Krijg vanavond nog een moslim op visite die net terug is uit Londen en die gaat vast en zeker een mooie espresso lungo van mij krijgen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:41 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
praat je met die gasten , nodig ze uit op de koffie man
Waarom? Nodig jij iedereen die de weg vraagt uit op de koffiequote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:41 schreef 370HSSV-0773H het volgende:
[..]
praat je met die gasten , nodig ze uit op de koffie man
![]()
In diezelfde optiek moeten alle supporters uit voetbalstadions geweerd worden om zo het voetbalvandalisme binnen stadions onmogelijk te maken, om maar eens iets te noemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:34 schreef Mirage het volgende:
tsja.. ik ben heel ruimdenkend, maar sinds ik in Rotterdam woon kan ik me dit soort denkbeelden heel goed indenken.
En zeg nou zelf.... werkt het niet al zo op andere gebieden ?
"vaak problemen met Londsdale jeugd"= > Londsdale jeugd wordt geweerd
"problemen op het schoolplein buiten schooltijden werden vaak veroorzaakt door oudere tieners" => jeugd boven de 14 mag niet op het schoolplein komen buiten schooltijden.
"In de discotheek waar ik vroeger kwam waren vaak problemen rondom gasten uit een bepaalde naburig gelegen stad" => die bussen werden geweigerd !
Ik zie dus niet waarom dit soort zaken overal op kleinere schaal toegepast mogen worden en zodra het woord Islam valt begint iedereen te steigeren.
Het is bijna niet mogelijk om het kaf van de koren te scheiden... als je jezelf wilt beschermen zal je dus alles moeten weren.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:40 schreef boyv het volgende:
[..]
Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat de heer Wilders de complete islam hierop aanspreekt, geen uitzonderingen, de complete islam! Natuurlijk is het zo dat de islam de laatste tijd voor een grote oproer heeft gezorgt, mede te danken aan de extremistische 'tak' van de islam. Echter, wat hij vergeet is dat de meerderheid dit extremistische gedrag niet goedkeurd.
Wel is het zo dat een redelijk groot deel van de islamieten in de Westerse Wereld bepaalde dingen wilt veranderen. Is dit een probleem? Nee! Je mag best iets proberen te veranderen, daar heb je het recht toe zolang je het legaal doet. Wat is dan het probleem? Verandering van de cultuur ed.? Volgens mij ligt dat probleem niet bij de islam of bij andere allochtonen, maar bij de mentaliteit van de autochtonen zelf. De autochtonen passen zich zelf aan, en zoiets begint al als je een "boks" geeft aan een vriend in plaats van gewoon een hand om hem te begroeten. Als je tegen deze verandering bent, dan moet je daar ook niet aan toegeven.
Tuurlijk is het geen ideale situatie en het is zeker niet wat ik zou willen zien.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:45 schreef _-_--___-_-_-__- het volgende:
[..]
In diezelfde optiek moeten alle supporters uit voetbalstadions geweerd worden om zo het voetbalvandalisme binnen stadions onmogelijk te maken, om maar eens iets te noemen.
Dat er met bovenstaande punten een deel van de vrijheid van deze burgers is weggenomen klopt, en het was ook niet gebeurd als ik het aan mij gelegen zou hebben, het zijn echter wel minder vergaande maatregelen die op een veel kleinere schaal worden genomen.
Dus omdat een relatief kleine (procentueel gezien) groep zich extremistisch bezighoud in naam van de islam, moet de hele islam maar verafschuwd worden? Dat is wel heel makkelijk. Ik heb het ook niet zo op de islam, dat geef ik eerlijk toe, maar om een simpele islamiet die zijn leven leidt zoals hij dat wil en daar niemand last mee geeft te vergelijken met een malloot die een bomaanslag pleegt, dat vind ik wel erg ver gaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het is bijna niet mogelijk om het kaf van de koren te scheiden... als je jezelf wilt beschermen zal je dus alles moeten weren.
Nét als dat ze de Londsdale juegd uit mijn vorige post niet individueel ene psychologische test afnemen om te bepalen of ze wel of gene toegang krijgen.
Net als dat ze de 14 plussers niet opwachten bij het schoolplein om ze stuk voor stuk na te trekken ivm eerder gepleegd geweld/ vandalisme..
nee, als er ene groot probleem is met een bepaalde groep, dan weer je ze allemaal in veel gevallen.
Niet omdat je wat tegen de Islam hebt, maar omdat je ervaren! hebt dat het mis gaat als je jezelf niet beschermt.
Nu praat ik niet voor Wilders, maar puur voormijzelf en hoe ik erover denk.
verafschuwen is wat anders dan jezelf beschermen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:49 schreef boyv het volgende:
[..]
Dus omdat een relatief kleine (procentueel gezien) groep zich extremistisch bezighoud in naam van de islam, moet de hele islam maar verafschuwd worden? Dat is wel heel makkelijk. Ik heb het ook niet zo op de islam, dat geef ik eerlijk toe, maar om een simpele islamiet, die zijn leven leidt zoals hij dat wil en daar niemand last mee geeft, te vergelijken met een malloot die een bomaanslag pleegt vind ik wel erg ver gaan.
Relatief klein in percentages maar het veroorzaakt een partij leed in de wereld (en waarschijnlijk binnenkort ook in Nederland) die z'n weerga niet kent. Het gaat mij er niet om hoeveel het er zijn maar om hoeveel leed ze veroorzaken en dat is teveel om te denken 'ach het zijn er maar een paar'.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:49 schreef boyv het volgende:
Dus omdat een relatief kleine (procentueel gezien) groep zich extremistisch bezighoud in naam van de islam, moet de hele islam maar verafschuwd worden? Dat is wel heel makkelijk. Ik heb het ook niet zo op de islam, dat geef ik eerlijk toe, maar om een simpele islamiet die zijn leven leidt zoals hij dat wil en daar niemand last mee geeft te vergelijken met een malloot die een bomaanslag pleegt, dat vind ik wel erg ver gaan.
Emigreren. Naar Zweden. Is bijna tweehonderd oorlogsvrij en kent niet of nauwelijk terreur, op een moord op een minister na dan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:24 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Terreur dus. Echter, hoe moeten we ons voorbereiden?
Absoluut - het leed is relatief verschrikkelijk en de impact is relatief enorm. Juist daarom moet je zorgen dat niet de hele groep aan wordt gekeken op de misdaad van enkelen. Als je dat wel doet dan heeft die grote groep er steed minder belang bij zich volgens de maatstaven te gedragen en is de kans op radicalisering groter.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:19 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Relatief klein in percentages maar het veroorzaakt een partij leed in de wereld (en waarschijnlijk binnenkort ook in Nederland) die z'n weerga niet kent. Het gaat mij er niet om hoeveel het er zijn maar om hoeveel leed ze veroorzaken en dat is teveel om te denken 'ach het zijn er maar een paar'.
De vraag is dan hoe we de gemiddelde moslim zover gaan krijgen dat ze terreurinformatie door gaan spelen naar de AIVD.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:29 schreef SCH het volgende:
De extreme islam, de terreur, de politieke islamistische stroming waar dit soort geweld wordt verheerlijkt, daar moet het over gaan - daar moet de strijd tegen gevoerd worden, met man en macht en met behulp van moslims die wel eens van onschatbare waarde kunnen zijn om die strijd te winnen. Laten we hen daarom niet van ons vervreemden.
Hoe zou dat komen denk je ?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:30 schreef Tafkahs het volgende:
mijn complimenten dat je het hele stuk hebt overgeschreven, M.
Wilders is inderdaad een gevaar. Gelukkig slaat de kunstmatig in leven gehouden drama van Wilders niet aan. Met de Europese grondwetcampagne hebben we allemaal kunnen zien dat mits er een camera bij staat, er verdomd weinig over is gebleven van het gevoel van onveiligheid van onze gedoodverfde kroonprins van het extreem rechtse gedachtengoed.
Vaak heb ik de ijdele hoop dat Wilders vanuit een bepaalde naiviteit zijn uitspraken doet en dat het gewoon onmogelijk is om de fundamenten van zijn borrelpraat die hij voorstelt te blijven stutten. Immers, er is nog altijd zoiets als het naleven van de wet en dat staat boven alle partijprogramma's..
Zonder enige twijfel ga ik er van uit dat hij zijn grootste achterban zal vinden in Rotterdam, waar nog meer van zulk allooi onder de noemer 'leefbaar' met de scepter kan zwaaien. Gelukkig kunnen we nu nog registreren dat het eigenlijk best wel vreemd is dat huizen gewoon worden binnengevallen zonder dat daar een directe aanleiding voor bestaat.
Helemaal mee eensquote:Toen Tom de Graaff met het boekje van Anne Frank begon te zwaaien, had hij daar beter drie jaar mee kunnen wachten; Geert Wilders is een rechtse extremist die een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.
Meeste Britse moslims fel tegen aanslagenquote:De Westerse samenleving is misschien niet perfect, maar moslims moeten er mee leren leven en niet proberen deze te beëindigen, scoorde 56%.
De Westerse samenleving is decadent en immoreel en moslims moeten proberen dat te beëindigen, maar niet met geweld, scoorde 31%.
De Westerse samenleving is decadent en immoreel en moslims moeten proberen dat te beëindigen, desnoods met geweld, scoorde 1%.
Geert Wilders is de grootste homo van Europa, liever 100x Wilders dan 1x k*t Marokkaan, en vooral eentje die om de minste op fora komt jankenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:00 schreef Monidique het volgende:
Een column van Geert Wilders die gisteren in het NRC stond:
[..]
...veel shoarma geblaat...
Geert Wilders is een rechtse extremist die een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.
Dat heeft met grotestedenbeleid te maken. Als je ergens geen onderhoud aan pleegt, dan gaat het vanzelf een keer stuk.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:38 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen denk je ?
Welke bevolkingsgroep vind je véél in Rotterdam ?
Gaat er geen belletje rinkelen als de mensen die het meest met betreffende groep in aanraking komen zich achter Wilders/ Pim personen scharen ?
In Engeland gebeurt dat volop en dat hoeft hier ook niet zo'n probleem te zijn. Je doet het in ieder geval niet door ze min of meer mede verantwoordelijk te maken zoals Wilders doet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
De vraag is dan hoe we de gemiddelde moslim zover gaan krijgen dat ze terreurinformatie door gaan spelen naar de AIVD.
Ok, die is er volgens mij helemaal niet. Er is wel een link tussen tussen etniciteit en criminaliteit maar dat is heel wat anders.quote:Overigens is de link tussen moslim en criminaliteit er niet direct
Laten we het dan beperken tot die groep.quote:Als je daarbij dan nog betrekt dat er moslims zijn die op basis van de Islam de hele westerse wereld verdorven vinden
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:41 schreef Mrln het volgende:
[..]
Geert Wilders is de grootste homo van Europa
Ehm, zie je jezelf nu als vergelijkingsmateriaalquote:
Ik vind het ietwat beledigend voor homo's om hen in een vergelijking met zo'n brulboei te gebruiken.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ehm, zie je jezelf nu als vergelijkingsmateriaal![]()
Ik denk dat Joden van Geert Wilders minder te vrezen hebben dan van Moslims.quote:Toen Tom de Graaff met het boekje van Anne Frank begon te zwaaien, had hij daar beter drie jaar mee kunnen wachten; Geert Wilders is een rechtse extremist die een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.
Ik ken persoonlijk een aantal Joden, en weet dat die op Wilders stemmen, aangezien hij de enige is die hun grootste vijand (de Islam) nog een beetje kan afremmen. Volgens het CBS zijn er over 10 jaar namelijk erg veel moslims hier, maar dan woon ik al ergens anders.quote:Het belangrijkste verschil tussen de islamitische religie en de op joods-christelijke religie gestoelde westerse cultuur is de scheiding van kerk en staat en dus van vrijheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |