Bronquote:Pastorelli derde coureur bij Jordan
Er zullen komend seizoen twee Nederlanders actief zijn in de Formule 1. Naast Minardi-coureur Christijan Albers zal ook Nicky Pastorelli in actie komen tijdens de raceweekends. Onze landgenoot zal in 2005 de derde coureur zijn bij Jordan en zodoende mogen rijden tijdens de vrije trainingen op vrijdag.
(later meer)
en zo pist doornbos buiten de bootquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:08 schreef ElmarO het volgende:
Was denk ik ook wel te verwachten. Liuzzi mogen ze tenminste op vrijdag inzetten en Klien niet.
[..]
Bron
Had je liever gezien dat hij in de boot gepist had???quote:
bron: racefreaks.nlquote:Goede eerste test voor Pastorelli
Het kwam voor hemzelf als een complete verrassing, maar toch kon Nicky Pastorelli vanmiddag (vrijdag) voor het eerst kennismaken met de Jordan F1-wagen. Zonder dat er een stoeltje voor hem geschuimd was en met de helm van Narain Karthikeyan op reed hij een flink aantal ronden op het circuit nabij Barcelona.
“Ik zat in de wagen, terwijl dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was”, aldus de Nederlander na afloop van zijn eerste test tegenover Autosport. “Doordat ik m’n eigen helm en stoeltje niet had was het niet perfect, maar toch erg fijn. Het ging allemaal erg goed op een spin na, waar ik niet blij mee was! Ik werd in de wagen gezet zodat ik kon ervaren hoe het rijden aanvoelt.”
Helemaal zeker is Pastorelli nog niet van zijn contract. Noch zijn management, noch het team van Midland/Jordan bevestigen dat hij de vrijdagtester bij Jordan wordt. “Laten we hopen dat dit iets goeds voorbrengt voor de toekomst. Ik kijk ook naar de mogelijkheden in het Champ Car-kampioenschap. Ik weet dat het team volgende week in Silverstone zal testen, maar ik weet (nog) niet of ik daar ook bij zal zijn”, sluit Pastorelli af.
Een definitief antwoord op de vraag of de Nederlander ook daadwerkelijk op de vrijdagen voor het team zal testen is er dus nog niet. Men weet zelfs nog niet of er op de vrijdag in Melbourne met een derde wagen zal worden gereden. Wel verklaarde Adrian Burgess van Jordan dat “Nicky één van de rijders is die mogelijk in de wagen zal rijden als we die inzetten, we weten het echter op dit moment nog niet.”
dubbel gevoel heb ik er van, aan de ene kant ik gunde het doornbos wel aan de andere kant pastorelli is ook een nederlanderquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Had je liever gezien dat hij in de boot gepist had???
idd, zal mijn niks verbazen als dat weer zo is.... maar ff afwachten wat het wordt dit jaarquote:Op zondag 13 februari 2005 02:02 schreef rubbereend het volgende:
ach dr zijn al zo vaak veelbelovende verhalen uit de winter gekomen in bij de eerste GP stond Ferrari mooi weer vooraan
Tja, dat ie naast de pot pist is idd vervelendquote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:13 schreef JPM01 het volgende:
[..]
dubbel gevoel heb ik er van, aan de ene kant ik gunde het doornbos wel aan de andere kant pastorelli is ook een nederlander
=edit=quote:McLaren zou wellicht Formule 1 kunnen verlaten in 2008
©xpb.cc
McLaren loopt nu ook met het idee om de Formule 1 te verlaten. Blijkbaar heeft de GPWC een goed plan gepresenteerd. Ook McLaren vindt dat bepaalde dingen moeten veranderen in de Formule 1. De miljoenensport is qua inkomsten helemaal oneerlijk verdeeld, aldus het team.
De beslissingen worden zonder de teams genomen terwijl eigenlijk een groot belangrijk deel van het hele gebeuren is dat de teams er altijd aanwezig zijn. Zonder teams geen auto’s en coureurs. In principe heb je dan helemaal geen sport Grands Prix’ en prijzen. Bernie Ecclestone zou dus snel eens met een oplossing moeten komen of hij raakt inderdaad teams kwijt omdat hij de rollen niet wil veranderen.
Teambaas Ron Dennis vertelde vrijdag de verslaggevers dat zijn bedrijf, ondersteund door Mercedes zich wil losmaken van zijn financiële afhankelijkheid in de Formule 1 zodat ze een keuze in de toekomst kunnen maken zonder catastrofale gevolgen.
Ron Dennis: “Ik hoop of wens dat dit bedrijf zich in een positie kan manoeuvreren waarin ze een keuze hebben of ze wel óf niet meedoen met Grands Prix’ racen. Als we onze economische toestand zo kunnen behouden dan kunnen we ervoor kiezen om niet mee te racen tenzij alles eerlijk wordt verdeeld.
Het Concorde Agreement loopt af aan het eind van het seizoen in 2007. Alleen Ferrari heeft tot nu toe een nieuw contract ondertekend met Bernie Ecclestone. Het team kreeg daarvoor $100 miljoen. Behoorlijke smak geld dus in vergelijking met wat ze nu krijgen.
Las ik vandaag ook in AD Sportwereld. Maar even afwachten nog.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:13 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
bron: racefreaks.nl
dus het is nog niet 100% zeker.
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kunnen we Albers nog inruilen ofzo???
Ik hoop dat je voorgevoel klopt.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:42 schreef TimoBasso het volgende:
Doornbos gaat nog wel testen voor BAR,of Rebull.. zo'n voorgevoel heb ik
Bermuda'squote:Op zondag 20 februari 2005 02:18 schreef JPM01 het volgende:
geen nieuws, maar wel wat mooie sfeer plaatjes over 2 weken gaat het gebeuren![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en als laatste daar gaat het gebeuren
[afbeelding]
Mja, ik zou mijn geld dan op BAR zetten.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:42 schreef TimoBasso het volgende:
Doornbos gaat nog wel testen voor BAR,of Rebull.. zo'n voorgevoel heb ik
neequote:Op maandag 21 februari 2005 11:55 schreef Flem het volgende:
Mag je hier ook patsen enzo?
[afbeelding]
Daar ga ik me dadelijk dan ook eens voor aanmelden.quote:Op maandag 21 februari 2005 16:04 schreef JPM01 het volgende:
[..]
nee![]()
ik heb voor de mensen die hier zitten een subleague aangemaakt
#SPT wachtwoord is formula1
http://sport.fok.nl/f1/subleagues/628
Ik heb ook net mijn team samengesteld en de bedragen zijn inderdaad vrij hoogquote:Op maandag 21 februari 2005 18:06 schreef MrX1982 het volgende:
ff aanmelden dan maar. Heb zojuist mijn team samengesteld. De bedragen zijn wel belachelijk hoog
bron: http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=9604quote:Pastorelli testcoureur Jordan Grand Prix
Zojuist is bekend geworden dat Nicky Pastorelli, zoals al verwacht werd, de testcoureur is geworden van Jordan Grand Prix. De 21-jarige regerend Euro 3000-kampioen is de eerste coureur die is opgenomen in het Young drivers programme van Midland F1. Midland F1 wil met dit programma jonge talenten een weg bieden richting de Formule 1.
Vorige week vrijdag testte de Nederlander al zeer onverwacht in de Jordan. Dat deze test voor iedereen onverwacht was, bleek wel uit het feit dat Pastorelli rondreed met een helm van zijn collega Karthikeyan en in een stoeltje wat niet aangepast was aan zijn lichaam.
Colin Kolles, teambaas van Jordan: “We hebben de carrière van Nicky op de voet gevolgd. Hij snel en heeft laten zien dat hij een winnaar is, we zijn daarom blij dat we hem de mogelijkheid kunnen geven te leren binnen de Formule 1. We kijken ernaar uit om met Nicky te gaan samenwerken.”
Nicky Pastorelli wist daar aan toe te voegen: “Ik ben erg blij met de kans die ik nu krijg en wil Jordan graag bedanken voor het geloof en vertrouwen dat ze in me hebben. Om vorige week in Barcelona wat rondes te kunnen rijden in de wagen was erg onverwacht maar een geweldige ervaring en ik wil goed werk gaan verrichten voor het team als hun officiële testcoureur. Ik kijk uit naar mijn volgende keer in de wagen.”
Of Nicky ook op vrijdag voor het Engelse team uit zal komen is niet bekend gemaakt.
Ik heb nog ¤1000000 over. En jij?quote:Op maandag 21 februari 2005 18:21 schreef ElmarO het volgende:
Ik heb ook net mijn team samengesteld en de bedragen zijn inderdaad vrij hoog.
mag ik dat miljoen hebben?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb nog ¤1000000 over. En jij?
Mooi nieuws voor Pastorelli. Hoewel ik het wel jammer vind voor Doornbos. Hopelijk vindt hij ook nog een plaatsje
niks daarvanquote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:54 schreef appelsientje het volgende:
[..]
niks daarvanik kan dat ook perfect gebruiken...
Zeg zullen we anders een psv Subleage opstarten ??misschien dat er nog wel meer zijn die er aan mee doen...
is goed ik zal het ff aanmakenquote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]maak jij m ff?
en meld t dan meteen ook ff in t PSV topic
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:42 schreef appelsientje het volgende:
[..]
is goed ik zal het ff aanmaken
en post het ook meteen
Ik heb ook ¤1.000.000 over. Zal waarschijnlijk ook wel komen doordat we dezelfde samenstelling hebbenquote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb nog ¤1000000 over. En jij?
Mooi nieuws voor Pastorelli. Hoewel ik het wel jammer vind voor Doornbos. Hopelijk vindt hij ook nog een plaatsje
quote:Sauber in 2006 met BMW
Sauber rijdt al bijna tien jaar met Ferrari-motoren, maar dit zal niet lang meer duren. Ferrari trekt zich terug na aankomend seizoen en Sauber moet dus op zoek naar een nieuwe motorleverancier. BMW lijkt het team uit de brand te helpen.
Frank Williams vertelde tijdens een medialunch dat Sauber in 2006 de beschikking zal krijgen over BMW-motoren. Ook Williams en BMW zullen met elkaar samen blijven werken.
Ferrari gaat misschien Midland van motoren voorzien.
Bron: F1-Racing & F1-Livequote:BMW will supply engines to Sauber in 2006
Yesterday Sauber confirmed that it is now a member of the GPWC, turning its back on long-time engine partner Ferrari.
Today Frank Williams mentioned during a promotional event that BMW will supply engines to another team in 2006. A logical step for the German manufacturer.
"Mario Theissen was very open about it," said Frank Williams to Reuters. "He [Theissen] said 'we are going to supply engines... each manufacturer will provide two teams and we have had two approaches; one Sauber and another'. They have decided to go with Sauber."
Sauber cars have been powered by Ferrari engines since 1997. The Swiss team initially started in Formula One with Mercedes engines, only to switch to Ford power in 1995. That relationship was short- lived and Ferrari engines arrived two years later.
n00b vraag.. waar moetje ergens dat wachtwoord invullenquote:Op maandag 21 februari 2005 16:04 schreef JPM01 het volgende:
[..]
nee![]()
ik heb voor de mensen die hier zitten een subleague aangemaakt
#SPT wachtwoord is formula1
http://sport.fok.nl/f1/subleagues/628
moet ik nou overal boven je gaan eindigen?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:26 schreef appelsientje het volgende:
* appelsientje ook
wordt nog druk dat F1 bijhouden
muwahahaha wacht maarquote:Op donderdag 24 februari 2005 14:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
moet ik nou overal boven je gaan eindigen?
quote:Robert Doornbos testrijder bij Jordan
Niet alleen Nicky Pastorelli, maar ook Robert Doornbos zal vrijdag worden gepresenteerd tijdens de launch van Jordan in Moskou.
Doornbos is gecontracteerd als testrijder, maar het is nog niet duidelijk of de Rotterdammer ook in actie zal komen tijdens de vrije trainingen op vrijdag. Dat nieuws zal naar alle waarschijnlijkheid bekend worden gemaakt op de persconferentie.
RTL Grandprix
Aldus F1 Racing.quote:Sauber zegt dat er nog geen overeenkomst is met BMW, voor volgend jaar.
Jammer dat het tegelijkertijd een van de minst sterke teams zijnquote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:20 schreef Atreidez het volgende:
Top dat we bijna officieel 3 nederlanders in de F1 hebben, een van de sterkst vertegenwoordigde landen
Mequote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:11 schreef Lionheaad het volgende:
Zijn er nog mensen uit Gelderland??
Er is een speciale subluage geopend voor Gelderland:
http://sport.fok.nl/f1/subleagues/685
Veel Plezier....
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:11 schreef Lionheaad het volgende:
Zijn er nog mensen uit Gelderland??
Er is een speciale subluage geopend voor Gelderland:
http://sport.fok.nl/f1/subleagues/685
Veel Plezier....
Wij zitten ok al in 3 dezelfdequote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]en ook hier kom k appelsientje tegen
En het is nu officieelquote:
F1-Racingquote:Robert Doornbos derde rijder Jordan
En nu is het officieel. Robert Doornbos wordt derde rijder bij Jordan. De Nederlander was lang bezig om een plaats te regelen bij het team. Doornbos neemt de vrije trainingen van de races voor zijn rekening, wat hij vorig jaar ook in de laatste Grands Prix deed.
Colin Kolles, managing director van Jordan Grand Prix, is blij met de komst van Doorbos. "Iedereen is onder de indruk van zijn snelheid," vertelde hij. "Robert is relatief laat begonnen met de autosport en daardoor moet je over veel kwaliteit beschikken en snel mensen weten te imponeren om verder te komen. Dat heeft hij gedaan en ook heeft hij vorig jaar al zijn potentieel in de Formule 1 getoond. We zijn erg blij dat hij de samenwerking met ons voortzet om zo Formule 1 ervaring op te doen en om zoveel mogelijk uit de vrijdagsessies te halen."
Doorbos zelf toonde zich vanzelfsprekend ook een gelukkig mens. "Het was fantastisch om drie Grote Prijzen bij Jordan te testen, maar die vrije trainingsessies waren toen de enige momenten die ik ooit in een F1 bolide had doorgebracht. Nu heb ik de mogelijkheid om veelvuldig voor zowel het team als mijzelf te testen en te leren."
"In het bijzonder zou ik graag de Muermans Groep en Jordan Grand Prix willen bedanken voor deze fantastische mogelijkheid. Ik ben fit en klaar voor Melbourne. Ook ben ik gretig en trots om mijn Formule 1 carrière voort te zetten als derde rijder voor dit team," aldus Doornbos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |