http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=76557quote:Control tyre 'illegal' in 2005
Max Mosley barked at criticism that the FIA should have imposed a single-tyre rule in F1 for 2005. Minardi's Paul Stoddart, in a letter to the president, argued that a fast-tracked regulation would have both cut costs and helped to control speed.
''It would have been wrong, and possibly illegal,'' Max retorted. He said the FIA was required to give at least one year's notice, and also confirmed that Bridgestone and Michelin appear likely to keep warring at least to the end of next year.
It might be easier, and less legally doubtful, if the teams simply sign a 'gentlemen's agreement' to work with only one tyre supplier, he suggested.
Max added: ''Unlike the FIA, the teams seem to have plenty of money and ... legal assistance.''
Volgens mij had ik elders in een topic gelezen dat het eind deze maand weer mogelijk is om te gaan managen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:45 schreef D.Rose het volgende:
is er al nieuws over het managerspel van dit jaar?
Veel langer zal het wel niet gaan durenquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:55 schreef Mosselmaster het volgende:
[..]
Volgens mij had ik elders in een topic gelezen dat het eind deze maand weer mogelijk is om te gaan managen.
quote:Op zondag 13 februari 2005 01:41 schreef MrX1982 het volgende:
Tuurlijk wordt Kimi wereldkampioenGo McLaren
Go Kimi Raikkonen Juan Pablo Montoya
ze mogen wel opschieten mer die bolide in orde te krijgen lijkt mij zoquote:13/02 - 16:19 | Het testen in de winter nadert zijn einde en het Formule 1-seizoen van 2005 staat al weer bijna voor de deur. De nieuwe bolides van de teams moeten onderhand wel in de uiteindelijke staat zijn waarmee ze het seizoen willen gaan rijden, maar in veel gevallen zijn de teams nog niet zo ver. Zo ook niet bij het team van Renault F1.
Racecoureur Fernando Alonso liet weten dat zijn bolide voor het aankomende seizoen, de R5, misschien wel snel is, maar er gaan nog te veel dingen verkeerd. Zowel hij als zijn teamgenoot Giancarlo Fisichella stond vorige week gedurende de testsessies op het Spaanse circuit van Jerez meerdere malen stil door mechanische problemen.
“Het is sneller, we krijgen goede tijden op het circuit, maar er zijn nog te veel problemen”, aldus de Spaanse coureur tegenover het blad van Marca. “We zijn nog niet klaar, we moeten ons verbeteren omdat we niet in deze staat naar Australië kunnen gaan. Er is nog veel werk wat gedaan moet worden”.
Bronquote:Big Brother FIA luistert mee
Mocht Ferrari hetzelfde uithalen als zij in Oostenrijk deed in 2002 dan kan het team een boete van de FIA verwachten ter hoogte van 1 miljoen dollar. Tijdens die Grand Prix gaf het team Barrichello opdracht aan de kant te gaan voor Michael Schumacher zodat de Duitser de overwinning kon pakken.
Onder luid bue-geroep van de toeschouwers kwam Michael Schumacher, Rubens Barrichello and Juan Pablo Montoya het podium op. Schumacher probeerde het destijds voor zijn teamgenoot nog een beetje goed te maken door de Braziliaan op het hoogste treedje te laten staan, echter het kwaad was al geschiet.
FIA President Max Mosley heeft nu laten weten dat de FIA al het radioverkeer tussen de auto en de pitmuur zal afluisteren en opslaan. Na de race zal de FIA alle gesprekken naluisteren om te horen of er geen teamorders gegeven zijn.
"We zullen meeluisteren," vertelde Mosley aan de Sunday Mirror. "Ze zullen nu ontzettend voorzichtig moeten zijn met welke spelletjes ze spelen."
F1-Racing & F1-Livequote:Minardi niet aan de start in Melbourne?
De mogelijkheid bestaat dat Minardi niet mag deelnemen aan de Grand Prix van Australië, over drie weken in Melbourne. Het team van Christijan Albers wil aan de start verschijnen met een aangepaste 2004-auto, die voldoet aan de veiligheidseisen, maar niet aan de technische regels van 2005.
Acht van de negen andere teams hebben ervoor getekend geen bezwaar te hebben dat Minardi met deze auto aan de start zal verschijnen tijdens de eerste drie races van het seizoen. Het enige team dat nog niet akkoord is gegaan is Ferrari. De Italianen kunnen er dus nu voor zorgen dat Minardi eventueel niet van start zal komen.
Technische gezien zal de PS04B illegaal bevonden worden met betrekking tot de nieuwe regels. Minardi heeft ervoor gekozen om met haar beperkte budget zich volledig op de 2005-auto te storten, maar dat hield wel in dat het team de eerste drie races met de oude wagen aan de start zal moeten verschijnen. Als alles teams ermee akkoord gaan kunnen Albers en zijn teamgenoot gewoon rijden, maar zoals het er nu voor staat zullen de auto's nietgoedgekeurd worden bij de technische keuring.
"Alle teams, behalve Ferrari, steunen ons. Wij zijn van mening dat we voldoen aan het reglement, maar als Ferrari en de FIA vinden dat ze moeilijk moeten doen, is dat aan hen," zei Stoddart.
FIA President Max Mosley is duidelijk als het op regels aankomt: "Als er niet van te voren een overeenkomst is waarbij alle teams akkoord gaan, dan zal Minardi's 2004-auto niet goedgekeurd worden en dus nooit uit de pitstraat van Melbourne rijden."
BAR moet zich nog meer zorgen maken denk ik, de Renault is tenminste nog snel...quote:Op maandag 14 februari 2005 09:49 schreef Shreever het volgende:
Alonso: "We kunnen niet in deze staat naar Australië"
[..]
ze mogen wel opschieten mer die bolide in orde te krijgen lijkt mij zo![]()
hierbij mis ik dit stukje:quote:Op maandag 14 februari 2005 11:19 schreef ElmarO het volgende:
Minardi niet aan de start in Melbourne?
[..]
F1-Racing & F1-Live
Van de ene kant moet Ferrari niet moeilijk doen (en waarschijnlijk zullen ze dat ook niet doen), maar Paul Stoddart is een zielig figuur.quote:De PS05 is echter wel af en zou kunnen worden gebruikt in Melbourne. Stoddart weigert dat, omdat de nieuwe reglementen in zijn ogen strijdig zijn met de Concorde-overeenkomst.
Aan een snelle wagen heb je niets als ie na een paar laps stil komt te staan...quote:Op maandag 14 februari 2005 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
BAR moet zich nog meer zorgen maken denk ik, de Renault is tenminste nog snel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |