http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=76557quote:Control tyre 'illegal' in 2005
Max Mosley barked at criticism that the FIA should have imposed a single-tyre rule in F1 for 2005. Minardi's Paul Stoddart, in a letter to the president, argued that a fast-tracked regulation would have both cut costs and helped to control speed.
''It would have been wrong, and possibly illegal,'' Max retorted. He said the FIA was required to give at least one year's notice, and also confirmed that Bridgestone and Michelin appear likely to keep warring at least to the end of next year.
It might be easier, and less legally doubtful, if the teams simply sign a 'gentlemen's agreement' to work with only one tyre supplier, he suggested.
Max added: ''Unlike the FIA, the teams seem to have plenty of money and ... legal assistance.''
Volgens mij had ik elders in een topic gelezen dat het eind deze maand weer mogelijk is om te gaan managen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:45 schreef D.Rose het volgende:
is er al nieuws over het managerspel van dit jaar?
Veel langer zal het wel niet gaan durenquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:55 schreef Mosselmaster het volgende:
[..]
Volgens mij had ik elders in een topic gelezen dat het eind deze maand weer mogelijk is om te gaan managen.
quote:Op zondag 13 februari 2005 01:41 schreef MrX1982 het volgende:
Tuurlijk wordt Kimi wereldkampioenGo McLaren
Go Kimi Raikkonen Juan Pablo Montoya
ze mogen wel opschieten mer die bolide in orde te krijgen lijkt mij zoquote:13/02 - 16:19 | Het testen in de winter nadert zijn einde en het Formule 1-seizoen van 2005 staat al weer bijna voor de deur. De nieuwe bolides van de teams moeten onderhand wel in de uiteindelijke staat zijn waarmee ze het seizoen willen gaan rijden, maar in veel gevallen zijn de teams nog niet zo ver. Zo ook niet bij het team van Renault F1.
Racecoureur Fernando Alonso liet weten dat zijn bolide voor het aankomende seizoen, de R5, misschien wel snel is, maar er gaan nog te veel dingen verkeerd. Zowel hij als zijn teamgenoot Giancarlo Fisichella stond vorige week gedurende de testsessies op het Spaanse circuit van Jerez meerdere malen stil door mechanische problemen.
“Het is sneller, we krijgen goede tijden op het circuit, maar er zijn nog te veel problemen”, aldus de Spaanse coureur tegenover het blad van Marca. “We zijn nog niet klaar, we moeten ons verbeteren omdat we niet in deze staat naar Australië kunnen gaan. Er is nog veel werk wat gedaan moet worden”.
Bronquote:Big Brother FIA luistert mee
Mocht Ferrari hetzelfde uithalen als zij in Oostenrijk deed in 2002 dan kan het team een boete van de FIA verwachten ter hoogte van 1 miljoen dollar. Tijdens die Grand Prix gaf het team Barrichello opdracht aan de kant te gaan voor Michael Schumacher zodat de Duitser de overwinning kon pakken.
Onder luid bue-geroep van de toeschouwers kwam Michael Schumacher, Rubens Barrichello and Juan Pablo Montoya het podium op. Schumacher probeerde het destijds voor zijn teamgenoot nog een beetje goed te maken door de Braziliaan op het hoogste treedje te laten staan, echter het kwaad was al geschiet.
FIA President Max Mosley heeft nu laten weten dat de FIA al het radioverkeer tussen de auto en de pitmuur zal afluisteren en opslaan. Na de race zal de FIA alle gesprekken naluisteren om te horen of er geen teamorders gegeven zijn.
"We zullen meeluisteren," vertelde Mosley aan de Sunday Mirror. "Ze zullen nu ontzettend voorzichtig moeten zijn met welke spelletjes ze spelen."
F1-Racing & F1-Livequote:Minardi niet aan de start in Melbourne?
De mogelijkheid bestaat dat Minardi niet mag deelnemen aan de Grand Prix van Australië, over drie weken in Melbourne. Het team van Christijan Albers wil aan de start verschijnen met een aangepaste 2004-auto, die voldoet aan de veiligheidseisen, maar niet aan de technische regels van 2005.
Acht van de negen andere teams hebben ervoor getekend geen bezwaar te hebben dat Minardi met deze auto aan de start zal verschijnen tijdens de eerste drie races van het seizoen. Het enige team dat nog niet akkoord is gegaan is Ferrari. De Italianen kunnen er dus nu voor zorgen dat Minardi eventueel niet van start zal komen.
Technische gezien zal de PS04B illegaal bevonden worden met betrekking tot de nieuwe regels. Minardi heeft ervoor gekozen om met haar beperkte budget zich volledig op de 2005-auto te storten, maar dat hield wel in dat het team de eerste drie races met de oude wagen aan de start zal moeten verschijnen. Als alles teams ermee akkoord gaan kunnen Albers en zijn teamgenoot gewoon rijden, maar zoals het er nu voor staat zullen de auto's nietgoedgekeurd worden bij de technische keuring.
"Alle teams, behalve Ferrari, steunen ons. Wij zijn van mening dat we voldoen aan het reglement, maar als Ferrari en de FIA vinden dat ze moeilijk moeten doen, is dat aan hen," zei Stoddart.
FIA President Max Mosley is duidelijk als het op regels aankomt: "Als er niet van te voren een overeenkomst is waarbij alle teams akkoord gaan, dan zal Minardi's 2004-auto niet goedgekeurd worden en dus nooit uit de pitstraat van Melbourne rijden."
BAR moet zich nog meer zorgen maken denk ik, de Renault is tenminste nog snel...quote:Op maandag 14 februari 2005 09:49 schreef Shreever het volgende:
Alonso: "We kunnen niet in deze staat naar Australië"
[..]
ze mogen wel opschieten mer die bolide in orde te krijgen lijkt mij zo![]()
hierbij mis ik dit stukje:quote:Op maandag 14 februari 2005 11:19 schreef ElmarO het volgende:
Minardi niet aan de start in Melbourne?
[..]
F1-Racing & F1-Live
Van de ene kant moet Ferrari niet moeilijk doen (en waarschijnlijk zullen ze dat ook niet doen), maar Paul Stoddart is een zielig figuur.quote:De PS05 is echter wel af en zou kunnen worden gebruikt in Melbourne. Stoddart weigert dat, omdat de nieuwe reglementen in zijn ogen strijdig zijn met de Concorde-overeenkomst.
Aan een snelle wagen heb je niets als ie na een paar laps stil komt te staan...quote:Op maandag 14 februari 2005 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
BAR moet zich nog meer zorgen maken denk ik, de Renault is tenminste nog snel...
Het is niet voor het eerst dat ze in de 'driversguide' met gegevens in de mist gaan. Ik heb wel eens een verbetering aangeleverd; dat heeft toen niets uitgehaald.quote:Op maandag 14 februari 2005 22:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://news.bbc.co.uk/spo(...)/drivers/4249221.stm
Bij de BBC kennen ze Christijan ook nog niet echt...ken die kerel op die foto niets eens
In principe heb je gelijk hoor, maar het maakt toch een betere indruk dan met een trage wagen naar een paar laps stil te vallen terwijl je een grote naam als Honda op je zijkanten hebt geplakt...quote:Op maandag 14 februari 2005 12:47 schreef Shreever het volgende:
[..]
Aan een snelle wagen heb je niets als ie na een paar laps stil komt te staan...
quote:Op maandag 14 februari 2005 22:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://news.bbc.co.uk/spo(...)/drivers/4249221.stm
Bij de BBC kennen ze Christijan ook nog niet echt...ken die kerel op die foto niets eens
Ik vind Olav de laatste tijd een beetje irritant worden, altijd maar dat blaadje van hem proberen te verkopen. Olav is een goeie commentator IMO, maar meer dan dat is hij ook niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gisteren was Olav Mol op radio Veronica en die had het over geruchten dat Villeneuve misschien niet voor Sauber gaat rijden
Er zou meer over te lezen zijn in het volgende Race Report magazine...., ik lees dat nooit eigenlijk, maar als iemand het wel leest dan hoor ik er graag meer over
olav doet alles voor de leescijfersquote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:51 schreef Biobakker het volgende:
[..]
Ik vind Olav de laatste tijd een beetje irritant worden, altijd maar dat blaadje van hem proberen te verkopen. Olav is een goeie commentator IMO, maar meer dan dat is hij ook niet.
Dat wordt dit seizoen leuk commentaar: 'Ow nee Schumacher valt stil...hij zou toch geen problemen met de motor hebben hč....nouja u leest het volgende week wel in de nieuwe Race Report!"quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:51 schreef Biobakker het volgende:
[..]
Ik vind Olav de laatste tijd een beetje irritant worden, altijd maar dat blaadje van hem proberen te verkopen. Olav is een goeie commentator IMO, maar meer dan dat is hij ook niet.
Dat is wel triest zegquote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gisteren was Olav Mol op radio Veronica en die had het over geruchten dat Villeneuve misschien niet voor Sauber gaat rijden
Er zou meer over te lezen zijn in het volgende Race Report magazine...., ik lees dat nooit eigenlijk, maar als iemand het wel leest dan hoor ik er graag meer over
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van. Denk dat het eerder een manier is om z'n blaadje aan de man te brengen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gisteren was Olav Mol op radio Veronica en die had het over geruchten dat Villeneuve misschien niet voor Sauber gaat rijden
Er zou meer over te lezen zijn in het volgende Race Report magazine...., ik lees dat nooit eigenlijk, maar als iemand het wel leest dan hoor ik er graag meer over
Bronquote:Patrick Friesacher teamgenoot Albers
Minardi heeft in Oostenrijk Patrick Friesacher als tweede coureur aangekondigd. De 24-jarige Friesacher kwam vorig seizoen uit in de F3000 en testte al eerder voor Minardi. "Het is een droom die uitkomt," aldus de nieuwe teamgenoot van Christijan Albers.
Lang leek Nicolas Kiesa de beste papieren in handen te hebben. De Deen testte onlangs nog voor het team en eigenlijk was het voor de meeste mensen zo goed als zeker dat hij zou tekenen. Maar Zsolt Baumgartner probeerde het ook nog even, waardoor het duidelijk werd dat Kiesa nog niet helemaal zeker was. Nu gaat dus Patrick Friesacher er met de buit vandoor. De jonge Oostenrijker kan zijn geluk niet op.
"Ik ben echt heel erg blij dat ik mijn debuut in de F1 ga maken," vertelde Friesacher. "Ik ken de mensen bij het team en het is echt een grote familie. De sfeer is goed en iedereen weet dat veel grote coureurs hier hun loopbaan zijn begonnen. Het is een eer deel uit te mogen maken van dit team, ik zal alles voor ze doen dit seizoen."
Ook teambaas Paul Stoddart is tevreden. "We zijn erg blij dat we Patrick hebben vastgelegd. Toen hij in november voor ons testte, heeft hij veel indruk gemaakt. Hij is snel en constant. Ook kan Patrick feedback geven aan de engineers. Ik weet zeker dat we met Friesacher en Christijan Albers een heel mooi duo hebben."
Bron: diverse websitesquote:imi Räikkönen heeft tijdens een test in Barcelona een zware crash meegemaakt. Het is nog niet bekend of de Fin gewond is geraakt.
Vermoedelijk is er iets afgebroken een de ophanging van de McLaren MP4-20. In bocht nummer elf brak de auto plotseling uit, waarna Räikkönen op hoge snelheid de vangrails aan de overzijde van het circuit raakte. Na een aantal spins kwam het wrak van de McLaren ter hoogte van de ingang van de pitstraat tot stilstand. Räikkönen werd onder begeleiding van een arts naar het motorhome van zijn team gebracht. Wordt vervolgd.
quote:Kimi maakt het goed
“De schrik zit hem nog in de benen, maar verder maakt hij het goed”, dat meldde een woordvoerder van McLaren na de crash van Kimi Raīkkönen deze namiddag. De Fin verloor de controle over zijn MP4-20 en kwam hard in aanraking met de muur.
De oorzaak van het ongeluk ligt nog steeds in het ongewisse. Het team is hard aan het onderzoeken waardoor Raīkkönen van de baan ging. Ook in de impact op de verdere testactiviteiten van het team zijn nog onbekend; McLaren heeft namelijk nog geen reservewagen beschikbaar
Ik heb nog een foto gevonden van iets dichterbij. Is inderdaad een behoorlijke klap geweest. Maar gelukkig maakt Kimi het goed.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 18:13 schreef _Administr8or_ het volgende:
[afbeelding]
een betere foto heb ik nog niet kunnen vinden
En dat heeft geholpen; Ze hebben een foto van Christijan gevonden.quote:Op maandag 14 februari 2005 22:55 schreef sooty het volgende:
Klacht is verstuurd naar BBC-Complaints.
klopt was begin van de avond al aangepastquote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:18 schreef sooty het volgende:
[..]
En dat heeft geholpen; Ze hebben een foto van Christijan gevonden.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)/drivers/4249221.stm
Zoals het hoortquote:Op woensdag 16 februari 2005 10:52 schreef JPM01 het volgende:
[..]
klopt was begin van de avond al aangepast![]()
gelukkig wel..., beter in testen dan in de racequote:Op woensdag 16 februari 2005 10:56 schreef Shreever het volgende:
[..]
Zoals het hoort![]()
best een stomme fout om de verkeerde foto te plaatsen... had niet anders verwacht dan dat ze het zo snel mogelijk aan zouden passen.
Gelukkig is alles in orde met Kimi
Bronquote:“Overall, things seem very positive: the car is well balanced, the balance remains consistent on long runs and it is looking after its tyres well, which will hopefully mean the drivers are well equipped to continue attacking until the end of the races this year,” said Renault’s chief test engineer Christian Silk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |