abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28236784
Beetje huilie gedrag van de andere teams. Als het binnen de regels valt van de FIA zouden de andere teams niet moeten zeuren maar het ook invoeren. Wat voor nut heeft het om te zeiken?

Mooie vinding van Ferrari
  zaterdag 25 juni 2005 @ 23:38:49 #277
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_28237647
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:10 schreef MrX1982 het volgende:
Beetje huilie gedrag van de andere teams. Als het binnen de regels valt van de FIA zouden de andere teams niet moeten zeuren maar het ook invoeren. Wat voor nut heeft het om te zeiken?

Mooie vinding van Ferrari
Ach Ferrari manouvreert binnen de gezamenlijk opgelegde regels. Hun veto voor een chicane in bocht dertien werd dehalve gehonoreerd. Dat levert hen 18 punten op voor 2005. Helaas hebben ze daarmee tevens de toekomst van F1 in de USA om zeep gebracht. 200.000 thumbs down couldn't be wrong. Het zal Ferrari een worst wezen.

En dat is nou zo jammer aan dit ooit toch eens illuster automerk.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_28238506
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:38 schreef sooty het volgende:
Ach Ferrari manouvreert binnen de gezamenlijk opgelegde regels. Hun veto voor een chicane in bocht dertien werd dehalve gehonoreerd. Dat levert hen 18 punten op voor 2005. Helaas hebben ze daarmee tevens de toekomst van F1 in de USA om zeep gebracht. 200.000 thumbs down couldn't be wrong. Het zal Ferrari een worst wezen.

Zijn dat geen voorbarige conclusies. Mi ligt de fout nog steeds bij Michelin en heeft de FIA haar poot terecht stijf gehouden. Regels zijn regels.

nee ik ben geen Ferrari fan
  zondag 26 juni 2005 @ 00:37:33 #279
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_28239380
quote:
Op zondag 26 juni 2005 00:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zijn dat geen voorbarige conclusies. Mi ligt de fout nog steeds bij Michelin en heeft de FIA haar poot terecht stijf gehouden. Regels zijn regels.

Neuh. Veto = veto. Ferrari heeft van dat recht gebruik gemaakt. Geheel volgens de regels overigens. Sportief is anders natuurlijk....
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_28240813
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:19 schreef JPM01 het volgende:

[..]

en nu blijkt dat ferrari illegale dingen aan het doen is

Bandenwarmers Ferrari in opspraak
Vrijdag 24 juni 2005 »

Ferrari heeft een nieuw systeem uitgevonden om de banden op te warmen. Het team gebruikt metalen kisten om het rubber én de velg op temperatuur te brengen.

Volgens Autosport-Atlas hebben verschillende teams hun beklag gedaan over de revolutionaire vondst van Ferrari. Het FIA-reglement schrijft voor dat banden alleen mogen worden opgewarmd door dekens met geïntegreerde verwarmingselementen. Het systeem van Ferrari bestaat uit een metalen kist, waar het complete wiel – band én velg - ingedaan worden. De binnenkant van de kist is bekleed met dezelfde verwarmingselementen die ook in de traditionele dekens gebruikt worden, maar het verschil schuilt in de afstand tussen verwarming en het wiel.Waar bij een normale bandenwarmer alleen het rubber opgewarmd wordt, laat Ferrari’s ‘opwarmbox’ ruimte tussen band en verwarming, waardoor de lucht in de hele kist warm wordt en dus ook de velgtemperatuur toeneemt.

De Britse autosportsite denkt te weten dat FIA-gedelegeerde Charlie Whiting op de hoogte is van Ferrari’s vondst. Hij zou akkoord zijn gegaan met de opwarmbox omdat het geen echte oven is, maar een kist met een bandenwarmer erín. En dat mag kennelijk weer wel.

op FIA en ferrari
Welk team was het ook al weer dat races lang met een 2e rempedaal reed en alles en iedereen ( ook Ferrari) eruit reed?

Ohja!!!! McLaren die dat had gevonden en met toestemming van de FIA had gebruikt, ontdekt door een fotograaf.
Dus toch niet alleen Ferrari ....
  zondag 26 juni 2005 @ 15:28:25 #281
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_28250355
quote:
Op zondag 26 juni 2005 00:37 schreef sooty het volgende:

[..]

Neuh. Veto = veto. Ferrari heeft van dat recht gebruik gemaakt. Geheel volgens de regels overigens. Sportief is anders natuurlijk....
En daar ligt het dus aan. De FIA hoeft maar één team achter zich te hebben om de anderen monddood te maken.
pi_28250734
quote:
Op zondag 26 juni 2005 00:37 schreef sooty het volgende:
Je denkt dat andere teams zoiets soortgelijks ook niet hadden gedaan?

Je gaat de fout van de concurrent toch niet herstellen door ze een hand toe te reiken. Het is niet een of andere amateuristische zeepkisten race.

Het is onsportief van Michelin om geen goede band te maken. Daar ligt de fout en nergens anders. Michelin balanceert gewoon op het randje en in de VS zijn ze eroverheen gevallen.
  zondag 26 juni 2005 @ 15:46:02 #283
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28250781
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:38 schreef sooty het volgende:

[..]

De F1 heeft de VS niet nodig. Het zou jammer zijn, maar het is geen ramp.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28251133
quote:
Op zondag 26 juni 2005 15:46 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

De F1 heeft de VS niet nodig. Het zou jammer zijn, maar het is geen ramp.
Ik denk dat Toyota, Honda, BMW, Mercedes daar anders over denken.
  zondag 26 juni 2005 @ 16:00:29 #285
67640 SaintOfKillers
pi_28251182
quote:
Op zondag 26 juni 2005 15:59 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik denk dat Toyota, Honda, BMW, Mercedes daar anders over denken.
Waarom?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28251261
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat Amerika voor hen een hele belangrijke afzetmarkt is
  zondag 26 juni 2005 @ 16:06:16 #287
67640 SaintOfKillers
pi_28251337
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:03 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Omdat Amerika voor hen een hele belangrijke afzetmarkt is
Mensen baseren de aankoop van hun wagen op basis van wedstrijdjes die ze zien?
pi_28251431
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nee niet direct, maar het biedt de mogelijkheid hun imago te vestigen en naamsbekendheid te vergroten
pi_28251598
quote:

[..]

Bij Ferrari lijkt er idd een verband te zijn tussen de resultaten in de F1 en hun verkopen.
pi_28251663
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bij Ferrari lijkt er idd een verband te zijn tussen de resultaten in de F1 en hun verkopen.
Toen Nelson Piquet wereldkampioen werd met BMW resulteerde dat in een exponentiële groei van het aantal verkochte BMW's in Brazilië
  zondag 26 juni 2005 @ 16:23:23 #291
67640 SaintOfKillers
pi_28251743
Maar heeft dat dan iets te maken met het al dan niet organiseren van een GP in een bepaald land? Dit lijkt me meer te gaan over algemene populariteit van teams en coureurs.
pi_28252154
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar heeft dat dan iets te maken met het al dan niet organiseren van een GP in een bepaald land? Dit lijkt me meer te gaan over algemene populariteit van teams en coureurs.
De Formule 1 als sport kan niet zonder de fabrikanten. De fabrikanten hebben graag klandizie en hebben graag de mogelijkheid om middels de Formule 1 hun imago te vestigen en reclame te bedrijven. Amerika is een groot land met veel mensen die auto's kopen maar waar nog maar weinig aandacht is voor de Formule 1. De enige reden dat er ook een GP wordt gereden in een land als China en dat in de toekomst India ook nog wel eens een GP zou kunnen krijgen is omdat het enorme potentiële afzetmarkten zijn.
  zondag 26 juni 2005 @ 16:45:57 #293
67640 SaintOfKillers
pi_28252271
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:41 schreef Scrutinizer het volgende:

Amerika is een groot land met veel mensen die auto's kopen maar waar nog maar weinig aandacht is voor de Formule 1.
Ja, maar zelfs mét GP lijkt de doorsnee Amerikaan me niet echt geboeid te zijn door de F1. Daarvoor is het gewoon een té egocentrisch land. Die kijken liever naar het geforceerde spektakel van hun Champcars.
pi_28252470
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, maar zelfs mét GP lijkt de doorsnee Amerikaan me niet echt geboeid te zijn door de F1. Daarvoor is het gewoon een té egocentrisch land. Die kijken liever naar het geforceerde spektakel van hun Champcars.
Dat is waar, maar het is/was wel de bedoeling de Amerikanen wat enthousiaster te maken en de aandacht op zich te vestigen. En eigenlijk waren ze daarmee tot vorig weekend wat betreft hun eigen GP al weer wat verder gekomen. Het debacle van onlangs heeft naturlijk wel heel veel schade opgeleverd voor de sport en indirect dus ook voor de fabrikanten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 26 juni 2005 @ 19:05:53 #295
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28254374
k las trouwens in de Formule1 dat het programma van Monaco aan de Maas steeds concreter wordt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_28258284
-edit: plaatje is gisteren al een keer gepost in een ander topic-

[ Bericht 88% gewijzigd door Radegast op 27-06-2005 01:39:25 ]
pi_28258767
quote:
Op zondag 26 juni 2005 00:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

respect MrX

Jij bent hier zowat de enige die echt objectief naar de F1 kijkt, ondanks je lichte voorkeur naar McLaren. Ach, fouten maken we allemaal zullen we maar zeggen
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_28259115
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:30 schreef TheGHunter het volgende:
respect MrX

Jij bent hier zowat de enige die echt objectief naar de F1 kijkt, ondanks je lichte voorkeur naar McLaren. Ach, fouten maken we allemaal zullen we maar zeggen

Ach het is een politiek spel en men zoekt naar een zondebok. Ik blijf het onterecht vinden om Ferrari de schuld te geven van het falen van een ander. Michelin moet gewoon minder op de grens gaan zitten qua banden. Het gebeurt Michelin wel vaker dat banden zomaar klappen. Dan kan je Ferrari toch niet de schuld gaan geven. Hoge bomen vangen veel wind
  maandag 27 juni 2005 @ 10:03:44 #299
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_28264952
quote:

[..]

Jep. Vooral in de NASCAR is dit duidelijk te zien in de statistieken. Wint een Chevy, dan is in de statistieken duidelijk te zien dat Chevrolet meer omzet maakt in de volgende week. Wint een Ford, dan heeft Chevrolet daar onder te lijden....
  maandag 27 juni 2005 @ 11:21:17 #300
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_28266753
quote:
Schorsing Michelin lijkt in zicht!

Terwijl Michelin zijn imago als bandenleverancier met veilige banden meer slecht dan goed doet, denk de FIA er alsmaar meer aan om Michelin uit te sluiten van het F1-kampioenschap. Zijnde het dan wel vanaf het seizoen 2006.

De FIA zou deze optie niet enkel overwegen vanwege het voorval tijdens de GP van USA maar ook omdat de FIA Michelin al meerdere malen op de vingers heeft moeten tikken omdat het in overtreding zou zijn met de technische regels van de F1. Daarboven heeft Michelin al meerdere malen de veiligheid van zowel rijders als toeschouwers in gevaar gebracht.

Hieronder een lijstje met de gekende Michelin-akkefietjes:
_ Hongarije 2003: Michelin wint de GP van Hongarije, op wat later blijkt illegale banden. Tijdens de volgende race voorziet Michelin alle Michelin-teams van een nieuw soort banden.
_ Amerika 2004: Fernando Alonso crasht na achtste ronden op het einde van het rechte stuk, even later is het de beurt aan Ralf Schumacher in bocht 13. Hij breekt 2 ruggenwervels. Telkens is de oorzaak een lekke linkerachterband.
_ Spa 2004: Ryan Briscoe, Jenson Button en David Coulthard crashen allen door gevolg van een lekke linkerachterband.
_ Europa 2005: Michelin vervangt de band van Kimi Raikkonen niet. Hij crasht uiteindelijk in de laatste ronden tegen een snelheid van ongeveer 250 km/u en mist op een haar na Jenson Button.
_ Amerika 2005: Michelin brengt onveilige banden mee naar de GP van USA en geen enkel rijder die op Michelin-banden rijd start de race.
_ Spa 2005: Na het onderzoeken van de baan laat Michelin aan de FIA weten dat hun banden hoogstwaarschijnlijk de kerbstones van Spa niet zullen kunnen verwerken.

Bron: www.f1-club.be
Ik heb geen idee hoe betrouwbaar de bron is, maar opvallend vindt ik dat Michelin al aangegeven heeft problemen te verwachten in Spa.
Ben benieuwd wat voor oplossing ze hiervoor vinden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')