaar namelijk erg veel moslims hier, maar dan woon ik al ergens anders.quote:Het belangrijkste verschil tussen de islamitische religie en de op joods-christelijke religie gestoelde westerse cultuur is de scheiding van kerk en staat en dus van vrijheid.
Wat een laffe hit'n'run stemquote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:49 schreef Mr.Spock het volgende:
[..]
Ik denk dat Joden van Geert Wilders minder te vrezen hebben dan van Moslims.
Dat geld overigens ook voor homo's.....
ik quote uit je eigen stukje:
[..]
Ik ken persoonlijk een aantal Joden, en weet dat die op Wilders stemmen, aangezien hij de enige is die hun grootste vijand (de Islam) nog een beetje kan afremmen. Volgens het CBS zijn er over 10 jaar namelijk erg veel moslims hier, maar dan woon ik al ergens anders.
Minderheden hebben juist heel veel te vrezen van mensen als Wilders. Dat soort zondebokdenken is heel gevaarlijk, juist ook voor andere minderheden.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:49 schreef Mr.Spock het volgende:
[..]
[..]
Ik ken persoonlijk een aantal Joden, en weet dat die op Wilders stemmen, aangezien hij de enige is die hun grootste vijand (de Islam) nog een beetje kan afremmen. Volgens het CBS zijn er over 10 jaar namelijk erg veel moslims hier, maar dan woon ik al ergens anders.
Ik ben benieuwd wat hij in petto heeft voor Bea, een oud-klasgenoot van me, opgegroeid in een gereformeerd gezin op een Drentse boerderij, ze noemt zichzelf nu Nora en heeft 4 kinderen samen met haar Algerijnse man. Is zij ook verantwoordelijk voor de terreuraanslagen? Op welke manier moet zij minder vrijblijvend worden behandeld? Ze heeft een baan, ze betaalt belasting en houdt zich bij mijn weten niet met illegale activiteiten bezig. Wat wil Geert met dit soort mensen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:54 schreef Sidekick het volgende:
Ik vraag me af wat nu precies een minder vrijblijvende behandeling inhoudt volgens Geert Wilders. Het lijkt me dat hij het heeft over de behandeling vanuit de overheid richting moslims, en niet burgers onderling. Maar op wat voor punten wil hij, vanuit de overheid, moslims anders behandelen? "Minder vrijblijvend". Het is vaag, en ik vrees nu al de fascistische maatregelen die gaan volgen wanneer Wilders het wel concreet maakt. Hij heeft het namelijk niet meer alleen over terroristen of criminelen, maar over de moslims in het algemeen, enkel omdat ze geen Verlichting hebben meegemaakt. Wilders heeft die Verlichting ook niet meegemaakt, zowel letterlijk als inhoudelijk in de zin waar de Verlichting namelijk voor staat. Dat is het nieuwe egocentriche denken van de Nieuwe Politiek.
Waarom mag dat met voetbal-supporters en lonsdalers dan wel?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Absoluut - het leed is relatief verschrikkelijk en de impact is relatief enorm. Juist daarom moet je zorgen dat niet de hele groep aan wordt gekeken op de misdaad van enkelen.
Wie zegt er dat het daar wel mag?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:57 schreef feyenoord-dude het volgende:
[..]
Waarom mag dat met voetbal-supporters en lonsdalers dan wel?
Omdat je voetballiefhebbers moet verdelen in hooligans en supporters.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:57 schreef feyenoord-dude het volgende:
[..]
Waarom mag dat met voetbal-supporters en lonsdalers dan wel?
Waarop SCH antwoorde:quote:Overigens is de link tussen moslim en criminaliteit er niet direct
Ben jij een beetje wereldvreemd ofzo?quote:Ok, die is er volgens mij helemaal niet. Er is wel een link tussen tussen etniciteit en criminaliteit maar dat is heel wat anders.
Zulke mensen zaten dus gewoon in partijen als de LPF, schaarden zich naast Pim Fortuyn en stemmen ook op Wilders.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat hij in petto heeft voor Bea, een oud-klasgenoot van me, opgegroeid in een gereformeerd gezin op een Drentse boerderij, ze noemt zichzelf nu Nora en heeft 4 kinderen samen met haar Algerijnse man. Is zij ook verantwoordelijk voor de terreuraanslagen? Op welke manier moet zij minder vrijblijvend worden behandeld? Ze heeft een baan, ze betaalt belasting en houdt zich bij mijn weten niet met illegale activiteiten bezig. Wat wil Geert met dit soort mensen?
Al die discotheken die alle mensen met Lonsdale-kleren de toegang verbieden?quote:
Je moet dat anders zien, Geert is natuurlijk geen gevaar voor de samenleving, maar voor de multi-cultuur tot zover deze nog bestaat (want iedereen leeft langs elkaar heen). Idioten en mensen met bakkebaarden zoals de TS hebben natuurlijk een pispaaltje nodig dit ongenoegen te uiten. Geert verteld de waarheid over de situatie van vandaag de dag en ook over morgen en verder. Ook de TS weet dat, alleen hij wil het simpel weg niet toegeven. Dit stukje bestaat enkel uit pure frustratie zonder inhoudelijke argumenten (inclusief Anne Frank). Derhalve dient iedereen die zich indentificeerd met dit staaltje van propaganda niet serieus genomen te worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
Wat zit je nou te zeiken stomme muts over je gevaar voor de samenleving.![]()
Ik vind dat Geert grotendeels gelijk heeft in zijn stukje overigens.
Tsja, dat is wat JIJ denkt: Dat Wilders Hitler is, en ze allemaal wil vergassen. Dat is echter niet reeel, en die mensen stemmen tegen straat-terreur, tegen ghetto-vorming, tegen aanslagen, verpaupering, groepsverkrachtingen en werkloosheid. Die feiten zijn allemaal WEL reeel, en komen schrikbarend veel voor bij bepaalde groepen onder ons.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:51 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Wat een laffe hit'n'run stem
Volgens mij wil Wilbers er juist een prachtig nationalistisch paradijsje van maken
En toch hebben supporters ook last van allemaal belachelijke combi-regelingen en achterlijke maatregelen dóór die hooligans.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Omdat je voetballiefhebbers moet verdelen in hooligans en supporters.
Ze zal straks veel plezier hebben in haar nieuwe thuisland. Zoals Verdonk dat zal zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat hij in petto heeft voor Bea, een oud-klasgenoot van me, opgegroeid in een gereformeerd gezin op een Drentse boerderij, ze noemt zichzelf nu Nora en heeft 4 kinderen samen met haar Algerijnse man.
Dat is een puik verhaaltje maar het heeft niks met de islam te maken. Dat citeren uit de Koran vind ik zo raar: geloof je in dat boek dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:01 schreef Mr.Spock het volgende:
[..]
Waarop SCH antwoorde:
[..]
Ben jij een beetje wereldvreemd ofzo?
De gevangenissen worden voor het grootste deel bevolkt door allochtonen, die toch een minderheid zijn hier. In Rotterdam worden 99% van alle straatroven gepleegd door allochtonen, in Amsterdam is dit 98%. In de blijf-van-mn-lijf huizen zitten overwegend moslima's, en de kans dat een Marokaanse jongen tussen 13 en 21 jaar crimineel is, is 9 keer groter dan een autochtoon uit dezelfde leeftijdscategorie.
Wordt er een van die crimineeltjes per ongeluk doodgereden terwijl hij iemand probeert te overvallen, dan kan het slachtoffer emigreren, terwijl de moslimbuurt een stille tocht voor de "arme" jongen wil houden! Criminaliteit is niet allen sterk vertegenwoordigd in die kringen - het is zelfs geaccepteerd!
Dit alles is overigens niet zo vreemd als je de Koran eens doorleest (Geen aanrader, maar ik heb em gelezen) en je mag zelf constateren dat de wet op discriminatie 475 keer gebroken wordt. (op grond van geslacht, religie of ras). Hoofdaders in dit roverssprookje zijn Allah en Mohammed, de lichtende voorbeelden van onze nieuwe gasten.
Kijk eens om je heen man!
Welk land zal dat zijn dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ze zal straks veel plezier hebben in haar nieuwe thuisland. Zoals Verdonk dat zal zeggen.
Bron: regering.nlquote:Herkomst, geslacht, leeftijd en diplomabezit zijn de belangrijkste factoren die bepalen of iemand wel of niet bij criminaliteit betrokken raakt. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van het onderzoeksinstituut WODC en het CBS.
Het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hebben in opdracht van het ministerie van Justitie onderzoek gedaan naar de kenmerken van mensen die door de politie als verdachten zijn geregistreerd.
Uit het onderzoek komen de volgende conclusies naar voren:
De politie registreerde in 2002 een klein gedeelte van de bevolking als verdachte, namelijk 1,2%. Gekeken naar afkomst, blijkt dat 0,9% van de autochtone bevolking en 2,2% van de allochtone bevolking verdachte is. Het aandeel allochtonen onder de verdachten is daarmee ruim twee keer zo groot als hun aandeel in de totale Nederlandse bevolking. Vooral de niet-westerse allochtonen zijn oververtegenwoordigd.
Dominicaanse en Antilliaanse groepen hadden relatief de hoogste percentages verdachten met 5,9% en 5,6%. Japanners werden met 0,6% naar verhouding het minst als verdachte geregistreerd.
In absolute aantallen bestaat de grootste groep verdachten uit autochtone Nederlanders (ruim 100.000 verdachten), gevolgd door de Marokkanen en de Surinamers (elk ruim 10.000), de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).
Behalve herkomst blijken geslacht, leeftijd en diplomabezit kenmerkend te zijn. Van mannen en jongeren was al bekend dat zij vaker tot de verdachten van misdrijven behoren. Daarnaast worden jongeren zonder diploma bijna 2,5 keer zo vaak verdacht van een misdrijf dan jongeren met diploma.
Beleid
Minister Donner (Justitie) en minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en integratie) schrijven in een reactie op het rapport dat sinds 2002, het jaar waarop de analyse is gebaseerd, belangrijke beleidsinitiatieven zijn genomen om criminaliteit te bestrijden, zoals het Veiligheidsprogramma en het actieprogramma Jeugd terecht.
Minister Donner vindt de constateringen uit het rapport echter zo ernstig dat hij aanvullende maatregelen overweegt, zonodig gericht op specifieke probleemgroepen. Donner wil daarnaast samen met deskundigen en vertegenwoordigers van de allochtone gemeenschap zoeken naar oplossingen. Hij zal de Kamer daarover binnenkort informeren.
Ik niet, maar er is een bepaalde bevolkingsgroep die er 100% voor gaat, aangezien in de eerste vijf bladzijden wordt verteldt dat het boekwerkje letterlijk genomen dient te worden, zoniet ga je naar de hel.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een puik verhaaltje maar het heeft niks met de islam te maken. Dat citeren uit de Koran vind ik zo raar: geloof je in dat boek dan?
De TS is het prototype linkse walgelijkheid.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Je moet dat anders zien, Geert is natuurlijk geen gevaar voor de samenleving, maar voor de multi-cultuur tot zover deze nog bestaat (want iedereen leeft langs elkaar heen). Idioten en mensen met bakkebaarden zoals de TS hebben natuurlijk een pispaaltje nodig dit ongenoegen te uiten. Geert verteld de waarheid over de situatie van vandaag de dag en ook over morgen en verder. Ook de TS weet dat, alleen hij wil het simpel weg niet toegeven. Dit stukje bestaat enkel uit pure frustratie zonder inhoudelijke argumenten (inclusief Anne Frank). Derhalve dient iedereen die zich indentificeerd met dit staaltje van propaganda niet serieus genomen te worden.
Ik had toch al gereageerd? Het is niet goed om de hele groep aan te kijken op het gedrag van enkelen, soms is het bij het nemen van maatregelen niet mogelijk om meer mensen lastig te vallen dan wenselijk is maar dat lijkt me rond de islamterreur niet opgaan en zelfs averechts werken.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:19 schreef feyenoord-dude het volgende:
SCH, ik zou graag nog een reactie van je zien
Je maakt inderdaad een fout. Religie wordt niet genoemd als aspect. Of wil je het merk kleding of de voorkeur voor een kleur ook meenemen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:20 schreef Mr.Spock het volgende:
Nee, je hebt gelijk - mijn fout - die allochtonen zijn allemaal christen, sorry he?
Oh, dat denk ik ook. Godzijdank is Wilders dan ook geen antisemiet. Zijn visie op hoe islamieten in Nederland behandeld dienen te worden, is echter wel vergelijkbaar met antisemitisme. Niets meer, niets minder. Tom de Graaff gebruikte het boekje dan ook niet om aan te tonen dat Fortuyn antisemitisch was. Overigens vind ik het idioot van De Graaff dat hij dat boekje toonde. Hij is een gevaar voor islamieten in Nederland en omdat hij een gevaar is voor een minderheid in Nederland, is hij ook een gevaar voor de vrijheid, de fundamenten van onze samenleving. Iets wat nog geen enkele terrorist is gelukt in Nederland.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:49 schreef Mr.Spock het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een homo en daarom zo extreem links? Je zit zelf in een kwetsbare groep en je leeft je daardoor extreem in? Je hebt wel in de gaten dat die moslimbroeders jou willlen zien sterven en van een gebouw af willen flikkeren?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik had toch al gereageerd? Het is niet goed om de hele groep aan te kijken op het gedrag van enkelen, soms is het bij het nemen van maatregelen niet mogelijk om meer mensen lastig te vallen dan wenselijk is maar dat lijkt me rond de islamterreur niet opgaan en zelfs averechts werken.
Ja waarom zou je er niets aan doen als je kan vluchten.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:49 schreef Mr.Spock het volgende:
[..]
[..]
Hoe zit het dan met blanke bekeerde moslims?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals eerder in dit topic gezegd, helaas moeten de goede onder de kwade leiden. Een beleid wat nu in andere situaties (zoals inderdaad bv voetbal supporters en lonsdale jongeren) ook al gevoerd wordt om op die manier de veiligheid te garanderen.
Daar dacht ik tot enkele jaren geleden ook zo over. Maar als je dit dan leest :quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:26 schreef VeX- het volgende:
De islam is mijns inziens verenigbaar met een westerse samenleving.
En dit :quote:De Westerse samenleving is decadent en immoreel en moslims moeten proberen dat te beëindigen, maar niet met geweld scoorde 31 %
Dan zie je weer dat heel erg veel moslims niet bereid te zijn om zich aan te passen.quote:De Westerse samenleving is decadent en immoreel en moslims moeten proberen dat te beëindigen, desnoods met geweld, scoorde 1%
Nee.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:01 schreef Mr.Spock het volgende:
In Rotterdam worden 99% van alle straatroven gepleegd door allochtonen, in Amsterdam is dit 98%.
Nee.quote:In de blijf-van-mn-lijf huizen zitten overwegend moslima's
Dat was van burgers die mogelijke belangrijke informatie doorspeelde over bv bomaanslagen van de IRA. Dat burgers belangrijke informatie doorspelen over extremistische moslims lijkt me niet zo moeilijk om voor elkaar te krijgen maar hoe krijg je moslims zover dat ze extremistische geloofsgenoten gaan 'verlinken'.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:43 schreef SCH het volgende:
In Engeland gebeurt dat volop en dat hoeft hier ook niet zo'n probleem te zijn. Je doet het in ieder geval niet door ze min of meer mede verantwoordelijk te maken zoals Wilders doet.
Je leest teveel slechte brochuresquote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:31 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een homo en daarom zo extreem links? Je zit zelf in een kwetsbare groep en je leeft je daardoor extreem in? Je hebt wel in de gaten dat die moslimbroeders jou willlen zien sterven en van een gebouw af willen flikkeren?![]()
Ik ben een westerse kapitalist en ik ga er ook aan als het aan de broeders ligt maar wel hetero als de pest. Wat is dus je punt?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:31 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een homo en daarom zo extreem links? Je zit zelf in een kwetsbare groep en je leeft je daardoor extreem in? Je hebt wel in de gaten dat die moslimbroeders jou willlen zien sterven en van een gebouw af willen flikkeren?![]()
Welke feiten wil je hebben? Sorry ik snap je reactie niet.. Je zegt zelf dat niemand het durft te ontkennen? Dat komt omdat er onderzoek naar gedaan is en het dus gebazeerd is op feiten (en dan bedoel ik niet de 99 en 98% want die zijn overdreven), althans daar ga ik wel vanuit. Een Feit is ook dat in de gevangenis overwegend allochtonen zitten. Wat dus eigenlijk het vorige feit nog onderbouwt ook.quote:maar geef dan nu gewoon aan op basis van feiten
Uh jawel, over een bepaalde periode was 99% van de tasjesroven in Rotterdam op conto van Marokkanenquote:
Die 3 die er over blijven zullen niet echt een gevaar vormen denk je wel?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met blanke bekeerde moslims?
dit klopt al helemaal niet. Want je onderschat de antillianen een beetje geloof ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uh jawel, over een bepaalde periode was 99% van de tasjesroven in Rotterdam op conto van Marokkanen
Dat klopt wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
dit klopt al helemaal niet. Want je onderschat de antillianen een beetje geloof ik.
Ach bij mijn bijbaantje werken ontzettend veel moslims. Zowel de meisjes als de jongens haten homo's. En niet zo'n beetje ook. Ik dacht dat dit bij de meisjes wel een stuk minder zou zijn. Ze praten vol walging en er werd zelfs geroepen over dood schoppen. Dus jij weet weinig van de gemiddelde moslims. De gemiddelde moslim loopt trouwens ook met een boog om jou heen dus jij kan het ook niet weten.quote:
Mwoah : "Justitie vindt afscheidsbrief moslima'quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die 3 die er over blijven zullen niet echt een gevaar vormen denk je wel?
Je zou een bron kunnen posten. Nu kan het net zo goed over 5 minuten gaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat klopt wel.
Wat begrijp je niet aan mijn post?
"Over een bepaalde periode was 99% van de tasjesroven in Rotterdam op conto van Marokkanen"
Veel duidelijker kan ik het niet neerzetten
Ik heb geen problemen met moslims en zij niet met mij, maar dat zal je wel niet willen horen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:44 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ach bij mijn bijbaantje werken ontzettend veel moslims. Zowel de meisjes als de jongens haten homo's. En niet zo'n beetje ook. Ik dacht dat dit bij de meisjes wel een stuk minder zou zijn. Ze praten vol walging en er werd zelfs geroepen over dood schoppen. Dus jij weet weinig van de gemiddelde moslims. De gemiddelde moslim loopt trouwens ook met een boog om jou heen dus jij kan het ook niet weten.
Niet om dit probleem uit te vergroten of zo maar ik geloof dat een blanke toch een grotere kans maakt om een geslaagde terroristische actie dan iemand met een aziatisch uiterlijk. Want als je toch discriminerend wilt doen ten opzichten van buitenlanders waarom niet op het gebied van huidskleur? Let op iedereen met een kleurtje... des te meer kans heeft de blanke extremitische moslim.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die 3 die er over blijven zullen niet echt een gevaar vormen denk je wel?
Zou kunnen, maar aangezien ik jou nog NOOIT hebt kunnen betrappen op een bron voor je polariserende gelul vind ik het niet echt nodig.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zou een bron kunnen posten. Nu kan het net zo goed over 5 minuten gaan.
En Sidekick reageerde nog eens op een andere uitspraak ook: In Rotterdam worden 99% van alle straatroven gepleegd door allochtonen, in Amsterdam is dit 98%.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zou een bron kunnen posten. Nu kan het net zo goed over 5 minuten gaan.
Het is helemaal niet ingewikkeld.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Niet om dit probleem uit te vergroten of zo maar ik geloof dat een blanke toch een grotere kans maakt om een geslaagde terroristische actie dan iemand met een aziatisch uiterlijk. Want als je toch discriminerend wilt doen ten opzichten van buitenlanders waarom niet op het gebied van huidskleur? Let op iedereen met een kleurtje... des te meer kans heeft de blanke extremitische moslim.
Ja.. het is ingewikkeld.
Als je de bron niet aan SCH wilt geven dan wel aan mij of..haat je mij ook? Want ik dacht ook dat het over een periode van een paar uur of zo was.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat klopt wel.
Wat begrijp je niet aan mijn post?
"Over een bepaalde periode was 99% van de tasjesroven in Rotterdam op conto van Marokkanen"
Veel duidelijker kan ik het niet neerzetten
Genoeg om geen risico te willen lopen. Maar volgens mij mis je mijn punt. Ik wil alleen waarschuwen dat niet elke moslim een kleur heeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is helemaal niet ingewikkeld.
We hebben een miljoen moslims in Nederland, hoeveel denk je dat daar bekeerde allochtonen van zijn?
Nee het was over een periode van een aantal weken als ik me niet vergis, maar ik zal straks wel even zoeken. Either way maakt het geen ruk uit, want het zal niets doen aan de overtuiging van jou of SCH, dus waarom zou ik moeite doen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als je de bron niet aan SCH wilt geven dan wel aan mij of..haat je mij ook? Want ik dacht ook dat het over een periode van een paar uur of zo was.
Nee volgens mij mis jij het punt.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Genoeg om geen risico te willen lopen. Maar volgens mij mis je mijn punt. Ik wil alleen waarschuwen dat niet elke moslim een kleur heeft.
Zeker niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Either way maakt het geen ruk uit, want het zal niets doen aan de overtuiging van jou of SCH, dus waarom zou ik moeite doen?
Een miljoen moslims??? Bron?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is helemaal niet ingewikkeld.
We hebben een miljoen moslims in Nederland, hoeveel denk je dat daar bekeerde allochtonen van zijn?
Die groep zal derhalve veel minder gevaar op leveren. Maar goed, je weet maar nooit. Als het maar ver genoeg uit de klauwen loopt zouden die wel eens kaalgeschoren kunnen worden op het dorpsplein
De problemen bagitaliseren zal in ieder geval OOK niet helpen
Is dit een antwoord op de retorische vraag welke er boven staatquote:
hier alvast wat cijfers uit 2002 (890.000)quote:
je gaat op deze tourquote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dit een antwoord op de retorische vraag welke er boven staat
Dan is het nogal klungelig namelijk
http://emine.web-log.nl/log/961969quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als je de bron niet aan SCH wilt geven dan wel aan mij of..haat je mij ook? Want ik dacht ook dat het over een periode van een paar uur of zo was.
Ik begreep je antwoord niet in combinatie met de quote. Die was derhalve klungelig.quote:
Een stuk minder erg?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:59 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
http://emine.web-log.nl/log/961969
http://www.indymedia.nl/nl/2002/05/3901.shtml
Het ging overigens over het jaar 2001. In andere stukken vond ik ook nog dat 80% van de Rotterdammers allochtoon zou zijn. Dat maakt 99% weer een stuk minder erg alhoewel het natuurlijk nog steeds een forse oververtegenwoordiging is.
Precies, over een bepaalde periode, maar niet in heel Rotterdam, maar in een bepaalde wijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uh jawel, over een bepaalde periode was 99% van de tasjesroven in Rotterdam op conto van Marokkanen
Dat zekerquote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een stuk minder erg?
Volgens mij is het DE verklaring voor de populariteit van een rechtse politicus in deze regio
Overigens is iets meer dan de helft allochtoon, geen 80%
Ja over een bepaalde periode ik heb niets anders beweerd. Tenslotte gaan ALLE statistieken over een bepaalde periode.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Precies, over een bepaalde periode, maar niet in heel Rotterdam, maar in een bepaalde wijk.
Dat vinden deze kommaneukers HEEL interessant, want dan kan je topics lang over de betrouwbaarheid van de bron ouwehoeren, zonder het daadwerkelijke probleem in te zien en derhalve je kop in het zand blijven steken en lekker bagitaliseren.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:04 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dat zeker
Overigens vraag ik af wat het nut is van het verzanden in een discussie over of het om 99% allochtonen gaat of toch om 99% Marokkanen en of het niet toevallig 95% is.
Feit is dat ze buitensporig meer criminaliteit veroorzaken en als dat op enige manier verbonden is met hun geloof dat de Westerse wereld minderwaardig is (vanuit hun religie) dan is de Islam dus een gevaar voor Nederland. Dat lijkt me een veel boeiendere discussie dan 'nee 95%' 'bron ?' 'nee 99%' etc
Probleem is sowieso dat zulke cijfers lastig te vinden zijn. Cijfers als 95% van de allochtonen haalt hun diploma in 4 jaar en heeft daarna vast werk zou je overal kunnen vinden, dit in tegenstelling tot negatieve cijfers.
Of je wil conclusies trekken uit feiten. Wat jullie doen is goochelen met cijfers om zaken nog zwarter te zien dan ze al zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat vinden deze kommaneukers HEEL interessant, want dan kan je topics lang over de betrouwbaarheid van de bron ouwehoeren, zonder het daadwerkelijke probleem in te zien en derhalve je kop in het zand blijven steken en lekker bagitaliseren.
Typisch.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Of je wil conclusies trekken uit feiten. Wat jullie doen is goochelen met cijfers om zaken nog zwarter te zien dan ze al zijn.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Typisch.
De een weet niet eens dat er een miljoen moslims in nederland zijn en de ander noemt statistieken 'gegoochel met cijfers'.
Maar een mooiere bevestiging dat bronnen aan jouw niet besteed zijn had je niet kunnen geven.
Ga maar lekker verder navelstaren over de tiran Wilders.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:12 schreef SCH het volgende:
Ik lees nergens iets over 1 miljoen moslims, dat zou ik nou juist graag willen weten want het interesseert me wel degelijk. Ik ben beroepshalve met deze materie bezig en weet gewoon dat dat cijfer niet klopt,
quote:In Nederland wonen in 2003 bijna één miljoen mensen met een islamitische achtergrond
bron
Islamitische achtergrond is toch heel wat anders dan dat die mensen belijdende moslims zijn. In die zin tel ik zelf ook mee als gereformeerd - de idee alleen alquote:
Kom jij nu eens met die bron, dan praten we verder.. of niet natuurlijk want ik raak alweder verveeld door de verveling van dit ubervervelende topic. Maar dat ligt aan mij. Ik ben niet iemand die uren gaat dooremmeren over een probleem waar ik s nachts niet wakker van lig.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat had ik bij 'gegoochel met cijfers'
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Islamitische achtergrond is toch heel wat anders dan dat die mensen belijdende moslims zijn. In die zin tel ik zelf ook mee als gereformeerd - de idee alleen al![]()
Dat was in 2002, toen waren het er al 825.000.quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat vinden deze kommaneukers HEEL interessant, want dan kan je topics lang over de betrouwbaarheid van de bron ouwehoeren, zonder het daadwerkelijke probleem in te zien en derhalve je kop in het zand blijven steken en lekker bagitaliseren.
Vermakelijk stukje moet ik zeggen. Heerlijk eenzijdig doch entertaining.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:19 schreef zoethout het volgende:
Het grootste gevaar voor onze westerse samenleving is (na het beleg van Wenen door de Turken in 1683) tot nu toe het marxisme geweest. Toch kunnen in ons land links extremistische figuren die ooit geheuld hebben met het rode boekje van Mao (Paul Rosenmoller c.s.) en met Enver Hoxha (Jan Marijnissen c.s.) en met Stalin (Duivendak c.s) nog gewoon hun zegje doen, terwijl rechts-extremisten al jarenlang de mond wordt gesnoerd.
Al die mensen die nu zo posi zijn over de Islam zouden eens moeten kijken naar de omstandigheden waarin mensen leven in door de mohammedanen gedomineerde landen. Net zoals linksen vroeger de meest gruwelijke dictaturen verheerlijkten, zo verdoezelen een aantal mensen nu de afschuwelijke gevolgen van het mohammedanisme. Wees op je hoede voor godsdiensten of sekten die willen dat je je naam verandert en dat je bepaalde kleding draagt. Ze zijn er alleen maar op uit jou van je eigen persoonlijkheid te ontdoen zodat ze des te meer macht hebben over jou. Natuurlijk lukt ze dat alleen maar bij enkelingen die geestelijk een beetje zwak in hun schoenen staan, vroeger zouden die zich tot de bachwan bekeerd hebben, maar nu is mohammed populair.
Het wonderlijke is dat de meeste allochtonen gevlucht zijn uit landen waar de mohammedaanse cultuur domineerde en nu hier diezelfde cultuur, die debet was aan hun armoede, bij ons willen invoeren.
Ook opvallend is het gebries van links georienteerden als iemand van de rechterzijde gewoon eens een keertje zegt wat hij denkt. Zo zie je maar dat de erfgenamen van de Eerste Internationale net als de vos wel hun haren verliezen, maar niet hun streken. Eigenlijk vinden ze de vrijheid van meningsuitng maar helemaal niks en zouden ze hier hetzelfde systeem in willen voeren als in de oude communistische landen: je mag wel stemmen, als je maar stemt op een kandidaat van de communistische partij. Zo gunnen ze je hier wel een eigen mening als die mening maar links is.
Niet Geert Wilders is een gevaar, maar al die linkse keffertjes die het niet kunnen hebben dat iemand een menig verkondigt die de hunne niet is.
De mohammedanen hebben overal waar ze kwamen de oorspronkelijke bevolking op de kast gejaagd. Zelfs de Hindoes, toch de meest vreedzame cultuur die er zo'n beetje is op deze aardbol, hebben ze zo woest gemaakt, dat die geweld hebben toe moeten passen.
Het grootste gevaar voor onze samenleving zijn het mohammedanisme en zij die een objectieve beoordeling van die cultuur in de weg staan.
Tuurlijk zullen ze bestaan dat zal best maar dat is niet iets wat je kan ontkennen al is het alleen maar omdat je volgens een beroemd man niet kan zeggen dat alle raven zwart zijn omdat je niet de gehele populatie hebt gezien maar goed dat is niet het probleem.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:20 schreef SCH het volgende:
Jammer dat swetsenegger niet inhoudelijk op de punten van Wilders ingaat.
Bestaan er volgens hem dan geen moslims die gewoon als behoorlijk burger deel uitmaken van de samenleving. Wilders lijkt dat niet zo te zien, die wil alle moslims een lesje leren.
Waarom? OM het 'gegoochel met cijfers' te laten noemen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Kom jij nu eens met die bron, dan praten we verder
Wat dan? Moet ik dan alle moslims gaan verafschuwen? Ik hou mijn hoofd koel en ik kan niet meer vertrouwen dan op de politiek en justitie. Ik weet dat er lieden zijn die liever het heft in eigen handen willen nemen en ik schaam me er voor dat dit ook Nederlanders worden genoemd. Landverraders zijn het. Ik hoop dat Nederlanders zullen reageren als de meeste Engelsen maar ik vrees dat aanhangers van Fortuyn en Wilders niet zo reageren als ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom? OM het 'gegoochel met cijfers' te laten noemen?
Ik blijf zoeken. Ik vind het wel best.
Ik kan jullie niet overtuigen en jullie mij niet. Nutteloos derhalve. Zodra de eersten op Amsterdam Centraal tot stukjes worden geblazen uit naam van Allah, zullen we zien hoe het verder loopt.
bron:quote:Negenennegentig procent van de in 2001 gearresteerde straatrovers in Rotterdam, waren van buitenlandse komaf. Slechts in één procent van de gevallen betrof het een autochtone Nederlander.
Vorig jaar waren er 1166 aangiften van straatroof. De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45% van de verdachten is van Antilliaanse afkomst, 38% komt uit Marokko. Een 16% heeft zijn wortels in Turkije dan wel Oost-Europese landen, 1% is van Nederlandse komaf.
De politie erkent weinig vat te hebben op straatrovers.
Wat een holle retoriek zeg.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat dan? Moet ik dan alle moslims gaan verafschuwen? Ik hou mijn hoofd koel en ik kan niet meer vertrouwen dan op de politiek en justitie. Ik weet dat er lieden zijn die liever het heft in eigen handen willen nemen en ik schaam me er voor dat dit ook Nederlanders worden genoemd. Landverraders zijn het. Ik hoop dat Nederlanders zullen reageren als de meeste Engelsen maar ik vrees dat aanhangers van Fortuyn en Wilders niet zo reageren als ik.
38 Procent dus.. nou.. dat ligt dus idd wel dicht bij de 95 procent. Over gegoochel gesproken zeg.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:30 schreef Knarf het volgende:
[..]
bron:
99% R'damse straatrovers allochtoon
als hitler? man, je verzint er een hoop flauwekul bij van gekkigheid. Man, Nederland is op dit moment een overstresst land met angst die aangewakkerd wordt door lui als Wilders. Dat bedoel ik. Maar dat is idd wel moeilijk om zelf te verzinnen. Wilders met Hitler vergelijken. Welke gek heeft dat gedaan?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een holle retoriek zeg.
Er zegt toch niemand dat er een eenvoudig antwoord is? Maar direkt Wilders als Hitler afschilderen is ook wel ERG eenvoudig.
Anyway,
ik ga lekker verder lezen in the hitchhikers guide to the galaxy. Daar is het antwoord heel eenvoudig... 42
Ah ok, het was 54% Islamitischquote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
38 Procent dus.. nou.. dat ligt dus idd wel dicht bij de 95 procent. Over gegoochel gesproken zeg.
Deze bron is niet betrouwbaar. Ik denk niet dat degene die het gesubmit heeft met opzet dingen heeft veranderd, maar we kunnen helaas niet controleren hoe en waar die cijfers vandaan komen. Ja, teletekst. We hebben nu dus alleen de FrontPage van Fok! die dit zegt. Ik durf daar geen conclusies uit te trekken. Overigens kan het gerust kloppen, hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
38 Procent dus.. nou.. dat ligt dus idd wel dicht bij de 95 procent. Over gegoochel gesproken zeg.
Zeg ik toch ook niet!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ok, het was 54% Islamitisch
In totaal 99% allochtoon en 1% autochtoon.
Nee gelukkig zeggen deze cijfers he-le-maal niets
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
als hitler? man, je verzint er een hoop flauwekul bij van gekkigheid. Man, Nederland is op dit moment een overstresst land met angst die aangewakkerd wordt door lui als Wilders. Dat bedoel ik. Maar dat is idd wel moeilijk om zelf te verzinnen. Wilders met Hitler vergelijken. Welke gek heeft dat gedaan?
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:00 schreef Monidique het volgende:
Toen Tom de Graaff met het boekje van Anne Frank begon te zwaaien, had hij daar beter drie jaar mee kunnen wachten; Geert Wilders is een rechtse extremist die een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.
Altijd zooooo open minded die mensen aan de linkerkant van de samenleving.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:36 schreef _-_--___-_-_-__- het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij nou weer voor een lamlul. Je beweert iets in zo vaag mogelijke bewoordingen en als vervolgens iemand naar een bron vraagt zodat hij jouw woorden kan concretiseren ga je kinderachtig lopen doen.
Veel plezier met je vriendjes:
[afbeelding]
Parels voor de zwijnen Knarf, want nu gaan ze vast beweren dat Antillianen Nederlanders zijn, en afstammelingen zijnvan slaven en daarom het recht hebben onze oude omaatjes te beroven. En de marokkanen kunnen er ook niks aan doen, want tijdens de Grote Volksverhuizing hebben de Gothen en Vandalen en andere germaanse stammen Marokko aangedaan en daarom zijn marokkanen eigen Germanen en daarmee eigenlijk Nederlanders.quote:Vorig jaar waren er 1166 aangiften van straatroof. De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45% van de verdachten is van Antilliaanse afkomst, 38% komt uit Marokko. Een 16% heeft zijn wortels in Turkije dan wel Oost-Europese landen, 1% is van Nederlandse komaf.
Alleen jammer dat ik al jaren aan de rechter kant van het midden sta.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Altijd zooooo open minded die mensen aan de linkerkant van de samenleving.
Ze staan zo open voor anders denkenden enzo
Antilianen wordt al veel langer over gesproken. En doodgezwegen vooral.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zeg ik toch ook niet!
Goddomme duw met toch niet steeds in die hoek van die struisvogels! Ik verwees trouwens naar Unleashed.
Overigens lijkt me de andere 44% ook een groep om nader te bekijken.. maar islamieten zijn natuurlijk in om te bashen.
Zo krom is ie niet. Ik zei dat ik die vergelijking niet gemaakt heb. En ik vind Modinique een gek.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Nu zal er wel een kromme u-bocht redenatie komen dat er geen enkele link met Hitler getrokken wordt
rightquote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:38 schreef _-_--___-_-_-__- het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ik al jaren aan de rechter kant van het midden sta.
Hm... wat zegt Wilders over antillianen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Antilianen wordt al veel langer over gesproken. En doodgezwegen vooral.
Ah ok, maar ik zei dan ook niet dat JIJ die vergelijking had gemaakt en je vroeg WIE doet dat dan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zo krom is ie niet. Ik zei dat ik die vergelijking niet gemaakt heb. En ik vind Modinique een gek.Nou goed...?
De bron is f*cking teletekst ! Waar heb je het over man ? Paginanr is totaal niet relevant omdat dat na een week weer anders is. Ik denk inderdaad dat de vele mensen die het gesubmit hebben (8 man) samengespannen hebben, ingebroken op teletekst en toen de percentages hebben veranderd alleen maar om allochtonen er slechter uit te laten komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:36 schreef Monidique het volgende:
Deze bron is niet betrouwbaar. Ik denk niet dat degene die het gesubmit heeft met opzet dingen heeft veranderd, maar we kunnen helaas niet controleren hoe en waar die cijfers vandaan komen. Ja, teletekst. We hebben nu dus alleen de FrontPage van Fok! die dit zegt. Ik durf daar geen conclusies uit te trekken. Overigens kan het gerust kloppen, hoor.
Een gék?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zo krom is ie niet. Ik zei dat ik die vergelijking niet gemaakt heb. En ik vind Modinique een gek.Nou goed...?
Ik weet het niet, ik ben geen Wilders adeptquote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hm... wat zegt Wilders over antillianen?
Ja toch.. ik vroeg me eerder af welke gek die vergelijking maakte. Dat maakt jou een gek.. dat is toch niet zo gek?quote:
Wie zegt dat er geen probleem is? Niemand, geloof me niemand zegt dat er geen probleem is. Het gaat om de oplossing. Daar zijn we het niet over eens. Dus kappen ja?!quote:
Goed, waar kan ik dat rapport dan vinden, dat onderzoek? Op teletekst? Er ís geen bron, ik kan het niet controleren en ik moet maar aannemen dat de Frontpage gelijk heeft, en dat doe ik dus niet. Een onbetrouwbare bron.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:39 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
De bron is f*cking teletekst ! Waar heb je het over man ? Paginanr is totaal niet relevant omdat dat na
een week weer anders is.
Ik denk niet dat ze dat hebben gedaan.quote:Ik denk inderdaad dat de vele mensen die het gesubmit hebben (8 man) samengespannen hebben, ingebroken op teletekst en toen de percentages hebben veranderd alleen maar om allochtonen er slechter uit te laten komen.
Er zijn betrouwbare bronnen en er zijn onbetrouwbare bronnen. Déze bron is onbetrouwbaar. Ik kan niets controleren, ik kan niet kijken of ze toevallig een fout hebben gemaakt, ik weet helemaal niets over de cijfers. Je hebt er niets aan.quote:Krijg je eindelijk je bron na een hele pagina gemierenneuk over cijfertjes is de bron weer niet betrouwbaar, zo blijft het probleem natuurlijk altijd bestaan. Wat je niet kan bewijzen is er niet toch ? en als het bewijs er is zeg je gewoon dat het onbetrouwbaar is, is er geen bewijs en dus ook geen probleem
Dit was het enige wat ik gepost heb wat maar enigzins in die buurt komt:quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik verwees trouwens naar Unleashed.
en dat gaat puur over allochtonen. Ik zie nergens waar ik zeg dat 99% door Marokkanen veroorzaakt wordt.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:59 schreef UnleashMitch het volgende:
http://emine.web-log.nl/log/961969
http://www.indymedia.nl/nl/2002/05/3901.shtml
Het ging overigens over het jaar 2001. In andere stukken vond ik ook nog dat 80% van de Rotterdammers allochtoon zou zijn. Dat maakt 99% weer een stuk minder erg alhoewel het natuurlijk nog steeds een forse oververtegenwoordiging is.
Nu je het zegt... ik was ook op weg ergens naar toe.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Mag ik nu weer the hitchhikersguide gaan lezen?
En dit ook niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:43 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dit was het enige wat ik gepost heb wat maar enigzins in die buurt komt:
[..]
en dat gaat puur over allochtonen. Ik zie nergens waar ik zeg dat 99% door Marokkanen veroorzaakt wordt.
quote:Overigens vraag ik af wat het nut is van het verzanden in een discussie over of het om 99% allochtonen gaat of toch om 99% Marokkanen en of het niet toevallig 95% is.
U hebt deze kloon zojuist aangemaakt om ons dit mede te delen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:48 schreef BigGayAllah het volgende:
Kan me niet indenken hoe een rationeel iemand het met de column van geert oneens kan zijn, de islam is een gevaar voor nederland, de afgelopen jaren zijn we overladen met de bewijzen hiervan; radicalisme in moskeeen, scholen en internet, de aanslag op theo, de arrestatie van de hofstadgroep, de gestegen criminaliteit.. waarschijnlijk duurt het niet lang meer en we kunnen ook een grote bomaanslag aan dat rijtje toevoegen.. wanneer gaan de ogen open?
Dank je wel, dit zijn uitgebreidere berichten. Hieruit kunnen we opmaken dat het Frontpage-artikel inderdaad onvolledig was door niet te melden dat het het centrum van Rotterdam betreft.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:48 schreef UnleashMitch het volgende:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=237
Van alle verdachten die de politie aanhoudt in het centrum van de stad, is 99 procent van buitenlandse afkomst.
http://www.democrates.net/upb/viewtopic.php?id=8&t_id=77
Bij de politie Rotterdam kwamen vanuit het centrumgebied vorig jaar 1166 aangiften van straatroof binnen.
De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45% van de verdachten, dat blijkt uit de politiecijfers, is van Antilliaanse afkomst, 38% komt uit Marokko
Kunnen we dan nu weer door naar de echte discussie ipv dat gezeik over cijfertjes en of teletekst wel of niet betrouwbaar is ?
neen ik ben nieuw hierquote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:49 schreef SCH het volgende:
U hebt deze kloon zojuist aangemaakt om ons dit mede te delen?
Dat was een reactie op anderen die dat statement hadden gemaakt, dus niet mijn statement. Ik zie zelf totaal het nut niet in van zo'n discussie. Daarnaast geeft dat niet aan dat ik zeg dat 99% v/d straatroven door Marokkanen werden gedaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En dit ook niet?
Lees de column nog eensquote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:49 schreef NewOrder het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het verband is tussen kleine criminaliteit en islamitisch extremisme, waar het Wilders - blijkens het artikel in de OP - om te doen is?
Misschien heeft het een wel met het ander te maken en zal je die discussie dus wel moeten voeren.quote:heb ik het liever over grotere problemen
Been there done that:quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:55 schreef zoethout het volgende:
Misschien heeft het een wel met het ander te maken en zal je die discussie dus wel moeten voeren.
Dan kan je het een en ander dus met elkaar verbinden. Helaas volgde daarna anderhalve pagina over procenten.quote:Mijn vraag is dan voornamelijk in hoeverre dit gerelateerd is aan het beeld wat deze mensen hebben van het Westen. Als deze mensen vanuit de religie een minderwaardigbeeld van het Westen hebben en daarmee hun criminaliteit legitimeren dan heeft Nederland wel degelijk een probleem en dat wordt veroorzaakt door de Islam.
Direkt niets, je zou echter het begrip allochtonen natuurlijk makkelijk door kunnen trekken naar Antillianen die de meest criminele allochtone groep in Nederland zijn, niet de Marokkanen hoe verbazingwekkend dat ook moge klinken voor sommigen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hm... wat zegt Wilders over antillianen?
Je bent aan het generaliseren. Moslims bij mij op het werk hebben problemen met homo's dus met jou. Dus je hebt problemen met moslims, misschien niet allemaal.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met moslims en zij niet met mij, maar dat zal je wel niet willen horen.
Het is die willekeur die mij ook kwaad maakt. Het is gewoon blinde haat van die blonde.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Direkt niets, je zou echter het begrip allochtonen natuurlijk makkelijk door kunnen trekken naar Antillianen die de meest criminele allochtone groep in Nederland zijn, niet de Marokkanen hoe verbazingwekkend dat ook moge klinken voor sommigen.
Wilders focust zich op een groep en maakt die verantwoordelijk voor een groot deel van de problemen, dat lijkt mij een uitermate gevaarlijke insteek die alleen maar leidt tot grotere tweedeling en een grotere aanwas van radicale moslims.
Maar het is zijn goed recht om die onzin te verkopen natuurlijk, ik hoop alleen dat er maar weinig Nederlanders zijn die er in trappen.
Dus omdat Geert Wilders wettelijk toegestane dingen zegt, die je verwerpelijk mag vinden dat is immers je goed recht, is het voor ander totaal legitiem om onschuldige burgers op te blazen.....quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:23 schreef Vassili_Z het volgende:
Mede dankzij Geert Wilders krijgen we aanslagen in Nederland. Wie haat zaait zal haat oogsten.
Ik begrijp dat ik problemen heb met mensen bij jou op het werk? So be itquote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:19 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Je bent aan het generaliseren. Moslims bij mij op het werk hebben problemen met homo's dus met jou. Dus je hebt problemen met moslims, misschien niet allemaal.
Waar zegt ie dat?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:25 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dus omdat Geert Wilders wettelijk toegestane dingen zegt, die je verwerpelijk mag vinden dat is immers je goed recht, is het voor ander totaal legitiem om onschuldige burgers op te blazen.....
Dude je bent verruit het meest irritante homootje ooit. En geloof me erg erg veel moslims hebben problemen met homo's. Maar jij steekt erg graag je kop in het zand maar dat weet ook iedereen hier. Oogkleppen figurenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ik problemen heb met mensen bij jou op het werk? So be it![]()
Om eerlijk te zijn heb ik daar mijn twijfels aan, ik denk eerder dat Wilders een manier gevonden heeft om zijn politieke ster te laten rijzen. Bij de VVD was hij een anoniem Kamerlid wat vermoedelijk nooit veel verder dan dat was gekomen, nu is hij het middelpunt van de belangstelling, zijn boekjes verkopen en hij heeft uitzicht op een aantal kamerzetels.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het is die willekeur die mij ook kwaad maakt. Het is gewoon blinde haat van die blonde.
Ik begrijp niet waarom bepaalde types mijn geaardheid er telkens bij halen als hen dat zo uitkomt. Ik weet er alles van wat het is om problemen te hebben met mensen die nogal fundamentalistisch gelovig zijn, dat is een thema in mijn leven, dus je hoeft mij niks te leren over hoe ik daarmee om moet gaan. Maar het simpele feit dat ik homo ben maakt mij niet automatisch tot een vijand van moslims, ik begrijp die redenering niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:31 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dude je bent verruit het meest irritante homootje ooit. En geloof me erg erg veel moslims hebben problemen met homo's. Maar jij steekt erg graag je kop in het zand maar dat weet ook iedereen hier. Oogkleppen figuren![]()
Je kunt kleine en grote criminaliteit niet over 1 kam scheren. Wat Wilders doet is op een goedkope manier inhaken op de actualiteit en van deze gelegenheid gebruik maken om zijn islamverkettering ten toon te spreiden. In die zin klopt de TT; Wilders is een bedreiging voor onze samenleving.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:53 schreef BigGayAllah het volgende:
Lees de column nog eens
WIlders constateert dat de Islam botst met de westerse samenleving, dit veroorzaakt meerdere problemen waaronder zowel grote als kleine criminaliteit.
Alsof politici niet werken?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn heb ik daar mijn twijfels aan, ik denk eerder dat Wilders een manier gevonden heeft om zijn politieke ster te laten rijzen. Bij de VVD was hij een anoniem Kamerlid wat vermoedelijk nooit veel verder dan dat was gekomen, nu is hij het middelpunt van de belangstelling, zijn boekjes verkopen en hij heeft uitzicht op een aantal kamerzetels.
En dat alles door te roepen dat het voornamelijk de moslims/allochtonen zijn die de oorzaak van de malaise zijn, voorwaar, niet slecht gedaan. Vergeet niet dat Wilders een beroepspoliticus is, echt gewerkt heeft hij nog nooit.
Je kunt wel constateren dat het dezelfde oorzaak heeft, namelijk de botsing tussen de islamitische en westerse cultuur.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:33 schreef NewOrder het volgende:
Je kunt kleine en grote criminaliteit niet over 1 kam scheren.
quote:Wat Wilders doet is op een goedkope manier inhaken op de actualiteit en van deze gelegenheid gebruik maken om zijn islamverkettering ten toon te spreiden. In die zin klopt de TT; Wilders is een bedreiging voor onze samenleving.
Ach, dat verketteren ben jij toch wel gewend zolangzamerhand?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:33 schreef SCH het volgende:
Alsof politici niet werken?
Maar verder beni k het met je eens. Wilders gebruikt de aanslagen in Londen voor zijn eigen gewin, dat zei ik op de avond van de aanslagen al hier maar toen werd ik er nog om verketterd.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik wil niet huilen maar ik ook hoor
SCHaap slaat een arm om je heen, en om TE - kom maar linkse vrindjes van mequote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:43 schreef Monidique het volgende:
Ook ik heb geblaat te verduren...
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:52 schreef SCH het volgende:
[..]
SCHaap slaat een arm om je heen, en om TE - kom maar linkse vrindjes van me![]()
Ik zal jullie even alleen laten..quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:57 schreef SCH het volgende:
Tja, wat is te ver? Grenzen zijn zo persoonlijk he![]()
Wat had jij gewild, ik heb een groot hart?quote:
Als ik moslim zou zijn zou ik hem geen ongelijk kunnen geven, de islam gaat niet samen met de westerse samenleving, dat is een feit.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:59 schreef SCH het volgende:
Wat had jij gewild, ik heb een groot hart?
Maar serieus: ik maak me zorgen over dat geblaat van Wilders. Leef je eens in in een ander: stel dat je moslim zou zijn en je leest zo'n stuk? Laten we voor het gemak een Surinaamse moslim nemen, daar zijn er veel van maar die worden wat minder eng gevonden over het algemeen.
Oh zit je daar nog helemaal, tja, dan wordt het een lang verhaal. Volgens mij gaat het prima, dat blijkt dagelijks.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:03 schreef BigGayAllah het volgende:
[..]
Als ik moslim zou zijn zou ik hem geen ongelijk kunnen geven, de islam gaat niet samen met de westerse samenleving, dat is een feit.
Gelukkig maar dat jij het daarom niet voor het zeggen hebt he want jij bent officieel wereldvreemd blijkt weer uit deze stelling.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het prima, dat blijkt dagelijks.
Het is geen stelling hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:07 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat jij het daarom niet voor het zeggen hebt he want jij bent officieel wereldvreemd blijkt weer uit deze stelling.
Goh, nou, dan begrijpen ze zeker niet hoe goed Wilders het met ze voorheeft, he?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:03 schreef BigGayAllah het volgende:
Als ik moslim zou zijn zou ik hem geen ongelijk kunnen geven, de islam gaat niet samen met de westerse samenleving, dat is een feit.
Dan is de overgrote meerderheid van de moslims afvallig en in overtreding want die doen daar niet aan. Waar bljiven die boze imams dan die hun tot de orde roepen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:38 schreef Overlast het volgende:
Huiselijk geweld en terreur worden wel degelijk vanuit de Koran opgedragen. Het is dom om dit te ontkennen.
Misschien is de vrouw bij de overgrote meerderheid van de moslims wel gehoorzaam, of (nog waarschijnlijker) komt het geweld nooit naar buiten. Als een moslima haar man verlaat is dat een schande voor de familie en zal ze nooit meer terug kunnen, nogal logisch dat ze in de regel hun mond houden.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:41 schreef SCH het volgende:
Dan is de overgrote meerderheid van de moslims afvallig en in overtreding want die doen daar niet aan. Waar bljiven die boze imams dan die hun tot de orde roepen?
Pardon? de Koran is bijna niets anders dan regels en voorschriften.quote:De Koran is een dode letter en draagt niks op.
Zeker, ik denk dat de meerderheid van de moslims prima lieve mensen zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan is de overgrote meerderheid van de moslims afvallig en in overtreding want die doen daar niet aan. Waar bljiven die boze imams dan die hun tot de orde roepen?
De Koran is een dode letter en draagt niks op. Mensen interpreteren en doen dat op hun eigen manier en verbinden er hun eigen waarden aan.
Ik kan me vergissen maar bij elke grote aanslag in het westen hoor je toch duidelijk de afwijzende geluiden van de gematigde moslims. Zeker twee weken terug in Londen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:06 schreef Overlast het volgende:
[..]
Als moslims dit nu ook eens erkennen en terroristische moslims gaan veroordelen i.p.v. wegkijken.
Dat is een generalisatie die zeker voor een deel waar is maar voor een heel groot deel ook niet. Veel van onze beelden over de islam en moslims berusten op beelden.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:03 schreef BigGayAllah het volgende:
[..]
Misschien is de vrouw bij de overgrote meerderheid van de moslims wel gehoorzaam, of (nog waarschijnlijker) komt het geweld nooit naar buiten. Als een moslima haar man verlaat is dat een schande voor de familie en zal ze nooit meer terug kunnen, nogal logisch dat ze in de regel hun mond houden.
Maar het is en blijft een dode letter. Het is aan mensen om te bepalen wat ze er mee doen en hoe ze die regels en voorschriften interpreteren en in de tijd plaatsen. Daarom wordt de islam ook zo divers beleefd.quote:Pardon? de Koran is bijna niets anders dan regels en voorschriften.
Ach, er valt net zoveel in de Koran te lezen over liefde en vrede en medemenselijkheid.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:06 schreef Overlast het volgende:
[..]
Zeker, ik denk dat de meerderheid van de moslims prima lieve mensen zijn
Maar ondanks de Koran, en niet dankzij.
Ik zie de meeste moslims terreur net zo hard veroordelen als jij en ik dat doen maar moslims moeten blijkbaar altijd nog iets meer, en dat zal niet gaan.quote:Als moslims dit nu ook eens erkennen en terroristische moslims gaan veroordelen i.p.v. wegkijken.
Je bent tegen de aanslagen, tenzij je het tegenovergestelde zegt. Dit geld ook voor de moslims en wat zij kunnen doen is niet meehuilen maar alle haatpredikers uitleveren aan de politie. Je kunt vanalles zeggen. Je kunt zeggen dat je tegen of voor de aanslagen bent, maar uiteindelijk wordt je afgerekend op je daden en niet je woorden of wie je bent of welke status je hebt.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:06 schreef Overlast het volgende:
[..]
Als moslims dit nu ook eens erkennen en terroristische moslims gaan veroordelen i.p.v. wegkijken.
Dat is gek.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, er valt net zoveel in de Koran te lezen over liefde en vrede en medemenselijkheid.
[..]
Ik zie de meeste moslims terreur net zo hard veroordelen als jij en ik dat doen maar moslims moeten blijkbaar altijd nog iets meer, en dat zal niet gaan.
Moslims zien de Koran als het letterlijke woord van god, een ware moslim moet dit dan ook exact opvolgen. Alleen de wet en moreel besef houden moslims tegen om gewelddadig te zijn, niet de Koran.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:09 schreef SCH het volgende:
Maar het is en blijft een dode letter. Het is aan mensen om te bepalen wat ze er mee doen en hoe ze die regels en voorschriften interpreteren en in de tijd plaatsen. Daarom wordt de islam ook zo divers beleefd.
Waarom zou je je broeder noemen van mensen die dergelijke dingen doen? Een christen hier zal zich ook niet verantwoordelijk voelen of verbonden voelen met een christen in amerika die een abortus-arts neerschiet, lijkt me ook onzinnig. Jij bent er niet verantwoordelijk voor hoe iemand anders zijn religie invult.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:26 schreef Overlast het volgende:
[..]
Dat is gek.
Ik zie namelijk altijd moslims die zeggen dat de terroristen geen moslims zijn.
En dat de islam derhalve geen blaam treft, vervolgens kruipen ze dan in de slachtofferrol.
Ik zou graag willen dat wordt erkend dat de extremisten ook moslims zijn, en dat het broeder zijn met iedere moslim ook gaat inhouden dat je elkaar weerhoudt van het doen van deze acties. Dat extremistische acties niet alleen met het woord, maar ook met daden worden veroordeeld.
Dat geldt zeker voor sommig moslims net als voor christenen die de bijbel van kaft tot kaft als waarheid zien. Maar gelukkig doen niet alle christenen dat, idem voor moslims.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:28 schreef BigGayAllah het volgende:
[..]
Moslims zien de Koran als het letterlijke woord van god, een ware moslim moet dit dan ook exact opvolgen. Alleen de wet en moreel besef houden moslims tegen om gewelddadig te zijn, niet de Koran.
Nogmaals, de bijbel is niet het letterlijke woord van god en hoeft ook niet letterlijk genomen te worden door de volgelingen, bij de koran is dat wel zo. DIt is ook de reden dat er in de Islam nooit een verlichting zal komen zoals bij het christendom.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:36 schreef SCH het volgende:
Dat geldt zeker voor sommig moslims net als voor christenen die de bijbel van kaft tot kaft als waarheid zien. Maar gelukkig doen niet alle christenen dat, idem voor moslims.
Tsjah, dat is jouw mening - daar denken veel christenen heel anders over.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:05 schreef BigGayAllah het volgende:
[..]
Nogmaals, de bijbel is niet het letterlijke woord van god en hoeft ook niet letterlijk genomen te worden door de volgelingen, bij de koran is dat wel zo. DIt is ook de reden dat er in de Islam nooit een verlichting zal komen zoals bij het christendom.
Nee dat is een feit, de bijbel is geschreven door apostelen en de koran is geschreven door mohammed die het zogenaamd gedicteerd kreeg door Allahquote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:08 schreef SCH het volgende:
Tsjah, dat is jouw mening - daar denken veel christenen heel anders over.
Het is een feit dat er christenen en moslims zijn die hun heilige boek van de eerste tot de laatste letter voor waar nemen. En het is een feit dat er in beide groepen volgelingen zijn die dat niet doen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:11 schreef BigGayAllah het volgende:
[..]
Nee dat is een feit, de bijbel is geschreven door apostelen en de koran is geschreven door mohammed die het zogenaamd gedicteerd kreeg door Allah
Wat volgelingen allemaal doen is hun zaak, waar het om draait is dat de Koran letterlijk genomen moet worden binnen de Islam omdat het gezien wordt als letterlijk woord van Allah. Dat probleem heb je bij de bijbel niet. En in de praktijk zie je daar het resultaat van, hoeveel van de laatste zelfmoordaanslagen zijn gepleegd door christenen, joden, hindoes of boedhisten?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:12 schreef SCH het volgende:
Het is een feit dat er christenen en moslims zijn die hun heilige boek van de eerste tot de laatste letter voor waar nemen. En het is een feit dat er in beide groepen volgelingen zijn die dat niet doen.
Dat snap ik niet. Wie bepaalt dat dan? Bepaal jij dat? "Gezien wordt" - wat ik zeg, er zijn mensen die dat zo zien en anderen die dat anders zien.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:14 schreef BigGayAllah het volgende:
[..]
Wat volgelingen allemaal doen is hun zaak, waar het om draait is dat de Koran letterlijk genomen moet worden binnen de Islam omdat het gezien wordt als letterlijk woord van Allah.
Ach ja, laten we het eens over geweld gepleegd door christenen hebbenquote:Dat probleem heb je bij de bijbel niet. En in de praktijk zie je daar het resultaat van, hoeveel van de laatste zelfmoordaanslagen zijn gepleegd door christenen, joden, hindoes of boedhisten?
De koran bepaalt datquote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:20 schreef SCH het volgende:
Dat snap ik niet. Wie bepaalt dat dan? Bepaal jij dat? "Gezien wordt" - wat ik zeg, er zijn mensen die dat zo zien en anderen die dat anders zien.
Ik ken weinig geweld van christenen gepleegd vanuit hun religie. Sommigen gebruiken Noord-Ierland als voorbeeld, maar dat heeft hele andere oorzaken dan religie.quote:Ach ja, laten we het eens over geweld gepleegd door christenen hebben
Wat is daar op tegen?quote:Goed zo, Wilders is een goede steun voor de toch al toenemende polarisatie tussen autochtonen en allochtonen.
Opruiing en haatzaaien wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Polarisatie is niet tegen de wet, bommen laten ontploffen wel
'quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:27 schreef Flumina het volgende:
[..]
Emigreren. Naar Zweden. Is bijna tweehonderd oorlogsvrij en kent niet of nauwelijk terreur, op een moord op een minister na dan.
Wordt inderdaad lastig een plek te vinden waar er geen overlast is van moslims.. misschien ijsland?quote:Op zondag 24 juli 2005 00:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In Zweden is er ook veel overlast van moslims.
amerika. daar sluiten ze ze gewoon op als ze gemeen naar de politie kijkenquote:Op zondag 24 juli 2005 00:49 schreef BigGayAllah het volgende:
[..]
Wordt inderdaad lastig een plek te vinden waar er geen overlast is van moslims.. misschien ijsland?
Prima idee, alle Wilders aanhangers naar IJslandquote:Op zondag 24 juli 2005 00:49 schreef BigGayAllah het volgende:
Wordt inderdaad lastig een plek te vinden waar er geen overlast is van moslims.. misschien ijsland?
Ja of naar de VS zoals eerder genoemd, er schijnen wel meer mensen het zinkende schip nederland te verlaten.quote:Op zondag 24 juli 2005 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
Prima idee, alle Wilders aanhangers naar IJsland![]()
Ook goed maar ik vermoed dat de VS niet zitten te wachten op extreem-rechtse economische vluchtelingen...IJsland waarschijnlijk ook niet als ik er zo eens over nadenkquote:Op zondag 24 juli 2005 00:56 schreef BigGayAllah het volgende:
Ja of naar de VS zoals eerder genoemd, er schijnen wel meer mensen het zinkende schip nederland te verlaten.
Nee precies, als mijn broertje doodgaat door een terroristische aanslag wil ik per direct dat iedereen overal gevolgd, wordt, dat internet verboden wordt om terrorisme te voorkomen, dat alle post doorgelezen wordt door gerecruteerde AIVD-ers, dat je alleen nog maar boeken van Roald Dahl in de bieb kan lenen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:19 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
en dat het gaat gebeuren daar kan je gif op nemen .![]()
je bedoelt vrijheidslievende mensen die geen zin hebben om in een semi-islamitisch land te wonen, daar schijnen er in de VS wel meer van rond te lopenquote:Op zondag 24 juli 2005 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
Ook goed maar ik vermoed dat de VS niet zitten te wachten op extreem-rechtse economische vluchtelingen...IJsland waarschijnlijk ook niet als ik er zo eens over nadenk![]()
Ongetwijfeld, zal het nog je nog sterker vertellen, zo denkt de meerderheid in Nederland er ook over, wij hebben tegenwoordig (nog wel iig) meer vrijheid als Amerikanen waar je geen boek meer uit de bibliotheek kan halen zonder dat het gemeld wordt bij Homeland Security.quote:Op zondag 24 juli 2005 01:47 schreef BigGayAllah het volgende:
je bedoelt vrijheidslievende mensen die geen zin hebben in een islamitisch land, daar schijnen er in de VS wel meer van rond te lopen
Welke bommen? De enige recente bomontploffingen in NL zijn gecontroleerde ontploffingen verricht door de EOD.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar je je al niet druk over kan maken? Die bommen lijken me een veel groter probleem, maar linkse mensen begrijpen dat niet zo.
Niet met letterlijke bewoordingen maar dat is toch echt de enige conclusie die ik kan trekken uit de zin 'Mede dankzij Geert Wilders krijgen we aanslagen in Nederland'. Als Geert Wilders een oorzaak is van aanslagen terwijl Wilders nog steeds niets onwettigs doet en een aanslag is wel ontwetting dan is de enige conclusie datquote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Waar zegt ie dat?
quote:Dus omdat Geert Wilders wettelijk toegestane dingen zegt, die je verwerpelijk mag vinden dat is immers je goed recht, is het voor ander totaal legitiem om onschuldige burgers op te blazen.....
Net alsof die houdbaar is tegen de tijd dat ik er gebruik van wil makenquote:Op zondag 24 juli 2005 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
Oh ja, en niet met hangende pootjes terugkomen als je het niet redt en dan weer wil profiteren van de verzorgingsstaat, he?![]()
Je denkt dat Nederland overgeslagen wordt ? Ik help het je hopen want er zal vrees ik totale paniek ontstaan onder de bevolking.quote:Op zondag 24 juli 2005 09:27 schreef NewOrder het volgende:
Welke bommen? De enige recente bomontploffingen in NL zijn gecontroleerde ontploffingen verricht door de EOD.
Tegen die tijd is de verzorgingsstaat allang niet meer betaalbaar.quote:Op zondag 24 juli 2005 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
Oh ja, en niet met hangende pootjes terugkomen als je het niet redt en dan weer wil profiteren van de verzorgingsstaat, he?![]()
Statistisch gezien is de kans op een bomaanslag kleiner dan bijv. 20 jaar geleden. En zolang er geen enkele aanwijzing is voor een bomaanslag in Nederland zie ik geen reden om me druk te maken.quote:Op zondag 24 juli 2005 09:39 schreef UnleashMitch het volgende:
Je denkt dat Nederland overgeslagen wordt ? Ik help het je hopen want er zal vrees ik totale paniek ontstaan onder de bevolking.
I say: Samir Aquote:Op zondag 24 juli 2005 09:52 schreef NewOrder het volgende:
Statistisch gezien is de kans op een bomaanslag kleiner dan bijv. 20 jaar geleden. En zolang er geen enkele aanwijzing is voor een bomaanslag in Nederland zie ik geen reden om me druk te maken.
Precies, toekomstige generaties zullen een stuk minder royaal zijn t.o.v mensen die zich niet willen conformeren aan westerse normen & waarden. De verzorgingsstaat heeft nu zijn beste tijd ook al gehad. Het heeft de Nederlandse samenleving lui gemaakt.quote:Op zondag 24 juli 2005 09:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tegen die tijd is de verzorgingsstaat allang niet meer betaalbaar.Dat bestaat dan alleen nog maar in geschiedenisboeken en het sprookjesbos van de Efteling.
en vergeet niet dezequote:Op zondag 24 juli 2005 10:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Of die afscheidsbrief van die Nederlandse moslima...
Dat staat er niet Monidique en daarmee valt de basis onder je hele stuk weg.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:00 schreef Monidique het volgende:
Hij roept op moslims anders te behandelen dat de rest.
Merkwaardig stukje, slecht beargumenteerd, conclusie volgt niet uit de argumenten. In het kader van "onze vrije, Westerse samenleving in Nederland" wil jij een kamerlid zijn mening ontzeggen omdat jij het er niet mee eens bent....??quote:Geert Wilders is mogelijk het grootste gevaar voor onze vrije, Westerse samenleving in Nederland. Het is waarschijnlijker dat een Samir A. zich opblaast in een metro, dan dat Geert Wilders een putsch pleegt en de democratische regering omverwerpt. Echter, Geert Wilders is een politicus, een Kamerlid, en heeft dus invloed op de besluitvorming in Nederland. Hij is een bekend persoon die niet, in tegenstelling tot islamitische terroristen, per definitie veroordeeld en geminacht wordt. Wat hij zegt, komt in opiniesecties, wat hij zegt, horen de mensen als iets wat gezegd wordt door een Kamerlid. Geert Wilders is geen direct gevaar, maar hij is zeker wel het grootste gevaar voor Nederland.
Is dat volgens jou niet de kern van het betoog van Wilders? Ik kan niet anders dan dat er in lezen.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:08 schreef Tarak het volgende:
Dat staat er niet Monidique en daarmee valt de basis onder je hele stuk weg.
Je zou er ook gewoon eens inhoudelijk op in kunnen gaanquote:Op zondag 24 juli 2005 13:27 schreef Lemmeb het volgende:
De afsluitende alinea van de OP is toch wel alle treurnis voorbij. Een déjà-vu naar tijden waaraan ik liever niet meer terug herinnerd wens te worden.
quote:Op zondag 24 juli 2005 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat volgens jou niet de kern van het betoog van Wilders? Ik kan niet anders dan dat er in lezen.
Ga er nou even inhoudelijk op in. Wilders' betoog is een aanklacht tegen de islam en tegen moslims en hij waarschuwt ons voor moslims, lees jij iets anders?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:29 schreef Tarak het volgende:
[..]Jij leest wel vaker dingen die er niet staan....
Ga er dan eens inhoudelijk op in. Wat komt er toch weinig echt inhoudelijk betoog - is dat nou zo lastig?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:27 schreef Lemmeb het volgende:
De afsluitende alinea van de OP is toch wel alle treurnis voorbij. Een déjà-vu naar tijden waaraan ik liever niet meer terug herinnerd wens te worden.
That Wilders makes me sickquote:Op zondag 24 juli 2005 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga er nou even inhoudelijk op in. Wilders' betoog is een aanklacht tegen de islam en tegen moslims en hij waarschuwt ons voor moslims, lees jij iets anders?
Als ik het goed begrijp is dat allemaal de schuld van 'linkse users' die lelijk doen tegen Lemmeb waardoor hij nu een soort van Heintje Davids act opvoert.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:32 schreef SCH het volgende:
Ga er dan eens inhoudelijk op in. Wat komt er toch weinig echt inhoudelijk betoog - is dat nou zo lastig?
Meneer is schijnbaar vergeten dat Europa een millenium lang is geleid door het Christelijke geloof, in zo'n mate dat de Paus zelf over een flink stuk van Italie regeerde en ook zijn bisschoppen velen stuken van Europa onder directe controle stonden. Dan heb ik de inquisitie en het buigen van alle monarchen voor de wil van de kerk onder straffe van excommunicatie nog niet genoemd.quote:Waarom is de islam wel degelijk ook als religie een groot maatschappelijk probleem? Het begin van het antwoord op deze vraag is zoals zo vaak te vinden in de geschiedenis. Het belangrijkste verschil tussen de islamitische religie en de op joods-christelijke religie gestoelde westerse cultuur is de scheiding van kerk en staat en dus van vrijheid. Waar in de christelijke leer het aardse gezag losstaat van het religieuze gezag, is voor de islam de profeet Mohammed ook staatsman en veldheer.
*zucht*quote:Op zondag 24 juli 2005 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga er nou even inhoudelijk op in. Wilders' betoog is een aanklacht tegen de islam en tegen moslims en hij waarschuwt ons voor moslims, lees jij iets anders?
De turkse imams in Nederland worden door de turkse overheid gestuurd, wat nou scheiding kerk en staat?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:38 schreef Vhiper het volgende:
Overigens zijn in vele zogenaamde islamitische landen kerk en staat gescheiden. Wilder's favoriete Turkije is daar het mooiste voorbeeld van.
"De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden."quote:Op zondag 24 juli 2005 13:39 schreef Tarak het volgende:
[..]
*zucht*
De kern van het betoog van Monidique is dat Wilders oproept moslims anders te behandelen dan anderen. Laat maar zien waar dat staat in het stuk van Wilders.
Dat staat door het hele stuk door te lezen. Gek dat jij dat niet ziet. Terrorisme = islam = gevaar. Wilders veegt alles op 1 hoop en verbindt daar de gemiddelde moslim aan met als kernzin: "De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden" - 3 x raden wat hij daarmee bedoelt. Wat denk jij?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:39 schreef Tarak het volgende:
[..]
*zucht*
De kern van het betoog van Monidique is dat Wilders oproept moslims anders te behandelen dan anderen. Laat maar zien waar dat staat in het stuk van Wilders.
Dan wordt het toch tijd dat je eens vraagt bij LOI of ze niet een cursus begrijpend lezen in de aanbieding hebben.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat volgens jou niet de kern van het betoog van Wilders? Ik kan niet anders dan dat er in lezen.
dit kan ik ook echter geen scheiding tussen kerk en staat noemen:quote:Op zondag 24 juli 2005 13:41 schreef Tarak het volgende:
[..]
De turkse imams in Nederland worden door de turkse overheid gestuurd, wat nou scheiding kerk en staat?
Mag je kerken bouwen in Turkije? Nee, want religieuze vrijheid is voor Turkije nog een brug te ver.
iets waar Wilders wel zogenaamd voor isquote:...
De bouw van megalomane moskeeën zoals in Rotterdam en Leiden dient te worden verboden en radicale moskeeën gesloten. Het is een gotspe dat dit nog niet is gebeurd. Ook wordt preken in de Nederlandse taal in moskeeën wettelijk verplicht gesteld. Het aantrekken van imams uit het buitenland wordt meteen verboden
...
Ik vertrouw op jou om mij met de neus op de feiten te drukkenquote:Op zondag 24 juli 2005 13:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat staat door het hele stuk door te lezen. Gek dat jij dat niet ziet.
Ik denk dat hij wil zeggen da de omgang met de Islam en moslims minder vrijblijvend moet worden. Een invulling hiervan is niet uit het artikel te concluderen. Dit is echter duidelijk wat anders dan een oproep om moslims anders te behandelen.quote:Terrorisme = islam = gevaar. Wilders veegt alles op 1 hoop en verbindt daar de gemiddelde moslim aan met als kernzin: "De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden" - 3 x raden wat hij daarmee bedoelt. Wat denk jij?
Dat is nu net wat ik je de hele tijd probeer duidelijk te maken: ik wens niet langer in te gaan op niet fatsoenlijk onderbouwde vergelijkingen met de Nazis en andere uitwassen van rechts-extremisme. Het is zo makkelijk, en tegelijkertijd zo'n ongelofelijk zwaktebod, om users en politici aan de rechterkant meteen maar in dat hokje te duwen. En je weet ook zeker dat men er gepikeerd op reageert, niemand vindt het immers prettig om met monsters als Hitler vergeleken te worden.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou er ook gewoon eens inhoudelijk op in kunnen gaan
Wilders heeft geen problemen met moslims? Hij vindt dat ze niet anders dan andere Nederlanders moeten worden behandeld? Onderschrijf jij dat?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan wordt het toch tijd dat je eens vraagt bij LOI of ze niet een cursus begrijpend lezen in de aanbieding hebben.
Wat is dan die 'vrijblijvendheid' waar Wilders het over heeft en wat is een 'de-naturalisatie' dag want daar ben ik toch wel benieuwd naar.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:46 schreef Tarak het volgende:
Ik denk dat hij wil zeggen da de omgang met de Islam en moslims minder vrijblijvend moet worden. Een invulling hiervan is niet uit het artikel te concluderen. Dit is echter duidelijk wat anders dan een oproep om moslims anders te behandelen.
Dat niet eens zozeer, want het is nogal onduidelijk wat hij daarmee bedoelt. Maar hij zegt wel dat het "pure illusiepolitiek [is] dat met de islam en haar volgelingen op gelijke voet kan worden gecommuniceerd of samengewerkt." Het zou dus realistische politiek zijn om met volgelingen van de islam, en die noemen wij ook wel moslims, niet op gelijke voet te communiceren of samen te werken. Ik kan hier niets anders uit opmaken dan dat moslims anders behandeld dienen te worden.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
"De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden."
Dat is toch hetzelfde. Ik ben geen moslim, hij wil mij dus anders behandelen dan een moslim. Wat is daar nou Spaans aan?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:46 schreef Tarak het volgende:
Ik denk dat hij wil zeggen da de omgang met de Islam en moslims minder vrijblijvend moet worden. Een invulling hiervan is niet uit het artikel te concluderen. Dit is echter duidelijk wat anders dan een oproep om moslims anders te behandelen.
Dat krijg je ervan met zo'n belachelijke OP, die er helemaal op aanstuurt om Wilders als loserige rechts-extremist weg te zetten. Dan moet je niet raar opkijken dat mensen niet normaal meer reageren.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga er dan eens inhoudelijk op in. Wat komt er toch weinig echt inhoudelijk betoog - is dat nou zo lastig?
Er bestaat in Nederland ook geen strikte scheiding tussen kerk en staat. Kijk maar naar Christelijke scholen en dominees die via de universiteit opgeleid worden. Ik reageerde echter op iemand die beweerde dat er in Turkije een scheiding van kerk en staat is. Dat is niet het geval.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:46 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dit kan ik ook echter geen scheiding tussen kerk en staat noemen:
[..]
Jij blijft echt een beetje hangen in je slachtofferrol. Dat is jammer en helpt de discussie niet.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is nu net wat ik je de hele tijd probeer duidelijk te maken: ik wens niet langer in te gaan op niet fatsoenlijk onderbouwde vergelijkingen met de Nazis en andere uitwassen van rechts-extremisme. Het is zo makkelijk, en tegelijkertijd zo'n ongelofelijk zwaktebod, om users en politici aan de rechterkant meteen maar in dat hokje te duwen. En je weet ook zeker dat men er gepikeerd op reageert, niemand vindt het immers prettig om met monsters als Hitler vergeleken te worden.
Het is een soort Pavlov-reactie: met ziet het woord 'Wilders' en men roept 'rechts-extremist'. Men ziet de naam 'Verdonk' en men roept 'Eichmann'. Enzovoorts. Precies hetzelfde als men Fortuyn behandelde.
Maar als ik en de andere zogenaamd 'rechtse' users er een sport van zouden maken om jou en je kornuiten constant te vergelijken met linkse gedrochten als Stalin en Pol Pot, zou de lust om nog langer te reageren je ook vrij snel vergaan. Alleen jammer dat zogenaamd 'rechts' op dit forum inmiddels veruit in de minderheid is. How convenient.
Dit soort geblaat helpt de discussie natuurlijk wel. Goedzo!quote:Op zondag 24 juli 2005 13:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij blijft echt een beetje hangen in je slachtofferrol. Dat is jammer en helpt de discussie niet.
Ik vind het stukje van Wilders veel interessanter dan het stukje van Monidique. Daar kun je toch gewoon op ingaan?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan met zo'n belachelijke OP, die er helemaal op aanstuurt om Wilders als loserige rechts-extremist weg te zetten. Dan moet je niet raar opkijken dat mensen niet normaal meer reageren.
Het is geen geblaat maar een constatering. Jullie duwen jezelf steeds weer in de slachtofferrol als het lastig wordt, het liefst plak je zelf het label racist en zo er op - dan hoef je niet verder te praten. Jij bent degene die zegt dat zwarten minderwaardig zijn maar als je daar dan vervolgens wat van zegt dan schiet je in de stress en ben je ineens een slachtoffer. Sta toch verdomme gewoon waar je voor staat en kruip niet steeds weg.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dit soort geblaat helpt de discussie natuurlijk wel. Goedzo!
Ik wil hem helemaal niet het recht zijn mening te uiten ontzeggen, ik wil wel opmerken dat het een gevaarlijke mening is.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:08 schreef Tarak het volgende:
Merkwaardig stukje, slecht beargumenteerd, conclusie volgt niet uit de argumenten. In het kader van "onze vrije, Westerse samenleving in Nederland" wil jij een kamerlid zijn mening ontzeggen omdat jij het er niet mee eens bent....??
heeft niks met de OP te maken en daar kan dus een normaal antwoord op gegeven worden.quote:Wat is dan die 'vrijblijvendheid' waar Wilders het over heeft en wat is een 'de-naturalisatie' dag want daar ben ik toch wel benieuwd naar.
Niet op gelijke voet met iemand samenwerken wil niet zeggen dat je iemand anders behandelt dan anderen. Met de secretaresse werk ik ook niet op gelijke voet samen, toch behandel ik haar niet anders dan anderen.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat niet eens zozeer, want het is nogal onduidelijk wat hij daarmee bedoelt. Maar hij zegt wel dat het "pure illusiepolitiek [is] dat met de islam en haar volgelingen op gelijke voet kan worden gecommuniceerd of samengewerkt." Het zou dus realistische politiek zijn om met volgelingen van de islam, en die noemen wij ook wel moslims, niet op gelijke voet te communiceren of samen te werken. Ik kan hier niets anders uit opmaken dan dat moslims anders behandeld dienen te worden.
Als je minderheden niet op gelijke voet behandelt, dan behandel je ze anders. En inderdaad, uit alles wat hij zegt, blijkt dat hij dat wenst: islamieten mogen niet doen aan gezinshereniging, islamieten mogen niet weten welke taal ze spreken in hun eigen, private, gebouwen. Hij roept op moslims anders te behandelen.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:52 schreef Tarak het volgende:
[..]
Niet op gelijke voet met iemand samenwerken wil niet zeggen dat je iemand anders behandelt dan anderen. Met de secretaresse werk ik ook niet op gelijke voet samen, toch behandel ik haar niet anders dan anderen.
quote:Op zondag 24 juli 2005 13:41 schreef Tarak het volgende:
De turkse imams in Nederland worden door de turkse overheid gestuurd, wat nou scheiding kerk en staat?
Makkelijk is het niet, veel Christenen wonen er ook niet, nl. zo'n 25.000 Katholieken, 10.000 Orthodoxen en 3.000 protestanten, maar het kan wel:quote:Mag je kerken bouwen in Turkije? Nee, want religieuze vrijheid is voor Turkije nog een brug te ver.
Wat nou 'slachtofferrol'?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij blijft echt een beetje hangen in je slachtofferrol. Dat is jammer en helpt de discussie niet.
Het gaat niet om minderheden op gelijke voet behandelen, maar het gaat erom in welke rol je mensen behandelt. Is zo'n imam vereniging een gelijkwaardige gesprekspartner voor de overheid, zo worden ze nu wel gezien maar de overheid kan ook besluiten - en dat wenst Wilders blijkbaar - om ze niet als een gelijkwaardige gesprekspartner te zien.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als je minderheden niet op gelijke voet behandelt, dan behandel je ze anders. En inderdaad, uit alles wat hij zegt, blijkt dat hij dat wenst: islamieten mogen niet doen aan gezinshereniging, islamieten mogen niet weten welke taal ze spreken in hun eigen, private, gebouwen. Hij roept op moslims anders te behandelen.
Jij bent degene die woorden aan het verdraaien is. Wat ben je toch ook een misselijke lafbek door steeds woorden te verdraaien en vervolgens daarover te gaan blaten en het vervolgens een constatering te noemen.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen geblaat maar een constatering. Jullie duwen jezelf steeds weer in de slachtofferrol als het lastig wordt, het liefst plak je zelf het label racist en zo er op - dan hoef je niet verder te praten. Jij bent degene die zegt dat zwarten minderwaardig zijn maar als je daar dan vervolgens wat van zegt dan schiet je in de stress en ben je ineens een slachtoffer. Sta toch verdomme gewoon waar je voor staat en kruip niet steeds weg.
FLIKKER DAN GVD OP EN BLIJF NIET JANKEN HIER EN POSTEN MET KLOONTJES OM ANDERE USERS AAN TE VALLEN.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:01 schreef Lemmeb het volgende:
Wat nou 'slachtofferrol'?
Ik stel gewoon vast dat de verkondigers van het Linkse Politiek-Correcte Woord à la pré-Van der G. weer een stevige voet op dit forum beginnen te krijgen met hun constante, volstrekt belachelijke vergelijkingen van fatsoenlijke users en politici met rechts-extremistische uitwassen. Dat vind ik jammer, en dat ontneemt mij de zin om nog langer de fatsoenlijk onderbouwde posts te schrijven die vroeger altijd schreef. Ze worden namelijk toch niet meer inhoudelijk gelezen en op waarde geschat, men pikt alleen die zinsneden eruit die men uit z'n verband kan rukken en kan ombuigen tot Nazi-propaganda.
Ik was hier eerder. Het is jammer dat jij niet gewoon zelf 'opflikkert'. POL is veel beter af zonder dichtgetikte types zoals jij.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
FLIKKER DAN GVD OP EN BLIJF NIET JANKEN HIER EN POSTEN MET KLOONTJES OM ANDERE USERS AAN TE VALLEN.
Zo, dat lucht op.
Heb je ook nog een inhoudelijk antwoord op mijn hele redelijke vragen of laat jij het liever hierbij?
Bron: http://nl.altermedia.info/buitenland/meer-imams-turkije_88.htmlquote:Op zondag 24 juli 2005 13:58 schreef Vhiper het volgende:
Bron? op z'n minst enige onderbouwing?
Bron: http://www.interculturele(...)y_oktober.html#imamsquote:
De Islamitische regeringspartij, AKP, wil het aantal imams in Turkije uitbreiden van 1.600 naar 15.000. Imams worden benoemd door de staat en zijn ambtenaren die ook door haar betaald worden.
De meeste oppositiepartijen zien niets in de voorstellen, maar de AKP heeft een absolute meerderheid in het parlement.
De AKP wenst de macht van de Islam in Turkije te doen groeien. Het Turkse leger waakt echter over de seculiere staat en treedt hard op tegen elke vorm van islamisme. De EU doet er echter alles aan om de macht van het leger in te dammen. Gevolg is dat de AKP vrij spel krijgt.
quote:In Nederland zijn iets meer dan 200 Turkse moskeeën; daarvan vallen er ongeveer 150 onder het Turkse ministerie van godsdienstzaken. 120 van deze 150 krijgen om de vier jaar een imam van het Turkse ministerie.
Ook hier zet je jezelf weer als slachtoffer neer - je gaat steeds meer op Maxime Verhagen lijken en dat siert je niet. Het is allemaal de schuld van die linksen. Kom op Lemmeb, zet een ander beentje voor en struikel er niet steeds over. Opmerkingen die wijzen op extremisme - en rechts-extremisme zijn toch niet altijd onwaar, als ik jou moet geloven wel...? Gek is dat ik je er nooit over hoor als mensen als Wilders anderen beschuldigen van extremisme.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:01 schreef Lemmeb het volgende:
Vroeger hadden jij en ik nog weleens mooie discussies. Dat zal best nog wel mogelijk zijn, maar er is al altijd wel zo'n kneus die zich er ook mee gaat bemoeien. Ik kan tegenwoordig geen topic meer ingaan zonder niet minimaal een paar keer op volstrekt onduidelijke redenen met extreem-rechts vergeleken te worden.
Daar voel ik me geen 'slachtoffer' van, ik heb er in het verleden altijd fatsoenlijk op gereageerd (wat ook blijkt uit mijn vrij karige banhistorie op POL), maar nu het weer erger wordt heb ik er gewoon weinig zin meer 'an.
Ik verdraai niks, dat zul je aan moeten tonen.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jij bent degene die woorden aan het verdraaien is. Wat ben je toch ook een misselijke lafbek door steeds woorden te verdraaien en vervolgens daarover te gaan blaten en het vervolgens een constatering te noemen.
Er zijn kerken in Turkije.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:41 schreef Tarak het volgende:
[..]
Mag je kerken bouwen in Turkije? Nee, want religieuze vrijheid is voor Turkije nog een brug te ver.
Jij verdraait constant andermans woorden. Toon jij jouw geblaat maar eens aan. Nee, dat kun je niet. Dus kom je met deze dooddoener. Jij beweert, dus jij toont aan.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik verdraai niks, dat zul je aan moeten tonen.
Als ik een lafbek was, dan was ik hier allang weggebleven.
Maar jij bevestigt dat Wilders de gemiddelde moslims net zo wil behandelen als jij en ik? Die vraag geldt ook voor Tarak.
Ik zet mezelf hier helemaal niet als 'slachtoffer' neer, hoe kom je daar toch steeds bij? Ik vind het gewoon jammer dat POL op deze manier achteruit gaat, en ik heb op die manier weinig zin om hier nog langer te posten. En volgens mij zijn er wel meer users die er zo over denken. Of denk je dat al die zogenaamde 'hatelogs' zomaar uit het het niets ontstaan zijn? Ik ben hier het slachtoffer niet, POL is hier het 'slachtoffer'.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook hier zet je jezelf weer als slachtoffer neer - je gaat steeds meer op Maxime Verhagen lijken en dat siert je niet. Het is allemaal de schuld van die linksen. Kom op Lemmeb, zet een ander beentje voor en struikel er niet steeds over. Opmerkingen die wijzen op extremisme - en rechts-extremisme zijn toch niet altijd onwaar, als ik jou moet geloven wel...? Gek is dat ik je er nooit over hoor als mensen als Wilders anderen beschuldigen van extremisme.
Maar ze bidden wel (alleen niet voor onze bruine bonen).quote:Op zondag 24 juli 2005 13:59 schreef pberends het volgende:
Wat is er zo Nederlands aan de moslims die hier wonen dan? Ze voelen zich op uitzonderingen na allemaal Marokkaan of Turk enzovoorts.
quote:
Ik voer dan ook geen Heintje Davids act op compleet met diverse afscheiden (onder luid "alles is de schuld van links" geroep natuurlijk) compleet met kloontjes en gehuil over hoe slecht het of FOK is.quote:Het is jammer dat jij niet gewoon zelf 'opflikkert'. POL is veel beter af zonder dichtgetikte types zoals jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |