http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=76557quote:Control tyre 'illegal' in 2005
Max Mosley barked at criticism that the FIA should have imposed a single-tyre rule in F1 for 2005. Minardi's Paul Stoddart, in a letter to the president, argued that a fast-tracked regulation would have both cut costs and helped to control speed.
''It would have been wrong, and possibly illegal,'' Max retorted. He said the FIA was required to give at least one year's notice, and also confirmed that Bridgestone and Michelin appear likely to keep warring at least to the end of next year.
It might be easier, and less legally doubtful, if the teams simply sign a 'gentlemen's agreement' to work with only one tyre supplier, he suggested.
Max added: ''Unlike the FIA, the teams seem to have plenty of money and ... legal assistance.''
Volgens mij had ik elders in een topic gelezen dat het eind deze maand weer mogelijk is om te gaan managen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:45 schreef D.Rose het volgende:
is er al nieuws over het managerspel van dit jaar?
Veel langer zal het wel niet gaan durenquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:55 schreef Mosselmaster het volgende:
[..]
Volgens mij had ik elders in een topic gelezen dat het eind deze maand weer mogelijk is om te gaan managen.
quote:Op zondag 13 februari 2005 01:41 schreef MrX1982 het volgende:
Tuurlijk wordt Kimi wereldkampioenGo McLaren
Go Kimi Raikkonen Juan Pablo Montoya
ze mogen wel opschieten mer die bolide in orde te krijgen lijkt mij zoquote:13/02 - 16:19 | Het testen in de winter nadert zijn einde en het Formule 1-seizoen van 2005 staat al weer bijna voor de deur. De nieuwe bolides van de teams moeten onderhand wel in de uiteindelijke staat zijn waarmee ze het seizoen willen gaan rijden, maar in veel gevallen zijn de teams nog niet zo ver. Zo ook niet bij het team van Renault F1.
Racecoureur Fernando Alonso liet weten dat zijn bolide voor het aankomende seizoen, de R5, misschien wel snel is, maar er gaan nog te veel dingen verkeerd. Zowel hij als zijn teamgenoot Giancarlo Fisichella stond vorige week gedurende de testsessies op het Spaanse circuit van Jerez meerdere malen stil door mechanische problemen.
“Het is sneller, we krijgen goede tijden op het circuit, maar er zijn nog te veel problemen”, aldus de Spaanse coureur tegenover het blad van Marca. “We zijn nog niet klaar, we moeten ons verbeteren omdat we niet in deze staat naar Australië kunnen gaan. Er is nog veel werk wat gedaan moet worden”.
Bronquote:Big Brother FIA luistert mee
Mocht Ferrari hetzelfde uithalen als zij in Oostenrijk deed in 2002 dan kan het team een boete van de FIA verwachten ter hoogte van 1 miljoen dollar. Tijdens die Grand Prix gaf het team Barrichello opdracht aan de kant te gaan voor Michael Schumacher zodat de Duitser de overwinning kon pakken.
Onder luid bue-geroep van de toeschouwers kwam Michael Schumacher, Rubens Barrichello and Juan Pablo Montoya het podium op. Schumacher probeerde het destijds voor zijn teamgenoot nog een beetje goed te maken door de Braziliaan op het hoogste treedje te laten staan, echter het kwaad was al geschiet.
FIA President Max Mosley heeft nu laten weten dat de FIA al het radioverkeer tussen de auto en de pitmuur zal afluisteren en opslaan. Na de race zal de FIA alle gesprekken naluisteren om te horen of er geen teamorders gegeven zijn.
"We zullen meeluisteren," vertelde Mosley aan de Sunday Mirror. "Ze zullen nu ontzettend voorzichtig moeten zijn met welke spelletjes ze spelen."
F1-Racing & F1-Livequote:Minardi niet aan de start in Melbourne?
De mogelijkheid bestaat dat Minardi niet mag deelnemen aan de Grand Prix van Australië, over drie weken in Melbourne. Het team van Christijan Albers wil aan de start verschijnen met een aangepaste 2004-auto, die voldoet aan de veiligheidseisen, maar niet aan de technische regels van 2005.
Acht van de negen andere teams hebben ervoor getekend geen bezwaar te hebben dat Minardi met deze auto aan de start zal verschijnen tijdens de eerste drie races van het seizoen. Het enige team dat nog niet akkoord is gegaan is Ferrari. De Italianen kunnen er dus nu voor zorgen dat Minardi eventueel niet van start zal komen.
Technische gezien zal de PS04B illegaal bevonden worden met betrekking tot de nieuwe regels. Minardi heeft ervoor gekozen om met haar beperkte budget zich volledig op de 2005-auto te storten, maar dat hield wel in dat het team de eerste drie races met de oude wagen aan de start zal moeten verschijnen. Als alles teams ermee akkoord gaan kunnen Albers en zijn teamgenoot gewoon rijden, maar zoals het er nu voor staat zullen de auto's nietgoedgekeurd worden bij de technische keuring.
"Alle teams, behalve Ferrari, steunen ons. Wij zijn van mening dat we voldoen aan het reglement, maar als Ferrari en de FIA vinden dat ze moeilijk moeten doen, is dat aan hen," zei Stoddart.
FIA President Max Mosley is duidelijk als het op regels aankomt: "Als er niet van te voren een overeenkomst is waarbij alle teams akkoord gaan, dan zal Minardi's 2004-auto niet goedgekeurd worden en dus nooit uit de pitstraat van Melbourne rijden."
BAR moet zich nog meer zorgen maken denk ik, de Renault is tenminste nog snel...quote:Op maandag 14 februari 2005 09:49 schreef Shreever het volgende:
Alonso: "We kunnen niet in deze staat naar Australië"
[..]
ze mogen wel opschieten mer die bolide in orde te krijgen lijkt mij zo![]()
hierbij mis ik dit stukje:quote:Op maandag 14 februari 2005 11:19 schreef ElmarO het volgende:
Minardi niet aan de start in Melbourne?
[..]
F1-Racing & F1-Live
Van de ene kant moet Ferrari niet moeilijk doen (en waarschijnlijk zullen ze dat ook niet doen), maar Paul Stoddart is een zielig figuur.quote:De PS05 is echter wel af en zou kunnen worden gebruikt in Melbourne. Stoddart weigert dat, omdat de nieuwe reglementen in zijn ogen strijdig zijn met de Concorde-overeenkomst.
Aan een snelle wagen heb je niets als ie na een paar laps stil komt te staan...quote:Op maandag 14 februari 2005 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
BAR moet zich nog meer zorgen maken denk ik, de Renault is tenminste nog snel...
Het is niet voor het eerst dat ze in de 'driversguide' met gegevens in de mist gaan. Ik heb wel eens een verbetering aangeleverd; dat heeft toen niets uitgehaald.quote:Op maandag 14 februari 2005 22:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://news.bbc.co.uk/spo(...)/drivers/4249221.stm
Bij de BBC kennen ze Christijan ook nog niet echt...ken die kerel op die foto niets eens
In principe heb je gelijk hoor, maar het maakt toch een betere indruk dan met een trage wagen naar een paar laps stil te vallen terwijl je een grote naam als Honda op je zijkanten hebt geplakt...quote:Op maandag 14 februari 2005 12:47 schreef Shreever het volgende:
[..]
Aan een snelle wagen heb je niets als ie na een paar laps stil komt te staan...
quote:Op maandag 14 februari 2005 22:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://news.bbc.co.uk/spo(...)/drivers/4249221.stm
Bij de BBC kennen ze Christijan ook nog niet echt...ken die kerel op die foto niets eens
Ik vind Olav de laatste tijd een beetje irritant worden, altijd maar dat blaadje van hem proberen te verkopen. Olav is een goeie commentator IMO, maar meer dan dat is hij ook niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gisteren was Olav Mol op radio Veronica en die had het over geruchten dat Villeneuve misschien niet voor Sauber gaat rijden
Er zou meer over te lezen zijn in het volgende Race Report magazine...., ik lees dat nooit eigenlijk, maar als iemand het wel leest dan hoor ik er graag meer over
olav doet alles voor de leescijfersquote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:51 schreef Biobakker het volgende:
[..]
Ik vind Olav de laatste tijd een beetje irritant worden, altijd maar dat blaadje van hem proberen te verkopen. Olav is een goeie commentator IMO, maar meer dan dat is hij ook niet.
Dat wordt dit seizoen leuk commentaar: 'Ow nee Schumacher valt stil...hij zou toch geen problemen met de motor hebben hè....nouja u leest het volgende week wel in de nieuwe Race Report!"quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:51 schreef Biobakker het volgende:
[..]
Ik vind Olav de laatste tijd een beetje irritant worden, altijd maar dat blaadje van hem proberen te verkopen. Olav is een goeie commentator IMO, maar meer dan dat is hij ook niet.
Dat is wel triest zegquote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gisteren was Olav Mol op radio Veronica en die had het over geruchten dat Villeneuve misschien niet voor Sauber gaat rijden
Er zou meer over te lezen zijn in het volgende Race Report magazine...., ik lees dat nooit eigenlijk, maar als iemand het wel leest dan hoor ik er graag meer over
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van. Denk dat het eerder een manier is om z'n blaadje aan de man te brengen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gisteren was Olav Mol op radio Veronica en die had het over geruchten dat Villeneuve misschien niet voor Sauber gaat rijden
Er zou meer over te lezen zijn in het volgende Race Report magazine...., ik lees dat nooit eigenlijk, maar als iemand het wel leest dan hoor ik er graag meer over
Bronquote:Patrick Friesacher teamgenoot Albers
Minardi heeft in Oostenrijk Patrick Friesacher als tweede coureur aangekondigd. De 24-jarige Friesacher kwam vorig seizoen uit in de F3000 en testte al eerder voor Minardi. "Het is een droom die uitkomt," aldus de nieuwe teamgenoot van Christijan Albers.
Lang leek Nicolas Kiesa de beste papieren in handen te hebben. De Deen testte onlangs nog voor het team en eigenlijk was het voor de meeste mensen zo goed als zeker dat hij zou tekenen. Maar Zsolt Baumgartner probeerde het ook nog even, waardoor het duidelijk werd dat Kiesa nog niet helemaal zeker was. Nu gaat dus Patrick Friesacher er met de buit vandoor. De jonge Oostenrijker kan zijn geluk niet op.
"Ik ben echt heel erg blij dat ik mijn debuut in de F1 ga maken," vertelde Friesacher. "Ik ken de mensen bij het team en het is echt een grote familie. De sfeer is goed en iedereen weet dat veel grote coureurs hier hun loopbaan zijn begonnen. Het is een eer deel uit te mogen maken van dit team, ik zal alles voor ze doen dit seizoen."
Ook teambaas Paul Stoddart is tevreden. "We zijn erg blij dat we Patrick hebben vastgelegd. Toen hij in november voor ons testte, heeft hij veel indruk gemaakt. Hij is snel en constant. Ook kan Patrick feedback geven aan de engineers. Ik weet zeker dat we met Friesacher en Christijan Albers een heel mooi duo hebben."
Bron: diverse websitesquote:imi Räikkönen heeft tijdens een test in Barcelona een zware crash meegemaakt. Het is nog niet bekend of de Fin gewond is geraakt.
Vermoedelijk is er iets afgebroken een de ophanging van de McLaren MP4-20. In bocht nummer elf brak de auto plotseling uit, waarna Räikkönen op hoge snelheid de vangrails aan de overzijde van het circuit raakte. Na een aantal spins kwam het wrak van de McLaren ter hoogte van de ingang van de pitstraat tot stilstand. Räikkönen werd onder begeleiding van een arts naar het motorhome van zijn team gebracht. Wordt vervolgd.
quote:Kimi maakt het goed
“De schrik zit hem nog in de benen, maar verder maakt hij het goed”, dat meldde een woordvoerder van McLaren na de crash van Kimi Raïkkönen deze namiddag. De Fin verloor de controle over zijn MP4-20 en kwam hard in aanraking met de muur.
De oorzaak van het ongeluk ligt nog steeds in het ongewisse. Het team is hard aan het onderzoeken waardoor Raïkkönen van de baan ging. Ook in de impact op de verdere testactiviteiten van het team zijn nog onbekend; McLaren heeft namelijk nog geen reservewagen beschikbaar
Ik heb nog een foto gevonden van iets dichterbij. Is inderdaad een behoorlijke klap geweest. Maar gelukkig maakt Kimi het goed.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 18:13 schreef _Administr8or_ het volgende:
[afbeelding]
een betere foto heb ik nog niet kunnen vinden
En dat heeft geholpen; Ze hebben een foto van Christijan gevonden.quote:Op maandag 14 februari 2005 22:55 schreef sooty het volgende:
Klacht is verstuurd naar BBC-Complaints.
klopt was begin van de avond al aangepastquote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:18 schreef sooty het volgende:
[..]
En dat heeft geholpen; Ze hebben een foto van Christijan gevonden.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)/drivers/4249221.stm
Zoals het hoortquote:Op woensdag 16 februari 2005 10:52 schreef JPM01 het volgende:
[..]
klopt was begin van de avond al aangepast![]()
gelukkig wel..., beter in testen dan in de racequote:Op woensdag 16 februari 2005 10:56 schreef Shreever het volgende:
[..]
Zoals het hoort![]()
best een stomme fout om de verkeerde foto te plaatsen... had niet anders verwacht dan dat ze het zo snel mogelijk aan zouden passen.
Gelukkig is alles in orde met Kimi
Bronquote:“Overall, things seem very positive: the car is well balanced, the balance remains consistent on long runs and it is looking after its tyres well, which will hopefully mean the drivers are well equipped to continue attacking until the end of the races this year,” said Renault’s chief test engineer Christian Silk.
Bronquote:Pastorelli derde coureur bij Jordan
Er zullen komend seizoen twee Nederlanders actief zijn in de Formule 1. Naast Minardi-coureur Christijan Albers zal ook Nicky Pastorelli in actie komen tijdens de raceweekends. Onze landgenoot zal in 2005 de derde coureur zijn bij Jordan en zodoende mogen rijden tijdens de vrije trainingen op vrijdag.
(later meer)
en zo pist doornbos buiten de bootquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:08 schreef ElmarO het volgende:
Was denk ik ook wel te verwachten. Liuzzi mogen ze tenminste op vrijdag inzetten en Klien niet.
[..]
Bron
Had je liever gezien dat hij in de boot gepist had???quote:
bron: racefreaks.nlquote:Goede eerste test voor Pastorelli
Het kwam voor hemzelf als een complete verrassing, maar toch kon Nicky Pastorelli vanmiddag (vrijdag) voor het eerst kennismaken met de Jordan F1-wagen. Zonder dat er een stoeltje voor hem geschuimd was en met de helm van Narain Karthikeyan op reed hij een flink aantal ronden op het circuit nabij Barcelona.
“Ik zat in de wagen, terwijl dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was”, aldus de Nederlander na afloop van zijn eerste test tegenover Autosport. “Doordat ik m’n eigen helm en stoeltje niet had was het niet perfect, maar toch erg fijn. Het ging allemaal erg goed op een spin na, waar ik niet blij mee was! Ik werd in de wagen gezet zodat ik kon ervaren hoe het rijden aanvoelt.”
Helemaal zeker is Pastorelli nog niet van zijn contract. Noch zijn management, noch het team van Midland/Jordan bevestigen dat hij de vrijdagtester bij Jordan wordt. “Laten we hopen dat dit iets goeds voorbrengt voor de toekomst. Ik kijk ook naar de mogelijkheden in het Champ Car-kampioenschap. Ik weet dat het team volgende week in Silverstone zal testen, maar ik weet (nog) niet of ik daar ook bij zal zijn”, sluit Pastorelli af.
Een definitief antwoord op de vraag of de Nederlander ook daadwerkelijk op de vrijdagen voor het team zal testen is er dus nog niet. Men weet zelfs nog niet of er op de vrijdag in Melbourne met een derde wagen zal worden gereden. Wel verklaarde Adrian Burgess van Jordan dat “Nicky één van de rijders is die mogelijk in de wagen zal rijden als we die inzetten, we weten het echter op dit moment nog niet.”
dubbel gevoel heb ik er van, aan de ene kant ik gunde het doornbos wel aan de andere kant pastorelli is ook een nederlanderquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Had je liever gezien dat hij in de boot gepist had???
idd, zal mijn niks verbazen als dat weer zo is.... maar ff afwachten wat het wordt dit jaarquote:Op zondag 13 februari 2005 02:02 schreef rubbereend het volgende:
ach dr zijn al zo vaak veelbelovende verhalen uit de winter gekomen in bij de eerste GP stond Ferrari mooi weer vooraan
Tja, dat ie naast de pot pist is idd vervelendquote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:13 schreef JPM01 het volgende:
[..]
dubbel gevoel heb ik er van, aan de ene kant ik gunde het doornbos wel aan de andere kant pastorelli is ook een nederlander
=edit=quote:McLaren zou wellicht Formule 1 kunnen verlaten in 2008
©xpb.cc
McLaren loopt nu ook met het idee om de Formule 1 te verlaten. Blijkbaar heeft de GPWC een goed plan gepresenteerd. Ook McLaren vindt dat bepaalde dingen moeten veranderen in de Formule 1. De miljoenensport is qua inkomsten helemaal oneerlijk verdeeld, aldus het team.
De beslissingen worden zonder de teams genomen terwijl eigenlijk een groot belangrijk deel van het hele gebeuren is dat de teams er altijd aanwezig zijn. Zonder teams geen auto’s en coureurs. In principe heb je dan helemaal geen sport Grands Prix’ en prijzen. Bernie Ecclestone zou dus snel eens met een oplossing moeten komen of hij raakt inderdaad teams kwijt omdat hij de rollen niet wil veranderen.
Teambaas Ron Dennis vertelde vrijdag de verslaggevers dat zijn bedrijf, ondersteund door Mercedes zich wil losmaken van zijn financiële afhankelijkheid in de Formule 1 zodat ze een keuze in de toekomst kunnen maken zonder catastrofale gevolgen.
Ron Dennis: “Ik hoop of wens dat dit bedrijf zich in een positie kan manoeuvreren waarin ze een keuze hebben of ze wel óf niet meedoen met Grands Prix’ racen. Als we onze economische toestand zo kunnen behouden dan kunnen we ervoor kiezen om niet mee te racen tenzij alles eerlijk wordt verdeeld.
Het Concorde Agreement loopt af aan het eind van het seizoen in 2007. Alleen Ferrari heeft tot nu toe een nieuw contract ondertekend met Bernie Ecclestone. Het team kreeg daarvoor $100 miljoen. Behoorlijke smak geld dus in vergelijking met wat ze nu krijgen.
Las ik vandaag ook in AD Sportwereld. Maar even afwachten nog.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:13 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
bron: racefreaks.nl
dus het is nog niet 100% zeker.
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kunnen we Albers nog inruilen ofzo???
Ik hoop dat je voorgevoel klopt.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:42 schreef TimoBasso het volgende:
Doornbos gaat nog wel testen voor BAR,of Rebull.. zo'n voorgevoel heb ik
Bermuda'squote:Op zondag 20 februari 2005 02:18 schreef JPM01 het volgende:
geen nieuws, maar wel wat mooie sfeer plaatjes over 2 weken gaat het gebeuren![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en als laatste daar gaat het gebeuren
[afbeelding]
Mja, ik zou mijn geld dan op BAR zetten.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:42 schreef TimoBasso het volgende:
Doornbos gaat nog wel testen voor BAR,of Rebull.. zo'n voorgevoel heb ik
neequote:Op maandag 21 februari 2005 11:55 schreef Flem het volgende:
Mag je hier ook patsen enzo?
[afbeelding]
Daar ga ik me dadelijk dan ook eens voor aanmelden.quote:Op maandag 21 februari 2005 16:04 schreef JPM01 het volgende:
[..]
nee![]()
ik heb voor de mensen die hier zitten een subleague aangemaakt
#SPT wachtwoord is formula1
http://sport.fok.nl/f1/subleagues/628
Ik heb ook net mijn team samengesteld en de bedragen zijn inderdaad vrij hoogquote:Op maandag 21 februari 2005 18:06 schreef MrX1982 het volgende:
ff aanmelden dan maar. Heb zojuist mijn team samengesteld. De bedragen zijn wel belachelijk hoog
bron: http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=9604quote:Pastorelli testcoureur Jordan Grand Prix
Zojuist is bekend geworden dat Nicky Pastorelli, zoals al verwacht werd, de testcoureur is geworden van Jordan Grand Prix. De 21-jarige regerend Euro 3000-kampioen is de eerste coureur die is opgenomen in het Young drivers programme van Midland F1. Midland F1 wil met dit programma jonge talenten een weg bieden richting de Formule 1.
Vorige week vrijdag testte de Nederlander al zeer onverwacht in de Jordan. Dat deze test voor iedereen onverwacht was, bleek wel uit het feit dat Pastorelli rondreed met een helm van zijn collega Karthikeyan en in een stoeltje wat niet aangepast was aan zijn lichaam.
Colin Kolles, teambaas van Jordan: “We hebben de carrière van Nicky op de voet gevolgd. Hij snel en heeft laten zien dat hij een winnaar is, we zijn daarom blij dat we hem de mogelijkheid kunnen geven te leren binnen de Formule 1. We kijken ernaar uit om met Nicky te gaan samenwerken.”
Nicky Pastorelli wist daar aan toe te voegen: “Ik ben erg blij met de kans die ik nu krijg en wil Jordan graag bedanken voor het geloof en vertrouwen dat ze in me hebben. Om vorige week in Barcelona wat rondes te kunnen rijden in de wagen was erg onverwacht maar een geweldige ervaring en ik wil goed werk gaan verrichten voor het team als hun officiële testcoureur. Ik kijk uit naar mijn volgende keer in de wagen.”
Of Nicky ook op vrijdag voor het Engelse team uit zal komen is niet bekend gemaakt.
Ik heb nog ¤1000000 over. En jij?quote:Op maandag 21 februari 2005 18:21 schreef ElmarO het volgende:
Ik heb ook net mijn team samengesteld en de bedragen zijn inderdaad vrij hoog.
mag ik dat miljoen hebben?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb nog ¤1000000 over. En jij?
Mooi nieuws voor Pastorelli. Hoewel ik het wel jammer vind voor Doornbos. Hopelijk vindt hij ook nog een plaatsje
niks daarvanquote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:54 schreef appelsientje het volgende:
[..]
niks daarvanik kan dat ook perfect gebruiken...
Zeg zullen we anders een psv Subleage opstarten ??misschien dat er nog wel meer zijn die er aan mee doen...
is goed ik zal het ff aanmakenquote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]maak jij m ff?
en meld t dan meteen ook ff in t PSV topic
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:42 schreef appelsientje het volgende:
[..]
is goed ik zal het ff aanmaken
en post het ook meteen
Ik heb ook ¤1.000.000 over. Zal waarschijnlijk ook wel komen doordat we dezelfde samenstelling hebbenquote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb nog ¤1000000 over. En jij?
Mooi nieuws voor Pastorelli. Hoewel ik het wel jammer vind voor Doornbos. Hopelijk vindt hij ook nog een plaatsje
quote:Sauber in 2006 met BMW
Sauber rijdt al bijna tien jaar met Ferrari-motoren, maar dit zal niet lang meer duren. Ferrari trekt zich terug na aankomend seizoen en Sauber moet dus op zoek naar een nieuwe motorleverancier. BMW lijkt het team uit de brand te helpen.
Frank Williams vertelde tijdens een medialunch dat Sauber in 2006 de beschikking zal krijgen over BMW-motoren. Ook Williams en BMW zullen met elkaar samen blijven werken.
Ferrari gaat misschien Midland van motoren voorzien.
Bron: F1-Racing & F1-Livequote:BMW will supply engines to Sauber in 2006
Yesterday Sauber confirmed that it is now a member of the GPWC, turning its back on long-time engine partner Ferrari.
Today Frank Williams mentioned during a promotional event that BMW will supply engines to another team in 2006. A logical step for the German manufacturer.
"Mario Theissen was very open about it," said Frank Williams to Reuters. "He [Theissen] said 'we are going to supply engines... each manufacturer will provide two teams and we have had two approaches; one Sauber and another'. They have decided to go with Sauber."
Sauber cars have been powered by Ferrari engines since 1997. The Swiss team initially started in Formula One with Mercedes engines, only to switch to Ford power in 1995. That relationship was short- lived and Ferrari engines arrived two years later.
n00b vraag.. waar moetje ergens dat wachtwoord invullenquote:Op maandag 21 februari 2005 16:04 schreef JPM01 het volgende:
[..]
nee![]()
ik heb voor de mensen die hier zitten een subleague aangemaakt
#SPT wachtwoord is formula1
http://sport.fok.nl/f1/subleagues/628
moet ik nou overal boven je gaan eindigen?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:26 schreef appelsientje het volgende:
* appelsientje ook
wordt nog druk dat F1 bijhouden
muwahahaha wacht maarquote:Op donderdag 24 februari 2005 14:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
moet ik nou overal boven je gaan eindigen?
quote:Robert Doornbos testrijder bij Jordan
Niet alleen Nicky Pastorelli, maar ook Robert Doornbos zal vrijdag worden gepresenteerd tijdens de launch van Jordan in Moskou.
Doornbos is gecontracteerd als testrijder, maar het is nog niet duidelijk of de Rotterdammer ook in actie zal komen tijdens de vrije trainingen op vrijdag. Dat nieuws zal naar alle waarschijnlijkheid bekend worden gemaakt op de persconferentie.
RTL Grandprix
Aldus F1 Racing.quote:Sauber zegt dat er nog geen overeenkomst is met BMW, voor volgend jaar.
Jammer dat het tegelijkertijd een van de minst sterke teams zijnquote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:20 schreef Atreidez het volgende:
Top dat we bijna officieel 3 nederlanders in de F1 hebben, een van de sterkst vertegenwoordigde landen
Mequote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:11 schreef Lionheaad het volgende:
Zijn er nog mensen uit Gelderland??
Er is een speciale subluage geopend voor Gelderland:
http://sport.fok.nl/f1/subleagues/685
Veel Plezier....
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:11 schreef Lionheaad het volgende:
Zijn er nog mensen uit Gelderland??
Er is een speciale subluage geopend voor Gelderland:
http://sport.fok.nl/f1/subleagues/685
Veel Plezier....
Wij zitten ok al in 3 dezelfdequote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]en ook hier kom k appelsientje tegen
En het is nu officieelquote:
F1-Racingquote:Robert Doornbos derde rijder Jordan
En nu is het officieel. Robert Doornbos wordt derde rijder bij Jordan. De Nederlander was lang bezig om een plaats te regelen bij het team. Doornbos neemt de vrije trainingen van de races voor zijn rekening, wat hij vorig jaar ook in de laatste Grands Prix deed.
Colin Kolles, managing director van Jordan Grand Prix, is blij met de komst van Doorbos. "Iedereen is onder de indruk van zijn snelheid," vertelde hij. "Robert is relatief laat begonnen met de autosport en daardoor moet je over veel kwaliteit beschikken en snel mensen weten te imponeren om verder te komen. Dat heeft hij gedaan en ook heeft hij vorig jaar al zijn potentieel in de Formule 1 getoond. We zijn erg blij dat hij de samenwerking met ons voortzet om zo Formule 1 ervaring op te doen en om zoveel mogelijk uit de vrijdagsessies te halen."
Doorbos zelf toonde zich vanzelfsprekend ook een gelukkig mens. "Het was fantastisch om drie Grote Prijzen bij Jordan te testen, maar die vrije trainingsessies waren toen de enige momenten die ik ooit in een F1 bolide had doorgebracht. Nu heb ik de mogelijkheid om veelvuldig voor zowel het team als mijzelf te testen en te leren."
"In het bijzonder zou ik graag de Muermans Groep en Jordan Grand Prix willen bedanken voor deze fantastische mogelijkheid. Ik ben fit en klaar voor Melbourne. Ook ben ik gretig en trots om mijn Formule 1 carrière voort te zetten als derde rijder voor dit team," aldus Doornbos.
Idd, hopen dat ie daar de kans voor krijgtquote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:07 schreef Guard het volgende:![]()
Nu maar hopen dat ie zich snel in een race kan gaan bewijzen...
Ik niet, ik krijg zequote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:00 schreef JPM01 het volgende:
ik heb een mooie toyota F1 2005 preview gedownload en ook monza 1992 die door Senna gewonnen in zijn mclaren honda![]()
downloaden jullie veel F1 movies??
quote:
Wel lief eigenlijk.. dat ik ze zomaar krijgquote:
* JPM01 is ook erg liefquote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:22 schreef Shreever het volgende:
[..]
Wel lief eigenlijk.. dat ik ze zomaar krijg![]()
![]()
Wauw, wat een visionair die Todt. Niemand had dat tot nu toe nog gezien.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:53 schreef JPM01 het volgende:
"Ferrari en Formule 1... ik denk dat het de beste combinatie is die heden ten dage in de Formule 1 zit.”
Nog 3 seizoenen geduld, dan is het GPWC er.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:52 schreef Guard het volgende:
Behoorlijk arrogant idd...
'T zou wat zijn als de andere(top) teams de FIA de rug zouden toekeren, dan is het zo gedaan met die arrogantie
Ehm... Wie was voor Michael de laatste WK-winnaar van Ferrari en wanneer was dat ook weer ?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:43 schreef TheGHunter het volgende:
Ferrari is een icoon voor de sport F1, een uithangbord, zeg Ferrari, en iedereen ziet meteen snelle auto's en racen voor zich. Dat ze daar extra geld voor moeten krijgen is natuurlijk onzin, maar dat de FIA bang is om Ferrari te verliezen is logisch. Als een Mclaren of Williams zou vertrekken is dat op te vangen, maar Ferrari is in dat opzicht uniek.
De FIA heeft met het geld van Bernie niets te maken. Aan de andere kant zijn Max en Bernie wel goede vriendjes, dus zo erg zal Max het ook niet vinden.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:02 schreef prinsrob het volgende:
Van Ferrari kan ik begrijpen dat ze het geld aannemen, van de FIA snap ik er niets van, het is toch geen eerlijke concurrentie zo? Het gaat de FIA blijkbaar meer om geld te verdienen dan om een eerlijke sport neer te zetten.
Naja hij heeft wel gelijk dat mensen Ferrari en F1 als geheel zien. Maar dan is het meer de grote 'onwetende' meerderheid. Mensen die wat meer verstand van het spelletje hebben (zowel de Ferrari-fans als de niet-Ferrari-fans) weten dat er meer is. Maar veel mensen raken toch vanwege Ferrari geïnteresseerd in de F1. Toen ik begon te kijken (1997) kende ik buiten Schumacher en Ferrari ook helemaal niemand uit de sport.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:49 schreef sooty het volgende:
[..]
Ehm... Wie was voor Michael de laatste WK-winnaar van Ferrari en wanneer was dat ook weer ?
Hakkinen is de wereldkampioen 1998 en 1999, een bijzonder getalenteerd racer en een geweldig sportmens maar m.i. geen icoon voor de sport.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:54 schreef Crizje het volgende:
[..]
Naja hij heeft wel gelijk dat mensen Ferrari en F1 als geheel zien. Maar dan is het meer de grote 'onwetende' meerderheid. Mensen die wat meer verstand van het spelletje hebben (zowel de Ferrari-fans als de niet-Ferrari-fans) weten dat er meer is. Maar veel mensen raken toch vanwege Ferrari geïnteresseerd in de F1. Toen ik begon te kijken (1997) kende ik buiten Schumacher en Ferrari ook helemaal niemand uit de sport.
En om die reden was Hakkinen in 1998/1999 een icoon voor de sport. Had je in 1997 rondgevraagd onder de mensen wat ze van Hakkinen vonden, zouden ze "wie?" hebben geantwoord, maar in '98/'99 kenden wel meer mensen hem.
Uiteindelijk komt alles wel weer goed, ik maak me daar geen zorgen over.
Tja..de beste jaren (voor de huidige dan) voor Ferrari waren de jaren 50 en 60. Prost, Mansell en Berger deden hun best zo'n 15 jaar geleden en wonnen wel 's een GP. 1990 was op zich nog een behoorlijk spannend jaar voor Prost en Ferrari, maar meer dan een ongeregeld zootje was het eigenlijk niet. Met de huidige prestaties kan Ferrari de komende decennia weer vooruit. Daarnaast heeft Ferrari natuurlijk altijd het argument 'er vanaf het begin bij zijn geweest'.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:03 schreef Guard het volgende:
Ik kijk al formule1 sinds het moment dat Senna in die prachtige zwarte Lotus rondreed.
Dat was pas Formule1, daar keek je de sport voor, en niet voor Ferrari.
Van al die jaren kan ik me weinig van Ferrari herinneren, de winst van Alesi in Canada komt zo in me op, verder niets van voor het tijdperk Schumacher. Ferrari is op dit moment misschien wel synoniem met F1, maar dat is zeker niet altijd zo geweest.
Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tja..de beste jaren (voor de huidige dan) voor Ferrari waren de jaren 50 en 60. Prost, Mansell en Berger deden hun best zo'n 15 jaar geleden en wonnen wel 's een GP. 1990 was op zich nog een behoorlijk spannend jaar voor Prost en Ferrari, maar meer dan een ongeregeld zootje was het eigenlijk niet. Met de huidige prestaties kan Ferrari de komende decennia weer vooruit. Daarnaast heeft Ferrari natuurlijk altijd het argument 'er vanaf het begin bij zijn geweest'.
Waarschijnlijk omdat die BS in jouw ogen zit.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:27 schreef sooty het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.
quote:The latter half of the 1950s saw various cars with a wide range of 4, 6, 8 & 12 cylinder engines being built and successes being achieved all over the world in various categories. The F1 drivers championship was won in 1956 and 58 and the Makes championship in 1956, 57 and 58. The Mille Miglia was won in 1956 and 57, the Sebring 12 hours in 1956, 58 and 59, the Le Mans 24 hours in 1958 the Targa Florio also in 1958. Many other races were also won in these most successful years. The victories continued into the 1960s, with Sportscar titles in 1960, 61, 62, 63, 64, 65 and 67.
Ok, ben ik met je eens, verkeerde woordkeuze van mij. Ik bedoelde meer te zeggen dat Jan Publiek (zoals Christian Horner dat laatst zeiquote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hakkinen is de wereldkampioen 1998 en 1999, een bijzonder getalenteerd racer en een geweldig sportmens maar m.i. geen icoon voor de sport.
Ik begrijp wat je bedoeltquote:Op zondag 27 februari 2005 09:35 schreef Crizje het volgende:
[..]
Ok, ben ik met je eens, verkeerde woordkeuze van mij. Ik bedoelde meer te zeggen dat Jan Publiek (zoals Christian Horner dat laatst zei) zich vaak richt op de beste. Daarom zie je vaak in een bepaalde periode veel petjes van een bepaald team. Ferrari heeft voor de race-liefhebber of auto-liefhebber wel waarde natuurlijk, maar ze zijn voor de sport F1 niet zodanig onmisbaar, dat de sport kapotgaat mocht Ferrari eruit stappen.
Nu zal Schumacher wel stoppen mocht Ferrari ermee kappen, maar als we even doen alsof hij naar een ander team gaat, dan zullen heel veel mensen die nu nog in het rood gekleed gaan, merchandising kopen van zijn nieuwe team.
Ferrari heeft bepaalde periodes gekend waarin ze sterk waren. In de jaren 70 hadden ze zo'n periode met Lauda. In de jaren 80 en 90 was Ferrari nou niet echt een grote factor in de F1. Op dit moment is Ferrari het sterkste team al ziet het er naar uit dat dat dit jaar weleens kan gaan veranderen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat die BS in jouw ogen zit.
- Ik zie nergens jaren 70 in mijn post staan.
- Ik zie nergens dat ik Mansell een kampioenschap toedicht in een Ferrari
Ferrari kon in 1982 behoorlijk meekomen maar Villeneuve overleed en Pironi raakte later in het seizoen zwaar geblesseerd. Berger was in 1987 de enige Ferrari rijder die won en was in 1988 zelfs de enige andere coureur buiten Senna en Prost om die nota bene de GP Monza won. Berger won ook in 1994 na lange tijd de GP Duitsland in Hockenheim. Prost kon tot de laatste races in het seizoen 1990 meedoen om de WK-titel.
Heel simpel gezegd: haal je hand uit je broek en veeg die stront uit je ogen. Google wat, want van je eigen kennis hoef je het niet te hebben. Je leesvermogen daarentegen zal je ook niet veel verder helpen maar doe je best met het onderstaande ok?
[..]
Precies! En ik vermoed dat de FIA dat laatste team (i.e. Ferrari) dus heel graag wel wil houden.quote:Op zondag 27 februari 2005 13:42 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ferrari heeft bepaalde periodes gekend waarin ze sterk waren. In de jaren 70 hadden ze zo'n periode met Lauda. In de jaren 80 en 90 was Ferrari nou niet echt een grote factor in de F1. Op dit moment is Ferrari het sterkste team al ziet het er naar uit dat dat dit jaar weleens kan gaan veranderen.
Maar om nou te gaan roepen dat Ferrari onmisbaar zou zijn en alles in de F1 om Ferrari draait is misplaatste arrogantie en alleen maar gebasseerd op de waan van de dag. Als Schumacher binnenkort stop wat onherroepelijk gaat gebeuren dan stort het team als een kaartenhuis weer in elkaar en mag Ferrari weer 20 jaar wachten op een kampioenschap.
Daarnaast zijn er al veel grote teams uit de F1 verdwenen die misschien wel net zo'n grote naam hadden als Ferrari. Lotus wat anderen ook al genoemd hebben is daar het beste voorbeeld van. Lotus was ooit een heel succesvol bepalend team in de F1. Toch zijn ze begin jaren 90 geruisloos uit de F1 verdwenen.
De FIA wil alle teams behouden. Er is een machtsstrijd gaande tussen aan de ene kant de FIA en de club van ecclestone en aan de andere kant de contructeurs/motorenfarikanten. En dat conflict speelt eigenlijk al 20 jaar. Waar het in het kort op neer komt is dat Ecclestone op een slimme manier de commerciele rechten van de F1 in handen heeft gekregen.en alle financiele stromen gaan dus ook rechtsstreeks naar Ecclestone zijn clubje. De teams krijgen slechts een deel hiervan en daar zijn ze niet zo blij mee. De teams willen int ieder geval een veel groter deel van de koek hebben. Door te dreigen met het opzetten van een eigen raceserie proberen ze de FIA/ecclestone onder druk te zetten om de verdeelsleutel ten gunste van de teams te veranderen.quote:Op zondag 27 februari 2005 13:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies! En ik vermoed dat de FIA dat laatste team (i.e. Ferrari) dus heel graag wel wil houden.
Ik ook. Maar het is natuurlijk wel zo dat andere prachtige teams uit het verleden zoals Alfa Romeo of Lotus er niet meer bij zijn. Maar gezien de enorm grote groei van de F1 de afgelopen jaren door verbeterde en nieuwe media, is het vertrek van die teams voor de huidige generatie fans niet zo heel boeiend om aan terug te denken.quote:Op zondag 27 februari 2005 12:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ben iig reuze benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de komende jaren.
dat doen ze tegenwoordig ook overalquote:Op woensdag 2 maart 2005 07:11 schreef Flem het volgende:
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen.
Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:27 schreef sooty het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.
aanvulling; in de jaren 50 werd Ferrari al wereldkampioen met Ascari (2maal), Fangio en Hawthorn, daarna in de jaren 60 2 maal en de jaren 70 ook 3 maal.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.
En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi.
bron : racefreaks.nlquote:Ferrari niet akkoord met 2004-Minardi
Het Minardi-team mag mogelijk niet deelnemen aan de Australische Grand Prix van komende zondag. Ferrari staat namelijk niet achter de plannen van teameigenaar Paul Stoddart om het seizoen aan te vangen met de 2004-bolide.
“De situatie is nu, woensdagmiddag, zo dat Minardi niet deelneemt aan de race van zondag, omdat Jean Todt niet akkoord gaat”, aldus Stoddart tegenover AtlasF1.com. “Ik sprak hem vannacht om drie uur en hij vertelde me dat hij niet akkoord gaat; hij stelt dat het een kwestie voor de FIA is.”
“Dat is het echter niet”, vervolgt de Australiër, “en dat weet hij. De FIA moet er zeker van zijn dat wagens veilig zijn, en de negen teams moeten akkoord gaan dat we met een auto rijden die niet voldoet aan de technische reglementen. Het zijn totaal verschillende kwesties, met verschillende procedures.”
Dat Ferrari de enige tegenstander is, is Stoddart de grootste doorn in het oog. “Er zijn acht teams voor en één tegen. Persoonlijk kan ik me geen grotere PR-ramp voorstellen dan dat we niet mogen deelnemen aan onze thuisrace”, stelt de in Melbourne geboren Stoddart. “Hij [Todt] vertelde me dat hij pas vrijdagochtend in Melbourne is en dat hij niet geïnteresseerd is in ons probleem.”
Minardi heeft nu nog minder dan een dag om alsnog een akkoord van Ferrari te krijgen. Wanneer dat echter niet voor het einde van de technische (wagen)keuring gebeurt, mag de renstal uit Faenza niet deelnemen aan de Australische race.
Ik begrijp het tijdsverschil maar kom op met die foto'squote:Op woensdag 2 maart 2005 07:11 schreef Flem het volgende:
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen.
Precies.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.
En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi.
quote:Ook Red Bull ligt dwars voor Minardi
Niet alleen Ferrari, maar ook Red Bull heeft Minardi nog geen toestemming gegeven om in Melbourne met de oude PS04 ta racen. Teambaas Christian Horner lijkt vastbesloten om zijn standpunt te handhaven. "Regels zijn regels, iedereen moet zich daar aan houden", stelt de teambaas van Red Bull.
De uitlatingen van Horner zijn ongetwijfeld een forse streep door de rekening voor Minardi-teambaas Paul Stoddart. Stoddart liet eerder weten dat alle teams akkoord gegaan waren met zijn plan om met de PS04 te racen, behalve Ferrari. Nu blijkt dat ook Red Bull nog geen groen licht gegeven heeft aan Minardi.
"Natuurlijk heb ik sympathie voor Minardi en Stoddart, maar iedereen moet zich aan de regels houden. Regels zijn er niet voor niks. Mijn standpunt is dat niks frustrerender zou zijn wanneer één van onze auto's zondag negende zou worden, met een illegale Minardi voor ons", stelt Horner.
De Minardi PS04, waarmee het Italiaanse team komend weekend wil gaan rijden, voldoet niet aan de technische reglementen voor komend seizoen. Het team heeft daardoor toestemming van alle andere teams nodig om dispensatie te krijgen. Aanvankelijk ging Stoddart er vanuit dat ook Red Bull akkoord zou gaan, maar waarschijnlijk is het standpunt van Red Bull veranderd nadat Christian Horner aangesteld is als teambaas.
bron: F1Racing
* Shreever is über-jaloers!!! Mooie foto's hoor!quote:Op donderdag 3 maart 2005 04:19 schreef Flem het volgende:
Bij deze wat foto's van de "F1-parade" in Melbourne gisteren.
[afbeelding]
Eerst kwamen de dames.
[afbeelding]
Toen deze bak.
[afbeelding]
Toen gingen ze echt scheuren.
[afbeelding]
Vroem vroem en dergelijke.
[afbeelding]
Hallo Mark.
[afbeelding]
En eindelijk had ik een goede plek.
Het was echt teringjantje druk namelijk. Dus niet zeuren over hoofden en handen enzo.
Filmpjes: http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/1.avi en http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/2.avi
En dat noemen ze topsport?quote:Ondanks eerdere uitspraken vandaag heeft teameigenaar Christian Horner laten weten dat het Red Bull F1 team toch akkoord gaat en Minardi steunt.
Het grootste bezwaar wat Red Bull had was de mogelijkheid dat een Minardi voor hen in de punten zou eindigen. Minardi-eigenaar Paul Stoddart heeft echter water bij de wijn gedaan in een gesprek met Horner. Als Minardi voor Red Bull in de punten eindigt zal het team afstand doen van de behaalde punten en positie.
Dan mogen Ferrari en BAR een 3e auto inzetten. (die overigens geen punten kunnen behalen dan)quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
En wat als Minardi niet meedoet? Er "moeten" toch 20 wagens meedoen. Of niet?
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/12401quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
En wat als Minardi niet meedoet? Er "moeten" toch 20 wagens meedoen. Of niet?
en op de vorige pagina staat dat dat bezwaar nu uit de weg isquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:29 schreef sooty het volgende:
Naast Ferrari heeft ook Red Bull een probleem met het opstellen van de Minardi's: Zij vrezen mogelijk puntverlies... (Het is geen grap en ik verzin het niet zelf; Klik op de bbc-link).
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4310573.stm
Het probleem met die links van de bbc is, dat ze soms dezelfde links gebruiken voor een follow-up op een verhaal.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en op de vorige pagina staat dat dat bezwaar nu uit de weg is
O jaquote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:07 schreef Atreidez het volgende:
[F1] Grand Prix van Australie 2005 Melbourne
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=82612quote:FIA proceed, despite boycott
The 'group of nine' won't be there, but the governing FIA vowed to plug ahead with a meeting about the 2008 rulebook. It'll be the second such boycott by the peeved majority. "The meeting will go ahead," confirmed a spokesman for Max Mosley, the much-criticised FIA president.
He insisted that the attendance of every team is 'not ... essential' in the rulemaking process, which must be concluded by the end of the year.
Last meeting, only Ferrari - the only team with a (F1) FIA/Ecclestone commercial agreement beyond 2007 - turned up.
Lekker bezig weer, dat een-tweetje tussen de FIA en ferarri begint me behoorlijkde keel uit te hangen...quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:05 schreef Atreidez het volgende:
*kick*
Gaat goed bij de FIA, weer een vergadering met alleen de FIA en Ferrari waar alle andere teams de vergadering boycotten.
[..]
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=82612
nee, de andere 9 teams zijn lekker bezig.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:38 schreef Shreever het volgende:
[..]
Lekker bezig weer, dat een-tweetje tussen de FIA en ferarri begint me behoorlijkde keel uit te hangen...
Er valt voor die andere teams weinig te overleggen denk ik. Wat Ferrari wil gebeurt, wat Ferrari niet wil gebeurt niet.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:45 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
nee, de andere 9 teams zijn lekker bezig.
Die vergadering is juist een mooi moment om te overleggen, en het is dan ook vreemd dat de 9 teams niet op komen dagen.
Als je niet op komt dagen heb je als team ook niet het recht om na de vergadering de FIA en Ferrari af te zeiken, omdat er een 'verkeerde' beslissing is genomen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:59 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er valt voor die andere teams weinig te overleggen denk ik. Wat Ferrari wil gebeurt, wat Ferrari niet wil gebeurt niet.
Van wat ik er van begrijp maakt het wat betreft beslissingen weinig uit of die ander 9 erbij zijn of niet. Die anderen kunnen overeenstemming bereiken over wat dan ook, als Ferrari het er niet mee eens is gaat het niet door of hoeft Ferrari zich niet aan de gemaakte afspraken te houden. Ecclestone heeft gegokt op Ferrari en dat kon hem en de fans nog wel eens duur komen te staan.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:32 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Als je niet op komt dagen heb je als team ook niet het recht om na de vergadering de FIA en Ferrari af te zeiken, omdat er een 'verkeerde' beslissing is genomen.
Ik denk dat ze die beslissingen voor 2008 misschien niet eens meer interessant vinden omdat ze een eigen kampioenschap willen gaan oprichten.. Lijkt me niet eens zo'n gekke mogelijkheid van denken.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:32 schreef _Administr8or_ het volgende:
Als je niet op komt dagen heb je als team ook niet het recht om na de vergadering de FIA en Ferrari af te zeiken, omdat er een 'verkeerde' beslissing is genomen.
Dat ziet er dus goed uitquote:Verbeterde Ferrari F2005 in Barcelona
Renault kan haar borst nat maken. Ferrari heeft namelijk aangekondigd dat ze in Barcelona aan de start zullen staan met een aanzienlijk verbeterde versie van de F2005. Met name het bodywork van de auto zal in Barcelona veel beter zijn dan in Bahrein en Imola.
Met deze verbeterde F2005 lijkt Ferrari bij voorbaat de gedoodverfde favoriet voor de zege in Spanje. In Imola was Schumacher al aanzienlijk sneller dan de rest van het veld en met een nog betere F2005 zal Fernando Alonso was bijzonder goede huize moeten komen om de Duitser te kloppen.
Bovendien lijkt het snelle circuit van Barcelona op het lijf van de nieuwe Ferrari geschreven. "Onze auto is vooral goed in de snelle bochten", vertelt technisch directeur Ross Brawn. "Over het algemeen gezien is het gewoon een fantastische auto."
Bron: F1racing.nl
Waarom zou het seizoen naar de knoppen gaan als Michael Schumacher vanaf nu veel gaat winnen? Hij heeft een fikse achterstand op Alonso, en als Alonso gewoon regelmatig podiumplaatsen blijft scoren dan duurt het een hele tijd voordat Michael hem bijhaalt in de WK-stand.quote:Op woensdag 27 april 2005 19:17 schreef Atreidez het volgende:
Dat is maar net hoe je t bekijkt.. misschien goed voor ferrari, maar als ze vanaf nu weer hun gloriedagen krijgen is t seizoen naar de knoppen
Hij is inderdaad 43 jaarquote:Op donderdag 28 april 2005 09:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nissany is dat niet dat 43-jarige talent van Minardi?
Dat gebeurde afgelopen weekend toch ook al? Ze moeten ook niet weer te goed gaan worden.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:37 schreef Radegast het volgende:
Het WK wordt alleen maar spannender als Ferrari weer mee kan doen voor de overwinning...
"One zigged when he should have zagged," said a team spokesman.quote:Op donderdag 28 april 2005 08:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Minardi's testing of their new PS05 model encountered an embarrassing hitch when two of their cars collided at the Mugello circuit in Italy.
Christijan Albers, who was in the PS05, clipped the back of test driver Chanoch Nissany's old PS04B, spinning both cars off the track.
bron
quote:Op donderdag 28 april 2005 14:38 schreef Giem het volgende:
Stelletje sukkels in die minardies.
quote:Red Bull promoot Star Wars
Volgens verschillende bronnen zal Red Bull Racing tijdens de Grand Prix van Monaco voor de dag komen met een speciaal, eenmalig, kleurenschema op de auto. Het team zal in het Prinsdom vermoedelijk reclame maken voor de nieuwe Star Wars-film.
![]()
Vorig seizoen baarde Jaguar Racing, de voorganger van Red Bull, ook al opzien in Monaco. Het team reed destijds met een speciaal kleurschema ter promotie van de film 'Ocean's Twelve'. Nu zal Red Bull Racing deze lijn waarschijnlijk doortrekken en ook in Monaco een film promoten.
De nieuwe Star Wars-film heet 'Revenge of the Sith'. Op welke manier de film precies promoot zal worden door het Red Bull-team, is momenteel nog niet bekend.
Dat zou wel stoer zijn.. ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien... die foto zegt me niet echt veel op dit moment.quote:
Nou wat zag het er goed uitquote:
Ik denk dat ze er gewoon van uit zijn gegaan dat Albers volgend jaar ook nog rijd. En anders zouden ze misschien Pastorelli kunnen bedoelen. Die is op dit moment ook testcoureur voor Jordan/Midland.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:18 schreef Lionheaad het volgende:
Wie is die nummer 2 dan??
Zie wel gebeuren dat Albers volgend jaar niet rijdt.
En ik ben er niet zeker van of rijden voor Midland wel zo'n goed idee is.
Zou eerst maar effe wachten tot pakweg september tot de keuze.
ik geloof dat sauber albers aardig aan het volgen is, dus wie weet.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er gewoon van uit zijn gegaan dat Albers volgend jaar ook nog rijd. En anders zouden ze misschien Pastorelli kunnen bedoelen. Die is op dit moment ook testcoureur voor Jordan/Midland.
http://www.formula1.com/quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:56 schreef JPM01 het volgende:
De Duitser Stefan Schumacher heeft de eerste etappe gewonnen in een fiets wedstrijd
toch een schumacher die wint![]()
![]()
die andere bakt er niks van![]()
vind je het gek?? montoya mist 2 racesquote:Op donderdag 12 mei 2005 00:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.formula1.com/
"Over the last three races, which of these McLaren drivers put in the best showing?"
Vote maar ff daar linksonder.
Nee, ik was erg onder de indruk van 'm. Vooral die 360 was erg knap.quote:
tja zoals hij zelf al verklaarde nokte zijn TC ermeequote:Op donderdag 12 mei 2005 00:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, ik was erg onder de indruk van 'm. Vooral die 360 was erg knap.
Trouwens, hoeveel races hadden De La Rosa en Wurz gereden voor ze hun race reden?
quote:Trouwens, hoeveel races hadden De La Rosa en Wurz gereden voor ze hun race reden?
Da's geen antwoord op de vraag.quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:45 schreef JPM01 het volgende:
tja zoals hij zelf al verklaarde nokte zijn TC ermee![]()
Vermoedelijk exclusief naar Sauber.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:40 schreef Atreidez het volgende:
Minardi - BMW dan maarOf gaan ze weg uit de F1?
Spamquote:Op woensdag 18 mei 2005 19:16 schreef LittleNurse het volgende:
zip
niks, maar hoeveel test kilometers hebben die wel gereden voor mclaren in al die jaren??quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, ik was erg onder de indruk van 'm. Vooral die 360 was erg knap.
Trouwens, hoeveel races hadden De La Rosa en Wurz gereden voor ze hun race reden?
Montoya heeft al jaren ervaring in races, zij 0.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:41 schreef JPM01 het volgende:
niks, maar hoeveel test kilometers hebben die wel gereden voor mclaren in al die jaren??denk daar ook ff aan.
ja ieder zijn eigen meningquote:Op donderdag 19 mei 2005 00:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Montoya heeft al jaren ervaring in races, zij 0.
Maar goed, beetje welles/nietes dit.
Ik wou je een keer een makkelijke geven.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:47 schreef JPM01 het volgende:
ja ieder zijn eigen mening![]()
de la rosa reed voor Arrows en jaguar en wurz voor Benneton dus wat nou 0 races ervaring![]()
Definitief dus.quote:
Nieuws
23 mei 2005
Tweede kwalificatie geschrapt
De FIA heeft besloten om de kwalificatie te veranderen. Vanaf de volgende Grand Prix, aankomend weekend op de Nürburgring, zal er weer één kwalificatie zijn, op zaterdag. Het besluit is genomen na overleg met de teams.
Aanstaande zaterdag zal er dus weer van 13.00 tot 14.00 uur gekwalificeerd worden. Dit zal de enige kwalificatie van het weekend zijn. Elke coureur krijgt één ronde om zich te bewijzen. Net als vorig jaar mag er niet meer getankt worden na de kwalificatie. Pas in de race is dat weer mogelijk.
De volgorde van wie wanneer moet rijden, zal bepaald worden door de afgelopen race. De winnaar van de vorige Grand Prix zal als laatste mogen rijden. Aanstaande zaterdag zal Kimi Raikkonen dus als laatste zijn tijd mogen zetten.
dan zouden we weer een eddie bij Jordan hebbenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:38 schreef sooty het volgende:
Gossip: Eddie Irvine en vermogend vriendje zoeken een stal om over te nemen. Jordan wordt er gefluisterd.
Ik wil dat oude systeem weer terug!quote:
ik wil dat DTM systeemquote:Op maandag 23 mei 2005 18:30 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
[..]
Ik wil dat oude systeem weer terug!
gewoon 1uur de tijd hebben, paar rondjes rijden, 1minuut voor het einde nog de snelste ronde pakken!
stel de regel in dat iedereen per 10minuten, 1rondje moet rijden en het is weer leuk op tv!
Hulde!quote:Op maandag 23 mei 2005 18:34 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik wil dat DTM systeem
eerst 45 minuten knallen om vervolgens de beste 10 nog een super pole te laten rijden.
Monaco afgelopen was sowieso het einde van de dubbele-zondagmorgen qualifiyingquote:Op maandag 23 mei 2005 18:34 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik wil dat DTM systeem
eerst 45 minuten knallen om vervolgens de beste 10 nog een super pole te laten rijden.
vraag t anders in t daarvoor bestemde topicquote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:44 schreef AMD64 het volgende:
Hoe gaat dit nu met de f1manager. Nu is er duidelijk minder punten te verdienen omdat de 2e kwali is geschapt.
Nou, dit gaat over F1. Dus...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vraag t anders in t daarvoor bestemde topic
Over het hoofd gezien. Sorry, ga even opzoeken!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:07 schreef rubbereend het volgende:
er is ook een topic over de manager
Wordt die man dan eindelijk verstandig na al die jaren..quote:Op zondag 29 mei 2005 01:27 schreef sooty het volgende:
De BBC brengt het jaarlijks terugkerend "nieuws" dat Barrichello ervan baalt de tweede viool te moeten spelen bij Ferrari.
De geruchten gaan dat BARrichello opteert voor BAR.
Webber & Button bij BMW?quote:BMW en Heidfeld naar Sauber
BMW wordt volgend seizoen de eigenaar van Sauber. Nick Heidfeld verhuist mee van Williams naar het team waar hij al drie seizoenen reed. Dat schrijft RaceReport deze week.
Aan het eind van juni wordt de deal tussen BMW en Sauber bekendgemaakt. Ondanks jarenlange druk van BMW wil Frank Wiliams zijn team niet verkopen aan de Beierse fabrikant van auto’s en motorfietsen. Peter Sauber wil dat wel en dus is de verkoop eind deze maand een feit. De vrijgekomen plek van BMW bij Williams zal waarschijnlijk worden opgevuld door Honda, dat in onmin geraakt is met BAR na de diskwalificatie op Imola en de slechte resultaten tot nu toe.
Formule 1 nieuws
Inderdaad. Ben benieuwd wat er waar blijkt te zijn. Al hing BMW-Sauber natuurlijk al wat langer in de lucht.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:56 schreef -Hans- het volgende:
Ferrari heeft waarschijnlijk al tijdens de race in Canada de beschikking over een nieuwe Bridgestone band, deze band moet de "rooien" meer naar voren helpen tijdens de kwalificatie.
[..]
Webber & Button bij BMW?
Heidfeld & Rubens bij Sauber?
M. Schumacher & Massa bij Ferrari?
Het Silly Season is alweer begonnen.
Al is dat Racereport het zo stellig brengt een typisch gevalletje van gegokt en verloren. Er gingen geruchten dat Sauber en BMW het gisteren na een gesprek het bekend zouden maken, alleen nu is gisteren bekend gemaakt dat BMW pas eind juni de knoop zal doorhakken. Maar toen was het natuurlijk voor racereport te laat om het artikel nog bij te werken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben benieuwd wat er waar blijkt te zijn. Al hing BMW-Sauber natuurlijk al wat langer in de lucht.
Dit vond ik er over op de BBC-site. Dus misschien is het alleen maar een motorendeal.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:46 schreef mbn het volgende:
[..]
Al is dat Racereport het zo stellig brengt een typisch gevalletje van gegokt en verloren. Er gingen geruchten dat Sauber en BMW het gisteren na een gesprek het bekend zouden maken, alleen nu is gisteren bekend gemaakt dat BMW pas eind juni de knoop zal doorhakken. Maar toen was het natuurlijk voor racereport te laat om het artikel nog bij te werken.
Theissen schijnt helemaal voor het kopen van sauber te zijn, maar in de hogere regionen binnen BMW is nog flink wat twijfel, zeker nu Williams ook weer begint te presteren. Met Williams heeft men nog een contract tot eind 2006.
Williams heeft trouwens volgens de geruchten meer toenadering gezocht bij Toyota dan bij Honda.
BBCquote:Williams await BMW deal decision
Williams will find out by the end of June if they will still have exclusive rights to BMW engines or be forced to share their supplier with Sauber.
BMW is in talks with Sauber, and there has been speculation it could buy the Swiss team and stop supplying Williams.
But BMW motorsport chief Mario Theissen said: "I can only say we are very focussed on working with Williams.
"We are talking to Sauber primarily on engine supply for next year. Everything beyond that is speculation."
Williams have had BMW as their engine partners since 1999, but have failed to win a world championship in that time.
A low-key start to the season was followed by second and third places for Nick Heidfeld and Mark Webber at the Monaco Grand Prix.
And Heidfeld gave the German company another podium in the European Grand Prix by finishing second at the Nurburgring on Sunday, having started the race from pole position.
"We will discuss our strategy in June. Don't expect a result next week, rather at the end of June," said Theissen.
"It is an internal discussion. As soon as we have a decision we will certainly communicate it."
quote:Felipe Massa zal dit jaar een testrit gaan uitvoeren voor Ferrari. De Braziliaan, die in 2003 al een jaar testcoureur was bij het Italiaanse team, is een belangrijke kandidaat om in 2006 het stoeltje van Rubens Barrichello bij Ferrari over te nemen
Bron: F1 Racing
quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
BMW heeft Sauber gekocht
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4118472.stm
Wat kijk je nou sip?quote:
de teams moeten gestraft worden dus punten afnemen voor het constructeurskampioenschap zou zuiverder zijn dan rijders punten afnemen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:15 schreef vipergts het volgende:
De Fia gaat de 7 michelinteams waarschijnlijk zwaar straffen. Er wordt ze verweten
De teams hebben gefaald bruikbare banden mee te nemen
De teams hebben geweigerd om deel te nemen aan een GP
De teams hebben geweigerd om mert lagere snelheid te rijden iets waar de banden wel tegen bestand waren
De teams hebben door hun optrden het f1 imago zwaar beschadigd
En er wordt ze verweten dat ze de Steward niet op de hoogte hebben gebracht om niet van start te gaan
Vermoedelijk wordt met een torenhoge boete de schade verhaald.
En hopelijk nog 25 punten aftrek voor de teams en de rijders in de kampioenschappen
Ik wil net zeggen; anders word die kutduitser dalijk wéér wereldkampioenquote:Op woensdag 22 juni 2005 18:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de teams moeten gestraft worden dus punten afnemen voor het constructeurskampioenschap zou zuiverder zijn dan rijders punten afnemen.
Ik ben nog steeds benieuwd waarom je niet blij wordt van een full bmw teamquote:Op woensdag 22 juni 2005 18:29 schreef rubbereend het volgende:
de teams moeten gestraft worden dus punten afnemen voor het constructeurskampioenschap zou zuiverder zijn dan rijders punten afnemen.
Ik verwacht er niet veel vanquote:Jordan to test heavily revised car on Thursday
LONDON (Reuters) - Jordan will test a heavily revised car in Barcelona on Thursday that the Formula One team hopes will allow them to challenge Red Bull and Sauber.
"Until we conduct our initial track test at Barcelona on Thursday and Friday, it is hard to say exactly how much of an improvement the new EJ15B will be," said sporting director Adrian Burgess.
"The results are a long study of the problems we have with the current car. We have addressed as many points and issues as we could without designing a completely new car. This is an updated version."
Burgess, who took over as sporting director this month when Trevor Carlin left the team, said the Toyota-powered car should be more efficient than the old one.
"It certainly looks a step closer to the opposition," he said. "If it performs as well as it looks, hopefully we will be looking forward to challenging the Red Bull and Sauber cars and being further ahead of Minardi."
Jordan scored their first points of the season on Sunday in a bizarre six-car U.S. Grand Prix that turned into a fiasco when seven of the 10 teams refused to race because of concerns about their Michelin tyres.
Portugal's Tiago Monteiro finished third and Indian Narain Karthikeyan was fourth.
Nee joh, dat lukt Heidfeld nooit.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:31 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen; anders word die kutduitser dalijk wéér wereldkampioen!
Die bedoelde ik ookquote:Op woensdag 22 juni 2005 23:25 schreef Kanjer het volgende:
Megagigantduitser Schumi daarentegen......
komt iequote:Op woensdag 22 juni 2005 18:56 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd waarom je niet blij wordt van een full bmw team
Sauber is in 1993 begonnen met steun van Mercedes. Het was dan wel geen directe steun, maar steun in de vorm van Ilmor motoren voor de eerste 2 seizoenen. De welbekende motoren die nu in de McLaren liggen. Dus niet echt een volledig prive-team.quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
komt ie:
k vind al die "privé" teams gewoon leuk, de motorleveranciers hebben al zoveel te zeggen, dat dreigen met een eigen raceklasse enzo
Mannen als Jordan waren verademingen in de F1 wereld. Peter Sauber is niet zo'n kleurrijk persoon maar hij ahd wel het lef een renstal te starten
quote:Stoflongen Mika Salo onderzocht
De FIA gaat voormalig Formule 1-coureur Mika Salo onderzoeken.
Diens longen blijken grote hoeveelheden stof te bevatten. Het betreft de resten van carbonfiber, dat afkomstig is van de remmen van de auto's waarin hij heeft gereden.
De FIA maakt zich grote zorgen over de gezindheidsrisico's die de rijders lopen op lange temijn.
"Als ik al zoveel stof in mijn longen heb, hoeveel zal Michael Schumacher dan wel niet hebben?", vraagt Salo zich af.
Dat gevoel heb ik nou ook altijd al gehad.... Maar ja iedereen ontkent het altijd.. Maar ik heb de FIA de laatste jaren al nooit vertrouwd... Ferrari komt altijd overal onderuit... en mag altijd de leuke klusje doen waar ze voordeel aan kunnen hebben.. Regels testen voor volgende jaren enzo..quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:38 schreef MonoSynth het volgende:
Bah. Eerst dwingen ze de teams om niet deel te nemen als de veiligheid van de banden dat niet toelaat (n.a.v. Räikkönen op de Nurburgring), en dan gaan ze gewoon lekker wachten totdat de bom barst en verzinnen ze een straf zodat Schumi weer WK kan wordenRa Ra wel team er een wel hele dikke vinger in de pap heeft bij de FIA
HAHAHAHAhahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:38 schreef MonoSynth het volgende:
Bah. Eerst dwingen ze de teams om niet deel te nemen als de veiligheid van de banden dat niet toelaat (n.a.v. Räikkönen op de Nurburgring), en dan gaan ze gewoon lekker wachten totdat de bom barst en verzinnen ze een straf zodat Schumi weer WK kan wordenRa Ra wel team er een wel hele dikke vinger in de pap heeft bij de FIA
en nu blijkt dat ferrari illegale dingen aan het doen isquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:38 schreef MonoSynth het volgende:
Bah. Eerst dwingen ze de teams om niet deel te nemen als de veiligheid van de banden dat niet toelaat (n.a.v. Räikkönen op de Nurburgring), en dan gaan ze gewoon lekker wachten totdat de bom barst en verzinnen ze een straf zodat Schumi weer WK kan wordenRa Ra wel team er een wel hele dikke vinger in de pap heeft bij de FIA
Ach Ferrari manouvreert binnen de gezamenlijk opgelegde regels. Hun veto voor een chicane in bocht dertien werd dehalve gehonoreerd. Dat levert hen 18 punten op voor 2005. Helaas hebben ze daarmee tevens de toekomst van F1 in de USA om zeep gebracht. 200.000 thumbs down couldn't be wrong. Het zal Ferrari een worst wezen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:10 schreef MrX1982 het volgende:
Beetje huilie gedrag van de andere teams. Als het binnen de regels valt van de FIA zouden de andere teams niet moeten zeuren maar het ook invoeren. Wat voor nut heeft het om te zeiken?
Mooie vinding van Ferrari
Zijn dat geen voorbarige conclusies. Mi ligt de fout nog steeds bij Michelin en heeft de FIA haar poot terecht stijf gehouden. Regels zijn regels.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:38 schreef sooty het volgende:
Ach Ferrari manouvreert binnen de gezamenlijk opgelegde regels. Hun veto voor een chicane in bocht dertien werd dehalve gehonoreerd. Dat levert hen 18 punten op voor 2005. Helaas hebben ze daarmee tevens de toekomst van F1 in de USA om zeep gebracht. 200.000 thumbs down couldn't be wrong. Het zal Ferrari een worst wezen.
En dat is nou zo jammer aan dit ooit toch eens illuster automerk.
Neuh. Veto = veto. Ferrari heeft van dat recht gebruik gemaakt. Geheel volgens de regels overigens. Sportief is anders natuurlijk....quote:Op zondag 26 juni 2005 00:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zijn dat geen voorbarige conclusies. Mi ligt de fout nog steeds bij Michelin en heeft de FIA haar poot terecht stijf gehouden. Regels zijn regels.
nee ik ben geen Ferrari fan
Welk team was het ook al weer dat races lang met een 2e rempedaal reed en alles en iedereen ( ook Ferrari) eruit reed?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:19 schreef JPM01 het volgende:
[..]
en nu blijkt dat ferrari illegale dingen aan het doen is
Bandenwarmers Ferrari in opspraak
Vrijdag 24 juni 2005 »
Ferrari heeft een nieuw systeem uitgevonden om de banden op te warmen. Het team gebruikt metalen kisten om het rubber én de velg op temperatuur te brengen.
Volgens Autosport-Atlas hebben verschillende teams hun beklag gedaan over de revolutionaire vondst van Ferrari. Het FIA-reglement schrijft voor dat banden alleen mogen worden opgewarmd door dekens met geïntegreerde verwarmingselementen. Het systeem van Ferrari bestaat uit een metalen kist, waar het complete wiel – band én velg - ingedaan worden. De binnenkant van de kist is bekleed met dezelfde verwarmingselementen die ook in de traditionele dekens gebruikt worden, maar het verschil schuilt in de afstand tussen verwarming en het wiel.Waar bij een normale bandenwarmer alleen het rubber opgewarmd wordt, laat Ferrari’s ‘opwarmbox’ ruimte tussen band en verwarming, waardoor de lucht in de hele kist warm wordt en dus ook de velgtemperatuur toeneemt.
De Britse autosportsite denkt te weten dat FIA-gedelegeerde Charlie Whiting op de hoogte is van Ferrari’s vondst. Hij zou akkoord zijn gegaan met de opwarmbox omdat het geen echte oven is, maar een kist met een bandenwarmer erín. En dat mag kennelijk weer wel.
![]()
![]()
![]()
![]()
op FIA en ferrari
En daar ligt het dus aan. De FIA hoeft maar één team achter zich te hebben om de anderen monddood te maken.quote:Op zondag 26 juni 2005 00:37 schreef sooty het volgende:
[..]
Neuh. Veto = veto. Ferrari heeft van dat recht gebruik gemaakt. Geheel volgens de regels overigens. Sportief is anders natuurlijk....
Je denkt dat andere teams zoiets soortgelijks ook niet hadden gedaan?quote:Op zondag 26 juni 2005 00:37 schreef sooty het volgende:
Neuh. Veto = veto. Ferrari heeft van dat recht gebruik gemaakt. Geheel volgens de regels overigens. Sportief is anders natuurlijk....
De F1 heeft de VS niet nodig. Het zou jammer zijn, maar het is geen ramp.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:38 schreef sooty het volgende:
[..]
Ach Ferrari manouvreert binnen de gezamenlijk opgelegde regels. Hun veto voor een chicane in bocht dertien werd dehalve gehonoreerd. Dat levert hen 18 punten op voor 2005. Helaas hebben ze daarmee tevens de toekomst van F1 in de USA om zeep gebracht. 200.000 thumbs down couldn't be wrong. Het zal Ferrari een worst wezen.
En dat is nou zo jammer aan dit ooit toch eens illuster automerk.
Ik denk dat Toyota, Honda, BMW, Mercedes daar anders over denken.quote:Op zondag 26 juni 2005 15:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De F1 heeft de VS niet nodig. Het zou jammer zijn, maar het is geen ramp.
Waarom?quote:Op zondag 26 juni 2005 15:59 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik denk dat Toyota, Honda, BMW, Mercedes daar anders over denken.
Mensen baseren de aankoop van hun wagen op basis van wedstrijdjes die ze zien?quote:Op zondag 26 juni 2005 16:03 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Omdat Amerika voor hen een hele belangrijke afzetmarkt is
Nee niet direct, maar het biedt de mogelijkheid hun imago te vestigen en naamsbekendheid te vergrotenquote:Op zondag 26 juni 2005 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mensen baseren de aankoop van hun wagen op basis van wedstrijdjes die ze zien?
Bij Ferrari lijkt er idd een verband te zijn tussen de resultaten in de F1 en hun verkopen.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mensen baseren de aankoop van hun wagen op basis van wedstrijdjes die ze zien?
Toen Nelson Piquet wereldkampioen werd met BMW resulteerde dat in een exponentiële groei van het aantal verkochte BMW's in Braziliëquote:Op zondag 26 juni 2005 16:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij Ferrari lijkt er idd een verband te zijn tussen de resultaten in de F1 en hun verkopen.
De Formule 1 als sport kan niet zonder de fabrikanten. De fabrikanten hebben graag klandizie en hebben graag de mogelijkheid om middels de Formule 1 hun imago te vestigen en reclame te bedrijven. Amerika is een groot land met veel mensen die auto's kopen maar waar nog maar weinig aandacht is voor de Formule 1. De enige reden dat er ook een GP wordt gereden in een land als China en dat in de toekomst India ook nog wel eens een GP zou kunnen krijgen is omdat het enorme potentiële afzetmarkten zijn.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar heeft dat dan iets te maken met het al dan niet organiseren van een GP in een bepaald land? Dit lijkt me meer te gaan over algemene populariteit van teams en coureurs.
Ja, maar zelfs mét GP lijkt de doorsnee Amerikaan me niet echt geboeid te zijn door de F1. Daarvoor is het gewoon een té egocentrisch land. Die kijken liever naar het geforceerde spektakel van hun Champcars.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Amerika is een groot land met veel mensen die auto's kopen maar waar nog maar weinig aandacht is voor de Formule 1.
Dat is waar, maar het is/was wel de bedoeling de Amerikanen wat enthousiaster te maken en de aandacht op zich te vestigen. En eigenlijk waren ze daarmee tot vorig weekend wat betreft hun eigen GP al weer wat verder gekomen. Het debacle van onlangs heeft naturlijk wel heel veel schade opgeleverd voor de sport en indirect dus ook voor de fabrikanten.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs mét GP lijkt de doorsnee Amerikaan me niet echt geboeid te zijn door de F1. Daarvoor is het gewoon een té egocentrisch land. Die kijken liever naar het geforceerde spektakel van hun Champcars.
respect MrXquote:Op zondag 26 juni 2005 00:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zijn dat geen voorbarige conclusies. Mi ligt de fout nog steeds bij Michelin en heeft de FIA haar poot terecht stijf gehouden. Regels zijn regels.
nee ik ben geen Ferrari fan
quote:Op zondag 26 juni 2005 23:30 schreef TheGHunter het volgende:
respect MrX
Jij bent hier zowat de enige die echt objectief naar de F1 kijkt, ondanks je lichte voorkeur naar McLaren. Ach, fouten maken we allemaal zullen we maar zeggen
Jep. Vooral in de NASCAR is dit duidelijk te zien in de statistieken. Wint een Chevy, dan is in de statistieken duidelijk te zien dat Chevrolet meer omzet maakt in de volgende week. Wint een Ford, dan heeft Chevrolet daar onder te lijden....quote:Op zondag 26 juni 2005 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mensen baseren de aankoop van hun wagen op basis van wedstrijdjes die ze zien?
Ik heb geen idee hoe betrouwbaar de bron is, maar opvallend vindt ik dat Michelin al aangegeven heeft problemen te verwachten in Spa.quote:Schorsing Michelin lijkt in zicht!
Terwijl Michelin zijn imago als bandenleverancier met veilige banden meer slecht dan goed doet, denk de FIA er alsmaar meer aan om Michelin uit te sluiten van het F1-kampioenschap. Zijnde het dan wel vanaf het seizoen 2006.
De FIA zou deze optie niet enkel overwegen vanwege het voorval tijdens de GP van USA maar ook omdat de FIA Michelin al meerdere malen op de vingers heeft moeten tikken omdat het in overtreding zou zijn met de technische regels van de F1. Daarboven heeft Michelin al meerdere malen de veiligheid van zowel rijders als toeschouwers in gevaar gebracht.
Hieronder een lijstje met de gekende Michelin-akkefietjes:
_ Hongarije 2003: Michelin wint de GP van Hongarije, op wat later blijkt illegale banden. Tijdens de volgende race voorziet Michelin alle Michelin-teams van een nieuw soort banden.
_ Amerika 2004: Fernando Alonso crasht na achtste ronden op het einde van het rechte stuk, even later is het de beurt aan Ralf Schumacher in bocht 13. Hij breekt 2 ruggenwervels. Telkens is de oorzaak een lekke linkerachterband.
_ Spa 2004: Ryan Briscoe, Jenson Button en David Coulthard crashen allen door gevolg van een lekke linkerachterband.
_ Europa 2005: Michelin vervangt de band van Kimi Raikkonen niet. Hij crasht uiteindelijk in de laatste ronden tegen een snelheid van ongeveer 250 km/u en mist op een haar na Jenson Button.
_ Amerika 2005: Michelin brengt onveilige banden mee naar de GP van USA en geen enkel rijder die op Michelin-banden rijd start de race.
_ Spa 2005: Na het onderzoeken van de baan laat Michelin aan de FIA weten dat hun banden hoogstwaarschijnlijk de kerbstones van Spa niet zullen kunnen verwerken.
Bron: www.f1-club.be
De problemen die Bridgestone aan het begin van dit jaar had worden hier imo over het hoofd gezien. Ook zijn de vermeende illegale banden te wijten aan een creatieve interpretatie van de regels (hoort bij competitie), en bij Räikkönen was het het team én Kimi die beslisten dat de band niet vervangen hoefde te worden.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe betrouwbaar de bron is, maar opvallend vindt ik dat Michelin al aangegeven heeft problemen te verwachten in Spa.
Ben benieuwd wat voor oplossing ze hiervoor vinden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |