http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=263&Itemid=74quote:Den Haag laf tegen islamitisch extremisme
De afgelopen jaren is de wereld herhaaldelijk opgeschrikt door barbaarse aanslagen gepleegd door islamitische extremisten in onder andere New York, Bali, Tunesië, Madrid en laatstelijk Londen. Nederland zal zeker een volgend doelwit zijn. Maar het gebrek aan gevoel van urgentie bij de politieke elite in regering en Kamer is stuitend.
Het gegeven dat alle fracties in de Kamer onlangs een verzoek van ondergetekende van tafel veegden om direct na de vorige aanslagen in Londen van 7 juli het reces te onderbreken om met het kabinet te overleggen over de mogelijke gevolgen voor Nederland, is slechts een voorbeeld daarvan. Het is vooral niet te verkroppen dat er volgens minister Remkes van Binnenlandse Zaken in Nederland tientallen terroristische netwerken actief zijn, maar dat de politieke wil ontbreekt om de honderden extremisten die bij de AIVD bekend zijn en ook door deze organisatie gevolgd worden, preventief op te pakken en te detineren. Blijkbaar moet er in ons land eerst een aanslag worden gepleegd, voordat gedaan wordt wat nodig is.
Opvallend is ook dat terrorisme en islam zorgvuldig gescheiden worden door de politieke elite, terwijl bijna alle terroristische aanslagen wel degelijk door moslims worden uitgevoerd. Ontkend wordt dat de islam het grootste gevaar van deze tijd is. Politici, bestuurders en opiniemakers buitelen over elkaar heen in een kramp van politieke correctheid. Telkens weer wordt benadrukt dat er toch echt geen sprake is van een botsing der culturen, dat het zeker niet gaat om de islam als religie en dat terroristen die zeggen in de naam van de islam te handelen, die religie ten onrechte voor hun abjecte doelen misbruiken. Alle goede bedoelingen die hieraan ongetwijfeld ook deels ten grondslag liggen ten spijt, is deze reactie vooral het zoveelste bewijs van angst en onvermogen om een lastig probleem eerlijk te benoemen, te analyseren en op te lossen.
De Nederlandse burger is echter niet gek. Hoe meer de islam als oorzaak van problemen in onze samenleving door politici wordt gebagatelliseerd, hoe minder de burger zich gerepresenteerd voelt en herkent in politiek en media. Het gros van de Nederlandse is de problemen die de islam veroorzaakt spuugzat, en wil dat problemen serieus worden aangepakt. De burger heeft genoeg van de halfzachte methodes van deze regering en roept om zakelijkheid en daadkracht. Naast de problemen met islamitisch extremisme is het probleem van straatterreur, huiselijk geweld, eerwraak, uitkeringsafhankelijkheid en criminaliteit helaas in grotere mate verbonden aan mensen van islamitische dan van niet-islamitische afkomst. Dat is geen stemmingmakerij, dat zijn de feiten.
Waarom is de islam wel degelijk ook als religie een groot maatschappelijk probleem? Het begin van het antwoord op deze vraag is zoals zo vaak te vinden in de geschiedenis. Het belangrijkste verschil tussen de islamitische religie en de op joods-christelijke religie gestoelde westerse cultuur is de scheiding van kerk en staat en dus van vrijheid. Waar in de christelijke leer het aardse gezag losstaat van het religieuze gezag, is voor de islam de profeet Mohammed ook staatsman en veldheer.
De islam en de landen waar de islam de dominante religie is, hebben nooit een Verlichting meegemaakt zoals Europa in de 16e-18e eeuw die heeft gekend. Hierdoor is er in Europa een manier van denken ontstaan die de geest heeft losgemaakt van de strenge doctrines van het geloof.
Deze vrijheid heeft geleid tot grote wetenschappelijke, maatschappelijke en artistieke vernieuwingen. En zolang een vergelijkbare verlichting niet plaatsvindt binnen de islam, is het pure illusiepolitiek dat met de islam en haar volgelingen op gelijke voet kan worden gecommuniceerd of samengewerkt. Democratie en vrijheid zijn geen idealen die binnen de Islam passen, integendeel: Democratie en islam zijn onverenigbaar. Vele moslims kunnen en willen onze (vrije) manier van leven dan ook niet begrijpen of accepteren, omdat dat lijnrecht tegen hun geloof ingaat. En dat geloof is de heersende doctrine.
De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden. Maar het probleem moet eerst beheersbaar worden. Daartoe zal het recht op migratie naar Nederland drastisch moeten worden beperkt. Het gegeven dat hier in 1993 566.000 moslims woonden en in 2004 maar liefst 944.000, is veelzeggend: de immigratie uit niet-westerse landen moet de komende jaren geheel worden verboden. Dus ook een volledige stop op gezinsvorming en –hereniging uit landen als Marokko of Turkije.
Criminaliteit dient harder te worden aangepakt. Dat geldt uiteraard zowel voor autochtonen als voor allochtonen, maar gelet op de oververtegenwoordiging van allochtonen –niet zelden personen van Marokkaanse afkomst- is dit een relevant gegeven. Hoge minimumstraffen moeten worden ingevoerd, taakstraffen voor geweldsdelicten en vervroegde invrijheidsstelling afgeschaft. Vreemdelingen met een verblijfsvergunning dienen al na één keer voor een misdrijf te zijn veroordeeld, het land te verlaten. Ook zullen denaturalisatie en uitzetting voor mensen met een dubbele nationaliteit veel sneller mogelijk worden. Geen naturalisatiedag maar een denaturalisatiedag is wat nodig is. De bouw van megalomane moskeeën zoals in Rotterdam en Leiden dient te worden verboden en radicale moskeeën gesloten. Het is een gotspe dat dit nog niet is gebeurd. Ook wordt preken in de Nederlandse taal in moskeeën wettelijk verplicht gesteld. Het aantrekken van imams uit het buitenland wordt meteen verboden.
De analyse is helder, we hebben een groot probleem met de islam, ook in Nederland. De oplossing is ook niet zo gecompliceerd; wat ontbreekt is politieke lef en gevoel van urgentie. Immigratie uit islamitische landen moet worden verboden. We moeten leren intolerant te zijn tegen de intoleranten, op straat, in de moskee en in de rechtbank. We moeten haat en geweld van terroristen beantwoorden met uitsluiting en intolerantie en laten zien wie de baas is in Nederland.
Geert Wilders heeft nog steeds niet door dat het legaliteitsbeginsel in het strafrecht ook in Nederland geldt?quote:maar dat de politieke wil ontbreekt om de honderden extremisten die bij de AIVD bekend zijn en ook door deze organisatie gevolgd worden, preventief op te pakken en te detineren.
Daarop zal het antwoord zijn "De wet kan veranderd worden".quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:08 schreef _-_--___-_-_-__- het volgende:
Geert Wilders heeft nog steeds niet door dat het legaliteitsbeginsel in het strafrecht ook in Nederland geldt?Zolang zij geen wet overtreden hebben zijn ze niet strafbaar, zo simpel is het.
Eens, althans, dat hoop ik van ganser harte en zoniet dan emigreer ik. Een land waarin Geert Wilders de macht heeft is geen land waar ik wil wonen.quote:Verder ben ik het met commentaar van TS eens. Alleen zal ik nooit concluderen dat Geert W. een grote bedreiging is, aangezien ik het Nederlandse vertrouw dat ze Geert W. nooit meer dan vijf zetels zal bezorgen.
Je hebt niks gemist.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik ben gestopt met lezen toen de woorden politieke correctheid genoemd werden. Toen ben ik boven de plee gaan hangen.
Waar moeten we ons op voorbereiden?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:19 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
Nederland wordt wakker en bereid je voor !!!!!!
Voorbereiding tot misdrijven is al strafbaar bij ernstige misdrijven. Wat wil je nog meer strafbaar stellen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:17 schreef Tijger_m het volgende:
Daarop zal het antwoord zijn "De wet kan veranderd worden".
Niet dat ik het eens ben met deze knaap, maar vrees wel dat hij gelijk gaat krijgen. Je zag het met Fortuyn, als de omstandigehden daar zijn (grote aanslag op Nederlandse bodem en een charismatische politicus) dan hobbelt Nederland gewoon achter een ultra rechtse aap aan en dan zijn moslims al snel de sjaak...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:19 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
wacht maar tot het goed raak is in nederland.
en je zelf in je familiekring gaat mee maken dat er iemand overleden is door een terror aanslag .
dan piepen jullie wel anders........
en dat het gaat gebeuren daar kan je gif op nemen .![]()
ik zal wel een doom denker zijn , laten we hopen dat ik het mis heb.![]()
Dat is bij ons al gebeurd, alleen zeer domme en trieste mensen houden mensen die niets misdaan hebben daarvoor verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:19 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
en je zelf in je familiekring gaat mee maken dat er iemand overleden is door een terror aanslag .
dan piepen jullie wel anders........
Als het gebeurt dan gebeurt het, ik blijf gewoon leven zoals ik dat nu ook doe, iedere andere keuze is de terroristen geven wat ze willen.quote:en dat het gaat gebeuren daar kan je gif op nemen .![]()
ik zal wel een doom denker zijn , laten we hopen dat ik het mis heb.![]()
Ik? Niets maar lees dit forum maar eens door, het gamma loopt van deportatie van moslims tot het verbieden van de islam in Nederland en dat soort zaken.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:24 schreef _-_--___-_-_-__- het volgende:
[..]
Voorbereiding tot misdrijven is al strafbaar bij ernstige misdrijven. Wat wil je nog meer strafbaar stellen?
'stuitend'quote:Maar het gebrek aan gevoel van urgentie bij de politieke elite in regering en Kamer is stuitend.
Ik ga daar niet naar leven.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:19 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
Je lijkt anders erg enthousiastquote:en dat het gaat gebeuren daar kan je gif op nemen .![]()
laten we hopen dat ik het mis heb.![]()
Een van onze eigen extremistjes.quote:
ja hallo liever niet hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
'stuitend'
[..]
Ik ga daar niet naar leven.
[..]
Je lijkt anders erg enthousiast
Uiteraard, kameraad Verbal, maar dat waren wij toch al lang?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:37 schreef Verbal het volgende:
Ik heb gisteren een stel Marokkanen de weg gewezen... ben ik nu een collaborateur?
V.
Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat de heer Wilders de complete islam hierop aanspreekt, geen uitzonderingen, de complete islam! Natuurlijk is het zo dat de islam de laatste tijd voor een grote oproer heeft gezorgt, mede te danken aan de extremistische 'tak' van de islam. Echter, wat hij vergeet is dat de meerderheid dit extremistische gedrag niet goedkeurd.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:34 schreef Mirage het volgende:
tsja.. ik ben heel ruimdenkend, maar sinds ik in Rotterdam woon kan ik me dit soort denkbeelden heel goed indenken.
En zeg nou zelf.... werkt het niet al zo op andere gebieden ?
"vaak problemen met Londsdale jeugd"= > Londsdale jeugd wordt geweerd
"problemen op het schoolplein buiten schooltijden werden vaak veroorzaakt door oudere tieners" => jeugd boven de 14 mag niet op het schoolplein komen buiten schooltijden.
"In de discotheek waar ik vroeger kwam waren vaak problemen rondom gasten uit een bepaalde naburig gelegen stad" => die bussen werden geweigerd !
Ik zie dus niet waarom dit soort zaken overal op kleinere schaal toegepast mogen worden en zodra het woord Islam valt begint iedereen te steigeren.
praat je met die gasten , nodig ze uit op de koffie manquote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uiteraard, kameraad Verbal, maar dat waren wij toch al lang?![]()
Fighting for peace is like fucking for virginityquote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:39 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
[..]
mijn motto
sic vic pacem parabellum "If you want PEACE, prepare for WAR!"
Krijg vanavond nog een moslim op visite die net terug is uit Londen en die gaat vast en zeker een mooie espresso lungo van mij krijgen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:41 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
praat je met die gasten , nodig ze uit op de koffie man
Waarom? Nodig jij iedereen die de weg vraagt uit op de koffiequote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:41 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
[..]
praat je met die gasten , nodig ze uit op de koffie man
![]()
In diezelfde optiek moeten alle supporters uit voetbalstadions geweerd worden om zo het voetbalvandalisme binnen stadions onmogelijk te maken, om maar eens iets te noemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:34 schreef Mirage het volgende:
tsja.. ik ben heel ruimdenkend, maar sinds ik in Rotterdam woon kan ik me dit soort denkbeelden heel goed indenken.
En zeg nou zelf.... werkt het niet al zo op andere gebieden ?
"vaak problemen met Londsdale jeugd"= > Londsdale jeugd wordt geweerd
"problemen op het schoolplein buiten schooltijden werden vaak veroorzaakt door oudere tieners" => jeugd boven de 14 mag niet op het schoolplein komen buiten schooltijden.
"In de discotheek waar ik vroeger kwam waren vaak problemen rondom gasten uit een bepaalde naburig gelegen stad" => die bussen werden geweigerd !
Ik zie dus niet waarom dit soort zaken overal op kleinere schaal toegepast mogen worden en zodra het woord Islam valt begint iedereen te steigeren.
Het is bijna niet mogelijk om het kaf van de koren te scheiden... als je jezelf wilt beschermen zal je dus alles moeten weren.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:40 schreef boyv het volgende:
[..]
Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat de heer Wilders de complete islam hierop aanspreekt, geen uitzonderingen, de complete islam! Natuurlijk is het zo dat de islam de laatste tijd voor een grote oproer heeft gezorgt, mede te danken aan de extremistische 'tak' van de islam. Echter, wat hij vergeet is dat de meerderheid dit extremistische gedrag niet goedkeurd.
Wel is het zo dat een redelijk groot deel van de islamieten in de Westerse Wereld bepaalde dingen wilt veranderen. Is dit een probleem? Nee! Je mag best iets proberen te veranderen, daar heb je het recht toe zolang je het legaal doet. Wat is dan het probleem? Verandering van de cultuur ed.? Volgens mij ligt dat probleem niet bij de islam of bij andere allochtonen, maar bij de mentaliteit van de autochtonen zelf. De autochtonen passen zich zelf aan, en zoiets begint al als je een "boks" geeft aan een vriend in plaats van gewoon een hand om hem te begroeten. Als je tegen deze verandering bent, dan moet je daar ook niet aan toegeven.
Tuurlijk is het geen ideale situatie en het is zeker niet wat ik zou willen zien.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:45 schreef _-_--___-_-_-__- het volgende:
[..]
In diezelfde optiek moeten alle supporters uit voetbalstadions geweerd worden om zo het voetbalvandalisme binnen stadions onmogelijk te maken, om maar eens iets te noemen.
Dat er met bovenstaande punten een deel van de vrijheid van deze burgers is weggenomen klopt, en het was ook niet gebeurd als ik het aan mij gelegen zou hebben, het zijn echter wel minder vergaande maatregelen die op een veel kleinere schaal worden genomen.
Dus omdat een relatief kleine (procentueel gezien) groep zich extremistisch bezighoud in naam van de islam, moet de hele islam maar verafschuwd worden? Dat is wel heel makkelijk. Ik heb het ook niet zo op de islam, dat geef ik eerlijk toe, maar om een simpele islamiet die zijn leven leidt zoals hij dat wil en daar niemand last mee geeft te vergelijken met een malloot die een bomaanslag pleegt, dat vind ik wel erg ver gaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het is bijna niet mogelijk om het kaf van de koren te scheiden... als je jezelf wilt beschermen zal je dus alles moeten weren.
Nét als dat ze de Londsdale juegd uit mijn vorige post niet individueel ene psychologische test afnemen om te bepalen of ze wel of gene toegang krijgen.
Net als dat ze de 14 plussers niet opwachten bij het schoolplein om ze stuk voor stuk na te trekken ivm eerder gepleegd geweld/ vandalisme..
nee, als er ene groot probleem is met een bepaalde groep, dan weer je ze allemaal in veel gevallen.
Niet omdat je wat tegen de Islam hebt, maar omdat je ervaren! hebt dat het mis gaat als je jezelf niet beschermt.
Nu praat ik niet voor Wilders, maar puur voormijzelf en hoe ik erover denk.
verafschuwen is wat anders dan jezelf beschermen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:49 schreef boyv het volgende:
[..]
Dus omdat een relatief kleine (procentueel gezien) groep zich extremistisch bezighoud in naam van de islam, moet de hele islam maar verafschuwd worden? Dat is wel heel makkelijk. Ik heb het ook niet zo op de islam, dat geef ik eerlijk toe, maar om een simpele islamiet, die zijn leven leidt zoals hij dat wil en daar niemand last mee geeft, te vergelijken met een malloot die een bomaanslag pleegt vind ik wel erg ver gaan.
Relatief klein in percentages maar het veroorzaakt een partij leed in de wereld (en waarschijnlijk binnenkort ook in Nederland) die z'n weerga niet kent. Het gaat mij er niet om hoeveel het er zijn maar om hoeveel leed ze veroorzaken en dat is teveel om te denken 'ach het zijn er maar een paar'.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:49 schreef boyv het volgende:
Dus omdat een relatief kleine (procentueel gezien) groep zich extremistisch bezighoud in naam van de islam, moet de hele islam maar verafschuwd worden? Dat is wel heel makkelijk. Ik heb het ook niet zo op de islam, dat geef ik eerlijk toe, maar om een simpele islamiet die zijn leven leidt zoals hij dat wil en daar niemand last mee geeft te vergelijken met een malloot die een bomaanslag pleegt, dat vind ik wel erg ver gaan.
Emigreren. Naar Zweden. Is bijna tweehonderd oorlogsvrij en kent niet of nauwelijk terreur, op een moord op een minister na dan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:24 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Terreur dus. Echter, hoe moeten we ons voorbereiden?
Absoluut - het leed is relatief verschrikkelijk en de impact is relatief enorm. Juist daarom moet je zorgen dat niet de hele groep aan wordt gekeken op de misdaad van enkelen. Als je dat wel doet dan heeft die grote groep er steed minder belang bij zich volgens de maatstaven te gedragen en is de kans op radicalisering groter.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:19 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Relatief klein in percentages maar het veroorzaakt een partij leed in de wereld (en waarschijnlijk binnenkort ook in Nederland) die z'n weerga niet kent. Het gaat mij er niet om hoeveel het er zijn maar om hoeveel leed ze veroorzaken en dat is teveel om te denken 'ach het zijn er maar een paar'.
De vraag is dan hoe we de gemiddelde moslim zover gaan krijgen dat ze terreurinformatie door gaan spelen naar de AIVD.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:29 schreef SCH het volgende:
De extreme islam, de terreur, de politieke islamistische stroming waar dit soort geweld wordt verheerlijkt, daar moet het over gaan - daar moet de strijd tegen gevoerd worden, met man en macht en met behulp van moslims die wel eens van onschatbare waarde kunnen zijn om die strijd te winnen. Laten we hen daarom niet van ons vervreemden.
Hoe zou dat komen denk je ?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:30 schreef Tafkahs het volgende:
mijn complimenten dat je het hele stuk hebt overgeschreven, M.
Wilders is inderdaad een gevaar. Gelukkig slaat de kunstmatig in leven gehouden drama van Wilders niet aan. Met de Europese grondwetcampagne hebben we allemaal kunnen zien dat mits er een camera bij staat, er verdomd weinig over is gebleven van het gevoel van onveiligheid van onze gedoodverfde kroonprins van het extreem rechtse gedachtengoed.
Vaak heb ik de ijdele hoop dat Wilders vanuit een bepaalde naiviteit zijn uitspraken doet en dat het gewoon onmogelijk is om de fundamenten van zijn borrelpraat die hij voorstelt te blijven stutten. Immers, er is nog altijd zoiets als het naleven van de wet en dat staat boven alle partijprogramma's..
Zonder enige twijfel ga ik er van uit dat hij zijn grootste achterban zal vinden in Rotterdam, waar nog meer van zulk allooi onder de noemer 'leefbaar' met de scepter kan zwaaien. Gelukkig kunnen we nu nog registreren dat het eigenlijk best wel vreemd is dat huizen gewoon worden binnengevallen zonder dat daar een directe aanleiding voor bestaat.
Helemaal mee eensquote:Toen Tom de Graaff met het boekje van Anne Frank begon te zwaaien, had hij daar beter drie jaar mee kunnen wachten; Geert Wilders is een rechtse extremist die een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.
Meeste Britse moslims fel tegen aanslagenquote:De Westerse samenleving is misschien niet perfect, maar moslims moeten er mee leren leven en niet proberen deze te beëindigen, scoorde 56%.
De Westerse samenleving is decadent en immoreel en moslims moeten proberen dat te beëindigen, maar niet met geweld, scoorde 31%.
De Westerse samenleving is decadent en immoreel en moslims moeten proberen dat te beëindigen, desnoods met geweld, scoorde 1%.
Geert Wilders is de grootste homo van Europa, liever 100x Wilders dan 1x k*t Marokkaan, en vooral eentje die om de minste op fora komt jankenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:00 schreef Monidique het volgende:
Een column van Geert Wilders die gisteren in het NRC stond:
[..]
...veel shoarma geblaat...
Geert Wilders is een rechtse extremist die een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.
Dat heeft met grotestedenbeleid te maken. Als je ergens geen onderhoud aan pleegt, dan gaat het vanzelf een keer stuk.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:38 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen denk je ?
Welke bevolkingsgroep vind je véél in Rotterdam ?
Gaat er geen belletje rinkelen als de mensen die het meest met betreffende groep in aanraking komen zich achter Wilders/ Pim personen scharen ?
In Engeland gebeurt dat volop en dat hoeft hier ook niet zo'n probleem te zijn. Je doet het in ieder geval niet door ze min of meer mede verantwoordelijk te maken zoals Wilders doet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
De vraag is dan hoe we de gemiddelde moslim zover gaan krijgen dat ze terreurinformatie door gaan spelen naar de AIVD.
Ok, die is er volgens mij helemaal niet. Er is wel een link tussen tussen etniciteit en criminaliteit maar dat is heel wat anders.quote:Overigens is de link tussen moslim en criminaliteit er niet direct
Laten we het dan beperken tot die groep.quote:Als je daarbij dan nog betrekt dat er moslims zijn die op basis van de Islam de hele westerse wereld verdorven vinden
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:41 schreef Mrln het volgende:
[..]
Geert Wilders is de grootste homo van Europa
Ehm, zie je jezelf nu als vergelijkingsmateriaalquote:
Ik vind het ietwat beledigend voor homo's om hen in een vergelijking met zo'n brulboei te gebruiken.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ehm, zie je jezelf nu als vergelijkingsmateriaal![]()
Ik denk dat Joden van Geert Wilders minder te vrezen hebben dan van Moslims.quote:Toen Tom de Graaff met het boekje van Anne Frank begon te zwaaien, had hij daar beter drie jaar mee kunnen wachten; Geert Wilders is een rechtse extremist die een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.
Ik ken persoonlijk een aantal Joden, en weet dat die op Wilders stemmen, aangezien hij de enige is die hun grootste vijand (de Islam) nog een beetje kan afremmen. Volgens het CBS zijn er over 10 jaar namelijk erg veel moslims hier, maar dan woon ik al ergens anders.quote:Het belangrijkste verschil tussen de islamitische religie en de op joods-christelijke religie gestoelde westerse cultuur is de scheiding van kerk en staat en dus van vrijheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |