Dat staat er niet Monidique en daarmee valt de basis onder je hele stuk weg.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:00 schreef Monidique het volgende:
Hij roept op moslims anders te behandelen dat de rest.
Merkwaardig stukje, slecht beargumenteerd, conclusie volgt niet uit de argumenten. In het kader van "onze vrije, Westerse samenleving in Nederland" wil jij een kamerlid zijn mening ontzeggen omdat jij het er niet mee eens bent....??quote:Geert Wilders is mogelijk het grootste gevaar voor onze vrije, Westerse samenleving in Nederland. Het is waarschijnlijker dat een Samir A. zich opblaast in een metro, dan dat Geert Wilders een putsch pleegt en de democratische regering omverwerpt. Echter, Geert Wilders is een politicus, een Kamerlid, en heeft dus invloed op de besluitvorming in Nederland. Hij is een bekend persoon die niet, in tegenstelling tot islamitische terroristen, per definitie veroordeeld en geminacht wordt. Wat hij zegt, komt in opiniesecties, wat hij zegt, horen de mensen als iets wat gezegd wordt door een Kamerlid. Geert Wilders is geen direct gevaar, maar hij is zeker wel het grootste gevaar voor Nederland.
Is dat volgens jou niet de kern van het betoog van Wilders? Ik kan niet anders dan dat er in lezen.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:08 schreef Tarak het volgende:
Dat staat er niet Monidique en daarmee valt de basis onder je hele stuk weg.
Je zou er ook gewoon eens inhoudelijk op in kunnen gaanquote:Op zondag 24 juli 2005 13:27 schreef Lemmeb het volgende:
De afsluitende alinea van de OP is toch wel alle treurnis voorbij. Een déjà-vu naar tijden waaraan ik liever niet meer terug herinnerd wens te worden.
quote:Op zondag 24 juli 2005 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat volgens jou niet de kern van het betoog van Wilders? Ik kan niet anders dan dat er in lezen.
Ga er nou even inhoudelijk op in. Wilders' betoog is een aanklacht tegen de islam en tegen moslims en hij waarschuwt ons voor moslims, lees jij iets anders?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:29 schreef Tarak het volgende:
[..]Jij leest wel vaker dingen die er niet staan....
Ga er dan eens inhoudelijk op in. Wat komt er toch weinig echt inhoudelijk betoog - is dat nou zo lastig?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:27 schreef Lemmeb het volgende:
De afsluitende alinea van de OP is toch wel alle treurnis voorbij. Een déjà-vu naar tijden waaraan ik liever niet meer terug herinnerd wens te worden.
That Wilders makes me sickquote:Op zondag 24 juli 2005 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga er nou even inhoudelijk op in. Wilders' betoog is een aanklacht tegen de islam en tegen moslims en hij waarschuwt ons voor moslims, lees jij iets anders?
Als ik het goed begrijp is dat allemaal de schuld van 'linkse users' die lelijk doen tegen Lemmeb waardoor hij nu een soort van Heintje Davids act opvoert.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:32 schreef SCH het volgende:
Ga er dan eens inhoudelijk op in. Wat komt er toch weinig echt inhoudelijk betoog - is dat nou zo lastig?
Meneer is schijnbaar vergeten dat Europa een millenium lang is geleid door het Christelijke geloof, in zo'n mate dat de Paus zelf over een flink stuk van Italie regeerde en ook zijn bisschoppen velen stuken van Europa onder directe controle stonden. Dan heb ik de inquisitie en het buigen van alle monarchen voor de wil van de kerk onder straffe van excommunicatie nog niet genoemd.quote:Waarom is de islam wel degelijk ook als religie een groot maatschappelijk probleem? Het begin van het antwoord op deze vraag is zoals zo vaak te vinden in de geschiedenis. Het belangrijkste verschil tussen de islamitische religie en de op joods-christelijke religie gestoelde westerse cultuur is de scheiding van kerk en staat en dus van vrijheid. Waar in de christelijke leer het aardse gezag losstaat van het religieuze gezag, is voor de islam de profeet Mohammed ook staatsman en veldheer.
*zucht*quote:Op zondag 24 juli 2005 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga er nou even inhoudelijk op in. Wilders' betoog is een aanklacht tegen de islam en tegen moslims en hij waarschuwt ons voor moslims, lees jij iets anders?
De turkse imams in Nederland worden door de turkse overheid gestuurd, wat nou scheiding kerk en staat?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:38 schreef Vhiper het volgende:
Overigens zijn in vele zogenaamde islamitische landen kerk en staat gescheiden. Wilder's favoriete Turkije is daar het mooiste voorbeeld van.
"De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden."quote:Op zondag 24 juli 2005 13:39 schreef Tarak het volgende:
[..]
*zucht*
De kern van het betoog van Monidique is dat Wilders oproept moslims anders te behandelen dan anderen. Laat maar zien waar dat staat in het stuk van Wilders.
Dat staat door het hele stuk door te lezen. Gek dat jij dat niet ziet. Terrorisme = islam = gevaar. Wilders veegt alles op 1 hoop en verbindt daar de gemiddelde moslim aan met als kernzin: "De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden" - 3 x raden wat hij daarmee bedoelt. Wat denk jij?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:39 schreef Tarak het volgende:
[..]
*zucht*
De kern van het betoog van Monidique is dat Wilders oproept moslims anders te behandelen dan anderen. Laat maar zien waar dat staat in het stuk van Wilders.
Dan wordt het toch tijd dat je eens vraagt bij LOI of ze niet een cursus begrijpend lezen in de aanbieding hebben.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat volgens jou niet de kern van het betoog van Wilders? Ik kan niet anders dan dat er in lezen.
dit kan ik ook echter geen scheiding tussen kerk en staat noemen:quote:Op zondag 24 juli 2005 13:41 schreef Tarak het volgende:
[..]
De turkse imams in Nederland worden door de turkse overheid gestuurd, wat nou scheiding kerk en staat?
Mag je kerken bouwen in Turkije? Nee, want religieuze vrijheid is voor Turkije nog een brug te ver.
iets waar Wilders wel zogenaamd voor isquote:...
De bouw van megalomane moskeeën zoals in Rotterdam en Leiden dient te worden verboden en radicale moskeeën gesloten. Het is een gotspe dat dit nog niet is gebeurd. Ook wordt preken in de Nederlandse taal in moskeeën wettelijk verplicht gesteld. Het aantrekken van imams uit het buitenland wordt meteen verboden
...
Ik vertrouw op jou om mij met de neus op de feiten te drukkenquote:Op zondag 24 juli 2005 13:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat staat door het hele stuk door te lezen. Gek dat jij dat niet ziet.
Ik denk dat hij wil zeggen da de omgang met de Islam en moslims minder vrijblijvend moet worden. Een invulling hiervan is niet uit het artikel te concluderen. Dit is echter duidelijk wat anders dan een oproep om moslims anders te behandelen.quote:Terrorisme = islam = gevaar. Wilders veegt alles op 1 hoop en verbindt daar de gemiddelde moslim aan met als kernzin: "De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden" - 3 x raden wat hij daarmee bedoelt. Wat denk jij?
Dat is nu net wat ik je de hele tijd probeer duidelijk te maken: ik wens niet langer in te gaan op niet fatsoenlijk onderbouwde vergelijkingen met de Nazis en andere uitwassen van rechts-extremisme. Het is zo makkelijk, en tegelijkertijd zo'n ongelofelijk zwaktebod, om users en politici aan de rechterkant meteen maar in dat hokje te duwen. En je weet ook zeker dat men er gepikeerd op reageert, niemand vindt het immers prettig om met monsters als Hitler vergeleken te worden.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou er ook gewoon eens inhoudelijk op in kunnen gaan
Wilders heeft geen problemen met moslims? Hij vindt dat ze niet anders dan andere Nederlanders moeten worden behandeld? Onderschrijf jij dat?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan wordt het toch tijd dat je eens vraagt bij LOI of ze niet een cursus begrijpend lezen in de aanbieding hebben.
Wat is dan die 'vrijblijvendheid' waar Wilders het over heeft en wat is een 'de-naturalisatie' dag want daar ben ik toch wel benieuwd naar.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:46 schreef Tarak het volgende:
Ik denk dat hij wil zeggen da de omgang met de Islam en moslims minder vrijblijvend moet worden. Een invulling hiervan is niet uit het artikel te concluderen. Dit is echter duidelijk wat anders dan een oproep om moslims anders te behandelen.
Dat niet eens zozeer, want het is nogal onduidelijk wat hij daarmee bedoelt. Maar hij zegt wel dat het "pure illusiepolitiek [is] dat met de islam en haar volgelingen op gelijke voet kan worden gecommuniceerd of samengewerkt." Het zou dus realistische politiek zijn om met volgelingen van de islam, en die noemen wij ook wel moslims, niet op gelijke voet te communiceren of samen te werken. Ik kan hier niets anders uit opmaken dan dat moslims anders behandeld dienen te worden.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
"De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden."
Dat is toch hetzelfde. Ik ben geen moslim, hij wil mij dus anders behandelen dan een moslim. Wat is daar nou Spaans aan?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:46 schreef Tarak het volgende:
Ik denk dat hij wil zeggen da de omgang met de Islam en moslims minder vrijblijvend moet worden. Een invulling hiervan is niet uit het artikel te concluderen. Dit is echter duidelijk wat anders dan een oproep om moslims anders te behandelen.
Dat krijg je ervan met zo'n belachelijke OP, die er helemaal op aanstuurt om Wilders als loserige rechts-extremist weg te zetten. Dan moet je niet raar opkijken dat mensen niet normaal meer reageren.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga er dan eens inhoudelijk op in. Wat komt er toch weinig echt inhoudelijk betoog - is dat nou zo lastig?
Er bestaat in Nederland ook geen strikte scheiding tussen kerk en staat. Kijk maar naar Christelijke scholen en dominees die via de universiteit opgeleid worden. Ik reageerde echter op iemand die beweerde dat er in Turkije een scheiding van kerk en staat is. Dat is niet het geval.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:46 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dit kan ik ook echter geen scheiding tussen kerk en staat noemen:
[..]
Jij blijft echt een beetje hangen in je slachtofferrol. Dat is jammer en helpt de discussie niet.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is nu net wat ik je de hele tijd probeer duidelijk te maken: ik wens niet langer in te gaan op niet fatsoenlijk onderbouwde vergelijkingen met de Nazis en andere uitwassen van rechts-extremisme. Het is zo makkelijk, en tegelijkertijd zo'n ongelofelijk zwaktebod, om users en politici aan de rechterkant meteen maar in dat hokje te duwen. En je weet ook zeker dat men er gepikeerd op reageert, niemand vindt het immers prettig om met monsters als Hitler vergeleken te worden.
Het is een soort Pavlov-reactie: met ziet het woord 'Wilders' en men roept 'rechts-extremist'. Men ziet de naam 'Verdonk' en men roept 'Eichmann'. Enzovoorts. Precies hetzelfde als men Fortuyn behandelde.
Maar als ik en de andere zogenaamd 'rechtse' users er een sport van zouden maken om jou en je kornuiten constant te vergelijken met linkse gedrochten als Stalin en Pol Pot, zou de lust om nog langer te reageren je ook vrij snel vergaan. Alleen jammer dat zogenaamd 'rechts' op dit forum inmiddels veruit in de minderheid is. How convenient.
Dit soort geblaat helpt de discussie natuurlijk wel. Goedzo!quote:Op zondag 24 juli 2005 13:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij blijft echt een beetje hangen in je slachtofferrol. Dat is jammer en helpt de discussie niet.
Ik vind het stukje van Wilders veel interessanter dan het stukje van Monidique. Daar kun je toch gewoon op ingaan?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan met zo'n belachelijke OP, die er helemaal op aanstuurt om Wilders als loserige rechts-extremist weg te zetten. Dan moet je niet raar opkijken dat mensen niet normaal meer reageren.
Het is geen geblaat maar een constatering. Jullie duwen jezelf steeds weer in de slachtofferrol als het lastig wordt, het liefst plak je zelf het label racist en zo er op - dan hoef je niet verder te praten. Jij bent degene die zegt dat zwarten minderwaardig zijn maar als je daar dan vervolgens wat van zegt dan schiet je in de stress en ben je ineens een slachtoffer. Sta toch verdomme gewoon waar je voor staat en kruip niet steeds weg.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dit soort geblaat helpt de discussie natuurlijk wel. Goedzo!
Ik wil hem helemaal niet het recht zijn mening te uiten ontzeggen, ik wil wel opmerken dat het een gevaarlijke mening is.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:08 schreef Tarak het volgende:
Merkwaardig stukje, slecht beargumenteerd, conclusie volgt niet uit de argumenten. In het kader van "onze vrije, Westerse samenleving in Nederland" wil jij een kamerlid zijn mening ontzeggen omdat jij het er niet mee eens bent....??
heeft niks met de OP te maken en daar kan dus een normaal antwoord op gegeven worden.quote:Wat is dan die 'vrijblijvendheid' waar Wilders het over heeft en wat is een 'de-naturalisatie' dag want daar ben ik toch wel benieuwd naar.
Niet op gelijke voet met iemand samenwerken wil niet zeggen dat je iemand anders behandelt dan anderen. Met de secretaresse werk ik ook niet op gelijke voet samen, toch behandel ik haar niet anders dan anderen.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat niet eens zozeer, want het is nogal onduidelijk wat hij daarmee bedoelt. Maar hij zegt wel dat het "pure illusiepolitiek [is] dat met de islam en haar volgelingen op gelijke voet kan worden gecommuniceerd of samengewerkt." Het zou dus realistische politiek zijn om met volgelingen van de islam, en die noemen wij ook wel moslims, niet op gelijke voet te communiceren of samen te werken. Ik kan hier niets anders uit opmaken dan dat moslims anders behandeld dienen te worden.
Als je minderheden niet op gelijke voet behandelt, dan behandel je ze anders. En inderdaad, uit alles wat hij zegt, blijkt dat hij dat wenst: islamieten mogen niet doen aan gezinshereniging, islamieten mogen niet weten welke taal ze spreken in hun eigen, private, gebouwen. Hij roept op moslims anders te behandelen.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:52 schreef Tarak het volgende:
[..]
Niet op gelijke voet met iemand samenwerken wil niet zeggen dat je iemand anders behandelt dan anderen. Met de secretaresse werk ik ook niet op gelijke voet samen, toch behandel ik haar niet anders dan anderen.
quote:Op zondag 24 juli 2005 13:41 schreef Tarak het volgende:
De turkse imams in Nederland worden door de turkse overheid gestuurd, wat nou scheiding kerk en staat?
Makkelijk is het niet, veel Christenen wonen er ook niet, nl. zo'n 25.000 Katholieken, 10.000 Orthodoxen en 3.000 protestanten, maar het kan wel:quote:Mag je kerken bouwen in Turkije? Nee, want religieuze vrijheid is voor Turkije nog een brug te ver.
Wat nou 'slachtofferrol'?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij blijft echt een beetje hangen in je slachtofferrol. Dat is jammer en helpt de discussie niet.
Het gaat niet om minderheden op gelijke voet behandelen, maar het gaat erom in welke rol je mensen behandelt. Is zo'n imam vereniging een gelijkwaardige gesprekspartner voor de overheid, zo worden ze nu wel gezien maar de overheid kan ook besluiten - en dat wenst Wilders blijkbaar - om ze niet als een gelijkwaardige gesprekspartner te zien.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als je minderheden niet op gelijke voet behandelt, dan behandel je ze anders. En inderdaad, uit alles wat hij zegt, blijkt dat hij dat wenst: islamieten mogen niet doen aan gezinshereniging, islamieten mogen niet weten welke taal ze spreken in hun eigen, private, gebouwen. Hij roept op moslims anders te behandelen.
Jij bent degene die woorden aan het verdraaien is. Wat ben je toch ook een misselijke lafbek door steeds woorden te verdraaien en vervolgens daarover te gaan blaten en het vervolgens een constatering te noemen.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen geblaat maar een constatering. Jullie duwen jezelf steeds weer in de slachtofferrol als het lastig wordt, het liefst plak je zelf het label racist en zo er op - dan hoef je niet verder te praten. Jij bent degene die zegt dat zwarten minderwaardig zijn maar als je daar dan vervolgens wat van zegt dan schiet je in de stress en ben je ineens een slachtoffer. Sta toch verdomme gewoon waar je voor staat en kruip niet steeds weg.
FLIKKER DAN GVD OP EN BLIJF NIET JANKEN HIER EN POSTEN MET KLOONTJES OM ANDERE USERS AAN TE VALLEN.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:01 schreef Lemmeb het volgende:
Wat nou 'slachtofferrol'?
Ik stel gewoon vast dat de verkondigers van het Linkse Politiek-Correcte Woord à la pré-Van der G. weer een stevige voet op dit forum beginnen te krijgen met hun constante, volstrekt belachelijke vergelijkingen van fatsoenlijke users en politici met rechts-extremistische uitwassen. Dat vind ik jammer, en dat ontneemt mij de zin om nog langer de fatsoenlijk onderbouwde posts te schrijven die vroeger altijd schreef. Ze worden namelijk toch niet meer inhoudelijk gelezen en op waarde geschat, men pikt alleen die zinsneden eruit die men uit z'n verband kan rukken en kan ombuigen tot Nazi-propaganda.
Ik was hier eerder. Het is jammer dat jij niet gewoon zelf 'opflikkert'. POL is veel beter af zonder dichtgetikte types zoals jij.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
FLIKKER DAN GVD OP EN BLIJF NIET JANKEN HIER EN POSTEN MET KLOONTJES OM ANDERE USERS AAN TE VALLEN.
Zo, dat lucht op.
Heb je ook nog een inhoudelijk antwoord op mijn hele redelijke vragen of laat jij het liever hierbij?
Bron: http://nl.altermedia.info/buitenland/meer-imams-turkije_88.htmlquote:Op zondag 24 juli 2005 13:58 schreef Vhiper het volgende:
Bron? op z'n minst enige onderbouwing?
Bron: http://www.interculturele(...)y_oktober.html#imamsquote:
De Islamitische regeringspartij, AKP, wil het aantal imams in Turkije uitbreiden van 1.600 naar 15.000. Imams worden benoemd door de staat en zijn ambtenaren die ook door haar betaald worden.
De meeste oppositiepartijen zien niets in de voorstellen, maar de AKP heeft een absolute meerderheid in het parlement.
De AKP wenst de macht van de Islam in Turkije te doen groeien. Het Turkse leger waakt echter over de seculiere staat en treedt hard op tegen elke vorm van islamisme. De EU doet er echter alles aan om de macht van het leger in te dammen. Gevolg is dat de AKP vrij spel krijgt.
quote:In Nederland zijn iets meer dan 200 Turkse moskeeën; daarvan vallen er ongeveer 150 onder het Turkse ministerie van godsdienstzaken. 120 van deze 150 krijgen om de vier jaar een imam van het Turkse ministerie.
Ook hier zet je jezelf weer als slachtoffer neer - je gaat steeds meer op Maxime Verhagen lijken en dat siert je niet. Het is allemaal de schuld van die linksen. Kom op Lemmeb, zet een ander beentje voor en struikel er niet steeds over. Opmerkingen die wijzen op extremisme - en rechts-extremisme zijn toch niet altijd onwaar, als ik jou moet geloven wel...? Gek is dat ik je er nooit over hoor als mensen als Wilders anderen beschuldigen van extremisme.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:01 schreef Lemmeb het volgende:
Vroeger hadden jij en ik nog weleens mooie discussies. Dat zal best nog wel mogelijk zijn, maar er is al altijd wel zo'n kneus die zich er ook mee gaat bemoeien. Ik kan tegenwoordig geen topic meer ingaan zonder niet minimaal een paar keer op volstrekt onduidelijke redenen met extreem-rechts vergeleken te worden.
Daar voel ik me geen 'slachtoffer' van, ik heb er in het verleden altijd fatsoenlijk op gereageerd (wat ook blijkt uit mijn vrij karige banhistorie op POL), maar nu het weer erger wordt heb ik er gewoon weinig zin meer 'an.
Ik verdraai niks, dat zul je aan moeten tonen.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jij bent degene die woorden aan het verdraaien is. Wat ben je toch ook een misselijke lafbek door steeds woorden te verdraaien en vervolgens daarover te gaan blaten en het vervolgens een constatering te noemen.
Er zijn kerken in Turkije.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:41 schreef Tarak het volgende:
[..]
Mag je kerken bouwen in Turkije? Nee, want religieuze vrijheid is voor Turkije nog een brug te ver.
Jij verdraait constant andermans woorden. Toon jij jouw geblaat maar eens aan. Nee, dat kun je niet. Dus kom je met deze dooddoener. Jij beweert, dus jij toont aan.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik verdraai niks, dat zul je aan moeten tonen.
Als ik een lafbek was, dan was ik hier allang weggebleven.
Maar jij bevestigt dat Wilders de gemiddelde moslims net zo wil behandelen als jij en ik? Die vraag geldt ook voor Tarak.
Ik zet mezelf hier helemaal niet als 'slachtoffer' neer, hoe kom je daar toch steeds bij? Ik vind het gewoon jammer dat POL op deze manier achteruit gaat, en ik heb op die manier weinig zin om hier nog langer te posten. En volgens mij zijn er wel meer users die er zo over denken. Of denk je dat al die zogenaamde 'hatelogs' zomaar uit het het niets ontstaan zijn? Ik ben hier het slachtoffer niet, POL is hier het 'slachtoffer'.quote:Op zondag 24 juli 2005 14:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook hier zet je jezelf weer als slachtoffer neer - je gaat steeds meer op Maxime Verhagen lijken en dat siert je niet. Het is allemaal de schuld van die linksen. Kom op Lemmeb, zet een ander beentje voor en struikel er niet steeds over. Opmerkingen die wijzen op extremisme - en rechts-extremisme zijn toch niet altijd onwaar, als ik jou moet geloven wel...? Gek is dat ik je er nooit over hoor als mensen als Wilders anderen beschuldigen van extremisme.
Maar ze bidden wel (alleen niet voor onze bruine bonen).quote:Op zondag 24 juli 2005 13:59 schreef pberends het volgende:
Wat is er zo Nederlands aan de moslims die hier wonen dan? Ze voelen zich op uitzonderingen na allemaal Marokkaan of Turk enzovoorts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |