abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29070883
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 21:03 schreef BigGayAllah het volgende:

Als ik moslim zou zijn zou ik hem geen ongelijk kunnen geven, de islam gaat niet samen met de westerse samenleving, dat is een feit.
Goh, nou, dan begrijpen ze zeker niet hoe goed Wilders het met ze voorheeft, he?
pi_29071250
Tuurlijk jongens, de Islam is geen bedreiging voor ons.
Ik zou de Koran eens gaan lezen. De haat jegens niet-moslims is schokkend. In vele Soera's wordt opgeroepen tot geweld jegens heidenen, christenen en joden.

Dat de Islam wordt verketterd is logisch, de meeste moslims excelleren in hun slachtofferrol. Van hoog tot laag. Wordt er een marokkaan opgepakt dan is het racisme, wordt een terrorist doodgeschoten in Engeland dan vraagt de moslimraad om uitleg omdat het toch wel schokkend is dat dit gebeurt.
Het probleem is dat de moslimterroristen door moslims wordt verweten geen moslim te zijn. Een evidente leugen, als je kijkt naar de Koran alleen al. Terroristen zijn net zo goed moslims als de gewone youssef met de pet. Aan moslims is het om er alles aan te doen om deze terroristen te veroordelen, te helpen opsporen etcetc. En te laten zien dat hun interpretatie van de Islam vredelievend is, en dat ze zij aan zij met de rest van de bevolking strijden tegen deze extremisten.
Niet met oogkleppen op, vingers in de oren ontkennen dat de Islam hier ook maar iets mee te maken heeft.

Vervolgens: Wilders legt wel iets te veel nadruk op de Islam. Mensen zouden erdoor in de uitkering komen? Lijkt me niet. Meer straatterreur door de Islam? Misschien deels Islamitische superioriteitsdenken maar niet de belangrijkste reden lijkt me.

Huiselijk geweld en terreur worden wel degelijk vanuit de Koran opgedragen. Het is dom om dit te ontkennen. Het idee van de Umma moet overboord worden gegooid. Er zijn ook slechte moslims, niet iedere moslim is je broeder, en deze moslims moeten ook tot de orde worden geroepen.
Zelfreflectie is de sleutel.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_29071311
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 21:38 schreef Overlast het volgende:
Huiselijk geweld en terreur worden wel degelijk vanuit de Koran opgedragen. Het is dom om dit te ontkennen.
Dan is de overgrote meerderheid van de moslims afvallig en in overtreding want die doen daar niet aan. Waar bljiven die boze imams dan die hun tot de orde roepen?

De Koran is een dode letter en draagt niks op. Mensen interpreteren en doen dat op hun eigen manier en verbinden er hun eigen waarden aan.
pi_29071739
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 21:41 schreef SCH het volgende:

Dan is de overgrote meerderheid van de moslims afvallig en in overtreding want die doen daar niet aan. Waar bljiven die boze imams dan die hun tot de orde roepen?
Misschien is de vrouw bij de overgrote meerderheid van de moslims wel gehoorzaam, of (nog waarschijnlijker) komt het geweld nooit naar buiten. Als een moslima haar man verlaat is dat een schande voor de familie en zal ze nooit meer terug kunnen, nogal logisch dat ze in de regel hun mond houden.
quote:
De Koran is een dode letter en draagt niks op.
Pardon? de Koran is bijna niets anders dan regels en voorschriften.
pi_29071787
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 21:41 schreef SCH het volgende:

[..]

De Koran is een dode letter en draagt niks op. Mensen interpreteren en doen dat op hun eigen manier en verbinden er hun eigen waarden aan.
Zeker, ik denk dat de meerderheid van de moslims prima lieve mensen zijn
Maar ondanks de Koran, en niet dankzij.
Als moslims dit nu ook eens erkennen en terroristische moslims gaan veroordelen i.p.v. wegkijken.
pi_29071827
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:06 schreef Overlast het volgende:

[..]

Als moslims dit nu ook eens erkennen en terroristische moslims gaan veroordelen i.p.v. wegkijken.
Ik kan me vergissen maar bij elke grote aanslag in het westen hoor je toch duidelijk de afwijzende geluiden van de gematigde moslims. Zeker twee weken terug in Londen.
pi_29071830
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:03 schreef BigGayAllah het volgende:

[..]

Misschien is de vrouw bij de overgrote meerderheid van de moslims wel gehoorzaam, of (nog waarschijnlijker) komt het geweld nooit naar buiten. Als een moslima haar man verlaat is dat een schande voor de familie en zal ze nooit meer terug kunnen, nogal logisch dat ze in de regel hun mond houden.
Dat is een generalisatie die zeker voor een deel waar is maar voor een heel groot deel ook niet. Veel van onze beelden over de islam en moslims berusten op beelden.
quote:
Pardon? de Koran is bijna niets anders dan regels en voorschriften.
Maar het is en blijft een dode letter. Het is aan mensen om te bepalen wat ze er mee doen en hoe ze die regels en voorschriften interpreteren en in de tijd plaatsen. Daarom wordt de islam ook zo divers beleefd.
pi_29071849
quote:

[..]

Zeker, ik denk dat de meerderheid van de moslims prima lieve mensen zijn
Maar ondanks de Koran, en niet dankzij.
Ach, er valt net zoveel in de Koran te lezen over liefde en vrede en medemenselijkheid.
quote:
Ik zie de meeste moslims terreur net zo hard veroordelen als jij en ik dat doen maar moslims moeten blijkbaar altijd nog iets meer, en dat zal niet gaan.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 22:17:40 #209
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_29071970
quote:

[..]

Je bent tegen de aanslagen, tenzij je het tegenovergestelde zegt. Dit geld ook voor de moslims en wat zij kunnen doen is niet meehuilen maar alle haatpredikers uitleveren aan de politie. Je kunt vanalles zeggen. Je kunt zeggen dat je tegen of voor de aanslagen bent, maar uiteindelijk wordt je afgerekend op je daden en niet je woorden of wie je bent of welke status je hebt.

Er gebeurd overigens wel te weinig vanuit de moslimhoek en wat er gebeurd is in de regel nogal dubieus (om het maar even zeer genuanceerd te zeggen), dit geld voor de Nederlandse moslims, ik volg de Britse media niet goed genoeg om de moslims aldaar te kunnen beoordelen, eens te meer omdat de Britse en NLse moslims qua metaliteit en omgangsvormen te sterk verschillen om er een oordeel over te vellen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 22:25:06 #210
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29072119
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, er valt net zoveel in de Koran te lezen over liefde en vrede en medemenselijkheid.
[..]

Ik zie de meeste moslims terreur net zo hard veroordelen als jij en ik dat doen maar moslims moeten blijkbaar altijd nog iets meer, en dat zal niet gaan.
Dat is gek.
Ik zie namelijk altijd moslims die zeggen dat de terroristen geen moslims zijn.
En dat de islam derhalve geen blaam treft, vervolgens kruipen ze dan in de slachtofferrol.
Ik zou graag willen dat wordt erkend dat de extremisten ook moslims zijn, en dat het broeder zijn met iedere moslim ook gaat inhouden dat je elkaar weerhoudt van het doen van deze acties. Dat extremistische acties niet alleen met het woord, maar ook met daden worden veroordeeld.
pi_29072159
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:09 schreef SCH het volgende:

Maar het is en blijft een dode letter. Het is aan mensen om te bepalen wat ze er mee doen en hoe ze die regels en voorschriften interpreteren en in de tijd plaatsen. Daarom wordt de islam ook zo divers beleefd.
Moslims zien de Koran als het letterlijke woord van god, een ware moslim moet dit dan ook exact opvolgen. Alleen de wet en moreel besef houden moslims tegen om gewelddadig te zijn, niet de Koran.
pi_29072174
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:26 schreef Overlast het volgende:

[..]

Dat is gek.
Ik zie namelijk altijd moslims die zeggen dat de terroristen geen moslims zijn.
En dat de islam derhalve geen blaam treft, vervolgens kruipen ze dan in de slachtofferrol.
Ik zou graag willen dat wordt erkend dat de extremisten ook moslims zijn, en dat het broeder zijn met iedere moslim ook gaat inhouden dat je elkaar weerhoudt van het doen van deze acties. Dat extremistische acties niet alleen met het woord, maar ook met daden worden veroordeeld.
Waarom zou je je broeder noemen van mensen die dergelijke dingen doen? Een christen hier zal zich ook niet verantwoordelijk voelen of verbonden voelen met een christen in amerika die een abortus-arts neerschiet, lijkt me ook onzinnig. Jij bent er niet verantwoordelijk voor hoe iemand anders zijn religie invult.
pi_29072305
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:28 schreef BigGayAllah het volgende:

[..]

Moslims zien de Koran als het letterlijke woord van god, een ware moslim moet dit dan ook exact opvolgen. Alleen de wet en moreel besef houden moslims tegen om gewelddadig te zijn, niet de Koran.
Dat geldt zeker voor sommig moslims net als voor christenen die de bijbel van kaft tot kaft als waarheid zien. Maar gelukkig doen niet alle christenen dat, idem voor moslims.
pi_29072892
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:36 schreef SCH het volgende:

Dat geldt zeker voor sommig moslims net als voor christenen die de bijbel van kaft tot kaft als waarheid zien. Maar gelukkig doen niet alle christenen dat, idem voor moslims.
Nogmaals, de bijbel is niet het letterlijke woord van god en hoeft ook niet letterlijk genomen te worden door de volgelingen, bij de koran is dat wel zo. DIt is ook de reden dat er in de Islam nooit een verlichting zal komen zoals bij het christendom.
pi_29072946
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:05 schreef BigGayAllah het volgende:

[..]

Nogmaals, de bijbel is niet het letterlijke woord van god en hoeft ook niet letterlijk genomen te worden door de volgelingen, bij de koran is dat wel zo. DIt is ook de reden dat er in de Islam nooit een verlichting zal komen zoals bij het christendom.
Tsjah, dat is jouw mening - daar denken veel christenen heel anders over.
pi_29072989
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:08 schreef SCH het volgende:

Tsjah, dat is jouw mening - daar denken veel christenen heel anders over.
Nee dat is een feit, de bijbel is geschreven door apostelen en de koran is geschreven door mohammed die het zogenaamd gedicteerd kreeg door Allah

Letterlijk opvolgen van de hele bijbel kan ook niet omdat alles elkaar dan zou tegenspreken, het oude- en nieuwe testament zijn totaal verschillend.
pi_29073009
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:11 schreef BigGayAllah het volgende:

[..]

Nee dat is een feit, de bijbel is geschreven door apostelen en de koran is geschreven door mohammed die het zogenaamd gedicteerd kreeg door Allah
Het is een feit dat er christenen en moslims zijn die hun heilige boek van de eerste tot de laatste letter voor waar nemen. En het is een feit dat er in beide groepen volgelingen zijn die dat niet doen.
pi_29073056
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:12 schreef SCH het volgende:

Het is een feit dat er christenen en moslims zijn die hun heilige boek van de eerste tot de laatste letter voor waar nemen. En het is een feit dat er in beide groepen volgelingen zijn die dat niet doen.
Wat volgelingen allemaal doen is hun zaak, waar het om draait is dat de Koran letterlijk genomen moet worden binnen de Islam omdat het gezien wordt als letterlijk woord van Allah. Dat probleem heb je bij de bijbel niet. En in de praktijk zie je daar het resultaat van, hoeveel van de laatste zelfmoordaanslagen zijn gepleegd door christenen, joden, hindoes of boedhisten?
pi_29073171
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:14 schreef BigGayAllah het volgende:

[..]

Wat volgelingen allemaal doen is hun zaak, waar het om draait is dat de Koran letterlijk genomen moet worden binnen de Islam omdat het gezien wordt als letterlijk woord van Allah.
Dat snap ik niet. Wie bepaalt dat dan? Bepaal jij dat? "Gezien wordt" - wat ik zeg, er zijn mensen die dat zo zien en anderen die dat anders zien.
quote:
Dat probleem heb je bij de bijbel niet. En in de praktijk zie je daar het resultaat van, hoeveel van de laatste zelfmoordaanslagen zijn gepleegd door christenen, joden, hindoes of boedhisten?
Ach ja, laten we het eens over geweld gepleegd door christenen hebben
pi_29073300
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:20 schreef SCH het volgende:

Dat snap ik niet. Wie bepaalt dat dan? Bepaal jij dat? "Gezien wordt" - wat ik zeg, er zijn mensen die dat zo zien en anderen die dat anders zien.
De koran bepaalt dat
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Alif Laam Miem.

2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.

ff wat achtergrondinfo voor jou

Tijdens de gezegende maand ramadan, is de Qor-aan geopenbaard. De engel Djibriel werd door Allah naar profeet Mohammed Allah’s vrede en zegeningen zij met hem. Djibriel gaf aan Mohammed Allah’s vrede en zegeningen zij met hem door, dat hij uitverkoren was. Dat hij de boodschapper van Allah was en dat hij de mensen weer moest leren, om alleen Allah te aanbidden. Allah zond de engel Djibriel vanaf die dag steeds om stukjes van de Qor-aan aan profeet Mohammed Allah’s vrede en zegeningen zij met hem door. Zo ging dat 23 jaar lang door.
quote:
Ach ja, laten we het eens over geweld gepleegd door christenen hebben
Ik ken weinig geweld van christenen gepleegd vanuit hun religie. Sommigen gebruiken Noord-Ierland als voorbeeld, maar dat heeft hele andere oorzaken dan religie.

[ Bericht 23% gewijzigd door BigGayAllah op 23-07-2005 23:33:48 ]
  zaterdag 23 juli 2005 @ 23:34:22 #222
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29073443
hij maakt een aantal generalisaties, maar hij heeft wel deels gelijk. veel mensen hadden deze immigranten hier liever nooit allemaal gehad, alleen deed de politiek daar destijds niets mee. ik ben het ook wel eens met de manier van aanpak, alleen het probleem is dat je daarvoor wel de grondwet zal moeten wijzigen, en waarschijnlijk zelfs uit de EU zal moeten stappen wegens het schenden van mensenrechten. ofwel, hij krijgt dit nooit voor elkaar.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_29073502
quote:
Goed zo, Wilders is een goede steun voor de toch al toenemende polarisatie tussen autochtonen en allochtonen.
Wat is daar op tegen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 23 juli 2005 @ 23:37:42 #224
136 V.
Like tears in rain...
pi_29073528
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat is daar op tegen?
Niks. Maar dan ook niet huilen als er bommen ontploffen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29073622
Polarisatie is niet tegen de wet, bommen laten ontploffen wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')