Coole sponserquote:Het team van McLaren, binnen de Formule1 bekend om haar stabiele en langdurige verhoudingen met sponsoren, zou met ingang van 2005 wellicht een nieuwe titelsponsor kunnen gaan krijgen.
Het team heeft de langstdurende relatie op haar naam staan in de Formule1, met Marlboro. Deze duurde van 1974 tot en met 1996. Na deze periode werden de wagens in de kleurstelling van West gestoken, een kleurstelling die tot op heden nog immer wordt gevoerd.
Met het naderende verbod op tabaksreclame in Europa, lijkt het er op dat deze kleurstelling zal gaan verdwijnen, en plaats zal maken voor, volgens de 'Sunday Herald', de kleuren van Johnnie Walker, Schotse Whiskey. Het moederbedrijf van dit Schotse merk, Diageo, zou met McLaren overeenstemming hebben bereikt om als titelsponsor op de wagen te komen. Het bedrag wat met deze deal gemoeid is, zou 36 miljoen pond bedragen.
Hoewel deze informatie nog niet is bevestigd, gaat de 'Sunday Herald' er van uit dat Walker West zal opvolgen per maart 2005, de aanvang van het nieuwe seizoen aldus. Het contract met West loopt echter nog tot en met de maand juli 2005. Een woordvoerder van Diageo gaf aan dat, toen naar de mogelijke deal werd gevraagd, Formule1 zeker in beeld is, maar dat dit slechts één van de gebieden is welke men in overweging heeft. Wellicht weten we het binnen enkele weken.
Bron: F1-live.com
Daar verbaas ik me ook over. Net zoals Philips hoewel die wel Jos verstappen hebben gesponsord. Maar ja ik denk dat ze niet hun handen willen branden aan de wereld die Formule 1 heet.quote:Op maandag 13 december 2004 14:40 schreef gangsta-mario het volgende:
Jah hij is wel cool t s weer is wat anders als cigaretten, ik vind het persoonlijk jammer dat een nederlandse coureur nooit is gesponserd word door Heineken dat zou echt een goeie internationaal bekende sponser zijn, had tevens goed bij de jaguar gepast maar dat is niet meer...
Ja zekers!quote:Op maandag 13 december 2004 14:33 schreef rubbereend het volgende:
is er al een nieuwtje?
Aldus RTL Grandprixquote:Het is David Coulthard toch nog gelukt een stoeltje voor volgend seizoen te bemachtigen. De Schot zal gaan rijden voor het team van Red Bull Racing. Teameigenaar Dietrich Mateschitz maakte het nieuws zelf bekend.
Wie het tweede stoeltje bij Red Bull krijgt, is nog onduidelijk. Het plan met wisselende coureurs lijkt de voorkeur te hebben. Christian Klien en Vitantonio Liuzzi zullen elkaar volgens dit scenario na iedere twee races aflossen. Liuzzi heeft al aangegeven geen voorstander te zijn van dit plan.
Jah dat zou voor de F1 wel goed zijn weer een beetje spanning maar dan moeten ze wel heel hard aan het werk denk ik.quote:Op maandag 13 december 2004 16:32 schreef MonoSynth het volgende:
Zouden we bij McLaren dan weer krijgen dat het team uit de as verrijst na het vinden van een nieuwe sponsor? Ik kan me nog erg goed Australië 1997 herinneren. De eerste race met West-reclame, en dan direct die race winnen.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=71740quote:Rubinho slams 2005-spec car
Next year's F1 car will be 'more dangerous' than a faster 2004 version, according to Rubens Barrichello. The Ferrari driver tested an interim '05-spec car - producing less downforce and tyre grip than the 2004 version - for the first time at Jerez last week.
"I was a bit shocked," said the Brazilian. "It's much more nervous, harder to drive, has much less grip, and I really don't know how you are going to overtake with it."
He added: "For sure, it's going to be a laugh on a dirty track -- cars spinning everywhere!"
ttquote:David Coulthard rijdt ook komend jaar
in de Formule 1.De 33-jarige Schot,goed
voor dertien Grand Prix-overwinningen
bij McLaren,wordt eerste rijder bij de
Red Bull-renstal (voorheen Jaguar),zo
heeft teambaas Dietrich Mateschitz
laten weten.
Coulthard,afgedankt door Mclaren,neemt
bij de Oostenrijkse formatie de plaats
in van Mark Webber,die naar Williams is
vertrokken.Vitantonio Liuzzi (Ita) en
Christian Klien (Oos) komen voor de
tweede Red Bull-stoel in aanmerking.
Met twee jonge talenten begin je ook niet echt veel hoor. Coulthard heeft zichzelf bewezen, en McLaren heeft hem niet voor niets negen jaar in dienst gehad. Kwaliteiten zal hij dus wel hebben, vooral voor het ontwikkelen van de auto, en dat is nou net wat Red Bull nodig heeft. En het ondersteunen van een nieuwe coureur kan hij volgens mij ook wel.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:17 schreef gangsta-mario het volgende:
Snap wel dat ze hem halen voor zijn ervaring maar echt veel laten zien heeft ie nog niet.
Ze hadden beter voor een jong talent kunnen gaan ... Doornbos ofzo :p
Ik snap ut ook wel. Maar David laat t vaak liggen als het er op aan komt dan zie je gewoon dat ie tekort komt daarom snap ik ook niet dat ze niet dat ie niet eerder gedumpt is bij mclaren. Er hadden betere coureurs geweest denk om naast raikonnen/ hakkinen te zettenquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:17 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Met twee jonge talenten begin je ook niet echt veel hoor. Coulthard heeft zichzelf bewezen, en McLaren heeft hem niet voor niets negen jaar in dienst gehad. Kwaliteiten zal hij dus wel hebben, vooral voor het ontwikkelen van de auto, en dat is nou net wat Red Bull nodig heeft. En het ondersteunen van een nieuwe coureur kan hij volgens mij ook wel.
quote:McLaren denies Hakkinen link
The McLaren team has denied rumours that Mika Hakkinen might be involved as a test driver with the team.
"We can confirm Mika Hakkinen's sole objective for 2005 is to achieve his goals in the DTM with Mercedes-Benz," a McLaren statement said. "No party from McLaren, Mercedes-Benz or Mika Hakkinen's management are involved in any talks with regard to our F1 programme."
This is odd given that our sources (and there were more than one of them) were adamant that the Finn is to be involved with the F1 testing programme. One could suggest, given the careful wording of the statement, that talks are now completed or that Mika Hakkinen has been talking directly to people from DaimlerChrysler about a deal. However, there are times when one can read too much into a statement and if one analyses the McLaren release one might conclude that no-one at McLaren nor Mercedes-Benz is involved in any talks about the F1 programme, which would make it very hard for any cars to be built in the time available!
The proof of the pudding is in the eating and time will tell whether or not Hakkinen pops up testing for the team.
We are quite happy to accept that we are wrong, but it is strange that such solid sourcing should be proved to have no grounding in reality. There is or was a story out there somewhere.
Incidentally, we hear that rising British star Jamie Green has recently signed a long-term contract to be involved with McLaren. We also hear that the team's longtime protege Lewis Hamilton has not agreed terms for a similar deal.
quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:49 schreef MonoSynth het volgende:
In de categorie "Liever vandaag dan morgen":
Ik hoopte al op een mooi bericht, maar de nieuwswaarde is dat ze m niet aan ze contract zullen houdenquote:Op dinsdag 14 december 2004 15:49 schreef MonoSynth het volgende:
In de categorie "Liever vandaag dan morgen":
Brawn: "Schumacher kan ieder moment stoppen"
quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:49 schreef MonoSynth het volgende:
In de categorie "Liever vandaag dan morgen":
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |